Belgische krant, rest van artikel is betalend dus geen link.quote:. Hebben we ons vergist in Zelensky en is hij toch iemand die enkel voor zichzelf rijdt?
Zou het kunnen dat we ons hebben vergist in Volodymyr Zelensky? Dat het Oekraïense staatshoofd niet de held is die we in hem zagen, maar alleen maar rijdt voor zichzelf? Hij wekt die schijn nu hij zijn legerleider heeft ontslagen en dat straks wellicht ook doet met zijn premier. Is Zelensky eigenlijk een kleine dictator?
Klein is ie in ieder geval welquote:Op zaterdag 10 februari 2024 20:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Belgische krant, rest van artikel is betalend dus geen link.
Welk belang heeft de bevolking bij het winnen van de oorlog door Rusland?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Klein is ie in ieder geval welMaar zie inderdaad ook her en der meer info opduiken dat hij niet totaal alleen met de belangen van de bevolking an sich bezig is.. Maar riepen we dat 2 jaar geleden niet al?
Dat die oorlog kut is en moet stoppen ja, maar in snap wel de gedachten van veel mensen over Zelensky.. Je kan soms een gevoel bij iemand hebben waarbij je denkt "dit klopt niet"..
Mijn reactie was meer gericht op welke belangen hij voor zichzelf ziet.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welk belang heeft de bevolking bij het winnen van de oorlog door Rusland?
Net zoals dat het ook "onze oorlog" zou zijn.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:12 schreef ems. het volgende:
Belangen van de bevolking zijn subjectief. Dat "we" Zelensky een held zouden vinden vind ik ook een rare aanname. Wat een dom krantje.
Stuur een klacht naar degene die dat meent, zou ik zeggen! Dat iemand dat zegt maakt natuurlijk niet dat zoiets breed gedragen wordt.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Net zoals dat het ook "onze oorlog" zou zijn.
Even dom
Je omschrijving is nogal vaag.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Mijn reactie was meer gericht op welke belangen hij voor zichzelf ziet.
Helden mogen tegenwoordig niet meer he.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:12 schreef ems. het volgende:
Belangen van de bevolking zijn subjectief. Dat "we" Zelensky een held zouden vinden vind ik ook een rare aanname. Wat een dom krantje.
Goh al die westerse leiders, kranten en hun volgelingen op forums.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Stuur een klacht naar degene die dat meent, zou ik zeggen! Dat iemand dat zegt maakt natuurlijk niet dat zoiets breed gedragen wordt.
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je omschrijving is nogal vaag.
Niemand is alleen maar in het belang van een ander bezig. Dus ook Zelensky niet.
Maar welk persoonlijk belang van hem is dermate strijdig met het landsbelang dat je denkt, dit klopt niet?
Nou ja eigenlijk beantwoord je de vraag die je aan me stelde zelf al hiermeequote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Helden mogen tegenwoordig niet meer he.
Zodra iemand mogelijk een held is wordt er alles aan gedaan om die status te ondermijnen.
Waarom luister je dan zo erg naar ze, lees je al die kranten en lig je aan de lippen van die volgelingen? Ik heb nou nooit last daarvanquote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goh al die westerse leiders, kranten en hun volgelingen op forums.
Iets teveel werk, ik pas
Komt omdat jij alleen de fabeltjeskrant kijktquote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom luister je dan zo erg naar ze, lees je al die kranten en lig je aan de lippen van die volgelingen? Ik heb nou nooit last daarvan
Net zoals mensen die nu ineens nationalisme gaan toejuichen terwijl ze het voor de oorlog een bedreiging voor de maatschappij vonden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Net zoals dat het ook "onze oorlog" zou zijn.
Even dom
Of mensen die net doen alsof ze tegen de invasie zijn, maar ondertussen enkel pro Russische opvattingen posten...quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Net zoals mensen die nu ineens nationalisme gaan toejuichen terwijl ze het voor de oorlog een bedreiging voor de maatschappij vonden.
Welke?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik ga serietje kijken... Be nice gappies
Toen de huurmoordenaars letterlijk op zoek waren naar Zelensky, hij ingesloten dreigde te raken en de mogelijk kreeg aangeboden om naar het buitenland te vluchten besloot Zelensky te blijven in Kiev en te vechten.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Mijn reactie was meer gericht op welke belangen hij voor zichzelf ziet.
Nou omdat je het vraagt, zit the underdoggs te kijken... Man wat weer een kutflim, maar heb moeite om niet af te kijken van films...quote:
Tegen de invasie zijn wordt door sommigen opgevat als pro Kremlin praat.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of mensen die net doen alsof ze tegen de invasie zijn, maar ondertussen enkel pro Russische opvattingen posten...
Shooter al gezien?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 23:32 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou omdat je het vraagt, zit the underdoggs te kijken... Man wat weer een kutflim, maar heb moeite om niet af te kijken van films...
Serie of film? Film was toch met Mark Wahlberg? Die heb ik wel gezien long ago..... Maar de huidige film is zooooo slecht dat ik tussendoor dus hier peek a boo doequote:
draait deze nog op Netflix? Klinkt spannend zeg.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Toen de huurmoordenaars letterlijk op zoek waren naar Zelensky, hij ingesloten dreigde te raken en de mogelijk kreeg aangeboden om naar het buitenland te vluchten
Hij besloot te vechtenquote:besloot Zelensky te blijven in Kiev en te vechten.
Vertel, wat voor diplomatieke oplossing was er toen Poetin bezig was met de opmars naar Kyiv, met als doel Oekraïne in een Russische oblast te veranderen.quote:Op zondag 11 februari 2024 08:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
draait deze nog op Netflix? Klinkt spannend zeg.
[..]
Hij besloot te vechten
Je bedoelt “hij koos voor oorlog (want ging hulp krijgen) ipv diplomatieke oplossing en besloot duizenden anderen de dood in te jagen in een oorlog waarvan enkele dombo’s dachten deze te kunnen winnen. Nee zelfs dat niet, gewoon Rusland wat verzwakken in het voordeel van de VS.
Ja stoer seg
En helden doen zelf heldhaftige daden, niet anderen de dood injagen.
Hier staan er zat: https://nl.m.wikipedia.or(...)ndelingen_sinds_2022quote:Op zondag 11 februari 2024 08:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vertel, wat voor diplomatieke oplossing was er toen Poetin bezig was met de opmars naar Kyiv, met als doel Oekraïne in een Russische oblast te veranderen.
Zelfs in het laatste interview hield Poetin een lang monoloog över dat Oekraïne geen land is.
Ja kiezen voor een diplomatieke oplossing is waanzin als je evengoed kan kiezen voor oorlog om daarmee dubbel zoveel te verliezen, je land economisch te kelderen, je bevolking uit te dunnen door dood en vluchten naar buitenland enzquote:Op zondag 11 februari 2024 08:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hier staan er zat: https://nl.m.wikipedia.or(...)ndelingen_sinds_2022
Bij de eerste ronde moest Oekraïne capituleren..quote:Op zondag 11 februari 2024 08:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hier staan er zat: https://nl.m.wikipedia.or(...)ndelingen_sinds_2022
Tja, het leuke is juist dat niemand Rusland gewoon oproept om met deze oorlog te stoppen.quote:Op zondag 11 februari 2024 08:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja kiezen voor een diplomatieke oplossing is waanzin als je evengoed kan kiezen voor oorlog om daarmee dubbel zoveel te verliezen, je land economisch te kelderen, je bevolking uit te dunnen door dood en vluchten naar buitenland enz
En je wordt nog es als held bejubeld.
Begrijpelijke keuze zou ik zeggen.
In het begin was de enige eis dat ze geen lid van de NAVO zouden worden.quote:Op zondag 11 februari 2024 08:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij de eerste ronde moest Oekraïne capituleren..
Dat is natuurlijk de beste oplossing, want dan was Oekraïne een Russische oblast geworden.
Dat is de gewenste uitkomst.
En waarom is dat nu niet meer de enige eis?quote:Op zondag 11 februari 2024 08:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In het begin was de enige eis dat ze geen lid van de NAVO zouden worden.
Ja ik geloof wel dat hij zich had terug getrokken destijds.quote:Op zondag 11 februari 2024 08:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
En waarom is dat nu niet meer de enige eis?
En geloof je werkelijk dat Poetin Oekraïne had verlaten als Oekraïne dat had beloofd?
Wat consistent is bij Poetin tussen de Speech vlak voor de invasie en het laatste interview is dat Oekraïne volgens hem Russisch is.
En Oost Oekraïne annexeren, inclusief delen die niet in Russische handen zijn, komt niet echt over als een gewapend conflict over alleen het lidmaatschap van de NAVO.
Bush kan van alles willen, voor NAVO lidmaatschap is een unanieme goedkeuring nodig.quote:Op zondag 11 februari 2024 09:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja ik geloof wel dat hij zich had terug getrokken destijds.
Nu gaat hij zich niet meer terig trekken en de geannexeerde gebieden gaat hij ook niet meer terug geven.
Daar voor is het nu te ver geëscaleerd.
Hoe langer de oorlog duurt hoe meer grondgebied Oekraïne gaat kwijt raken en hoe meer mensen onnodig sterven.
Eigenlijk is alle ellende begonnen toen Bush zo nodig wilde dat Oekraïne bij de NAVO kwam.
Die vent heeft me een partij ellende veroorzaakt.
Niet alleen in oost-Europa maar ook in het midden-Oosten.
Je snapt niet hoe het werkt hè.quote:Op zondag 11 februari 2024 09:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bush kan van alles willen, voor NAVO lidmaatschap is een unanieme goedkeuring nodig.
Bovendien bepaalt Oekraïne zelf of ze lid willen worden, en niet een Amerikaanse president uit het verleden.
Anyway, mijn punt is bevestigd, Rusland heeft kennelijk het recht om met militair geweld zijn wil op te leggen aan Oekraïne, en dat militaire geweld steeds verder op te voeren als Oekraïne zich niet overgeeft.
Ik vind dat een heel bijzondere gedachtengang.
En het nog bijzonderder als tegelijkertijd wordt gesteld dat Rusland geen bedreiging vormt voor Europa..
Tuurlijk, zolang Europa doet wat Rusland wil niet nee....
Blijkbaar niet, want in 2008 besliste de VS dat Oekraïene lid mag worden, en Frankrijk en Duitsland hebben dat tegen gehouden..quote:Op zondag 11 februari 2024 09:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je snapt niet hoe het werkt hè.
Uiteindelijk is het de USA die beslist.
Toch is Oekraïene nog steeds geen lid.quote:Op papier hebben alle leden evenveel te zeggen maar de realiteit is anders.
De USA is een dusdanig zwaargewicht waar andere landen van afhankelijk zijn dus die zullen vroeg of laat altijd zwichten onder druk van de USA.
Waarom worden dan alle pijlen gericht op Oekraïne die zogenaamd niet meewerkt aan de capitulatie?quote:En wie zegt nou weer dat Rusland het recht heeft om militair geweld te gebruiken tegen Oekraïne.
Dat zegt helemaal niemand.
En Rusland dwingt dat militair af en voert oorlog in een Europees land.quote:Kap nou eens met mensen woorden in de mond te leggen, dat begint echt vervelend te worden en draagt niks bij aan de discussie.
Rusland is ook geen bedreiging voor Europa.
Het enige wat ze wilde is een gedemilitariseerde zone tussen Rusland en de NAVO.
Echt alles wat jij hier zegt heb ik al beantwoord.quote:Op zondag 11 februari 2024 09:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want in 2008 besliste de VS dat Oekraïene lid mag worden, en Frankrijk en Duitsland hebben dat tegen gehouden..
En anno nu ligt Turkije dwars.
De NAVO heeft geen middelen om dat te omzeilen.
[..]
Toch is Oekraïene nog steeds geen lid.
Dit speelt al vanaf 1992.
[..]
Waarom worden dan alle pijlen gericht op Oekraïne die zogenaamd niet meewerkt aan de capitulatie?
[..]
En Rusland dwingt dat militair af en voert oorlog in een Europees land.
Heeft Rusland dat recht?
Moet Oekraïne dansen naar de pijpen van Poetin?
Ja het is gewoon rondjes draaien.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Echt alles wat jij hier zegt heb ik al beantwoord.
Ik ga er geen tijd meer in steken.
Als ik me weer een keer ernstig verveel of ziek op bed lig zal ik hem wel weer als entertainment gebruikenquote:Op zondag 11 februari 2024 10:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja het is gewoon rondjes draaien.
Dat krijg je ntl als iemand gewoon post om gewoon tegendraads te doen.
Antwoorden die niet aansluiten op de realiteit.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Echt alles wat jij hier zegt heb ik al beantwoord.
Ik ga er geen tijd meer in steken.
De bekende tendens hierquote:Op zondag 11 februari 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ik me weer een keer ernstig verveel of ziek op bed lig zal ik hem wel weer als entertainment gebruiken
De komende tijd heb ik het druk zat, moet me voorbereiden op wedstrijd.
Jep in 2 richtingenquote:
Wat lul je? Als Duitsland Nederland aanvalt, omdat Duitsland vindt dat Nederland geen echt land is, laat jij je ook meteen in je reet nemen en sta je Gelderland maar af?quote:Op zondag 11 februari 2024 08:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja kiezen voor een diplomatieke oplossing is waanzin als je evengoed kan kiezen voor oorlog om daarmee dubbel zoveel te verliezen, je land economisch te kelderen, je bevolking uit te dunnen door dood en vluchten naar buitenland enz
En je wordt nog es als held bejubeld.
Begrijpelijke keuze zou ik zeggen.
Lekker niveautje weer hoorquote:Op zondag 11 februari 2024 13:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wat lul je? Als Duitsland Nederland aanvalt, omdat Duitsland vindt dat Nederland geen echt land is, laat jij je ook meteen in je reet nemen en sta je Gelderland maar af?
https://www.the-express.c(...)son-interview-russiaquote:Nile Gardiner, Director of The Heritage Foundation’s Margaret Thatcher Center for Freedom, tells the Daily Express US that Putin is a "dangerous man" who will want Russian forces to "massacre" people across Europe.
He said: "Putin just comes across as a thug really. Putin is just a tyrant, dictator, and a bully. It is evident that he lives in his own delusional world.
"He is a hated and reviled figure. He sounds completely deranged in this interview.
Jij ookquote:
Ja daar ga ik niet eens op inquote:
Hij geeft z'n mening aan de hand van een interview. Niets meer, niets minder.quote:Op zondag 11 februari 2024 14:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
https://www.the-express.c(...)son-interview-russia
Zou die "expert" dat nou zelf ook echt geloven of zegt hij dat alleen maar als propaganda.
Toch geen weldenkend mens die zo iets gelooft?
Of zou het satire zijn?
Voor de rest weinig "expert" aan...quote:Op zondag 11 februari 2024 15:31 schreef ems. het volgende:
[..]
Hij geeft z'n mening aan de hand van een interview. Niets meer, niets minder.
Sowieso een lege term. Ikzelf ben toevallig wel expert trouwens.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor de rest weinig "expert" aan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |