POLLquote:Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’
PVV-leider Geert Wilders zegt aangifte te gaan doen tegen Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA. Hij doet dat naar aanleiding van de speech die Timmermans gaf op het congres van de linkse combinatie.
Daarin keerde de voorman van GroenLinks-PvdA zich tegen de radicaal-rechtse PVV. Hij zei ,,wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt”. In de tekst die vooraf was gedeeld met journalisten staat ,,niet nalaten”.
Wilders ziet daar een bedreiging in. ,,Niets nalaten? Niets? Dus ook geen geweld? Ik ga aangifte doen”, schrijft hij op X. In een andere tweet spreekt hij van ,,levensgevaarlijke linkse ophitserij” en roept mensen op om ook aangifte te doen tegen Timmermans.
Wilders praat met VVD, NSC en BBB over de vorming van een kabinet. Hij reageert voornamelijk via X op gebeurtenissen. Dat heeft eerder in de formatie al tot problemen geleid en tot oproepen tot terughoudendheid.
Timmermans haalde in zijn toespraak op het congres in Apeldoorn ook uit naar de ,,permanente ‘twitter-incontinentie’” van de PVV-leider.
https://www.ad.nl/politie(...)ophitserij~ab4e2d56/
quote:‘We gaan er alles aan doen om commerciėle partijen uit de huisartsenzorg te weren’
Oei, AIVD, let je op?quote:We gaan er alles aan doen om Lina een prachtig muzikaal feest te geven!
waarom is die man democratisch gekozen de uitverkorene om ons land te leiden?quote:Op zondag 21 april 2024 01:16 schreef heywoodu het volgende:
Deel 764 van de soap "De man die wel uit kan delen, maar niet kan ontvangen".
Het volk heeft gesproken.quote:Op zondag 21 april 2024 01:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
Geert springt weer in de slachtofferrol
Smerige plucheplakker
En Els Borst.quote:Op zondag 21 april 2024 02:48 schreef sturmpie het volgende:
Laten we vooral Pim Fortuijn niet vergeten
Valse aangifte? Wat Timmermans heeft gezegd is vastgelegd. Of het strafbaar is, dat is aan de rechter.quote:Op zondag 21 april 2024 05:32 schreef Blastbeat het volgende:
Valse aangifte doen is strafbaar en ik ben wel benieuwd of dit soort bewuste misinterpretaties daar ook onder vallen.
Verder gewoon weer typisch Wilderiaans dom gedrein.
Ze willen best met de rechtse VVD samenwerken hoor.quote:Op zondag 21 april 2024 07:28 schreef Loverboii het volgende:
Lijkt wel of dit het programma is van links, gewoon tegen rechts zijn.
Mee eens. Ik vraag me af of het strafbaar is, maar Timmermans mag er wel van doordrongen zijn in welke context hij zo’n uitspraak doet en wat de impact ervan is.quote:Op zondag 21 april 2024 02:19 schreef Duveldrinker het volgende:
Gezien hij al decennialang wordt bedreigd en inderdaad de moord op Fortuyn vind ik dit geen hele gekke tweet.
In de PVV’s eigen partijprogramma zeggen ze op pagina 7.quote:Op zondag 21 april 2024 05:44 schreef Telefoonvork het volgende:
De moord op Pim Fortuyn (rechts) is gedaan door een milieuwappie (links).
Wilders wordt al hééél lang bedreigd. De man heeft geen normaal leven meer. Ik vind het niet vreemd dat hij vindt aangifte te moeten doen. Of het ver komt weet ik niet.
1) Oproepen tot geweld tegen Geert Wilders
2) Bedreiging met geweld tegen Geert Wilders
Frans Timmermans heeft wat schroefjes los zitten en hoort in de gevangenis.
Kan iemand mij vertellen (met bewijs) wanneer Geert Wilders concreet iemand heeft bedreigd?
Dat weet Geert Wilders ongetwijfeld ook wel. Maar z’n fans slikken het als zoete koek. Gevolg: dagenlang aandacht. Oh ja en Wilders weet dat de inbox van Timmermans nu vol gaat stromen met doodsbedreigingen, maar dat interesseert hem dan weer geen ene flikkerquote:Op zondag 21 april 2024 07:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Kansloos. Er alles aan doen is metaforisch. Er is niet expliciet gedreigt met geweld. Gevalletje slachtofferrol en stuiptrekken.
De context spreekt juist in Timmermans voordeel. Hoe logisch is het om te denken dat een politicus die op op een partijcongres zo’n uitspraak doet, doelt op het gebruik van geweld?quote:Op zondag 21 april 2024 07:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Ik vraag me af of het strafbaar is, maar Timmermans mag er wel van doordrongen zijn in welke context hij zo’n uitspraak doet en wat de impact ervan is.
Even puur uit nieuwsgierigheid, heb jij voorbeelden van uitspraken van Wilders waarin hij andere Nederlandse politici bedreigt?quote:Op zondag 21 april 2024 08:30 schreef Puntenjager het volgende:
Wat een kleinzerige kleuter is het tochHeeft hij zijn eigen teksten weleens gelezen danwel beluisterd!?
Ach, er is wel eens een Nederlandse politicus vermoord. Mogelijke aanleiding kan worden gevonden in uitspraken over hem van collega politici, zoals bv fascist en bruinhemd.quote:Op zondag 21 april 2024 07:58 schreef KillemWieft het volgende:
De context spreekt juist in Timmermans voordeel. Hoe logisch is het om te denken dat een politicus die op op een partijcongres zo’n uitspraak doet, doelt op het gebruik van geweld?
Ik zou niet dwarsliggenquote:Op zondag 21 april 2024 08:31 schreef Chandler het volgende:
Kunnen we niet gewoon beide uit de politiek zetten.
Timmermans
Wilders
Grappig dat jij dit zo ziet. Ik zie een Kabouter Plop die naar strohalmen grijpt, omdat zijn 'slimme' politieke coalitie een complete afgang lijkt te worden.quote:Op zondag 21 april 2024 08:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dit niemendalletje gebruikt Wilders om zijn achterban bij zich te houden, want op de inhoud in de formatie lukt het hem natuurlijk sowieso niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |