Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
quote:OM verdenkt 50-jarige man uit Klazienaveen van een dubbele moord in Weiteveen
Nieuwsbericht | 19-01-2024 | 15:15
De rechter-commissaris van de rechtbank Noord-Nederland heeft vandaag besloten dat een 50-jarige man uit Klazienaveen veertien dagen langer vast blijft zitten. Ook zal hij voor observatie worden opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van twee moorden. Volgens het OM heeft hij op dinsdag 16 januari 2024 een 38-jarige man en een 44-jarige vrouw in hun woonplaats Weiteveen met voorbedachten rade om het leven gebracht.
Daarbij is volgens het Openbaar Ministerie (OM) excessief geweld gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat onder meer op beide slachtoffers is geschoten. De vrouw is van korte afstand doodgeschoten, de man is op meerdere manieren letsel toegebracht. Hij is beschoten, gestoken en geslagen. Van het gebruikte geweld zijn mensen deels getuige geweest, waaronder de zoon van de twee dodelijke slachtoffers.
Alles wijst er op dat de verdachte gebruik heeft gemaakt van meerdere wapens die hij heeft meegenomen naar de plaats van het delict. De verdachte was in het bezit van een wapenvergunning. We onderzoeken welke wapens hij mocht hebben en of die gebruikt zijn bij het incident.
Het OM is ermee bekend dat er een langer lopend conflict ten grondslag ligt aan dit incident, waarbij beide partijen het laatste jaar meerdere meldingen en enkele aangiften hebben gedaan van in hun ogen overlast gevend of strafbaar gedrag door de ander. Gezien het lopende onderzoek kan het OM nu nog niet ingaan op enig detail. Datzelfde geldt voor het onderzoek naar de in beslag genomen wapens en een verstrekte vergunning.
Nogmaals wil het OM benadrukken dat er twee mensen om het leven zijn gebracht die jonge kinderen en andere familieleden achterlaten. Dat heeft grote impact op hen. Het OM vraagt om respectvol om te gaan met de belangen en de gevoelens van de nabestaanden en andere betrokkenen.
Dat laatste staat er denk ik echt los vanquote:Op zondag 18 februari 2024 12:14 schreef Leandra het volgende: [..] Juist als het allemaal wel meeviel zou dit voor de rechter wel goedkomen. Dat hij in plaats daarvan op een killing spree is gegaan doet vermoeden dat het allemaal helemaal niet meeviel en de hoogte van de schadevergoeding niet onterecht was.
Een inhoudelijke reactie? Ok bij dezen:quote:Op zondag 18 februari 2024 12:14 schreef SOG het volgende:
Kan er ook inhoudelijk gereageerd worden ipv zomaar wat roepen?
Ff wat natte vingerwerk met wat aannames:
Nieuwe groepenkast 500 tot 1000 euro
Nieuwe cementdekvloer en vloer equivalent aan degene die erin zat. 1250-1750 voor de cementdekvloer te laten storten. 500 sloopwerk vooraf. En dan vloertje van de waarde van de oude vloer pakweg 1000 euro.
Lekkage afvoer fixen, nou wat zal het max zijn ruim geschat... 1000 euro? Als die man er pur in heeft gedaan kun je het ook afzagen en afdoppen... maar goed je huurt een loodgieter in voor 1k, prima...
Lekkage paardenstallen, nou ff ruime pakken: 1500 euro.
Kom je op 5750. Oke neem het maar ff extra ruim: 10k!! Dat is al bizar veel.
Nee, er wordt ff misbruik gemaakt van de situatie en meneer en mevrouw claimen 100.000 euro![]()
![]()
![]()
![]()
En dan vervolgens zomaar wat roepen. Keurig!quote:Op zondag 18 februari 2024 12:14 schreef SOG het volgende:
Tuurlijk vind ik het gek dat die mafketel dit heeft gedaan.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat laatste staat er denk ik echt los van
Die knakker spoorde gewoon voor geen flikker, dat ie überhaupt die mensen wat wilde aan doen, en het uiteindelijke ook (op gruwelijke wijze) deed zegt vooral dat het een extreem gestoorde debiel is.
En ja, SOG, dat vind ik gek, dat die knakker hierdoor doordraaide en dit deed.
Sterker nog, ik denk dat als je dit niet gek vindt, je zelf eens even moet nadenken hoe je eigen binnenwerk in elkaar steekt
Echt, hoe verzin je het
Nou hier kan k niet tegenop.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie? Ok bij dezen:
Jouw aannames m.b.t. het dispuut zijn TOTAAL NUL KOMMA NUL relevant in deze zaak.
Het zijn aannames, die, zelfs wanneer ze volledige waarheid waren, 0,0 relevantie hebben.
Er was een zakelijk dispuut, daar mag je best vinden dat partij 1 of 2 wel/geen meer/minder gelijk heeft. Maar nogmaals, wie gelijk had mbt het zakelijk dispuut is totaal niet relevant m.b.t. de dubbele moord.
In Nederland is het de normale gang van zaken dat mensen in zulke omstandigheden naar de rechter stappen en dan oordeelt de rechter. Geweld gebruiken of elkaar gaan treiteren is absoluut not done. En wellicht dat beide partijen hier schuldig aan waren (wat al te triest voor woorden was), een dubbele moord, dan ben je gewoon een gestoorde gek die nooit meer vrij rond zou moeten lopen; iemand die echt NUL KOMMA NUL geldige redenen/argumentatie heeft gehad voor zo'n dubbele moord.
Dus ik snap niet wat jouw punt is bij het aanhalen van de details van het zakelijk dispuut om op basis daarvan een kant te kiezen.
Heb je het vorige topic gelezen? Er zal wel wat goed mis zijn idd met het huis anders waren ze niet vermoordquote:Op zondag 18 februari 2024 12:34 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
En dan vervolgens zomaar wat roepen. Keurig!
10k is ruim? Ik hoop voor jou dat je vloer niet gaat verzakken.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:14 schreef SOG het volgende:
Ff wat natte vingerwerk met wat aannames:
Nieuwe groepenkast 500 tot 1000 euro
Nieuwe cementdekvloer en vloer equivalent aan degene die erin zat. 1250-1750 voor de cementdekvloer te laten storten. 500 sloopwerk vooraf. En dan vloertje van de waarde van de oude vloer pakweg 1000 euro.
Lekkage afvoer fixen, nou wat zal het max zijn ruim geschat... 1000 euro? Als die man er pur in heeft gedaan kun je het ook afzagen en afdoppen... maar goed je huurt een loodgieter in voor 1k, prima...
Lekkage paardenstallen, nou ff ruime pakken: 1500 euro.
Kom je op 5750. Oke neem het maar ff extra ruim: 10k!! Dat is al bizar veel.
Nee, er wordt ff misbruik gemaakt van de situatie en meneer en mevrouw claimen 100.000 euro![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wil ook wel een Ferrari als mijn motorblok van mijn Kia ploft.quote:Op zondag 18 februari 2024 13:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
10k is ruim? Ik hoop voor jou dat je vloer niet gaat verzakken.
Je moet de gehele bestaande vloer verwijderen, voor het hak-en sloopwerk ben je al meer kwijt.
Bij een vloer op zand (wat ik vermoed dat het geval is) dien je grondverbetering toe te passen (die vloer is immers niet voor niets verzakt).
Grond eventueel afgraven en vervolgens verdichten. Vervolgens krijg je het leidingwerk, bestaande riolering kan in veel gevallen niet blijven zitten want een verzakte vloer is niet echt bevorderlijk voor je bestaande leidingwerk. De vloer moet natuurlijk geïsoleerd worden en er moet een nieuwe vloer gestort worden. Wapening, isolatie, folie, arbeidskosten, betonstorten, levering beton, eventueel huur beronpomp, leidingwerk enz. vervolgens nog een afwerkvloer a 50 Euro per vierkante meter.
Dan zit je natuurlijk ook nog met je bestaande binnenwanden al dan niet dragend (deze wanden blijven niet zweven natuurlijk). Dragende muren (waar de verdiepingsvloer dus op rust) op de vloer vormen natuurlijk ook een probleem wanneer de begane grondvloer eruit gaat. Deze zul je moeten stutten, anders kom je verdiepingsvloer naar beneden.
Niet dragende wanden welke op de vloer steunen zullen tijdelijk verwijderd worden (incl. leidingwerk).
Het één en ander is natuurlijk afhankelijk van overspanningsrichting van de constructie en OF er dragende binnenwanden zijn of dat alleen de spouwmuur dragend is.
Maar als jij denkt met 10k klaar te zijn, dan denk ik dat je van een koude kermis thuiskomt. En dat is nog alleen maar de kwestie verzakte vloer.
Dit is gewoon de basis hoor. Wat is hier precies Ferrari aan? Ik ga ervanuit dat jouw vloer ook gewoon geïsoleerd is.quote:Op zondag 18 februari 2024 13:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil ook wel een Ferrari als mijn motorblok van mijn Kia ploft.
quote:Op zondag 18 februari 2024 12:48 schreef SOG het volgende:
Ah k snap hem al.... het er niet van opkijken als iemand doordraait.. bedoelde ik in het algemeen... dus mensen kunnen doordraaien in welke zin dan ook als je een ton claimt voor gebreken die meevielen volgens de makelaar en tot op zekere hoogte volgens de podcast.
Die moorden zijn natuurlijk belachelijk hehe
Ja k lees het net ff terug. Was idd foute uitspraak van mij die alleen maar op die manier op te pakken was. Excuses!![]()
Lees eens wat ik stel:quote:Op zondag 18 februari 2024 12:42 schreef SOG het volgende:
[..]
Nou hier kan k niet tegenop.
Je mag de handelingen van de 2 personen niet typeren, omdat ze vermoord zijn?
Dus die podcast heeft 0.0 relevantie?
Die makelaar die erbij was heeft 0.0 relevantie?
Op nationale televisie in een talkshow is nota bene aangehaald dat die claim van die mensen belachelijk was, maar o wee als je dit aanhaalt op fok forum, dan zijn de rapen gaar
Succes iedereen in jullie bubble, oordelend achter een schermpje (engnek blablabla).
Dat de media/talkshow iets aanhalen zegt verder weinig. Alles voor de kijkcijfers/verkoop.quote:Er was een zakelijk dispuut, daar mag je best vinden dat partij 1 of 2 wel/geen meer/minder gelijk heeft. Maar nogmaals, wie gelijk had mbt het zakelijk dispuut is totaal niet relevant m.b.t. de dubbele moord.
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:16 schreef SOG het volgende:
Edit: een ton aan schadevergoeding eisen ook echten dan gek staan te kijken als iemand dan doordraait
Sterker nog: juist als de claim daadwerkelijk "belachelijk" is, hoef je je er als verkoper niet al te druk om te maken en zet je er via je rechtsbijstandverzekering een advocaat op die gehakt maakt van de belachelijke claim.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:46 schreef Leandra het volgende:
Het maakt niet uit of hun claim belachelijk is, al hadden ze een miljoen geëist dan is dat nog geen reden om ze te vermoorden.
De claim en het al dan niet terecht zijn daarvan (wat nog niet vastgesteld is, dus stellen dat het onterecht of exorbitant hoog is is ook wat voorbarig), doen er helemaal niet toe.
Wat er toe doet is dat iemand die mensen koelbloedig afgeslacht heeft, waarvan een zelfs voor de ogen van hun 12-jarige kind.
https://www.hartvannederl(...)egd-door-cameras-vanquote:Een deel van het moorddrama dat zich vorige maand in Weiteveen afspeelde, is vastgelegd door camera's van de omgekomen slachtoffers Sam en Ineke, onthult het AD donderdag. Op de beelden is volgens de krant te zien hoe kalm Richard K. te werk ging.
@Calandquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)egd-door-cameras-van
Podcast en relevantie in een zin, dat kan niet.quote:
https://www.ad.nl/binnenl(...)lm-te-werk~ad34505c/quote:Sam en Ineke plaatsten de 360 gradencamera’s omdat zij bang waren dat K. hen iets zou aandoen. Niet om te treiteren dus, maar - aldus de familie van Sam en Ineke - puur ter bescherming, om de leugens van K. te weerleggen. Volgens de nabestaanden hingen rond het huis óók twee camera's van Richard K. Met een daarvan kon hij zo in de keuken van Sam en Ineke kijken, zeggen zij. ,,Ze voelden zich 24 uur per dag gestalkt.” Richard K. zou zijn eigen camera’s vlak voor de moord hebben uitgeschakeld. K. was nog eigenaar van een weilandje, vlak voor de door hem aan Sam en Ineke verkochte woning.
Dus pas toen hij ging livestreamen was er 'opeens' paniekquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)egd-door-cameras-van
Moord lijkt me voor 99,99% wel zeker op deze manier.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:41 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)lm-te-werk~ad34505c/
Vooraf ook al wel hoor.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moord lijkt me voor 99,99% wel zeker op deze manier.
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-verkocht~a01e3182/quote:De ouders van de in Weiteveen vermoorde Ineke hebben zelf regelmatig de politie gewaarschuwd over de dreigende situatie rond hun dochter, die in januari van dit jaar met haar man Sam werd doodgeschoten. Volgende week is de eerste rechtszitting in de zaak, maar van verdachte Richard K. ‘hoeven de ouders van Ineke niks meer te horen’. Het huis waarover alle ruzies gingen, gaat in de verkoop.
Misschien als er geen woningcrisis zou zijn maar nu zal dat huis er echt niet fors door in waarde dalen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:52 schreef Leandra het volgende:
Hoop dat de kinderen minstens een schadevergoeding van Richard K krijgen ter hoogte van het verlies op de ouderlijke woning, want nu er een moord gepleegd is is het nog minder waard dan met alleen maar de gebreken.
Meer dan de waarde als bouwkavel heeft het niet.
Tegen de vlakte en wat nieuws bouwen.
Met wat geluk treequote:Maar wat mij betreft krijgen de kinderen van Sam en Ineke het volledige vermogen van Richard K plus een half miljoen, voor het geval hij ooit nog weer vermogend wordt.
'het spijt me zo.. huiliehuiliehuil'.quote:Op maandag 15 april 2024 03:20 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)te-wachten~a11b7764/
Hij wil nog een verklaring afleggen. Nou, ben benieuwd.
Gaat zeker weer het slachtoffer uithangen, wat een totaaldebielquote:Op woensdag 17 april 2024 09:46 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-afleggen~ae6095dd/
De koelbloedige moordenaar wil een kort statement geven bij de rechter.
@:Caland
@:Bezsen
De crisis zit niet bepaald in dat segment, zelfs dichterbij de Randstad zijn huizen van 750K niet instant verkocht.quote:Op maandag 15 april 2024 04:04 schreef Inbox het volgende:
[..]
Misschien als er geen woningcrisis zou zijn maar nu zal dat huis er echt niet fors door in waarde dalen.
Gaat hij dan ook nog even de kinderen "schadeloos" (niet mogelijk, maar anders woord heb ik even niet) stellen?quote:Op woensdag 17 april 2024 09:49 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eze-manier~ae6095dd/
Dat had je je wat eerder moeten bedenken... mafklapper
Nou, de vermogenspositie van zijn gezin staat iig op papier.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
Gaat hij dan ook nog even de kinderen "schadeloos" (niet mogelijk, maar anders woord heb ik even niet) stellen?
Ja ik hoop dat ze ook echt rekening houden met het feit dat die zoon heeft gezien hoe zijn vader werd vermoord door Richard. Van mij hoeft die nooit meer vrij te komen.quote:
Acties als de financiële gegevens naar zijn vrouw sturen, deed hij wel vaker, werd gezegd.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, de vermogenspositie van zijn gezin staat iig op papier.
Maar gezien hij dit vlak voor de moorden gedaan heeft gok ik dat hij al zaken weggesluisd heeft.
Als dat zo is valt daar ook nog best het een en ander aan te doen lijkt me.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, de vermogenspositie van zijn gezin staat iig op papier.
Maar gezien hij dit vlak voor de moorden gedaan heeft gok ik dat hij al zaken weggesluisd heeft.
2 x moord met voorbedachte rade teniet doen door een kwabje, lijkt me tamelijk optimistisch. Die komt nooit meer vrij en terecht.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Er gaat onderzocht worden in hoeverre zijn TIA en de klap tegen zijn hoofd 2 dagen voor het gebeuren invloed hadden. Iets met de frontaalkwab en impulscontrole. Zou moord discutabel maken.
Pieter Baan op zijn vroegst in mei, inhoudelijke behandeling mogelijk najaar of anders eind 2024/begin 2025.
Ook voor de klap op zijn hoofd deed hij al hele vreemde dingen, zoals de zoon van de slachtoffers lastigvallen.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Er gaat onderzocht worden in hoeverre zijn TIA en de klap tegen zijn hoofd 2 dagen voor het gebeuren invloed hadden. Iets met de frontaalkwab en impulscontrole. Zou moord discutabel maken.
Pieter Baan op zijn vroegst in mei, inhoudelijke behandeling mogelijk najaar of anders eind 2024/begin 2025.
Mooie woorden die er toe doen. Allemaal slachtoffers in deze zaak. Ik zeg maximaal 14 jaar.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:46 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-afleggen~ae6095dd/
De koelbloedige moordenaar wil een kort statement geven bij de rechter.
@:Caland
@:Bezsen
quote:Verder maakte het OM een reconstructie. Daaruit komt naar voren dat de verdachte die ochtend al enige tijd zicht had op de landweg richting de woning van de slachtoffers. Hij zette zijn auto voor die van het vrouwelijke slachtoffer waardoor zij niet kon doorrijden. Daarna zou hij met een wapen naar haar toe zijn gelopen en haar direct hebben neergeschoten toen ze was uitgestapt.
Vervolgens reed hij naar de woning waar hij naar haar man riep, liet de officier weten. Toen de zoon van het slachtoffer opendeed, vertelde K. dat er een ongeluk was gebeurd met zijn moeder. K. zou toen het huis zijn binnengelopen en direct op Sam hebben geschoten die gewond weg probeerde te komen. Volgens het OM ging K. daarna terug naar zijn auto om nog een wapen te pakken waarmee hij "rustig" achter Sam aan liep en hem vervolgens nog een keer beschoot. Ook stak en sloeg hij hem, aldus justitie.
"Hij hoopt dat de kinderen hun mooie herinneringen aan hun ouders zullen houden"quote:Op woensdag 17 april 2024 11:07 schreef NoCigar het volgende:
Hij heeft zijn excuses aangeboden en verklaart: 'Ik was mezelf niet.' Als ie dat nu ook nog in een huilend filmpje op Facebook en Tiktok plaatst houden de rechters daar natuurlijk wel rekening mee. Ook troostend voor de kinderen, later.
Mooi script voor een film.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van de reconstructie zoals hier beschreven in letters word ik al misselijk, sjongejongejonge
https://nos.nl/l/2517096
[..]
Gecombineerd met een nieuwe aflevering van Black Mirror, waarbij het gepeupel zich via social media laat opzwepen om te juichen voor een moord op twee mensen voor de ogen van hun kind.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mooi script voor een film.
Falling Down Weiteveen
Koelbloedig. Hopelijk rekenen ze het 'm extra aan dat hij een kind een zwaar trauma voor het leven heeft bezorgd.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van de reconstructie zoals hier beschreven in letters word ik al misselijk, sjongejongejonge
https://nos.nl/l/2517096
[..]
Dat hoop ik ook. Voorgoed opsluiten, die gek.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Koelbloedig. Hopelijk rekenen ze het 'm extra aan dat hij een kind een zwaar trauma voor het leven heeft bezorgd.
Zullen toch wel narcistische trekken uit de onderzoeken gaan komen, hij zoekt graag de belangstelling op.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:12 schreef NoCigar het volgende:
Inwoners van Weiteveen praten buiten de rechtbank in een groepje na over de zitting. Ze zitten niet te wachten op journalisten, maar willen wel kwijt dat ze diep geraakt zijn door het betoog van hun vriend Richard. ,,Ik vond hem oprecht, sterk en stoer overkomen. Zo kennen we hem ook al jaren”, zegt een oudere man, zichtbaar aangeslagen. ,,Ik vind het heel knap dat hij zich zo tot beide families richt”, vult een andere inwoner aan. ,,Richard meent het dat hij met die families in gesprek wil.
Op zaterdag 27 januari 2024 20:23 schreef NoCigar het volgende:
[..]
'Pas na zijn aanhouding vinden agenten de doodsbange zoon, verschanst in een kast in het huis.'
Misschien kunnen ze dat dorp platbranden en één op de tien inwoners deporteren.
Maar zelfs als dat meegespeeld heeft, dan is het toch des te meer reden om hem nooit meer los rond te laten lopen!! Want dan kan zoiets gewoon nog eens gebeuren. Ieder dispuut lost hij dan met geweld op, vanwege zijn hersenletsel.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Juist. Hij hoopt op coulance terwijl hij 2 mensen heeft vermoord. Deze man mag 30 jaar ff wegrotten in een cel.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:22 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
"Hij hoopt dat de kinderen hun mooie herinneringen aan hun ouders zullen houden"
Terwijl zijn vader in bijzijn van kind afgeslacht is, echt misselijkmakend dit
Rare mensen daar.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:40 schreef matthijst het volgende:
"Iemand uit de publieke tribune steekt een vuist op naar Richard, als teken van steun."
Zou dat iemand uit de buurt zijn of een van die internet wappies die hem nog steeds als held zien omdat een hij een buitenlander heeft vermoord?quote:Op woensdag 17 april 2024 11:40 schreef matthijst het volgende:
"Iemand uit de publieke tribune steekt een vuist op naar Richard, als teken van steun."
Ik denk het laatste, maar goed, speculatie 🙃.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou dat iemand uit de buurt zijn of een van die internet wappies die hem nog steeds als held zien omdat een hij een buitenlander heeft vermoord?
Waar heb je dat vandaan?quote:Op woensdag 17 april 2024 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou dat iemand uit de buurt zijn of een van die internet wappies die hem nog steeds als held zien omdat een hij een buitenlander heeft vermoord?
Inderdaad.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:43 schreef Molo het volgende:
Als die knakker dermate veel last had van die TIA, was het dus zéker geen TIA.
Walgelijk dit allemaal zeg, ook die randdebielen die hem nog steeds steunen.
Man man manquote:Op woensdag 17 april 2024 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Er is blijkbaar nog steeds veel 'begrip' voor K. vanuit de omgeving.
Bizar dat die omgeving nog achter die man staat. Hoezo knap en stoer? En hoezo in gesprek met de nabestaanden. Wat wil die? Dat zoontje uitleggen waarom die zijn moeder doodschoot en zijn vader voor zijn ogen afslachtte.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Er is blijkbaar nog steeds veel 'begrip' voor K. vanuit de omgeving.
Misschien zitten de nabestaanden van het vermoorde echtpaar helemaal niet te wachten op media aandacht, dat kan ook natuurlijk.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:01 schreef Electric_Eye het volgende:
Volgens mij, maar ik volg de media verder niet zo, wordt er nu weer eenzelfde fout gemaakt?
Daar kan ik me alles bij voorstellen en ik denk dat het ook best gepast is in een dergelijke case. Maar als ik dan zo'n tweet van een journalist van het AD voorbij zie komen (ik weet niet of er een draadje is verder) dan lijkt het net alsof Richard op nogal wat steun kan rekenen en niet alsof hij in koele bloedde 2 mensen botweg heeft afgeslacht. Volgens mij moet je als journalist dan wel 2 keer nadenken voordat je een dergelijke tekst op die manier presenteert.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien zitten de nabestaanden van het vermoorde echtpaar helemaal niet te wachten op media aandacht, dat kan ook natuurlijk.
Hebben ze al aangegeven niet op te zitten wachten.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien zitten de nabestaanden van het vermoorde echtpaar helemaal niet te wachten op media aandacht, dat kan ook natuurlijk.
quote:Met een glimlach op zijn gezicht kijkt Richard K., de man die twee mensen doodde in Weiteveen, naar de publieke tribune, terwijl hij de rechtbank binnengaat. Borst fier vooruit, gekleed in spijkerbroek en een overhemd die ook wel voor een feestje zou kunnen. Ja, hij vindt het goed dat zijn stem wordt opgenomen, zegt hij als de rechter het vraagt.
De eerste indruk die Richard K. wekt, drie maanden na de gruwelijke moorden en dat bizarre filmpje van zichzelf, is er één vol zelfvertrouwen. Maar het kan gespeeld zijn. Iemand uit de publieke tribune steekt een vuist op naar Richard, als teken van steun. In elk geval een paar aanwezigen uit Weiteveen in de rechtszaal staan nog steeds achter hem.
...
Maar als de zitting voorbij is, loopt K. met dezelfde glimlach en ogenschijnlijk even fier de rechtszaal uit. De tranen van K. zijn hetzelfde als op het Facebookfilmpje dat hij kort na de moorden plaatste. Maar het verhaal is anders. Toen legde hij uit waarom hij het deed. Nu zegt hij dat hij het niet had mogen doen. Het staat in schril contrast met de ijskoude manier waarop hij Sam en Ineke liquideerde, want een ander woord is er eigenlijk niet voor als je de verhalen over de filmpjes waarop de moorden te zien zijn, mag geloven
Toch zeer bijzonder hoe dit werkt in de hoofden van mensen. Twee mensen vermoorden en nog steeds een held zijn voor sommigen. Als het je broer zou zijn kan ik mij nog voorstellen dat het voor een moreel dilemma kan zorgen bij mensen. Maar als gewoon iemand uit de buurt.....quote:Op woensdag 17 april 2024 12:12 schreef tripel7 het volgende:
Om te kotsen dit🤮:
https://www.ad.nl/binnenl(...)j-weer-weg~a95aa0bc/
[..]
Artikel op ad branden ze m behoorlijk af hoorquote:Op woensdag 17 april 2024 12:06 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Daar kan ik me alles bij voorstellen en ik denk dat het ook best gepast is in een dergelijke case. Maar als ik dan zo'n tweet van een journalist van het AD voorbij zie komen (ik weet niet of er een draadje is verder) dan lijkt het net alsof Richard op nogal wat steun kan rekenen en niet alsof hij in koele bloedde 2 mensen botweg heeft afgeslacht. Volgens mij moet je als journalist dan wel 2 keer nadenken voordat je een dergelijke tekst op die manier presenteert.
‘Held’ haal ik nergens uit.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch zeer bijzonder hoe dit werkt in de hoofden van mensen. Twee mensen vermoorden en nog steeds een held zijn voor sommigen. Als het je broer zou zijn kan ik mij nog voorstellen dat het voor een moreel dilemma kan zorgen bij mensen. Maar als gewoon iemand uit de buurt.....
De dorpsgenoten van Richard zogenaamd ook niet, lees ik hierboven.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meteen iedereen met een TIA vastzetten.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:43 schreef Molo het volgende:
Als die knakker dermate veel last had van die TIA, was het dus zéker geen TIA.
Walgelijk dit allemaal zeg, ook die randdebielen die hem nog steeds steunen.
Nee, een journalist doet verslag.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:06 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Daar kan ik me alles bij voorstellen en ik denk dat het ook best gepast is in een dergelijke case. Maar als ik dan zo'n tweet van een journalist van het AD voorbij zie komen (ik weet niet of er een draadje is verder) dan lijkt het net alsof Richard op nogal wat steun kan rekenen en niet alsof hij in koele bloedde 2 mensen botweg heeft afgeslacht. Volgens mij moet je als journalist dan wel 2 keer nadenken voordat je een dergelijke tekst op die manier presenteert.
'Maar hij woont er al jaren en zegt altijd hallo'.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch zeer bijzonder hoe dit werkt in de hoofden van mensen. Twee mensen vermoorden en nog steeds een held zijn voor sommigen. Als het je broer zou zijn kan ik mij nog voorstellen dat het voor een moreel dilemma kan zorgen bij mensen. Maar als gewoon iemand uit de buurt.....
Wowquote:Op woensdag 17 april 2024 11:12 schreef NoCigar het volgende:
Inwoners van Weiteveen praten buiten de rechtbank in een groepje na over de zitting. Ze zitten niet te wachten op journalisten, maar willen wel kwijt dat ze diep geraakt zijn door het betoog van hun vriend Richard. ,,Ik vond hem oprecht, sterk en stoer overkomen. Zo kennen we hem ook al jaren”, zegt een oudere man, zichtbaar aangeslagen. ,,Ik vind het heel knap dat hij zich zo tot beide families richt”, vult een andere inwoner aan. ,,Richard meent het dat hij met die families in gesprek wil.
Wat een verbinderquote:,,Richard meent het dat hij met die families in gesprek wil.
Natuurlijk, maar op het moment dat dit gepast is, en niet als de nabestaanden hebben aangegeven geen behoefte te hebben met dat hij meteen als eerste aan het woord komt.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:36 schreef Lienekien het volgende:
Een dader die geen spijt betuigt, zet zichzelf nog verder op achterstand. Gemeend of niet, strategisch is het een stap om wel te zetten.
Nu scheer je ze allemaal over een kam.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ziek en walgelijk die dorpsbewoners die nog steeds achter hem staan ergste is ook wel van die ons kent ons dorpjes heb je nog veel meer van in Nederland.
Even gewoon een momentje om face-to-face met elkaar om de tafel gaan zitten.quote:
Waarom zouden ze daar niet vandaan komen? Vanaf den beginne was daar steun voor hem. Eerst openlijk, toen de gedachte nog was dat een ‘vremde’ deze man tot wanhoop had gedreven. Later werd het iets stiller, toen duidelijk werd dat de hooivork wat anders in de steel zat.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu scheer je ze allemaal over een kam.
Het is een bepaalde groep die het meeste lawaai heeft, zie je met wappies ook. De rest is gewoon aan het werk. Ben benieuwd hoeveel van de mensen die achter Richard staan daadwerkelijk uit Weiteveen komen.
Ik vond het al verbazingwekkend dat er zoveel steun was toen het net was gebeurd, ook hier op FOK!, maar nu nog. Wowquote:
Ik snap dat je ergens in beginsel een vreemd soort gevoel van loyaliteit hebt als een familielid of vriend zoiets doet, maar deze reacties staan wel los van de realiteit. Zo'n daad valt niet goed te praten...quote:Op woensdag 17 april 2024 13:49 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ik vond het al verbazingwekkend dat er zoveel steun was toen het net was gebeurd, ook hier op FOK!, maar nu nog. Wow
Dit dus jaquote:Op woensdag 17 april 2024 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar niet vandaan komen? Vanaf den beginne was daar steun voor hem. Eerst openlijk, toen de gedachte nog was dat een ‘vremde’ deze man tot wanhoop had gedreven. Later werd het iets stiller, toen duidelijk werd dat de hooivork wat anders in de steel zat.
Gevaar met dit soort gemeenschappen is het gepriviligieerde gevoel binnen zo’n dorp. Ons dorp, onze mores en de hele wereld is verder tegen ons.
Maar goed, jij komt telkens om de hoek kijken zodra er kritiek is op dorpsmores.
Het is in zijn eigen belang, niet in het belang van die nabestaanden.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar op het moment dat dit gepast is, en niet als de nabestaanden hebben aangegeven geen behoefte te hebben met dat hij meteen als eerste aan het woord komt.
Omdat sommige mensen van alles aangrijpen om te schreeuwen.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar niet vandaan komen? Vanaf den beginne was daar steun voor hem. Eerst openlijk, toen de gedachte nog was dat een ‘vremde’ deze man tot wanhoop had gedreven. Later werd het iets stiller, toen duidelijk werd dat de hooivork wat anders in de steel zat.
Gevaar met dit soort gemeenschappen is het gepriviligieerde gevoel binnen zo’n dorp. Ons dorp, onze mores en de hele wereld is verder tegen ons.
Maar goed, jij komt telkens om de hoek kijken zodra er kritiek is op dorpsmores.
Volgens mij gebeurt dat niet, maar het klopt voor deze situatie wel, en het gebeurt vaker in zulke kleine gemeenschappen.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen van alles aangrijpen om te schreeuwen.
Ach ja, als alles en iedereen op het platteland als dom wilt afdoen door "hooivork" te zetten ben je m'n tijd ook niet waard eigenlijk.
Snap je dat nou echt niet?quote:Op woensdag 17 april 2024 13:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is in zijn eigen belang, niet in het belang van die nabestaanden.
quote:Op woensdag 17 april 2024 14:16 schreef MissButterflyy het volgende:
OMG. Ik lees in de liveblog van Saskia Belleman dat de advocaat van hem het wil gooien op dat hij door zijn hersenschade overprikkeld werd toen Ineke naar hem toeterde in haar auto.
Dat de timing van excuses niet echt handig is, ook niet voor hem trouwens.quote:
Nee, ik denk dat het juist in zijn eigen belang is om bij de eerste gelegenheid die hij krijgt openlijk spijt te betuigen.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat de timing van excuses niet echt handig is, ook niet voor hem trouwens.
Vermoed dat de rechters hier wel doorheen prikken. Er is iets goed mis in zijn hoofd, hij lijkt het wel prima te vinden dat het een grote show gaat worden waarin hij zich presenteert als bijna een soort held. Waanzin.
Jep, dat las ik ook. Ik neem aan dat dat vrij eenvoudig van tafel geveegd wordt.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:16 schreef MissButterflyy het volgende:
OMG. Ik lees in de liveblog van Saskia Belleman dat de advocaat van hem het wil gooien op dat hij door zijn hersenschade overprikkeld werd toen Ineke naar hem toeterde in haar auto.
Waarom zou het niet kloppen dat het dorpsbewoners zijn? Die hem, ondanks wat er nu aan feiten ligt, blijven steunen?quote:Op woensdag 17 april 2024 14:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, als alles en iedereen op het platteland als dom wilt afdoen door "hooivork" te zetten ben je m'n tijd ook niet waard eigenlijk.
De OvJ heeft daar direct al op gereageerd. Het duurde alles bij elkaar 10 seconden en aan R. was op de beelden niet te zien dat hij reageerde op het toeteren.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, dat las ik ook. Ik neem aan dat dat vrij eenvoudig van tafel geveegd wordt.
quote:De rechter lijkt af te ronden maar geeft de officier nog een keer het woord.
"Het toeteren was kort en onderbreekt niet zijn pas naar de auto. Het uitstappen en Ineke neerschieten duurt nog geen tien seconden." Dat wilde hij nog even zeggen.
Lees het live verslag van Saskia Belleman maar eens. Volkomen gestoord.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat het juist in zijn eigen belang is om bij de eerste gelegenheid die hij krijgt openlijk spijt te betuigen.
Ik haal er trouwens echt niet uit dat hij zichzelf ‘als bijna een soort held’ presenteert.
Last van hebben is niet echt hetzelfde als ineens een vuurwapen in je klauwen hebben, daarmee naar die mensen toe gaan en ze beide executerenquote:
Heb ik al gelezen.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lees het live verslag van Saskia Belleman maar eens. Volkomen gestoord.
Ook de toespraak van hem.
Ook die kopstoot is maar de vraag of dat heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Last van hebben is niet echt hetzelfde als ineens een vuurwapen in je klauwen hebben, daarmee naar die mensen toe gaan en ze beide executeren
Totaal van de pot gerukt en elke neuroloog of neurologische deskundige zal dit van tafel vegen na een fucking TIA en kopstoot
OMG. Een advocaat die zijn werk doet. Moet niet gekker worden in dit land.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 april 2024 14:22 schreef Molo het volgende:
Welke advocaat leent zich voor zulke idiote denkrichtingen??
Die kopstoot zou op beeld staan.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook die kopstoot is maar de vraag of dat heeft plaatsgevonden.
Alles wijst toch wel heel sterk in de richting van ' met voorbedachte rade'.quote:
Precies dit.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alles wijst toch wel heel sterk in de richting van ' met voorbedachte rade'.
Ik zou mij niet verbazen als dat juist de bedoeling was, net als die ene video online gooien om het eruit te laten zien alsof hij geen andere keus had. Was het niet zo dat anderen zeiden dat ie zich liet vallen?quote:
Nee.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou mij niet verbazen als dat juist de bedoeling was, net als die ene video online gooien om het eruit te laten zien alsof hij geen andere keus had. Was het niet zo dat anderen zeiden dat ie zich liet vallen?
Er wordt in mijn straat heel vaak getoeterd, want ja een lange eenrichtingsweg + ongeduld is heel vaak, lang en agressief toeteren, dus op die manier gaat het hier nog een enorm bloedbad worden.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:56 schreef stalybridge het volgende:
Dat toeteren is compleet nieuw voor mij, ik herzie mijn mening compleet.
#freeRichard, #TeamAchterlijkedorpelingen
quote:
quote:Twee dagen voor het drama stond Richard weer voor de deur van Sam, kwam de politie erbij en gebeurde het volgende: "Bij het arriveren van agenten laat K. zich - aldus Ineke - theatraal vallen, alsof het lijkt dat Sam hem een kopstoot heeft gegeven. Agenten aarzelen niet, slaan Sam in de boeien en voeren hem af naar het bureau. 'Jullie nemen de verkeerde mee', roept Sam nog uit. 'Die man is knettergek'. Op het bureau zegt Sam dat hij als de dood is dat K. hem op een dag gaat vermoorden. Twee dagen later wordt zijn vrees waarheid."
Zijn er de laatste tijd wat huisjes verkocht en gekocht aldaar? Zoja, dan is mijn advies om geladen door het leven te gaan.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er wordt in mijn straat heel vaak getoeterd, want ja een lange eenrichtingsweg + ongeduld is heel vaak, lang en agressief toeteren, dus op die manier gaat het hier nog een enorm bloedbad worden.
Er wonen (nog) geen Polen in ieder geval. Wel veel verbouwingen en dan verhuizen mensen wel eens tijdelijk, een enorme uitdaging voor mensen met het geduld van een driejarig kind.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zijn er de laatste tijd wat huisjes verkocht en gekocht in jouw straat?
Ja, daar staat me ook iets van bij, maar weet het niet precies meer. De vermeende dader stond verbaasd naar zzijn Schwalbe te kijken.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou mij niet verbazen als dat juist de bedoeling was, net als die ene video online gooien om het eruit te laten zien alsof hij geen andere keus had. Was het niet zo dat anderen zeiden dat ie zich liet vallen?
Wat goed, je kunt zelf bronnen citeren.quote:
quote:Volgens Ingrid was de politie de avond voor de dubbele moord nog bij K. thuis om te praten over het conflict. K. zou de zondag voor die dinsdag een kopstoot hebben gekregen van een van de latere slachtoffers. "Hij had een heel ei op zijn hoofd. We zijn hiervoor nog naar het ziekenhuis gegaan vanwege zijn medische achtergrond en hebben dezelfde nacht nog een scan gemaakt en hij is daar ook een paar uur gebleven."
Waarom is er geen gebruik gemaakt van de camerabeelden die daar hingen om te zien of het een schwalbe was.quote:
quote:Op woensdag 17 april 2024 15:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat goed, je kunt zelf bronnen citeren.
[..]
quote:
En dat zegt dan weer de andere partij, die achter een moordenaar staat. Ze kunnen niet allebei de waarheid vertellen en deze meneer is zo gek dat ie graag het narratief wilde bepalen voor zijn daad, dan sluit ik sabotage, op welke manier dan ook, niet uit.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat goed, je kunt zelf bronnen citeren.
[..]
Dat is lastig te zien, het zal vast van een redelijke afstand zijn. Hey, maar het kan net zo goed wel zijn gebeurd. K. was in ieder geval niet blij dat de ander weer vrij kwam. Politie is er ook geweest, nemen hem mee en laten hem de volgende dag weer vrij. Nu is dan een zaak vaak nog niet opgelost en komt er nog iets achteraan als er letsel is, misschien was er verder geen reden om hem vast te houden totdat die zaak voorkwam.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom is er geen gebruik gemaakt van de camerabeelden die daar hingen om te zien of het een schwalbe was.
Ehm, medisch dossier?quote:Op woensdag 17 april 2024 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat zegt dan weer de andere partij, die achter een moordenaar staat. Ze kunnen niet allebei de waarheid vertellen en deze meneer is zo gek dat ie graag het narratief wilde bepalen voor zijn daad, dan sluit ik sabotage, op welke manier dan ook, niet uit.
Ik zie dat nergens als feit terug. In feite hebben wij nu allebei iets gepost dat uit de mond kwam bij de betrokken echtgenotes, niet een uitspraak van de rechter of politie op dat gebied. Het is allebei een quote en niet een feit. Het ene werd beweerd door Ineke, het ander door Ingrid.quote:
Als de advocaat al aangeeft een onderzoek te willen naar combinatie TIA en kopstoot, denk je dan niet dat er enig bewijs is voor die kopstoot?quote:Op woensdag 17 april 2024 15:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie dat nergens als feit terug. In feite hebben wij nu allebei iets gepost dat uit de mond kwam bij de betrokken echtgenotes, niet een uitspraak van de rechter of politie op dat gebied. Het is allebei een quote en niet een feit. Het ene werd beweerd door Ineke, het ander door Ingrid.
Dat moet dat onderzoek uitwijzen natuurlijk.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als de advocaat al aangeeft een onderzoek te willen naar combinatie TIA en kopstoot, denk je dan niet dat er enig bewijs is voor die kopstoot?
Nee, het onderzoek is om aannemelijk te maken in hoeverre het zijn gedrag heeft beïnvloed.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat moet dat onderzoek uitwijzen natuurlijk.
Right, nou dat lijkt me voorbedachte rade en een bewijs voor moord.quote:
Dan nog wil het niet zeggen dat het bewijs is, lees nergens iets over een medisch dossier. Nogmaals, dat wil niet zeggen dat het een leugen is, of dat het ook maar iets uitmaakt voor de uitkomst van de zaak.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het onderzoek is om aannemelijk te maken in hoeverre het zijn gedrag heeft beïnvloed.
Onze discussie begon ermee dat het volgens jou nog maar de vraag was of die kopstoot heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan nog wil het niet zeggen dat het bewijs is, lees nergens iets over een medisch dossier. Nogmaals, dat wil niet zeggen dat het een leugen is, of dat het ook maar iets uitmaakt voor de uitkomst van de zaak.
Ik vind het namelijk heel moeilijk om zo'n gek te geloven op zijn woord, nadat ie al de publieke opinie probeerde te beïnvloeden met een zielig filmpje, ik sluit niets uit op dat gebied.,
Daar sta ik ook nog steeds achter. Zijn advocaat beweert wel meer:quote:Op woensdag 17 april 2024 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onze discussie begon ermee dat het volgens jou nog maar de vraag was of die kopstoot heeft plaatsgevonden.
Ik noem een aantal zaken waaruit je zou kunnen opmaken hoe daarvoor t.z.t. bewijs geleverd zou kunnen worden (het zou op beeld staan, hij zou ziekenhuisonderzoek hebben laten doen).
Jouw weerwoord is dat je het heel moeilijk vindt om een gek op zijn woord te geloven.
Beetje appels-peren, op deze manier.
quote:Of K. daadwerkelijk precies wist wat hij deed, moeten gedragswetenschappers van het Pieter Baan Centrum nog beoordelen. Maar volgens zijn advocaat Justus Reisinger is daarvan geen sprake. K. had zich bewapend uit zelfverdediging. Omdat hij echt dacht dat hem of zijn gezin iets zou overkomen.
Op 16 januari wordt er volgens Reisinger lang en onophoudelijk naar hem getoeterd als hij de weg blokkeert. ,,Dat mijn cliënt werd getriggerd, kan worden verklaard door overprikkeling.”
K. heeft last van twee herseninfarcten die hij in het verleden heeft gehad. Volgens Reisinger moet worden uitgezocht of er schade is ontstaan in de hersenen.
Het blijft appels en peren.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar sta ik ook nog steeds achter. Zijn advocaat beweert wel meer:
[..]![]()
Erg betrouwbaar is het niet.
Het is allebei fruit.quote:
Er komt nog een apart onderzoek naar de aangiftes die van beide kanten lagen en of politie enz daar steken heeft laten vallen.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:02 schreef Modus het volgende:
Ik ben toch ook wel heel benieuwd wat er in de loop van de tijd allemaal gebeurd is tussen R en dat gezin, wat uiteindelijk tot deze escalatie geleid heeft.
Nee, dit soort bedenksels en onzin is helemaal niet waarvoor advocaten bedoeld zijn. Advocaten zijn bedoeld er om in het belang van hun cliënt de juridische kanten van de rechtszaak te controleren en waar die juridische kant niet klopt dat aanstippen. Bijvoorbeeld bij fouten in de bewijsvorming, een geëiste strafmaat die niet conform eerdere jurisprudentie is etc.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:36 schreef Nober het volgende:
[..]
OMG. Een advocaat die zijn werk doet. Moet niet gekker worden in dit land.
Op zich wel mee eens, maar het is uiteindelijk aan de rechter of vergezocht is of niet.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:38 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, dit soort bedenksels en onzin is helemaal niet waarvoor advocaten bedoeld zijn. Advocaten zijn bedoeld er om in het belang van hun cliënt de juridische kanten van de rechtszaak te controleren en waar die juridische kant niet klopt dat aanstippen. Bijvoorbeeld bij fouten in de bewijsvorming, een geëiste strafmaat die niet conform eerdere jurisprudentie is etc.
Maar pleiten voor heel vergezochte verbanden is niet waar een advocaat eigenlijk voor bedoeld is.
Hmmm zou het niet adviseren als ik zijn advocaat was.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, maar het is uiteindelijk aan de rechter of vergezocht is of niet.
Ingrid zal moeite krijgen de rekeningen te betalen.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:19 schreef hole1988 het volgende:
WTF.
"De auto van Richard K. wordt aangeboden op Domeinen"
https://www.autoblog.nl/n(...)-op-domeinen-6875248
Als domeinen hem verkoopt denk ik niet dat Ingrid de beschikking krijgt over de opbrengst.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ingrid zal moeite krijgen de rekeningen te betalen.
Wat is domeinen?quote:Op woensdag 17 april 2024 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als domeinen hem verkoopt denk ik niet dat Ingrid de beschikking krijgt over de opbrengst.
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/Weiteveenquote:dinsdag 9 juli 2024, 09.00 uur
Pro-formazitting, rechtbank in Assen
Belangstellenden kunnen hierbij aanwezig zijn. Men hoeft zich niet aan te melden. Daarvoor is een extra zaal met videoverbinding gereserveerd (zie onderaan deze pagina de persinformatie).
Als dat kwabje wel een rol speelt, wil je hem ook niet meer in de maatschappij loslaten.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:29 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
2 x moord met voorbedachte rade teniet doen door een kwabje, lijkt me tamelijk optimistisch. Die komt nooit meer vrij en terecht.
Breivik heeft vast ook familie, ook alleen maar verliezers, schandalig dat die nog vast zit.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:55 schreef damsco het volgende:
[..]
Nee zeker niet, het is echt treurig voor alle partijen.
Nope, opbrengst gaat in depot tot er een uitspraak is van de rechtbank (en partijen niet in beroep gaan of ook alle beroepszaken zijn afgerond).quote:Op woensdag 17 april 2024 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als domeinen hem verkoopt denk ik niet dat Ingrid de beschikking krijgt over de opbrengst.
Dat een dader familie heeft en de hele zaak ook bijzonder triest is voor hen is gewoon waarheid. Dat maakt het echter niet schandalig dat iemand die gruwelijke daden gepleegd heeft lang vast moet zitten. Het één heeft geen directe invloed op het ander. Het is voor directe familie van een dader ook echt wel een behoorlijk psychische klap wanneer je vader/broer/zoon of moeder/zus/dochter een gruwelijke misdadiger blijkt te zijn. Daar komt ook nog een loyaliteitsdilemma bij kijken.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Breivik heeft vast ook familie, ook alleen maar verliezers, schandalig dat die nog vast zit.
Het was dan ook een sarcastische reactie op een user die vond dat ie daarom vrij gelaten moest worden. Na zo'n gruwelijke moord is dat natuurlijk uit den boze.quote:Op woensdag 17 april 2024 20:03 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat een dader familie heeft en de hele zaak ook bijzonder triest is voor hen is gewoon waarheid. Dat maakt het echter niet schandalig dat iemand die gruwelijke daden gepleegd heeft lang vast moet zitten. Het één heeft geen directe invloed op het ander. Het is voor directe familie van een dader ook echt wel een behoorlijk psychische klap wanneer je vader/broer/zoon of moeder/zus/dochter een gruwelijke misdadiger blijkt te zijn. Daar komt ook nog een loyaliteitsdilemma bij kijken.
Het is ook aan de advocaat om de verdediging te voeren. Dat is wel meer dan alleen de juridische gang van zaken controlerenquote:Op woensdag 17 april 2024 18:38 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, dit soort bedenksels en onzin is helemaal niet waarvoor advocaten bedoeld zijn. Advocaten zijn bedoeld er om in het belang van hun cliënt de juridische kanten van de rechtszaak te controleren en waar die juridische kant niet klopt dat aanstippen. Bijvoorbeeld bij fouten in de bewijsvorming, een geëiste strafmaat die niet conform eerdere jurisprudentie is etc.
Maar pleiten voor heel vergezochte verbanden is niet waar een advocaat eigenlijk voor bedoeld is.
Die Ingrid ook.. die had haar man zien vertrekken maar maakte liever een filmpje dan dat ze de politie belde.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De makelaar komt er wat mij betreft wel erg makkelijk vanaf
Gelijk heb je, in een stad komt dit soort dingen niet voor. Daar is alles volledig transparant en als er rottigheid uitgehaald wordt is het voor de politie en justitie een makkie om door te dringen tot de incrowd van daders.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ziek en walgelijk die dorpsbewoners die nog steeds achter hem staan ergste is ook wel van die ons kent ons dorpjes heb je nog veel meer van in Nederland.
meer dat mensen in de stad hun eigen buren niet eens kennen, gaan ze die ook niet steunen.quote:Op donderdag 18 april 2024 00:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gelijk heb je, in een stad komt dit soort dingen niet voor. Daar is alles volledig transparant en als er rottigheid uitgehaald wordt is het voor de politie en justitie een makkie om door te dringen tot de incrowd van daders.
Maar goed dat daar weinig Turken wonen dan. Richard was anders massa moordenaar geworden.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Mijn bloed gaat echt koken van dit soort achterbaks juridisch gelul.quote:Vanwege een tia die Richard K. eerder trof en een kopstoot die slachtoffer Sam hem twee dagen eerder gaf, zou volgens zijn advocaat Justus Reisinger de frontale hersenkwab zijn beschadigd waardoor hij zijn impulsen minder goed kan controleren. Dat Richard K. zich had bewapend klopt, zei Reisinger eerder in de zittingszaal. „Dat deed hij omdat hij vreesde dat zijn gezin iets zou overkomen. Er zou zijn gedreigd met verkrachting van de dochter van Richard K., en het vermoorden van zijn moeder.”
quote:WEITEVEEN - De politie heeft een man opgepakt voor het leveren van de wapens waarmee de 50-jarige Richard K. in Weiteveen in januari twee mensen vermoordde. Het gaat om een wapenhandelaar uit Emmen. Hij wordt verdacht van het illegaal leveren van de wapens.
Dat melden bronnen rond het onderzoek aan De Telegraaf. De politie Noord-Nederland heeft de aanhouding bevestigd. De verdachte werd maandagochtend aangehouden. Het gaat om eem 35-jarige man uit Emmen. De politie zegt meerdere aanhoudingen niet uit te sluiten.
Het Openbaar Ministerie maakte eerder al bekend dat uit onderzoek bleek dat Sam (38) en zijn vrouw Ineke (44) op 16 januari met illegale wapens om het leven had gebracht. De wapenhandelaar zou de wapens aan K. hebben geleverd zonder dat hij over de benodigde vergunningen hiervoor beschikte. Dat is een strafbaar feit. Richard K. beschikte ook over legale wapens waarvoor hij dus wél een vergunning had. K. was lid van een schietvereniging.
Uitvoerig onderzoek
Er is uitvoerig onderzoek gedaan door politie en justitie naar de controle van deze wapenvergunning. Bij een eerdere zitting in Assen liet het OM weten dat er ook nog onderzoek wordt gedaan naar de periode voorafgaand aan het drama dat aan twee mensen het leven kostte. Zowel vanuit het gezin K. als dat van de slachtoffers werden meldingen en aangiften gedaan. Het OM wil niet dat dat feitenrelaas de strafzaak in de weg zit.
Er woedde al een jaar lang een strijd tussen K. en de vermoorde Sam en zijn vrouw. De twee hadden de woning van K. gekocht en beklaagden zich over vermeende gebreken. Op de ochtend van 16 januari barstte de bom. K. ging met meerdere wapens naar het huis van Sam en Ineke, waar hij eerst buiten de vrouw klemreed en haar met schoten in de nek en haar hoofd doodde. Daarna vermoordde hij haar partner in de woning met een vuurwapen en een mes. De 12-jarige zoon van het stel was getuige van de slachtpartij.
De officier van justitie sprak van ’een planmatige aanpak’. K. bleek een half uur voor het doden van het paar een mail te hebben gestuurd naar zijn vrouw met de kop ’Als er ooit wat gebeurt’. K. zei dat het hem speet. ’Nooit had het zover mogen komen. Toch is het gebeurd’. Hij wees erop dat twee gezinnen een enorm verlies hebben geleden.
Impulsen
Vanwege een tia die Richard K. eerder trof en een kopstoot die slachtoffer Sam hem twee dagen eerder gaf, zou volgens zijn advocaat Justus Reisinger de frontale hersenkwab zijn beschadigd waardoor hij zijn impulsen minder goed kan controleren. Dat Richard K. zich had bewapend klopt, zei Reisinger eerder in de zittingszaal. „Dat deed hij omdat hij vreesde dat zijn gezin iets zou overkomen. Er zou zijn gedreigd met verkrachting van de dochter van Richard K., en het vermoorden van zijn moeder.”
https://www.telegraaf.nl/(...)hard-k-uit-weiteveen
Bij elk feit dat naar buiten komt ga je je toch nog meer schamen om de reactie van onderbuikroepend Nederland op basis van een paar feesboekfilmpjes. Chanant.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Dus die wapens heeft hij ook twee dagen vantevoren gekocht?
Komt me nogal over als een lul verhaal, hij kon de moorden toch goed plannen.
Is inderdaad ook vreemd ja.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:06 schreef Leandra het volgende:
Hij stuurt een half uur vantevoren een mail naar zijn vrouw en in plaats van dat ze de politie belt wacht ze rustig af tot het gebeurd is en gaat dan ook live op Facebook om te vertellen hoe vreselijk het wel niet is dat die mensen haar man gedwongen hebben om zo tekeer te gaan.
Ik hoop echt voor haar dat ze die mail niet gezien had voor het gebeurde, maar het verbaast me niets als ze precies wist wat er ging gebeuren...
Ze draaide haar verhaal wel vrij soepel af. Dus het zou mij ook niks verbazen dat ze precies wist wat haar man ging doen.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:06 schreef Leandra het volgende:
Hij stuurt een half uur vantevoren een mail naar zijn vrouw en in plaats van dat ze de politie belt wacht ze rustig af tot het gebeurd is en gaat dan ook live op Facebook om te vertellen hoe vreselijk het wel niet is dat die mensen haar man gedwongen hebben om zo tekeer te gaan.
Ik hoop echt voor haar dat ze die mail niet gezien had voor het gebeurde, maar het verbaast me niets als ze precies wist wat er ging gebeuren...
Ik herinner me wel de discussie over bewijs voor die kopstoot. Zou het medisch dossier kunnen zijn van het SEH-bezoek. Rechtszaak dus afwachten. Als dit relevant blijkt, komt het wel aan de orde.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:54 schreef SiGNe het volgende:
Dat van die kopstoot werd ook ontkend door het vrouwelijke slachtoffer.
Ze vertelde dat K. zich opeens liet vallen toen er weer een conflict was en de politie er ook bij gehaald was.
Haar man werd toen meegenomen en heeft een nachtje in de cel gezeten maar de agenten hadden zelf niks gezien.
Maar Richard heeft ook wel meer van dat soort dingen gedaan, kwam met veel beschuldigingen waar hij verder geen bewijs voor had.
Het slachtoffer zou gezegd hebben dat hij z'n dochter zou verkrachten, z'n moeder zou doden, had glas in de voerbak van de paarden gegooid, zou vuurwerk bij die paarden hebben afgestoken,etc.
Maar nergens bewijs voor.
Dat denk ik ook, het verbaast me zelfs niet als ze hun "live op Facebook" scenario's op elkaar afgestemd hebben.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:38 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ze draaide haar verhaal wel vrij soepel af. Dus het zou mij ook niks verbazen dat ze precies wist wat haar man ging doen.
Dat is zelfs niet het bewijs dat Sam het gedaan heeft, het zou hoogstens kunnen bewijzen dat hij letsel had dat overeenkomsten heeft met dat van een kopstoot.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik herinner me wel de discussie over bewijs voor die kopstoot. Zou het medisch dossier kunnen zijn van het SEH-bezoek. Rechtszaak dus afwachten. Als dit relevant blijkt, komt het wel aan de orde.
Het is dus iig onzinnig om, zoals SiGNe doet, te roepen dat nergens bewijs voor zou zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is zelfs niet het bewijs dat Sam het gedaan heeft, het zou hoogstens kunnen bewijzen dat hij letsel had dat overeenkomsten heeft met dat van een kopstoot.
Ik hoop dat de camera's van Sam en Ineke daar wel duidelijkheid over geven.
Lijkt me vrij relevant.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is dus iig onzinnig om, zoals SiGNe doet, te roepen dat nergens bewijs voor zou zijn.
Je snapt toch wel dat de rechtszaak de plek is waar het zal gaan over bewijzen?quote:Op maandag 24 juni 2024 16:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lijkt me vrij relevant.
Dat van dat vuurwerk bij de paarden bijv., dat hadden buurtkinderen gedaan, daar was wel bewijs voor, hebben buren ook later bevestigd.
En dit is het topic waar we kunnen speculeren en discusieren..quote:Op maandag 24 juni 2024 17:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat de rechtszaak de plek is waar het zal gaan over bewijzen?
En dan kun je het er ook over hebben dat een uitspraak als ‘nergens bewijs voor’ ongefundeerd is.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En dit is het topic waar we kunnen speculeren en discusieren..
Alleen was er wel bewijs voor dat vuurwerk, dat kan een advocaat gebruiken om de rechter op te wijzen dat Richard K. paranoia is of hoe dan ook Sam wilde beschuldigen, in een zwart licht wilde zetten.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan kun je het er ook over hebben dat een uitspraak als ‘nergens bewijs voor’ ongefundeerd is.
Verdachte Richard K. van dubbele moord in Weiteveen kocht voor 3250 euro wapens zonder vergunningquote:De burenruzie in het Drentse Weiteveen die in januari van dit jaar leidde tot een dubbele moord, liep zo uit de hand dat beide families zich bewapenden. Dat blijkt uit een reconstructie van het AD.
De 51-jarige Richard K. zou op 16 januari de 44-jarige Ineke en haar 38-jarige man Sam hebben vermoord na een langdurig conflict over een woning die hij aan het stel had verkocht.
Na de moorden ging K. live op Facebook, waar hij geëmotioneerd vertelde dat er "iets heel ergs is gebeurd" en dat hij en zijn gezin al een jaar lang werden gepest, getreiterd en geïntimideerd. Kort daarna werd hij opgepakt door de politie.
Luchtdrukwapen
Eerder werd al bekend dat verdachte Richard K. een half jaar lang met drie illegale wapens rondliep. Nu blijkt uit de reconstructie van het AD, op basis van niet eerder gepubliceerde dossierstukken, dat ook Sam bewapend was. In een zelfgemaakt filmpje, dat op zijn telefoon werd gevonden, vertelt Sam dat hij een luchtdrukwapen had gekocht en liet opvoeren.
De ruzie liep zo erg uit de hand dat er tientallen meldingen en aangiften zijn gedaan van overlast, vernieling, smaad en laster. K. verloor het vertrouwen in de rechtsstaat toen Sam werd vrijgelaten na een kopstoot die hij aan Richard had uitgedeeld. Twee dagen later schoot K. het echtpaar dood. Wanneer de zaak inhoudelijk behandeld wordt, is nog niet bekend.
https://www.hartvannederl(...)eveen-waren-bewapend
'Buren fatale ruzie Weiteveen waren beiden bewapend'quote:De verdachte van de dubbele moord in Weiteveen droeg vanaf juli 2023 een revolver in zijn jaszak, een klein pistool in zijn broekzak en legde een vuurbuks voor in zijn auto. Richard K. kocht de wapens waarvoor hij geen vergunning had voor 3250 euro via kennissen.
Dat schrijft het Algemeen Dagblad in een reconstructie op basis van dossierstukken.
Op 16 januari 2024 schoot Richard K. Sam en Ineke, de bewoners van zijn ouderlijk huis, dood. Er ging bijna een jaar aan steeds hoger oplopende ruzies aan vooraf, met als aanleiding een conflict over verborgen gebreken bij de koop van het huis. Beide partijen beschuldigden elkaar over en weer van treiterijen, filmden alles en namen tientallen keren contact op met de politie.
Politie maakt zich zorgen over jachtvergunning
Uit het verhaal van het AD blijkt dat de politie in Weiteveen zich zorgen maakt over de jachtvergunning van Richard K. Hij mag legaal vijf wapens bezitten, maar in het geval van een conflictsituatie moeten die ingeleverd worden. Deze krant schreef eerder al dat de politie in 2023 op de risico’s van het wapenbezit van Richard K. was gewezen.
Op 19 juli doen agenten een melding bij de afdeling korpscheftaken in Assen die verantwoordelijk is voor het toezicht op wapenvergunningen. Wat er met deze melding is gebeurd, is onduidelijk. Volgens een woordvoerder kan politie daar nu niets over zeggen omdat er nog aan een interne evaluatie wordt gewerkt.
Sam koopt een luchtbuks
Het AD schrijft dat ook Sam een wapen koopt. Uit de dossierstukken blijkt dat Sam op 3 januari met een nachtkijker de vlakbij zijn huis gelegen schuur filmt die nog in eigendom is van Richard. In deze video spreekt hij Pools en zegt dat hij een luchtbuks heeft gekocht. Volgens zijn schoonvader had hij die legaal in zijn bezit.
Op 9 oktober is de volgende procedurele zitting bij de rechtbank in de zaak tegen Richard K. De rechtbank hoopt dat de strafzaak in februari inhoudelijk kan worden behandeld.
https://dvhn.nl/drenthe/e(...)unning-29229884.html
Nieuwe details over dubbele moord Weiteveen in podcast Het Misdaadbureau: ‘Van a tot z gefilmd’quote:De Weiteveense burenruzie die begin dit jaar leidde tot de dood van het echtpaar Sam en Ineke liep zo uit de hand, dat beide families zichzelf hadden bewapend. Verdachte Richard K. liep al een half jaar met drie illegale wapens rond, maar ook slachtoffer Sam zegt vlak voor de moord in een zelfgemaakt filmpje een luchtdrukwapen te hebben gekocht, dat hij liet opvoeren.
Dat blijkt uit een reconstructie van het drama door het AD op basis van niet eerder gepubliceerde dossierstukken.
De ruzie begon vorig jaar nadat Sam en Ineke het huis van Richard K. kochten en hem aansprakelijk stelden voor verborgen gebreken. In de maanden erna werden bij de politie over en weer tientallen meldingen en aangiften gedaan van overlast, vernieling, smaad en laster.
Ruzie loopt uit de hand
Uit de reconstructie van de krant blijkt dat niemand in staat is de hoogoplopende ruzie te sussen en dat beide families het geloof in de rechtsstaat verliezen. Kopers Sam en Ineke verwijten agenten dat zij op de hand zijn van verkoper Richard K. en dat hun meldingen daarom niet serieus worden genomen.
K. raakt gefrustreerd omdat de kopers van zijn huis niet worden aangepakt, helemaal nadat hij van Sam een kopstoot krijgt en zijn buurman na een paar uur alweer wordt vrijgelaten. Twee dagen later schiet K. het echtpaar dood.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)aren-beiden-bewapend
AD premium:quote:Nieuwe details over dubbele moord Weiteveen in podcast Het Misdaadbureau: ‘Van a tot z gefilmd’
De moorden in het Drentse Weiteveen zijn van a tot z gefilmd. Dat blijkt uit een nieuwe reconstructie van het AD. Hoe kon een ruzie over een pas gekocht huis zo uit de hand lopen? Presentator Maaike Timmerman gaat in een speciale podcastuitzending van Het Misdaadbureau in gesprek met AD-journalist Victor Schildkamp en onderzoeksjournalist Alissa Hippe.
Heel Nederland was in shock na de dubbele moord in het normaal zo rustige Drentse plaatsje Weiteveen. Verdachte Richard K. schoot op 16 januari de 44-jarige Ineke en de 38-jarige Sam dood na een langslepend conflict over de woning van de slachtoffers. ”De moorden zijn van a tot z gefilmd”, vertelt Schildkamp.
De beelden zijn onthutsend, aldus de journalist. ”Je ziet hoe Ineke wordt gedood in haar auto. Ze filmt de laatste seconden van haar leven. Je ziet hoe Richard met getrokken pistool op haar af komt lopen. Er zitten foto’s tot en met de seconde in het dossier.”
Ook de dood van Sam is vastgelegd, nota bene door de camera’s die het slachtoffer zelf had opgehangen. ”Ze raken in gevecht, Sam belandt in de sloot, Richard slaat nog op hem in en dan sla ik nog wat gruwelijkheden over.
https://wnl.tv/2024/09/27(...)van-a-tot-z-gefilmd/
Een luchtbuks, toch.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:46 schreef Duderinnetje het volgende:
zIeT Oe NOuWel, DiE AnDeR Had Ok ‘n WoAp’n. RicHArD GrOetTe AlTiEd gEwOn VrIeNdELIjK ZiEn nOaBeRS!!!!11
Heel veel, die vond het ook belangrijker om een filmpje online te zetten dan om de politie te bellen dat haar (ex)man zwaar overstuur naar die Polen ging.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Voor 3000 euro aan wapens kopen? Wat een debiel.
En zijn vrouw liet het allemaal gebeuren? Hoeveel planken had die voor haar kop?
*Poolquote:Op zaterdag 28 september 2024 16:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Heel veel, die vond het ook belangrijker om een filmpje online te zetten dan om de politie te bellen dat haar (ex)man zwaar overstuur naar die Polen ging.
zou mooi zijn als die ook eem straf zou krijgen, soort van medeplichtig. Maar dat zal wel niet.quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Heel veel, die vond het ook belangrijker om een filmpje online te zetten dan om de politie te bellen dat haar (ex)man zwaar overstuur naar die Polen ging.
Holy fuck, wat een idioot. Willen alle mensen die destijds riepen dat het wel terecht zou zijn, want buutnloanders, nu even publiekelijk excuses maken? 30 jaar opsluiten en tbs er achteraan voor deze gek. Eerst mensen proberen te naaien met een veel te dure woning met gebreken, en als ze dat dan niet slikken dit soort shit uithalen. Ongelofelijk.quote:Richard tikt een uitgebreide mail naar Ingrid wat zij moet doen ‘als er wat met hem gebeurt’. Daarna vertrekt hij naar zijn schuur om de paarden te voeren. Hij is het geloof in de rechtsstaat compleet verloren door de vrijlating van Sam na de kopstoot. Gefrustreerd trekt hij de stekkers uit de beveiligingscamera’s. Die hebben toch geen zin, verklaart hij later bij de politie. Daarna rijdt hij terug over het landweggetje waar hij Ineke tegenkomt en de doorgang blokkeert. Als zij zeven keer toetert, slaan de stoppen door: eerst schiet hij haar met vier schoten dood, dan belt hij aan bij het huis, komt met een smoes langs het zoontje van Sam en Ineke en raakt in gevecht met Sam.
Sam, gekleed in een zwart boxershort en wit hemd, rent seconden later bloedend naar buiten, de sloot in. ,,Nou weglopen hè, klootzak,” roept Richard. Hij loopt terug naar zijn auto en pakt een groter wapen. ,,Lafaard, waar ben je, klootzak?” Dan klinken knallen en slaat hij de kolf van het wapen kapot op Sam. Richard blijft schreeuwen. ,,Je gaat niet mijn gezin kapotmaken. Echt niet.” Delen van het wapen vliegen door de lucht. Er vallen steeds meer stukken af. Tijdens de eerste drie slagen zegt hij ‘echt niet’. Tijdens laatste zes roept hij ‘niet!’. Richard staat op, gooit het restant weg en zegt: ,,Zo, afgelopen. Ons een jaar geterroriseerd. Ons helemaal kapotgemaakt.”
Sam wordt later in de sloot gevonden, een mes steekt nog uit zijn rug. Zijn 12-jarige zoontje heeft alles gezien.
Bij onderzoeken bij het Pieter baan centrum moet er toch wel een fikse persoonlijkheidsstoornis uitkomen. Misschien zat hij wel in een psychose.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef Sephael het volgende:
Uit het AD:
[..]
Holy fuck, wat een idioot. Willen alle mensen die destijds riepen dat het wel terecht zou zijn, want buutnloanders, nu even publiekelijk excuses maken? 30 jaar opsluiten en tbs er achteraan voor deze gek. Eerst mensen proberen te naaien met een veel te dure woning met gebreken, en als ze dat dan niet slikken dit soort shit uithalen. Ongelofelijk.
Eerst een woning met gebreken verkopen, dat dan niet oplossen maar die mensen lastig vallen, hun kinderen lastig vallen, illegale wapens kopen en die altijd bij zich dragen, en dan die mensen bruut vermoorden voor de ogen van hun kind. Langzaam oplopend tijdens ruim een jaar. Bijzonder lange psychose wel.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij onderzoeken bij het Pieter baan centrum moet er toch wel een fikse persoonlijkheidsstoornis uitkomen. Misschien zat hij wel in een psychose.
Wil je anders even het hele stuk plaatsen? Inclusief de rol van Ineke en Sam, hun wapens, hun aangiftes, de lastercampagne naar Richard toe (hem wegzetten als pedo)? de filmpjes waarin Sam opmerkt dat hij zijn luchtbuks heeft laten opvoeren en dat K er wel even achter gaat komen wat een kogel doet?quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef Sephael het volgende:
Uit het AD:
[..]
Holy fuck, wat een idioot. Willen alle mensen die destijds riepen dat het wel terecht zou zijn, want buutnloanders, nu even publiekelijk excuses maken? 30 jaar opsluiten en tbs er achteraan voor deze gek. Eerst mensen proberen te naaien met een veel te dure woning met gebreken, en als ze dat dan niet slikken dit soort shit uithalen. Ongelofelijk.
Dat zal dan ook wel in de rechtszaak meegenomen worden. Begin 2025 zal deze starten.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wil je anders even het hele stuk plaatsen? Inclusief de rol van Ineke en Sam, hun wapens, hun aangiftes, de lastercampagne naar Richard toe (hem wegzetten als pedo)? de filmpjes waarin Sam opmerkt dat hij zijn luchtbuks heeft laten opvoeren en dat K er wel even achter gaat komen wat een kogel doet?
Of was je dat stuk maar even “vergeten” te vermelden hier?
Ja, K is helemaal doorgedraaid en de vraag is wat hij mankeert want overduidelijk een psychopaat, maar nu doen alsof Sam en Ineke 0 aandeel hebben in deze verschrikkelijke tragedie doet de waarheid nogal geweld aan.
De enige die je kan prijzen is de vader van Ineke, die waarschuwde terecht voor de explosieve situatie aan beide kanten.
Ik heb het hele stuk zojuist gelezen, en naar voren komt dat het heel snel heel hard escaleerde, waarbij K uiteindelijk totaal doordraait, maar dat Sam en Ineke behoorlijk agressief en provocerend te werk zijn gegaan. Dit is geen rechtvaardiging voor wat er is gebeurd, maar dat ook zij bereid waren tot geweld over te gaan blijkt wel uit de kopstoot van Sam naar die psycho toe.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel in de rechtszaak meegenomen worden. Begin 2025 zal deze starten.
Zit achter een pay wall, denk niet dat dat gewaardeerd wordt. Maar toegegeven, na nogmaals lezen, wat ik postte geeft een eenzijdig beeld.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wil je anders even het hele stuk plaatsen? Inclusief de rol van Ineke en Sam, hun wapens, hun aangiftes, de lastercampagne naar Richard toe (hem wegzetten als pedo)? de filmpjes waarin Sam opmerkt dat hij zijn luchtbuks heeft laten opvoeren en dat K er wel even achter gaat komen wat een kogel doet?
Of was je dat stuk maar even “vergeten” te vermelden hier?
Ja, K is helemaal doorgedraaid en de vraag is wat hij mankeert, maar nu doen alsof Sam en Ineke 0 aandeel hebben in deze verschrikkelijke tragedie doet de waarheid nogal geweld aan.
De enige die je kan prijzen is de vader van Ineke, die waarschuwde terecht voor de explosieve situatie aan beide kanten.
Oké, wat ik wel begreep is dat Richard de dag ervoor onaangekondigd bij ze aan de deur stond.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb het hele stuk zojuist gelezen, en naar voren komt dat het heel snel heel hard escaleerde, waarbij K uiteindelijk totaal doordraait, maar dat Sam en Ineke behoorlijk agressief en provocerend te werk zijn gegaan. Dit is geen rechtvaardiging voor wat er is gebeurd, maar dat ook zij bereid waren tot geweld over te gaan blijkt wel uit de kopstoot van Sam naar die psycho toe.
quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:27 schreef Sephael het volgende:
[..]
Zit achter een pay wall, denk niet dat dat gewaardeerd wordt. Maar toegegeven, na nogmaals lezen, wat ik postte geeft een eenzijdig beeld.
Het meeste van wat je zegt is ook waar. Aangiftes zijn natuurlijk logisch, maar zijn Sam en Ineke totaal niet aan te rekenen... Raar dat je dat noemt. Wapens waren er niet, alleen in Polen. Lastercampagne is zwaar overdreven voor een briefje op het raam.
Maar goed, ik ben er niet om ze te verdedigen. Ze hadden zeker een aandeel in de ruzie, maar zij hebben in de aanloop naar deze moorden geen wapens aangeschaft en continu bij zich gedragen. En zij zijn niet volledig doorgedraaid. Richard is nog steeds een gevaarlijke gek die totaal niet spoort.
quote:Er zijn vernielingen gepleegd aan de schuur van Richard. De stroomkabels zijn gesaboteerd en de afrastering voor de paarden is kapot gemaakt. Richard verdenkt Sam en haalt de politie erbij.Sam vindt dat hij vals wordt beschuldigd en haalt in het bijzijn van de agenten een honkbalknuppel uit de bosjes die agenten van hem afpakken. Ineke zegt dat Sam te veel gedronken had en daardoor ‘even een fout maakte’.Later stuurt Richard een filmpje naar de politie waarin Sam hem met de dood bedreigt: ,,Ik wil jullie lekker doodschieten maar dat mag niet. Jullie zijn kutburen en we gaan zien wie het sterkst is.”De vader van Ineke zoekt op 7 september voor het eerst contact met de politie. Hij uit zijn bezorgdheid over het ontstane conflict en hij verwijt de agenten dat ze onvoldoende optreden. Het oplopende conflict is aangemeld voor het ‘project woningoverlast’, maar die aanvraag wordt afgewezen. Want Richards schuur is geen woning.
Hij had wel degelijk hier wapens.quote:Sam experimenteert op 3 januari met een nachtkijker en filmt daarmee de schuur van Richard. In de video spreekt hij in het Pools en vertelt hij dat hij een luchtbuks heeft gekocht. Het pistool laat hij opvoeren, waardoor het wapen tot 300 meter ver kan schieten. ‘Nog even en kom je achter wat een pistool kan’. In diezelfde periode maakt hij met een drone beelden van Richards schuur.
Ik mag hopen dat hij deze gozer levenslang weggestopt wordt. Maargoed, het zou zo maar kunnen dat ze het op een psychose oid gooien en hij over 5-10 jaar weer op straat staat. In dat geval moet dat zoontje even de klus klaren, althans, dat kan ik mij goed voorstellen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij onderzoeken bij het Pieter baan centrum moet er toch wel een fikse persoonlijkheidsstoornis uitkomen. Misschien zat hij wel in een psychose.
Hoezo denk je aan een psychose hierbij?quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is echt weer zo extreem bureaucratisch Nederlandsquote:Het oplopende conflict is aangemeld voor het ‘project woningoverlast’, maar die aanvraag wordt afgewezen. Want Richards schuur is geen woning
Omdat hij ervan was overtuigd door ze te worden vermoord. Overal camera’s ophing.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo denk je aan een psychose hierbij?
Als je oppervlakkig in het fenomeen psychose verdiept dan heeft het er niet zo gek veel mee van doen wat die knaller dacht en deedquote:Op zaterdag 28 september 2024 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat hij ervan was overtuigd door ze te worden vermoord. Overal camera’s ophing.
Helemaal geobsedeerd was door de situatie. Maar ik kan het mishebben hè.
En nadat hij ze heeft gedood ook zegt opgelucht te zijn dat het voorbij is. Dat staat in het artikel van het AD.
Dood door schuld kan ook nog.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:28 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zou mooi zijn als die ook eem straf zou krijgen, soort van medeplichtig. Maar dat zal wel niet.
Beiden knettergek
Ineke zei daarover dat er helemaal geen kopstoot was geweest, dat Richard dat veinzde.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb het hele stuk zojuist gelezen, en naar voren komt dat het heel snel heel hard escaleerde, waarbij K uiteindelijk totaal doordraait, maar dat Sam en Ineke behoorlijk agressief en provocerend te werk zijn gegaan. Dit is geen rechtvaardiging voor wat er is gebeurd, maar dat ook zij bereid waren tot geweld over te gaan blijkt wel uit de kopstoot van Sam naar die psycho toe.
Het verbaast me niks als daar ook beelden van zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ineke zei daarover dat er helemaal geen kopstoot was geweest, dat Richard dat veinzde.
Sam is toen ook weer vrij gelaten door gebrek aan bewijs.
Zeker, maar kennelijk niet heel eenduidig of hij Richard ook daadwerkelijk geraakt heeft, hoewel Richard wel naar het ziekenhuis ging met een bult op zijn hoofd.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaast me niks als daar ook beelden van zijn.
quote:Op de filmpjes die ze allebei maken is te zien dat Sam twee keer een kopstoot geeft in de richting van Richard, waarna Sam wordt aangehouden.
Toen hadden ze nog geen camera's hangen, die kwamen daarna pas.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaast me niks als daar ook beelden van zijn.
Er zijn telefoon beelden van aldus het artikel.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Toen hadden ze nog geen camera's hangen, die kwamen daarna pas.
Al had Richard er toen wel al camera's hangen.
Die vermeende kopstoot was toch twee dagen voor hij ze geliquideerd heeft?quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Toen hadden ze nog geen camera's hangen, die kwamen daarna pas.
Al had Richard er toen wel al camera's hangen.
Helaas zijn er nog steeds mensen in Weiteveen die hem steunen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef Sephael het volgende:
Uit het AD:
[..]
Waar baseer je dit op als ik vragen mag?quote:Op zondag 29 september 2024 11:32 schreef Ama het volgende:
[..]
Helaas zijn er nog steeds mensen in Weiteveen die hem steunen.
Ik woon ook in de gemeente Emmen dus ik lees en hoor dat.quote:Op zondag 29 september 2024 13:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op als ik vragen mag?
Is natuurlijk BS dat hij de stekkers uit de camera's trok "omdat ze toch geen zin hebben".quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef Sephael het volgende:
Uit het AD:
[..]
Nou, dat schiet zijn doel ook weer lekker voorbij. Je mag toch hopen dat de ambtenaar die dat heeft afgestempeld nog even is gevraagd of hij wel helemaal goed is?quote:Het oplopende conflict is aangemeld voor het ‘project woningoverlast’, maar die aanvraag wordt afgewezen. Want Richards schuur is geen woning.
Ook afscheidsbrief en nog even de paardjes nog een laatste keer voeren..quote:Op zondag 29 september 2024 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is natuurlijk BS dat hij de stekkers uit de camera's trok "omdat ze toch geen zin hebben".
Dit is echt wel met voorbedachte rade en hij wilde niet dat het bewijsmateriaal tegen hem op zijn eigen harde schijven stond.
Het kan best zijn dat hij al die nonsens over "getrigged raken" gewoon verklaard heeft.quote:Op zondag 29 september 2024 14:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook afscheidsbrief en nog even de paardjes nog een laatste keer voeren..
En ook de weg blokkeren maar dan "getriggerd" raken door 7 keer toeteren van Ineke...
Dat lijkt me iets teveel interpretatie van de journalist op dat punt.
Later valt ook te lezen dat Richard totaal uit z'n dak ging na de moord op Sam, z'n uitspraken over dat Sam z'n gezin kapot zou maken duidt ook redelijk op voorberade wijze.
Bizar. Zo moeilijk om voor te stellen ditquote:Op zondag 29 september 2024 13:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik woon ook in de gemeente Emmen dus ik lees en hoor dat.
Het is echt zo'n dorp waar iedereen elkaar kent en Richard was geen onbekende daar in het dorp en die slachtoffers waren wel redelijk nieuw daar dus Richard moet er wel dan wel een goede reden voor hebben gehad enz lees je dan.quote:Op zondag 29 september 2024 15:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bizar. Zo moeilijk om voor te stellen dit
Twee buitenstaanders opgeruimd, helemaal niet zo moeilijk voor te stellen. Niets menselijks is hen vreemd.quote:Op zondag 29 september 2024 15:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bizar. Zo moeilijk om voor te stellen dit
Ja dat die vermoorde man Pools was maakte het niet beter helaas. Gezellig dorp wel Weiteveen.quote:Op zondag 29 september 2024 15:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Twee buitenstaanders opgeruimd, helemaal niet zo moeilijk voor te stellen. Niets menselijks is hen vreemd.
Hij probeert het heel erg te gooien op die tia's en hersenbloeding inderdaad.quote:Op zondag 29 september 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat hij al die nonsens over "getrigged raken" gewoon verklaard heeft.
Maar als iemand mij te weg blokkeert vlak voor mijn huis, en die persoon is ook nog eens degene met wie ik al een jaar een conflict heb waarbij bedreigingen geuit zijn, reken dan maar dat ik ook ga toeteren als ik niet achteruit kan rijden.
Inderdaad bizarquote:Op zondag 29 september 2024 15:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Het is echt zo'n dorp waar iedereen elkaar kent en Richard was geen onbekende daar in het dorp en die slachtoffers waren wel redelijk nieuw daar dus Richard moet er wel dan wel een goede reden voor hebben gehad enz lees je dan.
Maar het is bizar ja.
Dat is ook onnodig generaliserend. Ja de mensen met het meeste lawaai waren het met hem eens.quote:Op zondag 29 september 2024 15:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Het is echt zo'n dorp waar iedereen elkaar kent en Richard was geen onbekende daar in het dorp en die slachtoffers waren wel redelijk nieuw daar dus Richard moet er wel dan wel een goede reden voor hebben gehad enz lees je dan.
Maar het is bizar ja.
Wel alles op je tia's en hersenbloeding gooien maar niemand die het ondanks die tia's en hersenbloeding een raar idee vond dat hij nog steeds legale wapens had.quote:Op zondag 29 september 2024 15:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij probeert het heel erg te gooien op die tia's en hersenbloeding inderdaad.
Lijkt er overigens ook heel erg op dat de politie ook een jaar lang verkeerd gehandeld heeft en signalen (bewust?) genegeerd hebben.
‘Met hem eens’?quote:Op zondag 29 september 2024 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is ook onnodig generaliserend. Ja de mensen met het meeste lawaai waren het met hem eens.
En dan vlak voor de moorden nog even heel "netjes" aan de politie aanbieden om de wapens vrijwillig in te leveren, wetende dat hij nog 2 wapens op zak had en een geweer in de auto had liggen.quote:Op zondag 29 september 2024 17:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel alles op je tia's en hersenbloeding gooien maar niemand die het ondanks die tia's en hersenbloeding een raar idee vond dat hij nog steeds legale wapens had.
Maandje later:quote:Sam en Ineke krijgen de sleutel. Ze hebben geen bouwkundig onderzoek laten uitvoeren en Richard laat in het contract opnemen dat hij ook niet verantwoordelijk is voor gebreken aan het huis. De woning is in 1935 gebouwd en de bouwkwaliteit is daar ook naar.
Ook mooi:quote:Sam en Ineke stellen Richard op 16 februari per mail officieel aansprakelijk voor verborgen gebreken. Richard is zeer onaangenaam verrast. Hij moet opdraaien voor de kosten van het herstel van de verzakte keukenvloer.
Toch met de verkeerde lopen fokken, die Sam.quote:Sam vindt dat hij vals wordt beschuldigd en haalt in het bijzijn van de agenten een honkbalknuppel uit de bosjes die agenten van hem afpakken. Ineke zegt dat Sam te veel gedronken had en daardoor 'even een fout maakte'.
Later stuurt Richard een filmpje naar de politie waarin Sam hem met de dood bedreigt: ,,Ik wil jullie lekker doodschieten maar dat mag niet. Jullie zijn kutburen en we gaan zien wie het sterkst is."
quote:Ineke reageert woedend. Ze wil het hele dorp laten weten dat Richard een pedofiel is die kinderen lastig valt.
Nou sammie boy, helemaal niks, kon je met dat pistool van jequote:Sam experimenteert op 3 januari met een nachtkijker en filmt daarmee de schuur van Richard. In de video spreekt hij in het Pools en vertelt hij dat hij een luchtbuks heeft gekocht. Het pistool laat hij opvoeren, waardoor het wapen tot 300 meter ver kan schieten. 'Nog even en kom je achter wat een pistool kan'.
Huh, ik dacht dat Sam geen kopstoter wasquote:Op de filmpjes die ze allebei maken is te zien dat Sam twee keer een kopstoot geeft in de richting van Richard, waarna Sam wordt aangehouden.
Na zijn vrijlating appt Sam met vermoedelijk zijn broer waarin hij toegeeft een kopstoot te hebben gegeven: ,,Volgende keer ga ik zijn hoofd verbrijzelen."
We zullen zien wat de rechter ervan zegt, of Sam en Ineke idd ook niet zo’n fijne lui waren.quote:Op maandag 30 september 2024 07:33 schreef matthijst het volgende:
Fijne lui, die Sam & Ineke.
[..]
Maandje later:
[..]
Ook mooi:
[..]
Toch met de verkeerde lopen fokken, die Sam.
[..]
[..]
Nou sammie boy, helemaal niks, kon je met dat pistool van je
[..]
Huh, ik dacht dat Sam geen kopstoter was![]()
Wel ironisch dat Richard later Sams hoofd probeerde te verbrijzelen door de kolf van zn geweer erop kapot te slaan. Maar daar zingt Alanis dan weer niet over.
Trieste zaak, maar die Sam en Ineke bleken toch ook niet de lieve onschuldige engeltjes die toevallig pech met Richard hadden gehad. Begon al met bewust een contract tekenen dat je een huis koopt zonder aankoopkeuring en Richard niet verantwoordelijk is voor eventuele gebreken. Om hem vervolgens een maandje na de aankoop aansprakelijk te stellen voor de gebreken.
Politie en hulpverlening hebben wel aardig gefaald. Al hou je een bende psycho's toch niet tegen.
boeit verder ook weinig of ze geen fijne lui waren, ze zijn genadeloos afgeslacht. Dat goedpraten is imo best ziek.quote:Op maandag 30 september 2024 08:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We zullen zien wat de rechter ervan zegt, of Sam en Ineke idd ook niet zo’n fijne lui waren.
Weet je, ik denk dat deze ‘feiten’ niks afdoen aan de ernst van het feit dat ze vermoord zijn.
niemand is aan het schuimbekken en nu ga je ook nog dingen verzinnen die hadden kunnen gebeuren.quote:Op maandag 30 september 2024 09:12 schreef matthijst het volgende:
Ziek
'
Had het nog een weekje gegeven dan had Sam zn pistool wellicht laten opvoeren en was er andersom geschoten.
Was het nog steeds een slachting geweest en had je kunnen schuimbekken om Sam.
Volkomen de weg kwijt. Wat een tiran, die Richard.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef Sephael het volgende:
Uit het AD:
[..]
Ben jij een inwoner van Weiteveen?quote:Op maandag 30 september 2024 09:12 schreef matthijst het volgende:
Ziek
'
Had het nog een weekje gegeven dan had Sam zn pistool wellicht laten opvoeren en was er andersom geschoten.
Nee, iemand die wel een heel artikel kan lezen.quote:Op maandag 30 september 2024 09:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben jij een inwoner van Weiteveen?
Ik heb het artikel ook gelezen.quote:Op maandag 30 september 2024 09:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, iemand die wel een heel artikel kan lezen.
Maar ik snap dat jij de gequote stukken hierboven verder wel normaal vindt.
ben jij familie van Sam en Ineke (om je eigen vergelijking maar eens te gebruiken)?
fijn dat je er zo instaat.quote:Op maandag 30 september 2024 09:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Verdien je dan vermoord te worden? Neen.
Dan kan je al dit soort topics wel sluiten.quote:Op maandag 30 september 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb het artikel ook gelezen.
Het is aan de rechter er verder over te oordelen. Feit is dat twee mensen op een beestachtige manier zijn vermoord waar hun zoon bij was. Dat er wel of niet een bouwkundig onderzoek aan hun huis is gedaan zal er niet toedoen.
Veel zal afhangen van de onderzoeken in het Pieter baan centrum, en wat er op die hersenscan te zien is van de dader. Maar vermoed dat hij alsnog een lange straf gaat krijgen, met of zonder TBS.
Dat hoeft toch ook niet?quote:Op maandag 30 september 2024 10:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Het doet er verder ook niet toe of Ineke en Sam fijne mensen waren of niet. Ze kunnen zich niet meer verdedigen.
Dat is AI?quote:Op maandag 30 september 2024 10:16 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet?
Ze zijn dood, maar doordat ze zelf (met Richard) alles opnamen hoor je nu wat er over en weer gebeurd is.
Netflix kan er wel een mooie docu over maken.
"Monster in Weiteveen"
Veelzeggen plaatje ook:
[ afbeelding ]
Koekoek.quote:Op maandag 30 september 2024 09:12 schreef matthijst het volgende:
Ziek
'
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:07 schreef Zipportal het volgende:
Mannelijk slachtoffer dubbele moord Weiteveen lag in bed toen hij werd neergeschoten
https://www.rtvdrenthe.nl(...)j-werd-neergeschoten
Tegelijkertijd als je die AD reconstructie leest: ik vraag me af wat je als instantie, of politie nou met zoiets aankan. Kennelijk filmen die mensen elkaar steeds als ze elkaar tegenkomen, maar ze doen dingen die net wel of net niet strafbaar zijn en als ze al strafbaar zijn 0 gevolgen hebben. In het klein zie je dit ook wel eens bij De Rijdende Rechter en dan gaat ‘t vaak nog om huurhuizen waar je de woningbouw zou kunnen vragen 1 partij te verhuizen.quote:Het oplopende conflict is aangemeld voor het ‘project woningoverlast’, maar die aanvraag wordt afgewezen. Want Richards schuur is geen woning.
quote:WEITEVEEN - De woonboerderij in Weiteveen die begin dit jaar het toneel was van een vreselijke moordpartij, waarbij de nieuwe bewoners werden doodgeschoten door de verkoper, is te koop gezet. De vraagprijs is 600.000 euro.
De woning is op Funda te zien. In januari van dit jaar kwamen een 38-jarige Poolse man en een vrouw van 44 jaar om het leven nadat ze met wapens waren aangevallen door Richard K. Hij had eind 2022 de boerenwoning met paardenstallen verkocht aan het echtpaar uit Velsen-Zuid, maar er was forse ruzie ontstaan toen er verborgen gebreken aan het licht zouden zijn gekomen.
Die ruzie escaleerde razendsnel. Beide partijen maakten elkaar het leven zuur, zo bleek eerder tijdens de voorbereidende zittingen na de dubbele moord.
Uit gegevens van het Kadaster bleek dat Richard K. zijn woning eind 2022 voor 750.000 euro had verkocht aan Przemyslaw Czerniawski en zijn vrouw Ineke Mussche.
Anderhalve ton minder
Na het drama in het Drentse dorp staat het dus voor anderhalve ton minder te koop. De ruime woning - gebouwd in 1935, met zeven kamers waarvan vier om te slapen - is van binnenuit goed te bekijken met zogeheten 360-graden-beeld. Ook zijn er tal van foto’s geplaatst die een indruk geven van het verkoopobject.
De makelaar omschrijft de plek als gelegen ‘aan het eind van een doodlopende weg’. ,,Buiten de bebouwde kom, landelijk, met een vrij uitzicht’. Er is een bouwtechnisch rapport aanwezig, opgesteld in september 2024. Over de tragedie die begin dit jaar plaatshad, wordt met geen woord gerept.
https://www.telegraaf.nl/(...)et-zes-ton-opbrengen
https://www.funda.nl/deta(...)rgerweg-49/43770763/quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:43 schreef Nober het volgende:
Boerderij drama Weiteveen staat te koop, moet zes ton opbrengen
[..]
Wel een perceel met een oppervlak van meer dan 2 voetbalvelden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
6 ton voor een krot met twee geesten. Je bent niet goed als je dat betaalt.
Doordrenkt met het bloed van de vorige kopers die durfden te klagen over alle verborgen gebreken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wel een perceel met een oppervlak van meer dan 2 voetbalvelden.
Vrij luguber gevoel krijg ik bij het bekijken van die foto's, wetende wat zich daar heeft afgespeeld..quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:45 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/deta(...)rgerweg-49/43770763/
Het huis zal vast dan wel weer door een bekende uit het dorp worden gekocht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Doordrenkt met het bloed van de vorige kopers die durfden te klagen over alle verborgen gebreken.
In een buurt waar ze de dader best begrijpen.
Treffend.quote:Boerderij drama Weiteveen staat te koop, moet zes ton opbrengen
gelegen ‘aan het eind van een doodlopende weg’
Ja kan me niet voorstellen dat je als buitenstaander daar vrijwillig tussen gaat zitten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het huis zal vast dan wel weer door een bekende uit het dorp worden gekocht.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:45 schreef maily het volgende:
[..]
Uhuh.quote:De woning is uitermate geschikt voor gezinsbewoning
Dat hebben ze geweten.quote:De woning is gelegen aan de rand van Weiteveen, aan het eind van een doodlopende weg.
Ik zou luidkeels begrip juichend voor de daders daar gaan wonen als dat betekende dat ik dat huis zou mogen kopen. De context is dat ik hier vlak naast een meermalen voor drugs- en geweldsdelicten veroordeelde criminele familie woon en vastzit aan mijn woning door de verziekte woningmarkt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja kan me niet voorstellen dat je als buitenstaander daar vrijwillig tussen gaat zitten.
Tja, ik zou er niet kunnen wonen. Je weet gewoon dat iemand daar koelbloedig is vermoord. Hoe "mooi" het verhaal, huis etc. ook is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:41 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Uhuh.Dat bleek wel.
[..]
Dat hebben ze geweten.
Makelaar zijn is ook een vak apart. "Hoe kan ik dit mooier laten klinken?"
Mooi plekje wel voor die prijs.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:45 schreef maily het volgende:
[..]
Jij woont echt kut hèquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou luidkeels begrip juichend voor de daders daar gaan wonen als dat betekende dat ik dat huis zou mogen kopen. De context is dat ik hier vlak naast een meermalen voor drugs- en geweldsdelicten veroordeelde criminele familie woon en vastzit aan mijn woning door de verziekte woningmarkt.
De laatste supermarkt in het dorp gaat nu wel dicht, dus je moet wel zo'n zes kilometer fietsen om boodschappen te kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Mooi plekje wel voor die prijs.
Flink stuk land erbij, mooi uitzicht.
Als je het nu koopt voor 600k zou je het over 10 jaar als niemand er meer aan denkt kunnen verkopen voor 1 mil.
Je zou eens moeten komen barbecueën als het weer mooi weer is. Zit je heerlijk aan je vleesje, hoor je op de achtergrond dit:quote:
Daar zou ik ook heel ongelukkig van worden. Dan maar een huis met een naar verleden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:36 schreef Qarrad het volgende:
Je zou eens moeten komen barbecueën als het weer mooi weer is. Zit je heerlijk aan je vleesje, hoor je op de achtergrond dit:
• een kankerserenade
• een niet aflatende stroom brommertjes die drugs komen halen of gaan brengen
• diverse sirenes (niet voor de dealertjes, woon vlakbij een hoofdweg)
• keiharde Whitney Houston uit tuin 1
• keiharde Frans Bauer (karaoke!) uit tuin 2
• minstens 2 niet opgevoede honden
• minstens 2 niet opvoedende schreeuwende hondeneigenaren
• krijsende vrije uitloopkinderen (vanaf 7:00 in de vakanties)
• wollah
• zoiets doet mijn kind niet
Dus dan maar liever tussen de mensen die ik toch niet zo goed versta als ze over mij roddelen en in geesten geloof ik niet.
Maar je barbecuet nog welquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je zou eens moeten komen barbecueën als het weer mooi weer is. Zit je heerlijk aan je vleesje, hoor je op de achtergrond dit:
• een kankerserenade
• wollah
Dus dan maar liever tussen de mensen die ik toch niet zo goed versta als ze over mij roddelen en in geesten geloof ik niet.
Eerste levensbehoefte!quote:
Zit je gehuurd of gekocht?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
• een kankerserenade
• wollah
Wat een ellendequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
• een kankerserenade
• wollah
Mooi klotequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Huur. En dus muurvast, want 1 x modaal.
Ik heb hetzelfde, zit gelukkig gehuurd in een betere buurt. Zou wel iets groter willen wonen, maar dan is de kans groot dat ik in een tokkie buurt terecht kom. Dus dan liever iets minder ruimte en meer rust.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Huur. En dus muurvast, want 1 x modaal.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:51 schreef Tjoent het volgende:
Die man was uiteindelijk dood in een 'sloot' belandt dacht ik. Vraag me af of dat die vijver aan de achterzijde is.
Ik denk eerder aan de voorkant van het huis..quote:Eerst kwam hij vlak voor het huis Ineke tegen in haar auto. Nadat zij begon te toeteren schoot hij haar achter het stuur dood.
[..]
Daarna ging hij naar het huis en raakte daarbinnen in gevecht met Sam. Sam vluchtte daarna bloedend naar buiten, waarna K. hem beschoot en met de kolf van zijn geweer nog meerdere klappen gaf. Het doodschieten van Ineke en het schieten en slaan van Sam staan op camera. Maar de worsteling tussen K. en Sam ín het huis is niet gefilmd.
Daar zie ik niet echt een sloot, op maps. Wel iets afgegraven naast de inritten maar niet diep oid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Ik denk eerder aan de voorkant van het huis..
Dan blijft het alsnog een sloot natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Daar zie ik niet echt een sloot, op maps. Wel iets afgegraven naast de inritten maar niet diep oid.
Goede buurt vind ik ook belangrijker dan extra woonruimte.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde, zit gelukkig gehuurd in een betere buurt. Zou wel iets groter willen wonen, maar dan is de kans groot dat ik in een tokkie buurt terecht kom. Dus dan liever iets minder ruimte en meer rust.
Dat is waar ja. Ik sloot het al niet uitquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan blijft het alsnog een sloot natuurlijk.
In de tuin ligt ook meer een vijver en het is vrij ver van het woonhuis verwijderd. Het is ook vastgelegd op camera's, dus lijkt me de voorkant van het huis aannemelijker.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:05 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat is waar ja. Ik sloot het al niet uit
Denk dat het met verlies wordt verkochtquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:28 schreef Ama het volgende:
Stomme vraag maar gaat dat geld van de verkoop naar de kinderen van Ineke en Sam?
Als je zo'n huis kunt kopen, heb je ook wel een auto bquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:14 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De laatste supermarkt in het dorp gaat nu wel dicht, dus je moet wel zo'n zes kilometer fietsen om boodschappen te kunnen doen.
Sowieso als je in die gehuchten van Emmen woont lijkt een auto mij wel handig. Net als Emmer Compas enz.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je zo'n huis kunt kopen, heb je ook wel een auto b
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Welk geld ze hebben het gekocht voor 7,5 ton anderhalf jaar terugquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:28 schreef Ama het volgende:
Stomme vraag maar gaat dat geld van de verkoop naar de kinderen van Ineke en Sam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |