abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213290659
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 20:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
Welke haatzaaierij heb je het dan over?
De dood van Fortuyn is vooral misbruikt om veel ongefundeerde haat richting linkse politici te sturen. Zoals inderdaad Melkert en Rosenmuller.
Dit dus. Overigens staat Wilders altijd uit te delen en zegt hij wel heftigere dingen over zijn collega's en dan zou dit opeen te ver gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213290696
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 08:52 schreef quo_ het volgende:
Het is weliswaar hoofdredactioneel commentaar van de telegraaf dus waarschijnlijk wel extreem-rechts volgens vele lieden hier. Maar daarom wel spijker op de kop.
[..]
bron https://www.telegraaf.nl/(...)en-volstrekt-onnodig
Nee, ben niet onder de indruk.

Wilders' politieke oeuvre is een grote aaneenschakeling van persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen, maar daar horen we de Telegraaf niet over. En natuurlijk laat de krant geen kans onbenut om Timmermans aan te vallen (ik ken toevallig wat mensen daar op de redactie en die steken hun afkeer van de beste man niet onder stoelen of danken).

En ik blijf erbij dat er op een hoop heisa wordt gemaakt om niks. Die uitlatingen van Timmermans stellen weinig voor en het is een enorme overdrijving om daar een of andere bedreiging in te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 22-04-2024 09:43:25 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_213290714
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 09:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De Telegraaf doet er al jaren alles aan om links aan te vallen. Zoals deze uitspraak van Timmermans, bewust de uitspraak zo verkeerd mogelijk uitleggen. Alsof het persoonlijk richting Wilders was. Het was net Wilders die 10 jaar geleden zei dat hij er alles aan zou doen om het kabinet te laten vallen, toen was 'alles er aan doen' gewoon prima, zelfs van iemand die regelmatig op de man speelt. Als links het zegt dan gaat het ineens te ver.
De boel framen alsof GL PVDA antisemitisch is laat ook al duidelijk zien dat er maar een doel is en dat is de ander mond dood maken.
Oh nee! Zei Geert Wilders echt dat hij er alles aan zou doen zou doen om het kabinet te laten vallen?
Waarom heeft niemand toen aangifte gedaan?
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 09:41:43 #104
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213290734
Zo, het is inmiddels alweer maandagochtend. Heeft grote Geert ondertussen al daadwerkelijk aangifte gedaan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 09:42:11 #105
236264 crew  capricia
pi_213290748
Heeft Volkert verklaard dat ie geïnspireerd is door Melkert en co dan?

Er is wel die ene Scandinavische massamoordenaar, die heel vaak Geert aanhaalde.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 22 april 2024 @ 09:42:23 #106
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213290753
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders' politieke oeuvre is een grote aaneenschakeling van persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen, maar daar horen we de Telegraaf niet over. En natuurlijk laat de krant geen kans onbenut om Timmermans aan te vallen (ik ken daar toevallig wat mensen daar op de redactie en die steken hun afkeer van de beste man niet onder stoelen of danken).

En ik blijf erbij dat er op een hoop heisa wordt gemaakt om niks. Die uitlatingen van Timmermans stellen weinig voor en het is een enorme overdrijving om daar een of andere bedreiging in te zien.
Het is gewoon onzin om de term 'alles doen' in te vullen als een verkapte doodsbedreiging. Als 'alles' daadwerkelijk 'alles' kan betekenen, dat wil zeggen, het totaal aan acties dat iemand kan uitvoeren, dan zit er nog wel wat meer in dan alleen een doodsbedreiging richting Wilders. Timmermans kan ook een bom in de Tweede Kamer plaatsen, om maar eens iets obscuurs te noemen dat onder de noemer 'alles' valt.

Het is typerend voor Nederland dat er nog mensen zijn die serieus mee willen gaan in deze taalkundig lachwekkende non-beschuldiging.
Antifa
  maandag 22 april 2024 @ 09:45:04 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213290774
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 09:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Oh nee! Zei Geert Wilders echt dat hij er alles aan zou doen zou doen om het kabinet te laten vallen?
Waarom heeft niemand toen aangifte gedaan?
https://www.pvv.nl/nieuws(...)op-speech-rutte.html

REACTIE WILDERS OP SPEECH RUTTE
''Rutte moet alles doen om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk mensen ziek worden en het virus zich zo min mogelijk verspreidt."

Geert Wilders roept Rutte hier op om een keiharde GENOCIDE uit te voeren op de Nederlandse bevolking!! Op naar Neurenberg met deze gevaarlijke gek!!!!

Wat een armoede.
Antifa
pi_213290823
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 07:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het eerste gedeelte van je post dacht ik dat ik een cynisch, satirisch stukje zat te lezen, maar je bent serieus. :')
Ja die fout maakte ik ook toen ik hem pluste.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213290848
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 09:42 schreef capricia het volgende:
Heeft Volkert verklaard dat ie geïnspireerd is door Melkert en co dan?

Er is wel die ene Scandinavische massamoordenaar, die heel vaak Geert aanhaalde.
Ja, dat is wel een fan van Geert Wilders die er alles aan deed
pi_213290852
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2024 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Zo, het is inmiddels alweer maandagochtend. Heeft grote Geert ondertussen al daadwerkelijk aangifte gedaan?
Ik neem aan dat hij er alles aan zal doen om aangifte te doen
  maandag 22 april 2024 @ 09:54:49 #111
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213290878
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 09:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Voilgens mij bevat elke alinea uit het commentaar feitelijkheden die je niet kunt ontkennen. Uiteraard staat het je vrij er een ander gewicht aan te geven want we leven in een vrij land. Je krijgt bijvoorbeeld alle ruimte om akkoord te gaan met het kapen van de herdenking op 4 mei voor politieke doeleinden.

De verwijzing naar de telegraaf in de oorlog is qua juistheid geen speld tussen te krijgen maar heeft wel een vergelijkbaar niveau als bij een voetbalwedstrijd tegen Duitsland op de tribune gaan zitten met een spandoek over de fiets van je opa.
Islamisering is bijvoorbeeld al geen feitelijkheid. Ik vind zelf dat we last hebben van Amerikanisering en dat dat onze samenleving tekent. Een ander vindt dat de Chinese invloed echt kenmerkend is. Dat is zo'n soort uitspraak die valt binnen de tactiek van 'herhalen, totdat een substantieel deel van de samenleving het als feit aanneemt'.

Het voorbeeld van thuis houden van kinderen in grote steden klinkt leuk, maar is het een serieuze weergave van de werkelijkheid? Ik woon in de grote stad en ken meerdere docenten en dat is nou niet echt een typisch probleem dat ze schetsen. Zelfs niet als je het specifiek over kinderen met islamitische achtergrond hebt, staat die bij mijn weten zeker niet in de top.

Daarnaast is de claim van polarisatie er eentje waar ook wel wat op aan te merken valt. Ja als je 100 mensen vraagt of de polarisatie is toegenomen in de politiek zal de meerderheid ja zeggen. Maar wij hebben daar allemaal een ander idee bij. Ik denk als eerste aan Wilders, Baudet en ook aan de telegraaf zelf die op zeer vijandige toon schrijft en het maatschappelijk debat deels vormgeeft.

En dan ben ik pas bij de eerste alinea. Dus ja, als je het met hun eens bent (wat mij niet verbaast en precies is waarom ik jouw zogenaamde linksheid in twijfel trek), dan zijn het misschien niet te ontkennen feitelijkheden, maar voor mij is het een lijst aan verdachtmakingen zonder onderbouwing. Tja dat verdachtmaken deden ze ook graag in de oorlog. Dus het is een makkelijk verband om te trekken. Net zoals je bij de SP misschien aan Mao Zedong denkt als ze wat auroritair uit de hoek komen.

[ Bericht 16% gewijzigd door PiyeReloaded op 22-04-2024 10:01:33 ]
pi_213290940
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders' politieke oeuvre is een grote aaneenschakeling van persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen, maar daar horen we de Telegraaf niet over. En natuurlijk laat de krant geen kans onbenut om Timmermans aan te vallen (ik ken toevallig wat mensen daar op de redactie en die steken hun afkeer van de beste man niet onder stoelen of danken).

Timmermans had ipv Wilders gewoon PVV moeten zeggen. Probleem opgelost.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 10:01:24 #113
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213290957
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Pvv en Wilders zijn hetzelfde.
pi_213290977
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 09:42 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is gewoon onzin om de term 'alles doen' in te vullen als een verkapte doodsbedreiging. Als 'alles' daadwerkelijk 'alles' kan betekenen, dat wil zeggen, het totaal aan acties dat iemand kan uitvoeren, dan zit er nog wel wat meer in dan alleen een doodsbedreiging richting Wilders. Timmermans kan ook een bom in de Tweede Kamer plaatsen, om maar eens iets obscuurs te noemen dat onder de noemer 'alles' valt.

Het is typerend voor Nederland dat er nog mensen zijn die serieus mee willen gaan in deze taalkundig lachwekkende non-beschuldiging.
twitter

En hier drie PVVers die er 'alles aan doen'. Als volgens de PVV de uitspraak van Timmermans een dreigement is dan waren deze PVVers blijkbaar echt van plan om mensen fysiek aan te vallen. Wat een mafketels
pi_213291003
twitter

Hopsakee opblazen van een moskee. Het kan gewoon
pi_213291017
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 20:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
Welke haatzaaierij heb je het dan over?
De dood van Fortuyn is vooral misbruikt om veel ongefundeerde haat richting linkse politici te sturen. Zoals inderdaad Melkert en Rosenmuller.
Als je beelden uit die tijd 2000/2002 terugkijkt, zie je dat het hele politieke landschap veel milder was. En zelfs iemand als Fortuyn is behoorlijk genuanceerd. Vooral als je hem met Wilders vergelijkt.

Daarbij kwamen de uitspraken van Melkert, die Fortuyn vergeleek met Jean-Marie Le Pen (een man met opmerkelijk positieve uitspraken over het nazisme), en Rosenmöller, die Fortuyn een politieke charlatan noemde die de bijl aan de wortel van de beschaving zette. Behoorlijk hard en opjuttend.

Natuurlijk hebben Melkert en Rosenmöller geen moord gepleegd, maar ze hebben wel bijgedragen aan een klimaat waarin een idioot een motief kon vinden om een moord te plegen.
pi_213291025
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 09:54 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Islamisering is bijvoorbeeld al geen feitelijkheid. Ik vind zelf dat we last hebben van Amerikanisering en dat dat onze samenleving tekent. Een ander vindt dat de Chinese invloed echt kenmerkend is. Dat is zo'n soort uitspraak die valt binnen de tactiek van 'herhalen, totdat een substantieel deel van de samenleving het als feit aanneemt'.

Het voorbeeld van thuis houden van kinderen in grote steden klinkt leuk, maar is het een serieuze weergave van de werkelijkheid? Ik woon in de grote stad en ken meerdere docenten en dat is nou niet echt een typisch probleem dat ze schetsen. Zelfs niet als je het specifiek over kinderen met islamitische achtergrond hebt, staat die bij mijn weten zeker niet in de top.
Dat is zo'n soort verhaal dat valt binnen de tactiek van 'ontkennen, totdat een substantieel deel van de samenleving het als niet waar aanneemt'.
quote:
Daarnaast is de claim van polarisatie er eentje waar ook wel wat op aan te merken valt. Ja als je 100 mensen vraagt of de polarisatie is toegenomen in de politiek zal de meerderheid ja zeggen. Maar wij hebben daar allemaal een ander idee bij. Ik denk als eerste aan Wilders, Baudet en ook aan de telegraaf zelf die op zeer vijandige toon schrijft en het maatschappelijk debat deels vormgeeft.
Gelukkig maakt het nep-links van tegenwoordig nooit schuldig aan polarisatie. Je hoort nooit iemand met een gespeelde brok in de keel over "elkaar vasthouden" en ïederen hoort erbij"
quote:
En dan ben ik pas bij de eerste alinea. Dus ja, als je het met hun eens bent (wat mij niet verbaast en precies is waarom ik jouw zogenaamde linksheid in twijfel trek), dan zijn het misschien niet te ontkennen feitelijkheden, maar voor mij is het een lijst aan verdachtmakingen zonder onderbouwing. Tja dat verdachtmaken deden ze ook graag in de oorlog. Dus het is een makkelijke link om te trekken. Net zoals je bij de SP misschien aan Mao Zedong denkt als ze wat auroritair uit de hoek komen.
Ga je schoolgeld terughalen joh. En de SP linken aan Mao is een rechts truukje dat graag door nep-links geleend werd.
-
pi_213291037
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ook dan was er ophef geweest, mogelijk iets minder dan nu. Het gaat ook helemaal niet om de zogenaamde dreiging die uit zou gaan van de uitlatingen van Timmermans, maar om het creëren van fophef. En Wilders' trouwe discipelen gaan daar, voorspelbaar als ze zijn, natuurlijk volledig in mee.

Verder slaat de heer Paas de spijker op de kop:

twitter
pi_213291039
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2024 10:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Pvv en Wilders zijn hetzelfde.
Nee.
pi_213291048
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ook dan was er ophef geweest, mogelijk iets minder dan nu. Het gaat om helemaal niet om de zogenaamde dreiging die uit zou gaan van de uitlatingen van Timmermans, maar om het creëren van fophef. En Wilders' trouwe discipelen gaan daar, voorspelbaar als ze zijn, natuurlijk volledig in mee.

Verder slaat de heer Paas de spijker op de kop:

[ x ]
Mwoah, die fophef die er nu door het land trekt is morgen weer vergeten, net zoals de fophef dat de kabinetsformatie o zo lang zou duren. Fophef hier, fophef daar, alles voor de clicks.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 10:15:49 #121
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213291067
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2024 10:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee.
Jawel. De PVV heeft immers maar 2 leden: Wilders en Stichting Vrienden van de PVV, met als enige lid Wilders.
pi_213291068
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 10:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Mwoah, die fophef die er nu door het land trekt is morgen weer vergeten, net zoals de fophef dat de kabinetsformatie o zo lang zou duren. Fophef hier, fophef daar, alles voor de clicks.
De formatie duurt ook lang, zeker wanneer je je bedenkt dat de partijen in feite nog geen stap verder zijn gekomen. Het is ook een van de redenen dat Wilders ketelmuziek blijft maken door bijna op dagelijkse basis Twitterbrandjes te veroorzaken.
  maandag 22 april 2024 @ 10:16:01 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213291070
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je beelden uit die tijd 2000/2002 terugkijkt, zie je dat het hele politieke landschap veel milder was. En zelfs iemand als Fortuyn is behoorlijk genuanceerd. Vooral als je hem met Wilders vergelijkt.

Daarbij kwamen de uitspraken van Melkert, die Fortuyn vergeleek met Jean-Marie Le Pen (een man met opmerkelijk positieve uitspraken over het nazisme), en Rosenmöller, die Fortuyn een politieke charlatan noemde die de bijl aan de wortel van de beschaving zette. Behoorlijk hard en opjuttend.

Natuurlijk hebben Melkert en Rosenmöller geen moord gepleegd, maar ze hebben wel bijgedragen aan een klimaat waarin een idioot een motief kon vinden om een moord te plegen.
Het was ook de introductie van dingen roepen die mensen graag willen horen en vervolgens weglopen als er over de inhoud wordt gedebatteerd. Dat is een frustrerende manier van 'discussiëren' en dat zie je vandaag veel terug in topics en politiek. Als je onwaarheden roept of makkelijke oneliners, slaat dat beter aan dan wanneer je een gedegen uitleg hebt, want dan haken de mensen af. Dat is vooral wat het allemaal met zich mee bracht.

Als je vindt dat ze hebben bijgedragen aan de moord, dan heeft Wilders ook bijgedragen aan iemand die bijna honderd jongeren met een politieke toekomst heeft vermoord.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213291074
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 09:54 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Islamisering is bijvoorbeeld al geen feitelijkheid.
Dat komt omdat er geen vaststaande definitie van islamisering in gebruik is. Wat jij daar onder verstaat is ongetwijfeld anders dan wat anderen eronder verstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2024 10:20:59 ]
pi_213291084
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De formatie duurt ook lang, zeker wanneer je je bedenkt dat de partijen in feite nog geen stap verder zijn gekomen. Het is ook een van de redenen dat Wilders ketelmuziek blijft maken door bijna op dagelijkse basis Twitterbrandjes te veroorzaken.
https://nl.wikipedia.org/(...)rmaties_in_Nederland

Den Uyl, Rutte III & IV duurden allemaal net zo lang, zo niet langer. En dat was in een minder versplinterd landschap dan nu.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2024 10:19:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')