abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212253765
Maar we zijn qua zonuren de afgelopen jaren natuurlijk ook wel verwend, dus dan valt het gauw wat tegen. :)

Top 6 meest zonnige jaren:
1. 2022
2. 2003
3. 2018
4. 2020
5. 2019
6. 2023
  donderdag 1 februari 2024 @ 19:08:31 #177
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212253770
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:07 schreef Zipportal het volgende:

[..]
20 groaden. :T
111 graden 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 1 februari 2024 @ 19:09:07 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212253782
quote:
10s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:04 schreef Twieki het volgende:
Het wordt warm maandag.

[ afbeelding ]
Dat is mij te gortig :{w :'(
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 februari 2024 @ 19:09:53 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212253800
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar we zijn qua zonuren de afgelopen jaren natuurlijk ook wel verwend, dus dan valt het gauw wat tegen. :)

Top 6 meest zonnige jaren:
1. 2022
2. 2003
3. 2018
4. 2020
5. 2019
6. 2023
Zelfs het knmi erkent dat de zeer zonnige juni daar verantwoordelijk voor was en dat het verder weldegelijk tegen viel. Met je scorebord.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212253804
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
111 graden 😱
Klimaatverandering :o
  donderdag 1 februari 2024 @ 19:13:54 #181
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212253855
quote:
4s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:10 schreef aloa het volgende:

[..]
Klimaatverandering :o
Gaat heel hard zo :D
A murky, forgotten land.
pi_212253858
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zelfs het knmi erkent dat de zeer zonnige juni daar verantwoordelijk voor was en dat het verder weldegelijk tegen viel. Met je scorebord.
Trek je juni naar normaal. Zit je nog steeds bovengemiddeld qua zonuren.

Dat 2023 zo hoog eindigt is natuurlijk voor een flink deel te danken aan juni. Dat heb ik ook al meerdere keren gezegd. Maar juli en augustus was gewoon vrijwel normaal qua zonuren. Daar kun je het mee oneens zijn, maar slaat nergens op.

Je leest alleen wat je wil lezen volgens mij.
  donderdag 1 februari 2024 @ 19:16:01 #183
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_212253895
quote:
10s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:04 schreef Twieki het volgende:
Het wordt warm maandag.

[ afbeelding ]
11/11 carnaval! *O*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 februari 2024 @ 19:21:39 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212253997
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:14 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Trek je juni naar normaal. Zit je nog steeds bovengemiddeld qua zonuren.

Dat 2023 zo hoog eindigt is natuurlijk voor een flink deel te danken aan juni. Dat heb ik ook al meerdere keren gezegd. Maar juli en augustus was gewoon vrijwel normaal qua zonuren. Daar kun je het mee oneens zijn, maar slaat nergens op.

Je leest alleen wat je wil lezen volgens mij.
1793 ten opzichte van 1774 normal. Nou, poehpoeh.

Vooralsnog is verreweg het grootste kritiekpunt op 2023 die eindeloze regen en het gebrek aan echt mooie periodes. Dat jij daar als winterliefhebber niets mee hebt is prima, maar hoe je hier een hele campagne zit te voeren over dat het wel mee valt allemaal begint wel een beetje treurig te worden. Komt een beetje betweterig over.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212254195
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1793 ten opzichte van 1774 normal. Nou, poehpoeh.

Vooralsnog is verreweg het grootste kritiekpunt op 2023 die eindeloze regen en het gebrek aan echt mooie periodes. Dat jij daar als winterliefhebber niets mee hebt is prima, maar hoe je hier een hele campagne zit te voeren over dat het wel mee valt allemaal begint wel een beetje treurig te worden. Komt een beetje betweterig over.
Februari,mei, juni en september waren bovengemiddeld mooie maanden.

Januari, maart, november en december waren kut.

In de rest van de maanden heeft de zon geschenen zoals je kunt verwachten in Nederland. Wellicht zoals ik eerder stelde wel onevenredig met momenten, maar echt niet altijd. Zo zijn de mm-neerslag ook regelmatig te wijten aan extremen.,

2023 heeft genoeg mooie periodes gehad. En ook genoeg zeiknatte,bagger periodes. Alleen het negatieve eruit pikken iedere keer slaat nergens op. Ik ben inderdaad een winterliefhebber, maar hou ook van de aanwezigheid van de zon.
  donderdag 1 februari 2024 @ 20:53:04 #186
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212255447
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 1 februari 2024 @ 20:54:25 #187
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212255462
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:34 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Februari,mei, juni en september waren bovengemiddeld mooie maanden.

Januari, maart, november en december waren kut.

In de rest van de maanden heeft de zon geschenen zoals je kunt verwachten in Nederland. Wellicht zoals ik eerder stelde wel onevenredig met momenten, maar echt niet altijd. Zo zijn de mm-neerslag ook regelmatig te wijten aan extremen.,

2023 heeft genoeg mooie periodes gehad. En ook genoeg zeiknatte,bagger periodes. Alleen het negatieve eruit pikken iedere keer slaat nergens op. Ik ben inderdaad een winterliefhebber, maar hou ook van de aanwezigheid van de zon.
Juni en september waren mooi. De rest was ronduit teleurstellend en tegenvallend
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_212256480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 20:54 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Juni en september waren mooi. De rest was ronduit teleurstellend en tegenvallend
Mei (en ook februari) was droger én flink zonniger dan normaal. Het is niet snel goed dan nee :P

Misschien de verwachtingen van het Nederlands weer wat temperen :D
pi_212256623
Ik vond januari 2024 over het geheel gezien een best mooie maand. In mijn regio een normale hoeveelheid neerslag, waarvan een flink deel in sneeuwvorm. We hebben een week winter gehad en best veel zon. Weerstations hier in de buurt 90+ uur.

Begin van de maand (eerste vijf dagen) was wel erg somber en matig, laatste twee weken alleen gisteren geen zon gezien.

Maar ik heb zo het idee dat niet iedereen januari een mooie maand vond :+
pi_212260145
Weer een mooie start van de dag :Y

Straks bewolking ;(
  vrijdag 2 februari 2024 @ 09:21:46 #191
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212260397
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 21:56 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mei (en ook februari) was droger én flink zonniger dan normaal. Het is niet snel goed dan nee :P

Misschien de verwachtingen van het Nederlands weer wat temperen :D
Mei? Tot 20 mei was ronduit fris, grijs, nat en winderig. Toen bleef die wind maar in die koude N/NO zitten. Daarna begon de lente pas. Februari blijft natuurlijk koud. Hoe droog en zonnig die ook is
Never Stop Exploring!
pi_212261254
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 09:21 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Mei? Tot 20 mei was ronduit fris, grijs, nat en winderig. Toen bleef die wind maar in die koude N/NO zitten. Daarna begon de lente pas. Februari blijft natuurlijk koud. Hoe droog en zonnig die ook is
Dan interpreteer ik dit heel anders dan jou: https://www.weer.nl/nieuw(...)-normale-temperatuur

Dat kan natuurlijk,maar om te stellen dat het tot 20 mei grijs en nat was? Het heeft op 4/5 dagen goed geregend en bij 8 dagen hadden we 10+ uur zon in de eerste twintig dagen?

Februari, je moet het ook een beetje in perspectief plaatsen. Je kunt daar geen 250 uur zon en 8 tropische dagen verwachten. Het was een buitengewoon mooie februari.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 12:16:45 #193
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212262674
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:31 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dan interpreteer ik dit heel anders dan jou: https://www.weer.nl/nieuw(...)-normale-temperatuur

Dat kan natuurlijk,maar om te stellen dat het tot 20 mei grijs en nat was? Het heeft op 4/5 dagen goed geregend en bij 8 dagen hadden we 10+ uur zon in de eerste twintig dagen?

Februari, je moet het ook een beetje in perspectief plaatsen. Je kunt daar geen 250 uur zon en 8 tropische dagen verwachten. Het was een buitengewoon mooie februari.
Kan me nou niet herinneren dat mei eem chille maand was. Tot halverwege de maand stond die smerig koude wind uit de N/NO hoek. Je hebt dan echt niet veel aan die zon. Bijster warm was het gevoelsmatig absoluut niet.

Nee, voor februari verwacht ik dat ook zeker niet, maar het kan nog zo mooi zijn, je hebt er niet zoveel aan als in de zomer. Koud is het toch. Februari boeit me dus niet zoveel. Veel zon is wel prettig
Never Stop Exploring!
  vrijdag 2 februari 2024 @ 12:17:03 #194
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212262677
Pakketten?

twitter
Never Stop Exploring!
  Moderator vrijdag 2 februari 2024 @ 13:31:27 #195
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_212263721
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 12:16 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Kan me nou niet herinneren dat mei eem chille maand was. Tot halverwege de maand stond die smerig koude wind uit de N/NO hoek. Je hebt dan echt niet veel aan die zon. Bijster warm was het gevoelsmatig absoluut niet.

Interessant. Ik heb even gespiekt op weerstatistieken en daar zie ik het volgende:

Als we kijken naar de eerste helft van Mei 2023 zie ik toch wel dat op 8 van de 15 dagen de temperatuur boven tot ruim boven de normaal lag. Er zaten 7 warme dagen (boven 20c) tussen wat in Mei echt geen slechte score is volgens mij. Betreft de temperatuur was het dus vrij gemiddeld tot iets boven gemiddeld zelfs.

Qua zon staat eerste helft Mei 2023 met afgerond 90u zon op een 76e plaats. Dus betreft de zon geef ik je wel gelijk dat het geen hoogvlieger was.

edit > Ik vergat de neerslag (zal komen omdat ik zelf nu in een woestijn woon _O- )
Met 55,7mm staat 1e helft Mei 2023 op een 11e plek van natste 1e Mei helften dus vrij hoog inderdaad.

Tot zover mijn zo neutraal mogelijke analyse O-)

[ Bericht 6% gewijzigd door dick_laurent op 02-02-2024 13:39:39 ]
pi_212264362
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Interessant. Ik heb even gespiekt op weerstatistieken en daar zie ik het volgende:

[ afbeelding ]

Als we kijken naar de eerste helft van Mei 2023 zie ik toch wel dat op 8 van de 15 dagen de temperatuur boven tot ruim boven de normaal lag. Er zaten 7 warme dagen (boven 20c) tussen wat in Mei echt geen slechte score is volgens mij. Betreft de temperatuur was het dus vrij gemiddeld tot iets boven gemiddeld zelfs.

Qua zon staat eerste helft Mei 2023 met afgerond 90u zon op een 76e plaats. Dus betreft de zon geef ik je wel gelijk dat het geen hoogvlieger was.

edit > Ik vergat de neerslag (zal komen omdat ik zelf nu in een woestijn woon _O- )
Met 55,7mm staat 1e helft Mei 2023 op een 11e plek van natste 1e Mei helften dus vrij hoog inderdaad.

Tot zover mijn zo neutraal mogelijke analyse O-)
Zaten inderdaad een dag of vier tussen die zeik en zeiknat waren (kleine 50mm regen). Dus qua duur van de neerslag viel het wel mee, maar het kwam wel met bakken tegelijk uit de lucht.

Daarom haalde ik al eerder aan dat neerslag en zonuren niet per definitie natuurlijk alles zeggen. Maar het zijn over het algemeen prima indicatoren. Zo kan een maand op papier nat zijn, maar alle neerslag op een paar dagen zijn gevallen. En als de zonuren zich vooral in de vroege ochtend manifesteren en het 's middags grijs is (of de weekenden zijn bv grijs), dan bekruipt je toch al gauw het 'meh'-gevoel. En natuurlijk dat we als mens het slechte beter onthouden dan het goede. Plus iedereen kijkt anders tegen zaken aan.

Zo vind INViCTuS februari vrijwel per definitie meh, terwijl ik daar intens van kan genieten.'s Zomers wellicht omgekeerd. :P

En dat is helemaal prima ook. :Y
  vrijdag 2 februari 2024 @ 14:40:26 #197
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_212264493
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:32 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zaten inderdaad een dag of vier tussen die zeik en zeiknat waren (kleine 50mm regen). Dus qua duur van de neerslag viel het wel mee, maar het kwam wel met bakken tegelijk uit de lucht.

Daarom haalde ik al eerder aan dat neerslag en zonuren niet per definitie natuurlijk alles zeggen. Maar het zijn over het algemeen prima indicatoren. Zo kan een maand op papier nat zijn, maar alle neerslag op een paar dagen zijn gevallen. En als de zonuren zich vooral in de vroege ochtend manifesteren en het 's middags grijs is (of de weekenden zijn bv grijs), dan bekruipt je toch al gauw het 'meh'-gevoel. En natuurlijk dat we als mens het slechte beter onthouden dan het goede. Plus iedereen kijkt anders tegen zaken aan.

Zo vind INViCTuS februari vrijwel per definitie meh, terwijl ik daar intens van kan genieten.'s Zomers wellicht omgekeerd. :P

En dat is helemaal prima ook. :Y
Volgens mij stond er in mei nog wel een tijd die wind die maar aanwezig bleef uit de verkeerde koude hoek.

Februari vind ik per definitie niet interessant, nee! Leuk en fijn als het mooi weer is en je kan ook zeker wandelen, maar ik vind "zonder jas weer" en in de avond buiten kunnen chillen of gewoon naar buiten gaan zonder dat het koud is altijd fijner, dus dan heeft warmer weer wel m'n voorkeur :)
Never Stop Exploring!
pi_212264718
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:40 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Volgens mij stond er in mei nog wel een tijd die wind die maar aanwezig bleef uit de verkeerde koude hoek.

Februari vind ik per definitie niet interessant, nee! Leuk en fijn als het mooi weer is en je kan ook zeker wandelen, maar ik vind "zonder jas weer" en in de avond buiten kunnen chillen of gewoon naar buiten gaan zonder dat het koud is altijd fijner, dus dan heeft warmer weer wel m'n voorkeur :)
Daar heb ik natuurlijk geen last van. Dat scheelt ook een pak ja.
pi_212265011
Ik vind het vooral mooi dat het steeds verandert.

Gematigde zeeklimaten O+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_212265044
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het vooral mooi dat het steeds verandert.

Gematigde zeeklimaten O+
Met zwakkere straalstromen zullen we meer met langdurigere periodes met hetzelfde weer te maken krijgen. Zoals afgelopen voorjaar wat mweh was heel lang, of zo'n droge periode als daarna. Kan ook gebeuren met kou en hitte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')