quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Zeker, maar er zitten wel wat lastige punten aan het liedje om het vanaf de eerste keer enorm te omarmen en er ook massaal op te stemmen als buitenlander. Met name dat het zo langzaam op gang komt. Dan moet Joost dat wel heel sterk compenseren met zijn live-optreden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Denk wel dat dit wat hoger gaat eindigen dan 21e hoor. Eigenlijk ongeacht het liedje, die Joost is een hele goede performer.
Maar dat doet hij bij al z'n nummers, de meeste vind ik op plaat eigenlijk weinig aan maar live schakelt hij twee versnellingen hoger. En dit nummer is ook weer geen Grow ofzoquote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeker, maar er zitten wel wat lastige punten aan het liedje om het vanaf de eerste keer enorm te omarmen en er ook massaal op te stemmen als buitenlander. Met name dat het zo langzaam op gang komt. Dan moet Joost dat wel heel sterk compenseren met zijn live-optreden.
Dat dat een probleem zou zijn merk je trouwens helemaal niet in de reactievideo's van buitenlanders.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeker, maar er zitten wel wat lastige punten aan het liedje om het vanaf de eerste keer enorm te omarmen en er ook massaal op te stemmen als buitenlander. Met name dat het zo langzaam op gang komt. Dan moet Joost dat wel heel sterk compenseren met zijn live-optreden.
hoeveel mogen er on-stage?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef TLC het volgende:
Die tafelscene lijkt wel een beetje op het laatste avondmaal met Joost zo in het midden als Jezus
Gaan Froger en consorten ook mee naar Malmo ?
Dat is ook de bedoeling volgens mij.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:15 schreef TLC het volgende:
Die tafelscene lijkt wel een beetje op het laatste avondmaal met Joost zo in het midden als Jezus
quote:
Zou ook wel iets voor Joost zijn om dit soort samples ooit te gebruiken in muziekquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kunnen we Gerrie van New Kids nog vervangen door deze vrouw? Geniaal.
Ze lijkt wel wat op 1 van die kak vrouwen uit Flodder. Van Putten, mag ik die kwarkpuntenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kunnen we Gerrie van New Kids nog vervangen door deze vrouw? Geniaal.
Ik denk dat hij wel publiekslieveling kan worden. Jury niet vrees ik.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:39 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
De bookmakers mogen dan nog wel niet onder de induk zijn, op Eurovision scoreboard zijn ze dat ook niet. Momenteel op 13 en het VK en Oostenrijk zijn daar al voorbij. Ook Zwitserland staat hoger. Allemaal rond dezelfde tijd bekend gemaakt.
Oe die mevrouw kan een aardig potje hakken.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Doventolk in actie:
https://www.facebook.com/share/v/vmWsBhSYV6qMKdSa/
![]()
Ik kan het niet inschatten. Soms denk ik wel eens dat die miljoenen streams allemaal van die gekke Joost fans uit België en Nederland afkomstig zijn die het de hele dag door zitten te kijkenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:40 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel publiekslieveling kan worden. Jury niet vrees ik.
Als je hoog kunt scoren bij de televoting doe je het automatisch erg goed in de eindstandquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:40 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb al een mooie knalblauwe jas gezien in precies dezelfde kleur als Joost. Die ga ik binnenkort bestellenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:17 schreef Ama het volgende:
Denk dat ik binnenkort een Joost songfestival shirt heb.
Lijkt me nogal logisch dat ie niet de standaard Eurovisiefan zal aanspreken. Hij moet het echt van een ander publiek hebben.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:39 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
De bookmakers mogen dan nog wel niet onder de induk zijn, op Eurovision scoreboard zijn ze dat ook niet. Momenteel op 13 en het VK en Oostenrijk zijn daar al voorbij. Ook Zwitserland staat hoger. Allemaal rond dezelfde tijd bekend gemaakt.
Precies, en hoewel ik er zelf ook niet meteen weg van was/ben is dat nu wel hetgene wat er gebeurt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch dat ie niet de standaard Eurovisiefan zal aanspreken. Hij moet het echt van een ander publiek hebben.
Zijn we niet een beetje te veel gefocust op de bookmakers? Op dit moment zegt het allemaal nog weinig. Kroatie staat nu op 1 maar er is een kans dat hij bij de repetities alles verknalt en dan kan hij zo naar beneden donderen bij de odds.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:39 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Bij Kroatie ben ik daar niet meer zo bang voor, die hebben we namelijk al live in actie gezien. Die gaat wel echt tot het laatste moment meedoen om de knikkers.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zijn we niet een beetje te veel gefocust op de bookmakers? Op dit moment zegt het allemaal nog weinig. Kroatie staat nu op 1 maar er is een kans dat hij bij de repetities alles verknalt en dan kan hij zo naar beneden donderen bij de odds.
Zal net zo gaan als Noorwegen in 2019 denk ik, was televote winnaar maar verloor enorm op jurypunten. Om te winnen moet je ook de jury in je zak hebben, daar zitten teveel boomers tussen die je niet bereikt met dit soort muziekquote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:40 schreef Ama het volgende:
[..]
De bookmakers weten het op dit moment sowieso nog niet zo goed bovenin (niet zoals vorig jaar met Loreen). Zit bijna geen beweging in bij bijvoorbeeld UK en Zweden terwijl je normaal wel weet dat dat 'm ook niet wordt.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zijn we niet een beetje te veel gefocust op de bookmakers? Op dit moment zegt het allemaal nog weinig. Kroatie staat nu op 1 maar er is een kans dat hij bij de repetities alles verknalt en dan kan hij zo naar beneden donderen bij de odds.
Elk jaar komt CATS hier voorbij, "we gaan een CATSje doen", maar dat is toch echt maar één keer gebeurdquote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bij Kroatie ben ik daar niet meer zo bang voor, die hebben we namelijk al live in actie gezien. Die gaat wel echt tot het laatste moment meedoen om de knikkers.
Het voelt alleen wel alsof er ruimte in het veld zit voor een 2014-scenario, waarbij CATS en Rise Like A Phoenix toch ineens de gedoodverfde winnaars bleken te zijn.
Ik wil het niet zozeer aan Joost refereren, maar het is de afgelopen jaren maar een enkele keer gebeurd dat er een liedje pas bij de repetities ineens skyhigh ging. Dat gold voor CATS en Rise Like a Phoenix in 2014, voor Fuego in 2018.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Elk jaar komt CATS hier voorbij, "we gaan een CATSje doen", maar dat is toch echt maar één keer gebeurd![]()
Europapa heeft wel de potentie om echt een moment te zijn, vooral door dat einde. Joost kan heel goed emotie overbrengen. En zeker voor zo'n liedje is dat toch wel vrij uniek.
Het is ook meer theoretisch bedoeld. We weten pas echt wie er een gooi naar de prijzen doen als de repetities zijn begonnen. Voor nu zegt het allemaal weinig. Het kan nog alle kanten op gaan.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bij Kroatie ben ik daar niet meer zo bang voor, die hebben we namelijk al live in actie gezien. Die gaat wel echt tot het laatste moment meedoen om de knikkers.
En dat in 1 dag terwijl er een hoop al langer staanquote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:42 schreef Momo het volgende:
Hier de views van alle inzendingen (alle kanalen opgeteld)
Joost staat nu al 8ste!
Vast een verrassing in de visuals.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 23:54 schreef GeorgeM het volgende:
Vind het ook heel spannend wat zijn laatste troef zal zijn![]()
In dit geval is er in ieder geval bij mij wel een bepaald vertrouwen omdat Joost al zoveel shows live heeft gedaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:54 schreef Meke het volgende:
Grappig trouwens dat we het er en masse niet over hebben dat we hem nog niet live hebben gezien. Zat ik ineens aan te denken - ook wel heel benieuwd naar! Gok op beelden van de telefoonloze show dan inderdaad. Spreid je ook de aandacht een beetje
Ik denk ook dat het live in een kleine studio niet tot zijn recht komt. Dus dat er daarom is gekozen voor een eerste live optreden bij die telefoonloze show.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:54 schreef Meke het volgende:
Grappig trouwens dat we het er en masse niet over hebben dat we hem nog niet live hebben gezien. Zat ik ineens aan te denken - ook wel heel benieuwd naar! Gok op beelden van de telefoonloze show dan inderdaad. Spreid je ook de aandacht een beetje
Weet Aran ook eens zelf hoe dat voelt, eeuwig negatief gedoe van een bepaald persoon. Normaal was ie het zelf.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:53 schreef summer52 het volgende:
Aran Bade was gisteravond te gast bij Vandaag Inside. En hij was zo positief over Joost. Hij gaf goed tegengas want de immer aardige, redelijke Johan D. had natuurlijk weer zijn gebruikelijke, voorspellende opmerkingen. Maar op het laatst kon er bij Johan toch nog een compliment af...hij vond Joost wel een aardige jongen. Hoe hij dat weet? Geen idee.
Nee alleen televotequote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:26 schreef Zwansen het volgende:
Halve finale is dan toch alleen jury? Of is dat ook televoting?
En live voor de Commisie. Dat vind ik ook wel een fijn idee.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In dit geval is er in ieder geval bij mij wel een bepaald vertrouwen omdat Joost al zoveel shows live heeft gedaan.
Nice.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:42 schreef blackswangreen het volgende:
Dit is de Youtube trending lijst voor Europapa. Overall, dus van alle video's, niet alleen muziekvideo's.
#1 Belgium
#1 Netherlands
#2 Austria
#8 Germany
#15 United Kingdom
#21 Lithuania
#30 Finland
#36 Estonia
#42 Croatia
#49 Australia
Ter vergelijking, de trending lijst van favoriet Rim Tim Tagi Dim:
#1 Croatia
#13 Slovenia
#17 Bosnia and Herzegovina
#22 Finland
#31 Serbia
Bedankt voor het delen. Dit geeft een mooi beeld van hoe je dus niet op de odds moet vertouwenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:42 schreef blackswangreen het volgende:
Dit is de Youtube trending lijst voor Europapa. Overall, dus van alle video's, niet alleen muziekvideo's.
#1 Belgium
#1 Netherlands
#2 Austria
#8 Germany
#15 United Kingdom
#21 Lithuania
#30 Finland
#36 Estonia
#42 Croatia
#49 Australia
Ter vergelijking, de trending lijst van favoriet Rim Tim Tagi Dim:
#1 Croatia
#13 Slovenia
#17 Bosnia and Herzegovina
#22 Finland
#31 Serbia
Maar dat kun je ook niet zo makkelijk 1 op 1 vergelijken. Er zit een andere release datum op. Over een week of 2 zal Joost ook niet meer zo hoog staan in al die landen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:54 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen. Dit geeft een mooi beeld van hoe je dus niet op de odds moet vertouwen
Je zou als je naar de rest van de nummers kijkt toch denken van wel. Wat mij betreft zijn er sowieso wel 6 mindere nummers, maar ja je weet het nooit.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh dat is nog beter dus. Die finale gaat ie dus wel halen.
Dat is ook weer zo!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat kun je ook niet zo makkelijk 1 op 1 vergelijken. Er zit een andere release datum op. Over een week of 2 zal Joost ook niet meer zo hoog staan in al die landen.
Nog niet alle nummers zijn bekend in onze semi maar ik denk dat Malta, Denemarken en San Marino al een probleem hebben.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je zou als je naar de rest van de nummers kijkt toch denken van wel. Wat mij betreft zijn er sowieso wel 6 mindere nummers, maar ja je weet het nooit.
Wat een nonsens.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:54 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen. Dit geeft een mooi beeld van hoe je dus niet op de odds moet vertouwen
Het zijn de stats van de live performance in de finale van Kroatië. Die is nog niet zo oud, 5 dagen. De muziekvideo is alleen trending in Kroatië zelf.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat kun je ook niet zo makkelijk 1 op 1 vergelijken. Er zit een andere release datum op. Over een week of 2 zal Joost ook niet meer zo hoog staan in al die landen.
Je hebt gelijk.quote:
Maar Baby Lasagna zijn nummer is ook nog eens uit sinds 9 januari, is er een upload van de audio op de Dora pagina, daar zijn ook zijn halve en hele finale optredens geupload in Dora. En hij heeft ook nog eens de music video op zijn eigen kanaal gezet. Dus dat is ook nog eens veel meer verdeeld, je kunt het niet echt vergeleken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het zijn de stats van de live performance in de finale van Kroatië. Die is nog niet zo oud, 5 dagen. De muziekvideo is alleen trending in Kroatië zelf.
Verder zegt het ook niet zo heel veel, de video van Joost is vooral heel erg goed gedaan. Eigenlijk hebben we vaak wel een goede video. Nu de staging nog
Het was maar een indicatie... ik zeg niet dat Joost ineens de favoriet is. Ik heb al die live-video genomen omdat die muziekvideo wel een erg scheef beeld gafquote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar Baby Lasagna zijn nummer is ook nog eens uit sinds 9 januari, is er een upload van de audio op de Dora pagina, daar zijn ook zijn halve en hele finale optredens geupload in Dora. En hij heeft ook nog eens de music video op zijn eigen kanaal gezet. Dus dat is ook nog eens veel meer verdeeld, je kunt het niet echt vergeleken.
Ik vind Denemarken juist wel eruit springenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Nog niet alle nummers zijn bekend in onze semi maar ik denk dat Malta, Denemarken en San Marino al een probleem hebben.
Een veilig pop nummer, eerste helft. Maar misschien dat mensen juist op Denemarken en Letland stemmen omdat het zo een vertrouwd geluid is.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind Denemarken juist wel eruit springen
Ik vind dat stukje vanaf circa 2:30 echt zo vet en misschien wel beter dan alle 90s Eurodance / happy hardcore ooit gemaakt.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ok, inmiddels een paar keer voorbij horen komen en ik heb van het begin gezegd dat dit niet mijn ding is en daar blijf ik bij.![]()
Maar stiekem vind ik het lied wel steeds leuker en zit ik elke keer mee te doen als ik het hoor.![]()
![]()
Dat stukje waar het ff lekker wat harder gaat?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind dat stukje vanaf circa 2:30 echt zo vet en misschien wel beter dan alle 90s Eurodance / happy hardcore ooit gemaakt.
De rest van het nummer is ook 90squote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat stukje waar het ff lekker wat harder gaat?
Dat was voor mij eerst het enige wat me een beetje aantrok (want 90s kid), maar gaandeweg begon de rest eromheen me ook steeds meer aan te spreken.
Ik heb Joost twee keer gezien, op Rock Werchter en op Pukkelpop. En kan dit plaatje zeker beamen.quote:
Ja dat weet ik, maar de rest van het nummer is het soort 90s wat niet helemaal mijn ding is. Daar kan ik me dus nog een beetje aan vasthouden om het niet mijn ding te laten zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De rest van het nummer is ook 90s
Ik zag op TikTok dat Hak en Hema ook al inhakers haddenquote:
Die eerste bij die molen ookquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:48 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zag op TikTok dat Hak en Hema ook al inhakers hadden![]()
https://vm.tiktok.com/ZIJnH49oX/
https://vm.tiktok.com/ZIJnHPQRt/
Dank je voor deze tip!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:48 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zag op TikTok dat Hak en Hema ook al inhakers hadden![]()
https://vm.tiktok.com/ZIJnH49oX/
https://vm.tiktok.com/ZIJnHPQRt/
Joost heeft al aardig wat meer en grotere optredens achter de rug dan Mia en Dion. En het liedje bevat een stuk minder vocale acrobatiek om het zo maar even te noemenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:54 schreef Meke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |