WELKOM HIERO OPAAAAAAA 🎶quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:56 schreef TheVulture het volgende:
Het heeft 2 dagen geduurd maar heb mijn traditionele kantelpunt ook weer bereikt![]()
Welkom bij de clubquote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Reactie videos op Europapa kijken is mijn nieuwe hobby geworden. Ik heb er nog nooit zoveel gezienHeerlijk, al die reacties
Eens. De eerste keer vond ik het wat tam, maar ik denk dat het precies goed is zo voor mensen die niet bekend zijn met deze muzieksoort.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:34 schreef Nattekat het volgende:
Zal niet liegen, dit lied is bij me gegroeid.
Aftellen maar.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:02 schreef Dave het volgende:
Ik denk dat binnen een uur de titel naar “de man van 4 miljoen” kan. Nog een dikke 50.000 views.
Daar gaan we weerquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:10 schreef Mandy040986 het volgende:
Plekkie gestegen bij de bookmakers.
[ afbeelding ]
Naar 16quote:
All Joostliebers unitequote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:56 schreef TheVulture het volgende:
Het heeft 2 dagen geduurd maar heb mijn traditionele kantelpunt ook weer bereikt![]()
Ik vind het heel toegankelijk en het is zo geen gimmick.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens. De eerste keer vond ik het wat tam, maar ik denk dat het precies goed is zo voor mensen die niet bekend zijn met deze muzieksoort.
Je bent niet de enige!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Reactie videos op Europapa kijken is mijn nieuwe hobby geworden. Ik heb er nog nooit zoveel gezienHeerlijk, al die reacties
23 dacht ik?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:05 schreef Greys het volgende:
Weet iemand nog waar hij stond bij de bookies vlak nadat het lied uitkwam? 22? 20? Wat was het ook alweer?
22 vlak voor het lied uitkwam.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:05 schreef Greys het volgende:
Weet iemand nog waar hij stond bij de bookies vlak nadat het lied uitkwam? 22? 20? Wat was het ook alweer?
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:05 schreef Greys het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)miljoen-keer-bekekenquote:De lovende kritieken hebben nog niet heel veel invloed op de kansen van het nummer bij de bookmakers: daar staat Europapa op de 20ste plaats van de 37 inzendingen. Dat is één plekje hoger dan voor de presentatie gisteren.
Die versprongen sowieso erg rond die plek, daar is heel weinig nog ingezet. Het gaat om de odds voor winst he. Er zijn meestal maar een stuk of 10 inzendingen waarvan je echt denkt, er zit iets in dat dit eventueel kan winnen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:11 schreef Greys het volgende:
Alle verschillende antwoorden![]()
Ik hou het wel even op 22 als gemiddelde. Dank jullie!
Ja dat is zeker zo maar toch even leuk voor een tweetje dat hij in 2 dagen 7 plekkies is gestegen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Die versprongen sowieso erg rond die plek, daar is heel weinig nog ingezet. Het gaat om de odds voor winst he. Er zijn meestal maar een stuk of 10 inzendingen waarvan je echt denkt, er zit iets in dat dit eventueel kan winnen.
Dank je voor de tip!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:20 schreef CarloV het volgende:
Je kunt de vorige posities gewoon zien door op het grafiek symbool te klikken:
[ afbeelding ]
Jij tempert mijn enthousiasmequote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:56 schreef Momo het volgende:
Tot ongeveer plek 10 stijg je nu redelijk makkelijk, dus ik denk dat hij daar ongeveer zal stranden komende dagen.
Het aantal wat Chartdata noemt is wel echt alleen in Nederland zelf. Het totaal is 1,609,542, min 176,149 uit België en 1,216,921 uit Nederland komt je dan op 216.472 streams op vrijdag buiten Nederland en België. Dat op zich is ook al meer dan de meeste inzendingen in totaal krijgen overigensquote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:35 schreef Nexum het volgende:
Dit is echt bizar. Ik volg hitlijsten heel vaak als popmuziek fanaat en dit is echt heel knap van hem om neer te zetten. En dit zijn niet alleen streams uit Nederland. We doen echt mee voor de winst hoor als dit aanhoud
https://x.com/chartdata/s(...)vLRjoxKJG3Na8g3Df7bw
Ik vind het wel de winnaarsvibe hebben eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:35 schreef Nexum het volgende:
Dit is echt bizar. Ik volg hitlijsten heel vaak als popmuziek fanaat en dit is echt heel knap van hem om neer te zetten. En dit zijn niet alleen streams uit Nederland. We doen echt mee voor de winst hoor als dit aanhoud
https://x.com/chartdata/s(...)vLRjoxKJG3Na8g3Df7bw
Haha, ik was erbij toen het in Rotterdam gehouden werd met het idee 'once in a lifetime'. Niet wetende dat we maar een paar jaar later weer een kans(je) makenquote:
Weet ik wel, is ook goed dat je dat doet.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja ik wil ook enthousiast zijn, maar wel realistisch.
Assenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Haha, ik was erbij toen het in Rotterdam gehouden werd met het idee 'once in a lifetime'. Niet wetende dat we maar een paar jaar later weer een kans(je) maken
Mocht Nederland ooit weer winnen zou ik het wel eerlijk vinden als het dan elders gehouden wordt.
Rotterdam had juist alle lasten en kosten en niet de lusten. Alle hotels waren dicht, alle restaurants, er kwam geen Eurovision Village, geen Euroclub, geen toeristen, niks. Want Covid.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Haha, ik was erbij toen het in Rotterdam gehouden werd met het idee 'once in a lifetime'. Niet wetende dat we maar een paar jaar later weer een kans(je) maken
Mocht Nederland ooit weer winnen zou ik het wel eerlijk vinden als het dan elders gehouden wordt.
Ze hebben tegenwoordig een ibis hotel pal naast Ahoy. Dat zou dan fantastisch goed uitkomenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Rotterdam had juist alle lasten en kosten en niet de lusten. Alle hotels waren dicht, alle restaurants, er kwam geen Eurovision Village, geen toeristen, niks. Want Covid.
Dus die hebben echt nog een OPEN (up) ESF tegoed imho.
Mijn ouders hetzelfde, had ik niet verwacht.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:03 schreef Greys het volgende:
STOP DE PERSEN MIJN OUDERS (76) VINDEN HET LEUK"Wat een leuke grappige jongen en wat een lekker ritme".
En geloof me als ik zeg dat ze het eerlijk zouden zeggen als ze het niks vinden want dat doen ze bijna elk jaar haha.
Nee, ik zie hem daar niet zo hoog eindigen. Maar we hebben dit jaar best veel excentriekere acts en diverse muziekstijlen. De jury gaat normaal nooit zo lekker alles wat geen ballad of popnummer is. Misschien dat daar toch wat verandering in komt, in sommige jaren was de gemiddelde juryleeftijd 55 jaar, dat hielp daar denk ik ook niet bij.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar dit gaat toch nooit winnen bij een jury?
Doe dan Sneek als het zonodig in Friesland moetquote:
Ik moet zeggen dat ik het liedje niet verkeerd vond, maar het optreden op het songfestival was wel diep treurig, met name de staging. Ik had eigenlijk wel een beetje medelijden met Mia en Dion.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:18 schreef Momo het volgende:
Mooi om hier vele users elders van fok te zien die niet vaak in ESF posten, was vorig jaar nog wel anders
Mijn moeder van in de 70 ook, ik had verwacht dat ze het verschrikkelijke herrie zou vinden maar ze kwam met een hele serieuze analyse "leuk liedje, aanstekelijk, maar ik denk dat hij iets teveel wil doen in 3 minuten".quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Mijn ouders hetzelfde, had ik niet verwacht.en mijn nichtje dans ondertussen dat hele dansje al, was echt verbaasd
Ja, en juries lijken ook wel gevoelig voor wat duidelijk populair is bij het publiek/fans de laatste jaren. Maar dan nog zie ik Europapa niet echt heel hoog komen bij juries eigenlijk. Of het gaat ineens compleet anders zijn dit jaar.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, ik zie hem daar niet zo hoog eindigen. Maar we hebben dit jaar best veel excentriekere acts en diverse muziekstijlen. De jury gaat normaal nooit zo lekker alles wat geen ballad of popnummer is. Misschien dat daar toch wat verandering in komt, in sommige jaren was de gemiddelde juryleeftijd 55 jaar, dat hielp daar denk ik ook niet bij.
Maar toch werd Kaarija (Finland) vorig jaar vierde bij de jury.
Inhakkers.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:48 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zag op TikTok dat Hak en Hema ook al inhakers hadden![]()
https://vm.tiktok.com/ZIJnH49oX/
https://vm.tiktok.com/ZIJnHPQRt/
We weten natuurlijk niet hoe het er allemaal uit gaat zien straks qua staging enzo, maar ik denk dat het voor deze nummers zoals Joost ook wel uitmaakt waar je straks in de running order zit. Ik kan me best voorstellen dat als wij de finale halen en de eerste helft loten, je de finale moet openen. Ja en als dan Kroatië, Finland, Estland nog komt, blijft het dan genoeg hangen?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, ik zie hem daar niet zo hoog eindigen. Maar we hebben dit jaar best veel excentriekere acts en diverse muziekstijlen. De jury gaat normaal nooit zo lekker alles wat geen ballad of popnummer is. Misschien dat daar toch wat verandering in komt, in sommige jaren was de gemiddelde juryleeftijd 55 jaar, dat hielp daar denk ik ook niet bij.
Maar toch werd Kaarija (Finland) vorig jaar vierde bij de jury.
Is er nog iets bekend gemaakt over veranderingen van de jury? Of blijft dit gewoon hetzelfde als vorig jaar?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:30 schreef Momo het volgende:
Wat trouwens vooral niet helpt bij juries als je nummer hebt die have it or love it is. Elk land heeft 5 juryleden, stel je hebt 2 juryleden die love it zijn en 3 juryleden die hate it zijn. Dan kun je zo 6de ofzo worden in de ranking van de jury van dat land. Ik heb wel een gevoel dat Europapa wel een love it or hate it nummer is. Wat goed is voor de televote (je kan niet tegen een nummer stemmen), minder voor de jury.
Ja, ik heb wel een goed gevoel over de finale halen, Europapa is wel echt een televote nummer. Dan moet Joost wel echt iets raars doen om de finale niet te halen denk ik . Maar in de finale dan hangt het af hoe goed je staging is, hoe goed de staging van je competitie is, running order etc.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet hoe het er allemaal uit gaat zien straks qua staging enzo, maar ik denk dat het voor deze nummers zoals Joost ook wel uitmaakt waar je straks in de running order zit. Ik kan me best voorstellen dat als wij de finale halen en de eerste helft loten, je de finale moet openen. Ja en als dan Kroatië, Finland, Estland nog komt, blijft het dan genoeg hangen?
Maar goed dat is nog voor veel latereerst maar de semi.
Ik neem aan gewoon zelfde systeem als vorig jaar?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is er nog iets bekend gemaakt over veranderingen van de jury? Of blijft dit gewoon hetzelfde als vorig jaar?
Juries hebben er de laatste jaren minder kijk op dan het publiek. Dat nummer van Noord-Macedonië dat de jury vote won boven Arcade... volslagen belachelijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:31 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Ja, en juries lijken ook wel gevoelig voor wat duidelijk populair is bij het publiek/fans de laatste jaren. Maar dan nog zie ik Europapa niet echt heel hoog komen bij juries eigenlijk. Of het gaat ineens compleet anders zijn dit jaar.
Terecht!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:37 schreef Greys het volgende:
Ik vind het wel héél heerlijk deze hype.
(Zelfs op X hebben we er op ons Songfestivalforum account iets van 250 volgers bij ofzo in 2 dagen hahaha)
Toen waren ze er wel, maar vooral in een paar grote golven negativiteitquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:18 schreef Momo het volgende:
Mooi om hier vele users elders van fok te zien die niet vaak in ESF posten, was vorig jaar nog wel anders
Ja ja dat doet ie goed he?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:18 schreef Momo het volgende:
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:37 schreef blackswangreen het volgende:
Juries hebben er de laatste jaren minder kijk op dan het publiek. Dat nummer van Noord-Macedonië dat de jury vote won boven Arcade... volslagen belachelijk.
Wat valt er dan te snappen? Het komt uiteindelijk gewoon neer op persoonlijke smaak toch? Wat de een kwaliteit of leuk vind, vind de ander misschien bagger. Blijkbaar viel Noord-Macedonië toen het meest in de smaak bij de meeste juryleden. So be it.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Juries hebben er de laatste jaren minder kijk op dan het publiek. Dat nummer van Noord-Macedonië dat de jury vote won boven Arcade... volslagen belachelijk.
Ik denk dat de einduitslag er minder toe doet, omdat het helemaal niks zegt over de kwaliteit. Dit nummer heeft meer inhoud dan een Zweeds lopende band-product, en ook meer hitpotentie... je moet alleen iets verder kijken/luisteren dan een gladde productie en een paar zuiver gezongen noten. Het publiek snapt dat, de jury's niet.
Samen met @Cee, we doen samen dat account!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:40 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Terecht!
Je houdt het ook zo leuk en enthousiast bij altijd ♡
Maar waar luister je naar als je dat Noord-Macedonische nummer boven Arcade inschaalt? Waar ben je naar op zoek als jury? Of als je Je Me Casse van Malta boven Måneskin zet, wat zijn je criteria?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:46 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
[..]
Wat valt er dan te snappen? Het komt uiteindelijk gewoon neer op persoonlijke smaak toch? Wat de een kwaliteit of leuk vind, vind de ander misschien bagger. Blijkbaar viel Noord-Macedonië toen het meest in de smaak bij de meeste juryleden. So be it.
En je krijgt altijd meer variatie qua beoordeling in een kleine groep van maar 5 mensen die heel gefocust en wellicht op andere dingen letten dan publiek thuis op de bank.
Echt hoor! En wat hadden we hier toch zin in na vorig jaar. Goh, de komende maanden worden genieten, ook als we de top 10 niet gaan halenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een heerlijke ESF bubbel dit jaar. Een tof liedje, een nog toffere artiest, goed ontvangen in Europa en een deel van de andere inzendingen vind ik bijna net zo leuk ❤💙💛💚🖤🩵
Birth of a New Age was ook gewoon goed!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:29 schreef summer2bird het volgende:
Ik vind het echt een topnummer, maar mij moet je niet als graadnummer nemen gezien ik het brokkolie lied ook leuk vondBen benieuwd hoe hoog we eindigen
Waarom zouden ze überhaupt criteria moeten hebben of op zoek zijn naar iets bepaalds? Ik zou niet in zo'n jury gaan zitten om instructies te krijgen waar ik vooral op moet letten. Nee, ik zou gewoon gaan voor nummers die mij aanspreken of die goed gebracht worden of whatever ik belangrijk vind of wat me aanspreekt.. En die criteria zijn vast voor iedereen anders. De een zal meer letten op goede zang en weer een ander vindt een bepaalde beat, melodie of performance te gek. En zo moet het ook vind ik, zeker voor juryledenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar waar luister je naar als je dat Noord-Macedonische nummer boven Arcade inschaalt? Waar ben je naar op zoek als jury? Of als je Je Me Casse van Malta boven Måneskin zet, wat zijn je criteria?
Hebben ze bij de Hema niemand kunnen vinden die kan hakken?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:48 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zag op TikTok dat Hak en Hema ook al inhakers hadden![]()
https://vm.tiktok.com/ZIJnH49oX/
https://vm.tiktok.com/ZIJnHPQRt/
Mijn moeder van 70 vind 'm ook leukquote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:03 schreef Greys het volgende:
STOP DE PERSEN MIJN OUDERS (76) VINDEN HET LEUK"Wat een leuke grappige jongen en wat een lekker ritme".
En geloof me als ik zeg dat ze het eerlijk zouden zeggen als ze het niks vinden want dat doen ze bijna elk jaar haha.
Maar als je de grootste act (Måneskin) en de grootste hit (Arcade) in weet ik hoeveel jaar in Eurovisie blijkbaar niet goed genoeg vindt om te laten winnen, heb je er dan kijk op als jury? Er moeten toch wel bepaalde maatstaven zijn waar de jury's aan moeten voldoen, anders wordt het een volslagen random gebeuren. De nadruk ligt veel te veel op of iemand een paar zuivere noten in z'n kopstem kan zingen, of dat iets een lekker gladde productie heeft. Daar is niks mis mee, maar dat is niet het enige waar je muziek op moet beoordelen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:05 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Waarom zouden ze überhaupt criteria moeten hebben of op zoek zijn naar iets bepaalds? Ik zou niet in zo'n jury gaan zitten om instructies te krijgen waar ik vooral op moet letten. Nee, ik zou gewoon gaan voor nummers die mij aanspreken of die goed gebracht worden of whatever ik belangrijk vind of wat me aanspreekt.. En die criteria zijn vast voor iedereen anders. De een zal meer letten op goede zang en weer een ander vindt een bepaalde beat, melodie of performance te gek. En zo moet het ook vind ik, zeker voor juryleden
Sowieso zijn jury's nogal random, moet nu denken aan de Noorse finale dit jaar. Daar hadden ze al jury's uit andere landen, waaronder ook Nederland. Zelfde als op ESF 5 juryleden per land. De Nederlandse jury daar had beide rocknummers onderaan gezet, nog onder 2 nummers waar de zang echt slecht/matig was. Twee rocknummers waarvan 1 de hele selectie heeft gewonnen (televote winnaar, en net tweede bij alle juries als Nederland hun niet onderaan had gezet) en het andere nummer wat derde is geworden bij de televote en vierde overal is geëindigd. Beide excellent gezongen ook, waar let je dan op als jury?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar als je de grootste act (Måneskin) en de grootste hit (Arcade) in weet ik hoeveel jaar in Eurovisie blijkbaar niet goed genoeg vindt om te laten winnen, heb je er dan kijk op als jury? Er moeten toch wel bepaalde maatstaven zijn waar de jury's aan moeten voldoen, anders wordt het een volslagen random gebeuren. De nadruk ligt veel te veel op of iemand een paar zuivere noten in z'n kopstem kan zingen, of dat iets een lekker gladde productie heeft. Daar is niks mis mee, maar dat is niet het enige waar je muziek op moet beoordelen.
@Momo!! Ik ben weer hyper, temper het efkesquote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
8 plekken omhoog in slechts 2 dagen is echt best heel netjes!
Zeker als je beseft dat de eerste ± 18 uur weinig verschil in zat! Gisterenmiddag stond het nog op 20, een plekje hoger dan waar Europapa begon toen het gereleased werd.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:35 schreef Greys het volgende:
8 plekken omhoog in slechts 2 dagen is echt best heel netjes!
Minder suiker innemen?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:37 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
@:Momo!! Ik ben weer hyper, temper het efkes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |