Beter dan Jody in elk gevalquote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:47 schreef Danny het volgende:
Was wederom een prima aflevering. Vond Ruby ook sterk in deze en eigenlijk vond ik het helemaal niet zo erg dat Ncuti vrijwel geheel afwezig was. Ik vind hem als Doctor vooralsnog niet echt sterk (Boom uitgezonderd, maar daar was hij veel minder overdreven enthousiast)
Alles beter dan Jodie. En Tennant en Smith waren enthousiast, maar voor mij op een andere manier. Ik vond Ncuti in Sex Education echt geweldig, maar hier is hij net op een andere manier flamboyant. Hij zit nu een beetje tussen 'normaal' en 'extreem gay' in. Beter had hij vol voor een van beide gegaan. Ik denk dat dat beter zou hebben gewerkt. Voor mij dan hequote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Beter dan Jody in elk geval(ik leg de lat laag.. erg laag...)
En Tennant en Smith waren ook erg enthousiast.
Ik heb Sex Education niet gezien en ik kende Ncuti Gatwa verder ook niet van andere rollen dus ik stap er misschien wat meer blanco in.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Alles beter dan Jodie. En Tennant en Smith waren enthousiast, maar voor mij op een andere manier. Ik vond Ncuti in Sex Education echt geweldig, maar hier is hij net op een andere manier flamboyant. Hij zit nu een beetje tussen 'normaal' en 'extreem gay' in. Beter had hij vol voor een van beide gegaan. Ik denk dat dat beter zou hebben gewerkt. Voor mij dan he
Iedereen, wie dan ook is beter dan Jodie, erg jammer.Was echt de eerste keer dat we seizoenen oversloegen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat was het leukste stukje van beide afleveringen, hoewel ik die Millie Gibson ook niet echt een super actrice vind. Ncuti vind ik een prima acteur. Hij was mijn favo personage in Sex Education iig. Maar als Doctor ben ik nog verre van onder de indruk van 'm. Hij is wel beter dan Jodie. Dat wel. Maar goed, die lat ligt niet heel hoog
Dat zal niet gebeuren. Hij is queerquote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb Sex Education niet gezien en ik kende Ncuti Gatwa verder ook niet van andere rollen dus ik stap er misschien wat meer blanco in.
De Doctor is wel heel erg flirterig, af en toe denk ik dat ie verliefd op Ruby is en dat ze bijna gaan kussen.
Maar misschien heeft dat een reden die later bekend gemaakt wordt.
Idem, die trok ik ook niet. Eerste seizoen nog een beetje gekeken, daarna afgehaakt.quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Iedereen, wie dan ook is beter dan Jodie, erg jammer.Was echt de eerste keer dat we seizoenen oversloegen.
Enfin, nu pas aan de specials begonnen.
AIquote:
Die slakken is inderdaad een mysterie, hoe heeft de AI die kunnen maken?quote:Waar kwamen die slakken vandaan en wie heeft die Dots geproduceerd?
Het was een soort pleasure Island voor rijke jongeren in die leeftijdscategorie. Geheel betaald door mama in het geval van Linda.quote:En waarom waren er alleen mensen tussen 17 en 27 in Finetime?
Da's een goeiequote:Wat dat betreft was het logischer geweest als ze op leeftijd opgegeten werden ipv op alfabet.
Beetje slappe reden: vanwege het oppervlakkige gebabbel de hele dag in de bubbel.quote:En de computers waren boos op de mensen geworden, waarom??
Klopt, het was tenenkrommend. Zoals Linda op alle mogelijke manieren haar redding tegenwerkte en Milly en de Doctor echt op eieren liepen om haar niet tegen hun in het harnas te jagen.quote:En op het eind niet eens even de Doctor bedanken maar zeggen dat contact in het echte leven niet echt gewenst is en een ander zegt zelfs dat de Doctor besmettelijk kan zijn.
Leven duidelijk nog steeds in hun eigen bubble maar een happy end was 't niet.
Ze waren allen blank. Keihard racisme kwam naar voren.quote:Op zondag 2 juni 2024 13:25 schreef SiGNe het volgende:
En op het eind niet eens even de Doctor bedanken maar zeggen dat contact in het echte leven niet echt gewenst is en een ander zegt zelfs dat de Doctor besmettelijk kan zijn.
Leven duidelijk nog steeds in hun eigen bubble maar een happy end was 't niet.
Misschien als een afleiding? Zodra mensen doorhebben hoe slecht die dots zijn, zetten ze deze (hopelijk) uit.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:15 schreef Nielsch het volgende:
Ik snapte dat hele gedoe met die slakken niet zo als die Dots net zo makkelijk ook als kogel kunnen dienen waarmee ze hun mens dood kunnen maken.
En als de A.I. boos is op de mensen omdat ze de hele dag in hun bubbel zitten, haal ze er dan uit.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:15 schreef Nielsch het volgende:
Ik snapte dat hele gedoe met die slakken niet zo als die Dots net zo makkelijk ook als kogel kunnen dienen waarmee ze hun mens dood kunnen maken.
Dat ongeloof was er bij mij ook. Zag het al aankomen toen de hele cast blank was, maar het was verder natuurlijk compleet onnodige 'blanken zijn racisten' retoriek. Verder best een leuke aflevering overigens, maar Black Mirror doet Black Mirror duidelijk beter dan dat Doctor Who Black Mirror doetquote:Op zondag 2 juni 2024 21:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ze waren allen blank. Keihard racisme kwam naar voren.
Racisme zo ingebakken dat het belangrijker was dan het redden van hun leven
Die laatste scene, goed geacteerd van Gatwa. Het ongeloof en de frustratie spatte er vanaf
Ik let er ook niet op hoor, het is iets dat gewoonweg opvalt omdat het in vrijwel elke serie en film tegenwoordig hetzelfde is. Net als andere zaken die weinig origineel zijn valt het op. Het 'deja vu' gevoel is erg hoog en da's jammer. Fijn dat het jou totaal niet opvalt. Zou willen dat dat bij mij ook zo werktequote:Op maandag 3 juni 2024 15:50 schreef SiGNe het volgende:
Ik let daar niet zo heel erg op of ik kijk daar doorheen.
Scheelt weer want daardoor maak ik me ook niet zo heel erg druk over "woke".
Oh nee, ik ook niet hoor. Tot nu toe sowieso niet dit seizoen. Mensen aan het nadenken zetten is niet 'woke'. Het directe gepreek dat Chibnall schreef en het inhuren van talentloze mensen om een hokje te kunnen aanvinken dat hij (weliswaar onder strikte orders van de BBC) deed is dat wel. Tot nu toe ben ik best te spreken over het seizoen, na een mindere start met de eerste 2 afleveringen. In ieder geval VEEL beter dan chibnall/jodie/the 'fam'.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik ben het in zoverre met je eens Danny dat ik het bijv verfrissend had gevonden waarin bijv Capaldi hier tegenaan zou zijn gelopen in een all-black community, dat de boel volledig omgedraaid werd.
Maar ik kreeg niet het 'woke' idee hierbij
Andere Doctorquote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:05 schreef Danny het volgende:
The Doctor is al snel over "it has always been you" Yaz heen voor iemand die hij een uur kent.
hij is the Masterquote:Op zaterdag 8 juni 2024 19:36 schreef SiGNe het volgende:
Leuke aflevering, al vroeg ik me wel af waarom het bedieningspaneel van het schip van Rogue eruit zagt als een TARDIS console.
The Trickster is ook weleens in de geruchten voorbij gekomen.quote:
weeping angels?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
The Trickster is ook weleens in de geruchten voorbij gekomen.
Zou ik fijner vinden want anders krijgen we wéér The Master.
Lijkt af en toe of The Doctor maar 3 vijanden heeft, The Master, De Daleks en de Cybermen.
Jack en the Doctor hadden niets met elkaar op deze intensiteit. Sterker, the Docter heeft Rose zelfs nooit gezoend en Amy zoende the Doctor, en dat was niet wederzijds. River en the Docter hebben niet eens gezoend, maar deze Doctor leert een gozer kennen en de zoen die je wist dat zou komen kwam er ook. Beetje ongeloofwaardig en erin geshoehorned.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Andere Doctor
Maar 't ging wel snel.. maar volgens mij ging het tussen Jack Harkness en de Doctor destijds ook vrij vlot
Ik vond die D&D dobbelstenen, die muziek en "a new boss" opvallend. Ik dacht dit verwijzingen waren naar The Toymaker en The Maestro. Maar daar werd niks meer mee gedaan.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 19:36 schreef SiGNe het volgende:
Leuke aflevering, al vroeg ik me wel af waarom het bedieningspaneel van het schip van Rogue eruit zagt als een TARDIS console.
Ik kreeg het gevoel dat Rogue een van de vorige generaties ontmoet heeft, ik zag een blik van herkenning (maar ik kan het mis hebben)quote:Op zondag 9 juni 2024 17:55 schreef Nielsch het volgende:
Hoe wist de The Doctor door het laten zien van zijn vorige versies nou Rogue ervan te overtuigen dat hij niet de shapeshifter was waar hij naar op zoek was?
quote:Op zondag 9 juni 2024 @ 01:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Jack en the Doctor hadden niets met elkaar op deze intensiteit. Sterker, the Docter heeft Rose zelfs nooit gezoend en Amy zoende the Doctor, en dat was niet wederzijds. River en the Docter hebben niet eens gezoend, maar deze Doctor leert een gozer kennen en de zoen die je wist dat zou komen kwam er ook. Beetje ongeloofwaardig en erin geshoehorned.
Ben Gatwa's gimmick van janken in elke aflevering ook wel een beetje eentonig aan het vinden. Millie ga ik wel steeds leuker vinden trouwens. Anyway, aflevering krijgt een voldoende. 6.
heel ander soort zoen.quote:
Het is wel kenmerkend voor gay lifequote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:25 schreef Danny het volgende:
[..]
heel ander soort zoen.
vriendschappelijke kus staat niet gelijk aan een romantisch beladen kus tussen mensen die van elkaar houden (nadat ze elkaar een uur kennen)
Overigens heeft the Doctor River Song wel een kus gegeven (en Missy ook), maar ook dat had een heel andere lading. Ik vond het gewoon behoorlijk out of character.
En ik weet ook niet of het overdreven flirterige van de Doctor me aanstaat nog. Zijn bijna anti-woke ongepaste opmerkingen zijn zelfs niet meer van deze tijd, maar the Doctor was gewoonweg nooit zo flirterig/oversekst als nu. Stoor me er verder niet aan, maar ik vind het ook niet echt een leuke toevoeging ofzo.
En het feit dat hij zo snel zo in love is met een nevermind personage doet weinig recht aan alle voorgaande 'liefjes'. Classic Who even buiten beschouwing gelaten zijn Rose en River Song toch wat diepgaander geweest, maar dat werd door Chibnall al opzij geschoven door Jodie te laten zeggen dat het altijd Yaz was. Yaz was 'the one'. En nu in één aflevering, die zich afspeelt binnen één avond, is Yaz vergeten en is hij hoteldebotel op wéér een ander.
Tja.
Ja, we zijn verwend door instant seizoenen op streamingdiensten.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:13 schreef Elvi het volgende:
Echt zo kut dat we moeten wachten op deel 2
Ja, die was opeens heel bitchy.quote:En wie is Mrs Flood?! Ik heb echt het idee dat we nog minstens 2 of 3 afleveringen nodig hebben om deze aflevering af te ronden.
Een link met River > Flood kunnen we vergeten lijkt me.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, we zijn verwend door instant seizoenen op streamingdiensten.
Vroeger was dat heel normaal.
[..]
Ja, die was opeens heel bitchy.
Ik ben benieuwd welke kant dat op gaat.
De twist rond Susan Twist vond ik geniaal.
Deze toren is idd nieuw. De vorige (moderne) toren is vernietigd door The Master. Daarvoor zat UNIT volgens mij in de Tower of London en daarvoor weer op andere adressen in de stad.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:38 schreef svann het volgende:
Een echte achter de bank aflevering.
Was dat Unit-hoofdkantoor er altijd al of is dat iets van de laatste paar jaar?
Het lijkt me meer iets voor Amerikaanse superhelden dan voor Dr. Who eigenlijk.
De slechterik is volgens mij enkel nog genoemd, maar niet getoond.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:11 schreef Bensel het volgende:
laatste 2 afleveringen waren sterk en gave het ouderwetse doctor gevoel, met veel intrige, maar ook lichtere momenten (ben nu al fan van die 13 jarige genie (deed me denken aan bart de graaf). Ben nog niet echt overtuigd van de slechterik op het moment.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Je bedoelt dat Susan de moeder van Ruby is?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk dat Mrs. Flood de echte Susan is, dus de kleindochter van The Doctor. Ik denk ook dat Ruby de moeder van Susan is.
Nee, Ruby de moeder van Susan. Timey wimey.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Susan de moeder van Ruby is?
Maar dan blijft de vraag staan wie de moeder van Ruby is...quote:Op maandag 17 juni 2024 15:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, Ruby de moeder van Susan. Timey wimey.
River Songquote:Op maandag 17 juni 2024 18:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dan blijft de vraag staan wie de moeder van Ruby is...
Ruby komt volgend seizoen gewoon weer terug.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:50 schreef Danny het volgende:
Hmm, beetje anticlimax. Niet zo sterk als de vorige Wnb. Jammer.
En het lijkt erop dat Ruby tòch vertrekt?
Laat ze dan eerst maar eens antwoord geven op de vraag hoe The Master uit de gouden tand van The Toymaker is gekomen waarin hij zat opgesloten (en wie die tand heeft gestolen).quote:Op zondag 23 juni 2024 20:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Met hetgeen wat Mrs Flood zei vlak voordat ze doodging (en toen ze weer terug kwam), neig ik toch naar de Master.
In ieder geval geen River Song, voormalige companion of iets dergelijks.
Ik ga voor The Tricksterquote:Op maandag 24 juni 2024 09:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Laat ze dan eerst maar eens antwoord geven op de vraag hoe The Master uit de gouden tand van The Toymaker is gekomen waarin hij zat opgesloten (en wie die tand heeft gestolen).
Ik denk dat ze The Storyteller is.
Dit past wel binnen de scope van de Pantheon. Aan de andere kant zou ze dan ondergeschikt zijn aan Sutekh, en haar vreugde nadat ze gered was door de Doctor vertelt misschien toch iets anders.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik ga voor The Trickster
Maar zolang het maar niet wéér The Master is
Qua uiterlijk past die ook veel beter in de rol van de moeder van Ruby, zelfde soort mantel.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dit past wel binnen de scope van de Pantheon. Aan de andere kant zou ze dan ondergeschikt zijn aan Sutekh, en haar vreugde nadat ze gered was door de Doctor vertelt misschien toch iets anders.
Deels mee eens. Het is echt VEEL beter dan Jodie/Chibnall, maar voor mij is de magie van Doctor Who nog niet terug. Ik heb - op de eerste twee afleveringen na - met plezier gekeken, maar het is nu wel 'maar een serie', waar het voor mij voorheen bijna een religie wasquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:28 schreef JaapB het volgende:
Na een aanvankelijke stroeve start van dit nieuwe seizoen en het een plek geven van deze nieuwe doctor en zijn compagnon is dat met de afsluitende afleveringen van dit seizoen echt helemaal over.
Het was een diep dal waar de serie uit moest komen met Jodie als laatste doctor en de weg omhoog was stijl en goed.
Nu al uitkijken hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Ik heb het hier even genoemd:quote:Op zondag 23 juni 2024 @ 15:44 schreef Wantie het volgende:
Geen idee of dit is langsgekomen;
In The Empire Of Death zien we een remembered Tardis.
Die was ook het middelpunt van een aantal Tales of the Tardis.
Nee, ze komt volgend seizoen terug.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:50 schreef Danny het volgende:
En het lijkt erop dat Ruby tòch vertrekt?
En in ander nieuws: de opnames voor The War Between the Land and the Sea zijn deze week afgerond.Kerstvreugde komt werelden dichterbij in Doctor Who-trailer
Het is bijna kerstmis, en dat betekent: bijna Doctor Who. Voor de kerstspecial Joy to the World is afgelopen week een trailer verschenen.
— Breuls (lees verder)
Volgens het Amsterdamse Disney-kantoor komt de aflevering aan het begin van de avond online, dus ik neem aan om 18:10.quote:Op woensdag 4 december 2024 @ 15:53 schreef Breuls het volgende:
- Joy to the World komt om 17:10 UK time op BBC One en iPlayer - dit betekent dat iPlayer de aflevering dus niet, zoals in het afgelopen seizoen, om middernacht online zet. Het is niet duidelijk of Disney hetzelfde doet.
4:00 herhaling op BBC2quote:
dat staat er niet bijquote:Op woensdag 25 december 2024 19:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is dat met doventolk, of de 'normale' versie?
quote:Op woensdag 25 december 2024 22:41 schreef SiGNe het volgende:
De eerste klachten over dat het "Woke" is zijn ook alweer binnen
Tja, dat is tegenwoordig een heel vies woord.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:41 schreef SiGNe het volgende:
Doctor Who is gelukkig al jaren woke, maar ik zag in deze aflevering niet iets dat eruit sprong als iets waar anti-woke-wappies over konden klagen.quote:Op woensdag 25 december 2024 @ 22:41 schreef SiGNe het volgende:
Blijkbaar is het ze toch gelukt, op Reddit (en van Danny) klachten over anti-mannen grappenquote:Op donderdag 26 december 2024 08:28 schreef Breuls het volgende:
[..]
Doctor Who is gelukkig al jaren woke, maar ik zag in deze aflevering niet iets dat eruit sprong als iets waar anti-woke-wappies over konden klagen.
Maar goed, het is daar toch vaak een beetje spijkers op laag water zoeken.
Zoals?quote:Op donderdag 26 december 2024 @ 13:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Blijkbaar is het ze toch gelukt, op Reddit (en van Danny) klachten over anti-mannen grappen![]()
Neuh, just a regular traveler.quote:Wie was die vrouw in die trein overigens? Had het idee dat dat een historisch figuur was maar heb geen idee wie.
Is een lesbische vrouw anno 2024 nog steeds iets dat dermate opmerkelijk/afwijkend is dat het onder een woke-vlaggetje geplaatst moet worden? Hoe is dat, zeker voor Whovians, niet gewoon iets waarvan je weet dat het doodnormaal is?quote:Of was het Agatha Cristie? Maar waarom zou die haar eigen boek lezen in de orient expres?
Maar was in elk geval een lesibische vrouw.. dus woke
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |