abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212511796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:31 schreef Chandler het volgende:
Ze zijn echt zoekende naar meer excuses om geld te regelen. Dat mensen droge voeten willen houden is logisch, sterker nog, dieren willen dat ook en lopen ook om.

Dus weer een verkapte maatregel om niet zelf te zorgen voor droge paden en de burger extra kosten te berekenen..

:r
Droge paden eisen in een bos🤐
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2024 @ 15:35:10 #102
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212511799
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Klein verschil is echter dat ze in dit geval daar maar heel eventjes
een stukje ruiterpad gebruikten om niet door die halve rivier heen te hoeven lopen.
Puur uit overmacht.

Het is niet zo dat ze al kilometers over dat pad liepen en tig ruiters liepen te hinderen.
Dat zeggen dubbel-/foutparkeerders ook :Y
pi_212511865
Och och och mensen

De omstandigheden, de manier waarop, 'natuur' in NL wat eigenlijk aangeharkte stadsparken zijn. En dan nog zitten jullie die boswachters nog gelijk te geven ook?

Dit is precies weer zo'n reden waarom NL zo'n halsstarrig, kil en kortzichtig kutland aan het worden is.
Even normaal doen met z'n allen voordat we alles en iedereen z'n stappen en ademhaling gaan criminaliseren hier.

Dit soort boswachters moeten we niet accepteren hier, maar hey, we hadden al gemerkt tijdens corona dat er een bepaald virus nog steeds niet is uitgestorven.

Jort Kelder:
quote:
Er zijn heel veel kleine autoritaire mensjes die gebruik maken van deze situatie om hun meest lage oprispingen de volle ruimte te geven. Dat is een zorgelijke ontwikkeling.
Dit is een land waarin je inderdaad niet moet onderduiken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212511900
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Net zoals die hardlopers zullen ook veel ruiters even gebruik maken van een paar droge uurtjes. Ondanks de plassen.

Misschien zelfs nog wel sneller omdat de ruiter geen natte voeten krijgt van de plassen die er nog liggen.
Ik rijd geen paard dus ik weet er weinig van, maar ik zou denken dat paardrijden als het zo nat is en er zoveel plassen liggen niet super veilig is/veel gedaan wordt? Die dieren kunnen toch ook uitglijden enzo?

Als het gewoon een (mooie) droge dag was geweest snap ik de boete helemaal en geef ik die BOA’s helemaal gelijk, maar in dit specifieke geval vind ik de reactie nogal overtrokken.
pi_212511939
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:44 schreef Smart_ass het volgende:
BOA’s überhaupt .
Dit ja.

Afgekeurde agenten, min-1-strepers, dropouts uit de politieopleiding, afgekeurde beveiligers en laagopgeleiden in een autoriteitsbaan neerzetten, is echt een heel slim idee ja.
1947-2016
pi_212512005
Ik zou het erg flauw en stom vinden. Maar mensen die dan media-aandacht gaan zoeken en kommer en kwel schreeuwen om een boete van 100 euro (hEt gAaT mE nIeT oM hEt gEld) zijn ook mokerirritant.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 15:53:28 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212512056
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit ja.

Afgekeurde agenten, min-1-strepers, dropouts uit de politieopleiding, afgekeurde beveiligers en laagopgeleiden in een autoriteitsbaan neerzetten, is echt een heel slim idee ja.
Vieze Harry (De BOA): "Dit een Motorola 6310, de meest krachtige portofoon die er ooit gemaakt is, en ik weet wat je denkt, heeft hij verbinding met C2000? Om. je de waarheid te vertellen, ik weet het niet, dus, Punk, is dit je geluksdag?"
pi_212512059
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit ja.

Mensen hebben een uniform aan en krijgen een beetje autoriteit en voelen zichzelf direct helemaal het mannetje/vrouwtje :'( .
pi_212512078
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik rijd geen paard dus ik weet er weinig van, maar ik zou denken dat paardrijden als het zo nat is en er zoveel plassen liggen niet super veilig is/veel gedaan wordt? Die dieren kunnen toch ook uitglijden enzo?

Als het gewoon een (mooie) droge dag was geweest snap ik de boete helemaal en geef ik die BOA’s helemaal gelijk, maar in dit specifieke geval vind ik de reactie nogal overtrokken.
Buiten rijden is erg fijn en vele mensen met paarden hebben geen binnenbak tot hun beschikking. Dan is even het bos in fijner dan in de ondergelopen buitenbak rijden (als je die al hebt).

En juist in deze omstandigheden is het gevaarlijker. Ruiter kan minder makkelijk en snel uitwijken. Je moet dichter bij elkaar passeren omdat je beide op dat droge pad wil/moet blijven.

Paarden zijn best aparte wezens, lopen aan de ene kant zo door water heen om ineens een zijsprong te maken als je uit wil wijken. Of raken overstuur omdat ze de kleuren combinatie van iemands regenjas verdacht vinden.
Je weet het gewoon niet altijd vantevoren.

Heb zelf weleens gestaan met een paard die ineens weigerde en overstuur was. Paard had schrik training en alles gehad. Maar een klein stukje zilverpapier op de grond hadden we dan weer net niet geoefend...
pi_212512227
Ik snap je punt, maar in deze specifieke situatie vind ik een boete nog steeds overdreven.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:12:28 #111
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_212512286
Jezus te paard wat een farce!
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:12:47 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212512293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:55 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Buiten rijden is erg fijn en vele mensen met paarden hebben geen binnenbak tot hun beschikking. Dan is even het bos in fijner dan in de ondergelopen buitenbak rijden (als je die al hebt).

En juist in deze omstandigheden is het gevaarlijker. Ruiter kan minder makkelijk en snel uitwijken. Je moet dichter bij elkaar passeren omdat je beide op dat droge pad wil/moet blijven.

Paarden zijn best aparte wezens, lopen aan de ene kant zo door water heen om ineens een zijsprong te maken als je uit wil wijken. Of raken overstuur omdat ze de kleuren combinatie van iemands regenjas verdacht vinden.
Je weet het gewoon niet altijd vantevoren.

Heb zelf weleens gestaan met een paard die ineens weigerde en overstuur was. Paard had schrik training en alles gehad. Maar een klein stukje zilverpapier op de grond hadden we dan weer net niet geoefend...
Als je paardt helemaal overstuur raakt van een mens op een pad, dan is het misschien voor alle betrokken partijen beter om die frikandel op pootjes lekker in een prikkelvrije rubbertegelomgeving te houden in plaats van ermee de grote boze buitenwereld in te trekken.
Huilen dan.
pi_212512299
Van die tokkies die denken dat de regels niet voor hen gelden en blijkbaar per se in de natuur moeten rennen onder deze omstandigheden. Dezelfde mensen die vinden dat ze geen parkeerboete mogen krijgen omdat ze toch maar eventjes ergens staan waar het niet mag. Van die law en order figuren die vinden dat afgelopen zaterdag in Den Haag de politie had moeten schieten en dat er eens een einde moet komen aan dat slappe gepamper en getolereer.
anonieme razernist
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:14:15 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212512308
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:13 schreef NoCigar het volgende:
Van die tokkies die denken dat de regels niet voor hen gelden en blijkbaar per se in de natuur moeten rennen onder deze omstandigheden. Dezelfde mensen die vinden dat ze geen parkeerboete mogen krijgen omdat ze toch maar eventjes ergens staan waar het niet mag. Van die law en order figuren die vinden dat afgelopen zaterdag in Den Haag de politie had moeten schieten en dat er eens een einde moet komen aan dat slappe gepamper en getolereer.
Ja precies. Goed dat deze zware criminelen hard worden aangepakt! Het moet godverdomme eens klaar zijn met de wetteloosheid in dit land :( .
Huilen dan.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:20:16 #115
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212512373
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:12 schreef nostra het volgende:
Beter delen ze 100 euro boete uit aan automobilisten die regenplassen niet mijden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212512399
'Jeroen en Kees' denken nog steeds dat ze alles overal mogen. Vast voor het allereerst dat ze een een keertje de consequenties van hun handelen ervaren, wat een schok. 'Maar, maar, dat is toch niet voor ons?'
anonieme razernist
pi_212512430
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:12 schreef Kopiko het volgende:
Jezus te paard wat een farce!
Die boetes of het volk hier wat het goed praat
1947-2016
pi_212512460
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die boetes of het volk hier wat het goed praat
Er zitten hier veel boswachters
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_212512472
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Mensen hebben een uniform aan en krijgen een beetje autoriteit en voelen zichzelf direct helemaal het mannetje/vrouwtje :'( .
Dit ja.
1947-2016
pi_212512481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vieze Harry (De BOA): "Dit een Motorola 6310, de meest krachtige portofoon die er ooit gemaakt is, en ik weet wat je denkt, heeft hij verbinding met C2000? Om. je de waarheid te vertellen, ik weet het niet, dus, Punk, is dit je geluksdag?"
Holy shit gast _O-
Geniaal. Kan zo in een sketch dit.
1947-2016
pi_212512532
Kinderachtige mannetjes die booswachters.
pi_212512623
Net wat paardenfilet stukjes gekocht voor de hond :7 :6
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:47:45 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212512669
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:43 schreef StateOfMind het volgende:
Net wat paardenfilet stukjes gekocht voor de hond :7 :6
Je hond eet goed
Heerlijk, paardenvlees
pi_212512909
Terechte boete. Optyfen van het ruiterpad met je spillebeentjes.
U MAD?
  dinsdag 20 februari 2024 @ 17:43:30 #125
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_212513339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:34 schreef Dutchguy het volgende:
Kinderachtige mannetjes die booswachters.
Het is wel belangrijk hoe zij in zulke gevallen iemand te woord staan, maar boswachters doen gewoon hun werk. Teveel mensen die zich her en der buiten de paden bewegen is onwenselijk.
Orde en voldoende rust voor de natuur heeft daar grote prioriteit.

Wanneer zij er bv eentje met een waarschuwing en zonder boete laten gaan, kunnen ze wel aan de gang blijven met notoire ruiterpadlopers ontzien tijdens deze natte bedoeling. En meten met twee maten moet men ook niet hebben, dus uiteindelijk allemaal op de bon of niet.

Men kan vooraf opzoeken waar het begaanbaar is of niet. In dit geval geldt dan: op de bon!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')