abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 april 2025 @ 10:48:45 #251
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217391706
Hoewel ik Chibnall/Whittaker echt verschrikkelijk vond, en The Timeless Child retcon belachelijk vind, zie ik toch echt weer een enorme verbetering in schrijfwerk en redelijke pogingen van RTD en Moffat om het oude bekende Doctor Who gevoel weer terug te brengen. Ik vond het een gemiddelde aflevering, geen bagger, geen hoogvlieger, maar wel typisch Who.
Vorig seizoen had enorme uitblinkers (maar vond de afwikkeling van het seizoen maar mwah).

En het gezeur over DEI en Woke begin ik wel een beetje zat te worden. Dit is niet Disney's Sneeuwwitje flop, waar het verhaal ondergeschikt is aan een eventuele agenda. Nee, in mijn optiek is het tij hier gekeerd en is het andersom. Het verhaal is het belangrijkste. Eventuele boodschappen over inclusiviteit zijn misschien dan wel aanwezig (dat waren ze vaak genoeg in het verleden), maar voeren niet meer de boventoon.

Wat er wel gaande is, is dat een gedeelte van de kijkers gevoeliger is geworden voor wat ze DEI en woke noemen, en dat bijna als een rode lap op ze werkt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 10:58:04 #252
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217391776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:

En het gezeur over DEI en Woke begin ik wel een beetje zat te worden.
Ik ben DEI en Woke ook wel zat...

quote:
Dit is niet Disney's Sneeuwwitje flop, waar het verhaal ondergeschikt is aan een eventuele agenda. Nee, in mijn optiek is het tij hier gekeerd en is het andersom. Het verhaal is het belangrijkste. Eventuele boodschappen over inclusiviteit zijn misschien dan wel aanwezig (dat waren ze vaak genoeg in het verleden), maar voeren niet meer de boventoon.
Minder dan voorheen wellicht, maar het bashen op de kijkers is er nog, en het white cis man bad evengoed. Persoonlijk haal ik er weinig lol uit om geschoffeerd te worden.

quote:
Wat er wel gaande is, is dat een gedeelte van de kijkers gevoeliger is geworden voor wat ze DEI en woke noemen, en dat bijna als een rode lap op ze werkt.
Jouw interpretatie is daarin anders dan de mijne. Wat in mijn ogen gaande is is een kleine groep mensen die elke vorm van kritiek wegwuiven omdat ze zich wel prima voelen bij DEI (discriminatie), mannenhaat, heterofobie etc. Maar goed, twee verschillende perspectieven en da's wmb helemaal prima.

Welke memorabele epic scenes heb je de afgelopen jodie en ncuti episodes zoal gehad die kunnen tippen aan voorgaande regeneraties? Ik tot nu toe namelijk nul, terwijl ik er pre-jodie zo tien kan opnoemen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 17 april 2025 @ 12:35:58 #253
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_217392489
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:58 schreef Danny het volgende:
Persoonlijk haal ik er weinig lol uit om geschoffeerd te worden.

Maar je klaagt er wel flink over en daar mag blijkjbaar niks over gezegd worden.. ik niet in elk geval
[quote]
[..]
quote:
Verder mag je je persoonlijke commentaar voor je houden. Ik val jou niet aan, ik verwacht andersom hetzelfde. Capiche? (niet op reageren, we gaan gewoon weer ontopic nu, en ontopic kan zowel positief over een aflevering zijn als negatief. meningen enzo. Je weet wel, die enge dingen)
Door al dat geklaag worden series die mensen leuk vinden gecanceled
En er wordt al geklaagd voor men uberhaupt het resultaat heeft gezien.
Ik neem aan dat jij Snowwhite nog niet hebt gezien maar je hebt er wel een heel sterke mening over gevormd.
Is dat dan je eigen mening of zijn het die van anderen?

Bij de aankondiging van Assassin's Creed Shadows werd er ook meteen geklaagd dat een zwarte man een samurai was, gaat alleen wel om historische feiten (Yasuke heeft echt bestaan, daar zijn genoeg documenten van. (in diezelde periode was er ook een Nederlandse samurai, Yayosu.(Jan Joosten van Lodenstein)

Het zijn ook allemaal verhalen, sprookjes, fictie, speelt zich af in alternatieve universa.
In verhalen kan alles gebeuren, je gaat toch ook niet boos worden omdat er een draak in het verhaal voorkomt?
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 13:07:38 #254
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217392682
quote:
11s.gif Op donderdag 17 april 2025 12:35 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Maar je klaagt er wel flink over en daar mag blijkjbaar niks over gezegd worden.. ik niet in elk geval
Je doelt op het op de persoon spelen in plaats van gewoon argumenteren. Dat mag niet inderdaad. Er zal iets meer moeite in reacties moeten worden gestoken dan louter je discussiepartner direct afkatten. En dat is het laatste dat we erover zeggen, want offtopic gaan doen we OOK al niet op FOK!, zoals je al vele jaren bekend is.

quote:
Door al dat geklaag worden series die mensen leuk vinden gecanceled
Zoals Zwarte Piet? Vuurwerk? Ja zou kunnen. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal meningen over films en series en die mogen ze natuurlijk gewoon uiten.

quote:
En er wordt al geklaagd voor men uberhaupt het resultaat heeft gezien.
Ik heb tot nu toe elke aflevering van Doctor Who gezien, inclusief ALLES van Classic Who dat bewaard is gebleven EN de niet bewaarde afleveringen als setfoto's met de oorspronkelijke audio. Dus ik zie niet in waar *ik* dat zou doen, dus ik zal me hier niet aangesproken voelen.

quote:
Ik neem aan dat jij Snowwhite nog niet hebt gezien
Ik heb Rachel Zegler in meerdere films gezien en ze irriteert me mateloos, dus daar ga ik niet vrijwillig naar kijken. Dat klopt.

quote:
maar je hebt er wel een heel sterke mening over gevormd.
Niet over de film zelf. Wel over de gemaakte keuzes mbt verhaallijn (die is gewoon te vinden namelijk) en casting.

quote:
Is dat dan je eigen mening of zijn het die van anderen?
Mijn mening over Zegler, over dat je voor Sneeuwwitje een BLANKE actrice moet inhuren, over hoe creepy de kabouters eruit zien en over hoe debiel die groep 'bandieten uit het bos' zijn heb ik zelf mijn mening gevormd. Ik heb de meningen van anderen wel gezien ook hoor, zowel de handvol positieve meningen als de vele miljoenen negatieve, maar de mening zelf is gebaseerd op wat ik heb gezien van Zegler en de trailers (die toch zijn bedoeld om mensen te laten bepalen of ze een film wel of niet willen zien - en er dus een mening over te vormen).

quote:
Bij de aankondiging van Assassin's Creed Shadows werd er ook meteen geklaagd dat een zwarte man een samurai was, gaat alleen wel om historische feiten (Yasuke heeft echt bestaan, daar zijn genoeg documenten van. (in diezelde periode was er ook een Nederlandse samurai, Yayosu.(Jan Joosten van Lodenstein)
Interessante random trivia ^O^

quote:
Het zijn ook allemaal verhalen, sprookjes, fictie, speelt zich af in alternatieve universa.
In verhalen kan alles gebeuren, je gaat toch ook niet boos worden omdat er een draak in het verhaal voorkomt?
Hangt van het verhaal af. Als ze de tien geboden remaken en er zit opeens een draak in zou ik dat vrij vreemd vinden. Als ze Shaft herverfilmen en Shaft is blank zou ik daar ook wel wat van vinden dat verre van positief is.
Jij blijkbaar niet, en dat is ook prima. Ieder z'n ding.
  donderdag 17 april 2025 @ 13:37:54 #255
45 SiGNe
pi_217392882
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 13:07 schreef Danny het volgende:

[..]
Je doelt op het op de persoon spelen in plaats van gewoon argumenteren. Dat mag niet inderdaad. Er zal iets meer moeite in reacties moeten worden gestoken dan louter je discussiepartner direct afkatten. En dat is het laatste dat we erover zeggen, want offtopic gaan doen we OOK al niet op FOK!, zoals je al vele jaren bekend is.
[..]
Zoals Zwarte Piet? Vuurwerk? Ja zou kunnen. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal meningen over films en series en die mogen ze natuurlijk gewoon uiten.
[..]
Ik heb tot nu toe elke aflevering van Doctor Who gezien, inclusief ALLES van Classic Who dat bewaard is gebleven EN de niet bewaarde afleveringen als setfoto's met de oorspronkelijke audio. Dus ik zie niet in waar *ik* dat zou doen, dus ik zal me hier niet aangesproken voelen.
[..]
Ik heb Rachel Zegler in meerdere films gezien en ze irriteert me mateloos, dus daar ga ik niet vrijwillig naar kijken. Dat klopt.
[..]
Niet over de film zelf. Wel over de gemaakte keuzes mbt verhaallijn (die is gewoon te vinden namelijk) en casting.
[..]
Mijn mening over Zegler, over dat je voor Sneeuwwitje een BLANKE actrice moet inhuren, over hoe creepy de kabouters eruit zien en over hoe debiel die groep 'bandieten uit het bos' zijn heb ik zelf mijn mening gevormd. Ik heb de meningen van anderen wel gezien ook hoor, zowel de handvol positieve meningen als de vele miljoenen negatieve, maar de mening zelf is gebaseerd op wat ik heb gezien van Zegler en de trailers (die toch zijn bedoeld om mensen te laten bepalen of ze een film wel of niet willen zien - en er dus een mening over te vormen).
[..]
Interessante random trivia ^O^
[..]
Hangt van het verhaal af. Als ze de tien geboden remaken en er zit opeens een draak in zou ik dat vrij vreemd vinden. Als ze Shaft herverfilmen en Shaft is blank zou ik daar ook wel wat van vinden dat verre van positief is.
Jij blijkbaar niet, en dat is ook prima. Ieder z'n ding.
Dingen veranderen, tradities ook.
De wereld is ook niet alleen zwart en wit, het is juist de diversiteit die het mooi maakt.

Ik vermaak me altijd prima met Doctor Who, al heb ik het laatste seizoen met Jodie Whitaker overgeslagen.
Die hele verhaallijn begreep ik niet goed, dat met de Flux.
Maar vond het wel leuk om The Fugitive Doctor (Jo Martin) te zien, maar dat verhaal met dat zij de echte eerste doctor zou zijn accepteer ik niet.
Of men zou dat beter uit moeten leggen.

Gatwa vind ik een prima doctor, goede acteur ook, enthousiast (maar dat waren Tennant en Smith ook)
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 15:56:00 #256
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217393613
quote:
11s.gif Op donderdag 17 april 2025 13:37 schreef SiGNe het volgende:

Dingen veranderen, tradities ook.
En soms zijn dat compleet onnodige veranderingen, of - door de massa - ongewenste veranderingen. Zoals de term moeder vervangen door 'persoon waaruit het kind is geboren'. Of het toevoegen van 7 miljoen miljard genders. Niet elke verandering is perse een verbetering. Voorbeelden te over.

quote:
De wereld is ook niet alleen zwart en wit, het is juist de diversiteit die het mooi maakt.
Klopt, maar je hoeft niet alles geforceerd divers te maken. Een film met een vriendengroepje waarin iedereen blank is is tegenwoordig ondenkbaar, maar in werkelijkheid komt dat natuurlijk gewoon voor, dus waarom niet in een film? En ALS je iets dan divers maakt, maak het dan nieuw. Verzin nieuwe personages en ga niet oude, bekende en geliefde personages race/genderswappen of opeens homo maken. Dat is veel te makkelijk, het is niet meer dan proberen te scoren en het doet degenen die zo'n 'afdankrol' krijgen geen eer aan. Die worden vrijwel altijd gezien als DEI-hire, terwijl dat bij nieuwe rollen niet het geval is en nooit is geweest. Zat films en series met zwarte of aziatische personages die NIET 'woke' zijn.

quote:
Ik vermaak me altijd prima met Doctor Who, al heb ik het laatste seizoen met Jodie Whitaker overgeslagen.
Ik vermaakte me altijd prima, tot aan Capaldi. Toen vermaakte ik me nog maar redelijk. In het laatste seizoen, toen de BBC DEI-regels gingen gelden en er verplicht een anti-blanke-hetero-man narratief in de serie werd gepropt was het vermaak wel redelijk weg. Toen Jodie werd aangekondigd was ik gematigd positief (kun je gewoon teruglezen), tot bleek dat ik haar gemaakte gekke bekken gewoonweg niet trok en de afleveringen vooral bestonden uit woke-preken en het retconnen van 60 jaar Doctor Who met woke-narratief en geforceerde diversiteit. En toen kwam RTD terug en was ik SUPERpositief (kun je gewoon teruglezen), want die had Doctor Who al eerder gered. Ik ken zijn andere werk en series, waaronder series over homoseksualiteit/aids etc, echt prima uitstekende series, dus het is niet dat ik iets tegen homopersonages, vrouwen in hoofdrollen of acteurs met een kleurtje heb ofzo, maar het begon alweer met woke gelul en dat is alleen nog maar meer geworden. Mannen zijn incels, mannen zijn slecht, vooral als het blanke heteromannen zijn en blablabla bladieblabla :r

quote:
Die hele verhaallijn begreep ik niet goed, dat met de Flux.
Maar vond het wel leuk om The Fugitive Doctor (Jo Martin) te zien
Jo Martin commandeerde in 3 scenes de hele aflevering en was met gemak het (enige) hoogtepunt van heel de Jodie/Chibnall era.

quote:
maar dat verhaal met dat zij de echte eerste doctor zou zijn accepteer ik niet.
Of men zou dat beter uit moeten leggen.
Niemand accepteert dat, op een groep medewokemensen na. Vandaar dat fans die Doctor Who terugkijken OF alleen Jodie overslaan OF gewoon stoppen na Capaldi.
Vooralsnog zal dat laatste mijn manier zijn om Doctor Who te herkijken. Stoppen na Capaldi. Daarna was de magie compleet weg imho.

quote:
Gatwa vind ik een prima doctor, goede acteur ook, enthousiast (maar dat waren Tennant en Smith ook)
Goeie acteur? ja. Leuke gast? zeker. Geweldig in Sex Education? No doubt. Een prima Doctor? Nee. Voor mij niet. Jammer, want ik had hoge verwachtingen. Maar ja, die had ik voor Jodie ook.
pi_217393749
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 09:23 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik vind deze beter:
Bekijk deze YouTube-video
enz enz enz enz

Maar knap dat je nog een redelijk positieve review hebt kunnen vinden _O_
En oprecht fijn voor de mensen die Doctor Who in de huidige vorm helemaal geweldig vinden. Oprecht. Ik zou willen dat ik er nog steeds zo van genoot als tot aan Capaldi (die ik ook niet geweldig vond overigens)
Tja, als jij jezelf met negativiteit wilt voeden. .

Dat verklaart wel je tirades richting het huidige seizoen.

Ik zoek dat soort gif niet op
Ik kijk voor mijn plezier naar televisieseries, en als ik er op uit gekeken raak, dan ga ik wel wat anders kijken.

Harbo kan heel kritisch zijn, maar hij komt wèl altijd met een gebalanceerde recensie, waarbij ook de goede punten aan bod komen.

WhoCulture waardeer ik ook.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Admin donderdag 17 april 2025 @ 16:33:09 #258
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217393821
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, als jij jezelf met negativiteit wilt voeden. .

Dat verklaart wel je tirades richting het huidige seizoen.

Ik zoek dat soort gif niet op
Ik kijk voor mijn plezier naar televisieseries, en als ik er op uit gekeken raak, dan ga ik wel wat anders kijken.

Harbo kan heel kritisch zijn, maar hij komt wèl altijd met een gebalanceerde recensie, waarbij ook de goede punten aan bod komen.

WhoCulture waardeer ik ook.
Tja, ieder z'n bubbel. Ik kijk echter naar alle reviews, goed en slecht. Wel nadat ik zelf een mening heb gevormd overigens. Mijn mening komt echter meer overeen met die van de mensen in mijn filmpjes.
Het feit dat jij zo makkelijk denkt 'als ik het niet meer leuk vind kijk ik niet meer' geeft voor mij aan dat je weinig tot geen echte binding hebt met de serie. Dan kun je er ook veel nuchterder in staan inderdaad.
pi_217394115
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:33 schreef Danny het volgende:

[..]
Tja, ieder z'n bubbel. Ik kijk echter naar alle reviews, goed en slecht. Wel nadat ik zelf een mening heb gevormd overigens. Mijn mening komt echter meer overeen met die van de mensen in mijn filmpjes.
Het feit dat jij zo makkelijk denkt 'als ik het niet meer leuk vind kijk ik niet meer' geeft voor mij aan dat je weinig tot geen echte binding hebt met de serie. Dan kun je er ook veel nuchterder in staan inderdaad.
Tja, geen binding met de serie terwijl ik er al sinds Tom Baker met plezier naar kijk en via een inhaalslag alles vanaf de allereerste episode van De Who heb gezien...

Ik heb in ieder geval geen giftige binding met de show.
Dan was ik allang gestopt met kijken.
pi_217394321
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:33 schreef Danny het volgende:

[..]
Maar het houdt toch ook ergens op?

Ik ben bij Jodie Whittaker meermaals afgehaakt, de afleveringen waren stuk minder goed geschreven de companions die konden me niet boeien etc. Dan ga ik me zelf verder niet pijnigen daarmee.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 april 2025 @ 18:56:35 #261
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217394888
Je vroeg nog naar memorabele afleveringen na Capaldi.
Nou, met betrekking tot Jodie Whittaker kan ik je de hand schudden: geen!

Gatwa's dokter
- Church on Ruby Road vond ik een prima binnenkomer
- Space Babies was verschrikkelijk!
- Devil's Chord was mwah, niet echt boeiend
- Boom was een solid Doctor Who aflevering, maar niet memorabel
- 73 Yards, dit was de beste aflevering van vorig seizoen, en in mijn ogen absoluut memorabel! Al was die ook verwarrend.
- Dot and Bubble, prima aflevering, goede twist ook
- Rogue, beetje fan-service voor de Bridgerton liefhebbers, maar prima aflevering. Hoop dat er nog een staartje komt mbt Rogue in aankomend seizoen.
- The Legend of Ruby Sunday/Empire of Death, de eerste van de 2-parter ging nog wel. Maar de laatste vond ik qua afwikkeling zwak. Dat zovelen stierven gaf duidelijk aan dat er een Deus Ex Machina of iets dergelijks zou komen, en de link tussen het verslaan van Sutekh en het raadsel van de moeder van Ruby was alles behalve bevredigend
- Joy to the World, een prima kerstspecial. Vermaakte ik me prima mee. Van de specials beetje in de middenmoot

73 Yards en Rogue waren de uitblinkers van het seizoen.
Hele seizoen in ogenschouw nemend zie ik een poging van RTD om de feels terug te krijgen, en lukt het dat maar half. Niettemin een verademing na Chibnall.

WhoCulture is inderdaad ook wat ik volg.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_217395087
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Je vroeg nog naar memorabele afleveringen na Capaldi.
Nou, met betrekking tot Jodie Whittaker kan ik je de hand schudden: geen!

Gatwa's dokter
- Church on Ruby Road vond ik een prima binnenkomer
- Space Babies was verschrikkelijk!
- Devil's Chord was mwah, niet echt boeiend
- Boom was een solid Doctor Who aflevering, maar niet memorabel
- 73 Yards, dit was de beste aflevering van vorig seizoen, en in mijn ogen absoluut memorabel! Al was die ook verwarrend.
- Dot and Bubble, prima aflevering, goede twist ook
- Rogue, beetje fan-service voor de Bridgerton liefhebbers, maar prima aflevering. Hoop dat er nog een staartje komt mbt Rogue in aankomend seizoen.
- The Legend of Ruby Sunday/Empire of Death, de eerste van de 2-parter ging nog wel. Maar de laatste vond ik qua afwikkeling zwak. Dat zovelen stierven gaf duidelijk aan dat er een Deus Ex Machina of iets dergelijks zou komen, en de link tussen het verslaan van Sutekh en het raadsel van de moeder van Ruby was alles behalve bevredigend
- Joy to the World, een prima kerstspecial. Vermaakte ik me prima mee. Van de specials beetje in de middenmoot

73 Yards en Rogue waren de uitblinkers van het seizoen.
Hele seizoen in ogenschouw nemend zie ik een poging van RTD om de feels terug te krijgen, en lukt het dat maar half. Niettemin een verademing na Chibnall.

WhoCulture is inderdaad ook wat ik volg.
Devils Chord vond ik geweldig, verder kan ik me goed in je lijstje vinden.

Ik ben benieuwd wat dit seizoen ons brengt.
Robot Revolution is volgens insiders die het hele seizoen al hebben gezien de meest zwakke aflevering.
Dat voorspelt veel goeds voor de overige 7 afleveringen.

Verder heb ik als kritiekpunt dat het te weinig afleveringen zijn en te kort.
Dat gaat ten koste van de verhaalontwikkeling.
En het lijkt me lastiger om publiek aan je te binden.

Toen Dr Who met Tennant op Syfy was had je echt een overkill aan DrWho, met al die nieuwe afleveringen en herhalingen.
Nu heb je een jaar niets (kerst uitgezonderd), dan 8 weken 1 aflevering en dan weer zeker een jaar niets.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 april 2025 @ 19:27:05 #263
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217395229
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verder heb ik als kritiekpunt dat het te weinig afleveringen zijn en te kort.
Dat gaat ten koste van de verhaalontwikkeling.
En het lijkt me lastiger om publiek aan je te binden.

Toen Dr Who met Tennant op Syfy was had je echt een overkill aan DrWho, met al die nieuwe afleveringen en herhalingen.
Nu heb je een jaar niets (kerst uitgezonderd), dan 8 weken 1 aflevering en dan weer zeker een jaar niets.
Helemaal mee eens. Een seizoen van 8 aflevering is echt te kort!
  zaterdag 19 april 2025 @ 20:14:55 #264
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_217414016
dat was een leuke aflevering
maar het is geen blink :+

[ Bericht 97% gewijzigd door wdn op 19-04-2025 21:01:41 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:03:27 #265
45 SiGNe
pi_217415161
Begon een beetje tam maar die whoception was erg grappig :D
pi_217415365
Voelde wel even een rilling toen ik die giggle weer hoorde. Echt toffe aflevering.
pi_217415429
Ja, toffe aflevering.

Echter geen Blink inderdaad.
Gatwa eat your hart out.
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:33:06 #268
47102 Elvi
miemkwien
pi_217415527
Echt? Vinden jullie dit een goede aflevering??

Ik was hoopvol met dat lachje maar mijn god wat kut. Ik wil nooit meer iemand horen klagen over de 13de doctor na dit :')
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:41:50 #269
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_217415627
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 22:33 schreef Elvi het volgende:
Echt? Vinden jullie dit een goede aflevering??

Ik was hoopvol met dat lachje maar mijn god wat kut. Ik wil nooit meer iemand horen klagen over de 13de doctor na dit :')
In verhouding tot de afleveringen met deze en de vorige 2 doctors ... ja :)

Zelfs de slechtste van Ecclestone, Tennant, of Smith is beter dan dit :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_217415698

Alleen maar lovende commentaren _O_

WhoCulture is ook blij :Y

[ Bericht 33% gewijzigd door Wantie op 19-04-2025 23:50:23 ]
pi_217416736
Nu alleen nog even afwachten of sommige users hier het stukje over rassensegregatie in het zuiden van de VS in 1952 niet 'te woke' vonden...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2025 06:08:10 ]
  Admin maandag 21 april 2025 @ 08:47:46 #272
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217427974
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 06:07 schreef Nielsch het volgende:
Nu alleen nog even afwachten of sommige users hier het stukje over rassensegregatie in het zuiden van de VS in 1952 niet 'te woke' vonden...
Neuh. Het is voor velen nog steeds niet duidelijk wat er met 'woke' bedoeld wordt en dus denken ze dat het met huidskleur ofzo te maken heeft. Maar goed, deze aflevering an sich was niet woke en ik heb ook geen woke narrative gehoord of gezien.
Was hij goed? Nee. Ik had het gevoel naar nickelodeon te kijken. Een gevoel dat ik ook al had met die aflevering met die babies vorig seizoen. O, en de Doctor jankte natuurlijk weer, want dat is zijn gimmick ofzo :O

Anyway, vijfje voor de moeite omdat de aflevering alsnog veel beter was dan die van vorige week. Maar ja, veel slechter was ook lastig. Dat kan alleen de Jodie/Chibnall combi.
pi_217428358
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 06:07 schreef Nielsch het volgende:
Woke betekent opeens weer iets anders.
  Admin maandag 21 april 2025 @ 13:13:58 #274
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217429798
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 09:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Woke betekent opeens weer iets anders.
ik blijf het hilarisch vinden dat er nog steeds mensen zijn die niet snappen wat het verschil is (of doen alsof) en dan doen alsof het steeds verandert ofzo. Schattig :D (al snap ik dat het uit een soort 'verhevenheid' is, maar het blijft aandoenlijk)

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 21-04-2025 13:22:54 ]
pi_217430466
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 13:13 schreef Danny het volgende:

[..]
ik blijf het hilarisch vinden dat er nog steeds mensen zijn die niet snappen wat het verschil is (of doen alsof) en dan doen alsof het steeds verandert ofzo. Schattig :D (al snap ik dat het uit een soort 'verhevenheid' is, maar het blijft aandoenlijk)
Het verschil tussen woke en woke?

[ Bericht 6% gewijzigd door Wantie op 21-04-2025 15:47:16 ]
  Admin maandag 21 april 2025 @ 16:14:37 #276
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217431137
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 14:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het verschil tussen woke en woke?

Het verschil tussen wat mensen die iets woke noemen en wat jij DENKT dat woke is is schijnbaar oneindig groot
pi_217431284
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 16:14 schreef Danny het volgende:

[..]
Het verschil tussen wat mensen die iets woke noemen en wat jij DENKT dat woke is is schijnbaar oneindig groot
Ik ben benieuwd, wat denk ik volgens jou wat Woke?
  Admin maandag 21 april 2025 @ 17:32:04 #278
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217431605
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 16:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd, wat denk ik volgens jou wat Woke?
Alles wat een kleurtje heeft of daarover gaat, alles wat lhbtqiaa++ is of daarover gaat, alles wat vrouw is of daarover gaat , alles wat minderheid is of daarover gaat en alles wat links is of daarover gaat.

Vergeet ik nog iets?
pi_217431785
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 17:32 schreef Danny het volgende:

[..]
Alles wat een kleurtje heeft of daarover gaat, alles wat lhbtqiaa++ is of daarover gaat, alles wat vrouw is of daarover gaat , alles wat minderheid is of daarover gaat en alles wat links is of daarover gaat.

Vergeet ik nog iets?
Jazeker.
Woke betekent in beginsel wakker zijn voor raciaal onrecht, en tegenwoordig ook onrecht die andere minderheden wordt aangedaan.
  maandag 21 april 2025 @ 18:42:03 #280
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217432276
Woke is een term die mensen graag gebruiken om aan te geven dat ze de veranderingen niet aankunnen en daarom gaan klagen dat iets te woke is.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  Admin maandag 21 april 2025 @ 19:53:06 #281
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217433311
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 17:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jazeker.
Woke betekent in beginsel wakker zijn voor raciaal onrecht, en tegenwoordig ook onrecht die andere minderheden wordt aangedaan.
Jup, alleen is dat niet de betekenis in de context van het 'woke' noemen van een film of serie. Stiekem snap je dat natuurlijk best, zelfs al speel je van niet.
  Admin maandag 21 april 2025 @ 19:55:03 #282
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217433340
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 18:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Woke is een term die mensen graag gebruiken om aan te geven dat ze de veranderingen niet aankunnen en daarom gaan klagen dat iets te woke is.
Dat roepen eigenlijk alleen mensen die er een kick van krijgen anderen te denigreren om zichzelf beter te voelen. Of mensen die niet de mentale capaciteit bezitten om de nuances te begrijpen. Maar goed, dat soort mensen moet er ook zijn.
  maandag 21 april 2025 @ 19:58:57 #283
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217433420
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 19:55 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat roepen eigenlijk alleen mensen die er een kick van krijgen anderen te denigreren om zichzelf beter te voelen. Of mensen die niet de mentale capaciteit bezitten om de nuances te begrijpen. Maar goed, dat soort mensen moet er ook zijn.
Wat jij woke noemt, noem ik gewoon.

Daarnaast zie ik weinig "woke" in Doctor Who
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 21 april 2025 @ 20:00:15 #284
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217433454
quote:

[..]
Ik zal hier vast een ban voor krijgen en dat is helemaal prima verder maar de enige die ik hier constant denigrerend zie doen ben je toch echt zelf.
In elk topic waar ik je zie posten gaat het, compleet buiten de context, alleen nog maar over woke dit, woke dat en hoe het je hele leven verpest. In het dagelijks leven kom ik ‘woke’ amper tegen, volgens mij moet je dan in een hele negatieve bubbel zitten ergens en ik maak me oprecht een beetje zorgen om je
  Admin maandag 21 april 2025 @ 20:10:19 #285
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217433737
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 19:58 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Wat jij woke noemt, noem ik gewoon.
Dat is echt super fijn voor je ^O^

quote:
Daarnaast zie ik weinig "woke" in Doctor Who
Mooi toch? Met jou nog een paar anderen. Gelukkig kunnen mensen dingen anders zien. Sommigen vinden dat eng of raar, maar dit soort ongeforceerde diversiteit is prima.
  Admin maandag 21 april 2025 @ 20:17:22 #286
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217433860
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 20:00 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik zal hier vast een ban voor krijgen en dat is helemaal prima verder maar de enige die ik hier constant denigrerend zie doen ben je toch echt zelf.
In elk topic waar ik je zie posten gaat het, compleet buiten de context, alleen nog maar over woke dit, woke dat en hoe het je hele leven verpest. In het dagelijks leven kom ik ‘woke’ amper tegen, volgens mij moet je dan in een hele negatieve bubbel zitten ergens en ik maak me oprecht een beetje zorgen om je
Dank je. Hoeft niet hoor. Net als jij hier gewoon post wat je denkt en vindt doe ik dat ook. Het verschil is dat ik geen moeite heb met meningen. Ook niet met woke films of series overigens. Die floppen vanzelf. Het kan me allemaal werkelijk niet minder boeien, wat ook de reden is dat ik niet meer voor snowflakes op mn tenen ga lopen omdat ze niet meningfobie hebben. Ik zeg gewoon wat ik denk. Dat is resultaat van een bepaalde geurtenis. Die heeft me in laten zien dat dit allemaal totaal insignificant is. Dus ja, ik klaag, maar nee, ik lig er totaal niet wakker van. Je 'zorgen' daarover zijn dus totaal niet nodig.
pi_217433900
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 19:53 schreef Danny het volgende:

[..]
Jup, alleen is dat niet de betekenis in de context van het 'woke' noemen van een film of serie. Stiekem snap je dat natuurlijk best, zelfs al speel je van niet.
Klopt, dat valt onder deze definitie:

quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 18:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Oftewel oneigenlijk gebruik van de term.
pi_217433932
quote:

[..]
Dat is eerder een omschrijving van mensen die te pas en te onpas dingen als woke bestempelen.
  maandag 21 april 2025 @ 20:21:29 #289
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217433937
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 20:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Dank je. Hoeft niet hoor. Net als jij hier gewoon post wat je denkt en vindt doe ik dat ook. Het verschil is dat ik geen moeite heb met meningen. Ook niet met woke films of series overigens. Die floppen vanzelf. Het kan me allemaal werkelijk niet minder boeien, wat ook de reden is dat ik niet meer voor snowflakes op mn tenen ga lopen omdat ze niet meningfobie hebben. Ik zeg gewoon wat ik denk. Dat is resultaat van een bepaalde geurtenis. Die heeft me in laten zien dat dit allemaal totaal insignificant is. Dus ja, ik klaag, maar nee, ik lig er totaal niet wakker van. Je 'zorgen' daarover zijn dus totaal niet nodig.
Dan heb ik het verkeerd gezien, fijn. Alsnog niet nodig om mensen met een andere mening snowflakes te noemen, lijkt me. Zeker als je het net hebt gehad over denigrerend gedrag.
  Admin maandag 21 april 2025 @ 20:31:25 #290
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_217434109
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 20:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, dat valt onder deze definitie:
[..]
Oftewel oneigenlijk gebruik van de term.
Beetje zoals 'nigger', of is dat weer anders? :')

Oneigenlijk gebruik :')

quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 20:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is eerder een omschrijving van mensen die te pas en te onpas dingen als woke bestempelen.
Pas op met je oneigenlijk gebruik van termen _O-

quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 20:21 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dan heb ik het verkeerd gezien, fijn. Alsnog niet nodig om mensen met een andere mening snowflakes te noemen, lijkt me. Zeker als je het net hebt gehad over denigrerend gedrag.
Dat gaat niet over mensen met een andere mening, maar over mensen die meningen van anderen niet willen horen. Verder denk ik, gezien waar je mij en anderen al voor hebt uitgemaakt, dat jij daarin weinig recht van spreken hebt.

Overigens gaat het alweer teveel offtopic dus ik laat het hierbij. Mijn mening over de aflevering was de laatste ontopic post in dit topic. Graag nu dan maar weer ontopic. Dat is fijn voor mensen die daadwerkelijk over Doctor Who willen posten.
pi_217435306
Harbo Wholmes levert weer uitstekende recensie over deze aflevering van Dr Who ^O^

[ Bericht 40% gewijzigd door Danny op 21-04-2025 22:01:49 ]
  Moderator maandag 21 april 2025 @ 22:49:54 #292
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217435796
Ik vond dit echt een lekkere aflevering!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2025 @ 11:24:06 #293
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217445118
Ik heb me prima vermaakt. De 4th wall break was hilarisch.

Mrs. Flood, dit is de eerste keer dat we haar in een andere tijd/locatie zien!
'Show ends, may the 24th'
Dat ze buiten haar tijd is, betekent dat ze kan tijdreizen, komen we toch weer uit bij The Master, Clara Oswald, dan wel Me/Ashildr, of misschien The Rani?

Eerste aflevering had Timey Wimey
Deze aflevering 'Blink', 'Blink?', Yes, 'Blink'

Als de volgende aflevering ook verwijst naar Blink, dan denk ik dat de Wheeping Angels wel eens terug kunnen keren

Oh en Alan Cumming was perfect als Mr. Ring-a-Ding

Ik vroeg me trouwens af, de dokter had het over last of the time lord, maar hij weet toch dat ze er nog wel zijn na 'The Day of the Doctor'?
pi_217445161
Het doorbreken van de 4th wall, Gatwa die Dr Who fans ontmoet en met ze spreekt, 24 mei 1 na laatste aflevering, Na Flood die zegt dat de show op 24 mei stopt, Russell die in een interview vertelt de show toe is aan een nieuwe pauze, totdat de huidige jonge generatie oud genoeg is om het stokje op te pakken....

Het komt wel een beetje over als een afscheid van Dr Who.
pi_217445170
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb me prima vermaakt. De 4th wall break was hilarisch.

Mrs. Flood, dit is de eerste keer dat we haar in een andere tijd/locatie zien!
'Show ends, may the 24th'
Dat ze buiten haar tijd is, betekent dat ze kan tijdreizen, komen we toch weer uit bij The Master, Clara Oswald, dan wel Me/Ashildr, of misschien The Rani?

Eerste aflevering had Timey Wimey
Deze aflevering 'Blink', 'Blink?', Yes, 'Blink'

Als de volgende aflevering ook verwijst naar Blink, dan denk ik dat de Wheeping Angels wel eens terug kunnen keren

Oh en Alan Cumming was perfect als Mr. Ring-a-Ding

Ik vroeg me trouwens af, de dokter had het over last of the time lord, maar hij weet toch dat ze er nog wel zijn na 'The Day of the Doctor'?
Je hebt de Jody Era gemist kennelijk.

The Master heeft alsnog iedereen uitgeroeid.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2025 @ 11:43:41 #296
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217445271
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

The Master heeft alsnog iedereen uitgeroeid.
Niet gemist, verdrongen :D
Er gaat een vaag belletje rinkelen
pi_217445642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Niet gemist, verdrongen :D
Er gaat een vaag belletje rinkelen
Ja,ik keek ook met en half oog.
Ik weet verder niet meer in welke aflevering het was.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2025 @ 16:08:32 #298
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_217448065
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 12:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja,ik keek ook met en half oog.
Ik weet verder niet meer in welke aflevering het was.
Even opgezocht
https://tardis.fandom.com/wiki/Spy_Master#Ravaging_Gallifrey

Series 12,
Spyfall was aflevering 1 en 2. Er kwam verdere duiding mbt Gallifrey in aflevering 10, de season ender (The Timeless Children)
  woensdag 23 april 2025 @ 17:11:11 #299
45 SiGNe
pi_217448768
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]
Wie?
pi_217449882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 15:16 schreef Danny het volgende:

[..]
Wel.
https://www.doctorwhotv.c(...)ings-2025-103940.htm
Overnight +7 (+4 screens) zijn de totale kijkcijfers na 7 dagen INCLUSIEF iPlayer.
[..]
Die zie je na 7 dagen in de ratings.

7 dagen zijn om, het aantal kijkers inclusief iPlayer is 3.571 miljoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')