Als dit de verbindende versie van Wilders isquote:Op woensdag 14 februari 2024 11:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Ik heb me verbindend opgesteld"
?quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zelfs Timmermans vond de inbreng van Ouwehand kut.
lolquote:Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zelfs Timmermans vond de inbreng van Ouwehand kut.
Iemand aanvallen om zijn stemgeluidquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:00 schreef xpompompomx het volgende:
Kan Geertje het ook zonder te gaan schreeuwen eigenlijk?
Ik gok van nietquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:00 schreef xpompompomx het volgende:
Kan Geertje het ook zonder te gaan schreeuwen eigenlijk?
Ja, wel aan eind van betoog maar veel interrumptiesquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:01 schreef superniger het volgende:
Is Geert nog steeds bezig met zijn 5 minuten?
Niet alleen rust. Ook waardigheid. Hij sneert ook nu met regelmaat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:02 schreef Hexagon het volgende:
Wilders mist echt rust in zijn manier van spreken voor de functie als premier.
Wil hij wel premier worden?quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:02 schreef Hexagon het volgende:
Wilders mist echt rust in zijn manier van spreken voor de functie als premier.
Dit is wat het volk wilquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen rust. Ook waardigheid. Hij sneert ook nu met regelmaat.
Putters is daar niet voor inderdaad.quote:
Hij snapt het wel, maar hij weet dat zijn kiezers het niet snappen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dijk snapt het verschil tussen inhoud en proces niet.
Nee, dit is wat ongeveer een kwart van 'het volk' wil.quote:
Nee, totaal verkeerde moment. Dit is helemaal geen onderdeel van het proces, en het beïnvloedt de reacties tegen de tijd dat het er wel over gaat niet positief.quote:
Voor f1 Mercedes wagen launch?quote:
Na de launchquote:
Verstandig. Het voegt niks toe en je krijgt geheid ergens headlines uit de categorie 'Timmermans valt partijgenoot af', daar zit ook niemand op te wachten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:01 schreef Hexagon het volgende:
Timmermans liet trouwens na om Plasterk even in mootjes te hakken en af te voeren.
Gaan ze hier ook al weglopen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:05 schreef Janneke141 het volgende:
Hervatten om 13:00 is mislukt zie ik.
Jaquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:05 schreef Janneke141 het volgende:
Hervatten om 13:00 is mislukt zie ik.
Haags kwartiertje nuquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze hebben op kop af nu een uur kunnen lunchen
Krap voor een flesje wijn erbijquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze hadden hun brood al in de aanslag?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Slechte zaakquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:10 schreef miss_sly het volgende:
Punctualiteit staat niet hoog in het vaandel.
Dat duurt dan nog wel ffquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Of zouden ze echt onderweg zijn naar Mars of zo
THE LAUNCHHHH
Laffe borrelaarquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Krap voor een flesje wijn erbij
En ze stond al aan de rand van de afgrondquote:
Ik vroeg me precies hetzelfde afquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Welk mogelijk middenkabinet heeft Jetten het over?
Dat is toch iets met aliens enzo?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
extraparlementair, weet iemand überhaupt al wat dat nou exact is?
https://historiek.net/ext(...)-voorbeelden/144522/quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
PvdA/GL-VVD-NSC-D66?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik neem aan VVD/D66/NSC/PvdA+GL.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ja ik ken de theorie, maar mijn punt is meer dat er geen exacte definitie is. Het klinkt leuk, maar het is niet veel meer dan een fancy woord voor een beknopt regeerakkoord tussen partijen die dan ook ministers zouden kunnen leveren (want het staat los, maar kan wel in combi met een zakenkabinet).quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:19 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
https://historiek.net/ext(...)-voorbeelden/144522/
Ik dacht dat het een vinding van Pechtold was.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:20 schreef Zorro het volgende:
Welke klapjosti heeft ooit het woord motorblok leuk gevoinden om op de politiek toe te passen? Levenslang schorsen die idioot.
Iets zonder regeerakkoord ofzoquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
PVV naar de 60 zetels kabinetquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan VVD/D66/NSC/PvdA+GL.
Dat krijg je als de linkse partijen met wie ze in de kabinetten hebben gezeten hun minderheidsmening over asiel blijven doordrukken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:24 schreef Raw85 het volgende:
Te gênant voor woorden dat de VVD met de PVV lijkt te willen samenwerken
Dilan wil premier worden en blijven.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:24 schreef Raw85 het volgende:
Te gênant voor woorden dat de VVD met de PVV lijkt te willen samenwerken
Dat verbaast me dan weer niks. Dat versterkt mijn voorstel voor levenslange schorsing alleen maar.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een vinding van Pechtold was.
Dan ligt het juist niet aan de linkse partijen, maar aan de partijen die 'asiel' kennelijk toch niet zo belangrijk vinden als je hoopt dat ze dat vinden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat krijg je als de linkse partijen met wie ze in de kabinetten hebben gezeten hun minderheidsmening over asiel blijven doordrukken.
Dat gaat de grootste deceptie ooit wordenquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dilan wil premier worden en blijven.
Bij basislijnbesprekingen hebben ze akkoord gevonden om EU-verdragen te blijven volgen. Dan heb je alle asielplannen van PVV al de kliko in. Dus wat heb je dan netto gewonnen straks?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat krijg je als de linkse partijen met wie ze in de kabinetten hebben gezeten hun minderheidsmening over asiel blijven doordrukken.
Of gewoon 2/3 meerderheid, kan meteen de grondwet worden aangepakt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lafjes hoor. Roep dan gelijk om een absolute meerderheid.
Ze heeft zichzelf goed gepositioneerd. Dat kan ik niet ontkennen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat gaat de grootste deceptie ooit worden
Van mij mogen ze dat in Engeland ofzo eerst even testen. Hebben ze toch al ervaring mee.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Of gewoon 2/3 meerderheid, kan meteen de grondwet worden aangepakt.
Nee dat was een of andere commentator op de verkiezingsavond van 2017 toen ze het over mogelijke coalities gingen hebben. VVD, D66 en CDA hadden de zetels maar net niet genoeg. Die zouden dan het motorblok vormen. Dat is daarna overgenomen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een vinding van Pechtold was.
Vind ik eigenlijk ook. Met net als in de verkiezingscampagne hier een paar duidelijke punten ten opzichte van de PVV.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze heeft zichzelf goed gepositioneerd. Dat kan ik niet ontkennen.
Arrogant ook. Over dedain gesproken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:51 schreef Hexagon het volgende:
Wat heeft die Dilan een mompelende manier van praten zeg.
Helemaal mee eens maar vanuit haar kant gezien doet ze het wel goed. Ze houdt in ieder geval iets meer open dan Geert.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Arrogant ook. Over dedain gesproken.
Tijd voor een motie over een klopverbodquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:56 schreef trein2000 het volgende:
Laat die fractie z’n kop dichthouden Bosma.
Ik vind haar ook arrogant.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Arrogant ook. Over dedain gesproken.
Kloppen is tot daar aan toe. Maar er werd ook door de zaal geschreeuwd.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tijd voor een motie over een klopverbod
Het is wel een warrig verhaal en sluit niet echt aan bij Wilders zijn motie.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:03 schreef trein2000 het volgende:
Dilan kletst over inhoud, maar wat de inhoud van extraparlementair dan is blijft ze angstvallig bij weg…
Zou dat zijn omdat ze het zelf ook niet weet, of omdat ze het daar liever niet in een volle Kamer over heeft omdat er zo makkelijk gaten in te schieten zijn?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:03 schreef trein2000 het volgende:
Dilan kletst over inhoud, maar wat de inhoud van extraparlementair dan is blijft ze angstvallig bij weg…
Bontenbal is een verademing. Geef die man aub meer zetels bij de volgende verkiezingen.quote:
Ik denk dat hij weer een hoop van de BBB en NSC zeteltjes terug gaat halen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bontenbal is een verademing. Geef die man aub meer zetels bij de volgende verkiezingen.
Ze kan niet zeggen met wie. Want er is ook geen alternatief nu Wilders met hagel heeft geschoten op Omtzigt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou dat zijn omdat ze het zelf ook niet weet, of omdat ze het daar liever niet in een volle Kamer over heeft omdat er zo makkelijk gaten in te schieten zijn?
quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:08 schreef Sephael het volgende:
Tering wat moet dat mens een spierpijn hebben morgen met al die stappen naar voren. Laat haar nog maar even door stappen, wandelt ze zo Duitsland in, zijn wij er van af.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhronvw0/soorten_kabinettenquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:05 schreef trein2000 het volgende:
“Namens de VVD” in een extraparlementair kabinet? Wat is dit voor toneelstuk joh?
Mits ze in de provincie - waaronder in mijn regio - een beetje bij zinnen komen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij weer een hoop van de BBB en NSC zeteltjes terug gaat halen.
Ze doet het wel allemaal in het landsbelang hèquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:08 schreef Sephael het volgende:
Tering wat moet dat mens een spierpijn hebben morgen met al die stappen naar voren. Laat haar nog maar even door stappen, wandelt ze zo Duitsland in, zijn wij er van af.
Als ze lekker ergens anders deze onzin gaat verkondigen is dat zeker in het landsbelang jaquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:10 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ze doet het wel allemaal in het landsbelang hè
Zeker. Vakkundig omheen gedraaid.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:14 schreef Nielsch het volgende:
Heeft Mevrouwtje VVD al de vraag gekregen of ze meer wil doen dan gedogen?
Ze doet een stap naar voren.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:14 schreef Nielsch het volgende:
Heeft Mevrouwtje VVD al de vraag gekregen of ze meer wil doen dan gedogen?
quote:
Pieter wil niet regeren maar gedogen, denkelijk. Lekker makkelijk want dan hoef je ook verantwoording af te leggen maar alleen anderen ter verantwoording roepen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:15 schreef Mrmime het volgende:
Nou Pieter, ben benieuwd naar je strategie
Dat is dus gewoon een meerderheidsregering waar Omtzigt geen zin in heeft.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:19 schreef Hanca het volgende:
Op zich vind ik de zet van Yeşilgöz echt wel verstandig vanuit de VVD. Ze biedt een opening naar een kabinet met bijvoorbeeld van alle 4 de partijen 5 bewindspersonen en dan ook nog 5 partijloze bewindspersonen. Dan lost ze het grote probleem van de bewindspersonen van de PVV wel op.
Ik snap die ook niet helemaal. De combinatie PVV/NSC gaat gewoon niet werken. Gooi dan gewoon de deur dicht, geen idee waarom je dat via een of andere bocht wel zou willen steunen. Logisch dat van Baarle (en de anderen) hem daar nu op aanvallen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Pieter wil niet regeren maar gedogen, denkelijk. Lekker makkelijk want dan hoef je ook verantwoording af te leggen maar alleen anderen ter verantwoording roepen.
Wel eens dat het een bijzondere variant is, maar ik zei ook dat ik het vanuit de VVD goed snap. Die zitten met die bewindspersonen in hun maag.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon een meerderheidsregering waar Omtzigt geen zin in heeft.
5 van de BBB lijkt mij ook een probleem.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel eens dat het een bijzondere variant is, maar ik zei ook dat ik het vanuit de VVD goed snap. Die zitten met die bewindspersonen in hun maag.
Bertha I t/m V.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
5 van de BBB lijkt mij ook een probleem.
Keijzer, Vermeer, nog 3 uit Agrolobbyquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat ex-LTO figuren, ze hebben ook zonder problemen allemaal gedeputeerden in de provincies. Die hebben een veel groter netwerk dan de PVV. En ze hebben Keijzer, Vermeer, Helder en Pouw-Verweij.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weet niet of Wilders die heeft. Denk op korte termijn de leverage van Omtzigt verkleinen en dan maar zien.quote:
Mee eens, BBB krijgt die plekken wel gevuld.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat ex-LTO figuren, ze hebben ook zonder problemen allemaal gedeputeerden in de provincies. Die hebben een veel groter netwerk dan de PVV. En ze hebben Keijzer, Vermeer, Helder en Pouw-Verweij.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Keijzer, Vermeer, nog 3 uit Agrolobby
Daar zijn verkiezingen voor nodig en daar komt het voorlopig niet van. En zelfs dan, de 4 partijen die onderhandelen staan op de PVV na dik op verlies maar zonder hen kan Wilders nooit een regering vormen. Dus die leverage verkleinen lijkt mij een doodlopend spoor.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Weet niet of Wilders die heeft. Denk op korte termijn de leverage van Omtzigt verkleinen en dan maar zien.
quote:Beste Raw85,
Op dit moment vindt in de Tweede Kamer het debat plaats over de formatie. Ik heb mijn bijdrage namens de VVD zojuist afgerond en mijn hoofdboodschap was ook vandaag weer: wij zullen op inhoud alles op alles zetten om dit land vooruit te helpen. De stabiliteit en de toekomst van Nederland zullen daarbij voor ons altijd doorslaggevend zijn.
We voeren het debat een week nadat een van de partijen besloot met de gesprekken te stoppen. Sindsdien zitten we in een politieke impasse. Daar moeten we uit, er moet een kabinet komen dat problemen op gaat lossen.
Informateur Plasterk schrijft in zijn verslag: “Het moge duidelijk zijn dat niet iedereen een kabinet slechts kan gedogen.” Dat begrijpen wij.
Om uit deze impasse te komen zetten wij daarom een stap naar voren. Wij vinden dat een nieuwe informateur met partijen gesprekken moet voeren over samenwerkingsvormen die nu nog zijn overgebleven. Daarbij is een extraparlementair kabinet nu de meest realistische van de overgebleven opties. Gezien de verkiezingsuitslag, met drie grote winnaars, en gezien de brede wens voor een nieuwe politieke en bestuurlijke cultuur.
Wij zijn bereid met de vier partijen aan tafel te gaan om te spreken over een extraparlementair kabinet. Om mee te praten en mee te doen. En wij vragen NSC hetzelfde te doen. Want van verantwoordelijke en professionele partijen mag Nederland meer verwachten dan herhalen wat je níet wilt. Mag Nederland verwachten dat je op zijn minst aan tafel komt om te praten hoe het verder zou kunnen.
Wij zijn dus bereid deze vorm van samenwerking te bespreken. Maar wel met een gelijke mate van commitment van alle vier de partijen. Want ja, met z’n drieën komen we misschien best een eind om afspraken te maken over migratie en veiligheid. Maar willen we dit land financieel degelijk achterlaten, zonder enorme lastenverzwaringen, willen we onze verantwoordelijkheid in de wereld blijven nemen, met de oorlog in Oekraïne en willen we het klimaat serieus blijven nemen, dan zijn alle vier de partijen aan tafel nodig. Voor een evenwichtig akkoord dat op brede steun in de samenleving kan rekenen.
Hoe een extraparlementair kabinet er precies uitziet? Daarvan heeft iedereen een andere definitie. Juist daarom moeten we aan tafel. Dat moet je daar bespreken.
Als we die vorm dan hebben, dan is dat het middel om onze doelen en ambities te realiseren. Daarbij zijn en blijven onze basisprincipes leidend: het beschermen van de waarden van de rechtstaat, het bewaken van degelijke overheidsfinanciën en het behouden en versterken van onze internationale economische en veiligheidspositie.
Ik hoop dat we na vandaag weer constructief verder kunnen.
Aan de VVD zal het niet liggen.
Hij krijgt zijn zin niet. Zo zie ik in de supermarkt ook vaak dat gedrag. Ook dat zijn kinderen.quote:
Er gaat een ambtenaar intern op zijn kloten krijgen. Als je handtekening er onder staat, ben je verantwoordelijk voor de inhoud. Daar is iemand voor gemandateerd. Die heeft dan wel een probleemquote:
Wel neequote:Op woensdag 14 februari 2024 14:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Er gaat een ambtenaar intern op zijn kloten krijgen. Als je handtekening er onder staat, ben je verantwoordelijk voor de inhoud. Daar is iemand voor gemandateerd. Die heeft dan wel een probleem.
Heb je een hekel aan FC Twente?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Pieter kan beter voorzitter worden van FC Twente.
Dan kan hij mooi de wijken in.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Pieter kan beter voorzitter worden van FC Twente.
Zeker.quote:
Och, ze snappen het zelf ook allemaal niet.quote:
Nee, er gaat goed gelachen worden om Omtzigt zijn tirade op het ministerie.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Er gaat een ambtenaar intern op zijn kloten krijgen. Als je handtekening er onder staat, ben je verantwoordelijk voor de inhoud. Daar is iemand voor gemandateerd. Die heeft dan wel een probleem.
Daar wordt Putters voor aangenomen, die komt straks met een lijstje van alle mogelijke varianten. Ik hoop genummerd, kunnen ze het voortaan gewoon over 'nummer 27 van het menu van Putters' hebben.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:39 schreef jcdragon het volgende:
Iemand moet al die varianten op papier zetten. Het is echt verwarrend.
Waarom, als je zo vaag bent in wat wel/niet en wanneer dan ben je geen serieuze partij om een land te besturen. Ik zou nsc lekker buiten beschouwing laten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:39 schreef jcdragon het volgende:
Iemand moet al die varianten op papier zetten. Het is echt verwarrend.
Kan regelementair blijkbaar niet. Maar de facto is het een verkenningsopdrwcht natuurlijkquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:40 schreef qajariaq het volgende:
En toch is een nieuwe verkenner denk ik slimmer dan een informateur. De zaak is echt tergu bij af. Dan moet je opnieuw beginnen en de eerste stappen zo mogelijk snel doorlopen.
Maar ja. Wat dan?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom, als je zo vaag bent in wat wel/niet en wanneer dan ben je geen serieuze partij om een land te besturen. Ik zou nsc lekker buiten beschouwing laten.
Dan denk jij aan PvdAGL, VVD, D66, BBB, CDA, SP, CU oid?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom, als je zo vaag bent in wat wel/niet en wanneer dan ben je geen serieuze partij om een land te besturen. Ik zou nsc lekker buiten beschouwing laten.
Daar is ie vast wel eens lid van geweest maar ja, welke partij niet?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is Eerdmans nu PVV-woordvoerder?
Je hebt geen ongelijk al zou ik eerder stellen dat Omtzigt geen bestuurder is en ook niet zal worden maar NSC heeft momenteel gewoon een sleutelpositie, net als de VVD.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Open sollicitatie.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is Eerdmans nu PVV-woordvoerder?
Dat is onwaarschijnlijk, behalve Geert Wilders is er nog nooit iemand lid van de PVV geweestquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Daar is ie vast wel eens lid van geweest maar ja, welke partij niet?
OK, je wintquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is onwaarschijnlijk, behalve Geert Wilders is er nog nooit iemand lid van de PVV geweest
Eerlijk gezegd geen idee. Maar lijkt mij al helpen als men dit expliciet constateert. Een dolende Omtzigt maar blijven opzoeken lijkt mij ook geen werkend landsbestuur. Wie weet ontstaan er opties als een paar partijen expliciet maken dat Omtzigt geen optie is.quote:
Ik ken PVV-stermmerts die dat niet eens wetenquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is onwaarschijnlijk, behalve Geert Wilders is er nog nooit iemand lid van de PVV geweest
NSC geen optie, voor een hoop partijen PVV geen optie, dan kom je echt alleen aan die 7 partijen optie die ik noemde.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geen idee. Maar lijkt mij al helpen als men dit expliciet constateert. Een dolende Omtzigt maar blijven opzoeken lijkt mij ook geen werkend landsbestuur. Wie weet ontstaan er opties als een paar partijen expliciet maken dat Omtzigt geen optie is.
Geen idee. Maar de constatering an sich kan al tot verschuivingen van standpunten leiden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan denk jij aan PvdAGL, VVD, D66, BBB, CDA, SP, CU oid?
Op zich was het kabinet Den Uyl ook zoiets, daar zaten wat ministers op persoonlijke titel in en een deel van de KVP en ARP fractie gedoogde dat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:45 schreef probeer het volgende:
Lol Pieter. Colijn V was ook een extraparlementair minderheidskabinet. En die mochten direct weer naar huis.
Ik vond dat zelfs heel erg nuttig klinken. Klopt het ook?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:49 schreef Nielsch het volgende:
Hehe, Timmersmans zegt eindelijk iets nuttigs.
Dat is ook waar. Daarom denk ik dat dit expliciet constateren en zo verder gaan ook intern nsc dynamiek kan opleveren. Op papier heeft nsc een sleutelpositie, maar dat lijkt mij geen reden om je door hem te laten gijzelen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt geen ongelijk al zou ik eerder stellen dat Omtzigt geen bestuurder is en ook niet zal worden maar NSC heeft momenteel gewoon een sleutelpositie, net als de VVD.
Ach wat mij betreft blijft dit demissionaire kabinet nog een paar jaar zitten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik haak maar af. Conclusie voorlopig is dat we gewoon volledig terug bij af zijn.
Is ook een soort minderheidskabinet op deze manier. En dat nog zonder verstikkend regeerakkoord. Moet Omtzigt blij van worden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach wat mij betreft blijft dit demissionaire kabinet nog een paar jaar zitten.
Doe volg ik ook nietquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Dus Omtzigt zegt: “als je deze gegevens te laat krijgt dan wil je dat bespreken in de volgende ronde” maar Omtzigt wil niet mee spreken met dit gesprek?
Zeker.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Loopt de premiersdagenteller van Rutte eigenlijk nog door?
Zoals al opgemerkt, tot hier heeft de kiezer ons geholpen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is ook waar. Daarom denk ik dat dit expliciet constateren en zo verder gaan ook intern nsc dynamiek kan opleveren. Op papier heeft nsc een sleutelpositie, maar dat lijkt mij geen reden om je door hem te laten gijzelen.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Dan zal er alsnog op gebied van stikstof een doorbraak moeten komen. Ik weet niet of huidige demissionaire kabinet daar veel mee kan doen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach wat mij betreft blijft dit demissionaire kabinet nog een paar jaar zitten.
Ja, demissionair bestaat eigenlijk niet, je bent MP of je bent het niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Waarschijnlijk hoopte Plasterk door maar door te gaan dat Pieter ineens wel ja zou zeggen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals al opgemerkt, tot hier heeft de kiezer ons geholpen.
Ik merk vooral een gebrek aan eerlijkheid als NSC al begin januari tegen Plasterk zegt niet in een regering met de PVV te stappen en je gaat gewoon door met de poppenkast tot Omtzigt wegloopt, dat voelt voor mij als een spelletje aan.
Ja, dom dat hij niet gewoon Den Uyl pakte, of zou hij dat te links vinden?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
Omtzigt met z'n verwijzing naar kabinet Van der Linden, dat meer dan honderd jaar geleden regeerde, vond ik toch tamelijk potsierlijk.
Omtzigt is iemand die met droge ogen beweert dat een appel eigenlijk een banaan is. Kortom, het is een politicus.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Dus Omtzigt zegt: “als je deze gegevens te laat krijgt dan wil je dat bespreken in de volgende ronde” maar Omtzigt wil niet mee spreken met dit gesprek?
Of men hoopte dat Omtzigt weg zou lopen zodat men hem de zwarte piet kon toeschuiven wat ook prompt bewaarheid is geworden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hoopte Plasterk door maar door te gaan dat Pieter ineens wel ja zou zeggen.
Goede vraag. Ik zou zeggen van wel.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Nee, Omtzigt is er compleet van overtuigd dat de appel een banaan is. Dat is iets heel anders. Een politicus gelooft niet dat de appel een banaan is maar speelt alleen maar dat het zo is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omtzigt is iemand die met droge ogen beweert dat een appel eigenlijk een banaan is. Kortom, het is een politicus.
Hm ja, misschien nog wel ergerquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Omtzigt is ervan overtuigt dat de appel een banaan is. Dat is iets heel anders. Een politicus gelooft niet dat de appel een banaan is maar speelt alleen maar dat het zo is.
Het is zeker een spel, het breken was ook al in voorbereiding maar werd doorkruist door een intern lek.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals al opgemerkt, tot hier heeft de kiezer ons geholpen.
Ik merk vooral een gebrek aan eerlijkheid als NSC al begin januari tegen Plasterk zegt niet in een regering met de PVV te stappen en je gaat gewoon door met de poppenkast tot Omtzigt wegloopt, dat voelt voor mij als een spelletje aan.
Toppunt van cherrypicking; Een argument maken dat een extraparlementair minderheidskabinet best kan werken, door het voorbeeld aan te dragen van het succesvol functioneren van 1 van de 2 soortgelijke kabinetten in de gehele Nederlandse geschiedenis, maar dan wel achterwege laten dat de andere van die twee, letterlijk maar twee dagen gezeten heeft.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
Omtzigt met z'n verwijzing naar kabinet Van der Linden, dat meer dan honderd jaar geleden regeerde, vond ik toch tamelijk potsierlijk.
Idd, daarom kun je er niks mee met onderhandelingen. Hij is wel goed in de controlerende rol; kan hij weer een betoog van 2 uur houdenquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Omtzigt is er compleet van overtuigd dat de appel een banaan is. Dat is iets heel anders. Een politicus gelooft niet dat de appel een banaan is maar speelt alleen maar dat het zo is.
Kabinet Van der Linden leverde wel een aantal mooie prestaties - Omtzigt gaf een kleine opsomming. Daarom, gok ik.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dom dat hij niet gewoon Den Uyl pakte, of zou hij dat te links vinden?
Ja, hij is toch de premier?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Ja, dat zou kunnen. Maar Den Uyl is toch een stuk relevanter, een veel recenter extraparlementair kabinet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kabinet Van der Linden leverde wel een aantal mooie prestaties - Omtzigt gaf een kleine opsomming. Daarom, gok ik.
Zo sta ik er ook inquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:59 schreef Hexagon het volgende:
Ach ik denk bij extraparlementair meer in glas halfvol. Laat ze het eens proberen. Als het mislukt leren we daar ook weer van.
Op zich waar, al kunnen partijen gaan schuiven maar die kans is klein.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC geen optie, voor een hoop partijen PVV geen optie, dan kom je echt alleen aan die 7 partijen optie die ik noemde.
In die zin inderdaad wellicht het beste voorbeeld dat een minder strak gedefinieerde kabinetsvorm best kan werken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar Den Uyl is toch een stuk relevanter, een veel recenter extraparlementair kabinet.
Dat is wel de staat van de politiek in ons land, laten we gewoon wat proberen - yolo.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:59 schreef Hexagon het volgende:
Ach ik denk bij extraparlementair meer in glas halfvol. Laat ze het eens proberen. Als het mislukt leren we daar ook weer van.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:03 schreef -XOR- het volgende:
Er komt waarschijnlijk een door John de Mol geproduceerde spelshow met BN'ers. De winnaar van iedere aflevering krijgt een ministerspost.
Die was nog ff op de wc. En niet om te pissen.quote:
Hij lijkt er wel zin in te hebben dit keer.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Pas net uit bed waarschijnlijk.
Hij was net terug van wintersport bedoel je?quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die was nog ff op de wc. En niet om te pissen.
Ik dacht aan het snuiven van lavendelzakjesquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:04 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat ik dacht
Maar wat is het risico dan? Dat we een jaar later weer naar de stembus moeten. Maar dat heb je bij iedere vorm.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is wel de staat van de politiek in ons land, laten we gewoon wat proberen - yolo.
Zal Geert leuk vindenquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Yesilgöz en Omtzigt willen dus eigenlijk een linkse partij erbij?
We kunnen ook de gemeenteraad van Purmerend aanstellen en zien wat er gebeurd.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is het risico dan? Dat we een jaar later weer naar de stembus moeten. Maar dat heb je bij iedere vorm.
Je kunt gewoon backgammon op zijn voorhoofd spelen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zijn flinke schepen die kunnen aanmeren bij de inhammen van Baudet
Alleen snel weer verkiezingen is niet goed voor de partijkas van een aantal partijenquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is het risico dan? Dat we een jaar later weer naar de stembus moeten. Maar dat heb je bij iedere vorm.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zijn flinke schepen die kunnen aanmeren bij de inhammen van Baudet
Voor zijn clowns act?quote:
Die is er voorlopig (gelukkig) al snel klaar mee. Houdt het een beetje vlotquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:10 schreef Janneke141 het volgende:
Jammer Sjerrie, de voorzitter heeft er genoeg van.
En als zelfs Bosma er klaar mee is, dan is het ook echt tijd om weer te gaan zitten.
Komt omdat autist Omtzigt niet kan leven met een simpele uitleg.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:09 schreef Zorro het volgende:
Thierry maakt zijn punt en herhaalt dat vervolgens een kwartier lang in allerlei verschillende bewoordingen.
Omtzigt zijn voorbeeld was heel erg duidelijk, er kunnen wel wetten worden ingediend en dus aangenomen die tegen de grondwet in gaan. Baudet snapt er alleen zoals gewoonlijk helemaal niks van.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Komt omdat autist Omtzigt niet kan leven met een simpele uitleg.
Het is wel prettiger te volgen dan Wilders met zijn sneltrein-getetter.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:12 schreef Cyan9 het volgende:
Omtzigt heeft wel een enorm slaapopwekkende stem hè.
Sjerrie heeft zeer waarschijnlijk op zich gelijk maar het gaat niet zozeer om ongrondwettelijkheid alswel in strijd met grondrechten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:09 schreef Zorro het volgende:
Thierry maakt zijn punt en herhaalt dat vervolgens een kwartier lang in allerlei verschillende bewoordingen.
Een wet die het uitoefenen van een godsdienst verbiedt is gewoon in strijd met de grondwet. Een wet die al het islamtisch onderwijs zou verbieden is in strijd ket artikel 23. Baudet heeft dus geen gelijk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sjerrie heeft zeer waarschijnlijk op zich gelijk maar het gaat niet zozeer om ongrondwettelijkheid alswel in strijd met grondrechten.
Juist 1 van de weinige die af en toe wel een kort antwoord kan geven. En daarmee een verademingquote:Op woensdag 14 februari 2024 15:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Komt omdat autist Omtzigt niet kan leven met een simpele uitleg.
Nou, dit tempo ligt me toch iets te laag.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is wel prettiger te volgen dan Wilders met zijn sneltrein-getetter.
Thierry bedoelt niet zozeer dat de kamer geen wetten zou kunnen aannemen die tegen de grondwet in zouden gaan maar dat bestrijdt dat het aannemen van zo'n wet zelf ongrondwettelijk zou zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2024 15:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt zijn voorbeeld was heel erg duidelijk, er kunnen wel wetten worden ingediend en dus aangenomen die tegen de grondwet in gaan. Baudet snapt er alleen zoals gewoonlijk helemaal niks van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |