Daar wordt Putters voor aangenomen, die komt straks met een lijstje van alle mogelijke varianten. Ik hoop genummerd, kunnen ze het voortaan gewoon over 'nummer 27 van het menu van Putters' hebben.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:39 schreef jcdragon het volgende:
Iemand moet al die varianten op papier zetten. Het is echt verwarrend.
Waarom, als je zo vaag bent in wat wel/niet en wanneer dan ben je geen serieuze partij om een land te besturen. Ik zou nsc lekker buiten beschouwing laten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:39 schreef jcdragon het volgende:
Iemand moet al die varianten op papier zetten. Het is echt verwarrend.
Kan regelementair blijkbaar niet. Maar de facto is het een verkenningsopdrwcht natuurlijkquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:40 schreef qajariaq het volgende:
En toch is een nieuwe verkenner denk ik slimmer dan een informateur. De zaak is echt tergu bij af. Dan moet je opnieuw beginnen en de eerste stappen zo mogelijk snel doorlopen.
Maar ja. Wat dan?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom, als je zo vaag bent in wat wel/niet en wanneer dan ben je geen serieuze partij om een land te besturen. Ik zou nsc lekker buiten beschouwing laten.
Dan denk jij aan PvdAGL, VVD, D66, BBB, CDA, SP, CU oid?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom, als je zo vaag bent in wat wel/niet en wanneer dan ben je geen serieuze partij om een land te besturen. Ik zou nsc lekker buiten beschouwing laten.
Daar is ie vast wel eens lid van geweest maar ja, welke partij niet?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is Eerdmans nu PVV-woordvoerder?
Je hebt geen ongelijk al zou ik eerder stellen dat Omtzigt geen bestuurder is en ook niet zal worden maar NSC heeft momenteel gewoon een sleutelpositie, net als de VVD.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Open sollicitatie.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is Eerdmans nu PVV-woordvoerder?
Dat is onwaarschijnlijk, behalve Geert Wilders is er nog nooit iemand lid van de PVV geweestquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Daar is ie vast wel eens lid van geweest maar ja, welke partij niet?
OK, je wintquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is onwaarschijnlijk, behalve Geert Wilders is er nog nooit iemand lid van de PVV geweest
Eerlijk gezegd geen idee. Maar lijkt mij al helpen als men dit expliciet constateert. Een dolende Omtzigt maar blijven opzoeken lijkt mij ook geen werkend landsbestuur. Wie weet ontstaan er opties als een paar partijen expliciet maken dat Omtzigt geen optie is.quote:
Ik ken PVV-stermmerts die dat niet eens wetenquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is onwaarschijnlijk, behalve Geert Wilders is er nog nooit iemand lid van de PVV geweest
NSC geen optie, voor een hoop partijen PVV geen optie, dan kom je echt alleen aan die 7 partijen optie die ik noemde.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geen idee. Maar lijkt mij al helpen als men dit expliciet constateert. Een dolende Omtzigt maar blijven opzoeken lijkt mij ook geen werkend landsbestuur. Wie weet ontstaan er opties als een paar partijen expliciet maken dat Omtzigt geen optie is.
Geen idee. Maar de constatering an sich kan al tot verschuivingen van standpunten leiden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan denk jij aan PvdAGL, VVD, D66, BBB, CDA, SP, CU oid?
Op zich was het kabinet Den Uyl ook zoiets, daar zaten wat ministers op persoonlijke titel in en een deel van de KVP en ARP fractie gedoogde dat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:45 schreef probeer het volgende:
Lol Pieter. Colijn V was ook een extraparlementair minderheidskabinet. En die mochten direct weer naar huis.
Ik vond dat zelfs heel erg nuttig klinken. Klopt het ook?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:49 schreef Nielsch het volgende:
Hehe, Timmersmans zegt eindelijk iets nuttigs.
Dat is ook waar. Daarom denk ik dat dit expliciet constateren en zo verder gaan ook intern nsc dynamiek kan opleveren. Op papier heeft nsc een sleutelpositie, maar dat lijkt mij geen reden om je door hem te laten gijzelen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt geen ongelijk al zou ik eerder stellen dat Omtzigt geen bestuurder is en ook niet zal worden maar NSC heeft momenteel gewoon een sleutelpositie, net als de VVD.
Ach wat mij betreft blijft dit demissionaire kabinet nog een paar jaar zitten.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik haak maar af. Conclusie voorlopig is dat we gewoon volledig terug bij af zijn.
Is ook een soort minderheidskabinet op deze manier. En dat nog zonder verstikkend regeerakkoord. Moet Omtzigt blij van worden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach wat mij betreft blijft dit demissionaire kabinet nog een paar jaar zitten.
Doe volg ik ook nietquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Dus Omtzigt zegt: “als je deze gegevens te laat krijgt dan wil je dat bespreken in de volgende ronde” maar Omtzigt wil niet mee spreken met dit gesprek?
Zeker.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Loopt de premiersdagenteller van Rutte eigenlijk nog door?
Zoals al opgemerkt, tot hier heeft de kiezer ons geholpen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is ook waar. Daarom denk ik dat dit expliciet constateren en zo verder gaan ook intern nsc dynamiek kan opleveren. Op papier heeft nsc een sleutelpositie, maar dat lijkt mij geen reden om je door hem te laten gijzelen.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Dan zal er alsnog op gebied van stikstof een doorbraak moeten komen. Ik weet niet of huidige demissionaire kabinet daar veel mee kan doen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach wat mij betreft blijft dit demissionaire kabinet nog een paar jaar zitten.
Ja, demissionair bestaat eigenlijk niet, je bent MP of je bent het niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Waarschijnlijk hoopte Plasterk door maar door te gaan dat Pieter ineens wel ja zou zeggen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals al opgemerkt, tot hier heeft de kiezer ons geholpen.
Ik merk vooral een gebrek aan eerlijkheid als NSC al begin januari tegen Plasterk zegt niet in een regering met de PVV te stappen en je gaat gewoon door met de poppenkast tot Omtzigt wegloopt, dat voelt voor mij als een spelletje aan.
Ja, dom dat hij niet gewoon Den Uyl pakte, of zou hij dat te links vinden?quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
Omtzigt met z'n verwijzing naar kabinet Van der Linden, dat meer dan honderd jaar geleden regeerde, vond ik toch tamelijk potsierlijk.
Omtzigt is iemand die met droge ogen beweert dat een appel eigenlijk een banaan is. Kortom, het is een politicus.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Dus Omtzigt zegt: “als je deze gegevens te laat krijgt dan wil je dat bespreken in de volgende ronde” maar Omtzigt wil niet mee spreken met dit gesprek?
Of men hoopte dat Omtzigt weg zou lopen zodat men hem de zwarte piet kon toeschuiven wat ook prompt bewaarheid is geworden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hoopte Plasterk door maar door te gaan dat Pieter ineens wel ja zou zeggen.
Goede vraag. Ik zou zeggen van wel.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef -XOR- het volgende:
Nee, Omtzigt is er compleet van overtuigd dat de appel een banaan is. Dat is iets heel anders. Een politicus gelooft niet dat de appel een banaan is maar speelt alleen maar dat het zo is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omtzigt is iemand die met droge ogen beweert dat een appel eigenlijk een banaan is. Kortom, het is een politicus.
Hm ja, misschien nog wel ergerquote:Op woensdag 14 februari 2024 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Omtzigt is ervan overtuigt dat de appel een banaan is. Dat is iets heel anders. Een politicus gelooft niet dat de appel een banaan is maar speelt alleen maar dat het zo is.
Het is zeker een spel, het breken was ook al in voorbereiding maar werd doorkruist door een intern lek.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals al opgemerkt, tot hier heeft de kiezer ons geholpen.
Ik merk vooral een gebrek aan eerlijkheid als NSC al begin januari tegen Plasterk zegt niet in een regering met de PVV te stappen en je gaat gewoon door met de poppenkast tot Omtzigt wegloopt, dat voelt voor mij als een spelletje aan.
Toppunt van cherrypicking; Een argument maken dat een extraparlementair minderheidskabinet best kan werken, door het voorbeeld aan te dragen van het succesvol functioneren van 1 van de 2 soortgelijke kabinetten in de gehele Nederlandse geschiedenis, maar dan wel achterwege laten dat de andere van die twee, letterlijk maar twee dagen gezeten heeft.quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
Omtzigt met z'n verwijzing naar kabinet Van der Linden, dat meer dan honderd jaar geleden regeerde, vond ik toch tamelijk potsierlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |