abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212511796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:31 schreef Chandler het volgende:
Ze zijn echt zoekende naar meer excuses om geld te regelen. Dat mensen droge voeten willen houden is logisch, sterker nog, dieren willen dat ook en lopen ook om.

Dus weer een verkapte maatregel om niet zelf te zorgen voor droge paden en de burger extra kosten te berekenen..

:r
Droge paden eisen in een bos🤐
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2024 @ 15:35:10 #102
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212511799
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Klein verschil is echter dat ze in dit geval daar maar heel eventjes
een stukje ruiterpad gebruikten om niet door die halve rivier heen te hoeven lopen.
Puur uit overmacht.

Het is niet zo dat ze al kilometers over dat pad liepen en tig ruiters liepen te hinderen.
Dat zeggen dubbel-/foutparkeerders ook :Y
pi_212511865
Och och och mensen

De omstandigheden, de manier waarop, 'natuur' in NL wat eigenlijk aangeharkte stadsparken zijn. En dan nog zitten jullie die boswachters nog gelijk te geven ook?

Dit is precies weer zo'n reden waarom NL zo'n halsstarrig, kil en kortzichtig kutland aan het worden is.
Even normaal doen met z'n allen voordat we alles en iedereen z'n stappen en ademhaling gaan criminaliseren hier.

Dit soort boswachters moeten we niet accepteren hier, maar hey, we hadden al gemerkt tijdens corona dat er een bepaald virus nog steeds niet is uitgestorven.

Jort Kelder:
quote:
Er zijn heel veel kleine autoritaire mensjes die gebruik maken van deze situatie om hun meest lage oprispingen de volle ruimte te geven. Dat is een zorgelijke ontwikkeling.
Dit is een land waarin je inderdaad niet moet onderduiken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212511900
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Net zoals die hardlopers zullen ook veel ruiters even gebruik maken van een paar droge uurtjes. Ondanks de plassen.

Misschien zelfs nog wel sneller omdat de ruiter geen natte voeten krijgt van de plassen die er nog liggen.
Ik rijd geen paard dus ik weet er weinig van, maar ik zou denken dat paardrijden als het zo nat is en er zoveel plassen liggen niet super veilig is/veel gedaan wordt? Die dieren kunnen toch ook uitglijden enzo?

Als het gewoon een (mooie) droge dag was geweest snap ik de boete helemaal en geef ik die BOA’s helemaal gelijk, maar in dit specifieke geval vind ik de reactie nogal overtrokken.
pi_212511939
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:44 schreef Smart_ass het volgende:
BOA’s überhaupt .
Dit ja.

Afgekeurde agenten, min-1-strepers, dropouts uit de politieopleiding, afgekeurde beveiligers en laagopgeleiden in een autoriteitsbaan neerzetten, is echt een heel slim idee ja.
1947-2016
pi_212512005
Ik zou het erg flauw en stom vinden. Maar mensen die dan media-aandacht gaan zoeken en kommer en kwel schreeuwen om een boete van 100 euro (hEt gAaT mE nIeT oM hEt gEld) zijn ook mokerirritant.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 15:53:28 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212512056
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit ja.

Afgekeurde agenten, min-1-strepers, dropouts uit de politieopleiding, afgekeurde beveiligers en laagopgeleiden in een autoriteitsbaan neerzetten, is echt een heel slim idee ja.
Vieze Harry (De BOA): "Dit een Motorola 6310, de meest krachtige portofoon die er ooit gemaakt is, en ik weet wat je denkt, heeft hij verbinding met C2000? Om. je de waarheid te vertellen, ik weet het niet, dus, Punk, is dit je geluksdag?"
pi_212512059
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit ja.

Mensen hebben een uniform aan en krijgen een beetje autoriteit en voelen zichzelf direct helemaal het mannetje/vrouwtje :'( .
pi_212512078
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik rijd geen paard dus ik weet er weinig van, maar ik zou denken dat paardrijden als het zo nat is en er zoveel plassen liggen niet super veilig is/veel gedaan wordt? Die dieren kunnen toch ook uitglijden enzo?

Als het gewoon een (mooie) droge dag was geweest snap ik de boete helemaal en geef ik die BOA’s helemaal gelijk, maar in dit specifieke geval vind ik de reactie nogal overtrokken.
Buiten rijden is erg fijn en vele mensen met paarden hebben geen binnenbak tot hun beschikking. Dan is even het bos in fijner dan in de ondergelopen buitenbak rijden (als je die al hebt).

En juist in deze omstandigheden is het gevaarlijker. Ruiter kan minder makkelijk en snel uitwijken. Je moet dichter bij elkaar passeren omdat je beide op dat droge pad wil/moet blijven.

Paarden zijn best aparte wezens, lopen aan de ene kant zo door water heen om ineens een zijsprong te maken als je uit wil wijken. Of raken overstuur omdat ze de kleuren combinatie van iemands regenjas verdacht vinden.
Je weet het gewoon niet altijd vantevoren.

Heb zelf weleens gestaan met een paard die ineens weigerde en overstuur was. Paard had schrik training en alles gehad. Maar een klein stukje zilverpapier op de grond hadden we dan weer net niet geoefend...
pi_212512227
Ik snap je punt, maar in deze specifieke situatie vind ik een boete nog steeds overdreven.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:12:28 #111
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_212512286
Jezus te paard wat een farce!
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:12:47 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212512293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:55 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Buiten rijden is erg fijn en vele mensen met paarden hebben geen binnenbak tot hun beschikking. Dan is even het bos in fijner dan in de ondergelopen buitenbak rijden (als je die al hebt).

En juist in deze omstandigheden is het gevaarlijker. Ruiter kan minder makkelijk en snel uitwijken. Je moet dichter bij elkaar passeren omdat je beide op dat droge pad wil/moet blijven.

Paarden zijn best aparte wezens, lopen aan de ene kant zo door water heen om ineens een zijsprong te maken als je uit wil wijken. Of raken overstuur omdat ze de kleuren combinatie van iemands regenjas verdacht vinden.
Je weet het gewoon niet altijd vantevoren.

Heb zelf weleens gestaan met een paard die ineens weigerde en overstuur was. Paard had schrik training en alles gehad. Maar een klein stukje zilverpapier op de grond hadden we dan weer net niet geoefend...
Als je paardt helemaal overstuur raakt van een mens op een pad, dan is het misschien voor alle betrokken partijen beter om die frikandel op pootjes lekker in een prikkelvrije rubbertegelomgeving te houden in plaats van ermee de grote boze buitenwereld in te trekken.
Huilen dan.
pi_212512299
Van die tokkies die denken dat de regels niet voor hen gelden en blijkbaar per se in de natuur moeten rennen onder deze omstandigheden. Dezelfde mensen die vinden dat ze geen parkeerboete mogen krijgen omdat ze toch maar eventjes ergens staan waar het niet mag. Van die law en order figuren die vinden dat afgelopen zaterdag in Den Haag de politie had moeten schieten en dat er eens een einde moet komen aan dat slappe gepamper en getolereer.
anonieme razernist
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:14:15 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212512308
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:13 schreef NoCigar het volgende:
Van die tokkies die denken dat de regels niet voor hen gelden en blijkbaar per se in de natuur moeten rennen onder deze omstandigheden. Dezelfde mensen die vinden dat ze geen parkeerboete mogen krijgen omdat ze toch maar eventjes ergens staan waar het niet mag. Van die law en order figuren die vinden dat afgelopen zaterdag in Den Haag de politie had moeten schieten en dat er eens een einde moet komen aan dat slappe gepamper en getolereer.
Ja precies. Goed dat deze zware criminelen hard worden aangepakt! Het moet godverdomme eens klaar zijn met de wetteloosheid in dit land :( .
Huilen dan.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:20:16 #115
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212512373
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:12 schreef nostra het volgende:
Beter delen ze 100 euro boete uit aan automobilisten die regenplassen niet mijden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212512399
'Jeroen en Kees' denken nog steeds dat ze alles overal mogen. Vast voor het allereerst dat ze een een keertje de consequenties van hun handelen ervaren, wat een schok. 'Maar, maar, dat is toch niet voor ons?'
anonieme razernist
pi_212512430
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:12 schreef Kopiko het volgende:
Jezus te paard wat een farce!
Die boetes of het volk hier wat het goed praat
1947-2016
pi_212512460
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die boetes of het volk hier wat het goed praat
Er zitten hier veel boswachters
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_212512472
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Mensen hebben een uniform aan en krijgen een beetje autoriteit en voelen zichzelf direct helemaal het mannetje/vrouwtje :'( .
Dit ja.
1947-2016
pi_212512481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vieze Harry (De BOA): "Dit een Motorola 6310, de meest krachtige portofoon die er ooit gemaakt is, en ik weet wat je denkt, heeft hij verbinding met C2000? Om. je de waarheid te vertellen, ik weet het niet, dus, Punk, is dit je geluksdag?"
Holy shit gast _O-
Geniaal. Kan zo in een sketch dit.
1947-2016
pi_212512532
Kinderachtige mannetjes die booswachters.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:43:20 #122
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212512623
Net wat paardenfilet stukjes gekocht voor de hond :7 :6
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:47:45 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212512669
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:43 schreef StateOfMind het volgende:
Net wat paardenfilet stukjes gekocht voor de hond :7 :6
Je hond eet goed
Heerlijk, paardenvlees
pi_212512909
Terechte boete. Optyfen van het ruiterpad met je spillebeentjes.
U MAD?
  dinsdag 20 februari 2024 @ 17:43:30 #125
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_212513339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:34 schreef Dutchguy het volgende:
Kinderachtige mannetjes die booswachters.
Het is wel belangrijk hoe zij in zulke gevallen iemand te woord staan, maar boswachters doen gewoon hun werk. Teveel mensen die zich her en der buiten de paden bewegen is onwenselijk.
Orde en voldoende rust voor de natuur heeft daar grote prioriteit.

Wanneer zij er bv eentje met een waarschuwing en zonder boete laten gaan, kunnen ze wel aan de gang blijven met notoire ruiterpadlopers ontzien tijdens deze natte bedoeling. En meten met twee maten moet men ook niet hebben, dus uiteindelijk allemaal op de bon of niet.

Men kan vooraf opzoeken waar het begaanbaar is of niet. In dit geval geldt dan: op de bon!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_212513425
Is dit niet ook het gevolg van dat er tegenwoordig altijd koppen moeten rollen als er wat gebeurt? Als een paard een wandelaar vertrapt geheid dat PWN en/of boswachter op het matje moeten komen": "hoe heeft dit kunnen gebeuren?!!?" de media die erop duiken met een stukje emo-tv dat dit al jááren gebeurt en het wachten op ongelukken was etc etc

Die Kees lijkt me overigens ook het type die gaat steigeren als een paard op zijn stukje pad loopt
pi_212513592
Ik heb ook een keer de lokale Paulus de Boskabouter achter me aan gehad. Wat deed ik verkeerd!? Ik fietste door het bos en dat mag niet! o|O

Je mag dus alleen maar op een fietspad fietsen in het bos. Dat had ik moeten weten, want dat stond 5 kilometer verderop op een bordje.
Let wel: ik was niet aan het raggen op een mountainbike of racefiets ofzo. Ik reed stapvoets op een normale stadsfiets.

Overigens stond die flikker even later minstens 20 minuten met draaiende motor voor zijn kabouterhuisje in het bos. Ga me dus niet vertellen dat boswachters er zijn voor de natuur, want daar snapt 'mijn' boskabouter in ieder geval echt geen drol van.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_212514003
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zie nergens op de site van PWN iets staan over afgesloten paden voor wateroverlast, alleen wat dingen over (geplande) werkzaamheden?
[..]

Bij het begin van paden staat aangegeven met bordjes en dranghekken of en tot hoever het toegankelijk is ivm wateroverlast. bij plassen waar je omheen kan staan netjes paaltjes met draad. Maar of dat er zondag al stond weet ik niet.

Vanmiddag was het waterpeil er zeker 30 tot 50 cm hoger dan normaal. Zelfs de weg naar Bergen aan Zee was vanmiddag nog voor de helft afgezet.

OK, het blijft flauw maar helemaal onverwacht zal die nattigheid niet zijn geweest voor de heren en om op een ruiterpad te komen zal ook wel een stuk dwars door het bos zijn afgestoken.

Maar de bottomline is natuurlijk dat de heren doelbewust van het pad zijn afgegaan en daarmee het risico liepen op een boete. Dat kan, doe ik zelf ook wel eens. Maar dan moet je niet gaan lopen zeiken tot zelfs in de krant dat je die boete krijgt. Wees een kerel, erken je fout en betaal gewoon.

quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:05 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Natte voeten door een plas OK. Maar kijk dat plaatje in de OP, dat is bijna een meer.
Dan ga je toch terug, wie zegt dat je verderop niet alsnog vast loopt.
pi_212514701
Vanmiddag bijna twee uur met mijn paard door het bos gereden, op ruiterpaden, mountainbikepaarden en wandelpaarden. Wat ben ik tegen gekomen? Twee reeën (liepen gewoon dwars door het bos) en een man met een hond die hem snel aan ging lijnen toen hij mij zag.

Wat een drama zeg. Net alsof de bossen helemaal overcrowded zijn. Maar er zullen vast wel gebieden in NL zijn waar dat inderdaad anders is.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 19:22:21 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212514751
Nu ben ik het op zich wel met iedereen eens en denk ik dat onze boswachtende helden zich best wat coulanter op hadden kunnen stellen in dit geval maar ik ben toch blij dat ze dat bij deze twee eikels niet hebben gedaan

Ze wisten dat het niet mocht want ze waren op de hoogte van klachten over dit exacte vergrijp en dachten 'nou ... we doen het toch want het is nu ff ongemakkelijk voor ons!'

Vervolgens krijgen ze hun terechte boetes en gaan ze bij de krant klagen hoe vreselijk het wel niet is :')
En straks nog aanvechten ook :') :')

Ik moest wel spookrijden meneer de rechter, aan de andere kant stond een file _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 19:36:14 #131
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212514932
wat zijn we een mierenneukland geworden.
Je mag ook niet meer je mobiel uit je zak halen terwijl je fietst en een biertje drinken in t park :') :')

En al die Ethiopiërs die half den haag in de fik hadden gestoken lopen alweer vrij op straat :') En Folkert van der Graaf heeft een gratis NS kaart gekregen voor de stilte coupe :')
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_212515214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Vanmiddag bijna twee uur met mijn paard door het bos gereden, op ruiterpaden, mountainbikepaarden en wandelpaarden. Wat ben ik tegen gekomen? Twee reeën (liepen gewoon dwars door het bos) en een man met een hond die hem snel aan ging lijnen toen hij mij zag.

Wat een drama zeg. Net alsof de bossen helemaal overcrowded zijn. Maar er zullen vast wel gebieden in NL zijn waar dat inderdaad anders is.
Dit vind ik dan ook wel dom, met je paard als ruiter doelbewust op mountenbike paden gaan lopen. Die paden zijn al niet te breed vaak (vaak ook eenrichtingsverkeer voor mountenbikers omdat je niet kan passeren). Als een groep aan komt sjezen en jij loopt in de weg, of je paard schrikt, moet je ook niet zeuren.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 19:56:05 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212515370
En dan op facebook iedere keer zeuren dat klagen toch geen zin heeft want de roverheid doet toch niets maar o wee als Henk en Willem een terechte (en hele lage) boete krijgen van een boa die op de klachten af is gestuurd want dat zijn me een stel mislukte randfiguren bij elkaar!

Ze matsen die idioten nota bene nog door 1 van de twee boetes niet te schrijven 8)7
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:00:43 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212515537
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap het verhaal niet helemaal. Ze liepen op een weg waar niet op gelopen mag worden of zo?
een ruiterpad is voor paarden met ruiters op hun rug, niet voor andere weggebruikers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212515837
Dit is dus echt de Nederlandse regels zijn regels-cultuur. Vervolgens handhaven alsof je een IQ van 1E-16 hebt. Maar tegen het echte uitschot durven ze vaak niet op te treden, het zijn bijna altijd keurige burgers die de lul zijn.

Ik zou zeggen dat ik de boete makkelijk kan betalen van mijn salaris *O*
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  dinsdag 20 februari 2024 @ 20:16:35 #136
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_212516024
Ruiterpaden mogen ze van mij overal afschaffen. Paarden horen niet meer in het verkeer.

Maar van die hardlopers die wel in de regen door een bos gaan rennen, maar dan gaan zeuren over nat worden en regenplassen zijn minstens net zo belachelijk als boswachters die bekeuringen uitdelen voor door het bos lopen.

Beide zijn daarbij wel minder sneu dan de media die erover schrijft.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_212516197
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 19:36 schreef dikkedaniel het volgende:
wat zijn we een mierenneukland geworden.
Je mag ook niet meer je mobiel uit je zak halen terwijl je fietst en een biertje drinken in t park :') :')

En al die Ethiopiërs die half den haag in de fik hadden gestoken lopen alweer vrij op straat :') En Folkert van der Graaf heeft een gratis NS kaart gekregen voor de stilte coupe :')
Mijn beeld is dat het echt iets Nederlands is. En dat in het buitenland ze bij nette burgers vaker iets door de vingers zien ("iedereen pakt weleens een voordeeltje"), en dat echte overlastgevers er veel sneller een boete krijgen. Hier komt juist de outcast over het algemeen vaak met dingen weg omdat boa's niet effectief durven op te treden.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_212517428
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 19:22 schreef sp3c het volgende:
Nu ben ik het op zich wel met iedereen eens en denk ik dat onze boswachtende helden zich best wat coulanter op hadden kunnen stellen in dit geval maar ik ben toch blij dat ze dat bij deze twee eikels niet hebben gedaan

Ze wisten dat het niet mocht want ze waren op de hoogte van klachten over dit exacte vergrijp en dachten 'nou ... we doen het toch want het is nu ff ongemakkelijk voor ons!'

Vervolgens krijgen ze hun terechte boetes en gaan ze bij de krant klagen hoe vreselijk het wel niet is :')
En straks nog aanvechten ook :') :')

Ik moest wel spookrijden meneer de rechter, aan de andere kant stond een file _O-
Ik ben ook wel van mening dat men een stuk strenger op mag treden tegen overtreders van regels in natuurgebieden. Maar op zich gaat dit niet echt over natuurbescherming, maar meer over dat je niet een ruiterpad mag gebruiken om te wandelen. Het is ook nog geen broedseizoen voor vogels, dus heel veel verstoring wat dat betreft is er ook nog niet.
pi_212517510
Die lui waren van het padje
pi_212517995
Nooit me gerealiseerd dat boswachters bevoegd zijn boetes uit te delen.
pi_212518062
Wat een kansloos land ook eigenlijk, nederland.
pi_212518109
Ach wat verwacht je van BOA's
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_212518129
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik ben ook wel van mening dat men een stuk strenger op mag treden tegen overtreders van regels in natuurgebieden. Maar op zich gaat dit niet echt over natuurbescherming, maar meer over dat je niet een ruiterpad mag gebruiken om te wandelen. Het is ook nog geen broedseizoen voor vogels, dus heel veel verstoring wat dat betreft is er ook nog niet.
Xdxdxd het is een natuurgebied. Daar zouden helemaal geen regels moeten zijn, maar de natuur gewoon zijn gang laten gaan.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 22:31:21 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_212518131
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 18:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Bij het begin van paden staat aangegeven met bordjes en dranghekken of en tot hoever het toegankelijk is ivm wateroverlast. bij plassen waar je omheen kan staan netjes paaltjes met draad. Maar of dat er zondag al stond weet ik niet.

Vanmiddag was het waterpeil er zeker 30 tot 50 cm hoger dan normaal. Zelfs de weg naar Bergen aan Zee was vanmiddag nog voor de helft afgezet.

OK, het blijft flauw maar helemaal onverwacht zal die nattigheid niet zijn geweest voor de heren en om op een ruiterpad te komen zal ook wel een stuk dwars door het bos zijn afgestoken.

Maar de bottomline is natuurlijk dat de heren doelbewust van het pad zijn afgegaan en daarmee het risico liepen op een boete. Dat kan, doe ik zelf ook wel eens. Maar dan moet je niet gaan lopen zeiken tot zelfs in de krant dat je die boete krijgt. Wees een kerel, erken je fout en betaal gewoon.
[..]
Dan ga je toch terug, wie zegt dat je verderop niet alsnog vast loopt.
Precies, ga dan een keer een ander rondje rennen ipv autistisch het rondje te moeten doen wat je elke week doet.

Voor het gebied soberso beter.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 22:32:10 #145
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_212518142
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Misschien is 'natuurbescherming' in deze inderdaad wat over de top, aangezien het een ruiterpad betreft en men zich niet kris kras door de natuur beweegt. Maar de regels dat men óók onder deze omstandigheden op de paden behoort te blijven zijn er nu eenmaal.

Citaat waaruit blijkt dat de natuur in veel gevallen toch wel een significante rol speelt bij deze regel:

quote:
Doordat er veel water op staat, zijn sommige paden niet of nauwelijks te gebruiken zonder natte voeten te krijgen. Soms kun je er nog wel omheen als je een flink stuk van het pad afgaat. Geldt er nu een uitzondering op de toegangsregel dat je op de paden moet blijven? En zo nee, waarom niet?

Dick: ‘In de duingebieden van PWN geldt vrijwel overal dat je als wandelaar of fietser op de paden moet blijven. De hoofdreden daarvoor is om planten en dieren elders in het gebied te beschermen. We snappen dat het logisch is om van het pad af te wijken als het hoofdpad onder water staat. Maar ook nu willen we vragen om wel op de paden te blijven. Juist in de winter en vooral als het koud wordt hebben vogels en zoogdieren hun rust hard nodig en kan verstoring extra veel energieverlies opleveren. En ook aan kwetsbare planten kan veel schade ontstaan door mensen die buiten de paden droge delen gaan opzoeken. Dus: beweeg mee met de seizoenen, geniet van de schoonheid van het natte duin en doe laarzen aan of neem natte voeten voor lief en blijf op het pad ook nu het zo nat is. Geef planten en dieren de ruimte en laten we met elkaar de natuur gezond houden.’

https://www.pwn.nl/water-in-de-duinen
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2024 @ 22:56:53 #146
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212518428
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:31 schreef MeneerPresident het volgende:

[..]
Xdxdxd het is een natuurgebied. Daar zouden helemaal geen regels moeten zijn, maar de natuur gewoon zijn gang laten gaan.
Zonder mensen. :+
pi_212519442
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:56 schreef maily het volgende:

[..]
Zonder mensen. :+
Mensen zijn ook natuur
  woensdag 21 februari 2024 @ 04:42:34 #148
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_212519541
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:47 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
dat is niet in de duinen :') dat is in het park _O_
de park
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_212520364
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 19:51 schreef alopio het volgende:

[..]
Dit vind ik dan ook wel dom, met je paard als ruiter doelbewust op mountenbike paden gaan lopen. Die paden zijn al niet te breed vaak (vaak ook eenrichtingsverkeer voor mountenbikers omdat je niet kan passeren). Als een groep aan komt sjezen en jij loopt in de weg, of je paard schrikt, moet je ook niet zeuren.
Gaat altijd prima. Waar ik rijd houden we in dit soort situaties altijd rekening met elkaar. Geen probleem. Elkaar wat gunnen en zelf je verstand gebruiken.
  woensdag 21 februari 2024 @ 09:26:08 #150
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212520485
Ik vind het wel terecht. Ruiterpaden zijn er niet voor niets. De scheidingen zijn er voor de veiligheid en er is geen reden dat dat plotseling niet meer opgaat omdat het hard geregend heeft.

Mensen zijn altijd opeens tegen de 'regels zijn regels' mentaliteit als zij de overtreder zijn of zich daarin herkennen. Maar als zij er last van hebben of zich in de overlast herkennen moet het opeens hard aangepakt worden.

Je kan niet van die boa's verwachten dat zij zich daaraan aanpassen. Je eigen hypocrisie is geen morele standaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')