abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212726068
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?

Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2023

• Vacansoleil - Reisorganisatie
• Big Bazar - Discounter
• BCC - Electronica
• Shoeby - Kleding
• Vero Moda - Kleding
• Scotch & Soda - Kleding
• AmazingKids - Kinderkleding
• Jan Sikkes - Stoffen en gordijnen

2022

• Otravo (Vliegtickets.nl) - Vliegtickets
• Riverdale - Overbodige huisinrichtingsprullen
• Miss Etam - Kleding

2021

• Deen - Supermarkten (bewust gestopt en overgenomen)
• BoekenVoordeel - Boeken & Entertainment (afgeslankt doorgestart)
• D-Reizen - Reisorganisatie (afgeslankt doorgestart)

2020

• Parfois - Mode-accessoires (2e keer, zie 2018)
• Didi - Kleding
• Steps - kleding
• Promiss - Kleding
• Leapp - Mobiele toestellen
• Sneakers - Schoenenketen

2019

• Hudson's Bay Nederland - Luxe warenhuis
• MotoZoom - Motorkleding & Toebehoren
• Witteveen - Kleding (2e en logischerwijs laatste keer, zie 2017)
• Thomas Cook / Neckermann Reizen - Reizen
• Noë - Schoenen
• Dungelmann Schoenen - Schoenen
• Pabo - Erotiekshop
• Keymusic - Muziekinstrumenten
• Emté - Supermarktketen (verdeeld door Jumbo & Coop)
• Via Mio - Mode
• Twinlife - Mannenmode
• Miller & Monroe - Mode
• Sissy-Boy - Kleding & Woonaccessoires (overgenomen)
• OP=OP - Persoonlijke verzorging
• Coolcat - Kleding (dubieuze doorstart)
• Bretoniere Groep - Damesschoenen en -tassen (overgenomen door Mexx)
• Intertoys - Speelgoed (afgeslankt doorgestart)
• Mycom - Computerspeciaalzaak

2018

• Lake Side - Kleding
• Parfois - Kleding
• Vrijbuiter - Campingspullen (afgeslankt doorgestart)
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- & Linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• Lake Side - Kleding
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto & Fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
• Maison de Bonneterie - Kleding

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding
pi_212726075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 23:21 schreef jakosi het volgende:

[..]
Ik zocht laatst een eierprikker. Hebben ze niet bij Action. Maar een voorbeeldje, maar qua huisraad is een Blokker of Hema echt wel wat anders dan een Action.
En dat is gelijk (een deel van) het probleem. Een eierprikker koop je 1x in de wat is het, 10/15 jaar? Net als andere huisraad dingen. De kracht van de action is dat het a geen kut kost en b vaak ook matige kwaliteit is. Maar ja het boeit niet als zeg je electronisch kaars of je sier lichtslang voor in de tuin 1 seizoen mee gaat, het kost niks dus koop ie het jaar erna wel een nieuwe. De action leeft van de wegwerp maatschappij
  donderdag 7 maart 2024 @ 12:21:28 #3
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212726645
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 11:28 schreef alopio het volgende:

[..]
En dat is gelijk (een deel van) het probleem. Een eierprikker koop je 1x in de wat is het, 10/15 jaar? Net als andere huisraad dingen. De kracht van de action is dat het a geen kut kost en b vaak ook matige kwaliteit is. Maar ja het boeit niet als zeg je electronisch kaars of je sier lichtslang voor in de tuin 1 seizoen mee gaat, het kost niks dus koop ie het jaar erna wel een nieuwe. De action leeft van de wegwerp maatschappij
Pure armoede dus.

Aan de andere kant, als ik (goede) kerstverlichting koop bij het tuincentrum dat ook geschikt is voor buiten dan is dat ook na een paar seizoenen niet altijd volledig werkend meer. Bij sommige artikelen ontloopt de levensduur (tussen action/goedkoop en andere winkel/niet goedkoop) elkaar niet zoveel is mijn idee. Dan weet je ook niet meer waar je aan toe bent helaas.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_212726694
Eierprikkers? Ok, die kun je inderdaad niet bij de Action krijgen. Ik heb er laatst eentje moeten kopen bij de Hema. Dat ding was zo bot als de pest. Uiteindelijk maar weggeflikkerd.

Off topic: weet iemand waar je een scherpe (!) eierprikker kunt kopen?
  donderdag 7 maart 2024 @ 12:28:51 #5
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212726713
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:27 schreef Morri2 het volgende:
Eierprikkers? Ok, die kun je inderdaad niet bij de Action krijgen. Ik heb er laatst eentje moeten kopen bij de Hema. Dat ding was zo bot als de pest. Uiteindelijk maar weggeflikkerd.

Bij de Blokker :T

https://www.blokker.nl/search?q=eierprikker
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_212726723
quote:
En die is ook fatsoenlijk?

EDIT Haha, die eerste die in de winkels verkrijgbaar is, is dus dezelfde die ik weggeflikkerd heb. En verder een hoop eierprikkers die je online moet bestellen. Niks in de winkel.
  donderdag 7 maart 2024 @ 12:35:45 #7
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212726792
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:29 schreef Morri2 het volgende:

[..]
En die is ook fatsoenlijk?

EDIT Haha, die eerste die in de winkels verkrijgbaar is, is dus dezelfde die ik weggeflikkerd heb. En verder een hoop eierprikkers die je online moet bestellen. Niks in de winkel.
Mja, geen idee eigenlijk :@
Maar dat is wel een nadeel ja, Blokker online is praktisch bol.com met al die andere handelaren.
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_212726801
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:35 schreef Speklap3000 het volgende:

[..]
Mja, geen idee eigenlijk :@
Maar dat is wel een nadeel ja, Blokker online is praktisch bol.com met al die andere handelaren.
Precies. Dan kan ik net zo goed ergens anders online bestellen.
pi_212727016
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Pure armoede dus.

Aan de andere kant, als ik (goede) kerstverlichting koop bij het tuincentrum dat ook geschikt is voor buiten dan is dat ook na een paar seizoenen niet altijd volledig werkend meer. Bij sommige artikelen ontloopt de levensduur (tussen action/goedkoop en andere winkel/niet goedkoop) elkaar niet zoveel is mijn idee. Dan weet je ook niet meer waar je aan toe bent helaas.
Dat is zeker waar, soms ontloopt het niet veel. En soms zijn het ook dingen die je veel wilt wisselen / mode gebonden zijn en dan wil je er ook niet lang mee doen. Maar bepaalde dingen zijn echt meuk en dan kan je beter iets duurder maar kwaliteit kopen.

Ik heb ook een vriend die zweert bv bij Ali Express. want zo goedkoop. Die koopt er zelfs fietsen. Dat het rommel is en hij in 4 jaar al 3 fietsen heeft gekocht vergeet hij voor het gemak even en is uiteindelijk dus gewoon duurder uit.
pi_212727062
Waar dient een eierprikker voor? Nog nooit van gehoord en eet best veel eieren. Heb zelfs kippen.
  donderdag 7 maart 2024 @ 13:07:56 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212727129
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 13:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar dient een eierprikker voor? Nog nooit van gehoord en eet best veel eieren. Heb zelfs kippen.
Ik gebruik het ook niet en eet ook veel eieren maar heb geen kippen, het is in principe om de lucht uit het ei te laten ontsnappen omdat die uitzet bij verwarmen.
  donderdag 7 maart 2024 @ 16:06:18 #12
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212729350
Wij hebben (thuis/bij ouders) een eierprikker in huis die ligt al ongebruikt in de keukenla zolang ik me kan herinneren. Die kan zomaar 30+ jaar oud zijn.

:+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 7 maart 2024 @ 16:06:56 #13
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212729357
Dr. Shoe (zie vorige topic) maakt een doorstart met de vestiging in Den Helder trouwens.
pi_212729549
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:27 schreef Morri2 het volgende:

https://www.dille-kamille(...)-staal-56051020.html

Deze heb ik al jaren. Werkt top.
  donderdag 7 maart 2024 @ 16:29:03 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212729612
Ik vind eierprikkers machtig interessant hoor, maar dat onderwerp verdient bijna een eigen topic zo
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212732630
Ik heb al zo'n 12 jaar een witte plastic eierprikker van Blokker. Gebruik hem altijd als ik ei(eren) kook.

Niet kapot en/of bot te krijgen.

Ik vond destijds de prijs van ¤5 best fors _O- maarja zo'n ding koop je eigenlijk maar 1 keer :P

edit, kost nu 3 euro zie ik. In prijs gedaald!!!!!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_212732711
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:06 schreef Dagoduck het volgende:
Wij hebben (thuis/bij ouders) een eierprikker in huis die ligt al ongebruikt in de keukenla zolang ik me kan herinneren. Die kan zomaar 30+ jaar oud zijn.

:+
het is echt een ervaring duckjen, je moet het echt een keer meemaken
pi_212732749
is het nog leuk te vermelden dat ik thermisch ondergoed heb van v&d

enigszins ontopic gezien de failliete staat van die winkel B-)
  vrijdag 8 maart 2024 @ 00:36:31 #19
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212736392
Wij hebben deze, is het niet schitterend.

Ok, ok, ik hou al op.
pi_212736998
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 00:36 schreef Dagoduck het volgende:
Wij hebben deze, is het niet schitterend.

[ afbeelding ]

Ok, ok, ik hou al op.
jij bent een blitse kikker met die eierprikker!
pi_212737669
quote:
88s.gif Op donderdag 7 maart 2024 19:46 schreef wolfrolf het volgende:
is het nog leuk te vermelden dat ik thermisch ondergoed heb van v&d

enigszins ontopic gezien de failliete staat van die winkel B-)
Ik heb nog een sjaal en een portemonnee van de V&D O+
Tap tap tap
pi_212796994
twitter

Faillissementscijfers

Hoeveel faillissementen spreekt een rechter uit? Op deze pagina vind u de meest recente faillissementscijfers per maand. Ook kunt u de faillissementscijfers downloaden als open data.

https://www.rechtspraak.n(...)ssementscijfers.aspx
pi_212806570
Laatste vestigingen Perry Sport nu definitief gesloten hoor ik op den radio
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 13 maart 2024 @ 09:34:48 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212806924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Laatste vestigingen Perry Sport nu definitief gesloten hoor ik op den radio
Wij hadden er een in winkelcentrum Piazza in Eindhoven. Het pand was helemaal kaalgetrokken en er hingen nog wat loze stroomkabels toen ik er vorig weekend was. Ze hadden echter geduchte concurrentie van een nabijgelegen Decathlon.

Ik lees in het ED:
quote:
Afgelopen zomer werd al bekend dat de namen Perry Sport en Aktiesport zouden verdwijnen uit de Eindhovense binnenstad. De winkels zouden worden omgebouwd tot Sprinter-winkel door het Britse beursgenoteerde sportwinkelgroep JD Group. Maar toen al was onduidelijk of dat ook daadwerkelijk stond te gebeuren.

Elders in het land zijn wel winkels omgebouwd maar in Eindhoven bleef het bij Perry Sport in de Piazza en Aktie Sport op de Rechtestraat beperkt tot het aanplakken van Sprinter-posters. Het is niet de eerste keer dat het doek valt: Perry Sport en Aktiesport vielen een aantal jaar geleden nog onder de Unlimited Sports Group (USG), maar dat bedrijf ging in 2016 failliet. Het ging toen nog om veel meer winkels die moesten sluiten. Vervolgens werden de ketens in afgeslankte vorm overgenomen door JD Sports.
Ik meen dat we al een kleine JD sports in de binnenstad hebben en die doet het redelijk goed. Blijkbaar hadden ze geen budget of zin om er nog energie en geld in te steken.

[ Bericht 22% gewijzigd door SEMTEX op 13-03-2024 09:39:54 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212809156
JD sports loopt volgens mij gewoon erg goed en zie je in vrijwel alle grote Europese steden met meerdere vestigingen. Met name Aktie Sport is altijd een soort Bristol sportwinkel geweest.
pi_212810868
quote:
Amsterdamse groene bezorgdienst Storeshippers failliet
De Amsterdamse startup Storeshippers, die pakketjes vanuit winkels bij klanten liet bezorgen, heeft het niet gered. Naast flinke aanloopverliezen en een coronaschuld, verloor het bedrijf zijn grootste klant Rituals. Gisteren werd Storeshippers failliet verklaard.

Dat bevestigt curator Jelmer Feenstra tegen RTL Z. De aanloopverliezen blijken uit de jaarrekeningen van het bedrijf.

Storeshippers werd in 2019 opgericht door logistiek ondernemers Pieter Paul van den Hoven en Rijk van Meekeren. Zij verwonderden zich erover dat een versgebakken pizza binnen een kwartier kon worden bezorgd, maar andere producten niet.

Daarom bouwden zij voor hun klanten zoals retailbedrijven en webwinkels een databank van bezorgdiensten die pakketjes bij winkels en lokale dark stores ophalen en bezorgen bij de consument. Dat is sneller en duurzamer dan de traditionele pakketbezorging uit centrale magazijnen. Sneller omdat het pakketje uit een locatie in de buurt komt, en duurzamer omdat de bezorgafstand korter is en er vaak wordt bezorgd door een fietskoerier.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-na-aanloopverliezen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212811391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Was dit nou een bezorgdienst of slechts middleware dienst tussen winkels en ZZP bezorgers?
pi_212811469
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 16:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Was dit nou een bezorgdienst of slechts middleware dienst tussen winkels en ZZP bezorgers?
Dat eerste.
pi_212811481
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat eerste.
Maar onderstaande klinkt meer als het tweede:
quote:
Daarom bouwden zij voor hun klanten zoals retailbedrijven en webwinkels een databank van bezorgdiensten die pakketjes bij winkels en lokale dark stores ophalen en bezorgen bij de consument.
pi_212811526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 16:42 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Maar onderstaande klinkt meer als het tweede:
[..]

Oh, excuus. Ik dacht dat het zelf fysiek de bezorging verzorgde en klanten voor dat bedrijf konden kiezen als een bedrijf die mogelijkheid aanbood.
pi_212811685
Waarom heeft zo'n startup überhaupt steun aangevraagd tijdens corona :') mooi dat het failliet is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212811737
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 16:58 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom heeft zo'n startup überhaupt steun aangevraagd tijdens corona :') mooi dat het failliet is
Gratis geld.
pi_212811744
Randstadproblemen :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 maart 2024 @ 12:49:54 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212822685
https://fd.nl/bedrijfslev(...)rtwinkels-verdwijnen
Twee alinea's
quote:
(...)
‘Wij denken dat er nog wel driehonderd sportwinkels zullen verdwijnen’, zegt Ron Bruinenberg. Hij is manager van de sportwinkeltak van EK Retail, waaronder de ketens Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot en veel ongebonden sportwinkeliers vallen. De helft omdat de ondernemers op een leeftijd zijn dat ze willen stoppen, de andere helft omdat ze opgebouwde belastingschuld uit de coronatijd niet kunnen terugbetalen.
(...)
quote:
(...)
Voor kleine sportwinkels om de hoek die niet bij een keten zijn aangesloten, het grootste deel van de markt, is het volgens hem moeilijk geworden. ‘Zij moeten nu de steun terugbetalen die ze in coronatijd hebben gekregen. Wie een eigen pand heeft kan het nog wel een tijdje uithouden, maar de retail is heel dun geworden. En de meterprijs gaat elk jaar omhoog. Je ziet ook sportwinkels veranderen in broodjeszaken.’
(...)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:06:22 #35
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212823572
Er zijn ook meer mensen die van broodjes houden dan van sporten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  dinsdag 19 maart 2024 @ 07:49:10 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212879275
RIP Blokker.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 19 maart 2024 @ 08:05:56 #37
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212879381
Binnenkort: weer wat extra gaten erbij in de winkelcentra (een paar honderd of zo).
pi_212879557
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 07:49 schreef Perrin het volgende:
RIP Blokker.
[ x ]
https://archive.ph/pb9H1

mooie paywall
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 08:42:22 #39
446930 crew  ESF1Gamer
pi_212879639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:05 schreef Eightyone het volgende:
Binnenkort: weer wat extra gaten erbij in de winkelcentra (een paar honderd of zo).
Blokker in de binnenstad van mijn woonplaats is al verdwenen l. Die zat er ook maar 2 jaar ofzo. Terwijl het filiaal net buiten de binnenstad nog wel open is. Net als een hele grote filiaal op een industrieterrein vol met winkels.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 08:45:21 #40
446930 crew  ESF1Gamer
pi_212879679
Verder ben ik wel benieuwd wat is er gebeurt met het bedrag van de bruidschat die familie Blokker heeft achtergelaten. Zeker in eigen zak gestoken?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:27:25 #41
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212880037
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:42 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Blokker in de binnenstad van mijn woonplaats is al verdwenen l. Die zat er ook maar 2 jaar ofzo. Terwijl het filiaal net buiten de binnenstad nog wel open is. Net als een hele grote filiaal op een industrieterrein vol met winkels.
In Uden hebben ze hem (van origine een joekel van een winkel) gehalveerd. Maar ja, bovenin liep toch zelden meer iemand.

In het restant valt dat btw ook wat tegen.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:29:52 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212880065
Haha enige nostalgie naar Blokker die ik nog heb is dat ze eind jaren 90 veel goedkope videofilms verkochten die ik als scholier dan kocht voor mijn filmverzameling.

Dat soort koopjesjagen is al lang niet meer nodig. Al had het lol op zichzelf in die tijd.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:37:10 #43
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212880138
Helemaal bovenin die van Uden was het ooit jaarlijks een soort kerstparadijs, inclusief een racebaan met een slee. Toen deden ze nog moeite.

Maar goed, daar vernieuwden ze na de 90's amper nog wat aan.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:39:28 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212880157
Achja, het bestaanrecht van Blokker is gewoon weg. Vervelend voor de mensen die er werken. Maar verder zal niemand er een traan om laten.
pi_212880338
De Blokker heeft niets wat men elders niet ook kan vinden, en het is ook niet zo dat er gepocht zou kunnen worden met een handig totaalaanbod onder 1 dak, want het fysieke assortiment vertoont regelmatig merkwaardige hiaten. Dat je die hiaten dan kan vullen door ze op blokker.nl bij een derde partij te bestellen is ook maar een halfslachtige oplossing.

Het is de zoveelste stenen keten die eigenlijk nooit zijn plek heeft kunnen vinden in het veranderde retaillandschap.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:58:15 #46
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212880374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat je die hiaten dan kan vullen door ze op blokker.nl bij een derde partij te bestellen is ook maar een halfslachtige oplossing.

Dan kan je net zo goed meteen naar Bol.
pi_212880413
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:58 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dan kan je net zo goed meteen naar Bol.
Idd. Wil trouwens daaraan toevoegen dat ik als verkoper ook weinig voordelen zie om naast bol ook op blokker.nl te verkopen.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 10:32:37 #48
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_212880703
De laatste keer dat ik bij blokker was had ik iets uitgezocht voor DE-punten. Toen bleek dat ik daarmee wou afrekenen was het ineens het laatste exemplaar (moest blijven staan). Ben er nooit meer geweest.
pi_212880753
Ik vind de Blokker toch wel fijn om snel een pan of zwabber of poetsdoekjes oid te halen. Niet dat ik meer dan 2 maal per jaar kwam. :P
  dinsdag 19 maart 2024 @ 10:56:20 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212880851
Blokker, vergane glorie die met Jaap ten grave is gedaald.
pi_212880873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:29 schreef Hexagon het volgende:
Haha enige nostalgie naar Blokker die ik nog heb is dat ze eind jaren 90 veel goedkope videofilms verkochten die ik als scholier dan kocht voor mijn filmverzameling.

Dat soort koopjesjagen is al lang niet meer nodig. Al had het lol op zichzelf in die tijd.
Kocht die bij de supermarkt voor minder dan vijf gulden. Een aflevering van Duckula en de levensveranderende film Chatterbox (over een verlegen vrouw wier vagina begint te praten, omdat de vagina zich tekort gedaan voelt).
  dinsdag 19 maart 2024 @ 11:23:47 #52
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212881116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:59 schreef Horzula het volgende:

[..]
Chatterbox
Is die ergens te streamen? Ik vraag dit voor een vriend.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 12:03:05 #53
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212881555
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Is die ergens te streamen? Ik vraag dit voor een vriend.
https://archive.org/details/chatterbox-sd
pi_212882357
Ik zou het wel gaan missen. Assortiment is toch net iets ruimer dan bijv. Action.
Die heeft bijv. geen stofzuigerzakken en tostiapparaten en zo. En de hierboven genoemde eierprikker. Ook heeft Blokker meer soorten ovenschalen, pannen en dat soort dingen. Dat zijn dingen die ik toch eerst even in mijn handen wil hebben voor ik ze koop.
En ik ruil er altijd mijn Sodastream-cilinder om.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_212882476
Ik haal m'n stofzuigerzakken bij de Action :@
Tap tap tap
  dinsdag 19 maart 2024 @ 13:52:36 #56
141482 Q.
JurassiQ
pi_212882641
Neeee, niet de Blokker! ;(
For great justice!
  dinsdag 19 maart 2024 @ 13:52:48 #57
141482 Q.
JurassiQ
pi_212882646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:39 schreef CherryLips het volgende:
Dankzij jou is de Blokker nu kapot. :(
For great justice!
pi_212882672
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:52 schreef Q. het volgende:

[..]
Dankzij jou is de Blokker nu kapot. :(
Graag gedaan.
Tap tap tap
pi_212882740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:05 schreef Eightyone het volgende:
En Blokker zit vrijwel altijd op A locaties. Dat heb je dus ook niet zomaar opgevuld want de huurprijzen van die panden zijn absurd hoog (of worden gewoon lekker fors verhoogd voor een nieuwkomer).
  dinsdag 19 maart 2024 @ 14:12:19 #60
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212882867
Hier lijken er regelmatig kleine/niet-ketengebonden ondernemers in leegstaande pandjes te komen, maar dat van Blokker zal idd te hoog gegrepen zijn (de verdwenen winkelruimte zit nu verstopt achter een deur, maar is er nog wel).
  dinsdag 19 maart 2024 @ 14:23:37 #61
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212882942
Hier in Den Helder is een behoorlijke tijd geleden (10-15 jaar) de bovenverdieping van de Blokker verdwenen. Daar hadden ze een speelgoedafdeling en een uitgebreider deel met droogmolen en wasmanden.

Na jaren van leegstand en sloop van alles behalve het geraamte van het V&D-gebouw zijn ze deze maand begonnen met het weer opbouwen van dit pand. Het plan is dat de Blokker daarheen verhuist als het klaar is, in 2026. Als ik dit zo lees lijkt het alsof de ontwikkelaar op zoek kan gaan naar een nieuwe gegadigde.

Het concentreren van het het winkelgebied is nog altijd gaande en begin deze maand is Scapino van de buitenrand verhuisd naar het leeggekomen pand van Big Bazar. We hebben ook nog een Wibra die wel een betere locatie kan gebruiken.

Bron: Den Helder in Beeld
pi_212883246
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:39 schreef CherryLips het volgende:
Mijn Action heeft die niet! Maar andere filialen zo te zien dus wel. Ga ik in de omgeving maar een ander, groter filiaal opsnorren.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 15:57:07 #63
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212883610
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 14:23 schreef Dagoduck het volgende:
Hier in Den Helder is een behoorlijke tijd geleden (10-15 jaar) de bovenverdieping van de Blokker verdwenen. Daar hadden ze een speelgoedafdeling en een uitgebreider deel met droogmolen en wasmanden.

Na jaren van leegstand en sloop van alles behalve het geraamte van het V&D-gebouw zijn ze deze maand begonnen met het weer opbouwen van dit pand. Het plan is dat de Blokker daarheen verhuist als het klaar is, in 2026. Als ik dit zo lees lijkt het alsof de ontwikkelaar op zoek kan gaan naar een nieuwe gegadigde.

Het concentreren van het het winkelgebied is nog altijd gaande en begin deze maand is Scapino van de buitenrand verhuisd naar het leeggekomen pand van Big Bazar. We hebben ook nog een Wibra die wel een betere locatie kan gebruiken.

[ afbeelding ]
Bron: Den Helder in Beeld
Zo verbrand men wel hard miljoenen. Die rebranding van Blokker (andere huisstijl o.a.) zal ook wel geld gekost hebben. Ik kan me eigenlijk niets herinneren of ze een goede webshop hebben, ik kom er nooit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En Blokker zit vrijwel altijd op A locaties. Dat heb je dus ook niet zomaar opgevuld want de huurprijzen van die panden zijn absurd hoog (of worden gewoon lekker fors verhoogd voor een nieuwkomer).
Hier in Eindhoven hebben we er schijnbaar drie. Een in het centrum en twee op minder drukke lokaties. Kan me niet voorstellen dat dat goed loopt. Die A-lokatie in hey centrum van ze is zo weer gevuld.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212886143
Waarom oogt en leest de website van die Mirage Retail Group waartoe Blokker behoort eigenlijk alsof hij in 2004 door een 16-jarige op z'n zolderkamertje in elkaar is geknutseld? Uiteraard, de consument komt daar normaliter niet maar dit is toch geen visitekaartje voor je organisatie joh :')
pi_212886206
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:06 schreef Felixa het volgende:

[..]
Mijn Action heeft die niet! Maar andere filialen zo te zien dus wel. Ga ik in de omgeving maar een ander, groter filiaal opsnorren.
En anders is er Amazon of Bol....
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  dinsdag 19 maart 2024 @ 20:03:01 #66
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212886216
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Waarom oogt en leest de website van die Mirage Retail Group waartoe Blokker behoort eigenlijk alsof hij in 2004 door een 16-jarige op z'n zolderkamertje in elkaar is geknutseld? Uiteraard, de consument komt daar normaliter niet maar dit is toch geen visitekaartje voor je organisatie joh :')
Dat is juist de minimalistische hedendaagse stijl.

Saai, maar precies zo gemaakt om op elk beeldschermformaat keurig mee te rekken.
  woensdag 20 maart 2024 @ 10:51:17 #67
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212890678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Minimalistisch is toch in tegenwoordig? In 2004 had je juist hele volle pagina's met overal bewegende afbeeldingen en van die lichtkrant-teksten.

Oh, edit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat is juist de minimalistische hedendaagse stijl.

Saai, maar precies zo gemaakt om op elk beeldschermformaat keurig mee te rekken.
Ja, dat dus.
  woensdag 20 maart 2024 @ 11:00:54 #68
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212890756
Er zit sowieso veel meer techniek in die site dan dat saparmurat_niyazov denkt.

Het is zeker geen Frontpage 2000(-achtige) creatie.
pi_212890862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:06 schreef Felixa het volgende:

[..]
Die bestel ik altijd bij https://www.stofzuigerzakken.nu/
Zacht prijsje, topproduct!

cc @CherryLips
  woensdag 20 maart 2024 @ 11:47:54 #70
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_212891331
Handyman (ghehehe) hebben we niet meer voor de stofzuigerzakken.
pi_212891567
quote:
9s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:47 schreef Dagoduck het volgende:
Handyman (ghehehe) hebben we niet meer voor de stofzuigerzakken.
heheheh 🍆
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 11:29:13 #72
8781 crew  Frutsel
pi_213058443
quote:
Leegloop uit top Blokker: 'Een heel slecht voorteken'

Operationeel directeur Dennis Besems vertrekt bij winkelketen Blokker. Zijn overstap naar bouwmarkt Gamma volgt op het plotselinge afscheid van algemeen directeur Jeanine Holscher in december en het tot dusverre onopgemerkt gebleven vertrek van financieel directeur Allard Visser.

Dat blijkt uit onderzoek door RTL Nieuws. "Het vertrek van het management is een heel slecht voorteken", zegt retail-expert Paul Moers. "Als het management in zo'n moeilijke situatie massaal opzegt, zegt mij dat eigenlijk alles. Het is niet erg loyaal dat ze een zinkend schip verlaten, en geeft ook aan dat ze er zelf geen vertrouwen meer in hebben. Het is een waardeloos signaal."

Leegloop
Eind november constateerde Blokker dat het spoedig te maken zou krijgen met een ernstige liquiditeitstekort. Daarop schakelde het de adviseurs van Ernst & Young in om naar financiering te zoeken. Sinds januari staat Blokker te koop. Maar de keten van 400 huishoudwinkels blijkt dus niet alleen te worden geplaagd door financiële problemen.

Het bedrijf zelf reageerde nog niet op vragen van RTL Nieuws.

In de top van Blokker is de afgelopen maanden sprake van een opmerkelijke leegloop. Eind november maakte Jeanine Holscher, die sinds oktober 2020 algemeen directeur van de winkelketen was geweest, plotseling bekend dat zij in januari zou opstappen.

Uit het register van de Kamer van Koophandel blijkt overigens dat Holscher haar taken als statutair directeur van Blokker al op 1 december neerlegde, vrijwel direct na de constatering van het verwachte liquiditeitstekort en de aankondiging van haar vertrek.

Exit financieel directeur
Uit datzelfde KvK-register blijkt dat op diezelfde dag ook de financieel directeur van Blokker Allard Visser (45) zijn taken neerlegde. Zijn vertrek bleef tot dusverre onopgemerkt.

Visser werkte sinds de herfst van 2019 voor Blokker, waar hij opklom tot de functie van Chief Financial Officer (COO). Eerder werkte hij voor Intertoys, Holland Casino, Action en telecombedrijven Telfort en KPN.

Vertrek Besems
Nu vertrekt dus operationeel directeur Besems bij Blokker. De voormalige supermarkt-man werkte zeven jaar bij het moederbedrijf Mirage Retail Group.

Voordat hij in het voorjaar van 2021 overstapte naar Blokker was Besems vier jaar operationeel directeur bij zusterbedrijf Big Bazar. Het grootste deel van die periode werkte hij al samen met Holscher, die tot de herfst van 2020 algemeen directeur van de koopjesketen was.

Aansturing 400 winkels
Besems was de afgelopen drie jaar als COO en 'directeur winkelbedrijf' van Blokker verantwoordelijk voor de aansturing van de 350 eigen vestigingen en 50 franchisewinkels van de keten huishoudwinkels.

Besems wordt over twee weken algemeen directeur bij bouwmarktketen Gamma, onderdeel van de retailconcern Intergamma. Gamma telt 166 doe-het-zelf-winkels in Nederland. De meeste daarvan zijn franchisevestigingen, winkels in handen van zelfstandige ondernemers.

Wenst Blokker succes
In een bericht op netwerksite LinkedIn bedankt Besems 'alle collega’s bij Blokker' voor de samenwerking, en wenst hen 'veel succes in de toekomst'.

"We hebben een mooie ontwikkeling met elkaar gemaakt en de weg vooruit verder vormgegeven door het optimaliseren van bestaande processen, verbeteren van de bedrijfsresultaten en het winkelnetwerk en het opstarten van vele nieuwe initiatieven."
pi_213059627
We zitten allemaal al maanden lang naar een groot zinkend schip te kijken ;(
pi_213059659
Het is eigenlijk al heel lang duidelijk waar en hoe dit gaat eindigen ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213062930
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

dinsdag 2 april 2024 @ 17:34:02 #76
40566 Ericr
Livewrong
pi_213063078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We zitten allemaal al maanden lang naar een groot zinkend schip te kijken ;(
Duurt al jaren natuurlijk en nu worden ze ook nog eens gegijzeld door een leegverkoop partij. Die partij ziet Blokker liever falen ook al hebben ze waarschijnlijk wel gelijk dat ze geen leningen meer verstrekken.
pi_213161216
quote:
Vers geld koppelt gezond Intertoys los van kwakkelend Blokker
Intertoys, de keten van 200 Nederlandse speelgoedwinkels, heeft vorig jaar een positief bedrijfsresultaat van 12,4 miljoen euro geboekt. De omzet steeg tot 208 miljoen euro. Een deal met Rabobank over een nieuwe lening moet ervoor zorgen dat het bedrijf niet wordt meegetrokken in de problemen van zusterbedrijf Blokker.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)toys-los-van-blokker
^O^
  woensdag 10 april 2024 @ 18:23:02 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213161598
Ik zag net in Amersfoort dat de Intertoys op de Varkensmarkt gesloten is maar dat er op het St. Jorisplein een Intertoys XL geopend is.
Allebei A-locatie trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213209915
Ze zijn niet failliet, maar ik dacht dat het wel een vermelding waard zou zijn.

Belgische schoenenketen Bristol overweegt vertrek uit Nederland door aanhoudende verliezen
De Belgische schoenen- en kledingketen Bristol zou overwegen om zich terug te trekken uit Nederland. Dat melden kenners zondag aan de Nederlandse krant ‘De Telegraaf’.
Bristol is een Belgisch familiebedrijf met 120 winkels in België en 80 in Nederland. De keten lijdt al jaren verlies. In 2022 boekte Bristol voor het eerst sinds 2016 bedrijfswinst, maar netto was er wel nog een half miljoen euro verlies. In november 2023 raakte bekend dat Bristol in Nederland worstelt met personeelstekorten en dalende cijfers. Winkels kregen er aangepaste openingstijden, sommige werden soms zelfs helemaal gesloten.

Bronnen melden aan ‘De Telegraaf’ dat Bristol serieus overweegt om te vertrekken uit Nederland. CEO Elise Vanaudenhove, de derde generatie aan het roer van het familiebedrijf, wil dat niet bevestigen. “Wij werken hard aan de ‘turn around’ in Nederland. Het klopt dat dat niet makkelijk is, maar dat wil zeker niet zeggen dat we het onmogelijk achten.”

Bij Bristol België, dat zijn hoofdzetel heeft in het Limburgse Beringen, was zondagmiddag niemand bereikbaar voor commentaar.

https://www.hln.be/buiten(...)tg0YYFsjfYCeAdQqXNJk
pi_213209961
Nooit geweten dat het een Belgisch bedrijf is :D
Ik dacht altijd Brits, vanwege de stad Bristol.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:59:53 #81
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213225775
Zit hier al mijn hele leven in de wijk, als kind nog wel eens geweest. Volgens mij had ik daar nog zo'n vingerskateboard vandaan.
pi_213225804
Bristol en de onmiskenbare geur van plastic schoenen zodra je een stap over de drempel zette :')
  dinsdag 16 april 2024 @ 11:29:17 #83
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213226033
Zitten hier om de hoek, kom er nooit. Enige dat ik van Bristol ken is de irritante radiocommercial.
  dinsdag 16 april 2024 @ 11:31:22 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213226047
Kwam daar als tiener nog wel eens omdat ze bij Bristol ook videofilms voor spotprijzen verkochten. Toch mooi voor een paar gulden Cliffhanger en The Terminator aan mijn verzameling toegevoegd toen. Moeten nog ergens bij mijn ouders liggen te vergeteren.
  dinsdag 16 april 2024 @ 11:33:18 #85
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213226057
Daar en bij Scapino heb ik op jonge leeftijd nog best wat pogingen gedaan om voor weinig wat te vinden wat er heel behoorlijk uit zag. Soms lukte het.

Gelukkig zat ik niet op een kakschool waar dure schoenen noodzaak waren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Eightyone op 16-04-2024 19:11:11 ]
pi_213241723
quote:
Woonwinkel Casa stoot winkels in Nederland af
De van oorsprong Belgische woonwinkelketen Casa, in handen van de Nederlandse investeerder Globitas, stoot Nederlandse winkels af aan concurrent Xenos en sluit daarbovenop verschillende vestigingen. Van de 34 Nederlandse winkels verdwijnt minstens een derde.

Vanaf mei krijgen de winkels in Eindhoven, Apeldoorn, Venlo, Breda, Terneuzen, Maastricht, Heerlen en Leeuwarden een Xenos-logo boven de deur, zo bevestigt financieel directeur Thomas van Beek van Xenos aan RTL Z.
Naast de winkels die aan Xenos worden overgedaan, blijkt Casa ook verschillende vestigingen te sluiten. Zo gaat een tweede winkel in Eindhoven in augustus dicht, vertelt een medewerker. Ook in Helmond en Den Haag gaan de zaken dicht.

Casa is een van oorsprong Belgische keten van woonwinkels, opgericht in 1975. Het bedrijf werd in 1988 overgenomen door Blokker Holding en werd vervolgens explosief internationaal uitgebouwd.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)winkels-nederland-af
pi_213241937
:')

De Xenos hier werd Casa, en nu weer terug naar Xenos. In een paar jaar tijd.
  donderdag 18 april 2024 @ 10:37:03 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213246342
CASA is ook weer een mislukte winkel uit het buitenland. Een comeback voor Xenos.
  donderdag 18 april 2024 @ 10:43:31 #89
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213246422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 10:37 schreef Hexagon het volgende:
CASA is ook weer een mislukte winkel uit het buitenland. Een comeback voor Xenos.
Terecht. Te dure, oninteressante winkel. Snap niet dat ze het nog zo lang volgehouden hebben. Ik wil mijn Xenos terug!
  donderdag 18 april 2024 @ 10:47:32 #90
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213246469
Er ligt binnenin veel, maar toch lokt het geheel op de een of andere manier niet uit tot lekker snuffelen.
pi_213247120
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 20:32 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

De Xenos hier werd Casa, en nu weer terug naar Xenos. In een paar jaar tijd.
De nieuwe Xenos zit hier in Zoetermeer schuin tegenover de Casa

hopelijk krijg ik m'n prijsmepper nu daar weer terug :(
pi_213247231
Xenos is prima inderdaad ^O^
pi_213304258
Vandaag voor het eerst sinds 20 jaar of zo iets bij Blokker gekocht :D
pi_213304309
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:03 schreef alpeko het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds 20 jaar of zo iets bij Blokker gekocht :D
Vertel ons meer!
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213304409
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:07 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Vertel ons meer!
Met alle liefde. Had een boomer voor me die perse wilde betalen met telefoon maar geen idee had hoe. En ik liep zelf de winkel uit met een schitterend wasrek. Kon gewoon niet wachten dus wilde die perse halen. Nee, eigenlijk geen idee waarom ik hem in de winkel heb gehaald.
pi_213321682
quote:
Blokker wacht nog op reddingsboei: ’We werken aan laatste details van herfinanciering’
De herfinanciering van Blokker is nog steeds niet rond, meldt topman Ynse Stapert van moederbedrijf Mirage Retail Group. Stapert zei twee weken geleden al dat de herfinanciering bijna rond was en dat hij naar verwachting deze week meer kan vertellen over de toekomst van de winkelketen. „We zijn er nog steeds heel druk mee bezig en zetten nu de laatste puntjes”, zegt hij donderdag.
pi_213322040
Ik moet toevallig een nieuwe tondeuse hebben.

Bij de Blokker is ie uiteraard niet in een filiaal in de buurt te vinden, en de levertijd via hun website is 6 (!!!) dagen.
En ook nog eens flink duurder dan elders (50 vs 35).
Tja :')

Bij Expert en Mediamarkt overigens ook niet voorradig in de filialen in de buurt.
En levertijden van 3 dagen.

Dan maar bij Bol besteld, morgen in huis.
A murky, forgotten land.
pi_213329825
Gister nog een nieuwe wc-borstel met houder gekocht bij de Blokker.
Bij Action waren deze op.
Bij Blokker waren dan weer de koekenpanbeschermers op.
  vrijdag 26 april 2024 @ 07:49:53 #99
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213329830
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 07:49 schreef jakosi het volgende:
Zulke dingen zul je altijd houden.
  vrijdag 26 april 2024 @ 07:50:01 #100
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213329833
quote:
Wat een avonturen
pi_213330293
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Met alle liefde. Had een boomer voor me die perse wilde betalen met telefoon maar geen idee had hoe. En ik liep zelf de winkel uit met een schitterend wasrek. Kon gewoon niet wachten dus wilde die perse halen. Nee, eigenlijk geen idee waarom ik hem in de winkel heb gehaald.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je bedoelt een droogrek?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213330576
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 09:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
[..]
Je bedoelt een droogrek?
Is hetzelfde
pi_213330599
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 09:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
[..]
Je bedoelt een droogrek?
Wtf. _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 19:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat ben je toch een lekker huisvrouwtje
pi_213330623
quote:
Koekenpanbeschermers, 3 keer woordwaarde *O*

Wist niet eens dat dat überhaupt bestond :D

Ik bescherm de mijne altijd met 4 valse rottweiler 😱
A murky, forgotten land.
pi_213330798
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 09:53 schreef alpeko het volgende:

[..]
Is hetzelfde
Natuurlijk niet. Je hangt toch je kleding eraan NA het wassen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213331166
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Je hangt toch je kleding eraan NA het wassen
Je hangt na het wassen de was op.
pi_213331193
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:44 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je hangt na het wassen de was op.
Je hangt wat de was was op om te drogen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213331479
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:45 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Je hangt wat de was was op om te drogen
Niet perse. Soms is het al droog en dan mag het gewoon nog eventjes lekker rusten. Het blijft was. Ook als het droog is. Het blijft niet nat. Wasrek is gewoon een ruimer begrip. Gelukkig hebben ze bij de Blokker zowel wasrekken als droogrekken.
pi_213331582
De definitie van wasgoed is textiel dat gewassen moet worden, ofwel net gewassen is.

Wasrek en droogrek is allebei goed.
Zal wel regiogebonden zijn net zoals friet/patat en koelkast/ijskast.

En het is friet en koelkast :7
En wasrek.
A murky, forgotten land.
pi_213331831
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
De definitie van wasgoed is textiel dat gewassen moet worden, ofwel net gewassen is.

Wasrek en droogrek is allebei goed.
Zal wel regiogebonden zijn net zoals friet/patat en koelkast/ijskast.

En het is friet en koelkast :7
En wasrek.
Jij woont zo ver dat je het friet kunt noemen.

Even kijken of onze vriendschap intact blijft. @alpeko Het is patat, toch?
pi_213331844
Net onder Nijmegen *O*
A murky, forgotten land.
pi_213331859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:43 schreef Pisces29 het volgende:

Even kijken of onze vriendschap intact blijft. @:alpeko Het is patat, toch?
Voor jou wel. Ik kom daar in mijn omgeving niet mee weg.
pi_213333117
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:45 schreef alpeko het volgende:

[..]
Voor jou wel. Ik kom daar in mijn omgeving niet mee weg.
Als je maar weet hoe het zit dan is onze kabel even sterk als altijd. _O_
pi_213333215
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 13:53 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Als je maar weet hoe het zit dan is onze kabel even sterk als altijd. _O_
:*
  zondag 28 april 2024 @ 10:54:11 #115
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_213352247
quote:
Het gaat om deze filialen:

Augsburg
Berlin Ringcenter
Berlin Spandau
Berlin Tempelhof
Chemnitz
Essen
Köln Breite Straße
Leonberg
Mainz
Mannheim
Oldenburg
Potsdam
Regensburg Neupfarrplatz
Trier Fleischstraße
Wesel
Würzburg

https://www.tagesschau.de(...)schliessung-102.html
  Redactie Frontpage zondag 28 april 2024 @ 13:32:21 #117
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_213352612
Verkeerde topic :')
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_213352961
Dat was al even bekend toch? Kleve blijft zeker vanwege de Nederlanders :')
Tap tap tap
pi_213352969
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 13:32 schreef Djeez het volgende:
Verkeerde topic :')
KPD is een deurtje verder.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 april 2024 @ 19:18:58 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_213364918
quote:
het slagveld bij Signa helpt niet echt mee zeg maar
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_213367099
Net als je een dweil nodig hebt.
pi_213367869
Interessante cijfers in dit nieuwsbericht. Het totale aantal winkels is weer wat gestegen vorig jaar, maar in de stadscentra verdwijnen er juist winkels.

Jarenlange daling van aantal winkels zette vorig jaar niet door
quote:
Door Hanna Ozinga
30 apr 2024 om 00:02
0 reacties
Begin dit jaar waren er in Nederland ruim 83.000 fysieke winkels. Dat aantal nam vorig jaar met 1.100 toe en daarmee is de dalende trend van de afgelopen jaren onderbroken, blijkt uit cijfers van statistiekbureau CBS.

Sinds 2010 daalde het aantal winkels in Nederland vrijwel onafgebroken. Alleen in 2022 was er even een stijging te zien.

Maar dankzij een lichte stijging van 1,3 procent afgelopen jaar waren er begin dit jaar weer bijna evenveel fysieke winkels als twee jaar eerder. Toch zijn er nog altijd minder winkels dan voor de coronacrisis in 2020, toen er nog ruim 84.000 waren.

Het aantal boekenverkopers is met 12,9 procent relatief het sterkst gestegen. Dat is verrassend, want het aantal boekenwinkels nam in 2021 nog het hardst af. Het aantal doe-het-zelfzaken nam met 310 winkels in absolute aantallen het meest toe.

Verkopers van wit- en bruingoed (-3,3 procent) en audio- en video-opnamen (-2 procent) verdwenen het meest afgelopen jaar. Toch verdwenen er een stuk minder van dit soort winkels dan in 2022, toen beide met circa 7,5 procent afnamen.

Tegenover de totale stijging van het aantal winkels in Nederland staat een daling in de winkelstraten van grote steden. Vorige week bleek uit onderzoek van vastgoedadviseur Colliers dat er in stadscentra juist veel winkels zijn verdwenen. Deze maken vaak plaats voor onder andere horeca en tattooshops.
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:14:45 #123
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213370876
Binnenkort resteert er weinig meer van Sacha.

Een beetje een keten van rond het jaar 2000, voor mijn gevoel.

https://nos.nl/artikel/25(...)deel-van-de-filialen

quote:
"Je ziet een verdere beweging naar online shoppen."
Ja, maar hoe pas je die schoenen dan? Zeker als je moeilijke voeten hebt, waar maar weinig schoenen echt goed omheen passen (o.a. die van mezelf, en dat zullen lang niet de enige zijn).
pi_213370921
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:14 schreef Eightyone het volgende:
Ze bestaan al sinds begin jaren 70 _O-

quote:
Het bedrijf vindt zijn oorsprong in 1909, toen de eerste schoenenfabriek onder de naam Termeer opent. In de eeuw daarop groeide dat uit tot het moederbedrijf, met vanaf begin jaren 70 de eerste winkel van dochterbedrijf Sacha. De keten heeft het al enige tijd moeilijk. In 2020 ging de Belgische tak met zeventien winkels failliet.
pi_213370931
Willen wij termeer of terminder 😱
A murky, forgotten land.
pi_213370970
quote:
Binnenkort resteert er weinig meer van Sacha.

https://nos.nl/artikel/25(...)deel-van-de-filialen
[..]
Ja, maar hoe pas je die schoenen dan? Zeker als je moeilijke voeten hebt, waar maar weinig schoenen echt goed omheen passen (o.a. die van mezelf, en dat zullen lang niet de enige zijn).
De minst leuke schoenenwinkel waar ik voor heb gewerkt.
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:52:52 #127
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213371218
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:25 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
De minst leuke schoenenwinkel waar ik voor heb gewerkt.
Vertel.
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:16:30 #128
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:20:01 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213371456
quote:
[..]
Je koopt 1 paar schoenen op goed geluk en als ze passen blijf je hetzelfde model, maar dan in andere uitvoeringen online bestellen. Zo doe ik het zelfs met hardloopschoenen.
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:25:56 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213371505
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je koopt 1 paar schoenen op goed geluk en als ze passen blijf je hetzelfde model, maar dan in andere uitvoeringen online bestellen. Zo doe ik het zelfs met hardloopschoenen.
Bij nette lederen laarsjes werkt dat wat minder goed dan bij sneakers.

Hele smalle voeten, die ook in schoenen met zogenaamd de juiste maat al snel verzuipen, zijn niet echt handig.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 12:08:30 #131
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213414153
pi_213414743
quote:
We hebben antwoord op de TT-vraag.
pi_213414759

"De familie Blokker verkocht het bedrijf in 2019."

Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 14:12:04 #134
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213415385
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:19 schreef 1superbeschuitje het volgende:
[ afbeelding ]

"De familie Blokker verkocht het bedrijf in 2019."

[ afbeelding ]
aka het bedrijf Blokker wordt leeggezogen net als toen met de V&D
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_213416692
Gordon Brothers, dat klinkt als een fout zanggroepje :')
A murky, forgotten land.
pi_213416700
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:32 schreef StateOfMind het volgende:
Weet niet waar je dat zag. Dat klinkt fout.
pi_213416721
Als je al 10 jaar verlies lijdt dan is dat toch een teken
pi_213416729
De Roelvinkjes. Oh nee. Die bestaan echt.
pi_213416749
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Weet niet waar je dat zag. Dat klinkt fout.
Post 133, de geldschieters van Blokker :s)
A murky, forgotten land.
pi_213416768
Bijzonder. Lijkt op witwassen.
pi_213440170
quote:
Weer uitstel van executie. Knap hoor.
pi_213777787
Na de Zwitserse Esprit is nu ook de Europese Esprit failliet. Binnenkort mogelijk ook de Nederlandse winkels dicht. Weer een vertrouwde keten verdwenen.
  maandag 3 juni 2024 @ 17:41:44 #143
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213777833
Niet goedkoop genoeg voor de ene groep, niet genoeg uitstralend voor de ander.
  maandag 3 juni 2024 @ 17:53:59 #144
16715 Mylene
*schatje*
pi_213777950
Bristol goed ook niet goed in België.

https://fashionunited.nl/(...)rs-aan/2024060360980
  maandag 3 juni 2024 @ 18:26:41 #145
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213778223
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:35 schreef Coppi het volgende:
Na de Zwitserse Esprit is nu ook de Europese Esprit failliet. Binnenkort mogelijk ook de Nederlandse winkels dicht. Weer een vertrouwde keten verdwenen.
Bron? Ik zie alleen nog maar dat ze het hebben aangevraagd
pi_213778243
quote:
Verbaast me ergens niks. Ze hadden een rebranding gedaan ofzo volgens een artikel https://fashionunited.nl/(...)adatie/2023072758003 . Met als gevolg dat ze voor sommige basic artikelen ineens bizarre prijzen gingen vragen.

Basic T-shirt met logo voor 70e (was altijd 25-30 ofzo)
https://www.esprit.nl/p/t(...)-044EE2K339_322.html

Basic grijs joggingshort voor 110e
https://www.esprit.nl/p/sweatshort-van-katoen-044EE2C318_040.html

Basic effen t-shirt voor 40e
https://www.esprit.nl/p/t(...)-993EO2K303_310.html

etc.

Je moet wel heeeeel erg geluk hebben wil dit soort marketingstrategieën (en ms daarbij toch ook een heel klein stukje kwaliteitsverbetering, maar dat weet ik niet) aanslaan.
  maandag 3 juni 2024 @ 18:45:16 #147
40566 Ericr
Livewrong
pi_213778434
Esprit was al kwalitatief beter dan meeste Inditex spul maar zeker dat soort prijzen niet waard.

Die markt is echter amper wat te verdienen omdat het spel al gewonnen is door een aantal grote spelers waarbij in Nederland The Sting het nog opvallend goed doet
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2024 @ 20:28:39 #148
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213779892
Esprit basic shirts zijn wel mijn favoriet, niet al te duur (voor de rare prijsexplosies dan) en kwalitatief gewoon goed. Merkte al wel dat het aanbod bij met name resellers als Zalando en Wehkamp al drastisch was ingeperkt, dus zal ook niet lang meer duren voor die omvalt dan, zonde.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 3 juni 2024 @ 20:38:01 #149
62419 CherryLips
chocoholic
pi_213780053
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:28 schreef Modus het volgende:

[..]
Verbaast me ergens niks. Ze hadden een rebranding gedaan ofzo volgens een artikel https://fashionunited.nl/(...)adatie/2023072758003 . Met als gevolg dat ze voor sommige basic artikelen ineens bizarre prijzen gingen vragen.

Basic T-shirt met logo voor 70e (was altijd 25-30 ofzo)
https://www.esprit.nl/p/t(...)-044EE2K339_322.html

Basic grijs joggingshort voor 110e
https://www.esprit.nl/p/sweatshort-van-katoen-044EE2C318_040.html

Basic effen t-shirt voor 40e
https://www.esprit.nl/p/t(...)-993EO2K303_310.html

etc.

Je moet wel heeeeel erg geluk hebben wil dit soort marketingstrategieën (en ms daarbij toch ook een heel klein stukje kwaliteitsverbetering, maar dat weet ik niet) aanslaan.
Ja! Ik had er superleuke schoenen gezien. Meestal kosten die gympen daar vijftig euro ofzo, deze waren ineens 80. Dat gaat me dan wel te ver.
Tap tap tap
  dinsdag 4 juni 2024 @ 10:15:27 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213783867
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:32 schreef StateOfMind het volgende:
Gordon brothers The Voices of the board.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 13:14:34 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213785806
quote:
Esprit had tot 10 jaar terug ook prima mannenkleding. Heb t nog. Maar toen stopte ze met de mannenafdeling hier.

Ja helaas. Ga er niet speciaal voor naar de Kalverstraat.

Eigen schuld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213786831
Jammer, ik vond Esprit altijd wel fijn, al kwam ik op het laatst alleen nog af en toe in de outlet. Dus wat dat betreft heb ik weinig recht van klagen
pi_213797385
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Esprit had tot 10 jaar terug ook prima mannenkleding. Heb t nog. Maar toen stopte ze met de mannenafdeling hier.

Eigen schuld.
Voor mij is het ook een keten van vroeger. Eerst werd de kwaliteit slechter, toen de ontwerpen saaier en daarna de prijzen hoger.
  woensdag 5 juni 2024 @ 14:42:51 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213797412
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:41 schreef Coppi het volgende:

[..]
Voor mij is het ook een keten van vroeger. Eerst werd de kwaliteit slechter, toen de ontwerpen saaier en daarna de prijzen hoger.
Dan vraag je er om inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213797701
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eigen schuld.
De winkel hier is vorig jaar al dicht gegaan, naar de herenafdeling was al jaren hopeloos. Serieus grote winkel, waar achterin een klein hoekje herenkleding hing.
Je kon vroeger als man al beter terecht bij de Espritafdeling in de V&D dan in de Espritwinkel zelf :')
A mind with a heart of it's own
pi_213797728
quote:
Noodlijdend Bristol zoekt koper, 'grote uitverkoop' om overeind te blijven
Schoenen- en kledingketen Bristol zit in zwaar weer. Het van oorsprong Belgische bedrijf wil reorganiseren en zoekt overnamekandidaten voor de winkels in België en Nederland. Vanaf donderdag is er uitverkoop in die winkels om het bedrijf overeind te houden.

"Alle prioriteit ligt nu op het reorganisatieproces", zegt een woordvoerder van het bedrijf tegen RTL Z. Vrijdag hoort moederbedrijf Euro Shoe Group of de rechter in België akkoord gaat met een 'adempauze' die de schuldeisers van het bedrijf op afstand houdt en de tijd geeft om het roer om te kunnen gooien.

Samen met een aangewezen gerechtsmandataris, een soort curator, zal er vervolgens worden gezocht naar overnamekandidaten. Eerder meldde het bedrijf in de Belgische krant De Tijd al dat verkoop van het hele of delen van het bedrijf beide een optie zijn.

Vanaf donderdag start een grote uitverkoop in de ongeveer 80 winkels in Nederland en 117 in België. Dat is volgens de woordvoerder nodig om in de tussentijd de 'continuïteit van het bedrijf te garanderen'.

Personeel betalen
Daarmee wordt onder meer bedoeld dat het personeel zoveel mogelijk behouden moet worden en de salarissen op tijd betaald kunnen worden. In Nederland werken ongeveer 650 mensen voor het bedrijf. "Alle winkels blijven voorlopig open."

Het zijn drukke, heftige tijden, beamen de woordvoerder en ceo van het bedrijf, Elise Vanaudenhove. We spreken haar kort per telefoon, maar op verdere vragen wil ze niet reageren. Ruim een half jaar geleden liet ze aan RTL Z al weten dat het de vraag was of haar bedrijf het zou redden.

Bristol kampt al jaren met tegenvallende cijfers en moest eerder al winkels sluiten.Toch was er destijds ook nog hoop, zo verklaarde Vanaudenhove 'in transitie' te zijn en er hard aan te werken om het stoffige imago van de keten in Nederland op te poetsen. "Een budgetketen voor de hele familie."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)alarissen-te-betalen
Flinke uitverkoop vanaf morgen dus.

Grote speler ook in Nederland. Vroeger ging ik daar heen als ik simpele en goedkope schoenen nodig had.
Ik heb nog simpele sportschoenen nodig voor mijn wekelijkse fitness sessie. Maar even kijken bij de uitverkoop.
pi_213797823
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Flinke uitverkoop vanaf morgen dus.

Grote speler ook in Nederland. Vroeger ging ik daar heen als ik simpele en goedkope schoenen nodig had.
Ik heb nog simpele sportschoenen nodig voor mijn wekelijkse fitness sessie. Maar even kijken bij de uitverkoop.

Ik hoorde het vanochtend. Ik wist überhaupt niet dat het nog bestond.
Zal voor een groot deel de concurrentie van Decathlon zijn waar ze last van hebben gok ik.
pi_213797852
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:25 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik hoorde het vanochtend. Ik wist überhaupt niet dat het nog bestond.
Zal voor een groot deel de concurrentie van Decathlon zijn waar ze last van hebben gok ik.
Het is een degelijk, maar vreselijk saai bedrijf. Zeg maar de Zeeman onder de schoenen.
  donderdag 13 juni 2024 @ 05:43:06 #159
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213887675
https://www.nu.nl/economi(...)t-weer-failliet.html

En ze willen weer een doorstart maken :')
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 07:13:57 #160
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213887935
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2024 05:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

Kleding die er hangt is veel te duur geprijsd, dus die doorstart gaat ook mislukken
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  donderdag 13 juni 2024 @ 09:33:06 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213889003
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 07:13 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Kleding die er hangt is veel te duur geprijsd, dus die doorstart gaat ook mislukken
Inderdaad, way overpriced daar + de duurdere winkelpanden in de stad. De formule werkt niet meer.
  donderdag 13 juni 2024 @ 14:13:55 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213892259
Blijkbaar zit het tegen bij Leen Bakker/Kwantum

https://www.nu.nl/economi(...)-en-leen-bakker.html
pi_213892347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:13 schreef Hexagon het volgende:
Blijkbaar zit het tegen bij Leen Bakker/Kwantum

https://www.nu.nl/economi(...)-en-leen-bakker.html
Tja.....gisteren nog in het nieuws:

quote:
Tonnen aan boetes voor retailers G-Star, Tommy Hilfiger en Leen Bakker om nepkortingen
Webshops van G-Star, Tommy Hilfiger, Leen Bakker en JYSK hebben boetes gekregen omdat ze kortingsacties hielden die volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) nep waren. Bij de afprijzingen klopte de 'van-prijs' niet, stelt de marktwaakhond. Dat is misleiding, omdat de korting zo lager uitvalt of niet bestond.
https://www.deondernemer.(...)nepkortingen~bc1523a
pi_213893453
Al wat gedateerd: https://retailtrends.nl/n(...)de-van-winkelbestand

Het zal weinig impact hebben op de Nederlandse winkelstraat met alleen een winkel in Amsterdam. Persoonlijk vind ik het wel jammer.

Vandaag was ik in Antwerpen en daar was de winkel toevallig vandaag open voor een leegverkoop.
pi_213970459
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2024 05:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

Niet gelukt.

quote:
Het is de Nederlandse winkels van kledingmerk Scotch & Soda niet gelukt een doorstart te maken. Dat melden de curatoren van het failliete bedrijf.
Volgens hen waren er wel gegadigden met serieuze interesse, maar zij haakten af omdat ze niet ook het merk Scotch & Soda konden kopen.

De fysieke winkels gaan nu dicht. De webwinkel wordt door een ander bedrijf in de lucht gehouden.
https://www.nu.nl/economi(...)er-direct-dicht.html
pi_213989666
twitter
pi_213990006
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Gaming is dood. @Coco
pi_213990103
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 21:10 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Gaming is dood. @:coco
Fysiek gamen is veel minder populair. De markt voor games an sich stijgt nog ieder jaar.
pi_213990128
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 21:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Fysiek gamen is veel minder populair. De markt voor games an sich stijgt nog ieder jaar.
Woke rotzooi. Vijanden zijn aliens geworden.
  donderdag 20 juni 2024 @ 21:51:34 #170
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213990890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
Er sloten al zoveel vestigingen de afgelopen jaren dat dit geen verrassing is
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 juni 2024 @ 16:41:45 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213998482
quote:
Twintig herenmodewinkels van Adam en Duetz en twee webshops zijn vandaag gesloten. De eigenaren Astrid en Pim Duetz van familiebedrijf Quality of Life uit Zeist zullen faillissement aanvragen. Dat zal gevolgen hebben voor in totaal zeventig werknemers.

De familie heeft, ondanks een poging om met de schuldeisers via een Whoa-procedure tot schuldsanering te komen, een faillissement niet kunnen vermijden. De met deze procedure gepaard gaande kosten en het natte voorjaar zijn het 167 jaar oude bedrijf volgens de eigenaren fataal geworden. Ook een ingezette stijgende lijn van de webshops kon het bedrijf uiteindelijk niet redden.

‘Samen met het gehele team hebben wij tijdens en na de coronatijd keihard gewerkt om het bedrijf weer op de rails te krijgen’, schrijven de eigenaren in een persbericht. ‘Naast hoge energieprijzen en stijgende loonkosten waren er tegenslagen bij het integreren van het in 2018 overgenomen Adam en de daarbij behorende webshop en logistiek. Dit leidde niet alleen online tot omzetverlies maar ook in de fysieke winkels. Het duurde helaas te lang voordat de zaak weer op de rit was.’

De medewerkers zijn geïnformeerd over de faillissementsaanvraag. Wat de gevolgen voor hen zullen zijn, is nog niet bekend.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfslev(...)en-faillissement-aan
pi_214115978
quote:
Lingerieketen Hunkemöller heeft in 2023 een nettoverlies geleden van 141,8 miljoen euro. Vanwege de moeilijke markt werden vorig jaar 45 winkels gesloten en dit jaar zullen er nog eens 45 hun deuren definitief dicht doen.
Dat blijkt uit de jaarcijfers van het Nederlandse bedrijf over het boekjaar 2023, dat liep tot en met januari van dit jaar.

Hunkemöller had het in het afgelopen jaar aan twee kanten lastig. Zo had het veel last van de hoge inflatie, waardoor de kosten stijgen. Ook kampten consumenten met een lager besteedbaar inkomen. Daardoor daalde de omzet met bijna 8 procent tot 542 miljoen euro.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ler-90-winkels-dicht
  maandag 1 juli 2024 @ 14:07:21 #173
38496 Perrin
pi_214116012
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 14:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zijn een boel centjes.
  maandag 1 juli 2024 @ 14:08:30 #174
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214116025
Hunkemöller. Eentje waarvan ik dacht dat ze het nog best goed deden.

Niet dus.
  maandag 1 juli 2024 @ 14:32:42 #175
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214116233
quote:

[..]

Ik kom er ook nooit ;)
pi_214116925
quote:

[..]

Het wordt heel moeilijk voor retail in de hoofdstraten van de binnensteden. Eigenlijk kun je alleen overleven met eigen vastgoed, hoge marges en hoge omloopsnelheden. Kleding, schoenen en cosmetica zijn de laatste overlevers en die leggen nu ook langzaam het loodje.

Het is wachten op een soort van IKEA, Hornbach of Intratuin voor kleding.
pi_214116968
quote:
15s.gif Op maandag 1 juli 2024 14:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat zijn een boel centjes.
14.180.000.000 centjes om precies te zijn 8-)
A murky, forgotten land.
pi_214117044
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:57 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Het wordt heel moeilijk voor retail in de hoofdstraten van de binnensteden. Eigenlijk kun je alleen overleven met eigen vastgoed, hoge marges en hoge omloopsnelheden. Kleding, schoenen en cosmetica zijn de laatste overlevers en die leggen nu ook langzaam het loodje.

Dat is er al, maar dan online: SHEIN, Temu en AliExpress kapen al die omzet weg omdat het goedkope rommel is. De wegwerpmaatschappij in volle glorie. Mensen gaan geen duur ondergoed meer kopen bij een Hünkemoller als je voor een paar euro online kunt kopen. Kwaliteit is (vrijwel) niet meer van belang.
pi_214117260
quote:

Die heb je toch al met oa H&M, Zara en Primark? Of bedoel je meer qua locatie?

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is er al, maar dan online: SHEIN, Temu en AliExpress kapen al die omzet weg omdat het goedkope rommel is. De wegwerpmaatschappij in volle glorie. Mensen gaan geen duur ondergoed meer kopen bij een Hünkemoller als je voor een paar euro online kunt kopen. Kwaliteit is (vrijwel) niet meer van belang.
Is de Hünkemoller de V&D van lingerie?
pi_214117305
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[..]
Is de Hünkemoller de V&D van lingerie?
Midden segment denk ik zo.
pi_214118556
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit ja. En de mensen die alles lekker goedkoop kopen zijn ook dezelfde lui die op “feesboek” lekker lopen te klagen dat de binnenstad kapot gaat, dat het vroeger zo veel beter en gezelliger was en dat de huurprijzen veeeeel te hoog zijn en dat komt door de gemeente (weten hun veel)
pi_214123108
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Die heb je toch al met oa H&M, Zara en Primark? Of bedoel je meer qua locatie?
[..]
Ik bedoelde inderdaad de locatie. Grote alleenstaande locaties aan de periferie van de stad met lage kosten per vierkante meter en gratis parkeren.

Wat het meest in de buurt komt is Decathlon denk ik.
pi_214125535
nvm
  donderdag 11 juli 2024 @ 21:35:48 #184
16715 Mylene
*schatje*
pi_214255286
Rechtbankverslag
Oorlog in familie Blokker om fortuin: weduwe beticht zoons van doodsbedreigingen

Zo, dat zijn vieze spelletjes, premium artikel, lezen via webpage archive.
  donderdag 11 juli 2024 @ 21:38:21 #185
38496 Perrin
pi_214255312
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 21:35 schreef Mylene het volgende:
Rechtbankverslag
Oorlog in familie Blokker om fortuin: weduwe beticht zoons van doodsbedreigingen

Wat hebberigheid met mensen doet.
  donderdag 11 juli 2024 @ 21:42:09 #186
16715 Mylene
*schatje*
pi_214255354
quote:

[..]

Uniqlo.

Overigens is de Victoria’s Secret aan het Koningsplein in Amsterdam die alle collecties verkocht, ook al een tijd dicht.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 14:46:50 #187
38496 Perrin
pi_214262173
In het VK:
Carpetright goes into administration putting all of its 272 stores and up to 3,000 jobs at risk

Weet niet in hoeverre de NL keten ook wordt geraakt.
pi_214262208
Carpetwrong 😱
A murky, forgotten land.
pi_214262433
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 21:35 schreef Mylene het volgende:
Rechtbankverslag

https://archive.ph/Ee8DK

deel het archieflinkje dan gewoon ook even :')
  vrijdag 12 juli 2024 @ 18:39:08 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_214264822
Doodsbedreigingen, 10 miljoen leergeld verbrassen, een vervalste DNA-test. Een scenario waar mening soapschrijver nog een puntje aan kan zuigen. Bijna een eigen topic waardig.
pi_214319767
quote:
Ambitieuze Amsterdamse restaurantketen The Avocado Show is bankroet
The Avocado Show, de van oorsprong Amsterdamse keten van avocadorestaurants, is failliet. Ooit telde het horecabedrijf ruim twintig vestigingen, maar door corona en een verkeerde strategie knapte de groene bubbel.
The Avocado Show werd in 2017 opgericht door ondernemers Ron Simpson en Julien Zaal. Zij wilden met hun restaurant in Amsterdam inspelen op de destijds snel groeiende populariteit van avocado's. "Binnen vijf jaar hebben we honderd vestigingen", zei Simpson in 2017 optimistisch tegen RTL Z.

Inzakken avocado-hype
In 2017 zeiden oprichter Simpson en een investeerder nog tegen RTL Z niet bang te zijn voor het inzakken van hype rond avocado's. Volgens hen was het product zo gezond en veelzijdig dat het geliefd zou blijven. Of het knappen van de groene bubbel uiteindelijk toch een rol heeft gespeeld in het faillissement, is onduidelijk. Directeur Spangenberg wilde op die vraag geen commentaar op geven.

Wel benadrukt zij dat de twee restaurants in Amsterdam voorlopig nog openblijven. "De toekomstige mogelijkheden van deze locaties zullen verder worden verkend." Curator Duco van Dongen, die het faillissement moet afwikkelen, zegt 'de komende week meer duidelijkheid te verwachten over wat de toekomst voor de failliete bedrijven brengt'.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)vocado-show-failliet
quote:
The Avocado Show staat bekend om hun ‘Pretty Healthy Food’: gerechten gemaakt van duurzame avocado’s die erg ‘instagrammable’ worden gepresenteerd.
https://www.parool.nl/ams(...)ronacrisis~b74d9561/
  woensdag 17 juli 2024 @ 17:33:15 #192
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214319999
Hipster/millennials-trend.

Jongere generaties vreten die dingen simpelweg minder.
pi_214320025
Avocadohype? _O- Die heb ik echt helemaal gemist.
pi_214320028
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:33 schreef Eightyone het volgende:
Hipster/millennials-trend.

Jongere generaties vreten die dingen simpelweg minder.
Oudere generaties ook niet :D
Heb het iig nog nooit op.
En thuis vroegah hebben we het ook nooit op.
A murky, forgotten land.
  woensdag 17 juli 2024 @ 17:39:39 #195
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214320053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Avocadohype? _O- Die heb ik echt helemaal gemist.
Is er geweest, vooral onder het slag dat zich nogal druk maakt om haar (meestal waren het vrouwen) Instagram-imago.

Maar niet hier in 'de provincie'.

Erg lekker vind ik ze btw niet.
pi_214320074
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:39 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Is er geweest, vooral onder het slag dat zich nogal druk maakt om haar (meestal waren het vrouwen) Instagram-imago.

Maar niet hier in 'de provincie'.

Erg lekker vind ik ze btw niet.
Sowieso: als de beste kwaliteit van je restaurant is dat je eten 'instagrammable' is, dan verdien je het gewoon om failliet te gaan.
  woensdag 17 juli 2024 @ 17:43:29 #197
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214320078
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Sowieso: als de beste kwaliteit van je restaurant is dat je eten 'instagrammable' is, dan verdien je het gewoon om failliet te gaan.
Als dat woord in een recensie staat, gaan direct de alarmbellen af.
  woensdag 17 juli 2024 @ 17:59:10 #198
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_214320222
Echt nog nooit van die keten gehoord. Aangezien ze zich meer Instagram hebben gericht, duidelijk niks aan gemist.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_214320314
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een ander woord voor 'het ziet er mooi uit op foto's, maar het is niet te vreten'.
A murky, forgotten land.
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:40:31 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_214320570
Waarom een menukaart met gerechten met steeds hetzelfde ingredient, daarvan weet je toch van te voren al dat men het een x beu is.
pi_214381704
Esprit is de volgende. Zeer jammer want kocht daar best vaak kleding en waren echt van goede kwaliteit.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 11:42:40 #202
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214381851
pi_214381935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 11:27 schreef Eppie_NL het volgende:
Esprit is de volgende. Zeer jammer want kocht daar best vaak kleding en waren echt van goede kwaliteit.
Had er gister bijna schoenen besteld, durf het nu niet meer aan :')
Tap tap tap
  dinsdag 23 juli 2024 @ 13:32:02 #204
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214382756
quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)gt-faillissement-aan
  dinsdag 23 juli 2024 @ 13:58:25 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214382930
quote:
Ik vond het toch een beetje ouwelijk en gedateerd.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 14:25:36 #206
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214383084
Prima als je iets nodig had waarvan het handig was als het er neutraal uit zag en overal bij stond.

Een winterjas bijvoorbeeld. Vanwege de prijs leg je daar niet snel een verzameling van aan.
pi_214383243
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 13:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik vond het toch een beetje ouwelijk en gedateerd.
Zo ben ik.
Tap tap tap
pi_214384745
Wel jammer want het was vaak behoorlijk goed spul voor een prima prijs. Ik heb shorts van hun van 10+ jaar oud nog zonder gaten/rafels, enkele t-shirts hetzelfde verhaal.

Was al opvallend dat (inmiddels alweer even terug) de winkel in Rdam toen ineens drastisch kleiner werd (met een mannen-'afdeling' van nog maar 5 bij 5 ofzo), en de winkel in DH werd beneden ook met de jaren leger, zo leek het ook wel eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Modus op 23-07-2024 17:30:40 ]
pi_214386315
Laten we anders een bingo maken voor de volgende? Ik zet alvast Shoeby, Terstal en Da erop.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 20:05:51 #210
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214386352
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:40 schreef Aventura het volgende:
Waarom een menukaart met gerechten met steeds hetzelfde ingredient, daarvan weet je toch van te voren al dat men het een x beu is.
Frietkotten in België gaan toch echt al een behoorlijke tijd mee :+
  dinsdag 23 juli 2024 @ 20:08:50 #211
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214386385
Ik heb ooit een bril van Esprit gehad, komt wel dichtbij zo.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 20:09:30 #212
40566 Ericr
Livewrong
pi_214386393
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:02 schreef Drass het volgende:
Laten we anders een bingo maken voor de volgende? Ik zet alvast Shoeby, Terstal en Da erop.
Terstal loopt best goed.

https://www.quotenet.nl/z(...)-retail-winst-omzet/
  dinsdag 23 juli 2024 @ 20:09:49 #213
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214386399
quote:
Ik dacht dat die hier al langer weg was maar blijkbaar is ie afgelopen 13 juli gesloten.
pi_214395550
Ik denk dat de Sting de volgende gaat zijn, mij een raadsel hoe die draaien. Hebben de ene na de andere winkel geopend en ook andere concepten zoals Cotton Island maar ik zie er werkelijk nooit iemand en de collecties zijn oersaai. Het kan een grote witwasmachine zijn of binnen nu en 2 jaar trekt de investeerder de stekker er uit.
pi_214395704
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:56 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik denk dat de Sting de volgende gaat zijn, mij een raadsel hoe die draaien. Hebben de ene na de andere winkel geopend en ook andere concepten zoals Cotton Island maar ik zie er werkelijk nooit iemand en de collecties zijn oersaai. Het kan een grote witwasmachine zijn of binnen nu en 2 jaar trekt de investeerder de stekker er uit.
Dan zou het een zwarte tijd zijn voor saaie mensen ;( Eerst Esprit, nu Sting. Waar moet ik nu m'n kleren halen ;(
Tap tap tap
  woensdag 24 juli 2024 @ 17:11:08 #216
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214395871
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 17:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dan zou het een zwarte tijd zijn voor saaie mensen ;( Eerst Esprit, nu Sting. Waar moet ik nu m'n kleren halen ;(
Omoda

https://www.bd.nl/economi(...)legend-wel~a9d9061a/
pi_214395879
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:02 schreef Drass het volgende:
Logisch. Lijken wel zuurstokkenwinkels. Alle kleuren van de regenboog voor kort pittig en huisvrouwen die eens per week wat aan hun uiterlijk doen. Gifgroen, paars en grote oorbellen voor de vriendin van André Hazes. Nog nooit zo snel een winkel uitgelopen. ;(
pi_214398872
quote:
Achter Sting zit een grote vastgoedspeler. Die winkels zijn in particuliere handen en zijn vooral bedoeld voor risicospreiding, die hoeven niet winst te maken om rendabel te zijn. Ik gok dat de Stinggroep een van de meest robuuste bedrijven in textiel is.
  donderdag 25 juli 2024 @ 09:45:46 #219
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214402044
Het verbaast mij eigenlijk dat een keten als Lucardi nog bestaat. Overpriced goedkope sieraden.
pi_214412231
quote:
Iemand een idee wat er met de franchise winkels gebeurd? Die zouden gewoon bevoorraad kunnen worden vanuit het wereldwijde hoofdkantoor van Esprit en dus gewoon verder gaan?

Frappante is dat ze recente nog winkels hebben geopend en aangaven op zoek te zijn naar franchisenemers voor nieuwe vestigingen.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 09:01:02 #221
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214412802
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:45 schreef SEMTEX het volgende:
Het verbaast mij eigenlijk dat een keten als Lucardi nog bestaat. Overpriced goedkope sieraden.
Tja, als het de enige winkel in de stad is met sieraden (behalve echte juweliers).
pi_214412856
quote:
Ik kom er wel eens en dan zijn er toch altijd wel kopende klanten.
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 26 juli 2024 @ 09:14:30 #223
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214412906
En de mode is op dit moment gewoon best neutraal van kleur.

Elke enigszins mainstream winkel hangt momenteel vol beige en schutkleuren.
pi_214414862
quote:
Ik weet niet in welke Sting jij komt en op welke dag, maar we hebben hier een gigantische Sting en op de populaire winkeldagen is het er altijd druk en niet met mensen die alleen maar kijken.
Op dezelfde dagen heeft een zaak als Open32 beduidend minder klandizie. Zo zijn er weel meer zaken waarvan ik me afvraag hoe ze kunnen bestaan als er zelfs op zatermiddag nauwelijks klanten zijn. Neem een keten als Het Broekenhuis met winkeld in het oosten van het land.
Hebben een serieus grote winkel in het centrum van Enschede en ik zie er nooit iemand.
pi_214414940
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 09:14 schreef Eightyone het volgende:

Ik zie juist heel veel kleur _O-
Tap tap tap
pi_214415125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik zie juist heel veel kleur _O-
Op de herenafdelingen is het veel beige, groen en wit. Als je bij de Zara binnenloopt kun je helemaal geen kleur vinden :X
pi_214415141
quote:
De Sting met hun walgelijk harde muziek

Imo zelfde categorie als coolcat
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  Moderator vrijdag 26 juli 2024 @ 17:05:03 #228
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214416809
Modeketen Esprit definitief failliet, geen zicht op doorstart

De Nederlandse tak van modeketen Esprit is door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard, drie dagen nadat het in Hong Kong gevestigde moederbedrijf uitstel van betaling had aangevraagd.

Persbureau ANP meldt dat ruim tweehonderd mensen in Nederland hun baan verliezen. Momenteel is geen zicht op een doorstart, meldt curator Erik Schuurs.

De zeventien Nederlandse vestigingen van Esprit gingen dicht, nadat er een faillissementsprocedure was gestart. De Nederlandse webshop van Esprit was vandaag nog actief.
'Geen toekomst meer'

Het moederbedrijf van Esprit zei eerder zegt geen toekomst meer te zien voor de Europese divisie, waar de kas de laatste jaren steeds leger werd. Esprit stelde dat "gezien alle uitdagingen" een faillissementsaanvraag "passend en in het belang" van het moederconcern is.

Esprit bracht in 1968 in Californië de eerste kledingcollectie uit. Het modebedrijf opende winkels wereldwijd en maakte een omzet van zo'n 3 miljard euro per jaar. Later, in 2006, kwam daar Esprit home bij. Deze tak van het concern biedt met name interieurproducten en woontextiel aan. Het bedrijf werd in de jaren negentig naar de beurs in Hong Kong gebracht.
pi_214417297
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:25 schreef Solotovski het volgende:

[..]
De Sting met hun walgelijk harde muziek

Imo zelfde categorie als coolcat
Koop m'n onderbroeken daar 😬
Jij bent het zonnetje!!!
pi_214433168
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 12:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik weet niet in welke Sting jij komt en op welke dag, maar we hebben hier een gigantische Sting en op de populaire winkeldagen is het er altijd druk en niet met mensen die alleen maar kijken.
Op dezelfde dagen heeft een zaak als Open32 beduidend minder klandizie. Zo zijn er weel meer zaken waarvan ik me afvraag hoe ze kunnen bestaan als er zelfs op zatermiddag nauwelijks klanten zijn. Neem een keten als Het Broekenhuis met winkeld in het oosten van het land.
Hebben een serieus grote winkel in het centrum van Enschede en ik zie er nooit iemand.
Open32 is mij ook een raadsel hoe die de Coronaperiode hebben overleefd. De winkelketen heeft niets unieks. Zij zijn na het faillissement van de Brand Retail groep waar ook Sissy-boy in zat aan de oprichter terugverkocht en die houdt ze in leven. Ik ben bang dat er flink op wordt toegelegd. Vreemd genoeg bestaat Sissy-Boy ook nog.

Voor mij is SuperDry een raadsel. Een Britse modeketen die Japans probeert te lijken verkoopt voor premiumprijzen H&M-kwaliteit. Terwijl je bij echte Japanse ketens zoals Uniqlo en Muji authentiek, goedkoper en beter kunt krijgen. De hype is inmiddels wel weg.
pi_214433610
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 14:54 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Open32 is mij ook een raadsel hoe die de Coronaperiode hebben overleefd. De winkelketen heeft niets unieks. Zij zijn na het faillissement van de Brand Retail groep waar ook Sissy-boy in zat aan de oprichter terugverkocht en die houdt ze in leven. Ik ben bang dat er flink op wordt toegelegd. Vreemd genoeg bestaat Sissy-Boy ook nog.

Voor mij is SuperDry een raadsel. Een Britse modeketen die Japans probeert te lijken verkoopt voor premiumprijzen H&M-kwaliteit. Terwijl je bij echte Japanse ketens zoals Uniqlo en Muji authentiek, goedkoper en beter kunt krijgen. De hype is inmiddels wel weg.
Allemaal van Sting.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 27 juli 2024 @ 15:27:38 #232
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214433835
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Allemaal van Sting.
Is dat zo? Ze hebben erg veel (Koopman, Cotton Club, Costes, noem ze maar op), maar deze ook?

Ik ken Open32 iig goed als zijn voorganger Boetiek32, hier erg geliefd in de 90's.

Maar ja, dat was toen.
pi_214435813
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 15:27 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Is dat zo? Ze hebben erg veel (Koopman, Cotton Club, Costes, noem ze maar op), maar deze ook?

Ik ken Open32 iig goed als zijn voorganger Boetiek32, hier erg geliefd in de 90's.

Maar ja, dat was toen.
Anders delen ze in ieder geval een DC.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214437838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 17:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Anders delen ze in ieder geval een DC.
Waarschijnlijk gewoon een extern bedrijf dat de logistiek doet.
  Moderator woensdag 31 juli 2024 @ 09:42:48 #235
8781 crew  Frutsel
pi_214486941
quote:
Belgische kranten: doorstart Bristol bedreigt honderden banen, 80 winkels in Nederland dicht
Mode- en schoenwinkelketen Bristol kan mogelijk een gedeeltelijke doorstart maken. Dat melden de Belgische kranten Het Nieuwsblad en De Tijd. Twee partijen hebben zich gemeld voor de overname van Belgische winkels van het bedrijf. Volgens De Tijd dreigen echter alsnog 770 banen verloren te gaan.

Naast de verloren banen in winkels die geen doorstart maken, gaat het ook om banen op het hoofdkantoor in het Belgische Beringen. In Nederland heeft Bristol ongeveer 80 vestigingen die hun deuren sluiten, schrijft De Tijd. Volgens Het Nieuwsblad wil een van de partijen 62 van de 115 winkels in België overnemen, de andere partij is geïnteresseerd in nog een tiental andere Bristol-winkels.

Het moederbedrijf van Bristol vroeg eind mei een vorm van uitstel van betaling aan in België. Daarmee is het familiebedrijf tijdelijk beschermd tegen schuldeisers om op zoek te gaan naar een nieuwe eigenaar. Het winkelbedrijf kampt met de nasleep van de coronacrisis en koopkrachtdaling en had in de tweede helft van vorig jaar te maken met een hard gedaalde omzet.
  woensdag 31 juli 2024 @ 10:54:37 #236
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214487924
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat zijn ook altijd van die uitgestorven winkels met B-keus kleding en schoenen, hebben het nog lang volgehouden.
pi_214545648
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat zijn ook altijd van die uitgestorven winkels met B-keus kleding en schoenen, hebben het nog lang volgehouden.
Soortgelijke winkel als Scapino. Hoe lang zou die dan nog blijven bestaan?
pi_214545778
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 18:03 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Soortgelijke winkel als Scapino. Hoe lang zou die dan nog blijven bestaan?
Familie Ziengs met diepe zakken en de totale winst is hoog genoeg om de formule levend te houden. Scapino is zelfs meest winstgevend momenteel binnen hun formules.

Scapino is online ook redelijk sterk.
pi_214545817
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 18:13 schreef Ericr het volgende:

[..]
Familie Ziengs met diepe zakken en de totale winst is hoog genoeg om de formule levend te houden. Scapino is zelfs meest winstgevend momenteel binnen hun formules.

Gelukkig maar, kan ik nog eens langs gaan voor goedkope sportshirtjes.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 18:53:40 #240
65846 Bocaj
47th President.
pi_214630863
Ik wacht al tijden op het faillissement van Blokker. Het concept heeft voor mij een sterke 90 vibe (mijn kinderjaren).
  donderdag 8 augustus 2024 @ 22:40:31 #242
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214635390
Esprit geen uitverkoop

https://www.rtl.nl/nieuws(...)lissementsuitverkoop

Zou vandaag zijn toch?
  roze donderdag 8 augustus 2024 @ 23:01:15 #243
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214635855
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 20:06 schreef Peppert het volgende:
Ik wacht al tijden op het faillissement van Blokker. Het concept heeft voor mij een sterke 90 vibe (mijn kinderjaren).
Meeste spul koop je toch nu ook bij de Action? Althans ik wel. Ik ga geen dure opbergbakken bij de Blokker halen ofzo. _O- Of simpele drinkglazen.
Your beauty never ever scared me.
pi_214636044
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:01 schreef Ama het volgende:

[..]
Meeste spul koop je toch nu ook bij de Action? Althans ik wel. Ik ga geen dure opbergbakken bij de Blokker halen ofzo. _O- Of simpele drinkglazen.
Absoluut. Ik loop een aantal keren per jaar de Action binnen in tegenstelling tot de Blokker. Het is een dood paard. Ze worden aan de onderkant opgevreten door Action en internet en aan de bovenkant door winkels die kwaliteit, service en kennis bieden. Plat met die handel en preserveer een Blokkerwinkel als een museum zodat de mensen in 2130 kunnen aanschouwen hoe het aan toe ging in de oertijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 08-08-2024 23:18:28 ]
pi_214642549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 20:06 schreef Peppert het volgende:
Ze hebben in de lente een investeerder uit geloof ik Amerika gevonden. Maar het is toch trekken aan een dood paard. Eind van het jaar zal het wel over en uit zijn.

In A’dam sluit Morphe de deuren, in de Kalverstraat. Het is een groot internationaal make-up merk. Je kan het ook gewoon bij Douglas kopen. Mooie zelfstandige winkel was het wel, kwaliteit niet echt goed.

Faillissement Morphe Cosmetics Netherlands B.V.
pi_214642766
quote:
19s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Esprit geen uitverkoop

https://www.rtl.nl/nieuws(...)lissementsuitverkoop

Zou vandaag zijn toch?
Vandaag en morgen volgens de mail, in een paar steden.
Tap tap tap
pi_214642809
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 18:13 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ik vind het hier in de stad echt wel bijzonder dat ze nog bestaan. Grote winkel midden in het centrum en het is er nooit druk.
Bij de Decathlon die er tegenover zit hangen ze er op hetzelfde tijdstip met de benen uit.
pi_214650234
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:52 schreef Mylene het volgende:

[..]
Ze hebben in de lente een investeerder uit geloof ik Amerika gevonden. Maar het is toch trekken aan een dood paard. Eind van het jaar zal het wel over en uit zijn.

In A’dam sluit Morphe de deuren, in de Kalverstraat. Het is een groot internationaal make-up merk. Je kan het ook gewoon bij Douglas kopen. Mooie zelfstandige winkel was het wel, kwaliteit niet echt goed.

Faillissement Morphe Cosmetics Netherlands B.V.
Het is bizar dat ze nog een investeerder hebben kunnen vinden die in deze dinosaurus wil investeren. Ik kan de redenen niet doorgronden maar zal wel aan de grijze massa daarboven liggen. Europa zou goed aan doen om een uniforme kapitaalmarkt op te tuigen zodat nieuwe moderne startups een financiële markt van schaal hebben en nieuwe frisse concepten op dit continent kunnen ontstaan.
pi_214651984
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:11 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is bizar dat ze nog een investeerder hebben kunnen vinden die in deze dinosaurus wil investeren. Ik kan de redenen niet doorgronden maar zal wel aan de grijze massa daarboven liggen. Europa zou goed aan doen om een uniforme kapitaalmarkt op te tuigen zodat nieuwe moderne startups een financiële markt van schaal hebben en nieuwe frisse concepten op dit continent kunnen ontstaan.
Hier heb ik het artikel gevonden. Volgens mij ook al hier gepost.

https://www.nu.nl/economi(...)ief-van-de-baan.html
pi_214658668
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 21:11 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is een investeringsmaatschappij die gespecialiseerd in liquidaties dus dat zegt wel genoeg. Mirage retail, het moederbedrijf van Blokker, was al een sterfhuis waarin de familie Blokker de winkels exclusief vastgoed heeft gedumpt.

Blokker is al een tijdje dood. De aasgieren zijn nu bezig het lijk kaal te pikken. Uiteindelijk zal de naam wel verkocht worden aan een webwinkel of zo.
pi_214670033
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 09:14 schreef Eightyone het volgende:

Het lijkt wel alsof het al jaren beige, nude en stadscamouflage is. Zo saai!
  zondag 11 augustus 2024 @ 09:32:22 #253
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214670428
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 09:07 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Het lijkt wel alsof het al jaren beige, nude en stadscamouflage is. Zo saai!
Tot aan babykamers toe. Dan kom je lekker smaakvol over op je medemens en zo.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/09/22/orde-rust-en-beige-a4142682

:{
  zondag 11 augustus 2024 @ 09:34:59 #254
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214670466
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:01 schreef Ama het volgende:

[..]
Aantal jaren geleden daar nog bestek gekocht. Vorig jaar ofzo nog melkbekers. Dit jaar nog een badkamermat (antislip). Allemaal dingen die de Action niet heeft en waar we bij andere winkels hier in de stad ook niet hebben kunnen slagen. Blokker is hier in Den Helder gewoon een goede aanvulling op het winkelbestand.
  zondag 11 augustus 2024 @ 10:40:21 #255
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_214672014
quote:
6s.gif Op zondag 11 augustus 2024 09:34 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Aantal jaren geleden daar nog bestek gekocht. Vorig jaar ofzo nog melkbekers. Dit jaar nog een badkamermat (antislip). Allemaal dingen die de Action niet heeft en waar we bij andere winkels hier in de stad ook niet hebben kunnen slagen. Blokker is hier in Den Helder gewoon een goede aanvulling op het winkelbestand.
Blokker is cruciaal. Anders kan je echt bijna alles alleen nog online krijgen. Waardeloos.
  zondag 11 augustus 2024 @ 14:54:38 #256
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214676919
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 10:40 schreef Wertha het volgende:

[..]
Blokker is cruciaal. Anders kan je echt bijna alles alleen nog online krijgen. Waardeloos.
Iig sommige huishoudelijke dingen als je ze graag een beetje degelijk hebt.

Ik kom regelmatig bij Action, So Low of die Udense 'stenen Ali Express' XL Discount, maar wil daar niet alles halen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eightyone op 11-08-2024 17:24:35 ]
pi_214685578
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:54 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Iig sommige huishoudelijke dingen als je ze graag een beetje degelijk hebt.

Ik kom regelmatig bij Action, So Low of die Udense 'stenen Ali Express' XL Discount, maar wil daar niet alles halen.
Ik heb het gevoel dat het midden grotendeels verdwenen is. Vroeger gingen mijn ouders juist naar de Blokker, Marskramer, en V&D voor spullen van merken zoals Brabantia, Leifheit, Curver, Tefal, B&K en zo. Dat zie ik niet veel meer.
pi_214713059
’Zorgelijk najaar dreigt bij Blokker als resultaten gaan tegenvallen’

AMSTELVEEN (ANP) - Blokker dreigt dit najaar of volgend jaar nieuwe financiële problemen te krijgen als de resultaten van de winkelketen dit jaar tegenvallen.

Hiervoor waarschuwt advies- en accountantsbureau KPMG in het jaarverslag van moederbedrijf Mirage Retail Group. Blokker en zijn moederbedrijf kampen al jaren met financiële problemen en leden de afgelopen jaren flinke verliezen.

Afgelopen mei bereikte Blokker een akkoord over een herfinanciering voor drie jaar van ¤35 miljoen met de Amerikaanse geldverstrekker Gordon Brothers, waardoor de toekomst van de keten was veiliggesteld. Maar ondanks verbeterplannen van Mirage lopen de resultaten dit jaar tot nu toe flink achter op de begroting.

Verkoop bezittingen
Als de resultaten van Blokker later dit jaar ook tegen blijken te vallen, kan de keten nieuwe financiële problemen krijgen, voorziet KPMG. Het accountantsbureau stelt voor dat Mirage in dat geval bezittingen verkoopt of kredietovereenkomsten verlengt of herfinanciert die volgend jaar aflopen om de problemen af te wenden.

In het jaarverslag schrijft KPMG dat Mirage in zijn gebroken boekjaar, dat van begin februari 2023 tot en met eind januari 2024 liep, ¤20,7 miljoen euro verlies maakte. Een jaar eerder stond Mirage onderaan de streep 86,1 miljoen euro in het rood. Het bedrijf heeft in Nederland naast Blokker ook de ketens Intertoys en Miniso en was de eigenaar van BCC, dat vorig jaar failliet ging.
pi_214714483
Die 35 miljoen die Blokker heeft geleend lijkt wel snel in rook te zijn opgegaan of gaat. Van vol vertrouwen naar zorgen als gevolg van tegenvallende resultaten, na 3 maanden.
pi_214715410
Blokker, een winkel vol met spullen die je elders ook kan kopen maar dan duurder.
De winkels zijn tegenwoordig wel wat minder oubollig, maar alleen daarmee red je het niet.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 00:07:18 #262
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214717309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:34 schreef WethouderHekking het volgende:
Blokker, een winkel vol met spullen die je elders ook kan kopen maar dan duurder.
In grote steden, of middelgrote steden met een ruim winkelaanbod (door regiofunctie), misschien maar zoals ik al zei: In steden als Den Helder, waar voorheen eigenlijk alles wat je wilde wel ergens in een winkel te krijgen was is Blokker voor bepaalde items de enige plek waar je die items nog kunt kopen. De helft van de producten zijn wel ergens anders te krijgen maar ze vullen net een gat tussen de Action, Xenos en een kleine electronicazaak die net te weinig keuze heeft. Alternatieven zijn dan online of 45-60 minuten rijden.

Maar goed, misschien moet ik ook wel gewoon meer online gaan bestellen. :+ Overgeven aan de huidige tijd.
pi_214717597
Misschien even aan de woordvoerder van Blokker vragen wat ie er van vindt
Sue Me
pi_214717959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 19:15 schreef Mylene het volgende:
Die 35 miljoen die Blokker heeft geleend lijkt wel snel in rook te zijn opgegaan of gaat. Van vol vertrouwen naar zorgen als gevolg van tegenvallende resultaten, na 3 maanden.
Die 35 miljoen was voor voorraad, dus die ligt op de plank. Maar als je die voorraad vervolgens niet goed en snel genoeg verkoopt en dus geen winst maakt heb je geen liquide middelen om de huur of het personeel mee te betalen.

Daar zit het probleem met blokker, het verdienvermogen is al best een tijd zoek.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 augustus 2024 @ 08:55:14 #265
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214718032
Blokker... Toen ik mn huis kocht daar van een strijkbout, vuilnisbak enz enz gekocht. Maar ja die koop je 1-2 keer in je leven... Kom er alleen nog om pakketjes op te halen.
pi_214718089
Ik vind het toch wel fijn om zo'n fysieke winkel te hebben. Laatst wilde ik eindelijk eens een goede ovenschaal voor lasagne waar niet 2,5 vellen naast elkaar passen maar 3. Dus ik alles opgemeten. Op de website van Blokker het juiste formaat gezocht. Naar de winkel en toen bleek dat ze bij het formaat ook de handvaten hadden meegerekend terwijl je natuurlijk vooral de binnenmaten wilt weten. Verder inderdaad dingen die je niet vaak koopt, maar die ik toch wel even in het echt wil zien voor ik ze koop.
pi_214718104
quote:
6s.gif Op zondag 11 augustus 2024 09:34 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Wtf zijn melkbekers nou weer :')
pi_214718135
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:06 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
je hebt koffiebekers, ijsbekers, drinkbekers, kinderbekers, dobbelbekers, theebekers, frisdrankbekers, 1eplaatsbekers, waterbekers, sportbekers, golfb(r)ekers, knvbbeker en dus ook melkbekers :)
pi_214718239
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]
je hebt koffiebekers, ijsbekers, drinkbekers, kinderbekers, dobbelbekers, theebekers, frisdrankbekers, 1eplaatsbekers, waterbekers, sportbekers, golfb(r)ekers, knvbbeker en dus ook melkbekers :)
Ik heb BK-bekers.

Winnaar :O
pi_214718255
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:23 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik heb BK-bekers.

Winnaar :O
#flapdrol
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:03:15 #271
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214718548
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:06 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:13:41 #272
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214718635
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Daar kan je dus ook gewoon thee, koffie, enzovoort uit drinken.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:29:56 #273
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214718723
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:13 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Daar kan je dus ook gewoon thee, koffie, enzovoort uit drinken.
Alles kan natuurlijk. Maar warme dranken drink je (traditioneel) meestal uit een mok/kopje (met een oor) vanwege de temperatuur. Al drink ik zelf geen warme dranken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 augustus 2024 @ 13:32:21 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214744509
Na 9 jaar is het faillissement van V&D afgewikkeld. .
https://www.parool.nl/ams(...)lenteraars~b7ed8cfa/

quote:
Na bijna negen jaar is het doek definitief gevallen voor warenhuis V&D. ‘Het faillissement kan worden afgewikkeld,’ melden de curatoren in hun allerlaatste verslag over het miljoenenfaillissement uit 2015. En daarmee is ook het warenhuis voorbij. Of is er nog hoop?

(...)
Antwoord is overigens nee :s)
pi_214744550
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:07 schreef Dagoduck het volgende:

Maar goed, misschien moet ik ook wel gewoon meer online gaan bestellen. :+ Overgeven aan de huidige tijd.
Of ergens gaan wonen waar je niet 100 kilometer N9 af moet rijden om in de bewoonde wereld te komen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:39:34 #276
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214744606
quote:
12s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Of ergens gaan wonen waar je niet 100 kilometer N9 af moet rijden om in de bewoonde wereld te komen.
Of gewoon die weg opwaarderen :+
pi_214810019
quote:
Bristol kan geen overnamekandidaat vinden en vraagt officieel faillissement aan

De Nederlandse tak van schoenenwinkel Bristol heeft maandag officieel faillissement aangevraagd. Het is de keten niet gelukt om een geschikte overname kandidaat te vinden. Daarmee komt er een einde aan een periode van ruim dertig jaar van het Belgische familiebedrijf in Nederland.

Het moederbedrijf van Bristol, de Euro Shoe Group, kampt al langer met financiële problemen. Die problemen werden de afgelopen jaren groter door de coronapandemie en stijgende huur- en energiekosten. Eind mei van dit jaar vroeg de Euro Shoe Group in België uitstel van betaling aan en ging men op zoek naar overnamekandidaten voor de bijna 115 winkels in België en de ongeveer tachtig vestigingen in Nederland.

Waar er voor de filialen in België nog hoop is (het bedrijf verwacht 74 winkels te kunnen verkopen aan vier verschillende partijen), is voor de Nederlandse tak geen geschikte kandidaat gevonden. De winkels in Nederland zijn inmiddels bijna allemaal gesloten, na een wekenlange opheffingsuitverkoop. Ook de webshop van Bristol is gesloten.

De Nederlandse tak heeft nu officieel faillissement aangevraagd. Momenteel zijn er bij Bristol in Nederland nog 370 mensen werkzaam. Zij zullen hun salaris van de maand augustus nog ontvangen, maar moeten daarna op zoek naar iets nieuws. Elise Vanaudenhove, CEO van Euro Shoe Group, bedankt alle Nederlandse medewerkers voor hun jarenlange inzet. ,,Ik wens hen heel veel succes en geluk in hun verdere loopbaan en leven.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)sement-aan~a5f2bc61/
  maandag 26 augustus 2024 @ 17:32:05 #279
12221 Tijn