En dat is gelijk (een deel van) het probleem. Een eierprikker koop je 1x in de wat is het, 10/15 jaar? Net als andere huisraad dingen. De kracht van de action is dat het a geen kut kost en b vaak ook matige kwaliteit is. Maar ja het boeit niet als zeg je electronisch kaars of je sier lichtslang voor in de tuin 1 seizoen mee gaat, het kost niks dus koop ie het jaar erna wel een nieuwe. De action leeft van de wegwerp maatschappijquote:Op woensdag 6 maart 2024 23:21 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ik zocht laatst een eierprikker. Hebben ze niet bij Action. Maar een voorbeeldje, maar qua huisraad is een Blokker of Hema echt wel wat anders dan een Action.
Pure armoede dus.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:28 schreef alopio het volgende:
[..]
En dat is gelijk (een deel van) het probleem. Een eierprikker koop je 1x in de wat is het, 10/15 jaar? Net als andere huisraad dingen. De kracht van de action is dat het a geen kut kost en b vaak ook matige kwaliteit is. Maar ja het boeit niet als zeg je electronisch kaars of je sier lichtslang voor in de tuin 1 seizoen mee gaat, het kost niks dus koop ie het jaar erna wel een nieuwe. De action leeft van de wegwerp maatschappij
Bij de Blokkerquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:27 schreef Morri2 het volgende:
Eierprikkers? Ok, die kun je inderdaad niet bij de Action krijgen. Ik heb er laatst eentje moeten kopen bij de Hema. Dat ding was zo bot als de pest. Uiteindelijk maar weggeflikkerd.
Off topic: weet iemand waar je een scherpe (!) eierprikker kunt kopen?
En die is ook fatsoenlijk?quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:28 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Bij de Blokker
https://www.blokker.nl/search?q=eierprikker
Mja, geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:29 schreef Morri2 het volgende:
[..]
En die is ook fatsoenlijk?
EDIT Haha, die eerste die in de winkels verkrijgbaar is, is dus dezelfde die ik weggeflikkerd heb. En verder een hoop eierprikkers die je online moet bestellen. Niks in de winkel.
Precies. Dan kan ik net zo goed ergens anders online bestellen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:35 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Mja, geen idee eigenlijk![]()
Maar dat is wel een nadeel ja, Blokker online is praktisch bol.com met al die andere handelaren.
Dat is zeker waar, soms ontloopt het niet veel. En soms zijn het ook dingen die je veel wilt wisselen / mode gebonden zijn en dan wil je er ook niet lang mee doen. Maar bepaalde dingen zijn echt meuk en dan kan je beter iets duurder maar kwaliteit kopen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Pure armoede dus.
Aan de andere kant, als ik (goede) kerstverlichting koop bij het tuincentrum dat ook geschikt is voor buiten dan is dat ook na een paar seizoenen niet altijd volledig werkend meer. Bij sommige artikelen ontloopt de levensduur (tussen action/goedkoop en andere winkel/niet goedkoop) elkaar niet zoveel is mijn idee. Dan weet je ook niet meer waar je aan toe bent helaas.
Ik gebruik het ook niet en eet ook veel eieren maar heb geen kippen, het is in principe om de lucht uit het ei te laten ontsnappen omdat die uitzet bij verwarmen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar dient een eierprikker voor? Nog nooit van gehoord en eet best veel eieren. Heb zelfs kippen.
https://www.dille-kamille(...)-staal-56051020.htmlquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:27 schreef Morri2 het volgende:
Eierprikkers? Ok, die kun je inderdaad niet bij de Action krijgen. Ik heb er laatst eentje moeten kopen bij de Hema. Dat ding was zo bot als de pest. Uiteindelijk maar weggeflikkerd.
Off topic: weet iemand waar je een scherpe (!) eierprikker kunt kopen?
het is echt een ervaring duckjen, je moet het echt een keer meemakenquote:Op donderdag 7 maart 2024 16:06 schreef Dagoduck het volgende:
Wij hebben (thuis/bij ouders) een eierprikker in huis die ligt al ongebruikt in de keukenla zolang ik me kan herinneren. Die kan zomaar 30+ jaar oud zijn.
jij bent een blitse kikker met die eierprikker!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:36 schreef Dagoduck het volgende:
Wij hebben deze, is het niet schitterend.
[ afbeelding ]
Ok, ok, ik hou al op.
Ik heb nog een sjaal en een portemonnee van de V&Dquote:Op donderdag 7 maart 2024 19:46 schreef wolfrolf het volgende:
is het nog leuk te vermelden dat ik thermisch ondergoed heb van v&d
enigszins ontopic gezien de failliete staat van die winkel
Wij hadden er een in winkelcentrum Piazza in Eindhoven. Het pand was helemaal kaalgetrokken en er hingen nog wat loze stroomkabels toen ik er vorig weekend was. Ze hadden echter geduchte concurrentie van een nabijgelegen Decathlon.quote:Op woensdag 13 maart 2024 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Laatste vestigingen Perry Sport nu definitief gesloten hoor ik op den radio
Ik meen dat we al een kleine JD sports in de binnenstad hebben en die doet het redelijk goed. Blijkbaar hadden ze geen budget of zin om er nog energie en geld in te steken.quote:Afgelopen zomer werd al bekend dat de namen Perry Sport en Aktiesport zouden verdwijnen uit de Eindhovense binnenstad. De winkels zouden worden omgebouwd tot Sprinter-winkel door het Britse beursgenoteerde sportwinkelgroep JD Group. Maar toen al was onduidelijk of dat ook daadwerkelijk stond te gebeuren.
Elders in het land zijn wel winkels omgebouwd maar in Eindhoven bleef het bij Perry Sport in de Piazza en Aktie Sport op de Rechtestraat beperkt tot het aanplakken van Sprinter-posters. Het is niet de eerste keer dat het doek valt: Perry Sport en Aktiesport vielen een aantal jaar geleden nog onder de Unlimited Sports Group (USG), maar dat bedrijf ging in 2016 failliet. Het ging toen nog om veel meer winkels die moesten sluiten. Vervolgens werden de ketens in afgeslankte vorm overgenomen door JD Sports.
quote:Amsterdamse groene bezorgdienst Storeshippers failliet
De Amsterdamse startup Storeshippers, die pakketjes vanuit winkels bij klanten liet bezorgen, heeft het niet gered. Naast flinke aanloopverliezen en een coronaschuld, verloor het bedrijf zijn grootste klant Rituals. Gisteren werd Storeshippers failliet verklaard.
Dat bevestigt curator Jelmer Feenstra tegen RTL Z. De aanloopverliezen blijken uit de jaarrekeningen van het bedrijf.
Storeshippers werd in 2019 opgericht door logistiek ondernemers Pieter Paul van den Hoven en Rijk van Meekeren. Zij verwonderden zich erover dat een versgebakken pizza binnen een kwartier kon worden bezorgd, maar andere producten niet.
Daarom bouwden zij voor hun klanten zoals retailbedrijven en webwinkels een databank van bezorgdiensten die pakketjes bij winkels en lokale dark stores ophalen en bezorgen bij de consument. Dat is sneller en duurzamer dan de traditionele pakketbezorging uit centrale magazijnen. Sneller omdat het pakketje uit een locatie in de buurt komt, en duurzamer omdat de bezorgafstand korter is en er vaak wordt bezorgd door een fietskoerier.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-na-aanloopverliezen
Dat eerste.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Was dit nou een bezorgdienst of slechts middleware dienst tussen winkels en ZZP bezorgers?
Maar onderstaande klinkt meer als het tweede:quote:
quote:Daarom bouwden zij voor hun klanten zoals retailbedrijven en webwinkels een databank van bezorgdiensten die pakketjes bij winkels en lokale dark stores ophalen en bezorgen bij de consument.
Oh, excuus. Ik dacht dat het zelf fysiek de bezorging verzorgde en klanten voor dat bedrijf konden kiezen als een bedrijf die mogelijkheid aanbood.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar onderstaande klinkt meer als het tweede:
[..]
Gratis geld.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:58 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom heeft zo'n startup überhaupt steun aangevraagd tijdens coronamooi dat het failliet is
quote:(...)
‘Wij denken dat er nog wel driehonderd sportwinkels zullen verdwijnen’, zegt Ron Bruinenberg. Hij is manager van de sportwinkeltak van EK Retail, waaronder de ketens Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot en veel ongebonden sportwinkeliers vallen. De helft omdat de ondernemers op een leeftijd zijn dat ze willen stoppen, de andere helft omdat ze opgebouwde belastingschuld uit de coronatijd niet kunnen terugbetalen.
(...)
quote:(...)
Voor kleine sportwinkels om de hoek die niet bij een keten zijn aangesloten, het grootste deel van de markt, is het volgens hem moeilijk geworden. ‘Zij moeten nu de steun terugbetalen die ze in coronatijd hebben gekregen. Wie een eigen pand heeft kan het nog wel een tijdje uithouden, maar de retail is heel dun geworden. En de meterprijs gaat elk jaar omhoog. Je ziet ook sportwinkels veranderen in broodjeszaken.’
(...)
Blokker in de binnenstad van mijn woonplaats is al verdwenen l. Die zat er ook maar 2 jaar ofzo. Terwijl het filiaal net buiten de binnenstad nog wel open is. Net als een hele grote filiaal op een industrieterrein vol met winkels.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:05 schreef Eightyone het volgende:
Binnenkort: weer wat extra gaten erbij in de winkelcentra (een paar honderd of zo).
In Uden hebben ze hem (van origine een joekel van een winkel) gehalveerd. Maar ja, bovenin liep toch zelden meer iemand.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Blokker in de binnenstad van mijn woonplaats is al verdwenen l. Die zat er ook maar 2 jaar ofzo. Terwijl het filiaal net buiten de binnenstad nog wel open is. Net als een hele grote filiaal op een industrieterrein vol met winkels.
Dan kan je net zo goed meteen naar Bol.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat je die hiaten dan kan vullen door ze op blokker.nl bij een derde partij te bestellen is ook maar een halfslachtige oplossing.
Idd. Wil trouwens daaraan toevoegen dat ik als verkoper ook weinig voordelen zie om naast bol ook op blokker.nl te verkopen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed meteen naar Bol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |