zou mooi zijn als die ook eem straf zou krijgen, soort van medeplichtig. Maar dat zal wel niet.quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Heel veel, die vond het ook belangrijker om een filmpje online te zetten dan om de politie te bellen dat haar (ex)man zwaar overstuur naar die Polen ging.
Holy fuck, wat een idioot. Willen alle mensen die destijds riepen dat het wel terecht zou zijn, want buutnloanders, nu even publiekelijk excuses maken? 30 jaar opsluiten en tbs er achteraan voor deze gek. Eerst mensen proberen te naaien met een veel te dure woning met gebreken, en als ze dat dan niet slikken dit soort shit uithalen. Ongelofelijk.quote:Richard tikt een uitgebreide mail naar Ingrid wat zij moet doen ‘als er wat met hem gebeurt’. Daarna vertrekt hij naar zijn schuur om de paarden te voeren. Hij is het geloof in de rechtsstaat compleet verloren door de vrijlating van Sam na de kopstoot. Gefrustreerd trekt hij de stekkers uit de beveiligingscamera’s. Die hebben toch geen zin, verklaart hij later bij de politie. Daarna rijdt hij terug over het landweggetje waar hij Ineke tegenkomt en de doorgang blokkeert. Als zij zeven keer toetert, slaan de stoppen door: eerst schiet hij haar met vier schoten dood, dan belt hij aan bij het huis, komt met een smoes langs het zoontje van Sam en Ineke en raakt in gevecht met Sam.
Sam, gekleed in een zwart boxershort en wit hemd, rent seconden later bloedend naar buiten, de sloot in. ,,Nou weglopen hè, klootzak,” roept Richard. Hij loopt terug naar zijn auto en pakt een groter wapen. ,,Lafaard, waar ben je, klootzak?” Dan klinken knallen en slaat hij de kolf van het wapen kapot op Sam. Richard blijft schreeuwen. ,,Je gaat niet mijn gezin kapotmaken. Echt niet.” Delen van het wapen vliegen door de lucht. Er vallen steeds meer stukken af. Tijdens de eerste drie slagen zegt hij ‘echt niet’. Tijdens laatste zes roept hij ‘niet!’. Richard staat op, gooit het restant weg en zegt: ,,Zo, afgelopen. Ons een jaar geterroriseerd. Ons helemaal kapotgemaakt.”
Sam wordt later in de sloot gevonden, een mes steekt nog uit zijn rug. Zijn 12-jarige zoontje heeft alles gezien.
Bij onderzoeken bij het Pieter baan centrum moet er toch wel een fikse persoonlijkheidsstoornis uitkomen. Misschien zat hij wel in een psychose.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef Sephael het volgende:
Uit het AD:
[..]
Holy fuck, wat een idioot. Willen alle mensen die destijds riepen dat het wel terecht zou zijn, want buutnloanders, nu even publiekelijk excuses maken? 30 jaar opsluiten en tbs er achteraan voor deze gek. Eerst mensen proberen te naaien met een veel te dure woning met gebreken, en als ze dat dan niet slikken dit soort shit uithalen. Ongelofelijk.
Eerst een woning met gebreken verkopen, dat dan niet oplossen maar die mensen lastig vallen, hun kinderen lastig vallen, illegale wapens kopen en die altijd bij zich dragen, en dan die mensen bruut vermoorden voor de ogen van hun kind. Langzaam oplopend tijdens ruim een jaar. Bijzonder lange psychose wel.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij onderzoeken bij het Pieter baan centrum moet er toch wel een fikse persoonlijkheidsstoornis uitkomen. Misschien zat hij wel in een psychose.
Wil je anders even het hele stuk plaatsen? Inclusief de rol van Ineke en Sam, hun wapens, hun aangiftes, de lastercampagne naar Richard toe (hem wegzetten als pedo)? de filmpjes waarin Sam opmerkt dat hij zijn luchtbuks heeft laten opvoeren en dat K er wel even achter gaat komen wat een kogel doet?quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef Sephael het volgende:
Uit het AD:
[..]
Holy fuck, wat een idioot. Willen alle mensen die destijds riepen dat het wel terecht zou zijn, want buutnloanders, nu even publiekelijk excuses maken? 30 jaar opsluiten en tbs er achteraan voor deze gek. Eerst mensen proberen te naaien met een veel te dure woning met gebreken, en als ze dat dan niet slikken dit soort shit uithalen. Ongelofelijk.
Dat zal dan ook wel in de rechtszaak meegenomen worden. Begin 2025 zal deze starten.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wil je anders even het hele stuk plaatsen? Inclusief de rol van Ineke en Sam, hun wapens, hun aangiftes, de lastercampagne naar Richard toe (hem wegzetten als pedo)? de filmpjes waarin Sam opmerkt dat hij zijn luchtbuks heeft laten opvoeren en dat K er wel even achter gaat komen wat een kogel doet?
Of was je dat stuk maar even “vergeten” te vermelden hier?
Ja, K is helemaal doorgedraaid en de vraag is wat hij mankeert want overduidelijk een psychopaat, maar nu doen alsof Sam en Ineke 0 aandeel hebben in deze verschrikkelijke tragedie doet de waarheid nogal geweld aan.
De enige die je kan prijzen is de vader van Ineke, die waarschuwde terecht voor de explosieve situatie aan beide kanten.
Ik heb het hele stuk zojuist gelezen, en naar voren komt dat het heel snel heel hard escaleerde, waarbij K uiteindelijk totaal doordraait, maar dat Sam en Ineke behoorlijk agressief en provocerend te werk zijn gegaan. Dit is geen rechtvaardiging voor wat er is gebeurd, maar dat ook zij bereid waren tot geweld over te gaan blijkt wel uit de kopstoot van Sam naar die psycho toe.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel in de rechtszaak meegenomen worden. Begin 2025 zal deze starten.
Zit achter een pay wall, denk niet dat dat gewaardeerd wordt. Maar toegegeven, na nogmaals lezen, wat ik postte geeft een eenzijdig beeld.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wil je anders even het hele stuk plaatsen? Inclusief de rol van Ineke en Sam, hun wapens, hun aangiftes, de lastercampagne naar Richard toe (hem wegzetten als pedo)? de filmpjes waarin Sam opmerkt dat hij zijn luchtbuks heeft laten opvoeren en dat K er wel even achter gaat komen wat een kogel doet?
Of was je dat stuk maar even “vergeten” te vermelden hier?
Ja, K is helemaal doorgedraaid en de vraag is wat hij mankeert, maar nu doen alsof Sam en Ineke 0 aandeel hebben in deze verschrikkelijke tragedie doet de waarheid nogal geweld aan.
De enige die je kan prijzen is de vader van Ineke, die waarschuwde terecht voor de explosieve situatie aan beide kanten.
Oké, wat ik wel begreep is dat Richard de dag ervoor onaangekondigd bij ze aan de deur stond.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb het hele stuk zojuist gelezen, en naar voren komt dat het heel snel heel hard escaleerde, waarbij K uiteindelijk totaal doordraait, maar dat Sam en Ineke behoorlijk agressief en provocerend te werk zijn gegaan. Dit is geen rechtvaardiging voor wat er is gebeurd, maar dat ook zij bereid waren tot geweld over te gaan blijkt wel uit de kopstoot van Sam naar die psycho toe.
quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:27 schreef Sephael het volgende:
[..]
Zit achter een pay wall, denk niet dat dat gewaardeerd wordt. Maar toegegeven, na nogmaals lezen, wat ik postte geeft een eenzijdig beeld.
Het meeste van wat je zegt is ook waar. Aangiftes zijn natuurlijk logisch, maar zijn Sam en Ineke totaal niet aan te rekenen... Raar dat je dat noemt. Wapens waren er niet, alleen in Polen. Lastercampagne is zwaar overdreven voor een briefje op het raam.
Maar goed, ik ben er niet om ze te verdedigen. Ze hadden zeker een aandeel in de ruzie, maar zij hebben in de aanloop naar deze moorden geen wapens aangeschaft en continu bij zich gedragen. En zij zijn niet volledig doorgedraaid. Richard is nog steeds een gevaarlijke gek die totaal niet spoort.
quote:Er zijn vernielingen gepleegd aan de schuur van Richard. De stroomkabels zijn gesaboteerd en de afrastering voor de paarden is kapot gemaakt. Richard verdenkt Sam en haalt de politie erbij.Sam vindt dat hij vals wordt beschuldigd en haalt in het bijzijn van de agenten een honkbalknuppel uit de bosjes die agenten van hem afpakken. Ineke zegt dat Sam te veel gedronken had en daardoor ‘even een fout maakte’.Later stuurt Richard een filmpje naar de politie waarin Sam hem met de dood bedreigt: ,,Ik wil jullie lekker doodschieten maar dat mag niet. Jullie zijn kutburen en we gaan zien wie het sterkst is.”De vader van Ineke zoekt op 7 september voor het eerst contact met de politie. Hij uit zijn bezorgdheid over het ontstane conflict en hij verwijt de agenten dat ze onvoldoende optreden. Het oplopende conflict is aangemeld voor het ‘project woningoverlast’, maar die aanvraag wordt afgewezen. Want Richards schuur is geen woning.
Hij had wel degelijk hier wapens.quote:Sam experimenteert op 3 januari met een nachtkijker en filmt daarmee de schuur van Richard. In de video spreekt hij in het Pools en vertelt hij dat hij een luchtbuks heeft gekocht. Het pistool laat hij opvoeren, waardoor het wapen tot 300 meter ver kan schieten. ‘Nog even en kom je achter wat een pistool kan’. In diezelfde periode maakt hij met een drone beelden van Richards schuur.
Ik mag hopen dat hij deze gozer levenslang weggestopt wordt. Maargoed, het zou zo maar kunnen dat ze het op een psychose oid gooien en hij over 5-10 jaar weer op straat staat. In dat geval moet dat zoontje even de klus klaren, althans, dat kan ik mij goed voorstellen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij onderzoeken bij het Pieter baan centrum moet er toch wel een fikse persoonlijkheidsstoornis uitkomen. Misschien zat hij wel in een psychose.
Hoezo denk je aan een psychose hierbij?quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is echt weer zo extreem bureaucratisch Nederlandsquote:Het oplopende conflict is aangemeld voor het ‘project woningoverlast’, maar die aanvraag wordt afgewezen. Want Richards schuur is geen woning
Omdat hij ervan was overtuigd door ze te worden vermoord. Overal camera’s ophing.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo denk je aan een psychose hierbij?
Als je oppervlakkig in het fenomeen psychose verdiept dan heeft het er niet zo gek veel mee van doen wat die knaller dacht en deedquote:Op zaterdag 28 september 2024 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat hij ervan was overtuigd door ze te worden vermoord. Overal camera’s ophing.
Helemaal geobsedeerd was door de situatie. Maar ik kan het mishebben hè.
En nadat hij ze heeft gedood ook zegt opgelucht te zijn dat het voorbij is. Dat staat in het artikel van het AD.
Dood door schuld kan ook nog.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:28 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zou mooi zijn als die ook eem straf zou krijgen, soort van medeplichtig. Maar dat zal wel niet.
Beiden knettergek
Ineke zei daarover dat er helemaal geen kopstoot was geweest, dat Richard dat veinzde.quote:Op zaterdag 28 september 2024 20:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb het hele stuk zojuist gelezen, en naar voren komt dat het heel snel heel hard escaleerde, waarbij K uiteindelijk totaal doordraait, maar dat Sam en Ineke behoorlijk agressief en provocerend te werk zijn gegaan. Dit is geen rechtvaardiging voor wat er is gebeurd, maar dat ook zij bereid waren tot geweld over te gaan blijkt wel uit de kopstoot van Sam naar die psycho toe.
Het verbaast me niks als daar ook beelden van zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ineke zei daarover dat er helemaal geen kopstoot was geweest, dat Richard dat veinzde.
Sam is toen ook weer vrij gelaten door gebrek aan bewijs.
Zeker, maar kennelijk niet heel eenduidig of hij Richard ook daadwerkelijk geraakt heeft, hoewel Richard wel naar het ziekenhuis ging met een bult op zijn hoofd.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaast me niks als daar ook beelden van zijn.
quote:Op de filmpjes die ze allebei maken is te zien dat Sam twee keer een kopstoot geeft in de richting van Richard, waarna Sam wordt aangehouden.
Toen hadden ze nog geen camera's hangen, die kwamen daarna pas.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaast me niks als daar ook beelden van zijn.
Er zijn telefoon beelden van aldus het artikel.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Toen hadden ze nog geen camera's hangen, die kwamen daarna pas.
Al had Richard er toen wel al camera's hangen.
Die vermeende kopstoot was toch twee dagen voor hij ze geliquideerd heeft?quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Toen hadden ze nog geen camera's hangen, die kwamen daarna pas.
Al had Richard er toen wel al camera's hangen.
Helaas zijn er nog steeds mensen in Weiteveen die hem steunen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 19:53 schreef Sephael het volgende:
Uit het AD:
[..]
Waar baseer je dit op als ik vragen mag?quote:Op zondag 29 september 2024 11:32 schreef Ama het volgende:
[..]
Helaas zijn er nog steeds mensen in Weiteveen die hem steunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |