POLLquote:Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’
PVV-leider Geert Wilders zegt aangifte te gaan doen tegen Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA. Hij doet dat naar aanleiding van de speech die Timmermans gaf op het congres van de linkse combinatie.
Daarin keerde de voorman van GroenLinks-PvdA zich tegen de radicaal-rechtse PVV. Hij zei ,,wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt”. In de tekst die vooraf was gedeeld met journalisten staat ,,niet nalaten”.
Wilders ziet daar een bedreiging in. ,,Niets nalaten? Niets? Dus ook geen geweld? Ik ga aangifte doen”, schrijft hij op X. In een andere tweet spreekt hij van ,,levensgevaarlijke linkse ophitserij” en roept mensen op om ook aangifte te doen tegen Timmermans.
Wilders praat met VVD, NSC en BBB over de vorming van een kabinet. Hij reageert voornamelijk via X op gebeurtenissen. Dat heeft eerder in de formatie al tot problemen geleid en tot oproepen tot terughoudendheid.
Timmermans haalde in zijn toespraak op het congres in Apeldoorn ook uit naar de ,,permanente ‘twitter-incontinentie’” van de PVV-leider.
https://www.ad.nl/politie(...)ophitserij~ab4e2d56/
quote:‘We gaan er alles aan doen om commerciėle partijen uit de huisartsenzorg te weren’
Oei, AIVD, let je op?quote:We gaan er alles aan doen om Lina een prachtig muzikaal feest te geven!
waarom is die man democratisch gekozen de uitverkorene om ons land te leiden?quote:Op zondag 21 april 2024 01:16 schreef heywoodu het volgende:
Deel 764 van de soap "De man die wel uit kan delen, maar niet kan ontvangen".
Het volk heeft gesproken.quote:Op zondag 21 april 2024 01:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
Geert springt weer in de slachtofferrol
Smerige plucheplakker
En Els Borst.quote:Op zondag 21 april 2024 02:48 schreef sturmpie het volgende:
Laten we vooral Pim Fortuijn niet vergeten
Valse aangifte? Wat Timmermans heeft gezegd is vastgelegd. Of het strafbaar is, dat is aan de rechter.quote:Op zondag 21 april 2024 05:32 schreef Blastbeat het volgende:
Valse aangifte doen is strafbaar en ik ben wel benieuwd of dit soort bewuste misinterpretaties daar ook onder vallen.
Verder gewoon weer typisch Wilderiaans dom gedrein.
Ze willen best met de rechtse VVD samenwerken hoor.quote:Op zondag 21 april 2024 07:28 schreef Loverboii het volgende:
Lijkt wel of dit het programma is van links, gewoon tegen rechts zijn.
Mee eens. Ik vraag me af of het strafbaar is, maar Timmermans mag er wel van doordrongen zijn in welke context hij zo’n uitspraak doet en wat de impact ervan is.quote:Op zondag 21 april 2024 02:19 schreef Duveldrinker het volgende:
Gezien hij al decennialang wordt bedreigd en inderdaad de moord op Fortuyn vind ik dit geen hele gekke tweet.
In de PVV’s eigen partijprogramma zeggen ze op pagina 7.quote:Op zondag 21 april 2024 05:44 schreef Telefoonvork het volgende:
De moord op Pim Fortuyn (rechts) is gedaan door een milieuwappie (links).
Wilders wordt al hééél lang bedreigd. De man heeft geen normaal leven meer. Ik vind het niet vreemd dat hij vindt aangifte te moeten doen. Of het ver komt weet ik niet.
1) Oproepen tot geweld tegen Geert Wilders
2) Bedreiging met geweld tegen Geert Wilders
Frans Timmermans heeft wat schroefjes los zitten en hoort in de gevangenis.
Kan iemand mij vertellen (met bewijs) wanneer Geert Wilders concreet iemand heeft bedreigd?
Dat weet Geert Wilders ongetwijfeld ook wel. Maar z’n fans slikken het als zoete koek. Gevolg: dagenlang aandacht. Oh ja en Wilders weet dat de inbox van Timmermans nu vol gaat stromen met doodsbedreigingen, maar dat interesseert hem dan weer geen ene flikkerquote:Op zondag 21 april 2024 07:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Kansloos. Er alles aan doen is metaforisch. Er is niet expliciet gedreigt met geweld. Gevalletje slachtofferrol en stuiptrekken.
De context spreekt juist in Timmermans voordeel. Hoe logisch is het om te denken dat een politicus die op op een partijcongres zo’n uitspraak doet, doelt op het gebruik van geweld?quote:Op zondag 21 april 2024 07:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Ik vraag me af of het strafbaar is, maar Timmermans mag er wel van doordrongen zijn in welke context hij zo’n uitspraak doet en wat de impact ervan is.
Even puur uit nieuwsgierigheid, heb jij voorbeelden van uitspraken van Wilders waarin hij andere Nederlandse politici bedreigt?quote:Op zondag 21 april 2024 08:30 schreef Puntenjager het volgende:
Wat een kleinzerige kleuter is het tochHeeft hij zijn eigen teksten weleens gelezen danwel beluisterd!?
Ach, er is wel eens een Nederlandse politicus vermoord. Mogelijke aanleiding kan worden gevonden in uitspraken over hem van collega politici, zoals bv fascist en bruinhemd.quote:Op zondag 21 april 2024 07:58 schreef KillemWieft het volgende:
De context spreekt juist in Timmermans voordeel. Hoe logisch is het om te denken dat een politicus die op op een partijcongres zo’n uitspraak doet, doelt op het gebruik van geweld?
Ik zou niet dwarsliggenquote:Op zondag 21 april 2024 08:31 schreef Chandler het volgende:
Kunnen we niet gewoon beide uit de politiek zetten.
Timmermans
Wilders
Grappig dat jij dit zo ziet. Ik zie een Kabouter Plop die naar strohalmen grijpt, omdat zijn 'slimme' politieke coalitie een complete afgang lijkt te worden.quote:Op zondag 21 april 2024 08:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dit niemendalletje gebruikt Wilders om zijn achterban bij zich te houden, want op de inhoud in de formatie lukt het hem natuurlijk sowieso niet.
Ook.quote:Op zondag 21 april 2024 08:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Grappig dat jij dit zo ziet. Ik zie een Kabouter Plop die naar strohalmen grijpt, omdat zijn 'slimme' politieke coalitie een complete afgang lijkt te worden.
Alsof die anderen niet hetzelfde doen...quote:Op zondag 21 april 2024 01:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
Geert springt weer in de slachtofferrol
Smerige plucheplakker
Fixed.quote:Op zondag 21 april 2024 08:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ook.
Maar deze regels uit die speech politiek in het algemeen interesseert niemand als Wilders geen aangifte zou gaan doen.
Nee, met al die aangiftes na die minder minder uitspraken, daar waren ze blij mee...quote:Op zondag 21 april 2024 08:27 schreef grrrrg het volgende:
Nutteloze aangiften doen aan de politie, zal de politie niet blij mee zijn.
De rekening hiervoor mag wel naar Geert Wilders wat mij betreft
Daar is die voor veroordeeld...quote:Op zondag 21 april 2024 08:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, met al die aangiftes na die minder minder uitspraken, daar waren ze blij mee...
Hij wil Marokkanen uit de weg ruimenquote:Op zondag 21 april 2024 08:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Even puur uit nieuwsgierigheid, heb jij voorbeelden van uitspraken van Wilders waarin hij andere Nederlandse politici bedreigt?
De context is een politiek congresquote:Op zondag 21 april 2024 07:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Ik vraag me af of het strafbaar is, maar Timmermans mag er wel van doordrongen zijn in welke context hij zo’n uitspraak doet en wat de impact ervan is.
Bekende overtrokken slachtofferrol van fascistenquote:Op zondag 21 april 2024 01:15 schreef pfefferkatze het volgende:
Wel frappant dat Wilders gelijk aan geweld denkt. Misschien was het eigenlijk Timmermans zijn plan wel om met een nieuwe look en veel geflirt er voor te zorgen dat Wilders verliefd zou worden op hem, zo stapelverliefd dat hij uit de politiek zou stappen om een gezin te stichten met Timmermans.
Tegen welke prijs?quote:
quote:Op zondag 21 april 2024 08:56 schreef Evangelion het volgende:
Geert Timmermans zit in het nauw en maakt rare sprongen
Ja?quote:
De hele politiek is een soap, social media heeft daar een groot aandeel inquote:Op zondag 21 april 2024 01:16 schreef heywoodu het volgende:
Deel 764 van de soap "De man die wel uit kan delen, maar niet kan ontvangen".
Stuur dan ook even de rekening door van allequote:Op zondag 21 april 2024 08:27 schreef grrrrg het volgende:
Nutteloze aangiften doen aan de politie, zal de politie niet blij mee zijn.
De rekening hiervoor mag wel naar Geert Wilders wat mij betreft
Toch altijd opvallend dat dit soort achterlijke posts altijd een like krijgen van xpompompomquote:Op zondag 21 april 2024 09:08 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]
Faaaaak ik ga nu aangifte doen
Daarom moet je deze man ook niet serieus nemen. Het enige probleem is dat hij zoveel zetels heeft. De illusie hebben dat Wilders de problemen zal oplossen is echt veel te naļef. Het is een moderne volksmenner die precies de onderbuikgevoelens weet te benoemen. Hij is een hard en ervaren in debatteren, daar kunnen veel niet tegenop boksen en van leren. De politiek is verhardt en meer gepolariseerd dan ooit te voren, dat ligt Wilders uitstekend en het is knap hoe hij dat in zijn voordeel gebruikt.quote:Op zondag 21 april 2024 09:08 schreef Aberkullie het volgende:
[ afbeelding ]
Faaaaak ik ga nu aangifte doen
Aangezien Geert Wilders daarvoor veroordeeld is, alis dat dus geen hysterie.quote:Op zondag 21 april 2024 09:15 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Stuur dan ook even de rekening door van alle
Voorgedrukte aangifteformulieren tijdens de ‘minder minder’ hysterie.
Hier kan ik mij helemaal in vinden.quote:Op zondag 21 april 2024 03:11 schreef thedeedster het volgende:
Timmermans het rondzwalkende zwaktebod. Aan de ene kant verbinding preken, doch continu is hij bezig om mensen met een andere mening zwart te maken.
Misschien wat overdreven om aangifte te doen, maar aan de andere kant is het misschien wel goed om dit aan de rechter voor te leggen.
quote:Op zondag 21 april 2024 09:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja?
Zulke uitspraken zijn voor sommige gekken zoals Volkert een hondenfluitje..
Het gedemoniseer tegen Wilders is al langer aan de gang he? Hij wordt niet voor niets zo lang beveiligd.
Voor groepsbelediging.quote:Op zondag 21 april 2024 09:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Aangezien Geert Wilders daarvoor veroordeeld is, alis dat dus geen hysterie.
Ach, dat weten we toch. 'Do as I say, not as I do'.quote:Op zondag 21 april 2024 07:43 schreef Red_85 het volgende:
Andersom en heel links NL staat te hakken op wilders. Stelletje hypocrieten.
Timmermans is al een tijdje bezig met uitspraken en een sfeertje creėren. Goede actie van greet, moet maar eens stoppen dit.
Wanneer is het dan eindelijk eens zover? Het is nu al meer dan 20 jaar geleden dat Fortuin werd omgelegd en het is sindsdien niet zo dat er om de haverklap politci worden vermoord, ondanks dat Wilder' hysterische volgelingen bij het minste of geringste gaan janken over Fortuin.quote:Op zondag 21 april 2024 09:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja?
Zulke uitspraken zijn voor sommige gekken zoals Volkert een hondenfluitje..
Het gedemoniseer tegen Wilders is al langer aan de gang he? Hij wordt niet voor niets zo lang beveiligd.
De enige radicaal us de rechts-extremist Geert Wilders.quote:Op zondag 21 april 2024 09:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, dat weten we toch. 'Do as I say, not as I do'.
Links en progressieve politici jammeren wat af over wat rechtse en conservatieve politici doen en zeggen, maar ondertussen vindt men tegelijkertijd dat alle (ongeschreven) regels van respect die men rechts oplegt, niet voor zichzelf gelden. Links staat immers boven de wet en de fatsoensnormen, deze moeten alleen gelden voor de politieke tegenstanders.
Meerdere beelden van het GroenLinks/PvdA congres van gisteren geven goed weer wat voor radicale elementen er binnen die partij spelen. Het is daarom zorgwekkend om te zien dat dit bolwerk nog altijd de tweede grootste partij van Nederland is.
'Ja, maar rechts'quote:Op zondag 21 april 2024 09:27 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De enige radicaal us de rechts-extremist Geert Wilders.
Heb je wel eens goed gekeken naar die vent?
Graag gedaan. Ik doe er alles aan om dat duidelijk te makenquote:Op zondag 21 april 2024 09:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Ja, maar rechts'
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Dat is toch niet zo'n rare uitspraak?quote:Op zondag 21 april 2024 09:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
Echt Groen Links inderdaad, de fusie gaat de goede kant op
Dit komt nooit in de rechtszaal. Er zal alles aan gedaan worden om dat niet te laten gebeurenquote:Op zondag 21 april 2024 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het is geen heel handige uitspraak van Timmermans, maar de trend om politiek uit te vechten in de rechtzaal vind ik ook geen goeie.
Jawel, dat was een zeer rare uitspraak. Misschien in extreem linkse kringen niet maar voor de rest wel.quote:Op zondag 21 april 2024 09:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo'n rare uitspraak?
Ja, achteraf oogt het vreemd, maar de uitspraak is toch niet raar.
Niet. Je kunt aangifte doen van een strafbaar feit en niet zoals in groep 2 tegen een medeleerling. Dat laatste dringt maar niet door tot politici.quote:Op zondag 21 april 2024 09:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens, hoe gaat dat in z'n werk. Wilders wilt dat ik aangifte doe tegen Timmermans.
Kan ik zo naar het politiebureau rijden en zeggen: "ik wil aangifte doen tegen Frans Timmermans omdat hij er alles aan wilt doen om Geert Wilders van de macht te houden?"
De politie zal me dan toch uitlachen lijkt me. Immers, wat heb ik daar invredesnaam mee te maken..
Is het ook totaal niet.quote:Op zondag 21 april 2024 09:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom? Een tegenstander doet een forse misstap en snijdt zich spreekwoordelijk in de vingers daarmee (denk/hoop je). Je hoopt dat dit bloeden niet stopt tot de verkiezingen (lees: het blijft hem achtervolgen tot de verkiezingen).quote:Op zondag 21 april 2024 09:30 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Jawel, dat was een zeer rare uitspraak.
112 gebeld.quote:Op zondag 21 april 2024 09:32 schreef grrrrg het volgende:
Ik ga er zo alles aan doen om een kop koffie te drinken
Ik weet niet hoor... Misschien omdat het een doodsverwensing is?!quote:Op zondag 21 april 2024 09:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom? Een tegenstander doet een forse misstap en snijdt zich spreekwoordelijk in de vingers daarmee (denk/hoop je). Je hoopt dat dit bloeden niet stopt tot de verkiezingen (lees: het blijft hem achtervolgen tot de verkiezingen).
Wat is daar vreemd aan?
Waar lees je dat in godsnaam dan. Het is gewoon een spreekwoord in de Nederlandse taal wat hij gebruikt.quote:Op zondag 21 april 2024 09:34 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor... Misschien omdat het een doodsverwensing is?!
Het volk heeft gesproken: 25% van de kiezers heeft voor PVV-volksvertegenwoordigers in Tweede Kamer gestemd.quote:
Aaah doe normaal mensen zoek de schuilkelder op hide yo kids hide yo wives sla toiletpapier in nu het nog kan!!!!quote:Op zondag 21 april 2024 09:32 schreef grrrrg het volgende:
Ik ga er zo alles aan doen om een kop koffie te drinken
Inderdaad. Driekwart van het volk heeft niet op die clown gestemd.quote:
Een nog groter aantal heeft niet op de rest gestemd.quote:Op zondag 21 april 2024 09:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad. Driekwart van het volk heeft niet op die clown gestemd.
Dit is natuurlijk weer niets meer als afleiding om het eigen falen van een kabinetsformatie maar niet onder ogen te hoeven zien. En het voetvolk gaat zoals we hier in sommige reacties kunnen zien met deze demagogie mee.quote:Op zondag 21 april 2024 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Erg flauw om dit zo uit te leggen. Als Timmermans er het woord geweldloos tussen zou duwen vind ik dat eigenlijk vreemder
Zo voorspelbaar en triest allemaal.quote:Op zondag 21 april 2024 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het voetvolk gaat zoals we hier in sommige reacties kunnen zien met deze demagogie mee.
Je kunt het draaien wat je wilt, maar de PVV is met afstand de grootste in Nederland. Rechts is met afstand het grootst van Nederland en de kiezers van de VVD, BBB en NSC hebben allen aangegeven hun partij met de PVV te willen zien regeren.quote:Op zondag 21 april 2024 09:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad. Driekwart van het volk heeft niet op die clown gestemd.
Gaat lekker zo te zien he.quote:Op zondag 21 april 2024 09:49 schreef HowardRoark het volgende:
de kiezers van de VVD, BBB en NSC hebben allen aangegeven hun partij met de PVV te willen zien regeren.
Klopt, we zien dus een groot contrast tussen wat de kiezers willen en wat de politici doen. Dat is zorgwekkend.quote:
Oh huh, ik heb het vakje op het stembiljet even gemist waar je kon invullen met wie je gekozen partij wel en niet in zee moet gaan.quote:Op zondag 21 april 2024 09:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt het draaien wat je wilt, maar de PVV is met afstand de grootste in Nederland. Rechts is met afstand het grootst van Nederland en de kiezers van de VVD, BBB en NSC hebben allen aangegeven hun partij met de PVV te willen zien regeren.
Kortom, het idee wekken alsof 75% van Nederland dus niets met de PVV te maken zou willen hebben, iets dat inmiddels een stokpaardje is geworden in sommige kringen, schept een een vertekend beeld waarmee men enkel zichzelf voor de gek houdt.
Haha ja Timmermans is de haatzaaier hierquote:Op zondag 21 april 2024 09:51 schreef Scorpie het volgende:
Melkert zijn retoriek ten opzichte van Fortuyn was minder haatdragend dan wat klimaatfacist Timmermans nu uitkraamt.
In zijn eigen vingers.quote:Op zondag 21 april 2024 09:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
Het schept geen vertekend beeld.quote:Op zondag 21 april 2024 09:49 schreef HowardRoark het volgende:
Kortom, het idee wekken alsof 75% van Nederland dus niets met de PVV te maken zou willen hebben, iets dat inmiddels een stokpaardje is geworden in sommige kringen, schept een een vertekend beeld waarmee men enkel zichzelf voor de gek houdt.
Op welke idiote manier wil je hier uit concluderen dat Fortuyn overhoop geschoten moest worden?quote:Op zondag 21 april 2024 09:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
Over haatdragend spreken en vervolgens in dezelfde zin iemand voor fascist uitmaken.quote:Op zondag 21 april 2024 09:51 schreef Scorpie het volgende:
Melkert zijn retoriek ten opzichte van Fortuyn was minder haatdragend dan wat klimaatfacist Timmermans nu uitkraamt.
Gezien het manifest van Anders Breivik vind ik de uitspraak van Timmermans niet heel gek.quote:Op zondag 21 april 2024 02:19 schreef Duveldrinker het volgende:
Gezien hij al decennialang wordt bedreigd en inderdaad de moord op Fortuyn vind ik dit geen hele gekke tweet.
Mijn geheugen laat me misschien een beetje in de steek, maar volgens mij was Melkert vooral heel erg zuur na het verlies van de gemeenteraad.quote:Op zondag 21 april 2024 09:51 schreef Scorpie het volgende:
Volgens mij doet Biden het primaquote:Op zondag 21 april 2024 09:59 schreef Harmankardon het volgende:
We gaan steeds meer de kant van de VS op met twee kampen die alleen maar goed zijn in elkaar bestoken, maar een land besturen ho maar.
Wat een bullshit! Hij wil hooguit bevorderen dat er minder hierheen komen of meer, vrijwillig, vertrekken.quote:
Ja hoor Gia, Geert is veroordeeld om zijn uitspraken waarin hij wil bevorderen dat er minder Marokkanen naar Nederland komen.quote:Op zondag 21 april 2024 10:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een bullshit! Hij wil hooguit bevorderen dat er minder hierheen komen of meer, vrijwillig, vertrekken.
Daar zijn dan ook opiniepolls voor. Zie bijvoorbeeld:quote:Op zondag 21 april 2024 09:52 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Oh huh, ik heb het vakje op het stembiljet even gemist waar je kon invullen met wie je gekozen partij wel en niet in zee moet gaan.
Volgens mij blijkt uit diverse polls dat lang niet alle VVD’ers en NSC’ers met de PVV willen regeren.
quote:Maar de kiezers van de VVD (84 procent) en NSC (87 procent) vinden het prima als hun partijen in een coalitie stappen met de PVV. Sterker nog: dit is voor een flinke meerderheid van die kiezers de voorkeurscoalitie. Tweederde van de VVD-kiezers (65 procent) zegt het zelfs geen probleem te vinden als Wilders premier wordt in een kabinet met de VVD.
Bron
Dit zeg ik dan ook helemaal niet, lees mijn post eens goed. Ik stelde dat de kiezers van drie partijen, die een coalitie leken te kunnen vormen met de PVV, dit wel zien zitten.quote:Op zondag 21 april 2024 09:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het schept geen vertekend beeld.
Driekwart heeft niet op die partij gestemd. En dat de kiezers van andere rechtse partijen er allen iets mee te maken willen hebben zuig je uit je duim.
Lekker locked-in je bekrompen wereldje 😄😄quote:Op zondag 21 april 2024 10:02 schreef Strijder_ het volgende:
Enige dat links kan is aanzetten tot haat.
De staatskas en pensioenpotjes leegroven. De Nederlander kapot maken. En politici letterlijk vermoorden, getuige Pim Fortuin.
Ja precies links wil hele bevolkingsgroepen het land uit flikkerenquote:Op zondag 21 april 2024 10:02 schreef Strijder_ het volgende:
De staatskas en pensioenpotjes leegroven. De Nederlander kapot maken. En politici letterlijk vermoorden, getuige Pim Fortuin.
Want jij denkt dat hij daarmee bedoelde om ze uit te moorden of te deporteren? Dat is wat je er zelf van maakt.quote:Op zondag 21 april 2024 10:01 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja hoor Gia, Geert is veroordeeld om zijn uitspraken waarin hij wil bevorderen dat er minder Marokkanen naar Nederland komen.
Domme kut
En sinds de moord op Fortuin worden politici, en dan zeker radicaal rechtse politici, bij bosjes om zeep geholpen in dit land ja.quote:Op zondag 21 april 2024 10:02 schreef Strijder_ het volgende:
Al haalt Wilders 70 zetels dan wordt het nog niks. En dat ziet hij zelf ook wel in anders reageerde hij niet zo bang op een uitspraak van Timmermans.quote:Op zondag 21 april 2024 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Want jij denkt dat hij daarmee bedoelde om ze uit te moorden of te deporteren? Dat is wat je er zelf van maakt.
En dat kun je bij deze uitspraken van kabouter Plop ook doen. Want stel er komen nieuwe verkiezingen, Wilders haalt 50 zetels en heeft NSC niet nodig. Er komt een rechtse coalitie....
Wat doet Timmerfrans dan om te zorgen dat Wilders niet aan de macht komt?
Hoe ver wil hij gaan?
Als je de een veroordeelt op wat he erin kunt lezen, moet je dat andersom ook doen.
Dat is de wappie-wereld waarin ze leven. Hoewel ik geloof dat Wilders zijn spuitje wel heeft gehad.quote:Op zondag 21 april 2024 09:36 schreef Sweet_Jane het volgende:
Tja het echte probleem is dat extreem-rechtsen in een andere wereld leven. Als een normale politicus zoiets zegt, weet ik dat ik er achteraan kan denken “binnen de grenzen van de democratische rechtsstaat.” We zijn helaas op een punt aangekomen dat voor bepaalde personen en partijen die aanvulling blijkbaar geen vanzelfsprekendheid meer is. Dat levert dan helaas zo’n spraakverwarring op. Pijnlijk wel dat het al zover gekomen is.
Goed punt, de AOW is inderdaad ingevoerd door de uiterste rechtse Drees.quote:Op zondag 21 april 2024 10:02 schreef Strijder_ het volgende:
Demonisatie!quote:Op zondag 21 april 2024 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Want jij denkt dat hij daarmee bedoelde om ze uit te moorden of te deporteren? Dat is wat je er zelf van maakt.
En dat kun je bij deze uitspraken van kabouter Plop ook doen. Want stel er komen nieuwe verkiezingen, Wilders haalt 50 zetels en heeft NSC niet nodig. Er komt een rechtse coalitie....
Wat doet Timmerfrans dan om te zorgen dat Wilders niet aan de macht komt?
Hoe ver wil hij gaan?
Als je de een veroordeelt op wat he erin kunt lezen, moet je dat andersom ook doen.
Oh, want alleen dat is erg! Een politicus laten vermoorden is niet erg?quote:Op zondag 21 april 2024 10:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja precies links wil hele bevolkingsgroepen het land uit flikkeren
Ik hoop dat de moddereters er alles aan doen om dit in toom te houdenquote:Op zondag 21 april 2024 10:09 schreef ems. het volgende:
Fophef.
Wel dijenkletsen om al die emoties in dit topic te zien.
Wie heeft welke politicus laten vermoorden dan?quote:Op zondag 21 april 2024 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, want alleen dat is erg! Een politicus laten vermoorden is niet erg?
quote:
Waar laat iemand een politicus vermoorden?quote:Op zondag 21 april 2024 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kijk met veel plezier ook naar de andere Europese landen waar rechts aan de macht komt.quote:Op zondag 21 april 2024 10:11 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Al haalt Wilders 70 zetels dan wordt het nog niks. En dat ziet hij zelf ook wel in anders reageerde hij niet zo bang op een uitspraak van Timmermans.
Wie heeft iemand laten vermoorden?quote:Op zondag 21 april 2024 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Helaas vatte een GL'er dit nogal letterlijk op, he Volkert?quote:Op zondag 21 april 2024 09:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kan gebeuren toch, Anders?quote:Op zondag 21 april 2024 10:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Helaas vatte een GL'er dit nogal letterlijk op, he Volkert?
Wat wil je duidelijk maken knul?quote:Op zondag 21 april 2024 09:24 schreef grrrrg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
D66-rechters![]()
Minder Marokkanen gaan we regelen![]()
![]()
Timmermans is al hoogzwanger, dus dat gaat hem niet worden.quote:Op zondag 21 april 2024 01:15 schreef pfefferkatze het volgende:
Wel frappant dat Wilders gelijk aan geweld denkt. Misschien was het eigenlijk Timmermans zijn plan wel om met een nieuwe look en veel geflirt er voor te zorgen dat Wilders verliefd zou worden op hem, zo stapelverliefd dat hij uit de politiek zou stappen om een gezin te stichten met Timmermans.
Pim Fortuyn is gedemoniseerd door collega's. Een of ander achterlijke linkspoot (pleonasme), heeft er op gereageerd.quote:Op zondag 21 april 2024 10:15 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wie heeft iemand laten vermoorden?
Wat denk jij?quote:Op zondag 21 april 2024 10:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Pim Fortuyn is gedemoniseerd door collega's. Een of ander achterlijke linkspoot (pleonasme), heeft er op gereageerd.
Dit kan gewoon weer gebeuren.
Slaat toch nergens op dat die man zo zwaar beveiligd moet worden.
Blijft de vraag: hoever wil Franske gaan om te voorkomen dat Wilders aan de macht komt?
Om gelijk maar even aan te geven hoe niet serieus de rest van de post genomen hoeft te worden, wel handig.quote:
Kan vanalles zijn. Hij zegt dat hij NIETS zal nalaten om te zorgen dat Wilders niet aan de macht komt.quote:
Nukes zeg ik je. Gewoon.quote:Op zondag 21 april 2024 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan vanalles zijn. Hij zegt dat hij NIETS zal nalaten om te zorgen dat Wilders niet aan de macht komt.
Huurmoord?
Burgeroorlog?
Geert Wilders: 'Ik zal er alles aan doen om Nederland een vrij land te laten blijven.'quote:Op zondag 21 april 2024 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan vanalles zijn. Hij zegt dat hij NIETS zal nalaten om te zorgen dat Wilders niet aan de macht komt.
Huurmoord?
Burgeroorlog?
Gewoon met rechts schrijven, zo moeilijk is het niet, ik doe het al mijn hele leven!quote:Op zondag 21 april 2024 10:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om gelijk maar even aan te geven hoe niet serieus de rest van de post genomen hoeft te worden, wel handig.
Zoiets zou Wilders zelf nooit doen natuurlijkquote:Op zondag 21 april 2024 10:30 schreef Montagui het volgende:
Word weer een lekker sfeertje gecreėerd rondom een politicus door (wederom) een PvdA-coryfee.
Dit....quote:Op zondag 21 april 2024 07:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat weet Geert Wilders ongetwijfeld ook wel. Maar z’n fans slikken het als zoete koek. Gevolg: dagenlang aandacht. Oh ja en Wilders weet dat de inbox van Timmermans nu vol gaat stromen met doodsbedreigingen, maar dat interesseert hem dan weer geen ene flikker
Geef die oelewapper macht. Maak hem minister-president. En dan wil ik na een aantal jaar weer graag die Ipsos-balkjes zien. Als die dan onveranderd zijn, zal je mij niet meer horen. Maar ik denk dat na een paar jaar macht de kaarten er heel anders voorliggen voor Wilders.quote:
Wanneer heeft een rechts persoon een politicus vermoord?quote:Op zondag 21 april 2024 10:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Jankmuil Wilders moet eens stoppen achter ieder woord een vergezochte bedreiging te zien en dan als een jankende kleuter naar de meester of juffrouw te rennen. Terwijl hij zelf geen moment onbenut laat om deze of gene te beledigen (laatst nog die VVD minister “eng mannetje”).
Daar zou ook een gek motivatie in kunnen zien om die bewuste bewindspersoon iets aan te doen.
En kijkend naar hoe mensen als @Gia reageren werkt het ook gewoon. Echt zo sneu dat mensen dit serieus nemen.quote:Op zondag 21 april 2024 10:37 schreef ieniminimuis het volgende:
Wilders gebruikt gewoon dit soort retoriek om zijn volgelingen op te hitsen en links nog meer weg te kunnen zetten als het kwaad.
Het is gewoon een tactiek om andere groepen weg te zetten als het kwaad met kleine aanknopingspunten.
Waarom is dat relevant voor mijn argument?quote:Op zondag 21 april 2024 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer heeft een rechts persoon een politicus vermoord?
- Els Borstquote:Op zondag 21 april 2024 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer heeft een rechts persoon een politicus vermoord?
Geen idee, het zal best. Tot op heden is alleen niet gebleken dat zijn (rechtse) achterban bekend staat met geweld, daar waar de (linkse) achterban zich daar wel schuldig aan maakt, tot aan moord toe. Dan komt mij zo'n uitspraak van Timmermans een heel stuk dreigender over dan wanneer Wilders een dergelijke uitspraak zou hebben gedaan.quote:Op zondag 21 april 2024 10:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zoiets zou Wilders zelf nooit doen natuurlijk
Nee, dat was een 'verward' persoon, geen rechts-extremistquote:
Er staan wel twee pagina's aan tekst voor die jij gemakshalver vergeet te vermelden. Het partijprogramma legt voor die zin vrij duidelijk uit wat met "alles doen" bedoeld wordt.quote:Op zondag 21 april 2024 07:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In de PVV’s eigen partijprogramma zeggen ze op pagina 7.
”Kortom we gaan alles doen om de ontwrichtende asiel- en migratieramp te stoppen.”
In hoeverre verschilt alles doen van niets nalaten? Of kan ik gewoon concluderen dat Wilders de asiel- en migratieplannen desnoods met geweld tegen wil houden?
Geert Wilders doet er dan ook alles aan om het te laten mislukkenquote:Op zondag 21 april 2024 10:43 schreef Cupfighter het volgende:
Het kabinet X 1 zal nooit komen
Hij smijt zijn eigen glazen in
Zo ver is het gelukkig nog niet gekomen inderdaad, maar linkse politici worden anders ook bedreigd bij het leven. Daar hoeft ook maar één gek tussen te zitten hé….quote:Op zondag 21 april 2024 10:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee, het zal best. Tot op heden is alleen niet gebleken dat zijn (rechtse) achterban bekend staat met geweld, daar waar de (linkse) achterban zich daar wel schuldig aan maakt, tot aan moord toe. Dan komt mij zo'n uitspraak van Timmermans een heel stuk dreigender over dan wanneer Wilders een dergelijke uitspraak zou hebben gedaan.
Ja, hij wilt niet regeren, hij wil alleen maar om zich heen schoppen, dat kan hij niet als hij in de regering zitquote:Op zondag 21 april 2024 10:45 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Geert Wilders doet er dan ook alles san om het te laten mislukken
Mensen vermoorden, duidelijkquote:Op zondag 21 april 2024 10:45 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Er staan wel twee pagina's aan tekst voor die jij gemakshalver vergeet te vermelden. Het partijprogramma legt voor die zin vrij duidelijk uit wat met "alles doen" bedoeld wordt.
Groot aanhanger van Wildersquote:Op zondag 21 april 2024 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant voor mijn argument?
In Nederland kan ik het niet voor de geest halen, maar in Noorwegen hebben we wel iemand als Breivik gehad.
Het staat er toch? "We gaan alles doen" staat er.quote:
Die comment dat de eerste betrouwbare Rus nog geboren moet worden is wel onnodig grievend ja.quote:
Het is dan ook een politiek congres hequote:Op zondag 21 april 2024 10:51 schreef Gia het volgende:
Hoe kan Frans Timmermans voorkomen dat de PVV 50 zetels haalt, en samen met VVD en BBB een meerderheid?
Het is dus weer grootspraak van Frans! Hij kan dit niet voorkomen, op geen enkele manier.
Wat dacht je van campagne voeren. Stemmers proberen te trekken. Goede plannen indienen.quote:Op zondag 21 april 2024 10:51 schreef Gia het volgende:
Hoe kan Frans Timmermans voorkomen dat de PVV 50 zetels haalt, en samen met VVD en BBB een meerderheid?
Het is dus weer grootspraak van Frans! Hij kan dit niet voorkomen, op geen enkele manier.
Yup, Geert Wilders was een groot voorbeeld voor Breivik, de man die 77 mensen, waaronder veel jongeren heeft vermoord.quote:
Extreemrechts doet er alles aan om die associatie te makenquote:Op zondag 21 april 2024 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat dacht je van campagne voeren. Stemmers proberen te trekken. Goede plannen indienen.
Wil niet zeggen dat het lukt maar om nou gelijk het in extreme te trekken met burgeroorlog of huurmoord is lachwekkend.
Dat jullie die associatie maken is echt bizar.
Ah, duidelijk. Wat onderbuikgebrabbel, niet een echt verhaal.quote:
Ik heb geen speciale speech ingelast op de partijbijeenkomst waarin ik 5 minuten lang de tegenstander zwart maak en oproep hem op alle manieren te cancelen, dat doet jouw Timmermans.quote:Op zondag 21 april 2024 09:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Over haatdragend spreken en vervolgens in dezelfde zin iemand voor fascist uitmaken.
Wellicht een goed idee om je spiegel eens op te poetsen?
Hij is ervoor veroordeeldquote:Op zondag 21 april 2024 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Wat onderbuikgebrabbel, niet een echt verhaal.
Dat maakt jouw verhaal niet beter.quote:
Voor het willen uit de weg ruimen van Marokkanen?quote:
Correctie: hij is veroordeeld voor discriminatie (racisme), niet voor bedreiging van een bevolkingsgroep.quote:
Jazeker wel. Hij gaat het regelenquote:Op zondag 21 april 2024 11:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor het willen uit de weg ruimen van Marokkanen?
Neehoor.
Ik ga er niet alles aan doen om het beter te makenquote:Op zondag 21 april 2024 11:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat maakt jouw verhaal niet beter.
Nee, groepsbelediging. Van een etnische groep, dat toevallig via het EVRM behandeld wordt onder het hoofdstuk rassendiscriminatie.quote:Op zondag 21 april 2024 11:02 schreef Telefoonvork het volgende:
hij is veroordeeld voor discriminatie (racisme),
De motie stond klaar in de Tweede Kamer, Geert Wilders hoefde alleen maar in te stemmen.quote:Op zondag 21 april 2024 11:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarschijnlijk gaat Timmermans die vrouw uit het publiek in het SBS debat die niet wist hoe ze haar eigen risico moet betalen en NU een oplossing eiste laten zien wat Wilders en de VVD zoal voor haar betekend hebben het afgelopen half jaar…..
Niks dus.
Minder Marokkanen ja, zou hij gaan regelen, volgens zijn woorden in die speech.quote:
Jij doet er ook echt alles aan om het goed te pratenquote:Op zondag 21 april 2024 11:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Minder Marokkanen ja, zou hij gaan regelen, volgens zijn woorden in die speech.
Doe nou niet alsof je zelf niet genoeg hersencellen hebt om te kunnen destilleren dat daar een andere connotatie onder hangt dan "uit de weg ruimen" over demoniseren gesproken.
Terecht.quote:Op zondag 21 april 2024 11:08 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Jij doet er ook echt alles aan om het goed te praten
Het is wel degelijk als bedreigend ervaren door Marokkaanse Nederlanders.
Laf applausje wel. Als je dit ziet als een poging om mensen op te jutten, dan is het in ieder geval geen succes.quote:Op zondag 21 april 2024 01:48 schreef Za het volgende:
Levensgevaarlijke ophitserij, terechte aangifte.
[ x ]
Het zou wat zijn als hoe anderen iets ervaren zou leiden tot een wetsovertreding, hoe willekeurig wil je het hebben?quote:Op zondag 21 april 2024 11:08 schreef grrrrg het volgende:
Het is wel degelijk als bedreigend ervaren door Marokkaanse Nederlanders.
Afschaffen van het eigen risico is een sigaar uit eigen doos. Of eigenlijk meer het afpakken van de sigaren van niet-rokers en uitdelen aan de verstokte rokers. Dat is gewoon een slecht idee. Het probleem is ook niet het eigen risico op zichzelf, maar de vraag hoe je enerzijds voorkomt dat iedereen voor elke scheet naar de dokter rent en anderzijds mensen met serieuze klachten niet tegenhoudt om wél te gaan. Maar dat is blijkbaar te moeilijk om uit te leggen, ook voor GL/PvdA en SP.quote:Op zondag 21 april 2024 11:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De motie stond klaar in de Tweede Kamer, Geert Wilders hoefde alleen maar in te stemmen.
Maar in het belang van de coalitie-onderhandelingen of zo stemde hij tegen.
Politie neemt niet eens aangifte op omdat het geen bedreiging is.quote:Op zondag 21 april 2024 05:32 schreef Blastbeat het volgende:
Valse aangifte doen is strafbaar en ik ben wel benieuwd of dit soort bewuste misinterpretaties daar ook onder vallen.
Verder gewoon weer typisch Wilderiaans dom gedrein.
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014quote:verklaart wettig en overtuigend bewezen dat verdachte de onder 1 primair en 2 primair tenlastegelegde feiten heeft begaan en dat het bewezenverklaarde uitmaakt:
de eendaadse samenloop van:
met twee of meer verenigde personen het zich in het openbaar mondeling beledigend uitlaten over een groep mensen wegens hun ras;
en
met twee of meer verenigde personen het in het openbaar mondeling aanzetten tot discriminatie van mensen wegens hun ras;
verklaart het bewezenverklaarde en verdachte deswege strafbaar;
quote:1.
op 19 maart 2014 te Den Haag, zich tezamen en in vereniging met anderen, in het openbaar, mondeling, opzettelijk beledigend heeft uitgelaten over een groep mensen, te weten Marokkanen, wegens hun ras,
quote:5.4.2
Zien de uitlatingen op 'ras' in de zin van de artikelen 137c en 137d van het Wetboek van Strafrecht?
Bij deze beoordeling stelt de rechtbank het volgende voorop.
De implementatie van het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie uit 1966 (hierna: het IVUR) heeft ertoe geleid dat in 1971 in het Wetboek van Strafrecht artikel 137c werd aangepast en artikel 137d een volledig nieuwe tekst kreeg. Kort gezegd kwam het erop neer dat alleen groepen die gekenmerkt werden door 'ras', 'godsdienst' of 'levensovertuiging' (later ook 'geslacht', 'seksuele gerichtheid' en 'handicap') onder de bescherming van deze strafbepalingen vielen.
In de Memorie van Toelichting op het betreffende wetsvoorstel stelt de regering dat het begrip 'ras' moet worden uitgelegd naar de kennelijke strekking van artikel 1 van het IVUR.19 In artikel 1, eerste lid, van het IVUR wordt onder "rassendiscriminatie" verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van 'ras', 'huidskleur', 'afkomst' of 'nationale of etnische afstamming'.
Je kunt volgende keer beginnen met antwoord geven op de vraag die gesteld is. Dan kom je in ieder geval al intelligenter over.quote:Op zondag 21 april 2024 11:03 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik ga er niet alles aan doen om het beter te maken
Dat mag. Maar weet hij ook dat een valse aangifte strafbaar is?quote:Op zondag 21 april 2024 11:19 schreef AchJa het volgende:
Het staat hem vrij om aangifte te doen toch? Waarom zou hij dat niet mogen doen?
Hij doet aangifte van de uitspraak van Timmermans en die uitspraak is gewoon gedaan door betrokkene (hele congres staat op Youtube) dus het kan helemaal geen valse aangifte zijn.quote:Op zondag 21 april 2024 11:21 schreef Starhopper het volgende:
Dat mag. Maar weet hij ook dat een valse aangifte strafbaar is?
Maar die uitspraak is geen bedreiging. Dus is het een valse aangifte.quote:Op zondag 21 april 2024 11:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij doet aangifte van de uitspraak van Timmermans en die uitspraak is gewpon gedaan door betrokkene dus het kan helemaal geen valse aangifte zijn.
Ik zal er alles aan doen om niet intelligenter over te komenquote:Op zondag 21 april 2024 11:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt volgende keer beginnen met antwoord geven op de vraag die gesteld is. Dan kom je in ieder geval al intelligenter over.
Die kerel met de fakkel zei ook dat het geen bedreiging was. Ook de boeren die bij vd Wal op de koffie gingen zeiden dat het geen bedreiging was...quote:Op zondag 21 april 2024 11:25 schreef Starhopper het volgende:
Maar die uitspraak is geen bedreiging. Dus is het een valse aangifte.
Wat je er ook van vindt, Geert Wilders wilde zo snel mogelijk het eigen risico afschaffen, want het water stond de mensen aan de lippen. Er kon geen moment verspild worden of zo.quote:Op zondag 21 april 2024 11:13 schreef Lurf het volgende:
[..]
Afschaffen van het eigen risico is een sigaar uit eigen doos. Of eigenlijk meer het afpakken van de sigaren van niet-rokers en uitdelen aan de verstokte rokers. Dat is gewoon een slecht idee. Het probleem is ook niet het eigen risico op zichzelf, maar de vraag hoe je enerzijds voorkomt dat iedereen voor elke scheet naar de dokter rent en anderzijds mensen met serieuze klachten niet tegenhoudt om wél te gaan. Maar dat is blijkbaar te moeilijk om uit te leggen, ook voor GL/PvdA en SP.
Oohja. De vrouw die niet haar eigen risico kan betalen maar wel haar rijbewijs kan halen, dure concerten bezoeken, bioscoop, etcquote:Op zondag 21 april 2024 11:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarschijnlijk gaat Timmermans die vrouw uit het publiek in het SBS debat die niet wist hoe ze haar eigen risico moet betalen en NU een oplossing eiste laten zien wat Wilders en de VVD zoal voor haar betekend hebben het afgelopen half jaar…..
Niks dus.
Haha geweldige vergelijkingquote:Op zondag 21 april 2024 07:44 schreef mstx het volgende:
Max Verstappen: Ik zal er alles aan doen om kampioen te worden
Wilders: Alles? Zelfs genocide??
Hahaha...quote:Op zondag 21 april 2024 11:35 schreef Stefanovich het volgende:
wat een hypocriete lul. Zelf gijzelt hij de politiek al 20 jaar met harde woorden, maar voegt helemaal niets toe, behalve een verhard en gepolariseerd politiek en maatschappelijk klimaat. En dan nu Timmermans zo de maat nemen. Walgelijke vent. Ga met pensioen!
Max gaat al zijn tegenstanders vergiftigen.quote:Op zondag 21 april 2024 11:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha geweldige vergelijking
Niet dat alle schuimbekkende Timmermans schreeuwers begrijpen dat dit exact op hetzelfde neerkomt.
In dat geval kudos, want daar ben je bijzonder succesvol in.quote:Op zondag 21 april 2024 11:28 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik zal er alles aan doen om niet intelligenter over te komen
Nee, dat is dan aan de rechter om te bepalen of het bedreiging is. En Wilders mag het opvatten als bedreiging. In de verste verte is er geen sprake van valse aangifte.quote:Op zondag 21 april 2024 11:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oh lol 😂quote:Op zondag 21 april 2024 11:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja. De vrouw die niet haar eigen risico kan betalen maar wel haar rijbewijs kan halen, dure concerten bezoeken, bioscoop, etc![]()
Gisteren kwam er nog een draadje over haar voorbij op X
https://twitter.com/LamatLisle/status/1781637437233492149
Dank je welquote:Op zondag 21 april 2024 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In dat geval kudos, want daar ben je bijzonder succesvol in.
Vreselijk dom volk, de echte PVV'ers van het eerste uur zeg maar. Die 385 euro is ook al 10 jaar ofzo niet meer omhoog gegaan. Gaat echt nergens over.quote:Op zondag 21 april 2024 11:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja. De vrouw die niet haar eigen risico kan betalen maar wel haar rijbewijs kan halen, dure concerten bezoeken, bioscoop, etc![]()
Wat nou verliezer? Frans Timmermans leidt de tweede grootste partij. Bovendien zijn GL/PvdA ledenpartijen waar er over standpunten wordt gestemd binnen de partij. Dat is perfect democratisch, dit in tegenstelling tot PVV waarvan Geert Wilders het enige lid is en dus acteert als dictatorquote:Op zondag 21 april 2024 11:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hahaha...
En wat doet Timmermans, én al die andere verliezers dan?
Enige wat Timmermans hier doet, is 2,5 Miljoen stemmers wegzetten.
En dan de bek vol hebben over democratie...
Dit is gewoon het oogsten van waar al die partijen al jaren aan bouwen, een electoraat dat iedere vorm van nuance en kritisch oordeelsvermogen ondergeschikt maakt aan vijanddenken.quote:Op zondag 21 april 2024 11:25 schreef ijs_beer het volgende:
Om de woorden van Geert Wilders zelf te citeren 'Huilie Huilie'. Het zo ongekend hypocriet wat deze man weer doet. Jaren van collegapolitici beledigen en groepen mensen stigmatiseren, en daarnaast het meevaren op de rechtspopulistische wind van verharding in de kamer en het normaliseren van slechte omgangsvormen in de samenleving.
En dan, nu, woorden dusdanig uit het verband trekken om de capaciteit van de politie te misbruiken. Zo leuk die rechtspopulisten die bij elk pittig weerwoord meteen 'huilie huilie' doen. Zie je bij die Van der Plas en Baudet ook. Wel zelf uitdelen, maar niet incasseren, wat een watjes.
En inmiddels is het volgens diezelfde vrouw uiteraard aan Omtzigt te wijten dat de PVV nu tegen opheffing van het ER stemt. Het is allemaal zo voorspelbaar.quote:Op zondag 21 april 2024 11:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mwah. Dit is denk iets te makkelijk. Een valse aangifte gaat over een misdrijf wat niet gepleegd is waarvan je weet dat het niet gepleegd is.quote:Op zondag 21 april 2024 11:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat ze haar nog een podium geven.quote:Op zondag 21 april 2024 11:57 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
En inmiddels is het volgens diezelfde vrouw uiteraard aan Omtzigt te wijten dat de PVV nu tegen opheffing van het ER stemt. Het is allemaal zo voorspelbaar.
PvdA is met 53 zetels in 1977 gewoon in de oppositie terecht gekomen hoor.quote:Op zondag 21 april 2024 10:51 schreef Gia het volgende:
Dat kan. Maar VVD zie ik nog niet gaan samenwerken met GL. En daar zit de PvdA toch aan vastgeklonken.quote:Op zondag 21 april 2024 12:08 schreef soeverein het volgende:
[..]
PvdA is met 53 zetels in 1977 gewoon in de oppositie terecht gekomen hoor.
Als Timmermans (brrr, krijg die naam bijna niet uit mijn vingers, akelige man) premier wordt, is Nederland verloren.quote:Op zondag 21 april 2024 12:09 schreef -XOR- het volgende:
Geertje is een beetje in paniek aangezien hij ook wel aanvoelt dat Timmermans premier gaat worden en gaat nu zitten janken.![]()
![]()
Nee, die vrouw zat eergisteren bij op1 en vertelde daar dat het afschaffen van het eigen risico niet zo belangrijk was. Immigratie, daar ging het om.quote:Op zondag 21 april 2024 11:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Niks dus.
We zien daar echt signalen van ja de afgelopen maandenquote:Op zondag 21 april 2024 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan. Maar VVD zie ik nog niet gaan samenwerken met GL. En daar zit de PvdA toch aan vastgeklonken.
Daarbij willen VVD en BBB best samenwerken met de PVV. Die drie, eventueel nog met Ja21, gaan er prima uit komen als zij een meerderheid kunnen krijgen.
Is ie toch voor veroordeeld!! Doe dat nu dan ook met deze uitspraak!quote:Op zondag 21 april 2024 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
'Meer of minder Marokkanen.
Minder, minder, minder.
Dan gaan we dat regelen.'
En nu zelf hierover janken. Hilarisch, zo kennen we de rechtse rakkers weer.
quote:Op zondag 21 april 2024 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Timmermans (brrr, krijg die naam bijna niet uit mijn vingers, akelige man) premier wordt, is Nederland verloren.
Die hebben nu geen meerderheid, hebben NSC nodig, en die ligt dwars.quote:Op zondag 21 april 2024 12:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
We zien daar echt signalen van ja de afgelopen maanden
Oeh, demonisatie!quote:Op zondag 21 april 2024 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Timmermans (brrr, krijg die naam bijna niet uit mijn vingers, akelige man) premier wordt, is Nederland verloren.
Je mist het punt nogal. Namelijk de hypocrisie die hij en zijn aanhangers tentoonspreiden. Verder is het niet aan mij om deze uitspraak te beoordelen of te veroordelen. Ik ben geen partij hierin, dat laten we aan de rechter over.quote:Op zondag 21 april 2024 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Is ie toch voor veroordeeld!! Doe dat nu dan ook met deze uitspraak!
Laten we dat ook maar niet doen, de strafrechtspraak is er niet voor proefballonnetjes.quote:
Zei ze niet iets van meneer Timmermans, ik ben chronisch ziek, ik kan dit niet meer betalen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, die vrouw zat eergisteren bij op1 en vertelde daar dat het afschaffen van het eigen risico niet zo belangrijk was. Immigratie, daar ging het om.
Dat riepen ze niet toen Baudet wel een echte bedreiging uitte. Bij de politie kunnen ze hier helemaal niets mee, want het is geen directe dreiging. 'Ik doe je wat aan' is dat bijvoorbeeld ook niet. 'Ik ga je op je bek slaan' is dat weer wel.quote:
Andersom.quote:Op zondag 21 april 2024 10:30 schreef Montagui het volgende:
Word weer een lekker sfeertje gecreėerd rondom een politicus door (wederom) een PvdA-coryfee.
Ja, en vanuit rechtse hoek alleen maar respect voor linkse politici....quote:Op zondag 21 april 2024 07:43 schreef Red_85 het volgende:
Timmermans is al een tijdje bezig met uitspraken en een sfeertje creėren. Goede actie van greet, moet maar eens stoppen dit.
De straatarme vrouw zat samen met Geert in het vliegtuig naar Hongarije waar haar moeder heen was geemigreerd omdat je van een uitkering in Nederland niet fatsoenlijk kon leven.quote:Op zondag 21 april 2024 12:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zei ze niet iets van meneer Timmermans, ik ben chronisch ziek, ik kan dit niet meer betalen.
En na de verkiezingen doen alsof het haar niet uitmaakt
Waar hebben de PVV spindoctors in samenwerking met Talpa deze snol vandaan?
Met dank aan jarenlange VVD-er Wilders.quote:Op zondag 21 april 2024 12:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De straatarme vrouw zat samen met Geert in het vliegtuig naar Hongarije waar haar moeder heen was geemigreerd omdat je van een uitkering in Nederland niet fatsoenlijk kon leven.
dramaqueenquote:Op zondag 21 april 2024 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat het draaien van de PVV volledig onweersproken bij NSC wordt neergelegd, aan een tafel met braaf knikkebollende Op1-interviewers.quote:Op zondag 21 april 2024 12:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat ze haar nog een podium geven.
Ja maar de publieke omroep is links, dat weet je toch?quote:Op zondag 21 april 2024 12:26 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
En dat het draaien van de PVV volledig onweersproken bij NSC wordt neergelegd, aan een tafel met braaf knikkebollende Op1-interviewers.
Ach man een bejaarde man die per ongeluk een s in de autocue ziet. En als we het hebben over een sfeertje creėren noemt Geertje zelfs zijn aanstaande coalitiegenoten enge mannetjes deze week. Dit is gewoon het zoveelste bewijs dat het politieke hoefijzer waar is en extreem rechts heel veel lijkt op de concurrentie aan de linkerflank. Extreem slachtofferschap opzoeken bij iedere scheet in dit geval.quote:Op zondag 21 april 2024 07:43 schreef Red_85 het volgende:
Ja, want dat eeuwige gejank over demoniseren komt meestal van iemand die in een ander topic allerlei politici, wetenschappers e.d. doodwenst of neerzet als het ultieme kwaad, om nog maar te zwijgen over politici en virologen tijdens corona.quote:
Beste Geert heeft haast een monopolie op 'een vervelend sfeertje creėren'.quote:Op zondag 21 april 2024 12:28 schreef Halcon het volgende:
Timmermans is natuurlijk wel bezig om een vervelend sfeertje te creėren, maar aangifte lijkt me kansloos. Die wordt toch geseponeerd.
Een dictator nog wel...quote:Op zondag 21 april 2024 11:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat nou verliezer? Frans Timmermans leidt de tweede grootste partij. Bovendien zijn GL/PvdA ledenpartijen waar er over standpunten wordt gestemd binnen de partij. Dat is perfect democratisch, dit in tegenstelling tot PVV waarvan Geert Wilders het enige lid is en dus acteert als dictator
Uiterst linksgeorienteerd inderdaad (vooral tijdens het kijken naar de kijkcijferkolommetjes).quote:Op zondag 21 april 2024 12:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja maar de publieke omroep is links, dat weet je toch?
Heb je wel eens langer dan 5 seconden nagedacht over deze briljante logica?quote:Op zondag 21 april 2024 11:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Enige wat Timmermans hier doet, is 2,5 Miljoen stemmers wegzetten.
En dan de bek vol hebben over democratie...
Hahaha, sjonge jonge, wat spelen jullie nu ineens alsof er iets ergs is gebeurd. Ga maar naar de politie en probeer maar eens duidelijk te maken dat het om een dreiging gaat. Die zaken neemt de politie niet eens aan, niet zo butthurt gaan doen.quote:Op zondag 21 april 2024 09:51 schreef Scorpie het volgende:
Dit is niet wat de hoefijzertheorie inhoudt, dus maar eens tijd voor een zelfquote:quote:Op zondag 21 april 2024 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach man een bejaarde man die per ongeluk een s in de autocue ziet. En als we het hebben over een sfeertje creėren noemt Geertje zelfs zijn aanstaande coalitiegenoten enge mannetjes deze week. Dit is gewoon het zoveelste bewijs dat het politieke hoefijzer waar is en extreem rechts heel veel lijkt op de concurrentie aan de linkerflank. Extreem slachtofferschap opzoeken bij iedere scheet in dit geval.
quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:07 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
De hoefijzertheorie was altijd al zeer discutabel, maar tegenwoordig zie je wel een heel opmerkelijk gebruik ervan: "Zie je wel hoe jullie je allebei druk maken? Hoefijzer confirmed!"
En dat terwijl Geert toch zo zijn best doet om een gemoedelijke sfeer te creėrenquote:Op zondag 21 april 2024 12:28 schreef Halcon het volgende:
Timmermans is natuurlijk wel bezig om een vervelend sfeertje te creėren, maar aangifte lijkt me kansloos. Die wordt toch geseponeerd.
Nou, nou, laten vermoorden zelfs. En wat je nu doet is dan weer niet aanzetten tot haat of demoniseren? Lees je rare zin nog eens!quote:Op zondag 21 april 2024 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Sinds GW zijn eigen partij heeft roept hij bijna iedere maand wel iets om een vervelend sfeertje te creėren. Dat is al 18 jaar zijn manier om in de aandacht te blijven.quote:Op zondag 21 april 2024 12:28 schreef Halcon het volgende:
quote:Op zondag 21 april 2024 12:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Links heeft verder geen enkel politiek verhaal dat stemmen trekt, behalve het verdacht maken van rechts en het oproepen tot geweld daartegen.
Ach, gezien zijn uitspraak over een of andere moskee (alles er aan doen om het te voorkomen) neem ik aan dat een heleboel mensen die hard schreeuwen om aangifte tegen Timmermans ook gelijk even aangifte willen tegen Wilders. Hij sloot niet uit dat hij een kernbom op die moskee wilde gooien.quote:Op zondag 21 april 2024 12:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Geert loopt al >20 jaar, vol op het orgel, tegen iedereen en alles aan te trappen en kan zelf blijkbaar niet zoveel incasseren.
Wat dacht je van een kabinet vormen? Als men er niet uitkomt, mag op basis van de stemmen een ander gaan proberen te formeren, wat snap je daar niet aan?quote:Op zondag 21 april 2024 10:51 schreef Gia het volgende:
Met wie? VVD gaat echt niet inleveren op asiel. En aan de andere kant GL ook niet. Ook niet voor het pluche.quote:Op zondag 21 april 2024 12:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat dacht je van een kabinet vormen? Als men er niet uitkomt, mag op basis van de stemmen een ander gaan proberen te formeren, wat snap je daar niet aan?
quote:Op zondag 21 april 2024 12:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, gezien zijn uitspraak over een of andere moskee (alles er aan doen om het te voorkomen) neem ik aan dat een heleboel mensen die hard schreeuwen om aangifte tegen Timmermans ook gelijk even aangifte willen tegen Wilders. Hij sloot niet uit dat hij een kernbom op die moskee wilde gooien.
Melkert was helemaal niet haatdragend overigens. Dat was gewoon een sociaal-democraat die fel tegenover het neoliberalisme van Fortuyn stond en won debatten van de simpele Pim inhoudelijk makkelijk, alleen was het klootjesvolk daarvoor net als nu te dom. Uiteindelijk heeft Melkert keihard gelijkgekregen en heeft het klootjesvolk de eigen toekomst verpest door steeds op kneiterrechtse charlatans te stemmen.quote:Op zondag 21 april 2024 09:51 schreef Scorpie het volgende:
Die ja. Duidelijk een bedreiging, en met de mogelijkheid van een enorme bom - nogmaals, dat sloot hij nķet uit! - zou dat echt voor immens veel schade zorgen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |