quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Zeker, maar er zitten wel wat lastige punten aan het liedje om het vanaf de eerste keer enorm te omarmen en er ook massaal op te stemmen als buitenlander. Met name dat het zo langzaam op gang komt. Dan moet Joost dat wel heel sterk compenseren met zijn live-optreden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Denk wel dat dit wat hoger gaat eindigen dan 21e hoor. Eigenlijk ongeacht het liedje, die Joost is een hele goede performer.
Maar dat doet hij bij al z'n nummers, de meeste vind ik op plaat eigenlijk weinig aan maar live schakelt hij twee versnellingen hoger. En dit nummer is ook weer geen Grow ofzoquote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeker, maar er zitten wel wat lastige punten aan het liedje om het vanaf de eerste keer enorm te omarmen en er ook massaal op te stemmen als buitenlander. Met name dat het zo langzaam op gang komt. Dan moet Joost dat wel heel sterk compenseren met zijn live-optreden.
Dat dat een probleem zou zijn merk je trouwens helemaal niet in de reactievideo's van buitenlanders.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeker, maar er zitten wel wat lastige punten aan het liedje om het vanaf de eerste keer enorm te omarmen en er ook massaal op te stemmen als buitenlander. Met name dat het zo langzaam op gang komt. Dan moet Joost dat wel heel sterk compenseren met zijn live-optreden.
hoeveel mogen er on-stage?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef TLC het volgende:
Die tafelscene lijkt wel een beetje op het laatste avondmaal met Joost zo in het midden als Jezus
Gaan Froger en consorten ook mee naar Malmo ?
Dat is ook de bedoeling volgens mij.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef TLC het volgende:
Die tafelscene lijkt wel een beetje op het laatste avondmaal met Joost zo in het midden als Jezus
quote:
Zou ook wel iets voor Joost zijn om dit soort samples ooit te gebruiken in muziekquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kunnen we Gerrie van New Kids nog vervangen door deze vrouw? Geniaal.
Ze lijkt wel wat op 1 van die kak vrouwen uit Flodder. Van Putten, mag ik die kwarkpuntenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kunnen we Gerrie van New Kids nog vervangen door deze vrouw? Geniaal.
Ik denk dat hij wel publiekslieveling kan worden. Jury niet vrees ik.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:39 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
De bookmakers mogen dan nog wel niet onder de induk zijn, op Eurovision scoreboard zijn ze dat ook niet. Momenteel op 13 en het VK en Oostenrijk zijn daar al voorbij. Ook Zwitserland staat hoger. Allemaal rond dezelfde tijd bekend gemaakt.
Oe die mevrouw kan een aardig potje hakken.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Doventolk in actie:
https://www.facebook.com/share/v/vmWsBhSYV6qMKdSa/
![]()
Ik kan het niet inschatten. Soms denk ik wel eens dat die miljoenen streams allemaal van die gekke Joost fans uit België en Nederland afkomstig zijn die het de hele dag door zitten te kijkenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:40 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel publiekslieveling kan worden. Jury niet vrees ik.
Als je hoog kunt scoren bij de televoting doe je het automatisch erg goed in de eindstandquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:40 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb al een mooie knalblauwe jas gezien in precies dezelfde kleur als Joost. Die ga ik binnenkort bestellenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:17 schreef Ama het volgende:
Denk dat ik binnenkort een Joost songfestival shirt heb.
Lijkt me nogal logisch dat ie niet de standaard Eurovisiefan zal aanspreken. Hij moet het echt van een ander publiek hebben.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:39 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
De bookmakers mogen dan nog wel niet onder de induk zijn, op Eurovision scoreboard zijn ze dat ook niet. Momenteel op 13 en het VK en Oostenrijk zijn daar al voorbij. Ook Zwitserland staat hoger. Allemaal rond dezelfde tijd bekend gemaakt.
Precies, en hoewel ik er zelf ook niet meteen weg van was/ben is dat nu wel hetgene wat er gebeurt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch dat ie niet de standaard Eurovisiefan zal aanspreken. Hij moet het echt van een ander publiek hebben.
Zijn we niet een beetje te veel gefocust op de bookmakers? Op dit moment zegt het allemaal nog weinig. Kroatie staat nu op 1 maar er is een kans dat hij bij de repetities alles verknalt en dan kan hij zo naar beneden donderen bij de odds.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:39 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Bij Kroatie ben ik daar niet meer zo bang voor, die hebben we namelijk al live in actie gezien. Die gaat wel echt tot het laatste moment meedoen om de knikkers.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zijn we niet een beetje te veel gefocust op de bookmakers? Op dit moment zegt het allemaal nog weinig. Kroatie staat nu op 1 maar er is een kans dat hij bij de repetities alles verknalt en dan kan hij zo naar beneden donderen bij de odds.
Zal net zo gaan als Noorwegen in 2019 denk ik, was televote winnaar maar verloor enorm op jurypunten. Om te winnen moet je ook de jury in je zak hebben, daar zitten teveel boomers tussen die je niet bereikt met dit soort muziekquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:40 schreef Ama het volgende:
[..]
De bookmakers weten het op dit moment sowieso nog niet zo goed bovenin (niet zoals vorig jaar met Loreen). Zit bijna geen beweging in bij bijvoorbeeld UK en Zweden terwijl je normaal wel weet dat dat 'm ook niet wordt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zijn we niet een beetje te veel gefocust op de bookmakers? Op dit moment zegt het allemaal nog weinig. Kroatie staat nu op 1 maar er is een kans dat hij bij de repetities alles verknalt en dan kan hij zo naar beneden donderen bij de odds.
Elk jaar komt CATS hier voorbij, "we gaan een CATSje doen", maar dat is toch echt maar één keer gebeurdquote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bij Kroatie ben ik daar niet meer zo bang voor, die hebben we namelijk al live in actie gezien. Die gaat wel echt tot het laatste moment meedoen om de knikkers.
Het voelt alleen wel alsof er ruimte in het veld zit voor een 2014-scenario, waarbij CATS en Rise Like A Phoenix toch ineens de gedoodverfde winnaars bleken te zijn.
Ik wil het niet zozeer aan Joost refereren, maar het is de afgelopen jaren maar een enkele keer gebeurd dat er een liedje pas bij de repetities ineens skyhigh ging. Dat gold voor CATS en Rise Like a Phoenix in 2014, voor Fuego in 2018.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Elk jaar komt CATS hier voorbij, "we gaan een CATSje doen", maar dat is toch echt maar één keer gebeurd![]()
Europapa heeft wel de potentie om echt een moment te zijn, vooral door dat einde. Joost kan heel goed emotie overbrengen. En zeker voor zo'n liedje is dat toch wel vrij uniek.
Het is ook meer theoretisch bedoeld. We weten pas echt wie er een gooi naar de prijzen doen als de repetities zijn begonnen. Voor nu zegt het allemaal weinig. Het kan nog alle kanten op gaan.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bij Kroatie ben ik daar niet meer zo bang voor, die hebben we namelijk al live in actie gezien. Die gaat wel echt tot het laatste moment meedoen om de knikkers.
En dat in 1 dag terwijl er een hoop al langer staanquote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:42 schreef Momo het volgende:
Hier de views van alle inzendingen (alle kanalen opgeteld)
Joost staat nu al 8ste!
Vast een verrassing in de visuals.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:54 schreef GeorgeM het volgende:
Vind het ook heel spannend wat zijn laatste troef zal zijn![]()
In dit geval is er in ieder geval bij mij wel een bepaald vertrouwen omdat Joost al zoveel shows live heeft gedaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:54 schreef Meke het volgende:
Grappig trouwens dat we het er en masse niet over hebben dat we hem nog niet live hebben gezien. Zat ik ineens aan te denken - ook wel heel benieuwd naar! Gok op beelden van de telefoonloze show dan inderdaad. Spreid je ook de aandacht een beetje
Ik denk ook dat het live in een kleine studio niet tot zijn recht komt. Dus dat er daarom is gekozen voor een eerste live optreden bij die telefoonloze show.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:54 schreef Meke het volgende:
Grappig trouwens dat we het er en masse niet over hebben dat we hem nog niet live hebben gezien. Zat ik ineens aan te denken - ook wel heel benieuwd naar! Gok op beelden van de telefoonloze show dan inderdaad. Spreid je ook de aandacht een beetje
Weet Aran ook eens zelf hoe dat voelt, eeuwig negatief gedoe van een bepaald persoon. Normaal was ie het zelf.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:53 schreef summer52 het volgende:
Aran Bade was gisteravond te gast bij Vandaag Inside. En hij was zo positief over Joost. Hij gaf goed tegengas want de immer aardige, redelijke Johan D. had natuurlijk weer zijn gebruikelijke, voorspellende opmerkingen. Maar op het laatst kon er bij Johan toch nog een compliment af...hij vond Joost wel een aardige jongen. Hoe hij dat weet? Geen idee.
Nee alleen televotequote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:26 schreef Zwansen het volgende:
Halve finale is dan toch alleen jury? Of is dat ook televoting?
En live voor de Commisie. Dat vind ik ook wel een fijn idee.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In dit geval is er in ieder geval bij mij wel een bepaald vertrouwen omdat Joost al zoveel shows live heeft gedaan.
Nice.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:42 schreef blackswangreen het volgende:
Dit is de Youtube trending lijst voor Europapa. Overall, dus van alle video's, niet alleen muziekvideo's.
#1 Belgium
#1 Netherlands
#2 Austria
#8 Germany
#15 United Kingdom
#21 Lithuania
#30 Finland
#36 Estonia
#42 Croatia
#49 Australia
Ter vergelijking, de trending lijst van favoriet Rim Tim Tagi Dim:
#1 Croatia
#13 Slovenia
#17 Bosnia and Herzegovina
#22 Finland
#31 Serbia
Bedankt voor het delen. Dit geeft een mooi beeld van hoe je dus niet op de odds moet vertouwenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:42 schreef blackswangreen het volgende:
Dit is de Youtube trending lijst voor Europapa. Overall, dus van alle video's, niet alleen muziekvideo's.
#1 Belgium
#1 Netherlands
#2 Austria
#8 Germany
#15 United Kingdom
#21 Lithuania
#30 Finland
#36 Estonia
#42 Croatia
#49 Australia
Ter vergelijking, de trending lijst van favoriet Rim Tim Tagi Dim:
#1 Croatia
#13 Slovenia
#17 Bosnia and Herzegovina
#22 Finland
#31 Serbia
Maar dat kun je ook niet zo makkelijk 1 op 1 vergelijken. Er zit een andere release datum op. Over een week of 2 zal Joost ook niet meer zo hoog staan in al die landen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:54 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen. Dit geeft een mooi beeld van hoe je dus niet op de odds moet vertouwen
Je zou als je naar de rest van de nummers kijkt toch denken van wel. Wat mij betreft zijn er sowieso wel 6 mindere nummers, maar ja je weet het nooit.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh dat is nog beter dus. Die finale gaat ie dus wel halen.
Dat is ook weer zo!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat kun je ook niet zo makkelijk 1 op 1 vergelijken. Er zit een andere release datum op. Over een week of 2 zal Joost ook niet meer zo hoog staan in al die landen.
Nog niet alle nummers zijn bekend in onze semi maar ik denk dat Malta, Denemarken en San Marino al een probleem hebben.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je zou als je naar de rest van de nummers kijkt toch denken van wel. Wat mij betreft zijn er sowieso wel 6 mindere nummers, maar ja je weet het nooit.
Wat een nonsens.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:54 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen. Dit geeft een mooi beeld van hoe je dus niet op de odds moet vertouwen
Het zijn de stats van de live performance in de finale van Kroatië. Die is nog niet zo oud, 5 dagen. De muziekvideo is alleen trending in Kroatië zelf.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat kun je ook niet zo makkelijk 1 op 1 vergelijken. Er zit een andere release datum op. Over een week of 2 zal Joost ook niet meer zo hoog staan in al die landen.
Je hebt gelijk.quote:
Maar Baby Lasagna zijn nummer is ook nog eens uit sinds 9 januari, is er een upload van de audio op de Dora pagina, daar zijn ook zijn halve en hele finale optredens geupload in Dora. En hij heeft ook nog eens de music video op zijn eigen kanaal gezet. Dus dat is ook nog eens veel meer verdeeld, je kunt het niet echt vergeleken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het zijn de stats van de live performance in de finale van Kroatië. Die is nog niet zo oud, 5 dagen. De muziekvideo is alleen trending in Kroatië zelf.
Verder zegt het ook niet zo heel veel, de video van Joost is vooral heel erg goed gedaan. Eigenlijk hebben we vaak wel een goede video. Nu de staging nog
Het was maar een indicatie... ik zeg niet dat Joost ineens de favoriet is. Ik heb al die live-video genomen omdat die muziekvideo wel een erg scheef beeld gafquote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar Baby Lasagna zijn nummer is ook nog eens uit sinds 9 januari, is er een upload van de audio op de Dora pagina, daar zijn ook zijn halve en hele finale optredens geupload in Dora. En hij heeft ook nog eens de music video op zijn eigen kanaal gezet. Dus dat is ook nog eens veel meer verdeeld, je kunt het niet echt vergeleken.
Ik vind Denemarken juist wel eruit springenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Nog niet alle nummers zijn bekend in onze semi maar ik denk dat Malta, Denemarken en San Marino al een probleem hebben.
Een veilig pop nummer, eerste helft. Maar misschien dat mensen juist op Denemarken en Letland stemmen omdat het zo een vertrouwd geluid is.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind Denemarken juist wel eruit springen
Ik vind dat stukje vanaf circa 2:30 echt zo vet en misschien wel beter dan alle 90s Eurodance / happy hardcore ooit gemaakt.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ok, inmiddels een paar keer voorbij horen komen en ik heb van het begin gezegd dat dit niet mijn ding is en daar blijf ik bij.![]()
Maar stiekem vind ik het lied wel steeds leuker en zit ik elke keer mee te doen als ik het hoor.![]()
![]()
Dat stukje waar het ff lekker wat harder gaat?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind dat stukje vanaf circa 2:30 echt zo vet en misschien wel beter dan alle 90s Eurodance / happy hardcore ooit gemaakt.
De rest van het nummer is ook 90squote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat stukje waar het ff lekker wat harder gaat?
Dat was voor mij eerst het enige wat me een beetje aantrok (want 90s kid), maar gaandeweg begon de rest eromheen me ook steeds meer aan te spreken.
Ik heb Joost twee keer gezien, op Rock Werchter en op Pukkelpop. En kan dit plaatje zeker beamen.quote:
Ja dat weet ik, maar de rest van het nummer is het soort 90s wat niet helemaal mijn ding is. Daar kan ik me dus nog een beetje aan vasthouden om het niet mijn ding te laten zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De rest van het nummer is ook 90s
Ik zag op TikTok dat Hak en Hema ook al inhakers haddenquote:
Die eerste bij die molen ookquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:48 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zag op TikTok dat Hak en Hema ook al inhakers hadden![]()
https://vm.tiktok.com/ZIJnH49oX/
https://vm.tiktok.com/ZIJnHPQRt/
Dank je voor deze tip!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:48 schreef Meke het volgende:
[..]
Joost heeft al aardig wat meer en grotere optredens achter de rug dan Mia en Dion. En het liedje bevat een stuk minder vocale acrobatiek om het zo maar even te noemenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:54 schreef Meke het volgende:
WELKOM HIERO OPAAAAAAA 🎶quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:56 schreef TheVulture het volgende:
Het heeft 2 dagen geduurd maar heb mijn traditionele kantelpunt ook weer bereikt![]()
Welkom bij de clubquote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Reactie videos op Europapa kijken is mijn nieuwe hobby geworden. Ik heb er nog nooit zoveel gezienHeerlijk, al die reacties
Eens. De eerste keer vond ik het wat tam, maar ik denk dat het precies goed is zo voor mensen die niet bekend zijn met deze muzieksoort.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:34 schreef Nattekat het volgende:
Zal niet liegen, dit lied is bij me gegroeid.
Aftellen maar.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:02 schreef Dave het volgende:
Ik denk dat binnen een uur de titel naar “de man van 4 miljoen” kan. Nog een dikke 50.000 views.
Daar gaan we weerquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:10 schreef Mandy040986 het volgende:
Plekkie gestegen bij de bookmakers.
[ afbeelding ]
Naar 16quote:
All Joostliebers unitequote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:56 schreef TheVulture het volgende:
Het heeft 2 dagen geduurd maar heb mijn traditionele kantelpunt ook weer bereikt![]()
Ik vind het heel toegankelijk en het is zo geen gimmick.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens. De eerste keer vond ik het wat tam, maar ik denk dat het precies goed is zo voor mensen die niet bekend zijn met deze muzieksoort.
Je bent niet de enige!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Reactie videos op Europapa kijken is mijn nieuwe hobby geworden. Ik heb er nog nooit zoveel gezienHeerlijk, al die reacties
23 dacht ik?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:05 schreef Greys het volgende:
Weet iemand nog waar hij stond bij de bookies vlak nadat het lied uitkwam? 22? 20? Wat was het ook alweer?
22 vlak voor het lied uitkwam.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:05 schreef Greys het volgende:
Weet iemand nog waar hij stond bij de bookies vlak nadat het lied uitkwam? 22? 20? Wat was het ook alweer?
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:05 schreef Greys het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)miljoen-keer-bekekenquote:De lovende kritieken hebben nog niet heel veel invloed op de kansen van het nummer bij de bookmakers: daar staat Europapa op de 20ste plaats van de 37 inzendingen. Dat is één plekje hoger dan voor de presentatie gisteren.
Die versprongen sowieso erg rond die plek, daar is heel weinig nog ingezet. Het gaat om de odds voor winst he. Er zijn meestal maar een stuk of 10 inzendingen waarvan je echt denkt, er zit iets in dat dit eventueel kan winnen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:11 schreef Greys het volgende:
Alle verschillende antwoorden![]()
Ik hou het wel even op 22 als gemiddelde. Dank jullie!
Ja dat is zeker zo maar toch even leuk voor een tweetje dat hij in 2 dagen 7 plekkies is gestegen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Die versprongen sowieso erg rond die plek, daar is heel weinig nog ingezet. Het gaat om de odds voor winst he. Er zijn meestal maar een stuk of 10 inzendingen waarvan je echt denkt, er zit iets in dat dit eventueel kan winnen.
Dank je voor de tip!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:20 schreef CarloV het volgende:
Je kunt de vorige posities gewoon zien door op het grafiek symbool te klikken:
[ afbeelding ]
Jij tempert mijn enthousiasmequote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:56 schreef Momo het volgende:
Tot ongeveer plek 10 stijg je nu redelijk makkelijk, dus ik denk dat hij daar ongeveer zal stranden komende dagen.
Het aantal wat Chartdata noemt is wel echt alleen in Nederland zelf. Het totaal is 1,609,542, min 176,149 uit België en 1,216,921 uit Nederland komt je dan op 216.472 streams op vrijdag buiten Nederland en België. Dat op zich is ook al meer dan de meeste inzendingen in totaal krijgen overigensquote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:35 schreef Nexum het volgende:
Dit is echt bizar. Ik volg hitlijsten heel vaak als popmuziek fanaat en dit is echt heel knap van hem om neer te zetten. En dit zijn niet alleen streams uit Nederland. We doen echt mee voor de winst hoor als dit aanhoud
https://x.com/chartdata/s(...)vLRjoxKJG3Na8g3Df7bw
Ik vind het wel de winnaarsvibe hebben eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:35 schreef Nexum het volgende:
Dit is echt bizar. Ik volg hitlijsten heel vaak als popmuziek fanaat en dit is echt heel knap van hem om neer te zetten. En dit zijn niet alleen streams uit Nederland. We doen echt mee voor de winst hoor als dit aanhoud
https://x.com/chartdata/s(...)vLRjoxKJG3Na8g3Df7bw
Haha, ik was erbij toen het in Rotterdam gehouden werd met het idee 'once in a lifetime'. Niet wetende dat we maar een paar jaar later weer een kans(je) makenquote:
Weet ik wel, is ook goed dat je dat doet.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja ik wil ook enthousiast zijn, maar wel realistisch.
Assenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Haha, ik was erbij toen het in Rotterdam gehouden werd met het idee 'once in a lifetime'. Niet wetende dat we maar een paar jaar later weer een kans(je) maken
Mocht Nederland ooit weer winnen zou ik het wel eerlijk vinden als het dan elders gehouden wordt.
Rotterdam had juist alle lasten en kosten en niet de lusten. Alle hotels waren dicht, alle restaurants, er kwam geen Eurovision Village, geen Euroclub, geen toeristen, niks. Want Covid.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Haha, ik was erbij toen het in Rotterdam gehouden werd met het idee 'once in a lifetime'. Niet wetende dat we maar een paar jaar later weer een kans(je) maken
Mocht Nederland ooit weer winnen zou ik het wel eerlijk vinden als het dan elders gehouden wordt.
Ze hebben tegenwoordig een ibis hotel pal naast Ahoy. Dat zou dan fantastisch goed uitkomenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Rotterdam had juist alle lasten en kosten en niet de lusten. Alle hotels waren dicht, alle restaurants, er kwam geen Eurovision Village, geen toeristen, niks. Want Covid.
Dus die hebben echt nog een OPEN (up) ESF tegoed imho.
Mijn ouders hetzelfde, had ik niet verwacht.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:03 schreef Greys het volgende:
STOP DE PERSEN MIJN OUDERS (76) VINDEN HET LEUK"Wat een leuke grappige jongen en wat een lekker ritme".
En geloof me als ik zeg dat ze het eerlijk zouden zeggen als ze het niks vinden want dat doen ze bijna elk jaar haha.
Nee, ik zie hem daar niet zo hoog eindigen. Maar we hebben dit jaar best veel excentriekere acts en diverse muziekstijlen. De jury gaat normaal nooit zo lekker alles wat geen ballad of popnummer is. Misschien dat daar toch wat verandering in komt, in sommige jaren was de gemiddelde juryleeftijd 55 jaar, dat hielp daar denk ik ook niet bij.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar dit gaat toch nooit winnen bij een jury?
Doe dan Sneek als het zonodig in Friesland moetquote:
Ik moet zeggen dat ik het liedje niet verkeerd vond, maar het optreden op het songfestival was wel diep treurig, met name de staging. Ik had eigenlijk wel een beetje medelijden met Mia en Dion.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:18 schreef Momo het volgende:
Mooi om hier vele users elders van fok te zien die niet vaak in ESF posten, was vorig jaar nog wel anders
Mijn moeder van in de 70 ook, ik had verwacht dat ze het verschrikkelijke herrie zou vinden maar ze kwam met een hele serieuze analyse "leuk liedje, aanstekelijk, maar ik denk dat hij iets teveel wil doen in 3 minuten".quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Mijn ouders hetzelfde, had ik niet verwacht.en mijn nichtje dans ondertussen dat hele dansje al, was echt verbaasd
Ja, en juries lijken ook wel gevoelig voor wat duidelijk populair is bij het publiek/fans de laatste jaren. Maar dan nog zie ik Europapa niet echt heel hoog komen bij juries eigenlijk. Of het gaat ineens compleet anders zijn dit jaar.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, ik zie hem daar niet zo hoog eindigen. Maar we hebben dit jaar best veel excentriekere acts en diverse muziekstijlen. De jury gaat normaal nooit zo lekker alles wat geen ballad of popnummer is. Misschien dat daar toch wat verandering in komt, in sommige jaren was de gemiddelde juryleeftijd 55 jaar, dat hielp daar denk ik ook niet bij.
Maar toch werd Kaarija (Finland) vorig jaar vierde bij de jury.
Inhakkers.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:48 schreef Meke het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet hoe het er allemaal uit gaat zien straks qua staging enzo, maar ik denk dat het voor deze nummers zoals Joost ook wel uitmaakt waar je straks in de running order zit. Ik kan me best voorstellen dat als wij de finale halen en de eerste helft loten, je de finale moet openen. Ja en als dan Kroatië, Finland, Estland nog komt, blijft het dan genoeg hangen?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, ik zie hem daar niet zo hoog eindigen. Maar we hebben dit jaar best veel excentriekere acts en diverse muziekstijlen. De jury gaat normaal nooit zo lekker alles wat geen ballad of popnummer is. Misschien dat daar toch wat verandering in komt, in sommige jaren was de gemiddelde juryleeftijd 55 jaar, dat hielp daar denk ik ook niet bij.
Maar toch werd Kaarija (Finland) vorig jaar vierde bij de jury.
Is er nog iets bekend gemaakt over veranderingen van de jury? Of blijft dit gewoon hetzelfde als vorig jaar?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:30 schreef Momo het volgende:
Wat trouwens vooral niet helpt bij juries als je nummer hebt die have it or love it is. Elk land heeft 5 juryleden, stel je hebt 2 juryleden die love it zijn en 3 juryleden die hate it zijn. Dan kun je zo 6de ofzo worden in de ranking van de jury van dat land. Ik heb wel een gevoel dat Europapa wel een love it or hate it nummer is. Wat goed is voor de televote (je kan niet tegen een nummer stemmen), minder voor de jury.
Ja, ik heb wel een goed gevoel over de finale halen, Europapa is wel echt een televote nummer. Dan moet Joost wel echt iets raars doen om de finale niet te halen denk ik . Maar in de finale dan hangt het af hoe goed je staging is, hoe goed de staging van je competitie is, running order etc.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet hoe het er allemaal uit gaat zien straks qua staging enzo, maar ik denk dat het voor deze nummers zoals Joost ook wel uitmaakt waar je straks in de running order zit. Ik kan me best voorstellen dat als wij de finale halen en de eerste helft loten, je de finale moet openen. Ja en als dan Kroatië, Finland, Estland nog komt, blijft het dan genoeg hangen?
Maar goed dat is nog voor veel latereerst maar de semi.
Ik neem aan gewoon zelfde systeem als vorig jaar?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is er nog iets bekend gemaakt over veranderingen van de jury? Of blijft dit gewoon hetzelfde als vorig jaar?
Juries hebben er de laatste jaren minder kijk op dan het publiek. Dat nummer van Noord-Macedonië dat de jury vote won boven Arcade... volslagen belachelijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:31 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Ja, en juries lijken ook wel gevoelig voor wat duidelijk populair is bij het publiek/fans de laatste jaren. Maar dan nog zie ik Europapa niet echt heel hoog komen bij juries eigenlijk. Of het gaat ineens compleet anders zijn dit jaar.
Terecht!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:37 schreef Greys het volgende:
Ik vind het wel héél heerlijk deze hype.
(Zelfs op X hebben we er op ons Songfestivalforum account iets van 250 volgers bij ofzo in 2 dagen hahaha)
Toen waren ze er wel, maar vooral in een paar grote golven negativiteitquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:18 schreef Momo het volgende:
Mooi om hier vele users elders van fok te zien die niet vaak in ESF posten, was vorig jaar nog wel anders
Ja ja dat doet ie goed he?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:18 schreef Momo het volgende:
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:37 schreef blackswangreen het volgende:
Juries hebben er de laatste jaren minder kijk op dan het publiek. Dat nummer van Noord-Macedonië dat de jury vote won boven Arcade... volslagen belachelijk.
Wat valt er dan te snappen? Het komt uiteindelijk gewoon neer op persoonlijke smaak toch? Wat de een kwaliteit of leuk vind, vind de ander misschien bagger. Blijkbaar viel Noord-Macedonië toen het meest in de smaak bij de meeste juryleden. So be it.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Juries hebben er de laatste jaren minder kijk op dan het publiek. Dat nummer van Noord-Macedonië dat de jury vote won boven Arcade... volslagen belachelijk.
Ik denk dat de einduitslag er minder toe doet, omdat het helemaal niks zegt over de kwaliteit. Dit nummer heeft meer inhoud dan een Zweeds lopende band-product, en ook meer hitpotentie... je moet alleen iets verder kijken/luisteren dan een gladde productie en een paar zuiver gezongen noten. Het publiek snapt dat, de jury's niet.
Samen met @Cee, we doen samen dat account!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:40 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Terecht!
Je houdt het ook zo leuk en enthousiast bij altijd ♡
Maar waar luister je naar als je dat Noord-Macedonische nummer boven Arcade inschaalt? Waar ben je naar op zoek als jury? Of als je Je Me Casse van Malta boven Måneskin zet, wat zijn je criteria?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:46 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
[..]
Wat valt er dan te snappen? Het komt uiteindelijk gewoon neer op persoonlijke smaak toch? Wat de een kwaliteit of leuk vind, vind de ander misschien bagger. Blijkbaar viel Noord-Macedonië toen het meest in de smaak bij de meeste juryleden. So be it.
En je krijgt altijd meer variatie qua beoordeling in een kleine groep van maar 5 mensen die heel gefocust en wellicht op andere dingen letten dan publiek thuis op de bank.
Echt hoor! En wat hadden we hier toch zin in na vorig jaar. Goh, de komende maanden worden genieten, ook als we de top 10 niet gaan halenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een heerlijke ESF bubbel dit jaar. Een tof liedje, een nog toffere artiest, goed ontvangen in Europa en een deel van de andere inzendingen vind ik bijna net zo leuk ❤💙💛💚🖤🩵
Birth of a New Age was ook gewoon goed!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:29 schreef summer2bird het volgende:
Ik vind het echt een topnummer, maar mij moet je niet als graadnummer nemen gezien ik het brokkolie lied ook leuk vondBen benieuwd hoe hoog we eindigen
Waarom zouden ze überhaupt criteria moeten hebben of op zoek zijn naar iets bepaalds? Ik zou niet in zo'n jury gaan zitten om instructies te krijgen waar ik vooral op moet letten. Nee, ik zou gewoon gaan voor nummers die mij aanspreken of die goed gebracht worden of whatever ik belangrijk vind of wat me aanspreekt.. En die criteria zijn vast voor iedereen anders. De een zal meer letten op goede zang en weer een ander vindt een bepaalde beat, melodie of performance te gek. En zo moet het ook vind ik, zeker voor juryledenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar waar luister je naar als je dat Noord-Macedonische nummer boven Arcade inschaalt? Waar ben je naar op zoek als jury? Of als je Je Me Casse van Malta boven Måneskin zet, wat zijn je criteria?
Hebben ze bij de Hema niemand kunnen vinden die kan hakken?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:48 schreef Meke het volgende:
[..]
Mijn moeder van 70 vind 'm ook leukquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:03 schreef Greys het volgende:
STOP DE PERSEN MIJN OUDERS (76) VINDEN HET LEUK"Wat een leuke grappige jongen en wat een lekker ritme".
En geloof me als ik zeg dat ze het eerlijk zouden zeggen als ze het niks vinden want dat doen ze bijna elk jaar haha.
Maar als je de grootste act (Måneskin) en de grootste hit (Arcade) in weet ik hoeveel jaar in Eurovisie blijkbaar niet goed genoeg vindt om te laten winnen, heb je er dan kijk op als jury? Er moeten toch wel bepaalde maatstaven zijn waar de jury's aan moeten voldoen, anders wordt het een volslagen random gebeuren. De nadruk ligt veel te veel op of iemand een paar zuivere noten in z'n kopstem kan zingen, of dat iets een lekker gladde productie heeft. Daar is niks mis mee, maar dat is niet het enige waar je muziek op moet beoordelen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:05 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Waarom zouden ze überhaupt criteria moeten hebben of op zoek zijn naar iets bepaalds? Ik zou niet in zo'n jury gaan zitten om instructies te krijgen waar ik vooral op moet letten. Nee, ik zou gewoon gaan voor nummers die mij aanspreken of die goed gebracht worden of whatever ik belangrijk vind of wat me aanspreekt.. En die criteria zijn vast voor iedereen anders. De een zal meer letten op goede zang en weer een ander vindt een bepaalde beat, melodie of performance te gek. En zo moet het ook vind ik, zeker voor juryleden
Sowieso zijn jury's nogal random, moet nu denken aan de Noorse finale dit jaar. Daar hadden ze al jury's uit andere landen, waaronder ook Nederland. Zelfde als op ESF 5 juryleden per land. De Nederlandse jury daar had beide rocknummers onderaan gezet, nog onder 2 nummers waar de zang echt slecht/matig was. Twee rocknummers waarvan 1 de hele selectie heeft gewonnen (televote winnaar, en net tweede bij alle juries als Nederland hun niet onderaan had gezet) en het andere nummer wat derde is geworden bij de televote en vierde overal is geëindigd. Beide excellent gezongen ook, waar let je dan op als jury?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar als je de grootste act (Måneskin) en de grootste hit (Arcade) in weet ik hoeveel jaar in Eurovisie blijkbaar niet goed genoeg vindt om te laten winnen, heb je er dan kijk op als jury? Er moeten toch wel bepaalde maatstaven zijn waar de jury's aan moeten voldoen, anders wordt het een volslagen random gebeuren. De nadruk ligt veel te veel op of iemand een paar zuivere noten in z'n kopstem kan zingen, of dat iets een lekker gladde productie heeft. Daar is niks mis mee, maar dat is niet het enige waar je muziek op moet beoordelen.
@Momo!! Ik ben weer hyper, temper het efkesquote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
8 plekken omhoog in slechts 2 dagen is echt best heel netjes!
Zeker als je beseft dat de eerste ± 18 uur weinig verschil in zat! Gisterenmiddag stond het nog op 20, een plekje hoger dan waar Europapa begon toen het gereleased werd.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
Minder suiker innemen?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:37 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
@:Momo!! Ik ben weer hyper, temper het efkes
We doen het andersom dan Duitsland, die zakte 20 plaatsen in een paar dagen tijd na hun nationale finalequote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
Maar da's jouw mening dat ze muziek niet alleen daarop zouden moeten beoordelen. Let vooral op de hitpotentie, juryleden! Dan zou je dus vooral platenmaatschappij mensen in die juries moeten zetten. En wat scoort of wat een hit wordt of niet ligt aan zoveel factoren. Wat nu populair is kan over een paar jaar compleet over zijn bijv.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar als je de grootste act (Måneskin) en de grootste hit (Arcade) in weet ik hoeveel jaar in Eurovisie blijkbaar niet goed genoeg vindt om te laten winnen, heb je er dan kijk op als jury? Er moeten toch wel bepaalde maatstaven zijn waar de jury's aan moeten voldoen, anders wordt het een volslagen random gebeuren. De nadruk ligt veel te veel op of iemand een paar zuivere noten in z'n kopstem kan zingen, of dat iets een lekker gladde productie heeft. Daar is niks mis mee, maar dat is niet het enige waar je muziek op moet beoordelen.
Jaaaaaquote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
Er is wel een set van criteria waar jury leden op moeten letten. Maar ik kan dat niet vinden.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:44 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Maar da's jouw mening dat ze muziek niet alleen daarop zouden moeten beoordelen. Let vooral op de hitpotentie, juryleden! Dan zou je dus vooral platenmaatschappij mensen in die juries moeten zetten. En wat scoort of wat een hit wordt of niet ligt aan zoveel factoren. Wat nu populair is kan over een paar jaar compleet over zijn bijv.
Mijn punt is dat het uiteindelijk ook maar gewoon een verzameling mensen zijn die samen bepalen waar ze punten aan willen geven en wat zij de moeite waard vinden. Mensen thuis idem. En niks zo uiteenlopend dan persoonlijke smaak of meningen
Ja mee eens, en als je meer diversiteit wil dan zou je idd jongere mensen erin kunnen zetten. Maar die criteria ben ik echt allergisch voor.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Er is wel een set van criteria waar jury leden op moeten letten. Maar ik kan dat niet vinden.
Zang en hitpotentie waren daar wel onderdeel van geloof ik.
Maar muziek is geen turnen of een andere jurysport waarbij je echt objectief kan meten of er aan de criteria wordt voldaan.
Het blijft toch veel persoonlijke smaak. Meer diversiteit in de jury (vooral wat leeftijden betreft) zou wel goed zijn.
Ok. Dus je vindt dat er helemaal geen criteria zijn waaraan de jury moet voldoen, of waaraan ze een nummer toetsen. Wat is dan het verschil met het publiek thuis?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:55 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Ja mee eens, en als je meer diversiteit wil dan zou je idd jongere mensen erin kunnen zetten. Maar die criteria ben ik echt allergisch voor.
Het horen toch mensen te zijn die hun beroep hebben in muziek of daar dagelijks mee te maken hebben? Dat is het verschil met de meeste mensen thuis. En nee, ik vind niet dat je juryleden criteria moet gaan opleggen waar ze nummers aan moeten gaan toetsen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ok. Dus je vindt dat er helemaal geen criteria zijn waaraan de jury moet voldoen, of waaraan ze een nummer toetsen. Wat is dan het verschil met het publiek thuis?
Gaat Joost ook als een krolse kat over het podium ?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:02 schreef Greys het volgende:
Als ik het wel heb zette de vakjury Unicorn van Israël vorig jaar op de tweede plek en als dát lied tweede kan worden bij de jury kan Europapa het in principe ook.
Nou, als ik dat filmpje van die Russische jury van een aantal jaar terug zag, dan kun je net zo goed een aantal ladderzatte leken laten beslissen hoor. Totaal geen verschil.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:03 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Het horen toch mensen te zijn die hun beroep hebben in muziek of daar dagelijks mee te maken hebben? Dat is het verschil met de meeste mensen thuis. En nee, ik vind niet dat je juryleden criteria moet gaan opleggen waar ze nummers aan moeten gaan toetsen.
DO YOU WANNA SEE ME HAK?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat Joost ook als een krolse kat over het podium ?
Willuh jullie me zien dansuh?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat Joost ook als een krolse kat over het podium ?
Ja, dat ligt aan de omoepen die juryleden uitkiezen. Of aan de EBU voor strenger toezicht qua opzet of verdachte jurypunten etc. Genoeg mogelijkheden en mensen voor wat meer diversiteit denk ik zo.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, als ik dat filmpje van die Russische jury van een aantal jaar terug zag, dan kun je net zo goed een aantal ladderzatte leken laten beslissen hoor. Totaal geen verschil.
Het idee van een jury op zich is goed. Maar dan moeten ze wel aan eisen voldoen... vind ik. Ze gaan altijd voor de meest safe optie, ze zullen bij wijze van spreken altijd Rembrandt verkiezen boven Andy Warhol.
♡ liefde voor jullie samenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Samen met @:Cee, we doen samen dat account!
Of nog recenter de afspraken die gemaakt waren door meerdere jury’s/landen waardoor we nu geen jury meer hebben in de semi.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, als ik dat filmpje van die Russische jury van een aantal jaar terug zag, dan kun je net zo goed een aantal ladderzatte leken laten beslissen hoor. Totaal geen verschil.
Het idee van een jury op zich is goed. Maar dan moeten ze wel aan eisen voldoen... vind ik. Ze gaan altijd voor de meest safe optie, ze zullen bij wijze van spreken altijd Rembrandt verkiezen boven Andy Warhol.
Slaapfeestje bij Cyanquote:
Jongens ik loop al een hele dag met een big smile op m’n bakkes vanwege alles wat er al gebeurd is en dit soort posts. Welkom!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:46 schreef mazaru het volgende:
Ik wist na de eerste keer luisteren niet goed wat ik ervan moest vinden. Dacht eigenlijk dat het een parodie was op het liedje dat echt mee ging doen. De tweede keer vond ik het![]()
Maar ik moet zeggen dat ik het nu toch eigenlijk best een leuk nummertje vind. Ik ben echt heel benieuwd hoe hij het gaat doen. Ik ga voor het eerst in jaren weer eens naar ESF kijken
Het voordeel van TikTok is wel dat je zonder account ook dingen kan zienquote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:42 schreef Dave het volgende:
Misschien moet (eur)opa toch es aan de TikTok dan
Hoewel ik dat eerste ook niet vind, is de voornaamste reden dat er een jury is natuurlijk wel als neutralisatie voor buren en diaspora stemmen. Dat de winnaar niet altijd het fraaiste muzikale pareltje is, dat is één ding, maar dat landen als Turkije, Armenië, Rusland of Servië maar de vlag hoefden neer te leggen om 100-200 punten te scoren, stompte de gemiddelde kijker wel heel erg af.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ok. Dus je vindt dat er helemaal geen criteria zijn waaraan de jury moet voldoen, of waaraan ze een nummer toetsen. Wat is dan het verschil met het publiek thuis?
Het duurde even. Maar nu kan het niet meer misgaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:55 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik begin er in te geloven mensen! Whoeeeee
Bizar dit want je ziet of hoort Joling zelf in die video helemaal niks zeggen en hij was eergisteren juist verrassend lovend en alleen maar positief over Joost en de inzending. Eerlijk is eerlijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:08 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het duurde even. Maar nu kan het niet meer misgaan.
Dit was ook twee maanden geleden waar dit kanaal de juice op baseerde.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Bizar dit want je ziet of hoort Joking zelf in die video helemaal niks zeggen en hij was eergisteren juist verrassend lovend en alleen maar positief over Joost en de inzending. Eerlijk is eerlijk.
Hesjtek feek nieuws
Stukje projectie.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:17 schreef Dave het volgende:
Ik zag net ook een wap-reactie op YouTube voorbij komen, dat het een walgelijk lied is met allemaal EU-propaganda, en dat het affikken van de molen het vernietigen van de Nederlandse identiteit symboliseert.
Da's ook het leuke aan deze inzending. Dat het wappies en andere onverdraagzame gekkies ongetwijfeld enorm de kast op jaagtquote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:17 schreef Dave het volgende:
Ik zag net ook een wap-reactie op YouTube voorbij komen, dat het een walgelijk lied is met allemaal EU-propaganda, en dat het affikken van de molen het vernietigen van de Nederlandse identiteit symboliseert.
Oh sorryquote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:17 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dit was ook twee maanden geleden waar dit kanaal de juice op baseerde.
Het was ook meer een grappig bedoelde opmerking naar @:Gerard-Joling toe.
Gewoon all time record voor Joostquote:
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
Supermooi!quote:
Eigenlijk past de langere outro er beter bij maar ja je hebt maar 3 mins. Je kunt niet de helft van je liedje outro hebben.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Supermooi!
En in alle reactievideo's wordtnwel duidelijk dat de outro er in moet blijven voor Malmö. De kortere dan, anders past het niet.
Nee dat gaat niet haha. Dan mot ie veel te veel van het leuks knippen. Maar ik vind de korte emo outro op zich ook mooi.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eigenlijk past de langere outro er beter bij maar ja je hebt maar 3 mins. Je kunt niet de helft van je liedje outro hebben.
Vind ik ook.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:56 schreef Greys het volgende:
Nee dat gaat niet haha. Dan mot ie veel te veel van het leuks knippen. Maar ik vind de korte emo outro op zich ook mooi.
Zo hard gelachen om zingende Bert en Grover en de sarcastische toon in z'n hele video.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:01 schreef Dutch_view het volgende:
Zal vast al voorbij zijn gekomen maar vond deze wel grappig![]()
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:10 schreef Greys het volgende:
Wat zou @:Ato dit een leuke inzending hebben gevonden he?
Die zou in zes posts onder elkaar dingen hebben geroepen als:
Alles klopt!
We gaan winnen!
Alles komt goed, let maar op.
Hij is zo creatief dus hij maakt er iets moois van straks wacht maar af.
Ik denk echt dat we gaan winnen.
Ik mis z'n zinsopbouw die ik 4x moest lezen om compleet te begrijpen soms best wel. En natuurlijk z'n oneindige optimisme.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:10 schreef Greys het volgende:
Alles klopt!
We gaan winnen!
Ach Ato, die lieverd, die altijd zo positief was.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:10 schreef Greys het volgende:
Alles klopt!
We gaan winnen!
Hoe vaak ik niet dacht 'Jezus had dit niet gewoon in één post gekund ipv elke zin in een aparte post onder elkaar?' en hoe we dat nu inderdaad juist missen. Dat eeuwige ALLES KOMT GOED LET MAAR OP.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik mis z'n zinsopbouw die ik 4x moest lezen om compleet te begrijpen soms best wel. En natuurlijk z'n oneindige optimisme.
In feite kan het Eurovisie-avontuur voor Joost nu al niet meer stukquote:
Met plezier nog een keertjequote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:22 schreef BillDauterive het volgende:
Haalt iemand de puntenpolonaise weer van stal? We zijn zojuist Noorwegen voorbij gegaan
13e!
Ik hoop het!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:22 schreef BillDauterive het volgende:
Haalt iemand de puntenpolonaise weer van stal?
DE OUDJES DOEN HET NOG GOEDquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:23 schreef BillDauterive het volgende:
Wow, Summer en George, jullie zijn super snel
Ik gun het hem wel echt.quote:
Tenzij hij het ESF wint, of een Käärijä'tje doet, is dit al een dusdanig commercieel succes dat het ESF eigenlijk nog maar bijzaak is.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik gun het hem wel echt.
Die youtubeviews op het Eurovisie account zijn natuurlijk tof maar met deze Spotify streams zit ie denk ik toch wel rond de 5500-6000 euro al. Toch lekker in 2 dagen.
Natuurlijk wint hij, daar twijfelt niemand meer over.quote:
Als we dankzij het publiek uiteindelijk in de top 10 eindigen, is dit jaar meer dan geslaagd in mijn ogenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:24 schreef Perrin het volgende:
Ja de jury zal 'm niet hoog ranken, maar hopelijk het publiek wel.
Rustsaagh Momoquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad op weg naar de top 10
Jury best goed + winnaar televotes = winst ESFquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik denk dat zelfs de jury dit best goed gaat waarderen, misschien te laag om te winnen, maar dat hij hoog gaat eindigen staat voor mij mij bijna vast.
Alleen hebben vele andere landen meerdere uploads op allerlei kanalen staan, ook zo voor Kroatië. Nederland was nu nummer 8 dacht ik van alle landen. Maar nog steeds superveel streams voor Joost in korte tijd!quote:
We zijn gezakt naar 14 het is voorbij het is gedaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad op weg naar de top 10
RIP!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:04 schreef Cee het volgende:
[..]
We zijn gezakt naar 14 het is voorbij het is gedaan.
IJsland zakt binnen no time ver naar onderen dus hatseeee.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:04 schreef Cee het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:04 schreef Cee het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |