abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin vrijdag 10 januari 2025 @ 08:49:10 #226
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_216236534
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:39 schreef Knut het volgende:

[..]
Niet het topic ervoor, maar ik denk dat als je naar het merendeel van de wereld kijkt dit een heel raar statement is.
Ik leef gewoon in het vrije westen, waar wetten en regels voor mannen en vrouwen gelijk zijn, op de extra wetten en regels na die vrouwen nog extra beschermen. Maar inderdaad, niet het topic ervoor :)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zaterdag 22 februari 2025 @ 16:39:45 #227
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_216795445
Seizoen 2 begint op 12 april.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 3 maart 2025 @ 09:40:55 #228
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_216904474

Een blik op nieuwe avonturen in nieuwe Doctor Who-trailer

Het nieuwe seizoen van Doctor Who, nummer 2, 15 of 41, afhankelijk van hoe je telt, start volgende maand en dus is het, zo dacht de BBC, hoog tijd voor een nieuwe trailer.

— Breuls (lees verder)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 24 maart 2025 @ 18:40:56 #229
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_217167866
De titels van de afleveringen van seizoen 2 zijn:

The Robot Revolution door Russell T Davies, regie Amanda Brotchie
Lux door Russell T Davies, regie Amanda Brotchie
The Well door Russell T Davies & Sharma Angel Walfall, regie Amanda Brotchie
Lucky Day door Pete McTighe, regie Peter Hoar
The Story & the Engine door Inua Ellams, regieMakalla McPherson
The Interstellar Song Contest door Juno Dawson, regie Ben A. Williams
Wish World door Russell T Davies, regie Alex Sanjiv Pillai
The Reality War door Russell T Davies, regie Alex Sanjiv Pillai
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 24 maart 2025 @ 21:36:54 #230
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217170073
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:18 schreef Danny het volgende:

[..]
Ja, zoals vrouwen aan mannen uitleggen hoe ze moeten schoonmaken bijvoorbeeld. Of koken. Ik snap dat de wereld anti-man is ingericht, maar als mansplainen een ding is dan is womansplainen dat net zo goed. Ook als de vrouwen hier dat keihard ontkennen :)

(Maar jullie zijn op je teentjes getrapt duidelijk)
Dit is waar, maar dat is ongewenst
  Admin zaterdag 12 april 2025 @ 14:23:31 #231
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_217348840
De eerste aflevering is nu live!

De BBC heeft een Star Certificate online gezet voor wie graag z'n eigen versie wil:

En de FOK!review (of meer een aanzet voor een gezamenlijke bespreking) is ook online:

Doctor Who: in 'The Robot Revolution', een nieuwe companion die gewoon naar huis wil
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 12 april 2025 @ 17:42:43 #232
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_217350404
En Unleashed staat tegenwoordig op YouTube:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 14 april 2025 @ 17:54:08 #233
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217369994
Mannen zijn incels, white man is de bad guy, serie lijkt nu vooral voor etnische minderheden gemaakt te zijn met een vaste cast van niet blanken, doctor huilt weer eens, plotholes (elk 9e woord horen de robots niet, behalve blijkbaar als mensen praten zonder elk 9e woord iets belangrijks te zeggen - want anders zouden de robots niet correcte zinnen horen), een planeetcertificaat dat op een tv schermpje exact hetzelfde zou zijn als die ze zelf bij zich hebben, behalve dat ze verschillen, blabla.

Baggeraflevering.
  maandag 14 april 2025 @ 23:59:17 #234
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_217372554
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 17:54 schreef Danny het volgende:
doctor huilt weer eens
En Danny ook :')
  Admin dinsdag 15 april 2025 @ 08:31:11 #235
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217373328
quote:
11s.gif Op maandag 14 april 2025 23:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]
En Danny ook :')
Neuh ik huil niet hoor. Als jij de aflevering wel geweldig vond, prima. Veel plezier ermee. Verder mag je je persoonlijke commentaar voor je houden. Ik val jou niet aan, ik verwacht andersom hetzelfde. Capiche? (niet op reageren, we gaan gewoon weer ontopic nu, en ontopic kan zowel positief over een aflevering zijn als negatief. meningen enzo. Je weet wel, die enge dingen)

[ Bericht 9% gewijzigd door Danny op 15-04-2025 08:37:24 ]
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:14:20 #236
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217373634
Ik vond de aflevering wel fijne old Doctor vibes hebben.

En ik zag wat backstage materiaal en dan is het toch altijd leuk om te zien hoeveel werk het productieteam ervan maakt om echte kostuums te maken voor robots ipv te afhankelijk te zijn van green screens en andere animatietechnieken.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 april 2025 @ 10:41:03 #237
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217374405
Kleine Polish-bot had wat K9 vibes O+

En Danny, er is een verschil tussen 'mannen zijn incels, white man is de bad guy' en 'deze ene man was een bad guy en incel'
Na Whittaker/Chibnall is deze dokter echt een verademing. Het schrijfwerk wordt weer beter (met nog altijd af en toe een wat mindere aflevering of wat missend plot) en zijn we wat mij betreft van hoofdpijn weer terug bij vermakelijke televisie.

Dat Belinda de dokter berispt over het zomaar meenemen van companions en ze verleiden met grote avonturen, en direct wijst op het gevaar en gewoon naar huis wil, vind ik ook wel een mooi gegeven. Het is even weer wat anders.

24 mei 2025, de dag waar ze niet naartoe kunnen, dat is de airdate van aflevering 7

[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 15-04-2025 12:33:32 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin woensdag 16 april 2025 @ 08:26:38 #238
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217381924
Ziet er qua kijkcijfers in de UK in ieder geval niet best uit.
overnight laagterecord was al van vorig seizoen, met 3,05M, maar deze aflevering deed nog maar 2M. Over een paar dagen weten we de definitieve kijkcijfers in de UK, maar in het verleden is gebleken dat er dan nog ongeveer 0,5-0,8M bijkomt.

Het leeft ook gewoon niet. Zelfs in de DW groepen op facebook en in de groep waarmee ik 2x naar de DW experience in Cardiff ben geweest praten er amper over. Ik vrees echt dat dit het laatste seizoen gaat zijn. Hebben ze wel helemaal zelf over zich afgeroepen hoor, maar jammer is het wel.
pi_217382321
Ik heb gehoord dat Disney de hele catalogus van DR Who van de BBC wil overnemen.

Verder zeggen kijkcijfers tegenwoordig niet veel meer in een tijd dat kijkers in demand kunnen kijken wanneer ze willen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217383629
Ik vond deze aflevering grotendeels ook echt niet boeiend, vooral omdat het weer eens zo'n klassieke aflevering was waar er echt ontzettend veel werd geluld om van alles wat nergens op sloeg recht te praten en uit te leggen. Gewoon slecht en makkelijk geschreven. Verzin een hoop onzin en lul het op het einde weer recht.

RTD heeft daar in het verleden wel vaker een handje van gehad en dit was er dus weer een. Jammer, want de Christmas Special was nog zo goed. Verder vond ik de nieuwe companion wel leuk moet ik zeggen, dus dat is positief.
  Admin woensdag 16 april 2025 @ 13:42:49 #241
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217384188
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 09:16 schreef Wantie het volgende:
Ik heb gehoord dat Disney de hele catalogus van DR Who van de BBC wil overnemen.

Verder zeggen kijkcijfers tegenwoordig niet veel meer in een tijd dat kijkers in demand kunnen kijken wanneer ze willen.
In ht VK worden die cijfers meegenomen. Daar is Doctor Who ook niet via Disney+ te kijken, maar alleen live op tv of via BBC iPlayer.
En zelfs al zouden in de rest van de wereld een miljard mensen on demand kijken, dan nog is het vrij duidelijk dat het totaal niet leeft onder het publiek. Zag je pre-jodie nog honderden posts, speculatie, reviews, fanfilmpjes etc voorbij komen, nu is het zelfs in de DW groepen stil.
Maar we zullen zien.
pi_217384941
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:42 schreef Danny het volgende:

[..]
In ht VK worden die cijfers meegenomen. Daar is Doctor Who ook niet via Disney+ te kijken, maar alleen live op tv of via BBC iPlayer.
En zelfs al zouden in de rest van de wereld een miljard mensen on demand kijken, dan nog is het vrij duidelijk dat het totaal niet leeft onder het publiek. Zag je pre-jodie nog honderden posts, speculatie, reviews, fanfilmpjes etc voorbij komen, nu is het zelfs in de DW groepen stil.
Maar we zullen zien.
iPlayer wordt niet meegenomen in de Britse kijkcijfers.
En de afleveringen verschijnen eerder op iPlayer dan op TV.
Dat zorgt voor een verschuiving van kijkers, die niet gemeten worden.

Verder vind ik de Who Fanbase al jaren bijzonder toxic.

Die roepen al jarenlang dat dr Who wordt gecancelled, dat het enorm slecht gaat met de show, etc etc

Eigenlijk al sinds Matt Smith.
Dus daar heb ik weinig mee. Ik volg een paar op YouTube die nog wel de lol zien in Drwho en met passende kritiek komen.

DrWho zelf heeft het probleem dat de show al meer dan 50 jaar draait, of al 20 jaar als je NuWho rekent.
Voor nieuwe kijkers is dat lastig instappen, en je houdt niet eeuwig oude kijkers vast.

Verder wordt de BBC steeds verder uitgehold, wat ook nadelig is voor dergelijke shows.

DrWho zelf heeft wèl een cultstatus, met veel verkoop van merchandise en dergelijke.
De kans dat de BBC de show cancelled is wat dat betreft niet groot.

Interessanter is wat BBC gaat doen met het aanbod van Disney.
Als dat doorgaat zou de show wel eens een andere wending kunnen krijgen. Disney kiest dan de schrijvers en acteurs etc.
  Admin woensdag 16 april 2025 @ 15:16:42 #243
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217385071
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
iPlayer wordt niet meegenomen in de Britse kijkcijfers.
Wel.
https://www.doctorwhotv.c(...)ings-2025-103940.htm
Overnight +7 (+4 screens) zijn de totale kijkcijfers na 7 dagen INCLUSIEF iPlayer.

quote:
En de afleveringen verschijnen eerder op iPlayer dan op TV.
Dat zorgt voor een verschuiving van kijkers, die niet gemeten worden.
Die zie je na 7 dagen in de ratings.
quote:
+4 screen – Since 2018, the final consolidated figure also takes into account viewers on tablets, PCs and smartphones.
Live Plus counts those who watched live and all repeats, including iPlayer, within X days following broadcast.
quote:
Verder vind ik de Who Fanbase al jaren bijzonder toxic.
Ah, je gebruikt modewoordje 'toxic'. Dat verklaart alles.

quote:
Die roepen al jarenlang dat dr Who wordt gecancelled, dat het enorm slecht gaat met de show, etc etc
Iets dat de kijkcijfers bewijzen

quote:
Eigenlijk al sinds Matt Smith.
Neuh, een deel van de fans vond Matt Smith niet leuk. Een ander deel vond Tennant niet leuk. Weer een ander deel hield niet van Eccleston en nog weer een ander deel was geen fan van Capaldi. Pas met Jodie was de groep die haar niet leuk vond in de grote meerderheid. Wel grappig dat een persoonlijke mening over een rol opeens 'Toxic' is zodra je stelt dat je die persoon niet goed vind in een bepaalde rol. Tot zover het respecteren van andermans meningen :D

quote:
Dus daar heb ik weinig mee. Ik volg een paar op YouTube die nog wel de lol zien in Drwho en met passende kritiek komen.
Die komen met kritiek die *jij* passend vindt bedoel je?

quote:
DrWho zelf heeft het probleem dat de show al meer dan 50 jaar draait, of al 20 jaar als je NuWho rekent.
Voor nieuwe kijkers is dat lastig instappen, en je houdt niet eeuwig oude kijkers vast.
Oude kijkers zijn pas de laatste paar jaar afgehaakt toen men zich ging richten op 'modern audiences', een schijnbaar niet bestaande groep gezien de vrije val van de kijkcijfers.

quote:
Verder wordt de BBC steeds verder uitgehold, wat ook nadelig is voor dergelijke shows.
Door wie of wat dan? Er wordt gesproken over defund the BBC, maar voorlopig krijgen ze gewoon geld. En die 100 miljoen van Disney zal ook wel geholpen hebben.

quote:
DrWho zelf heeft wèl een cultstatus, met veel verkoop van merchandise en dergelijke.
De kans dat de BBC de show cancelled is wat dat betreft niet groot.
Je beseft dat het al eerder gecancelled is? Of was je dat vergeten??

quote:
Interessanter is wat BBC gaat doen met het aanbod van Disney.
Als dat doorgaat zou de show wel eens een andere wending kunnen krijgen. Disney kiest dan de schrijvers en acteurs etc.
Disney is bijna net zo woke als de BBC, dus dat zal weinig uithalen.
pi_217385584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:16 schreef Danny het volgende:

[..]
Wel.
https://www.doctorwhotv.c(...)ings-2025-103940.htm
Overnight +7 (+4 screens) zijn de totale kijkcijfers na 7 dagen INCLUSIEF iPlayer.
[..]
Die zie je na 7 dagen in de ratings.
[..]
[..]
Ah, je gebruikt modewoordje 'toxic'. Dat verklaart alles.
[..]
Iets dat de kijkcijfers bewijzen
[..]
Neuh, een deel van de fans vond Matt Smith niet leuk. Een ander deel vond Tennant niet leuk. Weer een ander deel hield niet van Eccleston en nog weer een ander deel was geen fan van Capaldi. Pas met Jodie was de groep die haar niet leuk vond in de grote meerderheid. Wel grappig dat een persoonlijke mening over een rol opeens 'Toxic' is zodra je stelt dat je die persoon niet goed vind in een bepaalde rol. Tot zover het respecteren van andermans meningen :D
[..]
Die komen met kritiek die *jij* passend vindt bedoel je?
[..]
Oude kijkers zijn pas de laatste paar jaar afgehaakt toen men zich ging richten op 'modern audiences', een schijnbaar niet bestaande groep gezien de vrije val van de kijkcijfers.
[..]
Door wie of wat dan? Er wordt gesproken over defund the BBC, maar voorlopig krijgen ze gewoon geld. En die 100 miljoen van Disney zal ook wel geholpen hebben.
[..]
Je beseft dat het al eerder gecancelled is? Of was je dat vergeten??
[..]
Disney is bijna net zo woke als de BBC, dus dat zal weinig uithalen.
Vallen over toxic valt me nogal tegen, zna dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:31 schreef Danny het volgende:

[..]
Neuh ik huil niet hoor. Als jij de aflevering wel geweldig vond, prima. Veel plezier ermee. Verder mag je je persoonlijke commentaar voor je houden. Ik val jou niet aan, ik verwacht andersom hetzelfde. Capiche? (niet op reageren, we gaan gewoon weer ontopic nu, en ontopic kan zowel positief over een aflevering zijn als negatief. meningen enzo. Je weet wel, die enge dingen)
En na, hij is eerder gecancelled, en dat is dan jaren later weer terug gedraaid.
En ondertussen bleef DrWho een cult item.

Disney is onderhevig aan de trend in de VS, en die keert zich af van DEI.

Dus dan hebben we in ieder geval niet meer de situatie waarin Martha geen DEI hire is, maar Gatwa wel...
  Admin woensdag 16 april 2025 @ 16:46:30 #245
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217385724
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:26 schreef Wantie het volgende:

En na, hij is eerder gecancelled, en dat is dan jaren later weer terug gedraaid.
Niet echt zoals jij schetst. Hij is gecanceld en daarna is geprobeerd met een film het nieuw leven in te blazen. Dat lukte ook al niet. Pas toen RTD het jaren later nog eens deed, op magistrale wijze, is het uiteindelijk gelukt. Helaas is RTD besmet geraakt met het Woke/DEI/hokjesafvinkvirus van de BBC, aangevuld met het schofferen van fans die zich daardoor steeds massaler van de serie afkeren.

quote:
En ondertussen bleef DrWho een cult item.
En Who tot aan (en deels tot en met) Capaldi is dat ook. Alles daarna is vergeetbare troep. Ik kan me geen enkele memorabele aflevering of scene bedenken sinds Jodie/Chibnall. Nul.

quote:
Disney is onderhevig aan de trend in de VS, en die keert zich af van DEI.
Dus dan hebben we in ieder geval niet meer de situatie waarin Martha geen DEI hire is, maar Gatwa wel...
Martha is gewoon een zwart personage. The Doctor is 60 jaar blank geweest en als je die opeens zwart maakt dan heeft dan maar één logische reden: DEI. Afvinken van hokjes dus. Prima als je als bedrijf denkt dat dat een solide businessmodel is, maar 9 van de 10 raceswap/genderswap films/series floppen. Logisch ook. Als je als kijker, neem even mezelf, al sinds begin jaren 80 Doctor Who kijk dan heb je daar een flinke tijdsinvestering en emotionele investering in zitten. Als daar dan overheen wordt gescheten en je wordt als long time fan ook nog eens verteld dat je irrelevant bent omdat je een white cis male racist/seksist bent dan keer je je langzaamaan af van het product. En als je dat als maker lang genoeg doet krijg je dus een keer het punt dat je op de laagste kijkcijfers OOIT zit. En dat punt is nu, in ieder geval tot de 19e als de 2e aflevering van het seizoen los gaat, want ik vermoed dat de kijkcijfers alleen maar verder gaan dalen.
En dan kun je natuurlijk doen alsof je de verschillen tussen Martha als eigen personage en de Doctor als Lore blank personage niet kent, maar dat is wel een erg doorzichtige poging tot trollen.

Gatwa was fantastisch in Sex Education (wat op zichzelf - op het laatste enorm woke-seizoen na - een van mijn all-time favoriete series is). Geen DEI hire, maar gewoon een zwart, gay personage. Heerlijk. Mijn favoriete personage zelfs. Maar the Doctor is geen homoseksuele zwarte man. Dat iets verzonnen is betekent niet dat mensen er geen binding mee hebben en er zich niet aan hechten natuurlijk, en het betekent zéker niet dat je dan elke verandering aan zo'n personage wenselijk vindt of accepteert. En voor degenen die vinden dat het allemaal geen zak uitmaakt; die hebben zich nog nooit verbonden gevoeld met een personage, en dat is eigenlijk heel sneu.
pi_217386048
Nou, Danny, je zorgt er in ieder geval voor dat ik geen zin meer heb hier het nieuwe seizoen te bespreken. Misschien dat hetzelfde wel voor meerdere mensen in die groepen van je geldt, dat het daarom zo stil is. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_217386257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:46 schreef Danny het volgende:

[..]
Niet echt zoals jij schetst. Hij is gecanceld en daarna is geprobeerd met een film het nieuw leven in te blazen. Dat lukte ook al niet. Pas toen RTD het jaren later nog eens deed, op magistrale wijze, is het uiteindelijk gelukt. Helaas is RTD besmet geraakt met het Woke/DEI/hokjesafvinkvirus van de BBC, aangevuld met het schofferen van fans die zich daardoor steeds massaler van de serie afkeren.
[..]
En Who tot aan (en deels tot en met) Capaldi is dat ook. Alles daarna is vergeetbare troep. Ik kan me geen enkele memorabele aflevering of scene bedenken sinds Jodie/Chibnall. Nul.
[..]
Martha is gewoon een zwart personage.
Na decennialang blanke companions.
Dan opeens komt Davis met een zwart vriendje van de companion en later is de companion zelf zwart.

Plus alle gay referenties en over hoe je zelf je identiteit bepaalt, etc..

Dat was er niet 'opeens', het was er vanaf het begin.

quote:
The Doctor is 60 jaar blank geweest en als je die opeens zwart maakt dan heeft dan maar één logische reden: DEI. Afvinken van hokjes dus. Prima als je als bedrijf denkt dat dat een solide businessmodel is, maar 9 van de 10 raceswap/genderswap films/series floppen. Logisch ook. Als je als kijker, neem even mezelf, al sinds begin jaren 80 Doctor Who kijk dan heb je daar een flinke tijdsinvestering en emotionele investering in zitten.
In de jaren tachtig flopte Dr Who zonder gender/ race swap.

En de kennelijke flop van Jody is toch vooral de kwaliteit van het schrijnwerk aan te rekenen en niet de actrice.

quote:
Als daar dan overheen wordt gescheten en je wordt als long time fan ook nog eens verteld dat je irrelevant bent omdat je een white cis male racist/seksist bent dan keer je je langzaamaan af van het product. En als je dat als maker lang genoeg doet krijg je dus een keer het punt dat je op de laagste kijkcijfers OOIT zit. En dat punt is nu, in ieder geval tot de 19e als de 2e aflevering van het seizoen los gaat, want ik vermoed dat de kijkcijfers alleen maar verder gaan dalen.
En dan kun je natuurlijk doen alsof je de verschillen tussen Martha als eigen personage en de Doctor als Lore blank personage niet kent, maar dat is wel een erg doorzichtige poging tot trollen.
Tja, Dr Who, een buitenaards wezen dat middels regeneratie diens uiterlijk en karakter kan veranderen.

Elke keer dat dat gebeurde was de achterban er kwaad over, en was de nieuwe doctor een schim vergeleken met de vorige.
Iedereen heeft een favoriete doctor waar alle Doctors die erna komen niet aan kunnen tippen.

We hebben blanke doctors in alle soorten en maten gezien. Op een gegeven moment is die koek wel op.

Nu komt er een verfrissende stap in de vorm van een zwarte doctor, en kennelijk is iedereen weer kwaad.
Er mag niet aan het karakter van De Doctor worden getornd.

Want de fan heeft emotioneel geïnvesteerd in in een blank mannelijk karakter?

quote:
Gatwa was fantastisch in Sex Education (wat op zichzelf - op het laatste enorm woke-seizoen na - een van mijn all-time favoriete series is). Geen DEI hire, maar gewoon een zwart, gay personage. Heerlijk. Mijn favoriete personage zelfs. Maar the Doctor is geen homoseksuele zwarte man. Dat iets verzonnen is betekent niet dat mensen er geen binding mee hebben en er zich niet aan hechten natuurlijk, en het betekent zéker niet dat je dan elke verandering aan zo'n personage wenselijk vindt of accepteert. En voor degenen die vinden dat het allemaal geen zak uitmaakt; die hebben zich nog nooit verbonden gevoeld met een personage, en dat is eigenlijk heel sneu.
Je kunt je afvragen of Gatwa in Sex Education geen DEI hire was.
Neelie Smith Kroes was er vroeger trots op dat ze een DEI hire was (alhoewel dat woord toen nog niet bestond).

Ik sluit niet uit dat de makers omwille van DEI een zwarte homo hebben gecast.

Wat Doctor Who betreft: het is een verzonnen personage dat altijd de grenzen heeft opgezocht.
Waarom zou dat beperkt moeten blijven tot 1 ras, geslacht en geaardheid?

Al bij Matt Smith werd duidelijk dat de doctor ook tot een vrouw kon regenereren.
pi_217387896
Dit is een recensent die ik waardeer:

Bekijk deze YouTube-video
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 09:16:42 #249
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217391079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:55 schreef Wantie het volgende:

Na decennialang blanke companions.
Dan opeens komt Davis met een zwart vriendje van de companion en later is de companion zelf zwart.
Ja, en? Zijn compleet nieuwe personages. Zou Rose de companion zijn en die zou later opeens door een zwarte vrouw gespeeld worden zou dat wel vreemd zijn, gezien het personage blank is. Snap je nou werkelijk dat verschil niet of doe je je nou doelbewust dom voor?

quote:
Plus alle gay referenties en over hoe je zelf je identiteit bepaalt, etc..
Die kwamen er pas echt vanaf jodie in woke-preekvorm.

quote:
Dat was er niet 'opeens', het was er vanaf het begin.
Het verschil tussen 'laat de kijker zelf nadenken' en 'we vertellen de kijker precies wat ze moeten denken' ontgaat je blijkbaar ook. Opmerkelijk.

quote:
In de jaren tachtig flopte Dr Who zonder gender/ race swap.
En nu met en gezien de reacties van de mensen die zijn gestopt met kijken is dat dit keer een combinatie van woke, dei en - dientengevolge - slechte scripts die niet gemaakt zijn vanuit het oogpunt van vermaak icm een stukje subtiele educatie, maar meer vanuit gender-ideologie, identity politics en activisme.

quote:
En de kennelijke flop van Jody is toch vooral de kwaliteit van het schrijnwerk aan te rekenen en niet de actrice.
Beide. De scripts waren abominabel, maar Jodie zelf - in andere projecten zoals Broadchurch e.d. een uitstekende actrice - was in die rol ook gewoon schijtirritant. Dat is mijn mening en die van heel veel anderen.

quote:
Tja, Dr Who, een buitenaards wezen dat middels regeneratie diens uiterlijk en karakter kan veranderen.
Ja, die dooddoener kennen we. Die wordt inderdaad gebruikt om iets kroms recht te lullen, maar uiteindelijk slaat het natuurlijk nergens op. 60 jaar lang gewoon een blanke kerel en dan opeens achter elkaar een vrouw en een homoneger. En dan nog even retconnen dat de Doctor vóór seizoen 1 een of ander aziatisch meisje was en daarvoor nog een hele rits meisjes en mensen met een kleurtje, en niet eens Gallifreyan. Kom op :')

quote:
Elke keer dat dat gebeurde was de achterban er kwaad over, en was de nieuwe doctor een schim vergeleken met de vorige.
Ja logisch dat je een nieuwe acteur vergelijkt met voorgaande. Doet iedereen. Ook jij.

[quote[Iedereen heeft een favoriete doctor waar alle Doctors die erna komen niet aan kunnen tippen.[/quote]
En die ervoor waren.

quote:
We hebben blanke doctors in alle soorten en maten gezien. Op een gegeven moment is die koek wel op.
Omdat?

quote:
Nu komt er een verfrissende stap in de vorm van een zwarte doctor, en kennelijk is iedereen weer kwaad.
Jij noemt het verfrissend. Ik wens je er nog 6 afleveringen veel plezier mee. Daarna is de koek op met Ncuti.

quote:
Er mag niet aan het karakter van De Doctor worden getornd.
Het karakter wel. Dat verandert met elke regeneratie. Race-swapping en gender-swapping is een ander verhaal. Dat wordt andersom niet geaccepteerd (een blanke shaft? of stel even dat we Martha laten terugkomen en ze is opeens een blanke lesbienne met een handicap?) en van blank naar kleurtje ook niet.

quote:
Want de fan heeft emotioneel geïnvesteerd in in een blank mannelijk karakter?
Jup.

quote:
Je kunt je afvragen of Gatwa in Sex Education geen DEI hire was.
Nee, ik kan me dat niet afvragen, simpelweg omdat ik enig gezond verstand heb.

quote:
Neelie Smith Kroes was er vroeger trots op dat ze een DEI hire was (alhoewel dat woord toen nog niet bestond).
Boeiend. Totaal irrelevant, maar bedankt voor deze geweldige informatie :')

quote:
Ik sluit niet uit dat de makers omwille van DEI een zwarte homo hebben gecast.
ok ^O^

quote:
Wat Doctor Who betreft: het is een verzonnen personage dat altijd de grenzen heeft opgezocht.
Waarom zou dat beperkt moeten blijven tot 1 ras, geslacht en geaardheid?
Vraag het de 8 miljoen fans die gestopt zijn met kijken. Ik vermoed dat het te maken heeft met de totaal andere sfeer en dynamiek die de serie krijgt als je de hoofdpersoon een ander geslacht of ras of geaardheid geeft.

quote:
Al bij Matt Smith werd duidelijk dat de doctor ook tot een vrouw kon regenereren.
Dat iets kan betekent niet dat het ook moet en al helemaal niet dat het verstandig is om een serie dermate drastisch te veranderen. Het is namelijk onvermijdelijk dat je daarmee een groot deel van de fanbase verliest. Zoals is gebleken.
Kun je het mee eens zijn of niet, dat is allemaal prima, maar de cijfers liggen er en de reacties van mensen die zijn afgehaakt zijn er vrij eenduidig in. Ook als jij heel hard roept dat het komt door allebehalve waar het werkelijk door komt.
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 09:23:52 #250
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217391109
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:41 schreef Wantie het volgende:
Dit is een recensent die ik waardeer:

Ik vind deze beter:
enz enz enz enz

Maar knap dat je nog een redelijk positieve review hebt kunnen vinden _O_
En oprecht fijn voor de mensen die Doctor Who in de huidige vorm helemaal geweldig vinden. Oprecht. Ik zou willen dat ik er nog steeds zo van genoot als tot aan Capaldi (die ik ook niet geweldig vond overigens)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')