abonnement Unibet Coolblue
pi_212345149
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345154
Laatste post:
Waarom wijs je altijd meteen naar de us?? Ipv te reageren op Rusland?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345246
Waarom niet ? Zijn evengoed betrokken partij in deze oorlog.

En dan nog.
al gebruikte ik een voorbeeld van jakkamakka om aan te tonen hoe je dezelfde gebeurtenis in het ene geval "corrupt" vindt en in het andere geval "ok".
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212345272
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:55 schreef UncleScorp het volgende:
Waarom niet ? Zijn evengoed betrokken partij in deze oorlog.

En dan nog.
al gebruikte ik een voorbeeld van jakkamakka om aan te tonen hoe je dezelfde gebeurtenis in het ene geval "corrupt" vindt en in het andere geval "ok".
Ja eens, ik vind de selectieve verontwaardiging ook erg opvallend.
pi_212345276
Omdat het beetje vreemde manier van praten is.

Is een beetje als of Feyenoord - Ajax bezig is. En je de hele tijd over psv gaat zitten praten.

hoe je? Als in ik? Je hebt geen idee wat ik van de us en het politieke systeem vind..
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:
Omdat het beetje vreemde manier van praten is.

Is een beetje als of Feyenoord - Ajax bezig is. En je de hele tijd over psv gaat zitten praten.

hoe je? Als in ik? Je hebt geen idee wat ik van de us en het politieke systeem vind..
wtf begin jij over stom NL voetbal ? :')

Ah hier gaan we weer ... je , jij, ik , jullie
Ze
Er worden hier continu opinies gepost maar uiteindelijk staat er niemand achter
grappig
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212345361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat is dan weer niet erg opvallend dat jij dat vind
Maar het is niet persoonlijk tegen jou hoor.
Meer de algehele tendens.
Als Amerika oorlogsmisdaden pleegt dan wordt er amper over gesproken of mensen halen hun schouders op.
Nu Israël het doet hoor je er ook weinig over.
Maar als Rusland het doet begint iedereen te stampvoeten.
pi_212345362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
wtf begin jij over stom NL voetbal ? :')

Ah hier gaan we weer ... je , jij, ik , jullie
Ze
Er worden hier continu opinies gepost maar uiteindelijk staat er niemand achter
grappig
Wat? :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar het niet persoonlijke tegen jou hoor.
Meer de algehele tendens.
Als Amerika oorlogsmisdaden pleegt dan wordt er amper over gesproken of mensen halen hun schouders op.
Nu Israël het doet hoor je er ook weinig over.

Maar als Rusland het doet begint iedereen te stampvoeten.
Ja dat is dus al niet waar. En over israel al helemaal niet. Weet niet of je afgelopen tijd het nieuws in de gaten gehouden hebt. Maar het gaat nogal vaak over of israel te ver gaat.

Maar dan nog is dat toch geen goede reactie. Hebben het nu over verkiezingen in rusland. Over dat het allemaal nogal corrupt is. Moet je toch mee eens zijn? Of vind je dat het niet corrupt is?

Wat de US wel of niet doet. Veranderd daar toch helemaal niks aan. Zelfs al zou de US het meest corrupte land van heel de wereld zijn. Veranderd dat toch niks aan Rusland. Dus waarom steeds naar een andere wijzen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345478
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar het is niet persoonlijk tegen jou hoor.
Meer de algehele tendens.
Als Amerika oorlogsmisdaden pleegt dan wordt er amper over gesproken of mensen halen hun schouders op.
Nu Israël het doet hoor je er ook weinig over.
Maar als Rusland het doet begint iedereen te stampvoeten.
Wat weer een flagrante leugen is, want zaken als Abu Ghraib en Guantánamo of zelfs My Lai werden tot in den treure in de actualiteitenprogramma's besproken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212345517
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar het is niet persoonlijk tegen jou hoor.
Meer de algehele tendens.
Als Amerika oorlogsmisdaden pleegt dan wordt er amper over gesproken of mensen halen hun schouders op.
Nu Israël het doet hoor je er ook weinig over.
Maar als Rusland het doet begint iedereen te stampvoeten.
ow nee ze beginnen zich af te vragen of Israel niet te ver gaat :?
Na 30000 bewuste burgerdoden
Nadat de rest van de wereld stemt voor een wapenstilstand, en de VS haar veto inroept zodat de burgerslachting ongestoord verder kan gaan, mét geld en wapens van de VS
Maar hey je mag nooit de VS vernoemen hoor :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212345612
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dat is dus al niet waar. En over israel al helemaal niet. Weet niet of je afgelopen tijd het nieuws in de gaten gehouden hebt. Maar het gaat nogal vaak over of israel te ver gaat.

Maar dan nog is dat toch geen goede reactie. Hebben het nu over verkiezingen in rusland. Over dat het allemaal nogal corrupt is. Moet je toch mee eens zijn? Of vind je dat het niet corrupt is?

Wat de US wel of niet doet. Veranderd daar toch helemaal niks aan. Zelfs al zou de US het meest corrupte land van heel de wereld zijn. Veranderd dat toch niks aan Rusland. Dus waarom steeds naar een andere wijzen
Omdat het niveau van verontwaardiging nogal verschilt.
Het is constant maar wijzen naar Rusland en als er naar de tegenpartij wordt gewezen mag er niet over gesproken worden.
Dan wordt er weer geroepen dat het whataboutism is(valt hier in BNW wel mee) of het wordt goed gesproken.
pi_212345614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ow nee ze beginnen zich af te vragen of Israel niet te ver gaat :?
Na 30000 bewuste burgerdoden
Nadat de rest van de wereld stemt voor een wapenstilstand, en de VS haar veto inroept zodat de burgerslachting ongestoord verder kan gaan, mét geld en wapens van de VS
Maar hey je mag nooit de VS vernoemen hoor :')
Maar wat vind je nou van de verkiezingen in rusland? Verlopen die eerlijk? Vind je het logisch dat de tegenkandidaat niet mee mag doen? Dat is waar ik het probeer over te hebben. En niet over de US.
En ook niet over israel.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345642
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat het niveau van verontwaardiging nogal verschilt.
Het is constant maar wijzen naar Rusland en als er naar de tegenpartij wordt gewezen mag er niet over gesproken worden.
Dan wordt er weer geroepen dat het whataboutism is(valt hier in BNW wel mee) of het wordt goed gesproken.
Je mag het best over de us hebben. Maar als ik iets vraag over Rusland. Dan is het enige antwoord wat ik steeds krijg JA MAAR DE US!

Om dan vervolgens de vragen totaal te negeren.

Ps: En ja naar rusland wijzen in een oorlog die zij gestart zijn lijkt me ook wel logisch
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345680
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ow nee ze beginnen zich af te vragen of Israel niet te ver gaat :?
Na 30000 bewuste burgerdoden
Nadat de rest van de wereld stemt voor een wapenstilstand, en de VS haar veto inroept zodat de burgerslachting ongestoord verder kan gaan, mét geld en wapens van de VS
Maar hey je mag nooit de VS vernoemen hoor :')
Ja en ik begrijp wel dat ze dat doen.
Als de vijand zich verschuild in ziekenhuizen of scholen dan heb je weinig keus en is het volgens mij ook geen oorlogsmisdaad.

Nou gaat Israël momenteel wel heel ver met burgerdoden.
Die kijken helemaal nergens meer naar.
pi_212345702
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:17 schreef over_hedge het volgende:
Maar als ik iets vraag over Rusland.
Kan je even aanduiden waar je een

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:28 schreef over_hedge het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)esidentsverkiezingen

Poeh gelukkig maar. Straks ging het nog mis voor Putin
vraag over Rusland stelde ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212345724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar wat vind je nou van de verkiezingen in rusland? Verlopen die eerlijk? Vind je het logisch dat de tegenkandidaat niet mee mag doen? Dat is waar ik het probeer over te hebben. En niet over de US.
En ook niet over israel.
Nee die verlopen niet eerlijk.
Maar aangezien de tegenstanders vaak gesponsord worden door andere landen kan ik me voorstellen dat je er in het landsbelang iets aan probeert te doen.
pi_212345736
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kan je even aanduiden waar je een
[..]
vraag over Rusland stelde ?
Maar wat vind je nou van de verkiezingen in rusland? Verlopen die eerlijk? Vind je het logisch dat de tegenkandidaat niet mee mag doen? Dat is waar ik het probeer over te hebben. En niet over de US.
En ook niet over israel.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 13:25:54 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212345774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee die verlopen niet eerlijk.
Maar aangezien de tegenstanders vaak gesponsord worden door andere landen kan ik me voorstellen dat je er in het landsbelang iets aan probeert te doen.
Welja, deze kandidaat had vooral een uitgesproken mening. En dat dan over zaken die rechtstreeks tegen Putin in gingen.

Banden met het buitenland zijn niet aangetoond, zelfs door het kremlin zelf niet. Pure politieke afrekening
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212345798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Welja, deze kandidaat had vooral een uitgesproken mening. En dat dan over zaken die rechtstreeks tegen Putin in gingen.

Banden met het buitenland zijn niet aangetoond, zelfs door het kremlin zelf niet. Pure politieke afrekening
Ja ja maar volgens jou heeft het FvD toch ook banden met Rusland?
Is dat al aangetoond?
pi_212345816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee die verlopen niet eerlijk.
Maar aangezien de tegenstanders vaak gesponsord worden door andere landen kan ik me voorstellen dat je er in het landsbelang iets aan probeert te doen.
Dus Putin denkt aan het landsbelang. Oke.

Zou het in het belang van het land misschien niet handiger zijn om gewoon te stoppen met de oorlog. Zodat je het land echt kan helpen. Ipv een afgrond in helpen :P

En democratische verkiezingen zijn meer in het landsbelang dan een dictator. Die de volle macht heeft.

Putin doet een hoop. Maar dingen in het landsbelang doen staat vrij laag op de lijstje
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212345840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dus Putin denkt aan het landsbelang. Oke.

Zou het in het belang van het land misschien niet handiger zijn om gewoon te stoppen met de oorlog. Zodat je het land echt kan helpen. Ipv een afgrond in helpen :P

En democratische verkiezingen zijn meer in het landsbelang dan een dictator. Die de volle macht heeft.

Putin doet een hoop. Maar dingen in het landsbelang doen staat vrij laag op de lijstje
Nee, en de uitleg daar van staat in een video in de OP.
Redenen waarom Putin de oorlog is gestart.
pi_212345856
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat weer een flagrante leugen is, want zaken als Abu Ghraib en Guantánamo of zelfs My Lai werden tot in den treure in de actualiteitenprogramma's besproken.
En over Israël wordt ook niet bepaald gezwegen. Met het fake news verhaal over het ziekenhuis met 500 doden werd zelfs bewezen dat er soms iets te snel de wereld in wordt gebracht.

Als we iets onderbelichten, dan is het wel wat er in de voorheen derde wereld gebeurd. Tijdens corona is de grootste slachting van deze eeuw gebeurd en het zou mij verbazen als iemand hier zonder te googelen weet waar. En in eigen land hebben we progressieve gekkies die staan te juichen voor Houthi's omdat ze zo lekker het imperialistische kapitalistische westen bevechten. Dezelfde Houthi's die de slavenmarkten weer legaal hebben gemaakt en deze week weer 13 homo's de doodstraf hebben gegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Glazenmaker op 08-02-2024 14:28:14 ]
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 13:33:02 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212345888
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ja maar volgens jou heeft het FvD toch ook banden met Rusland?
Is dat al aangetoond?
Waarom stel je meteen een irrelevante wedervraag?

Maar aangezien ik de beroerdste niet ben:


https://nos.nl/artikel/24(...)m-meer-toch-een-zorg


https://www.nporadio1.nl/(...)menwerkte-met-baudet


https://www.volkskrant.nl(...)invloeding~b908cc3a/

https://www.politico.eu/a(...)es-to-russia-report/

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambassadeur-a4136095

Laatste kun/kon je zelf zien op FvD Twitter, daar stonden ze doodleuk met een Russische diplomaat op de foto.

Oh en zelfs met deze aantijgingen zit Baudet nog in de kamer en is hij ook nog verkiesbaar ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212345902
https://nos.nl/artikel/25(...)esidentsverkiezingen

Sterke man Poetin is een bange poepert.
pi_212345908
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, en de uitleg daar van staat in een video in de OP.
Redenen waarom Putin de oorlog is gestart.
Ik weet waarom hij de oorlog gestart is. En weet ook wat rusland aan de rest probeert te verkopen waarom ze de oorlog gestart zijn. Die discussie hoeven we op zich niet helemaal opnieuw te gaan doen.

Maar als je kijkt waar de oorlog nu staat. Dan is het toch niet meer in landsbelang om verder te gaan? Dus zelfs al klopt het allemaal. En hadden ze wel een goede reden om binnen te vallen. Dan kan je nu na 2 jaar toch wel concluderen dat het allemaal niet ging zoals ze verwacht hadden. En als landsbelang echt zijn reden was. Dat hij dan zou stoppen met de oorlog.

Want voor welk landbelang vecht je nu nog. Wat kan je ooit nog uit deze oorlog halen wat zo belangrijk is voor het landsbelang dat je er mee door blijft gaan?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 13:34:56 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212345917
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)esidentsverkiezingen

Sterke man Poetin is een bange poepert.
En dat is triest want er zijn echt een heleboel Russen die dit allemaal niet (meer) willen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212346017
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarom stel je meteen een irrelevante wedervraag?

Maar aangezien ik de beroerdste niet ben:


https://nos.nl/artikel/24(...)m-meer-toch-een-zorg


https://www.nporadio1.nl/(...)menwerkte-met-baudet


https://www.volkskrant.nl(...)invloeding~b908cc3a/

https://www.politico.eu/a(...)es-to-russia-report/

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambassadeur-a4136095

Laatste kun/kon je zelf zien op FvD Twitter, daar stonden ze doodleuk met een Russische diplomaat op de foto.

Oh en zelfs met deze aantijgingen zit Baudet nog in de kamer en is hij ook nog verkiesbaar ook.
Ik heb geen tijd om alles te bekijken nu.
Maar ik zag bij je 2e link dit staan:
quote:
Maar tot nu toe zijn er geen bewijzen dat hij inhoudelijk wordt gestuurd of betaald.
Dan is er toch geen bewijs?
Rest van de video's ga ik dit weekend bekijken als ik ga lamballen op m'n werk.
Dat bedoel ik met de selectieve verontwaardiging.
En ik geloof ook wel dat het FvD banden heeft met Rusland of zelfs geld krijgt van Rusland.
Maar ik vind het dan erg naïef om te denken dat het andersom niet gebeurd.
Dat het westen geen financiële steun geeft aan politieke medestanders in het buitenland.
pi_212346084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik weet waarom hij de oorlog gestart is. En weet ook wat rusland aan de rest probeert te verkopen waarom ze de oorlog gestart zijn. Die discussie hoeven we op zich niet helemaal opnieuw te gaan doen.

Maar als je kijkt waar de oorlog nu staat. Dan is het toch niet meer in landsbelang om verder te gaan? Dus zelfs al klopt het allemaal. En hadden ze wel een goede reden om binnen te vallen. Dan kan je nu na 2 jaar toch wel concluderen dat het allemaal niet ging zoals ze verwacht hadden. En als landsbelang echt zijn reden was. Dat hij dan zou stoppen met de oorlog.

Want voor welk landbelang vecht je nu nog. Wat kan je ooit nog uit deze oorlog halen wat zo belangrijk is voor het landsbelang dat je er mee door blijft gaan?
Ik ben bang dat we voorlopig helemaal geen vrede meer gaan krijgen.
Dat er hier bommen gaan vallen zie ik niet snel gebeuren.
Maar er worden nu allianties gemaakt en ik denk dat die willen afrekenen met de Amerikaanse dominantie.
Rusland wilt af van de Amerikaanse dominantie in oost-europa, Iran wilt ze weg hebben uit het midden-oosten en noord-korea en China willen ze weg hebben uit oost-Azie.
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 13:48:46 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212346135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb geen tijd om alles te bekijken nu.
Maar ik zag bij je 2e link dit staan:
[..]
Dan is er toch geen bewijs?
Rest van de video's ga ik dit weekend bekijken als ik ga lamballen op m'n werk.
Dat bedoel ik met de selectieve verontwaardiging.
En ik geloof ook wel dat het FvD banden heeft met Rusland of zelfs geld krijgt van Rusland.
Maar ik vind het dan erg naïef om te denken dat het andersom niet gebeurd.
Dat het westen geen financiële steun geeft aan politieke medestanders in het buitenland.
Je zult mij niet horen zeggen dat het andersom niet gebeurt. Het is alleen irrelevant in het huidige vraagstuk, de uitdager van Poetin heeft vooralsnog geen enkele relatie met het westen laten zien.


Op dit moment ligt het vergrootglas op Rusland.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212346139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben bang dat we voorlopig helemaal geen vrede meer gaan krijgen.
Dat er hier bommen gaan vallen zie ik niet snel gebeuren.
Maar er worden nu allianties gemaakt en ik denk dat die willen afrekenen met de Amerikaanse dominantie.
Rusland wilt af van de Amerikaanse dominantie in oost-europa, Iran wilt ze weg hebben uit het midden-oosten en noord-korea en China willen ze weg hebben uit oost-Azie.
Nee ik denk ook niet dat we snel vrede zullen zien. En ja tegen de rest van je post kan ik weinig tegen in brengen. Want dat klopt allemaal wel. Of nouja allianties zou ik het niet noemen. Maar dat ze allemaal aardig het zelfde denken klopt wel ja.

Maar nu sla je wel de vragen over :) Wat is het landsbelang om door te gaan met de oorlog zoals deze NU gaat.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212346187
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee ik denk ook niet dat we snel vrede zullen zien. En ja tegen de rest van je post kan ik weinig tegen in brengen. Want dat klopt allemaal wel. Of nouja allianties zou ik het niet noemen. Maar dat ze allemaal aardig het zelfde denken klopt wel ja.

Maar nu sla je wel de vragen over :) Wat is het landsbelang om door te gaan met de oorlog zoals deze NU gaat.
Omdat de redenen om de oorlog te starten niet veranderd zijn.
Dat het niet volgens plan gaat en wat langer duurt ben ik met je eens.
pi_212346209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]


Op dit moment ligt het vergrootglas op Rusland.
Kijk en daarom denken wij verschillend ;)
Jij kijkt met een vergrootglas naar Rusland en ik kijk met een vergrootglas naar alle landen die bij deze oorlog betrokken zijn.
pi_212346237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat de redenen om de oorlog te starten niet veranderd zijn.
Dat het niet volgens plan gaat en wat langer duurt ben ik met je eens.
Verbeter me gerust als ik nu conclusie trek die niet klopt. Maar kan ik hier uit concluderen dat je het eens bent met het beginnen van de oorlog en welke redenen daar voor gegeven zijn. En die zelfde redenen vind je nog steeds sterk genoeg om op deze manier door te blijven gaan?

Want het kan toch prima zijn dat je een goede reden hebt om de oorlog te starten. Maar als het dan niet wilt lukken. Is het toch juist in landsbelang om te zeggen: We stoppen er mee. Dit kost meer dan het ooit kan opleveren.

Ik zie gewoon niet zo goed in hoe deze oorlog nu ooit nog in het landsbelang kan zijn. Zelfs al kloppen al die dingen die als reden voor de invasie gegeven zijn. Na een tijdje weegt het voordeel wat je eventueel krijgt toch niet meer op tegen de nadelen?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 14:02:18 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212346306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kijk en daarom denken wij verschillend ;)
Jij kijkt met een vergrootglas naar Rusland en ik kijk met een vergrootglas naar alle landen die bij deze oorlog betrokken zijn.
Het, niet zozeer de mijne he ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212346418
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Verbeter me gerust als ik nu conclusie trek die niet klopt. Maar kan ik hier uit concluderen dat je het eens bent met het beginnen van de oorlog en welke redenen daar voor gegeven zijn. En die zelfde redenen vind je nog steeds sterk genoeg om op deze manier door te blijven gaan?

Want het kan toch prima zijn dat je een goede reden hebt om de oorlog te starten. Maar als het dan niet wilt lukken. Is het toch juist in landsbelang om te zeggen: We stoppen er mee. Dit kost meer dan het ooit kan opleveren.

Ik zie gewoon niet zo goed in hoe deze oorlog nu ooit nog in het landsbelang kan zijn. Zelfs al kloppen al die dingen die als reden voor de invasie gegeven zijn. Na een tijdje weegt het voordeel wat je eventueel krijgt toch niet meer op tegen de nadelen?
Je conclusie klopt niet, ik ben het niet eens met het beginnen van de oorlog.
Ik ben ook geen Rus, zal mij een zorg zijn wat er met Rusland gebeurd.
pi_212346423
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het, niet zozeer de mijne he ;)
Algehele tendens waar ik het over had ;)
  donderdag 8 februari 2024 @ 19:14:15 #38
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212350149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, en de uitleg daar van staat in een video in de OP.
Redenen waarom Putin de oorlog is gestart.
Gewoon lekker ouderwets om resources :Y
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_212350559
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben bang dat we voorlopig helemaal geen vrede meer gaan krijgen.
Dat er hier bommen gaan vallen zie ik niet snel gebeuren.
Maar er worden nu allianties gemaakt en ik denk dat die willen afrekenen met de Amerikaanse dominantie.
Rusland wilt af van de Amerikaanse dominantie in oost-europa, Iran wilt ze weg hebben uit het midden-oosten en noord-korea en China willen ze weg hebben uit oost-Azie.
En allemaal willen ze dat omdat ze zelf verkeerde bedoelingen hebben.
En wat Rusland in Oekraïne doet versterkt de Amerikaanse dominantie in Europa.
pi_212350598
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb geen tijd om alles te bekijken nu.
Maar ik zag bij je 2e link dit staan:
[..]
Dan is er toch geen bewijs?
Rest van de video's ga ik dit weekend bekijken als ik ga lamballen op m'n werk.
Dat bedoel ik met de selectieve verontwaardiging.
En ik geloof ook wel dat het FvD banden heeft met Rusland of zelfs geld krijgt van Rusland.
Maar ik vind het dan erg naïef om te denken dat het andersom niet gebeurd.
Dat het westen geen financiële steun geeft aan politieke medestanders in het buitenland.
Daar moet dat buitenland mee dealen.

Hetzelfde zie je met spionage, we gaan dat heus niet in Nederland door de vingers zien omdat we zelf ook spionnen hebben.
pi_212350875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee die verlopen niet eerlijk.
Maar aangezien de tegenstanders vaak gesponsord worden door andere landen kan ik me voorstellen dat je er in het landsbelang iets aan probeert te doen.
Kun je mij eens uitleggen welk landsbelang? Denk jij oprecht dat Putin het beste voor heeft voor zijn bevolking? En vaak worden gesponsord is natuurlijk geen vrijbrief om alle andere kandidaten buitenspel te zetten (en dan verwoord ik het nog netjes)
pi_212351835
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit is hier veel meer op zijn plek natuurlijk, maar je denkt toch niet dat Zelensky een Amerikaans staatsburger op een kill lijst zet.

Ik heb hier eerder over gelezen in een andere vorm. Je weet zelf dat ik er niet heel snel mee strooi maar dit is echt rechtstreeks Kremlin propaganda tbhv het draagvlak weg te zagen.
Het is jammer dat ik geen cyrillisch kan lezen. Zo' grote claim vraagt om de nodige bewijs, merk toch dat velen op X het klakkeloos plaatsen zonder te kijken of er een bron toegevoegd is

Geloof me, het heeft wat moeite gekost om de website te vinden. Gelukkig wel gevonden uiteindelijk

https://myrotvorets.center/criminal/karlson-taker/
https://web.archive.org/w(...)minal/karlson-taker/

Als ik het internet moet geloven is het wel een Oekraïense website, maar heeft het geen banden verder met de regering
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212355343
twitter

We don't need no stinkin' TUCKER interview with Zalensky when we already have this from CNN!
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212355488
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 07:28 schreef UncleScorp het volgende:
[ twitter ]
We don't need no stinkin' TUCKER interview with Zalensky when we already have this from CNN!
Ja, dat is best bijzonder, dat men Poetin op gelijke voet met Zelensky wil zetten.
pi_212362037
Ik lees net dat de nieuwe opperbevelhebber van Oekraïne Aleksandr Syrsky in Rusland is geboren en z'n ouders daar ook nog steeds wonen.
Apart dat Zelensky daar vertrouwen in heeft.
pi_212362176
Apart dat die Rus nog niet “verdwenen “ is.
  Forum Admin vrijdag 9 februari 2024 @ 20:55:31 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212363708
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 18:56 schreef Candymannetje het volgende:
Ik lees net dat de nieuwe opperbevelhebber van Oekraïne Aleksandr Syrsky in Rusland is geboren en z'n ouders daar ook nog steeds wonen.
Apart dat Zelensky daar vertrouwen in heeft.
Vind het wel tekenend, kunde boven stigma.

Andersom zal echt nooit gebeuren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212363919
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vind het wel tekenend, kunde boven stigma.

Andersom zal echt nooit gebeuren.
Lijkt mij niet echt goed voor het moraal.
Als wij in oorlog zijn met België en we maken iemand die in België geboren is en daar nog familie heeft opperbevelhebber van het Nederlandse leger.

Over zijn kunde zijn de meningen ook flink verdeeld.

Ik denk dat Zelensky hier wel een fout mee heeft gemaakt.
pi_212365234
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Lijkt mij niet echt goed voor het moraal.
Als wij in oorlog zijn met België en we maken iemand die in België geboren is en daar nog familie heeft opperbevelhebber van het Nederlandse leger.

Over zijn kunde zijn de meningen ook flink verdeeld.

Ik denk dat Zelensky hier wel een fout mee heeft gemaakt.
Ik zie liever @UncleScorp ons leger aanvoeren dan Ollongren :P
Lach met een schone bips
pi_212365360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:38 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik zie liever @:Unclescorp ons leger aanvoeren dan Ollongren :P
Kijk daar maar mee uit, voor je het weet moeten we de frikandel curryworst gaan noemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')