donequote:Op vrijdag 30 april 2004 20:05 schreef Infinity123 het volgende:
ow sorry, roel verwijder die andere ff
gezellig.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:07 schreef Infinity123 het volgende:
bliksem is net bij een vriend van me ingeslagen, krijg net sms. Schoorsteen ligt er zo goed als af
woot... das nooit grappig.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:07 schreef Infinity123 het volgende:
bliksem is net bij een vriend van me ingeslagen, krijg net sms. Schoorsteen ligt er zo goed als af
nee dat kloptquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:08 schreef Burning_RefleX het volgende:
[..]
woot... das nooit grappig.
da's wel erg dichtbij vanaf hierquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:08 schreef Infinity123 het volgende:
oost-maarland
oh, de schade valt wel mee zegt ie nu. was op het eerste gezicht erger dan het wasquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
da's wel erg dichtbij vanaf hier![]()
lucky youquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:10 schreef Burning_RefleX het volgende:
op het kaartje kan je goed zien dat er nog een beetje paars naar eindhoven komt
ja, okay. maar dat de bliksem inslaat, is op zich al heftig genoegquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:10 schreef Infinity123 het volgende:
[..]
oh, de schade valt wel mee zegt ie nu. was op het eerste gezicht erger dan het was
tja, idd. *slik*quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
ja, okay. maar dat de bliksem inslaat, is op zich al heftig genoeg.
tis iig een paar kilometer hiervandaan.
quote:CONVECTIVE FORECAST - UPDATE
VALID 15Z FRI 30/04 - 06Z SAT 01/05 2004
ISSUED: 30/04 15:32Z
FORECASTER: GATZEN
There is a slight risk of severe thunderstorms forecast across Benelux
General thunderstorms are forecast across see previous outlook
SYNOPSIS
Closed upper level low has formed over southwestern Europe. To the east ... weak ridge is present over southeastern Europe. Between these two systems, warm and moist airmass remains over central and southeastern Europe and central Mediterranean. At low levels ... low pressure system is forecast over western France ... with a cold front extending from southern England to southwestern Germany. Widespread diurnal convective activity can be expected during the forecast period, as several vorticity maxima and relatively unstable airmass are present over the forecast area.
DISCUSSION
...Benelux, western Germany, eastern France...
Along and ahead of the cold front ... rather moist airmass is present over Germany/ Benelux. Aloft ... steep lapse rates are present due to latest ascends (Essen). During the last hours substantially instability has formed ... with CAPE probably reaching 1000 J/kg. Showers and thunderstorms are forming and slowly moving northeastward. Moderate low level wind shear and deep layer wind shear increasing to the west should be sufficient for organized convection. Some thunderstorms may be strong and some mesocyclones are expected. Large hail, damaging wind gusts and probably a tornado or two are not ruled out. North of the Alps ... chance for isolated large hail will be enhanced as mid-level steep lapse rates should form due to föhn.
Koel! *stuiter*quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:10 schreef ChillyWilly het volgende:
Vanuit het Zuid-Oosten lijkt het steeds donkerder te worden, en ik meen heeeeel in de verte al wat gerommel te horen. (Delft)
woeiquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:12 schreef ChillyWilly het volgende:
Estofex heeft Nederland geupgrade naar Slight Risk!!
[..]
[afbeelding]
Dit kan nog leuk worden
Universiteit Utrecht?? ('t is maar een gokje... kijk eens naar de link van het plaatje)quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:15 schreef Infinity123 het volgende:
vanwaar opereert estofex?
Zie onder informationquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:15 schreef Infinity123 het volgende:
Per uur? Op een gebied van hoeveel is dat?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:13 schreef dimage het volgende:
die meet de aantal ontladigen in een onweersbui en ik zit nu al af en toe boven de 400 EN DAT IS VEEL ..
http://www.estofex.org/quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:15 schreef Infinity123 het volgende:
Dat komt mijn kant opquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:16 schreef Keano het volgende:
Sodeju ik heb mijn PC weer aan maar rond 19.00uur was het echt niet normaal. Hier in geldrop (4 km van Eindhoven) regende en hagelde het superhard. Hagelstenen waren zo groot als flinke knikkers. De stoppen sloegen ook twee keer door.
Nu begint het weer harder te regenen en blijft het rommelen.
die komt zeker hier heel..quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat komt mijn kant op... denk ik
(tegen die bui zit ik nu aan te kijken)
ik houd m'n hart vast.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:19 schreef Infinity123 het volgende:
Tis weer wat rustiger hier. Ben benieuwd wat het na een hete zomerdag gaat geven
met zo'n weerquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:21 schreef Longlegg het volgende:
waarom wil iedereen onweer enzo en regenis er niemand hier die zo de stad in gaat ofzo ?
![]()
Nee. Ik heb geen leven, want ik FOK!quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:21 schreef Longlegg het volgende:
waarom wil iedereen onweer enzo en regenis er niemand hier die zo de stad in gaat ofzo ?
![]()
eigenlijk heel simpel hij meet de aantal ontladingen ..quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:14 schreef Infinity123 het volgende:
hoe werkt zo'n ding dimage?
hier ongeveer gelijk, het is iig heel wat lichter dan in de vorige buiquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:21 schreef Keano het volgende:
Nu gaat het weer een flink stuk harder. Veel gerommel en als het flitst dan volgt de klap na een seconde of 4 al.
Dat kan ik me voorstellen. Tis al helemaal erg als je niet weg kunt, als je geen andere keus hebt.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
ik houd m'n hart vast.
afgelopen zomer in Polen op vakantie geweest. heb daar in een onweersbui gezeten die ik nog nooit had meegemaakt: zo hard, zo heftig. van álle kanten kwam het bij elkaar. 't duurde een paar uur. helaas geen foto's kunnen maken toen. Was wel erg indrukwekkend.
Temperatuur heeft weinig invloed op de vorming van onweer. De onstabiliteit is veel belangrijkerquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:19 schreef Infinity123 het volgende:
Tis weer wat rustiger hier. Ben benieuwd wat het na een hete zomerdag gaat geven
foto's?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:25 schreef TrenTs het volgende:
Mozes kriebel! Deze flits was GROOT!
Weerlicht of onweer?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:27 schreef BMWM3 het volgende:
Het is hier nu aan he weerflitsen
Zoek maar vast een terras met afdak, kun je lachen als het gaat regenen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:27 schreef ChaoZzZzz het volgende:
Ik denk dat Amsterdam zo gaat meedoen in ieder geval
Had ik die maar.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:26 schreef Steijn het volgende:
[..]
foto's?![]()
Ik denk dat het grootste deel Amsterdam net zal missen. Rotterdam en Den Haag zullen er wel flink van langs krijgen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:27 schreef ChaoZzZzz het volgende:
Ik denk dat Amsterdam zo gaat meedoen in ieder geval
Hmm en dat komt hierheen? Wordt leuk, zo in de polderquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:29 schreef Burning_RefleX het volgende:
indahnesia.com heeft net gebeld, heel de stad staat blank, de bijenkorf is waarschijnlijk onder gelopen.
Nog meer water komt eraanquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:29 schreef Burning_RefleX het volgende:
indahnesia.com heeft net gebeld, heel de stad staat blank, de bijenkorf is waarschijnlijk onder gelopen.
*more news as it develops*
(foto's komen eraan)
[edit]
wordt weer donker hier
doe de lamp maar weer aan
quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:29 schreef Burning_RefleX het volgende:
*more news as it develops*
(foto's komen eraan)
[edit]
wordt weer donker hier
doe de lamp maar weer aan
Hier in Wateringen (naast Den Haag) wordt het idd erg donker, ga zo eens buiten luisteren of ik al wat hoor.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:29 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste deel Amsterdam net zal missen. Rotterdam en Den Haag zullen er wel flink van langs krijgen.
wordt een groot moerasquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Hmm en dat komt hierheen? Wordt leuk, zo in de polder![]()
Noop, raam staat hier open en het scheelt maar 3 km tussen onsquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:31 schreef wateringer het volgende:
[..]
Hier in Wateringen (naast Den Haag) wordt het idd erg donker, ga zo eens buiten luisteren of ik al wat hoor.
Godzijdank ligt ons rijtje huizen op een "heuveltje". Wij zijn echt de allerlaatste met water in de "kelder".quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:32 schreef Burning_RefleX het volgende:
[..]
wordt een groot moeras
quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:32 schreef Burning_RefleX het volgende:
[..]
wordt een groot moeras
Raam kan hier niet open, want dan sterft het van de muggen binnen. Ik hoor trouwens nog niets hoor.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:33 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Noop, raam staat hier open en het scheelt maar 3 km tussen ons![]()
Zal ik doen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:35 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Maak er eens eentje zonder flits
Muggen? Hmm, zelfs de vogels zijn niet meer buiten. Angstvallig stil hier. En ik ook hoor ook nog niets.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:35 schreef wateringer het volgende:
[..]
Raam kan hier niet open, want dan sterft het van de muggen binnen. Ik hoor trouwens nog niets hoor.
Noord-Eindhoven hier... in het oosten en zuiden pikdonkere lucht, de kern van deze flinke bui zit vermoedelijk weer boven het centrumquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:35 schreef Burning_RefleX het volgende:
oost eindhoven is het bijna zwart..
wacht op de onweer
Zul je zien dat de weergoden net bijflitsenquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:35 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Maak er eens eentje zonder flits
In tegenstelling tot een kwartier geleden is het idd haast windstil.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:36 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Muggen? Hmm, zelfs de vogels zijn niet meer buiten. Angstvallig stil hier. En ik ook hoor ook nog niets.
Het waait alleen niet meer.. Geen vogels meer..
Bewarequote:Op vrijdag 30 april 2004 20:36 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Muggen? Hmm, zelfs de vogels zijn niet meer buiten. Angstvallig stil hier. En ik ook hoor ook nog niets.
Het waait alleen niet meer.. Geen vogels meer..
het wordt nu ook donker omdat het al over half 9 is, de zon gaat onderquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Noord-Eindhoven hier... in het oosten en zuiden pikdonkere lucht, de kern van deze flinke bui zit vermoedelijk weer boven het centrum.
Dat wordt zwemmen daar
IK vind het niet zo heel erg, mijn oma daarintegenquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:39 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Beware
Een klein plukje of echt iets groots?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:42 schreef DemonRage het volgende:
Onder de bui beweegt er een wolk van ZW naar NO... vaaag
Daar werk ik. Ziet er wel donker uit nu he?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Honselersdijk
is dat niet goed?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:42 schreef DemonRage het volgende:
Onder de bui beweegt er een wolk van ZW naar NO... vaag!
of de bui roteert
Die is wel erg donker. Ik dacht dat je misschien een digicam zou hebben die automatisch de sluitertijd aanpast aan de hoeveelheid licht als je niet flitst. Dan komt het het meest met de werkelijkheid overeen.quote:
De wolken zijn nu boven ons. (zie foto boven )quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:44 schreef wateringer het volgende:
[..]
Daar werk ik. Ziet er wel donker uit nu he?
Hoe is het rond Rotterdam? Gaat het daar al los?
Best wel veel eigenlijkquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:44 schreef Steijn het volgende:
[..]
Een klein plukje of echt iets groots?
Ik kijk uit richting zee, maar als ik mijn hoofd uit het raam hang zie ik ook nog het zuiden en noorden. Maar zo heel erg donker is het nog niet. Woensdag was het pas donker!quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:44 schreef wateringer het volgende:
[..]
Daar werk ik. Ziet er wel donker uit nu he?
Het rare is dat het boven Rotterdam altijd een graadje erger schijnt te zijn. Weet iemand daar een verklaring voor? Heeft het met de ligging te maken? Ik bedoel, het vele water ofzo?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:45 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
De wolken zijn nu boven ons. (zie foto boven )
Komt er al ergens een slurfje uit de wolken?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:45 schreef DemonRage het volgende:
Best wel veel eigenlijk
Ik denk eerder ONZE ligging. Vlakbij zee enzo.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:46 schreef wateringer het volgende:
[..]
Het rare is dat het boven Rotterdam altijd een graadje erger schijnt te zijn. Weet iemand daar een verklaring voor? Heeft het met de ligging te maken? Ik bedoel, het vele water ofzo?
Ja vertel mij wat, ik was in de sportschool en had geen jas bij me, het zag gewoon groen buiten en plots ging het los, dus zat ik op de fiets in een t-shirtje zeik nat te regenen, maar wel ff lekker.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:46 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik kijk uit richting zee, maar als ik mijn hoofd uit het raam hang zie ik ook nog het zuiden en noorden. Maar zo heel erg donker is het nog niet. Woensdag was het pas donker!
Nee helaas, de wolk werd snel kleiner en daarna verdween het... de trekrichting van de bui lijkt opeens anders, alsof de wind naar het zuiden is gedraaid.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:47 schreef Steijn het volgende:
[..]
Komt er al ergens een slurfje uit de wolken?
Ik zat lekker binnen, aan een boterham met uitgebakken spekquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:50 schreef wateringer het volgende:
[..]
Ja vertel mij wat, ik was in de sportschool en had geen jas bij me, het zag gewoon groen buiten en plots ging het los, dus zat ik op de fiets in een t-shirtje zeik nat te regenen, maar wel ff lekker.
Same.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:54 schreef ChillyWilly het volgende:
Het wordt nu wel heel erg donker, maar dat komt natuurlijk ook doordat de zon ondergaat
Pechvogel.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:56 schreef BMWM3 het volgende:
JAAAA ik d8 Gerommel!! Bleek het een vliegtuig te zijn die neerstorte.![]()
quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
Pechvogel.
Ik eerst, ik eerst.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht ziet iets aankomen...
Het ziet er inderdaad erg dreigend uit, maar ik heb nog niets zien flitsen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat dan ook snel. Die bui trok waarschijnlijk een sprintje in mijn richting.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:57 schreef TrenTs het volgende:
Blech, het is weer "goed".
Hee mafkees, zo leidt je alle onweer van ons vandaan! EGOÏST!quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:59 schreef BMWM3 het volgende:
BMWM3 gaat even met een ijzeren stang naar buiten (6 meter) om jullie een prachtige show te laten zien
Ow sorry, Dan blijf ik wel thuisquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Hee mafkees, zo leidt je alle onweer van ons vandaan! EGOÏST!![]()
Je mag wel naar buiten, maar niet met die 6 meter lange stalen buis!quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:01 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ow sorry, Dan blijf ik wel thuis
Wij zijn uitgepraat makker.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:59 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook snel. Die bui trok waarschijnlijk een sprintje in mijn richting.![]()
*benieuwd*quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:58 schreef Burning_RefleX het volgende:
indahnesia.com is net ff thuis geweest en is al weer terug
hij heeft een geheugenkaartje achter gelaten, ik ga nu de foto's online zetten, 5 min. geduld aub
meer foto's zullen morgen komen.
Hield hij hem zelf overeind?quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:02 schreef BMWM3 het volgende:
Mijn oom heeft is voor een gein een lange ijzeren staaf in een weiland geplaatst. En gefilmd (veilige afstand) Binnen een kwartier was het raak
Lezen. Geplaatstquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:03 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Hield hij hem zelf overeind?
aan welke kant van utrecht?? het zuiden?quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:vr, 30-04 20:01 15°C zware onweersbuien
vr, 30-04 20:00 16°C onweer
vr, 30-04 19:25 15°C onweer
vr, 30-04 19:07 20°C onweer
Mooie temperatuurvershillen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:07 schreef DemonRage het volgende:
Het rapport van weeronline voor Eindhoven:
[..]
stad-oostquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:04 schreef drelletje het volgende:
[..]
aan welke kant van utrecht?? het zuiden?
Always look at the bright wet side of life.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:09 schreef Burning_RefleX het volgende:
HET MOMENT IS AANGEBROKEN
Er staan 27 foto's op deze pagina, deze foto's zijn gemaakt in het centrum van Eindhoven
http://frags-palace.com/Eindhoven/
Foto's gemaakt door: 'indahnesia.com'
Gehost door: 'Burning RefleX'
quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:09 schreef Burning_RefleX het volgende:
Er staan 27 foto's op deze pagina, deze foto's zijn gemaakt in het centrum van Eindhoven
voor de fruittelers is 't te hopen dat 't erg plaatselijk was (en niet boven die fruitvelden dus).quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:08 schreef leviathanfd het volgende:
Ik heb het hier ook gezien. De wolken op verschillende hoogtes gingen in tegengestelde richting. In die periode kregen we ook knikkers en bijna pingpongballen... Het is hier nu sinds 17:00 bezig... Nu regent het en af en toe onweer. Onze vijver was bijna 10 (!!!) cm gestegen.....
Ik denk dat de fruitteelt in onze omgeving een probleem heeft. Onze moestuin is iig dood...
Poging tot grappig zijn misluktquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
NOS teletekst pp112
quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:09 schreef Burning_RefleX het volgende:
quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
NOS teletekst pp112
Vergeten bij te zetten.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:13 schreef Burning_RefleX het volgende:
foto's zijn zeker wel cool.
Net binnen, de pathe (bioscoop) is afgesloten wegens instortings gevaar!!!
quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:12 schreef Steijn het volgende:
[..]Spannende foto's
veel plezierquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:14 schreef Evil-Cherry het volgende:
Eerste flits! En daarmee beïndig ik mijn verslag ter plaatste en ga ik lekker tv kijken![]()
Ik ben aan het kijken.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:09 schreef Burning_RefleX het volgende:
quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:11 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Poging tot grappig zijn mislukt![]()
![]()
Schijtluisquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:14 schreef Evil-Cherry het volgende:
Eerste flits! En daarmee beïndig ik mijn verslag ter plaatste en ga ik lekker tv kijken![]()
Ja sorry, mijn excuses...quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]of je gaat eerst even kijken
Dank je Legolas_Greenleaf
Opslaan als en een goede internetverbinding klaren het klusje wel.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]of je gaat eerst even kijken
Dank je Legolas_Greenleaf
Prachtige foto's!! Die kan je over een aantal jaren nog gebruiken als het gaat over Koninginnendag 2004quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:09 schreef Burning_RefleX het volgende:
damn, het verkeer alweer stil op de A2 bij Maastrichtquote:
Zal wel een enorme pokke-herrie geven ookquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
damn, het verkeer alweer stil op de A2 bij Maastricht.
serieus: lijkt me geen pretje om met dat weer in de auto te zitten. Je wordt alleen al gek van die hagel op je auto.
Zit in een andere stad.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar in de stad zit jij Legolas? Ik zit op de Uithof.
Regen op stapvoets is al klotequote:Op vrijdag 30 april 2004 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel een enorme pokke-herrie geven ook
YES! Hier inde buurt fikt ook ietsquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:23 schreef Burning_RefleX het volgende:
ondertussen regent het niet meer, en als ik m'n neus uit het raam steek, dan ruik ik brandlucht
Onweren doet het nog steeds hevig, ze zeggen dat het heel de nacht zo doorgaat
Zet je sluiter gewoon een tijd open, meestal is daar wel een optie voor.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:24 schreef wateringer het volgende:
Yes, mooie flits hierzo en aardige donder. En weer één, ben helaas niet snel genoeg met mijn digicam, ga ht maar maar niet meer proberen ook, zo frustrerend.
Hoezo niet. Je vangt er veel hoorquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:24 schreef wateringer het volgende:
Yes, mooie flits hierzo en aardige donder. En weer één, ben helaas niet snel genoeg met mijn digicam, ga ht maar maar niet meer proberen ook, zo frustrerend.
Hee er komt nu een wolk aan met een groot "Legolas_Greenleaf-OK-logo"-stempel erop. Weet jij daar wat van?quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:20 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Nieuwegein zit ik in, wat jullie krijgen via het Zuiden, wordt eerst door ons 'goedgekeurd'
Goliath zal m'n stempel wel weer hebben gejat.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee er komt nu een wolk aan met een groot "Legolas_Greenleaf-OK-logo"-stempel erop. Weet jij daar wat van?
Weet ik, maar ik woon in een appartement op de begane grond in een dichtbebouwde woonwijk, voor me zie ik huizen en naast me een flat, dus de kans dat ik 'm op tijd heb is klein.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:25 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zet je sluiter gewoon een tijd open, meestal is daar wel een optie voor.
Klim naar boven zal ik zeggenquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:28 schreef wateringer het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik woon in een appartement op de begane grond in een dichtbebouwde woonwijk, voor me zie ik huizen en naast me een flat, dus de kans dat ik 'm op tijd heb is klein.
Hoi Steijn, was hier al wel eens vaker geweest, ook al vaker gepost hoor.quote:Hoi Ben![]()
Welkom op FOK!.
Statistiekenquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:30 schreef benlanka het volgende:
[..]
Hoi Steijn, was hier al wel eens vaker geweest, ook al vaker gepost hoor.
Ben
ik zal de maken van de foto's even hierover informeren, een ogenblik geduld aubquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:26 schreef benlanka het volgende:
@Burning_RefleX
Kan ik een van de foto's gebruiken voor de website van de VWK (Vereniging voor Weerkunde en Klimatologie, www.vwkweb.nl)? Kan je eventueel contact op nemen met de feitelijke maker van de foto's voor zijn/haar toestemming? De foto komt dan óf op de voorpagina te staan óf bij Weereldnieuws, óf mss. wel beide. Dat moeten we nog even bekijken.
Bvd,
Ben Lankamp
P.S. de site wordt dagelijks gezocht door enkele duizenden mensen met passie voor weerkunde, klimatologie, sterrenkunde en andere weergerelateerde hobby's en professies. Plaatsing van de foto gebeurt met expliciete bronvemelding.
hier in de bilt precies het zelfde...quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:35 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Hier in Utrecht al ongeveer een half uur enorm donkere wolken maar er gebeurt ( nog ) niets
Ga zo doorquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:38 schreef Mr.Pie het volgende:
Dat onweer zit nu hier bij Schiedam, flits per seconde op z'n minst.
Wat alleen ernstiger is: hier ind ewijk is er ene optocht met muziekkorps en zometeen vuurwerk, bij een weiland in de polder tussen schiedam en delft.
In plaats dat een verstandige organisator het aflast, lopen er nu een zooi kids met ouders een weiland op, tijdens onweer.......
kan je niet naar de ingang van het weiland gaan en gewoon ze ff tegenhouden... of iig zeggen dat ze dom zijn als ze het doen.. iig ik zou dat doenquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:38 schreef Mr.Pie het volgende:
Dat onweer zit nu hier bij Schiedam, flits per seconde op z'n minst.
Wat alleen ernstiger is: hier ind ewijk is er ene optocht met muziekkorps en zometeen vuurwerk, bij een weiland in de polder tussen schiedam en delft.
In plaats dat een verstandige organisator het aflast, lopen er nu een zooi kids met ouders een weiland op, tijdens onweer.......
Dus jij was een GoTer?quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:38 schreef BMWM3 het volgende:
Kreeg net een mail dat ik een GoT ban heb. Mooooooi ben ik er vanaf.
je kan de maker van de foto's een e-mail sturen:quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:36 schreef Burning_RefleX het volgende:
[..]
ik zal de maken van de foto's even hierover informeren, een ogenblik geduld aub
Vind je het gek met zo'n naam.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:40 schreef Co_OL het volgende:
Hier helemaal helder:D
omgeving Den Helder
jou filmpje ookquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Infinity123> je foto heeft 't tot de FP geschopt![]()
Zware buien trekken over Nederland
Ik ben op het veld naast de flat gelopen, kijk ik de polder in, sta ik daar met m'n cam ineens een flits en een teringklap, geen donder, maar echt een knal, ik schrok me de tering, ben nu weer binnen en het zit hier recht boven.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:28 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Klim naar boven zal ik zeggenLuilak
ik woon ook in Zevenkampquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:37 schreef Brennie het volgende:
Mijn ouders melden net dat het in Zevenkamp ( R'dam) behoorlijk tekeer gaat.
ze hebben alles uit gedaan.
Daar zit ik vlakbij.. En het ging idd behoorlijk heftig tekeer, hoewel de kern van de bui iets ten zuiden/zuidoosten lag (helaas)quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:37 schreef Brennie het volgende:
ik heb 't er zelf op gezetquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:45 schreef Burning_RefleX het volgende:
[..]
jou filmpje ook
maar die van ons niet
Idem in Nieuwegein.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:38 schreef drelletje het volgende:
[..]
hier in de bilt precies het zelfde...
(logisch)
yup, zie radarbeelden. rotterdam krijgt de volle laagquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:37 schreef Brennie het volgende:
http://frags-palace.com/Eindhoven/IMG_1016.JPG (let op hoofdletters)quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
ik heb 't er zelf op gezet
welke van je foto's vind je het beste? zal ff kijken of ik er nog een bij kan zetten.
hier (zevenkamp, rotterdam) regent en onweert het anders nogsteeds? ligt krimpen dan zo ver weg?quote:Hier in Krimpen aan den IJssel (Rotterdam) is het net opgehouden met onweren en regenen.
quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:50 schreef drelletje het volgende:
DONDER IN DE BILTTTTTT!!!!!!!!!!!!! YEAH HEEL ZACHT!!!
(at last)
Blijkbaar wel (andere kant van de ijssel hehquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:51 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
hier (zevenkamp, rotterdam) regent en onweert het anders nogsteeds? ligt krimpen dan zo ver weg?
dan kan je foto's maken terwijl je niet nat wordquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:51 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Het lijkt hier net of ik in het oog van een orkaan zit. Amper regen (kleine druppels op z'n meest) maar ontzettend veel donder en bliksem.
waar woon jij dan?quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dan is het ook hier heel dicht bij.
Theoretisch gezien zou dat inderdaad kunnen jaquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:52 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dan kan je foto's maken terwijl je niet nat word
Net als vorig jaar in de volle zomer.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:52 schreef Flex82 het volgende:
Kzal even een beetje info geven:
In Elst, (omgeving arnhem/nijmegen) zie ik flitsen, maar hoor (nog) niks.
Wel verschrikkelijk benauwd, ik plak aan alle kanten.
zet dan gelijk ff een link erin (dus je post editen enzo okee???quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:54 schreef BMWM3 het volgende:
Heb deel 27 al klaarliggen. Alles al gemaakt. Wachten op post 300
Het gaat aardig los in het Westland nu he? Het regent flink en een paar rake klappen gehoord.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:47 schreef keijz het volgende:
aarrrgghh in het westland is het niet uit te houden
http://frontpage.fok.nl/nieuws/41142quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:49 schreef Burning_RefleX het volgende:
[..]
http://frags-palace.com/Eindhoven/IMG_1016.JPG (let op hoofdletters)
quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:55 schreef drelletje het volgende:
[..]
zet dan gelijk ff een link erin (dus je post editen enzo okee???)
Begint nu weer lekker te regenenquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:52 schreef payman het volgende:
[..]
Blijkbaar wel (andere kant van de ijssel heh)
als deze dicht zit een link geven naar het nieuwe topic dmv het editen van je eigen post.. als die al dicht zit (vlgens mij kan dat namelijk)quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:55 schreef BMWM3 het volgende:
[..]Que Wat bedoel je?
Je mag je posts niet meer editten zodra een topic dicht is, dacht ik.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:56 schreef drelletje het volgende:
[..]
als deze dicht zit een link geven naar het nieuwe topic dmv het editen van je eigen post.. als die al dicht zit (vlgens mij kan dat namelijk)
Hee nog een buurtgenootquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:38 schreef drelletje het volgende:
[..]
hier in de bilt precies het zelfde...
(logisch)
In De Lier is het niet meer te doen om rustig te zitten zegmaarquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:55 schreef wateringer het volgende:
[..]
Het gaat aardig los in het Westland nu he? Het regent flink en een paar rake klappen gehoord.
hoiquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee nog een buurtgenoot![]()
*Zwaait uit raampje
Dan doet een modje dat.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Je mag je posts niet meer editten zodra een topic dicht is, dacht ik.
En anders pas ik er wel een mouw aanquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:56 schreef drelletje het volgende:
[..]
als deze dicht zit een link geven naar het nieuwe topic dmv het editen van je eigen post.. als die al dicht zit (vlgens mij kan dat namelijk)
Tot de engeltjes leeg zijn.quote:Op vrijdag 30 april 2004 22:00 schreef keijz het volgende:
hoe lang gaat dit nog door
Ik heb niet zoveel verstand van het weer. Maar volgens de weerkaartjes moet er nog een hele sloot buien en onweer onze kant op komen (ik woon in Maassluis)quote:Op vrijdag 30 april 2004 22:00 schreef keijz het volgende:
hoe lang gaat dit nog door
quote:Op vrijdag 30 april 2004 22:01 schreef drelletje het volgende:
tot nu toe 1 keer zacht gerommel... ik kan iig zeggen dat ik iets er van heb mee gemaakt :')
bij jullie?quote:hij is ingeslagen
Ja nog een klein beetje... maar het moet hier ook geen zwembad worden hequote:Op vrijdag 30 april 2004 22:00 schreef Burning_RefleX het volgende:
hier in eindhoven is het trouwens al heel erg rustig.
Hier is de Wateringse brandweer al uitgerukt met 4 auto's. En m'n GSM doet het ook niet meer. Woow wat een klap weer zeg.....quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:58 schreef keijz het volgende:
[..]
In De Lier is het niet meer te doen om rustig te zitten zegmaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |