Bootstrap paradox, de Doctor kreeg de code van zijn toekomstige zelf en de toekomstige zelf weet het weer omdat zíjn toekomstige zelf het in het verleden van zichzelf gehoord heeft.. simpelquote:Op donderdag 26 december 2024 17:50 schreef WheeleE het volgende:
Ik heb me prima vermaakt. Het timey-wimey stukje van de 2 Doctors is qua logica iets aan me voorbij gegaan, maar dat kan ook door de kerst-food-coma komen.
Het was dit jaar een wat subtielere link me Kerst, leuk als afwisseling.
Ik had zelf eerst zoiets van: "hoe gaat de Doctor die code achterhalen?"quote:Op donderdag 26 december 2024 17:37 schreef Bensel het volgende:
Het i8s nog steeds mavity trouwens, in plaats van gravity, dus nog steeds een alternatieve tijdlijn. Wellicht een droom van de doctor, gemaipuleerd door de dreamlord (of hoe die ook alweer heet). Denk dat zoeits de oorzaak is van al die fantasy-achtige avonturen.
Dat was een leuke easter eggquote:Op donderdag 26 december 2024 13:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Blijkbaar is het ze toch gelukt, op Reddit (en van Danny) klachten over anti-mannen grappen![]()
Wie was die vrouw in die trein overigens? Had het idee dat dat een historisch figuur was maar heb geen idee wie.
Of was het Agatha Cristie? Maar waarom zou die haar eigen boek lezen in de orient expres?
Maar was in elk geval een lesibische vrouw.. dus woke
Ik vind Gatwa prima acteren, hoogstens dat er steeds eigenlijk teveel uitleg gegeven wordt.quote:Op zaterdag 28 december 2024 19:54 schreef Tha_Bartman het volgende:
Ik kan maar niet wennen aan deze dokter.
Ik vond het constante gejank irritant en niet passen bij wat in mijn ogen een dokter zou moeten zijn.
Ik vind hem eigenlijk maar een beperkt acteur duidelijk gekozen op andere kwaliteiten/eigenschappen dan acteren. Al val ik denk ik in herhaling t.o.v. mijn commentaar het vorige seizoen.
De aflevering zelf was qua concept wel leuk maar niet top.
Wellicht dat ik de serie gewoon maar een tijd links moet gaan laten liggen in de hoop dat het weer beter gaat worden in de toekomst.
De serie is niet "gekocht door Disney". De BBC is nog steeds de eigenaar. Ze hebben gewoon een overeenkomst om t/m seizoen 2 en de spinoff wereldwijd (dus niet alleen "daar in de VS") op Disney+ beschikbaar te maken.quote:Op zaterdag 28 december 2024 @ 20:52 schreef SiGNe het volgende:
Maar de serie is ook gekocht door Disney en daar (in de V.S.) is nog een hele grote markt die de Doctor niet kent en al die details die uitgelegd worden ook nog niet kennen.
Gatwa is inderdaad prima. Ben inmiddels gewend aan 'm als Doctor, hoewel ik persoonlijk vind dat hij het huilen als gimmick gebruikt. Maar goed, dat is puur persoonlijk. Objectief gezien doet hij het gewoon goed.quote:Op zaterdag 28 december 2024 20:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik vind Gatwa prima acteren, hoogstens dat er steeds eigenlijk teveel uitleg gegeven wordt.
Maar de serie is ook gekocht door Disney en daar (in de V.S.) is nog een hele grote markt die de Doctor niet kent en al die details die uitgelegd worden ook nog niet kennen.
Mansplaining schijnt nogal beledigend te zijn voor mannen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 16:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Welke anti-mannen opmerkingen/grappen trouwens?
Het is vergelijkbaar met een vrouw die uitlegt hoe een wasmachine werkt aan een man en dat 'womansplaining' noemen. Als je dat doet gok ik dat er ook mensen over gaan vallen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mansplaining schijnt nogal beledigend te zijn voor mannen.
Omdat het wel normaal is mannen af te zeiken, maar het andersom niet normaal is. Dat klopt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:30 schreef Vanyel het volgende:
Denk dat dat komt omdat het niet vergelijkbaar is.
Kijk eens hoe mannen worden neergezet in veel reclamespots, als je dergelijke fratsen met vrouwen zou uithalen zou de poep de ventilator flink raken. Dat is na de jaren 70 niet meer bon ton. Maar een man als sukkel neerzetten, no worriesquote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Omdat het wel normaal is mannen af te zeiken, maar het andersom niet normaal is. Dat klopt.
Ja, zoals vrouwen aan mannen uitleggen hoe ze moeten schoonmaken bijvoorbeeld. Of koken. Ik snap dat de wereld anti-man is ingericht, maar als mansplainen een ding is dan is womansplainen dat net zo goed. Ook als de vrouwen hier dat keihard ontkennenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Nee mansplaining is dat de man iets uitlegt aan de vrouw op een toon dat de man doet alsof de vrouw niets weet en absoluut niet weet wat de man op dit moment gaat uitleggen.
Het is vaak ongevraagde uitleg van de man aan de vrouw, waar de vrouw niet om gevraagd heeft.
Maar jullie zijn op jullie teentjes getrapt duidelijk.
Jij maakt duidelijk niet mee hoe vaak je als vrouw wordt afgezeikt door mannen en hoe vaak er, als je daar wat van zegt, wordt geroepen dat je een party pooper bent, een aansteller, iemand die geen lolletje kan hebben etc etc.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Omdat het wel normaal is mannen af te zeiken, maar het andersom niet normaal is. Dat klopt.
Mijn buurman is hier zo misselijk goed inquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Nee mansplaining is dat de man iets uitlegt aan de vrouw op een toon dat de man doet alsof de vrouw niets weet en absoluut niet weet wat de man op dit moment gaat uitleggen.
Het is vaak ongevraagde uitleg van de man aan de vrouw, waar de vrouw niet om gevraagd heeft.
Ik zeg hetzelfde als jij, maar draai de woorden man en vrouw omquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij maakt duidelijk niet mee hoe vaak je als vrouw wordt afgezeikt door mannen en hoe vaak er, als je daar wat van zegt, wordt geroepen dat je een party pooper bent, een aansteller, iemand die geen lolletje kan hebben etc etc.
Je bent als man/omdat je man bent echt niet zo zielig als je lijkt te denken.
Ik denk dat ze het liever aan jou uitleggenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Niet het topic ervoor, maar ik denk dat als je naar het merendeel van de wereld kijkt dit een heel raar statement is.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:18 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, zoals vrouwen aan mannen uitleggen hoe ze moeten schoonmaken bijvoorbeeld. Of koken. Ik snap dat de wereld anti-man is ingericht, maar als mansplainen een ding is dan is womansplainen dat net zo goed. Ook als de vrouwen hier dat keihard ontkennen
(Maar jullie zijn op je teentjes getrapt duidelijk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |