"Hij hoopt dat de kinderen hun mooie herinneringen aan hun ouders zullen houden"quote:Op woensdag 17 april 2024 11:07 schreef NoCigar het volgende:
Hij heeft zijn excuses aangeboden en verklaart: 'Ik was mezelf niet.' Als ie dat nu ook nog in een huilend filmpje op Facebook en Tiktok plaatst houden de rechters daar natuurlijk wel rekening mee. Ook troostend voor de kinderen, later.
Mooi script voor een film.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van de reconstructie zoals hier beschreven in letters word ik al misselijk, sjongejongejonge
https://nos.nl/l/2517096
[..]
Gecombineerd met een nieuwe aflevering van Black Mirror, waarbij het gepeupel zich via social media laat opzwepen om te juichen voor een moord op twee mensen voor de ogen van hun kind.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mooi script voor een film.
Falling Down Weiteveen
Koelbloedig. Hopelijk rekenen ze het 'm extra aan dat hij een kind een zwaar trauma voor het leven heeft bezorgd.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van de reconstructie zoals hier beschreven in letters word ik al misselijk, sjongejongejonge
https://nos.nl/l/2517096
[..]
Dat hoop ik ook. Voorgoed opsluiten, die gek.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Koelbloedig. Hopelijk rekenen ze het 'm extra aan dat hij een kind een zwaar trauma voor het leven heeft bezorgd.
Zullen toch wel narcistische trekken uit de onderzoeken gaan komen, hij zoekt graag de belangstelling op.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:12 schreef NoCigar het volgende:
Inwoners van Weiteveen praten buiten de rechtbank in een groepje na over de zitting. Ze zitten niet te wachten op journalisten, maar willen wel kwijt dat ze diep geraakt zijn door het betoog van hun vriend Richard. ,,Ik vond hem oprecht, sterk en stoer overkomen. Zo kennen we hem ook al jaren”, zegt een oudere man, zichtbaar aangeslagen. ,,Ik vind het heel knap dat hij zich zo tot beide families richt”, vult een andere inwoner aan. ,,Richard meent het dat hij met die families in gesprek wil.
Op zaterdag 27 januari 2024 20:23 schreef NoCigar het volgende:
[..]
'Pas na zijn aanhouding vinden agenten de doodsbange zoon, verschanst in een kast in het huis.'
Misschien kunnen ze dat dorp platbranden en één op de tien inwoners deporteren.
Maar zelfs als dat meegespeeld heeft, dan is het toch des te meer reden om hem nooit meer los rond te laten lopen!! Want dan kan zoiets gewoon nog eens gebeuren. Ieder dispuut lost hij dan met geweld op, vanwege zijn hersenletsel.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Er gaat onderzocht worden in hoeverre zijn TIA en de klap tegen zijn hoofd 2 dagen voor het gebeuren invloed hadden. Iets met de frontaalkwab en impulscontrole. Zou moord discutabel maken.
Pieter Baan op zijn vroegst in mei, inhoudelijke behandeling mogelijk najaar of anders eind 2024/begin 2025.
Juist. Hij hoopt op coulance terwijl hij 2 mensen heeft vermoord. Deze man mag 30 jaar ff wegrotten in een cel.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:22 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
"Hij hoopt dat de kinderen hun mooie herinneringen aan hun ouders zullen houden"
Terwijl zijn vader in bijzijn van kind afgeslacht is, echt misselijkmakend dit
Rare mensen daar.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:40 schreef matthijst het volgende:
"Iemand uit de publieke tribune steekt een vuist op naar Richard, als teken van steun."
Zou dat iemand uit de buurt zijn of een van die internet wappies die hem nog steeds als held zien omdat een hij een buitenlander heeft vermoord?quote:Op woensdag 17 april 2024 11:40 schreef matthijst het volgende:
"Iemand uit de publieke tribune steekt een vuist op naar Richard, als teken van steun."
Ik denk het laatste, maar goed, speculatie 🙃.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou dat iemand uit de buurt zijn of een van die internet wappies die hem nog steeds als held zien omdat een hij een buitenlander heeft vermoord?
Waar heb je dat vandaan?quote:Op woensdag 17 april 2024 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou dat iemand uit de buurt zijn of een van die internet wappies die hem nog steeds als held zien omdat een hij een buitenlander heeft vermoord?
Inderdaad.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:43 schreef Molo het volgende:
Als die knakker dermate veel last had van die TIA, was het dus zéker geen TIA.
Walgelijk dit allemaal zeg, ook die randdebielen die hem nog steeds steunen.
Man man manquote:Op woensdag 17 april 2024 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Er is blijkbaar nog steeds veel 'begrip' voor K. vanuit de omgeving.
Bizar dat die omgeving nog achter die man staat. Hoezo knap en stoer? En hoezo in gesprek met de nabestaanden. Wat wil die? Dat zoontje uitleggen waarom die zijn moeder doodschoot en zijn vader voor zijn ogen afslachtte.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Er is blijkbaar nog steeds veel 'begrip' voor K. vanuit de omgeving.
Misschien zitten de nabestaanden van het vermoorde echtpaar helemaal niet te wachten op media aandacht, dat kan ook natuurlijk.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:01 schreef Electric_Eye het volgende:
Volgens mij, maar ik volg de media verder niet zo, wordt er nu weer eenzelfde fout gemaakt?
Daar kan ik me alles bij voorstellen en ik denk dat het ook best gepast is in een dergelijke case. Maar als ik dan zo'n tweet van een journalist van het AD voorbij zie komen (ik weet niet of er een draadje is verder) dan lijkt het net alsof Richard op nogal wat steun kan rekenen en niet alsof hij in koele bloedde 2 mensen botweg heeft afgeslacht. Volgens mij moet je als journalist dan wel 2 keer nadenken voordat je een dergelijke tekst op die manier presenteert.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien zitten de nabestaanden van het vermoorde echtpaar helemaal niet te wachten op media aandacht, dat kan ook natuurlijk.
Hebben ze al aangegeven niet op te zitten wachten.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien zitten de nabestaanden van het vermoorde echtpaar helemaal niet te wachten op media aandacht, dat kan ook natuurlijk.
quote:Met een glimlach op zijn gezicht kijkt Richard K., de man die twee mensen doodde in Weiteveen, naar de publieke tribune, terwijl hij de rechtbank binnengaat. Borst fier vooruit, gekleed in spijkerbroek en een overhemd die ook wel voor een feestje zou kunnen. Ja, hij vindt het goed dat zijn stem wordt opgenomen, zegt hij als de rechter het vraagt.
De eerste indruk die Richard K. wekt, drie maanden na de gruwelijke moorden en dat bizarre filmpje van zichzelf, is er één vol zelfvertrouwen. Maar het kan gespeeld zijn. Iemand uit de publieke tribune steekt een vuist op naar Richard, als teken van steun. In elk geval een paar aanwezigen uit Weiteveen in de rechtszaal staan nog steeds achter hem.
...
Maar als de zitting voorbij is, loopt K. met dezelfde glimlach en ogenschijnlijk even fier de rechtszaal uit. De tranen van K. zijn hetzelfde als op het Facebookfilmpje dat hij kort na de moorden plaatste. Maar het verhaal is anders. Toen legde hij uit waarom hij het deed. Nu zegt hij dat hij het niet had mogen doen. Het staat in schril contrast met de ijskoude manier waarop hij Sam en Ineke liquideerde, want een ander woord is er eigenlijk niet voor als je de verhalen over de filmpjes waarop de moorden te zien zijn, mag geloven
Toch zeer bijzonder hoe dit werkt in de hoofden van mensen. Twee mensen vermoorden en nog steeds een held zijn voor sommigen. Als het je broer zou zijn kan ik mij nog voorstellen dat het voor een moreel dilemma kan zorgen bij mensen. Maar als gewoon iemand uit de buurt.....quote:Op woensdag 17 april 2024 12:12 schreef tripel7 het volgende:
Om te kotsen dit🤮:
https://www.ad.nl/binnenl(...)j-weer-weg~a95aa0bc/
[..]
Artikel op ad branden ze m behoorlijk af hoorquote:Op woensdag 17 april 2024 12:06 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Daar kan ik me alles bij voorstellen en ik denk dat het ook best gepast is in een dergelijke case. Maar als ik dan zo'n tweet van een journalist van het AD voorbij zie komen (ik weet niet of er een draadje is verder) dan lijkt het net alsof Richard op nogal wat steun kan rekenen en niet alsof hij in koele bloedde 2 mensen botweg heeft afgeslacht. Volgens mij moet je als journalist dan wel 2 keer nadenken voordat je een dergelijke tekst op die manier presenteert.
‘Held’ haal ik nergens uit.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch zeer bijzonder hoe dit werkt in de hoofden van mensen. Twee mensen vermoorden en nog steeds een held zijn voor sommigen. Als het je broer zou zijn kan ik mij nog voorstellen dat het voor een moreel dilemma kan zorgen bij mensen. Maar als gewoon iemand uit de buurt.....
De dorpsgenoten van Richard zogenaamd ook niet, lees ik hierboven.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meteen iedereen met een TIA vastzetten.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:43 schreef Molo het volgende:
Als die knakker dermate veel last had van die TIA, was het dus zéker geen TIA.
Walgelijk dit allemaal zeg, ook die randdebielen die hem nog steeds steunen.
Nee, een journalist doet verslag.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:06 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Daar kan ik me alles bij voorstellen en ik denk dat het ook best gepast is in een dergelijke case. Maar als ik dan zo'n tweet van een journalist van het AD voorbij zie komen (ik weet niet of er een draadje is verder) dan lijkt het net alsof Richard op nogal wat steun kan rekenen en niet alsof hij in koele bloedde 2 mensen botweg heeft afgeslacht. Volgens mij moet je als journalist dan wel 2 keer nadenken voordat je een dergelijke tekst op die manier presenteert.
'Maar hij woont er al jaren en zegt altijd hallo'.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch zeer bijzonder hoe dit werkt in de hoofden van mensen. Twee mensen vermoorden en nog steeds een held zijn voor sommigen. Als het je broer zou zijn kan ik mij nog voorstellen dat het voor een moreel dilemma kan zorgen bij mensen. Maar als gewoon iemand uit de buurt.....
Wowquote:Op woensdag 17 april 2024 11:12 schreef NoCigar het volgende:
Inwoners van Weiteveen praten buiten de rechtbank in een groepje na over de zitting. Ze zitten niet te wachten op journalisten, maar willen wel kwijt dat ze diep geraakt zijn door het betoog van hun vriend Richard. ,,Ik vond hem oprecht, sterk en stoer overkomen. Zo kennen we hem ook al jaren”, zegt een oudere man, zichtbaar aangeslagen. ,,Ik vind het heel knap dat hij zich zo tot beide families richt”, vult een andere inwoner aan. ,,Richard meent het dat hij met die families in gesprek wil.
Wat een verbinderquote:,,Richard meent het dat hij met die families in gesprek wil.
Natuurlijk, maar op het moment dat dit gepast is, en niet als de nabestaanden hebben aangegeven geen behoefte te hebben met dat hij meteen als eerste aan het woord komt.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:36 schreef Lienekien het volgende:
Een dader die geen spijt betuigt, zet zichzelf nog verder op achterstand. Gemeend of niet, strategisch is het een stap om wel te zetten.
Nu scheer je ze allemaal over een kam.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ziek en walgelijk die dorpsbewoners die nog steeds achter hem staan ergste is ook wel van die ons kent ons dorpjes heb je nog veel meer van in Nederland.
Even gewoon een momentje om face-to-face met elkaar om de tafel gaan zitten.quote:
Waarom zouden ze daar niet vandaan komen? Vanaf den beginne was daar steun voor hem. Eerst openlijk, toen de gedachte nog was dat een ‘vremde’ deze man tot wanhoop had gedreven. Later werd het iets stiller, toen duidelijk werd dat de hooivork wat anders in de steel zat.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu scheer je ze allemaal over een kam.
Het is een bepaalde groep die het meeste lawaai heeft, zie je met wappies ook. De rest is gewoon aan het werk. Ben benieuwd hoeveel van de mensen die achter Richard staan daadwerkelijk uit Weiteveen komen.
Ik vond het al verbazingwekkend dat er zoveel steun was toen het net was gebeurd, ook hier op FOK!, maar nu nog. Wowquote:
Ik snap dat je ergens in beginsel een vreemd soort gevoel van loyaliteit hebt als een familielid of vriend zoiets doet, maar deze reacties staan wel los van de realiteit. Zo'n daad valt niet goed te praten...quote:Op woensdag 17 april 2024 13:49 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ik vond het al verbazingwekkend dat er zoveel steun was toen het net was gebeurd, ook hier op FOK!, maar nu nog. Wow
Dit dus jaquote:Op woensdag 17 april 2024 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar niet vandaan komen? Vanaf den beginne was daar steun voor hem. Eerst openlijk, toen de gedachte nog was dat een ‘vremde’ deze man tot wanhoop had gedreven. Later werd het iets stiller, toen duidelijk werd dat de hooivork wat anders in de steel zat.
Gevaar met dit soort gemeenschappen is het gepriviligieerde gevoel binnen zo’n dorp. Ons dorp, onze mores en de hele wereld is verder tegen ons.
Maar goed, jij komt telkens om de hoek kijken zodra er kritiek is op dorpsmores.
Het is in zijn eigen belang, niet in het belang van die nabestaanden.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar op het moment dat dit gepast is, en niet als de nabestaanden hebben aangegeven geen behoefte te hebben met dat hij meteen als eerste aan het woord komt.
Omdat sommige mensen van alles aangrijpen om te schreeuwen.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar niet vandaan komen? Vanaf den beginne was daar steun voor hem. Eerst openlijk, toen de gedachte nog was dat een ‘vremde’ deze man tot wanhoop had gedreven. Later werd het iets stiller, toen duidelijk werd dat de hooivork wat anders in de steel zat.
Gevaar met dit soort gemeenschappen is het gepriviligieerde gevoel binnen zo’n dorp. Ons dorp, onze mores en de hele wereld is verder tegen ons.
Maar goed, jij komt telkens om de hoek kijken zodra er kritiek is op dorpsmores.
Volgens mij gebeurt dat niet, maar het klopt voor deze situatie wel, en het gebeurt vaker in zulke kleine gemeenschappen.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen van alles aangrijpen om te schreeuwen.
Ach ja, als alles en iedereen op het platteland als dom wilt afdoen door "hooivork" te zetten ben je m'n tijd ook niet waard eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |