Dat is wel een goed idee. Een half uur gratis kan ook helpen om mensen die specifiek daar moeten zijn toch even langs te laten komen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Die supermarkt liep overigens voor geen meter. Zat ook helemaal achteraan weggestopt. Je moest maar net weten dat het er zat.![]()
Ze hadden een huurcontract voor 10 jaar, en toen dat afliep in 2002 zijn ze meteen vertrokken. Bron: ik werkte destijds bij die specifieke supermarkt.![]()
Zetten ze de Heuvel parkeergarage niet in om klanten te trekken? Bijvoorbeeld eerste half uur gratis, of gratis parkeren bij besteding van X euro in de Heuvel-winkels? Gemiste kans!
De parkeertarieven zijn wel schrikbarend hoog geworden in Eindhoven overigens. Het zou me niet verbazen als dit op termijn ook tot een toename van leegstand in het centrum gaat zorgen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 12:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Haha, nee. De parkeergarage eronder is van Q-park en is peperduur en auto's worden uit het centrum geweerd.
Als de parkeergarages vol staan dan maakt de hoogte van de tarieven niet zoveel uit?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 16:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De parkeertarieven zijn wel schrikbarend hoog geworden in Eindhoven overigens. Het zou me niet verbazen als dit op termijn ook tot een toename van leegstand in het centrum gaat zorgen.
Zolang is het juiste woord. Het wordt pas een probleem als je op het punt komt dat ze niet langer vol staan en met dat komt met steeds hogere parkeertarieven en een vrij oninteressante binnenstad als Eindhoven sneller in zicht.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de parkeergarages vol staan dan maakt de hoogte van de tarieven niet zoveel uit?
En vergeet de concurrentie met webshops niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zolang is het juiste woord. Het wordt pas een probleem als je op het punt komt dat ze niet langer vol staan en met dat komt met steeds hogere parkeertarieven en een vrij oninteressante binnenstad als Eindhoven sneller in zicht.
Kijk in Eindhoven betaal je nu 4,5 per uur, dan kun je beter even naar Den Bosch rijden voor een veel leukere binnenstad en goedkoper parkeren.
Er zaten, als in verleden tijd, maar een paar winkels in het centrum van Nijmegen, waarvoor ik naar de stad ging.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:57 schreef Viv het volgende:
[..]
En vergeet de concurrentie met webshops niet.![]()
Als je flink moet betalen voor het parkeren, of ver buiten het centrum moet parkeren, dan is drie keer klikken op bol.com (of waar dan ook) weer een stuk aantrekkelijker.
Tuurlijk, ik doel echter op dat je niet enkel voor het winkelen naar Den Bosch gaat. Je kunt daar ook de Sint Jan even aanschouwen en wat lekkers eten in een brasserie.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:57 schreef Viv het volgende:
[..]
En vergeet de concurrentie met webshops niet.![]()
Als je flink moet betalen voor het parkeren, of ver buiten het centrum moet parkeren, dan is drie keer klikken op bol.com (of waar dan ook) weer een stuk aantrekkelijker.
Dit is sowieso de toekomst willen winkels kunnen blijven bestaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zaten, als in verleden tijd, maar een paar winkels in het centrum van Nijmegen, waarvoor ik naar de stad ging.
Maar die zijn er niet meer, en in het weekend een parkeerplek vinden daar is sowieso een opgave, helemaal nu 1 heel parkeerdek van de parkeergarage in het centrum nu alleen nog maar voor fietsen is.
Dus áls ik een keer iets nodig heb, dan rij ik door naar winkelcentrum Kronenburg een stuk buiten Arnhem.
Dat is een heel groot overdekt winkelcentrum, mét gratis parkeren
Ach nee, mensen gaan voor sfeer en beleving, dat mag ook best wat kosten. Ook winkelcentra waar je gratis kan parkeren gaan momenteel in hoog tempo naar de klote.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is sowieso de toekomst willen winkels kunnen blijven bestaan.
Verschillende mensen hebben verschillende wensen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach nee, mensen gaan voor sfeer en beleving, dat mag ook best wat kosten. Ook winkelcentra waar je gratis kan parkeren gaan momenteel in hoog tempo naar de klote.
Ja, daar hadden we het al eerder over. Vandaar dat ik de bijzonder hoge parkeertarieven in Eindhoven meldde waardoor het tegenwoordig beter is naar Den Bosch te gaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach nee, mensen gaan voor sfeer en beleving, dat mag ook best wat kosten. Ook winkelcentra waar je gratis kan parkeren gaan momenteel in hoog tempo naar de klote.
Dan kan Den Bosch dus gewoon geld blijven vragen voor parkerenquote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, daar hadden we het al eerder over. Vandaar dat ik de bijzonder hoge parkeertarieven in Eindhoven meldde waardoor het tegenwoordig beter is naar Den Bosch te gaan.
Oh zeker. Maar buiten wat dingen bij een supermarkt en drogist blijft er dan in de toekomst weinig over. Willen winkelstraten het overleven, dan moet er toch iets andersquote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:41 schreef Viv het volgende:
[..]
Verschillende mensen hebben verschillende wensen.Ik ben werkelijk nog nooit voor de sfeer en beleving de stad in gegaan.
Winkelcentra an sich zijn inderdaad niet zo belangrijk. Een beetje een gezellige stadscentra zijn best belangrijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:07 schreef Hexagon het volgende:
Maar waarom moeten winkelcentra eigenlijk overleven? Ze zijn een middel en geen doel op zichzelf.
Precies, maar tot een bepaald niveau. Je ziet dat gemeenten steeds meer inkomsten willen halen uit parkeertarieven en dat dit soms kan leiden tot enorme leegstand.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan kan Den Bosch dus gewoon geld blijven vragen voor parkeren.
Ik denk dat veel centra ook juist gezelliger kunnen worden zonder de massa winkels.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Winkelcentra an sich zijn inderdaad niet zo belangrijk. Een beetje een gezellige stadscentra zijn best belangrijk.
In Almelo mag je 2 uur gratis parkeren in de binnenstad met winkelen,.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
Ik betaal me echt helemaal scheel aan parkeerkosten elke maand.
Sta ik weer ergens in een grote stad geparkeerd. “Zal nu inmiddels wel 13 euro zijn, dus ik rond het winkelen af.”![]()
Best zonde, anders zou ik langer winkelen en meer uitgeven.
Maakt niet uit welke provincie, elke grote stad hetzelfde riedeltje. Eigen keuze uiteraard.
Dat kan zeker. Maar dat is ook wel een lastige balans, kleinere winkels hebben vaak de bezoekersstroom van de grote jongens ook nodig…quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat veel centra ook juist gezelliger kunnen worden zonder de massa winkels.
Daar woon ik heel ver vandaan, maar leuk om te weten voor als ik er een keer heenga.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:41 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
In Almelo mag je 2 uur gratis parkeren in de binnenstad met winkelen,.
(ok ik geef toe dat is geen grote stad) Maar Enschede heeft ook zoiets
In België en Duitsland zijn de parkeertarieven overigens stukken lager. Gent bijvoorbeeld, daar rij je vanuit de snelweg zonder stoplichten een grote parkeergarage in en betaal je meen ik 1,50 het uur.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 21:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daar woon ik heel ver vandaan, maar leuk om te weten voor als ik er een keer heenga.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |