abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212842637
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorien over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekrane belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideen maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212842640
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:14 schreef Bananenbennie het volgende: Het is heel eenvoudig. Gemaakte afspraken zijn door de NAVO niet nagekomen.
Welke afspraken?
quote:
Toen in 1990 Duitsland toetrad tot de NAVO is overeengekomen dat de alliantie zich niet verder naar het oosten zou uitbreiden.
In welk verdrag staat dat?
quote:
Door de enorme NAVO expansiedrift nadien (Hongarije, Tsjechi, Polen / Slovakije, Sloveni, Roemeni, Bulgarije / Estland, Letland en Litouwen) werd Rusland steeds meer ingesloten.
Die landen hebben daar zelf voor gekozen.
quote:
Oekraine is nu de laatste bufferstaat tussen het oosten en het westen.
Sinds de invasie inderdaad. Daarvoor waren Zweden en Finland ook een buffer. Verder annexeert Rusland Oekrane, dus ze gaan zelf richting NAVO.
quote:
Daar heeft Poetin een rode lijn getrokken. Als je dan toch de druk op blijft voeren dan weet je wat je met iemand als Poetin kunt verwachten.
Onzin, Poetin voerde al 8 jaar oorlog in Oekrane, wat sowieso lidmaatschap van de NAVO onmogelijk maakt z en binnen de NAVO was er geen unanieme stem voor deelname van Oekrane. En binnen Oekrane zelf ook niet.
quote:
Praat ik het daarmee goed?
Yup.
quote:
Nee maar het had allemaal heel eenvoudig voorkomen kunnen worden.
Dat valt te bezien, landen als Georgi en Moldavi hebben ook ervaren hoe goed Rusland voor ze is ..
quote:
Maar de VS heeft continue dreiging van oorlog nodig om hun militair industrieel complex in stand te houden.
Nou, daar is weinig van te merken.
quote:
En ze hebben er totaal geen belang bij als er een sterk machtsblok ontstaat tussen oost en west (ook wel Eurazi genoemd) want dan zijn zij zelf niet meer belangrijk.
Ah, vandaar hun eis dat Europa zelf militair sterker wordt, anders laat de VS ze vallen. Dat klinkt inderdaad als geen belang hebb bij een sterk machtsblok in Europa.
quote:
Het is allemaal verdeel en heers tactiek. Dat de VS dit allemaal uitlokt blijkt ook wel uit het opblazen van de Nordstream, we weten allemaal dat Biden deze aanslag heeft aangekondigd.
Aankondigen een pijpleiding op te blazen die niet meer gebruikt gaat worden. Sure...
quote:
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar je wilt het zien of niet. Mensen die het niet willen zien, prima, maar ik ga daar mijn tijd daar niet meer aan verspillen.
Het raakt kant noch wal. Maar past wel bij de Russische doctrine dat Rusland altijd het slachtoffer is ... Ik snap ook wel waarom de FvD dan bijval krijgt. Poetin mag honderdduizenden artillerie per week op Oekrane afschieten, als Oekrane zich daar tegen verdedigd is dat een oorlogsmisdaad. En kinderen zijn beter af in Rusland dan in de EU... Dus deportatie is in het belang van het kind...
pi_212842702
In 2017 vrijgegeven documenten tonen veiligheidsgaranties tegen NAVO-expansie naar Sovjetleiders:
https://nsarchive.gwu.edu(...)estern-leaders-early

Dit even ter aanvulling op de info uit de openingspost.
pi_212843924
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 22:55 schreef Bananenbennie het volgende:
In 2017 vrijgegeven documenten tonen veiligheidsgaranties tegen NAVO-expansie naar Sovjetleiders:

Er gaat wel iets mis als zoiets alleen kan worden aangetoond met uitgelekte NSA documenten.

Los van dat volgens Poetin zijn eigen standaard landen niet gehouden zijn aan afspraken die zijn gemaakt met de Sovjet Unie, aangezien die niet meer bestaat.
pi_212844999
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 22:55 schreef Bananenbennie het volgende:

Daarom vind ik het wel erg makkelijk om Rusland te demoniseren.
Niet dat ze heilig zijn ofzo maar ik zie ze ook niet als het absolute kwaad zoals ze afgeschilderd worden.
Er worden hele smerige spelletjes gespeeld om Rusland bij de west-europese landen weg te houden.
Met name vanwege de goedkope grondstoffen die in Rusland te vinden zijn.
Anders krijgen we een machtig blok wat een bedreiging vormt voor de USA.
Gadaffie is ook om die redenen uit de weg geruimd.
Die was bezig met een Afrikaanse unie met een munteenheid die los stond van de dollar.
Dus dag gadaffie.
pi_212845039
Ja en Hitler was heel lief voor hondjes.
Conscience do cost.
pi_212845204
Ook over WO2 zijn wij voorgelogen.
Niet dat het niet gebeurt is maar wel dat dingen enorm opgeblazen worden.
Maar dat is wat lastiger om te onderbouwen aangezien ik toen niet leefde.
Er is zat info te vinden maar ook zat (imo) onzin.
pi_212845311
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:32 schreef Candymannetje het volgende:
Ook over WO2 zijn wij voorgelogen.
Niet dat het niet gebeurt is maar wel dat dingen enorm opgeblazen worden.
Maar dat is wat lastiger om te onderbouwen aangezien ik toen niet leefde.
Er is zat info te vinden maar ook zat (imo) onzin.
Ja klopt.
Hitler was de good guy.
Maar dat mocht niet, dus zijn de meest vreselijke verhalen over zijn regime verzonnen...
pi_212845387
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet dat ze heilig zijn ofzo maar ik zie ze ook niet als het absolute kwaad zoals ze afgeschilderd worden.
Ja, dat geldt voor elke moordenaar.

Die heeft ook goeie kanten...

quote:
Er worden hele smerige spelletjes gespeeld om Rusland bij de west-europese landen weg te houden.
Bijzonder, aangezien het westen miljarden in Rusland hebben gepompt.

Hoezo werd Rusland bij het westen weg gehouden?

quote:
Rusland heeft zelf laten zien een onbetrouwbare partner te zijn.

quote:
Die was bezig met een Afrikaanse unie met een munteenheid die los stond van de dollar.
Dus dag gadaffie.
Ook leuk verzonnen.

Met die logica had de VS de EU moeten nuken...
pi_212845664

Medvedev maakt korte metten met de westerse demonisering....
pi_212846011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus dag gadaffie.
De USA heeft veel meer oorlogen gevoerd en slachtoffers gemaakt dan Rusland de afgelopen decennia maar de USA zijn onze vrienden dus dan is het niet erg. Veel van ons nieuws komt ook van de persbureau's uit Amerika dus logisch dat ze het pro Amerika is.
pi_212846128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:42 schreef QAnonn het volgende:

[..]
De USA heeft veel meer oorlogen gevoerd en slachtoffers gemaakt dan Rusland de afgelopen decennia maar de USA zijn onze vrienden dus dan is het niet erg. Veel van ons nieuws komt ook van de persbureau's uit Amerika dus logisch dat ze het pro Amerika is.
Als we toch onzinvergelijkingen gaan trekken uit het verleden dan heeft Rusland een stuk meer oorlogen op z'n kerfstok dan Amerika :)

Veel van jullie nieuws komt ook uit echokamers dus dan is het logisch dat het allemaal pro russisch is.
Conscience do cost.
pi_212847209
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:52 schreef ems. het volgende:

[..]
Als we toch onzinvergelijkingen gaan trekken uit het verleden dan heeft Rusland een stuk meer oorlogen op z'n kerfstok dan Amerika :)

Veel van jullie nieuws komt ook uit echokamers dus dan is het logisch dat het allemaal pro russisch is.
Dan ben ik wel benieuwd naar het lijstje :)
pi_212847223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:42 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Yep en dan vinden ze Trump een eikel terwijl dat n van de weinige presidenten is die geen oorlog is gestart.
Indoctrinatie werkt echt goed.
pi_212847266
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Yep en dan vinden ze Trump een eikel terwijl dat n van de weinige presidenten is die geen oorlog is gestart.
Oorlog is tegenwoordig goed, heb je het nieuws niet meegekregen? ;)
pi_212847736
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan ben ik wel benieuwd naar het lijstje :)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia

Die kan je natuurlijk eenvoudig vergelijken met het lijstje van Amerika. Wat vooral opvalt is dat Amerika weliswaar regelmatig betrokken is bij conflicten maar maar weinig territorium daadwerkelijk heeft geannexeerd. Vergelijk dat voor de lol eens met het lijstje van Rusland, zou ik zeggen :)

quote:

[..]
Er zijn zoveel koningen/presidenten/staatshoofden geweest die nooit een vlieg kwaad hebben gedaan maar toch eikels waren. Als het wel of niet oorlog voeren jouw enige keurmerk is aan de hand waarvan je een leider beoordeelt dan denk je wel ontzettend eenvoudig.

Maargoed, de indoctrinatie werkt heel goed, inderdaad.
Conscience do cost.
pi_212847849
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 13:39 schreef ems. het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia

Die kan je natuurlijk eenvoudig vergelijken met het lijstje van Amerika. Wat vooral opvalt is dat Amerika weliswaar regelmatig betrokken is bij conflicten maar maar weinig territorium daadwerkelijk heeft geannexeerd. Vergelijk dat voor de lol eens met het lijstje van Rusland, zou ik zeggen :)
[..]
Er zijn zoveel koningen/presidenten/staatshoofden geweest die nooit een vlieg kwaad hebben gedaan maar toch eikels waren. Als het wel of niet oorlog voeren jouw enige keurmerk is aan de hand waarvan je een leider beoordeelt dan denk je wel ontzettend eenvoudig.

Maargoed, de indoctrinatie werkt heel goed, inderdaad.
Het ging over de laatste decennia.
Kan jij wel met een lijstje aankomen met jaargetijden toen de USA nog niet eens ontdekt was maar lijkt me niet meer relevant.
  Moderator zaterdag 16 maart 2024 @ 13:53:23 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212847883
quote:

[..]
Biden ook niet, Obomba ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212847961
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 13:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Biden ook niet, Obomba ook niet
Interventies dan ;)
pi_212848742
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 13:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het ging over de laatste decennia.
En wat voor wezenlijk verschil zit daar dan tussen USA en Rus? Behalve dat Rusland daadwerkelijk dus annexatie van andermans terrein heeft bewerkstelligd en USA eigenlijk alleen maar militaire ingrepen heeft gedaan?
quote:
Kan jij wel met een lijstje aankomen met jaargetijden toen de USA nog niet eens ontdekt was maar lijkt me niet meer relevant.
Je hebt gelijk natuurlijk. Net als dat de vergelijking die jij maakte met Amerika ook irrelevant is. Het gaat ook niet om Amerika, daar zijn genoeg andere topics voor.
Conscience do cost.
pi_212848810
Ik begrijp sowieso niet waarom hier zo vaak wordt geschermd met "ja maar Amerika". Alsof iedereen die Rusland veroordeelt opeens fan zou zijn van Amerika :')
Conscience do cost.
pi_212848869
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:22 schreef ems. het volgende:

[..]
En wat voor wezenlijk verschil zit daar dan tussen USA en Rus? Behalve dat Rusland daadwerkelijk dus annexatie van andermans terrein heeft bewerkstelligd en USA eigenlijk alleen maar militaire ingrepen heeft gedaan?
[..]
Je hebt gelijk natuurlijk. Net als dat de vergelijking die jij maakte met Amerika ook irrelevant is. Het gaat ook niet om Amerika, daar zijn genoeg andere topics voor.
De relevantie is dat we bij de n moord en brand schreeuwen en de andere politieke en militaire ondersteuning geven.

Maar wie gaat bepalen waar wij als burger achter moeten staan?
De overheid?
De media?
Ze proberen het in ieder geval wel.

Maar ik noem dat hypocriet en doe niet mee aan het demoniseren van Rusland.
Ik snap waarom Rusland de oorlog is gestart.
Sta er niet achter maar begrijp het wel.
Net zoals de interventies van de USA in midden Amerika.
Daar was Rusland bezig om z'n militaire invloed uit te breiden en daar heeft de USA ook wat tegen gedaan.
Met veel bloedvergieten tot gevolg.
Niet leuk natuurlijk maar kan me voorstellen dat je de grenzen van je land wilt verdedigen.
pi_212848972
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Wanneer is iets pro Russisch en heb je daar wat voorbeelden van?
pi_212849272
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De relevantie is dat we bij de n moord en brand schreeuwen en de andere politieke en militaire ondersteuning geven.
We?

Daarnaast is elke situatie anders. Je simplificeert de boel ontzettend door alles zo 1 op 1 tegen elkaar af te zetten.

quote:
Maar wie gaat bepalen waar wij als burger achter moeten staan?
De overheid?
De media?
Ze proberen het in ieder geval wel.
De burger zelf natuurlijk. Overheid en media zijn allemaal extensie van de burger.
quote:
Maar ik noem dat hypocriet en doe niet mee aan het demoniseren van Rusland.
Demoniseren zie ik sowieso nauwelijks. Wel veroordelen.
quote:
Ik snap waarom Rusland de oorlog is gestart.
Sta er niet achter maar begrijp het wel.
Prima. Ik begrijp het ook. Maakt het niet minder achterlijk en oorlogszuchtig.
quote:
Net zoals de interventies van de USA in midden Amerika.
Daar was Rusland bezig om z'n militaire invloed uit te breiden en daar heeft de USA ook wat tegen gedaan.
Met veel bloedvergieten tot gevolg.
Niet leuk natuurlijk maar kan me voorstellen dat je de grenzen van je land wilt verdedigen.
Waarom werkt dat dan maar een kant op voor jou?
Conscience do cost.
pi_212849305
Verder stel ik nogmaals voor dat als je zo nodig Amerika bij de haren erbij wilt betrekken dat je dat in een van de tientallen "Amerika is stom" topics doet. Tenzij het natuurlijk specifiek gaat om de Amerikaanse militaire steun aan Oekrane.
Conscience do cost.
pi_212849354
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:06 schreef ems. het volgende:

[..]
We?

Daarnaast is elke situatie anders. Je simplificeert de boel ontzettend door alles zo 1 op 1 tegen elkaar af te zetten.
[..]
De burger zelf natuurlijk. Overheid en media zijn allemaal extensie van de burger.
[..]
Demoniseren zie ik sowieso nauwelijks. Wel veroordelen.
[..]
Prima. Ik begrijp het ook. Maakt het niet minder achterlijk en oorlogszuchtig.
[..]
Waarom werkt dat dan maar een kant op voor jou?
W.b.t overheid en media ben ik het niet met je eens.
Die zijn geen extensie van de burger.
Die proberen ons een bepaalde richting op te krijgen.
En zodra iets of iemand daar tegen in gaat zullen ze dat proberen te demoniseren.

Wat werkt voor mij maar n kant op?
Snap niet echt goed wat je daar mee bedoeld.
  Moderator zaterdag 16 maart 2024 @ 16:11:05 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212849364
pi_212849384
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:08 schreef ems. het volgende:
Verder stel ik nogmaals voor dat als je zo nodig Amerika bij de haren erbij wilt betrekken dat je dat in een van de tientallen "Amerika is stom" topics doet. Tenzij het natuurlijk specifiek gaat om de Amerikaanse militaire steun aan Oekrane.
Vind je het goed als wij dat zelf uitmaken?
Of ben je ook al mod tegenwoordig?
pi_212849414
quote:
Is toch onderdeel van de Syrische interventie?
pi_212849782
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:08 schreef ems. het volgende:
Doe normaal. Amerika heeft afgelopen decennia laten zien wat haar "verdienmodel" is. Proxy oorlogen waarbij ze eerst regio's instabiliseren, zo een voet tussen de deur krijgen, vervolgens een coupe plegen.

Het boek "Patronen Van Bedrog" van Willem Middelkoop is wat dat betreft echt een aanrader om te lezen.

Om even terug te komen op jouw post, het is natuurlijk te bizar voor woorden om dit patroon dat Amerika laat zien nu opeens niet meer te gaan benoemen.
  Moderator zaterdag 16 maart 2024 @ 16:32:52 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212849792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Is toch onderdeel van de Syrische interventie?
Nee dit was wat nws

quote:
The strike was the first unilateral military action by the United States targeting the Syrian government during the Syrian Civil War
pi_212849887
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:32 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Doe normaal. Amerika heeft afgelopen decennia laten zien wat haar "verdienmodel" is. Proxy oorlogen waarbij ze eerst regio's instabiliseren, zo een voet tussen de deur krijgen, vervolgens een coupe plegen.

Het boek "Patronen Van Bedrog" van Willem Middelkoop is wat dat betreft echt een aanrader om te lezen.

Om even terug te komen op jouw post, het is natuurlijk te bizar voor woorden om dit patroon dat Amerika laat zien nu opeens niet meer te gaan benoemen.
De hele arabische lente is volgens mij ook georganiseerd door de CIA.
pi_212849957
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee dit was wat nws
[..]

Ok, maar uit jouw link haal ik dit:
quote:
Part of the Syrian Civil War
the American-led intervention in Syria
and US attacks against the Syrian government
Dus dan is het toch geen nieuwe interventie?
Eerder een escalatie.
Trump heeft ook de MOAB bom gebruikt in Afghanistan.
Was ook behoorlijk heftig maar was in een bestaand conflict.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 16-03-2024 17:03:15 ]
pi_212850005
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
W.b.t overheid en media ben ik het niet met je eens.
Die zijn geen extensie van de burger.
Die proberen ons een bepaalde richting op te krijgen.
En zodra iets of iemand daar tegen in gaat zullen ze dat proberen te demoniseren.
Jij consumeert toch net zo goed media, gemaakt door burgers die je al dan niet 'een bepaalde richting proberen op te krijgen'?

En het is geen kwestie van het ermee eens zijn of niet. Politici en mediamensen zijn net zo goed burgers.
quote:
Wat werkt voor mij maar n kant op?
Snap niet echt goed wat je daar mee bedoeld.
Het demoniseren. Jij demoniseert aan de lopende band Amerika maar als het om Rusland gaat dan wil je de boel opeens niet veroordelen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vind je het goed als wij dat zelf uitmaken?
Oh je moet doen wat je niet laten kan. Het is alleen een beetje vreemd. Ik begin in een topic over hamburgers ook niet opeens over rijsttafels.
quote:
Of ben je ook al mod tegenwoordig?
Ik steek liever een vork in mijn oog.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:32 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Je hoeft mij heus niet te overtuigen van het oorlogszuchtige gedrag van Amerika. Maar dit is een topic over Rusland en Oekrane.

quote:
Benoem het vooral. Maar er zijn, zoals gezegd, al tientallen topics over de stoutheid van Amerika. Met name op BNW. Dergelijke kritieken lijken mij daar beter op z'n plaats dan in een topic over de inval van Rusland in Oekrane.
Conscience do cost.
pi_212850088
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:46 schreef ems. het volgende:

[..]
Jij consumeert toch net zo goed media, gemaakt door burgers die je al dan niet 'een bepaalde richting proberen op te krijgen'?

En het is geen kwestie van het ermee eens zijn of niet. Politici en mediamensen zijn net zo goed burgers.
[..]
Het demoniseren. Jij demoniseert aan de lopende band Amerika maar als het om Rusland gaat dan wil je de boel opeens niet veroordelen?
[..]
Oh je moet doen wat je niet laten kan. Het is alleen een beetje vreemd. Ik begin in een topic over hamburgers ook niet opeens over rijsttafels.
[..]
Ik steek liever een vork in mijn oog.
[..]
Je hoeft mij heus niet te overtuigen van het oorlogszuchtige gedrag van Amerika. Maar dit is een topic over Rusland en Oekrane.
[..]
Benoem het vooral. Maar er zijn, zoals gezegd, al tientallen topics over de stoutheid van Amerika. Met name op BNW. Dergelijke kritieken lijken mij daar beter op z'n plaats dan in een topic over de inval van Rusland in Oekrane.
Nope, ik probeer zo neutraal mogelijke media te vinden voorzien van bronnen en rapporten.
Heb geen TV en ook geen social media.
Af en toe post ik hier iets om over te discussiren.
Ik wil best Rusland veroordelen maar dat doet iedereen al en om tunnelvisie te voorkomen kijk ik ook naar andere partijen.
En Rusland doet ook niet echt z'n best om dingen te verbloemen.
pi_212850221
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:46 schreef ems. het volgende:
Lijkt me niet wanneer de VS een coupe heeft gepleegd in Oekrane. Bekijk de docu "Ukrain On Fire" eens, link staat in de openingspost.
pi_212850385
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De hele arabische lente is volgens mij ook georganiseerd door de CIA.
Yup. En de Joegoslavische oorlog zitten ze ook achter. Ik was op vakantie in Bosni paar jaar terug en als je daar met wat locals praat merk je dat ze daar goed van op de hoogte zijn en je kunt er een normaal gesprek over voeren. Maar hier in het westen zijn mensen zo verblind door de constante propaganda dat ze zich zoiets niet kunnen voorstellen.
pi_212851095
twitter

twitter
pi_212852536
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 17:03 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Lijkt me niet wanneer de VS een coupe heeft gepleegd in Oekrane. Bekijk de docu "Ukrain On Fire" eens, link staat in de openingspost.
Heb ik geprobeerd, maar persoonlijk prefereer ik mijn propaganda wat subtieler.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 17:18 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Yup. En de Joegoslavische oorlog zitten ze ook achter. Ik was op vakantie in Bosni paar jaar terug en als je daar met wat locals praat merk je dat ze daar goed van op de hoogte zijn en je kunt er een normaal gesprek over voeren. Maar hier in het westen zijn mensen zo verblind door de constante propaganda dat ze zich zoiets niet kunnen voorstellen.
Je hebt met mensen gesproken op vakantie. Stop de persen :')

Ik ben zelf ook in bosnie geweest samen met een van mijn beste vrienden die bosnisch is. Die heeft het echt veels te druk met haten op servie om zich ook maar enigszins te bezigen met roddelpraatjes over Amerika.

Maar dan nog besef ik mij dat dat hoogstens een persoonlijke anekdote is en zou ik het niet aan durven dragen als argument voor wat dan ook. Dat jij dat zonder blikken of blozen hier wel doet illustreert maar weer hoe makkelijk het is om jan met de pet te benvloeden. Dus ja, wat dat betreft heb je wel gelijk. De fout die je maakt is veronderstellen dat jij erboven zou staan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nope, ik probeer zo neutraal mogelijke media te vinden voorzien van bronnen en rapporten.
Zo blijkt maar weer eens dat neutraliteit nogal subjectief is. Persoonlijk vind ik het vooral een utopie. Vrijwel niets is neutraal. En denken dat wat youtubefilmpjes die jij tijdens de lunch kijkt neutraal zouden zijn is op z'n best naef te noemen.
quote:
Heb geen TV en ook geen social media.
Ik ook niet. En nu? We zijn echt niet uniek en speciaal omdat wij geen TV kijken of facebook hebben hoor.
quote:
En Rusland doet ook niet echt z'n best om dingen te verbloemen.
:D
Conscience do cost.
pi_212852839
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 20:55 schreef ems. het volgende:

[..]
Heb ik geprobeerd, maar persoonlijk prefereer ik mijn propaganda wat subtieler.
[..]

Ik ben zelf ook in bosnie geweest samen met een van mijn beste vrienden die bosnisch is. Die heeft het echt veels te druk met haten op servie om zich ook maar enigszins te bezigen met roddelpraatjes over Amerika.

Maar dan nog besef ik mij dat dat hoogstens een persoonlijke anekdote is en zou ik het niet aan durven dragen als argument voor wat dan ook. Dat jij dat zonder blikken of blozen hier wel doet illustreert maar weer hoe makkelijk het is om jan met de pet te benvloeden. Dus ja, wat dat betreft heb je wel gelijk. De fout die je maakt is veronderstellen dat jij erboven zou staan.
[..]
Zo blijkt maar weer eens dat neutraliteit nogal subjectief is. Persoonlijk vind ik het vooral een utopie. Vrijwel niets is neutraal. En denken dat wat youtubefilmpjes die jij tijdens de lunch kijkt neutraal zouden zijn is op z'n best naef te noemen.
[..]
Ik ook niet. En nu? We zijn echt niet uniek en speciaal omdat wij geen TV kijken of facebook hebben hoor.
[..]
:D
Nou ben ik wel benieuwd welke YouTube filmpjes ik kijk.
pi_212853292
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 20:55 schreef ems. het volgende:

Heel kleinzielig dit om meteen te suggereren dat ik dit als enig bron zou nemen, terwijl ik een paar posts eerder nog het boek noem waarin exact deze dubieuze praktijken van de VS heel goed gedocumenteerd zijn.
pi_212853454
-Gewoon niet op de man reageren-

[ Bericht 96% gewijzigd door loveyoulongtime op 16-03-2024 22:15:58 ]
Conscience do cost.
pi_212853801
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:41 schreef ems. het volgende:
Met zoveel kennis kunnen we inderdaad wel concluderen dat elke Nederlander die een ander beeld heeft van dingen slachtoffer is van westerse propaganda.
Het was inderdaad een voorbeeld om aan te geven dat men niet overal in de wereld standaard het westerse narratief aanhangt. Gesprekken met mensen uit een hele andere cultuur kunnen daarin soms heel verhelderend werken. Verder heb je geen flauw idee wat ik wel en niet onderzocht heb. Maar misschien goed om nog eens stil te staan waar BNW precies voor staat:

quote:
De zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt.
Als je deze zoektocht alleen maar wilt ridiculiseren moet je jezelf misschien eens afvragen wat je hier precies doet.
pi_212854046
Even een voorbeeldje. Dit soort berichten staan gewoon in de krant daar en kun je dus een normaal gesprek over voeren. Dat was mijn punt.

quote:
Former CIA Agent claims: They gave us Millions to split up Yugoslavia

Robert Baer, a former CIA agent, talked about the disintegration of the former Yugoslavia in the 90’s.

Baer claims that then he and his colleagues received millions of dollars to influence politicians and to cause the splitting-up of the former Yugoslavia.

“We bribed parties and politicians who were encouraging hatred among nations,” stated Baer.

He also emphasized that one US senator told him during the war that Srebrenica will be the biggest news on the world’s front pages.

“He even told us that we can already start establishing contacts with the media,” said Baer.

This former CIA agent was arrested multiple times in recent years because he was revealing confidential state secrets. So far, he has published several books about the CIA, Bill Clinton and George W. Bush.

“I arrived in Sarajevo for the first time on the 12th of January 1991. I came by helicopter with three other agents. Our task was to observe Serbian terrorists who were supposed to attack the city. We got the information that there will be a number of terrorist attacks in the city due to the intention of B&H to withdraw from the former Yugoslavia. But that was a lie, our bosses had lied to us. Our primary task was to spread panic that there would be attacks among politicians,” said Baer.

He stated that the mission lasted for two weeks, and then he went to Slovenia for a new mission.

“The entire operation lasted for a month and it was named ‘The Truth’,” said Baer.

He added that his team received several million dollars to fund non-governmental organizations, opposition parties and politicians who promoted hate in Slovenia, which was ready for independence.

“The aim of propaganda was to split up Yugoslavia,” said Baer.

He also emphasized that those who caused the war are today owners of companies, which are using natural and other resources of the former Yugoslavia.

“They made slaves out of you. Now you have to import from other countries, and since you do not have money, you have to borrow it. This is the very essence of the story about the Balkans,” said Baer.

At the end, he invited people of the Balkans not to hate each other and to forget the past, which was just part of one great show.
Bron: https://sarajevotimes.com(...)lit-up-yugoslavia-2/
pi_212854912
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 22:14 schreef Bananenbennie het volgende:
Even een voorbeeldje. Dit soort berichten staan gewoon in de krant daar en kun je dus een normaal gesprek over voeren. Dat was mijn punt.
[..]
Bron: https://sarajevotimes.com(...)lit-up-yugoslavia-2/
Als het niet op het NOS journaal is geweest is het gelogen /s
pi_212854987
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 22:01 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Het was inderdaad een voorbeeld om aan te geven dat men niet overal in de wereld standaard het westerse narratief aanhangt. Gesprekken met mensen uit een hele andere cultuur kunnen daarin soms heel verhelderend werken. Verder heb je geen flauw idee wat ik wel en niet onderzocht heb.
Daar zou je een heel valide punt hebben, ware het niet dat jij poneert dat "men" allemaal hopeloos verloren is in het westerse narratief en dat jij blijkbaar met je vakanties en boeken wel even de waarheid in pacht hebt. Alsof de rest van Nederland alleen maar kwijlend naar het NOS journaal kijkt en overal in meegaat.

Jij hebt ook geen flauw idee wat 'men' wel of niet heeft onderzocht. Toch spreekt je toon van afkeuring voor iedereen wiens neus een andere kant op staat dan de jouwe.
quote:
Als je deze zoektocht alleen maar wilt ridiculiseren moet je jezelf misschien eens afvragen wat je hier precies doet.
Ik ridiculiseer niet, ik constateer. "Ik doe niet aan facebook" en "ik heb een boek gelezen" is ongetwijfeld heel spannend in de kringen die toch wel overal in meegaan als het "het westen" maar afkraakt. Mij doet het niet veel.

Als je geen afwijkende meningen of weerwoorden wilt hebben kan je op een van de duizenden andere forums terecht waar iedereen behalve de hardste ja-knikkers direct gebanned worden.
Conscience do cost.
pi_212855291
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 23:40 schreef ems. het volgende:

Ik ridiculiseer niet, ik constateer.
En ik constateer dat in landen die afgelopen decennia kapot zijn gemaakt de mensen daar dondersgoed weten wie er achter zat. Die mensen zijn niet dom, de verhalen dat Milosevic en co destijds door de CIA betaald werden om haat en verdeling te zaaien zijn daar niet van de lucht. Zulke haat komt niet zomaar uit de lucht gevallen terwijl voorheen de mensen in vrede samen leefden, vooral na de dood van Tito zagen ze hun kans. Mensen in Europese landen hebben dit nooit meegemaakt omdat ze altijd bondgenoten waren met Amerika en ja we lezen hier nu eenmaal pro NAVO krantjes. Dus wat is je punt nu eigenlijk? Het punt dat je probeerde te maken is er niet.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 00:13:28 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212855339
mja als je alle verhalen moet geloven heeft de CIA zo'n beetje 1 miljard werknemers

Clinton wilde juist niets met Joegoslavie te maken hebben, Al Gore zegt ergens dat ze uiteindelijk troepen hebben gestuurd omdat zijn dochters moesten huilen van beelden van concentratiekampen ofzo _O-

was totaal niet belangrijk voor Amerika
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 00:55:15 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212855634
pi_212855697
Het is een populaire complottheorie, dat Amerika achter alles zit dat in de wereld gebeurt...

De onzichtbare elite die achter de schermen aan de touwtjes trekt.

En dat gaat met alle tijden mee, nu is Poetin daar het slachtoffer van..
  zondag 17 maart 2024 @ 01:17:09 #51
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212855723
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:11 schreef Wantie het volgende:
Het is een populaire complottheorie, dat Amerika achter alles zit dat in de wereld gebeurt...

De onzichtbare elite die achter de schermen aan de touwtjes trekt.

En dat gaat met alle tijden mee, nu is Poetin daar het slachtoffer van..
Ik snap je post niet zo goed, er is toch vaak genoeg gezegd dat verschillende wereldmachten aan de touwtjes trekken in deze reeks?

De onzichtbare elite zoals jij het noemt, kun je dat ontkrachten dat die er niet is? Anders blaat ook jij maar 1 richting op.

Waar is Putin het slachtoffer van dan? Ik denk dat juist iedereen wil dat die oorlog stopt, hier zit niemand op te wachten namelijk.
Lach met een schone bips
pi_212855765
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik snap je post niet zo goed, er is toch vaak genoeg gezegd dat verschillende wereldmachten aan de touwtjes trekken in deze reeks?

De onzichtbare elite zoals jij het noemt, kun je dat ontkrachten dat die er niet is? Anders blaat ook jij maar 1 richting op.

Waar is Putin het slachtoffer van dan? Ik denk dat juist iedereen wil dat die oorlog stopt, hier zit niemand op te wachten namelijk.
Deze reactie is ook warrig.

Eerst spreek je van verschillende wereldmachten en vervolgens moet ik aantonen dat die onzichtbare elite er niet is ..

Verder merk ik hier niet dat men wil dat Rusland met deze oorlog stopt.
pi_212855777
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Eerst spreek je van verschillende wereldmachten en vervolgens moet ik aantonen dat die onzichtbare elite er niet is ..

Maar waar is Putin slachtoffer van?
  zondag 17 maart 2024 @ 01:42:04 #54
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212855778
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou ja, misschien snap je dan de reeks hier niet helemaal. Dat kan, en is ook niks mis mee. Wereldmachten als in landen? USA, Rusland, China e.d.

Onzichtbare elite zijn degenen die die het echt voor het zeggen hebben, degenen die de werkelijke economie in handen hebben.. Dat is nogal een verschil met de wereldmachten. Die kunnen natuurlijk wel redelijk wat invloed uitoefenen.

En, dat laatste? Ik zie hier juist dat bijna iedereen wil dat die hele oorlog stopt. Dat er een besef is dat de UA dit niet kan winnen is heel wat anders. Ik zie juist hier minder agressie dan in andere topics over dit onderwerp.
Lach met een schone bips
pi_212855783
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:42 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik zie hier juist dat bijna iedereen wil dat die hele oorlog stopt. Dat er een besef is dat de UA dit niet kan winnen is heel wat anders. Ik zie juist hier minder agressie dan in andere topics over dit onderwerp.
Dat zie ik ook. Maar misschien kan Wantie met voorbeelden komen waaruit blijkt dat men juist niet wil dat de oorlog stopt?
  zondag 17 maart 2024 @ 01:46:37 #56
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212855784
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:45 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat zie ik ook. Maar misschien kan Wantie met voorbeelden komen waaruit blijkt dat men juist niet wil dat de oorlog stopt?
Bang misschien dat Putin dan in de ochtend op de stoep staat? Ik weet het ook niet.
Lach met een schone bips
  zondag 17 maart 2024 @ 01:48:55 #57
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212855788
Ow las vandaag nog wel stukje in geloof de Telegraaf dat de kleinzoon van Stalin zei dat Putin al jaren dood is en dat het alleen dubbelgangers en AI is dat we zien.. Dat vind ik dan wel weer lekker BNW :D

Niet achter betaalmuur: https://www.telegraaf.nl/(...)k-dat-poetin-dood-is
Lach met een schone bips
pi_212855806
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:48 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ow las vandaag nog wel stukje in geloof de Telegraaf dat de kleinzoon van Stalin zei dat Putin al jaren dood is en dat het alleen dubbelgangers en AI is dat we zien.. Dat vind ik dan wel weer lekker BNW :D

Niet achter betaalmuur: https://www.telegraaf.nl/(...)k-dat-poetin-dood-is
Gaat de msm zich nu ook al bezighouden met complotten? Dan haak ik af hoor :+
  zondag 17 maart 2024 @ 01:59:59 #59
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212855815
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:56 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Gaat de msm zich nu ook al bezighouden met complotten? Dan haak ik af hoor :+
Vond het eerlijk gezegd ook wel een aardig artikel, ik las het en dacht WTF? :D
Lach met een schone bips
pi_212855822
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:59 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Vond het eerlijk gezegd ook wel een aardig artikel, ik las het en dacht WTF? :D
Ik kreeg een beetje een flashback naar Bin Laden. Daar gingen ook dit soort verhalen over rond toen.
  zondag 17 maart 2024 @ 02:10:47 #61
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212855831
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 02:05 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik kreeg een beetje een flashback naar Bin Laden. Daar gingen ook dit soort verhalen over rond toen.
Tja, hoeveel dubbelgangers zal Biden nu hebben als Putin er al 3 heeft? Misschien daarom ook de oranje kleur van Trump? Makkelijker voor dubbelgangers :) Het staat nu in de MSM media dat Putin mogelijk niet meer leeft of dubbelgangers gebruikt, dus zal wel waar zijn :+
Lach met een schone bips
pi_212855844
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 02:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
Het staat nu in de MSM media dat Putin mogelijk niet meer leeft of dubbelgangers gebruikt, dus zal wel waar zijn :+
Inderdaad :+

En het grappige is, over Biden zullen ze zoiets nooit schrijven he. Terwijl daar ook genoeg dat soort geruchten over zijn.
  zondag 17 maart 2024 @ 02:21:54 #63
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212855849
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 02:18 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Inderdaad :+

En het grappige is, over Biden zullen ze zoiets nooit schrijven he. Terwijl daar ook genoeg dat soort geruchten over zijn.
Dat mag nie... Past niet in het narratief :+

Maar ik ga nu ff verder met aflevering van Dominica op Prime, ben halverwege en dan slapen :) Trouwens wel een aardige serie hoe verder die vordert.
Lach met een schone bips
pi_212855850
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 02:21 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dat mag nie... Past niet in het narratief :+

Maar ik ga nu ff verder met aflevering van Dominica op Prime, ben halverwege en dan slapen :) Trouwens wel een aardige serie hoe verder die vordert.
ok snurk ze alvast! :z
pi_212855909
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:41 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Maar waar is Putin slachtoffer van?
Tja, daarmee haal je de vorige discussie over de NAVO onderuit.
pi_212855912
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 01:42 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, misschien snap je dan de reeks hier niet helemaal. Dat kan, en is ook niks mis mee. Wereldmachten als in landen? USA, Rusland, China e.d.

Onzichtbare elite zijn degenen die die het echt voor het zeggen hebben, degenen die de werkelijke economie in handen hebben..
Dat spreekt elkaar tegen.

quote:
Dat is nogal een verschil met de wereldmachten. Die kunnen natuurlijk wel redelijk wat invloed uitoefenen.

En, dat laatste? Ik zie hier juist dat bijna iedereen wil dat die hele oorlog stopt. Dat er een besef is dat de UA dit niet kan winnen is heel wat anders. Ik zie juist hier minder agressie dan in andere topics over dit onderwerp.
Ik zie juist meer agressie, er wordt nogal heftig gereageerd op de steun die Oekrane uit het westen ontvangt.
pi_212855915
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 03:56 schreef Wantie het volgende:
Ik zie juist meer agressie, er wordt nogal heftig gereageerd op de steun die Oekrane uit het westen ontvangt.
Dat heeft juist met pacifisme te maken en dat weet jij ook wel.
pi_212855919
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 03:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, daarmee haal je de vorige discussie over de NAVO onderuit.
Nee, jij stelt dat Putin slachtoffer is. Geef gewoon antwoord.
  zondag 17 maart 2024 @ 05:54:00 #69
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212855962
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 03:56 schreef Wantie het volgende:
Dat spreekt elkaar tegen.
In jouw opinie wel ja, daarom snap je niet heel veel van BNW.
Lach met een schone bips
  zondag 17 maart 2024 @ 06:02:29 #70
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212855972
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 04:11 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
@Wantie op deze opmerking die je gaf zou ik dan ook wel graag een antwoord zien.
Lach met een schone bips
pi_212856403
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 04:08 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat heeft juist met pacifisme te maken en dat weet jij ook wel.
Nee, dat heeft niets met pacifisme te maken.
pi_212856441
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 04:11 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik heb de hint gegeven.
Zelfs NSA documenten werden er bijgehaald.
En toen opeens was er geen onderscheid tussen Rusland en de Sovjet Unie, terwijl die er wel was toen ik enige tijd geleden de Oekraense geschiedenis met Rusland opnoemde...
pi_212856762
O nu gaan we spelletjes spelen in BNW 'raadt wat ik denk'
pi_212856927
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 06:02 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
@:Wantie op deze opmerking die je gaf zou ik dan ook wel graag een antwoord zien.
Wat hij doet heet in de psychologie 'gaslighting' en is een vorm van manipulatie.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gaslighting
quote:
Gaslighting is een vorm van psychologische manipulatie waarbij de pleger er, al dan niet bewust,[1] op uit is het slachtoffer (tegenstander) mentaal te ontredderen. Dit probeert de pleger te bewerkstelligen door bij het slachtoffer twijfel te zaaien aan het eigen gezonde verstand. De gaslighter zal de werkelijkheid glashard ontkennen, of precies het tegendeel beweren van eerder door hem/haar gedane uitspraken. Deze vorm van manipulatie kan zeer schadelijk zijn voor de mentale gezondheid van de andere partij, wanneer deze vorm van manipulatie veelvuldig wordt toegepast.[2].
https://www.inspirerendle(...)echniek-20-signalen/
quote:
Gaslighters zaaien verwarring en twijfel

Ze manipuleren iemand zo, dat diegene gaat twijfelen aan zijn eigen realiteit.
Ze nemen geen verantwoordelijkheid voor hun handelen. Ze proberen de geloofwaardigheid van iedereen die hun handelingen in twijfel trekt te ondermijnen.
Ze proberen de gaslightees te controleren door ze hun realiteit te laten betwijfelen en erop te blijven hameren dat ze het met hen eens moeten zijn.
Om aan hun eigen behoeften tegemoet te komen, ondermijnen ze het zelfbesef van een ander door hun realiteit in twijfel te trekken, hun meningen te kleineren en te herdefiniren wie ze zijn.
pi_212857083
twitter
pi_212857317
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 05:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
In jouw opinie wel ja, daarom snap je niet heel veel van BNW.
Of juist wel, BNW gaat om wat er achter de faade schuil gaat.

Wat gaat er schuil achter de faade van BNW.
Waarom mag mag het een gewoon gezegd worden en moet het andere per se worden aangetoond bijvoorbeeld.

Welke verborgen agenda verschuilt er achter dit forumonderdeel.
pi_212857697
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 00:09 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
En ik constateer dat in landen die afgelopen decennia kapot zijn gemaakt de mensen daar dondersgoed weten wie er achter zat. Die mensen zijn niet dom, de verhalen dat Milosevic en co destijds door de CIA betaald werden om haat en verdeling te zaaien zijn daar niet van de lucht.
Ik ben er ook op vakantie geweest en ik heb daar niemand over gehoord. Ook niet van die familie van die vriend van mij.

Dus nu kan ik dankzij deze persoonlijke ervaring concluderen dat wat jij zegt daar helemaal niet besproken wordt.
quote:
Zulke haat komt niet zomaar uit de lucht gevallen terwijl voorheen de mensen in vrede samen leefden, vooral na de dood van Tito zagen ze hun kans. Mensen in Europese landen hebben dit nooit meegemaakt omdat ze altijd bondgenoten waren met Amerika en ja we lezen hier nu eenmaal pro NAVO krantjes. Dus wat is je punt nu eigenlijk? Het punt dat je probeerde te maken is er niet.
En jij leest anti NAVO krantjes. Je bent echt niet anders dan iemand die NOS kijkt hoor.
Conscience do cost.
pi_212858998
quote:
8s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:50 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik ben er ook op vakantie geweest en ik heb daar niemand over gehoord. Ook niet van die familie van die vriend van mij.

Dus nu kan ik dankzij deze persoonlijke ervaring concluderen dat wat jij zegt daar helemaal niet besproken wordt.
[..]
En jij leest anti NAVO krantjes. Je bent echt niet anders dan iemand die NOS kijkt hoor.
Ken je misschien ook eens reageren met bronnen die ons ongelijk bewijzen?
Ik zie je namelijk alleen maar op de man spelen hier en niet op het onderwerp.
Als we dan wat vragen over het onderwerp krijgen we geen antwoord meer.
pi_212859089
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ken je misschien ook eens reageren met bronnen die ons ongelijk bewijzen?
Ik zie je namelijk alleen maar op de man spelen hier en niet op het onderwerp.
Als we dan wat vragen over het onderwerp krijgen we geen antwoord meer.
Ons?
pi_212862015
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 08:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb de hint gegeven.
Zelfs NSA documenten werden er bijgehaald.
En toen opeens was er geen onderscheid tussen Rusland en de Sovjet Unie, terwijl die er wel was toen ik enige tijd geleden de Oekraense geschiedenis met Rusland opnoemde...
Ja want BNW bezit een soort hyvesmind waarbij de neuzen van alle users exact in dezelfde richting staan. :')
Probeer niet andermans opvattingen in mijn schoenen te schuiven Wantie. Stop gewoon met je gaslightpraktijken.
pi_212862587
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 08:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat heeft niets met pacifisme te maken.
En deze mag je ook nog even toelichten zonder verdraaiing van de werkelijkheid. Zo niet valt dit ook onder gaslighting.
pi_212862691
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ja want BNW bezit een soort hyvesmind waarbij de neuzen van alle users exact in dezelfde richting staan. :')
Klopt.

Zodra iemand daar van afwijkt hoort die niet op bnw thuis is het mantra.

quote:
Probeer niet andermans opvattingen in mijn schoenen te schuiven Wantie. Stop gewoon met je gaslightpraktijken.
Ah, gehoorzaamheidstraining.
Leuk dat je daarbij de opvatting van iemand anders gebruik.

Maar er is geen sprake van een hyve mind...
pi_212862731
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:33 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
En deze mag je ook nog even toelichten zonder verdraaiing van de werkelijkheid. Zo niet valt dit ook onder gaslighting.
Nog een gehoorzaamheidstraining....

Anyway, een pacifist wil niet dat agressie wordt beloond.
pi_212862759
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Anyway, een pacifist wil niet dat agressie wordt beloond.
En dus wil een pacifist agressie bestrijden met nog meer agressie? Ik had je verzocht de werkelijkheid niet te verdraaien.
pi_212862780
Hij kan zichzelf niet zijn zonder de waarheid te verdraaien
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212862822
quote:
8s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:51 schreef Ali_boo het volgende:
Het lijkt idd iets chronisch te zijn.
pi_212862850
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:49 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
En dus wil een pacifist agressie bestrijden met nog meer agressie? Ik had je verzocht de werkelijkheid niet te verdraaien.
Jij verdraait nu de boel, en dit is geen gehoorzaamheidstraining.
pi_212862873
quote:
8s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:51 schreef Ali_boo het volgende:
Nou, kom maar op, wat is volgens jou de waarheid, en op welke wijze heb ik die verdraaid in mijn reactie.

Ik wacht wel even...
pi_212862875
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij verdraait nu de boel
Zonder enige onderbouwing iets roepen lijkt ook chronisch te zijn bij jou.
pi_212862900
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, kom maar op, wat is volgens jou de waarheid, en op welke wijze heb ik die verdraaid in mijn reactie.

Ik wacht wel even...
Waar niet is een betere vraag :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212862994
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:56 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Zonder enige onderbouwing iets roepen lijkt ook chronisch te zijn bij jou.
Jij zegt dit:

quote:
En dus wil een pacifist agressie bestrijden met nog meer agressie
Dat is een reactie op een aanname die je doet.

Anyway, dit is de definitie van pacifisme:

quote:
pacifisme is de filosofie en praxis waarbij geweldloosheid centraal staat en vrede als belangrijk doel wordt nagestreefd
Op dit moment is het Rusland die bezig is met geweld tegen Oekrane.
Van een pacifist verwacht ik dat die wil dat dat stopt, ipv dat van Oekrane wordt verwacht zich niet tegen die agressie te verweren.
Want juist dan beloon je de Russische inzet van geweld.
pi_212863003
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Waar niet is een betere vraag :D
Precies wat ik had verwacht.
pi_212863088
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij zegt dit:
[..]
Dat is een reactie op een aanname die je doet.

Anyway, dit is de definitie van pacifisme:
[..]
Van een pacifist verwacht ik dat die wil dat dat stopt, ipv dat van Oekrane wordt verwacht zich niet tegen die agressie te verweren.
Klopt en die vrede had er al lang kunnen zijn en Oekrane was daar ook bereid toe.
Ze zouden dus geen land en mensen verliezen.
Echter werd Oekrane onder druk gezet om te blijven vechten en er werd militaire steun toegezegd.
Met dit als resultaat.
En daar zijn wij op tegen.
pi_212863122
quote:
8s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:50 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]
Waarom negeer je hierbij het artikel uit de Sarajevo Times dat ik plaatste volledig? Oh wacht daarmee valt je reply in duigen natuurlijk, ik snap het.
pi_212863161
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212863195
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Deed Putin het ook niet met een porno actrice of zoiets?
pi_212863204
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:16 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Waarom negeer je hierbij het artikel uit de Sarajevo Times dat ik plaatste volledig? Oh wacht daarmee valt je reply in duigen natuurlijk, ik snap het.
Totaal van het paadje, geeft niet
pi_212863207
quote:
Want Putin wil Oekrane niet vernietigen?
pi_212863224
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt en die vrede had er al lang kunnen zijn en Oekrane was daar ook bereid toe.
Ze zouden dus geen land en mensen verliezen.
Echter werd Oekrane onder druk gezet om te blijven vechten en er werd militaire steun toegezegd.
Met dit als resultaat.
En daar zijn wij op tegen.
Dat is precies wat ik bedoel.
De bal ligt altijd bij Oekrane.
Nooit bij Rusland.
En dat vind ik raar.

Los van dat ik betwijfel dat Rusland zich volledig uit Oekrane had teruggetrokken na onderhandelingen.
pi_212863233
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:22 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Want Putin wil Oekrane niet vernietigen?
Daarom wordt de lezing van Medvedev die ik gepost heb genegeerd.
Die past niet in het narratief.
pi_212863246
quote:

[..]
Nee, dat is al behandeld door S3PC.
pi_212863259
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:07 schreef Wantie het volgende:
Hahaha en precies dat is dus geen pacifisme. Bij pacifisme staat ontwapening centraal.
pi_212863263
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik bedoel.
De bal ligt altijd bij Oekrane.
Nooit bij Rusland.
En dat vind ik raar.

Los van dat ik betwijfel dat Rusland zich volledig uit Oekrane had teruggetrokken na onderhandelingen.
En ik vind het raar dat jij tot de conclusie komt dat de bal bij Oekrane ligt.
Dat terwijl ik toch duidelijk zeg dat Oekrane bereid was tot vrede en onder druk werd gezet door andere landen.
pi_212863296
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat de Russische propaganda geen indruk maakt.
Is gewoon spierballentaal.
pi_212863303
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hij er op gereageerd heeft wilt niet zeggen dat het uitbehandeld is ofzo.
Er kan gewoon op verder gegaan worden.
pi_212863311
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En ik vind het raar dat jij tot de conclusie komt dat de bal bij Oekrane ligt.
Dat terwijl ik toch duidelijk zeg dat Oekrane bereid was tot vrede en onder druk werd gezet door andere landen.
Ja, dus de bal ligt bij Oekrane.
Dat vanaf de zijlijn zou zijn afgedwongen hoe Oekrane die bal gaat spelen staat daar verder los van.

Het is Rusland die met geweld Oekrane binnen valt.

Maar het is Oekrane die vervolgens moet onderhandelen om dat ongedaan te krijgen.

Dat is het mantra.

En dan beweren sommigen ook nog pacifist te zijn.
pi_212863316
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat hij er op gereageerd heeft wilt niet zeggen dat het uitbehandeld is ofzo.
Er kan gewoon op verder gegaan worden.
Nou, ga jij daar verder op in met Bennie.
pi_212863334
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:25 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Hahaha en precies dat is dus geen pacifisme. Bij pacifisme staat ontwapening centraal.
Dus gebruik jij de term onjuist.
pi_212863349
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat de Russische propaganda geen indruk maakt.
Is gewoon spierballentaal.
Dat was in 2022 een enorme misrekening.
pi_212863369
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat vanaf de zijlijn zou zijn afgedwongen hoe Oekrane die bal gaat spelen staat daar verder los van.

Maar het is Oekrane die vervolgens moet onderhandelen om dat ongedaan te krijgen.

Dat is het mantra.

Niks zijlijn, gewoon voorhoede.
Zelensky wilde gewoon vrede en de Russen ook.
Dit is gewoon een proxy oorlog tussen wat westerse landen en Oekrane.
De Oekraners en Russen die nu sterven zijn slachtoffer van machtsspelletjes.
Was totaal niet nodig geweest als de militaire bufferstaat gerespecteerd zou blijven.
Ging al jaren goed.
pi_212863388
quote:

[..]
Nou, ga jij daar verder op in met Bennie.
Dat maken we zelf wel uit
pi_212863393
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat was in 2022 een enorme misrekening.
Want?
pi_212863419
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus gebruik jij de term onjuist.
Uitleggen graag.
pi_212863540
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:07 schreef Wantie het volgende:

Medvedev maakt korte metten met de westerse demonisering....
Vverhelderend, from the horse's mouth. UA is RU.
Ik zie die gekke Russen mujaheddin uit Syrie en Tjetjenie op Oekraine loslaten.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212863771
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee dat is het niet
pi_212863778
quote:

[..]

Dat is het mantra.

Waarom zo agressief
pi_212863880
China bereidt zich voor op een aanval op Taiwan

twitter
pi_212863937
twitter
pi_212864197
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niks zijlijn, gewoon voorhoede.
Zijlijn.
Oekrane en Rusland staan in de arena, de rest kijkt toe.

quote:
Zelensky wilde gewoon vrede en de Russen ook.

Je sticht geen vrede door een buurland aan te vallen.

quote:
Dit is gewoon een proxy oorlog tussen wat westerse landen en Oekrane.
De Oekraners en Russen die nu sterven zijn slachtoffer van machtsspelletjes.
Was totaal niet nodig geweest als de militaire bufferstaat gerespecteerd zou blijven.
Ging al jaren goed.
Naja goed je zag dat zowel Rusland als de EU aan Oekrane liepen te trekken, en Rusland uiteindelijk kwaadschiks De Krim heeft ingenomen en Oekrane gedestabiliseerd door een proxy oorlog in Donbass te starten.

En nu zie je ook niet dat Rusland een buffer probeert te behouden.

Wat Rusland doet is typisch imperialistisch gedrag, waarbij ze links om of rechtsom de zeggenschap willen hebben over De Oekrane, omdat vanuit hun imperialistische zienswijze Oekrane van strategisch belang is.
pi_212864206
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat maken we zelf wel uit
Eigen keuze.
pi_212864259
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Want?
Omdat iedereen dacht dat Poetin blufte toen hij troepen aan de grens van Oekrane opbouwde.
Zelfs hier werd vlak voor de invasie gekscherend gedaan over de mogelijkheid daarvan.
pi_212864334
99% approval rating
Vind ik best knap

twitter
pi_212864356
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat iedereen dacht dat Poetin blufte toen hij troepen aan de grens van Oekrane opbouwde.
Zelfs hier werd vlak voor de invasie gekscherend gedaan over de mogelijkheid daarvan.
Waar heb je het over :?
pi_212864781
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het blijft absurd. Putin wil Oekrane vernietigen, maar dat is de schuld van de EU, omdat wij provoceren. Wat een hysterische reactie
pi_212864854
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Waar heb je het over :?
Dat Poetin onderschatten in 2022 een enorme misrekening bleek te zijn
pi_212865023
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zijlijn.
Oekrane en Rusland staan in de arena, de rest kijkt toe.
[..]
Je sticht geen vrede door een buurland aan te vallen.
[..]
Naja goed je zag dat zowel Rusland als de EU aan Oekrane liepen te trekken, en Rusland uiteindelijk kwaadschiks De Krim heeft ingenomen en Oekrane gedestabiliseerd door een proxy oorlog in Donbass te starten.

En nu zie je ook niet dat Rusland een buffer probeert te behouden.

Wat Rusland doet is typisch imperialistisch gedrag, waarbij ze links om of rechtsom de zeggenschap willen hebben over De Oekrane, omdat vanuit hun imperialistische zienswijze Oekrane van strategisch belang is.
Als je wapens levert, troepen traint.
De CIA een bunker heeft ter ondersteuning.
En andere landen zich actief bemoeien met vredesbesprekingen is het geen zijlijn meer.
pi_212865053
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
En toen zei Rusland ook dat ze niet binnen zouden vallen.
Gewoon propaganda dus, niks van aan trekken.
Ze lullen maar wat, zowel in het oosten als in het westen.
pi_212865078
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:16 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het blijft absurd. Putin wil Oekrane vernietigen, maar dat is de schuld van de EU, omdat wij provoceren. Wat een hysterische reactie
Ja, ik vat het ook niet.
Elke vorm van verdedigen door Oekrane en de steun die ze daarbij krijgen is oorlogshitserij.
Zelensky moet zelfs wegens oorlogsmisdaden naar het tribunaal worden gestuurd.
Maar geen slecht woord over Rusland die deze oorlog is gestart, die blijft doorgaan met het innemen van gebieden en het schieten Ongekend grote hoeveelheden artillerie.
En niets over landen die wapens leveren aan Rusland...
En ook niet dat Rusland het initiatief kan nemen met deze oorlog te stoppen.

Nee, daar moet Oekrane over onderhandelen met Rusland.

Kortom, Rusland mag met militair geweld zijn zin doordrukken.

En Oekrane moet zich pacifistisch opstellen.
pi_212865192
Je kunt je afvragen in hoeverre Rusland de schuldige is in de start van deze oorlog als is gebleken dat Boris Johnson de vredesdeal - die eigenlijk al rond was - saboteerde.
pi_212865217
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En toen zei Rusland ook dat ze niet binnen zouden vallen.
Gewoon propaganda dus, niks van aan trekken.
Ze lullen maar wat, zowel in het oosten als in het westen.
Tja, vertel dat tegen de Oekraense nabestaanden van de vele slachtoffers van deze oorlog.

Ze lullen maar wat.

Wat deze oorlog laat zien dat Poetin in staat is dingen te doen waarvan we niet hadden verwacht dat hij zo ver zou gaan.
Iedereen zag de troepen verplaatsingen.
Iedereen dacht dat het puur machtsvertoon was.

De VS zei dat Rusland op het punt stond Oekrane binnen te vallen en daar werd zelfs hier gekscherend op gereageerd..

Ondertussen zitten we dik 2 jaar in een oorlog die geen naoorlogs precedent lijkt te hebben.

Over Europa aanvallen zegt Poetin ook dat hij dat niet gaat doen.

Tja, waar kennen we dat van?

Niet dat ik verwacht dat Rusland binnenkort aan onze grenzen staat, maar we zien wel veel oorlogshitserij in de propaganda machine.
En tegelijkertijd wordt het westen van oorlogshitserij beticht.
Ik vind dat heel bijzonder.
pi_212865285
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:37 schreef Bananenbennie het volgende:
Je kunt je afvragen in hoeverre Rusland de schuldige is in de start van deze oorlog als is gebleken dat Boris Johnson de vredesdeal - die eigenlijk al rond was - saboteerde.
Volgens mij was die vredesdeal van na de invasie.
pi_212865332
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je wapens levert, troepen traint.
De CIA een bunker heeft ter ondersteuning.
En andere landen zich actief bemoeien met vredesbesprekingen is het geen zijlijn meer.
Jawel, dat is nog steeds zijlijn.

Uiteindelijk gaat het hier om Rusland die Oekrane is binnen gevallen en Oekrane die zich daartegen verdedigt.
De rest voert van alles uit op de zijlijn.
Wapens leveren, soldaten trainen, vredesonderhandelingen, allemaal zijlijn.
pi_212865338
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens mij was die vredesdeal van na de invasie.
Daar heb je gelijk in. Had ik iets anders moeten formuleren. Ik kan dat toegeven. :)
pi_212865377
quote:

[..]
Integendeel. Dat artikel illustreert heel mooi de selectiviteit hoe je met media omgaat. Als het in je straatje past is het accuraat. Zo niet, dan is het westerse propaganda.
Conscience do cost.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 20:53:52 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212865401
welk artikel?
pi_212865460
quote:
8s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:51 schreef ems. het volgende:

[..]
Integendeel. Dat artikel illustreert heel mooi de selectiviteit hoe je met media omgaat. Als het in je straatje past is het accuraat. Zo niet, dan is het westerse propaganda.
Of het wel of niet accuraat is heb ik me niet over uitgelaten, ik kan dat niet controleren. Ik heb wel beweerd dat de media daar andere zaken belichten en dat je daardoor andere gesprekken kunt voeren met mensen dan hier. En daar was dit en voorbeeld van.
pi_212865520
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:53 schreef sp3c het volgende:
welk artikel?
Overdag Milosevic van de CIA een paar miljoen had ontvangen om Joegoslavi naar de galemiezen te helpen, zodat de elite er vandoor kon met de rijkdommen van het land.
pi_212865539
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:53 schreef sp3c het volgende:
welk artikel?
https://sarajevotimes.com(...)lit-up-yugoslavia-2/

Het artikel zegt er ook duidelijk bij dat het een claim is van een voormalig CIA agent en brengt het niet als een feit. Maar wel goed ze er aandacht aan geven.
pi_212865551
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:57 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Of het wel of niet accuraat is heb ik me niet over uitgelaten, ik kan dat niet controleren. Ik heb wel beweerd dat de media daar andere zaken belichten en dat je daardoor andere gesprekken kunt voeren met mensen dan hier. En daar was dit en voorbeeld van.
Het lijkt me logisch dat binnenlandse kranten nieuws bevatten dat je niet terug vindt in de buitenlandse media.
pi_212865571
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:01 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

Het artikel zegt er ook duidelijk bij dat het een claim is van een voormalig CIA agent en brengt het niet als een feit. Maar wel goed ze er aandacht aan geven.
Maar verder kun je er dus niets mee.
pi_212865572
Game changer

twitter
pi_212865598
quote:
17s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:03 schreef Ali_boo het volgende:
Game changer

[ x ]
Oorlogshitserij van China :{w
pi_212865599
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het lijkt me logisch dat binnenlandse kranten nieuws bevatten dat je niet terug vindt in de buitenlandse media.
Wat is daar logisch aan? Als de CIA er bij betrokken is lijkt me dit meer dan een binnenlands nieuwtje.
pi_212865614
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, vertel dat tegen de Oekraense nabestaanden van de vele slachtoffers van deze oorlog.

Ze lullen maar wat.

Wat deze oorlog laat zien dat Poetin in staat is dingen te doen waarvan we niet hadden verwacht dat hij zo ver zou gaan.
Iedereen zag de troepen verplaatsingen.
Iedereen dacht dat het puur machtsvertoon was.

De VS zei dat Rusland op het punt stond Oekrane binnen te vallen en daar werd zelfs hier gekscherend op gereageerd..

Ondertussen zitten we dik 2 jaar in een oorlog die geen naoorlogs precedent lijkt te hebben.

Over Europa aanvallen zegt Poetin ook dat hij dat niet gaat doen.

Tja, waar kennen we dat van?

Niet dat ik verwacht dat Rusland binnenkort aan onze grenzen staat, maar we zien wel veel oorlogshitserij in de propaganda machine.
En tegelijkertijd wordt het westen van oorlogshitserij beticht.
Ik vind dat heel bijzonder.
Omdat je een stukje film niet ziet of niet wilt zien.
pi_212865618
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar verder kun je er dus niets mee.
Jij kan er niets mee, daarom is BNW ook niks voor jou.
pi_212865625
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel, dat is nog steeds zijlijn.

Uiteindelijk gaat het hier om Rusland die Oekrane is binnen gevallen en Oekrane die zich daartegen verdedigt.
De rest voert van alles uit op de zijlijn.
Wapens leveren, soldaten trainen, vredesonderhandelingen, allemaal zijlijn.
Als je de oorlog kan stoppen of benvloeden is het toch geen zijlijn meer?
pi_212865655
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:04 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Wat is daar logisch aan? Als de CIA er bij betrokken is lijkt me dit meer dan een binnenlands nieuwtje.
Maar je geeft zelf al aan dat dat niet blijkt uit het artikel.
pi_212865668
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oorlogshitserij van China :{w
Hoe durven ze hun eigen belangen te verdedigen :N
pi_212865669
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat je een stukje film niet ziet of niet wilt zien.
Nou, verras me en laat dat puzzelstukje eens zien.
pi_212865684
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Welk belang van China wordt daarmee geschaad?
pi_212865718
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:05 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Jij kan er niets mee, daarom is BNW ook niks voor jou.
Nou, volgens mij gaf je een duimpje aan een andere BNW'er die niet over het artikel met je in gesprek wilde.

Dus jullie kunnen er ook niets mee.
pi_212865756
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Heeft China dat echt gezegd?
pi_212865775
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, verras me en laat dat puzzelstukje eens zien.
Verassing, het staat in de OP :D
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:13:15 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212865777
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:01 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]

robert baer is een beetje een fantast en is iirc alleen gearresteerd omdat hij zijn vrouw een keer in elkaar heeft gerammeld, ik neem dit niet zo heel serieus

atm lobbied hij voor meer wapens voor Ukraine
pi_212865790
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je de oorlog kan stoppen of benvloeden is het toch geen zijlijn meer?
Benvloeden is zijlijn.
En wie kan deze oorlog stoppen dan?
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:14:56 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212865798
logischerwijs kunnen de deelnemende partijen de oorlog stoppen
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:15:21 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212865807
oekraine en rusland

gewoon zeggen, ik stop, het is klaar
pi_212865816
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar je geeft zelf al aan dat dat niet blijkt uit het artikel.
Puur op basis van alleen dit artikel zou ik die conclusie niet willen trekken nee. Sowieso ga ik nooit op n bron af, maar je onthoudt zo'n verklaring wel, althans ik wel. Samen met andere BNW bijdrages probeer je zo te achterhalen hoe het echt zit. Dat is de zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt. En dat is de reden dat ik hier graag kom. En waarom kom jij hier zo graag Wantie?
pi_212865846
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
robert baer is een beetje een fantast en is iirc alleen gearresteerd omdat hij zijn vrouw een keer in elkaar heeft gerammeld, ik neem dit niet zo heel serieus

atm lobbied hij voor meer wapens voor Ukraine
Je bedoelt de zoveelste klokkenluider die ongeloofwaardig gemaakt moet worden door de MSM?
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:19:28 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212865888
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:17 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Je bedoelt de zoveelste klokkenluider die ongeloofwaardig gemaakt moet worden door de MSM?
Nee ik bedoel dat het een bekende naam is die zich met de jaren niet heel erg geloofwaardig heeft gemaakt
pi_212865907
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee ik bedoel dat het een bekende naam is die zich met de jaren niet heel erg geloofwaardig heeft gemaakt
Nee dat is het lot van een klokkenluider.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:21:46 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212865931
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:20 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nee dat is het lot van een klokkenluider.
maar hij is geen klokkenluider
pi_212865939
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Benvloeden is zijlijn.
En wie kan deze oorlog stoppen dan?
Ok, als jij het voeren van een proxy oorlog de zijlijn vind dan is dat jouw goed recht.
Oekrane, Rusland en het westen kunnen de oorlog stoppen.
Als het westen stopt met hulp leveren is het zo klaar.
pi_212865941
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar hij is geen klokkenluider
Bepaal jij dat?
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:24:06 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212865958
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:22 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Bepaal jij dat?
yup

net zoals jij voor jezelf bepaald hebt dat hij het wel is

deze man heeft ooit voor de cia gewerkt en schrijft nu matige boeken, niemand kan het wat schelen en niemand probeert hem kapot te maken
pi_212865960
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:16 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Puur op basis van alleen dit artikel zou ik die conclusie niet willen trekken nee. Sowieso ga ik nooit op n bron af, maar je onthoudt zo'n verklaring wel, althans ik wel.
Tja, dan is dat niet echt interessant voor de buitenlandse media.
En 1 krant uit Bosni wil niet zeggen dit daar speelt.
Ik men de krant verder niet maar hier hebben we ook de nodige flutkranten die niet bepaald op kwaliteit letten.

quote:
Samen met andere BNW bijdrages probeer je zo te achterhalen hoe het echt zit. Dat is de zoektocht naar de wereld die achter de faade van alledag ligt. En dat is de reden dat ik hier graag kom. En waarom kom jij hier zo graag Wantie?
Die zoektocht is verder aan jou.
Het ging om verschil tussen lokale media en buitenlandse media.
Bij die laatste zou zo'n bericht pas doordringen als er substantieel bewijs voor is.
Anders legt het bericht af tegen het vele andere nieuws in de wereld.
Kwestie van vraag en aanbod.
Dat is helaas hoe het werkt.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:25:37 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212865982
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:24 schreef Wantie het volgende:
Ik men de krant verder niet maar hier hebben we ook de nodige flutkranten die niet bepaald op kwaliteit letten.
sarajevo times gebruikt https://www.klix.ba/ als bron

niet dat ze zelf met de man om tafel hebben gezeten ofzo
pi_212865992
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:12 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Heeft China dat echt gezegd?
De twitterpost die er over bericht is de officile BRICS account
pi_212866005
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
yup

net zoals jij voor jezelf bepaald hebt dat hij het wel is

deze man heeft ooit voor de cia gewerkt en schrijft nu matige boeken, niemand kan het wat schelen en niemand probeert hem kapot te maken
Waarom zou op BNW niemand genteresseerd zijn in een voormalig CIA agent die uit de school klapt?
pi_212866037
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Die zoektocht is verder aan jou.
Het ging om verschil tussen lokale media en buitenlandse media.
Bij die laatste zou zo'n bericht pas doordringen als er substantieel bewijs voor is.
Anders legt het bericht af tegen het vele andere nieuws in de wereld.
Kwestie van vraag en aanbod.
Dat is helaas hoe het werkt.
Maar je geeft niet aan waarom je hier zo graag komt.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:31:48 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212866086
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:26 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Waarom zou op BNW niemand genteresseerd zijn in een voormalig CIA agent die uit de school klapt?
waarom zou niemand erin geinteresseert te zijn?
pi_212866107
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom zou niemand erin geinteresseert te zijn?
Ja dat vraag ik aan jou want dat was jouw bewering.
pi_212866127
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ok, als jij het voeren van een proxy oorlog de zijlijn vind dan is dat jouw goed recht.
Bij een proxy oorlog laat je het conflict door een ander uitvechten, terwijl je zelf aan de zijlijn ongeschonden blijft.

quote:
Oekrane, Rusland en het westen kunnen de oorlog stoppen.
Als het westen stopt met hulp leveren is het zo klaar.
Dat valt te bezien, of het dan 'zo klaar '.
Ten eerste bestaat 'het westen' niet, Oekrane krijgt hulp van individuele landen, die elk daar hun eigen criteria op nahouden.
En bepaalde westerse landen bieden geen hulp aan Oekrane.
Oekrane is daarnaast enorm groot, het land innemen zal een klus zijn, bezet houden nog meer.
De kans is groot dat de oorlog een andere fase in gaat.
Dat hang ook af van hoe Rusland zich zal gedragen.

In feite is er maar 2 partij die deze oorlog snel kan beindigen.
en dat is Rusland.
Als die zich terug trekt uit Oekrane is de oorlog voorbij.

De rest kan hooguit de oorlog benvloeden.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:34:34 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212866132
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:33 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ja dat vraag ik aan jou want dat was jouw bewering.
helemaal niet en je moet me geen woorden in de mond leggen, dat gebeurt hier sowieso teveel :{w

ik zeg alleen dat ik het een weinig geloofwaardige flapdrol vind, als jij er mee wegloopt moet je dat helemaal zelf weten, daar ga ik niet over
pi_212866142
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:29 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Maar je geeft niet aan waarom je hier zo graag komt.
Het is geen gehoorzaamheidstraining.
Ik bepaal zelf welke antwoorden ik geef.
pi_212866182
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
helemaal niet en je moet me geen woorden in de mond leggen, dat gebeurt hier sowieso teveel :{w

ik zeg alleen dat ik het een weinig geloofwaardige flapdrol vind, als jij er mee wegloopt moet je dat helemaal zelf weten, daar ga ik niet over
ik leg je geen woorden in de mond

quote:
pi_212866206
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:17 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Gaslighting?
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:40:08 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212866240
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:37 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
ik leg je geen woorden in de mond
[..]

dat is niet hetzelfde als

quote:
of wel?
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:40:43 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212866249
persoonlijk vind ik het wel interessant wat voormalig cia agenten te melden hebben

deze is alleen een sukkel
pi_212866275
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is geen gehoorzaamheidstraining.
Ik bepaal zelf welke antwoorden ik geef.
Heb je een mindere dag ofzo, je komt nogal pissed over
pi_212866315
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:26 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik heb voorgesteld dat jullie het daar samen over kunnen hebben, Candymannetje sloeg dat af, met instemming van jou, aliboo en unclescorp die mijn berichten niet leest.

Dan hebben we 4 bnw'ers die er kennelijk niet in genteresseerd zijn.
pi_212866434
Rusland kan deze oorlog nu beindigen. Oekrane moet wel doorgaan om niet vernietigd te worden
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:52:00 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212866459
als Oekraine zegt 'je mag houden wat je hebt' dan is het ook over 10 minuten klaar

en over 20 minuten zijn ze lid van de navo
pi_212866507
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:52 schreef sp3c het volgende:
als Oekraine zegt 'je mag houden wat je hebt' dan is het ook over 10 minuten klaar

en over 20 minuten zijn ze lid van de navo
Maar Rusland heeft niet alles wat ze geannexeerd hebben.
En wie zegt dat Rusland genoegen neemt met enkel de geannexeerde gebieden....
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:56:32 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212866539
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar Rusland heeft niet alles wat ze geannexeerd hebben.
En wie zegt dat Rusland genoegen neemt met enkel de geannexeerde gebieden....
wie zegt dat Oekraine stopt als Rusland terugtrekt?
pi_212866562
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat is niet hetzelfde als
[..]
of wel?
Ok duidelijk, niemand kan het wat schelen maar op BNW wel. ^O^
pi_212866603
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
wie zegt dat Oekraine stopt als Rusland terugtrekt?
Rusland.
Die gooit met nukes zodra er een invasie in Rusland start.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 21:59:45 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212866635
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:57 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
niemand van de MSM kan het wat schelen
pi_212866648
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:57 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Dat blijkt inderdaad.
Niemand wil er inhoudelijk op in gaan, en als ik dat probeer te porren geef jij een duimpje aan degene die dat afslaat.

Gemiste kans.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:00:10 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212866651
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland.
Die gooit met nukes zodra er een invasie in Rusland start.
er zijn op dit moment troepen in Rusland aan het rampokken
pi_212866708
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is toch dat Russian Liberation Army?
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:03:15 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212866730
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is toch dat Russian Liberation Army?
je siberian front ofzoiets wazigs

en ze gooien regelmatig drones die kant op
pi_212866735
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat blijkt inderdaad.
Niemand wil er inhoudelijk op in gaan, en als ik dat probeer te porren geef jij een duimpje aan degene die dat afslaat.

Gemiste kans.
Ben jij soms gespreksleider in het dagelijks leven? Dit doe je echt zo goed :*
pi_212866956
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:03 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ben jij soms gespreksleider in het dagelijks leven? Dit doe je echt zo goed :*
Je gelooft het nooit, maar in mijn functie houd ik de-escalerende gesprekken.
pi_212866976
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
je siberian front ofzoiets wazigs

en ze gooien regelmatig drones die kant op
Ja, Oekrane is aardig bezig met het bestoken van strategische doelen in Rusland, en die wordt steeds stiller met betrekking tot vergeldingsacties.

Ik weet nog toen de Kerch brug werd aangevallen, Rusland deze 'terreurdaad' vergeldde met raketaanvallen op Oekrane.
pi_212866999
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je gelooft het nooit, maar in mijn functie houd ik de-escalerende gesprekken.
Dat geloof ik idd nooit. :+ ;)
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:23:39 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867003
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, Oekrane is aardig bezig met het bestoken van strategische doelen in Rusland, en die wordt steeds stiller met betrekking tot vergeldingsacties.

Ik weet nog toen de Kerch brug werd aangevallen, Rusland deze 'terreurdaad' vergeldde met raketaanvallen op Oekrane.
punt is dat niet een partij dit gaat beeindigen, uiteindelijk zullen ze toch echt moeten gaan onderhandelen

of 1 van de twee valt om maar daar zijn we nog lang niet
pi_212867007
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik zie wat geruchten dat ze ook in transitiepitie of hoe dat ook mag heten aan het donderjagen zijn.
Dat afgescheiden deel van Moldavi.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:25:27 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867013
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zie wat geruchten dat ze ook in transitiepitie of hoe dat ook mag heten aan het donderjagen zijn.
Dat afgescheiden deel van Moldavi.
transnistrie

heb ik nog niets over gelezen
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:26:57 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867034
maar bv Donetsk wordt nu al 10 jaar beschoten door het leger van Oekraine

de mensen die daar nu wonen zullen echt niet heel veel zin hebben om om zich Oekrains te noemen, zelfs als Rusland al zijn shit terugtrekt gaat dat gewoon door daar

denken dat het afgelopen is als de Russen stoppen is echt veel te simpel gedacht
pi_212867047
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij een proxy oorlog laat je het conflict door een ander uitvechten, terwijl je zelf aan de zijlijn ongeschonden blijft.
[..]
Dat valt te bezien, of het dan 'zo klaar '.
Ten eerste bestaat 'het westen' niet, Oekrane krijgt hulp van individuele landen, die elk daar hun eigen criteria op nahouden.
En bepaalde westerse landen bieden geen hulp aan Oekrane.
Oekrane is daarnaast enorm groot, het land innemen zal een klus zijn, bezet houden nog meer.
De kans is groot dat de oorlog een andere fase in gaat.
Dat hang ook af van hoe Rusland zich zal gedragen.

In feite is er maar 2 partij die deze oorlog snel kan beindigen.
en dat is Rusland.
Als die zich terug trekt uit Oekrane is de oorlog voorbij.

De rest kan hooguit de oorlog benvloeden.
Oekrane wordt financieel en militair overeind gehouden door het westen.
Uiteraard doen niet alle landen mee maar je weet zelf ook wel wat ik daar mee bedoel.
Als die hun steun intrekken stort het hele militaire stelsel en het financile stelsel in elkaar en heeft Oekrane geen andere keus meer dan zich over te geven.

Snap je op n na laatste alinea niet echt goed.
Er zijn 2 partijen die de oorlog kunnen beindigen maar je noemt alleen Rusland?
En alles in enkelvoud?
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:33:47 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867091
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:28 schreef Candymannetje het volgende:
Uiteraard doen niet alle landen mee maar je weet zelf ook wel wat ik daar mee bedoel.
Als die hun steun intrekken stort het hele militaire stelsel en het financile stelsel in elkaar en heeft Oekrane geen andere keus meer dan zich over te geven.
ze krijgen net als Rusland hulp van buiten ja maar zonder die hulp zijn ze bepaald nog niet verslagen
pi_212867092
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
punt is dat niet een partij dit gaat beeindigen, uiteindelijk zullen ze toch echt moeten gaan onderhandelen

of 1 van de twee valt om maar daar zijn we nog lang niet
Begrijp ik.
Toch is de kans dat het stopt het grootst als Rusland zich terugtrekt uit Oekrane.
Oekrane heeft dan geen reden meer om strategische doelen in Rusland aan te vallen en kan zijn energie beter gebruiken om de landsgrenzen met Rusland beter te verdedigen.
En Oekrane is door de oorlog afhankelijker geworden van het westen, en daar zitten ze niet op een conflict met Rusland te wachten.

Als Oekrane stopt is het veel meer de vraag wat Rusland kan en gaat doen.

En dan zit je met de onberekenbaarheid van Rusland.
Zou Poetin de kans grijpen om door te stoten naar Kyiv?
Of de hele zuidkust annexeren, als brug naar Transnistri?
Plus sterkere positie in de Zwarte Zee.
En als Rusland akkoord gaat met een frozen conflict, welke garantie is er dat Rusland zich niet gaat herwapenen, om jaren later alsnog Oekrane in te nemen?
Zoals met Tsjetsjeni is gebeurd?

Er wordt door sommigen verweten dat Oekrane in deze situatie zit omdat Boris een vredesverdrag waarbij Rusland geheel zou terugtrekken heeft getorpedeerd.
Nu geloof ik daar niets van, maar ook dan is de vraag hoe lang Rusland zich afzijdig zou houden.
Rusland zou dan als eis hebben gehad dat Oekrane neutraal blijft en ontwapend.
En Oekrane is dan een gemakkelijker prooi.
pi_212867104
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
ze krijgen net als Rusland hulp van buiten ja maar zonder die hulp zijn ze bepaald nog niet verslagen
En wat gaan ze dan doen zonder wapens en geld?
Stenen gooien?
pi_212867105
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Snap je op n na laatste alinea niet echt goed.
Er zijn 2 partijen die de oorlog kunnen beindigen maar je noemt alleen Rusland?
En alles in enkelvoud?
Tweede partij is Oekrane, maar dan is de vraag wat Rusland doet in reactie daarop.
Dus Oekrane hikt op beindigen en benvloeden van de oorlog.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:36:41 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867118
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Stenen gooien?
het land heeft zelf ook een vrij robuuste wapenindustrie
pi_212867126
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Stenen gooien?
Meer guerilla achtige oorlogsvoering.

Verder kunnen ook niet westerse landen Oekrane gaan steunen.
Alleen krijgen die met Russische sancties te maken.
Dat overkwam Equador bijvoorbeeld.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:38:42 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867133
ik zie op de meeste beelden nog steeds soldaten met oostblokmeuk vechten tegen oostblokmeuk
pi_212867155
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
het land heeft zelf ook een vrij robuuste wapenindustrie
Heb je wel doekoe voor nodig om die draaiende te houden.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:44:49 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867176
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heb je wel doekoe voor nodig om die draaiende te houden.
gewoon graan verkopen, de zwarte zee vloot is toch kapot
pi_212867181
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tweede partij is Oekrane, maar dan is de vraag wat Rusland doet in reactie daarop.
Dus Oekrane hikt op beindigen en benvloeden van de oorlog.
Dus volgens jou kunnen 2 partijen de oorlog beindigen, Rusland en Oekrane.
En volgens mij kunnen 3 partijen de oorlog beindigen, Rusland, Oekrane en de westerse allianties.
pi_212867187
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
gewoon graan verkopen, de zwarte zee vloot is toch kapot
Ja loopt ook zo lekker met al die protesten.
Vrachtwagens en treinen worden tegen gehouden.
En je hebt wel iets meer nodig dan graan om land en oorlog te financieren.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:46:43 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867189
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En volgens mij kunnen 3 partijen de oorlog beindigen, Rusland, Oekrane en de westerse allianties.
het westen vecht niet mee

die kunnen weinig meer dan heel hard stop roepen maar als niemand stopt gaat het gewoon door
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:47:03 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867192
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja loopt ook zo lekker met al die protesten.
Vrachtwagens en treinen worden tegen gehouden.
En je hebt wel iets meer nodig dan graan om land en oorlog te financieren.
gaat gewoon met de boot
pi_212867213
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
het westen vecht niet mee

die kunnen weinig meer dan heel hard stop roepen maar als niemand stopt gaat het gewoon door
Waarom zijn er dan vredesbesprekingen tussen Moskou en Washington?
pi_212867220
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
gaat gewoon met de boot
Jij weet net zo goed als ik dat die bootjes bij lange na niet de economie en oorlog van Oekrane kunnen financieren.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:53:30 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867226
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij weet net zo goed als ik dat die bootjes bij lange na niet de economie en oorlog van Oekrane kunnen financieren.
nee ik heb geen flauw idee wat dat oplevert maar kogels en granaten zijn niet zo heel duur

zeker niet als je ze zelf in elkaar kunt draaien
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:54:12 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867231
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom zijn er dan vredesbesprekingen tussen Moskou en Washington?
omdat er een oorlog aan de gang is

moskou en washington willen er vanaf neem ik aan
pi_212867236
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
omdat er een oorlog aan de gang is
Maar als Washington geen inspraak heeft, waarom dan het overleg?
pi_212867238
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee die laatste kunnen daar enkel invloed op uitoefenen.
De westerse steun stopzetten beindigt niet onmiddellijk de oorlog.
Het kan wel zo zijn dat Oekraene daardoor uiteindelijk de oorlog verliest.
Maar dat kan in het slechtste scenario best nog wel lang doorgaan. En voor de Oekraense bevolking tot grotere gevolgen dan de huidige situatie.
pi_212867241
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee ik heb geen flauw idee wat dat oplevert maar kogels en granaten zijn niet zo heel duur

En de salarissen en de rest van de kosten?
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:56:01 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867244
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar als Washington geen inspraak heeft, waarom dan het overleg?
neem aan dat ze voor Oekraine kunnen spreken, dat wil niet zeggen dat ze zelf een stem hebben in dit verhaal
pi_212867248
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee die laatste kunnen daar enkel invloed op uitoefenen.
De westerse steun stopzetten beindigt niet onmiddellijk de oorlog.
Het kan wel zo zijn dat Oekraene daardoor uiteindelijk de oorlog verliest.
Maar dat kan in het slechtste scenario best nog wel lang doorgaan. En voor de Oekraense bevolking tot grotere gevolgen dan de huidige situatie.
Grotere gevolgen dan dood gaan in een oorlog die ze niet kunnen winnen?
pi_212867251
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
neem aan dat ze voor Oekraine kunnen spreken, dat wil niet zeggen dat ze zelf een stem hebben in dit verhaal
O Oekrane kan niet voor zichzelf praten?
pi_212867257
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Grotere gevolgen dan dood gaan in een oorlog die ze niet kunnen winnen?
Yup.
Het kan nog erger dan het nu is.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:58:37 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867260
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En de salarissen en de rest van de kosten?
die salarissen zullen wel gaan dalen als ze het zelf moeten doen

houd je niet voor eeuwig vol krijg niet de indruk dat de oekrainers daar voorlopig veel moeite mee gaan hebben en de Russen hebben datzelfde probleem alleen kunnen die zich niet beroepen op zelfverdediging, dat gelooft niemand nog

vraag is wie het het langst vol kan houden
pi_212867262
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup.
Het kan nog erger dan het nu is.
Zoals? antwoorden als yup kennen we ondertussen wel.
pi_212867265
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

moet je wel manschappen hebben die die kogels en granaten gaan afvuren
vlgs mij staat dat er na 2 jaar ellende ook niet meer zo florissant voor
pi_212867267
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bij een echtscheiding gaan de gesprekken vaak ook via de advocaten.

Zo vreemd is dat niet.
Ik zie Zelensky en Poetin niet aan 1 tafel zitten.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 22:59:26 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867269
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
gezien de hulp die ze krijgen lukt dat prima
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:00:10 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867276
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:59 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
moet je wel manschappen hebben die die kogels en granaten gaan afvuren
vlgs mij staat dat er na 2 jaar ellende ook niet meer zo florissant voor
dat geld aan beide kanten dus dat heft elkaar een beetje op
pi_212867283
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet.
Dit is geen echtscheiding maar een oorlog.
Domme vergelijking aangezien je niet op je ex mag schieten.
pi_212867285
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zoals? antwoorden als yup kennen we ondertussen wel.
Het front is. U in het oosten, in een soort van patstelling. De rest is relatief r8.

Als Rusland doorstoot mar Kyiv is in korte tijd de oorlog in het hele land .
  zondag 17 maart 2024 @ 23:01:07 #234
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867286
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet.
Ervaring mee? Even tussen neus en lippen door... Ik meen dat juist de meeste landen op een gegeven moment samen aan tafel gaan.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:02:27 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867291
het is niet ongebruikelijk dat derden onderhandelen voor anderen

sterker nog, daar is de VN voor gestart
pi_212867292
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus je bent het met me eens dat oorlog veel erger is
Dan had ik van je verwacht dat je ook begrijpt dat landen in oorlog niet aan 2 tafel willen zitten.
Zeker de beginfase van onderhandelingen loopt dan via andere kanalen.
pi_212867293
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat geld aan beide kanten dus dat heft elkaar een beetje op
Rusland heeft bijna 4x zoveel inwoners dus dat betwijfel ik.
pi_212867294
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
gezien de hulp die ze krijgen lukt dat prima
Precies, dankzij de hulp ;)
Als die hulp er niet was geweest was er waarschijnlijk helemaal geen oorlog geweest maar goed dat is nu geen optie meer
  zondag 17 maart 2024 @ 23:04:12 #239
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867302
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:02 schreef sp3c het volgende:
het is niet ongebruikelijk dat derden onderhandelen voor anderen

sterker nog, daar is de VN voor gestart
Dat snap ik, maar het ging over een scheiding en meestal zitten daar wel alle partijen bij met mediators/advocaten.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:04:31 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867303
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:02 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Rusland heeft bijna 4x zoveel inwoners dus dat betwijfel ik.
normaliter moet de aanvaller met een 1 op 4 overmacht op komen dagen om te winnen dus mweh
pi_212867308
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:01 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ervaring mee? Even tussen neus en lippen door... Ik meen dat juist de meeste landen op een gegeven moment samen aan tafel gaan.
In de eindfase wellicht.

Maar wees nu eerlijk, zou jij ontspannen aan een tafel kunnen zitten met tegenover je iemand uit het kamp dat tienduizenden landgenoten heeft vermoord?

Enorme verwoestingen heeft aangericht?
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:05:32 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867310
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies, dankzij de hulp ;)
Als die hulp er niet was geweest was er waarschijnlijk helemaal geen oorlog geweest maar goed dat is nu geen optie meer
er was sowieso oorlog geweest want Rusland is dat land binnen gevallen

je kunt je afvragen of het nog bezig zou zijn maar er was hoe dan ook oorlog van gekomen
  zondag 17 maart 2024 @ 23:05:54 #243
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867314
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
In de eindfase wellicht.

Maar wees nu eerlijk, zou jij ontspannen aan een tafel kunnen zitten met tegenover je iemand uit het kamp dat tienduizenden landgenoten heeft vermoord?

Enorme verwoestingen heeft aangericht?
Ja, om meer doden te voorkomen.
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:06:12 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867316
beetje een eigenaardige stelling dat er geen oorlog was geweest zonder westerse steun die pas na de start van de oorlog op gang kwam
pi_212867324
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:01 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik had dan ook verwacht dat de term 'vaak' wel bekend zou zijn.
pi_212867326
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:06 schreef sp3c het volgende:
beetje een eigenaardige stelling dat er geen oorlog was geweest zonder westerse steun die pas na de start van de oorlog op gang kwam
Klopt niet, in het associatieverdrag staat al dat beide partijen, Oekrane en de EU op gebied van defensie naar elkaar toe gaan werken en Oekrane is sinds 2015 bewapend door landen als GB en USA
pi_212867338
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt niet, in het associatieverdrag staat al dat beide partijen, Oekrane en de EU op gebied van defensie naar elkaar toe gaan werken en Oekrane is sinds 2015 bewapend door landen als GB en USA
Dus dan mag Rusland Oekrane aanvallen...

Want Oekrane heeft hulp gekregen om zich na het afpakken van De Krim zich beter te verweren.
  zondag 17 maart 2024 @ 23:12:01 #248
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867339
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik had dan ook verwacht dat de term 'vaak' wel bekend zou zijn.
Waar betoonde je die term dan?
Lach met een schone bips
pi_212867341
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
er was sowieso oorlog geweest want Rusland is dat land binnen gevallen

je kunt je afvragen of het nog bezig zou zijn maar er was hoe dan ook oorlog van gekomen
Je kan je ook afvragen of Rusland wel binnen gevallen zou zijn als het een militaire bufferstaat gebleven zou zijn.
pi_212867342
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:06 schreef sp3c het volgende:
Nee want via de Majdanrevolutie had de VS al een coupe gepleegd.
pi_212867343
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:05 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Niet iedereen kan dat.
Om dan aan te horen dat je grond moet opgeven en wat al niet meer voor eisen...
pi_212867345
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus dan mag Rusland Oekrane aanvallen...

Want Oekrane heeft hulp gekregen om zich na het afpakken van De Krim zich beter te verweren.
Wie zeg dat Rusland dat mag?
Doe eens een quote.
pi_212867346
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar onder het mom van 'oorlog' mag je wel mensen vermoorden....
pi_212867351
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar onder het mom van 'oorlog' mag je wel mensen vermoorden....
Klopt ja, om de n of andere vage reden is het niet verboden om oorlog te voeren.
  zondag 17 maart 2024 @ 23:15:18 #255
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867352
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt ja, om de n of andere vage reden is het niet verboden om oorlog te voeren.
Zou wel moeten in mijn opinie.
Lach met een schone bips
pi_212867356
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Zou wel moeten in mijn opinie.
Ja vind ik ook.
De verantwoordelijken verantwoordelijk stellen
pi_212867357
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:12 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Zelfs als dat waar is, dat is een binnenlandse aangelegenheid.
Plus dat daarna meerdere verkiezingen zijn geweest.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:16:35 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867359
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je kan je ook afvragen of Rusland wel binnen gevallen zou zijn als het een militaire bufferstaat gebleven zou zijn.
het was nog steeds een bufferstaat

de NATO wilde het geen lid maken, de Duitsers wilden het geen Leopard tanks verkopen etc.

toch is Rusland binnen gevallen
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:17:36 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867364
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:12 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
waar of niet waar maar de stelling dat er geen oorlog was geweest zonder westerse steun is nog steeds onjuist
pi_212867365
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vraag ik me toch af waarom Duitsland tot enkele jaren geleden herstelbetalingen aan het doen was vanwege WW2.
pi_212867368
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
het was nog steeds een bufferstaat

de NATO wilde het geen lid maken, de Duitsers wilden het geen Leopard tanks verkopen etc.

toch is Rusland binnen gevallen
Klopt omdat de woorden niet overeen kwamen met de daden.
pi_212867369
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wie zeg dat Rusland dat mag?
Doe eens een quote.
Het komt door de westerse steun zeg je.

Dan heeft Rusland dus een legitieme reden.
pi_212867371
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zelfs als dat waar is, dat is een binnenlandse aangelegenheid.
Yeah right.

quote:
Plus dat daarna meerdere verkiezingen zijn geweest.
Schijnverkiezingen ja.
pi_212867374
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vraag ik me toch af waarom Duitsland tot enkele jaren geleden herstelbetalingen aan het doen was vanwege WW2.
Weet ik dat.
Stuur een mailtje of open een topic.
pi_212867375
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Want Oekrane was stiekem toch NAVO lid en had leopard tanks?
pi_212867380
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:18 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Yeah right.
[..]
Want volgens jou is Oekrane geen soeverein land?

Volgens Poetin ook niet.

quote:
Schijnverkiezingen ja.
Dus die hele coup is onzin.

Het schiet weer alle kanten op.
pi_212867381
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het komt door de westerse steun zeg je.

Dan heeft Rusland dus een legitieme reden.
Nope, niemand legitimeert de oorlog.
Dat maak je er zelf van dus je bent weer aan het stoken en stigmatiseren tenzij je een quote laat zien.
pi_212867387
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want Oekrane was stiekem toch NAVO lid en had leopard tanks?
Nope, aspirant lid en werden getraind en bewapend door NAVO landen en waren verplicht toch samenwerking via het associatieverdrag.
pi_212867388
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
waar of niet waar maar de stelling dat er geen oorlog was geweest zonder westerse steun is nog steeds onjuist
Het was idd meer dan steun. Het westen (lees: de VS) heeft dit hele conflict juist opgezet na jaren voorbereiding.
pi_212867389
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Weet ik dat.
Stuur een mailtje of open een topic.
Maar ja, blijkbaar is het wel normaal dat 2 exen in een vechtscheiding alleen via advocaten.et elkaar communiceren, maar is dat in een oorlog, waarvan ik vind dat er veel verscrikkelijkere zaken plaatsvinden dan 2 exen elkaar aan kunnen doen, is dat abnormaal...

Het is soms niet te volgen.
pi_212867395
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:22 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Het was idd meer dan steun. Het westen (lees: de VS) heeft dit hele conflict juist opgezet na jaren voorbereiding.
.

En als ik stel dat Poetin dus het slachtoffer is, dan staat iedereen op zijn achterste poten.
  zondag 17 maart 2024 @ 23:25:12 #272
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867398
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar ja, blijkbaar is het wel normaal dat 2 exen in een vechtscheiding alleen via advocaten.et elkaar communiceren, maar is dat in een oorlog, waarvan ik vind dat er veel verscrikkelijkere zaken plaatsvinden dan 2 exen elkaar aan kunnen doen, is dat abnormaal...

En nog steeds heb je geen antwoord gegeven op 2 van mijn quotes op jou. Ik wacht er braaf op. Zo ben ik.
Lach met een schone bips
pi_212867403
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jouw reacties ook niet.
Waar the fuck heb je het over?
Reageer gewoon inhoudelijk over het onderwerp en hou je rare vergelijkingen voor je.
Kom met degelijke onderbouwingen en bronnen, doe eens alsof je verstand hebt van het onderwerp en je jezelf er in verdiept hebt.
pi_212867404
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En nog steeds heb je geen antwoord gegeven op 2 van mijn quotes op jou. Ik wacht er braaf op. Zo ben ik.
_O- succes
pi_212867411
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nope, niemand legitimeert de oorlog.
Dat maak je er zelf van dus je bent weer aan het stoken en stigmatiseren tenzij je een quote laat zien.
Dus dan komt deze oorlog doordat Rusland Oekrane is binnen gevallen.
En Rusland heeft dan geen enkel recht om dat te doen.
En dan heeft Oekraene ook het recht om zich hiertegen te verweren.

Maar juist dat Oekrane dat doet wordt hier nu in de discussie neergezet als de reden voor deze oorlog.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:27:43 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867414
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
welke daden waren zo vreselijk dat Rusland binnen moest vallen?

naast NATO lidmaatschap veto'en en geen tanks verkopen
pi_212867417
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jouw reacties ook niet.
Reageer gewoon inhoudelijk over het onderwerp en hou je rare vergelijkingen voor je.
Kom met degelijke onderbouwingen en bronnen, doe eens alsof je verstand hebt van het onderwerp en je jezelf er in verdiept hebt.
Ah, stom, ik dacht dat dit niet nws was.
pi_212867418
quote:

[..]
Jouw reacties ook niet.
Ik denk dat je nu teveel vraagt.
pi_212867419
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar juist dat Oekrane dat doet wordt hier nu in de discussie neergezet als de reden voor deze oorlog.
Wie doet dat?
Laat eens een quote zien.
pi_212867421
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tja ik krijg momenteel hele lijsten met quotes, en als die niet laden is de melding weg.
pi_212867424
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wie doet dat?
Laat eens een quote zien.
quote:
Degene van die quote zit er kennelijk ook naast.
  zondag 17 maart 2024 @ 23:31:20 #282
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867427
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja ik krijg momenteel hele lijsten met quotes, en als die niet laden is de melding weg.
Oh wel kut dan steeds gequote te worden dus?
Lach met een schone bips
pi_212867429
quote:
88s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

naast NATO lidmaatschap veto'en en geen tanks verkopen
Via het associatieverdrag werd Oekrane verplicht om militair samen te werken met de EU.
Sinds 2015 zijn ze bewapend en getraind door het VK en de USA.
Als ik het met m'n zatte kop doorzie verwacht ik dat de geheime dienst van Rusland het ook wel in de gaten heeft.
pi_212867430
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want volgens jou is Oekrane geen soeverein land?

Volgens Poetin ook niet.
[..]
Dus die hele coup is onzin.

Het schiet weer alle kanten op.
Leid jij serieus gesprekken in het dagelijks leven? Ik vind het echt moeilijk te geloven. Je bent hier alleen maar bezig met de boel laten ontsporen.
pi_212867431
quote:

[..]
Jouw reacties ook niet.
Er wordt gevraagd waarom Oekrane niet rechtstreeks met Rusland praat.

Ik geef een analogie, maar dat is blijkbaar te hoog gegrepen.
pi_212867432
quote:

[..]
[..]
Huh wat?
Kom nou gewoon met die quote.
  zondag 17 maart 2024 @ 23:32:47 #287
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867434
quote:

[..]
[..]
Tip. neem een fok abbo heb je er geen last meer van. En kun je alles terugkijken.
Lach met een schone bips
pi_212867436
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:32 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Leid jij serieus gesprekken in het dagelijks leven? Ik vind het echt moeilijk te geloven. Je bent hier alleen maar bezig met de boel laten ontsporen.
Houd jezelf eens een spiegel voor.
pi_212867438
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er wordt gevraagd waarom Oekrane niet rechtstreeks met Rusland praat.

Ik geef een analogie, maar dat is blijkbaar te hoog gegrepen.
Ze praten wel rechtstreeks.
Hoe kom je er bij dat ze niet rechtstreeks praten?
pi_212867441
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tip. neem een fok abbo heb je er geen last meer van. En kun je alles terugkijken.
Ik heb er geen last van.
pi_212867444
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze praten wel rechtstreeks.
Hoe kom je er bij dat ze niet rechtstreeks praten?
Ik beweert dat niet.
Misschien moet je het begin van de discussie lezen.
pi_212867452
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:31 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Oh wel kut dan steeds gequote te worden dus?
Nee, kut dat die weg zijn als je ze aan klikt.
Maar bij en abbo houdt je de quote geschiedenis?
Dat is me niet opgevallen tien ik een abbo had.
  zondag 17 maart 2024 @ 23:35:57 #293
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867453
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb er geen last van.
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:12 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
quote:

[..]
Bij deze nog maar eens aangezien je ze niet kon "vinden". Was trouwens niet heel moeilijk hoor.
Lach met een schone bips
pi_212867460
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik beweert dat niet.
Misschien moet je het begin van de discussie lezen.
Heb ik gedaan, er is niemand die beweert dat ze niet rechtstreeks praten dus hoe kom je daar bij?
pi_212867461
twitter
pi_212867462
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:12 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik stelde dat bij echtscheidingen 'vaak' de gesprekken tussen expartners via de advocaat verlopen.
En niet rechtstreeks.
Dat is gelukkig niet bij alle echtscheidingen het geval.
  zondag 17 maart 2024 @ 23:38:58 #297
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212867471
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, kut dat die weg zijn als je ze aan klikt.
Maar bij en abbo houdt je de quote geschiedenis?
Dat is me niet opgevallen tien ik een abbo had.
Als jij via de FP gewoon iedere melding opent in een nieuw tabblad verdwijnen er ook sowieso geen meldingen.
Lach met een schone bips
pi_212867473
quote:

[..]
Deze was verder duidelijk.
pi_212867477
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:38 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Als jij via de FP gewoon iedere melding opent in een nieuw tabblad verdwijnen er ook sowieso geen meldingen.
Ga ik eens proberen.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:40:44 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867484
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Via het associatieverdrag werd Oekrane verplicht om militair samen te werken met de EU.
Sinds 2015 zijn ze bewapend en getraind door het VK en de USA.
Als ik het met m'n zatte kop doorzie verwacht ik dat de geheime dienst van Rusland het ook wel in de gaten heeft.
was dat militaire plaatje niet geschrapt uit dat verdrag?

en de militaire samenwerking tussen Oekrine en de NAVO is al een stuk ouder dan 2015, ik kwam ze persoonlijk tegen in Bosnie, dat was volgens mij 1998, dat maakt ze niet meer of minder een bufferstaat ... feit is nog steeds dat ze geen lid mochten worden en dat belangrijke wapensystemen niet aan ze verocht werden
pi_212867485
quote:
11s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:37 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Nou, als hij dat zegt gebeurt het dus niet.
Dan kunnen we weer rustig slapen vannacht.

Iedereen alvast welterusten.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 23:41:50 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212867491
Afghanistan ben ik ze ook tegen gekomen trouwens

ze hebben best hun best gedaan als bondgenoot, logischerwijs staat daar wat tegenover maar ze mochten nog steeds geen lid worden

dat is gewoon feitelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')