abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212428477
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat zou de basis moeten zijn om handen uit de mouwen te steken, bedoel je dat ze mee moeten denken in mogelijke akkoorden van dit extra parlementair kabinet of dat ze nu moeten proberen een normale Nederlandse meerderheidcoalitie te vormen?

Want wat het laatste betreft is er natuurlijk niks mogelijk zolang Yesilgoz met de PVV, BBB en NSC verder wil.
Een coalitie met PvdA/GL, D66, Volt, PvdD, CDA, CU, Denk en NSC heeft slechts 75 zetels, dus weet niet wat ze hiermee op zouden schieten.

Wat ik wel onorthodox zou vinden is wanneer (een deel) van deze partijen een soort basislijn maken over:
Migratie
Bestaanszekerheid (zorg, koopkracht, vaste banen en voldoende woningen)
Goed bestuur, veiligheid en stabiele overheidsfinanciën
Internationaal beleid en gezond ondernemersklimaat
Klimaat, stikstof, land- en tuinbouw en visserij.

Dat je eigenlijk overhandigt deze partijen zouden hier wel over willen praten en deze partijen hebben dit als ideaal. Dan kan daar extra parlementaire mooi uit geshopt worden, toon jij goede intenties en wordt het voor de te vormen coalitie volgens mij niet meteen gemakkelijker.

Disclaimer ik vind politiek volgen leuk, maar snap er echt niks van…
Bij bepaalde politieke stromingen heeft links het altijd gedaan. Hilarisch genoeg zelfs nu.
pi_212428490
twitter

Fotootje wel dit.
pi_212428515
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ twitter ]
Fotootje wel dit.
Wat zou ik hierin moeten zien?
pi_212428526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wat zou ik hierin moeten zien?
Goede billen. :9
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_212428527
quote:
99s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:20 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dan is migratie meteen een probleem, als je de VVD wilt paaien dan moet je een migratie voorstel doen waar de linkse partijen van gruwelen .
Extra parlementair gaat toch over meerderheden vinden per onderwerp. Dan gruwelt de VVD maar even over de migratie ideeën, denk dat de PVV gruwelt over het millieu en het buitenlandbeleid, BBB en PVV over het stikstofbeleid etcetera.

Als de linkse en midden partijen de ideeën van de rechtse partijen echt zo verwerpelijk vinden kunnen ze zo de VVD en NSC in ieder geval helpen om er voor te zorgen dat er geopolitiek, milieutechnisch, etc. ook andere meerderheidskansen liggen.
pi_212430784
quote:
3s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:45 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Ze kunnen voornamelijk de immigratie standpunten waarderen, die waren bij Rutte niet echt veilig.

Ik zou zeggen zoek het verslag van de laatste ledenraad op, zou vast wel online te vinden zijn, en de massale steun die het pamflet " vvd moet weer VVD worden" heeft gekregen.
Maar ondertussen heeft geen enkele "rechtse" partij wel een oplossing voor migratie te bieden die ook haalbaar is in de echte wereld.

Maar goed, ik had dus gelijk, rechts is gelijk aan immigratie en verder hele-maal niks en zelfs daar kunnen ze niets mee.
pi_212431736
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 23:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar ondertussen heeft geen enkele "rechtse" partij wel een oplossing voor migratie te bieden die ook haalbaar is in de echte wereld.

Maar goed, ik had dus gelijk, rechts is gelijk aan immigratie en verder hele-maal niks en zelfs daar kunnen ze niets mee.
Dat is ook wel een lastig verhaal. Ook “links” heeft moeite een breder ideologisch verhaal voor het voetlicht te brengen. Maar waar ze dan wel voor zijn is in ieder geval wel een stuk minder plat dan de vreemdelingenhaat op “rechts”…
pi_212449516
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is ook wel een lastig verhaal. Ook “links” heeft moeite een breder ideologisch verhaal voor het voetlicht te brengen. Maar waar ze dan wel voor zijn is in ieder geval wel een stuk minder plat dan de vreemdelingenhaat op “rechts”…
Daarom zou ik het best tactisch vinden wanneer de “linkse allachtonenknuffelaars”, bijvoorbeeld pvda/gl, cda, cu, d66 en volt samen, komen met tastbare opzetten tot het oplossen van problemen, terwijl rechts lekker gallig tegen elkaar blijft doen.
pi_212532305
We gaan allemaal naar de klote
  donderdag 22 februari 2024 @ 09:51:51 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212533256
Rare kick
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')