Of gewoon die weg opwaarderenquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Of ergens gaan wonen waar je niet 100 kilometer N9 af moet rijden om in de bewoonde wereld te komen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)sement-aan~a5f2bc61/quote:Bristol kan geen overnamekandidaat vinden en vraagt officieel faillissement aan
De Nederlandse tak van schoenenwinkel Bristol heeft maandag officieel faillissement aangevraagd. Het is de keten niet gelukt om een geschikte overname kandidaat te vinden. Daarmee komt er een einde aan een periode van ruim dertig jaar van het Belgische familiebedrijf in Nederland.
Het moederbedrijf van Bristol, de Euro Shoe Group, kampt al langer met financiële problemen. Die problemen werden de afgelopen jaren groter door de coronapandemie en stijgende huur- en energiekosten. Eind mei van dit jaar vroeg de Euro Shoe Group in België uitstel van betaling aan en ging men op zoek naar overnamekandidaten voor de bijna 115 winkels in België en de ongeveer tachtig vestigingen in Nederland.
Waar er voor de filialen in België nog hoop is (het bedrijf verwacht 74 winkels te kunnen verkopen aan vier verschillende partijen), is voor de Nederlandse tak geen geschikte kandidaat gevonden. De winkels in Nederland zijn inmiddels bijna allemaal gesloten, na een wekenlange opheffingsuitverkoop. Ook de webshop van Bristol is gesloten.
De Nederlandse tak heeft nu officieel faillissement aangevraagd. Momenteel zijn er bij Bristol in Nederland nog 370 mensen werkzaam. Zij zullen hun salaris van de maand augustus nog ontvangen, maar moeten daarna op zoek naar iets nieuws. Elise Vanaudenhove, CEO van Euro Shoe Group, bedankt alle Nederlandse medewerkers voor hun jarenlange inzet. ,,Ik wens hen heel veel succes en geluk in hun verdere loopbaan en leven.”
Paniek, laatste strohalm, enzovoort.quote:Op maandag 2 september 2024 17:21 schreef W00fer het volgende:
[ afbeelding ]
Blokker komt niet lekker in de media door de familieruzie. Hun webshop is een platform voor derde partijen geworden en nu gaan ze op Amazon verkopen?
Begrijpt iemand het nog?
Blokker heeft een miljard aan vastgoed. Dus er is echt nog wel wat mogelijk.quote:Op maandag 2 september 2024 17:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Paniek, laatste strohalm, enzovoort.
Nog best vaak, alleen al naar Action/XL Discount voor 'klein huishoudelijk'.quote:Op maandag 2 september 2024 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben denk ik in Nederland al vijf jaar niet meer in een fysieke winkel geweest, buiten de supermarkt.
Of misschien heel sporadisch in een bouwmarkt of zo. Denk 2 keer per jaar in totaal.
Vroeger ging in bijna elke maand wel een keer winkelen, en dan de hele stad door, kledingwinkel in en uit. Moet er niet meer aan denken.
Dus jij bestelt alles online?quote:Op maandag 2 september 2024 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben denk ik in Nederland al vijf jaar niet meer in een fysieke winkel geweest, buiten de supermarkt.
Of misschien heel sporadisch in een bouwmarkt of zo. Denk 2 keer per jaar in totaal.
Vroeger ging in bijna elke maand wel een keer winkelen, en dan de hele stad door, kledingwinkel in en uit. Moet er niet meer aan denken.
Waarom is dat een hel? Scheelt enorm veel tijd en een veel uitgebreider assortiment.quote:Op maandag 2 september 2024 22:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dus jij bestelt alles online?
Wat een hel.
Kleding passen bijv? Schoenen enzo?quote:Op maandag 2 september 2024 22:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom is dat een hel? Scheelt enorm veel tijd en een veel uitgebreider assortiment.
Jeetje.quote:Op maandag 2 september 2024 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik bestel is meestal altijd hetzelfde merk. Dus past altijd.quote:Op maandag 2 september 2024 22:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dus jij bestelt alles online?
Wat een hel.
Mee eens, te druk, te warm, onbeschofte mensen om je heen of personeel dat niet naar je omkijkt. Ook vaak dat men in de winkels niet de juiste maat beschikbaar heeft en/of de kleding soms al vies is of stinkt.quote:Op dinsdag 3 september 2024 06:04 schreef Drass het volgende:
Begrijp Bloody ook wel. Ik heb helemaal geen zin om in het weekend in de drukte te gaan winkelen. Vreselijk. Door de weeks werk ik dus geen tijd. Wat ik nodig heb bestel ik met bulk. Of dat nu kleren bij Zalando, kruidvat meteen voor een jaar, eten bij de ah bij een pick up point. Allemaal gemak, zodat ik tijd over heb voor andere dingen.
Natuurlijk ontkom je er soms niet aan, maar liever niet te vaak per jaar dat ik door zo'n winkelstraat moet...
Mijn vriend bestelt ook echt álles online. Ook de dingen die je zo bij een winkel op 10 minuten van ons huis ophaalt. Hij stuurt ook rustig de helft weer terug, vindt hij geen probleem.quote:Op maandag 2 september 2024 22:37 schreef Pino112 het volgende:
Kleding passen bijv? Schoenen enzo?
Dan heb je een hele lading zooi besteld, pas je het en na een minuut weet je dat het allemaal weer terug kan. Moet je weer pakketjes maken. Bijvoorbeeld.
Hier gaat de wereld dus kapot aan hè.
Eigenlijk nooit last van. Ik bestel altijd 1 maat en 9 van de 10 keer past die. Zo niet dan retourneer ik en bestel ik de goede maat.quote:Op maandag 2 september 2024 22:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kleding passen bijv? Schoenen enzo?
Dan heb je een hele lading zooi besteld, pas je het en na een minuut weet je dat het allemaal weer terug kan. Moet je weer pakketjes maken. Bijvoorbeeld.
Hier gaat de wereld dus kapot aan hè.
Tja, het is al jaren aan de gang. Voor mij persoonlijk was de halve ondergang van boekwinkels heel pijnlijk. de meesten zijn nog maar een slap aftreksel van wat het ooit was. Ik herinner me Donner in Rotterdam nog. Daar trok ik een hele dag voor uit om over alle verdiepingen te struinen in dat ongelooflijke mooie pand. Nu zitten ze in een sfeerloze ruimte.quote:Op dinsdag 3 september 2024 03:00 schreef Eightyone het volgende:
Erg kil, alles online bestellen waarbij je de beoogde spullen niet in het echt kunt aanraken, ruiken, enzovoort. Er mist een stuk beleving aan.
Sja ik ben erg blij met online aanbod en zoekmogelijkheden. Die beleving zoek ik wel op andere vlakken dan een dure winkel met beperkt aanbod. Het geld dat ik overhou besteed ik bijvoorbeeld wel in een strandtent met een cocktail bij zonsondergangquote:Op dinsdag 3 september 2024 03:00 schreef Eightyone het volgende:
Erg kil, alles online bestellen waarbij je de beoogde spullen niet in het echt kunt aanraken, ruiken, enzovoort. Er mist een stuk beleving aan.
Dat is toch een beetje sentiment van de oudere generaties. Een stadshart wordt steeds meer een plek voor een uitje, een hapje of een drankje en niet om dingen te kopen die je beter online kan kopen omdat er daar een 100x groter assortiment is, betere zoekmogelijkheden en een betere prijs.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vriend bestelt ook echt álles online. Ook de dingen die je zo bij een winkel op 10 minuten van ons huis ophaalt. Hij stuurt ook rustig de helft weer terug, vindt hij geen probleem.
En ik probeer zoveel mogelijk in winkels in de buurt te kopen. Moet er niet aan denken dat straks alle winkels geen bestaansrecht meer hebben en we alles online moeten kopen. Ik wil kleren voelen. Ik wil kleren en vooral schoenen kunnen passen. Ik wil gewoon zien wat ik koop. Ik vind het al zo spijtig dat ze online vaak een breder assortiment hebben met meer kleuren en meer verschillende maten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |