abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2024 @ 17:47:13 #281
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214870644
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 17:21 schreef W00fer het volgende:
[ afbeelding ]

Blokker komt niet lekker in de media door de familieruzie. Hun webshop is een platform voor derde partijen geworden en nu gaan ze op Amazon verkopen?

Begrijpt iemand het nog?
Paniek, laatste strohalm, enzovoort.
pi_214871782
Niet geheel onverwacht, maar ook de Gamemania gaat ter ziele.

Dinsdag (morgen dus) gaan de fysieke winkels dicht. De online winkel blijft open.
pi_214871987
Ik ben denk ik in Nederland al vijf jaar niet meer in een fysieke winkel geweest, buiten de supermarkt.

Of misschien heel sporadisch in een bouwmarkt of zo. Denk 2 keer per jaar in totaal.

Vroeger ging in bijna elke maand wel een keer winkelen, en dan de hele stad door, kledingwinkel in en uit. Moet er niet meer aan denken.
  maandag 2 september 2024 @ 20:51:47 #284
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214873406
Op een gegeven moment wordt het allemaal dropshipping.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_214874448
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 17:47 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Paniek, laatste strohalm, enzovoort.
Blokker heeft een miljard aan vastgoed. Dus er is echt nog wel wat mogelijk.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 2 september 2024 @ 22:06:10 #286
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214874671
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben denk ik in Nederland al vijf jaar niet meer in een fysieke winkel geweest, buiten de supermarkt.

Of misschien heel sporadisch in een bouwmarkt of zo. Denk 2 keer per jaar in totaal.

Vroeger ging in bijna elke maand wel een keer winkelen, en dan de hele stad door, kledingwinkel in en uit. Moet er niet meer aan denken.
Nog best vaak, alleen al naar Action/XL Discount voor 'klein huishoudelijk'.

Maar daarbuiten ook regelmatig, zelfs al koop ik uiteindelijk niks.

Niet alles hoeft voor mij online.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 september 2024 @ 22:29:10 #287
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214875062
quote:

Dus jij bestelt alles online?
Wat een hel.
pi_214875141
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 22:29 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Wat een hel.
Waarom is dat een hel? Scheelt enorm veel tijd en een veel uitgebreider assortiment.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 september 2024 @ 22:37:29 #289
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214875211
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Waarom is dat een hel? Scheelt enorm veel tijd en een veel uitgebreider assortiment.
Kleding passen bijv? Schoenen enzo?
Dan heb je een hele lading zooi besteld, pas je het en na een minuut weet je dat het allemaal weer terug kan. Moet je weer pakketjes maken. Bijvoorbeeld.

Hier gaat de wereld dus kapot aan hè.
  maandag 2 september 2024 @ 23:29:10 #290
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214875778
quote:

Jeetje.

Ik doe nog steeds in principe iedere zaterdag een rondje stad. Niet per se om echt te (kleding)shoppen maar lekker even met mijn vader een haring aan de staart eten en een loempia. Wel een klein boodschapje doen en naar de slager en de kaaswinkel. En de andere winkels als we iets specifieks nodig hebben, stap ook nog wel eens de platenzaak in.

Kleding kan ik hier in Den Helder toch al vrijwel nooit meer voor slagen dus dat haal ik wel als ik een keer in Leeuwarden of Alkmaar ben. Ik koop niet heel vaak kleding trouwens want ik draag mijn kleding gewoon tot het van mijn lijf valt (en hopelijk gaat het gewoon gewoon heel lang mee, maar dat is tegenwoordig een utopie).
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_214876293
Ik probeer juist zo min mogelijk online te bestellen.
Tap tap tap
  dinsdag 3 september 2024 @ 03:00:29 #292
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214876341
Erg kil, alles online bestellen waarbij je de beoogde spullen niet in het echt kunt aanraken, ruiken, enzovoort. Er mist een stuk beleving aan.
pi_214876431
Begrijp Bloody ook wel. Ik heb helemaal geen zin om in het weekend in de drukte te gaan winkelen. Vreselijk. Door de weeks werk ik dus geen tijd. Wat ik nodig heb bestel ik met bulk. Of dat nu kleren bij Zalando, kruidvat meteen voor een jaar, eten bij de ah bij een pick up point. Allemaal gemak, zodat ik tijd over heb voor andere dingen.

Natuurlijk ontkom je er soms niet aan, maar liever niet te vaak per jaar dat ik door zo'n winkelstraat moet...
pi_214876955
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 22:29 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Wat een hel.
Wat ik bestel is meestal altijd hetzelfde merk. Dus past altijd.

Kom verder ook niet veel in winkels. Wel de tijd maar totaal geen zin in. Meestal op vakanties in buitenland koop ik kleding die hier niet te koop is.
pi_214877249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 06:04 schreef Drass het volgende:
Begrijp Bloody ook wel. Ik heb helemaal geen zin om in het weekend in de drukte te gaan winkelen. Vreselijk. Door de weeks werk ik dus geen tijd. Wat ik nodig heb bestel ik met bulk. Of dat nu kleren bij Zalando, kruidvat meteen voor een jaar, eten bij de ah bij een pick up point. Allemaal gemak, zodat ik tijd over heb voor andere dingen.

Natuurlijk ontkom je er soms niet aan, maar liever niet te vaak per jaar dat ik door zo'n winkelstraat moet...
Mee eens, te druk, te warm, onbeschofte mensen om je heen of personeel dat niet naar je omkijkt. Ook vaak dat men in de winkels niet de juiste maat beschikbaar heeft en/of de kleding soms al vies is of stinkt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214877454
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2024 22:37 schreef Pino112 het volgende:

Dan heb je een hele lading zooi besteld, pas je het en na een minuut weet je dat het allemaal weer terug kan. Moet je weer pakketjes maken. Bijvoorbeeld.

Mijn vriend bestelt ook echt álles online. Ook de dingen die je zo bij een winkel op 10 minuten van ons huis ophaalt. Hij stuurt ook rustig de helft weer terug, vindt hij geen probleem.

En ik probeer zoveel mogelijk in winkels in de buurt te kopen. Moet er niet aan denken dat straks alle winkels geen bestaansrecht meer hebben en we alles online moeten kopen. Ik wil kleren voelen. Ik wil kleren en vooral schoenen kunnen passen. Ik wil gewoon zien wat ik koop. Ik vind het al zo spijtig dat ze online vaak een breder assortiment hebben met meer kleuren en meer verschillende maten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214877457
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2024 22:37 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Eigenlijk nooit last van. Ik bestel altijd 1 maat en 9 van de 10 keer past die. Zo niet dan retourneer ik en bestel ik de goede maat.

Bestel ook nooit Chinese meuk. Geen Temu of Alibaba, maar gewoon goede merken. En niet alleen kleding, alles eigenlijk wel.
pi_214877522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 03:00 schreef Eightyone het volgende:
Erg kil, alles online bestellen waarbij je de beoogde spullen niet in het echt kunt aanraken, ruiken, enzovoort. Er mist een stuk beleving aan.
Tja, het is al jaren aan de gang. Voor mij persoonlijk was de halve ondergang van boekwinkels heel pijnlijk. de meesten zijn nog maar een slap aftreksel van wat het ooit was. Ik herinner me Donner in Rotterdam nog. Daar trok ik een hele dag voor uit om over alle verdiepingen te struinen in dat ongelooflijke mooie pand. Nu zitten ze in een sfeerloze ruimte.

Hier in Eindhoven hebben we nog een wat grotere boekhandel. Geen idee hoe die nu heet. Al een aantal keren van naam gewisseld. Die ziet er nog wel sfeervol uit, maar het assortiment is enorm geslonken en beneden in de kelder zit een hippe koffiebar, naast de kinderboeken, de ramsj en de studieboeken.

Ik kom eigenlijk nooit meer in een boekwinkel. Ik bestel intussen alles online. Vorig jaar ben ik in Duitsland nog in een boekwinkel geweest. Die had echt sfeer, en een flink aanbod. Voor het eerst in jaren heb ik een dik uur in een boekwinkel rondgehangen. Over een paar weken gaan we op vakantie in de buurt van Freiburg. Daar hebben ze maar liefst 4 boekwinkels. Ik ga daar ook een middag voor uittrekken. Zolang het in Duitsland nog een beetje ouderwets is, ga ik daar nog even van genieten.
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:16:44 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214877549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 03:00 schreef Eightyone het volgende:
Sja ik ben erg blij met online aanbod en zoekmogelijkheden. Die beleving zoek ik wel op andere vlakken dan een dure winkel met beperkt aanbod. Het geld dat ik overhou besteed ik bijvoorbeeld wel in een strandtent met een cocktail bij zonsondergang :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:20:20 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214877570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn vriend bestelt ook echt álles online. Ook de dingen die je zo bij een winkel op 10 minuten van ons huis ophaalt. Hij stuurt ook rustig de helft weer terug, vindt hij geen probleem.

En ik probeer zoveel mogelijk in winkels in de buurt te kopen. Moet er niet aan denken dat straks alle winkels geen bestaansrecht meer hebben en we alles online moeten kopen. Ik wil kleren voelen. Ik wil kleren en vooral schoenen kunnen passen. Ik wil gewoon zien wat ik koop. Ik vind het al zo spijtig dat ze online vaak een breder assortiment hebben met meer kleuren en meer verschillende maten.
Dat is toch een beetje sentiment van de oudere generaties. Een stadshart wordt steeds meer een plek voor een uitje, een hapje of een drankje en niet om dingen te kopen die je beter online kan kopen omdat er daar een 100x groter assortiment is, betere zoekmogelijkheden en een betere prijs.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:20:26 #301
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_214877571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:11 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Tja, het is al jaren aan de gang. Voor mij persoonlijk was de halve ondergang van boekwinkels heel pijnlijk. de meesten zijn nog maar een slap aftreksel van wat het ooit was. Ik herinner me Donner in Rotterdam nog. Daar trok ik een hele dag voor uit om over alle verdiepingen te struinen in dat ongelooflijke mooie pand. Nu zitten ze in een sfeerloze ruimte.

Het aanbod was vroeger groter (5 of 6 verdiepingen of zo?), maar uiterlijk vind ik het er juist op vooruit gegaan sinds ze in het oude ABN Amro-pand zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')