abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212509052

Kees en Jeroen sneden af om deze plas te vermijden

quote:
Honderd euro boete voor hardlopers die regenplas mijden: "Wilden geen natte voeten"

In het bos even van het pad afdwalen om een grote regenplas te vermijden? Dat kun je beter laten. Wie betrapt wordt, riskeert namelijk een fikse boete. Het overkwam hardlopers Jeroen en Kees afgelopen weekend, toen ze een stukje ruiterpad namen om droge voeten te houden. De boete: 100 euro.

De hele dag regende het pijpenstelen, maar ondanks de hevige neerslag besloten hardlopers Kees de Groot en Jeroen van der Voort toch hun wekelijkse hardloopronde door het Noord-Hollands Duinreservaat te maken. Een duur rondje, want droge voeten kostten hen zo'n 100 euro.

De hardlopers liepen op de verharde weg. "Een andere route dan normaal, want onze gebruikelijke weg was al niet meer begaanbaar", vertelt Kees.

Maar, ook de verharde weg bleek niet opgewassen tegen de overvloedige regenval van afgelopen weekend. "Op een gegeven moment staan we voor een meer van water, dus snijden we een stukje af om vervolgens onze route op de verharde weg te hervatten."

Onvoorziene omstandigheden
Net nadat de mannen de hoek om zijn gegaan, zien ze twee boswachters staan. "Ik haal mijn duinkaart nog uit mijn broekzak", vervolgt Kees.

Maar dat bleek niet de reden te zijn dat de hardlopers werden aangesproken. "'Jullie krijgen een boete voor het lopen op het ruiterpad', zei een van hen."

Kees reageerde verontwaardigd. Ik zei nog: "Doe niet zo flauw. Dit zijn onvoorziene omstandigheden." Maar @de_boswachter hield voet bij stuk en vertelde dat de twee aan de kant hadden moeten lopen. Als Kees hem vraagt of hij kan laten zien hoe hij dat had moeten doen, antwoordde @de_boswachter dat hij één boete voor beiden zou geven, in plaats van ieder een eigen.

Doe niet zo flauw. Dit zijn onvoorziene omstandigheden

Kees vindt het kinderachtig. "Het gaat me niet om het geld. Het gaat om de situatie. Waarschijnlijk stonden ze op het hoekje om te kijken of er geen mountainbikers langskwamen, daar klagen ruiters al langere tijd over. Terecht, maar wij zijn geen mountainbikers, we willen gewoon geen natte voeten. In dit geval was er niemand in het bos en naast teruglopen was er geen andere optie."

De heren wordt nog gevraagd of ze een afschrift willen en mogen vervolgens hun route over het ruiterpad vervolgen. Kees snapt er niks van. "We worden bekeurd voor het lopen op het ruiterpad en vervolgens mogen we doorlopen? Laat ons dan teruglopen."

Boete terecht
Toch hebben de boswachters goed gehandeld, laat PWN weten. "De toegangsregel is: blijf op de paden. Ook met regenval blijft die gewoon bestaan. De hardlopers hadden terug moeten lopen en van tevoren- via de site van PWN - kunnen checken welke paden gangbaar zijn en welke niet."

De toegangsregel is: blijf op de paden. Ook met regenval blijft die gewoon bestaan

Kinderachtig
Kees blijft het naar eigen zeggen diep triest vinden. "Dan loop je daar bijvoorbeeld met kinderen en zeggen ze: loop maar terug. Hoe moet je weten dat je online kunt zien dat er plassen liggen? Ik wist er niet van."

Kees hoopt onder de boete uit te komen. "Ik heb hem nog niet ontvangen hoor, maar ga ook even kijken of er bij het pad een bord met een hoefijzer staat. Anders hadden we het niet eens kúnnen weten."

Ondanks alles is hij niet van plan bij de volgende regenbui binnen te blijven. "Ik loop iedere zondagmorgen door het duin en dat blijf ik doen."
Tja..regel is regel :') Altijd weer die hardlopers!
Misschien kan @Jippie nog even kijken of er meer mannen dan vrouwen hardlopen? O-)
Maar goed, is dit kinderachtig en bureaucratisch of is dit een terechte boete?

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 20-02-2024 12:03:44 ]
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:01:29 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212509126
Jeetje krijg je daar ook al een boete voor? Dan heb je wel echt een hekel aan mensen als je die uitdeelt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212509127
Ik snap het verhaal niet helemaal. Ze liepen op een weg waar niet op gelopen mag worden of zo?
pi_212509144
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap het verhaal niet helemaal. Ze liepen op een weg waar niet op gelopen mag worden of zo?
Ja, bosweg zat onder de modder,drek en water, dus op de verharde weg, zelfde verhaal, zoals foto boven en toen op ruiterpad.
Daar mag je niet op lopen want dat is voor ruiters te paard, gevaarlijk, daar vertrapt betrapt en dus boete.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:03:06 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212509152
Nederland _O_ .
Huilen dan.
  Forum Admin dinsdag 20 februari 2024 @ 12:03:57 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212509161
Dit is wel zo typisch Nederlands, van de hardlopers die doen waar ze zelf in hebben tot de npc boa's die meteen een prent uitdelen. _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 februari 2024 @ 12:03:59 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212509163
Sinds wanneer is wandelen op een ruiterpad verboden?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212509171
Maandelijkse boetenquota moet bereikt worden.
pi_212509186
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja, bosweg zat onder de modder,drek en water, dus op de verharde weg, zelfde verhaal, zoals foto boven en toen op ruiterpad.
Daar mag je niet op lopen want dat is voor ruiters te paard, gevaarlijk, daar vertrapt betrapt en dus boete.
Ah. Nu snap ik m.

Ik sluit me aan bij het team: onnodige boete/bureaucratie.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:05:14 #10
8781 crew  Frutsel
pi_212509189
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is wel zo typisch Nederlands, van de hardlopers die doen waar ze zelf in hebben tot de npc boa's die meteen een prent uitdelen. _O-
boswachters en boa's, dat zijn net straatcommando's
pi_212509201
Regels zijn regels!!!!!

Mensen die zich daar achter verschuilen mogen ze afschieten hoor
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:06:46 #12
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_212509209
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]
boswachters en boa's, dat zijn net straatcommando's
@Straatcommando.
  Redactie Sport dinsdag 20 februari 2024 @ 12:08:38 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_212509235
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
Het is een ruiterpad, geen voetpad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:08:44 #14
8781 crew  Frutsel
pi_212509238
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:06 schreef Solotovski het volgende:
Regels zijn regels!!!!!

Mensen die zich daar achter verschuilen mogen ze afschieten hoor
Zeg je nou dat je @de_boswachter wil afschieten?
pi_212509277
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die weg was alleen bestemd voor paarden. Ze hadden dus op zijn minst moeten hinniken en op de weg schijten.
pi_212509278
Als je nou een korte route pakt door een stukje waar een bord staat 'niet betreden, kwetsbare natuur' oid okee, dan zou ik zeggen terechte boete.

Maar een boete om een stukje ruiterpad om een grote plas te vermijden :')
Dan ben je toch wel een enorme zeikerd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:11:11 #17
8781 crew  Frutsel
pi_212509285
quote:
quote:
Een ruiterpad is een speciaal zandpad waarover ruiters kunnen rijden. Een ruiterpad is vaak afgezonderd van ander verkeer om het zo veilig mogelijk te maken voor mens en dier. Ruiterpaden zijn met een bordje aangegeven en alleen toegankelijk voor bereden paarden. Het is verboden om hier te wandelen of fietsen.
wandelen en fietsen mag dus niet. Over hardlopen worden niet gesproken :) O-)
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:11:55 #18
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212509299
Je bent toch niet van suiker? Hup een stukje zwemmen!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:11:56 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212509300
Die stommelingen hadden natuurlijk moeten klagen dat ze gewoon vreedzame demonstranten waren. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212509332
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:11 schreef ACT-F het volgende:
Biathlon *O*
A murky, forgotten land.
pi_212509395
Nou, dat ik nog paard reed had ik er ook wel een hekel aan als met name hondeuitlaters of fietsers op het ruiterpad waren. Fietsers omdat ze vrijwel nooit aan de kant gaan en hondenuitlaters omdat ze struikeldraadjes hebben waar paarden de poten van kunnen breken of dat honden onder je paard doorkruipen en zich laten doodtrappen. Dan heb jij het gedaan opeens natuurlijk.

Een ruiterpad is voor paarden en zoveel van die paden zijn er niet. Heel vervelend als je in volle galop de bocht om komt en in de teugels moet gaan hangen omdat er iemand loopt die er niet hoort.

Net zo goed als moutainbikers ook niet blij zijn met anderen op hun paden.
  PR/Manusje van alles dinsdag 20 februari 2024 @ 12:19:43 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_212509411
Of van die hardlopers die dan zo nodig op het asfalt moeten lopen omdat de perfecte stoep bestaande uit betontegels niet geschikt is om op te lopen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:21:22 #23
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212509439
Volgens de regels terechte boete. Maar ik denk niet dat ik 'em gegeven zou hebben. Kom op...

Op een ruiterpad loop je trouwens doorgaans al niet voor je plezier en om eerlijk te zijn, ik wist ook niet dat je niet op een ruiterpad mag lopen. :@
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 februari 2024 @ 12:21:49 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212509447
Wist niet dat dat verboden was. Doe het regelmatig hier in het bos, omdat het soms de meest logische route is.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:24:42 #25
8781 crew  Frutsel
pi_212509496
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:21 schreef Bargehassus het volgende:
Volgens de regels terechte boete. Maar ik denk niet dat ik 'em gegeven zou hebben. Kom op...

nou dat dus :)
pi_212509560
Had dan een waarschuwing gegeven. Als je er nu met je mountenbike fiets had ik het nog begrepen, dan kan je hard en onverwacht aan komen fietsen waar een paard van kan schrikken. Maar in dit geval. Zelfs bij begaanbare wandelpaden had ik een waarschuwing gegeven om dat veel mensen zich van geen kwaad bewust zijn, maar in dit geval met deze uitleg, tja. Sneu
pi_212509610
Ik las het laatst op social media al ergens dat ze steeds vaker op prentenjacht zijn in de bossen. Mountainbikers schijnen een of andere vergunning te moeten hebben om in het bos te fietsen en hardlopers moeten blijkbaar ook al op hun hoede zijn. Nederland is het debiele regeltjes land bij uitstek.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212509627
Manmanman.

Na inschatting van de fysieke gesteldheid van de dienstdoende boswachter(s) had ik het wellicht op een lopen (haha) gezet.

^p^ :W
pi_212509631
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:32 schreef Hathor het volgende:
Ik las het laatst op social media al ergens dat ze steeds vaker op prentenjacht zijn in de bossen. Mountainbikers schijnen een of andere vergunning te moeten hebben om in het bos te fietsen en hardlopers moeten blijkbaar ook al op hun hoede zijn. Nederland is het debiele regeltjes land bij uitstek.
De moderne struikrovers 😱
A murky, forgotten land.
pi_212509650
Hardlopers. :')

Boswachters. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:39:37 #31
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_212509703
Er staan dus op een regenachtige dag waarop hond nog paard naar buiten gaat, 2 (twee!!!!!11einz) boa’s achter een boom te gluren?

Serieus?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_212509709
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:29 schreef alopio het volgende:
Had dan een waarschuwing gegeven. Als je er nu met je mountenbike fiets had ik het nog begrepen, dan kan je hard en onverwacht aan komen fietsen waar een paard van kan schrikken. Maar in dit geval. Zelfs bij begaanbare wandelpaden had ik een waarschuwing gegeven om dat veel mensen zich van geen kwaad bewust zijn, maar in dit geval met deze uitleg, tja. Sneu
Eens, Gezien de bijzondere situatie dat het wandelpad onder water stond had een waarschuwing wel netjes geweest in plaats van een bekeuring.

Maar gezien het commentaar van de hardloper kan hij ook wel eens bij de confrontatie met de boswachter wat hooghartig gereageerd hebben. Dan krijg je al snel een boete in plaats van een warschuwing natuurlijk.

En toch vind ik dat in principe doelgroep paden ook voor die doelgroep gereserveerd moeten zijn. Dit kon je een klein beetje al overmacht zien tenzij de mannen er elke dag al een rondje liepen en dus wisten dat de doorgang er niet was.
pi_212509758
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:39 schreef stinkie het volgende:
Er staan dus op een regenachtige dag waarop hond nog paard naar buiten gaat, 2 (twee!!!!!11einz) boa’s achter een boom te gluren?

Serieus?
Het zijn boswachters, en het is hun werk om 40 uur in de week in het bos te wachten :7
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:45:17 #34
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_212509763
Dus ze hadden allemaal natte voeten moeten krijgen? en dan alle gezondheids problemen voor lief nemen?

Zal lekker rennen zeg, in je sompige schoenen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:47:33 #35
78498 classpc
I don't like change
pi_212509784
Ik wist niet dat je in het bos op de paden moest blijven. En ik vind het ook echt kinderachtig dat er meteen een boete wordt uitgeschreven. Had ze dan een waarschuwing gegeven.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_212509805
Wat een raar verhaal. Nog nooit geweten dat je op een ruiterpad niet mag wandelen. Ik gebruik ze een paar keer per week (als ruiter) en kom ook vaak wandelaars tegen, of mountainbikers, geen probleem. Dan ga je even stappen en ze rustig voorbij (omdat de meeste mensen bang zijn voor paarden).

Omgekeerd rijd ik ook over mountainbikepaarden en wandelpaden. Nooit gezeur mee gehad gelukkig, zelfs niet als ik boswachters tegen kom.

Maar zal ook aan het gebied en de streek liggen.
pi_212509819
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:45 schreef junkiesietze het volgende:
Dus ze hadden allemaal natte voeten moeten krijgen? en dan alle gezondheids problemen voor lief nemen?

Zal lekker rennen zeg, in je sompige schoenen
Je hoeft ook weer niet zielig te doen.

De mannen wisten dat het regende en dat ze sowieso doorweekt thuis zouden komen. De sokken zullen evengoed wel doorweekt zijn geweest. Zeer waarschijnlijk rennen ze dat traject wel vaker dus weten ze ook wel dat het nat kan zijn. En van natte voeten tijdens een blokje rennen is nog nooit iemand ziek geworden.

Blijft dat een waarschuwing wel aardiger was geweest.
pi_212509820
Het mag volgens de letter van de wet verboden zijn om op een ruiterpad te lopen (alsof je voor je lol op zo'n pad loopt, dat loopt echt niet fijn), maar een beetje normaal persoon kijkt toch ook naar de omstandigheden.

En die boswachters zien toch ook dat daar een halve Amazone rivier stroomt op dat wandelpad.

Zal thuis wel een kortpittige Gerda met overgewicht op de bank hebben zitten.
A murky, forgotten land.
pi_212509824
Volgende keer gewoon weglopen, dit soort geouwehoer heb je toch geen zin in.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:51:53 #40
499920 Vrackna
Met vuur spelen.
pi_212509840
Het wordt ook steeds krankzinniger in dit land! Okee als ze nou voor hinder bij ruiters hadden bezorgd, maar dat was schijnbaar niet aan de orde.
Dit is echt weer zo'n gevalletje burger pesten.
Leven en laten leven is mijn motto.
pi_212509844
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een raar verhaal. Nog nooit geweten dat je op een ruiterpad niet mag wandelen. Ik gebruik ze een paar keer per week (als ruiter) en kom ook vaak wandelaars tegen, of mountainbikers, geen probleem. Dan ga je even stappen en ze rustig voorbij (omdat de meeste mensen bang zijn voor paarden).

Omgekeerd rijd ik ook over mountainbikepaarden en wandelpaden. Nooit gezeur mee gehad gelukkig, zelfs niet als ik boswachters tegen kom.

Dan zal je niet in NH wonen, daar is het gewoon wat drukker in het duin en zijn de stukjes waar je even kan galopperen toch al beperkt. Als er dan ook nog eens om de haverklap andere gebruikers zijn dan wordt het niet veel met je rit.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:53:15 #42
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212509851
quote:
Wist ik ook niet. Vaak heb je niet eens een keuze en is er alleen een ruiterpad.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212509856
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:01 schreef Gunner het volgende:
Jeetje krijg je daar ook al een boete voor? Dan heb je wel echt een hekel aan mensen als je die uitdeelt.
Beetje zoals die Homeowners Association types:

Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 12:54:31 #44
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_212509860
Erg raar
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_212509863
Ik zie nergens op de site van PWN iets staan over afgesloten paden voor wateroverlast, alleen wat dingen over (geplande) werkzaamheden?

quote:
Boete terecht
Toch hebben de boswachters goed gehandeld, laat PWN weten. "De toegangsregel is: blijf op de paden. Ook met regenval blijft die gewoon bestaan. De hardlopers hadden terug moeten lopen en van tevoren- via de site van PWN - kunnen checken welke paden gangbaar zijn en welke niet."
pi_212509906
Maak uit de OP op dat ze er wél langs hadden mogen/moeten lopen?
pi_212509998
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Of van die hardlopers die dan zo nodig op het asfalt moeten lopen omdat de perfecte stoep bestaande uit betontegels niet geschikt is om op te lopen.
Asfalt is zachter dan cement dus minder zwaar voor je lichaam.
pi_212510019
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je hoeft ook weer niet zielig te doen.

De mannen wisten dat het regende en dat ze sowieso doorweekt thuis zouden komen. De sokken zullen evengoed wel doorweekt zijn geweest. Zeer waarschijnlijk rennen ze dat traject wel vaker dus weten ze ook wel dat het nat kan zijn. En van natte voeten tijdens een blokje rennen is nog nooit iemand ziek geworden.

Blijft dat een waarschuwing wel aardiger was geweest.
Natte voeten door een plas OK. Maar kijk dat plaatje in de OP, dat is bijna een meer.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 13:06:16 #49
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212510027
Wat sneu :')
pi_212510081
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:05 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Natte voeten door een plas OK. Maar kijk dat plaatje in de OP, dat is bijna een meer.
Dan had je maar netjes moeten wachten op de veerpont. o|O
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212510109
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dan zal je niet in NH wonen, daar is het gewoon wat drukker in het duin en zijn de stukjes waar je even kan galopperen toch al beperkt. Als er dan ook nog eens om de haverklap andere gebruikers zijn dan wordt het niet veel met je rit.
Klopt, in Brabant. En het bos waar ik meestal rijd is heel rustig gelukkig.
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2024 @ 13:11:46 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212510115
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:11 schreef ACT-F het volgende:
Mooie duathlontraining _O_
pi_212510149
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:

Opzich zijn aangewezen doelgroepen paden in een bos helemaal prima en een goed idee. Als ruiter is het niet fijn als er groep mountenbikers langs je paard komt sjezen. Andersom is het ook niet fijn als je op je (vaak smalle) mountenbike pad moet uitwijken voor een groep bejaarden nordic walkers.

Het verbaasd me dat je als ruiter dus op een mountainbike pad gaat lopen, dat is gewoon dom. Die paden zijn er niet voor gemaakt en je paard kan schrikken. En juist aparte paden voor mountainbikers zijn erg fijn in een bos, zo zijn ze andere niet tot last en kunnen ze gewoon snel gaan.

In dit geval is het natuurlijk onzin. En hadden de boswachters even moeten nadenken.
pi_212510175
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wist ik ook niet. Vaak heb je niet eens een keuze en is er alleen een ruiterpad.
Volgens mij heb je wel combi paden voor ruiters en wandelaars. Maar je hebt dus ook alleen ruiterpaden. Juist om de ruiters de ruimte te geven.

Mountainbike paden zijn wel nagenoeg alleen voor mountenbikers bedoelt, wat logisch is
pi_212510197
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:11 schreef maily het volgende:

[..]
Mooie duathlontraining _O_
Ik drink toch liever een kop koffie in de Decathlon :@
A murky, forgotten land.
pi_212510214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[..]
wandelen en fietsen mag dus niet. Over hardlopen worden niet gesproken :) O-)
ik weet niet van wie het duingebied eigendom is, bij natuurmonumenten staan er een paar regels en dan staat er onder zoiets als 'al het overige is verboden', en dat is een heel ruim begrip

Zo staat er bijvoorbeeld wel op het bord: 'honden aangelijnd toegestaan'

Maar kom je daar met je aangelijnde kat dan ben je weer in overtreding
pi_212510222
Die boswachters worden daar naar toe gestuurd omdat er steeds ruiters klagen dus ja dan ben je ook blij als je een keer iemand betrapt. Dan kun je in elk geval tegen dat vervelende elitaire ruitervolk zeggen dat er opgetreden is en zijn ze weer even koest.
Wie dit leest is gek
  PR/Manusje van alles dinsdag 20 februari 2024 @ 13:20:42 #58
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_212510226
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:04 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Asfalt is zachter dan cement dus minder zwaar voor je lichaam.
Geeft ook niet echt niet mee hoor...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_212510304
Ik loop ook door bosgebied en loop dan ook over allerlei (on)verharde paden.

Onlangs ook door hoogwater natte voeten gekregen. Was geen ontkomen aan.

Dat de gemeente die verharde paden maar eens vrij maakt van al dat hoge water! Maar nee, het probleem aanpakken stel je voor zeg.
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 13:28:25 #60
8781 crew  Frutsel
pi_212510313
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

Maar kom je daar met je aangelijnde kat dan ben je weer in overtreding
Dus hand in hand met je vrouw/vriendin mag dus niet :{
  dinsdag 20 februari 2024 @ 13:29:19 #61
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212510322
Boa's zouden zo fout geweest zijn in de oorlog

Bah
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 20 februari 2024 @ 13:38:22 #62
485843 crew  Jippie
pi_212510430
Altijd weer die mannen met het roekeloos op een ruiterpad gaan rennen :P

Een duinkaart op zak vind ik wel een pre, een BOA-mevrouw had vast gewoon een informatief praatje gehouden in plaats van een masculiene boete uit te schrijven
pi_212510445
Een beetje hardloper is toch sneller dan een boa. Eus heeft toch gelijk om zijn kinderen hier tegen te waarschuwen.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 13:42:50 #64
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212510475
Van die boswachters die in 't weekend een pilletje nemen en dan op hun werk klagen over drugsafval _O- _O- _O-
pi_212510478
En we hebben beeld:
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_212510548
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:42 schreef superniger het volgende:
En we hebben beeld:
[ afbeelding ]
dat is niet in de duinen :') dat is in het park _O_
pi_212510566
Volgende keer je stokpaardje meenemen, kunnen ze niets van zeggen lijkt me.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 13:49:07 #68
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_212510570
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:39 schreef Idisrom het volgende:
Een beetje hardloper is toch sneller dan een boa. Eus heeft toch gelijk om zijn kinderen hier tegen te waarschuwen.
En een boa op een fiets ''sprint'' de hardloper er zo uit. ;)

Behalve dan op een ruiterpad
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_212510603
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:49 schreef Scjvb het volgende:

[..]
En een boa op een fiets ''sprint'' de hardloper er zo uit. ;)
succes met je fiets op het mulle zand van het ruiterpad _O-
edit: gvd ninja edit _O_

Maar de lijntjes van de boa's zijn kort, als je er uitnaait ben je ineens een prio1 voor de echte politie

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 13:51:12 ]
pi_212510606
Wat een miserabel kutleven moet je dan hebben.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_212510667
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:50 schreef nostra het volgende:
Wat een miserabel kutleven moet je dan hebben.
Is dat zo? uiteindelijk doen ze gewoon hun werk, de boa's maken de regels niet.

Als jou baas zegt ik wil dat je een doos met goederen van Eindhoven naar Breda brengt, maar daarbij moet je wel over de Afsluitdijk rijden, dan heb je dat ook gewoon te doen.

Een boa kan een bepaalde regel onzinnig vinden, maar als de baas wil dat ze er op handhaven kun je dat niet zonder consequenties negeren en daarbij lees je maar de helft van het verhaal, wie weet zijn ze al 7x van het ruiterpad weggestuurd

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2024 13:56:58 ]
pi_212510747
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:56 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Is dat zo?
Als je baan werkelijk elke ruimte tot discretionair handelen uitsluit heb je wel een redelijk kutleven ja.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
pi_212510773
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Zeg je nou dat je @:de_boswachter wil afschieten?
Hardlopers zijn doodlopers
U MAD?
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:14:12 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212510871
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:56 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Is dat zo?
Zoek je ruzie.
Huilen dan.
pi_212510878
Super irritant als er mensen op de ruiterpaden lopen. Vaak ook midden op ipv aan de kant.

Ik wist altijd waar de kruisingen waren waar je even rustig aan moest doen. Maar op de andere plekken is het vaak een wat hoger tempo en dan moet je ineens op de rem omdat iemand vindt dat ze daar best wel even kunnen lopen.

Zoveel ruiterpad is er vaak niet, hou dat gewoon lekker voor ruiters.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:18:43 #76
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_212510918
Boa's die actief zijn in het gebied kennen vaak ook de route die het ruiterpad volgt, wat geen erg lang traject hoeft te zijn. Via de verharde paden kennen zij de weg en staan dan al snel paraat om de hardloper(s) alsnog te beboeten nadat ze hen eventueel te snel af waren.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_212510920
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:50 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
succes met je fiets op het mulle zand van het ruiterpad _O-
edit: gvd ninja edit _O_

Maar de lijntjes van de boa's zijn kort, als je er uitnaait ben je ineens een prio1 voor de echte politie
Ik denk dat een wegvluchtende hardloper die wegrent voor een boete voor het lopen op een ruiterpad ook niet bepaald voorrang krijgt bij de politie.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:50:04 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212511235
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:27 schreef Nober het volgende:
Ik loop ook door bosgebied en loop dan ook over allerlei (on)verharde paden.

Onlangs ook door hoogwater natte voeten gekregen. Was geen ontkomen aan.

Dat de gemeente die verharde paden maar eens vrij maakt van al dat hoge water! Maar nee, het probleem aanpakken stel je voor zeg.
Ja, hier net zo. Compleet onbegaanbare paden in het enorme bosgebied hier dichtbij, zelfs de bermen met prikkeltakken helemaal verzadigd. Maar wij krijgen ook geen boetes, denk ik. Ik denk dat het verschil in duin en heide zit. Op de heide zijn ze minder streng. duinen zijn kwetsbaarder.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 13:42 schreef superniger het volgende:
En we hebben beeld:
[ afbeelding ]
Aww.. Jeugdsentiment. Ze liepen De Duin te checken O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:56:41 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212511323
Gewoon op de voor jou bestemde paden blijven. Zo moeilijk is dat toch niet? Hardlopers zijn de wielrenners onder de wandelaars. Ze denken dat de regels niet voor hun gelden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:57:30 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212511333
quote:
84s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:56 schreef Starhopper het volgende:
Gewoon op de voor jou bestemde paden blijven. Zo moeilijk is dat toch niet? Hardlopers zijn de wielrenners onder de wandelaars. Ze denken dat de regels niet voor hun gelden.
Ja sorry, heb geen zin in zeiknatte schoenen en sokken net nadat ik ze al heb gedroogd :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:58:19 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212511344
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja sorry, heb geen zin in zeiknatte schoenen en sokken net nadat ik ze al heb gedroogd :P
Dan moet je maar lekker thuisblijven :6
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212511346
quote:
84s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:56 schreef Starhopper het volgende:
Ah hier heb je er zo eentje van regels zijn regels!!!!!

Was natuurlijk ook wel weer te voorspellen dat jij dat zou zijn

:') :')
  dinsdag 20 februari 2024 @ 14:59:32 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212511358
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:58 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Tja. Regels zijn regels inderdaad. Als je besluit die te overtreden, dan loop je het risico een bon te krijgen ^O^ Deze keer hebben ze pech gehad.
pi_212511363
quote:
84s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tja. Regels zijn regels inderdaad. Als je besluit die te overtreden, dan loop je het risico een bon te krijgen ^O^ Deze keer hebben ze pech gehad.
Ja leuk haha je doet het er gewoon om
  dinsdag 20 februari 2024 @ 15:01:09 #85
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212511368
quote:
84s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:59 schreef Starhopper het volgende:
dan loop je het risico
Hardlopen hè :{w
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212511516
Beter delen ze 100 euro boete uit aan automobilisten die regenplassen niet mijden.
pi_212511559
Deze boswachters:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212511560
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:58 schreef Solotovski het volgende:

[..]

Totdat je op een ruiterpad loopt en een kledder krijgt van een voorbij komend paard omdat die schrikt van je paraplu ofzo.

Sommige regels hebben goede redenen.
pi_212511579
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Totdat je op een ruiterpad loopt en een kledder krijgt van een voorbij komend paard omdat die schrikt van je paraplu ofzo.

Jahooooooooor!

0,00000001% kans op een hypothese.
Verbiedt het! Verbiedt het met de doodstraf!!! Executie!!!!!!
1947-2016
pi_212511581
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Ja en als je er met een trompet loopt te toeteren schrikt zo'n paard ook

Je snapt toch ook wel dat het een totaaaaaal overtrokken reactie was van de boswachters
pi_212511622
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jahooooooooor!

0,00000001% kans op een hypothese.
Verbiedt het! Verbiedt het met de doodstraf!!! Executie!!!!!!
Die kans is groter dan je denkt.
Paarden schrikken nogal snel namelijk.
pi_212511625
Dat sommige mensen die boswachters nog gelijk geven ook.
Je moet wel erg zolderkamer zijn wil je daar iets positiefs over zeggen.
1947-2016
pi_212511659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:20 schreef Red_85 het volgende:
Dat sommige mensen die boswachters nog gelijk geven ook.
Je moet wel erg zolderkamer zijn wil je daar iets positiefs over zeggen.
[ afbeelding ]
Vind vooral degene die het onzin vinden nogal zolderkamerig. Die komen blijkbaar niet zoveel buiten waardoor ze weten wat voor zooitje het wordt als iedereen maar gewoon voor andere dingen bestemde paden neemt.
pi_212511676
Beetje overtrokken ja. Alsof er überhaupt zoveel ruiters op pad zullen gaan als het zo’n kutweer is.
pi_212511726
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:24 schreef Smart_ass het volgende:
Beetje overtrokken ja. Alsof er überhaupt zoveel ruiters op pad zullen gaan als het zo’n kutweer is.
Net zoals die hardlopers zullen ook veel ruiters even gebruik maken van een paar droge uurtjes. Ondanks de plassen.

Misschien zelfs nog wel sneller omdat de ruiter geen natte voeten krijgt van de plassen die er nog liggen.
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2024 @ 15:29:55 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212511733
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:24 schreef Smart_ass het volgende:
Nee.
Wel andere mensen die de ruiterpaden gebruiken. *)
pi_212511739
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:23 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Vind vooral degene die het onzin vinden nogal zolderkamerig. Die komen blijkbaar niet zoveel buiten waardoor ze weten wat voor zooitje het wordt als iedereen maar gewoon voor andere dingen bestemde paden neemt.
Klein verschil is echter dat ze in dit geval daar maar heel eventjes een stukje ruiterpad gebruikten om niet door die halve rivier heen te hoeven lopen.
Puur uit overmacht.

Het is niet zo dat ze al kilometers over dat pad liepen en tig ruiters liepen te hinderen.
A murky, forgotten land.
pi_212511756
Ze zijn echt zoekende naar meer excuses om geld te regelen. Dat mensen droge voeten willen houden is logisch, sterker nog, dieren willen dat ook en lopen ook om.

Dus weer een verkapte maatregel om niet zelf te zorgen voor droge paden en de burger extra kosten te berekenen..

:r
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_212511782
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Klein verschil is echter dat ze in dit geval daar maar heel eventjes een stukje ruiterpad gebruikten om niet door die halve rivier heen te hoeven lopen.
Puur uit overmacht.

Het is niet zo dat ze al kilometers over dat pad liepen en tig ruiters liepen te hinderen.
Er staat nergens dat het maar heel even was, ze kozen voor een verhard pad. Hoe lang ze dat wilde doen is niet geheel duidelijk.

Maar het gaat erom dat iedereen wel zo'n reden kan verzinnen.
En dan wordt het een enorm zooitje met zelfs mogelijke ongelukken.
Die verschillende paden zijn er om dat te voorkomen.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 15:34:21 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212511790
Liep ooit in een natuurgebied, niet op het pad. Kreeg een boete want ik zou daar het wild verstoren. Toen ik vroeg of dat wild niet verstoort werd door de oefende militairen die 200 meter verderop met pantserwagens reden en met losse flodders schoten (waar ik opnames van maakte op verzoek van de commandant van die eenheid). Regels zijn regels, zei de boswachter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')