SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:20 schreef StateOfMind het volgende:
Bakje cornflakes, scheut lauwe Schulti erbij en gaaaaaaaan
Natuurlijk eet ik dat nietquote:
Mondkapje maar weer op!quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:49 schreef PSVCL het volgende:
Een paar dagen terug toch weer een dagje kunnen genieten van een natuurlijke lucht/wolken. Totdat ze weer begonnen met spuiten. Teringlijers zijn het.
Lekker hé. Alleen net wat veel bewolking.quote:
November incoming. Lijkt vorig jaar welquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:31 schreef PzKpfw het volgende:
Nog maar even genieten van deze mooie dag. Komende 14 dagen lijken in ieder geval niet veel soeps te worden.
En maar janken dat de aarde opwarmt. Hoe dan?!quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
November incoming. Lijkt vorig jaar wel![]()
![]()
[ x ]
Dit weekend was de zomer.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:31 schreef PzKpfw het volgende:
Nog maar even genieten van deze mooie dag. Komende 14 dagen lijken in ieder geval niet veel soeps te worden.
Je zeurt, niks ‘was’. We zitten middenin ons weekend.quote:
Hij bedoelt waarschijnlijk qua zon.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je zeurt, niks ‘was’. We zitten middenin ons weekend.
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:54 schreef Scrummie het volgende:
Echt fijne dag vandaag hoor.
Maar dan zie ik de komende 14 dagen en dan kan ik toch alleen maar een beetje verdrietig worden.
It better bequote:Op zaterdag 13 april 2024 18:28 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:28 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Precies, wat sproeiers kunnen volle bak aan in de moestuinquote:Op zaterdag 13 april 2024 18:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Prachtige zaterdag zo, die pakken ze ons niet meer af!
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op zondag 14 april 2024 09:50 schreef INViCTuS het volgende:
De komende 10 dagen weer herfstige kou, weinig zon, grijzig en nat. Lekker man
Geef je op een briefje?quote:Op zondag 14 april 2024 09:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In de strafkampen in Siberiė zijn ze blij dat ze niet in Nederland zitten .quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
November incoming. Lijkt vorig jaar wel![]()
![]()
[ x ]
Wel stukken minder vergiftigingen hierquote:Op zondag 14 april 2024 13:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In de strafkampen in Siberiė zijn ze blij dat ze niet in Nederland zitten .
Kom hier aan de 24/25.content mee.quote:
Zwemmen in de zee of in zwembad? Zee lijkt me nog aardig koud. Zwembad ook trouwens eigenlijkquote:Op zondag 14 april 2024 15:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kom hier aan de 24/25.content mee.
Wezen fietsen, zwemmen en lopen al. Nu natuurlijk bier
Zwembad. Ook niet heel warm, maar je moet er ff door. De zee tot de knieėn en die is met 16 graden wel kouderquote:Op zondag 14 april 2024 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zwemmen in de zee of in zwembad? Zee lijkt me nog aardig koud. Zwembad ook trouwens eigenlijk
Dit is Zuid-Limburg in een notendop.quote:Op zondag 14 april 2024 15:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kom hier aan de 24/25.content mee.
Wezen fietsen, zwemmen en lopen al. Nu natuurlijk bier
Lekker hoor. Ik doe het elke maand, kan het aanraden. Eigenlijk zou ik het nog vaker moeten doen.quote:Op zondag 14 april 2024 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zwemmen in de zee of in zwembad? Zee lijkt me nog aardig koud. Zwembad ook trouwens eigenlijk
Analist Heitinga.quote:Op zondag 14 april 2024 18:21 schreef THEFXR het volgende:
vandaag een zonnige dag, had bewolking verwacht, maar niet gezien
Zout water is trouwens sowieso vatsigquote:Op zondag 14 april 2024 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup, echt met volle teugen buiten genoten dit weekend. Wie weet begin mei weer wat mooi weer!quote:Op zondag 14 april 2024 18:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Twee mooie, zonnige dagen gehad dit weekend toch
Hier 3 dagen, vrijdag was hier ook al top. Op naar meer.quote:Op zondag 14 april 2024 18:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Twee mooie, zonnige dagen gehad dit weekend toch
Zeker, hier ook al prima hoor de vrijdagquote:Op zondag 14 april 2024 19:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier 3 dagen, vrijdag was hier ook al top. Op naar meer.
Laten we het hopen. Heb veel plantjes die smachten om naar buiten te gaan.quote:Op zondag 14 april 2024 19:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, echt met volle teugen buiten genoten dit weekend. Wie weet begin mei weer wat mooi weer!
? Vatsig 🤔quote:Op zondag 14 april 2024 18:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zout water is trouwens sowieso vatsig
Nee, dat denk ik nietquote:Op zondag 14 april 2024 21:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
April de eerste te koude maand sinds augustus?
Met deze pluim wordt er wel een goede aanval gedaan, zelfs met de enorm warme start van de maand.quote:
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:
Kun je Koningsdag toevoegen?quote:Op maandag 15 april 2024 09:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ie niet onder zijn copy paste staan helaas.quote:
27 april = april, april=geen mei, april=april. Koningsdag wordt een koude en gure dag. Maar goed nieuws, mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:
Dan boek ik hem er zelf wel gewoon even bij.quote:Op maandag 15 april 2024 09:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ie niet onder zijn copy paste staan helaas.
als die cloudseed vliegtuigjes een keer aan de rond blijven wel jaquote:Op maandag 15 april 2024 09:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
27 april = april, april=geen mei, april=april. Koningsdag wordt een koude en gure dag. Maar goed nieuws, mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Law of attraction werkt 100%. WATERDICHT en anders niets.quote:Op maandag 15 april 2024 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij heeft RamboDirk de film Groundhog Day te vaak gekeken.
Ik gun het je. Een zonnige Koningsdag.quote:Op maandag 15 april 2024 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan boek ik hem er zelf wel gewoon even bij.
Gedaan bij deze.
Gewoon gegarandeerd droog is voldoende voor me.quote:Op maandag 15 april 2024 10:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik gun het je. Een zonnige Koningsdag.
Voor nu staat er 15 graden en droog in de kaarten, maar is nog ver weg.quote:Op maandag 15 april 2024 10:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gewoon gegarandeerd droog is voldoende voor me.![]()
Meer is een kers op de taart.
Dit leest als een (mislukte) haiku.quote:Op maandag 15 april 2024 10:12 schreef StateOfMind het volgende:
Vanochtend vroeg zon en blauwe lucht.
Nu grijs en grote woei.
En fris, heb de jas maar weer uit het vet gehaald.
Vanmiddag gaat het langdurig regenen.
De komende dagen grijs en/of nat.
Zonnetje wordt hier zaterdag weer verwacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op maandag 15 april 2024 10:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit leest als een (mislukte) haiku.CultuurbarbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Koningsdag is sowieso guur.quote:Op maandag 15 april 2024 09:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
27 april = april, april=geen mei, april=april. Koningsdag wordt een koude en gure dag. Maar goed nieuws, mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Ik blijf plussen omdat hij gelijk MOET hebben!quote:Op maandag 15 april 2024 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij heeft RamboDirk de film Groundhog Day te vaak gekeken.
Great, moet over een uur weg voor een afspraakquote:
Buitje tegen het stofquote:
Gelukkig maar. Zag die knmi regenradar net en vreesde al dat we het broodnodige water zouden mislopen. Een IBC was toch al voor een kwart leeg nu..quote:
Lekker!quote:Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou straks nog een klein strookje regen. Net een paar druppies, tegels zijn niet eens nat.
Flets zonnetje weer nu.
Uitstekende dag itt wat voorspeld was.
Ja vanmorgen hele tijd volle bak zon gehad. Nu begint het weer wat dicht te trekken en iets te waaien. Niks schokkends. Ze hadden erger voorspeld, toch weer een uur of 7 buiten geweest al vandaagquote:
Klopt ja, hier ook. Alleen die hoerenwind. Maar verder nog maar drie druppels regen gehad en wat er aan komt valt ook wel mee zo te zien.quote:Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou straks nog een klein strookje regen. Net een paar druppies, tegels zijn niet eens nat.
Flets zonnetje weer nu.
Uitstekende dag itt wat voorspeld was.
Wind valt hier wel mee vind ik.. ja okevhet waait. Maar mijn vrouw zit 20km verderop en beklaagt zich er ook over. Zit net aan de goede kant lijkt het.quote:Op maandag 15 april 2024 15:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Klopt ja, hier ook. Alleen die hoerenwind. Maar verder nog maar drie druppels regen gehad en wat er aan komt valt ook wel mee zo te zien.
Het is april, weg met dat herfst weerquote:Op maandag 15 april 2024 15:31 schreef SunZomer het volgende:
Heerlijk rauw ouderwets herfstweer, hagel, onweer, regen en harde wind
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:
Met een dekentje en een kop warme chocomel?quote:Op maandag 15 april 2024 14:59 schreef MissHobje het volgende:
Al 2x moeten fietsen en steeds voor de bui binnenhet ging me net tekeer met onweer hagel heftige regen en woei
![]()
Lekker warm en droog binnen
FTFY.quote:Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Flets zonnetje weer nu.
Uitstekende dag itt wat voorspeld verwacht was.
Hier ook, kon nog net een overstekende trampoline ontwijken.quote:Op maandag 15 april 2024 15:44 schreef Mark-Hgl het volgende:
Net met de auto een aardig stuk precies in dat koufront terechtgekomen. Het was beide handjes aan het stuur en een onstuimig ritje
Temperatuur zakte ook gewoon naar 4 graden in dat front, best bizar
Nee dat nietquote:Op maandag 15 april 2024 15:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met een dekentje en een kop warme chocomel?
Lekker man, beetje petrichor enzulks.quote:
Schijnt de zon dan?quote:Op maandag 15 april 2024 16:49 schreef ACT-F het volgende:
Regen![]()
Wat mooi om die daken (en zonnepanelen) weer te zien glimmen
Oei, barre tijden in Zeeland.quote:Op maandag 15 april 2024 17:09 schreef Rabieluh het volgende:
Damn, het sneeuwde net en er is een boom over de weg gewaaid tegenover m'n huis.
Eens.quote:Op maandag 15 april 2024 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
Hier in het Haagsche is het prachtig weer
Net een verfrissend buitje gehad. Op twee uur na de hele dag zon. Topdagje dus.quote:Op maandag 15 april 2024 17:28 schreef dick_laurent het volgende:
Ik hoor dat het weer eens grafkoud tyfusweer is in Holanda?
Behalve in tropisch microklimaat Limburg uiteraard.
@:bloodymary1
@:Geschiedkundige
[ afbeelding ]
Het kleine Picnic wagentje.quote:
Tijd voor La Ninaquote:Op maandag 15 april 2024 19:17 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 12 dagen komt de lente ook niet terug, zo te zien. Sneu klimaat hebben we eigenlijk ook
Om deze treurnis te compenseren eet je heel zo'n potje in een dag leegquote:Op maandag 15 april 2024 19:32 schreef Evangelion het volgende:
Gelukkig de vitamine D happy pills nog niet opgeborgen
Graag meer van deze dagen!quote:Op maandag 15 april 2024 19:34 schreef RiKe het volgende:
[..]
Om deze treurnis te compenseren eet je heel zo'n potje in een dag leeg
Zoals ik had mogen er inderdaad wel veel van volgen.quote:
quote:Op maandag 15 april 2024 20:06 schreef DemonRage het volgende:
Er komt een donkere lucht aan vanuit het westen en aan de horizon zag ik al wat flitsen.
-edit-
Toevallig eentje toen ik die kant op keek.
quote:Op maandag 15 april 2024 23:00 schreef MissHobje het volgende:
3e keer onweer![]()
zaaaalig lekker in bed.
Hallo buurman.quote:Op maandag 15 april 2024 23:16 schreef DutchBlend het volgende:
Het knalt hier loeihard in Amersfoort. Het huis stond te trillen zojuist
Richting mei lijken we wat omhoog te kruipen, maar dat is nog zo ver weg dat het eigenlijk zinloos is om dat met deze post te vermelden jaquote:Op dinsdag 16 april 2024 07:36 schreef INViCTuS het volgende:
Wel benieuwd wanneer de lente echt gaat beginnen in Nederland. Af en toe een dagje aangenaam is leuk, maar daarna weer dagenlange herfst temperaturen schiet natuurlijk niet op.
T/m Koningsdag 9-13 graden. Misschien een verdwaalde 14. Toch sneuquote:Op dinsdag 16 april 2024 07:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Richting mei lijken we wat omhoog te kruipen, maar dat is nog zo ver weg dat het eigenlijk zinloos is om dat met deze post te vermelden ja
Haha ja, GOD pist er weer aardig op los!quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:12 schreef ACT-F het volgende:
Prijs de weergoden voor deze prachtige regenbuien
Er zullen er vast meer volgen met die kouquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:07 schreef josja het volgende:
Ben ik de enige idioot die de verwarming maar weer aan heeft gezet? Wat een ellende. Hopelijk nog tussen de buien door fietsen vandaag.
Omdat we er niet genoeg van kunnen krijgenquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Haha ja, GOD pist er weer aardig op los!
Ja dat was echt een KOUfront inderdaad.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:42 schreef Resistor het volgende:
Het was gisteren wel erg extreem. Uit Geleen vertrokken mer 13°C, en in de bui bij Eindhoven zag ik even 2°C op de thermometer.
Boh je zei drie keer kut hihi.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Kaart het aan, zou ik zeggen. Zet het op de politieke agenda.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:47 schreef aloa het volgende:
Waarom doen we dit niet in de winter. Een alles doordringende kou uit het noorden. De hele winter was voor mijn gevoel warmer dan vandaag
Zonder wind? Dan zeg ik ja.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:47 schreef aloa het volgende:
Waarom doen we dit niet in de winter. Een alles doordringende kou uit het noorden. De hele winter was voor mijn gevoel warmer dan vandaag
Op die paar frisse dagen na wel ja. Wellicht volgende winter, men mag hopenquote:Op dinsdag 16 april 2024 09:47 schreef aloa het volgende:
De eerste de beste boer die straks durft te klagen over droogte, laat ik hoogstpersoonlijk het wereldduurrecord 'onder een waterlelie zitten' verbrekenquote:Op dinsdag 16 april 2024 12:56 schreef onlogisch het volgende:
En weer een stortvloed aan regen. Pfffffffffffffffffffffffffffff
Eén voordeel; van de zomer zal het niet over droogte gaan.
Ik als amateur-boer begin toch wel wat angstig te worden voor je..quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De eerste de beste boer die straks durft te klagen over droogte, laat ik hoogstpersoonlijk het wereldduurrecord 'onder een waterlelie zitten' verbreken
Hoe lang kun je je adem inhoudenquote:Op dinsdag 16 april 2024 13:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik als amateur-boer begin toch wel wat angstig te worden voor je..
Welkom bij de clubquote:Op [quote]
[b]Op dinsdag 16 april 2024 13:29 schreef Djeez het volgende:
Ze zijn nu zonnepanelen aan het leggen op ons huis. Ik was eerst bang dat ze de afspraak zouden verzetten vanwege kutweer. Maar het weer valt mee, al sinds 9 uur droog hier in Assen. Wel koud, uiteraard
Iets meer dan drie minuten, althans.. dat was afgelopen zomer/najaar..quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoe lang kun je je adem inhouden![]()
Zo danquote:Op dinsdag 16 april 2024 13:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iets meer dan drie minuten, althans.. dat was afgelopen zomer/najaar..
Beetje trainen moet dat wel naar de 4+ kunnen denk ikquote:
En wederom is die 30 april prima in de vooruitzichten.quote:
Al maaaaaaaaaaaaaaaanden.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:14 schreef StateOfMind het volgende:
De zon heeft hier verrassend genoeg een tijdje geschenen, maar nu weer harde regen voorlopig.
Wel petje af voor werklui overigens, die in weer en wind buiten lopen te bikkelen
Ze zijn hier in het dorp bezig met werkzaamheden voor het netwerk van Liander.
Zwaar en fysiek werk in de regen.
Dan ben je wel erg optimistisch.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En wederom is die 30 april prima in de vooruitzichten.
Alleen jammer dat we het verplaatst hebben naar 27.
Ze zijn pas 2 weken bezig hierquote:
Dit. 2 dagen lekker, 2 weken grafweer.quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:36 schreef INViCTuS het volgende:
Wel benieuwd wanneer de lente echt gaat beginnen in Nederland. Af en toe een dagje aangenaam is leuk, maar daarna weer dagenlange herfst temperaturen schiet natuurlijk niet op.
Ik heb het over buitenwerklui over het algemeenquote:
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mei begint met 25 graden.
#StayPositive?
Ik ga dan op vakantie, dus dat kan ook niet anders.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Sorry, zat even niet goed op te letten, kan je het nog eens herhalen ajb?quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sorry, zat even niet goed op te letten, kan je het nog eens herhalen ajb?
G'dumme wat een ellendige treurnis. Meer herfst dan lentequote:
Zit je dit nu serieus te posten vanaf Mallorca?quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
G'dumme wat een ellendige treurnis. Meer herfst dan lente
@INViCTuS heeft een herfst-obsessiequote:Op dinsdag 16 april 2024 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zit je dit nu serieus te posten vanaf Mallorca?
Ik zit in een bus 😉. Moet wat doen om de tijd te doden, dus o.a maar wat fok lezen. Dagje op pad geweest.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zit je dit nu serieus te posten vanaf Mallorca?
In Nederland is het weer volop herfst zie ik welquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
@:INViCTuS heeft een herfst-obsessie
Yep. Maar geen nood; we klimmen binnen 14 dagen al op naar een zinderende 13 graden.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In Nederland is het weer volop herfst zie ik wel
Hoer en wind.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Met de regen valt het vandaag wel weer mee hier. Maar die hoerenwind, daar ben ik echt zo klaar mee.
Ja same here. Het blijft maar hard waaien op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Met de regen valt het vandaag wel weer mee hier. Maar die hoerenwind, daar ben ik echt zo klaar mee.
Dat is het dan ook wel weerquote:Op dinsdag 16 april 2024 17:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik dan toch iets positiefs moet vermelden is het wel dat de luchten mooi zijn.
Gelukkig ZOAB.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is het dan ook wel weerwat een regen vanochtend zeg, spoelde zowat de snelweg af
En dan wonen wij diep in het binnenland. Aan de kust noemen ze dit bijna windstilquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is gewoon een dagelijks ding sinds 2 jaar ofzo.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dan wonen wij diep in het binnenland. Aan de kust noemen ze dit bijna windstil
Klopt wel ja. Die wind valt hier echt amper op. Gister tijdens die code geel buien eigenlijk ook niet echt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dan wonen wij diep in het binnenland. Aan de kust noemen ze dit bijna windstil
Mja serieus. Altijd als ik kijk als het zo 'ontzettend hard waait' is het windkracht 4 of 5. Bij windkracht 6 noemen we het denk ik wel storm.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Klopt wel ja. Die wind valt hier echt amper op. Gister tijdens die code geel buien eigenlijk ook niet echt.
Met een beetje geluk smelten de ijsheiligen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mei begint met 25 graden.
#StayPositive?
27 april heeft bijna alleen nog maar kutweer gehad sinds dat het verplaatst is:quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En wederom is die 30 april prima in de vooruitzichten.
Alleen jammer dat we het verplaatst hebben naar 27.
Da het dat het vorig jaar warmer was. Al was ik zelf in Arnhemquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met een beetje geluk smelten de ijsheiligen.
[..]
27 april heeft bijna alleen nog maar kutweer gehad sinds dat het verplaatst is:
Max temp en neerslag in De Bilt:
2014 - 15,3°C / 3 mm
2015 - 12,6°C / 0 mm
2016 - 10,7°C / 2,8 mm
2017 - 10,9°C / 0,2 mm
2018 - 15,1°C / 0,1 mm
2019 - 13,6°C / 8,9 mm
2020 - 20,7°C / 0 mm (1 mooie dag)
2021 - 15,7°C / 0 mm
2022 - 13,6°C / 0 mm
2023 - 13,3°C / 0 mm
Ik herinner me koningninnedag 2004 nog. Het werd toen 24,4°C in Eindhoven, het was drukkend warm en er kwamen wat monsterlijke onweersbuien over die de hele binnenstad blank gezet hadden. Ik kan me de stroboscoopbliksem nog wel herinneren van die bui.
Dus welgeteld drie echte kutdagen in tien jaarquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
2014 - 15,3°C / 3 mm
2015 - 12,6°C / 0 mm
2016 - 10,7°C / 2,8 mm
2017 - 10,9°C / 0,2 mm
2018 - 15,1°C / 0,1 mm
2019 - 13,6°C / 8,9 mm
2021 - 15,7°C / 0 mm
2022 - 13,6°C / 0 mm
2023 - 13,3°C / 0 mm
Ik herinner me koningninnedag 2004 nog. Het werd toen 24,4°C in Eindhoven, het was drukkend warm en er kwamen wat monsterlijke onweersbuien over die de hele binnenstad blank gezet hadden. Ik kan me de stroboscoopbliksem nog wel herinneren van die bui.
Ook mijn herinnering. 30 april is vaak veeeel mooier dan 27. Het kan ook minder zijn, maar nooit stabiel kut als de 27ste.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
2014 - 15,3°C / 3 mm
2015 - 12,6°C / 0 mm
2016 - 10,7°C / 2,8 mm
2017 - 10,9°C / 0,2 mm
2018 - 15,1°C / 0,1 mm
2019 - 13,6°C / 8,9 mm
2021 - 15,7°C / 0 mm
2022 - 13,6°C / 0 mm
2023 - 13,3°C / 0 mm
Nee, goed tellen. Tel ee zeker 6quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus welgeteld drie echte kutdagen in tien jaar
Ik tel er drie, de laatste alweer vijf jaar geleden. Als je het daarna koud had, heb je gewoon niet hard genoeg gefeestquote:
Waar was jij op dat moment?quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:01 schreef DemonRage het volgende:
Ik mis de ouderwetse onweer des doodsquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
2014 - 15,3°C / 3 mm
2015 - 12,6°C / 0 mm
2016 - 10,7°C / 2,8 mm
2017 - 10,9°C / 0,2 mm
2018 - 15,1°C / 0,1 mm
2019 - 13,6°C / 8,9 mm
2021 - 15,7°C / 0 mm
2022 - 13,6°C / 0 mm
2023 - 13,3°C / 0 mm
En over 10 jaar is het weer anders. Lastig hč: veranderingen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mis de ouderwetse onweer des doods
Tegenwoordig is het droge hitte of pleurisweer. Echt jammer.
Heeft niks met veranderingen te maken, maar gewoon pechquote:Op dinsdag 16 april 2024 22:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En over 10 jaar is het weer anders. Lastig hč: veranderingen.
Het woord 'gewoon' doet het hem. Waarom? Nou gewoon.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heeft niks met veranderingen te maken, maar gewoon pech
En precies die ene mooie dag ging Koningsdag niet door ivm corona.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
2014 - 15,3°C / 3 mm
2015 - 12,6°C / 0 mm
2016 - 10,7°C / 2,8 mm
2017 - 10,9°C / 0,2 mm
2018 - 15,1°C / 0,1 mm
2019 - 13,6°C / 8,9 mm
2021 - 15,7°C / 0 mm
2022 - 13,6°C / 0 mm
2023 - 13,3°C / 0 mm
quote:
De gemiddelde max temperatuur voor de derde decade van april (21-30 april) tussen 1991 en 2020 ligt op 15,9 graden. We kunnen wel allemaal die 20+ willen, maar zo heel gek is 14-15-16 graden met Koningsdag dus niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:01 schreef DemonRage het volgende:
2014 - 15,3°C / 3 mm
2015 - 12,6°C / 0 mm
2016 - 10,7°C / 2,8 mm
2017 - 10,9°C / 0,2 mm
2018 - 15,1°C / 0,1 mm
2019 - 13,6°C / 8,9 mm
2021 - 15,7°C / 0 mm
2022 - 13,6°C / 0 mm
2023 - 13,3°C / 0 mm
16 graden is inderdaad niet raar. Met een zonnetje ook wel fijn.quote:Op woensdag 17 april 2024 08:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De gemiddelde max temperatuur voor de derde decade van april (21-30 april) tussen 1991 en 2020 ligt op 15,9 graden. We kunnen wel allemaal die 20+ willen, maar zo heel gek is 14-15-16 graden met Koningsdag dus niet.
Heb ik daarheen geblazenquote:Op woensdag 17 april 2024 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zag net zowaar een paar stapelwolkjes bij het opstaan. Nu weer weg..... zal wel een glitch in de Matrix geweest zijn.
Niet te verwarren met de vitamine X 😱quote:Op woensdag 17 april 2024 08:52 schreef Nattekat het volgende:
* Nattekat hele hand vitamine d achterover gooit
quote:Op woensdag 17 april 2024 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zag net zowaar een paar stapelwolkjes bij het opstaan. Nu weer weg..... zal wel een glitch in de Matrix geweest zijn.
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
De kaarten voor de nieuwe week (en Koningsdag) worden steeds matiger.
Vermoeiend.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:12 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Poh nog twee weken net aan 10 graden, nachten tussen de 0 en 3.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
De kaarten voor de nieuwe week (en Koningsdag) worden steeds matiger.
Geen plek meer op zolder? 😱quote:Op woensdag 17 april 2024 10:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Poh nog twee weken net aan 10 graden, nachten tussen de 0 en 3.
Dat wordt toch echt even de kassen wat verwarmen. Ik kan het aantal planten niet nog twee weken binnenhouden.
Ik heb het echt serieus over 500+ groenteplanten die nog binnenstaan in ons huis alleen al.. dan nog wat bij andere mensen. Mja met een gemiddelde etmaaltemperatuur van 5-6 graden gaat het ook niks worden buitenshuis met het meestequote:
Veel acts hier. Dit in tegenstelling tot vroeger.quote:
Klopt.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Veel acts hier. Dit in tegenstelling tot vroeger.
Vroeger was het veel meer onderzoeksgericht hier.
Jaja, groentenquote:Op woensdag 17 april 2024 10:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb het echt serieus over 500+ groenteplanten die nog binnenstaan in ons huis alleen al.. dan nog wat bij andere mensen. Mja met een gemiddelde etmaaltemperatuur van 5-6 graden gaat het ook niks worden buitenshuis met het meeste
En dan ben ik nu al het zaaien van de volgende ronde flink aan het uitstellen.
En ze worden iedere dag groter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |