Ah, want die Omtzigt is constant over hen aan het Tweeten...quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De grote stoorzender in dit verhaal is Omtzigt die helemaal niet aan tafel wilt zitten met de PVV. Ik denk dat Omtzigt liever aan het formeren was met VVD en PvdA/GL. Dat hij hier zijn kiezers ernstig mee tekort doet is het geen wat mij vooral verbaast. Ik hoop ieder geval dat er snel nieuwe verkiezingen zijn en dat de PVV zo groot word dat ze NSC niet meer nodig hebben.
quote:Op maandag 22 april 2024 10:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja ik zie het zo: het kost moeite om je echt ergens in te verdiepen en die moeite nemen veel mensen niet meer. Dáárom werken die oneliners zo goed, zelfs medici worden totaal genegeerd als het gaat om hun expertise, want een oneliner vertelt hen hoe het zit. Nogmaals, sommige dingen zijn niet in een zin uit te leggen, maar goede informatie zal het altijd verliezen van simpele informatie, omdat mensen geen moeite meer doen.
En dan maak jij je druk over exclusiviteit, maar daarmee laat je zien dat ook jij hierin meegaat. Jeetje wat erg dat iedereen mee mag doen, laten we daar de hele focus op gaan leggen.![]()
Blijkbaar zijn er mensen geweest die eigenlijk op Wilders wilden stemmen, maar direct op hem stemmen is ook weer zo wat en dus hebben ze strategisch gestemd op Omtzigt en zijn ze nu boos dat Omtzigt niet met zijn eigen partij laat vallen en totaal alles doet wat Wilders zegt. Blijkbaar was stemmen op Wilders iets te extreem, dus dan Omtzigt, maar dan moet ie wel alles doen wat Wilders zegt, terwijl Wilders zijn mond niet kan houden op Twitter.quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De kiezers kiezen niet met wie ze in zee gaan. Omtzigt heeft ook nooit gezegd absoluut met PVV in zee te willen gaan.
De kiezers zijn dus niet tekort gedaan.
Er hoeft maar 1 van zijn sekte leden en volgelingen het wel zo te interpreteren.quote:Op zondag 21 april 2024 19:36 schreef TornadoDK het volgende:
Nou heb ik niks met holle bolle frans maar ik geloof niet dat het zijn bedoeling is om op te roepen tot geweld.
Links formeert een superblok met PvdA-GL in een poging weerstand te bieden aan het rechtse spectrum, je zegt zelf al dat PVV de rechtse kiezers van VVD en NSC opzuigt mochten er weer verkiezingen komen. Ik sluit niet uit dat we in de toekomst meer van zulke verbonden aan links/rechtse zijde gaan zien om meer gewicht in de schaal te leggen tegen de andere kant van het spectrum.quote:
quote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Er hoeft maar 1 van zijn sekte leden en volgelingen het wel zo te interpreteren.
Iedereen roept wel over de aanhangers van de PVV, maar de aanhangers/volgelingen/sektes van PVDA/GL Woke gemeenschap zijn nog gevaarlijker. Die leven in een fantasiewereld en achten elk middel geoorloofd om hun doelen te halen.
Knap, aangezien Omtzigt vóór de verkiezingen consequent heeft gezegd NIET met de PVV te willen regeren: Omtzigt wil niet met PVV regeren, 'alleen met partijen die rechtsstaat heel houden' - https://nos.nl/l/2490789quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De grote stoorzender in dit verhaal is Omtzigt die helemaal niet aan tafel wilt zitten met de PVV. Ik denk dat Omtzigt liever aan het formeren was met VVD en PvdA/GL. Dat hij hier zijn kiezers ernstig mee tekort doet is het geen wat mij vooral verbaast. Ik hoop ieder geval dat er snel nieuwe verkiezingen zijn en dat de PVV zo groot word dat ze NSC niet meer nodig hebben.
In het geval van nieuwe verkiezingen vreet de PVV zowel NSC als de VVD leeg. Dat betekent een paar dingen:quote:Op maandag 22 april 2024 10:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jeetjequote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Er hoeft maar 1 van zijn sekte leden en volgelingen het wel zo te interpreteren.
Iedereen roept wel over de aanhangers van de PVV, maar de aanhangers/volgelingen/sektes van PVDA/GL Woke gemeenschap zijn nog gevaarlijker. Die leven in een fantasiewereld en achten elk middel geoorloofd om hun doelen te halen.
Neuh, dit soort fusies laat een ruimte open, Groenlinks trekt nu naar het midden dus er is straks ruimte voor een nieuwe partij ter linkerzijde van PvdA/GL, die ook weer opgevuld gaat worden. Evenredige vertegenwoordiging biedt geen incentives voor een tweepartijenuitkomst.quote:Op maandag 22 april 2024 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We gaan steeds meer naar een 2 partijen stelsel op deze manier.
En Wilders en de PVV hebben nog nooit gezegd 'we gaan er alles aan doen'? Er hoeft maar een iemand het zo te interpreteren, toch?quote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Het politieke landschap is juist meer versplinterd dan ooit. Ik zie eerder meer versnippering dan het ontstaan van grote blokken.quote:Op maandag 22 april 2024 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Links formeert een superblok met PvdA-GL in een poging weerstand te bieden aan het rechtste spectrum, je zegt zelf al dat PVV de rechtse kiezers van VVD en NSC opzuigt mochten er weer verkiezingen komen. Ik sluit niet uit dat we in de toekomst meer van zulke verbonden aan links/rechtse zijde gaan zien om meer gewicht in de schaal te leggen tegen de andere kant van het spectrum.
Mensen die boos zijn op Omtzigt, omdat ze eigenlijk Wilders wilden stemmen. Ja, dat volk ziet ook wel in dat Wilders eigenlijk iets té extreem is, anders hadden ze wel direct op hem gestemd.quote:Op maandag 22 april 2024 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Knap, aangezien Omtzigt vóór de verkiezingen consequent heeft gezegd NIET met de PVV te willen regeren: Omtzigt wil niet met PVV regeren, 'alleen met partijen die rechtsstaat heel houden' - https://nos.nl/l/2490789
Rare jongens dus, die "Omtzigt"-kiezers van jou..
Dan mag iedereen toch ook bedreigingen uiten, want het onbehaaglijk gevoel van de bedreigden is niet meetbaar?quote:Op maandag 22 april 2024 10:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, omdat je het niet kunt meten (en het dus meer een gevoel is dan een feit) is het een slecht argument. Daarom slaat het zo goed aan, want het speelt op gevoel en je kunt het altijd blijven aanhalen, ongeacht hoe het in de samenleving gaat.
De “gele journalistieke” rol van de Telegraaf tijdens WO2 en soortgelijke berichtgeving nu mag je niet met elkaar vergelijken? Ook al zijn ze dikker dan dik aangezet.quote:Op maandag 22 april 2024 09:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je kon er op wachten. Sterke argumentatie, zo'n knipseltje van meer dan 80 jaar geleden!
Dat is een vreemde conclusie, maar 'ik ga er alles aan doen' is dan weer geen bedreiging. Of bijvoorbeeld 'ik doe je wat aan'. Of 'dan kom ik effe bij je langs'. Dan kun je geen aangifte doen. 'ik ga je vermoorden' is dan gewoon strafbaar, dus ja een bedreiging uiten mag dan weer niet. Dat is strafbaar volgens de wet.quote:Op maandag 22 april 2024 10:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan mag iedereen toch ook bedreigingen uiten, want het onbehaaglijk gevoel van de bedreigden is niet meetbaar?
3. Er zal nauwelijks een kabinet te vormen zijn over rechts op dat moment. Je ziet in de laatste peilingen ook dat de VVD, NSC en BBB dusdanig inleveren dat er zelfs met die partijen + SGP geen meerderheid te vormen valt voor de PVV.quote:Op maandag 22 april 2024 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In het geval van nieuwe verkiezingen vreet de PVV zowel NSC als de VVD leeg. Dat betekent een paar dingen:
1. NSC haakt af, terwijl de VVD haar wonden likt en voor zichzelf een rol ziet weggelegd in de oppositie. De VVD zal niet mee willen doen en haar huid daarom duur verkopen. Wilders zal de VVD flink tegemoet moeten komen om de partij over de streep te trekken (iets waar Rutte meester in was). En zelfs dan is het hoogst onzeker of de formatie slaagt.
2. Een grotere PVV betekent een grotere rol voor de partij binnen het te bouwen kabinet. Het lukt Wilders nu al amper om de Kamerzetels gevuld te krijgen en hij kan ook geen blik potentiële bewindslieden opentrekken. Deze nieuwe, meer dominante rol kan de PVV simpelweg niet waarmaken.
quote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
lolquote:Op maandag 22 april 2024 10:52 schreef Vlad1986 het volgende:
[..]
Jup, getweet dag na aanslag bij kerstmarkt in Berlijn 2016.quote:Op maandag 22 april 2024 11:20 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Heeft Geert Wilders dit echt zo getweet? Die man spoort echt niet
Ja dat zei die zo. Oorspronkelijke bronnen zijn helaas niet zo makkelijk vindbaar, dus ik heb in ieder geval de wat meer betrouwbare bronnen gezocht, die niet zomaar citaten zullen gebruiken.quote:Op maandag 22 april 2024 10:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat Fortuyn dit niet zo gezegd heeft, maar goed, dat kun je vast met een bron bevestigen.
[..]
Zei hij dat zo?
Hij sprak over een achterlijke cultuur, wat hij uitlegde als een achterlopende cultuur. En het ging dan vooral over de rechten van vrouwen en homoseksuelen binnen de islam.
quote:Fortuyn wil niet dat we 'nog meer allochtonen' bij de politie laten werken. Allochtonen 'die het maar moeilijk vinden om tegen het eigen volk op te treden, verstrikt als ze zijn in dezelfde cultuur van eer, buren- en familiehulp en voor wat hoort wat.'Fortuyn kan er over meepraten: 'Onlangs nog op de Rotterdamse Kruiskade, iedereen parkeert er dubbel en de huidskleur is een andere dan de mijne. Ik parkeer dubbel en ha! denkt zo'n allochtone agent van politie, die pak ik even.'Maar Fortuyn laat het er niet bij zitten. 'Ik heb hem snel aan het verstand gebracht dat hij dat maar beter kon laten. En ziet, het hielp onmiddellijk. In die kringen heeft men tenminste respect voor echt gezag, moet u maar denken!
https://www.volkskrant.nl(...)kruistocht~bbea6496/
quote:El Moumni’s uitspraken, zullen de rechters oordelen, zijn niet strafbaar. Ze vallen onder de vrijheid van godsdienst. Voor Pim Fortuyn vallen ze onder de vrijheid van meningsuiting, die hij ook gebruikt om terug te slaan. „Het zijn uitingen van een achterlijke woestijncultuur, niet meer en niet minder”, reageert hij in zijn column in het weekblad Elsevier. Na de aanslagen in New York roept hij op tot een koude oorlog tegen de islam. Dat leidt tot een aangifte wegens discriminatie door onder meer de beweging ‘Een ander Marokkaans geluid’ – met Brahim Bourzik. Tot een rechtszaak komt het niet door zijn vroegtijdige dood.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)digt-12295930-a98999
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, daar ben ik het wel mee eens. Alleen vind ik het niet kies om dan nu alles dat enigszins hard was en gericht op Fortuyn gelijk aan Volkert te linken. Voor een deel was het ook maar meegaan in wat de kiezer leek te willen.quote:[..]
Fortuyn was inderdaad onderdeel van het verhardende debat. Maar dat is heus niet altijd slecht, mensen moeten ook uitlaatkleppen hebben, om stoom af te kunnen blazen en om democratisch en vreedzaam dingen te kunnen veranderen.
[..]Ook mee eens. Alleen dat vind ik dus ook absurd, omdat Fortuyn de eenling erna op het schild gehesen werd door mensen die meededen aan de aanvallen en misbruikt werd om een hele politieke stroming monddood te maken.quote:Gedeeltelijk mee eens, overigens was Fortuyn grotendeels een eenling, en kwamen de beschuldigingen/beschimpingen die hij kreeg van vele kanten. Dat maakt de situatie ook wel wat anders. Nu heeft Wilders op twitter een hele schare volgers.
Nou, dat was dus een verkapte oproep tot geweld wat Geert Wilders daar deed.quote:Op maandag 22 april 2024 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jup, getweet dag na aanslag bij kerstmarkt in Berlijn 2016.
Je kan er bij halen wat je wilt en ook deze tweet van Wilders keur ik niet goed.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |