abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 21 januari 2024 @ 20:46:49 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212123182

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 21 januari 2024 @ 20:47:03 #2
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212123187
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:30 schreef Danny het volgende:

[..]
Idd. Maar feit is nu eenmaal dat mensen dat doen (al denk ik dat het eerder met cultuur dan kleur te maken heeft). Of het nou is omdat #oscarssowhite, #hollywoodwhitewashing of #representationmatters is, of dat het gaat om #woke. En dan is het commercieel gezien niet handig om je grootste doelgroep 'weg te jagen'. Want dat er (veel) mensen al weg zijn vanwege de wokeness is duidelijk en op deze manier gaan er alleen maar meer kijkers afhaken. Gewoon een voorspelling. Hoop dat ik ernaast zit, maar vrees van niet.
pi_212123211
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik geloof daar niet zo in. Denk dat het juist een heel klein deel van de mensen is die zich daar heel druk over maken.
pi_212123230
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:06 schreef ieniminimuis het volgende:
OMG je laten leiden door huidskleur :')
Dat is wel wat de BBC doet in casting op het moment
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Admin zondag 21 januari 2024 @ 21:03:05 #5
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212123424
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:48 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik geloof daar niet zo in. Denk dat het juist een heel klein deel van de mensen is die zich daar heel druk over maken.
Ruim 65% van de kijkers in de laatste showrunner en diens 'wokeheid'. Of dat een heel klein deel is? Geen idee. Als het een klein deel is is het 'racisme'probleem dus gelukkig ook niet zo groot als men wil doen geloven.
pi_212123890
Echt dit topic.

Exemplarisch voor het verval van dit forum.

HeT iS wOkE!!!!!11

Gelukkig is het in de primaire Doctor Who reddit wel gezellig.
PWBF
pi_212124208
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 21:34 schreef Nielsch het volgende:
Echt dit topic.

HeT iS wOkE!!!!!11

de discussie is er gewoon. En je hebt verschillende kampen er in. Ik ben opgegroeid met Star Trek, daar was ook sprake van idealisme, maar het was minder in your face. Het was een onderdeel van het world builden, een futuristische insteek van bestaande ideologien met een postitieve insteek. Een keer geen grimdark of empires are evil idee.

Bij dr who is het mijn inziens de laatste seizoenen veel te 'in your face' geweest' Zie de pakistaanse grensconflict episode, of rosa parks etc. 80% van de afleveringen had wel een doorlopend woke motief erin verwerkt. Nu ook met newton die gekleurd is, transgender etc. Alsof het hele links progressief gedachtegoed in een aflevering moet zitten. In de reboot had je Jack, een gay character. Dat was echter niet zijn hele personage. Hij was ook tijdreiziger en later onsterfelijk. Zijn seksuele voorkeur werd niet gebruikt als deus ex machina (non binary) een aflevering na zijn introductie.

Ik heb geen probleem met een vrouwelijke of donkere doctor. Ik heb problemen ermee dat dit uitgemolken wordt. Als het business as usual is, is er niemand die het er over heeft. Als het onderdeel wordt van hun persona, dan wordt het vervelend. Want dan doet men juist wat je niet wil: onderscheid maken op basis van geslacht of huidskleur (of andere onveranderbare eigenschappen) en dat is nog altijd gewoon racisme.
Twitch.tv/bensel15
  Admin zondag 21 januari 2024 @ 22:01:36 #8
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212124356
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 21:34 schreef Nielsch het volgende:
Echt dit topic.

HeT iS wOkE!!!!!11

Volgens mij lees je niet helemaal goed? Verder bedankt voor je melding. Veel plezier op Reddit ^O^

Overigens prima als anderen dit wel een slimme zet vinden van de BBC. Nogmaals, mij boeit het niet maar als door dit soort dingen de kijkcijfers NOG verder kelderen en het wordt bv gecanceld zou ik dat behoorlijk kut vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 januari 2024 @ 23:49:04 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_212125455
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 21:03 schreef Danny het volgende:

[..]
Ruim 65% van de kijkers in de laatste showrunner en diens 'wokeheid'. Of dat een heel klein deel is? Geen idee. Als het een klein deel is is het 'racisme'probleem dus gelukkig ook niet zo groot als men wil doen geloven.
De "woke-heid" onder Chibnall was in mijn ogen niet het probleem.
Dat was het beroerde schrijfwerk en het volledig omschoppen van canon
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin maandag 22 januari 2024 @ 00:15:10 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212125655
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 23:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
De "woke-heid" onder Chibnall was in mijn ogen niet het probleem.
Dat was het beroerde schrijfwerk en het volledig omschoppen van canon
Dat omschoppen had een reden
  Admin woensdag 24 januari 2024 @ 11:01:37 #11
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212151150
  Admin woensdag 24 januari 2024 @ 11:39:02 #12
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212151623
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen aannemen dat Fifteen veel minder een vaste outfit heeft dan andere Doctors, want ik zie hem steeds in wat anders. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 25 januari 2024 @ 07:11:20 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212161202
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 11:39 schreef Breuls het volgende:
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen aannemen dat Fifteen veel minder een vaste outfit heeft dan andere Doctors, want ik zie hem steeds in wat anders. :P
ja, en niet alleen hij. Lijkt erop dat ze zich beiden steeds kleden naar het tijdperk waarin ze zijn, zowel de Doctor als zijn companion. Niet echt nieuw, maar het lijkt nu wel regelmatiger te gebeuren :Y
  donderdag 25 januari 2024 @ 09:01:28 #14
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212161801
Ik vond het juist best frustrerend dat er in de TARDIS een hele grote kledingkast is, maar dat ze niet altijd in typische kleding rond liepen die bij de periode hoorde. Klopte vaak ook niet met de verhaallijn van niet proberen op te vallen enzo.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  Admin donderdag 25 januari 2024 @ 09:23:24 #15
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212162014
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:01 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vond het juist best frustrerend dat er in de TARDIS een hele grote kledingkast is, maar dat ze niet altijd in typische kleding rond liepen die bij de periode hoorde. Klopte vaak ook niet met de verhaallijn van niet proberen op te vallen enzo.
Vooral onder chibnall was dat het geval. Onder Moffat iets minder en onder RTD-1 nog minder. Daar werden toch best vaak kostuums gedragen die bij de tijd passen. Vind het altijd wel leuk als ze zich aanpassen :Y
  Admin donderdag 25 januari 2024 @ 10:01:44 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212162405
quote:
Op donderdag 25 januari 2024 @ 07:11 schreef Danny het volgende:

[..]

ja, en niet alleen hij. Lijkt erop dat ze zich beiden steeds kleden naar het tijdperk waarin ze zijn, zowel de Doctor als zijn companion. Niet echt nieuw, maar het lijkt nu wel regelmatiger te gebeuren :Y
Inderdaad. Vind ik wel leuk, al is het ook wel tof dat er altijd iets iconisch, kenmerkends is aan hoe een bepaalde Doctor zich kleedt.

Ook voor de cosplayers. Al hebben ze nu meer keus, natuurlijk, maar ik heb in San Diego bijvoorbeeld iemand Fifteen zien cosplayen; hij had de outfit aan die ooit op social media is aangekondigd als "de nieuwe look", maar die hij bijvoorbeeld in de kerstspecial slechts in één shot droeg.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_212356568
Mijn nichtje van (inmiddels) zeseneenhalf is weer op bezoek en ze wil heel graag weer Doctor Who kijken. de vorige keer vond ze 'Rose' maar een beetje saai. De Weeping Angels in Blink vond ze heel interessant, alleen het verhaal was iets te complex om te volgen.

Dit keer zat ik te denken aan The Eleventh Hour. Niet al te eng (voor zover ik me kan herinneren) en een redelijk toegankelijke introductie denk ik. Als alternatief, of als per sé Angels wil zien is The Time of the Angels misschien leuk.
Als we in de feestdagenperiode hadden gezeten Christmas Invasion ook een optie geweest.

Of ze het principe van regeneraties en Doctors met verschillende gezichten snapt is me alleen nog niet helemaal duidelijk :D
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin zondag 11 februari 2024 @ 21:58:43 #18
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212393625
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:04 schreef WheeleE het volgende:
Mijn nichtje van (inmiddels) zeseneenhalf is weer op bezoek en ze wil heel graag weer Doctor Who kijken. de vorige keer vond ze 'Rose' maar een beetje saai. De Weeping Angels in Blink vond ze heel interessant, alleen het verhaal was iets te complex om te volgen.

Dit keer zat ik te denken aan The Eleventh Hour. Niet al te eng (voor zover ik me kan herinneren) en een redelijk toegankelijke introductie denk ik. Als alternatief, of als per sé Angels wil zien is The Time of the Angels misschien leuk.
Als we in de feestdagenperiode hadden gezeten Christmas Invasion ook een optie geweest.

Of ze het principe van regeneraties en Doctors met verschillende gezichten snapt is me alleen nog niet helemaal duidelijk :D
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Gewoon lekker afleveringen kijken die ze leuk vindt. Volgorde etc maakt op die leeftijd niks uit.
pi_212440864
'The Time of the Angels' bleek toch nét iets te eng, al hield ze vol van niet. Toen ze na een kwartiertje zo ongeveer ónder mijn arm zat heb ik de aflevering maar afgezet. 'Rose' was daarna toch ook wel erg leuk vond ze.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
  Admin donderdag 14 maart 2024 @ 20:41:12 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212828322
Morgen is het Red Nose Day. Doctor Who heeft een sketch en die komt ook op iPlayer en Disney+. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 15 maart 2024 @ 17:25:52 #21
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212838515
Afleveringen 1 en 2 van het nieuwe seizoen zijn vanaf 11 mei middernacht te streamen en worden die avond, vóór Eurovisie, uitgezonden op BBC One.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 16 maart 2024 @ 14:42:36 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212848346
quote:
Op donderdag 14 maart 2024 @ 20:41 schreef Breuls het volgende:
Morgen is het Red Nose Day. Doctor Who heeft een sketch en die komt ook op iPlayer en Disney+. :)
Dit klopte dus niet. :{

Wat er vrijdag kwam was alleen het nieuws over de première. Ook leuk, maar een sketch was ook wel geinig geweest. :P

Sorry everyone. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_212849815
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:25 schreef Breuls het volgende:
Afleveringen 1 en 2 van het nieuwe seizoen zijn vanaf 11 mei middernacht te streamen en worden die avond, vóór Eurovisie, uitgezonden op BBC One.
Dat wordt een lange zit op 11 mei :D
  Admin zaterdag 16 maart 2024 @ 16:38:13 #24
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212849902
Twee afleveringen is toch niet lang? Of kijk je ze liever op de BBC én ben je Eurovisiefan? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 16:47:11 #25
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212850008
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:38 schreef Breuls het volgende:
Twee afleveringen is toch niet lang? Of kijk je ze liever op de BBC én ben je Eurovisiefan? :P
Ja en Ja
pi_212856664
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:38 schreef Breuls het volgende:
Wat @Jan_Onderwater zegt :D
  Admin maandag 18 maart 2024 @ 10:42:43 #27
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212869850
quote:
Oproep aan het hele Whoniversum! Disney Branded Television en BBC kondigden samen de premièredatum aan voor de nieuwe afleveringen van Doctor Who, het allereerste seizoen dat op Disney+ wordt gelanceerd en wereldwijd gelijktijdig wordt uitgebracht. In dit seizoen van Doctor Who volgen we de oneindige avonturen van de Doctor en Ruby Sunday door tijd en ruimte in de TARDIS. Van het Regency-tijdperk in Engeland tot door oorlog verscheurde toekomsten, het duo komt op voor de krachten van het goede terwijl ze ongelooflijke vrienden en gevaarlijke vijanden tegenkomen. Stream vanaf 11 mei de nieuwe afleveringen van Doctor Who via Disney+.
Oud nieuws, maar Disney meldt nu ook enthousiast de startdatum van seizoen 1. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 18 maart 2024 @ 10:43:03 #28
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212869853
quote:
Op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Ja en Ja
quote:
Op zondag 17 maart 2024 @ 08:56 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Wat @Jan_Onderwater zegt :D
Nou, dat wordt een leuk avondje dan! :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 20:01:06 #29
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_212875939
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:43 schreef Breuls het volgende:

[..]
[..]
Nou, dat wordt een leuk avondje dan! :)
Voor (Vlaamse) Molfans zelfs een weekend, want de finale is die zondag. Wordt het weekend van het jaar zo w/ :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Admin dinsdag 19 maart 2024 @ 20:07:21 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_212886265
Eén van de afleveringen van seizoen 1 is geschreven door...

*O* Steven Moffat! *O*
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 23 maart 2024 @ 08:38:14 #31
725 crew  Breuls
Bad Wolf
  Admin zondag 31 maart 2024 @ 21:21:08 #32
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213041931

En de lijst met titels:
'Space Babies' – written by Russell T Davies, directed by Julie Anne Robinson
'The Devil's Chord' – written by Russell T Davies, directed by Ben Chessell
'Boom' – written by Steven Moffat, directed by Julie Anne Robinson
'73 Yards' – written by Russell T Davies, directed by Dylan Holmes Williams
'Dot and Bubble' – written by Russell T Davies, directed by Dylan Holmes Williams
'Rogue' – written by Kate Herron and Briony Redman, directed by Ben Chessell
'The Legend of Ruby Sunday' – written by Russell T Davies, directed by Jamie Donoughue
'Empire of Death' – written by Russell T Davies, directed by Jamie Donoughue
  donderdag 4 april 2024 @ 00:02:49 #33
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_213078564
Ik ben afgehaakt bij doctor who door de matige reeks hiervoor. Ik heb een groot deel van het eerste Chibnall seizoen gezien, maar omdat ik daarna geen BBC meer had en het nergens te streamen was ben ik het echt uit het oog verloren.
Ik merk dat ik nu wel een drempel voel om te beginnen aan de nieuwe serie. Kan ik gewoon beginnen of is het wel verstandig om alsnog de vorige seizoenen kijken? Ik ben een beetje bang dat als ik nu gewoon begin ik toch een hoop canon mis.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_213078599
Oeh Jinkx in de trailer :D
Wat een leuke verrassing
  Admin donderdag 4 april 2024 @ 07:32:02 #35
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213079316
quote:
Op donderdag 4 april 2024 @ 00:02 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik ben afgehaakt bij doctor who door de matige reeks hiervoor. Ik heb een groot deel van het eerste Chibnall seizoen gezien, maar omdat ik daarna geen BBC meer had en het nergens te streamen was ben ik het echt uit het oog verloren.
Ik merk dat ik nu wel een drempel voel om te beginnen aan de nieuwe serie. Kan ik gewoon beginnen of is het wel verstandig om alsnog de vorige seizoenen kijken? Ik ben een beetje bang dat als ik nu gewoon begin ik toch een hoop canon mis.
Je kunt er gewoon mee beginnen. Het is zo ontworpen dat je er ook naar kunt kijken als je de serie nog niet kent. Dat is overigens ook één van de redenen dat het "seizoen 1" heet, en niet "seizoen 14". :)

Er staan overigens al vier specials op Disney+ die je gewoon eens zou kunnen checken. De eerste drie daarvan zijn met David Tennant en Catherine Tate, maar ook als je seizoen 4 niet gezien hebt is dat leuk om te kijken.

Van drie ervan heb ik vorig jaar ook reviews geschreven, dus die plug ik graag nog even. :P

Doctor Who - The Star Beast: de Doctor is terug in een nostalgisch, maar toch vernieuwend, avontuur
Wild Blue Yonder is Doctor Who op z'n best
Doctor Who - The Giggle: eindelijk een happy end voor de Doctor
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_213080758
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 07:32 schreef Breuls het volgende:

[..]
Je kunt er gewoon mee beginnen. Het is zo ontworpen dat je er ook naar kunt kijken als je de serie nog niet kent. Dat is overigens ook één van de redenen dat het "seizoen 1" heet, en niet "seizoen 14". :)

Er staan overigens al vier specials op Disney+ die je gewoon eens zou kunnen checken. De eerste drie daarvan zijn met David Tennant en Catherine Tate, maar ook als je seizoen 4 niet gezien hebt is dat leuk om te kijken.

Van drie ervan heb ik vorig jaar ook reviews geschreven, dus die plug ik graag nog even. :P

Doctor Who - The Star Beast: de Doctor is terug in een nostalgisch, maar toch vernieuwend, avontuur
Wild Blue Yonder is Doctor Who op z'n best
Doctor Who - The Giggle: eindelijk een happy end voor de Doctor
die specials zijn heel leuk ja, overigens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  Admin donderdag 4 april 2024 @ 12:26:15 #37
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213082212
quote:
Op donderdag 4 april 2024 @ 10:17 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

die specials zijn heel leuk ja, overigens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er in je spoiler staat is ook al in een paar trailers/teasers te zien. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 13 april 2024 @ 11:25:54 #38
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213189340
BBC kondigt castuitbreiding Doctor Who aan voor seizoen 2

Paniek om niets dus, eerder dit jaar, toen Sethu's rol al bekend werd. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 9 mei 2024 @ 08:21:01 #39
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213476586
*O* Nog twee dagen tot de start van seizoen 1 *O*

Er zijn deze week al wat recensies verschenen, zoals deze:

The AV Club: Doctor Who season 14 review: The sci-fi staple gets a bigger budget and zippier pace
Empire: Doctor Who: Space Babies & The Devil's Chord Review
IGN: Doctor Who: Season 1, Episodes 1 & 2 Review
The Hollywood Reporter: 'Doctor Who' Review: Ncuti Gatwa's Run Gets Off to a Peppy, Promising Start on Disney+

Mijn review (of reviews?) plaats ik op zaterdag.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 11 mei 2024 @ 12:09:51 #40
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213513571
Schaamteloze zelfpromotie incoming. 8-)

Aflevering 1, Space Babies:

Het nieuwe seizoen van Doctor Who gaat van start met een klassieke opener

Aflevering 2, The Devil's Chord:

Er zit muziek in Doctor Who, al kan het soms wat eentonig zijn

Leuk om meteen twee afleveringen te kunnen zien. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 15:06:06 #41
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213516649
Het is me gelukt helemaal niks te zien of horen van de dit seizoen *tot nu toe :P
Ik ben er klaar voor. Werd tijd voor een nieuw seizoen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_213518061
Ik ben er eigenlijk nog lang niet klaar voor, ben pas eind S4 met mijn rewatch. Nu wordt het Prime af gemikt, maar waar gaat het heen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 11 mei 2024 @ 19:20:25 #43
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213521162
here we go *O*
  Admin zaterdag 11 mei 2024 @ 20:50:33 #44
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213523175
Beide gezien. En wat is het slecht. Alsof ik naar Nickelodeon zit te kijken. Maar wel veel minder woke dan bij Chibnall, dat wel. En daar is dan alles mee gezegd -O-
  zaterdag 11 mei 2024 @ 21:31:09 #45
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213524600
Eens met Danny :P

Ik vond ze beide tegenvallen. En de volgorde van de top 10 Doctors gaat niet veranderen :P
pi_213528945
Beide gezien..
De eerste is uit de categorie kinderfilms.
Het idee van spacebabies is op zich verfrissend, maar het levert weinig spectaculair acteerwerk op.
Maar het is wel Dr Who, elk seizoen heeft wel zo'n episode.

De tweede vond ik geweldig, Maestro werd subliem neergezet. Ik heb hem nu 2x gezien, komende week nog maar een keertje.
Ik vind de nieuwe doctor wel verfrissend. Misschien een tikje tè Disney, het komt nogal musical achtig over. Hopelijk dempt dat wat meer bij de volgende afleveringen.
  zondag 12 mei 2024 @ 10:16:56 #47
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213534304
De Doctor Who: Unleashed (ja ik was wakker om 1:15) vielen ook tegen
  Admin zondag 12 mei 2024 @ 10:23:02 #48
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213534361
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:40 schreef Wantie het volgende:
Beide gezien..
Het idee van spacebabies is op zich verfrissend, maar het levert weinig spectaculair acteerwerk op.

De tweede vond ik geweldig, Maestro werd subliem neergezet. Ik heb hem nu 2x gezien, komende week nog maar een keertje.
Ik vind de nieuwe doctor wel verfrissend. Misschien een tikje tè Disney, het komt nogal musical achtig over. Hopelijk dempt dat wat meer bij de volgende afleveringen.
Ik vond Maestro helemaal niet zo subliem neergezet. Ik kreeg steeds het idee van een slechte D-film, of een nickelodeon bad-guy. Daarnaast was het eigenlijk gewoon relatief typisch dragqueen gedrag, dat niet echt onder acteren valt te scharen imo.

Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Ik baal enorm dat tot nu toe RTD en de cast niet de heerlijke vibe van nuWho tot (en -deels- met) Capaldi weet neer te zetten. Het voelt allemaal te gekunsteld. Te kinderachtig. Teveel gericht op een jong (pre)tienerpubliek. Zelfs Ncuti vind ik niet sterk spelen, terwijl hij in Sex Education by far mijn favoriete acteur was.

Ik hoop dat Moffat volgende week iets weet neer te zetten waar ik weer enthousiast van wordt, maar tot nu toe ben ik serieus underwhelmed...
  zondag 12 mei 2024 @ 11:39:18 #49
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213535073
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:40 schreef Wantie het volgende:
Beide gezien..

Nou...

Dat deden die babietjes toch best knap. ;)
Ontopic; ik vond het vermakelijk, maar niet in de buurt van de specials.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 13 mei 2024 @ 01:04:43 #50
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_213543158
Bit late to the party, net begonnen met kijken
Maar moeten ze echt alles in het begin uitleggen??

Al snap ik het ergens ook welm het is nu voor het eerst op Disnep en de Amerkaanse kijkers zijn niet echt gewend aan de serie (al zijn er wel uitstapjes naar de V.S. geweest ivm Amerikaanse sponsors)

Krijg wel vanaf het begin het idee dat dit een great reset is, op Disnep is het ook geen seizoen14 maar seizoen 1.
Is even wennen wel zo de eerste 4 minuten.

Goed tot zover.. ik ga verder kijken, moet even een eerste reactie geven.
pi_213543388
Ik vind dat met die babies echt heel stom.
PWBF
  Moderator maandag 13 mei 2024 @ 22:10:26 #52
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_213553163
Ik heb alleen nog maar Space Babies gekeken, maar inderdaad die was niet heel sterk. Alles moest inderdaad uitgelegd worden voor de nieuwe kijkers, maar daarbij leken de ervaren kijkers een beetje vergeten te worden :) Bovendien was het een beetje gekunsteld..
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
  dinsdag 14 mei 2024 @ 02:17:49 #53
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213554757
1e aflevering was meh. 2e aflevering was een heel stuk sterker, zeker door het acteerwerk van maastro. ONderstaande zet ik in spoilers want gespeculeer over het seizoensthema

SPOILER
Twitch.tv/bensel15
pi_213555263
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:10 schreef Meke het volgende:
Ik heb alleen nog maar Space Babies gekeken, maar inderdaad die was niet heel sterk. Alles moest inderdaad uitgelegd worden voor de nieuwe kijkers, maar daarbij leken de ervaren kijkers een beetje vergeten te worden :) Bovendien was het een beetje gekunsteld..
Dat uitleggen vond ik nog niet eens erg.
PWBF
  dinsdag 14 mei 2024 @ 08:38:54 #55
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_213555612
Beide nieuwe afleveringen gezien en ik kan er nog niet echt van onder de indruk raken. Het doet me zwaar denken aan Lower Decks en daarmee te veel gericht op een heel jong publiek.

Nog maar een paar afleveringen aanzien, veel erger dan de reeks met Jodie Whittaker kan het bijna niet worden.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  Admin dinsdag 14 mei 2024 @ 16:54:06 #56
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213559689
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:38 schreef JaapB het volgende:
Beide nieuwe afleveringen gezien en ik kan er nog niet echt van onder de indruk raken. Het doet me zwaar denken aan Lower Decks en daarmee te veel gericht op een heel jong publiek.

Nog maar een paar afleveringen aanzien, veel erger dan de reeks met Jodie Whittaker kan het bijna niet worden.
Helaas was het ook weer niet héél veel beter -O-
En iedereen is lyrisch over die gast die 'maestro' speelde, maar ik vond vooral dat hij veel schreeuwde. Hoop niet dat ze 'm nog terughalen.
  Admin dinsdag 14 mei 2024 @ 16:55:40 #57
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213559705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat uitleggen vond ik nog niet eens erg.
Dat was het leukste stukje van beide afleveringen, hoewel ik die Millie Gibson ook niet echt een super actrice vind. Ncuti vind ik een prima acteur. Hij was mijn favo personage in Sex Education iig. Maar als Doctor ben ik nog verre van onder de indruk van 'm. Hij is wel beter dan Jodie. Dat wel. Maar goed, die lat ligt niet heel hoog :')
  woensdag 15 mei 2024 @ 08:04:25 #58
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_213566381
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:54 schreef Danny het volgende:

[..]
Helaas was het ook weer niet héél veel beter -O-
En iedereen is lyrisch over die gast die 'maestro' speelde, maar ik vond vooral dat hij veel schreeuwde. Hoop niet dat ze 'm nog terughalen.
Het best aan de Maestro was nog wel de grime en zeker niet de acteur of de manier van acteren. Maar eens afwachten hoe het zich allemaal gaat ontvouwen, weet nog dat ik bij Matt Smith ook even moest wennen maar dat kwam uiteindelijk toch heel goed.
  woensdag 15 mei 2024 @ 08:12:56 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213566410
Aflevering 1 was de slechtste meest tenenkrommende aflevering van Dr WHO die ik me kan herinneren. Twee was ouderwets goed
pi_213566414

Review van Harbo Holmes.
Ik kan mij in de meeste gevallen vinden in zijn reviews, en deze is spot on qua hoe ik er naar kijk.
pi_213567335
Ik heb me goed vermaakt met beide afleveringen. Space Babies was een leuk tussendoortje maar geen hoogvlieger.
The Devil's Chord had een stuk meer om het lijf. Maestro vond ik lekker uitbundig, prima gedaan van Jinx Monsoon.
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:02:28 #62
45 SiGNe
pi_213572926
Space babies was grappig maar de CGI klopte soms niet helemaal bij de babies.
En met de bogeyman was het ook raar, die was bijna de ruimte in gezogen en opeens "oh nee, we moeten 'm redden"
En de Bogeyman is daarna ook opeens niet eng meer.

En waar zijn de iets oudere kinderen?
Sowieso ook raar dat die babies achtergelaten zijn, een mens zou in dit geval eerder de babies redden dan zichzelf gok ik.

Devils Chord was een stuk beter maar daar zagen we verder niet hoe sterk Maestro is, werd ook redelijk makkelijk verslagen.

Hoop 4th wall breaking ook, niet alleen door de Doctor maar Maestro deed 't ook door bijv de begintune in te starten, Ruby speelde haar eigen theme die je in scenes met haar op de achtergrond hoort, diverse acteurs die rechtstreeks in de camera kijken...
Dat zal vast op het eind uitgelegd worden maar dat iedereen naast de Doctor dat opeens kan vind ik raar.

En er zal ook vast iets met Suzan Swift (actrice) aan de hand zijn, die zit tot nu toe in elke aflevering in verschillende gedaantes.
pi_213573553
quote:
11s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:02 schreef SiGNe het volgende:
En met de bogeyman was het ook raar, die was bijna de ruimte in gezogen en opeens "oh nee, we moeten 'm redden"

Sowieso ook raar dat die babies achtergelaten zijn, een mens zou in dit geval eerder de babies redden dan zichzelf gok ik.

Devils Chord was een stuk beter maar daar zagen we verder niet hoe sterk Maestro is, werd ook redelijk makkelijk verslagen.

Hoop 4th wall breaking ook, niet alleen door de Doctor maar Maestro deed 't ook door bijv de begintune in te starten, Ruby speelde haar eigen theme die je in scenes met haar op de achtergrond hoort, diverse acteurs die rechtstreeks in de camera kijken...
Dat zal vast op het eind uitgelegd worden maar dat iedereen naast de Doctor dat opeens kan vind ik raar.

En er zal ook vast iets met Suzan Swift (actrice) aan de hand zijn, die zit tot nu toe in elke aflevering in verschillende gedaantes.
Er wordt gehint dat ze Susan is :Y

Onder andere omdat zijn kleindochter vrij uitgebreid besproken wordt in de episode.
En in deze episode zien de Doctor en Twist elkaar steeds net niet.
Alsof ze elkaar anders zouden herkennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 15-05-2024 19:58:07 ]
  woensdag 15 mei 2024 @ 20:01:40 #64
45 SiGNe
pi_213573809
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er wordt gehint dat ze Susan is :Y

Onder andere omdat zijn kleindochter vrij uitgebreid besproken wordt in de episode.
En in deze episode zien de Doctor en Swift elkaar steeds net niet.
Alsof ze elkaar anders zouden herkennen.
Lijkt in elk geval iemand te zijn met een tijdmachine..
The Rani werd ook genoemd.. maar die wordt altijd wel genoemd als er andere timelords opgesomd worden.

In elk geval leuk om weer zo te speculeren in een nieuw seizoen :)
pi_213596716
Oef.
Ik word er nog niet vrolijk van. Eerst die debiele babies en dan een angstige doctor die bijna de hele aflevering wegrent voor de uitdaging :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Admin zaterdag 18 mei 2024 @ 10:39:27 #66
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213602921
quote:
Op woensdag 15 mei 2024 @ 19:02 schreef SiGNe het volgende:
Ik vond de CGI erg goed; het leek behoorlijk echt. Maar misschien bedoel je dat de blik van de babies niet klopte bij wat ze zeiden? Want dat vond ik ook verwarrend.

Kun je natuurlijk niet zo veel aan doen, maar toch voelde het raar.
quote:
Maar is dat niet altijd wat Doctor Who is? Een monster is niet echt een monster?
quote:
Die baby's zijn de oudste kinderen aan boord; ze zijn zes, maar lijken nog baby's. Dat er geen anderen zijn hangt samen met de situatie aan boord toen de volwassenen verdwenen, denk ik.
quote:
Er zijn theorieën dat de uitkomst uiteindelijk is dat ze daadwerkelijk ontdekken dat ze in een tv-serie zitten. Die theorie wordt bijvoorbeeld ondersteund door de titel-onthulling van The Legend of Ruby Sunday (de op één na laatste aflevering van het seizoen), waarbij tv-schermen zijn getoond.

Ik weet niet wat ik van die theorie moet vinden, maar ik wacht het gewoon af. :)

Anyway, het is week 2. Boom is uit. Ik vond 'm erg goed. Heel sterk, heel erg Steven Moffat. Mooie centrale setting, leunend op ideeën en de acteerkunsten van met name Gatwa. En mooi gebruik van de Volume voor de buitenaardse set.

Review volgt!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_213604226
Boom gezien, fantastische aflevering. Zeer intens, zeer typisch Dr Who, en een beetje zoals een gemiddelde Dr Who oorlogsepisode in elkaar steekt, maar wel heel mooi opgezet.
  Admin zaterdag 18 mei 2024 @ 12:29:42 #68
725 crew  Breuls
Bad Wolf
  zaterdag 18 mei 2024 @ 19:49:32 #69
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213609317
Gaan we weer *O*
Hopelijk beter dan de eerste 2

[
quote:
Niet gelezen :D Over een uur pas.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 20:34:48 #70
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213609873
Dat was een stuk beter.

"Geloof. Het magische woord dat er voor zorgt dat je niet zelf hoeft na te denken".

Varada als companion. Leuk *O*

[ Bericht 37% gewijzigd door wdn op 19-05-2024 01:30:19 ]
pi_213630860
The Devil's Chord vond ik al heel tof en Boom was ook heel goed. Laten we hopen dat Space Babies de rotte appel van dit seizoen was.

Ik dacht heel even dat die Ambulance een Dalek was trouwens.
PWBF
  maandag 20 mei 2024 @ 22:00:33 #72
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_213632297
Ik heb spacebabies gezien.. hated it. Inderdaad net een slechte aflevering van een Nickelodeon show.

Ik vind Gatwa ook maar een beperkt acteur. In Sex Education paste zijn stijl helemaal en vond ik hem erg goed, maar in zowel deze rol als in Masters of the air is hij niet in staat om zijn stijl wezenlijk te veranderen zodat ik hem echt geloofwaardig vind en me ga storen.

Ik hoop ook echt niet dat ze helemaal op de ironische self aware fourth wall break tour gaan, dat trucje is de laatste jaren teveel gedaan.

Hopelijk zijn de komende afleveringen beter (dat lijkt wel goed te zitten met de reviews die ik hier heb gezien).
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  Admin dinsdag 21 mei 2024 @ 11:01:26 #73
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213635147
quote:
Op maandag 20 mei 2024 @ 20:00 schreef Nielsch het volgende:

Ik dacht heel even dat die Ambulance een Dalek was trouwens.
Ik dacht eerst dat het de TARDIS was, vanwege de lamp bovenop (en de associatie met St. John Ambulance).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_213641799
Pfffff ik heb het hele mysterie rondom Susan Twist even gemist dit seizoen.

Potentiële spoilers:

https://www.reddit.com/r/(...)/who_is_susan_twist/

[ Bericht 50% gewijzigd door Nielsch op 21-05-2024 22:35:46 ]
PWBF
  woensdag 22 mei 2024 @ 13:32:43 #75
182233 thedeedster
pi_213646996
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:24 schreef Wantie het volgende:
Boom gezien, fantastische aflevering. Zeer intens, zeer typisch Dr Who, en een beetje zoals een gemiddelde Dr Who oorlogsepisode in elkaar steekt, maar wel heel mooi opgezet.
Interessante aflevering met wat voedsel voor het brein, maar één ding vond ik nogal ergerlijk;

SPOILER
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 22 mei 2024 @ 14:18:08 #76
45 SiGNe
pi_213647379
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:32 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Interessante aflevering met wat voedsel voor het brein, maar één ding vond ik nogal ergerlijk;

SPOILER
Pappie is in de hemel, dat is voor elke gelovige toch geweldig?
  woensdag 22 mei 2024 @ 14:26:03 #77
182233 thedeedster
pi_213647480
quote:
11s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Mij maakt het niks uit, maar misschien zijn spoiler tags voor anderen wel zo fijn.
  woensdag 22 mei 2024 @ 14:34:15 #78
45 SiGNe
pi_213647574
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mij maakt het niks uit, maar misschien zijn spoiler tags voor anderen wel zo fijn.
Als het uigezonden is dan zijn spoilers niet nodig.
Anders zouden we op mensen moeten gaan wachten voor er gediscussieerd kan worden.
  woensdag 22 mei 2024 @ 14:46:17 #79
182233 thedeedster
pi_213647688
quote:
11s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:34 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Als het uigezonden is dan zijn spoilers niet nodig.
Anders zouden we op mensen moeten gaan wachten voor er gediscussieerd kan worden.
Da’s een goed punt. Ik zelf kom hier ook pas als ik weer helemaal bij ben. :)
  woensdag 22 mei 2024 @ 17:02:57 #80
45 SiGNe
pi_213648914
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Da’s een goed punt. Ik zelf kom hier ook pas als ik weer helemaal bij ben. :)
Ik ook, topics probeer ik zoveel mogelijk te mijden als ik een aflevering niet gezien heb.
Bij sporten is dat soms wel onmogelijk omdat de uitslag vaak al in de titel wordt geplaatst (Fok is een van de weinig media die dat niet doen gelukkig)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 mei 2024 @ 10:36:33 #81
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_213655183
Jup, zodra een aflevering is uitgezonden lees ik niet in dit topic tot ik de aflevering heb gezien :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_213655204
quote:
11s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Pappie is in de hemel, dat is voor elke gelovige toch geweldig?
Dat was wel een beetje de strekking, dus ik snap de luchtigheid wel van de dochter, achteraf gezien.
Ik vond wel dat ze over kwam als een 4-jarige.
Alsof ze de verkeerde hebben gecast voor de rol.
  Admin donderdag 23 mei 2024 @ 10:59:43 #83
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213655338
Voor de aflevering Dot and Bubble (volgende week) is de castlist bekend. Natuurlijk zit Susan Twist erin, maar er zijn ook twee personages die de 'Rotterdam twins' worden genoemd. Interesting. :P

En de finale-afleveringen, The Legend of Ruby Sunday en Empire of Death, worden in de UK vertoond in de bioscoop op 21 juni. Dat is op de vrijdag voorafgaand aan de release van Empire of Death (dus de eerste van die twee is dan al bijna een week beschikbaar op Disney+ en iPlayer, en de laatste kun je dan, mits je in de UK bent, een klein beetje eerder zien).

De laatste keer dat ik Doctor Who in de bioscoop zag, was op 23 november 2013, toen The Day of the Doctor (de 50th anniversary) in UK bioscopen werd vertoond. Was erg leuk!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 26 mei 2024 @ 00:03:29 #84
45 SiGNe
pi_213685331
Dit was ook een erg goede aflevering, erg spannend en tot op het einde onvoorspelbaar.
Hoop vragen nog verder..
pi_213686502
Deze episode was echt briljant.
Elke nieuwe aflevering overtreft tot nu toe de vorige.
En deze steekt er met kop en schouders bovenuit.
Het doet me denken een Blink. Niet qua verhaal zelf, maar wel qua intensiteit en briljantie van de aflevering.
pi_213686967
Moest bij Yards erg denken aan de Go left episode van Donna. Vond het leuk gedaan.

Eindelijk alles gezien, vond die space baby's vreselijk maar werd elke keer weer beter.
  zondag 26 mei 2024 @ 08:18:23 #87
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213687072
Timey Wimey at its best.
Vanmorgen pas kunnen kijken en hier kijk ik nou DW voor.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Jup, zodra een aflevering is uitgezonden lees ik niet in dit topic tot ik de aflevering heb gezien :)
Doe ik al jaren :D
Wat ik zelf kan voorkomen doe ik,
Ik zit er ook niet mee als ik eens wel wat hoor trouwens

quote:
11s.gif Op zondag 26 mei 2024 00:03 schreef SiGNe het volgende:
Dit was ook een erg goede aflevering, erg spannend en tot op het einde onvoorspelbaar.
Hoop vragen nog verder..
Nou ik zag het einde 73 yards aankomen :D :D
1ste wat ik dacht: dat is Ruby :+
2de wat ik dacht: dat is de dood die steeds dichter bij komt (Ik verwachtte dat het steeds minder afstand zou worden)

[ Bericht 48% gewijzigd door wdn op 26-05-2024 08:27:55 ]
pi_213687443
was er geen intro of heb ik op overslaan geklikt zonder dat ik het doorhad ?
pi_213687663
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 09:17 schreef cva het volgende:
was er geen intro of heb ik op overslaan geklikt zonder dat ik het doorhad ?
Ik heb dat geeneens gemist :o

Maar nu je het zegt, de intro met titelmuziek etc is er niet.
pi_213688020
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 08:18 schreef wdn het volgende:
Timey Wimey at its best.
Vanmorgen pas kunnen kijken en hier kijk ik nou DW voor.
[..]
Doe ik al jaren :D
Wat ik zelf kan voorkomen doe ik,
Ik zit er ook niet mee als ik eens wel wat hoor trouwens
[..]
Nou ik zag het einde 73 yards aankomen :D :D
1ste wat ik dacht: dat is Ruby :+
2de wat ik dacht: dat is de dood die steeds dichter bij komt (Ik verwachtte dat het steeds minder afstand zou worden)
Ik dacht ook dat het dichterbij zou komen en de dood was. Vond het stuk met Kate leuk. Zo dichtbij en toch weer alleen verder. :p
pi_213689284
Een spannende en tikje creepy aflevering, helemaal goed! ^O^
Alleen de ontknoping is me niet helemaal duidelijk. Blijkbaar zit er iets van een tijdreis-element in? Toekomstige Ruby heeft Huidige Ruby haar hele leven op 73 yards afstand gevolgd?
Dat nog niet duidelijk is wat Future Ruby tegen iedereen heeft gezegd waardoor ze vluchten snap ik. Maar of Future Ruby nou uit dezelfde timeline komt of niet snap ik nog niet.
  zondag 26 mei 2024 @ 13:03:37 #92
45 SiGNe
pi_213689504
We hebben wel te maken met een paradox nu..
De Doctor zegt voordat hij op het web staat dan Ap Gwilliams een verschrikkelijk mens was, als de doctor dat weet dan is die persoon dus echt en doet iets dat flinke indruk op de Doctor gemaakt heeft.

Daarna stapt de Doctor op het web, de rest van het verhaal gebeurt, uitiendelijk wordt alles weer teruggedraaid maar de doctor heeft het nog steeds over dat Ap Gwilliams een verschrikkelijk mens was.

En wat was de motivatie van die Ap Gwilliams om uit de NAVO te stappen en om meteen ook kernwapens te gebruiken? Dat werd totaal niet uitgelegd.

En hoe is Ruby opeens een heks geworden die blijkbaar speciale krachten heeft waarbij ze op precies 73 yards afstand van zichzelf houdt.. zelfs in de trein
  zondag 26 mei 2024 @ 13:26:58 #93
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213689688
zoals kate zei, is er4 dit seizoen veel meer 'magie' en het supernatuurlijke. En wat die vrouw in de bar aangaf over synoniem, ik denk nog steeds dat er een link is met 'mavity'
Twitch.tv/bensel15
pi_213708340
quote:
2s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:38 schreef WheeleE het volgende:
Alleen de ontknoping is me niet helemaal duidelijk. Blijkbaar zit er iets van een tijdreis-element in? Toekomstige Ruby heeft Huidige Ruby haar hele leven op 73 yards afstand gevolgd?
Dat nog niet duidelijk is wat Future Ruby tegen iedereen heeft gezegd waardoor ze vluchten snap ik. Maar of Future Ruby nou uit dezelfde timeline komt of niet snap ik nog niet.
Die UNIT vrouw had het toch ook over het bevriezen van de tijdlijn ofzo, ivm met wat er met Ruby gebeurde...
PWBF
pi_213708355
73 yards was trouwens de allereerste aflevering die ze hebben opgenomen, nog voor de christmas special. De stukjes met de Doctor zijn trouwens later opgenomen omdat Gatwa nog andere verplichtingen had.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 28-05-2024 11:26:48 ]
PWBF
pi_213708391
quote:
2s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:38 schreef WheeleE het volgende:
Ze zegt niets.
Sterker nog, er is geen enkele interactie tussen future Ruby en degenen die op haar afstappen.
Future Ruby zit in een loop, waarbij ze steeds hetzelfde zegt en gebaart naar Ruby.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 07:40:53 #97
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213708530
Ik kreeg haunting of hill house-vibes. Iykyk. Erg toffe aflevering!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 mei 2024 @ 10:59:52 #98
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_213710112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 06:50 schreef Nielsch het volgende:
73 yards was trouwens de allereerste aflevering die ze hebben opgenomen, nog voor de christmas special. De stukjes met de Doctor zijn trouwens later opgenomen omdat Gwenya nog andere verplichtingen had.
Gwenya?
Gatwa bedoel je?
pi_213710359
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Gwenya?
Gatwa bedoel je?
Uh ja…
PWBF
  Admin dinsdag 28 mei 2024 @ 11:47:18 #100
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213710536
Was wederom een prima aflevering. Vond Ruby ook sterk in deze en eigenlijk vond ik het helemaal niet zo erg dat Ncuti vrijwel geheel afwezig was. Ik vind hem als Doctor vooralsnog niet echt sterk (Boom uitgezonderd, maar daar was hij veel minder overdreven enthousiast)
pi_213711224
  dinsdag 28 mei 2024 @ 14:14:13 #102
45 SiGNe
pi_213711900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 11:47 schreef Danny het volgende:
Was wederom een prima aflevering. Vond Ruby ook sterk in deze en eigenlijk vond ik het helemaal niet zo erg dat Ncuti vrijwel geheel afwezig was. Ik vind hem als Doctor vooralsnog niet echt sterk (Boom uitgezonderd, maar daar was hij veel minder overdreven enthousiast)
Beter dan Jody in elk geval :Y (ik leg de lat laag.. erg laag...)
En Tennant en Smith waren ook erg enthousiast.
  Admin dinsdag 28 mei 2024 @ 15:45:11 #103
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213712915
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:14 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Beter dan Jody in elk geval :Y (ik leg de lat laag.. erg laag...)
En Tennant en Smith waren ook erg enthousiast.
Alles beter dan Jodie. En Tennant en Smith waren enthousiast, maar voor mij op een andere manier. Ik vond Ncuti in Sex Education echt geweldig, maar hier is hij net op een andere manier flamboyant. Hij zit nu een beetje tussen 'normaal' en 'extreem gay' in. Beter had hij vol voor een van beide gegaan. Ik denk dat dat beter zou hebben gewerkt. Voor mij dan he ;)
  dinsdag 28 mei 2024 @ 16:02:15 #104
45 SiGNe
pi_213713049
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 15:45 schreef Danny het volgende:

[..]
Alles beter dan Jodie. En Tennant en Smith waren enthousiast, maar voor mij op een andere manier. Ik vond Ncuti in Sex Education echt geweldig, maar hier is hij net op een andere manier flamboyant. Hij zit nu een beetje tussen 'normaal' en 'extreem gay' in. Beter had hij vol voor een van beide gegaan. Ik denk dat dat beter zou hebben gewerkt. Voor mij dan he ;)
Ik heb Sex Education niet gezien en ik kende Ncuti Gatwa verder ook niet van andere rollen dus ik stap er misschien wat meer blanco in.

De Doctor is wel heel erg flirterig, af en toe denk ik dat ie verliefd op Ruby is en dat ze bijna gaan kussen.
Maar misschien heeft dat een reden die later bekend gemaakt wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 28-05-2024 16:33:17 ]
  dinsdag 28 mei 2024 @ 16:04:43 #105
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213713075
Deze aflevering heeft me in elk geval laten verlangen naar eps 4.
Dat was bij 1 en 2 niet zo

Dus er is vooruitgang :D

En eens met Danny... ik vind hem ook iets te :P
  woensdag 29 mei 2024 @ 12:00:13 #106
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_213721410
Aflevering 3 en 4 waren een stuk beter te verteren dan de eerste twee, ik begin zelfs al te wennen aan de nieuwe doctor. En dat was iets wat ik voor die tijd ook had bij Matt Smith dus dat kan vast nog wel goed komen.
  Admin woensdag 29 mei 2024 @ 15:16:59 #107
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213723105
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:55 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat was het leukste stukje van beide afleveringen, hoewel ik die Millie Gibson ook niet echt een super actrice vind. Ncuti vind ik een prima acteur. Hij was mijn favo personage in Sex Education iig. Maar als Doctor ben ik nog verre van onder de indruk van 'm. Hij is wel beter dan Jodie. Dat wel. Maar goed, die lat ligt niet heel hoog :')
Iedereen, wie dan ook is beter dan Jodie, erg jammer.Was echt de eerste keer dat we seizoenen oversloegen.

Enfin, nu pas aan de specials begonnen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 29 mei 2024 @ 18:13:32 #108
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213724880
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:02 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik heb Sex Education niet gezien en ik kende Ncuti Gatwa verder ook niet van andere rollen dus ik stap er misschien wat meer blanco in.

De Doctor is wel heel erg flirterig, af en toe denk ik dat ie verliefd op Ruby is en dat ze bijna gaan kussen.
Maar misschien heeft dat een reden die later bekend gemaakt wordt.
Dat zal niet gebeuren. Hij is queer ;)
  woensdag 29 mei 2024 @ 18:47:35 #109
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213725280
Ik vind de nieuwe doctor erg leuk, maar ik vind de acteur ook erg leuk dus zit veel goodwill bij. :P
  woensdag 29 mei 2024 @ 18:48:16 #110
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213725285
quote:
17s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:16 schreef yvonne het volgende:

[..]
Iedereen, wie dan ook is beter dan Jodie, erg jammer.Was echt de eerste keer dat we seizoenen oversloegen.

Enfin, nu pas aan de specials begonnen.
Idem, die trok ik ook niet. Eerste seizoen nog een beetje gekeken, daarna afgehaakt.
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 20:03:27 #111
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_213726029
Ik vond de kleine dwaalspoortjes deze aflevering ook erg leuk, het betalen met de telefoon en hoe de kroeg haar bang maakte over Mad Jack!
  woensdag 29 mei 2024 @ 22:07:43 #112
45 SiGNe
pi_213727679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:13 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat zal niet gebeuren. Hij is queer ;)
De Doctor is wel meer dan dat..
En als de rol het vereist dan zal Ncuto wel volgen, toch?
pi_213759803
Haha wat was dit dan? Leek wel een Black Mirror x Doctor Who crossover.

Interessant dat The Doctor en Ruby nu ook doorkrijgen dat ze die mevrouw vaker hebben gezien.
PWBF
  zondag 2 juni 2024 @ 07:41:00 #114
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213762090
ik heb maar 1 vraag: waat kan ik zo'n dot kopen? :D
  zondag 2 juni 2024 @ 13:25:33 #115
45 SiGNe
pi_213764822
Maar wie was nu de bad guy?
Waar kwamen die slakken vandaan en wie heeft die Dots geproduceerd?

En waarom waren er alleen mensen tussen 17 en 27 in Finetime?
Wat dat betreft was het logischer geweest als ze op leeftijd opgegeten werden ipv op alfabet.

En de computers waren boos op de mensen geworden, waarom??

En op het eind niet eens even de Doctor bedanken maar zeggen dat contact in het echte leven niet echt gewenst is en een ander zegt zelfs dat de Doctor besmettelijk kan zijn.
Leven duidelijk nog steeds in hun eigen bubble maar een happy end was 't niet.
pi_213765079
quote:
11s.gif Op zondag 2 juni 2024 13:25 schreef SiGNe het volgende:
Maar wie was nu de bad guy?
AI
quote:
Waar kwamen die slakken vandaan en wie heeft die Dots geproduceerd?
Die slakken is inderdaad een mysterie, hoe heeft de AI die kunnen maken?

De Dots komen van de thuisplaneet.
Wie de producent was is niet zo relevant denk ik.

quote:
En waarom waren er alleen mensen tussen 17 en 27 in Finetime?
Het was een soort pleasure Island voor rijke jongeren in die leeftijdscategorie. Geheel betaald door mama in het geval van Linda.

quote:
Wat dat betreft was het logischer geweest als ze op leeftijd opgegeten werden ipv op alfabet.
Da's een goeie
quote:
En de computers waren boos op de mensen geworden, waarom??
Beetje slappe reden: vanwege het oppervlakkige gebabbel de hele dag in de bubbel.

quote:
En op het eind niet eens even de Doctor bedanken maar zeggen dat contact in het echte leven niet echt gewenst is en een ander zegt zelfs dat de Doctor besmettelijk kan zijn.
Klopt, het was tenenkrommend. Zoals Linda op alle mogelijke manieren haar redding tegenwerkte en Milly en de Doctor echt op eieren liepen om haar niet tegen hun in het harnas te jagen.
Alleen Ricky kwam nog menselijk over, maar dat werd hem fataal.
Linda tolereerde de Doctor omdat ze zichzelf anders niet in veiligheid kon brengen, maar toen dat voorbij was liet ze hem vallen, stapte terug in haar veilige bubbel en ging met de anderen haar dood tegemoet in het oerwoud, ipv dat de Doctor haar mocht redden.

Zeker geen happy end, en dat laat de Doctor ik flink merken.
  Admin zondag 2 juni 2024 @ 14:50:25 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213765350
Review staat trouwens hier: Doctor Who: Kritisch denken is optioneel in Dot and Bubble

Heb in een comment nog een toevoeging gemaakt, omdat ik tijdens het kijken van de aflevering totaal over iets heel relevants heen heb gekeken. :o
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2024 @ 21:56:12 #118
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_213770713
quote:
11s.gif Op zondag 2 juni 2024 13:25 schreef SiGNe het volgende:

Ze waren allen blank. Keihard racisme kwam naar voren.
Racisme zo ingebakken dat het belangrijker was dan het redden van hun leven

Die laatste scene, goed geacteerd van Gatwa. Het ongeloof en de frustratie spatte er vanaf
pi_213771522
Ik snapte dat hele gedoe met die slakken niet zo als die Dots net zo makkelijk ook als kogel kunnen dienen waarmee ze hun mens dood kunnen maken.
PWBF
  zondag 2 juni 2024 @ 23:51:31 #120
182233 thedeedster
pi_213771747
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 23:15 schreef Nielsch het volgende:
Ik snapte dat hele gedoe met die slakken niet zo als die Dots net zo makkelijk ook als kogel kunnen dienen waarmee ze hun mens dood kunnen maken.
Misschien als een afleiding? Zodra mensen doorhebben hoe slecht die dots zijn, zetten ze deze (hopelijk) uit.

Maar ja, aan de andere kant; als iedereen zo’n dot heeft, dan kun je ook binnen een paar minuten helemaal klaar zijn.

Tja, het blijven natuurlijk afleveringen van minder dan een uur; moeilijk om dan alles goed te onderbouwen.
  maandag 3 juni 2024 @ 02:10:41 #121
45 SiGNe
pi_213772145
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 23:15 schreef Nielsch het volgende:
En als de A.I. boos is op de mensen omdat ze de hele dag in hun bubbel zitten, haal ze er dan uit.
Laat ook andere zaken zien dan alleen de bubbel bijv.
En als alle mensen dood zijn, wat heeft de A.I. dan nog te doen?
  Admin maandag 3 juni 2024 @ 09:39:16 #122
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213773418
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 21:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ze waren allen blank. Keihard racisme kwam naar voren.
Racisme zo ingebakken dat het belangrijker was dan het redden van hun leven

Die laatste scene, goed geacteerd van Gatwa. Het ongeloof en de frustratie spatte er vanaf
Dat ongeloof was er bij mij ook. Zag het al aankomen toen de hele cast blank was, maar het was verder natuurlijk compleet onnodige 'blanken zijn racisten' retoriek. Verder best een leuke aflevering overigens, maar Black Mirror doet Black Mirror duidelijk beter dan dat Doctor Who Black Mirror doet :)
  maandag 3 juni 2024 @ 15:50:04 #123
45 SiGNe
pi_213777047
Ik let daar niet zo heel erg op of ik kijk daar doorheen.
Scheelt weer want daardoor maak ik me ook niet zo heel erg druk over "woke".
  Admin maandag 3 juni 2024 @ 17:42:24 #124
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213777836
quote:
11s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:50 schreef SiGNe het volgende:
Ik let daar niet zo heel erg op of ik kijk daar doorheen.
Scheelt weer want daardoor maak ik me ook niet zo heel erg druk over "woke".
Ik let er ook niet op hoor, het is iets dat gewoonweg opvalt omdat het in vrijwel elke serie en film tegenwoordig hetzelfde is. Net als andere zaken die weinig origineel zijn valt het op. Het 'deja vu' gevoel is erg hoog en da's jammer. Fijn dat het jou totaal niet opvalt. Zou willen dat dat bij mij ook zo werkte -O-
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juni 2024 @ 19:55:56 #125
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_213779360
Ik ben het in zoverre met je eens Danny dat ik het bijv verfrissend had gevonden waarin bijv Capaldi hier tegenaan zou zijn gelopen in een all-black community, dat de boel volledig omgedraaid werd.

Maar ik kreeg niet het 'woke' idee hierbij
pi_213782716
Ik vind de redenatie van 'council of geeks' wel een goeie.
Ik had zelf pas door wat de werkelijke ondertoon van de aflevering was en wat wellicht de werkelijke reden is waarom AI de hele samenleving uitmoordde toen dat hier werd besproken.
En zelfs bij de Doctor valt het kwartje pas als hij Linda face to face ontmoet.
En zelfs dan biedt hij aan ze te redden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 04-06-2024 10:14:44 ]
  Admin dinsdag 4 juni 2024 @ 09:06:57 #127
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213783264
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik ben het in zoverre met je eens Danny dat ik het bijv verfrissend had gevonden waarin bijv Capaldi hier tegenaan zou zijn gelopen in een all-black community, dat de boel volledig omgedraaid werd.

Maar ik kreeg niet het 'woke' idee hierbij
Oh nee, ik ook niet hoor. Tot nu toe sowieso niet dit seizoen. Mensen aan het nadenken zetten is niet 'woke'. Het directe gepreek dat Chibnall schreef en het inhuren van talentloze mensen om een hokje te kunnen aanvinken dat hij (weliswaar onder strikte orders van de BBC) deed is dat wel. Tot nu toe ben ik best te spreken over het seizoen, na een mindere start met de eerste 2 afleveringen. In ieder geval VEEL beter dan chibnall/jodie/the 'fam'.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 19:36:35 #128
45 SiGNe
pi_213837041
Leuke aflevering, al vroeg ik me wel af waarom het bedieningspaneel van het schip van Rogue eruit zag als een TARDIS console.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 09-06-2024 13:10:12 ]
pi_213838033
Dit vond ik nou echt een lekkere aflevering met ontzettend doctor Who gevoel.
Leuk!
  Admin zaterdag 8 juni 2024 @ 21:05:11 #130
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213838165
The Doctor is al snel over "it has always been you" Yaz heen voor iemand die hij een uur kent.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 21:41:36 #131
45 SiGNe
pi_213838756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 21:05 schreef Danny het volgende:
The Doctor is al snel over "it has always been you" Yaz heen voor iemand die hij een uur kent.
Andere Doctor
Maar 't ging wel snel.. maar volgens mij ging het tussen Jack Harkness en de Doctor destijds ook vrij vlot
  zaterdag 8 juni 2024 @ 21:44:01 #132
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213838794
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:36 schreef SiGNe het volgende:
Leuke aflevering, al vroeg ik me wel af waarom het bedieningspaneel van het schip van Rogue eruit zagt als een TARDIS console.
hij is the Master :+
  zaterdag 8 juni 2024 @ 21:47:04 #133
45 SiGNe
pi_213838851
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 21:44 schreef wdn het volgende:

[..]
hij is the Master :+
The Trickster is ook weleens in de geruchten voorbij gekomen.
Zou ik fijner vinden want anders krijgen we wéér The Master.
Lijkt af en toe of The Doctor maar 3 vijanden heeft, The Master, De Daleks en de Cybermen.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 22:57:44 #134
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213840483
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 21:47 schreef SiGNe het volgende:

[..]
The Trickster is ook weleens in de geruchten voorbij gekomen.
Zou ik fijner vinden want anders krijgen we wéér The Master.
Lijkt af en toe of The Doctor maar 3 vijanden heeft, The Master, De Daleks en de Cybermen.
weeping angels?
  zaterdag 8 juni 2024 @ 23:18:13 #135
47102 Elvi
miemkwien
pi_213840880
De doctor en rogue hadden meer chemie dan de doctor en ruby.

Ik krijg niet echt het idee dat hij en ruby een vriendschap aan het opbouwen zijn of überhaupt een band hebben.
"Its me, this is my mom's name and I was adopted!" Ja wat in de veiligheids-vragen was dat nou? Je bent niet je wachtwoord vergeten ofzo :')
  Admin zondag 9 juni 2024 @ 01:00:27 #136
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213841717
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 21:41 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Andere Doctor
Maar 't ging wel snel.. maar volgens mij ging het tussen Jack Harkness en de Doctor destijds ook vrij vlot
Jack en the Doctor hadden niets met elkaar op deze intensiteit. Sterker, the Docter heeft Rose zelfs nooit gezoend en Amy zoende the Doctor, en dat was niet wederzijds. River en the Docter hebben niet eens gezoend, maar deze Doctor leert een gozer kennen en de zoen die je wist dat zou komen kwam er ook. Beetje ongeloofwaardig en erin geshoehorned.

Ben Gatwa's gimmick van janken in elke aflevering ook wel een beetje eentonig aan het vinden. Millie ga ik wel steeds leuker vinden trouwens. Anyway, aflevering krijgt een voldoende. 6.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 09-06-2024 10:30:13 ]
pi_213842249
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 19:36 schreef SiGNe het volgende:
Leuke aflevering, al vroeg ik me wel af waarom het bedieningspaneel van het schip van Rogue eruit zagt als een TARDIS console.
Ik vond die D&D dobbelstenen, die muziek en "a new boss" opvallend. Ik dacht dit verwijzingen waren naar The Toymaker en The Maestro. Maar daar werd niks meer mee gedaan.
PWBF
pi_213847661
Hoe wist de The Doctor door het laten zien van zijn vorige versies nou Rogue ervan te overtuigen dat hij niet de shapeshifter was waar hij naar op zoek was?
PWBF
  zondag 9 juni 2024 @ 19:43:48 #139
45 SiGNe
pi_213849168
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 17:55 schreef Nielsch het volgende:
Hoe wist de The Doctor door het laten zien van zijn vorige versies nou Rogue ervan te overtuigen dat hij niet de shapeshifter was waar hij naar op zoek was?
Ik kreeg het gevoel dat Rogue een van de vorige generaties ontmoet heeft, ik zag een blik van herkenning (maar ik kan het mis hebben)
  dinsdag 11 juni 2024 @ 10:17:42 #140
2738 Knut
Loyal Dog
pi_213867488
quote:
Op zondag 9 juni 2024 @ 01:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Jack en the Doctor hadden niets met elkaar op deze intensiteit. Sterker, the Docter heeft Rose zelfs nooit gezoend en Amy zoende the Doctor, en dat was niet wederzijds. River en the Docter hebben niet eens gezoend, maar deze Doctor leert een gozer kennen en de zoen die je wist dat zou komen kwam er ook. Beetje ongeloofwaardig en erin geshoehorned.

Ben Gatwa's gimmick van janken in elke aflevering ook wel een beetje eentonig aan het vinden. Millie ga ik wel steeds leuker vinden trouwens. Anyway, aflevering krijgt een voldoende. 6.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  Admin dinsdag 11 juni 2024 @ 10:25:26 #141
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213867547
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 10:17 schreef Knut het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
heel ander soort zoen.
vriendschappelijke kus staat niet gelijk aan een romantisch beladen kus tussen mensen die van elkaar houden (nadat ze elkaar een uur kennen) ;)
Overigens heeft the Doctor River Song wel een kus gegeven (en Missy ook), maar ook dat had een heel andere lading. Ik vond het gewoon behoorlijk out of character.

En ik weet ook niet of het overdreven flirterige van de Doctor me aanstaat nog. Zijn bijna anti-woke ongepaste opmerkingen zijn zelfs niet meer van deze tijd, maar the Doctor was gewoonweg nooit zo flirterig/oversekst als nu. Stoor me er verder niet aan, maar ik vind het ook niet echt een leuke toevoeging ofzo.
En het feit dat hij zo snel zo in love is met een nevermind personage doet weinig recht aan alle voorgaande 'liefjes'. Classic Who even buiten beschouwing gelaten zijn Rose en River Song toch wat diepgaander geweest, maar dat werd door Chibnall al opzij geschoven door Jodie te laten zeggen dat het altijd Yaz was. Yaz was 'the one'. En nu in één aflevering, die zich afspeelt binnen één avond, is Yaz vergeten en is hij hoteldebotel op wéér een ander.

Tja.
pi_213867586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 10:25 schreef Danny het volgende:

[..]
heel ander soort zoen.
vriendschappelijke kus staat niet gelijk aan een romantisch beladen kus tussen mensen die van elkaar houden (nadat ze elkaar een uur kennen) ;)
Overigens heeft the Doctor River Song wel een kus gegeven (en Missy ook), maar ook dat had een heel andere lading. Ik vond het gewoon behoorlijk out of character.

En ik weet ook niet of het overdreven flirterige van de Doctor me aanstaat nog. Zijn bijna anti-woke ongepaste opmerkingen zijn zelfs niet meer van deze tijd, maar the Doctor was gewoonweg nooit zo flirterig/oversekst als nu. Stoor me er verder niet aan, maar ik vind het ook niet echt een leuke toevoeging ofzo.
En het feit dat hij zo snel zo in love is met een nevermind personage doet weinig recht aan alle voorgaande 'liefjes'. Classic Who even buiten beschouwing gelaten zijn Rose en River Song toch wat diepgaander geweest, maar dat werd door Chibnall al opzij geschoven door Jodie te laten zeggen dat het altijd Yaz was. Yaz was 'the one'. En nu in één aflevering, die zich afspeelt binnen één avond, is Yaz vergeten en is hij hoteldebotel op wéér een ander.

Tja.
Het is wel kenmerkend voor gay life :7
pi_213915449
Net de laatste aflevering gezien.

3 woorden: O M G !!!1!!!
pi_213916573
Ik dacht dat we vandaag 2 afleveringen zouden krijgen... maar nog een week wachten op de laatste dus?
PWBF
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:28:14 #145
45 SiGNe
pi_213917330
Dit was wel een heel erg goede aflevering, beste van het seizoen tot nu toe.
Geweldig ook dat ze terug zijn gegaan naar een van de oudste vijanden van de Doctor
En ze zeiden het in het begin al.. there is always a twist at the end, nou dat klopte..
  zaterdag 15 juni 2024 @ 16:13:16 #146
47102 Elvi
miemkwien
pi_213919341
Echt zo kut dat we moeten wachten op deel 2 ;(

En wie is Mrs Flood?! Ik heb echt het idee dat we nog minstens 2 of 3 afleveringen nodig hebben om deze aflevering af te ronden.
pi_213919737
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:13 schreef Elvi het volgende:
Echt zo kut dat we moeten wachten op deel 2 ;(
Ja, we zijn verwend door instant seizoenen op streamingdiensten.
Vroeger was dat heel normaal.

quote:
En wie is Mrs Flood?! Ik heb echt het idee dat we nog minstens 2 of 3 afleveringen nodig hebben om deze aflevering af te ronden.
Ja, die was opeens heel bitchy.

Ik ben benieuwd welke kant dat op gaat.

De twist rond Susan Twist vond ik geniaal.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 16:40:52 #148
45 SiGNe
pi_213919817
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, we zijn verwend door instant seizoenen op streamingdiensten.
Vroeger was dat heel normaal.
[..]
Ja, die was opeens heel bitchy.

Ik ben benieuwd welke kant dat op gaat.

De twist rond Susan Twist vond ik geniaal.
Een link met River > Flood kunnen we vergeten lijkt me.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:11:58 #149
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213922712
laatste 2 afleveringen waren sterk en gave het ouderwetse doctor gevoel, met veel intrige, maar ook lichtere momenten (ben nu al fan van die 13 jarige genie (deed me denken aan bart de graaf). Ben nog niet echt overtuigd van de slechterik op het moment.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 15 juni 2024 @ 20:19:01 #150
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_213922793
Brilliant *O*
  zaterdag 15 juni 2024 @ 22:38:19 #151
2651 svann
night-hawk
pi_213925620
Een echte achter de bank aflevering.

Was dat Unit-hoofdkantoor er altijd al of is dat iets van de laatste paar jaar?
Het lijkt me meer iets voor Amerikaanse superhelden dan voor Dr. Who eigenlijk.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Admin zondag 16 juni 2024 @ 10:50:00 #152
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213929740
Een van de betere afleveringen. Over het geheel genomen ben ik wel content met dit seizoen, Ncuti en Millie. Of dat is omdat we van Jodie/Chibnall af komen en slechter dan dat onmogelijk is weet ik niet, maar ik merk dat ik me over het algemeen best vermaak. Heeft het het niveau van 9,10,11 en (deels) 12? Nee, maar in ieder geval zie ik er niet meer tegenop een nieuwe aflevering te 'moeten' kijken zoals bij Jodie.

Dus wat dat betreft tot nu toe well done :Y
pi_213929833
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 22:38 schreef svann het volgende:
Een echte achter de bank aflevering.

Was dat Unit-hoofdkantoor er altijd al of is dat iets van de laatste paar jaar?
Het lijkt me meer iets voor Amerikaanse superhelden dan voor Dr. Who eigenlijk.
Deze toren is idd nieuw. De vorige (moderne) toren is vernietigd door The Master. Daarvoor zat UNIT volgens mij in de Tower of London en daarvoor weer op andere adressen in de stad.

Edit: ik zie dat iemand erover heeft geblogd, inclusief foto's

https://www.blogtorwho.co(...)in-doctor-who/?amp=1
PWBF
pi_213939110
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 20:11 schreef Bensel het volgende:
laatste 2 afleveringen waren sterk en gave het ouderwetse doctor gevoel, met veel intrige, maar ook lichtere momenten (ben nu al fan van die 13 jarige genie (deed me denken aan bart de graaf). Ben nog niet echt overtuigd van de slechterik op het moment.
De slechterik is volgens mij enkel nog genoemd, maar niet getoond.

Susan is meer een gezant van Suthek en de hond die de Tardis omhult lijkt meer op de zoon van Suthek: Anubis.

Sutekh:

pi_213944217
Een hint van Russel T Davis over de uitkomst van de finale.

Deze hint is gegeven in The Giggle door Mel, en koppelt die aflevering aan The Legend Of Ruby Sunday.

Ben benieuwd of dat tot een climax komt in de laatste aflevering.

SPOILER
pi_213944409
Ik denk dat Mrs. Flood de echte Susan is, dus de kleindochter van The Doctor. Ik denk ook dat Ruby de moeder van Susan is.
PWBF
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 juni 2024 @ 14:06:27 #157
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_213945976
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk dat Mrs. Flood de echte Susan is, dus de kleindochter van The Doctor. Ik denk ook dat Ruby de moeder van Susan is.
Je bedoelt dat Susan de moeder van Ruby is?
pi_213946122
Ik vond na Flood te sinister om Susan te zijn.

Maar ze in ieder niet onbekend met de Tardis.

Ruby als moeder van ms Flood, moeder van Susan en dus (schoon)dochter van de Doctor is natuurlijk wel een flinke mind fuck.

Als dat de uitkomst is, zou ik dat slecht uitgewerkt vinden.

River als dochter van Amy zat dan veel sterker in elkaar.
pi_213946670
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 14:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Je bedoelt dat Susan de moeder van Ruby is?
Nee, Ruby de moeder van Susan. Timey wimey.
PWBF
  maandag 17 juni 2024 @ 18:17:28 #160
45 SiGNe
pi_213948999
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nee, Ruby de moeder van Susan. Timey wimey.
Maar dan blijft de vraag staan wie de moeder van Ruby is...
pi_213954414
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2024 18:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Maar dan blijft de vraag staan wie de moeder van Ruby is...
River Song :+
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 juni 2024 @ 10:08:03 #162
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_213957575
Saketh zat in een Doctor Who aflevering met Sarah Jane Smith, kan het zijn dat Mrs. Flood een link met haar heeft? Mrs. Flood had zowel kennis van de Tardis, als wat er komen ging
  zaterdag 22 juni 2024 @ 02:48:59 #163
45 SiGNe
pi_214006906
Iets teveel uitleg van Sutekh.
ik heb die oude series ook niet gezien maar via google kan je ook bijgepraat worden, hoeft niet in de serie zelf vind ik.
maar zal ook wel te maken hebben met dat de serie nieuwe is op Disnep en een hoop nieuwe kijkers trekt.

beetje tegenvallend verhaal verder, al was het op sommige punten ook weer erg goed,.

[ Bericht 4% gewijzigd door SiGNe op 22-06-2024 03:51:57 ]
pi_214007542
De identiteit van Mrs. Flood wordt naar volgend seizoen getild.
PWBF
pi_214011366
Ik vond het bijpraten over Sutekh niet storend.
Het is voor mij alweer even geleden dat ik Pyramids of Mars heb gezien, en verwijzen naar Google vind ik sowieso armoede.

Er blijven voor mij wel wat vragen over, bijvoorbeeld als Ruby een gewoon meisje is met een doorsnee tienermoeder en -vader, waarom sneeuwt het dan rond haar, en waarom blijft het beeld van moeder onscherp in de video.
En als moeder naar een straatnaambord wijst, hoe wordt dan opgepikt dat ze wil dat haar dochter zo gaat heten.

Verder gave episode.
Ik zag vanochtend nog een youtube op het kanaal van Dr Who, waarin Pyramids of Mars werd samengevat.
En dan zie je dat door het seizoen best wel een aantal referenties naar die reeks worden gebruikt.
  zaterdag 22 juni 2024 @ 20:28:23 #166
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_214014760
Heerlijke 2 episodes :)
  Admin zaterdag 22 juni 2024 @ 20:50:13 #167
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214015003
Hmm, beetje anticlimax. Niet zo sterk als de vorige Wnb. Jammer.

En het lijkt erop dat Ruby tòch vertrekt?
  zaterdag 22 juni 2024 @ 20:54:02 #168
45 SiGNe
pi_214015039
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 20:50 schreef Danny het volgende:
Hmm, beetje anticlimax. Niet zo sterk als de vorige Wnb. Jammer.

Ruby komt volgend seizoen gewoon weer terug.
Die Mundy komt er wel bij, mogleijk krijgen we die weer met kerst te zien en en sieszoen 2 dus weer Ruby.

Maar dat hele Ruby verhaal is best een anti-climax inderdaad, tenzij we in het ootje genomen worden door iemand.
pi_214022492
Geen idee of dit is langsgekomen;

In The Empire Of Death zien we een remembered Tardis.

Die was ook het middelpunt van een aantal Tales of the Tardis.

Hier een afspeellijst:

https://youtube.com/playl(...)&si=zN4CCxm8GON_muA7
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 juni 2024 @ 20:09:42 #170
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_214025654
Met hetgeen wat Mrs Flood zei vlak voordat ze doodging (en toen ze weer terug kwam), neig ik toch naar de Master.
In ieder geval geen River Song, voormalige companion of iets dergelijks.
pi_214030687
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 20:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Met hetgeen wat Mrs Flood zei vlak voordat ze doodging (en toen ze weer terug kwam), neig ik toch naar de Master.
In ieder geval geen River Song, voormalige companion of iets dergelijks.
Laat ze dan eerst maar eens antwoord geven op de vraag hoe The Master uit de gouden tand van The Toymaker is gekomen waarin hij zat opgesloten (en wie die tand heeft gestolen).

Ik denk dat ze The Storyteller is.
PWBF
pi_214031114
Of The Rani?
  maandag 24 juni 2024 @ 13:44:08 #173
45 SiGNe
pi_214032554
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Laat ze dan eerst maar eens antwoord geven op de vraag hoe The Master uit de gouden tand van The Toymaker is gekomen waarin hij zat opgesloten (en wie die tand heeft gestolen).

Ik denk dat ze The Storyteller is.
Ik ga voor The Trickster

Maar zolang het maar niet wéér The Master is
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 juni 2024 @ 14:08:36 #174
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_214032715
quote:
11s.gif Op maandag 24 juni 2024 13:44 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik ga voor The Trickster

Maar zolang het maar niet wéér The Master is
Dit past wel binnen de scope van de Pantheon. Aan de andere kant zou ze dan ondergeschikt zijn aan Sutekh, en haar vreugde nadat ze gered was door de Doctor vertelt misschien toch iets anders.
  maandag 24 juni 2024 @ 15:38:02 #175
45 SiGNe
pi_214033407
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 14:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Dit past wel binnen de scope van de Pantheon. Aan de andere kant zou ze dan ondergeschikt zijn aan Sutekh, en haar vreugde nadat ze gered was door de Doctor vertelt misschien toch iets anders.
Qua uiterlijk past die ook veel beter in de rol van de moeder van Ruby, zelfde soort mantel.
  dinsdag 25 juni 2024 @ 13:28:34 #176
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_214042820
Na een aanvankelijke stroeve start van dit nieuwe seizoen en het een plek geven van deze nieuwe doctor en zijn compagnon is dat met de afsluitende afleveringen van dit seizoen echt helemaal over.

Het was een diep dal waar de serie uit moest komen met Jodie als laatste doctor en de weg omhoog was stijl en goed.

Nu al uitkijken hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
  Admin dinsdag 25 juni 2024 @ 13:59:01 #177
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214043086
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:28 schreef JaapB het volgende:
Na een aanvankelijke stroeve start van dit nieuwe seizoen en het een plek geven van deze nieuwe doctor en zijn compagnon is dat met de afsluitende afleveringen van dit seizoen echt helemaal over.

Het was een diep dal waar de serie uit moest komen met Jodie als laatste doctor en de weg omhoog was stijl en goed.

Nu al uitkijken hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Deels mee eens. Het is echt VEEL beter dan Jodie/Chibnall, maar voor mij is de magie van Doctor Who nog niet terug. Ik heb - op de eerste twee afleveringen na - met plezier gekeken, maar het is nu wel 'maar een serie', waar het voor mij voorheen bijna een religie was :')

Kortom, prima vermaakt, maar ik zit niet nu al te hippen voor de volgende aflevering, so to speak.

Ik begin Millie Gibson overigens wel meer te waarderen. Leuk grietje wel, en nog met tepelpiercings ook :Y

(jaja, seksist blabla, objectification blabla, vieze witte ouwe man blabla, respectloos blabla)

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny op 25-06-2024 14:41:01 ]
  Admin dinsdag 25 juni 2024 @ 16:00:42 #178
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_214044014
quote:
Op zondag 23 juni 2024 @ 15:44 schreef Wantie het volgende:
Geen idee of dit is langsgekomen;

In The Empire Of Death zien we een remembered Tardis.

Die was ook het middelpunt van een aantal Tales of the Tardis.
Ik heb het hier even genoemd:

Doctor Who - Empire of Death: een iets te gemakkelijk, maar emotioneel einde van het seizoen

Overigens was het voor mij een minder geslaagde finale, maar wel erg mooi. Ik vond de conclusie te makkelijk, maar het "Ruby's moeder is geen speciaal iemand"-aspect erg mooi. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 25 juni 2024 @ 16:10:43 #179
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_214044123
quote:
Op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:50 schreef Danny het volgende:

Nee, ze komt volgend seizoen terug. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 4 december 2024 @ 15:53:59 #180
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215767519
Updates:

- Joy to the World komt om 17:10 UK time op BBC One en iPlayer - dit betekent dat iPlayer de aflevering dus niet, zoals in het afgelopen seizoen, om middernacht online zet. Het is niet duidelijk of Disney hetzelfde doet.
- De Doctor Who Prom komt op kerstavond op BBC (Two, geloof ik)
- De kleurenversie van The War Games komt op kerstavond-avond (dus op de 23e ;) ) op BBC Four en iPlayer. Komt niet op Disney+.
- Na de kerstspecial kunnen we de eerste trailer voor seizoen 2 verwachten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 11 december 2024 @ 15:54:33 #181
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215837092
Tss, ik had de trailer nog niet eens gepost. :P

Kerstvreugde komt werelden dichterbij in Doctor Who-trailer En in ander nieuws: de opnames voor The War Between the Land and the Sea zijn deze week afgerond. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 12 december 2024 @ 11:50:59 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215845389
quote:
Op woensdag 4 december 2024 @ 15:53 schreef Breuls het volgende:

- Joy to the World komt om 17:10 UK time op BBC One en iPlayer - dit betekent dat iPlayer de aflevering dus niet, zoals in het afgelopen seizoen, om middernacht online zet. Het is niet duidelijk of Disney hetzelfde doet.
Volgens het Amsterdamse Disney-kantoor komt de aflevering aan het begin van de avond online, dus ik neem aan om 18:10.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 17 december 2024 @ 08:52:05 #183
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215895257
Een tweede trailer voor Joy to the World:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 17 december 2024 @ 11:58:15 #184
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215896520
De krant die de Doctor onder zijn arm heeft:

Bevat geen spoilers voor de aflevering.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_215898952
Dank voor al je trouwe DW-berichtgeving Breuls :)
  woensdag 25 december 2024 @ 15:03:41 #186
45 SiGNe
pi_215998497
Vanavond om 18:10 op BBC en Disney+ :)
  woensdag 25 december 2024 @ 15:51:39 #187
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215998860
quote:
11s.gif Op woensdag 25 december 2024 15:03 schreef SiGNe het volgende:
Ik zat gisteravond al klaar :@
Trotste mama van Ambar
  woensdag 25 december 2024 @ 19:37:40 #188
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_216000978
quote:
11s.gif Op woensdag 25 december 2024 15:03 schreef SiGNe het volgende:
4:00 herhaling op BBC2 ;)
pi_216001070
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 19:37 schreef wdn het volgende:

[..]
4:00 herhaling op BBC2 ;)
Is dat met doventolk, of de 'normale' versie?
  woensdag 25 december 2024 @ 20:31:59 #190
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_216001457
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2024 19:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is dat met doventolk, of de 'normale' versie?
dat staat er niet bij :P
  woensdag 25 december 2024 @ 22:41:22 #191
45 SiGNe
pi_216003333
De eerste klachten over dat het "Woke" is zijn ook alweer binnen :')
pi_216003526
quote:
11s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:41 schreef SiGNe het volgende:
Persoonlijke aanval verwijderd. Deze levert je een note op. Nog een persoonlijk aanval en het blijft daar niet bij.

Zelf nog niet gezien overigens

[ Bericht 15% gewijzigd door Danny op 26-12-2024 06:52:44 ]
PWBF
pi_216003709
quote:
11s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:41 schreef SiGNe het volgende:
Tja, dat is tegenwoordig een heel vies woord.

Anyway, ik vond het een mooie aflevering.
Ook hoe ze verschrikking van een paar jaar geleden er in hebben verwerkt.
  Admin donderdag 26 december 2024 @ 06:51:16 #194
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216006458
Gisteren gezien. Was een prima aflevering imo, op de twee aanvallen richting mannen na. Die waren imo totaal niet nodig. Ik snap niet zo waarom dat soort dingen nodig zijn. Bij vrouwen is het dat ook niet, en ook onwenselijk, dus ik zie niet in waarom het tegenover mannen wel opeens niet alleen wordt gedaan, maar ook wordt goedgepraat door steeds meer mensen.

Anyway, die puntjes deden wmb afbraak aan de aflevering. O ja, en we weten dat de dokter tegenwoordig huilt, maar drie keer in één aflevering? Ik vind 't een beetje een gimmick worden.

Verder leuke aflevering, vooral de montage tussen de Doctor en Anita. Dat was het beste deel van de aflevering voor mij. Mooie 7 voor deze aflevering van mij.

[ Bericht 78% gewijzigd door Danny op 26-12-2024 06:57:00 ]
  Admin donderdag 26 december 2024 @ 08:28:53 #195
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_216006811
quote:
Op woensdag 25 december 2024 @ 22:41 schreef SiGNe het volgende:
Doctor Who is gelukkig al jaren woke, maar ik zag in deze aflevering niet iets dat eruit sprong als iets waar anti-woke-wappies over konden klagen.

Maar goed, het is daar toch vaak een beetje spijkers op laag water zoeken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 26 december 2024 @ 08:30:01 #196
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_216006816
Oh, hier mijn review trouwens, sinds gisteravond live: Joy to the World: een stralende kerst met Doctor Who
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_216009015
Ik vond t mooi :)
PWBF
  donderdag 26 december 2024 @ 13:14:48 #198
45 SiGNe
pi_216010238
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 08:28 schreef Breuls het volgende:

[..]
Doctor Who is gelukkig al jaren woke, maar ik zag in deze aflevering niet iets dat eruit sprong als iets waar anti-woke-wappies over konden klagen.

Maar goed, het is daar toch vaak een beetje spijkers op laag water zoeken.
Blijkbaar is het ze toch gelukt, op Reddit (en van Danny) klachten over anti-mannen grappen :')

Wie was die vrouw in die trein overigens? Had het idee dat dat een historisch figuur was maar heb geen idee wie.
Of was het Agatha Cristie? Maar waarom zou die haar eigen boek lezen in de orient expres?
Maar was in elk geval een lesibische vrouw.. dus woke :')
  Admin donderdag 26 december 2024 @ 14:04:14 #199
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_216010975
quote:
Op donderdag 26 december 2024 @ 13:14 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Blijkbaar is het ze toch gelukt, op Reddit (en van Danny) klachten over anti-mannen grappen :')
Zoals?
Of moet iets als "The Doctor is in the room, it's mansplain central" beschouwd worden als anti-man?

Want dan ben je wel gewoon aan het zoeken naar iets om moeilijk over te doen, imho.
quote:
Wie was die vrouw in die trein overigens? Had het idee dat dat een historisch figuur was maar heb geen idee wie.
Neuh, just a regular traveler.
quote:
Of was het Agatha Cristie? Maar waarom zou die haar eigen boek lezen in de orient expres?
Is een lesbische vrouw anno 2024 nog steeds iets dat dermate opmerkelijk/afwijkend is dat het onder een woke-vlaggetje geplaatst moet worden? Hoe is dat, zeker voor Whovians, niet gewoon iets waarvan je weet dat het doodnormaal is?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_216012486
Ik had het er zelf niet achter gezocht.

Ik moest aan deze denken:

Bekijk deze YouTube-video
pi_216013527
Het i8s nog steeds mavity trouwens, in plaats van gravity, dus nog steeds een alternatieve tijdlijn. Wellicht een droom van de doctor, gemaipuleerd door de dreamlord (of hoe die ook alweer heet). Denk dat zoeits de oorzaak is van al die fantasy-achtige avonturen.
Twitch.tv/bensel15
pi_216013709
Ik heb me prima vermaakt :). Het timey-wimey stukje van de 2 Doctors is qua logica iets aan me voorbij gegaan, maar dat kan ook door de kerst-food-coma komen.
Het was dit jaar een wat subtielere link me Kerst, leuk als afwisseling.
  vrijdag 27 december 2024 @ 01:09:37 #203
45 SiGNe
pi_216019489
quote:
2s.gif Op donderdag 26 december 2024 17:50 schreef WheeleE het volgende:
Ik heb me prima vermaakt :). Het timey-wimey stukje van de 2 Doctors is qua logica iets aan me voorbij gegaan, maar dat kan ook door de kerst-food-coma komen.
Het was dit jaar een wat subtielere link me Kerst, leuk als afwisseling.
Bootstrap paradox, de Doctor kreeg de code van zijn toekomstige zelf en de toekomstige zelf weet het weer omdat zíjn toekomstige zelf het in het verleden van zichzelf gehoord heeft.. simpel :) ;)

Beter voorbeeld is dat een man een boek vind met daarin instructies om een tijdmachine te maken.
De man maakt de tijdmachine, gaat naar het verleden en laat het boek met de instructies achter.
Waar die instructies ooit vandaan zijn gekomen is de paradox, zo'n boek kan niet uit het niets vandaan komen en toch is het zo.
pi_216019858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 17:37 schreef Bensel het volgende:
Het i8s nog steeds mavity trouwens, in plaats van gravity, dus nog steeds een alternatieve tijdlijn. Wellicht een droom van de doctor, gemaipuleerd door de dreamlord (of hoe die ook alweer heet). Denk dat zoeits de oorzaak is van al die fantasy-achtige avonturen.
Ik had zelf eerst zoiets van: "hoe gaat de Doctor die code achterhalen?"

Maar die wist hij natuurlijk al :o
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 december 2024 @ 19:34:12 #205
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_216053599
quote:
11s.gif Op donderdag 26 december 2024 13:14 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat was een leuke easter egg
Dat was Sylvia Trench, aldus de credits
De verwijzing over sentence structure in de brief (you are better of without him): "Trench, Sylvia Trench", waarop een zekere spion in een film uit 1963 antwoord: "Bond, James Bond"
https://mashable.com/article/doctor-who-sylvia-trench-james-bond

Net als het zinnetje van die oude vent over de Cathedral die geraakt is en dat hij daar iemand kent, waarop zijn vrouw zegt: een vrouw zeker. En hij: Twee vrouwen eigenlijk: Madame Vastra en Jenny
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:54:20 #206
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_216054017
Ik kan maar niet wennen aan deze dokter.
Ik vond het constante gejank irritant en niet passen bij wat in mijn ogen een dokter zou moeten zijn.

Ik vind hem eigenlijk maar een beperkt acteur duidelijk gekozen op andere kwaliteiten/eigenschappen dan acteren. Al val ik denk ik in herhaling t.o.v. mijn commentaar het vorige seizoen.

De aflevering zelf was qua concept wel leuk maar niet top.

Wellicht dat ik de serie gewoon maar een tijd links moet gaan laten liggen in de hoop dat het weer beter gaat worden in de toekomst.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_216054223
pi_216054308
Ik vind het ook niet meer zo magisch als vroegah maar kijk nog steeds graag. Behalve het deel met Jodie.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:52:33 #209
45 SiGNe
pi_216055737
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:54 schreef Tha_Bartman het volgende:
Ik kan maar niet wennen aan deze dokter.
Ik vond het constante gejank irritant en niet passen bij wat in mijn ogen een dokter zou moeten zijn.

Ik vind hem eigenlijk maar een beperkt acteur duidelijk gekozen op andere kwaliteiten/eigenschappen dan acteren. Al val ik denk ik in herhaling t.o.v. mijn commentaar het vorige seizoen.

De aflevering zelf was qua concept wel leuk maar niet top.

Wellicht dat ik de serie gewoon maar een tijd links moet gaan laten liggen in de hoop dat het weer beter gaat worden in de toekomst.
Ik vind Gatwa prima acteren, hoogstens dat er steeds eigenlijk teveel uitleg gegeven wordt.
Maar de serie is ook gekocht door Disney en daar (in de V.S.) is nog een hele grote markt die de Doctor niet kent en al die details die uitgelegd worden ook nog niet kennen.
  Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 16:06:20 #210
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_216204715
quote:
Op zaterdag 28 december 2024 @ 20:52 schreef SiGNe het volgende:

Maar de serie is ook gekocht door Disney en daar (in de V.S.) is nog een hele grote markt die de Doctor niet kent en al die details die uitgelegd worden ook nog niet kennen.
De serie is niet "gekocht door Disney". De BBC is nog steeds de eigenaar. Ze hebben gewoon een overeenkomst om t/m seizoen 2 en de spinoff wereldwijd (dus niet alleen "daar in de VS") op Disney+ beschikbaar te maken.

En ja, dat kan betekenen dat er wijzigingen zijn op aangeven van Disney. Zo is er al een scène in de Church on Ruby Road toegevoegd omdat Disney-mensen dat suggereerden. Maar verder valt het toch wel mee? Ik heb niet het idee dat er heel veel weer opnieuw uitgelegd hoeft te worden wat je anders niet zou hebben. Hou er rekening mee dat je niet moet verwachten dat iedere kijker al jaren kijkt: het moet een beetje instapbaar blijven. Dat betekent dat je af en toe uitlegt wat de TARDIS is of wat psychic paper precies doet. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 16:24:40 #211
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216205015
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:52 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik vind Gatwa prima acteren, hoogstens dat er steeds eigenlijk teveel uitleg gegeven wordt.
Gatwa is inderdaad prima. Ben inmiddels gewend aan 'm als Doctor, hoewel ik persoonlijk vind dat hij het huilen als gimmick gebruikt. Maar goed, dat is puur persoonlijk. Objectief gezien doet hij het gewoon goed.
Hij was ook by far mijn favoriet in Sex Education, dus ik hoopte al dat het goed zou gaan zijn.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 16:33:59 #212
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216205145
Welke anti-mannen opmerkingen/grappen trouwens? :@
Trotste mama van Ambar
pi_216205284
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 16:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Welke anti-mannen opmerkingen/grappen trouwens? :@
Mansplaining schijnt nogal beledigend te zijn voor mannen.
  Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 17:04:59 #214
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216205459
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 16:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mansplaining schijnt nogal beledigend te zijn voor mannen.
Het is vergelijkbaar met een vrouw die uitlegt hoe een wasmachine werkt aan een man en dat 'womansplaining' noemen. Als je dat doet gok ik dat er ook mensen over gaan vallen.
pi_216205699
Denk dat dat komt omdat het niet vergelijkbaar is.
  Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 17:55:18 #216
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216205954
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:30 schreef Vanyel het volgende:
Denk dat dat komt omdat het niet vergelijkbaar is.
Omdat het wel normaal is mannen af te zeiken, maar het andersom niet normaal is. Dat klopt.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:13:39 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216206133
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:55 schreef Danny het volgende:

[..]
Omdat het wel normaal is mannen af te zeiken, maar het andersom niet normaal is. Dat klopt.
Kijk eens hoe mannen worden neergezet in veel reclamespots, als je dergelijke fratsen met vrouwen zou uithalen zou de poep de ventilator flink raken. Dat is na de jaren 70 niet meer bon ton. Maar een man als sukkel neerzetten, no worries
pi_216206377
Maar hoezo is een man die aan mansplaining doet een sukkel?

Ik dacht dat mansplaining juist vrouwonvriendelijk was, omdat de man een technisch onderwerp op een manier uitlegt, alsof hij tegen een kind praat. Wat dan een belediging is voor de intelligentie van de vrouw.

En de Doctor gaat sowieso te ver in zijn uitleg, denkende dat de gemiddelde mens een stuk minder slim is dan hij.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:04:47 #219
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216206794
Nee mansplaining is dat de man iets uitlegt aan de vrouw op een toon dat de man doet alsof de vrouw niets weet en absoluut niet weet wat de man op dit moment gaat uitleggen.
Het is vaak ongevraagde uitleg van de man aan de vrouw, waar de vrouw niet om gevraagd heeft.

Maar jullie zijn op jullie teentjes getrapt duidelijk.
Trotste mama van Ambar
  Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 19:18:51 #220
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216206941
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Nee mansplaining is dat de man iets uitlegt aan de vrouw op een toon dat de man doet alsof de vrouw niets weet en absoluut niet weet wat de man op dit moment gaat uitleggen.
Het is vaak ongevraagde uitleg van de man aan de vrouw, waar de vrouw niet om gevraagd heeft.

Ja, zoals vrouwen aan mannen uitleggen hoe ze moeten schoonmaken bijvoorbeeld. Of koken. Ik snap dat de wereld anti-man is ingericht, maar als mansplainen een ding is dan is womansplainen dat net zo goed. Ook als de vrouwen hier dat keihard ontkennen :)

(Maar jullie zijn op je teentjes getrapt duidelijk)
pi_216207387
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:55 schreef Danny het volgende:

[..]
Jij maakt duidelijk niet mee hoe vaak je als vrouw wordt afgezeikt door mannen en hoe vaak er, als je daar wat van zegt, wordt geroepen dat je een party pooper bent, een aansteller, iemand die geen lolletje kan hebben etc etc.
Je bent als man/omdat je man bent echt niet zo zielig als je lijkt te denken.
pi_216207408
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:04 schreef ieniminimuis het volgende:

Mijn buurman is hier zo misselijk goed in :r
  Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 20:03:01 #223
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216207509
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jij maakt duidelijk niet mee hoe vaak je als vrouw wordt afgezeikt door mannen en hoe vaak er, als je daar wat van zegt, wordt geroepen dat je een party pooper bent, een aansteller, iemand die geen lolletje kan hebben etc etc.
Je bent als man/omdat je man bent echt niet zo zielig als je lijkt te denken.
Ik zeg hetzelfde als jij, maar draai de woorden man en vrouw om ^O^
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:38:14 #224
2738 Knut
Loyal Dog
pi_216236458
quote:
Op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:04 schreef ieniminimuis het volgende:

Ik denk dat ze het liever aan jou uitleggen ;)
  vrijdag 10 januari 2025 @ 08:39:19 #225
2738 Knut
Loyal Dog
pi_216236466
quote:
Op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:18 schreef Danny het volgende:

[..]

Ja, zoals vrouwen aan mannen uitleggen hoe ze moeten schoonmaken bijvoorbeeld. Of koken. Ik snap dat de wereld anti-man is ingericht, maar als mansplainen een ding is dan is womansplainen dat net zo goed. Ook als de vrouwen hier dat keihard ontkennen :)

Niet het topic ervoor, maar ik denk dat als je naar het merendeel van de wereld kijkt dit een heel raar statement is.
  Admin vrijdag 10 januari 2025 @ 08:49:10 #226
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216236534
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:39 schreef Knut het volgende:

[..]
Niet het topic ervoor, maar ik denk dat als je naar het merendeel van de wereld kijkt dit een heel raar statement is.
Ik leef gewoon in het vrije westen, waar wetten en regels voor mannen en vrouwen gelijk zijn, op de extra wetten en regels na die vrouwen nog extra beschermen. Maar inderdaad, niet het topic ervoor :)
  Admin zaterdag 22 februari 2025 @ 16:39:45 #227
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_216795445
Seizoen 2 begint op 12 april.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 3 maart 2025 @ 09:40:55 #228
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_216904474
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 24 maart 2025 @ 18:40:56 #229
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_217167866
De titels van de afleveringen van seizoen 2 zijn:

The Robot Revolution door Russell T Davies, regie Amanda Brotchie
Lux door Russell T Davies, regie Amanda Brotchie
The Well door Russell T Davies & Sharma Angel Walfall, regie Amanda Brotchie
Lucky Day door Pete McTighe, regie Peter Hoar
The Story & the Engine door Inua Ellams, regieMakalla McPherson
The Interstellar Song Contest door Juno Dawson, regie Ben A. Williams
Wish World door Russell T Davies, regie Alex Sanjiv Pillai
The Reality War door Russell T Davies, regie Alex Sanjiv Pillai
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 24 maart 2025 @ 21:36:54 #230
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217170073
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:18 schreef Danny het volgende:

[..]

Dit is waar, maar dat is ongewenst
  Admin zaterdag 12 april 2025 @ 14:23:31 #231
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_217348840
De eerste aflevering is nu live!

De BBC heeft een Star Certificate online gezet voor wie graag z'n eigen versie wil:

En de FOK!review (of meer een aanzet voor een gezamenlijke bespreking) is ook online:

Doctor Who: in 'The Robot Revolution', een nieuwe companion die gewoon naar huis wil
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 12 april 2025 @ 17:42:43 #232
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_217350404
En Unleashed staat tegenwoordig op YouTube:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 14 april 2025 @ 17:54:08 #233
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217369994
Mannen zijn incels, white man is de bad guy, serie lijkt nu vooral voor etnische minderheden gemaakt te zijn met een vaste cast van niet blanken, doctor huilt weer eens, plotholes (elk 9e woord horen de robots niet, behalve blijkbaar als mensen praten zonder elk 9e woord iets belangrijks te zeggen - want anders zouden de robots niet correcte zinnen horen), een planeetcertificaat dat op een tv schermpje exact hetzelfde zou zijn als die ze zelf bij zich hebben, behalve dat ze verschillen, blabla.

Baggeraflevering.
  maandag 14 april 2025 @ 23:59:17 #234
45 SiGNe
pi_217372554
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 17:54 schreef Danny het volgende:
doctor huilt weer eens
En Danny ook :')
  Admin dinsdag 15 april 2025 @ 08:31:11 #235
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217373328
quote:
11s.gif Op maandag 14 april 2025 23:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]
En Danny ook :')
Neuh ik huil niet hoor. Als jij de aflevering wel geweldig vond, prima. Veel plezier ermee. Verder mag je je persoonlijke commentaar voor je houden. Ik val jou niet aan, ik verwacht andersom hetzelfde. Capiche? (niet op reageren, we gaan gewoon weer ontopic nu, en ontopic kan zowel positief over een aflevering zijn als negatief. meningen enzo. Je weet wel, die enge dingen)

[ Bericht 9% gewijzigd door Danny op 15-04-2025 08:37:24 ]
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:14:20 #236
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217373634
Ik vond de aflevering wel fijne old Doctor vibes hebben.

En ik zag wat backstage materiaal en dan is het toch altijd leuk om te zien hoeveel werk het productieteam ervan maakt om echte kostuums te maken voor robots ipv te afhankelijk te zijn van green screens en andere animatietechnieken.
Trotste mama van Ambar
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 april 2025 @ 10:41:03 #237
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217374405
Kleine Polish-bot had wat K9 vibes O+

En Danny, er is een verschil tussen 'mannen zijn incels, white man is de bad guy' en 'deze ene man was een bad guy en incel'
Na Whittaker/Chibnall is deze dokter echt een verademing. Het schrijfwerk wordt weer beter (met nog altijd af en toe een wat mindere aflevering of wat missend plot) en zijn we wat mij betreft van hoofdpijn weer terug bij vermakelijke televisie.

Dat Belinda de dokter berispt over het zomaar meenemen van companions en ze verleiden met grote avonturen, en direct wijst op het gevaar en gewoon naar huis wil, vind ik ook wel een mooi gegeven. Het is even weer wat anders.

24 mei 2025, de dag waar ze niet naartoe kunnen, dat is de airdate van aflevering 7

[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 15-04-2025 12:33:32 ]
  Admin woensdag 16 april 2025 @ 08:26:38 #238
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217381924
Ziet er qua kijkcijfers in de UK in ieder geval niet best uit.
overnight laagterecord was al van vorig seizoen, met 3,05M, maar deze aflevering deed nog maar 2M. Over een paar dagen weten we de definitieve kijkcijfers in de UK, maar in het verleden is gebleken dat er dan nog ongeveer 0,5-0,8M bijkomt.

Het leeft ook gewoon niet. Zelfs in de DW groepen op facebook en in de groep waarmee ik 2x naar de DW experience in Cardiff ben geweest praten er amper over. Ik vrees echt dat dit het laatste seizoen gaat zijn. Hebben ze wel helemaal zelf over zich afgeroepen hoor, maar jammer is het wel.
pi_217382321
Ik heb gehoord dat Disney de hele catalogus van DR Who van de BBC wil overnemen.

Verder zeggen kijkcijfers tegenwoordig niet veel meer in een tijd dat kijkers in demand kunnen kijken wanneer ze willen.
pi_217383629
Ik vond deze aflevering grotendeels ook echt niet boeiend, vooral omdat het weer eens zo'n klassieke aflevering was waar er echt ontzettend veel werd geluld om van alles wat nergens op sloeg recht te praten en uit te leggen. Gewoon slecht en makkelijk geschreven. Verzin een hoop onzin en lul het op het einde weer recht.

RTD heeft daar in het verleden wel vaker een handje van gehad en dit was er dus weer een. Jammer, want de Christmas Special was nog zo goed. Verder vond ik de nieuwe companion wel leuk moet ik zeggen, dus dat is positief.
PWBF
  Admin woensdag 16 april 2025 @ 13:42:49 #241
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217384188
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 09:16 schreef Wantie het volgende:
Ik heb gehoord dat Disney de hele catalogus van DR Who van de BBC wil overnemen.

Verder zeggen kijkcijfers tegenwoordig niet veel meer in een tijd dat kijkers in demand kunnen kijken wanneer ze willen.
In ht VK worden die cijfers meegenomen. Daar is Doctor Who ook niet via Disney+ te kijken, maar alleen live op tv of via BBC iPlayer.
En zelfs al zouden in de rest van de wereld een miljard mensen on demand kijken, dan nog is het vrij duidelijk dat het totaal niet leeft onder het publiek. Zag je pre-jodie nog honderden posts, speculatie, reviews, fanfilmpjes etc voorbij komen, nu is het zelfs in de DW groepen stil.
Maar we zullen zien.
pi_217384941
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:42 schreef Danny het volgende:

[..]
In ht VK worden die cijfers meegenomen. Daar is Doctor Who ook niet via Disney+ te kijken, maar alleen live op tv of via BBC iPlayer.
En zelfs al zouden in de rest van de wereld een miljard mensen on demand kijken, dan nog is het vrij duidelijk dat het totaal niet leeft onder het publiek. Zag je pre-jodie nog honderden posts, speculatie, reviews, fanfilmpjes etc voorbij komen, nu is het zelfs in de DW groepen stil.
Maar we zullen zien.
iPlayer wordt niet meegenomen in de Britse kijkcijfers.
En de afleveringen verschijnen eerder op iPlayer dan op TV.
Dat zorgt voor een verschuiving van kijkers, die niet gemeten worden.

Verder vind ik de Who Fanbase al jaren bijzonder toxic.

Die roepen al jarenlang dat dr Who wordt gecancelled, dat het enorm slecht gaat met de show, etc etc

Eigenlijk al sinds Matt Smith.
Dus daar heb ik weinig mee. Ik volg een paar op YouTube die nog wel de lol zien in Drwho en met passende kritiek komen.

DrWho zelf heeft het probleem dat de show al meer dan 50 jaar draait, of al 20 jaar als je NuWho rekent.
Voor nieuwe kijkers is dat lastig instappen, en je houdt niet eeuwig oude kijkers vast.

Verder wordt de BBC steeds verder uitgehold, wat ook nadelig is voor dergelijke shows.

DrWho zelf heeft wèl een cultstatus, met veel verkoop van merchandise en dergelijke.
De kans dat de BBC de show cancelled is wat dat betreft niet groot.

Interessanter is wat BBC gaat doen met het aanbod van Disney.
Als dat doorgaat zou de show wel eens een andere wending kunnen krijgen. Disney kiest dan de schrijvers en acteurs etc.
  Admin woensdag 16 april 2025 @ 15:16:42 #243
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217385071
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
iPlayer wordt niet meegenomen in de Britse kijkcijfers.
Wel.
https://www.doctorwhotv.c(...)ings-2025-103940.htm
Overnight +7 (+4 screens) zijn de totale kijkcijfers na 7 dagen INCLUSIEF iPlayer.

quote:
En de afleveringen verschijnen eerder op iPlayer dan op TV.
Dat zorgt voor een verschuiving van kijkers, die niet gemeten worden.
Die zie je na 7 dagen in de ratings.
quote:
+4 screen – Since 2018, the final consolidated figure also takes into account viewers on tablets, PCs and smartphones.
Live Plus counts those who watched live and all repeats, including iPlayer, within X days following broadcast.
quote:
Verder vind ik de Who Fanbase al jaren bijzonder toxic.
Ah, je gebruikt modewoordje 'toxic'. Dat verklaart alles.

quote:
Die roepen al jarenlang dat dr Who wordt gecancelled, dat het enorm slecht gaat met de show, etc etc
Iets dat de kijkcijfers bewijzen

quote:
Eigenlijk al sinds Matt Smith.
Neuh, een deel van de fans vond Matt Smith niet leuk. Een ander deel vond Tennant niet leuk. Weer een ander deel hield niet van Eccleston en nog weer een ander deel was geen fan van Capaldi. Pas met Jodie was de groep die haar niet leuk vond in de grote meerderheid. Wel grappig dat een persoonlijke mening over een rol opeens 'Toxic' is zodra je stelt dat je die persoon niet goed vind in een bepaalde rol. Tot zover het respecteren van andermans meningen :D

quote:
Dus daar heb ik weinig mee. Ik volg een paar op YouTube die nog wel de lol zien in Drwho en met passende kritiek komen.
Die komen met kritiek die *jij* passend vindt bedoel je?

quote:
DrWho zelf heeft het probleem dat de show al meer dan 50 jaar draait, of al 20 jaar als je NuWho rekent.
Voor nieuwe kijkers is dat lastig instappen, en je houdt niet eeuwig oude kijkers vast.
Oude kijkers zijn pas de laatste paar jaar afgehaakt toen men zich ging richten op 'modern audiences', een schijnbaar niet bestaande groep gezien de vrije val van de kijkcijfers.

quote:
Verder wordt de BBC steeds verder uitgehold, wat ook nadelig is voor dergelijke shows.
Door wie of wat dan? Er wordt gesproken over defund the BBC, maar voorlopig krijgen ze gewoon geld. En die 100 miljoen van Disney zal ook wel geholpen hebben.

quote:
DrWho zelf heeft wèl een cultstatus, met veel verkoop van merchandise en dergelijke.
De kans dat de BBC de show cancelled is wat dat betreft niet groot.
Je beseft dat het al eerder gecancelled is? Of was je dat vergeten??

quote:
Interessanter is wat BBC gaat doen met het aanbod van Disney.
Als dat doorgaat zou de show wel eens een andere wending kunnen krijgen. Disney kiest dan de schrijvers en acteurs etc.
Disney is bijna net zo woke als de BBC, dus dat zal weinig uithalen.
pi_217385584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:16 schreef Danny het volgende:

[..]
Wel.
Overnight +7 (+4 screens) zijn de totale kijkcijfers na 7 dagen INCLUSIEF iPlayer.
[..]
[..]
[..]
Ah, je gebruikt modewoordje 'toxic'. Dat verklaart alles.
[..]
Iets dat de kijkcijfers bewijzen
[..]
Neuh, een deel van de fans vond Matt Smith niet leuk. Een ander deel vond Tennant niet leuk. Weer een ander deel hield niet van Eccleston en nog weer een ander deel was geen fan van Capaldi. Pas met Jodie was de groep die haar niet leuk vond in de grote meerderheid. Wel grappig dat een persoonlijke mening over een rol opeens 'Toxic' is zodra je stelt dat je die persoon niet goed vind in een bepaalde rol. Tot zover het respecteren van andermans meningen :D
[..]
Die komen met kritiek die *jij* passend vindt bedoel je?
[..]
Oude kijkers zijn pas de laatste paar jaar afgehaakt toen men zich ging richten op 'modern audiences', een schijnbaar niet bestaande groep gezien de vrije val van de kijkcijfers.
[..]
Door wie of wat dan? Er wordt gesproken over defund the BBC, maar voorlopig krijgen ze gewoon geld. En die 100 miljoen van Disney zal ook wel geholpen hebben.
[..]
Je beseft dat het al eerder gecancelled is? Of was je dat vergeten??
[..]
Disney is bijna net zo woke als de BBC, dus dat zal weinig uithalen.
Vallen over toxic valt me nogal tegen, zna dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:31 schreef Danny het volgende:

[..]
Neuh ik huil niet hoor. Als jij de aflevering wel geweldig vond, prima. Veel plezier ermee. Verder mag je je persoonlijke commentaar voor je houden. Ik val jou niet aan, ik verwacht andersom hetzelfde. Capiche? (niet op reageren, we gaan gewoon weer ontopic nu, en ontopic kan zowel positief over een aflevering zijn als negatief. meningen enzo. Je weet wel, die enge dingen)
En na, hij is eerder gecancelled, en dat is dan jaren later weer terug gedraaid.
En ondertussen bleef DrWho een cult item.

Disney is onderhevig aan de trend in de VS, en die keert zich af van DEI.

Dus dan hebben we in ieder geval niet meer de situatie waarin Martha geen DEI hire is, maar Gatwa wel...
  Admin woensdag 16 april 2025 @ 16:46:30 #245
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217385724
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:26 schreef Wantie het volgende:

En na, hij is eerder gecancelled, en dat is dan jaren later weer terug gedraaid.
Niet echt zoals jij schetst. Hij is gecanceld en daarna is geprobeerd met een film het nieuw leven in te blazen. Dat lukte ook al niet. Pas toen RTD het jaren later nog eens deed, op magistrale wijze, is het uiteindelijk gelukt. Helaas is RTD besmet geraakt met het Woke/DEI/hokjesafvinkvirus van de BBC, aangevuld met het schofferen van fans die zich daardoor steeds massaler van de serie afkeren.

quote:
En ondertussen bleef DrWho een cult item.
En Who tot aan (en deels tot en met) Capaldi is dat ook. Alles daarna is vergeetbare troep. Ik kan me geen enkele memorabele aflevering of scene bedenken sinds Jodie/Chibnall. Nul.

quote:
Disney is onderhevig aan de trend in de VS, en die keert zich af van DEI.
Dus dan hebben we in ieder geval niet meer de situatie waarin Martha geen DEI hire is, maar Gatwa wel...
Martha is gewoon een zwart personage. The Doctor is 60 jaar blank geweest en als je die opeens zwart maakt dan heeft dan maar één logische reden: DEI. Afvinken van hokjes dus. Prima als je als bedrijf denkt dat dat een solide businessmodel is, maar 9 van de 10 raceswap/genderswap films/series floppen. Logisch ook. Als je als kijker, neem even mezelf, al sinds begin jaren 80 Doctor Who kijk dan heb je daar een flinke tijdsinvestering en emotionele investering in zitten. Als daar dan overheen wordt gescheten en je wordt als long time fan ook nog eens verteld dat je irrelevant bent omdat je een white cis male racist/seksist bent dan keer je je langzaamaan af van het product. En als je dat als maker lang genoeg doet krijg je dus een keer het punt dat je op de laagste kijkcijfers OOIT zit. En dat punt is nu, in ieder geval tot de 19e als de 2e aflevering van het seizoen los gaat, want ik vermoed dat de kijkcijfers alleen maar verder gaan dalen.
En dan kun je natuurlijk doen alsof je de verschillen tussen Martha als eigen personage en de Doctor als Lore blank personage niet kent, maar dat is wel een erg doorzichtige poging tot trollen.

Gatwa was fantastisch in Sex Education (wat op zichzelf - op het laatste enorm woke-seizoen na - een van mijn all-time favoriete series is). Geen DEI hire, maar gewoon een zwart, gay personage. Heerlijk. Mijn favoriete personage zelfs. Maar the Doctor is geen homoseksuele zwarte man. Dat iets verzonnen is betekent niet dat mensen er geen binding mee hebben en er zich niet aan hechten natuurlijk, en het betekent zéker niet dat je dan elke verandering aan zo'n personage wenselijk vindt of accepteert. En voor degenen die vinden dat het allemaal geen zak uitmaakt; die hebben zich nog nooit verbonden gevoeld met een personage, en dat is eigenlijk heel sneu.
pi_217386048
Nou, Danny, je zorgt er in ieder geval voor dat ik geen zin meer heb hier het nieuwe seizoen te bespreken. Misschien dat hetzelfde wel voor meerdere mensen in die groepen van je geldt, dat het daarom zo stil is. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_217386257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:46 schreef Danny het volgende:

[..]
Niet echt zoals jij schetst. Hij is gecanceld en daarna is geprobeerd met een film het nieuw leven in te blazen. Dat lukte ook al niet. Pas toen RTD het jaren later nog eens deed, op magistrale wijze, is het uiteindelijk gelukt. Helaas is RTD besmet geraakt met het Woke/DEI/hokjesafvinkvirus van de BBC, aangevuld met het schofferen van fans die zich daardoor steeds massaler van de serie afkeren.
[..]
En Who tot aan (en deels tot en met) Capaldi is dat ook. Alles daarna is vergeetbare troep. Ik kan me geen enkele memorabele aflevering of scene bedenken sinds Jodie/Chibnall. Nul.
[..]
Martha is gewoon een zwart personage.
Na decennialang blanke companions.
Dan opeens komt Davis met een zwart vriendje van de companion en later is de companion zelf zwart.

Plus alle gay referenties en over hoe je zelf je identiteit bepaalt, etc..

Dat was er niet 'opeens', het was er vanaf het begin.

quote:
The Doctor is 60 jaar blank geweest en als je die opeens zwart maakt dan heeft dan maar één logische reden: DEI. Afvinken van hokjes dus. Prima als je als bedrijf denkt dat dat een solide businessmodel is, maar 9 van de 10 raceswap/genderswap films/series floppen. Logisch ook. Als je als kijker, neem even mezelf, al sinds begin jaren 80 Doctor Who kijk dan heb je daar een flinke tijdsinvestering en emotionele investering in zitten.
In de jaren tachtig flopte Dr Who zonder gender/ race swap.

En de kennelijke flop van Jody is toch vooral de kwaliteit van het schrijnwerk aan te rekenen en niet de actrice.

quote:
Als daar dan overheen wordt gescheten en je wordt als long time fan ook nog eens verteld dat je irrelevant bent omdat je een white cis male racist/seksist bent dan keer je je langzaamaan af van het product. En als je dat als maker lang genoeg doet krijg je dus een keer het punt dat je op de laagste kijkcijfers OOIT zit. En dat punt is nu, in ieder geval tot de 19e als de 2e aflevering van het seizoen los gaat, want ik vermoed dat de kijkcijfers alleen maar verder gaan dalen.
En dan kun je natuurlijk doen alsof je de verschillen tussen Martha als eigen personage en de Doctor als Lore blank personage niet kent, maar dat is wel een erg doorzichtige poging tot trollen.
Tja, Dr Who, een buitenaards wezen dat middels regeneratie diens uiterlijk en karakter kan veranderen.

Elke keer dat dat gebeurde was de achterban er kwaad over, en was de nieuwe doctor een schim vergeleken met de vorige.
Iedereen heeft een favoriete doctor waar alle Doctors die erna komen niet aan kunnen tippen.

We hebben blanke doctors in alle soorten en maten gezien. Op een gegeven moment is die koek wel op.

Nu komt er een verfrissende stap in de vorm van een zwarte doctor, en kennelijk is iedereen weer kwaad.
Er mag niet aan het karakter van De Doctor worden getornd.

Want de fan heeft emotioneel geïnvesteerd in in een blank mannelijk karakter?

quote:
Gatwa was fantastisch in Sex Education (wat op zichzelf - op het laatste enorm woke-seizoen na - een van mijn all-time favoriete series is). Geen DEI hire, maar gewoon een zwart, gay personage. Heerlijk. Mijn favoriete personage zelfs. Maar the Doctor is geen homoseksuele zwarte man. Dat iets verzonnen is betekent niet dat mensen er geen binding mee hebben en er zich niet aan hechten natuurlijk, en het betekent zéker niet dat je dan elke verandering aan zo'n personage wenselijk vindt of accepteert. En voor degenen die vinden dat het allemaal geen zak uitmaakt; die hebben zich nog nooit verbonden gevoeld met een personage, en dat is eigenlijk heel sneu.
Je kunt je afvragen of Gatwa in Sex Education geen DEI hire was.
Neelie Smith Kroes was er vroeger trots op dat ze een DEI hire was (alhoewel dat woord toen nog niet bestond).

Ik sluit niet uit dat de makers omwille van DEI een zwarte homo hebben gecast.

Wat Doctor Who betreft: het is een verzonnen personage dat altijd de grenzen heeft opgezocht.
Waarom zou dat beperkt moeten blijven tot 1 ras, geslacht en geaardheid?

Al bij Matt Smith werd duidelijk dat de doctor ook tot een vrouw kon regenereren.
pi_217387896
Dit is een recensent die ik waardeer:

Admin donderdag 17 april 2025 @ 09:16:42 #249
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217391079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:55 schreef Wantie het volgende:

Na decennialang blanke companions.
Dan opeens komt Davis met een zwart vriendje van de companion en later is de companion zelf zwart.
Ja, en? Zijn compleet nieuwe personages. Zou Rose de companion zijn en die zou later opeens door een zwarte vrouw gespeeld worden zou dat wel vreemd zijn, gezien het personage blank is. Snap je nou werkelijk dat verschil niet of doe je je nou doelbewust dom voor?

quote:
Plus alle gay referenties en over hoe je zelf je identiteit bepaalt, etc..
Die kwamen er pas echt vanaf jodie in woke-preekvorm.

quote:
Dat was er niet 'opeens', het was er vanaf het begin.
Het verschil tussen 'laat de kijker zelf nadenken' en 'we vertellen de kijker precies wat ze moeten denken' ontgaat je blijkbaar ook. Opmerkelijk.

quote:
In de jaren tachtig flopte Dr Who zonder gender/ race swap.
En nu met en gezien de reacties van de mensen die zijn gestopt met kijken is dat dit keer een combinatie van woke, dei en - dientengevolge - slechte scripts die niet gemaakt zijn vanuit het oogpunt van vermaak icm een stukje subtiele educatie, maar meer vanuit gender-ideologie, identity politics en activisme.

quote:
En de kennelijke flop van Jody is toch vooral de kwaliteit van het schrijnwerk aan te rekenen en niet de actrice.
Beide. De scripts waren abominabel, maar Jodie zelf - in andere projecten zoals Broadchurch e.d. een uitstekende actrice - was in die rol ook gewoon schijtirritant. Dat is mijn mening en die van heel veel anderen.

quote:
Tja, Dr Who, een buitenaards wezen dat middels regeneratie diens uiterlijk en karakter kan veranderen.
Ja, die dooddoener kennen we. Die wordt inderdaad gebruikt om iets kroms recht te lullen, maar uiteindelijk slaat het natuurlijk nergens op. 60 jaar lang gewoon een blanke kerel en dan opeens achter elkaar een vrouw en een homoneger. En dan nog even retconnen dat de Doctor vóór seizoen 1 een of ander aziatisch meisje was en daarvoor nog een hele rits meisjes en mensen met een kleurtje, en niet eens Gallifreyan. Kom op :')

quote:
Elke keer dat dat gebeurde was de achterban er kwaad over, en was de nieuwe doctor een schim vergeleken met de vorige.
Ja logisch dat je een nieuwe acteur vergelijkt met voorgaande. Doet iedereen. Ook jij.

[quote[Iedereen heeft een favoriete doctor waar alle Doctors die erna komen niet aan kunnen tippen.[/quote]
En die ervoor waren.

quote:
We hebben blanke doctors in alle soorten en maten gezien. Op een gegeven moment is die koek wel op.
Omdat?

quote:
Nu komt er een verfrissende stap in de vorm van een zwarte doctor, en kennelijk is iedereen weer kwaad.
Jij noemt het verfrissend. Ik wens je er nog 6 afleveringen veel plezier mee. Daarna is de koek op met Ncuti.

quote:
Er mag niet aan het karakter van De Doctor worden getornd.
Het karakter wel. Dat verandert met elke regeneratie. Race-swapping en gender-swapping is een ander verhaal. Dat wordt andersom niet geaccepteerd (een blanke shaft? of stel even dat we Martha laten terugkomen en ze is opeens een blanke lesbienne met een handicap?) en van blank naar kleurtje ook niet.

quote:
Want de fan heeft emotioneel geïnvesteerd in in een blank mannelijk karakter?
Jup.

quote:
Je kunt je afvragen of Gatwa in Sex Education geen DEI hire was.
Nee, ik kan me dat niet afvragen, simpelweg omdat ik enig gezond verstand heb.

quote:
Neelie Smith Kroes was er vroeger trots op dat ze een DEI hire was (alhoewel dat woord toen nog niet bestond).
Boeiend. Totaal irrelevant, maar bedankt voor deze geweldige informatie :')

quote:
Ik sluit niet uit dat de makers omwille van DEI een zwarte homo hebben gecast.
ok ^O^

quote:
Wat Doctor Who betreft: het is een verzonnen personage dat altijd de grenzen heeft opgezocht.
Waarom zou dat beperkt moeten blijven tot 1 ras, geslacht en geaardheid?
Vraag het de 8 miljoen fans die gestopt zijn met kijken. Ik vermoed dat het te maken heeft met de totaal andere sfeer en dynamiek die de serie krijgt als je de hoofdpersoon een ander geslacht of ras of geaardheid geeft.

quote:
Al bij Matt Smith werd duidelijk dat de doctor ook tot een vrouw kon regenereren.
Dat iets kan betekent niet dat het ook moet en al helemaal niet dat het verstandig is om een serie dermate drastisch te veranderen. Het is namelijk onvermijdelijk dat je daarmee een groot deel van de fanbase verliest. Zoals is gebleken.
Kun je het mee eens zijn of niet, dat is allemaal prima, maar de cijfers liggen er en de reacties van mensen die zijn afgehaakt zijn er vrij eenduidig in. Ook als jij heel hard roept dat het komt door allebehalve waar het werkelijk door komt.
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 09:23:52 #250
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217391109
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:41 schreef Wantie het volgende:
Dit is een recensent die ik waardeer:

Ik vind deze beter:
enz enz enz enz

Maar knap dat je nog een redelijk positieve review hebt kunnen vinden _O_
En oprecht fijn voor de mensen die Doctor Who in de huidige vorm helemaal geweldig vinden. Oprecht. Ik zou willen dat ik er nog steeds zo van genoot als tot aan Capaldi (die ik ook niet geweldig vond overigens)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 april 2025 @ 10:48:45 #251
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217391706
Hoewel ik Chibnall/Whittaker echt verschrikkelijk vond, en The Timeless Child retcon belachelijk vind, zie ik toch echt weer een enorme verbetering in schrijfwerk en redelijke pogingen van RTD en Moffat om het oude bekende Doctor Who gevoel weer terug te brengen. Ik vond het een gemiddelde aflevering, geen bagger, geen hoogvlieger, maar wel typisch Who.
Vorig seizoen had enorme uitblinkers (maar vond de afwikkeling van het seizoen maar mwah).

En het gezeur over DEI en Woke begin ik wel een beetje zat te worden. Dit is niet Disney's Sneeuwwitje flop, waar het verhaal ondergeschikt is aan een eventuele agenda. Nee, in mijn optiek is het tij hier gekeerd en is het andersom. Het verhaal is het belangrijkste. Eventuele boodschappen over inclusiviteit zijn misschien dan wel aanwezig (dat waren ze vaak genoeg in het verleden), maar voeren niet meer de boventoon.

Wat er wel gaande is, is dat een gedeelte van de kijkers gevoeliger is geworden voor wat ze DEI en woke noemen, en dat bijna als een rode lap op ze werkt.
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 10:58:04 #252
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217391776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:

En het gezeur over DEI en Woke begin ik wel een beetje zat te worden.
Ik ben DEI en Woke ook wel zat...

quote:
Dit is niet Disney's Sneeuwwitje flop, waar het verhaal ondergeschikt is aan een eventuele agenda. Nee, in mijn optiek is het tij hier gekeerd en is het andersom. Het verhaal is het belangrijkste. Eventuele boodschappen over inclusiviteit zijn misschien dan wel aanwezig (dat waren ze vaak genoeg in het verleden), maar voeren niet meer de boventoon.
Minder dan voorheen wellicht, maar het bashen op de kijkers is er nog, en het white cis man bad evengoed. Persoonlijk haal ik er weinig lol uit om geschoffeerd te worden.

quote:
Wat er wel gaande is, is dat een gedeelte van de kijkers gevoeliger is geworden voor wat ze DEI en woke noemen, en dat bijna als een rode lap op ze werkt.
Jouw interpretatie is daarin anders dan de mijne. Wat in mijn ogen gaande is is een kleine groep mensen die elke vorm van kritiek wegwuiven omdat ze zich wel prima voelen bij DEI (discriminatie), mannenhaat, heterofobie etc. Maar goed, twee verschillende perspectieven en da's wmb helemaal prima.

Welke memorabele epic scenes heb je de afgelopen jodie en ncuti episodes zoal gehad die kunnen tippen aan voorgaande regeneraties? Ik tot nu toe namelijk nul, terwijl ik er pre-jodie zo tien kan opnoemen.
  donderdag 17 april 2025 @ 12:35:58 #253
45 SiGNe
pi_217392489
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:58 schreef Danny het volgende:
Persoonlijk haal ik er weinig lol uit om geschoffeerd te worden.

Maar je klaagt er wel flink over en daar mag blijkjbaar niks over gezegd worden.. ik niet in elk geval
[quote]
[..]
quote:
Verder mag je je persoonlijke commentaar voor je houden. Ik val jou niet aan, ik verwacht andersom hetzelfde. Capiche? (niet op reageren, we gaan gewoon weer ontopic nu, en ontopic kan zowel positief over een aflevering zijn als negatief. meningen enzo. Je weet wel, die enge dingen)
Door al dat geklaag worden series die mensen leuk vinden gecanceled
En er wordt al geklaagd voor men uberhaupt het resultaat heeft gezien.
Ik neem aan dat jij Snowwhite nog niet hebt gezien maar je hebt er wel een heel sterke mening over gevormd.
Is dat dan je eigen mening of zijn het die van anderen?

Bij de aankondiging van Assassin's Creed Shadows werd er ook meteen geklaagd dat een zwarte man een samurai was, gaat alleen wel om historische feiten (Yasuke heeft echt bestaan, daar zijn genoeg documenten van. (in diezelde periode was er ook een Nederlandse samurai, Yayosu.(Jan Joosten van Lodenstein)

Het zijn ook allemaal verhalen, sprookjes, fictie, speelt zich af in alternatieve universa.
In verhalen kan alles gebeuren, je gaat toch ook niet boos worden omdat er een draak in het verhaal voorkomt?
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 13:07:38 #254
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217392682
quote:
11s.gif Op donderdag 17 april 2025 12:35 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Maar je klaagt er wel flink over en daar mag blijkjbaar niks over gezegd worden.. ik niet in elk geval
Je doelt op het op de persoon spelen in plaats van gewoon argumenteren. Dat mag niet inderdaad. Er zal iets meer moeite in reacties moeten worden gestoken dan louter je discussiepartner direct afkatten. En dat is het laatste dat we erover zeggen, want offtopic gaan doen we OOK al niet op FOK!, zoals je al vele jaren bekend is.

quote:
Door al dat geklaag worden series die mensen leuk vinden gecanceled
Zoals Zwarte Piet? Vuurwerk? Ja zou kunnen. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal meningen over films en series en die mogen ze natuurlijk gewoon uiten.

quote:
En er wordt al geklaagd voor men uberhaupt het resultaat heeft gezien.
Ik heb tot nu toe elke aflevering van Doctor Who gezien, inclusief ALLES van Classic Who dat bewaard is gebleven EN de niet bewaarde afleveringen als setfoto's met de oorspronkelijke audio. Dus ik zie niet in waar *ik* dat zou doen, dus ik zal me hier niet aangesproken voelen.

quote:
Ik neem aan dat jij Snowwhite nog niet hebt gezien
Ik heb Rachel Zegler in meerdere films gezien en ze irriteert me mateloos, dus daar ga ik niet vrijwillig naar kijken. Dat klopt.

quote:
maar je hebt er wel een heel sterke mening over gevormd.
Niet over de film zelf. Wel over de gemaakte keuzes mbt verhaallijn (die is gewoon te vinden namelijk) en casting.

quote:
Is dat dan je eigen mening of zijn het die van anderen?
Mijn mening over Zegler, over dat je voor Sneeuwwitje een BLANKE actrice moet inhuren, over hoe creepy de kabouters eruit zien en over hoe debiel die groep 'bandieten uit het bos' zijn heb ik zelf mijn mening gevormd. Ik heb de meningen van anderen wel gezien ook hoor, zowel de handvol positieve meningen als de vele miljoenen negatieve, maar de mening zelf is gebaseerd op wat ik heb gezien van Zegler en de trailers (die toch zijn bedoeld om mensen te laten bepalen of ze een film wel of niet willen zien - en er dus een mening over te vormen).

quote:
Bij de aankondiging van Assassin's Creed Shadows werd er ook meteen geklaagd dat een zwarte man een samurai was, gaat alleen wel om historische feiten (Yasuke heeft echt bestaan, daar zijn genoeg documenten van. (in diezelde periode was er ook een Nederlandse samurai, Yayosu.(Jan Joosten van Lodenstein)
Interessante random trivia ^O^

quote:
Het zijn ook allemaal verhalen, sprookjes, fictie, speelt zich af in alternatieve universa.
In verhalen kan alles gebeuren, je gaat toch ook niet boos worden omdat er een draak in het verhaal voorkomt?
Hangt van het verhaal af. Als ze de tien geboden remaken en er zit opeens een draak in zou ik dat vrij vreemd vinden. Als ze Shaft herverfilmen en Shaft is blank zou ik daar ook wel wat van vinden dat verre van positief is.
Jij blijkbaar niet, en dat is ook prima. Ieder z'n ding.
  donderdag 17 april 2025 @ 13:37:54 #255
45 SiGNe
pi_217392882
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 13:07 schreef Danny het volgende:

[..]
Je doelt op het op de persoon spelen in plaats van gewoon argumenteren. Dat mag niet inderdaad. Er zal iets meer moeite in reacties moeten worden gestoken dan louter je discussiepartner direct afkatten. En dat is het laatste dat we erover zeggen, want offtopic gaan doen we OOK al niet op FOK!, zoals je al vele jaren bekend is.
[..]
Zoals Zwarte Piet? Vuurwerk? Ja zou kunnen. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal meningen over films en series en die mogen ze natuurlijk gewoon uiten.
[..]
Ik heb tot nu toe elke aflevering van Doctor Who gezien, inclusief ALLES van Classic Who dat bewaard is gebleven EN de niet bewaarde afleveringen als setfoto's met de oorspronkelijke audio. Dus ik zie niet in waar *ik* dat zou doen, dus ik zal me hier niet aangesproken voelen.
[..]
Ik heb Rachel Zegler in meerdere films gezien en ze irriteert me mateloos, dus daar ga ik niet vrijwillig naar kijken. Dat klopt.
[..]
Niet over de film zelf. Wel over de gemaakte keuzes mbt verhaallijn (die is gewoon te vinden namelijk) en casting.
[..]
Mijn mening over Zegler, over dat je voor Sneeuwwitje een BLANKE actrice moet inhuren, over hoe creepy de kabouters eruit zien en over hoe debiel die groep 'bandieten uit het bos' zijn heb ik zelf mijn mening gevormd. Ik heb de meningen van anderen wel gezien ook hoor, zowel de handvol positieve meningen als de vele miljoenen negatieve, maar de mening zelf is gebaseerd op wat ik heb gezien van Zegler en de trailers (die toch zijn bedoeld om mensen te laten bepalen of ze een film wel of niet willen zien - en er dus een mening over te vormen).
[..]
Interessante random trivia ^O^
[..]
Hangt van het verhaal af. Als ze de tien geboden remaken en er zit opeens een draak in zou ik dat vrij vreemd vinden. Als ze Shaft herverfilmen en Shaft is blank zou ik daar ook wel wat van vinden dat verre van positief is.
Jij blijkbaar niet, en dat is ook prima. Ieder z'n ding.
Dingen veranderen, tradities ook.
De wereld is ook niet alleen zwart en wit, het is juist de diversiteit die het mooi maakt.

Ik vermaak me altijd prima met Doctor Who, al heb ik het laatste seizoen met Jodie Whitaker overgeslagen.
Die hele verhaallijn begreep ik niet goed, dat met de Flux.
Maar vond het wel leuk om The Fugitive Doctor (Jo Martin) te zien, maar dat verhaal met dat zij de echte eerste doctor zou zijn accepteer ik niet.
Of men zou dat beter uit moeten leggen.

Gatwa vind ik een prima doctor, goede acteur ook, enthousiast (maar dat waren Tennant en Smith ook)
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 15:56:00 #256
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217393613
quote:
11s.gif Op donderdag 17 april 2025 13:37 schreef SiGNe het volgende:

Dingen veranderen, tradities ook.
En soms zijn dat compleet onnodige veranderingen, of - door de massa - ongewenste veranderingen. Zoals de term moeder vervangen door 'persoon waaruit het kind is geboren'. Of het toevoegen van 7 miljoen miljard genders. Niet elke verandering is perse een verbetering. Voorbeelden te over.

quote:
De wereld is ook niet alleen zwart en wit, het is juist de diversiteit die het mooi maakt.
Klopt, maar je hoeft niet alles geforceerd divers te maken. Een film met een vriendengroepje waarin iedereen blank is is tegenwoordig ondenkbaar, maar in werkelijkheid komt dat natuurlijk gewoon voor, dus waarom niet in een film? En ALS je iets dan divers maakt, maak het dan nieuw. Verzin nieuwe personages en ga niet oude, bekende en geliefde personages race/genderswappen of opeens homo maken. Dat is veel te makkelijk, het is niet meer dan proberen te scoren en het doet degenen die zo'n 'afdankrol' krijgen geen eer aan. Die worden vrijwel altijd gezien als DEI-hire, terwijl dat bij nieuwe rollen niet het geval is en nooit is geweest. Zat films en series met zwarte of aziatische personages die NIET 'woke' zijn.

quote:
Ik vermaak me altijd prima met Doctor Who, al heb ik het laatste seizoen met Jodie Whitaker overgeslagen.
Ik vermaakte me altijd prima, tot aan Capaldi. Toen vermaakte ik me nog maar redelijk. In het laatste seizoen, toen de BBC DEI-regels gingen gelden en er verplicht een anti-blanke-hetero-man narratief in de serie werd gepropt was het vermaak wel redelijk weg. Toen Jodie werd aangekondigd was ik gematigd positief (kun je gewoon teruglezen), tot bleek dat ik haar gemaakte gekke bekken gewoonweg niet trok en de afleveringen vooral bestonden uit woke-preken en het retconnen van 60 jaar Doctor Who met woke-narratief en geforceerde diversiteit. En toen kwam RTD terug en was ik SUPERpositief (kun je gewoon teruglezen), want die had Doctor Who al eerder gered. Ik ken zijn andere werk en series, waaronder series over homoseksualiteit/aids etc, echt prima uitstekende series, dus het is niet dat ik iets tegen homopersonages, vrouwen in hoofdrollen of acteurs met een kleurtje heb ofzo, maar het begon alweer met woke gelul en dat is alleen nog maar meer geworden. Mannen zijn incels, mannen zijn slecht, vooral als het blanke heteromannen zijn en blablabla bladieblabla :r

quote:
Die hele verhaallijn begreep ik niet goed, dat met de Flux.
Maar vond het wel leuk om The Fugitive Doctor (Jo Martin) te zien
Jo Martin commandeerde in 3 scenes de hele aflevering en was met gemak het (enige) hoogtepunt van heel de Jodie/Chibnall era.

quote:
maar dat verhaal met dat zij de echte eerste doctor zou zijn accepteer ik niet.
Of men zou dat beter uit moeten leggen.
Niemand accepteert dat, op een groep medewokemensen na. Vandaar dat fans die Doctor Who terugkijken OF alleen Jodie overslaan OF gewoon stoppen na Capaldi.
Vooralsnog zal dat laatste mijn manier zijn om Doctor Who te herkijken. Stoppen na Capaldi. Daarna was de magie compleet weg imho.

quote:
Gatwa vind ik een prima doctor, goede acteur ook, enthousiast (maar dat waren Tennant en Smith ook)
Goeie acteur? ja. Leuke gast? zeker. Geweldig in Sex Education? No doubt. Een prima Doctor? Nee. Voor mij niet. Jammer, want ik had hoge verwachtingen. Maar ja, die had ik voor Jodie ook.
pi_217393749
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 09:23 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik vind deze beter:
enz enz enz enz

Maar knap dat je nog een redelijk positieve review hebt kunnen vinden _O_
En oprecht fijn voor de mensen die Doctor Who in de huidige vorm helemaal geweldig vinden. Oprecht. Ik zou willen dat ik er nog steeds zo van genoot als tot aan Capaldi (die ik ook niet geweldig vond overigens)
Tja, als jij jezelf met negativiteit wilt voeden. .

Dat verklaart wel je tirades richting het huidige seizoen.

Ik zoek dat soort gif niet op
Ik kijk voor mijn plezier naar televisieseries, en als ik er op uit gekeken raak, dan ga ik wel wat anders kijken.

Harbo kan heel kritisch zijn, maar hij komt wèl altijd met een gebalanceerde recensie, waarbij ook de goede punten aan bod komen.

WhoCulture waardeer ik ook.
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 16:33:09 #258
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217393821
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, als jij jezelf met negativiteit wilt voeden. .

Dat verklaart wel je tirades richting het huidige seizoen.

Ik zoek dat soort gif niet op
Ik kijk voor mijn plezier naar televisieseries, en als ik er op uit gekeken raak, dan ga ik wel wat anders kijken.

Harbo kan heel kritisch zijn, maar hij komt wèl altijd met een gebalanceerde recensie, waarbij ook de goede punten aan bod komen.

WhoCulture waardeer ik ook.
Tja, ieder z'n bubbel. Ik kijk echter naar alle reviews, goed en slecht. Wel nadat ik zelf een mening heb gevormd overigens. Mijn mening komt echter meer overeen met die van de mensen in mijn filmpjes.
Het feit dat jij zo makkelijk denkt 'als ik het niet meer leuk vind kijk ik niet meer' geeft voor mij aan dat je weinig tot geen echte binding hebt met de serie. Dan kun je er ook veel nuchterder in staan inderdaad.
pi_217394115
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:33 schreef Danny het volgende:

[..]
Tja, ieder z'n bubbel. Ik kijk echter naar alle reviews, goed en slecht. Wel nadat ik zelf een mening heb gevormd overigens. Mijn mening komt echter meer overeen met die van de mensen in mijn filmpjes.
Het feit dat jij zo makkelijk denkt 'als ik het niet meer leuk vind kijk ik niet meer' geeft voor mij aan dat je weinig tot geen echte binding hebt met de serie. Dan kun je er ook veel nuchterder in staan inderdaad.
Tja, geen binding met de serie terwijl ik er al sinds Tom Baker met plezier naar kijk en via een inhaalslag alles vanaf de allereerste episode van De Who heb gezien...

Ik heb in ieder geval geen giftige binding met de show.
Dan was ik allang gestopt met kijken.
pi_217394321
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:33 schreef Danny het volgende:

[..]
Maar het houdt toch ook ergens op?

Ik ben bij Jodie Whittaker meermaals afgehaakt, de afleveringen waren stuk minder goed geschreven de companions die konden me niet boeien etc. Dan ga ik me zelf verder niet pijnigen daarmee.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 april 2025 @ 18:56:35 #261
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217394888
Je vroeg nog naar memorabele afleveringen na Capaldi.
Nou, met betrekking tot Jodie Whittaker kan ik je de hand schudden: geen!

Gatwa's dokter
- Church on Ruby Road vond ik een prima binnenkomer
- Space Babies was verschrikkelijk!
- Devil's Chord was mwah, niet echt boeiend
- Boom was een solid Doctor Who aflevering, maar niet memorabel
- 73 Yards, dit was de beste aflevering van vorig seizoen, en in mijn ogen absoluut memorabel! Al was die ook verwarrend.
- Dot and Bubble, prima aflevering, goede twist ook
- Rogue, beetje fan-service voor de Bridgerton liefhebbers, maar prima aflevering. Hoop dat er nog een staartje komt mbt Rogue in aankomend seizoen.
- The Legend of Ruby Sunday/Empire of Death, de eerste van de 2-parter ging nog wel. Maar de laatste vond ik qua afwikkeling zwak. Dat zovelen stierven gaf duidelijk aan dat er een Deus Ex Machina of iets dergelijks zou komen, en de link tussen het verslaan van Sutekh en het raadsel van de moeder van Ruby was alles behalve bevredigend
- Joy to the World, een prima kerstspecial. Vermaakte ik me prima mee. Van de specials beetje in de middenmoot

73 Yards en Rogue waren de uitblinkers van het seizoen.
Hele seizoen in ogenschouw nemend zie ik een poging van RTD om de feels terug te krijgen, en lukt het dat maar half. Niettemin een verademing na Chibnall.

WhoCulture is inderdaad ook wat ik volg.
pi_217395087
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Je vroeg nog naar memorabele afleveringen na Capaldi.
Nou, met betrekking tot Jodie Whittaker kan ik je de hand schudden: geen!

Gatwa's dokter
- Church on Ruby Road vond ik een prima binnenkomer
- Space Babies was verschrikkelijk!
- Devil's Chord was mwah, niet echt boeiend
- Boom was een solid Doctor Who aflevering, maar niet memorabel
- 73 Yards, dit was de beste aflevering van vorig seizoen, en in mijn ogen absoluut memorabel! Al was die ook verwarrend.
- Dot and Bubble, prima aflevering, goede twist ook
- Rogue, beetje fan-service voor de Bridgerton liefhebbers, maar prima aflevering. Hoop dat er nog een staartje komt mbt Rogue in aankomend seizoen.
- The Legend of Ruby Sunday/Empire of Death, de eerste van de 2-parter ging nog wel. Maar de laatste vond ik qua afwikkeling zwak. Dat zovelen stierven gaf duidelijk aan dat er een Deus Ex Machina of iets dergelijks zou komen, en de link tussen het verslaan van Sutekh en het raadsel van de moeder van Ruby was alles behalve bevredigend
- Joy to the World, een prima kerstspecial. Vermaakte ik me prima mee. Van de specials beetje in de middenmoot

73 Yards en Rogue waren de uitblinkers van het seizoen.
Hele seizoen in ogenschouw nemend zie ik een poging van RTD om de feels terug te krijgen, en lukt het dat maar half. Niettemin een verademing na Chibnall.

WhoCulture is inderdaad ook wat ik volg.
Devils Chord vond ik geweldig, verder kan ik me goed in je lijstje vinden.

Ik ben benieuwd wat dit seizoen ons brengt.
Robot Revolution is volgens insiders die het hele seizoen al hebben gezien de meest zwakke aflevering.
Dat voorspelt veel goeds voor de overige 7 afleveringen.

Verder heb ik als kritiekpunt dat het te weinig afleveringen zijn en te kort.
Dat gaat ten koste van de verhaalontwikkeling.
En het lijkt me lastiger om publiek aan je te binden.

Toen Dr Who met Tennant op Syfy was had je echt een overkill aan DrWho, met al die nieuwe afleveringen en herhalingen.
Nu heb je een jaar niets (kerst uitgezonderd), dan 8 weken 1 aflevering en dan weer zeker een jaar niets.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 april 2025 @ 19:27:05 #263
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217395229
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verder heb ik als kritiekpunt dat het te weinig afleveringen zijn en te kort.
Dat gaat ten koste van de verhaalontwikkeling.
En het lijkt me lastiger om publiek aan je te binden.

Toen Dr Who met Tennant op Syfy was had je echt een overkill aan DrWho, met al die nieuwe afleveringen en herhalingen.
Nu heb je een jaar niets (kerst uitgezonderd), dan 8 weken 1 aflevering en dan weer zeker een jaar niets.
Helemaal mee eens. Een seizoen van 8 aflevering is echt te kort!
  zaterdag 19 april 2025 @ 20:14:55 #264
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_217414016
dat was een leuke aflevering
maar het is geen blink :+

[ Bericht 97% gewijzigd door wdn op 19-04-2025 21:01:41 ]
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:03:27 #265
45 SiGNe
pi_217415161
Begon een beetje tam maar die whoception was erg grappig :D
pi_217415365
Voelde wel even een rilling toen ik die giggle weer hoorde. Echt toffe aflevering.
PWBF
pi_217415429
Ja, toffe aflevering.

Echter geen Blink inderdaad.
Gatwa eat your hart out.
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:33:06 #268
47102 Elvi
miemkwien
pi_217415527
Echt? Vinden jullie dit een goede aflevering??

Ik was hoopvol met dat lachje maar mijn god wat kut. Ik wil nooit meer iemand horen klagen over de 13de doctor na dit :')
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:41:50 #269
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_217415627
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 22:33 schreef Elvi het volgende:
Echt? Vinden jullie dit een goede aflevering??

Ik was hoopvol met dat lachje maar mijn god wat kut. Ik wil nooit meer iemand horen klagen over de 13de doctor na dit :')
In verhouding tot de afleveringen met deze en de vorige 2 doctors ... ja :)

Zelfs de slechtste van Ecclestone, Tennant, of Smith is beter dan dit :D
pi_217415698

Alleen maar lovende commentaren _O_

WhoCulture is ook blij :Y

[ Bericht 33% gewijzigd door Wantie op 19-04-2025 23:50:23 ]
pi_217416736
Nu alleen nog even afwachten of sommige users hier het stukje over rassensegregatie in het zuiden van de VS in 1952 niet 'te woke' vonden...
PWBF
  Admin maandag 21 april 2025 @ 08:47:46 #272
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217427974
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 06:07 schreef Nielsch het volgende:
Nu alleen nog even afwachten of sommige users hier het stukje over rassensegregatie in het zuiden van de VS in 1952 niet 'te woke' vonden...
Neuh. Het is voor velen nog steeds niet duidelijk wat er met 'woke' bedoeld wordt en dus denken ze dat het met huidskleur ofzo te maken heeft. Maar goed, deze aflevering an sich was niet woke en ik heb ook geen woke narrative gehoord of gezien.
Was hij goed? Nee. Ik had het gevoel naar nickelodeon te kijken. Een gevoel dat ik ook al had met die aflevering met die babies vorig seizoen. O, en de Doctor jankte natuurlijk weer, want dat is zijn gimmick ofzo :O

Anyway, vijfje voor de moeite omdat de aflevering alsnog veel beter was dan die van vorige week. Maar ja, veel slechter was ook lastig. Dat kan alleen de Jodie/Chibnall combi.
pi_217428358
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 06:07 schreef Nielsch het volgende:
Woke betekent opeens weer iets anders.
  Admin maandag 21 april 2025 @ 13:13:58 #274
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217429798
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 09:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Woke betekent opeens weer iets anders.
ik blijf het hilarisch vinden dat er nog steeds mensen zijn die niet snappen wat het verschil is (of doen alsof) en dan doen alsof het steeds verandert ofzo. Schattig :D (al snap ik dat het uit een soort 'verhevenheid' is, maar het blijft aandoenlijk)

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 21-04-2025 13:22:54 ]
pi_217430466
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 13:13 schreef Danny het volgende:

[..]
ik blijf het hilarisch vinden dat er nog steeds mensen zijn die niet snappen wat het verschil is (of doen alsof) en dan doen alsof het steeds verandert ofzo. Schattig :D (al snap ik dat het uit een soort 'verhevenheid' is, maar het blijft aandoenlijk)
Het verschil tussen woke en woke?

[ Bericht 6% gewijzigd door Wantie op 21-04-2025 15:47:16 ]
  Admin maandag 21 april 2025 @ 16:14:37 #276
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217431137
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 14:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het verschil tussen woke en woke?

Het verschil tussen wat mensen die iets woke noemen en wat jij DENKT dat woke is is schijnbaar oneindig groot
pi_217431284
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 16:14 schreef Danny het volgende:

[..]
Het verschil tussen wat mensen die iets woke noemen en wat jij DENKT dat woke is is schijnbaar oneindig groot
Ik ben benieuwd, wat denk ik volgens jou wat Woke?
  Admin maandag 21 april 2025 @ 17:32:04 #278
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217431605
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 16:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd, wat denk ik volgens jou wat Woke?
Alles wat een kleurtje heeft of daarover gaat, alles wat lhbtqiaa++ is of daarover gaat, alles wat vrouw is of daarover gaat , alles wat minderheid is of daarover gaat en alles wat links is of daarover gaat.

Vergeet ik nog iets?
pi_217431785
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 17:32 schreef Danny het volgende:

[..]
Alles wat een kleurtje heeft of daarover gaat, alles wat lhbtqiaa++ is of daarover gaat, alles wat vrouw is of daarover gaat , alles wat minderheid is of daarover gaat en alles wat links is of daarover gaat.

Vergeet ik nog iets?
Jazeker.
Woke betekent in beginsel wakker zijn voor raciaal onrecht, en tegenwoordig ook onrecht die andere minderheden wordt aangedaan.
  maandag 21 april 2025 @ 18:42:03 #280
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217432276
Woke is een term die mensen graag gebruiken om aan te geven dat ze de veranderingen niet aankunnen en daarom gaan klagen dat iets te woke is.
Trotste mama van Ambar
  Admin maandag 21 april 2025 @ 19:53:06 #281
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217433311
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 17:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jazeker.
Woke betekent in beginsel wakker zijn voor raciaal onrecht, en tegenwoordig ook onrecht die andere minderheden wordt aangedaan.
Jup, alleen is dat niet de betekenis in de context van het 'woke' noemen van een film of serie. Stiekem snap je dat natuurlijk best, zelfs al speel je van niet.
  Admin maandag 21 april 2025 @ 19:55:03 #282
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217433340
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 18:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Woke is een term die mensen graag gebruiken om aan te geven dat ze de veranderingen niet aankunnen en daarom gaan klagen dat iets te woke is.
Dat roepen eigenlijk alleen mensen die er een kick van krijgen anderen te denigreren om zichzelf beter te voelen. Of mensen die niet de mentale capaciteit bezitten om de nuances te begrijpen. Maar goed, dat soort mensen moet er ook zijn.
  maandag 21 april 2025 @ 19:58:57 #283
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217433420
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 19:55 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat roepen eigenlijk alleen mensen die er een kick van krijgen anderen te denigreren om zichzelf beter te voelen. Of mensen die niet de mentale capaciteit bezitten om de nuances te begrijpen. Maar goed, dat soort mensen moet er ook zijn.
Wat jij woke noemt, noem ik gewoon.

Daarnaast zie ik weinig "woke" in Doctor Who
Trotste mama van Ambar
  maandag 21 april 2025 @ 20:00:15 #284
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217433454
quote:

[..]
Ik zal hier vast een ban voor krijgen en dat is helemaal prima verder maar de enige die ik hier constant denigrerend zie doen ben je toch echt zelf.
In elk topic waar ik je zie posten gaat het, compleet buiten de context, alleen nog maar over woke dit, woke dat en hoe het je hele leven verpest. In het dagelijks leven kom ik ‘woke’ amper tegen, volgens mij moet je dan in een hele negatieve bubbel zitten ergens en ik maak me oprecht een beetje zorgen om je
  Admin maandag 21 april 2025 @ 20:10:19 #285
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217433737
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 19:58 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Wat jij woke noemt, noem ik gewoon.
Dat is echt super fijn voor je ^O^

quote:
Daarnaast zie ik weinig "woke" in Doctor Who
Mooi toch? Met jou nog een paar anderen. Gelukkig kunnen mensen dingen anders zien. Sommigen vinden dat eng of raar, maar dit soort ongeforceerde diversiteit is prima.
  Admin maandag 21 april 2025 @ 20:17:22 #286
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217433860
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 20:00 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik zal hier vast een ban voor krijgen en dat is helemaal prima verder maar de enige die ik hier constant denigrerend zie doen ben je toch echt zelf.
In elk topic waar ik je zie posten gaat het, compleet buiten de context, alleen nog maar over woke dit, woke dat en hoe het je hele leven verpest. In het dagelijks leven kom ik ‘woke’ amper tegen, volgens mij moet je dan in een hele negatieve bubbel zitten ergens en ik maak me oprecht een beetje zorgen om je
Dank je. Hoeft niet hoor. Net als jij hier gewoon post wat je denkt en vindt doe ik dat ook. Het verschil is dat ik geen moeite heb met meningen. Ook niet met woke films of series overigens. Die floppen vanzelf. Het kan me allemaal werkelijk niet minder boeien, wat ook de reden is dat ik niet meer voor snowflakes op mn tenen ga lopen omdat ze niet meningfobie hebben. Ik zeg gewoon wat ik denk. Dat is resultaat van een bepaalde geurtenis. Die heeft me in laten zien dat dit allemaal totaal insignificant is. Dus ja, ik klaag, maar nee, ik lig er totaal niet wakker van. Je 'zorgen' daarover zijn dus totaal niet nodig.
pi_217433900
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 19:53 schreef Danny het volgende:

[..]
Jup, alleen is dat niet de betekenis in de context van het 'woke' noemen van een film of serie. Stiekem snap je dat natuurlijk best, zelfs al speel je van niet.
Klopt, dat valt onder deze definitie:

quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 18:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Oftewel oneigenlijk gebruik van de term.
pi_217433932
quote:

[..]
Dat is eerder een omschrijving van mensen die te pas en te onpas dingen als woke bestempelen.
  maandag 21 april 2025 @ 20:21:29 #289
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217433937
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 20:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Dank je. Hoeft niet hoor. Net als jij hier gewoon post wat je denkt en vindt doe ik dat ook. Het verschil is dat ik geen moeite heb met meningen. Ook niet met woke films of series overigens. Die floppen vanzelf. Het kan me allemaal werkelijk niet minder boeien, wat ook de reden is dat ik niet meer voor snowflakes op mn tenen ga lopen omdat ze niet meningfobie hebben. Ik zeg gewoon wat ik denk. Dat is resultaat van een bepaalde geurtenis. Die heeft me in laten zien dat dit allemaal totaal insignificant is. Dus ja, ik klaag, maar nee, ik lig er totaal niet wakker van. Je 'zorgen' daarover zijn dus totaal niet nodig.
Dan heb ik het verkeerd gezien, fijn. Alsnog niet nodig om mensen met een andere mening snowflakes te noemen, lijkt me. Zeker als je het net hebt gehad over denigrerend gedrag.
  Admin maandag 21 april 2025 @ 20:31:25 #290
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217434109
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 20:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, dat valt onder deze definitie:
[..]
Oftewel oneigenlijk gebruik van de term.
Beetje zoals 'nigger', of is dat weer anders? :')

Oneigenlijk gebruik :')

quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 20:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is eerder een omschrijving van mensen die te pas en te onpas dingen als woke bestempelen.
Pas op met je oneigenlijk gebruik van termen _O-

quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 20:21 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dan heb ik het verkeerd gezien, fijn. Alsnog niet nodig om mensen met een andere mening snowflakes te noemen, lijkt me. Zeker als je het net hebt gehad over denigrerend gedrag.
Dat gaat niet over mensen met een andere mening, maar over mensen die meningen van anderen niet willen horen. Verder denk ik, gezien waar je mij en anderen al voor hebt uitgemaakt, dat jij daarin weinig recht van spreken hebt.

Overigens gaat het alweer teveel offtopic dus ik laat het hierbij. Mijn mening over de aflevering was de laatste ontopic post in dit topic. Graag nu dan maar weer ontopic. Dat is fijn voor mensen die daadwerkelijk over Doctor Who willen posten.
pi_217435306
Harbo Wholmes levert weer uitstekende recensie over deze aflevering van Dr Who ^O^

[ Bericht 40% gewijzigd door Danny op 21-04-2025 22:01:49 ]
  Moderator maandag 21 april 2025 @ 22:49:54 #292
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217435796
Ik vond dit echt een lekkere aflevering!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2025 @ 11:24:06 #293
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217445118
Ik heb me prima vermaakt. De 4th wall break was hilarisch.

Mrs. Flood, dit is de eerste keer dat we haar in een andere tijd/locatie zien!
'Show ends, may the 24th'
Dat ze buiten haar tijd is, betekent dat ze kan tijdreizen, komen we toch weer uit bij The Master, Clara Oswald, dan wel Me/Ashildr, of misschien The Rani?

Eerste aflevering had Timey Wimey
Deze aflevering 'Blink', 'Blink?', Yes, 'Blink'

Als de volgende aflevering ook verwijst naar Blink, dan denk ik dat de Wheeping Angels wel eens terug kunnen keren

Oh en Alan Cumming was perfect als Mr. Ring-a-Ding

Ik vroeg me trouwens af, de dokter had het over last of the time lord, maar hij weet toch dat ze er nog wel zijn na 'The Day of the Doctor'?
pi_217445161
Het doorbreken van de 4th wall, Gatwa die Dr Who fans ontmoet en met ze spreekt, 24 mei 1 na laatste aflevering, Na Flood die zegt dat de show op 24 mei stopt, Russell die in een interview vertelt de show toe is aan een nieuwe pauze, totdat de huidige jonge generatie oud genoeg is om het stokje op te pakken....

Het komt wel een beetje over als een afscheid van Dr Who.
pi_217445170
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb me prima vermaakt. De 4th wall break was hilarisch.

Mrs. Flood, dit is de eerste keer dat we haar in een andere tijd/locatie zien!
'Show ends, may the 24th'
Dat ze buiten haar tijd is, betekent dat ze kan tijdreizen, komen we toch weer uit bij The Master, Clara Oswald, dan wel Me/Ashildr, of misschien The Rani?

Eerste aflevering had Timey Wimey
Deze aflevering 'Blink', 'Blink?', Yes, 'Blink'

Als de volgende aflevering ook verwijst naar Blink, dan denk ik dat de Wheeping Angels wel eens terug kunnen keren

Oh en Alan Cumming was perfect als Mr. Ring-a-Ding

Ik vroeg me trouwens af, de dokter had het over last of the time lord, maar hij weet toch dat ze er nog wel zijn na 'The Day of the Doctor'?
Je hebt de Jody Era gemist kennelijk.

The Master heeft alsnog iedereen uitgeroeid.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2025 @ 11:43:41 #296
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217445271
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

The Master heeft alsnog iedereen uitgeroeid.
Niet gemist, verdrongen :D
Er gaat een vaag belletje rinkelen
pi_217445642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Niet gemist, verdrongen :D
Er gaat een vaag belletje rinkelen
Ja,ik keek ook met en half oog.
Ik weet verder niet meer in welke aflevering het was.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2025 @ 16:08:32 #298
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217448065
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 12:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja,ik keek ook met en half oog.
Ik weet verder niet meer in welke aflevering het was.
Even opgezocht
https://tardis.fandom.com/wiki/Spy_Master#Ravaging_Gallifrey

Series 12,
Spyfall was aflevering 1 en 2. Er kwam verdere duiding mbt Gallifrey in aflevering 10, de season ender (The Timeless Children)
  woensdag 23 april 2025 @ 17:11:11 #299
45 SiGNe
pi_217448768
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]
Wie?
pi_217449882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:16 schreef Danny het volgende:

[..]
Wel.
[..]

7 dagen zijn om, het aantal kijkers inclusief iPlayer is 3.571 miljoen.
  Admin donderdag 24 april 2025 @ 08:30:35 #301
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217453440
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
7 dagen zijn om, het aantal kijkers inclusief iPlayer is 3.571 miljoen.
Dus net niet het diepterecord van aflevering 5 van vorig seizoen. Toch netjes. Tenzij Lux het véél beter gaat doen dan deze aflevering zal dat record nu wél gebroken gaan worden vermoed ik.

dit seizoen:

voorgaande seizoenen:

[ Bericht 14% gewijzigd door Danny op 24-04-2025 08:36:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')