abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212345149
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorien over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekrane belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideen maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345154
Laatste post:
Waarom wijs je altijd meteen naar de us?? Ipv te reageren op Rusland?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345246
Waarom niet ? Zijn evengoed betrokken partij in deze oorlog.

En dan nog.
al gebruikte ik een voorbeeld van jakkamakka om aan te tonen hoe je dezelfde gebeurtenis in het ene geval "corrupt" vindt en in het andere geval "ok".
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212345272
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:55 schreef UncleScorp het volgende:
Waarom niet ? Zijn evengoed betrokken partij in deze oorlog.

En dan nog.
al gebruikte ik een voorbeeld van jakkamakka om aan te tonen hoe je dezelfde gebeurtenis in het ene geval "corrupt" vindt en in het andere geval "ok".
Ja eens, ik vind de selectieve verontwaardiging ook erg opvallend.
pi_212345276
Omdat het beetje vreemde manier van praten is.

Is een beetje als of Feyenoord - Ajax bezig is. En je de hele tijd over psv gaat zitten praten.

hoe je? Als in ik? Je hebt geen idee wat ik van de us en het politieke systeem vind..
pi_212345345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:
Omdat het beetje vreemde manier van praten is.

Is een beetje als of Feyenoord - Ajax bezig is. En je de hele tijd over psv gaat zitten praten.

hoe je? Als in ik? Je hebt geen idee wat ik van de us en het politieke systeem vind..
wtf begin jij over stom NL voetbal ? :')

Ah hier gaan we weer ... je , jij, ik , jullie
Ze
Er worden hier continu opinies gepost maar uiteindelijk staat er niemand achter
grappig
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212345361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat is dan weer niet erg opvallend dat jij dat vind
Maar het is niet persoonlijk tegen jou hoor.
Meer de algehele tendens.
Als Amerika oorlogsmisdaden pleegt dan wordt er amper over gesproken of mensen halen hun schouders op.
Nu Isral het doet hoor je er ook weinig over.
Maar als Rusland het doet begint iedereen te stampvoeten.
pi_212345362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
wtf begin jij over stom NL voetbal ? :')

Ah hier gaan we weer ... je , jij, ik , jullie
Ze
Er worden hier continu opinies gepost maar uiteindelijk staat er niemand achter
grappig
Wat? :')
pi_212345440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar het niet persoonlijke tegen jou hoor.
Als Amerika oorlogsmisdaden pleegt dan wordt er amper over gesproken of mensen halen hun schouders op.

Ja dat is dus al niet waar. En over israel al helemaal niet. Weet niet of je afgelopen tijd het nieuws in de gaten gehouden hebt. Maar het gaat nogal vaak over of israel te ver gaat.

Maar dan nog is dat toch geen goede reactie. Hebben het nu over verkiezingen in rusland. Over dat het allemaal nogal corrupt is. Moet je toch mee eens zijn? Of vind je dat het niet corrupt is?

Wat de US wel of niet doet. Veranderd daar toch helemaal niks aan. Zelfs al zou de US het meest corrupte land van heel de wereld zijn. Veranderd dat toch niks aan Rusland. Dus waarom steeds naar een andere wijzen
pi_212345478
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat weer een flagrante leugen is, want zaken als Abu Ghraib en Guantnamo of zelfs My Lai werden tot in den treure in de actualiteitenprogramma's besproken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212345517
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
ow nee ze beginnen zich af te vragen of Israel niet te ver gaat :?
Na 30000 bewuste burgerdoden
Nadat de rest van de wereld stemt voor een wapenstilstand, en de VS haar veto inroept zodat de burgerslachting ongestoord verder kan gaan, mt geld en wapens van de VS
Maar hey je mag nooit de VS vernoemen hoor :')
pi_212345612
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dat is dus al niet waar. En over israel al helemaal niet. Weet niet of je afgelopen tijd het nieuws in de gaten gehouden hebt. Maar het gaat nogal vaak over of israel te ver gaat.

Maar dan nog is dat toch geen goede reactie. Hebben het nu over verkiezingen in rusland. Over dat het allemaal nogal corrupt is. Moet je toch mee eens zijn? Of vind je dat het niet corrupt is?

Wat de US wel of niet doet. Veranderd daar toch helemaal niks aan. Zelfs al zou de US het meest corrupte land van heel de wereld zijn. Veranderd dat toch niks aan Rusland. Dus waarom steeds naar een andere wijzen
Omdat het niveau van verontwaardiging nogal verschilt.
Het is constant maar wijzen naar Rusland en als er naar de tegenpartij wordt gewezen mag er niet over gesproken worden.
Dan wordt er weer geroepen dat het whataboutism is(valt hier in BNW wel mee) of het wordt goed gesproken.
pi_212345614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nadat de rest van de wereld stemt voor een wapenstilstand, en de VS haar veto inroept zodat de burgerslachting ongestoord verder kan gaan, mt geld en wapens van de VS
Maar wat vind je nou van de verkiezingen in rusland? Verlopen die eerlijk? Vind je het logisch dat de tegenkandidaat niet mee mag doen? Dat is waar ik het probeer over te hebben. En niet over de US.
En ook niet over israel.
pi_212345642
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat het niveau van verontwaardiging nogal verschilt.
Het is constant maar wijzen naar Rusland en als er naar de tegenpartij wordt gewezen mag er niet over gesproken worden.
Dan wordt er weer geroepen dat het whataboutism is(valt hier in BNW wel mee) of het wordt goed gesproken.
Je mag het best over de us hebben. Maar als ik iets vraag over Rusland. Dan is het enige antwoord wat ik steeds krijg JA MAAR DE US!

Om dan vervolgens de vragen totaal te negeren.

Ps: En ja naar rusland wijzen in een oorlog die zij gestart zijn lijkt me ook wel logisch
pi_212345680
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja en ik begrijp wel dat ze dat doen.
Als de vijand zich verschuild in ziekenhuizen of scholen dan heb je weinig keus en is het volgens mij ook geen oorlogsmisdaad.

Nou gaat Isral momenteel wel heel ver met burgerdoden.
Die kijken helemaal nergens meer naar.
pi_212345702
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:17 schreef over_hedge het volgende:
Maar als ik iets vraag over Rusland.
Kan je even aanduiden waar je een

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:28 schreef over_hedge het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)esidentsverkiezingen

Poeh gelukkig maar. Straks ging het nog mis voor Putin
vraag over Rusland stelde ?
pi_212345724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar wat vind je nou van de verkiezingen in rusland? Verlopen die eerlijk? Vind je het logisch dat de tegenkandidaat niet mee mag doen? Dat is waar ik het probeer over te hebben. En niet over de US.
En ook niet over israel.
Nee die verlopen niet eerlijk.
Maar aangezien de tegenstanders vaak gesponsord worden door andere landen kan ik me voorstellen dat je er in het landsbelang iets aan probeert te doen.
pi_212345736
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kan je even aanduiden waar je een
[..]
vraag over Rusland stelde ?
En ook niet over israel.
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 13:25:54 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212345774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar aangezien de tegenstanders vaak gesponsord worden door andere landen kan ik me voorstellen dat je er in het landsbelang iets aan probeert te doen.
Welja, deze kandidaat had vooral een uitgesproken mening. En dat dan over zaken die rechtstreeks tegen Putin in gingen.

Banden met het buitenland zijn niet aangetoond, zelfs door het kremlin zelf niet. Pure politieke afrekening
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212345798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Welja, deze kandidaat had vooral een uitgesproken mening. En dat dan over zaken die rechtstreeks tegen Putin in gingen.

Banden met het buitenland zijn niet aangetoond, zelfs door het kremlin zelf niet. Pure politieke afrekening
Ja ja maar volgens jou heeft het FvD toch ook banden met Rusland?
Is dat al aangetoond?
pi_212345816
quote:

[..]
Dus Putin denkt aan het landsbelang. Oke.

Zou het in het belang van het land misschien niet handiger zijn om gewoon te stoppen met de oorlog. Zodat je het land echt kan helpen. Ipv een afgrond in helpen :P

En democratische verkiezingen zijn meer in het landsbelang dan een dictator. Die de volle macht heeft.

Putin doet een hoop. Maar dingen in het landsbelang doen staat vrij laag op de lijstje
pi_212345840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dus Putin denkt aan het landsbelang. Oke.

Zou het in het belang van het land misschien niet handiger zijn om gewoon te stoppen met de oorlog. Zodat je het land echt kan helpen. Ipv een afgrond in helpen :P

En democratische verkiezingen zijn meer in het landsbelang dan een dictator. Die de volle macht heeft.

Putin doet een hoop. Maar dingen in het landsbelang doen staat vrij laag op de lijstje
Nee, en de uitleg daar van staat in een video in de OP.
Redenen waarom Putin de oorlog is gestart.
pi_212345856
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat weer een flagrante leugen is, want zaken als Abu Ghraib en Guantnamo of zelfs My Lai werden tot in den treure in de actualiteitenprogramma's besproken.
En over Isral wordt ook niet bepaald gezwegen. Met het fake news verhaal over het ziekenhuis met 500 doden werd zelfs bewezen dat er soms iets te snel de wereld in wordt gebracht.

Als we iets onderbelichten, dan is het wel wat er in de voorheen derde wereld gebeurd. Tijdens corona is de grootste slachting van deze eeuw gebeurd en het zou mij verbazen als iemand hier zonder te googelen weet waar. En in eigen land hebben we progressieve gekkies die staan te juichen voor Houthi's omdat ze zo lekker het imperialistische kapitalistische westen bevechten. Dezelfde Houthi's die de slavenmarkten weer legaal hebben gemaakt en deze week weer 13 homo's de doodstraf hebben gegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Glazenmaker op 08-02-2024 14:28:14 ]
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 13:33:02 #24
pi_212345888
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ja maar volgens jou heeft het FvD toch ook banden met Rusland?
Is dat al aangetoond?
Waarom stel je meteen een irrelevante wedervraag?

Maar aangezien ik de beroerdste niet ben:

https://nos.nl/artikel/24(...)m-meer-toch-een-zorg

https://www.nporadio1.nl/(...)menwerkte-met-baudet

https://www.volkskrant.nl(...)invloeding~b908cc3a/

https://www.politico.eu/a(...)es-to-russia-report/

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambassadeur-a4136095

Laatste kun/kon je zelf zien op FvD Twitter, daar stonden ze doodleuk met een Russische diplomaat op de foto.

Oh en zelfs met deze aantijgingen zit Baudet nog in de kamer en is hij ook nog verkiesbaar ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212345902

Sterke man Poetin is een bange poepert.
pi_212345908
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik weet waarom hij de oorlog gestart is. En weet ook wat rusland aan de rest probeert te verkopen waarom ze de oorlog gestart zijn. Die discussie hoeven we op zich niet helemaal opnieuw te gaan doen.

Maar als je kijkt waar de oorlog nu staat. Dan is het toch niet meer in landsbelang om verder te gaan? Dus zelfs al klopt het allemaal. En hadden ze wel een goede reden om binnen te vallen. Dan kan je nu na 2 jaar toch wel concluderen dat het allemaal niet ging zoals ze verwacht hadden. En als landsbelang echt zijn reden was. Dat hij dan zou stoppen met de oorlog.

Want voor welk landbelang vecht je nu nog. Wat kan je ooit nog uit deze oorlog halen wat zo belangrijk is voor het landsbelang dat je er mee door blijft gaan?
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 13:34:56 #27
pi_212345917
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:

Sterke man Poetin is een bange poepert.
En dat is triest want er zijn echt een heleboel Russen die dit allemaal niet (meer) willen.
pi_212346017
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarom stel je meteen een irrelevante wedervraag?

Maar aangezien ik de beroerdste niet ben:

https://nos.nl/artikel/24(...)m-meer-toch-een-zorg

https://www.nporadio1.nl/(...)menwerkte-met-baudet

https://www.volkskrant.nl(...)invloeding~b908cc3a/

https://www.politico.eu/a(...)es-to-russia-report/

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambassadeur-a4136095

Laatste kun/kon je zelf zien op FvD Twitter, daar stonden ze doodleuk met een Russische diplomaat op de foto.

Oh en zelfs met deze aantijgingen zit Baudet nog in de kamer en is hij ook nog verkiesbaar ook.
Ik heb geen tijd om alles te bekijken nu.
Maar ik zag bij je 2e link dit staan:
quote:
Maar tot nu toe zijn er geen bewijzen dat hij inhoudelijk wordt gestuurd of betaald.
Dan is er toch geen bewijs?
Rest van de video's ga ik dit weekend bekijken als ik ga lamballen op m'n werk.
Dat bedoel ik met de selectieve verontwaardiging.
En ik geloof ook wel dat het FvD banden heeft met Rusland of zelfs geld krijgt van Rusland.
Maar ik vind het dan erg naef om te denken dat het andersom niet gebeurd.
Dat het westen geen financile steun geeft aan politieke medestanders in het buitenland.
pi_212346084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik weet waarom hij de oorlog gestart is. En weet ook wat rusland aan de rest probeert te verkopen waarom ze de oorlog gestart zijn. Die discussie hoeven we op zich niet helemaal opnieuw te gaan doen.

Maar als je kijkt waar de oorlog nu staat. Dan is het toch niet meer in landsbelang om verder te gaan? Dus zelfs al klopt het allemaal. En hadden ze wel een goede reden om binnen te vallen. Dan kan je nu na 2 jaar toch wel concluderen dat het allemaal niet ging zoals ze verwacht hadden. En als landsbelang echt zijn reden was. Dat hij dan zou stoppen met de oorlog.

Want voor welk landbelang vecht je nu nog. Wat kan je ooit nog uit deze oorlog halen wat zo belangrijk is voor het landsbelang dat je er mee door blijft gaan?
Ik ben bang dat we voorlopig helemaal geen vrede meer gaan krijgen.
Dat er hier bommen gaan vallen zie ik niet snel gebeuren.
Maar er worden nu allianties gemaakt en ik denk dat die willen afrekenen met de Amerikaanse dominantie.
Rusland wilt af van de Amerikaanse dominantie in oost-europa, Iran wilt ze weg hebben uit het midden-oosten en noord-korea en China willen ze weg hebben uit oost-Azie.
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 13:48:46 #30
pi_212346135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
En ik geloof ook wel dat het FvD banden heeft met Rusland of zelfs geld krijgt van Rusland.
Dat het westen geen financile steun geeft aan politieke medestanders in het buitenland.
Je zult mij niet horen zeggen dat het andersom niet gebeurt. Het is alleen irrelevant in het huidige vraagstuk, de uitdager van Poetin heeft vooralsnog geen enkele relatie met het westen laten zien.

Op dit moment ligt het vergrootglas op Rusland.
pi_212346139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar er worden nu allianties gemaakt en ik denk dat die willen afrekenen met de Amerikaanse dominantie.
Rusland wilt af van de Amerikaanse dominantie in oost-europa, Iran wilt ze weg hebben uit het midden-oosten en noord-korea en China willen ze weg hebben uit oost-Azie.
Nee ik denk ook niet dat we snel vrede zullen zien. En ja tegen de rest van je post kan ik weinig tegen in brengen. Want dat klopt allemaal wel. Of nouja allianties zou ik het niet noemen. Maar dat ze allemaal aardig het zelfde denken klopt wel ja.

Maar nu sla je wel de vragen over :) Wat is het landsbelang om door te gaan met de oorlog zoals deze NU gaat.
pi_212346187
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee ik denk ook niet dat we snel vrede zullen zien. En ja tegen de rest van je post kan ik weinig tegen in brengen. Want dat klopt allemaal wel. Of nouja allianties zou ik het niet noemen. Maar dat ze allemaal aardig het zelfde denken klopt wel ja.

Maar nu sla je wel de vragen over :) Wat is het landsbelang om door te gaan met de oorlog zoals deze NU gaat.
Omdat de redenen om de oorlog te starten niet veranderd zijn.
Dat het niet volgens plan gaat en wat langer duurt ben ik met je eens.
pi_212346209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Op dit moment ligt het vergrootglas op Rusland.
Kijk en daarom denken wij verschillend ;)
Jij kijkt met een vergrootglas naar Rusland en ik kijk met een vergrootglas naar alle landen die bij deze oorlog betrokken zijn.
pi_212346237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat de redenen om de oorlog te starten niet veranderd zijn.
Dat het niet volgens plan gaat en wat langer duurt ben ik met je eens.
Verbeter me gerust als ik nu conclusie trek die niet klopt. Maar kan ik hier uit concluderen dat je het eens bent met het beginnen van de oorlog en welke redenen daar voor gegeven zijn. En die zelfde redenen vind je nog steeds sterk genoeg om op deze manier door te blijven gaan?

Want het kan toch prima zijn dat je een goede reden hebt om de oorlog te starten. Maar als het dan niet wilt lukken. Is het toch juist in landsbelang om te zeggen: We stoppen er mee. Dit kost meer dan het ooit kan opleveren.

Ik zie gewoon niet zo goed in hoe deze oorlog nu ooit nog in het landsbelang kan zijn. Zelfs al kloppen al die dingen die als reden voor de invasie gegeven zijn. Na een tijdje weegt het voordeel wat je eventueel krijgt toch niet meer op tegen de nadelen?
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 14:02:18 #35
pi_212346306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kijk en daarom denken wij verschillend ;)
Jij kijkt met een vergrootglas naar Rusland en ik kijk met een vergrootglas naar alle landen die bij deze oorlog betrokken zijn.
Het, niet zozeer de mijne he ;)
pi_212346418
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Verbeter me gerust als ik nu conclusie trek die niet klopt. Maar kan ik hier uit concluderen dat je het eens bent met het beginnen van de oorlog en welke redenen daar voor gegeven zijn. En die zelfde redenen vind je nog steeds sterk genoeg om op deze manier door te blijven gaan?

Want het kan toch prima zijn dat je een goede reden hebt om de oorlog te starten. Maar als het dan niet wilt lukken. Is het toch juist in landsbelang om te zeggen: We stoppen er mee. Dit kost meer dan het ooit kan opleveren.

Ik zie gewoon niet zo goed in hoe deze oorlog nu ooit nog in het landsbelang kan zijn. Zelfs al kloppen al die dingen die als reden voor de invasie gegeven zijn. Na een tijdje weegt het voordeel wat je eventueel krijgt toch niet meer op tegen de nadelen?
Je conclusie klopt niet, ik ben het niet eens met het beginnen van de oorlog.
Ik ben ook geen Rus, zal mij een zorg zijn wat er met Rusland gebeurd.
pi_212346423
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het, niet zozeer de mijne he ;)
Algehele tendens waar ik het over had ;)
  donderdag 8 februari 2024 @ 19:14:15 #38
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212350149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gewoon lekker ouderwets om resources :Y
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_212350559
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En allemaal willen ze dat omdat ze zelf verkeerde bedoelingen hebben.
En wat Rusland in Oekrane doet versterkt de Amerikaanse dominantie in Europa.
pi_212350598
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
Daar moet dat buitenland mee dealen.

Hetzelfde zie je met spionage, we gaan dat heus niet in Nederland door de vingers zien omdat we zelf ook spionnen hebben.
pi_212350875
quote:

[..]
Kun je mij eens uitleggen welk landsbelang? Denk jij oprecht dat Putin het beste voor heeft voor zijn bevolking? En vaak worden gesponsord is natuurlijk geen vrijbrief om alle andere kandidaten buitenspel te zetten (en dan verwoord ik het nog netjes)
pi_212351835
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit is hier veel meer op zijn plek natuurlijk, maar je denkt toch niet dat Zelensky een Amerikaans staatsburger op een kill lijst zet.

Ik heb hier eerder over gelezen in een andere vorm. Je weet zelf dat ik er niet heel snel mee strooi maar dit is echt rechtstreeks Kremlin propaganda tbhv het draagvlak weg te zagen.
Het is jammer dat ik geen cyrillisch kan lezen. Zo' grote claim vraagt om de nodige bewijs, merk toch dat velen op X het klakkeloos plaatsen zonder te kijken of er een bron toegevoegd is

Geloof me, het heeft wat moeite gekost om de website te vinden. Gelukkig wel gevonden uiteindelijk

https://myrotvorets.center/criminal/karlson-taker/
https://web.archive.org/w(...)minal/karlson-taker/

Als ik het internet moet geloven is het wel een Oekraense website, maar heeft het geen banden verder met de regering
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212355343
twitter

We don't need no stinkin' TUCKER interview with Zalensky when we already have this from CNN!
pi_212355488
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 07:28 schreef UncleScorp het volgende:
[ twitter ]
We don't need no stinkin' TUCKER interview with Zalensky when we already have this from CNN!
Ja, dat is best bijzonder, dat men Poetin op gelijke voet met Zelensky wil zetten.
pi_212362037
Ik lees net dat de nieuwe opperbevelhebber van Oekrane Aleksandr Syrsky in Rusland is geboren en z'n ouders daar ook nog steeds wonen.
Apart dat Zelensky daar vertrouwen in heeft.
pi_212362176
Apart dat die Rus nog niet “verdwenen “ is.
  Forum Admin vrijdag 9 februari 2024 @ 20:55:31 #47
pi_212363708
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 18:56 schreef Candymannetje het volgende:
Ik lees net dat de nieuwe opperbevelhebber van Oekrane Aleksandr Syrsky in Rusland is geboren en z'n ouders daar ook nog steeds wonen.
Apart dat Zelensky daar vertrouwen in heeft.
Vind het wel tekenend, kunde boven stigma.

Andersom zal echt nooit gebeuren.
pi_212363919
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vind het wel tekenend, kunde boven stigma.

Andersom zal echt nooit gebeuren.
Lijkt mij niet echt goed voor het moraal.
Als wij in oorlog zijn met Belgi en we maken iemand die in Belgi geboren is en daar nog familie heeft opperbevelhebber van het Nederlandse leger.

Over zijn kunde zijn de meningen ook flink verdeeld.

Ik denk dat Zelensky hier wel een fout mee heeft gemaakt.
pi_212365234
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Lijkt mij niet echt goed voor het moraal.
Als wij in oorlog zijn met Belgi en we maken iemand die in Belgi geboren is en daar nog familie heeft opperbevelhebber van het Nederlandse leger.

Over zijn kunde zijn de meningen ook flink verdeeld.

Ik denk dat Zelensky hier wel een fout mee heeft gemaakt.
Ik zie liever @UncleScorp ons leger aanvoeren dan Ollongren :P
Lach met een schone bips
pi_212365360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:38 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik zie liever @:Unclescorp ons leger aanvoeren dan Ollongren :P
Kijk daar maar mee uit, voor je het weet moeten we de frikandel curryworst gaan noemen.
pi_212365377
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kijk daar maar mee uit, voor je het weet moeten we de frikandel curryworst gaan noemen.
Hij is geen Duitser toch?
Lach met een schone bips
pi_212365446
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Hij is geen Duitser toch?
Belgen noemen de frikandel ook een curryworst, tenminste in de gebieden waar ik ben geweest.

Stond bij een snackbar en vroeg om een frikandel speciaal.
'Meneer, dat heet hier een curryworst'
Nou curryworst speciaal dan, jouw feestje.
Komt ze aan met een nieuwe doos en op de doos stond 'frikandellen'
Ik zeg: juffrouw, ik vroeg toch duidelijk om een curryworst en nu wilt u mij een frikandel geven.
pi_212365464
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Belgen noemen de frikandel ook een curryworst, tenminste in de gebieden waar ik ben geweest.

Stond bij een snackbar en vroeg om een frikandel speciaal.
'Meneer, dat heet hier een curryworst'
Nou curryworst speciaal dan, jouw feestje.
Komt ze aan met een nieuwe doos en op de doos stond 'frikadellen'
Ik zeg: juffrouw, ik vroeg toch duidelijk om een curryworst en nu wilt u mij een frikandel geven.
Ach kan ik mee leven, beter dan Ollongren :) Bring in Uncle for minister of defence :D
Lach met een schone bips
pi_212368829
quote:
Europese landen moeten volgens NAVO-chef Jens Stoltenberg een stuk meer wapens gaan produceren om zich voor te bereiden op decennia van confrontatie.
Volgens Stoltenberg moeten we omschakelen van een langzame wapenproductie in vredestijd - zoals nu het geval is - naar een veel snellere productie in tijden van conflict.

Die opgevoerde productie moet ook leiden tot meer steun aan Oekrane, zegt Stoltenberg in een interview met Duitse media. "Als Poetin wint, is er geen garantie dat de Russische agressie zich niet verder uitbreidt." Steun verlenen aan Oekrane en investeren in de eigen wapencapaciteit is volgens de NAVO-topman daarom de beste verdediging.

"De NAVO streeft niet naar oorlog met Rusland, maar we moeten ons schrap zetten voor mogelijk tientallen jaren van confrontatie", waarschuwt Stoltenberg.
https://www.nu.nl/buitenl(...)an-confrontatie.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212369168
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar in het interview met Karl heeft Poetin verzekerd dat hij Europa niet zal aanvallen.
Net zoals hij in het verleden heeft verzekerd dat De Krim Oekraens is ... Ooh, wacht....
pi_212369333
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bangmakerij allemaal joh.
Uiteraard zegt de NAVO topman dat en begrijp me niet verkeerd, het is alleen maar goed dat er meer geld naar defensie gaat.
Maar dat de Russen een confrontatie met de NAVO aan gaan geloof ik niet.
Misschien wat proxy's in de Baltische staten.
pi_212369416
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bangmakerij allemaal joh.
Uiteraard zegt de NAVO topman dat en begrijp me niet verkeerd, het is alleen maar goed dat er meer geld naar defensie gaat.
Maar dat de Russen een confrontatie met de NAVO aan gaan geloof ik niet.
Misschien wat proxy's in de Baltische staten.
Baltische staten zijn NAVO.
pi_212369519
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Baltische staten zijn NAVO.
Ja dat weet ik, is al een tijdje zo.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 11:43:43 #59
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212369608
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja dat weet ik, is al een tijdje zo.
Dat maakt het dus geen proxy.
Onikaan ni ov dovah
pi_212369618
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat maakt het dus geen proxy.
Misschien moet je even opzoeken wat oorlog via proxy is.
pi_212369637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of kogel nu rechtstreeks komt of via een omweggetje, wat voor verschil maakt dat voor de voorbereiding van de Navo op een conflict met Rusland?
pi_212369676
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of kogel nu rechtstreeks komt of via een omweggetje, wat voor verschil maakt dat voor de voorbereiding van de Navo op een conflict met Rusland?
Omdat Rusland dan simpelweg niet bij het conflict betrokken is.
pi_212370047
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat Rusland dan simpelweg niet bij het conflict betrokken is.
Dus dan hoeven de Baltische staten zich niet te verdedigen of zo.

Echt een onbegrijpelijke logica.
pi_212370194
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus dan hoeven de Baltische staten zich niet te verdedigen of zo.

Echt een onbegrijpelijke logica.
Wie zegt dat de Baltische staten zich niet hoeven te verdedigen?

Dat jij het niet begrijpt is overduidelijk, dat hoef je niet te benadrukken.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:52:20 #65
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212370262
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als Rusland een conflict aangaat in de Baltische staten is dat direct met NAVO, zonder omweg.
Onikaan ni ov dovah
pi_212370295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Als Rusland een conflict aangaat in de Baltische staten is dat direct met NAVO, zonder omweg.
Niet als het via proxy gaat ;)
Dan is Rusland er niet bij betrokken.
Hetzelfde met bijvoorbeeld Afghanistan.
Zowel Rusland als de USA hebben geprobeerd het land te bezetten maar dat is niet gelukt.
Deels doordat Afghaanse strijders gefinancieerd, getraind en bewapend werden door Rusland en de USA.
Rusland en de USA waren niet direct met elkaar in conflict maar wel via proxy.
pi_212370750
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wie zegt dat de Baltische staten zich niet hoeven te verdedigen?

Dat jij het niet begrijpt is overduidelijk, dat hoef je niet te benadrukken.
Tja, dat suggereer jij.

Als Rusland via een andere partij een NAVO land aanvalt is er kennelijk niets aan de hand.
Dus NAVO hoeft daar geen rekening mee te houden.
Of zoiets.

Dat is nogal krom.
Of het nu Russische soldaten zijn die bijvoorbeeld Estland binnen vallen of Houti rebellen die stiekem door Rusland daarvoor betaald worden, in de praktijk maakt dat verder niet uit.
Estland zal zich moeten verdedigen en daarop voorbereid zijn.
En aangezien Estland lid is van de NAVO treft de dreiging van een proxy conflict ook de NAVO.
pi_212370760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zowel Rusland als de USA hebben geprobeerd het land te bezetten maar dat is niet gelukt.
Deels doordat Afghaanse strijders gefinancieerd, getraind en bewapend werden door Rusland en de USA.
Ze waren dus wel met elkaar in conflict.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 13:47:15 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212370817
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Slecht voorbeeld, gezien Afghanistan niet deel was van zo'n bondgenootschap. Als wie dan ook, direct of indirect, een conflict start in de Baltische staten is het een conflict met NAVO. En als Rusland dat indirect steunt zou dat ook goed mis kunnen lopen. De afgelopen jaren laat zien dat we hier maar beter op voorbereid kunnen zijn.
Onikaan ni ov dovah
pi_212371246
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 13:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dat suggereer jij.

Als Rusland via een andere partij een NAVO land aanvalt is er kennelijk niets aan de hand.
Of zoiets.

Dat is nogal krom.
Of het nu Russische soldaten zijn die bijvoorbeeld Estland binnen vallen of Houti rebellen die stiekem door Rusland daarvoor betaald worden, in de praktijk maakt dat verder niet uit.
En aangezien Estland lid is van de NAVO treft de dreiging van een proxy conflict ook de NAVO.
quote:
Tja, dat suggereer jij.
Dat doe ik helemaal niet, dat maak je er zelf van.
Laat anders maar een quote zien.

quote:
Of zoiets.
Waar zeg ik dat? Weer een quote graag.

quote:
Dat is nogal krom.
Dat klopt en dat heb ik ook nooit ontkent.
pi_212371254
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 13:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze waren dus wel met elkaar in conflict.
Wat snap je niet aan het woord 'direct'?

[ Bericht 4% gewijzigd door Candymannetje op 10-02-2024 14:45:33 ]
pi_212371271
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 13:47 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Slecht voorbeeld, gezien Afghanistan niet deel was van zo'n bondgenootschap. Als wie dan ook, direct of indirect, een conflict start in de Baltische staten is het een conflict met NAVO. En als Rusland dat indirect steunt zou dat ook goed mis kunnen lopen. De afgelopen jaren laat zien dat we hier maar beter op voorbereid kunnen zijn.
Of het nou een bondgenootschap is of niet veranderd niks aan de situatie.
Een directe oorlog tussen de NAVO en Rusland lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 15:19:34 #73
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212371690
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 14:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of het nou een bondgenootschap is of niet veranderd niks aan de situatie.
Een directe oorlog tussen de NAVO en Rusland lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Behalve indirect in de Baltische staten, schreef je net nog. Stel Belarus valt die landen aan, in opdracht van Rusland. Zodra Rusland hun actief gaat steunen in die oorlog is er toch echt een actief conflict tussen NAVO en Rusland.
Onikaan ni ov dovah
pi_212371732
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Behalve indirect in de Baltische staten, schreef je net nog. Stel Belarus valt die landen aan, in opdracht van Rusland. Zodra Rusland hun actief gaat steunen in die oorlog is er toch echt een actief conflict tussen NAVO en Rusland.
Nee, dan is er een direct conflict tussen de NAVO en Wit-Rusland.
Er zullen geen bommen door de NAVO op Rusland gegooid worden en Rusland gaat ook geen bommen op NAVO landen gooien.
pi_212371896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, dan is er een direct conflict tussen de NAVO en Wit-Rusland.
Er zullen geen bommen door de NAVO op Rusland gegooid worden en Rusland gaat ook geen bommen op NAVO landen gooien.
Maar Belarus wel in opdracht van Rusland.

Of Rusland nu zelf gooit, of dat via een ander doet, het resultaat voor degene die de bom op zijn dak krijgt is hetzelfde.
En dan is het van belang dat de NAVO sterk genoeg is om dat goed te kunnen ondervangen.
pi_212371938
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar Belarus wel in opdracht van Rusland.

Of Rusland nu zelf gooit, of dat via een ander doet, het resultaat voor degene die de bom op zijn dak krijgt is hetzelfde.
En dan is het van belang dat de NAVO sterk genoeg is om dat goed te kunnen ondervangen.
Of Rusland de opdracht geeft is niet van belang.
Zolang wit-Rusland de oorlog begint en Rusland niet actief mee doet d.m.v troepen sturen of dingen afvuren van Russisch grondgebied zijn ze niet actief betrokken bij de oorlog.

Uiteraard is het van belang dat de NAVO sterk genoeg is.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 16:15:39 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212372337
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zolang wit-Rusland de oorlog begint en Rusland niet actief mee doet d.m.v troepen sturen of dingen afvuren van Russisch grondgebied zijn ze niet actief betrokken bij de oorlog.

Daarom schreef ik ook specifiek actief mee doen.
Onikaan ni ov dovah
pi_212372363
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 15:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Als Belarus in opdracht van Rusland een NAVO land aanvalt is er een conflict met Rusland.
En Rusland kan daarmee bereiken dat er geen bommen op Russisch grondgebied terecht komen, voor de NAVO maakt het verder weinig uit.
De Navo wordt dankzij Rusland aangevallen en zal sterk genoeg moeten zijn om de aanval af te slaan.

Kortgezegd, de NAVO moet voorbereid zijn op een door Rusland gecreerd conflict.
pi_212372450
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als Belarus in opdracht van Rusland een NAVO land aanvalt is er een conflict met Rusland.
En Rusland kan daarmee bereiken dat er geen bommen op Russisch grondgebied terecht komen, voor de NAVO maakt het verder weinig uit.
De Navo wordt dankzij Rusland aangevallen en zal sterk genoeg moeten zijn om de aanval af te slaan.

Kortgezegd, de NAVO moet voorbereid zijn op een door Rusland gecreerd conflict.
Dus geen directe oorlog met Rusland.
Dus na veel onzinnig gelul komen we allebei tot dezelfde conclusie.
pi_212372707
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Daarom schreef ik ook specifiek actief mee doen.
Als ze actief mee gaan doen dmv troepen te sturen of raketten afvuren vanaf Russisch grondgebied zijn we in oorlog met Rusland.
pi_212372930
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus geen directe oorlog met Rusland.
Dus na veel onzinnig gelul komen we allebei tot dezelfde conclusie.
Ja, omdat jij loopt te kniesoren.

Terwijl je kennelijk op hetzelfde uit komt.
pi_212372933
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als ze actief mee gaan doen dmv troepen te sturen of raketten afvuren vanaf Russisch grondgebied zijn we in oorlog met Rusland.
Ook by proxy zijn we in oorlog met Rusland.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 17:05:14 #83
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212372990
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 16:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is wat ik zeg ja...
Onikaan ni ov dovah
pi_212373147
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook by proxy zijn we in oorlog met Rusland.
Feitelijk onjuist.
pi_212373247
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Feitelijk onjuist.
Je hebt als voorbeeld dat Belarus in opdracht van Rusland een NAVO land aanvalt.

Dan zijn we by proxy in oorlog met Rusland.
pi_212373910
twitter

is dit echt?
pi_212373932
En ik maar denken dat de Russen de mongolen zijn in deze kwestie.
pi_212373979
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt als voorbeeld dat Belarus in opdracht van Rusland een NAVO land aanvalt.

Dan zijn we by proxy in oorlog met Rusland.
O ja, dat klopt wel ja.
Maar dat zijn we eigenlijk nu ook al.
pi_212374281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 18:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
is dit echt?
quote:
[ twitter ]
is dit echt?
Afkomstig van een Rus die vanuit het Russische consulaat in Sidney uitzendingen maakt voor propaganda kanaal Sputnik...

Wat denk je zelf...
pi_212374286
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 18:42 schreef Questular het volgende:
En ik maar denken dat de Russen de mongolen zijn in deze kwestie.
Wat deed je twijfelen?
pi_212374349
quote:
[ twitter ]
is dit echt?
Ik heb daar wel vaker filmpjes van voorbij zien komen.
Ook dat ze ongewapend in de loopgraven zaten.
Geen idee of het echt is, ben er niet bij geweest maar zou goed kunnen.
pi_212374488
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 19:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Afkomstig van een Rus die vanuit het Russische consulaat in Sidney uitzendingen maakt voor propaganda kanaal Sputnik...

Wat denk je zelf...
Dat wil niet zeggen dat het nep is. Dat is een aanname.
pi_212374877
-artikel achter een paywall-

Heb je een openbare bron voor dit artikel? Dan graag dat linken. :)

[ Bericht 89% gewijzigd door loveyoulongtime op 10-02-2024 20:38:16 ]
pi_212375021
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 20:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

quote:

[..]

Zelensky pakt het anders aan dan die Belg het zou doen, ergo: Zelensky is een dictator die enkel voor zichzelf gaat.
pi_212375633
Ik bedoel het echt niet flauw, maar kunnen we linkjes die achter een paywall zitten achterwege laten. Voor de discussie moet iedereen ook alle info kunnen lezen ook zonder abonnement ofzo.. En dan geen paywall omzeilende links plaatsen want daar kunnen we als forum gezeik mee krijgen i.v.m. copyrights en shit.
Lach met een schone bips
pi_212375674
quote:
-artikel achter een paywall-

Heb je een openbare bron voor dit artikel? Dan graag dat linken. :)
Laat dan gewoon titel/intro staan? Was genoeg zeggend. :+
pi_212375688
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 20:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Zelensky pakt het anders aan dan die Belg het zou doen, ergo: Zelensky is een dictator die enkel voor zichzelf gaat.
Belg zegt dingen die wantie niet leuk vind.
Ergo:Belg is stom.
pi_212375707
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 20:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Laat dan gewoon titel/intro staan? Was genoeg zeggend. :+
Gelijke monniken gelijke kappen :)

Dus ik doe hetzelfde bij al dat soort berichten :) (wanneer ik het zie dan)
Lach met een schone bips
pi_212375752
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 20:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd, maar dat staat niet in je citaat.
pi_212375764
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 20:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nog steeds stem ik voor Uncle ipv Ollongren :)
Lach met een schone bips
pi_212375964
quote:
. Hebben we ons vergist in Zelensky en is hij toch iemand die enkel voor zichzelf rijdt?

Zou het kunnen dat we ons hebben vergist in Volodymyr Zelensky? Dat het Oekraense staatshoofd niet de held is die we in hem zagen, maar alleen maar rijdt voor zichzelf? Hij wekt die schijn nu hij zijn legerleider heeft ontslagen en dat straks wellicht ook doet met zijn premier. Is Zelensky eigenlijk een kleine dictator?
Belgische krant, rest van artikel is betalend dus geen link.
pi_212376393
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 20:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Belgische krant, rest van artikel is betalend dus geen link.
Klein is ie in ieder geval wel :) Maar zie inderdaad ook her en der meer info opduiken dat hij niet totaal alleen met de belangen van de bevolking an sich bezig is.. Maar riepen we dat 2 jaar geleden niet al?

Dat die oorlog kut is en moet stoppen ja, maar in snap wel de gedachten van veel mensen over Zelensky.. Je kan soms een gevoel bij iemand hebben waarbij je denkt "dit klopt niet"..
Lach met een schone bips
pi_212376553
Belangen van de bevolking zijn subjectief. Dat "we" Zelensky een held zouden vinden vind ik ook een rare aanname. Wat een dom krantje.
Conscience do cost.
pi_212376597
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Klein is ie in ieder geval wel :) Maar zie inderdaad ook her en der meer info opduiken dat hij niet totaal alleen met de belangen van de bevolking an sich bezig is.. Maar riepen we dat 2 jaar geleden niet al?

Dat die oorlog kut is en moet stoppen ja, maar in snap wel de gedachten van veel mensen over Zelensky.. Je kan soms een gevoel bij iemand hebben waarbij je denkt "dit klopt niet"..
Welk belang heeft de bevolking bij het winnen van de oorlog door Rusland?
pi_212376616
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welk belang heeft de bevolking bij het winnen van de oorlog door Rusland?
Mijn reactie was meer gericht op welke belangen hij voor zichzelf ziet.
Lach met een schone bips
pi_212376653
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:12 schreef ems. het volgende:
Belangen van de bevolking zijn subjectief. Dat "we" Zelensky een held zouden vinden vind ik ook een rare aanname. Wat een dom krantje.
Net zoals dat het ook "onze oorlog" zou zijn.
Even dom
pi_212376742
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Even dom
Stuur een klacht naar degene die dat meent, zou ik zeggen! Dat iemand dat zegt maakt natuurlijk niet dat zoiets breed gedragen wordt.
Conscience do cost.
pi_212376751
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je omschrijving is nogal vaag.
Niemand is alleen maar in het belang van een ander bezig. Dus ook Zelensky niet.
Maar welk persoonlijk belang van hem is dermate strijdig met het landsbelang dat je denkt, dit klopt niet?
pi_212376803
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:12 schreef ems. het volgende:
Helden mogen tegenwoordig niet meer he.
Zodra iemand mogelijk een held is wordt er alles aan gedaan om die status te ondermijnen.
pi_212376817
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:20 schreef ems. het volgende:

[..]
Stuur een klacht naar degene die dat meent, zou ik zeggen! Dat iemand dat zegt maakt natuurlijk niet dat zoiets breed gedragen wordt.
Goh al die westerse leiders, kranten en hun volgelingen op forums.
Iets teveel werk, ik pas :P
pi_212376857
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je omschrijving is nogal vaag.
Niemand is alleen maar in het belang van een ander bezig. Dus ook Zelensky niet.
Maar welk persoonlijk belang van hem is dermate strijdig met het landsbelang dat je denkt, dit klopt niet?
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Helden mogen tegenwoordig niet meer he.
Zodra iemand mogelijk een held is wordt er alles aan gedaan om die status te ondermijnen.
Nou ja eigenlijk beantwoord je de vraag die je aan me stelde zelf al hiermee :)

Niks tegen helden persoonlijk trouwens, maar soms, heel soms.. En laat de toekomst mijn ongelijk bewijzen.
Lach met een schone bips
pi_212376908
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Goh al die westerse leiders, kranten en hun volgelingen op forums.
Iets teveel werk, ik pas :P
Waarom luister je dan zo erg naar ze, lees je al die kranten en lig je aan de lippen van die volgelingen? Ik heb nou nooit last daarvan :P
Conscience do cost.
pi_212376963
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:27 schreef ems. het volgende:

[..]
Waarom luister je dan zo erg naar ze, lees je al die kranten en lig je aan de lippen van die volgelingen? Ik heb nou nooit last daarvan :P
Komt omdat jij alleen de fabeltjeskrant kijkt :+

I know slechte grap :P
Lach met een schone bips
pi_212378143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Even dom
Net zoals mensen die nu ineens nationalisme gaan toejuichen terwijl ze het voor de oorlog een bedreiging voor de maatschappij vonden.
pi_212378787
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 22:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Net zoals mensen die nu ineens nationalisme gaan toejuichen terwijl ze het voor de oorlog een bedreiging voor de maatschappij vonden.
Of mensen die net doen alsof ze tegen de invasie zijn, maar ondertussen enkel pro Russische opvattingen posten...
pi_212378891
Ik ga serietje kijken... Be nice gappies :)
Lach met een schone bips
pi_212379039
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 22:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik ga serietje kijken... Be nice gappies :)
Welke?
pi_212379415
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Toen de huurmoordenaars letterlijk op zoek waren naar Zelensky, hij ingesloten dreigde te raken en de mogelijk kreeg aangeboden om naar het buitenland te vluchten besloot Zelensky te blijven in Kiev en te vechten.

Er zijn best punten van Zelensky waarop je kritiek kan hebben, maar hem verwijten dat hij handeld in eigenbelang is daar niet 1 van.
pi_212379735
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 23:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Welke?
Nou omdat je het vraagt, zit the underdoggs te kijken... Man wat weer een kutflim, maar heb moeite om niet af te kijken van films...
Lach met een schone bips
pi_212379783
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 22:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of mensen die net doen alsof ze tegen de invasie zijn, maar ondertussen enkel pro Russische opvattingen posten...
Tegen de invasie zijn wordt door sommigen opgevat als pro Kremlin praat.
pi_212380143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 23:32 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou omdat je het vraagt, zit the underdoggs te kijken... Man wat weer een kutflim, maar heb moeite om niet af te kijken van films...
Shooter al gezien?
  zondag 11 februari 2024 @ 00:04:55 #122
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212380330
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 23:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Shooter al gezien?
Serie of film? Film was toch met Mark Wahlberg? Die heb ik wel gezien long ago..... Maar de huidige film is zooooo slecht dat ik tussendoor dus hier peek a boo doe _O- Echt alles met Snoop Dog in een film is wel echt kut. Begint wel echt zijn eigen film topic te verdienen _O_
Lach met een schone bips
pi_212382417
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Toen de huurmoordenaars letterlijk op zoek waren naar Zelensky, hij ingesloten dreigde te raken en de mogelijk kreeg aangeboden om naar het buitenland te vluchten
draait deze nog op Netflix? Klinkt spannend zeg.
quote:
besloot Zelensky te blijven in Kiev en te vechten.
Hij besloot te vechten :?
Je bedoelt “hij koos voor oorlog (want ging hulp krijgen) ipv diplomatieke oplossing en besloot duizenden anderen de dood in te jagen in een oorlog waarvan enkele dombo’s dachten deze te kunnen winnen. Nee zelfs dat niet, gewoon Rusland wat verzwakken in het voordeel van de VS.
Ja stoer seg

En helden doen zelf heldhaftige daden, niet anderen de dood injagen.
pi_212382467
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
draait deze nog op Netflix? Klinkt spannend zeg.
[..]
Hij besloot te vechten :?
Je bedoelt “hij koos voor oorlog (want ging hulp krijgen) ipv diplomatieke oplossing en besloot duizenden anderen de dood in te jagen in een oorlog waarvan enkele dombo’s dachten deze te kunnen winnen. Nee zelfs dat niet, gewoon Rusland wat verzwakken in het voordeel van de VS.
Ja stoer seg

En helden doen zelf heldhaftige daden, niet anderen de dood injagen.
Vertel, wat voor diplomatieke oplossing was er toen Poetin bezig was met de opmars naar Kyiv, met als doel Oekrane in een Russische oblast te veranderen.
Zelfs in het laatste interview hield Poetin een lang monoloog ver dat Oekrane geen land is.
pi_212382493
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vertel, wat voor diplomatieke oplossing was er toen Poetin bezig was met de opmars naar Kyiv, met als doel Oekrane in een Russische oblast te veranderen.
Zelfs in het laatste interview hield Poetin een lang monoloog ver dat Oekrane geen land is.
Hier staan er zat: https://nl.m.wikipedia.or(...)ndelingen_sinds_2022
pi_212382533
quote:
Ja kiezen voor een diplomatieke oplossing is waanzin als je evengoed kan kiezen voor oorlog om daarmee dubbel zoveel te verliezen, je land economisch te kelderen, je bevolking uit te dunnen door dood en vluchten naar buitenland enz
En je wordt nog es als held bejubeld.
Begrijpelijke keuze zou ik zeggen.
pi_212382540
quote:
Bij de eerste ronde moest Oekrane capituleren..

Dat is natuurlijk de beste oplossing, want dan was Oekrane een Russische oblast geworden.
Dat is de gewenste uitkomst.
pi_212382570
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja kiezen voor een diplomatieke oplossing is waanzin als je evengoed kan kiezen voor oorlog om daarmee dubbel zoveel te verliezen, je land economisch te kelderen, je bevolking uit te dunnen door dood en vluchten naar buitenland enz
Tja, het leuke is juist dat niemand Rusland gewoon oproept om met deze oorlog te stoppen.
Het is altijd Oekrane die schuld draagt aan de oorlog.

Hadden ze maar moeten capituleren, ipv het land te verdedigen...

Ik vraag me af wat het Oekraense volk misdaan heeft om op zo'n manier behandeld te worden.
pi_212382586
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij de eerste ronde moest Oekrane capituleren..

Dat is natuurlijk de beste oplossing, want dan was Oekrane een Russische oblast geworden.
Dat is de gewenste uitkomst.
In het begin was de enige eis dat ze geen lid van de NAVO zouden worden.
pi_212382739
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In het begin was de enige eis dat ze geen lid van de NAVO zouden worden.
En waarom is dat nu niet meer de enige eis?

En geloof je werkelijk dat Poetin Oekrane had verlaten als Oekrane dat had beloofd?

Wat consistent is bij Poetin tussen de Speech vlak voor de invasie en het laatste interview is dat Oekrane volgens hem Russisch is.

En Oost Oekrane annexeren, inclusief delen die niet in Russische handen zijn, komt niet echt over als een gewapend conflict over alleen het lidmaatschap van de NAVO.
pi_212382755
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
En waarom is dat nu niet meer de enige eis?

En geloof je werkelijk dat Poetin Oekrane had verlaten als Oekrane dat had beloofd?

Wat consistent is bij Poetin tussen de Speech vlak voor de invasie en het laatste interview is dat Oekrane volgens hem Russisch is.

En Oost Oekrane annexeren, inclusief delen die niet in Russische handen zijn, komt niet echt over als een gewapend conflict over alleen het lidmaatschap van de NAVO.
Ja ik geloof wel dat hij zich had terug getrokken destijds.
Nu gaat hij zich niet meer terig trekken en de geannexeerde gebieden gaat hij ook niet meer terug geven.
Daar voor is het nu te ver gescaleerd.

Hoe langer de oorlog duurt hoe meer grondgebied Oekrane gaat kwijt raken en hoe meer mensen onnodig sterven.

Eigenlijk is alle ellende begonnen toen Bush zo nodig wilde dat Oekrane bij de NAVO kwam.
Die vent heeft me een partij ellende veroorzaakt.
Niet alleen in oost-Europa maar ook in het midden-Oosten.
pi_212382851
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ik geloof wel dat hij zich had terug getrokken destijds.
Nu gaat hij zich niet meer terig trekken en de geannexeerde gebieden gaat hij ook niet meer terug geven.
Daar voor is het nu te ver gescaleerd.

Hoe langer de oorlog duurt hoe meer grondgebied Oekrane gaat kwijt raken en hoe meer mensen onnodig sterven.

Eigenlijk is alle ellende begonnen toen Bush zo nodig wilde dat Oekrane bij de NAVO kwam.
Die vent heeft me een partij ellende veroorzaakt.
Niet alleen in oost-Europa maar ook in het midden-Oosten.
Bush kan van alles willen, voor NAVO lidmaatschap is een unanieme goedkeuring nodig.

Bovendien bepaalt Oekrane zelf of ze lid willen worden, en niet een Amerikaanse president uit het verleden.

Anyway, mijn punt is bevestigd, Rusland heeft kennelijk het recht om met militair geweld zijn wil op te leggen aan Oekrane, en dat militaire geweld steeds verder op te voeren als Oekrane zich niet overgeeft.

Ik vind dat een heel bijzondere gedachtengang.

En het nog bijzonderder als tegelijkertijd wordt gesteld dat Rusland geen bedreiging vormt voor Europa..

Tuurlijk, zolang Europa doet wat Rusland wil niet nee....
pi_212382906
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bush kan van alles willen, voor NAVO lidmaatschap is een unanieme goedkeuring nodig.

Bovendien bepaalt Oekrane zelf of ze lid willen worden, en niet een Amerikaanse president uit het verleden.

Anyway, mijn punt is bevestigd, Rusland heeft kennelijk het recht om met militair geweld zijn wil op te leggen aan Oekrane, en dat militaire geweld steeds verder op te voeren als Oekrane zich niet overgeeft.

Ik vind dat een heel bijzondere gedachtengang.

En het nog bijzonderder als tegelijkertijd wordt gesteld dat Rusland geen bedreiging vormt voor Europa..

Tuurlijk, zolang Europa doet wat Rusland wil niet nee....
Je snapt niet hoe het werkt h.
Uiteindelijk is het de USA die beslist.
Op papier hebben alle leden evenveel te zeggen maar de realiteit is anders.
De USA is een dusdanig zwaargewicht waar andere landen van afhankelijk zijn dus die zullen vroeg of laat altijd zwichten onder druk van de USA.

En wie zegt nou weer dat Rusland het recht heeft om militair geweld te gebruiken tegen Oekrane.
Dat zegt helemaal niemand.
Kap nou eens met mensen woorden in de mond te leggen, dat begint echt vervelend te worden en draagt niks bij aan de discussie.

Rusland is ook geen bedreiging voor Europa.
Het enige wat ze wilde is een gedemilitariseerde zone tussen Rusland en de NAVO.
pi_212383240
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je snapt niet hoe het werkt h.
Uiteindelijk is het de USA die beslist.
Blijkbaar niet, want in 2008 besliste de VS dat Oekraene lid mag worden, en Frankrijk en Duitsland hebben dat tegen gehouden..

En anno nu ligt Turkije dwars.
De NAVO heeft geen middelen om dat te omzeilen.

quote:
Op papier hebben alle leden evenveel te zeggen maar de realiteit is anders.
De USA is een dusdanig zwaargewicht waar andere landen van afhankelijk zijn dus die zullen vroeg of laat altijd zwichten onder druk van de USA.
Toch is Oekraene nog steeds geen lid.

Dit speelt al vanaf 1992.

quote:
En wie zegt nou weer dat Rusland het recht heeft om militair geweld te gebruiken tegen Oekrane.
Dat zegt helemaal niemand.
Waarom worden dan alle pijlen gericht op Oekrane die zogenaamd niet meewerkt aan de capitulatie?

quote:
Kap nou eens met mensen woorden in de mond te leggen, dat begint echt vervelend te worden en draagt niks bij aan de discussie.

Rusland is ook geen bedreiging voor Europa.
Het enige wat ze wilde is een gedemilitariseerde zone tussen Rusland en de NAVO.
En Rusland dwingt dat militair af en voert oorlog in een Europees land.

Heeft Rusland dat recht?

Moet Oekrane dansen naar de pijpen van Poetin?
pi_212383371
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Blijkbaar niet, want in 2008 besliste de VS dat Oekraene lid mag worden, en Frankrijk en Duitsland hebben dat tegen gehouden..

En anno nu ligt Turkije dwars.
De NAVO heeft geen middelen om dat te omzeilen.
[..]
Toch is Oekraene nog steeds geen lid.

Dit speelt al vanaf 1992.
[..]
Waarom worden dan alle pijlen gericht op Oekrane die zogenaamd niet meewerkt aan de capitulatie?
[..]
En Rusland dwingt dat militair af en voert oorlog in een Europees land.

Heeft Rusland dat recht?

Moet Oekrane dansen naar de pijpen van Poetin?
Echt alles wat jij hier zegt heb ik al beantwoord.
Ik ga er geen tijd meer in steken.
pi_212383451
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja het is gewoon rondjes draaien.
Dat krijg je ntl als iemand gewoon post om gewoon tegendraads te doen.
pi_212383556
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja het is gewoon rondjes draaien.
Dat krijg je ntl als iemand gewoon post om gewoon tegendraads te doen.
Als ik me weer een keer ernstig verveel of ziek op bed lig zal ik hem wel weer als entertainment gebruiken :P
De komende tijd heb ik het druk zat, moet me voorbereiden op wedstrijd.
pi_212383607
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Antwoorden die niet aansluiten op de realiteit.
De realiteit is dat Oekraene nog steeds geen lid is van de NAVO, ondanks dat Amerika dat graag wil.

En jij zegt dat Amerika bepaalt wat de NAVO doet, door middel van druk uitoefenen op andere lidstaten.

Dus dat klopt niet.

Daarnaast heeft Rusland niet het recht om militair zijn zin op te leggen aan Oekrane, en dat steeds verder te escaleren als Oekrane zich verdedigt en niet capituleert.

Waar ik over val is dat er alleen naar Oekrane wordt gekeken. En niet naar Rusland.

Er wordt gesuggereerd dat men kritisch naar beide partijen kijkt, maar in de reacties is dat niet te merken.

En dat is verder prima hoor, je mag anti Oekrane zijn, Pro Rusland of geen partij kiezen.
pi_212385462
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als ik me weer een keer ernstig verveel of ziek op bed lig zal ik hem wel weer als entertainment gebruiken :P
De komende tijd heb ik het druk zat, moet me voorbereiden op wedstrijd.
De bekende tendens hier :)
pi_212385483
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:52 schreef Questular het volgende:

[..]
De bekende tendens hier :)
Jep in 2 richtingen :)
pi_212386000
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep in 2 richtingen :)
Fijn dat je het toegeeft.
pi_212386002
quote:

[..]
Wat lul je? Als Duitsland Nederland aanvalt, omdat Duitsland vindt dat Nederland geen echt land is, laat jij je ook meteen in je reet nemen en sta je Gelderland maar af?
pi_212386347
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Wat lul je? Als Duitsland Nederland aanvalt, omdat Duitsland vindt dat Nederland geen echt land is, laat jij je ook meteen in je reet nemen en sta je Gelderland maar af?
Lekker niveautje weer hoor :')
pi_212386722
quote:
Nile Gardiner, Director of The Heritage Foundation’s Margaret Thatcher Center for Freedom, tells the Daily Express US that Putin is a "dangerous man" who will want Russian forces to "massacre" people across Europe.

He said: "Putin just comes across as a thug really. Putin is just a tyrant, dictator, and a bully. It is evident that he lives in his own delusional world.

"He is a hated and reviled figure. He sounds completely deranged in this interview.
https://www.the-express.c(...)son-interview-russia

Zou die "expert" dat nou zelf ook echt geloven of zegt hij dat alleen maar als propaganda.
Toch geen weldenkend mens die zo iets gelooft?
Of zou het satire zijn?
pi_212387025
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:50 schreef Questular het volgende:

[..]
Fijn dat je het toegeeft.
Jij ook
pi_212387092
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja daar ga ik niet eens op in :')
pi_212387258
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Zou die "expert" dat nou zelf ook echt geloven of zegt hij dat alleen maar als propaganda.
Of zou het satire zijn?
Hij geeft z'n mening aan de hand van een interview. Niets meer, niets minder.
Conscience do cost.
pi_212387728
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Beetje het niveau ‘dan zal ik hem weer als entertainment gebruiken’ ?
pi_212388068
quote:
8s.gif Op zondag 11 februari 2024 15:31 schreef ems. het volgende:

[..]
Hij geeft z'n mening aan de hand van een interview. Niets meer, niets minder.
Voor de rest weinig "expert" aan...
pi_212388095
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Voor de rest weinig "expert" aan...
Sowieso een lege term. Ikzelf ben toevallig wel expert trouwens.
Conscience do cost.
pi_212388208
quote:

[..]
Nou, als we Gelderland verdedigen, dan is het onze schuld dat er slachtoffers vallen.
Hadden we maar moeten capituleren...
pi_212388282
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Of zou het satire zijn?
Hij heeft wel een punt dat Poetin in januari zei Oekrane niet aan te vallen, en in februari Oekrane aanviel.

Maar dat komt door Bush denk ik.
pi_212389731
quote:

[..]
Als Nederland Gelderland af zou staan zou niemand daar wat van merken.
  zondag 11 februari 2024 @ 23:10:00 #154
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212394516
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Zou afhankelijk van de timing wel pijnlijk kunnen zijn op sport gebied ;)
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 februari 2024 @ 09:48:06 #155
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212397362
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ik wel mijn familie woont daar.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_212397394
quote:
Nederlandse industrie profiteert van groeiende spanningen
Door de oorlog in Oekrane en de groeiende onrust in de wereld besteden Europese landen weer meer geld aan defensie. Nederlandse bedrijven in de bijbehorende industrie, zoals scheepsbouwers en radarfabrikanten, profiteren daarvan. "We hebben dertig jaar lang bezuinigd op defensie en de defensie-industrie", zegt Job van Harmelen, woordvoerder van Thales Nederland. Maar inmiddels zijn we volgens hem 'wakker geworden' en is het tij gekeerd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)groeiende-spanningen
pi_212397656
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goed nieuws *O*
pi_212397665
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:48 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik wel mijn familie woont daar.
Die kun je dan in Duitsland bezoeken :)
  maandag 12 februari 2024 @ 10:19:22 #159
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212397698
quote:

[..]
Prima, stel je gaat met Poetin om tafel zitten.
Wat denk je wat er van komt..
Plus hoe kan je garanderen dat Rusland niet weer een belofte breekt?
pi_212397908
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:19 schreef theguyver het volgende:

[..]
Plus hoe kan je garanderen dat Rusland niet weer een belofte breekt?
Nou, Poetin zal voorstellen dat als Oekrane zich over geeft, alle wapens inlevert en alle banden met de NAVO verbreekt, Rusland Oekrane verder met rust zal laten..
pi_212398193
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:19 schreef theguyver het volgende:

[..]

Kop koffie en stukje taart?
pi_212398342
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bosje bloemen er bij?
  maandag 12 februari 2024 @ 11:33:06 #163
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212398503
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, Poetin zal voorstellen dat als Oekrane zich over geeft, alle wapens inlevert en alle banden met de NAVO verbreekt, Rusland Oekrane verder met rust zal laten..
Oh en alles en iedereen wat zij beschouwen als nazi uit de wegruimen.. zoals hij al zei in zijn 2 uur lang durende fake history les.
  maandag 12 februari 2024 @ 11:33:37 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212398508
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wie ruimt het lijkt op dan?
pi_212398554
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh en alles en iedereen wat zij beschouwen als nazi uit de wegruimen.. zoals hij al zei in zijn 2 uur lang durende fake history les.
Hij zal ook wel moeten natuurlijk.
Als hij tegen z'n bevolking zegt dat het om nazi's enzo gaat dan kan hij niet tegen Tucker zeggen dat het om geopolitieke belangen gaat.
pi_212398589
Inderdaad, als je eenmaal aan het liegen bent moet je dat natuurlijk wel doorzetten.
pi_212398600
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wie ruimt het lijkt op dan?
Waar lijkt het op :?
pi_212398621
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:44 schreef Questular het volgende:
Inderdaad, als je eenmaal aan het liegen bent moet je dat natuurlijk wel doorzetten.
Exact, nooit toegeven dat je gelogen hebt.
Kost je de kop.
pi_212398634
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:44 schreef Questular het volgende:
Waarom zou Tucker liegen?
pi_212398679
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Exact, nooit toegeven dat je gelogen hebt.
Kost je de kop.
Wsl daarom dat menig westers leider zo snel met een statement boven water kwam na het Putin interview
:+
Vooral Boris :')
pi_212398741
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als hij tegen z'n bevolking zegt dat het om nazi's enzo gaat dan kan hij niet tegen Tucker zeggen dat het om geopolitieke belangen gaat.
Het ging om de NAVO, dus dat kan hij natuurlijk gewoon zeggen.
pi_212398765
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Omdat dat geld oplevert.
  maandag 12 februari 2024 @ 12:07:40 #173
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212398825
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De eerste ander half uur was een mislukte geschiedenis les.. ik zat klaar met popcorn en bier en was bar slecht want dit ingestudeerde stukje had nogal wat geschiedenis wat expres ontbrak ... Ik snap nu ook waarom Trump en Poetin zo go d kunnen vinden met elkaar.
  maandag 12 februari 2024 @ 12:08:39 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212398839
quote:

[..]
Daar heeft hij een hele carrire van gemaakt joh :)
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 februari 2024 @ 12:09:16 #175
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212398846
quote:

[..]
Omdat ie daar best goed in was.. tot het een keer mis ging en het fox 700miljoen koste.

Grappig was wel dat Tucker er af en toe nog probeerde wat van te maken..
Maar faalde hard.

De kop van Tucker voor het eerste uur spreekt boekdelen.
pi_212399013
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:09 schreef theguyver het volgende:
De kop van Tucker voor het eerste uur spreekt boekdelen.
Ik vind Elensky zijn kop ook alt grappig, maar dat heeft voor de rest weinig toegevoegde waarde.
  maandag 12 februari 2024 @ 12:28:34 #177
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212399031
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik vind Elensky zijn kop ook alt grappig, maar dat heeft voor de rest weinig toegevoegde waarde.
Wie is dat?
En ik bedoelde meer de uitdrukking die Tucker maakte.. van waar gaat dit over..
pi_212399048
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wsl daarom dat menig westers leider zo snel met een statement boven water kwam na het Putin interview
Vooral Boris :')
Precies ja.
Die zien nu dat hun leugens doorgeprikt worden.
En ook die gaan niet toegeven dat ze de bevolking voor de gek houden.
Gewoon zeggen dat de ander liegt.
Daar zijn ze goed in.
Een ander beschuldigen van hetgeen je zelf doet.
pi_212399065
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wie is dat?
En ik bedoelde meer de uitdrukking die Tucker maakte.. van waar gaat dit over..
Kan moeilijk zijn naam schrijven beginnend met het overwinningsteken van Rusland.
pi_212399205
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Precies ja.
Die zien nu dat hun leugens doorgeprikt worden.
En ook die gaan niet toegeven dat ze de bevolking voor de gek houden.
Gewoon zeggen dat de ander liegt.
Daar zijn ze goed in.
Een ander beschuldigen van hetgeen je zelf doet.
Het interview is massaal bekeken. Zal bij velen toch een zaadje van twijfel geplant hebben over de geloofwaardigheid van de westerse leiders en media.
  maandag 12 februari 2024 @ 12:45:07 #181
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212399233
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kan moeilijk zijn naam schrijven beginnend met het overwinningsteken van Rusland.
Kan prima hoor.
  maandag 12 februari 2024 @ 12:46:04 #182
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212399240
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het interview is massaal bekeken. Zal bij velen toch een zaadje van twijfel geplant hebben over de geloofwaardigheid van de westerse leiders en media.
Jup, die komen er een stuk beter vanaf dan Poetin.
pi_212399452
twitter

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 12-02-2024 13:10:37 ]
pi_212399523
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Jup, die komen er een stuk beter vanaf dan Poetin.
Vandaar al die ontslagen in het medialandschap.

Media Companies Have Slashed Over 20,000 Jobs In 2023
pi_212399645
quote:
Daar zal geen westerse leider op reageren, want hun leugens zijn nu doorgeprikt...

Of zoiets.
pi_212400096
quote:

[..]
En waarom denk je dat?
pi_212400160
quote:

[..]
Amper denk ik. Het was voor iedereen van te voren al lang duidelijk voor welk publiek dit "interview" gemaakt is; namelijk voor MAGA-isten en wappies. Twee groepen die toch al veel te diep in de complotfuik zitten.
pi_212400164
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:08 schreef Questular het volgende:

[..]
En waarom denk je dat?
De wens was de vader van de gedachte waarschijnlijk.
  maandag 12 februari 2024 @ 14:18:44 #189
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212400222
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Amper denk ik. Het was voor iedereen van te voren al lang duidelijk voor welk publiek dit "interview" gemaakt is; namelijk voor MAGA-isten en wappies. Twee groepen die toch al veel te diep in de complotfuik zitten.
Ja maar veel dingen probeerde Tucker nog aan te halen maar Poetin gaf er veelal geen of een heerlijk wazig antwoord op.
Of precies het tegenovergestelde van wat hij had gehoopt.

Maar goed ik vraag me af wanneer Mongoli zijn claim op Rusland gooit.
  maandag 12 februari 2024 @ 14:31:54 #190
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212400351
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 13:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Vandaar al die ontslagen in het medialandschap.

Media Companies Have Slashed Over 20,000 Jobs In 2023
Nee als je even goed leest welke media die ontslagen vandaan komen.
Kan je beter de bedrijven zoals Warner Bros Discovery and Disney vragen waarom ze liever veel troep maken dan kwaliteit.
pi_212400377
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja maar veel dingen probeerde Tucker nog aan te halen maar Poetin gaf er veelal geen of een heerlijk wazig antwoord op.
Of precies het tegenovergestelde van wat hij had gehoopt.

Maar goed ik vraag me af wanneer Mongoli zijn claim op Rusland gooit.
Denken een historische claim te hebben en die uitvoeren zijn ook twee verschillende dingen.

Zo'n beetje heel het Europese lappen deken is tot stand gekomen door dat soort claims. :+ Met hier en daar wat extra gesnij na grote conflicten
pi_212400418
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:31 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee als je even goed leest welke media die ontslagen vandaan komen.
Kan je beter de bedrijven zoals Warner Bros Discovery and Disney vragen waarom ze liever veel troep maken dan kwaliteit.
Onder andere minder subscribers. De conclusie die ik zelf trek is dat ze te veel propaganda en woke verspreiden.
pi_212400447
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Onder andere minder subscribers. De conclusie die ik zelf trek is dat ze te veel propaganda en woke verspreiden.
Je draait het dus naar je eigen straatje toe...
  maandag 12 februari 2024 @ 15:04:59 #196
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212400718
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Denken een historische claim te hebben en die uitvoeren zijn ook twee verschillende dingen.

Zo'n beetje heel het Europese lappen deken is tot stand gekomen door dat soort claims. :+ Met hier en daar wat extra gesnij na grote conflicten
Conclusie de claim die Poetin dus maakt is onzin.
En leugen nummer 1 kwam na zijn eerste zin al ik kan het in een halve minuut uitleggen wat bijna 2 uur duurde..
  maandag 12 februari 2024 @ 15:05:49 #197
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212400742
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Zei ik troep!
pi_212401198
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 15:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
Conclusie de claim die Poetin dus maakt is onzin.
En leugen nummer 1 kwam na zijn eerste zin al ik kan het in een halve minuut uitleggen wat bijna 2 uur duurde..
goh, je moet niet geloven wat Putin zegt
tis wat
  Forum Admin maandag 12 februari 2024 @ 16:00:19 #199
pi_212401388
quote:

[..]
Om de redenen kunnen we gissen, feit is w dat hij er voor ontslagen is bij fox nadat hij schoorvoetend heeft moeten toegeven dat 'ie had gelogen.
pi_212401697
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Om de redenen kunnen we gissen, feit is w dat hij er voor ontslagen is bij fox nadat hij schoorvoetend heeft moeten toegeven dat 'ie had gelogen.
Zegt ntl niks over dit interview.
Opvallend dat hier gezegd wordt dat hij daar liegt terwijl hij enkel vragen stelt.
pi_212401758
quote:

[..]
geen idee, ik het nl over Putin en niet over hem.
  Forum Admin maandag 12 februari 2024 @ 16:43:49 #202
pi_212401766
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Opvallend dat hier gezegd wordt dat hij daar liegt terwijl hij enkel vragen stelt.
Oh nee tijdens het interview niet. Alleen is zijn staat van dienst niet zo zuiver dus wordt er getwijfeld aan zijn beweegredenen en verslaggeving.
pi_212401796
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:42 schreef Questular het volgende:

[..]
geen idee, ik het nl over Putin en niet over hem.
Ik kijk al uit naar een 2 uur durend interview met Biden
:)
pi_212401921
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik kijk al uit naar een 2 uur durend interview met Biden
:)
Ik kijk al uit naar 1 volzin bij Biden.
  maandag 12 februari 2024 @ 16:57:20 #205
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212401972
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2024 15:40 schreef aTypisch het volgende:

[..]
goh, je moet niet geloven wat Putin zegt
tis wat
Nja voor ons is dat niet zo moeilijk maar in Rusland word er nog steeds op de dictator gestemd.
Plus mensen zijn daardoor bereid om in een ander land te sterven.
pi_212402430
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nee, dat is de draai die je er aan gaf
pi_212407648
quote:
Belgi moet 27 miljard besparen: wat betekent dat voor uw portemonnee? “Mensen nog langer laten werken is een optie”

De nieuwe Europese begrotingsregels leggen landen met een hoge overheidsschuld en oplopend begrotingstekort strenge regels op om financieel weer gezond te worden

https://www.hln.be/binnen(...)-een-optie~ae2f12bc/
Lol de EU.
Eerst al hun geld verkwisten in bodemloze oekraine put, eigen leven duurder maken met sancties en plannen om meer geld aan wapens uit te geven.
Dit wordt ook nog leuk.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 06:43:38 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212407654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 06:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol de EU.
Eerst al hun geld verkwisten in bodemloze oekraine put, eigen leven duurder maken met sancties en plannen om meer geld aan wapens uit te geven.
Dit wordt ook nog leuk.
Urban is that u?
pi_212407659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 06:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol de EU.
Dit wordt ook nog leuk.
Tja, anders wordt Trump boos he?
En dat moeten we niet hebben natuurlijk.
pi_212407825
quote:
Het Duitse leger voorspelt een Derde Wereldoorlog in 2025

https://www.msn.com/nl-be(...)627c89063c752c&ei=37
Go Germany go ... you can do it ! :Y

Operation Barbarossa 2 *O*
:')
pi_212408452
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 07:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Go Germany go ... you can do it ! :Y

Operation Barbarossa 2 *O*
https://www.msn.com/nl-be(...)36b42f0ca007c1&ei=11
Amerikaanse tanks verantwoordelijk voor grote Russische verliezen ~O>
  Moderator dinsdag 13 februari 2024 @ 09:45:22 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212408689
Belgische steun voor Oekraine is tot nu toe slechts 400 miljoen euro toch

daar zullen ze niet failliet aan gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212408717
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 09:45 schreef sp3c het volgende:

Maar als ze failliet gaan is Oekraene een handige zondebok.
pi_212408958
quote:

Belgie is sowieso al failliet
  Moderator dinsdag 13 februari 2024 @ 10:24:09 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212409003
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Belgie is sowieso al failliet
Ja maar dat is het al meer dan 200 jaar
pi_212409278
Tja, eigenlijk zouden Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk om de tafel moeten gaan zitten over hoe ze het gebied onder elkaar gaan verdelen, en zo de bevolking uit hun lijden te verlossen.

Het is geen echt land, maar een bij elkaar geraapt zooitje zonder gemeenschappelijke taal, cultuur of identiteit, met geeneens voldoende geld om het wegennet ter verbeteren tot iets dat beter is dan het doorsnee platteland in Rusland...
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 10:55:05 #217
364681 over_hedge
pi_212409281
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 09:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
https://www.msn.com/nl-be(...)36b42f0ca007c1&ei=11
Amerikaanse tanks verantwoordelijk voor grote Russische verliezen ~O>
is geen tank :+
pi_212409294
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 10:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
is geen tank :+
Weet ik ;)
pi_212409307
quote:

quote:
Belgi belooft 1,7 miljard n straaljagers aan Oekrane

https://www.standaard.be/cnt/dmf20231011_95393391
Dit is wel een beslissing voor 2025.
Ondertussen zijn ook hier verkiezingen gepasseerd en kan het nog alle kanten op.
Maar ondertussen : Hoop doet de zotten in vreugde leven.

En die F16's ... zelfde spreekwoord :+
pi_212409359
quote:
Frankrijk, Duitsland en Polen pakken samen desinformatie Rusland aan
Frankrijk, Duitsland en Polen gaan hun krachten bundelen om Russische desinformatie tegen te gaan. Dat zegt de Franse buitenlandminister Stphane Sjourn in een gezamenlijk interview met kranten uit de drie landen.

"Onze drie landen zijn het slachtoffer geworden van dezelfde destabilisatie-strategie. We gaan een nieuwe samenwerking tegen Russische desinformatie aankondigen", vertelde Sjourn aan de Franse krant Ouest-France, de Duitse Frankfurter Allgemeine Zeitung en de Poolse Gazeta Wyborcza.

Bewijsmateriaal
De buitenlandministers van de drie landen hebben maandag een bijeenkomst in Frankrijk. "We gaan op transparante wijze de componenten van de desinformatie openbaar maken. We gaan aanvallen die hebben plaatsgevonden onthullen, mt bewijsmateriaal", zegt de minister.

"Het doel van Moskou is om verwarring onder de burgers te zaaien, de politieke polarisatie te vergroten en democratien te destabiliseren", zegt Sjourn. "Het is krachtig als grote EU-landen dit gelijktijdig aan de kaak stellen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sland-destabilisatie
pi_212409450
quote:
Ah daar komt de censuur aan.
Tijd voor een "Ministry of Truth" dat bepaalt wat het klootjesvolk wel of niet mag weten :Y)

Niks nieuws au fond
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 11:16:54 #222
364681 over_hedge
pi_212409462
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Tijd voor een "Ministry of Truth" dat bepaalt wat het klootjesvolk wel of niet mag weten :Y)

Niks nieuws au fond
desinformatie tegengaan is wat anders dan censuur. Het klootjesvolk heeft nog altijd gewoon toegang tot welke website/bronnen ze dan ook maar willen.
pi_212409464
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Niks nieuws au fond
In het artikel staat dat ze met een tegengeluid komen.

Dat zien sommigen inderdaad als censuur, maar is het niet.
pi_212409471
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
desinformatie tegengaan is wat anders dan censuur. Het klootjesvolk heeft nog altijd gewoon toegang tot welke website/bronnen ze dan ook maar willen.
Ok en wie bepaalt wat wel of niet des-informatie is ?
De des-kundigen ?
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 11:19:15 #225
364681 over_hedge
pi_212409490
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De des-kundigen ?
Geen idee. Dat staat niet in dat stukje.
pi_212409550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geen idee. Dat staat niet in dat stukje.
Dat is toch redelijk belangrijk vind ik.
En daar wringt dan ook meestal het schoentje.
En dan kom je voor je het weet op pure censuur uit.
Maar dat we daar op afstevenen is al lang duidelijk.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 11:29:50 #227
364681 over_hedge
pi_212409598
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dat is toch redelijk belangrijk vind ik.
En daar wringt dan ook meestal het schoentje.
En dan kom je voor je het weet op pure censuur uit.
Maar dat we daar op afstevenen is al lang duidelijk.
het is pas censuur als je informatie achter houd/toegang tot info blokkeert. Dus het ligt er totaal aan wat ze precies bedoelen.

Zo hadden we hier rond corona ook iets tegen mis informatie. Op twitter en andere bronnen als het over het corona virus ging kwam er een link bij te staan naar informatie over het virus met wetenschappelijke bronnen.

Je kon nog steeds alles lezen en vinden wat je wilt. En dus als je niet geloofd in die wetenschappelijke bronnen kon je nog steeds alle wappie sites lezen. Er werd geen informatie geblokkeerd of wat dan ook. Enige is dat er een linkje bij kwam met informatie.

Dan is het dus geen censuur. Lang verhaal kort is vooral even afwachten wat ze precies doen voordat het meteen censuur genoemd wordt.
pi_212409641
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]
het is pas censuur als je informatie achter houd/toegang tot info blokkeert. Dus het ligt er totaal aan wat ze precies bedoelen.

Zo hadden we hier rond corona ook iets tegen mis informatie. Op twitter en andere bronnen als het over het corona virus ging kwam er een link bij te staan naar informatie over het virus met wetenschappelijke bronnen.

Je kon nog steeds alles lezen en vinden wat je wilt. En dus als je niet geloofd in die wetenschappelijke bronnen kon je nog steeds alle wappie sites lezen. Er werd geen informatie geblokkeerd of wat dan ook. Enige is dat er een linkje bij kwam met informatie.

Dan is het dus geen censuur. Lang verhaal kort is vooral even afwachten wat ze precies doen voordat het meteen censuur genoemd wordt.
Er is behoorlijk wat informatie verwijderd van social media tijdens corona.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 11:33:27 #229
364681 over_hedge
pi_212409646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet door de overheid. Dan moet je bij twitter zelf zijn. Of welke sociale media je het dan ook over hebt
pi_212409817
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Niet door de overheid. Dan moet je bij twitter zelf zijn. Of welke sociale media je het dan ook over hebt
quote:
Antwoorden op Kamervragen over mogelijkheid voor aangeven van desinformatie bij sociale media.
https://www.rijksoverheid(...)ie-bij-sociale-media

quote:
De EU en de Europese lidstaten krijgen met de nieuwe Digital Services Act, die in augustus van kracht wordt, meer bevoegdheden om sociale media en andere online platforms aan te pakken die ‘desinformatie’ verspreiden. Onder de nieuwe wetgeving kan de Europese Commissie zware boetes opleggen aan de bedrijven. Die moeten er zelf voor zorgen dat ze geen ongewenste content publiceren. Waarnemers verwachten dat de platforms preventief gaan censureren, om boetes te voorkomen. Dit betekent een ernstige bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting.
https://deanderekrant.nl/(...)-media-op-2023-07-19
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 11:59:09 #231
364681 over_hedge
pi_212409926
quote:
Dat Nederlandse overheid ding staat zo ver ik het snel kan zien (geen zin om 7 paginas helemaal te gaan lezen :P ) niks in over het verwijderen van post oid.

Wettelijke grondslag
Niet nodig.
Het betreft namelijk
geen opdracht tot
verwijdering maar
verzoek tot controle
o.b.v.
gebruikersvoorwaarden
bedrijf.

Staat zelfs dat ze verzoek doen tot controle niet tot verwijderen. Dus de NL staat verwijderd niks

Dan het stukje over de eu. Ik ken die wet niet. En dus geen idee wat er precies in staat. Maar weet niet of ik die website als bron een erg goed idee vind. Had er nog nooit van gehoord. Maar alleen die voorpagina al.

Maar oke misschien is die Eu wetgeving wel redelijk censuur. Zou ik me meer in moeten verdiepen voor ik hier iets nuttigs over kan zeggen.
pi_212409978
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:29 schreef over_hedge het volgende:

Ik denk persoonlijk dat dit (de "pandemie") de "1e stap" was in aanloop naar meer censuur. En dat "oorlog" de volgende stap is.

Verder heb ik er op die manier geen probleem mee.
Van MSM verwacht ik toch ook geen absolute waarheid (meer)
pi_212409983
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat Nederlandse overheid ding staat zo ver ik het snel kan zien (geen zin om 7 paginas helemaal te gaan lezen :P ) niks in over het verwijderen van post oid.

Wettelijke grondslag
Niet nodig.
Het betreft namelijk
geen opdracht tot
verwijdering maar
verzoek tot controle
o.b.v.
gebruikersvoorwaarden
bedrijf.

Staat zelfs dat ze verzoek doen tot controle niet tot verwijderen. Dus de NL staat verwijderd niks

Dan het stukje over de eu. Ik ken die wet niet. En dus geen idee wat er precies in staat. Maar weet niet of ik die website als bron een erg goed idee vind. Had er nog nooit van gehoord. Maar alleen die voorpagina al.

Maar oke misschien is die Eu wetgeving wel redelijk censuur. Zou ik me meer in moeten verdiepen voor ik hier iets nuttigs over kan zeggen.
Had al een vermoeden dat jij die website niet kan waarderen :)
Ik heb een abonnement op die krant, wordt hier iedere week bezorgd.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2024 @ 12:07:28 #234
364681 over_hedge
pi_212410006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Had al een vermoeden dat jij die website niet kan waarderen :)
Ik heb een abonnement op die krant, wordt hier iedere week bezorgd.
Ik had nog nooit gehoord van die krant/website. Dus ik kan er niet heel veel nuttigs over zeggen van de rest. Maar op het eerste oog + de naam. Heb ik niet het idee dat dit een krant voor mij is nee :D
pi_212411593
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De des-kundigen ?
Ze zetten er andere informatie tegenover.
Je kunt zelf bepalen welke van de twee je dan als desinformatie ziet.
pi_212411611
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 11:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Social media is eigendom van iemand, en die bepaalt wat wel of niet wordt toegelaten.
Dat wordt nogal eens vergeten.
pi_212414502
Uit de twitterfiles en WOBdocumenten is gebleken dat er zeer nauwe samenwerking is geweest tussen overheden en social media kanalen.
Dat wordt nogal eens vergeten.
pi_212415077
pi_212417469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 12:04 schreef UncleScorp het volgende:

Van MSM verwacht ik toch ook geen absolute waarheid (meer)
Je kan je eigen waarheid kwijt bij de MSM:

quote:
Maak jij je zorgen over de oorlog in Oekrane? Vul onze enqute in
Zaterdag 24 februari is het twee jaar geleden dat de oorlog in Oekrane uitbrak. Rusland viel in 2022 het land binnen. Sindsdien zijn er duizenden burgers en militairen gesneuveld, sloegen vele Oekraners op de vlucht en steunden de Europese Unie en de Navo Oekrane met miljarden euro's aan wapens en steun.

Hoe kijk jij naar de situatie in Oekrane? Maak jij je zorgen over de oorlog? Wat vind jij van de opvang van Oekraners in Nederland? Bereid jij je voor op een oorlog? Deze en meer vragen stellen de redactie van het AD en onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht in een nieuwe enqute. Laat je stem horen en doe via deze link mee aan de enqute.
https://survey.alchemer.eu/s3/90674427/PNI20240124?imid=AD

Jouw antwoorden worden anoniem gebruikt voor berichtgeving rond 24 februari over de oorlog.
https://www.ad.nl/buitenl(...)enquete-in~a3c784ce/
Geselecteerd dat ik verwacht dat de oorlog Nederland zal bereiken, we ons moeten voorbereiden op oorlog, er meer geld naar het leger moet, de dienstplicht weer ingevoerd moet worden enz enz. })

[ Bericht 7% gewijzigd door voetbalmanager2 op 13-02-2024 21:57:10 ]
pi_212417570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Geselecteerd dat ik verwacht dat de oorlog Nederland zal bereiken, we ons moeten voorbereiden op oorlog, er meer geld naar het leger moet, de dienstplicht weer ingevoerd moet worden enz enz. })
Goed zo...de rus komt eraan voor jou :Y
pi_212417584
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Goed zo...de rus komt eraan voor jou :Y
Hoe meer van zulk soort antwoorden hoe paniekeriger het AD in de nabije toekomst over de oorlog zal rapporteren.
pi_212417647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hoe meer van zulk soort antwoorden hoe paniekeriger het AD in de nabije toekomst over de oorlog zal rapporteren.
Ik herhaal gewoon wat AD zegt :P
  Moderator dinsdag 13 februari 2024 @ 22:42:29 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212418125
zolang de IIHF de Russen blijft bannen komen ze iig niet hierheen _O-
pi_212418567
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik herhaal gewoon wat AD zegt :P
Dat is MSM news, dat geloven ze ineens niet meer hier :D
Lach met een schone bips
  woensdag 14 februari 2024 @ 06:17:41 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212418995
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 06:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, anders wordt Trump boos he?
En dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Grappig dat trump nu boos word en vind dat Europa niet genoeg betaald voor hun leger..

Terwijl hij zelf, belasting omzeild zijn business partners niet betaalde en geen van zijn advocaten tijdens de zogenaamde steal.
Om even een paar voorbeelden te noemen.
pi_212419344
Dit begint cht te vervelen :O

quote:
"Binnen dit en 10 jaar oorlog tussen Rusland en Westen"

Vele Europese landen uiten waarschuwingen dat er een conflict zit aan te komen tussen Rusland en westerse landen. Landen als Duitsland, Zweden, Noorwegen en Denemarken achten de kans op een oorlog op korte termijn groot. Volgens de inlichtingendienst van Estland komt dat conflict er niet meteen, maar wel binnen dit en tien jaar.

https://www.msn.com/nl-be(...)17ec91f7147e17&ei=43
Val dan zelf aan h zeg
Aanval is de beste verdediging
pi_212419439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 07:55 schreef UncleScorp het volgende:
Dit begint cht te vervelen :O
[..]
Val dan zelf aan h zeg
Dat pakte voor Rusland toch niet helemaal goed uit.
pi_212419578
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wanneer ik internet open krijg ik een MSM pagina met allerhande nieuws items overzicht.
En DAGELIJKS staat deze shit er op.
Maar waarom doe je dat dan als homepage? :P
quote:
Hou jij je persoonlijke aanvallen maar lekker voor jezelf.
Het is een constatering, geen aanval.
quote:
Je kan mss es proberen iets inhoudelijks te posten ?
Zou een welkome afwisseling zijn.
Ik doe niet anders.
Conscience do cost.
pi_212419649
wotever
join het ignore-clubje :W
pi_212420335
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 07:55 schreef UncleScorp het volgende:
Val dan zelf aan h zeg
Die kant gaan we nu wel op. Zonder de dreiging van atoomwapens waren we de Russen in Oekrane allang aangevallen. Het hield ons er telkens korte tijd van om steeds zwaardere wapens te leveren. Maar elke keer
koos Poetin er voor om verder te escaleren en elke keer won bij ons de woede op Poetin van de angst dat hij een keer op die rode knop zou drukken. En nu zijn we bij een kantelmoment gekomen waar die angst daarvoor nauwelijks meer wat voorstelt en we ons voorbereiden op oorlog met Rusland zelf.
pi_212420427
Mooi stuk trouwens gisteren op NPO1:
twitter
pi_212420591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
Zelensky _O_
pi_212420956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die kant gaan we nu wel op. Zonder de dreiging van atoomwapens waren we de Russen in Oekrane allang aangevallen.
Operatie Barbarossa 2 *O*
Wat de duitsers in WW2 niet gelukt is, gaat ons nu zeker lukken hoor. :Y
Moet maar es opzoeken met hoeveel ze Rusland aangevallen hebben.
Dat zou nog iets zijn voor in de geschiedenisboeken. Zou cool zijn om dat te mogen meemaken niet ?

En dreiging atoomwapens? Europa staat toch ook vol met kernwapens dus wat was het probleem en waarom nu niet meer ?
quote:
Het hield ons er telkens korte tijd van om steeds zwaardere wapens te leveren.
Ja eigenlijk is het door dat geleuter met wapenleveringen dat Oekraine totaal geen kans heeft om iets te verwezenlijken en er dus eigenlijk door onze fout onnoemelijk veel oekrainse soldaten sneuvelen.
Ik zou daar niet fier op zijn }:|
En wapens hebben we geleverd ja, en steeds opnieuw weer wunderwaffe die de oorlog gingen doen keren, maar tevergeefs.
En nu staan we op het punt dat we amper nog een kogel kunnen sturen.

quote:
Maar elke keer koos Poetin er voor om verder te escaleren
Kan je deze even verduidelijken ?

quote:
en elke keer won bij ons de woede op Poetin van de angst dat hij een keer op die rode knop zou drukken.
Waarom moeten wij daar bang voor zijn ?
Het is toch oorlog in Oekraine ?

quote:
En nu zijn we bij een kantelmoment gekomen waar die angst daarvoor nauwelijks meer wat voorstelt en we ons voorbereiden op oorlog met Rusland zelf.
uhu
Ik heb meer de indruk dat het westen momenteel in zijn broek schijt omdat het militair blijkbaar niet veel meer voorstelt en ze dringend willen opschalen. Of willen ze gewoon hun MIC plezieren en verrijken ? Kan ook.
En ntl de uitspraken van Trump :')
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 10:41:20 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212421007
Er sneuvelen vooral onnoemelijk veel meer Russen door de wapenleveranties

Het is niet alsof de Oekraners zichzelf er de hele tijd mee opblazen ofzo, zal heus wel eens voorkomen maar dat zal het verschil niet

Of dat een fout is van onze kant mag je zelf invullen
pi_212421438
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Operatie Barbarossa 2 *O*
Wat de duitsers in WW2 niet gelukt is, gaat ons nu zeker lukken hoor. :Y
Moet maar es opzoeken met hoeveel ze Rusland aangevallen hebben.
Dat zou nog iets zijn voor in de geschiedenisboeken. Zou cool zijn om dat te mogen meemaken niet ?

En dreiging atoomwapens? Europa staat toch ook vol met kernwapens dus wat was het probleem en waarom nu niet meer ?
[..]
Ja eigenlijk is het door dat geleuter met wapenleveringen dat Oekraine totaal geen kans heeft om iets te verwezenlijken en er dus eigenlijk door onze fout onnoemelijk veel oekrainse soldaten sneuvelen.
Ik zou daar niet fier op zijn }:|
En wapens hebben we geleverd ja, en steeds opnieuw weer wunderwaffe die de oorlog gingen doen keren, maar tevergeefs.
En nu staan we op het punt dat we amper nog een kogel kunnen sturen.
[..]
Kan je deze even verduidelijken ?
[..]
Waarom moeten wij daar bang voor zijn ?
Het is toch oorlog in Oekraine
?
[..]
uhu
Ik heb meer de indruk dat het westen momenteel in zijn broek schijt omdat het militair blijkbaar niet veel meer voorstelt en ze dringend willen opschalen. Of willen ze gewoon hun MIC plezieren en verrijken ? Kan ook.
En ntl de uitspraken van Trump :')
Stel als ome Poetin niet blij is met de levering van F16's aan Oekrane en dat met een kernbom bekrachtigd, dan hoeft die natuurlijk niet te vallen op Oekrane.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 11:08:57 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212421461
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Stel als ome Poetin niet blij is met de levering van F16's aan Oekrane en dat met een kernbom bekrachtigd, dan hoeft die natuurlijk niet te vallen op Oekrane.
lol
pi_212421657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:41 schreef sp3c het volgende:
Er sneuvelen vooral onnoemelijk veel meer Russen door de wapenleveranties
Ja dat is een kleine troost ntl.
Maar ik dacht dat we de oekrainers cht wilden helpen, my bad
quote:
Het is niet alsof de Oekraners zichzelf er de hele tijd mee opblazen ofzo, zal heus wel eens voorkomen maar dat zal het verschil niet
Totaal naast de kwestie maar allee
Als wij telkens onvoldoende militaire materiaal leveren sterven er veel oekrainers omdat ze niets deftigs kunnen verwezenlijken. Ze kunnen gewoon niet winnen zo. En dat vind ik een pijnlijke vaststelling.
En zeker tegen een russisch leger dat geen raketten meer had, met ouwe meuk vocht, zelfs infanterie moest met schoppen vechten enz enz
En dan kregen we vorig jaar met veel bravoure de aankondiging van Een Groot Offensief van Oekraine dat volledig uitgedraaid is op een sisser omdat ze niet voorbij de ondertussen door de russen aangelegde defensielijnen geraakten (Surovikin-lijnen)
Wsl daarom dat de VS nu Oekraine ook doen omschakelen heeft naar Een Groot Defensief.
Dit de Zelensky-lijnen noemen zou iets te dubbelzinnig zijn :')

En die F16's zijn ntl weer de nieuwe wunderwaffe, been there done that :{w
pi_212421710
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
Nelson zal het appreciren :)

pi_212421728
Wat mij vooral opvalt is hoe we in de maling worden genomen door de overheid en media in dit conflict.
Een en al propaganda en ophitserij om onze neuzen in de juiste richting te krijgen.
En de juiste richting wordt uiteraard bepaald door de overheid die ook de media aanstuurt.

Door alles wat ik nu zie ben ik ook ernstig gaan twijfelen over de info die we voorgeschoteld krijgen over WO2.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 11:37:16 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212421831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja dat is een kleine troost ntl.
Maar ik dacht dat we de oekrainers cht wilden helpen, my bad
Ze zijn daar toch meegeholpen?
quote:
[..]
Totaal naast de kwestie maar allee
Als wij telkens onvoldoende militaire materiaal leveren sterven er veel oekrainers omdat ze niets deftigs kunnen verwezenlijken. Ze kunnen gewoon niet winnen zo. En dat vind ik een pijnlijke vaststelling.
En zeker tegen een russisch leger dat geen raketten meer had, met ouwe meuk vocht, zelfs infanterie moest met schoppen vechten enz enz
En dan kregen we vorig jaar met veel bravoure de aankondiging van Een Groot Offensief van Oekraine dat volledig uitgedraaid is op een sisser omdat ze niet voorbij de ondertussen door de russen aangelegde defensielijnen geraakten (Surovikin-lijnen)
Wsl daarom dat de VS nu Oekraine ook doen omschakelen heeft naar Een Groot Defensief.
Dit de Zelensky-lijnen noemen zou iets te dubbelzinnig zijn :')
Dat is allemaal mijn probleem niet

quote:
En die F16's zijn ntl weer de nieuwe wunderwaffe, been there done that :{w
Niet echt

Wel heel nuttig
pi_212421871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:28 schreef Candymannetje het volgende:
Wat mij vooral opvalt is hoe we in de maling worden genomen door de overheid en media in dit conflict.
Een en al propaganda en ophitserij om onze neuzen in de juiste richting te krijgen.
En de juiste richting wordt uiteraard bepaald door de overheid die ook de media aanstuurt.

Door alles wat ik nu zie ben ik ook ernstig gaan twijfelen over de info die we voorgeschoteld krijgen over WO2.
Jep WW3
pi_212421910
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nelson zal het appreciren :)

[ afbeelding ]
Want dit is erg omdat?
pi_212421919
quote:
88s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:37 schreef sp3c het volgende:
Wel heel nuttig
Hebben ze een (bruikbaar) vliegveld om deze gevoelige tuigjes te doen opstijgen/landen ?
En als NATO deze laat aanvliegen uit een naburig land, is Rusland dan gerechtigd deze luchthaven aan te vallen om de (oekraiense) F16's uit te schakelen ?
pi_212421928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:43 schreef Questular het volgende:

[..]
Want dit is erg omdat?
Wie zegt dat dit "erg" is ?
Ik vind het lachwekkend
Mag dat nog ja ?
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:47:19 #266
37248 BertV
Klei indiaan
pi_212421947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:28 schreef Candymannetje het volgende:

Nu ook weer "Het Duitse leger voorspelt een Derde Wereldoorlog in 2025".
Wat is dat nu weer voor een gekkigheid dat we dit soort berichten in de media krijgen.

edit: ah, dat was al geroepen.

Om het in het nederlands te zeggen: piss off met je selffulfilling prophecy.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_212422102
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:47 schreef BertV het volgende:

[..]
Nu ook weer "Het Duitse leger voorspelt een Derde Wereldoorlog in 2025".
Wat is dat nu weer voor een gekkigheid dat we dit soort berichten in de media krijgen.

edit: ah, dat was al geroepen.

Yep, de vraag is niet wat ze van plan zijn maar hoe, wanneer en waar.
pi_212422225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:47 schreef BertV het volgende:

And another one ... daily shit it is :Y

quote:
EU-topman wil dat Europa eigen atoombommen heeft: “We hebben afschrikking nodig”

De leider van de grootse fractie in het Europese parlement heeft in de aanloop naar de jaarlijkse Veiligheidsconferentie van Mnchen gezegd dat de Europese Unie (EU) eigen kernwapens nodig heeft. Ook andere Europese toppolitici tonen zich bereid tot een debat.

https://www.hln.be/buiten(...)king-nodig~a74deb1d/
pi_212422244
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

UK en FR hebben al nukes. Dus nee doe maar niet
pi_212422255
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Niks mis mee als je zwaar bewapende psychopaat aan je oostgrens hebt.
pi_212422268
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
mwa. Zie niet in waar dit voor nodig is. Navo heeft al genoeg nukes. Uk en Fr hebben nukes. Waar is het nou weer voor nodig om nog meer onnodig geld aan nukes uit te gaan geven. Steek dat geld dan in dingen waar je wel iets aan hebt qua verdediging dan een wapen wat je toch nooit gaat gebruiken.
pi_212422272
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zoals ik hierboven even aanhaalde.
Als er F16's geleverd worden aan Oekraine.
Los van de vraag of ze uberhaupt wel capabele piloten hebben hiervoor (en dus geen westerse piloten snel even een UA pakje aandoen)
Die toestellen hebben een propere, lees kraaknette, startbaan nodig om op te stijgen. Die dingen zuigen debris op zoals geen ander.
Misschien dat ze er in slagen deze 1x te laten opstijgen vanuit Oekraine zelf, de rus gaat dan geen 2 keer laten gebeuren. Dus rest er de optie om deze vliegtuigen te laten opereren vanuit een buurland (NATO-lid). En als dan Rusland het beu is en die daarvoor gebruikte luchthaven onklaar maakt, kan de NATO eindelijk art 5 inroepen.
*O*
En dan gaan we met z'n allen de strijd aan met Rusland en dan ... w/
pi_212422294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wie zegt dat dit "erg" is ?
Ik vind het lachwekkend
Mag dat nog ja ?
Je mag je zelfs meteen weer aangevallen voelen als je wilt.
pi_212422308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Los van de vraag of ze uberhaupt wel capabele piloten hebben hiervoor (en dus geen westerse piloten snel even een UA pakje aandoen)
Die toestellen hebben een propere, lees kraaknette, startbaan nodig om op te stijgen. Die dingen zuigen debris op zoals geen ander.
Misschien dat ze er in slagen deze 1x te laten opstijgen vanuit Oekraine zelf, de rus gaat dan geen 2 keer laten gebeuren. Dus rest er de optie om deze vliegtuigen te laten opereren vanuit een buurland (NATO-lid). En als dan Rusland het beu is en die daarvoor gebruikte luchthaven onklaar maakt, kan de NATO eindelijk art 5 inroepen.
*O*
Ja zodra de straaljagers opstijgen van een vliegveld dan wordt dat vliegveld een militair doelwit.
  woensdag 14 februari 2024 @ 12:20:00 #275
37248 BertV
Klei indiaan
pi_212422390
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Hallo BertV, in 2025 brandt je huis af want je elektrische installatie is 70 jaar oud. Groeten Brandweerkazerne Amersfoort". PS. hoe bevallen die 2500 watt straalkachels die we onlangs geleverd hebben?
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_212422392
quote:
88s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ze zijn daar toch meegeholpen?
[..]
Dat is allemaal mijn probleem niet
[..]
Niet echt

Wel heel nuttig
Tja of ze er echt mee geholpen zijn.
Er zijn er nu honderdduizenden dood en verminkt.
De Oekraense overheid is er wel mee geholpen maar de burgers?
pi_212422450
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
*O*
quote:
Dat worden ze.

quote:
Die worden al een tijdje opgeleid. Zijn geen navo piloten voor nodig.
quote:
Oekraine heeft gewoon vliegvelden waar dit prima kan.

quote:
*O*
Heel dat verhaaltje gaat weer nergens over. Als rusland die vliegvelden zo makkelijk kon raken hadden ze dat allang gedaan. Ze gaan echt niet wachten tot een f16 opstijgt voordat ze denken: he best een goed doelwit..

En opstijgen vanuit Polen of wat land je dan ook bedoeld doen ze niet.En Rusland is gek. Maar ook weer niet zo gek dat ze polen gaan aanvallen.. Dus vreemd verhaal weer dit.
pi_212422703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:24 schreef over_hedge het volgende:
Dat worden ze.
Doe maar. Ben benieuwd :)

quote:
Oekraine heeft gewoon vliegvelden waar dit prima kan.
Dat is alvast een geruststelling. Dat ze hun oorlog maar ginds houden :{w

quote:
Heel dat verhaaltje gaat weer nergens over.
Als jij het zegt :?

quote:
Als rusland die vliegvelden zo makkelijk kon raken hadden ze dat allang gedaan. Ze gaan echt niet wachten tot een f16 opstijgt voordat ze denken: he best een goed doelwit..
Knap dat jij dit allemaal weet. Kan je zo nog dingen delen met ons ?

quote:
Dus vreemd verhaal weer dit.
:! je zit in BNW... daar durven we al es out-of-the-box denken
pi_212422776
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wsl denken ze nu de rus voldoende verzwakt te hebben om hem aan te kunnen ?
pi_212422780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Doe maar. Ben benieuwd :)
[..]
Dat is alvast een geruststelling. Dat ze hun oorlog maar ginds houden :{w
[..]
Als jij het zegt :?
[..]
Knap dat jij dit allemaal weet. Kan je zo nog dingen delen met ons ?
[..]
:! je zit in BNW... daar durven we al es out-of-the-box denken
Is niet zo knap hoor. Is logisch nadenken. Ik snap dat dit bnw is. En out of the box wilt denken.
Maar af en toe zou je misschien iets meer in the box moeten denken.

Je verzint een heel verhaal. Wat echt op helemaal niks gebaseerd is behalve je duim. En dan heb ik het over het Navo gedeelte. De piloten. vliegen vanuit navo landen. Art 5. Of heb je een bron? Of waarom denk je dit? Of iets meer dan alleen dit vage verhaal waar je nu mee komt.
pi_212422821
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tja of ze er echt mee geholpen zijn.
De Oekraense overheid is er wel mee geholpen maar de burgers?
Je kan altijd nog vragen of Rusland zich terugtrekt als je dit zo erg vind.
pi_212422838
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:20 schreef Candymannetje het volgende:
Klopt. En door wie komt dat? Of wil je nu echt Oekrane hier de schuld van gaan geven
pi_212422878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Is niet zo knap hoor. Is logisch nadenken. Ik snap dat dit bnw is. En out of the box wilt denken.
Maar af en toe zou je misschien iets meer in the box moeten denken.

Je verzint een heel verhaal. Wat echt op helemaal niks gebaseerd is behalve je duim. En dan heb ik het over het Navo gedeelte. De piloten. vliegen vanuit navo landen. Art 5. Of heb je een bron? Of waarom denk je dit? Of iets meer dan alleen dit vage verhaal waar je nu mee komt.
Ik vind de "verhaaltjes" waar onze westerse media ons dagelijks mee overstelpen ook maar vaag en op amper iets meer gebaseerd dan hun natte vinger.
En dat is dan het in-the-box denken ?

En ja ik post mijn "verhaaltjes" in BNW, waar het hoort. Als ik ze in een "ander forum" post word ik weg gepest. Dus als jij liever die verhaaltjes leest weet jij ook waar ze te vinden ?
pi_212422918
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Klopt. En door wie komt dat? Of wil je nu echt Oekrane hier de schuld van gaan geven
Als je de gehele voorgeschiedenis bekijkt hoe het zo ver is kunnen komen is het lastig om 1 partij de schuld te geven.
Uiteraard is Rusland de oorlog gestart maar dat is wel erg simpel denken.
Ook tijdens de oorlog is er door westerse landen olie op het vuur gegooid.
Het lijkt wel alsof ze geen vrede willen.
pi_212422925
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik vind de "verhaaltjes" waar onze westerse media ons dagelijks mee overstelpen ook maar vaag en op amper iets meer gebaseerd dan hun natte vinger.
En dat is dan het in-the-box denken ?

En ja ik post mijn "verhaaltjes" in BNW, waar het hoort. Als ik ze in een "ander forum" post word ik weg gepest. Dus als jij liever die verhaaltjes leest weet jij ook waar ze te vinden ?
Ja jij post je verhaaltjes waar ze horen. En ik reageer er op met de vraag hoe je aan de verhaaltjes komt.
Dat is toch waar het forum voor is? Discussies? Of moet het een soort verhaal dump plek worden waar niemand reageert op de dingen die je zegt?

De vraagt blijft staan. Hoe kom je er bij, bij al die dingen die je net verteld over navo en de f16. Verzin je dit zelf. Zijn het onderbuikgevoelens. Of heb je er bronnen bij. Wat probeer je er mee te zeggen.
pi_212422931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je de gehele voorgeschiedenis bekijkt hoe het zo ver is kunnen komen is het lastig om 1 partij de schuld te geven.
Als Rusland vrede wil hoeven ze maar terug de grens over te gaan. Daar komt weinig hogere wiskunde aan te pas.
pi_212422960
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja jij post je verhaaltjes waar ze horen. En ik reageer er op met de vraag hoe je aan de verhaaltjes komt.
Dat is toch waar het forum voor is? Discussies? Of moet het een soort verhaal dump plek worden waar niemand reageert op de dingen die je zegt?

De vraagt blijft staan. Hoe kom je er bij, bij al die dingen die je net verteld over navo en de f16. Verzin je dit zelf. Zijn het onderbuikgevoelens. Of heb je er bronnen bij. Wat probeer je er mee te zeggen.
quote:

[..]

De (waarschijnlijk) netto ontvangers hier lopen hier over van de zelfhaat richting het westen; dus het westen heeft het sowieso altijd gedaan.
pi_212422979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rusland valt Oekrane binnen. En Rusland kan de oorlog elk moment stoppen. Maar toch kan je niet gewoon zeggen dat Rusland de schuldige is. Ik vind het echt vreemd.
pi_212422988
quote:

[..]

Ik speculeer gewoon op wat er zou kunnen gebeuren.
Ik denk en dus vraag ik me af en toe dingen af ja. Jij noemt dat dan weer "verhaaltjes", so be it.
pi_212422991
quote:

[..]

Hij verzint dat niet zelf.
Zulke dingen worden uitgebreid besproken door militaire analisten e.d
pi_212422998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik denk en dus vraag ik me af en toe dingen af ja. Jij noemt dat dan weer "verhaaltjes", so be it.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hij verzint dat niet zelf.
Zulke dingen worden uitgebreid besproken door militaire analisten e.d
Wat is het nou :D
pi_212423014
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Rusland valt Oekrane binnen. En Rusland kan de oorlog elk moment stoppen. Maar toch kan je niet gewoon zeggen dat Rusland de schuldige is. Ik vind het echt vreemd.
Omdat je waarschijnlijk een stukje info mist aan wat er vooraf is gegaan aan deze oorlog.
-edit- ik ontken niet dat Rusland de schuldige is.
Ik ontken dat ze de enige schuldige zijn.
pi_212423025
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja dus het zijn speculaties zonder bronnen oid. Dat was idd mijn vraag. Dan is dat duidelijk dus bedankt ^O^
pi_212423050
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dus het zijn speculaties zonder bronnen oid. Dat was idd mijn vraag. Dan is dat duidelijk dus bedankt ^O^
Bronnen ?
Westerse media ofwa ?
pi_212423059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
[..]
Wat is het nou :D
Ik weet niet wat hij luistert of leest.
Maar het is geen op zichzelf staant verzinsel want het wordt volop besproken.
pi_212423070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef over_hedge het volgende:
Rusland valt Oekrane binnen.
Hier begint het "verhaaltje" van jou ?
Say no more :Y)
pi_212423083
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat je waarschijnlijk een stukje info mist aan wat er vooraf is gegaan aan deze oorlog.
Ik mis geen info. Ik weet wat rusland verkoopt als reden waarom de inval is. Weet ook dat die reden onzin is.
Maar de discussie over hoe de oorlog gestart is hoeven we niet opnieuw te gaan voeren.

het punt blijft staan dat Rusland de enige is die de oorlog kunnen stoppen wanneer ze willen. En dit niet doen.
Dus ja dan zijn ze de schuldige aan alle doden die aan alle 2 de kanten vallen.
pi_212423085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bronnen ?
Westerse media ofwa ?
Geen idee waar jij je bronnen vandaan haalt. Dat moet je zelf weten
pi_212423088
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hier begint het "verhaaltje" van jou ?
Say no more :Y)
Dit is niet waar wil je zeggen?
pi_212423094
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik mis geen info. Ik weet wat rusland verkoopt als reden waarom de inval is. Weet ook dat die reden onzin is.
Maar de discussie over hoe de oorlog gestart is hoeven we niet opnieuw te gaan voeren.

het punt blijft staan dat Rusland de enige is die de oorlog kunnen stoppen wanneer ze willen. En dit niet doen.
Dus ja dan zijn ze de schuldige aan alle doden die aan alle 2 de kanten vallen.
Dan denk jij dat, ik denk wat anders ;)
pi_212423095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:05 schreef over_hedge het volgende:
Weet ook dat die reden onzin is.
Alweer die alwetendheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')