abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213292306
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:43 schreef Vlad1986 het volgende:

[..]
Dit heeft Links zelf veroorzaakt door alles wat niet in hun straatje past de afgelopen jaren weg te zetten als extreem rechts, populistisch en gevaarlijk, wappies etc. Ipv normaal in gesprek te gaan werd bij elk debat, elke discussie de anderen mening meteen verketterd.
Je wilt als normaal rechts persoon toch niet geassocieerd worden met wappies die achter elke boom een overheids complot zien. _O-

Maar fijn dat jij dat zo kan duiden en er wel mee geassocieerd wilt worden. *O*
pi_213292335
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wilders heeft gedreigd met het in de hens steken van moskeen,
(met dank aan grrrrg)
Ik heb het ook alleen maar gerepost hoor.

Ondertussen zijn er al verschillende andere tweets van Geert Wilders en zijn partij waarin ze 'alles zullen doen om...'
Natuurlijk heeft niemand daar ooit aangifte van gedaan.

Maar ik begin te geloven dat dit een afleidingsmanoeuvre wordt om de coalitie-onderhandelingen te laten klappen.
  maandag 22 april 2024 @ 13:02:01 #228
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_213292346
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je wilt als normaal rechts persoon toch niet geassocieerd worden met wappies die achter elke boom een overheids complot zien. _O-

Maar fijn dat jij dat zo kan duiden en er wel mee geassocieerd wilt worden. *O*
Dat zeg ik helemaal niet, maar als je die mensen continu wegzet als gek, wappie, noem het maar op omdat ze jou mening niet delen dan gaan ze vanzelf zoeken naar zelfdenkende en extremen.
At the end Justice will prevail
pi_213292351
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:55 schreef -XOR- het volgende:
Groenlinks trekt nu naar het midden dus er is straks ruimte voor een nieuwe partij ter linkerzijde van PvdA/GL
Een partij links van GroenLinks? Hoe zou deze partij zichzelf dan gaan noemen? De weg-met-ons partij? Zelfhaat '24..?
pi_213292388
quote:
11s.gif Op maandag 22 april 2024 13:02 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Een partij links van GroenLinks? Hoe zou deze partij zichzelf dan gaan noemen? De weg-met-ons partij? Zelfhaat '24..?
En wilders gaat zijn beweging hernoemen naar nsb 2.0? :')
pi_213292389
quote:
11s.gif Op maandag 22 april 2024 13:02 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Je hebt het nu over FvD of de PVV?
pi_213292395
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
En de NPO heeft haar linkse veren allang afgeschud. 's Ochtends hebben we WNL, twee keer in de week mag ON haar waanzin de wereld insturen. Bij Op1 zijn het vooral WNL en de EO die de toon zetten, met figuren zoals Sven Kockelman en Tijs van den Brink.
Ik zie op de NPO overigens wel vooral veilige en politiek correcte televisie. Een presentatrice van Op1 noemde de Israelische overheid een apartheidsregime. En ook de NOS en de overige nieuwsdiensten, bijvoorbeeld op Radio1, hellen toch wel naar het linkse en politiek correcte.

WNL maakt vooral televisie die gezellig en Telegraaf-achtig is. En wat betreft ON moet ik je wel gelijk geven, dat is vaak niet meer dan complotonzin met een vies bruin randje.
pi_213292450
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hiermee sla je de spijker op de kop.

Het is ook gewoon een bewuste tactiek: links wordt permanent in het defensief gedrongen. Terwijl 'rechts', en daar heeft vooral Wilders een handje van, strooit met verdachtmakingen en alles en iedereen verrot loopt te schelden, wordt elk woord van 'links' gezien als een bedreiging of een affront.

Je ziet diezelfde houding richting de media. Media zoals de NOS, de Volkskrant en Trouw worden continu aangevallen en beticht van politieke partijdigheid. Er wordt gesuggereerd dat de NPO een grote links bolwerk is, waarbij er vooral wordt gewezen naar een programma als Op1.

In werkelijkheid zijn de enige geschreven media die ongegeneerd een politiek kleur bekennen de Telegraaf en Elsevier. En de NPO heeft haar linkse veren allang afgeschud. 's Ochtends hebben we WNL, twee keer in de week mag ON haar waanzin de wereld insturen. Bij Op1 zijn het vooral WNL en de EO die de toon zetten, met figuren zoals Sven Kockelman en Tijs van den Brink.

Toch probeert 'rechts' het land wijs te maken dat het 'links' is dat de klok slaat. Maar dat is inderdaad een bewuste tactiek: verdacht maken draagt bij aan de polarisatie en dat is koren op de molen van radicaal rechts.
Ook mee eens

Overigens.. Ik vraag me af wat er met Sven Kockelman is gebeurd. Lijkt wel een ander personage ivm hoe ik 'm vroeger kende.
pi_213292502
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 13:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik zie op de NPO overigens wel vooral veilige en politiek correcte televisie. Een presentatrice van Op1 noemde de Israelische overheid een apartheidsregime. En ook de NOS en de overige nieuwsdiensten, bijvoorbeeld op Radio1, hellen toch wel naar het linkse en politiek correcte.

WNL maakt vooral televisie die gezellig en Telegraaf-achtig is. En wat betreft ON moet ik je wel gelijk geven, dat is vaak niet meer dan complotonzin met een vies bruin randje.
M'n punt is dan ook vooral dat de NPO niet uitgesproken links (meer) is, terwijl die suggestie wel wordt gewekt. Wat je verder ook van WNL vindt, het heeft geen linkse signatuur. Dat blijkt ook uit de gasten die uit worden genodigd. Zo'n Wouter de Winter schuift bijna dagelijks aan en die bekijkt politieke gebeurtenissen toch echt door een rechtse bril.

En dat geldt dus ook voor Kockelman en Van den Brink. Dat zijn echt geen linkse rakkers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 22 april 2024 @ 13:32:40 #235
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213292519
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Timmermans had ipv Wilders gewoon PVV moeten zeggen. Probleem opgelost.
Wilders is de PVV.

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 22 april 2024 @ 13:40:11 #236
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213292556
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:07 schreef luxerobots het volgende:
Daarbij kwamen de uitspraken van Melkert, die Fortuyn vergeleek met Jean-Marie Le Pen (een man met opmerkelijk positieve uitspraken over het nazisme), en Rosenmöller, die Fortuyn een politieke charlatan noemde die de bijl aan de wortel van de beschaving zette. Behoorlijk hard en opjuttend.

Natuurlijk hebben Melkert en Rosenmöller geen moord gepleegd, maar ze hebben wel bijgedragen aan een klimaat waarin een idioot een motief kon vinden om een moord te plegen.
De vergelijking met Le Pen van Melkert gaat inderdaad iets te ver.
Maar Rosenmoller had gewoon gelijk, het was ook een polkitieke charlatan. Een narcistische diva die met iedereen ruzie kreeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 13:51:11 #237
375570 crew  Cyan9
pi_213292656
Wilders, uitvinder van 'spelen op de man', pikt het niet langer? Ga weg joh.

Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213292663
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
M'n punt is dan ook vooral dat de NPO niet uitgesproken links (meer) is, terwijl die suggestie wel wordt gewekt. Wat je verder ook van WNL vindt, het heeft geen linkse signatuur. Dat blijkt ook uit de gasten die uit worden genodigd. Zo'n Wouter de Winter schuift bijna dagelijks aan en die bekijkt politieke gebeurtenissen toch echt door een rechtse bril.

En dat geldt dus ook voor Kockelman en Van den Brink. Dat zijn echt geen linkse rakkers.
Ik vind dat frame dat is gecreëerd dus echt belachelijk. De NPO hees Thierry en Theo in het zadel als de broodnodige frisse wind die de Nederlandse politiek zou transformeren. Caroline was niet van tv af te slaan in aanloop naar de verkiezingen en kreeg alle ruimte om zich kritiekloos te etaleren als die nuchtere tante met gezond verstand. En de volgende keer is het weer iemand anders die links even op z'n plek zal zetten.

De NPO is altijd meer opportunistisch dan links geweest, maar dankzij lastercampagnes van o.a. Geert en Thierry heerst er een bepaald beeld dat voor waar wordt aangenomen. Het alternatief is dat het allemaal in private handen komt. Maar laten we wel wezen, als winst een doorslaggevende rol speelt, verdwijnen de meeste educatieve programma's en krijgen we meer Vandaag Inside-achtige tv.

Maar dat zien Thierry en Geert natuurlijk wel zitten. Dan kunnen ze ook steeds meer van dit soort onzin de wereld in slingeren, want hé, wat zijn feiten eigenlijk nog als er zogenaamd meerdere perspectieven zijn.
pi_213292679
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 12:15 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Je quote nu Gideon zijn gehuil achteraf waarin hij het gelijk trekt, maar weet je ook wat Gideon zijn daadwerkelijke uitspraken waren?
Ja ik ken zijn uitspraken, zelfs de rechter kon er maar weinig mee maar koos voor dit geitenpaadje.
pi_213292702
Dat de NPO links zou zijn is ontstaan uit de toen immens populaire zaterdagavond voor de VARA met Sonja, De Leeuw en het Lagerhuis en later kwam daar Spijkers en Kopspijkers bij. Dat na vertrek van Spijkerman in hetzelfde VARA en BNNVara format dagelijks DWDD werd.

Maar dat had niets met nieuws te maken en dat is nu allemaal al lang naar de eeuwige jachtvelden. Alleen Spijkers met koppen is daar nog van over op de radio.
pi_213292703
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 13:52 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Ik vind dat frame dat is gecreëerd dus echt belachelijk. De NPO hees Thierry en Theo in het zadel als de broodnodige frisse wind die de Nederlandse politiek zou transformeren. Caroline was niet van tv af te slaan in aanloop naar de verkiezingen en kreeg alle ruimte om zich kritiekloos te etaleren als die nuchtere tante met gezond verstand. En de volgende keer is het weer iemand anders die links even op z'n plek zal zetten.

De NPO is altijd meer opportunistisch dan links geweest, maar dankzij lastercampagnes van o.a. Geert en Thierry heerst er een bepaald beeld dat voor waar wordt aangenomen. Het alternatief is dat het allemaal in private handen komt. Maar laten we wel wezen, als winst een doorslaggevende rol speelt, verdwijnen de meeste educatieve programma's en krijgen we meer Vandaag Inside-achtige tv.

Maar dat zien Thierry en Geert natuurlijk wel zitten. Dan kunnen ze ook steeds meer van dit soort onzin de wereld in slingeren, want hé, wat zijn feiten eigenlijk nog als er zogenaamd meerdere perspectieven zijn.
Goed gezegd.

En de NPO is inderdaad vooral opportunistisch. Als Wilders ermee zou instemmen, zouden er bijna dagelijks PVV'ers aan tafel zitten bij de verschillende praatprogramma's. Want dat trekt nou eenmaal kijkers.
  maandag 22 april 2024 @ 14:00:10 #242
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213292717
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:43 schreef Vlad1986 het volgende:

[..]
Dit heeft Links zelf veroorzaakt door alles wat niet in hun straatje past de afgelopen jaren weg te zetten als extreem rechts, populistisch en gevaarlijk, wappies etc. Ipv normaal in gesprek te gaan werd bij elk debat, elke discussie de anderen mening meteen verketterd.

Want iedereen moet inclusief zijn, maar alleen als het aansluit met hun gedachtegoed, als dat niet aansluit is het extreem en hoor je er niet bij (dus niet inclusief)

Iedereen moet zijn leven kunnen leiden zoals hij of zij wilt. Maar als ik graag elke dag vlees eet word ik door vegans aangevallen (ja echt gebeurd) en beschuldigd voor dierenmishandeling. Als ik met het vliegtuig op vakantie ga word ik weggezet als klimaat ontkenner etc. Dus ik mag mijn leven niet leiden zoals ik wil.

Je moet kunnen houden en lief hebben wie je wil (man-man, vrouw-vrouw, man-vrouw) en je moet je kunnen identificeren zoals je wilt. Maar zodra ze er een vraag overkrijgt schieten ze in de stress en moet de ander maar opzoeken wat bijvoorbeeld non-binair betekend. Alsof de ander kan ruiken dat je liever als man-vrouw-non wat dan ook identificeert terwijl je bijvoorbeeld in het eerste oogopslag duidelijk een man bent bijvoorbeeld.

Dit soort gedrag heeft er voor gezorgd dat de anderen zich niet gehoord voelen, zich buitengesloten voelen en daarom dus naar een partij gaat die voor hun normen en waarden opkomt.
Dit was nooit gebeurd als de linkse elite zich had gedragen zoals ze eigenlijk van rechts verwachten (namelijk inclusief)
Dit kon je inderdaad zien afgelopen weekend op het congres van GL waar een jongen met zijn kritiek op Israel monddood wordt gemaakt. Als Timmermans en Omtzigt geen pvv corfee hadden gedaan tijdens de verkiezingen door expats of Palestina aan te vallen had een ervan de verkiezingen gewonnen in plaats van Wilders.

Zag het van het weekend ook bij een show op BnnVara waar er geopperd werd voor meer boa's in de trein. Een links programma die voor meer repressie is. Links schuift richting radicaal rechts en bekent geen kleur.
pi_213292729
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
M'n punt is dan ook vooral dat de NPO niet uitgesproken links (meer) is, terwijl die suggestie wel wordt gewekt.
Ben ik overigens wel met je eens. Er zijn genoeg omroepen en mensen binnen de NPO die kritisch zijn en niet zo makkelijk meegaan in het gemakkelijke veilige narratief.

Maar ik zie ook nog wel wat problemen. Neem de journaals van de NOS, die lijken met een bepaalde mal te werken waardoor hun nieuws er steeds hetzelfde uitziet. Sommige nieuwsitems lijken ook wel direct overgenomen persberichten van Amnesty International of Stichting Vluchteling te zijn. En daarbij komen de items waarbij Maxima of Willem-Alexander een (spreekwoordelijk) lint doorknippen ook steeds terug. Die mal hoor ik overigens ook steeds terugkomen bij de nieuwsprogramma’s op Radio1.

Wat dat betreft vind ik dat Nieuwsuur het stuk beter doet, die doen onderzoek en graven door, waarbij ze kritisch zijn naar alle richtingen en kanten.
pi_213292735
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 14:00 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dit kon je inderdaad zien afgelopen weekend op het congres van GL waar een jongen met zijn kritiek op Israel monddood wordt gemaakt. Als Timmermans en Omtzigt geen pvv corfee hadden gedaan tijdens de verkiezingen door expats of Palestina aan te vallen had een ervan de verkiezingen gewonnen in plaats van Wilders.

Zag het van het weekend ook bij een show op BnnVara waar er geopperd werd voor meer boa's in de trein. Een links programma die voor meer repressie is. Links schuift richting radicaal rechts en bekent geen kleur.
Links was niet zo van het politiegeweld, maar is ook nooit tegen ordehandhaving geweest. De politie en ordehandhaving van nu lost het ook anders op dan in de jaren '50. Er wordt in verhouding veel meer uitgepraat dan uitgeslagen.
pi_213292750
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 14:00 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dit kon je inderdaad zien afgelopen weekend op het congres van GL waar een jongen met zijn kritiek op Israel monddood wordt gemaakt.
Onjuiste weergave van de situatie. Aan de lopende band kwamen er sprekers aan het woord zonder interrupties die kritiek op Israel en het zionisme hadden. De verwarde jongen die onderbroken werd had het over zionisme en Israel als “zuiver witte etnostaat” en dat is simpelweg een leugen niet gebaseerd op de werkelijkheid. Dat is schadelijk en heeft niets te maken met debat en kritiek.
quote:
Als Timmermans en Omtzigt geen pvv corfee hadden gedaan tijdens de verkiezingen door expats of Palestina aan te vallen had een ervan de verkiezingen gewonnen in plaats van Wilders.

pi_213292756
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit is precies de reden waarom het radicaal rechts zoveel moeite kost om te komen tot een werkbare politieke samenwerking. Ketelmuziek, zand in de machine strooien en politieke brandjes stichten beschouwen ze in die hoek als een 'geniale zet'.

Het is alleen geniaal als jij geen enkele intentie om deze formatie te laten slagen.
Dit staat compleet los van de formatie, Timmermans is een politieke tegenstander en we hebben gezien dat het “radicaal rechts” onmogelijk gemaakt word om fatsoenlijk hun standpunten uit te dragen.
Ben je het niet eens met de gang van zaken in Oekraïne dan ben je een putinpijper die mogelijk betaald word door de Russen.
Ben je tegen het open grenzen beleid ben je extreem rechts oftewel een nazi.
Roep je op tot een vreedzaam protest, dan word je veroordeeld door de rechter ondanks dat de rechter stelt dat er geen strafbaar feit is gepleegd.
Wilders had dit kunnen laten gaan maar daar is geen enkele reden toe. Zou Timmermans zo’n kans laten gaan nu er wellicht kansen voor hem zijn om alsnog premier te worden?
  maandag 22 april 2024 @ 14:08:48 #247
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213292763
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja ik ken zijn uitspraken, zelfs de rechter kon er maar weinig mee maar koos voor dit geitenpaadje.
Ja, je kan best discussiëren over de vraag of die uitspraak strafbaar moet zijn, maar concluderen dat als die uitspraak dat was, deze dat ook wel moet zijn of er anders andere belangen spelen is wel een flinke brug te ver. Hij haalde er een wetsartikel bij om te claimen dat geweld geoorloofd zou zijn in bepaalde gevallen. Dat het niet altijd goed is als er een taboe op geweld rust, omdat de staat zelf ook geweld gebruikt.

Dat is een héél ander soort uitspraak dan 'niets nalaten' om te voorkomen dat Wilders premier wordt. Gideon begon over geweld en zei 'maar liever vreedzaam'. Bij Timmermans wordt geweld er bij de haren bijgesleept, omdat Wilders graag zijn politieke tegenstanders verdacht maakt en zelfs zijn meest debiele, vergezochte hersenscheten nog serieus genomen worden tot het punt dat dit überhaupt tot een serieuze discussie is uitgegroeid.
  maandag 22 april 2024 @ 14:11:38 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213292779
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 14:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit staat compleet los van de formatie, Timmermans is een politieke tegenstander en we hebben gezien dat het “radicaal rechts” onmogelijk gemaakt word om fatsoenlijk hun standpunten uit te dragen.
Ben je het niet eens met de gang van zaken in Oekraïne dan ben je een putinpijper die mogelijk betaald word door de Russen.
Ben je tegen het open grenzen beleid ben je extreem rechts oftewel een nazi.
Roep je op tot een vreedzaam protest, dan word je veroordeeld door de rechter ondanks dat de rechter stelt dat er geen strafbaar feit is gepleegd.
Wilders had dit kunnen laten gaan maar daar is geen enkele reden toe. Zou Timmermans zo’n kans laten gaan nu er wellicht kansen voor hem zijn om alsnog premier te worden?
Is dat zo ja?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213292868
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 14:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ben ik overigens wel met je eens. Er zijn genoeg omroepen en mensen binnen de NPO die kritisch zijn en niet zo makkelijk meegaan in het gemakkelijke veilige narratief.

Maar ik zie ook nog wel wat problemen. Neem de journaals van de NOS, die lijken met een bepaalde mal te werken waardoor hun nieuws er steeds hetzelfde uitziet. Sommige nieuwsitems lijken ook wel direct overgenomen persberichten van Amnesty International of Stichting Vluchteling te zijn. En daarbij komen de items waarbij Maxima of Willem-Alexander een (spreekwoordelijk) lint doorknippen ook steeds terug. Die mal hoor ik overigens ook steeds terugkomen bij de nieuwsprogramma’s op Radio1.

Wat dat betreft vind ik dat Nieuwsuur het stuk beter doet, die doen onderzoek en graven door, waarbij ze kritisch zijn naar alle richtingen en kanten.
Journaal is dan ook vooral bedoeld om zoveel mogelijk nieuws in een klein half uur te proppen. Er is weinig ruimte voor échte diepgang. Persoonlijk gebruik ik het journaal dan ook vooral om even snel op de hoogte te worden gebracht van het laatste nieuws (dat ik in 99 van de 100 gevallen al ken).
pi_213292881
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 14:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is dat zo ja?
In de beleving van de woke rechtsen wel. Dat het objectief gezien typisch slachtoffer gejank van de bovenste plank is zien ze niet door de meeuwen poepjes in hun ogen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')