quote:Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’
PVV-leider Geert Wilders zegt aangifte te gaan doen tegen Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA. Hij doet dat naar aanleiding van de speech die Timmermans gaf op het congres van de linkse combinatie.
Daarin keerde de voorman van GroenLinks-PvdA zich tegen de radicaal-rechtse PVV. Hij zei ,,wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt”. In de tekst die vooraf was gedeeld met journalisten staat ,,niet nalaten”.
Wilders ziet daar een bedreiging in. ,,Niets nalaten? Niets? Dus ook geen geweld? Ik ga aangifte doen”, schrijft hij op X. In een andere tweet spreekt hij van ,,levensgevaarlijke linkse ophitserij” en roept mensen op om ook aangifte te doen tegen Timmermans.
Wilders praat met VVD, NSC en BBB over de vorming van een kabinet. Hij reageert voornamelijk via X op gebeurtenissen. Dat heeft eerder in de formatie al tot problemen geleid en tot oproepen tot terughoudendheid.
Timmermans haalde in zijn toespraak op het congres in Apeldoorn ook uit naar de ,,permanente ‘twitter-incontinentie’” van de PVV-leider.
https://www.ad.nl/politie(...)ophitserij~ab4e2d56/
Open riool. Als je denkt dat wij hier op Fok lopen te zeiken. Da’s klein bier vergeleken met dat platform.quote:Op zondag 21 april 2024 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe representatief is X eigenlijk voor de samenleving?
Als je sommige comments leest zou je toch de dijken willen gaan slopen?
Willen jullie meer of minder Randstedelingen?quote:Op zondag 21 april 2024 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
zou je toch de dijken willen gaan slopen?
Good point, ik zet daarna ook het hele boerenland in de fik.quote:Op zondag 21 april 2024 19:36 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Randstedelingen?
Open riool vind ik nog vrij mild.quote:Op zondag 21 april 2024 19:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Open riool. Als je denkt dat wij hier op Fok lopen te zeiken. Da’s klein bier vergeleken met dat platform.
Het werkt goed voor het laatste nieuws van mijn favoriete bands.quote:Op zondag 21 april 2024 19:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Open riool vind ik nog vrij mild.
Als je niet in een leuke bubbel zat voor Elon de boel kocht heb je daar niet veel te zoeken.
Dan zit je in een bubbel dusquote:Op zondag 21 april 2024 19:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het werkt goed voor het laatste nieuws van mijn favoriete bands.
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Rosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.quote:Op zondag 21 april 2024 19:36 schreef TornadoDK het volgende:
Nou heb ik niks met holle bolle frans maar ik geloof niet dat het zijn bedoeling is om op te roepen tot geweld.
Wat voor sommige LPF-schapen dan weer reden was om kogelbrieven te sturen, tot VARA-presentatoren aan toe.quote:Op zondag 21 april 2024 20:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Reosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.
Dus?quote:Op zondag 21 april 2024 20:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Reosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.
Jaquote:Op zondag 21 april 2024 20:13 schreef deedeetee het volgende:
https://www.limburger.nl/(...)_list_1&utm_term=0-1
https://twitter.com/paul_wilders/status/1782046719414284689
Dit al langs gekomen ?
In bedekte termen en met omfloerst taalgebruik hinten op bepaalde dingen kan door anderen in de praktijk gebracht worden.quote:
M.a.w. niemand mag kritiek uiten over een politiek leider?quote:Op zondag 21 april 2024 20:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Rosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.
Welke haatzaaierij heb je het dan over?quote:Op zondag 21 april 2024 20:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
In bedekte termen en met omfloerst taalgebruik hinten op bepaalde dingen kan door anderen in de praktijk gebracht worden.
Rosenmuller en vooral Melkert hebben naderhand veel last gekregen van hun listig verpakte haatzaaierij.
Had Volkert van der graaf toch echt zelf gedaan. Niemand behalve hij is voor die moord veroordeeld.quote:Op zondag 21 april 2024 20:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat was ook niet de bedoeling van Melkert en Rosenmuller, maar toch eindigde Pim Fortuyn met een kogel in zijn hoofd.
Inderdaad, een zieke gek kan overal wel een aanmoediging in zien om iemand iets aan te doen.quote:Op zondag 21 april 2024 20:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Had Volkert van der graaf toch echt zelf gedaan. Niemand behalve hij is voor die moord veroordeeld.
Het zijn koppige mensen die politiek bedrijven, die denken er niet aan om vergissingen toe te geven en water bij de wijn te doen.quote:Op zondag 21 april 2024 20:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, een zieke gek kan overal wel een aanmoediging in zien om iemand iets aan te doen.
Al helpt deze verharding van het politieke debat en de polarisatie ook niet natuurlijk.
Vragen naar de bekende weg.quote:Op zondag 21 april 2024 20:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welke haatzaaierij heb je het dan over?
De dood van Fortuyn is vooral misbruikt om veel ongefundeerde haat richting linkse politici te sturen. Zoals inderdaad Melkert en Rosenmuller.
Geert is de laatste die kan klagen over verharding. Non stop uitdelen en meteen janken bij een kleine verspreking als hij denkt dat hij daarmee zijn eigen aanhang kan ophitsen.quote:Op zondag 21 april 2024 20:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, een zieke gek kan overal wel een aanmoediging in zien om iemand iets aan te doen.
Al helpt deze verharding van het politieke debat en de polarisatie ook niet natuurlijk.
Geef maar even gewoon antwoord welk 'haatzaaien' je het precies over hebt.quote:Op zondag 21 april 2024 21:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Vragen naar de bekende weg.
Zoek maar even op Melkert, van Dam en Rosenmuller in relatie tot Fortuyn. Van Rosenmuller staat er in deel 1 een prachtig citaat.
Zoals ik in een vorig deel al schreef:quote:Op zondag 21 april 2024 21:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zoek maar even op Melkert, van Dam en Rosenmuller in relatie tot Fortuyn. Van Rosenmuller staat er in deel 1 een prachtig citaat.
quote:Op zondag 21 april 2024 12:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Melkert was helemaal niet haatdragend overigens. Dat was gewoon een sociaal-democraat die fel tegenover het neoliberalisme van Fortuyn stond en won debatten van de simpele Pim inhoudelijk makkelijk, alleen was het klootjesvolk daarvoor net als nu te dom. Uiteindelijk heeft Melkert keihard gelijkgekregen en heeft het klootjesvolk de eigen toekomst verpest door steeds op kneiterrechtse charlatans te stemmen.
Mogen linkse mensen je de komende 20 jaar om de oren slaan met de topic tweets van Geert als morgen iemand Timmermans doodschiet? Of toen hij Kaag een verrader noemde. Of of of...quote:Op zondag 21 april 2024 21:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Uit het eerder door mij genoemde drietal ging vooral Marcel van Dam erg ver door Foruyn op tv uit te maken voor minderwaardig mens.quote:Op zondag 21 april 2024 21:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geef maar even gewoon antwoord welk 'haatzaaien' je het precies over hebt.
Zoals ik al zei wordt de moord op Fortuyn vooral door rechtse sujetten misbruikt om haat richting linkse politici te spuien. Je posts illustreren dat mooi.
En voor de goede orde, als voormalig PvdA en SP stemmer zie ik mezelf vooral als links. Ik zou willen dat poltici aan de linkerkant zo vasthoudend waren als Wilders.quote:sujet (het; o; meervoud: sujetten) verachtelijk iemand; = schoft
Bron vandale.nl
Je bent door en door rechts, ik zou willen zeggen extreem-rechts zelfsquote:Op zondag 21 april 2024 21:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
Uit het eerder door mij genoemde drietal ging vooral Marcel van Dam erg ver door Foruyn op tv uit te maken voor minderwaardig mens.
Melkert, Rosenmuller en nu Timmermans doen het net wat slimmer en listiger.
Je kunt er zelf ook wat van. Forumregels verbieden het op te persoon spelen maar met een handige vergelijking lukt je dat toch. Precies dit gedrag is waar mijn post over ging.
[..]
En voor de goede orde, als voormalig PvdA en SP stemmer zie ik mezelf vooral als links. Ik zou willen dat poltici aan de linkerkant zo vasthoudend waren als Wilders.
quote:Op zondag 21 april 2024 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik lees net dat hij vanaf het sterfbed van zijn moeder de boze menigte tegen Timmermans aan het opjutten was.
Volkomen stabiel gedrag.
Hahahahaquote:Op zondag 21 april 2024 21:49 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Je bent door en door rechts, ik zou willen zeggen extreem-rechts zelfs
Ja lekker makkelijk vasthoudend zijn als je voor de interruptiemicrofoon van alles kan roepen en op x, nog nooit een wetsvoorstel hebt ingediend en altijd meestemt met de VVD met moties.quote:Op zondag 21 april 2024 21:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
Uit het eerder door mij genoemde drietal ging vooral Marcel van Dam erg ver door Foruyn op tv uit te maken voor minderwaardig mens.
Je kunt er zelf ook wat van. Forumregels verbieden het op te persoon spelen maar met een handige vergelijking lukt je dat toch. Precies dit gedrag is waar mijn post over ging.
[..]
En voor de goede orde, als voormalig PvdA en SP stemmer zie ik mezelf vooral als links. Ik zou willen dat poltici aan de linkerkant zo vasthoudend waren als Wilders.
Toch wel apart dat deze dame met hoofddoek meent commentaar te moeten leveren over hoe ons land bestuurd wordt. Doe dan gewoon mee en laat die lap achterwege.quote:
Lijkt me een contaminatie. Het is aanzetten tot geweld of opruiing.quote:Op zondag 21 april 2024 22:18 schreef Montagui het volgende:
"Opruiing tot geweld" is dan de term?
[ x ]
quote:Op zondag 21 april 2024 21:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geef maar even gewoon antwoord welk 'haatzaaien' je het precies over hebt.
Zoals ik al zei wordt de moord op Fortuyn vooral door rechtse sujetten misbruikt om haat richting linkse politici te spuien. Je posts illustreren dat mooi.
Prima uitspraak, niets mis mee.quote:
Full on koekoek.quote:Op zondag 21 april 2024 22:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Prima uitspraak, niets mis mee.
Waar blijft dat haatzaaien nou?
Het is echt totaal onschuldig wat Paul zei, maar luguber geknipt filmpje. Welke rechts-extremiste idioten doen zoiets?quote:
quote:Op zondag 21 april 2024 22:54 schreef Momo het volgende:
Het is natuurlijk wachten tot Geert straks zelf per ongeluk een keer zegt dat hij " er alles aan zal doen" om bijvoorbeeld een of andere migratiewet te voorkomen.
Ik hoop het, kan er straks een ander programma op tv in de plaats van Opsporing Verzochtquote:Op zondag 21 april 2024 22:54 schreef Momo het volgende:
Het is natuurlijk wachten tot Geert straks zelf per ongeluk een keer zegt dat hij " er alles aan zal doen" om bijvoorbeeld een of andere migratiewet te voorkomen.
Spreekwoorden en beeldspraak zijn je vreemd?quote:
Is dat serieus iets dat je denkt dat Geert voor elkaar dan krijgen door bepaalde migratiewetten strenger te maken?quote:Op zondag 21 april 2024 22:56 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik hoop het, kan er straks een ander programma op tv in de plaats van Opsporing Verzocht
Je snapt toch ook wel dat dit spreekwoordelijk/figuurlijk is?quote:
Het was de constante golf van dit soort uitspraken van verschillende linkse figuren dat een extreem lid van hun achterban aanzette tot de moord van Fortuyn.quote:Op zondag 21 april 2024 23:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat dit spreekwoordelijk/figuurlijk is?
Hij bedoelde dat hij hoopt op een politieke nederlaag voor Fortuyn, dat hij tijdens de verkiezingen zetels verliest.
Niets mis met deze uitspraak.
Ja. Het moet maar eens afgelopen zijn met die immigratie. Ik wil Nederland terug. Erwtensoep langs de ijsbaan. Blokjes kaas en bitterballen met een vlaggetje erin. Vrouwen in bloemetjesjurken zonder tattoos. Mannen zonder die vreselijke knotjes. Rutger Hauer en Monique van de Ven, op de fiets slingerend door Amsterdam. En dat 'Allahu Akbar', dat wil ik echt nooit meer horen hier. Kap toch eens met die zelfhaat en pak je land terug.quote:Op zondag 21 april 2024 22:58 schreef Momo het volgende:
Is dat serieus iets dat je denkt dat Geert voor elkaar dan krijgen door bepaalde migratiewetten strenger te maken?
Man man man, dit kun je niet meer eten of zo?quote:Op zondag 21 april 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
Erwtensoep langs de ijsbaan. Blokjes kaas en bitterballen met een vlaggetje erin.
Nu weer? Doel je nu op Timmermans?quote:Op zondag 21 april 2024 23:08 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het was de constante golf van dit soort uitspraken van verschillende linkse figuren dat een extreem lid van hun achterban aanzette tot de moord van Fortuyn.
Dit nooit meer werd er gezegd maar er gebeurd nu gewoon weer hetzelfde.
Je kan het nog eten. Maar ik wil dat op een fijne manier doen. Niet steeds om me heen hoeven kijken of ik word neergestoken door onze islamitische 'vrienden'quote:Op zondag 21 april 2024 23:10 schreef Harvest89 het volgende:
Man man man, dit kun je niet meer eten of zo?
Ik zie jou inderdaad al in Dokkum staan met je bakje erwtensoep in de kou bibberend en panisch om je heen kijkend of er ergens een verdwaalde jihadist rond loopt.quote:Op zondag 21 april 2024 23:12 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Je kan het nog eten. Maar ik wil dat op een fijne manier doen. Niet steeds om me heen hoeven kijken of ik word neergestoken door onze islamitische 'vrienden'
Wanhopig (terug)verlangen naar een sterk geromantiseerd verleden. Jij gaat een zwaar leven tegemoet, succes ermee.quote:Op zondag 21 april 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ja. Het moet maar eens afgelopen zijn met die immigratie. Ik wil Nederland terug. Erwtensoep langs de ijsbaan. Blokjes kaas en bitterballen met een vlaggetje erin. Vrouwen in bloemetjesjurken zonder tattoos. Mannen zonder die vreselijke knotjes. Rutger Hauer en Monique van de Ven, op de fiets slingerend door Amsterdam. En dat 'Allahu Akbar', dat wil ik echt nooit meer horen hier. Kap toch eens met die zelfhaat en pak je land terug.
Maar nee, driekwart van Nederland wil verder wegzakken in deze multiculturele nachtmerrie.
Nou ik weet niet koos, maar van de realiteit nu worden we ook niet vrolijkquote:Op zondag 21 april 2024 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wanhopig (terug)verlangen naar een sterk geromantiseerd verleden. Jij gaat een zwaar leven tegemoet, succes ermee.
Elke periode kent z'n eigen problemen. In de jaren 80 was er bijkans oorlog in de straten vanwege de huizencrisis. Daarvoor was er de oliecrisis. Koude Oorlog, zware armoede tijdens de periode van wederopbouw, etc etc. En de benepenheid van de jaren 50 was ook geen feest, zeker voor vrouwen niet.quote:Op zondag 21 april 2024 23:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ik weet niet koos, maar van de realiteit nu worden we ook niet vrolijkcrisis na crisis, inflatie, huizen, klimaat, energie. Snap wel dat het verleden waarin deze shit niet voorkwam dan een stuk romantischer op je netvlies staat.
Tijd voor een rechts kabinet!quote:Op zondag 21 april 2024 23:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ik weet niet koos, maar van de realiteit nu worden we ook niet vrolijkcrisis na crisis, inflatie, huizen, klimaat, energie. Snap wel dat het verleden waarin deze shit niet voorkwam dan een stuk romantischer op je netvlies staat.
Alleen migranten hebben tatoeages?quote:Op zondag 21 april 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ja. Het moet maar eens afgelopen zijn met die immigratie. Ik wil Nederland terug. Erwtensoep langs de ijsbaan. Blokjes kaas en bitterballen met een vlaggetje erin. Vrouwen in bloemetjesjurken zonder tattoos. Mannen zonder die vreselijke knotjes. Rutger Hauer en Monique van de Ven, op de fiets slingerend door Amsterdam. En dat 'Allahu Akbar', dat wil ik echt nooit meer horen hier. Kap toch eens met die zelfhaat en pak je land terug.
Maar nee, driekwart van Nederland wil verder wegzakken in deze multiculturele nachtmerrie.
Nee, was het maar zo'n feest. Ik zie de Nederlandse vrouw er helaas ook steeds vaker meequote:
Misschien moet je je eens buiten het kamp begeven?quote:Op maandag 22 april 2024 00:10 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Nee, was het maar zo'n feest. Ik zie de Nederlandse vrouw er helaas ook steeds vaker mee![]()
Aarsgewei op het achterwerk.
Hondenpootjes op de onderarmen.
Tattoo achter het oor.
Zo'n getatoeerd enkelbandje.
De hartslaglijn van je kroost op de pols.
Djaylano en Samantha in prachtige sierletters.
Wenkbrauw lijntjes.
Niet mijn kopje thee. Waarom toch
Het lijkt wel of je tegen de wereld schreeuwt; 'Kijk ik ben laagopgeleid en er heeft al -tig meter piemel in mij gezeten'
Dus je wil zeggen dat alleen laagopgeleide mensen een tatoeage hebben?quote:Op maandag 22 april 2024 00:10 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Nee, was het maar zo'n feest. Ik zie de Nederlandse vrouw er helaas ook steeds vaker mee![]()
Tattoo achter het oor.
Wenkbrauw lijntjes.
Het lijkt wel of je tegen de wereld schreeuwt; 'Kijk ik ben laagopgeleid en er heeft al -tig meter piemel in mij gezeten'
Mannen zonder knotjes mi gado zit je in de kast ofso dat je cared om hoe een man eruit zietquote:Op zondag 21 april 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Laten we daar eens naar kijken!quote:Op maandag 22 april 2024 00:40 schreef Cyan9 het volgende:
Dus je wil zeggen dat alleen laagopgeleide mensen een tatoeage hebben?
Wat een zielig figuur moet je zijn om dit uit je strot te krijgenquote:Op zondag 21 april 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Het eerste gedeelte van je post dacht ik dat ik een cynisch, satirisch stukje zat te lezen, maar je bent serieus.quote:Op zondag 21 april 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Dom rechts spreektquote:Op maandag 22 april 2024 00:10 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Tattoo achter het oor.
Wenkbrauw lijntjes.
Ik associeer dat soort tatoeages wel met PVV volk, ja.quote:
Ach jochie toch, wat is het leven toch verdrietig allemaal, de vergankelijkheid een gruwel. Je weet wat Jan Wolkers zelf van Wildersachtigen vond?quote:Op zondag 21 april 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Oh my..quote:Op zondag 21 april 2024 20:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
De dood van Fortuyn is vooral misbruikt om veel ongefundeerde haat richting linkse politici te sturen. Zoals inderdaad Melkert en Rosenmuller.
Het komt goed. Multi-etnische staten hebben de neiging te eindigen in een dictatuur of uit elkaar te vallen. Met het oog op het laatste kun je alvast naar het noorden verhuizen en werk maken van een Friese republiek. Wat betreft het eerste: even de formatie afwachten.quote:Op zondag 21 april 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Een soort van cognitieve dissonantie waarbij het deel van vr de moord op Fortuyn uit het geheugen is gewist omdat dat deel niet strookt met je overtuigingen.quote:Op maandag 22 april 2024 08:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oh my..
Wat een bizarre post dit.
Meen je dit?
Kan, maar om mensen zo weg te zetten zoals hij doetquote:Op maandag 22 april 2024 08:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik associeer dat soort tatoeages wel met PVV volk, ja.
Welk deel was dat dan? Ik heb er al vijf keer naar gevraagd en anders dan herhalen dat het heel erg was en het opsommen van politici, heb ik nog niets ergs gezien.quote:Op maandag 22 april 2024 08:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Een soort van cognitieve dissonantie waarbij het deel van vr de moord op Fortuyn uit het geheugen is gewist omdat dat deel niet strookt met je overtuigingen.
Compleet inderdaad.quote:
Ik?quote:Op maandag 22 april 2024 08:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Een soort van cognitieve dissonantie waarbij het deel van vr de moord op Fortuyn uit het geheugen is gewist omdat dat deel niet strookt met je overtuigingen.
'I know nothing. No american bombs or tanks here or 200 miles out'quote:Op maandag 22 april 2024 08:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welk deel was dat dan? Ik heb er al vijf keer naar gevraagd en anders dan herhalen dat het heel erg was en het opsommen van politici, heb ik nog niets ergs gezien.
De dood van Fortuyn is dan ook vooral iets dat rechtsen misbruiken om linkse politici mee aan te vallen.
'dit soort volk'quote:Op maandag 22 april 2024 08:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Compleet inderdaad.
Openlijk naar de Mods: dit kan toch niet. Ook met de modbreak in het vorige deel en dan nu hier 'rechtse sujetten'.
Bizarre zooi weer hier in nws.
Nog bizarder dat dit soort volk gewoon rondloopt in NL.
Hahaha 'vasthoudend'. Nog nooit zo snel breekpunten uit het raam geflikkerd door welke politicus ook. Stemgedrag dat totaal niet lijkt op het verkiezingsprogramma. Maar wel blijven roepen hoe belangrijk sociale zekerheid is (het water staat aan de lippen, Timmermans krijgt te veel geld om dat te beseffen) en de schuld geven aan PvdA dat die wordt uitgehold, terwijl o.a. de PVV telkens de VVD steunt in beperkingen, zelfs vanuit de oppositie.quote:Op zondag 21 april 2024 21:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
En 90% van de migratie is arbeidsmigratie, grote kans dat deze rechtse coalitie daar ook niks mee zal doen.quote:Op maandag 22 april 2024 08:41 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Hahaha 'vasthoudend'. Nog nooit zo snel breekpunten uit het raam geflikkerd door welke politicus ook. Stemgedrag dat totaal niet lijkt op het verkiezingsprogramma. Maar wel blijven roepen hoe belangrijk sociale zekerheid is (het water staat aan de lippen, Timmermans krijgt te veel geld om dat te beseffen) en de schuld geven aan PvdA dat die wordt uitgehold, terwijl o.a. de PVV telkens de VVD steunt in beperkingen, zelfs vanuit de oppositie.
Ondertussen vallen de klappen op links zogenaamd, omdat ze niet voldoende voor de 'arbeider' op zouden komen, wanneer ze compromissen maken. Maar de PVV doet dat tienvoudig, nog voor ze een compromis moeten sluiten, maar die zijn standvastig omdat ze wel blijven zeiken op allochtonen of moslims of asielzoekers (zelfs dat verandert afhankelijk van wat dan hip is) en zogenaamd superlinkse mensen die teleurgesteld zijn in de grote linkse partijen vinden het prachtig. Overigens stemmen ze ook nooit op de SP, ondanks dat die zogenaamd zo sympathiek is.
Ja, echte linkse rakkerts zijn dat.
Men mag niet beweren dat de uitspraak van Rosenmoller figuurlijk bedoeld was? Lijkt me toch belangrijk om te mogen melden aangezien sommige users hier te idioot zijn om dat te begrijpen.quote:Op maandag 22 april 2024 08:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Compleet inderdaad.
Openlijk naar de Mods: dit kan toch niet. Ook met de modbreak in het vorige deel en dan nu hier 'rechtse sujetten'.
bron https://www.telegraaf.nl/(...)en-volstrekt-onnodigquote:Gevaarlijke uitspraak Timmermans is provocerend, polariserend en volstrekt onnodig
De tolerantiegraad van Nederlanders wordt danig op de proef gesteld. Door de islamisering in grote steden, waar bijvoorbeeld kinderen thuis worden gehouden op dagen dat les wordt gegeven over seksuele diversiteit. Door de polariserende toon van landelijke politici.
Afgelopen weekeinde nog presteerde PvdA/GL-leider Timmermans het om politieke tegenstanders niet op de inhoud maar op de persoon aan te vallen. Zo zei hij tegen zijn achterban dat ’we niets zullen nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt’. Het is provocerend, het is polariserend, en het is volstrekt onnodig.
Tijdens het congres van de linkse combinatie kwam ook de antisemitische toon van het GL-smaldeel aan het licht. Sinds de brute terreurdaad van Hamas op 7 oktober heeft Jodenhaat huizen via de voordeur verlaten en verplaatst naar politieke congressen, universiteiten en de straat. Dit laatste reikt inmiddels zo ver dat de nodige maatregelen zijn getroffen rond de dodenherdenking. Er staat zelfs al een demonstratie aangemeld. Compassie, empathie of fatsoen is deze lieden onbekend.
De dreiging van deze minderheid leidt ertoe dat vrijheden worden ingeperkt: minder aanwezigen bij de nationale herdenking op de Dam en wie komt, wordt geconfronteerd met een fouillering. Dit is een overwinning voor intoleranten. We mogen niet zwichten voor deze tirannie.
quote:Op maandag 22 april 2024 08:52 schreef quo_ het volgende:
Het is weliswaar hoofdredactioneel commentaar van de telegraaf dus waarschijnlijk wel extreem-rechts volgens vele lieden hier. Maar daarom wel spijker op de kop.
[..]
bron https://www.telegraaf.nl/(...)en-volstrekt-onnodig
Nou benieuwd of Wilders dan wel zijn provocerende en polariserende opmerkingen thuislaat in de toekomst. Mag ik het best ironisch vinden om zo los te gaan op Timmermans vanwege provocerende opmerkingen terwijl Wilders dat constant doet...quote:Op maandag 22 april 2024 08:52 schreef quo_ het volgende:
Het is weliswaar hoofdredactioneel commentaar van de telegraaf dus waarschijnlijk wel extreem-rechts volgens vele lieden hier. Maar daarom wel spijker op de kop.
[..]
De VVD-partijbode kan ik nooit zo serieus nemen.quote:Op maandag 22 april 2024 08:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
Wat ik me nog herinner aan die tijd was dat Wilders er ook aan meedeed, net als de rest van de VVD. Dus wat ik me afvraag: was het demoniseren een tikje overdreven en heeft Volkert uit eigen beweging een politicus vermoord (zoals Els Borst ook vermoord is)? Of was het echt zo extreem dat Volkert welhaast niet anders kon en is dat dan onterecht op links afgeschoven en nu schandelijk misbruikt door aanhangers van 1 van de demoniseerders?quote:Op maandag 22 april 2024 08:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je kon er op wachten. Sterke argumentatie, zo'n knipseltje van meer dan 80 jaar geleden!quote:Op maandag 22 april 2024 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://schrijfsterushama(...)opxenofoobtelegraaf/
De telegraaf beweegt altijd wel lekker op verkeerde jaren.
Dat hele schrijfsel bevalt 0 argumenten en alleen maar verdachtmakingen. Ik kan dan ook echt niet helpen dat het eerste waar ik aan denk is dat ze fout waren in de oorlog.quote:Op maandag 22 april 2024 09:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je kon er op wachten. Sterke argumentatie, zo'n knipseltje van meer dan 80 jaar geleden!
De Telegraaf doet er al jaren alles aan om links aan te vallen. Zoals deze uitspraak van Timmermans, bewust de uitspraak zo verkeerd mogelijk uitleggen. Alsof het persoonlijk richting Wilders was. Het was net Wilders die 10 jaar geleden zei dat hij er alles aan zou doen om het kabinet te laten vallen, toen was 'alles er aan doen' gewoon prima, zelfs van iemand die regelmatig op de man speelt. Als links het zegt dan gaat het ineens te ver.quote:Op maandag 22 april 2024 08:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gelachen om zoveel gezochte domheid.quote:Op maandag 22 april 2024 08:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
TIL dat inflatie vroeger niet voorkwam.quote:Op zondag 21 april 2024 23:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat kan er niet?quote:Op maandag 22 april 2024 08:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Compleet inderdaad.
Voilgens mij bevat elke alinea uit het commentaar feitelijkheden die je niet kunt ontkennen. Uiteraard staat het je vrij er een ander gewicht aan te geven want we leven in een vrij land. Je krijgt bijvoorbeeld alle ruimte om akkoord te gaan met het kapen van de herdenking op 4 mei voor politieke doeleinden.quote:Op maandag 22 april 2024 09:17 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dat hele schrijfsel bevalt 0 argumenten en alleen maar verdachtmakingen. Ik kan dan ook echt niet helpen dat het eerste waar ik aan denk is dat ze fout waren in de oorlog.
Dit dus. Overigens staat Wilders altijd uit te delen en zegt hij wel heftigere dingen over zijn collega's en dan zou dit opeen te ver gaan.quote:Op zondag 21 april 2024 20:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, ben niet onder de indruk.quote:Op maandag 22 april 2024 08:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
Oh nee! Zei Geert Wilders echt dat hij er alles aan zou doen zou doen om het kabinet te laten vallen?quote:Op maandag 22 april 2024 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De Telegraaf doet er al jaren alles aan om links aan te vallen. Zoals deze uitspraak van Timmermans, bewust de uitspraak zo verkeerd mogelijk uitleggen. Alsof het persoonlijk richting Wilders was. Het was net Wilders die 10 jaar geleden zei dat hij er alles aan zou doen om het kabinet te laten vallen, toen was 'alles er aan doen' gewoon prima, zelfs van iemand die regelmatig op de man speelt. Als links het zegt dan gaat het ineens te ver.
De boel framen alsof GL PVDA antisemitisch is laat ook al duidelijk zien dat er maar een doel is en dat is de ander mond dood maken.
Het is gewoon onzin om de term 'alles doen' in te vullen als een verkapte doodsbedreiging. Als 'alles' daadwerkelijk 'alles' kan betekenen, dat wil zeggen, het totaal aan acties dat iemand kan uitvoeren, dan zit er nog wel wat meer in dan alleen een doodsbedreiging richting Wilders. Timmermans kan ook een bom in de Tweede Kamer plaatsen, om maar eens iets obscuurs te noemen dat onder de noemer 'alles' valt.quote:Op maandag 22 april 2024 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ben niet onder de indruk.
Wilders' politieke oeuvre is een grote aaneenschakeling van persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen, maar daar horen we de Telegraaf niet over. En natuurlijk laat de krant geen kans onbenut om Timmermans aan te vallen (ik ken daar toevallig wat mensen daar op de redactie en die steken hun afkeer van de beste man niet onder stoelen of danken).
En ik blijf erbij dat er op een hoop heisa wordt gemaakt om niks. Die uitlatingen van Timmermans stellen weinig voor en het is een enorme overdrijving om daar een of andere bedreiging in te zien.
https://www.pvv.nl/nieuws(...)op-speech-rutte.htmlquote:Op maandag 22 april 2024 09:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Oh nee! Zei Geert Wilders echt dat hij er alles aan zou doen zou doen om het kabinet te laten vallen?
Waarom heeft niemand toen aangifte gedaan?
Ja die fout maakte ik ook toen ik hem pluste.quote:Op maandag 22 april 2024 07:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het eerste gedeelte van je post dacht ik dat ik een cynisch, satirisch stukje zat te lezen, maar je bent serieus.
Ja, dat is wel een fan van Geert Wilders die er alles aan deedquote:Op maandag 22 april 2024 09:42 schreef capricia het volgende:
Heeft Volkert verklaard dat ie genspireerd is door Melkert en co dan?
Er is wel die ene Scandinavische massamoordenaar, die heel vaak Geert aanhaalde.
Ik neem aan dat hij er alles aan zal doen om aangifte te doenquote:Op maandag 22 april 2024 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Zo, het is inmiddels alweer maandagochtend. Heeft grote Geert ondertussen al daadwerkelijk aangifte gedaan?
Islamisering is bijvoorbeeld al geen feitelijkheid. Ik vind zelf dat we last hebben van Amerikanisering en dat dat onze samenleving tekent. Een ander vindt dat de Chinese invloed echt kenmerkend is. Dat is zo'n soort uitspraak die valt binnen de tactiek van 'herhalen, totdat een substantieel deel van de samenleving het als feit aanneemt'.quote:Op maandag 22 april 2024 09:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Voilgens mij bevat elke alinea uit het commentaar feitelijkheden die je niet kunt ontkennen. Uiteraard staat het je vrij er een ander gewicht aan te geven want we leven in een vrij land. Je krijgt bijvoorbeeld alle ruimte om akkoord te gaan met het kapen van de herdenking op 4 mei voor politieke doeleinden.
De verwijzing naar de telegraaf in de oorlog is qua juistheid geen speld tussen te krijgen maar heeft wel een vergelijkbaar niveau als bij een voetbalwedstrijd tegen Duitsland op de tribune gaan zitten met een spandoek over de fiets van je opa.
Timmermans had ipv Wilders gewoon PVV moeten zeggen. Probleem opgelost.quote:Op maandag 22 april 2024 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ben niet onder de indruk.
Wilders' politieke oeuvre is een grote aaneenschakeling van persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen, maar daar horen we de Telegraaf niet over. En natuurlijk laat de krant geen kans onbenut om Timmermans aan te vallen (ik ken toevallig wat mensen daar op de redactie en die steken hun afkeer van de beste man niet onder stoelen of danken).
En ik blijf erbij dat er op een hoop heisa wordt gemaakt om niks. Die uitlatingen van Timmermans stellen weinig voor en het is een enorme overdrijving om daar een of andere bedreiging in te zien.
Pvv en Wilders zijn hetzelfde.quote:Op maandag 22 april 2024 09:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Timmermans had ipv Wilders gewoon PVV moeten zeggen. Probleem opgelost.
quote:Op maandag 22 april 2024 09:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin om de term 'alles doen' in te vullen als een verkapte doodsbedreiging. Als 'alles' daadwerkelijk 'alles' kan betekenen, dat wil zeggen, het totaal aan acties dat iemand kan uitvoeren, dan zit er nog wel wat meer in dan alleen een doodsbedreiging richting Wilders. Timmermans kan ook een bom in de Tweede Kamer plaatsen, om maar eens iets obscuurs te noemen dat onder de noemer 'alles' valt.
Het is typerend voor Nederland dat er nog mensen zijn die serieus mee willen gaan in deze taalkundig lachwekkende non-beschuldiging.
Als je beelden uit die tijd 2000/2002 terugkijkt, zie je dat het hele politieke landschap veel milder was. En zelfs iemand als Fortuyn is behoorlijk genuanceerd. Vooral als je hem met Wilders vergelijkt.quote:Op zondag 21 april 2024 20:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is zo'n soort verhaal dat valt binnen de tactiek van 'ontkennen, totdat een substantieel deel van de samenleving het als niet waar aanneemt'.quote:Op maandag 22 april 2024 09:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Islamisering is bijvoorbeeld al geen feitelijkheid. Ik vind zelf dat we last hebben van Amerikanisering en dat dat onze samenleving tekent. Een ander vindt dat de Chinese invloed echt kenmerkend is. Dat is zo'n soort uitspraak die valt binnen de tactiek van 'herhalen, totdat een substantieel deel van de samenleving het als feit aanneemt'.
Het voorbeeld van thuis houden van kinderen in grote steden klinkt leuk, maar is het een serieuze weergave van de werkelijkheid? Ik woon in de grote stad en ken meerdere docenten en dat is nou niet echt een typisch probleem dat ze schetsen. Zelfs niet als je het specifiek over kinderen met islamitische achtergrond hebt, staat die bij mijn weten zeker niet in de top.
Gelukkig maakt het nep-links van tegenwoordig nooit schuldig aan polarisatie. Je hoort nooit iemand met een gespeelde brok in de keel over "elkaar vasthouden" en ederen hoort erbij"quote:Daarnaast is de claim van polarisatie er eentje waar ook wel wat op aan te merken valt. Ja als je 100 mensen vraagt of de polarisatie is toegenomen in de politiek zal de meerderheid ja zeggen. Maar wij hebben daar allemaal een ander idee bij. Ik denk als eerste aan Wilders, Baudet en ook aan de telegraaf zelf die op zeer vijandige toon schrijft en het maatschappelijk debat deels vormgeeft.
Ga je schoolgeld terughalen joh. En de SP linken aan Mao is een rechts truukje dat graag door nep-links geleend werd.quote:En dan ben ik pas bij de eerste alinea. Dus ja, als je het met hun eens bent (wat mij niet verbaast en precies is waarom ik jouw zogenaamde linksheid in twijfel trek), dan zijn het misschien niet te ontkennen feitelijkheden, maar voor mij is het een lijst aan verdachtmakingen zonder onderbouwing. Tja dat verdachtmaken deden ze ook graag in de oorlog. Dus het is een makkelijke link om te trekken. Net zoals je bij de SP misschien aan Mao Zedong denkt als ze wat auroritair uit de hoek komen.
Ook dan was er ophef geweest, mogelijk iets minder dan nu. Het gaat ook helemaal niet om de zogenaamde dreiging die uit zou gaan van de uitlatingen van Timmermans, maar om het creren van fophef. En Wilders' trouwe discipelen gaan daar, voorspelbaar als ze zijn, natuurlijk volledig in mee.quote:Op maandag 22 april 2024 09:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah, die fophef die er nu door het land trekt is morgen weer vergeten, net zoals de fophef dat de kabinetsformatie o zo lang zou duren. Fophef hier, fophef daar, alles voor de clicks.quote:Op maandag 22 april 2024 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dan was er ophef geweest, mogelijk iets minder dan nu. Het gaat om helemaal niet om de zogenaamde dreiging die uit zou gaan van de uitlatingen van Timmermans, maar om het creren van fophef. En Wilders' trouwe discipelen gaan daar, voorspelbaar als ze zijn, natuurlijk volledig in mee.
Verder slaat de heer Paas de spijker op de kop:
[ x ]
Jawel. De PVV heeft immers maar 2 leden: Wilders en Stichting Vrienden van de PVV, met als enige lid Wilders.quote:
De formatie duurt ook lang, zeker wanneer je je bedenkt dat de partijen in feite nog geen stap verder zijn gekomen. Het is ook een van de redenen dat Wilders ketelmuziek blijft maken door bijna op dagelijkse basis Twitterbrandjes te veroorzaken.quote:Op maandag 22 april 2024 10:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah, die fophef die er nu door het land trekt is morgen weer vergeten, net zoals de fophef dat de kabinetsformatie o zo lang zou duren. Fophef hier, fophef daar, alles voor de clicks.
Het was ook de introductie van dingen roepen die mensen graag willen horen en vervolgens weglopen als er over de inhoud wordt gedebatteerd. Dat is een frustrerende manier van 'discussiren' en dat zie je vandaag veel terug in topics en politiek. Als je onwaarheden roept of makkelijke oneliners, slaat dat beter aan dan wanneer je een gedegen uitleg hebt, want dan haken de mensen af. Dat is vooral wat het allemaal met zich mee bracht.quote:Op maandag 22 april 2024 10:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je beelden uit die tijd 2000/2002 terugkijkt, zie je dat het hele politieke landschap veel milder was. En zelfs iemand als Fortuyn is behoorlijk genuanceerd. Vooral als je hem met Wilders vergelijkt.
Daarbij kwamen de uitspraken van Melkert, die Fortuyn vergeleek met Jean-Marie Le Pen (een man met opmerkelijk positieve uitspraken over het nazisme), en Rosenmller, die Fortuyn een politieke charlatan noemde die de bijl aan de wortel van de beschaving zette. Behoorlijk hard en opjuttend.
Natuurlijk hebben Melkert en Rosenmller geen moord gepleegd, maar ze hebben wel bijgedragen aan een klimaat waarin een idioot een motief kon vinden om een moord te plegen.
Dat komt omdat er geen vaststaande definitie van islamisering in gebruik is. Wat jij daar onder verstaat is ongetwijfeld anders dan wat anderen eronder verstaan.quote:Op maandag 22 april 2024 09:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Islamisering is bijvoorbeeld al geen feitelijkheid.
https://nl.wikipedia.org/(...)rmaties_in_Nederlandquote:Op maandag 22 april 2024 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De formatie duurt ook lang, zeker wanneer je je bedenkt dat de partijen in feite nog geen stap verder zijn gekomen. Het is ook een van de redenen dat Wilders ketelmuziek blijft maken door bijna op dagelijkse basis Twitterbrandjes te veroorzaken.
Daarom is het ook helemaal geen goed argument. Het is niet meetbaar, dus lekker makkelijk om te roepen. Dat slaat aan bij mensen. Totaal geen inhoud.quote:Op maandag 22 april 2024 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat komt omdat er geen vaststaande definitie van islamisering is. Wat jij daar onder verstaat is ongetwijfeld anders dan wat anderen eronder verstaan.
Wat een BS weer, Emine mag zich kleden zoals ze wil, ook als ze een mening heeft en die ook wil uiten.quote:Op zondag 21 april 2024 21:56 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Toch wel apart dat deze dame met hoofddoek meent commentaar te moeten leveren over hoe ons land bestuurd wordt. Doe dan gewoon mee en laat die lap achterwege.
Geen zorgen, ik ken mijn politieke geschiedenis.quote:Op maandag 22 april 2024 10:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)rmaties_in_Nederland
Den Uyl, Rutte III & IV duurden allemaal net zo lang, zo niet langer. En dat was in een minder versplinterd landschap dan nu.
Dat is het tegenwoordig, er zijn veel mensen die roepen en weinig mensen die met hun politieke opponenten in een rustig en inhoudelijk debat gaan. Overigens deed Fortuyn dat wel, hier een enkel voorbeeldje waarin hij in debat ging met een imam:quote:Op maandag 22 april 2024 10:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het was ook de introductie van dingen roepen die mensen graag willen horen en vervolgens weglopen als er over de inhoud wordt gedebatteerd. Dat is een frustrerende manier van 'discussiren' en dat zie je vandaag veel terug in topics en politiek. Als je onwaarheden roept of makkelijke oneliners, slaat dat beter aan dan wanneer je een gedegen uitleg hebt, want dan haken de mensen af. Dat is vooral wat het allemaal met zich mee bracht.
Ik zeg bewust dat Melkert en Rosenmller geen moord gepleegd hebben, maar wel bijgedragen hebben aan een nodeloos verhit debat. In 2001/2002 kwamen die uitspraken van Rosenmller en Melkert nog harder aan dan nu, we zijn nu wel een en ander gewend.quote:Als je vindt dat ze hebben bijgedragen aan de moord, dan heeft Wilders ook bijgedragen aan iemand die bijna honderd jongeren met een politieke toekomst heeft vermoord.
Oh maar deze formatie gaat ook een drama worden, zelfs al gaan ze samen regeren gaat het niet lang duren denk.quote:Op maandag 22 april 2024 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik ken mijn politieke geschiedenis.
Maar het probleem is nu vooral dat er in de verste verte geen zicht is op een succesvolle afronding van deze formatie. De partijen zijn al maanden met elkaar in gesprek en lijken nog geen stap dichter bij elkaar gekomen. Sterker, een van de gespreksdeelnemers - de PVV - lijkt vooral aan te sturen op nieuwe verkiezingen.
De totstandkoming van Rutte IV duurde weliswaar langer, maar dat kwam vooral door het voortslepende paringsritueel. Toen de partijen eenmaal aan tafel zaten en over hun schaduw heen stapten ging het vrij snel. Maar het een goed huwelijk is het nooit geworden.
50+ zetels voor de PVV zal de vorming van een kabinet niet dichterbij brengen. Sterker, het zal de formatie alleen maar bemoeilijken.quote:Op maandag 22 april 2024 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh maar deze formatie gaat ook een drama worden, zelfs al gaan ze samen regeren gaat het niet lang duren denk.
Bij nieuwe verkiezingen zal Wilders hetzelfde deuntje blijven herhalen en als Timmermans weer zo door het ijs zakt als de laatste keer, dan komt Wilders gewoon doodleuk op 50+ zetels, want er is op dit moment geen politicus die beter de kiezer weet te mobiliseren dan volksmenner Wilders.
Daar staat tegenover dat juist Fortuyn zelf dat debat veranderde en dat dit ook een reactie was op het gevoel dat zulke bewoordingen nodig zouden zijn om de kiezer aan te spreken.quote:Op maandag 22 april 2024 10:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je beelden uit die tijd 2000/2002 terugkijkt, zie je dat het hele politieke landschap veel milder was. En zelfs iemand als Fortuyn is behoorlijk genuanceerd. Vooral als je hem met Wilders vergelijkt.
Daarbij kwamen de uitspraken van Melkert, die Fortuyn vergeleek met Jean-Marie Le Pen (een man met opmerkelijk positieve uitspraken over het nazisme), en Rosenmller, die Fortuyn een politieke charlatan noemde die de bijl aan de wortel van de beschaving zette. Behoorlijk hard en opjuttend.
Natuurlijk hebben Melkert en Rosenmller geen moord gepleegd, maar ze hebben wel bijgedragen aan een klimaat waarin een idioot een motief kon vinden om een moord te plegen.
Ik denk juist dat Wilders, samen met Van der Plas, de enige is die dit project wil laten slagen.quote:Op maandag 22 april 2024 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Sterker, een van de gespreksdeelnemers - de PVV - lijkt vooral aan te sturen op nieuwe verkiezingen.
Dus omdat de islamisering niet meetbaar is bestaat het niet? Geldt dat ook voor alle andere religies?quote:Op maandag 22 april 2024 10:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarom is het ook helemaal geen goed argument. Het is niet meetbaar, dus lekker makkelijk om te roepen. Dat slaat aan bij mensen. Totaal geen inhoud.
Ik vind het eigenlijk veel schokkender dat mensen er intrappen, want met politiek heeft het weinig te maken. Je zou zeggen dat zijn Twittergedrag opgemerkt zou worden bij mensen die wel serieus met politiek bezig zijn, maar het maakt hem gek genoeg alleen maar populairder (onder rechtse kiezers). Je zou ook kunnen stellen dat men minder verdeeld is op rechts en er blijkbaar geen andere goede rechtse kandidaten zijn.quote:Op maandag 22 april 2024 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh maar deze formatie gaat ook een drama worden, zelfs al gaan ze samen regeren gaat het niet lang duren denk.
Bij nieuwe verkiezingen zal Wilders hetzelfde deuntje blijven herhalen en als Timmermans weer zo door het ijs zakt als de laatste keer, dan komt Wilders gewoon doodleuk op 50+ zetels, want er is op dit moment geen politicus die beter de kiezer weet te mobiliseren dan volksmenner Wilders.
Precies!quote:Op maandag 22 april 2024 10:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat juist Fortuyn zelf dat debat veranderde en dat dit ook een reactie was op het gevoel dat zulke bewoordingen nodig zouden zijn om de kiezer aan te spreken.
Hij claimde dat Paars de kas geplunderd had. Begon met de uitspraak 'de linkse kerk'. Hij wilde niet dat er nog meer allochtonen bij de politie kwamen te werken, want die zouden het moeilijk vinden om tegen 'het eigen volk' op te treden, sprak over 'achterlijke woestijncultuur' en dat met moslims de middeleeuwen hier gearriveerd zijn. Nu zijn dit soort uitspraken hartstikke normaal en zelfs toegejuicht (want als het over links of allochtonen gaat, dan moet het eindelijk maar eens gezegd worden al 20 jaar lang), maar destijds was dat een enorme verharding van het debat (zelfs Wilders zei destijds dat het te ver ging) en het werkte als een tierelier.
In analyses van de toon van die tijd kan dat eigenlijk niet ontbreken. Maar je ziet dat die kant juist nauwelijks benoemd wordt sinds zijn dood. Want linkse opiniemakers en politici staken de hand in eigen boezem en rechtse kozen de aanval en wasten zelf de handen in onschuld. Dus nu is Fortuyn opeens een man die helemaal niet zulke harde dingen zijn en uit het niets tot op het bot werd afgekraakt (waarbij zelfs beeldspraak opruiing geworden is).
Waarom gaat Geert Wilders dan door met zijn Twitter-braaksel spuwen?quote:Op maandag 22 april 2024 10:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Wilders, samen met Van der Plas, de enige is die dit project wil laten slagen.
We gaan steeds meer naar een 2 partijen stelsel op deze manier.quote:Op maandag 22 april 2024 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
50+ zetels voor de PVV zal de vorming van een kabinet niet dichterbij brengen. Sterker, het zal de formatie alleen maar bemoeilijken.
Verder heeft dat weinig van doen met Timmermans: de PVV vreet vooral de VVD en NSC leeg.
Nee, omdat je het niet kunt meten (en het dus meer een gevoel is dan een feit) is het een slecht argument. Daarom slaat het zo goed aan, want het speelt op gevoel en je kunt het altijd blijven aanhalen, ongeacht hoe het in de samenleving gaat.quote:Op maandag 22 april 2024 10:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Dus omdat de islamisering niet meetbaar is bestaat het niet? Geldt dat ook voor alle andere religies?
Tja, er is op deze manier ook genoeg te zeggen over het electoraat die de afgelopen jaren steeds op de VVD hebben gestemd...quote:Op maandag 22 april 2024 10:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk veel schokkender dat mensen er intrappen, want met politiek heeft het weinig te maken. Je zou zeggen dat zijn Twittergedrag opgemerkt zou worden bij mensen die wel serieus met politiek bezig zijn, maar het maakt hem gek genoeg alleen maar populairder (onder rechtse kiezers). Je zou ook kunnen stellen dat men minder verdeeld is op rechts en er blijkbaar geen andere goede rechtse kandidaten zijn.
Blijf het toch opmerkelijk vinden dat mensen niets hebben met inhoud en vooral achter oneliners blijven aanhobbelen.
Ik denk dat Fortuyn dit niet zo gezegd heeft, maar goed, dat kun je vast met een bron bevestigen.quote:Op maandag 22 april 2024 10:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat juist Fortuyn zelf dat debat veranderde en dat dit ook een reactie was op het gevoel dat zulke bewoordingen nodig zouden zijn om de kiezer aan te spreken.
(...)
Hij wilde niet dat er nog meer allochtonen bij de politie kwamen te werken, want die zouden het moeilijk vinden om tegen 'het eigen volk' op te treden,
Zei hij dat zo?quote:sprak over 'achterlijke woestijncultuur' en dat met moslims de middeleeuwen hier gearriveerd zijn.
Fortuyn was inderdaad onderdeel van het verhardende debat. Maar dat is heus niet altijd slecht, mensen moeten ook uitlaatkleppen hebben, om stoom af te kunnen blazen en om democratisch en vreedzaam dingen te kunnen veranderen.quote:Nu zijn dit soort uitspraken hartstikke normaal en zelfs toegejuicht (want als het over links of allochtonen gaat, dan moet het eindelijk maar eens gezegd worden al 20 jaar lang), maar destijds was dat een enorme verharding van het debat (zelfs Wilders zei destijds dat het te ver ging) en het werkte als een tierelier.
Gedeeltelijk mee eens, overigens was Fortuyn grotendeels een eenling, en kwamen de beschuldigingen/beschimpingen die hij kreeg van vele kanten. Dat maakt de situatie ook wel wat anders. Nu heeft Wilders op twitter een hele schare volgers.quote:In analyses van de toon van die tijd kan dat eigenlijk niet ontbreken. Maar je ziet dat die kant juist nauwelijks benoemd wordt sinds zijn dood. Want linkse opiniemakers en politici staken de hand in eigen boezem en rechtse kozen de aanval en wasten zelf de handen in onschuld. Dus nu is Fortuyn opeens een man die helemaal niet zulke harde dingen zijn en uit het niets tot op het bot werd afgekraakt (waarbij zelfs beeldspraak opruiing geworden is).
Ja tijdens corona bijvoorbeeld zag je dat op het oog normale mensen ook ineens fake news gingen verspreiden en een hetze voeren tegen media, medici en politici. Ik vergeet nooit wat er ook allemaal is toegestaan bijvoorbeeld op Fok! waar users veel mensen als vijand van de staat hebben neergezet, er moesten zelfs tribunalen komen. Die vinden gek genoeg nu dat Timmermans zogenaamd te ver is gegaan, maar het is een wonder dat er geen politicus is vermoord tijdens corona.quote:Op maandag 22 april 2024 10:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tja, er is op deze manier ook genoeg te zeggen over het electoraat die de afgelopen jaren steeds op de VVD hebben gestemd...
Of erger, het FvD...
Je doet de verkeerde aanname dat iedereen zo politiek gengageerd is als wij in een tijd waarin vluchtige informatie de standaard is geworden voor iedereen die zeg maar na 1995 is geboren. Social Media is niet voor niets volledig geoptimaliseerd voor het aanbieden van hapklare brokjes content die minder dan 30 seconden duren; de jongste generaties kunnen hun aandacht niet langer dan dat erbij houden.quote:Op maandag 22 april 2024 10:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk veel schokkender dat mensen er intrappen, want met politiek heeft het weinig te maken. Je zou zeggen dat zijn Twittergedrag opgemerkt zou worden bij mensen die wel serieus met politiek bezig zijn, maar het maakt hem gek genoeg alleen maar populairder (onder rechtse kiezers). Je zou ook kunnen stellen dat men minder verdeeld is op rechts en er blijkbaar geen andere goede rechtse kandidaten zijn.
Blijf het toch opmerkelijk vinden dat mensen niets hebben met inhoud en vooral achter oneliners blijven aanhobbelen.
Ondanks zichzelf denk ik. Frustratie omdat het niet zo vlot loopt met zijn kabinet. Ik heb wel het idee dat hij in het begin een stuk welwillender was, toen waren Desilgoz en Omtzigt vooral contraproductief bezig.quote:Op maandag 22 april 2024 10:36 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Waarom gaat Geert Wilders dan door met zijn Twitter-braaksel spuwen?
Ja ik zie het zo: het kost moeite om je echt ergens in te verdiepen en die moeite nemen veel mensen niet meer. Drom werken die oneliners zo goed, zelfs medici worden totaal genegeerd als het gaat om hun expertise, want een oneliner vertelt hen hoe het zit. Nogmaals, sommige dingen zijn niet in een zin uit te leggen, maar goede informatie zal het altijd verliezen van simpele informatie, omdat mensen geen moeite meer doen.quote:Op maandag 22 april 2024 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doet de verkeerde aanname dat iedereen zo politiek gengageerd is als wij in een tijd waarin vluchtige informatie de standaard is geworden voor iedereen die zeg maar na 1995 is geboren. Social Media is niet voor niets volledig geoptimaliseerd voor het aanbieden van hapklare brokjes content die minder dan 30 seconden duren; de jongste generaties kunnen hun aandacht niet langer dan dat erbij houden.
Voeg daar de gemiddelde proteststem van de overige generaties bij en je kan zien waarom Wilders succes boekt. Vooral ook omdat Timmermans zijn verhaal gericht is op de grote steden - daarbuiten heeft hij moeite met de verbinding zoeken. Zijn verhaal over inclusiviteit is lang niet zo krachtig in een dorp met uitsluitend witte mensen in Drenthe maar wel in Amsterdam met 256 verschillende nationaliteiten.
Welnee. De PVV heeft niet eens de mensen om dit project te laten slagen.quote:Op maandag 22 april 2024 10:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Wilders, samen met Van der Plas, de enige is die dit project wil laten slagen.
De grote stoorzender in dit verhaal is Omtzigt die helemaal niet aan tafel wilt zitten met de PVV. Ik denk dat Omtzigt liever aan het formeren was met VVD en PvdA/GL. Dat hij hier zijn kiezers ernstig mee tekort doet is het geen wat mij vooral verbaast. Ik hoop ieder geval dat er snel nieuwe verkiezingen zijn en dat de PVV zo groot word dat ze NSC niet meer nodig hebben.quote:Op maandag 22 april 2024 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik ken mijn politieke geschiedenis.
Maar het probleem is nu vooral dat er in de verste verte geen zicht is op een succesvolle afronding van deze formatie. De partijen zijn al maanden met elkaar in gesprek en lijken nog geen stap dichter bij elkaar gekomen. Sterker, een van de gespreksdeelnemers - de PVV - lijkt vooral aan te sturen op nieuwe verkiezingen.
De totstandkoming van Rutte IV duurde weliswaar langer, maar dat kwam vooral door het voortslepende paringsritueel. Toen de partijen eenmaal aan tafel zaten en over hun schaduw heen stapten ging het vrij snel. Maar het een goed huwelijk is het nooit geworden.
Hoe kom je daar precies bij?quote:Op maandag 22 april 2024 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We gaan steeds meer naar een 2 partijen stelsel op deze manier.
Nee, daar haakte Desilgoz direct handig op in door te roepen dat haar partij ook geen ministers ging leveren. Wilders heeft zat concessies geprobeerd te doen, dat duidt er voor mij op dat hij wel wilde. Inmiddels niet meer denk ik.quote:Op maandag 22 april 2024 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee. De PVV heeft niet eens de mensen om dit project te laten slagen.
Wilders wil vooral het beeld scheppen dat hij de formatie tot een succes wil maken.
De kiezers kiezen niet met wie ze in zee gaan. Omtzigt heeft ook nooit gezegd absoluut met PVV in zee te willen gaan.quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De grote stoorzender in dit verhaal is Omtzigt die helemaal niet aan tafel wilt zitten met de PVV. Ik denk dat Omtzigt liever aan het formeren was met VVD en PvdA/GL. Dat hij hier zijn kiezers ernstig mee tekort doet is het geen wat mij vooral verbaast. Ik hoop ieder geval dat er snel nieuwe verkiezingen zijn en dat de PVV zo groot word dat ze NSC niet meer nodig hebben.
Ah, want die Omtzigt is constant over hen aan het Tweeten...quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De grote stoorzender in dit verhaal is Omtzigt die helemaal niet aan tafel wilt zitten met de PVV. Ik denk dat Omtzigt liever aan het formeren was met VVD en PvdA/GL. Dat hij hier zijn kiezers ernstig mee tekort doet is het geen wat mij vooral verbaast. Ik hoop ieder geval dat er snel nieuwe verkiezingen zijn en dat de PVV zo groot word dat ze NSC niet meer nodig hebben.
quote:Op maandag 22 april 2024 10:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja ik zie het zo: het kost moeite om je echt ergens in te verdiepen en die moeite nemen veel mensen niet meer. Drom werken die oneliners zo goed, zelfs medici worden totaal genegeerd als het gaat om hun expertise, want een oneliner vertelt hen hoe het zit. Nogmaals, sommige dingen zijn niet in een zin uit te leggen, maar goede informatie zal het altijd verliezen van simpele informatie, omdat mensen geen moeite meer doen.
En dan maak jij je druk over exclusiviteit, maar daarmee laat je zien dat ook jij hierin meegaat. Jeetje wat erg dat iedereen mee mag doen, laten we daar de hele focus op gaan leggen.![]()
Blijkbaar zijn er mensen geweest die eigenlijk op Wilders wilden stemmen, maar direct op hem stemmen is ook weer zo wat en dus hebben ze strategisch gestemd op Omtzigt en zijn ze nu boos dat Omtzigt niet met zijn eigen partij laat vallen en totaal alles doet wat Wilders zegt. Blijkbaar was stemmen op Wilders iets te extreem, dus dan Omtzigt, maar dan moet ie wel alles doen wat Wilders zegt, terwijl Wilders zijn mond niet kan houden op Twitter.quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De kiezers kiezen niet met wie ze in zee gaan. Omtzigt heeft ook nooit gezegd absoluut met PVV in zee te willen gaan.
De kiezers zijn dus niet tekort gedaan.
Er hoeft maar 1 van zijn sekte leden en volgelingen het wel zo te interpreteren.quote:Op zondag 21 april 2024 19:36 schreef TornadoDK het volgende:
Nou heb ik niks met holle bolle frans maar ik geloof niet dat het zijn bedoeling is om op te roepen tot geweld.
Links formeert een superblok met PvdA-GL in een poging weerstand te bieden aan het rechtse spectrum, je zegt zelf al dat PVV de rechtse kiezers van VVD en NSC opzuigt mochten er weer verkiezingen komen. Ik sluit niet uit dat we in de toekomst meer van zulke verbonden aan links/rechtse zijde gaan zien om meer gewicht in de schaal te leggen tegen de andere kant van het spectrum.quote:
quote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Er hoeft maar 1 van zijn sekte leden en volgelingen het wel zo te interpreteren.
Iedereen roept wel over de aanhangers van de PVV, maar de aanhangers/volgelingen/sektes van PVDA/GL Woke gemeenschap zijn nog gevaarlijker. Die leven in een fantasiewereld en achten elk middel geoorloofd om hun doelen te halen.
Knap, aangezien Omtzigt vr de verkiezingen consequent heeft gezegd NIET met de PVV te willen regeren: Omtzigt wil niet met PVV regeren, 'alleen met partijen die rechtsstaat heel houden' - https://nos.nl/l/2490789quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In het geval van nieuwe verkiezingen vreet de PVV zowel NSC als de VVD leeg. Dat betekent een paar dingen:quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jeetjequote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Er hoeft maar 1 van zijn sekte leden en volgelingen het wel zo te interpreteren.
Iedereen roept wel over de aanhangers van de PVV, maar de aanhangers/volgelingen/sektes van PVDA/GL Woke gemeenschap zijn nog gevaarlijker. Die leven in een fantasiewereld en achten elk middel geoorloofd om hun doelen te halen.
Neuh, dit soort fusies laat een ruimte open, Groenlinks trekt nu naar het midden dus er is straks ruimte voor een nieuwe partij ter linkerzijde van PvdA/GL, die ook weer opgevuld gaat worden. Evenredige vertegenwoordiging biedt geen incentives voor een tweepartijenuitkomst.quote:Op maandag 22 april 2024 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We gaan steeds meer naar een 2 partijen stelsel op deze manier.
En Wilders en de PVV hebben nog nooit gezegd 'we gaan er alles aan doen'? Er hoeft maar een iemand het zo te interpreteren, toch?quote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Het politieke landschap is juist meer versplinterd dan ooit. Ik zie eerder meer versnippering dan het ontstaan van grote blokken.quote:Op maandag 22 april 2024 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Links formeert een superblok met PvdA-GL in een poging weerstand te bieden aan het rechtste spectrum, je zegt zelf al dat PVV de rechtse kiezers van VVD en NSC opzuigt mochten er weer verkiezingen komen. Ik sluit niet uit dat we in de toekomst meer van zulke verbonden aan links/rechtse zijde gaan zien om meer gewicht in de schaal te leggen tegen de andere kant van het spectrum.
Mensen die boos zijn op Omtzigt, omdat ze eigenlijk Wilders wilden stemmen. Ja, dat volk ziet ook wel in dat Wilders eigenlijk iets t extreem is, anders hadden ze wel direct op hem gestemd.quote:Op maandag 22 april 2024 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Knap, aangezien Omtzigt vr de verkiezingen consequent heeft gezegd NIET met de PVV te willen regeren: Omtzigt wil niet met PVV regeren, 'alleen met partijen die rechtsstaat heel houden' - https://nos.nl/l/2490789
Rare jongens dus, die "Omtzigt"-kiezers van jou..
Dan mag iedereen toch ook bedreigingen uiten, want het onbehaaglijk gevoel van de bedreigden is niet meetbaar?quote:Op maandag 22 april 2024 10:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, omdat je het niet kunt meten (en het dus meer een gevoel is dan een feit) is het een slecht argument. Daarom slaat het zo goed aan, want het speelt op gevoel en je kunt het altijd blijven aanhalen, ongeacht hoe het in de samenleving gaat.
De “gele journalistieke” rol van de Telegraaf tijdens WO2 en soortgelijke berichtgeving nu mag je niet met elkaar vergelijken? Ook al zijn ze dikker dan dik aangezet.quote:Op maandag 22 april 2024 09:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je kon er op wachten. Sterke argumentatie, zo'n knipseltje van meer dan 80 jaar geleden!
Dat is een vreemde conclusie, maar 'ik ga er alles aan doen' is dan weer geen bedreiging. Of bijvoorbeeld 'ik doe je wat aan'. Of 'dan kom ik effe bij je langs'. Dan kun je geen aangifte doen. 'ik ga je vermoorden' is dan gewoon strafbaar, dus ja een bedreiging uiten mag dan weer niet. Dat is strafbaar volgens de wet.quote:Op maandag 22 april 2024 10:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan mag iedereen toch ook bedreigingen uiten, want het onbehaaglijk gevoel van de bedreigden is niet meetbaar?
3. Er zal nauwelijks een kabinet te vormen zijn over rechts op dat moment. Je ziet in de laatste peilingen ook dat de VVD, NSC en BBB dusdanig inleveren dat er zelfs met die partijen + SGP geen meerderheid te vormen valt voor de PVV.quote:Op maandag 22 april 2024 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In het geval van nieuwe verkiezingen vreet de PVV zowel NSC als de VVD leeg. Dat betekent een paar dingen:
1. NSC haakt af, terwijl de VVD haar wonden likt en voor zichzelf een rol ziet weggelegd in de oppositie. De VVD zal niet mee willen doen en haar huid daarom duur verkopen. Wilders zal de VVD flink tegemoet moeten komen om de partij over de streep te trekken (iets waar Rutte meester in was). En zelfs dan is het hoogst onzeker of de formatie slaagt.
2. Een grotere PVV betekent een grotere rol voor de partij binnen het te bouwen kabinet. Het lukt Wilders nu al amper om de Kamerzetels gevuld te krijgen en hij kan ook geen blik potentile bewindslieden opentrekken. Deze nieuwe, meer dominante rol kan de PVV simpelweg niet waarmaken.
quote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
lolquote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Jup, getweet dag na aanslag bij kerstmarkt in Berlijn 2016.quote:Op maandag 22 april 2024 11:20 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Heeft Geert Wilders dit echt zo getweet? Die man spoort echt niet
Ja dat zei die zo. Oorspronkelijke bronnen zijn helaas niet zo makkelijk vindbaar, dus ik heb in ieder geval de wat meer betrouwbare bronnen gezocht, die niet zomaar citaten zullen gebruiken.quote:Op maandag 22 april 2024 10:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat Fortuyn dit niet zo gezegd heeft, maar goed, dat kun je vast met een bron bevestigen.
[..]
Zei hij dat zo?
Hij sprak over een achterlijke cultuur, wat hij uitlegde als een achterlopende cultuur. En het ging dan vooral over de rechten van vrouwen en homoseksuelen binnen de islam.
quote:Fortuyn wil niet dat we 'nog meer allochtonen' bij de politie laten werken. Allochtonen 'die het maar moeilijk vinden om tegen het eigen volk op te treden, verstrikt als ze zijn in dezelfde cultuur van eer, buren- en familiehulp en voor wat hoort wat.'Fortuyn kan er over meepraten: 'Onlangs nog op de Rotterdamse Kruiskade, iedereen parkeert er dubbel en de huidskleur is een andere dan de mijne. Ik parkeer dubbel en ha! denkt zo'n allochtone agent van politie, die pak ik even.'Maar Fortuyn laat het er niet bij zitten. 'Ik heb hem snel aan het verstand gebracht dat hij dat maar beter kon laten. En ziet, het hielp onmiddellijk. In die kringen heeft men tenminste respect voor echt gezag, moet u maar denken!
https://www.volkskrant.nl(...)kruistocht~bbea6496/
quote:El Moumni’s uitspraken, zullen de rechters oordelen, zijn niet strafbaar. Ze vallen onder de vrijheid van godsdienst. Voor Pim Fortuyn vallen ze onder de vrijheid van meningsuiting, die hij ook gebruikt om terug te slaan. „Het zijn uitingen van een achterlijke woestijncultuur, niet meer en niet minder”, reageert hij in zijn column in het weekblad Elsevier. Na de aanslagen in New York roept hij op tot een koude oorlog tegen de islam. Dat leidt tot een aangifte wegens discriminatie door onder meer de beweging ‘Een ander Marokkaans geluid’ – met Brahim Bourzik. Tot een rechtszaak komt het niet door zijn vroegtijdige dood.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)digt-12295930-a98999
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, daar ben ik het wel mee eens. Alleen vind ik het niet kies om dan nu alles dat enigszins hard was en gericht op Fortuyn gelijk aan Volkert te linken. Voor een deel was het ook maar meegaan in wat de kiezer leek te willen.quote:[..]
Fortuyn was inderdaad onderdeel van het verhardende debat. Maar dat is heus niet altijd slecht, mensen moeten ook uitlaatkleppen hebben, om stoom af te kunnen blazen en om democratisch en vreedzaam dingen te kunnen veranderen.
[..]Ook mee eens. Alleen dat vind ik dus ook absurd, omdat Fortuyn de eenling erna op het schild gehesen werd door mensen die meededen aan de aanvallen en misbruikt werd om een hele politieke stroming monddood te maken.quote:Gedeeltelijk mee eens, overigens was Fortuyn grotendeels een eenling, en kwamen de beschuldigingen/beschimpingen die hij kreeg van vele kanten. Dat maakt de situatie ook wel wat anders. Nu heeft Wilders op twitter een hele schare volgers.
Nou, dat was dus een verkapte oproep tot geweld wat Geert Wilders daar deed.quote:Op maandag 22 april 2024 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jup, getweet dag na aanslag bij kerstmarkt in Berlijn 2016.
Je kan er bij halen wat je wilt en ook deze tweet van Wilders keur ik niet goed.quote:
Als je de drie zinnen na deze uitspraak leest snap je wel dat het helemaal geen bedreiging is.quote:Op maandag 22 april 2024 11:31 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Je kan er bij halen wat je wilt en ook deze tweet van Wilders keur ik niet goed.
Maar net zoals bij Fortuyn is het 1 gek geweest die de uitspraken van de linkse politici wel voor waar aan heeft genomen en zie het resultaat. En geloof me, of het nu opgezet is door links of niet (Lees de kogel kwam van links) de linke politici waren diep van binnen maar wat blij dat Pim van het toneel is verdwenen.
En met de uitspraak die Timmermans heeft gedaan snap ik best dat Wilders aangifte gaat doen. Want zoals ik al eerder zei (en hier boven) hoeft er maar 1 van zijn volgelingen gek genoeg te zijn die als een Fortuyntje gaat zien en dan zijn de gevolgen niet te overzien. En dan zal Fransje de vermoorde onschuld spelen. Als Frans zich beter voelt (en dat denk ik echt) als Geert dan zou hij deze uitspraken niet doen. Maar het bewijst dat hij compleet is doorgedraaid.
Ach hou toch op zeg. Timmermans heeft niks bijzonders gezegd en zich gewoon met normaal taalgebruik geuit. Dat zinnetje wordt totl uit zijn verband getrokken. Zo kun je achter iedere boom wel een vijand zien.quote:Op maandag 22 april 2024 11:31 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Je kan er bij halen wat je wilt en ook deze tweet van Wilders keur ik niet goed.
Maar net zoals bij Fortuyn is het 1 gek geweest die de uitspraken van de linkse politici wel voor waar aan heeft genomen en zie het resultaat. En geloof me, of het nu opgezet is door links of niet (Lees de kogel kwam van links) de linke politici waren diep van binnen maar wat blij dat Pim van het toneel is verdwenen.
En met de uitspraak die Timmermans heeft gedaan snap ik best dat Wilders aangifte gaat doen. Want zoals ik al eerder zei (en hier boven) hoeft er maar 1 van zijn volgelingen gek genoeg te zijn die als een Fortuyntje gaat zien en dan zijn de gevolgen niet te overzien. En dan zal Fransje de vermoorde onschuld spelen. Als Frans zich beter voelt (en dat denk ik echt) als Geert dan zou hij deze uitspraken niet doen. Maar het bewijst dat hij compleet is doorgedraaid.
De kiezers waaronder de meerderheid van de NSC kiezers willen een centrum rechts kabinet. Dat is dus onmogelijk zonder de PVV. Omtzigt heeft de morele verplichting naar de kiezers toe om dit te laten slagen. Hetzelfde geld overigens ook voor de VVD al heb ik het idee dat die wat meer openstaan dan NSC.quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De kiezers kiezen niet met wie ze in zee gaan. Omtzigt heeft ook nooit gezegd absoluut met PVV in zee te willen gaan.
De kiezers zijn dus niet tekort gedaan.
Twitter is niet relevantquote:Op maandag 22 april 2024 10:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, want die Omtzigt is constant over hen aan het Tweeten...
Lol, als dat zijn harde grens is dan kan hij met geen enkele partij aan tafel. Tijdens het corona fascisme zijn bijna elke partijen door de rechtstatelijke bodem gezakt.quote:Op maandag 22 april 2024 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Knap, aangezien Omtzigt vr de verkiezingen consequent heeft gezegd NIET met de PVV te willen regeren: Omtzigt wil niet met PVV regeren, 'alleen met partijen die rechtsstaat heel houden' - https://nos.nl/l/2490789
Rare jongens dus, die "Omtzigt"-kiezers van jou..
Het gaat niet om wat de kiezers willen of wat men denkt dat de stemmers willen. Jij en ik en iedereen in Nederland kiest bij de verkiezingen alleen voor een persoon en een partij. Nergens op stembiljet kiezen wij ook voor de soort samenwerking. Nergens kunnen wij aangeven dat mijn stem betekent dat er samengewerkt mag worden met partij A en B en niet met partij C en D.quote:Op maandag 22 april 2024 11:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De kiezers waaronder de meerderheid van de NSC kiezers willen een centrum rechts kabinet. Dat is dus onmogelijk zonder de PVV. Omtzigt heeft de morele verplichting naar de kiezers toe om dit te laten slagen. Hetzelfde geld overigens ook voor de VVD al heb ik het idee dat die wat meer openstaan dan NSC.
Nee, dat heeft hij/de NSC niet. De kiezer moet maar eens goed nadenken wie/welke partij zijn/haar stem krijgt.quote:Op maandag 22 april 2024 11:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De kiezers waaronder de meerderheid van de NSC kiezers willen een centrum rechts kabinet. Dat is dus onmogelijk zonder de PVV. Omtzigt heeft de morele verplichting naar de kiezers toe om dit te laten slagen. Hetzelfde geld overigens ook voor de VVD al heb ik het idee dat die wat meer openstaan dan NSC.
Dat is de theorie, maar ik dacht dat Omtzigt het belangrijk vind dat de burger de overheid weer kan vertrouwen. Wat je nu zegt en hoe hij handelt staat natuurlijk haaks op wat hij wilde bereiken.quote:Op maandag 22 april 2024 11:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat de kiezers willen of wat men denkt dat de stemmers willen. Jij en ik en iedereen in Nederland kiest bij de verkiezingen alleen voor een persoon en een partij. Nergens op stembiljet kiezen wij ook voor de soort samenwerking. Nergens kunnen wij aangeven dat mijn stem betekent dat er samengewerkt mag worden met partij A en B en niet met partij C en D.
De kiezers hebben niets meer te zeggen na de verkiezingen.
Alleen de leden bij ledenvergadering van een partij kunnen eventueel een richting geven.
Een zorgvuldig formatieproces en goed letten op de rechtsstatelijkheid van de voorstellen die gedaan worden in de formatie lijkt mij allesbehalve haaks staan op wat Omtzigt wilde bereiken.quote:Op maandag 22 april 2024 11:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is de theorie, maar ik dacht dat Omtzigt het belangrijk vind dat de burger de overheid weer kan vertrouwen. Wat je nu zegt en hoe hij handelt staat natuurlijk haaks op wat hij wilde bereiken.
Omtzigt is zelf gewoon een populist. Niet meer, niet minder. Want eigenlijk zou deze hele formatiebesprekingen allang geklapt moeten zijn;quote:Op maandag 22 april 2024 11:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is de theorie, maar ik dacht dat Omtzigt het belangrijk vind dat de burger de overheid weer kan vertrouwen. Wat je nu zegt en hoe hij handelt staat natuurlijk haaks op wat hij wilde bereiken.
https://nos.nl/collectie/(...)htsstaat-heel-houdenquote:Pieter Omtzigt blijft erbij dat hij niet met de PVV in een regering wil. In het tv-programma Buitenhof zei hij dat de standpunten van die partij "aan de rechtsstaat raken" en dat hij daar grote moeite mee heeft.
Omtzigt zei dat hij met zijn partij Nieuw Sociaal Contract wil regeren "juist met partijen die die rechtsstaat heel laten" en daar hoort de PVV wat hem betreft niet bij. "Dat heb ik de afgelopen jaren niet bepaald gezien."
quote:Op maandag 22 april 2024 11:23 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ja dat zei die zo. Oorspronkelijke bronnen zijn helaas niet zo makkelijk vindbaar, dus ik heb in ieder geval de wat meer betrouwbare bronnen gezocht, die niet zomaar citaten zullen gebruiken.
[..]
[..]Dat Fortuyn geen allochtonen bij de politie wilde is dus onzin. Hoogstens geen allochtonen die onze westerse/Nederlandse waarden niet onderschrijven, en dat lijkt me eigenlijk alleen maar logisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft die woestijncultuur, dat ging dus over een specifieke Imam (El Moumni) die zich negatief over homo's uitgelaten had. Niet over alle moslims.Je kan er een boek over vol schrijven over wat er na de moord op Fortuyn is gebeurd. Het debat is totaal veranderd, en voor sommigen is Fortuyn inderdaad een soort held die op het schild gehesen wordt (en voor anderen is hij weer iets totaal anders).quote:Ook mee eens. Alleen dat vind ik dus ook absurd, omdat Fortuyn de eenling erna op het schild gehesen werd door mensen die meededen aan de aanvallen en misbruikt werd om een hele politieke stroming monddood te maken.
Daar gaan we weer met de rechtstatelijkheid. Wetten, verdragen etc etc kunnen allemaal aangepast worden. Dat rechtstatelijkheid gelul van Omtzigt is niets anders dan verkiezingsretoriek dat echt geen hout snijd.quote:Op maandag 22 april 2024 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een zorgvuldig formatieproces en goed letten op de rechtsstatelijkheid van de voorstellen die gedaan worden in de formatie lijkt mij allesbehalve haaks staan op wat Omtzigt wilde bereiken.
Klopt mensen mogen logisch nadenken, maar nogmaals: ER HOEFT MAAR 1 VAN ZIJN VOLGELINGEN GEK GENOEG TE ZIJN.quote:Op maandag 22 april 2024 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach hou toch op zeg. Timmermans heeft niks bijzonders gezegd en zich gewoon met normaal taalgebruik geuit. Dat zinnetje wordt totl uit zijn verband getrokken. Zo kun je achter iedere boom wel een vijand zien.
Het is hetzelfde als zeggen dat gisteren "Feyenoord er alles aan gaat doen om de beker te winnen", dat wil ook niet zeggen dat zij alle spelers van NEC zouden gaan vermoorden.
Mensen mogen ook wel eens logisch nadenken zeg.
Kan inderdaad allemaal aangepast worden ja, al zal dat niet altijd op korte termijn geregeld zijn, maar waarschijnlijk speelt hierin ook een zekere morele afweging bij Omtzigt.quote:Op maandag 22 april 2024 11:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar gaan we weer met de rechtstatelijkheid. Wetten, verdragen etc etc kunnen allemaal aangepast worden. Dat rechtstatelijkheid gelul van Omtzigt is niets anders dan verkiezingsretoriek dat echt geen hout snijd.
Als we dan toch gaan schreeuwen: TIMMERMANS HEEFT HELEMAAL NIETS VERKEERD GEZEGD.quote:Op maandag 22 april 2024 11:48 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Klopt mensen mogen logisch nadenken, maar nogmaals: ER HOEFT MAAR 1 VAN ZIJN VOLGELINGEN GEK GENOEG TE ZIJN.
Paus Frans had dit beter niet kunnen zeggen. Dan was heel die ophef er gewoon niet geweest. Naar Wilders wijzen is makkelijk, maar ze maken het Wilders ook makkelijk.quote:Op maandag 22 april 2024 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je de drie zinnen na deze uitspraak leest snap je wel dat het helemaal geen bedreiging is.
Het is juist Wilders die alleen deze ene zinnetje tweet en daardoor ontstaat er een hele ophef over. Als Wilders daar niets over tweet kraaide er geen haan naar.
Je mag soms ook wel hand in eigen boezem steken.
JE ZIET DAT VEEL PVV'ERTS ER NOGAL AGRESSIEF VAN WORDEN JA.quote:Op maandag 22 april 2024 11:48 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Klopt mensen mogen logisch nadenken, maar nogmaals: ER HOEFT MAAR 1 VAN ZIJN VOLGELINGEN GEK GENOEG TE ZIJN.
Ik schreeuw niet, in elk geval niet mijn bedoeling geweest. Ik herhaal het gewoon want de meeste willen mijn quote niet lezen.quote:Op maandag 22 april 2024 11:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als we dan toch gaan schreeuwen: TIMMERMANS HEEFT HELEMAAL NIETS VERKEERD GEZEGD.
Dat klopt. Heel listig heeft hij van alles gezegd maar niets waar je hem op kunt vangen. Een aangifte van Wilders is dus ook kansloos.quote:Op maandag 22 april 2024 11:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als we dan toch gaan schreeuwen: TIMMERMANS HEEFT HELEMAAL NIETS VERKEERD GEZEGD.
Ik zei niet dat Fortuyn geen allochtonen bij de politie wilden. Ik zei 'niet nog meer', net zoals Fortuyn. Hij heeft zowel achterlijke cultuur als woestijncultuur meermaals gebruikt over de islam of moslims. Dit is een specifiek geval waarvan ik de quote relatief makkelijk kon vinden. In de context van de verharding is het nogal relevant dat hij bewust provocerende bewoordingen koos rondom migranten (en andere politici) en het daarom geen eerlijke beschouwing is, wanneer de uitspraken in zijn richting als een soort eenzijdige aanval worden ingezet tegen een man die zelf altijd heel correct sprak.quote:Op maandag 22 april 2024 11:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Fortuyn geen allochtonen bij de politie wilde is dus onzin. Hoogstens geen allochtonen die onze westerse/Nederlandse waarden niet onderschrijven, en dat lijkt me eigenlijk alleen maar logisch.
Wat betreft die woestijncultuur, dat ging dus over een specifieke Imam (El Moumni) die zich negatief over homo's uitgelaten had. Niet over alle moslims.
Ja en die groep maakt gretig gebruik van historisch revisionisme om politieke tegenstanders weg te zetten.quote:[..]
Je kan er een boek over vol schrijven over wat er na de moord op Fortuyn is gebeurd. Het debat is totaal veranderd, en voor sommigen is Fortuyn inderdaad een soort held die op het schild gehesen wordt (en voor anderen is hij weer iets totaal anders).
Ik word niet agressief, ik herhaal gewoon even wat de meeste in mijn quotes negeren.quote:Op maandag 22 april 2024 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
JE ZIET DAT VEEL PVV'ERTS ER NOGAL AGRESSIEF VAN WORDEN JA.
Owh kom op zeg. Het is gewoon beeldspraak. Die bovendien ook veelvuldig door Wilders en andere PVV-politici gebezigd wordt.quote:Op maandag 22 april 2024 11:52 schreef skrn het volgende:
Ik vind een aangifte ook ver gaan, maar vind ook de uitspraak van Timmermans niet goed afgewogen. Eigenlijk wel dom van Timmermans.
We negeren het niet. We vinden het je reinste nonsens.quote:Op maandag 22 april 2024 11:54 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Ik word niet agressief, ik herhaal gewoon even wat de meeste in mijn quotes negeren.
Das onzin. Je moet niet op eieren willen gaan lopen omdat het de grote blonde leider misschien wel eens niet zou kunnen behagen.quote:Op maandag 22 april 2024 11:52 schreef skrn het volgende:
Ik vind een aangifte ook ver gaan, maar vind ook de uitspraak van Timmermans niet goed afgewogen. Eigenlijk wel dom van Timmermans.
quote:Op maandag 22 april 2024 11:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat klopt. Heel listig heeft hij van alles gezegd maar niets waar je hem op kunt vangen. Een aangifte van Wilders is dus ook kansloos.
quote:Op maandag 22 april 2024 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh kom op zeg. Het is gewoon beeldspraak. Die bovendien ook veelvuldig door Wilders en andere PVV-politici gebezigd wordt.
Over fophef gesproken..
Ik denk dat je men niet moet ontslaan van hun verantwoordelijkheid om het in context te plaatsen en te kijken wat precies de bedoeling is. Ik kan me niet voorstellen dat Wilders niet weet van de volgende zinnen die Timmermans heeft uitgesproken. Dan had hij wel geweten wat Timmermans bedoelde met deze zin.quote:Op maandag 22 april 2024 11:51 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Paus Frans had dit beter niet kunnen zeggen. Dan was heel die ophef er gewoon niet geweest. Naar Wilders wijzen is makkelijk, maar ze maken het Wilders ook makkelijk.
Een ander partij mag best roepen dat er niet samengewerkt mag worden met partij B. Dat is democratie.quote:Plus het feit dat het ook nog eens ondemocratisch is om dit te zeggen, want volgens mij heeft de kiezer gekozen en dat is NIET voor Paus Frans.
Alsof Wilders nooit kritiek heeft geleverd op linkse partijen. Kom nou, was jezelf eens niet in onschuld.quote:Maar links mag je natuurlijk niet ondemocratisch noemen, want hun zijn voor een eerlijke democratie (als de uitslag ze bevalt, anders vinden ze het een gedrocht)
Die doortrapte Timmermans!quote:Op maandag 22 april 2024 11:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat klopt. Heel listig heeft hij van alles gezegd maar niets waar je hem op kunt vangen. Een aangifte van Wilders is dus ook kansloos.
Na al die aanvallen aan Timmermans zijn adres hoeft er ook maar 1 iemand gek genoeg te zijn. Waarom moeten dit soort zaken anders gewogen worden? Waarom zouden mensen die linkser zijn meer op hun tenen moeten lopen? Is dat niet een matige poging om op de linkse empathie in te spelen door jezelf maar constant een slachtoffer te maken, tot wij weer eens de hand in eigen boezem steken?quote:Op maandag 22 april 2024 11:53 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Ik schreeuw niet, in elk geval niet mijn bedoeling geweest. Ik herhaal het gewoon want de meeste willen mijn quote niet lezen.
En Timmermans heeft in mijn ogen wel wat verkeerds gezegd want hij ondermijnt in mijn ogen op deze manier de democratie. Want als Wilders (en dat hoop ik) Premier word dan is dat doormiddel van een eerlijke stembusgang gegaan. Maar Timmermans en zijn volgelingen vinden democratie alleen leuk als de uitslag hun bevalt.
Soms lijkt het wel een poging om alles links van het midden monddood te maken. Als je achter ieder normaal woord een potentile (vergezochte) bedreiging ziet dan kun je op een gegeven moment niks meer zeggen zonder fophef en de halve goegemeente over je heen te krijgen.quote:Op maandag 22 april 2024 11:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Na al die aanvallen aan Timmermans zijn adres hoeft er ook maar 1 iemand gek genoeg te zijn. Waarom moeten dit soort zaken anders gewogen worden? Waarom zouden mensen die linkser zijn meer op hun tenen moeten lopen? Is dat niet een matige poging om op de linkse empathie in te spelen door jezelf maar constant een slachtoffer te maken, tot wij weer eens de hand in eigen boezem steken?
Dat ben ik niet met je eens. Je brengt n bron in, van een column uit de Volkskrant. Dus het is geen redactioneel artikel, maar een mening van een persoon.quote:Op maandag 22 april 2024 11:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zei niet dat Fortuyn geen allochtonen bij de politie wilden. Ik zei 'niet nog meer', net zoals Fortuyn.
Fortuyn kon ook behoorlijk provoceren, dat ben ik met je eens, wat dat betreft heeft Fortuyn ook een rol gespeeld in de veranderende en verharde politiek. Maar het is natuurlijk breder dan dat, want naast politici hebben media hier natuurlijk ook een rol in gespeeld. De media zijn ophef steeds meer als verkoopmodel gaan zien, en sociale media, en de drang naar clicks, hebben hier nog eens extra aan bijgedragen.quote:Hij heeft zowel achterlijke cultuur als woestijncultuur meermaals gebruikt over de islam of moslims. Dit is een specifiek geval waarvan ik de quote relatief makkelijk kon vinden. In de context van de verharding is het nogal relevant dat hij bewust provocerende bewoordingen koos rondom migranten (en andere politici) en het daarom geen eerlijke beschouwing is, wanneer de uitspraken in zijn richting als een soort eenzijdige aanval worden ingezet tegen een man die zelf altijd heel correct sprak.
Yep en zo ontstaan terreurdaden waarbij en iemand zich gelegitimeerd en geroepen zal kunnen gaan voelen, om hier dan Wilders "tegen te houden" . Het mag niet maar de blokmoraal zegt dat het goed is. Nu wordt Wilders itt Fortuyn een stuk beter beveiligd wat niet wegneemt dat Wilders er een dreiging uit politieke hoek bij heeft gekregen.quote:Op maandag 22 april 2024 08:52 schreef quo_ het volgende:
quote:
Gevaarlijke uitspraak Timmermans is provocerend, polariserend en volstrekt onnodig
....
Afgelopen weekeinde nog presteerde PvdA/GL-leider Timmermans het om politieke tegenstanders niet op de inhoud maar op de persoon aan te vallen. Zo zei hij tegen zijn achterban dat ’we niets zullen nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt’.
Dit is gewoon precies wat aan de hand is.quote:Op maandag 22 april 2024 12:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Soms lijkt het wel een poging om alles links van het midden monddood te maken. Als je achter ieder normaal woord een potentile (vergezochte) bedreiging ziet dan kun je op een gegeven moment niks meer zeggen zonder fophef en de halve goegemeente over je heen te krijgen.
Hier heb je helemaal gelijk in, maar laten we eerlijk wezen zo werkt het helaas de andere kant niet op.quote:Op maandag 22 april 2024 11:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach hou toch op zeg. Timmermans heeft niks bijzonders gezegd en zich gewoon met normaal taalgebruik geuit. Dat zinnetje wordt totl uit zijn verband getrokken. Zo kun je achter iedere boom wel een vijand zien.
Het is hetzelfde als zeggen dat gisteren "Feyenoord er alles aan gaat doen om de beker te winnen", dat wil ook niet zeggen dat zij alle spelers van NEC zouden gaan vermoorden.
Mensen mogen ook wel eens logisch nadenken zeg.
Net zoals kritiek op de islam of immigratie an sich meteen word gekoppeld aan extreem rechts oftewel de nazi kaart.quote:Op maandag 22 april 2024 12:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is gewoon precies wat aan de hand is.
Het is al lange tijd bon om elke kritiek op populistisch rechtse politici te pareren met een Pimwin.
Werkt dat de polarisatie niet alleen maar in de hand?quote:Op maandag 22 april 2024 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het overigens een geniale zet van Wilders om aangifte te doen. Wint hij het dan heeft Timmermans een smetje op zijn naam, verliest hij het dan word hij in zijn gelijk gesteld qua “d66” rechters en de dubbele maat.
"keihard oppositie voeren"quote:Op maandag 22 april 2024 11:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Kan je vinden maar Timmermans had het niet, laat staan zo, moeten zeggen.quote:Op maandag 22 april 2024 12:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is gewoon precies wat aan de hand is.
Het is al lange tijd bon om elke kritiek op populistisch rechtse politici te pareren met een Pimwin.
Je quote nu Gideon zijn gehuil achteraf waarin hij het gelijk trekt, maar weet je ook wat Gideon zijn daadwerkelijke uitspraken waren?quote:Op maandag 22 april 2024 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hier heb je helemaal gelijk in, maar laten we eerlijk wezen zo werkt het helaas de andere kant niet op.
[ x ]
Ook ik ben benieuwd hoe dit goed gepraat gaat worden want als het OM dezelfde standaard aanhoud dan moet er wel een veroordeling komen.
Ik vind het overigens een geniale zet van Wilders om aangifte te doen. Wint hij het dan heeft Timmermans een smetje op zijn naam, verliest hij het dan word hij in zijn gelijk gesteld qua “d66” rechters en de dubbele maat.
Dit komt niet eens voor een rechter. Alleen mokerdom-rechts denkt dat in dit volkomen uit context gerukte zinnetje iets strafbaars te vinden zou zijn.quote:Op maandag 22 april 2024 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hier heb je helemaal gelijk in, maar laten we eerlijk wezen zo werkt het helaas de andere kant niet op.
[ x ]
Ook ik ben benieuwd hoe dit goed gepraat gaat worden want als het OM dezelfde standaard aanhoud dan moet er wel een veroordeling komen.
Dit is precies de reden waarom het radicaal rechts zoveel moeite kost om te komen tot een werkbare politieke samenwerking. Ketelmuziek, zand in de machine strooien en politieke brandjes stichten beschouwen ze in die hoek als een 'geniale zet'.quote:Op maandag 22 april 2024 12:04 schreef Chivaz het volgende:
quote:Op maandag 22 april 2024 12:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep en zo ontstaan terreurdaden waarbij en iemand zich gelegitimeerd en geroepen zal kunnen gaan voelen, om hier dan Wilders "tegen te houden" . Het mag niet maar de blokmoraal zegt dat het goed is. Nu wordt Wilders itt Fortuyn een stuk beter beveiligd wat niet wegneemt dat Wilders er een dreiging uit politieke hoek bij heeft gekregen.
Het zal de onderlinge, ook partij, verhoudingen niet bevorderen.
Terzijde, vind ik Timmermans is als zwelbast net als destijds ook hoe Melkert zich opstelde, sws een eng opdraaimannetje omdat ze in hun rol, iemand op persoon beleren en daarmee wegzetten met hun leerstijl. Timmermans als leidend persoon is bij mij sws de oorzaak dat ik centrumlinks geheel aan de kant heb gezet. Klaver en zeker ook Kuiken, kon ik een stuk beter verteren dan die zalvende Polyglot.
quote:Op maandag 22 april 2024 12:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan je vinden maar Timmermans had het niet, laat staan zo, moeten zeggen.
Saillant is dan de de geraffineerde wegduiker dat hij het met een sssss--slist en in tekst alleen "niet_ nalaten" had bedoeld. Ik kan en (en wil) mij niet onttrekken aan de gedachte dat die zo vooraf was ingespind. Net als destijds Wilders met zijn "minder, minder" uitspraak die wel degelijk en bewust polariserend gericht was.
Dat Wilders dat misplaatst deed mag niet maken dat een Timmermans zich dus ook die flink aanvallende(r) vrijheid veroorloven om zijn achterban op te roepen om Wilders te blokkeren.
Sws is het niet fijntjes om als partij op naam en voorkomen, iemand als persoon te gaan aanduiden.
Timmermans weet dat als taalmeester beter dan wie dan ook. Dan wegduiken achter een (punt)komma of verkeerd verstane verbastering, is nog lager en maakt iemand dan heel, heel erg eng.
Timmermans heeft helemaal niets verkeerds gezegd, en daar verandert niets aan ondanks dit soort idiote spins.quote:Op maandag 22 april 2024 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh kom op zeg. Het is gewoon beeldspraak. Die bovendien ook veelvuldig door Wilders en andere PVV-politici gebezigd wordt.
Over fophef gesproken..
Wilders heeft gedreigd met het in de hens steken van moskeen, die is wel de laatste die zijn muil hierover mag opentrekken.quote:Op maandag 22 april 2024 12:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan je vinden maar Timmermans had het niet, laat staan zo, moeten zeggen.
Saillant is dan de de geraffineerde wegduiker dat hij het met een sssss--slist en in tekst alleen "niet_ nalaten" had bedoeld. Ik kan en (en wil) mij niet onttrekken aan de gedachte dat die zo vooraf was ingespind. Net als destijds Wilders met zijn "minder, minder" uitspraak die wel degelijk en bewust polariserend gericht was.
Dat Wilders dat misplaatst deed mag niet maken dat een Timmermans zich dus ook die flink aanvallende(r) vrijheid veroorloven om zijn achterban op te roepen om Wilders te blokkeren.
Sws is het niet fijntjes om als partij op naam en voorkomen, iemand als persoon te gaan aanduiden.
Timmermans weet dat als taalmeester beter dan wie dan ook. Dan wegduiken achter een (punt)komma of verkeerd verstane verbastering, is nog lager en maakt iemand dan heel, heel erg eng.
Wilders had net zo goed kunnen roepen dat hij er alles aan zou doen om te voorkomen dat Timmermans premier zou gaan worden. Soortgelijke dingen heeft hij vaak geroepen. Daar is ook niets verkeerds aan.quote:Op maandag 22 april 2024 11:52 schreef skrn het volgende:
Eens. Gebeurt ook met kritiek op Israel of op migratie of de islam. Voor je het weet ben je een antisemiet, racist of islamofoob (antisemiet)quote:Op maandag 22 april 2024 12:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Soms lijkt het wel een poging om alles links van het midden monddood te maken. Als je achter ieder normaal woord een potentile (vergezochte) bedreiging ziet dan kun je op een gegeven moment niks meer zeggen zonder fophef en de halve goegemeente over je heen te krijgen.
Hiermee sla je de spijker op de kop.quote:Op maandag 22 april 2024 12:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De politieke en religieuze leiders maken toch al een tijdje misbruik van gekke/waanzinnige volgelingen? Het is daarom noodzakelijk geworden dat men niet laat weten waar men woont.quote:Op maandag 22 april 2024 11:48 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Mijn woorden.quote:Op maandag 22 april 2024 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hiermee sla je de spijker op de kop.
Het is ook gewoon een bewuste tactiek: links wordt permanent in het defensief gedrongen. Terwijl 'rechts', en daar heeft vooral Wilders een handje van, strooit met verdachtmakingen en alles en iedereen verrot loopt te schelden, wordt elk woord van 'links' gezien als een bedreiging of een affront.
Je ziet diezelfde houding richting de media. Media zoals de NOS, de Volkskrant en Trouw worden continu aangevallen en beticht van politieke partijdigheid. Er wordt gesuggereerd dat de NPO een grote links bolwerk is, waarbij er vooral wordt gewezen naar een programma als Op1.
In werkelijkheid zijn de enige geschreven media die ongegeneerd een politiek kleur bekennen de Telegraaf en Elsevier. En de NPO heeft haar linkse veren allang afgeschud. 's Ochtends hebben we WNL, twee keer in de week mag ON haar waanzin de wereld insturen. Bij Op1 zijn het vooral WNL en de EO die de toon zetten, met figuren zoals Sven Kockelman en Tijs van den Brink.
Toch probeert 'rechts' het land wijs te maken dat het 'links' is dat de klok slaat. Maar dat is inderdaad een bewuste tactiek: verdacht maken draagt bij aan de polarisatie en dat is koren op de molen van radicaal rechts.
Dit heeft Links zelf veroorzaakt door alles wat niet in hun straatje past de afgelopen jaren weg te zetten als extreem rechts, populistisch en gevaarlijk, wappies etc. Ipv normaal in gesprek te gaan werd bij elk debat, elke discussie de anderen mening meteen verketterd.quote:Op maandag 22 april 2024 12:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij bent sowieso niet meer serieus te nemen.quote:Op maandag 22 april 2024 08:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
'dit soort volk'
Je gaat full on retard zo.
Totaal van het paadje.
Je wilt als normaal rechts persoon toch niet geassocieerd worden met wappies die achter elke boom een overheids complot zien.quote:Op maandag 22 april 2024 12:43 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Dit heeft Links zelf veroorzaakt door alles wat niet in hun straatje past de afgelopen jaren weg te zetten als extreem rechts, populistisch en gevaarlijk, wappies etc. Ipv normaal in gesprek te gaan werd bij elk debat, elke discussie de anderen mening meteen verketterd.
Ik heb het ook alleen maar gerepost hoor.quote:Op maandag 22 april 2024 12:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wilders heeft gedreigd met het in de hens steken van moskeen,
(met dank aan grrrrg)
Dat zeg ik helemaal niet, maar als je die mensen continu wegzet als gek, wappie, noem het maar op omdat ze jou mening niet delen dan gaan ze vanzelf zoeken naar zelfdenkende en extremen.quote:Op maandag 22 april 2024 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je wilt als normaal rechts persoon toch niet geassocieerd worden met wappies die achter elke boom een overheids complot zien.![]()
Maar fijn dat jij dat zo kan duiden en er wel mee geassocieerd wilt worden.
Een partij links van GroenLinks? Hoe zou deze partij zichzelf dan gaan noemen? De weg-met-ons partij? Zelfhaat '24..?quote:Op maandag 22 april 2024 10:55 schreef -XOR- het volgende:
Groenlinks trekt nu naar het midden dus er is straks ruimte voor een nieuwe partij ter linkerzijde van PvdA/GL
En wilders gaat zijn beweging hernoemen naar nsb 2.0?quote:Op maandag 22 april 2024 13:02 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Een partij links van GroenLinks? Hoe zou deze partij zichzelf dan gaan noemen? De weg-met-ons partij? Zelfhaat '24..?
Je hebt het nu over FvD of de PVV?quote:Op maandag 22 april 2024 13:02 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Een partij links van GroenLinks? Hoe zou deze partij zichzelf dan gaan noemen? De weg-met-ons partij? Zelfhaat '24..?
Ik zie op de NPO overigens wel vooral veilige en politiek correcte televisie. Een presentatrice van Op1 noemde de Israelische overheid een apartheidsregime. En ook de NOS en de overige nieuwsdiensten, bijvoorbeeld op Radio1, hellen toch wel naar het linkse en politiek correcte.quote:Op maandag 22 april 2024 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
En de NPO heeft haar linkse veren allang afgeschud. 's Ochtends hebben we WNL, twee keer in de week mag ON haar waanzin de wereld insturen. Bij Op1 zijn het vooral WNL en de EO die de toon zetten, met figuren zoals Sven Kockelman en Tijs van den Brink.
Ook mee eensquote:Op maandag 22 april 2024 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hiermee sla je de spijker op de kop.
Het is ook gewoon een bewuste tactiek: links wordt permanent in het defensief gedrongen. Terwijl 'rechts', en daar heeft vooral Wilders een handje van, strooit met verdachtmakingen en alles en iedereen verrot loopt te schelden, wordt elk woord van 'links' gezien als een bedreiging of een affront.
Je ziet diezelfde houding richting de media. Media zoals de NOS, de Volkskrant en Trouw worden continu aangevallen en beticht van politieke partijdigheid. Er wordt gesuggereerd dat de NPO een grote links bolwerk is, waarbij er vooral wordt gewezen naar een programma als Op1.
In werkelijkheid zijn de enige geschreven media die ongegeneerd een politiek kleur bekennen de Telegraaf en Elsevier. En de NPO heeft haar linkse veren allang afgeschud. 's Ochtends hebben we WNL, twee keer in de week mag ON haar waanzin de wereld insturen. Bij Op1 zijn het vooral WNL en de EO die de toon zetten, met figuren zoals Sven Kockelman en Tijs van den Brink.
Toch probeert 'rechts' het land wijs te maken dat het 'links' is dat de klok slaat. Maar dat is inderdaad een bewuste tactiek: verdacht maken draagt bij aan de polarisatie en dat is koren op de molen van radicaal rechts.
M'n punt is dan ook vooral dat de NPO niet uitgesproken links (meer) is, terwijl die suggestie wel wordt gewekt. Wat je verder ook van WNL vindt, het heeft geen linkse signatuur. Dat blijkt ook uit de gasten die uit worden genodigd. Zo'n Wouter de Winter schuift bijna dagelijks aan en die bekijkt politieke gebeurtenissen toch echt door een rechtse bril.quote:Op maandag 22 april 2024 13:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie op de NPO overigens wel vooral veilige en politiek correcte televisie. Een presentatrice van Op1 noemde de Israelische overheid een apartheidsregime. En ook de NOS en de overige nieuwsdiensten, bijvoorbeeld op Radio1, hellen toch wel naar het linkse en politiek correcte.
WNL maakt vooral televisie die gezellig en Telegraaf-achtig is. En wat betreft ON moet ik je wel gelijk geven, dat is vaak niet meer dan complotonzin met een vies bruin randje.
Wilders is de PVV.quote:Op maandag 22 april 2024 09:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vergelijking met Le Pen van Melkert gaat inderdaad iets te ver.quote:Op maandag 22 april 2024 10:07 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind dat frame dat is gecreerd dus echt belachelijk. De NPO hees Thierry en Theo in het zadel als de broodnodige frisse wind die de Nederlandse politiek zou transformeren. Caroline was niet van tv af te slaan in aanloop naar de verkiezingen en kreeg alle ruimte om zich kritiekloos te etaleren als die nuchtere tante met gezond verstand. En de volgende keer is het weer iemand anders die links even op z'n plek zal zetten.quote:Op maandag 22 april 2024 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n punt is dan ook vooral dat de NPO niet uitgesproken links (meer) is, terwijl die suggestie wel wordt gewekt. Wat je verder ook van WNL vindt, het heeft geen linkse signatuur. Dat blijkt ook uit de gasten die uit worden genodigd. Zo'n Wouter de Winter schuift bijna dagelijks aan en die bekijkt politieke gebeurtenissen toch echt door een rechtse bril.
En dat geldt dus ook voor Kockelman en Van den Brink. Dat zijn echt geen linkse rakkers.
Ja ik ken zijn uitspraken, zelfs de rechter kon er maar weinig mee maar koos voor dit geitenpaadje.quote:Op maandag 22 april 2024 12:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Je quote nu Gideon zijn gehuil achteraf waarin hij het gelijk trekt, maar weet je ook wat Gideon zijn daadwerkelijke uitspraken waren?
Goed gezegd.quote:Op maandag 22 april 2024 13:52 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik vind dat frame dat is gecreerd dus echt belachelijk. De NPO hees Thierry en Theo in het zadel als de broodnodige frisse wind die de Nederlandse politiek zou transformeren. Caroline was niet van tv af te slaan in aanloop naar de verkiezingen en kreeg alle ruimte om zich kritiekloos te etaleren als die nuchtere tante met gezond verstand. En de volgende keer is het weer iemand anders die links even op z'n plek zal zetten.
De NPO is altijd meer opportunistisch dan links geweest, maar dankzij lastercampagnes van o.a. Geert en Thierry heerst er een bepaald beeld dat voor waar wordt aangenomen. Het alternatief is dat het allemaal in private handen komt. Maar laten we wel wezen, als winst een doorslaggevende rol speelt, verdwijnen de meeste educatieve programma's en krijgen we meer Vandaag Inside-achtige tv.
Maar dat zien Thierry en Geert natuurlijk wel zitten. Dan kunnen ze ook steeds meer van dit soort onzin de wereld in slingeren, want h, wat zijn feiten eigenlijk nog als er zogenaamd meerdere perspectieven zijn.
Dit kon je inderdaad zien afgelopen weekend op het congres van GL waar een jongen met zijn kritiek op Israel monddood wordt gemaakt. Als Timmermans en Omtzigt geen pvv corfee hadden gedaan tijdens de verkiezingen door expats of Palestina aan te vallen had een ervan de verkiezingen gewonnen in plaats van Wilders.quote:Op maandag 22 april 2024 12:43 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Dit heeft Links zelf veroorzaakt door alles wat niet in hun straatje past de afgelopen jaren weg te zetten als extreem rechts, populistisch en gevaarlijk, wappies etc. Ipv normaal in gesprek te gaan werd bij elk debat, elke discussie de anderen mening meteen verketterd.
Want iedereen moet inclusief zijn, maar alleen als het aansluit met hun gedachtegoed, als dat niet aansluit is het extreem en hoor je er niet bij (dus niet inclusief)
Iedereen moet zijn leven kunnen leiden zoals hij of zij wilt. Maar als ik graag elke dag vlees eet word ik door vegans aangevallen (ja echt gebeurd) en beschuldigd voor dierenmishandeling. Als ik met het vliegtuig op vakantie ga word ik weggezet als klimaat ontkenner etc. Dus ik mag mijn leven niet leiden zoals ik wil.
Je moet kunnen houden en lief hebben wie je wil (man-man, vrouw-vrouw, man-vrouw) en je moet je kunnen identificeren zoals je wilt. Maar zodra ze er een vraag overkrijgt schieten ze in de stress en moet de ander maar opzoeken wat bijvoorbeeld non-binair betekend. Alsof de ander kan ruiken dat je liever als man-vrouw-non wat dan ook identificeert terwijl je bijvoorbeeld in het eerste oogopslag duidelijk een man bent bijvoorbeeld.
Dit soort gedrag heeft er voor gezorgd dat de anderen zich niet gehoord voelen, zich buitengesloten voelen en daarom dus naar een partij gaat die voor hun normen en waarden opkomt.
Dit was nooit gebeurd als de linkse elite zich had gedragen zoals ze eigenlijk van rechts verwachten (namelijk inclusief)
Ben ik overigens wel met je eens. Er zijn genoeg omroepen en mensen binnen de NPO die kritisch zijn en niet zo makkelijk meegaan in het gemakkelijke veilige narratief.quote:Op maandag 22 april 2024 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n punt is dan ook vooral dat de NPO niet uitgesproken links (meer) is, terwijl die suggestie wel wordt gewekt.
Links was niet zo van het politiegeweld, maar is ook nooit tegen ordehandhaving geweest. De politie en ordehandhaving van nu lost het ook anders op dan in de jaren '50. Er wordt in verhouding veel meer uitgepraat dan uitgeslagen.quote:Op maandag 22 april 2024 14:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dit kon je inderdaad zien afgelopen weekend op het congres van GL waar een jongen met zijn kritiek op Israel monddood wordt gemaakt. Als Timmermans en Omtzigt geen pvv corfee hadden gedaan tijdens de verkiezingen door expats of Palestina aan te vallen had een ervan de verkiezingen gewonnen in plaats van Wilders.
Zag het van het weekend ook bij een show op BnnVara waar er geopperd werd voor meer boa's in de trein. Een links programma die voor meer repressie is. Links schuift richting radicaal rechts en bekent geen kleur.
Onjuiste weergave van de situatie. Aan de lopende band kwamen er sprekers aan het woord zonder interrupties die kritiek op Israel en het zionisme hadden. De verwarde jongen die onderbroken werd had het over zionisme en Israel als “zuiver witte etnostaat” en dat is simpelweg een leugen niet gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is schadelijk en heeft niets te maken met debat en kritiek.quote:Op maandag 22 april 2024 14:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dit kon je inderdaad zien afgelopen weekend op het congres van GL waar een jongen met zijn kritiek op Israel monddood wordt gemaakt.
quote:Als Timmermans en Omtzigt geen pvv corfee hadden gedaan tijdens de verkiezingen door expats of Palestina aan te vallen had een ervan de verkiezingen gewonnen in plaats van Wilders.
Zag het van het weekend ook bij een show op BnnVara waar er geopperd werd voor meer boa's in de trein. Een links programma die voor meer repressie is. Links schuift richting radicaal rechts en bekent geen kleur.
Dit staat compleet los van de formatie, Timmermans is een politieke tegenstander en we hebben gezien dat het “radicaal rechts” onmogelijk gemaakt word om fatsoenlijk hun standpunten uit te dragen.quote:Op maandag 22 april 2024 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom het radicaal rechts zoveel moeite kost om te komen tot een werkbare politieke samenwerking. Ketelmuziek, zand in de machine strooien en politieke brandjes stichten beschouwen ze in die hoek als een 'geniale zet'.
Het is alleen geniaal als jij geen enkele intentie om deze formatie te laten slagen.
Ja, je kan best discussiren over de vraag of die uitspraak strafbaar moet zijn, maar concluderen dat als die uitspraak dat was, deze dat ook wel moet zijn of er anders andere belangen spelen is wel een flinke brug te ver. Hij haalde er een wetsartikel bij om te claimen dat geweld geoorloofd zou zijn in bepaalde gevallen. Dat het niet altijd goed is als er een taboe op geweld rust, omdat de staat zelf ook geweld gebruikt.quote:Op maandag 22 april 2024 13:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ik ken zijn uitspraken, zelfs de rechter kon er maar weinig mee maar koos voor dit geitenpaadje.
Is dat zo ja?quote:Op maandag 22 april 2024 14:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit staat compleet los van de formatie, Timmermans is een politieke tegenstander en we hebben gezien dat het “radicaal rechts” onmogelijk gemaakt word om fatsoenlijk hun standpunten uit te dragen.
Ben je het niet eens met de gang van zaken in Oekrane dan ben je een putinpijper die mogelijk betaald word door de Russen.
Ben je tegen het open grenzen beleid ben je extreem rechts oftewel een nazi.
Roep je op tot een vreedzaam protest, dan word je veroordeeld door de rechter ondanks dat de rechter stelt dat er geen strafbaar feit is gepleegd.
Wilders had dit kunnen laten gaan maar daar is geen enkele reden toe. Zou Timmermans zo’n kans laten gaan nu er wellicht kansen voor hem zijn om alsnog premier te worden?
Journaal is dan ook vooral bedoeld om zoveel mogelijk nieuws in een klein half uur te proppen. Er is weinig ruimte voor chte diepgang. Persoonlijk gebruik ik het journaal dan ook vooral om even snel op de hoogte te worden gebracht van het laatste nieuws (dat ik in 99 van de 100 gevallen al ken).quote:Op maandag 22 april 2024 14:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben ik overigens wel met je eens. Er zijn genoeg omroepen en mensen binnen de NPO die kritisch zijn en niet zo makkelijk meegaan in het gemakkelijke veilige narratief.
Maar ik zie ook nog wel wat problemen. Neem de journaals van de NOS, die lijken met een bepaalde mal te werken waardoor hun nieuws er steeds hetzelfde uitziet. Sommige nieuwsitems lijken ook wel direct overgenomen persberichten van Amnesty International of Stichting Vluchteling te zijn. En daarbij komen de items waarbij Maxima of Willem-Alexander een (spreekwoordelijk) lint doorknippen ook steeds terug. Die mal hoor ik overigens ook steeds terugkomen bij de nieuwsprogramma’s op Radio1.
Wat dat betreft vind ik dat Nieuwsuur het stuk beter doet, die doen onderzoek en graven door, waarbij ze kritisch zijn naar alle richtingen en kanten.
In de beleving van de woke rechtsen wel. Dat het objectief gezien typisch slachtoffer gejank van de bovenste plank is zien ze niet door de meeuwen poepjes in hun ogen.quote:
Totale onzinquote:Op maandag 22 april 2024 14:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit staat compleet los van de formatie, Timmermans is een politieke tegenstander en we hebben gezien dat het “radicaal rechts” onmogelijk gemaakt word om fatsoenlijk hun standpunten uit te dragen.
Ben je het niet eens met de gang van zaken in Oekrane dan ben je een putinpijper die mogelijk betaald word door de Russen.
Roep je op tot een vreedzaam protest, dan word je veroordeeld door de rechter ondanks dat de rechter stelt dat er geen strafbaar feit is gepleegd.
Wilders had dit kunnen laten gaan maar daar is geen enkele reden toe. Zou Timmermans zo’n kans laten gaan nu er wellicht kansen voor hem zijn om alsnog premier te worden?
Degenen die het journaal afkraken kijken vaak toch al SBS met de verdiepende mening van Derksen.quote:Op maandag 22 april 2024 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Journaal is dan ook vooral bedoeld om zoveel mogelijk nieuws in een klein half uur te proppen. Er is weinig ruimte voor chte diepgang. Persoonlijk gebruik ik het journaal dan ook vooral om even snel op de hoogte te worden gebracht van het laatste nieuws (dat ik in 99 van de 100 gevallen al ken).
Of wordt heel veel normale discissie onmogelijk gemaakt door mensen die rechtstreeks Russische propaganda overnemen, mensen die racistische drek spuien als "argumentatie" tegen open grenzenbeleid of door met extreme vijandigheid richting mensen die je stom vindt, telkens de grens van het toelaatbare op te zoeken en als je er dan een keer een laf strafje voor krijgt doen alsof dat een enorm complot is?quote:Op maandag 22 april 2024 14:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, dat SBS6 debat heeft Geert geen windeieren gelegd.quote:Op maandag 22 april 2024 13:52 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik vind dat frame dat is gecreerd dus echt belachelijk. De NPO hees Thierry en Theo in het zadel als de broodnodige frisse wind die de Nederlandse politiek zou transformeren. Caroline was niet van tv af te slaan in aanloop naar de verkiezingen en kreeg alle ruimte om zich kritiekloos te etaleren als die nuchtere tante met gezond verstand. En de volgende keer is het weer iemand anders die links even op z'n plek zal zetten.
De NPO is altijd meer opportunistisch dan links geweest, maar dankzij lastercampagnes van o.a. Geert en Thierry heerst er een bepaald beeld dat voor waar wordt aangenomen. Het alternatief is dat het allemaal in private handen komt. Maar laten we wel wezen, als winst een doorslaggevende rol speelt, verdwijnen de meeste educatieve programma's en krijgen we meer Vandaag Inside-achtige tv.
Maar dat zien Thierry en Geert natuurlijk wel zitten. Dan kunnen ze ook steeds meer van dit soort onzin de wereld in slingeren, want h, wat zijn feiten eigenlijk nog als er zogenaamd meerdere perspectieven zijn.
En weer die eeuwige slachtofferrol. Ik snap het wel: dat jasje zit extreem comfortabel, nietwaar?quote:Op maandag 22 april 2024 14:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Neem de twee rechtste partijen als voorbeeld.quote:Op maandag 22 april 2024 14:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook hier, kan allemaal zijn om een religie/ideologie te vernietigen dat maakt het niet juist dat Timmermans dus die oproep gericht op de persoon mag doen en laat staan daartoe een volgeling kan oproepen.quote:Op maandag 22 april 2024 12:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wilders heeft gedreigd met het in de hens steken van moskeen, die is wel de laatste die zijn muil hierover mag opentrekken.
[ afbeelding ]
(met dank aan grrrrg)
Beide zijn natuurlijk geen bedreigingen/oproepen tot geweld. Het is ontzettend irritant dat zo'n zinnetje wordt geisoleerd en uit context wordt getrokken, en dat de Telegraaf het spelletje dan gaat meespelen omdat dat goed binnen het "smalle-pad-met-aan-weerszijden-ravijnen"-frame past is helemaal zum kotsen.quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook hier, kan allemaal zijn om een religie/ideologie te vernietigen dat maakt het niet juist dat Timmermans dus die oproep gericht op de persoon mag doen en laat staan daartoe oproept.
Dat voor veel mensen een verwerpelijke religie synoniem is aan de eigen identiteit - als dat zo uitkomt - , is weer een heel andere discussie.
Het zou hetzelfde zijn als Omtzigt telkens na de formatie tegen de pers diezelfde uitspraken doet. Dat niveau.quote:
Dat doet hij dan ook in het geheel niet.quote:Op maandag 22 april 2024 15:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook hier, kan allemaal zijn om een religie/ideologie te vernietigen dat maakt het niet juist dat Timmermans dus die oproep gericht op de persoon mag doen en laat staan daartoe een volgeling kan oproepen.
Dat voor veel mensen een verwerpelijke religie synoniem is aan de eigen identiteit - als dat zo uitkomt - , is weer een heel andere discussie.
Twitter is in principe hetzelfde als een persconferentie of interview geven. Het zijn publieke uitlatingen. Dat maakt Tweets relevant.quote:
Waarom doet hij zijn kiezers tekort als hij niet zou regeren met een partij die schijt heeft aan de rechtsstaat?quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zover ik het had gezien was het softe kritiek op Israel. Het ging pas mis toen de man in kwestie de term zionisme gebruikte. En verward is geen hele aardige frame.quote:Op maandag 22 april 2024 14:07 schreef oblo het volgende:
[..]
Onjuiste weergave van de situatie. Aan de lopende band kwamen er sprekers aan het woord zonder interrupties die kritiek op Israel en het zionisme hadden. De verwarde jongen die onderbroken werd had het over zionisme en Israel als “zuiver witte etnostaat” en dat is simpelweg een leugen niet gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is schadelijk en heeft niets te maken met debat en kritiek.
[..]
Het is zum kotzen dat een Timmermans, Wilders direct en zonder omhaal op persoon aanvalt; en niet bedenkt hoe dat (mediaal en emotioneel) zal uitwerken op zijn (stupide) klappende volgers. Het verbaast mij serieus dat mensen klappen zonder eerst verontwaardigd te vragen, "wat bedoel je precies hiermee ?".quote:Op maandag 22 april 2024 15:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beide zijn natuurlijk geen bedreigingen/oproepen tot geweld. Het is ontzettend irritant dat zo'n zinnetje wordt geisoleerd en uit context wordt getrokken, en dat de Telegraaf het spelletje dan gaat meespelen omdat dat goed binnen het "smalle-pad-met-aan-weerszijden-ravijnen"-frame past is helemaal zum kotsen.
Dat doet hij niet. 'Wilders' is overigens pars pro toto voor PVV, en als hij niet wil dat de partij met zijn persoon vereenzelvigd wordt bouwt hij maar aan een fatsoenlijke ledenstructuur.quote:Op maandag 22 april 2024 16:22 schreef Vallon het volgende:
Het is zum kotzen dat een Timmermans, Wilders direct en zonder omhaal op persoon aanvalt;
Die zienwijze was te verwachten dat het gebruik van "Wilders" bedoeld is om de PVV te duiden.....quote:Op maandag 22 april 2024 16:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat doet hij niet. 'Wilders' is overigens pars pro toto voor PVV, en als hij niet wil dat de partij met zijn persoon vereenzelvigd wordt bouwt hij maar aan een fatsoenlijke ledenstructuur.
Ik vind dat prima, maar dan kun je dus zeggen Wilders == PVV.quote:Op maandag 22 april 2024 16:33 schreef Vallon het volgende:
Dat jij dat anders (wel) vindt is dan wat je mag vinden.
Deze alinea is satire, toch?quote:Op maandag 22 april 2024 16:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is zum kotzen dat een Timmermans, Wilders direct en zonder omhaal op persoon aanvalt; en niet bedenkt hoe dat (mediaal en emotioneel) zal uitwerken op zijn (stupide) klappende volgers. Het verbaast mij serieus dat mensen klappen zonder eerst verontwaardigd te vragen, "wat bedoel je precies hiermee ?".
Ja of heel misschien verwees hij ernaar dat de grootste partij niet per definitie in de regering komt, als het ze niet lukt om met een regeerakkoord te komen, zoals de PvdA al een paar keer overkomen is. Maar dat is wel hl vergezocht. Veel logischer om aan te nemen dat de leider van de grootste partij het voorrecht op veiligheid kan verspelen en eens goed in elkaar gemept kan worden door de gevaarlijke spierbonken op het GL-PvdA congres.quote:Op maandag 22 april 2024 16:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is zum kotzen dat een Timmermans, Wilders direct en zonder omhaal op persoon aanvalt; en niet bedenkt hoe dat (mediaal en emotioneel) zal uitwerken op zijn (stupide) klappende volgers. Het verbaast mij serieus dat mensen klappen zonder eerst verontwaardigd te vragen, "wat bedoel je precies hiermee ?".
In de aanloop naar die zg geframede uitspraak, zegt Timmermans duidelijk dat er een moment komt dat de leider van de grootste partij zijn voorrechten kan verspelen. Daar zit wmb voor een toehoorder verder geen woord Spaans in als aanloop naar de daarna komende uitspraak met "onze en wij" etc.etc.
En of Timmermans dan wel of niet(s) in de zaal gehoorde en zo door media opgetekende 's' nalaat als eigen rechtvaardiging voor zijn speech, doet niet(s) af van zijn verwerpelijke retoriek en door zijn optreden voeding geven aan zijn inbeeldende frames. Iets dat Timmermans helaas vaker toepast(te) om zijn aanminnig publiek te bevredigen (denk aan mondkapje MH17, klimaatdoden etc.etc.).
Open eens je ogen. Dit is op de persoon. Geen inhoud, puur op de man. Kaag meerdere keren voor heks uitschelden is een volwassen vent onwaardig. Het zou mensen zomaar kunnen motiveren om Kaag thuis op te zoeken. Oh wachtquote:Op maandag 22 april 2024 16:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is zum kotzen dat een Timmermans, Wilders direct en zonder omhaal op persoon aanvalt; en niet bedenkt hoe dat (mediaal en emotioneel) zal uitwerken op zijn (stupide) klappende volgers.
Wel frappant hoe rechts propageert dat linkse stemmers elitaire hoogopgeleiden zijn die de binding met het "gewone" volk kwijt zijn door hun overtollige empathie, maar tegelijkertijd zijn het ook hele domme tokkies die uit zijn op geweld. (Alsof de PvdA een geschiedenis heeft van mensen bedreigen.)quote:Op maandag 22 april 2024 16:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat al zijn kiezers zijn gedrag niet zien of gewoon acceptabel vinden. Dt is zeer verontrustendquote:Op maandag 22 april 2024 17:37 schreef Aberkullie het volgende:
Wat een intens zielige snowflake is het toch ook
Wie de faaak zijn die mensenquote:Op maandag 22 april 2024 17:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat al zijn kiezers zijn gedrag niet zien of gewoon acceptabel vinden. Dt is zeer verontrustend
Zelden zo'n onzin gelezen.quote:Op maandag 22 april 2024 14:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een triest figuur.quote:
Caroline? Valt wel mee volgens mijquote:Op maandag 22 april 2024 18:04 schreef Loverboii het volgende:
dat dikkertje heeft natuurlijk wel de hamasaanhangers aan zijn zijde
Wat een zielig slachtoffertje is het toch ookquote:Op maandag 22 april 2024 18:08 schreef Chivaz het volgende:
De aangifte van Wilders.
[ x ]
Punt 11 is leuk waar Timmermans zijn eigen woorden tegen hem gebruikt worden.
7 pagina’s, heeft ie niets beters te doen?quote:Op maandag 22 april 2024 18:08 schreef Chivaz het volgende:
De aangifte van Wilders.
[ x ]
Dit had ook van de Speld kunnen komenquote:Op maandag 22 april 2024 18:08 schreef Chivaz het volgende:
De aangifte van Wilders.
[ x ]
Mooi. Tegen hoeveel mensen heeft hij tot nu toe aangifte gedaan, stuk of zes?quote:
Beter dat 'ie naar je kijkt, dan dat 'ie op je gaat zitten.quote:
Jazeker, de man doet elke dag wel aangifte van andere, serieuze dreigementen. Dit was waarschijnlijk gewoon copy paste.quote:Op maandag 22 april 2024 18:11 schreef Evangelion het volgende:
[..]
7 pagina’s, heeft ie niets beters te doen?
Kans dat die zich gewoon achter zijn laptop kapot zit te lachen omdat ze daadwerkelijk alles slikken als zoete koek.quote:Op maandag 22 april 2024 18:34 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het feit dat hij dit tweet is nog meer bewijs dat het een toneelstukje is om z'n achterban boos te houden. Alles aan die man is bedacht.
Tja, 'woorden doen er toe'.quote:Op maandag 22 april 2024 18:08 schreef Chivaz het volgende:
De aangifte van Wilders.
[ x ]
Sluit hem op! Sluit hem op!quote:Op maandag 22 april 2024 19:01 schreef Origami94 het volgende:
Het is wachten tot Wilders nieuwe verkiezingen gaat houden en dan gaat roepen STOP HET TELLEN!
Draineer het moeras! Draineer het moeras!quote:
Oke hier moest ik wel echt om lachen.quote:Op maandag 22 april 2024 19:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Draineer het moeras! Draineer het moeras!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |