Die kant gaan we nu wel op. Zonder de dreiging van atoomwapens waren we de Russen in Oekraïne allang aangevallen. Het hield ons er telkens korte tijd van om steeds zwaardere wapens te leveren. Maar elke keerquote:Op woensdag 14 februari 2024 07:55 schreef UncleScorp het volgende:
Val dan zelf aan hé zeg
Aanval is de beste verdediging
Zelenskyquote:Op woensdag 14 februari 2024 09:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooi stuk trouwens gisteren op NPO1:
[ twitter ]
Operatie Barbarossa 2quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die kant gaan we nu wel op. Zonder de dreiging van atoomwapens waren we de Russen in Oekraïne allang aangevallen.
Ja eigenlijk is het door dat geleuter met wapenleveringen dat Oekraine totaal geen kans heeft om iets te verwezenlijken en er dus eigenlijk door onze fout onnoemelijk veel oekrainse soldaten sneuvelen.quote:Het hield ons er telkens korte tijd van om steeds zwaardere wapens te leveren.
Kan je deze even verduidelijken ?quote:Maar elke keer koos Poetin er voor om verder te escaleren
Waarom moeten wij daar bang voor zijn ?quote:en elke keer won bij ons de woede op Poetin van de angst dat hij een keer op die rode knop zou drukken.
uhuquote:En nu zijn we bij een kantelmoment gekomen waar die angst daarvoor nauwelijks meer wat voorstelt en we ons voorbereiden op oorlog met Rusland zelf.
Stel als ome Poetin niet blij is met de levering van F16's aan Oekraïne en dat met een kernbom bekrachtigd, dan hoeft die natuurlijk niet te vallen op Oekraïne.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Operatie Barbarossa 2![]()
Wat de duitsers in WW2 niet gelukt is, gaat ons nu zeker lukken hoor.
Moet maar es opzoeken met hoeveel ze Rusland aangevallen hebben.
Dat zou nog iets zijn voor in de geschiedenisboeken. Zou cool zijn om dat te mogen meemaken niet ?
En dreiging atoomwapens? Europa staat toch ook vol met kernwapens dus wat was het probleem en waarom nu niet meer ?
[..]
Ja eigenlijk is het door dat geleuter met wapenleveringen dat Oekraine totaal geen kans heeft om iets te verwezenlijken en er dus eigenlijk door onze fout onnoemelijk veel oekrainse soldaten sneuvelen.
Ik zou daar niet fier op zijn![]()
En wapens hebben we geleverd ja, en steeds opnieuw weer wunderwaffe die de oorlog gingen doen keren, maar tevergeefs.
En nu staan we op het punt dat we amper nog een kogel kunnen sturen.
[..]
Kan je deze even verduidelijken ?
[..]
Waarom moeten wij daar bang voor zijn ?
Het is toch oorlog in Oekraine ?
[..]
uhu
Ik heb meer de indruk dat het westen momenteel in zijn broek schijt omdat het militair blijkbaar niet veel meer voorstelt en ze dringend willen opschalen. Of willen ze gewoon hun MIC plezieren en verrijken ? Kan ook.
En ntl de uitspraken van Trump
lolquote:Op woensdag 14 februari 2024 11:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stel als ome Poetin niet blij is met de levering van F16's aan Oekraïne en dat met een kernbom bekrachtigd, dan hoeft die natuurlijk niet te vallen op Oekraïne.
Ja dat is een kleine troost ntl.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:41 schreef sp3c het volgende:
Er sneuvelen vooral onnoemelijk veel meer Russen door de wapenleveranties
Totaal naast de kwestie maar alleequote:Het is niet alsof de Oekraïners zichzelf er de hele tijd mee opblazen ofzo, zal heus wel eens voorkomen maar dat zal het verschil niet
Nelson zal het appreciërenquote:Op woensdag 14 februari 2024 09:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooi stuk trouwens gisteren op NPO1:
[ twitter ]
Ze zijn daar toch meegeholpen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja dat is een kleine troost ntl.
Maar ik dacht dat we de oekrainers écht wilden helpen, my bad
Dat is allemaal mijn probleem nietquote:[..]
Totaal naast de kwestie maar allee
Als wij telkens onvoldoende militaire materiaal leveren sterven er veel oekrainers omdat ze niets deftigs kunnen verwezenlijken. Ze kunnen gewoon niet winnen zo. En dat vind ik een pijnlijke vaststelling.
En zeker tegen een russisch leger dat geen raketten meer had, met ouwe meuk vocht, zelfs infanterie moest met schoppen vechten enz enz
En dan kregen we vorig jaar met veel bravoure de aankondiging van Een Groot Offensief van Oekraine dat volledig uitgedraaid is op een sisser omdat ze niet voorbij de ondertussen door de russen aangelegde defensielijnen geraakten (Surovikin-lijnen)
Wsl daarom dat de VS nu Oekraine ook doen omschakelen heeft naar Een Groot Defensief.
Dit de Zelensky-lijnen noemen zou iets te dubbelzinnig zijn![]()
Niet echtquote:En die F16's zijn ntl weer de nieuwe wunderwaffe, been there done that
Jep WW3quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:28 schreef Candymannetje het volgende:
Wat mij vooral opvalt is hoe we in de maling worden genomen door de overheid en media in dit conflict.
Een en al propaganda en ophitserij om onze neuzen in de juiste richting te krijgen.
En de juiste richting wordt uiteraard bepaald door de overheid die ook de media aanstuurt.
Door alles wat ik nu zie ben ik ook ernstig gaan twijfelen over de info die we voorgeschoteld krijgen over WO2.
Want dit is erg omdat?quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nelson zal het appreciëren
[ afbeelding ]
Hebben ze een (bruikbaar) vliegveld om deze gevoelige tuigjes te doen opstijgen/landen ?quote:
Wie zegt dat dit "erg" is ?quote:
Nu ook weer "Het Duitse leger voorspelt een Derde Wereldoorlog in 2025".quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:28 schreef Candymannetje het volgende:
Wat mij vooral opvalt is hoe we in de maling worden genomen door de overheid en media in dit conflict.
Een en al propaganda en ophitserij om onze neuzen in de juiste richting te krijgen.
En de juiste richting wordt uiteraard bepaald door de overheid die ook de media aanstuurt.
Door alles wat ik nu zie ben ik ook ernstig gaan twijfelen over de info die we voorgeschoteld krijgen over WO2.
Yep, de vraag is niet wat ze van plan zijn maar hoe, wanneer en waar.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:47 schreef BertV het volgende:
[..]
Nu ook weer "Het Duitse leger voorspelt een Derde Wereldoorlog in 2025".
Wat is dat nu weer voor een gekkigheid dat we dit soort berichten in de media krijgen.
edit: ah, dat was al geroepen.
Om het in het nederlands te zeggen: piss off met je selffulfilling prophecy.
And another one ... daily shit it isquote:Op woensdag 14 februari 2024 11:47 schreef BertV het volgende:
Om het in het nederlands te zeggen: piss off met je selffulfilling prophecy.
quote:EU-topman wil dat Europa eigen atoombommen heeft: “We hebben afschrikking nodig”
De leider van de grootse fractie in het Europese parlement heeft in de aanloop naar de jaarlijkse Veiligheidsconferentie van München gezegd dat de Europese Unie (EU) eigen kernwapens nodig heeft. Ook andere Europese toppolitici tonen zich bereid tot een debat.
https://www.hln.be/buiten(...)king-nodig~a74deb1d/
UK en FR hebben al nukes. Dus nee doe maar nietquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
And another one ... daily shit it is
[..]
Niks mis mee als je zwaar bewapende psychopaat aan je oostgrens hebt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
And another one ... daily shit it is
[..]
mwa. Zie niet in waar dit voor nodig is. Navo heeft al genoeg nukes. Uk en Fr hebben nukes. Waar is het nou weer voor nodig om nog meer onnodig geld aan nukes uit te gaan geven. Steek dat geld dan in dingen waar je wel iets aan hebt qua verdediging dan een wapen wat je toch nooit gaat gebruiken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niks mis mee als je zwaar bewapende psychopaat aan je oostgrens hebt.
Zoals ik hierboven even aanhaalde.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, de vraag is niet wat ze van plan zijn maar hoe, wanneer en waar.
Je mag je zelfs meteen weer aangevallen voelen als je wilt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit "erg" is ?
Ik vind het lachwekkend
Mag dat nog ja ?
Ja zodra de straaljagers opstijgen van een vliegveld dan wordt dat vliegveld een militair doelwit.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven even aanhaalde.
Als er F16's geleverd worden aan Oekraine.
Los van de vraag of ze uberhaupt wel capabele piloten hebben hiervoor (en dus geen westerse piloten snel even een UA pakje aandoen)
Die toestellen hebben een propere, lees kraaknette, startbaan nodig om op te stijgen. Die dingen zuigen debris op zoals geen ander.
Misschien dat ze er in slagen deze 1x te laten opstijgen vanuit Oekraine zelf, de rus gaat dan geen 2 keer laten gebeuren. Dus rest er de optie om deze vliegtuigen te laten opereren vanuit een buurland (NATO-lid). En als dan Rusland het beu is en die daarvoor gebruikte luchthaven onklaar maakt, kan de NATO eindelijk art 5 inroepen.
En dan gaan we met z'n allen de strijd aan met Rusland en dan ...
"Hallo BertV, in 2025 brandt je huis af want je elektrische installatie is 70 jaar oud. Groeten Brandweerkazerne Amersfoort". PS. hoe bevallen die 2500 watt straalkachels die we onlangs geleverd hebben?quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niks mis mee als je zwaar bewapende psychopaat aan je oostgrens hebt.
Tja of ze er echt mee geholpen zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze zijn daar toch meegeholpen?
[..]
Dat is allemaal mijn probleem niet
[..]
Niet echt
Wel heel nuttig
quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven even aanhaalde.
Als er F16's geleverd worden aan Oekraine.
Los van de vraag of ze uberhaupt wel capabele piloten hebben hiervoor (en dus geen westerse piloten snel even een UA pakje aandoen)
Die toestellen hebben een propere, lees kraaknette, startbaan nodig om op te stijgen. Die dingen zuigen debris op zoals geen ander.
Misschien dat ze er in slagen deze 1x te laten opstijgen vanuit Oekraine zelf, de rus gaat dan geen 2 keer laten gebeuren. Dus rest er de optie om deze vliegtuigen te laten opereren vanuit een buurland (NATO-lid). En als dan Rusland het beu is en die daarvoor gebruikte luchthaven onklaar maakt, kan de NATO eindelijk art 5 inroepen.
En dan gaan we met z'n allen de strijd aan met Rusland en dan ...
Dat worden ze.quote:Als er F16's geleverd worden aan Oekraine.
Die worden al een tijdje opgeleid. Zijn geen navo piloten voor nodig.quote:Los van de vraag of ze uberhaupt wel capabele piloten hebben hiervoor (en dus geen westerse piloten snel even een UA pakje aandoen)
Oekraine heeft gewoon vliegvelden waar dit prima kan.quote:Die toestellen hebben een propere, lees kraaknette, startbaan nodig om op te stijgen. Die dingen zuigen debris op zoals geen ander.
Heel dat verhaaltje gaat weer nergens over. Als rusland die vliegvelden zo makkelijk kon raken hadden ze dat allang gedaan. Ze gaan echt niet wachten tot een f16 opstijgt voordat ze denken: he best een goed doelwit..quote:Misschien dat ze er in slagen deze 1x te laten opstijgen vanuit Oekraine zelf, de rus gaat dan geen 2 keer laten gebeuren. Dus rest er de optie om deze vliegtuigen te laten opereren vanuit een buurland (NATO-lid). En als dan Rusland het beu is en die daarvoor gebruikte luchthaven onklaar maakt, kan de NATO eindelijk art 5 inroepen.
Doe maar. Ben benieuwdquote:
Dat is alvast een geruststelling. Dat ze hun oorlog maar ginds houdenquote:Oekraine heeft gewoon vliegvelden waar dit prima kan.
Als jij het zegtquote:Heel dat verhaaltje gaat weer nergens over.
Knap dat jij dit allemaal weet. Kan je zo nog dingen delen met ons ?quote:Als rusland die vliegvelden zo makkelijk kon raken hadden ze dat allang gedaan. Ze gaan echt niet wachten tot een f16 opstijgt voordat ze denken: he best een goed doelwit..
quote:Dus vreemd verhaal weer dit.
Wsl denken ze nu de rus voldoende verzwakt te hebben om hem aan te kunnen ?quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, de vraag is niet wat ze van plan zijn maar hoe, wanneer en waar.
Is niet zo knap hoor. Is logisch nadenken. Ik snap dat dit bnw is. En out of the box wilt denken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Doe maar. Ben benieuwd
[..]
Dat is alvast een geruststelling. Dat ze hun oorlog maar ginds houden
[..]
Als jij het zegt
[..]
Knap dat jij dit allemaal weet. Kan je zo nog dingen delen met ons ?
[..]je zit in BNW... daar durven we al es out-of-the-box denken
Je kan altijd nog vragen of Rusland zich terugtrekt als je dit zo erg vind.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tja of ze er echt mee geholpen zijn.
Er zijn er nu honderdduizenden dood en verminkt.
De Oekraïense overheid is er wel mee geholpen maar de burgers?
Klopt. En door wie komt dat? Of wil je nu echt Oekraïne hier de schuld van gaan gevenquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:20 schreef Candymannetje het volgende:
Er zijn er nu honderdduizenden dood en verminkt.
Ik vind de "verhaaltjes" waar onze westerse media ons dagelijks mee overstelpen ook maar vaag en op amper iets meer gebaseerd dan hun natte vinger.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Is niet zo knap hoor. Is logisch nadenken. Ik snap dat dit bnw is. En out of the box wilt denken.
Maar af en toe zou je misschien iets meer in the box moeten denken.
Je verzint een heel verhaal. Wat echt op helemaal niks gebaseerd is behalve je duim. En dan heb ik het over het Navo gedeelte. De piloten. vliegen vanuit navo landen. Art 5. Of heb je een bron? Of waarom denk je dit? Of iets meer dan alleen dit vage verhaal waar je nu mee komt.
Als je de gehele voorgeschiedenis bekijkt hoe het zo ver is kunnen komen is het lastig om 1 partij de schuld te geven.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klopt. En door wie komt dat? Of wil je nu echt Oekraïne hier de schuld van gaan geven
Ja jij post je verhaaltjes waar ze horen. En ik reageer er op met de vraag hoe je aan de verhaaltjes komt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik vind de "verhaaltjes" waar onze westerse media ons dagelijks mee overstelpen ook maar vaag en op amper iets meer gebaseerd dan hun natte vinger.
En dat is dan het in-the-box denken ?
En ja ik post mijn "verhaaltjes" in BNW, waar het hoort. Als ik ze in een "ander forum" post word ik weg gepest. Dus als jij liever die verhaaltjes leest weet jij ook waar ze te vinden ?
Als Rusland vrede wil hoeven ze maar terug de grens over te gaan. Daar komt weinig hogere wiskunde aan te pas.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je de gehele voorgeschiedenis bekijkt hoe het zo ver is kunnen komen is het lastig om 1 partij de schuld te geven.
Uiteraard is Rusland de oorlog gestart maar dat is wel erg simpel denken.
Ook tijdens de oorlog is er door westerse landen olie op het vuur gegooid.
Het lijkt wel alsof ze geen vrede willen.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja jij post je verhaaltjes waar ze horen. En ik reageer er op met de vraag hoe je aan de verhaaltjes komt.
Dat is toch waar het forum voor is? Discussies? Of moet het een soort verhaal dump plek worden waar niemand reageert op de dingen die je zegt?
De vraagt blijft staan. Hoe kom je er bij, bij al die dingen die je net verteld over navo en de f16. Verzin je dit zelf. Zijn het onderbuikgevoelens. Of heb je er bronnen bij. Wat probeer je er mee te zeggen.
De (waarschijnlijk) netto ontvangers hier lopen hier over van de zelfhaat richting het westen; dus het westen heeft het sowieso altijd gedaan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja jij post je verhaaltjes waar ze horen. En ik reageer er op met de vraag hoe je aan de verhaaltjes komt.
Dat is toch waar het forum voor is? Discussies? Of moet het een soort verhaal dump plek worden waar niemand reageert op de dingen die je zegt?
De vraagt blijft staan. Hoe kom je er bij, bij al die dingen die je net verteld over navo en de f16. Verzin je dit zelf. Zijn het onderbuikgevoelens. Of heb je er bronnen bij. Wat probeer je er mee te zeggen.
Rusland valt Oekraïne binnen. En Rusland kan de oorlog elk moment stoppen. Maar toch kan je niet gewoon zeggen dat Rusland de schuldige is. Ik vind het echt vreemd.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je de gehele voorgeschiedenis bekijkt hoe het zo ver is kunnen komen is het lastig om 1 partij de schuld te geven.
Uiteraard is Rusland de oorlog gestart maar dat is wel erg simpel denken.
Ook tijdens de oorlog is er door westerse landen olie op het vuur gegooid.
Het lijkt wel alsof ze geen vrede willen.
Ik speculeer gewoon op wat er zou kunnen gebeuren.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hij verzint dat niet zelf.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik speculeer gewoon op wat er zou kunnen gebeuren.
Ik denk en dus vraag ik me af en toe dingen af ja. Jij noemt dat dan weer "verhaaltjes", so be it.
Wat is het nouquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij verzint dat niet zelf.
Zulke dingen worden uitgebreid besproken door militaire analisten e.d
Omdat je waarschijnlijk een stukje info mist aan wat er vooraf is gegaan aan deze oorlog.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Rusland valt Oekraïne binnen. En Rusland kan de oorlog elk moment stoppen. Maar toch kan je niet gewoon zeggen dat Rusland de schuldige is. Ik vind het echt vreemd.
Ja dus het zijn speculaties zonder bronnen oid. Dat was idd mijn vraag. Dan is dat duidelijk dus bedanktquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik speculeer gewoon op wat er zou kunnen gebeuren.
Ik denk en dus vraag ik me af en toe dingen af ja. Jij noemt dat dan weer "verhaaltjes", so be it.
Bronnen ?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dus het zijn speculaties zonder bronnen oid. Dat was idd mijn vraag. Dan is dat duidelijk dus bedankt
Ik weet niet wat hij luistert of leest.quote:
Hier begint het "verhaaltje" van jou ?quote:
Ik mis geen info. Ik weet wat rusland verkoopt als reden waarom de inval is. Weet ook dat die reden onzin is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat je waarschijnlijk een stukje info mist aan wat er vooraf is gegaan aan deze oorlog.
Geen idee waar jij je bronnen vandaan haalt. Dat moet je zelf wetenquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Bronnen ?
Westerse media ofwa ?
Dit is niet waar wil je zeggen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hier begint het "verhaaltje" van jou ?
Say no more
Dan denk jij dat, ik denk wat andersquote:Op woensdag 14 februari 2024 13:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik mis geen info. Ik weet wat rusland verkoopt als reden waarom de inval is. Weet ook dat die reden onzin is.
Maar de discussie over hoe de oorlog gestart is hoeven we niet opnieuw te gaan voeren.
het punt blijft staan dat Rusland de enige is die de oorlog kunnen stoppen wanneer ze willen. En dit niet doen.
Dus ja dan zijn ze de schuldige aan alle doden die aan alle 2 de kanten vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |