SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Pas je op dat je morgen niet met handschoenen aan het werk gaat, anders komt de modekledingpolitie.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:22 schreef INViCTuS het volgende:
Ow, shit. Vergat nieuwe te openen.
G'dumme, mensen doen net alsof het warm is en al lente. 9-11 graden. Voelt wel lekker en fijn hoor, in die zon. Maar verre van warm of lente.
Overigens met snoeien, zagen of verhuizen wel vaak aan. Maar o.a ook omdat ik nog wel eens last kan krijgen van kloven e.d. handschoenen beschermen dan enigszinsquote:Op maandag 29 januari 2024 18:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pas je op dat je morgen niet met handschoenen aan het werk gaat, anders komt de modekledingpolitie.
Jij hebt een ander beeld van lente dan mij bijvoorbeeld. Het een is niet meer juist dan het ander. Voor mij zijn dit lente-achtige dagen. Een ander vind het winters koud nog. Beide is toch prima?quote:Op maandag 29 januari 2024 18:22 schreef INViCTuS het volgende:
Ow, shit. Vergat nieuwe te openen.
G'dumme, mensen doen net alsof het warm is en al lente. 9-11 graden. Voelt wel lekker en fijn hoor, in die zon. Maar verre van warm of lente.
Ik zal het pas lente noemen bij 15 of hogerquote:Op maandag 29 januari 2024 19:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij hebt een ander beeld van lente dan mij bijvoorbeeld. Het een is niet meer juist dan het ander. Voor mij zijn dit lente-achtige dagen. Een ander vind het winters koud nog. Beide is toch prima?
1 maart begint de lente. Dan hebben we sowieso lenteweer. Ja lenteweer kan soms net herfstachtig, winters of zomers lijken. Misschien hoort het er allemaal wel gewoon bij. We hebben nu eenmaal niet hele strenge grenzen per seizoen in Nederland, dat is inherent aan de ligging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Zoveel wijsheid en feiten in èèn post!quote:Op maandag 29 januari 2024 19:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij hebt een ander beeld van lente dan mij bijvoorbeeld. Het een is niet meer juist dan het ander. Voor mij zijn dit lente-achtige dagen. Een ander vind het winters koud nog. Beide is toch prima?
1 maart begint de lente. Dan hebben we sowieso lenteweer. Ja lenteweer kan soms net herfstachtig, winters of zomers lijken. Misschien hoort het er allemaal wel gewoon bij. We hebben nu eenmaal niet hele strenge grenzen per seizoen in Nederland, dat is inherent aan de ligging.
Om het even goed te begrijpen: voor jou is 13 graden met een stralende zon herfst, 17 graden met strontregen is lente?quote:Op maandag 29 januari 2024 19:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zal het pas lente noemen bij 15 of hoger. Deze temperaturen van 9-11 graden behoren mijn inziens gewoon bij herfst. Het weerbeeld en de zon doen het wel beter en fijner danwel lente achtig aanvoelen, dat klopt.
Altijd maar afwachten of er dat vanaf 1 maart zal zijn. Vorig jaar was het pas half mei ongeveer
Maar net even hoe je het bekijkt, zoals je het zegt. Maar de temperatuur en het weerbeeld bepalen natuurlijk veel. Afgelopen zomer was het vaak herfstig, maar de temperatuur nietquote:Op maandag 29 januari 2024 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Om het even goed te begrijpen: voor jou is 13 graden met een stralende zon herfst, 17 graden met strontregen is lente?
Dan snap ik dat je het in Nederland 8+ maanden herfst vind jaquote:Op dinsdag 30 januari 2024 07:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar net even hoe je het bekijkt, zoals je het zegt. Maar de temperatuur en het weerbeeld bepalen natuurlijk veel. Afgelopen zomer was het vaak herfstig, maar de temperatuur niet
Afgelopen herfst was zowaar voor de helft 'zomers weer'quote:Op maandag 29 januari 2024 23:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Juist dat het niet waait en de zon volop schijnt maakt het aangenaam. Zulke dagen kunnen ook in de herfst aanwezig zijn maar we zitten nu weer dichter naar het voorjaar
Nouja, toen ik afgelopen augustus voor een paar weken terug in NL was toen ging ik van 34 graden & volle bak zon naar 18 graden en regelmatig regenachtig. Dat voelde inderdaad wel als herfst.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan snap ik dat je het in Nederland 8+ maanden herfst vind ja
Je had ook in juni of september moet komen voor 30+ gradenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nouja, toen ik afgelopen augustus voor een paar weken terug in NL was toen ging ik van 34 graden & volle bak zon naar 18 graden en regelmatig regenachtig. Dat voelde inderdaad wel als herfst.
Vond ik het erg? Nee niet zo
Haha nee ik kom juist in augustus liefst naar NL. Dan is het hier namelijk en op zijn drukst kwa massatoerisme en op zijn warmst. Dus dan vlucht ik liever voor een paar weekjesquote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je had ook in juni of september moet komen voor 30+ graden
Zomer in de herfst en herfst in de zomer? Of zijn die scheidslijnen in NL toch niet zo duidelijk
Snap ik hoorquote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha nee ik kom juist in augustus liefst naar NL. Dan is het hier namelijk en op zijn drukst kwa massatoerisme en op zijn warmst. Dus dan vlucht ik liever voor een paar weekjes
Al kan je in Nederland natuurlijk ook met gemak in een hittegolf belanden in augustus...
8+ maanden heb ik serieus nooit gezegd. 20 graden of warmer is gewoon lekker en aangenaam shirt en korte broeken weer. Gemiddeld genomen is het goed herfstig en grijs vanaf het moment dat de wintertijd ingaat tot de zomertijd ingaat. Mooie periodes zoals afgelopen 2 weken horen er elk jaar wel bij.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan snap ik dat je het in Nederland 8+ maanden herfst vind ja
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:21 schreef Bocaj het volgende:
"De korte broek kan aan!"
Rokje zou je bedoelen. #Rokjesdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker rampetampen in het voorjaar en 15 jaar later je eigen spiegelbeeld aan de voordeur krijgen met de vraag: "Are you my daddy?"
Samsungquote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HEEL BLIJ MET MIJN WEER WIDGET
Over wie heb je het nu?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, dat je in veel topics hier altijd wel iemand hebt waar je het steevast regelrecht mee oneens bent. Tot het irritante toe. Ik vraag me dan wel eens af, hoe zou zo iemand in het dagelijks leven zijn. Zou dat dan ook helemaal botsen.?
Zit ze niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:57 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik wilde bijna een like geven tot ik bedacht tot ze ook in het koude kamp kan zitten
Nee joh, bloodymary1 is een hitte/warmte liefhebber, prima toch.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:57 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik wilde bijna een like geven tot ik bedacht tot ze ook in het koude kamp kan zitten
Opbokken met dat zuipfeestquote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:55 schreef Frutsel het volgende:
Pak sneeuw volgens GFS rond 10 februari voor noord en midden Nederland.
Not gonna happen. Al hoop ik er natuurlijk wel op
Maar het bekt straks vast in de media: sneeuwbom met carnaval
Ik ben best redelijk in het echt hoorquote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, dat je in veel topics hier altijd wel iemand hebt waar je het steevast regelrecht mee oneens bent. Tot het irritante toe. Ik vraag me dan wel eens af, hoe zou zo iemand in het dagelijks leven zijn. Zou dat dan ook helemaal botsen.?
Mijn weerapp zit ook weer on point. Ik zit precies in dat buitje dat tussen 13 en 15 voorspeld is.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HEEL BLIJ MET MIJN WEER WIDGET
Het zal daar wel gaan waaien.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:32 schreef Felagund het volgende:
Lekker weer voor Noord-Noorwegen morgenavond en nacht die erop volgt:
[ link | afbeelding ]
https://meteologix.com/nl(...)/20240201-0000z.html
(Dit is wel een extreme voorspelling, maar de vorige GFS en IFS voorspellingen zaten ook rond de 940-945 hPa).
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ben best redelijk in het echt hoor
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Misschien met de windbuks opwachten dit jaar
Ja, EMCWF model zit ook op 935 hPa inmiddels en GFS zit in de laatste run (12 uur) zelfs op een minimum druk van 931 hPa in de nacht naar donderdag. De Noorse versie van het KNMI heeft ook al code rood uitgegeven voor windstoten tot 50 m/s (~ 180 km/uur):quote:
Doe ik natuurlijk niet, maar heb nu wel camera's opgehangen. In drie jaar tijd voor meer dan 2k schade.quote:
Dat zijn wel orkaan windenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, EMCWF model zit ook op 935 hPa inmiddels en GFS zit in de laatste run (12 uur) zelfs op een minimum druk van 931 hPa in de nacht naar donderdag. De Noorse versie van het KNMI hebben ook al code rood uitgegeven voor windstoten tot 50 m/s (~ 180 km/uur):
[ twitter ]
Ja, al zijn ze daar wel wat gewend zo dicht bij de zee, dit was afgelopen nacht (iets noordelijker).quote:
Snap ik. Ik heb zelf ook niets met dat zuipfeest.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Doe ik natuurlijk niet, maar heb nu wel camera's opgehangen. In drie jaar tijd voor meer dan 2k schade.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 31-01-2024 09:07:37 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
gewoon schoonmaakazijn gieten, lopen ze wel verder.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opbokken met dat zuipfeest
Kan ik vast weer schadeherstel gaan doen hier... ieder jaar dezelfde zeik met die k*t dronkenlappen. Misschien met de windbuks opwachten dit jaar
Browning M2 geeft een beter resultaatquote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opbokken met dat zuipfeest
Kan ik vast weer schadeherstel gaan doen hier... ieder jaar dezelfde zeik met die k*t dronkenlappen. Misschien met de windbuks opwachten dit jaar
Malaise is een algehele staat van ongemak, vermoeidheid of ziekte. Het is een symptoom van verscheidene ziekten.quote:
Dikke prima, deze maand. Meestal droog en vrij zonnigquote:Op woensdag 31 januari 2024 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Januari was best een prima maand wat mij betreft
Eenschquote:Op woensdag 31 januari 2024 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Januari was best een prima maand wat mij betreft
Voor mijn gevoel was het best een droge januariquote:Op woensdag 31 januari 2024 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
Januari 2024: de 4de natte maand op rij, maar er viel gemiddeld minder neerslag dan in oktober, november en december
Januari is de 4de natte maand op rij, maar gemiddeld over het land viel er wel duidelijk minder neerslag dan in oktober, november en december. In oktober bedroeg het landelijk gemiddelde 157, in november 171 en in december 131 mm. Uitgaande van voorlopige cijfers staat januari 2024 op gemiddeld circa 94 tegen normaal 73 mm. In de 21ste eeuw viel er in januari zes keer gemiddeld meer dan 100 mm. De louwmaand van 2023 was met gemiddeld 127 mm de natste sinds 1995. De Bilt pakte met 167 mm zelfs de hoofdprijs ofwel het was daar de natste januari sinds het begin van de 20ste eeuw. Nog natter een jaar geleden was het in Frederiksoord met 170, Bergschenhoek 176, Soest 177 en Barendrecht met 182 mm. Dit jaar komt De Bilt waarschijnlijk uit op 106 en Benschop 129 mm. In delen van Limburg viel circa 70 mm.
Die van 21 juni tot 21 september loopt, op papierquote:
Niet die van 1 juni tot 1 september?quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die van 21 juni tot 21 september loopt, op papier
Nee, dit is een meteorologisch topic, dus dan is het gewoon 1 juni tot 1 september.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:55 schreef StateOfMind het volgende:
Zo heb ik het geleerd vroeger en zo blijft het.
Dat is mijn uitspraak en daar moet je het mee doen.
Gr gr Rijdende Rechter
In juni hadden we zomerquote:
Ach, wij konden in december zeggen dat het toen al 3 maanden op rij geheel bewolkt wasquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
Het is hier voor de 3e dag op rij geheel bewolkt...
Ik weet niet wat me overkomt.
Ik voel een bandquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, wij konden in december zeggen dat het toen al 3 maanden op rij geheel bewolkt was![]()
![]()
Nu overigens ook geheel bewolkt
Oktober deel 1 was toch best prima? Nog behoorlijk staan leeglopen op het voetbalveld.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, wij konden in december zeggen dat het toen al 3 maanden op rij geheel bewolkt was![]()
![]()
Nu overigens ook geheel bewolkt
Erg mooie maand, ja.quote:
Maar wel voor Scandinaviëquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:58 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ingunn is niet voor de poes
Ik heb dat uit mijn geheugen gewistquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oktober deel 1 was toch best prima? Nog behoorlijk staan leeglopen op het voetbalveld.
De mensen in Tromso gaan wat meemaken zo te zien.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:58 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die categorieën moeten echt even in context gebracht worden, je zou bijna denken dat er een cat5 orkaan aan komtquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:58 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nouja deze storm kan wel serieuze impact hebben, aantallen modellen gaan voor windstoten boven de 200 km/h en een meter sneeuw lokaal.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die categorieën moeten echt even in context gebracht worden, je zou bijna denken dat er een cat5 orkaan aan komt
Blij dat dat hier niet is.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:58 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Prima woeiquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Blij dat dat hier niet is.
Hou altijd mijn hart vast met de zonnepanelen van iedereen.
250 KMH al gemeten.![]()
[ twitter ]
Maar geen cat5 orkaanquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja deze storm kan wel serieuze impact hebben, aantallen modellen gaan voor windstoten boven de 200 km/h en een meter sneeuw lokaal.
Een meter sneeuw.. god wat zou ik dat graag een keertje meemaken hier in Nederlandquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja deze storm kan wel serieuze impact hebben, aantallen modellen gaan voor windstoten boven de 200 km/h en een meter sneeuw lokaal.
Misschien moet je nu naar LA gaanquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
Het is hier voor de 3e dag op rij geheel bewolkt...
Ik weet niet wat me overkomt.
Iemand online maakt gewoon een plaatje van de baan van storm met schaal van Saffir-Simpson als referentie, je hoeft niet altijd zo te reageren.quote:
Je snapt hem gewoon niet, laat maar.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Iemand online maakt gewoon een plaatje van de baan van storm met schaal van Saffir-Simpson als referentie, je hoeft niet altijd zo te reageren.
En jij snapt mijn commentaar ook nietquote:Op woensdag 31 januari 2024 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt hem gewoon niet, laat maar.
Klinkt als op-tenen-getrapt-commentaar, en daar heb ik geen zin in.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
En jij snapt mijn commentaar ook niet
Ohja dat was echt het punt, enige wat om mijn teentjes trapt is de toon die je vaak aanslaat (niet eens tegen mij).quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt als op-tenen-getrapt-commentaar, en daar heb ik geen zin in.
Je hebt een praatje met de bestuurder gemaakt?quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:33 schreef StateOfMind het volgende:
Auto even door de wassstraat gegooid, stond daar achter een 2 maanden oude Bentley van 324.000 euro 😱
Je kunt het kenteken checken op de Rdw website.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je hebt een praatje met de bestuurder gemaakt?
Oh, zo ja.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt het kenteken checken op de Rdw website.
Daar kun je zien wat de nieuwprijs is van die specifieke auto, bouwjaar, alles eigenlijk.
63 mm in de Bilt. Het wordt dus weer een zeer natte maand op deze manier.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:20 schreef Haags het volgende:
Hoeveel regen valt er gemiddeld in februari?
Beetje om en om lijkt het. Volgens de trend gaan we dit jaar dus ook boven de 100 mm regen komen in februari.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
63 mm in de Bilt. Het wordt dus weer een zeer natte maand op deze manier.
Cijfers:
2023: 21 mm
2022: 133 mm
2021: 43 mm
2020: 157 mm
2019: 68 mm
Heel wisselend dus..
Lijkt me wel als er de komende week al 50-90 mm gaat vallen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Beetje om en om lijkt het. Volgens de trend gaan we dit jaar dus ook boven de 100 mm regen komen in februari.
Ik heb wel weer genoeg van de zon. Graag terug naar default settings.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:11 schreef Momo het volgende:
Er staat weer best wat regen op de kaarten vanaf dinsdag.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb wel weer genoeg van de zon. Graag terug naar default settings.
ik heb teveel regen en bewolking gehad, dus de zon mag blijven en niet stoken.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb wel weer genoeg van de zon. Graag terug naar default settings.
quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ging er ook niet vanuit dat de herfst al voorbij zou zijn.quote:
Hele dag al puik weerquote:
Tijd voor lente.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:05 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag ook weer treurnis
[ twitter ]
Geniet meer van het momentquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:05 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag ook weer treurnis
[ twitter ]
21mm maar vorig jaar?quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
63 mm in de Bilt. Het wordt dus weer een zeer natte maand op deze manier.
Cijfers:
2023: 21 mm
2022: 133 mm
2021: 43 mm
2020: 157 mm
2019: 68 mm
Heel wisselend dus..
Jep en toch viel er zo'n 50% van de dagen iets van neerslag, maar dus kleine beetjes.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
21mm maar vorig jaar?Dat was dan wel een van de uitzonderingen..
Zeg dat nou niet. Vorig jaar hebben we helemaal geen voorjaar gehad.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tijd voor lente.
Gelukkig is 2024 tot dusver niet zo troosteloos als 2023.
quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Op weerwoord zijn ze nu trouwens in overdrive gegaan om ook maar iets van winter, waar dan ook, te bespeuren.
Nu worden er tenminste wat kaarten inhoudelijk besproken. Dat is iig leerzaam.
Perfect weer om te plantenquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geniet meer van het moment
Het is prachtig weer
Flauwekul, april en met name mei (met 268 uur zon tov 218 uur normaal) waren super mooi. En daarna kwam de kurkdroge juni maand.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet. Vorig jaar hebben we helemaal geen voorjaar gehad.
En kijk nu eens naar de neerslagsom en temperatuurverloop, windkracht en richting.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flauwekul, april en met name mei (met 268 uur zon tov 218 uur normaal) waren super mooi. En daarna kwam de kurkdroge juni maand.
April was iets frisser en natterquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En kijk nu eens naar de neerslagsom en temperatuurverloop.
April was niet iets frisser en natter. Maart noem je niet en juni is geen lente maand.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
April was iets frisser en natter
Mei gelijkwaardig qua neerslag (die in 7 dagen tijd viel, de rest van de maand was droog) en temperatuur
Juni was veel warmer en droger.
Je had het over voorjaar, dat loopt officieel van 20 maart tot 20 juni. Laten we het er op houden dat we onze eigen kijk hebben op wat een acceptabel voorjaar is danquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
April was niet iets frisser en natter. Maart noem je niet en juni is geen lente maand.
Alsjeblieft kerel..dit is wel erg creatief boekhoudenquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je had het over voorjaar, dat loopt officieel van 20 maart tot 20 juni.
Dat is een superlatief. Als in, het was een slecht voorjaar.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
"We hebben helemaal geen voorjaar gehad" is pas creatief boekhouden
Wat gewoon niet waar is kijkend naar de feiten.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is een superlatief. Als in, het was een slecht voorjaar.
Logisch, het is echt drama en niet alleen hier, ook in de 'skigebieden' in Duitsland (en ongetwijfeld ook op veel andere plekken) is het één grote groene meuk ipv winterquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Op weerwoord zijn ze nu trouwens in overdrive gegaan om ook maar iets van winter, waar dan ook, te bespeuren.
Nu worden er tenminste wat kaarten inhoudelijk besproken. Dat is iig leerzaam.
Tot aan juni was er invloed van noordelijke stromingen. Maart was grauw en grijs, april erg nat en koel, mei vooral koel maar de zon scheen dus het was een goed voorjaar.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat gewoon niet waar is kijkend naar de feiten.
Ik vind het wel pijnlijk en zuur voor die gebieden. Die draaien er letterlijk op.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Logisch, het is echt drama en niet alleen hier, ook in de 'skigebieden' in Duitsland (en ongetwijfeld ook op veel andere plekken) is het één grote groene meuk ipv winter
Je moet toch ergens hoop vandaan halen, ook al is 'ie vals
Ik heb een beetje een broertje dood aan selectief wapperen met cijfers. Als je dan een zomermaand als lentemaand weg gaat zetten om je punt te maken ben je me helemaal kwijt hoor. Hele voorjaar was nat, guur en winderig maar de zon scheen dus het was een goed voorjaar.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
Nou jongens. Volgens mij gaan jullie hier niet uitkomen
Hier kan je inmiddels alweer actief vitamine D aanmaken in de zon
[ afbeelding ]
Jep. We hadden ook het plan om een paar dagen naar Winterberg te gaan zodat m'n vriendin nog wat langlauftraining mee kon pakken, maar dat gaat hem op deze manier niet worden gok ikquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het wel pijnlijk en zuur voor die gebieden. Die draaien er letterlijk op.
Maak je vooral niet te druk, onze meningen verschillen en dat zal zo blijven.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb een beetje een broertje dood aan selectief wapperen met cijfers.
Dit laatste ben ik niet helemaal met je eens. Voor de maand maart geldt dit nog wel grotendeels ja. Maar zeg vanaf 2e week april is de zonkracht echtwel hoog genoeg om je lekker op te warmen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tot aan juni was er invloed van noordelijke stromingen. Maart was grauw en grijs, april erg nat en koel, mei vooral koel maar de zon scheen dus het was een goed voorjaar.
Als er een kille Noord ooster staat kan de zon schijnen wat hij wil.
Tuurlijk, uit de wind of achter glas wel. Dat komt voornamelijk door de sterkere zon. Maar als je naar buiten moet gaat dat niet meer op.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit laatste ben ik niet helemaal met je eens. Voor de maand maart geldt dit nog wel grotendeels ja. Maar zeg vanaf 2e week april is de zonkracht echtwel hoog genoeg om je lekker op te warmen.
Dan is het in het geval van N/NO wind zaak om bij een zonnige dag een hoek in je tuin (of where ever ) te vinden of maken die windluw is. Dan kan je ook echtwel bij koudere zonnige dagen genieten in de zon. Zelf vaak zat gedaanik had een windscherm haha.
Gelukkig maar, anders werd het hier wel heel saaiquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maak je vooral niet te druk, onze meningen verschillen en dat zal zo blijven.
Ieuw naar buiten! Dan kom ik mensen tegen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tuurlijk, uit de wind of achter glas wel. Dat komt voornamelijk door de sterkere zon. Maar als je naar buiten moet gaat dat niet meer op.
April was ook erg nat. Met circa 79 mm tegen 41 mm normaal april 2023 was de natste aprilmaand sinds 1998. Zoals het hele jaar. Herinner me ook nog een heel parkeerterrein van Paaspop dat was ondergelopen waardoor de donderdag letterlijk in het water viel.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flauwekul, april en met name mei (met 268 uur zon tov 218 uur normaal) waren super mooi. En daarna kwam de kurkdroge juni maand.
Geweer meenemen, probleem opgelostquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ieuw naar buiten! Dan kom ik mensen tegen.![]()
F1 bom?quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:34 schreef THEFXR het volgende:
was even de f1 bom aan het lezen, hier nu al een paar uur lente
Voorjaar duurde ongeveer 2 weken. Helemaal geen klopt nietquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
"We hebben helemaal geen voorjaar gehad" is pas creatief boekhouden
Offtopic: is allang rond, om 15.00 toespraak Toto op de fabriek.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In 2025, en nog niet helemaal rond. Maar zou wel leuk zijn.
Ow stukje gemist dan! Bedankt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Offtopic: is allang rond, om 15.00 toespraak Toto op de fabriek.
super zonnig, gratis verwarmingquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ow stukje gemist dan! Bedankt.
En is het daar goed weer?
April was niet supermooi. Vrij gemiddeld qua zon (191 tov 195 gemiddeld). Wel erg nat.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ook niet mee helpt is dat het hele jaar natuurlijk nat is gebleken. Zeker juli was dramatisch.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
April was niet supermooi. Vrij gemiddeld qua zon (191 tov 195 gemiddeld). Wel erg nat.
2023 was erg nat, maar ook erg zonnig tegelijk.
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Het was helemaal niet zo slecht als sommige doen geloven, maar je kunt de neerslag niet zomaar aan de kant schuiven met wat extra zonuren.
Wellicht dat de neerslag wel in hevigere mate omlaag kwam en daardoor grotere hoeveelheden op de teller staan. Of het regende gewoon altijd als de zon niet scheen
Maar het was voor het gevoel geen 'mooi' jaar. Daarvoor was het gewoon te nat.
Klopt. En toch was het qua zonneschijn vrij gemiddeld die juli, 213 uur tov 220 uur gemiddeld). Dus we hebben ondanks het natte weerbeeld toch voldoende zonneschijn gezien.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ook niet mee helpt is dat het hele jaar natuurlijk nat is gebleken. Zeker juli was dramatisch.
Maar dat is geen voorjaar meer natuurlijk.
Ik vind 213 uur niet heel bijster veel. Mag wel gemiddeld zijn, maar voor wat er kan schijnen valt dat toch gewoon tegen?! Het was regelmatig grijs en natquote:Op donderdag 1 februari 2024 16:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt. En toch was het qua zonneschijn vrij gemiddeld die juli, 213 uur tov 220 uur gemiddeld). Dus we hebben ondanks het natte weerbeeld toch voldoende zonneschijn gezien.
Maar het negatieve blijft vaak beter hangen dan het positieve, dat is inherent aan de mens.
Juni zorgde voor een boost, maar ook als we juni weglaten hebben we gewoon een prima jaar gehad qua uren zonneschijn. Alleen had het wat beter verdeeld kunnen worden wellicht.
Vooral de eerste 3 weken van de bouwvak (Noord Nederland) waren gewoon rot, de eerste ploeg die toen vakantie hadden, hadden er bijster weinig aan. De andere 3 weken toen ik vakantie had waren wel prima te noemen, het was een beetje wisselende beeld die we kregen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind 213 uur niet heel bijster veel. Mag wel gemiddeld zijn, maar voor wat er kan schijnen valt dat toch gewoon tegen?! Het was regelmatig grijs en nat
Nja, het is gemiddeld genomen qua zonneschijn dus gewoon prima voor wat je in Nederland mag verwachten. Wellicht ligt de hoop of - onterechte - verwachting op meer zonneschijn. Het was regelmatig grijs, gemiddeld een procentje of 3 meer dan normaal in juli het geval is. Er viel wél aanzienlijk meer regen op de momenten dat het grijs was.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind 213 uur niet heel bijster veel. Mag wel gemiddeld zijn, maar voor wat er kan schijnen valt dat toch gewoon tegen?! Het was regelmatig grijs en nat
20 groaden.quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:04 schreef Twieki het volgende:
Het wordt warm maandag.
[ afbeelding ]
Dat is mij te gortigquote:Op donderdag 1 februari 2024 19:04 schreef Twieki het volgende:
Het wordt warm maandag.
[ afbeelding ]
Zelfs het knmi erkent dat de zeer zonnige juni daar verantwoordelijk voor was en dat het verder weldegelijk tegen viel. Met je scorebord.quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar we zijn qua zonuren de afgelopen jaren natuurlijk ook wel verwend, dus dan valt het gauw wat tegen.
Top 6 meest zonnige jaren:
1. 2022
2. 2003
3. 2018
4. 2020
5. 2019
6. 2023
Trek je juni naar normaal. Zit je nog steeds bovengemiddeld qua zonuren.quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs het knmi erkent dat de zeer zonnige juni daar verantwoordelijk voor was en dat het verder weldegelijk tegen viel. Met je scorebord.
11/11 carnaval!quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:04 schreef Twieki het volgende:
Het wordt warm maandag.
[ afbeelding ]
1793 ten opzichte van 1774 normal. Nou, poehpoeh.quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Trek je juni naar normaal. Zit je nog steeds bovengemiddeld qua zonuren.
Dat 2023 zo hoog eindigt is natuurlijk voor een flink deel te danken aan juni. Dat heb ik ook al meerdere keren gezegd. Maar juli en augustus was gewoon vrijwel normaal qua zonuren. Daar kun je het mee oneens zijn, maar slaat nergens op.
Je leest alleen wat je wil lezen volgens mij.
Februari,mei, juni en september waren bovengemiddeld mooie maanden.quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1793 ten opzichte van 1774 normal. Nou, poehpoeh.
Vooralsnog is verreweg het grootste kritiekpunt op 2023 die eindeloze regen en het gebrek aan echt mooie periodes. Dat jij daar als winterliefhebber niets mee hebt is prima, maar hoe je hier een hele campagne zit te voeren over dat het wel mee valt allemaal begint wel een beetje treurig te worden. Komt een beetje betweterig over.
Juni en september waren mooi. De rest was ronduit teleurstellend en tegenvallendquote:Op donderdag 1 februari 2024 19:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Februari,mei, juni en september waren bovengemiddeld mooie maanden.
Januari, maart, november en december waren kut.
In de rest van de maanden heeft de zon geschenen zoals je kunt verwachten in Nederland. Wellicht zoals ik eerder stelde wel onevenredig met momenten, maar echt niet altijd. Zo zijn de mm-neerslag ook regelmatig te wijten aan extremen.,
2023 heeft genoeg mooie periodes gehad. En ook genoeg zeiknatte,bagger periodes. Alleen het negatieve eruit pikken iedere keer slaat nergens op. Ik ben inderdaad een winterliefhebber, maar hou ook van de aanwezigheid van de zon.
Mei (en ook februari) was droger én flink zonniger dan normaal. Het is niet snel goed dan neequote:Op donderdag 1 februari 2024 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juni en september waren mooi. De rest was ronduit teleurstellend en tegenvallend
Mei? Tot 20 mei was ronduit fris, grijs, nat en winderig. Toen bleef die wind maar in die koude N/NO zitten. Daarna begon de lente pas. Februari blijft natuurlijk koud. Hoe droog en zonnig die ook isquote:Op donderdag 1 februari 2024 21:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mei (en ook februari) was droger én flink zonniger dan normaal. Het is niet snel goed dan nee
Misschien de verwachtingen van het Nederlands weer wat temperen
Dan interpreteer ik dit heel anders dan jou: https://www.weer.nl/nieuw(...)-normale-temperatuurquote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mei? Tot 20 mei was ronduit fris, grijs, nat en winderig. Toen bleef die wind maar in die koude N/NO zitten. Daarna begon de lente pas. Februari blijft natuurlijk koud. Hoe droog en zonnig die ook is
Kan me nou niet herinneren dat mei eem chille maand was. Tot halverwege de maand stond die smerig koude wind uit de N/NO hoek. Je hebt dan echt niet veel aan die zon. Bijster warm was het gevoelsmatig absoluut niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan interpreteer ik dit heel anders dan jou: https://www.weer.nl/nieuw(...)-normale-temperatuur
Dat kan natuurlijk,maar om te stellen dat het tot 20 mei grijs en nat was? Het heeft op 4/5 dagen goed geregend en bij 8 dagen hadden we 10+ uur zon in de eerste twintig dagen?
Februari, je moet het ook een beetje in perspectief plaatsen. Je kunt daar geen 250 uur zon en 8 tropische dagen verwachten. Het was een buitengewoon mooie februari.
Interessant. Ik heb even gespiekt op weerstatistieken en daar zie ik het volgende:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan me nou niet herinneren dat mei eem chille maand was. Tot halverwege de maand stond die smerig koude wind uit de N/NO hoek. Je hebt dan echt niet veel aan die zon. Bijster warm was het gevoelsmatig absoluut niet.
Zaten inderdaad een dag of vier tussen die zeik en zeiknat waren (kleine 50mm regen). Dus qua duur van de neerslag viel het wel mee, maar het kwam wel met bakken tegelijk uit de lucht.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessant. Ik heb even gespiekt op weerstatistieken en daar zie ik het volgende:
[ afbeelding ]
Als we kijken naar de eerste helft van Mei 2023 zie ik toch wel dat op 8 van de 15 dagen de temperatuur boven tot ruim boven de normaal lag. Er zaten 7 warme dagen (boven 20c) tussen wat in Mei echt geen slechte score is volgens mij. Betreft de temperatuur was het dus vrij gemiddeld tot iets boven gemiddeld zelfs.
Qua zon staat eerste helft Mei 2023 met afgerond 90u zon op een 76e plaats. Dus betreft de zon geef ik je wel gelijk dat het geen hoogvlieger was.
edit > Ik vergat de neerslag (zal komen omdat ik zelf nu in een woestijn woon)
Met 55,7mm staat 1e helft Mei 2023 op een 11e plek van natste 1e Mei helften dus vrij hoog inderdaad.
Tot zover mijn zo neutraal mogelijke analyse![]()
Volgens mij stond er in mei nog wel een tijd die wind die maar aanwezig bleef uit de verkeerde koude hoek.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zaten inderdaad een dag of vier tussen die zeik en zeiknat waren (kleine 50mm regen). Dus qua duur van de neerslag viel het wel mee, maar het kwam wel met bakken tegelijk uit de lucht.
Daarom haalde ik al eerder aan dat neerslag en zonuren niet per definitie natuurlijk alles zeggen. Maar het zijn over het algemeen prima indicatoren. Zo kan een maand op papier nat zijn, maar alle neerslag op een paar dagen zijn gevallen. En als de zonuren zich vooral in de vroege ochtend manifesteren en het 's middags grijs is (of de weekenden zijn bv grijs), dan bekruipt je toch al gauw het 'meh'-gevoel. En natuurlijk dat we als mens het slechte beter onthouden dan het goede. Plus iedereen kijkt anders tegen zaken aan.
Zo vind INViCTuS februari vrijwel per definitie meh, terwijl ik daar intens van kan genieten.'s Zomers wellicht omgekeerd.
En dat is helemaal prima ook.
Daar heb ik natuurlijk geen last van. Dat scheelt ook een pak ja.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij stond er in mei nog wel een tijd die wind die maar aanwezig bleef uit de verkeerde koude hoek.
Februari vind ik per definitie niet interessant, nee! Leuk en fijn als het mooi weer is en je kan ook zeker wandelen, maar ik vind "zonder jas weer" en in de avond buiten kunnen chillen of gewoon naar buiten gaan zonder dat het koud is altijd fijner, dus dan heeft warmer weer wel m'n voorkeur
Met zwakkere straalstromen zullen we meer met langdurigere periodes met hetzelfde weer te maken krijgen. Zoals afgelopen voorjaar wat mweh was heel lang, of zo'n droge periode als daarna. Kan ook gebeuren met kou en hitte.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het vooral mooi dat het steeds verandert.
Gematigde zeeklimaten
Ja, wat dat betreft ben je een geval apart. Denk toch dat er weinig mensen met dit huidige weer in een t shirt of alleen trui de deur uit gaan. Het is nu 8 graden, dus dat is nog verre van aangenaam, voor de meeste mensen. Niet bijster koud, maar een jas is toch wel prettigquote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Daar heb ik natuurlijk geen last van. Dat scheelt ook een pak ja.
Korte broek ook nogquote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft ben je een geval apart. Denk toch dat er weinig mensen met dit huidige weer in een t shirt of alleen trui de deur uit gaan. Het is nu 8 graden, dus dat is nog verre van aangenaam, voor de meeste mensen. Niet bijster koud, maar een jas is toch wel prettig
Hier is het 16c momenteel en ik heb een dikke joggingbroek aanquote:
Prachtig zomerweer daar, ik hoor het alquote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier is het 16c momenteel en ik heb een dikke joggingbroek aan![]()
Wellicht als ik nu in de zon zou liggen uit de wind dat het net zou kunnen in korte broek, maar verder.... meh
Ja, ik geniet van alles onder de 10 hoor, zonder meer, maar in principe loop ik dan niet voor meer dan een paar minuten in mijn tshirt buiten en als ik ergens naartoe ga heb ik wel gewoon een windjack ofzo aan, wel zo prettigquote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft ben je een geval apart. Denk toch dat er weinig mensen met dit huidige weer in een t shirt of alleen trui de deur uit gaan. Het is nu 8 graden, dus dat is nog verre van aangenaam, voor de meeste mensen. Niet bijster koud, maar een jas is toch wel prettig
out of context FOK!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik geniet van alles onder de 10 hoor
Benno L ook 😱quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:15 schreef heywoodu het volgende:
Ja, ik geniet van alles onder de 10 hoor
Oef, hier had ik scherper moeten zijnquote:
Devil says hiquote:
quote:Van het najaar van 1315 tot de zomer van 1317 regende het vrijwel onafgebroken in het noorden, westen en midden van Europa en mislukten de oogsten. Dit leidde tot een grote hongersnood. Deze hongersnood wordt door sommigen gezien als het begin van de Kleine IJstijd.
Dat weet ik nog heel goed.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:37 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijk oud en vertrouwd weertje.
[..]
#zwaarlevenquote:Op zondag 4 februari 2024 12:24 schreef StateOfMind het volgende:
Wéér van die smerige miezer regen waar je an sich weinig van merkt, maar je je spijkerbroek bij elke stap zwaarder voelt worden
Klopt, zon komt pas net op. In de middag 25cquote:Op zondag 4 februari 2024 13:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Magere temperaturen voor Florida.
[..]
[..]
Wel stevig genoeg want zwaar leven.
Zwaait terug vanaf Europees "Florida", 19c en warm zonnetje.quote:
Lekker man, geniet ervan.quote:
quote:Op zondag 4 februari 2024 13:28 schreef StateOfMind het volgende:
Dat is toch zo'n geel ding in de lucht?
Mja, zo heel gek is dat toch ook niet eigenlijk, gezien de ligging. Op zee waait het nu eenmaal, laat ons land nu net voor de helft in de zee liggenquote:Op zondag 4 februari 2024 21:41 schreef Pisces29 het volgende:
Die wind is wel een abonnement waar we echt een vast contract op hebben, hè?![]()
Hier morgen weer 3 dagen 40km/u wind. Je hoort het nu al.
Kijk, jij woont dan ook nog gewoon op land en niet in de zeequote:Op maandag 5 februari 2024 09:15 schreef StateOfMind het volgende:
En ik naar denken dat ik aan de Maas woonde 😱
*zwaait naar Engeland
Mijn onderbuurman woont sowieso eerder in de zeequote:Op maandag 5 februari 2024 09:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kijk, jij woont dan ook nog gewoon op land en niet in de zee
Neigt naar suf net niet weer.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:40 schreef aloa het volgende:
GFS laat een volledige blokkade zien op lange termijn met flink wat kou voor Nederland.
Mag van mij uitkomen. Kans is zeker aanwezig met een negatieve AO index die er nu is. De NAO index blijft wat op het nulpunt liggen.
[ afbeelding ]
Hogedruk dus zonnig fris weer?quote:Op maandag 5 februari 2024 10:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Neigt naar suf net niet weer.
In het weekeinde nemen de neerslagkansen af en vanaf zondag 11 februari wordt het minder zacht. Volgende week hebben we te maken met een noordelijke stroming. Dat betekent lagere temperaturen (’s nachts lichte vorst), maar dankzij hogedruk wel sterk afnemende neerslagkansen.
Of de zon erbij komt is maar de vraag natuurlijk. Bedoel meer dat het net geen winter wordt. Krijg je 3-5 graden. Met bewolking heb je daar ook niks aan. Hogedruk in de winter is ook best vaak mist/wolken, maar we gaan het zienquote:Op maandag 5 februari 2024 12:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Hij heeft liever grijs en suffig weer.
Lijkt hier in het oosten vooral wo-do-vrij bijzonder nat te worden.quote:
Valt mee:quote:Op maandag 5 februari 2024 13:08 schreef Mani89 het volgende:
Weer zo’n cholerastorm. Ik ben dit wel zo zat, moeder natuur doe hier iets aan. #doodsbedreiging
In een ananas zeker.quote:Op maandag 5 februari 2024 09:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn onderbuurman woont sowieso eerder in de zee
Nee hoor ik blijf lekker lui op de bank hangenquote:
Heb de zon niet gezien, maar de temperatuur was primaquote:Op maandag 5 februari 2024 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Het was zonnig en niet koud vanmiddag. En ik ben niet van mijn paard gewaaid. Wanne woei zeg.
Circa tien minder.quote:Op maandag 5 februari 2024 18:18 schreef Elan het volgende:
Stevige neerslagsignalen voor de dinsdag/woensdag![]()
Lokaal 100mm of meer?
Warme uitbijterquote:
Dat is meer dan in heel februari zou moeten vallenquote:Op maandag 5 februari 2024 18:46 schreef Elan het volgende:
[..]
All right. Alsnog stevig voor NL begrippen
Een warmteinjectie? We zitten al in de dubbele cijfers he, weergodenquote:Op maandag 5 februari 2024 19:32 schreef INViCTuS het volgende:
hopelijk geen ssw. te laat
[ twitter ]
wel goed lezen,patrick Stratosfeer - Volgende week zien we dat de hogerë stratosfeer op 10 hPa 60Nquote:Op maandag 5 februari 2024 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een warmteinjectie? We zitten al in de dubbele cijfers he, weergoden
Ehh, woensdag wordt toch ruim boven de nul verwacht?quote:Op maandag 5 februari 2024 22:14 schreef Perrin het volgende:
Woensdagochtend toch weer even de lange broek aan.
[ twitter ]
Wel met een knik in de isobaarquote:Op maandag 5 februari 2024 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ehh, woensdag wordt toch ruim boven de nul verwacht?
17cm sneeuw, ja tuurlijkquote:Op maandag 5 februari 2024 22:14 schreef Perrin het volgende:
Woensdagochtend toch weer even de lange broek aan.
[ twitter ]
He die cd heb ik nog ergens.quote:Op maandag 5 februari 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
Jaja, jajaja, jajajajajajajaja, daar komt ie dan he, tuutuutuutuutuutuutuutuutuu![]()
De zon
quote:
Hier ook, maar ik zit dan ook binnenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |