SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gouden regels m.b.t. gebruik van steamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare
Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com
Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge
Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!
Alternatieve stores:![]()
![]()
![]()
GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!
Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.
uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.
Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.
Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Wat speel jij tegenwoordig nog boyo?quote:
quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:30 schreef PirE het volgende:
Komende 3 jaar TwitchCon in Rotterdam. Komt wel heel dichtbij zo.
Steam users houden van crappy crafting survival schijt news at 11quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:32 schreef Perrin het volgende:
Palworld top selling steam game.
[ twitter ]
Ik ben de laatste tijd druk bezig met BG3 EN Tarkov 🙏🙂. Hows about u?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:10 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat speel jij tegenwoordig nog boyo?
BG3? Nog steeds of alweer? Of gewoon laat begonnen?quote:Op zondag 21 januari 2024 11:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd druk bezig met BG3 EN Tarkov 🙏🙂. Hows about u?
Ik zou 4 jaar wachten aangezien hun vorige game, Craftopia, ook al 4 jaar in early access zit.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:32 schreef Perrin het volgende:
Palworld top selling steam game.
[ twitter ]
Hangt een beetje van je werkveld af natuurlijkquote:Op zondag 21 januari 2024 22:42 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik zou 4 jaar wachten aangezien hun vorige game, Craftopia, ook al 4 jaar in early access zit.
Ik heb een paar keer van die survival-craftgames geprobeerd en haak altijd af zodra je spullen moet craften en dan 4 gecrafte dingen moet combineren voor een nieuwe resource. En natuurlijk kom ik dan 1 wood ofzo tekort aan het einde. Het lijkt veel teveel op werk. Gewoon mensen in elkaar beuken lijkt niet op werk.
Mijn werkgebied neigt meer naar spullen combineren om iets anders te makenquote:Op maandag 22 januari 2024 09:06 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hangt een beetje van je werkveld af natuurlijk
Benieuwd hoe het over een aantal maanden is.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:02 schreef Perrin het volgende:
Wel een goudmijntje die Pokémon with guns.
[ twitter ]
Ik zit nu ongeveer ~48 uur in de nieuwe infinite Wealth, om erachter te komen dat ik nog steeds zuig in Mah Jong..quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:39 schreef PirE het volgende:
Reviews voor Like a Dragon: Infinite Wealth zijn wel veelbelovend.
Ik ben bijna klaar met Kiwami 2 dus ik mag nog even aan de slag voordat ik aan die game begin.
Deze wil ik ook nog spelen ja, want Yakuzaquote:Op woensdag 24 januari 2024 09:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zit nu ongeveer ~48 uur in de nieuwe infinite Wealth, om erachter te komen dat ik nog steeds zuig in Mah Jong..Denk net over de helft van Story-mode nu, maar er is een shitload te doen in het spel, naast de story-mode.
Y7: Like a Dragon en Y6 zijn wel aan te raden om van te voren te spelen, voor de backstory.
quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:40 schreef ems. het volgende:
Ik ben ondertussen weer aan BG3 begonnen, dit keer op een hogere moeilijkheidsgraad. Meteen is het spelletje een stuk interessanter, want op normal is het echt veel te eenvoudig.
Blijft leuk. Toch vind ik de companions en dat ze toevallig ook allemaal gay kunnen zijn en dat ze allemaal met mij willen geslachtsgemeenschappen vermoeiend en vooral overbodig. Draagt niets bij aan het verhaal en maakt het allemaal een beetje puberaal. Als je zoiets er dan toch in wil stoppen neem dan een voorbeeld aan Mass Effect of Witcher. Die gingen daar een stuk beter en subtieler mee om.
Ik ook! Ik ben niet tegen. Het is alleen in Baldur's Gate 3 ronduit slecht gedaan. Wat vreemd is want het is zo'n groot contrast met de kwaliteit van de rest van de game.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:48 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
BG speel ik niet, maar als het echt leuke extra (of afwijkende) content oplevert, vind ik het nog wel o.k.
Mass Effect vind ik dan ook voorbeeld van een game waarbij het daadwerkelijk iets toevoegt. Niet alleen Garrus trouwens, al die relaties zijn tamelijk goed uitgewerkt.quote:In Mass Effect vond ik bijvoorbeeld de scènes met Garrus als 'romance' wel iets toevoegen aan de game. Maar in ME lag je ook niet met iedereen te "geslachtsgemeenschappen" als je niet uitkeek... Voor mij zijn dat soort opties in ieder geval verre van een 'must' in een game en ja, in veel gevallen is het inderdaad alleen maar behoorlijk 'cringe' en/of kinderachtig.
geen last vanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Start Steam bij jullie ook zo traag op? Normaal start ik Steam en als ik knipper met mijn ogen zie ik mijn bibliotheek. Nu lijkt het echt alsof ik via een inbelverbinding inlog
Vaag. Zal weer iets unieks zijn aan deze kantquote:
Yakuza 3 Remaster is ook dat, een remaster. Yakuza Kiwami 2 is een volledige remake.quote:Op maandag 29 januari 2024 12:06 schreef PirE het volgende:
Yakuza 3 Remastered is wel een stapje terug in vergelijking met Kiwami 2. Grafisch minder en de controls voelen heel erg clunky aan. Voor verhaal is het wat vroeg (chapter 3).
Het is wennen, heb de sens van de camera op 20 gezet zodat hij wat minder hyper draait.quote:Op maandag 29 januari 2024 12:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Yakuza 3 Remaster is ook dat, een remaster. Yakuza Kiwami 2 is een volledige remake.
Nee, Yakuza Kiwami 1 en 2 gebruiken de engine van Yakuza 6 voor zover ik weet.quote:Op maandag 29 januari 2024 12:59 schreef PirE het volgende:
[..]
Het is wennen, heb de sens van de camera op 20 gezet zodat hij wat minder hyper draait.. Maar de draaicirkel van Kiryu is even wennen.
Remasters van 3,4 zelfde engine toch en dan is 5 dezelfde engine als de remakes?
350¤ duurder sinds mijn aankoop in oktober.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:14 schreef V. het volgende:
Gewoon, even...
https://www.megekko.nl/Co(...)pp-50_p-1_d-list_cf-
![]()
![]()
Tikje overkill in prijs/performance, en alleen zinnig als je per se 4K moet draaien en snelheidswinst in je werk kunt boeken door de kaart rendertaken te geven. Dat is nogal een niche voor een kaart waar je qua prijs zeven jaar geleden een tamelijk high end PC van kon bouwen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:14 schreef V. het volgende:
Gewoon, even...
https://www.megekko.nl/Co(...)pp-50_p-1_d-list_cf-
![]()
![]()
IIG origineel idee.quote:Op maandag 29 januari 2024 11:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zag deze voorbij komen:
Ziet er toch best creepy uit
Ja, ik heb deze wel even op mijn verlanglijst gezetquote:Op donderdag 1 februari 2024 12:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tikje overkill in prijs/performance, en alleen zinnig als je per se 4K moet draaien en snelheidswinst in je werk kunt boeken door de kaart rendertaken te geven. Dat is nogal een niche voor een kaart waar je qua prijs zeven jaar geleden een tamelijk high end PC van kon bouwen.
[..]
IIG origineel idee.
Nou, ik ben een beetje om mij heen aan het kijken, omdat ik ivm After Effects en Blender sowieso meer cores in mijn processor zou willen hebben. Als ik dan toch aan het verbouwen ben, zou ik het liefst een SFF-build maken.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tikje overkill in prijs/performance, en alleen zinnig als je per se 4K moet draaien en snelheidswinst in je werk kunt boeken door de kaart rendertaken te geven. Dat is nogal een niche voor een kaart waar je qua prijs zeven jaar geleden een tamelijk high end PC van kon bouwen.
SFF is overrated als je het mij vraagt, en vooral leuk als je geld en tijd teveel hebt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:52 schreef V. het volgende:
[..]
Nou, ik ben een beetje om mij heen aan het kijken, omdat ik ivm After Effects en Blender sowieso meer cores in mijn processor zou willen hebben. Als ik dan toch aan het verbouwen ben, zou ik het liefst een SFF-build maken.
Maar daarvoor is mijn 3080 (MSI Gaming X Trio) veeeeeeuuuuuul te groot.
Dus ik keek even wat een videokaart tegenwoordig kost...
O nee, ik vind het erg tofquote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
SFF is overrated als je het mij vraagt, en vooral leuk als je geld en tijd teveel hebt.
Wat is SFF?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
SFF is overrated als je het mij vraagt, en vooral leuk als je geld en tijd teveel hebt.
Als je tijd over hebt, fantastisch. Ik wil gewoon een kast die ik niet volledig moet demonteren als er een schijf bij moet of er iets vervangen moet worden.quote:
Met steam link en een stabiel netwerk, kom je best een heel eind.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:17 schreef V. het volgende:
Ik wil heel graag mijn pc kunnen oppakken en beneden aan de tv kunnen hangen
dat werkt best goed ja, zolang je schermresoluties gelijk zijn zelfs heel makkelijkquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Met steam link en een stabiel netwerk, kom je best een heel eind.
Dat kan ook met een normale form factor pc.. Gewoon naast de tv meubel zetten.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:17 schreef V. het volgende:
Dat doe ik gewoon door mijn steamdeck via de dock aan mijn tv te hangen. De xbox controller aan de steamdeck connecten.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:17 schreef V. het volgende:
Eh, nee, ik ga mijn bakbeest van 20 kilo niet op en neer sjouwen.quote:Op zondag 4 februari 2024 08:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat kan ook met een normale form factor pc.. Gewoon naast de tv meubel zetten.
kan je niet voor een tientje ofzo ergens een originele steam link scoren die je gewoon aan je tv kan hangen?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:56 schreef V. het volgende:
Steam Link zou een optie zijn, maar ik heb geen device om beneden als ontvanger te dienen. Of zou het ook met een tablet kunnen?
Geen android TV?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:56 schreef V. het volgende:
Steam Link zou een optie zijn, maar ik heb geen device om beneden als ontvanger te dienen. Of zou het ook met een tablet kunnen?
Bedoel meer gewoon permanent daar neerzettenquote:Op zondag 4 februari 2024 09:55 schreef V. het volgende:
[..]
Eh, nee, ik ga mijn bakbeest van 20 kilo niet op en neer sjouwen.
Behalve de enige mode die ik echt mis sinds Tekken 6/TTT2 , Team Battle.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:01 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb tekken gekocht. Wel weer goed spel hoorZit ook echt vol met game modes.
Dat werkt ook niet altijd zo goed.quote:
De laatste tekken die ik gespeeld heb was op de ps3 denk ik. Dus ik mis niksquote:Op zondag 4 februari 2024 12:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Behalve de enige mode die ik echt mis sinds Tekken 6/TTT2 , Team Battle.
Ah, ik had geen idee.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:19 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Dat werkt ook niet altijd zo goed.
Zit vaak wel wat lag tussen, en als je een game wilt spelen die nog een andere launcher gebruikt (bv RDR2) dan lukt het helemaal niet.
Well 100% toch? Toch?! TOCH?!quote:Op zondag 4 februari 2024 13:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
Net Final Fantasy I uitgespeeld.![]()
Op naar Final Fantasy II
Helaas net niet en ik heb geen zin om 100% te halenquote:Op zondag 4 februari 2024 13:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Well 100% toch? Toch?! TOCH?!
Pfff, en dat noemt zich een gamerquote:Op zondag 4 februari 2024 13:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helaas net niet en ik heb geen zin om 100% te halen
Die Final Fantasy games nemen al zoveel tijd beslag.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Pfff, en dat noemt zich een gamer
ik heb begrepen dat rfactor 2 een goeie isquote:Op zondag 4 februari 2024 13:33 schreef V. het volgende:
Wat is nou een fijne racegame? Ik heb geen stuurtje, ik vind controller prima.
Dat Forza, waar je 10x over de kop kunt gaan zonder een schrammetje of dat je terechtkomt in subgames waar je nooit meer uitkomt vind ik iig niks.
Dat is best tof, een soort invader/intruder modus? Ik ben bekend met concept en speel het liefst zonder, maar het kan tof zijn als je die extra uitdaging zoektquote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:54 schreef V. het volgende:
Ondertussen vermaak ik mij, sinds ik mijn CoD:WaW-clan met een fittie heb verlaten, overigens prima met Sniper Elite 5. Wat ik daarin ERG tof vind is de 'Axis Invasion'. Je kunt (als je dat in je settings toestaat) tijdens de campaign ineens tegen een Duitse sniper moeten vechten in PvP, terwijl jij nog steeds te maken hebt met Duitse soldaten uit de campaign die je doelen bewaken. Ik heb nog maar 1 x van zo'n 'Jaeger' gewonnen, maar het levert wel toffe spanning op
Ja precies. Hij is nog wat ongebalanceerd, omdat ik nog maar een paar uur speel en nog in de eerste campaign zit en dus geconfronteerd wordt met veeeeel ervarener spelers (die inmiddels ook een ghillie-suit hebben vrijgespeeld), maar ik hou van een uitdagingquote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat is best tof, een soort invader/intruder modus? Ik ben bekend met concept en speel het liefst zonder, maar het kan tof zijn als je die extra uitdaging zoekt
Dat is idd precies de reden waarom ik Forza Horizon 5 nog wel leuk vond. Wel redelijk arcade racen, maar je kunt nog net niet alles straffeloos zonder remmen doen (zoals bij Forza), veel afwisseling met verschillende type auto's en type races. Alleen de hele ambiance oogt wat schreeuwerig en teveel party people, all the way. Maar als je daar wat doorheen prikt, is het eigenlijk best wel een prima game in essentie. Gewoon een chill een beetje rondscheuren met een aardige snelheden, beetje driften door de landschappen van fictief Mexico met een controller. En ik speel het nog steeds wel regelmatig als een game die af en toe m'n race-game itch wegneemt.quote:Op maandag 5 februari 2024 09:16 schreef ems. het volgende:
Opmerkelijk. Ik vind racespellen juist altijd kut. Sinds Ridge Racer en NFS 3 nooit meer echt gespeeld. Forza Horizon was de eerste racegame waar ik me juist wel weer een beetje mee kon vermaken
Behalve dat cringy verhaal en alles eromheen. Dat was echt heel erg.
Volgens mij kun je wel iets van bepaalde schade aanzetten die impact heeft op de performance, maar volledige realistische uiterlijke schade kan volgens mij niet, dat is ook deels inherent aan de afspraken die de publisher kon maken met de autofabrikanten. Ferrari en Porsche zijn daar bijvoorbeeld tegenstander van in iets wat op normale wegen af speelt. Plus het is geen Simracer. Forza Motorsport is bijvoorbeeld dan wel iets gedetailleerder op dat gebied, maar ook daar zitten weer beperkingen aan ivm contractuele afspraken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:51 schreef V. het volgende:
Die cringe inderdaad, maar vooral ook dat je geen schade kunt oplopen. En die kuttige subgames... zit je ineens in een Legoland of in een of andere nacht-hunt waar ik geen reet van begrijp. Maar wat ik wél uit die game haalde (ook een paar subgames) is dat ik gewoon een parcour zsm afleggen en winnen van anderen toch best lollig vind af en toe.
80% trouwens op alle edities van Yakuza: Like a Dragon.quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:05 schreef PirE het volgende:
-50% op Judgment en Lost Judgment. Zit te twijfelen om nu te kopen of tot spring sale te wachten.
Verwacht niet dat ze veel meer korting gaan geven aangezien Infinite Wealth nogal een hit is.
Recent nog enshrouded en New cycle aangeschaft, beiden wel erg vermakelijk als je van de genres houdt, lees survival en post-apocalyptische city builder.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:11 schreef ems. het volgende:
Ik vind het een beetje dood qua interessante game releases. Eerste die mij persoonlijk weer wat doet is Dragon's Dogma 2 in Maart
Nog een potje Rocket League en Battlefield 4 dan maar. Laatst nog BF 2042 geinstalleerd omdat ik hoorde dat het sinds een paar maanden beter speelbaar was. Na halfuurtje alweer klaar mee.
Enshrouded is idd wel leuk !quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Recent nog enshrouded en New cycle aangeschaft, beiden wel erg vermakelijk als je van de genres houdt, lees survival en post-apocalyptische city builder.
Ik word er nog niet heel warm van, het ziet er best netjes/polished uit maar na er ff een beetje doorheen geskipt te hebben voelt het ook wel als een dertien-in-een-dozijn-shooter. Dat het door één guy gemaakt wordt is wel knap natuurlijk. Overigens wel gedurfd dat 'ie vrijwel letterlijk de Combine soldiers uit Half-Life 2 heeft gekopieerd.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:06 schreef V. het volgende:
Een interessante die eraan zit te komen later dit jaar is 'Out of Action', een hardcore shooter met toffe mechanics. Er is een (sp) demo.
Fascinerend ook dat de game door één man wordt gemaakt. Ik wou dat ik hem kon spelen, maar mijn hersenen gaan er volledig van op tilt (motion sickness), al blijf ik het wel proberen. Ik weet nog dat de allereerste Doom uitkwam, en ik daar ook misselijk van werd in het begin. Maar ik had het ook bij The Finals (ook jammer), Battlebit en Trepang 2.
Ja, ik word/ben oud.
Qua shooter en setting niets speciaals, maar de abilities zijn wel heel tof.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik word er nog niet heel warm van, het ziet er best netjes/polished uit maar na er ff een beetje doorheen geskipt te hebben voelt het ook wel als een dertien-in-een-dozijn-shooter. Dat het door één guy gemaakt wordt is wel knap natuurlijk. Overigens wel gedurfd dat 'ie vrijwel letterlijk de Combine soldiers uit Half-Life 2 heeft gekopieerd.
Ik knal de fov altijd op max, dat helpt wel voor mij. Vroeger was 95 ofzo de norm als standaard setting en had ik er nooit last van. Tegenwoordig is het 70 ofzo (vanwege console fps denk ik) en kijk ik voor aankoop of er een fov slider inzit anders koop ik het niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:06 schreef V. het volgende:
Fascinerend ook dat de game door één man wordt gemaakt. Ik wou dat ik hem kon spelen, maar mijn hersenen gaan er volledig van op tilt (motion sickness), al blijf ik het wel proberen. Ik weet nog dat de allereerste Doom uitkwam, en ik daar ook misselijk van werd in het begin. Maar ik had het ook bij The Finals (ook jammer), Battlebit en Trepang 2.
Ja, ik word/ben oud.
Knap dat het door 1 persoon is. En het fps gedeelte ziet er prima uit. Maar als je naar die wereld kijkt. Het voelt echt super leeg aanquote:Op woensdag 14 februari 2024 10:06 schreef V. het volgende:
Een interessante die eraan zit te komen later dit jaar is 'Out of Action', een hardcore shooter met toffe mechanics. Er is een (sp) demo.
Ja, ik word/ben oud.
Deze is wel aardig. Nog wel early access, maar dat zijn al die builder games tegenwoordig de eerste 5 jaar op Steamquote:Op donderdag 15 februari 2024 00:37 schreef aTypisch het volgende:
ik ben op zoek naar een game om weer eens goed te puzzelen/mij in te verliezen, vooral strategy, management of een combo daarvan
denk aan: crusader kings, football manager, victoria, rimworld, prison architect game dev tycoon etc
ik heb de meeste grote paradox interactive games al wel 100+ uur gespeeld, maar die aanraden met een leuk idee (een mod of playthrough) kan altijd
eigen tip: terra invicta, als je dit lijstje aan games leuk vindt
gr
Is ie beter speelbaar dan de originele games?quote:
Zit de nude patch erbij?quote:
Neequote:Op donderdag 15 februari 2024 12:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is ie beter speelbaar dan de originele games?
Ik ga er vanuit dat die het komende jaar nog wel gevuld gaat wordenquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Knap dat het door 1 persoon is. En het fps gedeelte ziet er prima uit. Maar als je naar die wereld kijkt. Het voelt echt super leeg aan
Het speelt precies als de originele games. Als je dat niet kan behappen moet je dit niet proberen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is ie beter speelbaar dan de originele games?
Wat vetquote:
De commentsquote:
quote:
Ik moet zeggen dat dit weer zo'n titel is die zichzelf helemaal niet serieus neemtquote:
Hades > elke andere roguelikequote:Op maandag 4 maart 2024 14:35 schreef MMaRsu het volgende:
Hebben jullie Balatro al gespeeld? Wat een pareltje
Beste roguelike na Slay the Spire
Minder drinken jijquote:
Nee Hades is echt heel tof, maar wel een heel ander soort spel.quote:
Ik weet wat het isquote:Op maandag 4 maart 2024 16:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee Hades is echt heel tof, maar wel een heel ander soort spel.
Maar wat is Balatro dan? Een card/deck builder waarbij je door middel van poker handen, 150 aparte joker kaarten welke allemaal iets anders doen, je multipliers kan krijgen op je scores om zo de rondes te verslaan.
Na elke ronde heb je een shop waar je weer nieuwe modifiers en kaarten/jokers kan kopen.
Megachill
Hier een filmpje + uitleg
Lol nee, wat een domme opmerkingquote:
:pquote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:34 schreef Evangelion het volgende:
Ik dolde maar. Zal hem wel een keer halen (op PS).
nicequote:Op donderdag 7 maart 2024 20:21 schreef Evangelion het volgende:
EA just dropped The Saboteur, Sim City 3000, Dungeon Keeper 2, & other older EA titles on Steam today
Sim City genot
Ik ben dol op deckbuilders, dus deze ook maar binnengetikt. Net begonnen, maar ik zie verslavingspotentieel.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee Hades is echt heel tof, maar wel een heel ander soort spel.
Maar wat is Balatro dan? Een card/deck builder waarbij je door middel van poker handen, 150 aparte joker kaarten welke allemaal iets anders doen, je multipliers kan krijgen op je scores om zo de rondes te verslaan.
Na elke ronde heb je een shop waar je weer nieuwe modifiers en kaarten/jokers kan kopen.
Megachill
Hier een filmpje + uitleg
Nuh. Veel lol van gehad met release en de eerste twee expansions maar de power creep die steeds meer opkwam vond ik vooral niet zo leuk.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:54 schreef V. het volgende:
[..]
Ik ben dol op deckbuilders, dus deze ook maar binnengetikt. Net begonnen, maar ik zie verslavingspotentieel.
Daarover gesproken, speelt iemand nog wel eens Hearthstone? Uuuren mee vermaakt, tot ze het wat mij betreft verklootten met builds die in twee zetten instant kill waren, en waar mijn favo builds niets mee konden en ik geen zin meer had om nieuwe te ontwikkelen...
Ik ben van Hearthstome overgestapt op Marvel Snap, veel leukere card battler imoquote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:54 schreef V. het volgende:
[..]
Ik ben dol op deckbuilders, dus deze ook maar binnengetikt. Net begonnen, maar ik zie verslavingspotentieel.
Daarover gesproken, speelt iemand nog wel eens Hearthstone? Uuuren mee vermaakt, tot ze het wat mij betreft verklootten met builds die in twee zetten instant kill waren, en waar mijn favo builds niets mee konden en ik geen zin meer had om nieuwe te ontwikkelen...
Dat is een grondige aanpakquote:Op maandag 11 maart 2024 10:48 schreef marcb1974 het volgende:
Nieuwe pc bestelt maar, de huidige (1 jaar oude) heeft kuren.
Zodra de nieuwe er staat laat ik de kuren bij de oude oplossen en heb ik die als reserve staan.
Mjah, ben meer dan klaar met dat ding. Kan echt heel weinig meer.quote:
Ziet er tof uit.quote:
Hoedan.gifquote:Op maandag 11 maart 2024 12:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mjah, ben meer dan klaar met dat ding. Kan echt heel weinig meer.
quote:Op maandag 11 maart 2024 10:48 schreef marcb1974 het volgende:
Nieuwe pc bestelt maar, de huidige (1 jaar oude) heeft kuren.
Zodra de nieuwe er staat laat ik de kuren bij de oude oplossen en heb ik die als reserve staan.
huh? met maar 1 jaar oud?quote:Op maandag 11 maart 2024 12:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mjah, ben meer dan klaar met dat ding. Kan echt heel weinig meer.
Nieuwe staat erquote:
Interessant, waar past dit in mijn planning tussen:quote:
Nog niks, maar de hele Command & Conquer collectie zit naar me te knipogenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:32 schreef Elvi het volgende:
En wat hebben jullie allemaal gekocht in de sale?
Dave the diver en super hot vrquote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:32 schreef Elvi het volgende:
Niksquote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:32 schreef Elvi het volgende:
Hou vol. Je kan het om in de steam sale niks te kopenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nog niks, maar de hele Command & Conquer collectie zit naar me te knipogen
True, maar er staan wel een paar leuke indie-games die ik wilquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hou vol. Je kan het om in de steam sale niks te kopen
Jij koopt alles gewoon full price als een echte baas?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:47 schreef ems. het volgende:
Ik heb nog nooit wat in een steam sale gekocht
Nouja, als ik een spel echt wil dan koop ik hem direct. Spellen die ik niet wil wil ik niet opeens als ze goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jij koopt alles gewoon full price als een echte baas?
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, als ik een spel echt wil dan koop ik hem direct. Spellen die ik niet wil wil ik niet opeens als ze goedkoper zijn.
En soms doe ik mijn ooglapje op en houten poot aan, moet ik eerlijk bekennen
hoezo kan het? Is dat een optie dan om niets te kopen?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hou vol. Je kan het om in de steam sale niks te kopen
Specs?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nieuwe staat er
Van de oude gaan binnenkort een tweetal onderdelen terug naar de winkel.
niets nog..quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:32 schreef Elvi het volgende:
Deel 3 schijnt een stuk beter te snappen te zijn. Ik overweeg hem ookquote:Op zondag 17 maart 2024 11:04 schreef Rianne84 het volgende:
Ik overweeg crusader kings 3 te kopen (net 2 weken over gedaan om deel 2 een beetje te snappen)
Ja, naast f1 kijken game ik ook wel eensquote:Op zondag 17 maart 2024 11:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Deel 3 schijnt een stuk beter te snappen te zijn. Ik overweeg hem ook
En hee, jij hier?
Leukquote:Op zondag 17 maart 2024 11:19 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ja, naast f1 kijken game ik ook wel eensKan ook zo weer een paar maanden niet gamen. Gaat in vlagen
Ik heb hem, net als HoI4 en Stellaris, maar ik merk dat ik mezelf de tijd niet gun om die dames goed te begrijpen. Wil het heeeel graag, vind het supertof, maar sls im game is het vaak een half uurtje/uurtje tussendoor, en dan zoek ik meestal een snelle fix.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Deel 3 schijnt een stuk beter te snappen te zijn. Ik overweeg hem ook
En hee, jij hier?
Ik kijk die video's van Spiffing Britquote:Op zondag 17 maart 2024 11:51 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb hem, net als HoI4 en Stellaris, maar ik merk dat ik mezelf de tijd niet gun om die dames goed te begrijpen. Wil het heeeel graag, vind het supertof, maar sls im game is het vaak een half uurtje/uurtje tussendoor, en dan zoek ik meestal een snelle fix.
Dus tips zijn welkom
Alleen deze:quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:32 schreef Elvi het volgende:
De enige game die een beetje binnen dit genre valt, die ik tot nu toe echt heel erg leuk vond, was:quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:54 schreef V. het volgende:
[..]
Idem, maar ik geef geen garantiesquote:Op zondag 17 maart 2024 15:27 schreef Managarm het volgende:
Helemaal niets gekocht, ik heb nog zoveel spellen om te spelen, er staan er nog een stuk of 40 die ik nog moet spelen (en dat is alleen Steam, ook nog spellen in GOG, Amazon en Epic).
Leuke game wel!quote:Op zondag 17 maart 2024 16:30 schreef mschol het volgende:
ik moet dungeon keeper weer wat tijd gunnen
Geweldige game. Zowel 1 als 2. Gameplay hebben ze later met andere games proberen te imiteren maar dat kwam nooit in de buurt bij het werk van Bullfrog. Fucking EAquote:Op zondag 17 maart 2024 16:30 schreef mschol het volgende:
ik moet dungeon keeper weer wat tijd gunnen
EU4 en HOI kosten gewoon veel tijd om te leren. Het zijn geen games om even te spelen tussendoor.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:51 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb hem, net als HoI4 en Stellaris, maar ik merk dat ik mezelf de tijd niet gun om die dames goed te begrijpen. Wil het heeeel graag, vind het supertof, maar sls im game is het vaak een half uurtje/uurtje tussendoor, en dan zoek ik meestal een snelle fix.
Dus tips zijn welkom
Fijn, dan ligt dat niet aan mijquote:Op maandag 18 maart 2024 10:16 schreef PirE het volgende:
[..]
EU4 en HOI kosten gewoon veel tijd om te leren. Het zijn geen games om even te spelen tussendoor.
Ik las dat er maar 10 missies zijn. Vind dat zelf wel een beetje weinigquote:
Tenzij je met elke missie een x aantal uur bezig bent, dan valt het weer mee natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik las dat er maar 10 missies zijn. Vind dat zelf wel een beetje weinig
Ja dat ookquote:Op maandag 18 maart 2024 14:13 schreef DjVero het volgende:
[..]
Tenzij je met elke missie een x aantal uur bezig bent, dan valt het weer mee natuurlijk.
Doet me denken aan dat spel waarin je alleen je benen kon besturenquote:Op donderdag 21 maart 2024 12:35 schreef Karina het volgende:
Iemand dat vreemde bergbeklimspel al heeft geprobeerd? Ziet er superstom uit vind ik
ik ga het niet proberen trouwens, veel te frustrerend.
Ja ik zag toevallig dat 't even heel populair was op Twitch, o.a. Distortion die alweer speedruns aan het doen wasquote:Op donderdag 21 maart 2024 12:35 schreef Karina het volgende:
Iemand dat vreemde bergbeklimspel al heeft geprobeerd? Ziet er superstom uit vind ik
ik ga het niet proberen trouwens, veel te frustrerend.
Ik zag het ook op Twitch idd maar dat was iemand die elke keer vielquote:Op donderdag 21 maart 2024 13:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja ik zag toevallig dat 't even heel populair was op Twitch, o.a. Distortion die alweer speedruns aan het doen was
Hij heeft het wereldrecord niet meer zie ik, 4e plaats nu
Ja zonder DLSS op max kwaliteitquote:Op woensdag 20 maart 2024 18:33 schreef PirE het volgende:
Dragon's Dogma 2 performance.
https://www.pcgamer.com/g(...)erformance-analysis/
60fps met 4070Ti en een 14700k. Slecht geoptimaliseerde troep met NPCs die ineens inspannen of verdwijnen.
Ik wacht de patches af.
Misschien vragen ze geld voor DLSS op max kwaliteit? Fast travel kost ook geld dus het zou me niks verbazen.quote:Op donderdag 21 maart 2024 14:21 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja zonder DLSS op max kwaliteitwtf heb je ook aan dit soort benchmarks
Je hoeft daar niet voor te betalen je kan al die items ingame krijgen, capcom doet dit altijd kijk maar naar RE4 en DMC5, allemaal nutteloze dlc die je ingame kan unlocken zonder het te kopen..quote:Op vrijdag 22 maart 2024 09:24 schreef PirE het volgende:
[..]
Misschien vragen ze geld voor DLSS op max kwaliteit? Fast travel kost ook geld dus het zou me niks verbazen.
Goede game hoor, ik hou van games waarbij je kan betalen om saaie content te skippen. Laat de arme mensen en paupers maar grinden terwijl ik lachend met mijn cc de grind skip.
10/10 extra copy gekocht
Je kan de optie "start new game" ook unlocken in game? Dat is wel netjes van ze. Hopelijk krijgen alle nieuwe games dit. Gewoon ¤1 voor een extra saveslot en ¤10 als je een nieuw karakter wil maken.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 09:40 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je hoeft daar niet voor te betalen je kan al die items ingame krijgen, capcom doet dit altijd kijk maar naar RE4 en DMC5, allemaal nutteloze dlc die je ingame kan unlocken zonder het te kopen..
??? Wat loop je nou te janken manquote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:34 schreef PirE het volgende:
[..]
Je kan de optie "start new game" ook unlocken in game? Dat is wel netjes van ze. Hopelijk krijgen alle nieuwe games dit. Gewoon ¤1 voor een extra saveslot en ¤10 als je een nieuw karakter wil maken.
DS2 godquote:Op donderdag 21 maart 2024 13:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja ik zag toevallig dat 't even heel populair was op Twitch, o.a. Distortion die alweer speedruns aan het doen was
Hij heeft het wereldrecord niet meer zie ik, 4e plaats nu
Nu al verslavendquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:26 schreef V. het volgende:
[..]
Ja, kreeg een melding dat hij inmiddels verkrijgbaar is
Volgens mij al heel lang, rijke tataquote:Op vrijdag 12 april 2024 17:52 schreef mschol het volgende:
https://help.steampowered.com/en/accountdata/AccountSpend
hoelang zijn die stats al beschikbaar?
TotalSpend 2024-04-12 15:21:19.287 8594.40 USD
dan ga ik er vanuit dat het vanaf dag 1 is zo ongeveer.. en dat is dus al zolang steam bestaatquote:Op vrijdag 12 april 2024 17:56 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Volgens mij al heel rijke tata
TotalSpend 2024-01-19 13:01:34.183 398.42 USD
Maakt me hier echt niets bij uit,quote:
Nee ik bedoel qua gameplay het lijkt wel een mobile game man en dan 23 ekkes hmmquote:Op zaterdag 13 april 2024 12:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maakt me hier echt niets bij uit,
denk zelfs dat het onspeelbaar zou worden bij betere graphics.
Maar als dat voor jou belangrijk is lekker niet spelen, genoeg anders wat er wel goed uitziet
Deze is echt anders,quote:Op zaterdag 13 april 2024 12:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee ik bedoel qua gameplay het lijkt wel een mobile game man en dan 23 ekkes hmm
En wat is het een defend je base tegen zombies game alsof we die nog niet genoeg hebben gezien de afgelopen jaren..
Ja stond al een tijdje in de verlanglijstquote:Op woensdag 24 april 2024 09:13 schreef 2dope het volgende:
@:Frutsel
Ik wist helemaal niet dat deze eraan zat te komen
Ik las onder een Tweakers-artikel hierover de suggestie langskomen voor Beyond All Reason. Is een (gratis) RTS-game die kennelijk behoorlijk goed in elkaar zit, vooral qua physics/animaties etc. Is alweer een paar jaar oud maar ik kende het nog niet. https://www.beyondallreason.info/quote:Op woensdag 24 april 2024 09:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja stond al een tijdje in de verlanglijst
Ziet er echt uit als C&Cquote:Op woensdag 24 april 2024 09:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik las onder een Tweakers-artikel hierover de suggestie langskomen voor Beyond All Reason. Is een (gratis) RTS-game die kennelijk behoorlijk goed in elkaar zit, vooral qua physics/animaties etc. Is alweer een paar jaar oud maar ik kende het nog niet. https://www.beyondallreason.info/
Ja blijven topgames, ik heb op release ook die remaster-bundel weer ff de campaigns doorgespeeld. Ben er dan daarna meestal ook wel weer klaar mee, nog een paar skirmish matches en dan hou ik het weer voor gezien.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ziet er echt uit als C&C![]()
Laatst nog een tijdje de remastered versie gespeeld
Deze al eens gedaan dan?quote:Op woensdag 24 april 2024 10:03 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja blijven topgames, ik heb op release ook die remaster-bundel weer ff de campaigns doorgespeeld. Ben er dan daarna meestal ook wel weer klaar mee, nog een paar skirmish matches en dan hou ik het weer voor gezien.
Heb wel zin in een meer tactical RTS á la Men of War / Company of Heroes. CoH3 was nogal een domper helaas.
Nee niet geprobeerd. Had 'm in het verleden wel eens langs zien komen maar het voelt/oogt erg sluggish/stroperig en dat las ik destijds ook in de reviews. Ook ben ik niet zo'n fan van die mix van first-person en isometrisch, hoewel dat wel een tof idee is. Ik heb gewoon liever óf volledig het één of volledig het anderquote:Op woensdag 24 april 2024 10:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Deze al eens gedaan dan?
https://store.steampowered.com/app/302670/Call_to_Arms/
Als je van de Men of War genres houdt wel maar ik moet bekennen dat ik er minder tijd in stal dan MoW.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:21 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee niet geprobeerd. Had 'm in het verleden wel eens langs zien komen maar het voelt/oogt erg sluggish/stroperig en dat las ik destijds ook in de reviews. Ook ben ik niet zo'n fan van die mix van first-person en isometrisch, hoewel dat wel een tof idee is. Ik heb gewoon liever óf volledig het één of volledig het ander![]()
Maar toch wel een aanrader dus?
Tijd geleden gekocht en toch wel 41 minuten gespeeld zie ik.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:17 schreef DjVero het volgende:
Iemand die Sweet Transit (al) heeft (gespeeld)? Recensies zijn vrij positief in ieder geval.
Ja op release, wel uitgespeeld maar vond 'm ook maar midquote:Op dinsdag 30 april 2024 21:46 schreef ems. het volgende:
Meer mensen die Dragon's Dogma 2 hebben gekocht? Ik doe echt mijn best om het leuk te vinden maar het gaat maar niet
Maar echt bijna alles eraan valt mij gewoon heel erg tegen terwijl ik best wel wat mensen tegenkom online die het helemaal geweldig vinden. Maar dat is ook de valkuil. Het spel ziet eruit als iets wat ik geweldig zou moeten vinden maar als ik eenmaal aan het spelen ben voelt het allemaal zo traag, ouderwets en vermoeiend.quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:15 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja op release, wel uitgespeeld maar vond 'm ook maar mid
Het voelt als een remake, zelfs een beetje als een remaster. Als ze het zo hadden gemarket had ik er anders tegenaan gekeken en was ik ook meer vergevingsgezind geweest. Ik vond 't meteen al sus dat in het hoofdmenu van het spel "Dragon's Dogma" staat en niet "Dragon's Dogma 2"quote:Op dinsdag 30 april 2024 23:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar echt bijna alles eraan valt mij gewoon heel erg tegen terwijl ik best wel wat mensen tegenkom online die het helemaal geweldig vinden. Maar dat is ook de valkuil. Het spel ziet eruit als iets wat ik geweldig zou moeten vinden maar als ik eenmaal aan het spelen ben voelt het allemaal zo traag, ouderwets en vermoeiend.
Ik had destijds deel 1 gespeeld en dit voelt op veel manieren eigenlijk precies hetzelfde. Maar het is 12 jaar later en bepaalde dingen kunnen echt niet meer.
Ik vind het wel ironisch ditquote:
Het is wel van andere orde dan de kritieken die ik soms uit.quote:
Je kon echter altijd zonder PSN account spelen, ondanks waarschuwingen. Dit is een faal van Ubisoft proporties (die mijd ik dan ook als de pest met hun ubiplay BS)quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:31 schreef MMaRsu het volgende:
Jeeezus wat een gejank van de pc gamers ivm Helldivers 2. Je moest altijd al een PSN account maken om het te kunnen spelen. Dat was uitgeschakeld met de launch ivm technische issues.
Nu moet het dus wel weer, en mensen flippen alsof het de ziekste shit ooit is. Ja sony anti consumer blabla la
Lees anders gewoon ff de store page van het product dat je koopt.
Maak een psn account, duurt 5 minuten.
Maar maar maar Sony lekt privacy gegevens dus ben ik niet veilig!!111 zomg
Nou dan zet je fake info in die psn account sjonge jonge
maar maar maar in sommige landen kan je geen psn gebruiken!!
Nou maak een account aan met regio nederland of whatever en het kan wel
Fucking jankerds man moe wordt ik ervan
Al lang geleden dat ik het geprobeerd hebt, maar het is me met GTA V (gekocht op Steam) en RDR2 (gekocht bij R*) zeker wel eens gelukt, inmiddels heb ik een deck met een dock naast de tv, dat werkt net wat soepeler allemaal (ja wel slechtere graphics, maar dat is dan maar zo)quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:23 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Soms wil ik streamen naar mijn TV via de Steam link app op tv, werkt allemaal prima maar als er een andere launcher aan te pas komt (rockstar launcher voor RDR2) bijvoorbeeld zie ik geen beeld van de game op mijn TV.
Is dat normaal of doe ik iets fout?
ik moet zeggen dat ik het op zn zachts gezegd nogal een stupide actie vind.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je kon echter altijd zonder PSN account spelen, ondanks waarschuwingen. Dit is een faal van Ubisoft proporties (die mijd ik dan ook als de pest met hun ubiplay BS)
Elke publisher gebruikt account linking op pcquote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je kon echter altijd zonder PSN account spelen, ondanks waarschuwingen. Dit is een faal van Ubisoft proporties (die mijd ik dan ook als de pest met hun ubiplay BS)
Eh, nee. 69 (nice...) landen waar het wel kan, de rest is uitgesloten. VPN gebruiken is naast omslachtig ook een risico om een ban te krijgen zo blijkt in dit geval. Het is vooral kortzichtig om gewoon niet de geboden middelen van Steam of welke storefront dan ook te gebruiken voor dit soort zaken, legio andere titel laat al crossplay toe zonder dit soort geneuzel in de marge.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:02 schreef MMaRsu het volgende:
Die accounts kunnen wel overal aangemaakt en gebruikt worden
Dat is misinformatie. Zie de pic hierboven.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, nee. 69 (nice...) landen waar het wel kan, de rest is uitgesloten.
Ja, cool, maar nee. Ubisoft is hardleers daarin, EA trok die keutel al lang in, en elke andere titel van waarde heeft sowieso zijn eigen launcher gepusht. Ik vind het opvallend dat de verdediging zo hard is, is het omdat het Sony is?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Elke publisher gebruikt account linking op pc
Nee Sony boeit me geen ruk sterker nog Sony is deze gen als een arrogante buffel bezig.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ja, cool, maar nee. Ubisoft is hardleers daarin, EA trok die keutel al lang in, en elke andere titel van waarde heeft sowieso zijn eigen launcher gepusht. Ik vind het opvallend dat de verdediging zo hard is, is het omdat het Sony is?
Gebruik ik allemaal niet op PC voor deze fucking reden :vquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee Sony boeit me geen ruk sterker nog Sony is deze gen als een arrogante buffel bezig.
Dat betekend niet dat accounts linken een standaard iets is wat je ook voor bijvoorbeeld Sea of Thieves moet doen met je XBL account.
Het is de normaalste zaak van de wereld op pc. Ik heb letterlijk voor elke publisher een account.
Wb, Rockstar, Ubisoft, EA 2K, Epic (:r), noem maar op
De mensen die 12 zijn zijn de mensen die een geweldig spel gaan proberen te refunden nadat ze er honderden uren inzitten, omdat ze 5 minuten een fake account kunnen maken wat ze niet willen doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ja, cool, maar nee. Ubisoft is hardleers daarin, EA trok die keutel al lang in, en elke andere titel van waarde heeft sowieso zijn eigen launcher gepusht. Ik vind het opvallend dat de verdediging zo hard is, is het omdat het Sony is?
En Bro? Wat ben je, 12? Als je dat als afsluiter van je argument er aan plakt omdat je dan harder geroepen hebt en dus gelijk hebt, krijg je dan virtuele centimeters erbij?
Dus we gaan je niet zien in GTA 6? Want daarvoor heb je een Rockstar Account nodig.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gebruik ik allemaal niet op PC voor deze fucking reden :v
Iets met, ondanks disclaimer op de pagina, veranderde functie na aanschaf. Sommige mensen hebben nog wel principes.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:29 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
De mensen die 12 zijn zijn de mensen die een geweldig spel gaan proberen te refunden nadat ze er honderden uren inzitten, omdat ze 5 minuten een fake account kunnen maken wat ze niet willen doen.
Nonsens. Deze functie was op dag 1 beschikbaar, en hebben ze uitgezet vanwege technische redenen omdat het spel bezweek onder het aantal spelers.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Iets met, ondanks disclaimer op de pagina, veranderde functie na aanschaf. Sommige mensen hebben nog wel principes.
Ik heb het zelf weinig gespeeld maar volgens mij waren er altijd wel 100.000+ users op Steam online, das best okquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:35 schreef mschol het volgende:
is die game inmiddels niet weer dood , helldivers 2?
ik begreep dat het leuk was de eerste paar weken maar dat het aantal actieve spelers gekelderd is
Sommige mensen hebben nog wel principes.quote:
Prachtig, maar nog immer toenemende kwetsbaarheid als je het puur op beveiliging wil gooien.quote:Sommige mensen denken dat je Steam gehacked kan worden omdat je het verbind aan PSN die OOIT gehacked is (zoals elke service ooit)
Van 140-ish naar 60 is wel een flinke klap naar beneequote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:44 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik heb het zelf weinig gespeeld maar volgens mij waren er altijd wel 100.000+ users op Steam online, das best ok
Nu 60k online op steam
Welke principes hehben we het dan over?quote:Op zondag 5 mei 2024 01:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben nog wel principes.
[..]
Prachtig, maar nog immer toenemende kwetsbaarheid als je het puur op beveiliging wil gooien.
Ik snap je frustratie niet zo.
[..]
Van 140-ish naar 60 is wel een flinke klap naar benee
Hoe heb ik mezelf ermee? Ik speel die spellen niet. Dan maar geen hell divers. Dan maar geen ubisoft games. Vote with your wallet.quote:Op zondag 5 mei 2024 10:03 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Welke principes hehben we het dan over?
Ik wil geen andere accounts aan steam koppelen principe? Je hebt letterlijk alleen jezelf ermee
Ja, dat is vaker zo met principes he, dat je bereid bent iets in te leveren om eraan vast te houden.quote:Op zondag 5 mei 2024 10:03 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Welke principes hehben we het dan over?
Ik wil geen andere accounts aan steam koppelen principe? Je hebt letterlijk alleen jezelf ermee
Ik snap niet wat het principe is dat je geen account wil aanmaken.quote:Op zondag 5 mei 2024 10:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is vaker zo met principes he, dat je bereid bent iets in te leveren om eraan vast te houden.
We gaan je niet online zien met GTA6 dan? Daar heb je een Rockstar account voor nodig.quote:Op zondag 5 mei 2024 10:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hoe heb ik mezelf ermee? Ik speel die spellen niet. Dan maar geen hell divers. Dan maar geen ubisoft games. Vote with your wallet.
Dat blijkt.quote:Op zondag 5 mei 2024 10:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik snap niet wat het principe is dat je geen account wil aanmaken.
En krijgen degene die het via steam gekocht hebben dan hun geld terug?quote:Op zondag 5 mei 2024 14:19 schreef mschol het volgende:
Sony verwijdert Helldivers 2 in 177 verschillende landen van Steam
damage control much
quote:Op zondag 5 mei 2024 14:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En krijgen degene die het via steam gekocht hebben dan hun geld terug?
je zal het zelf aan moeten vragen denk ik, maar zullen dus wel makkelijker mee omgaanquote:Steam zou de terugbetaling van het spel inmiddels eenvoudiger hebben gemaakt.
Ik heb het niet hoor, maar dit soort acties kunnen natuurlijk behoorlijke gevolgen hebben voor een uitgever.quote:Op zondag 5 mei 2024 15:01 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
je zal het zelf aan moeten vragen denk ik, maar zullen dus wel makkelijker mee omgaan
Nein man. Ik kan tot op heden prima zonder GTA.quote:Op zondag 5 mei 2024 10:49 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
We gaan je niet online zien met GTA6 dan? Daar heb je een Rockstar account voor nodig.
Tja als er zoveel ophef over wordt gemaakt, beter om het dan maar weg te laten.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:09 schreef mschol het volgende:
Sony schrapt PSN-verplichting voor pc-versie Helldivers 2
Probeer Manor Lords eens. Lange tijd niet zo'n lekkere 'turtle'-game gespeeld. Helaas nog wat karig qua hoeveelheid content.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:49 schreef PirE het volgende:
Tijdje terug begonnen met Stardew Valley. Ik heb normaal weinig met dat genre maar de loop van wat farmen, vissen of minen bevalt me wel. Gewoon lekker relaxed op mijn eigen tempo de boerderij uitbouwen.
Ik wacht wel op meer content. Ik heb me voorgenomen om eerst Yakuza af te maken. Ben inmiddels bij Like a Dragon en heb de 1e Judgment ook klaar, nog 4 te gaan.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:51 schreef 2dope het volgende:
[..]
Probeer Manor Lords eens. Lange tijd niet zo'n lekkere 'turtle'-game gespeeld. Helaas nog wat karig qua hoeveelheid content.
Begrijpelijk, die andere apps vind ik ook schijt irritant.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:09 schreef V. het volgende:
Ik heb wel diverse accounts, van Ubisoft, EGS, Blizzard, Rockstar, etc.
Maar ik merk dat ik die eigenlijk nooit aanzwengel, ot ik omdat ik automatisch naar Steam ga.
Geen principiële bezwaren, ik vind het gewoon irritant.
quote:Op maandag 6 mei 2024 10:10 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Tja als er zoveel ophef over wordt gemaakt, beter om het dan maar weg te laten.
Gelukkig heb jij er geen last van, anderen helaas wel. Altijd fijn, selectieve oogkleppen.quote:Schijnbaar is Sony de enige publisher waarbij zoveel ophef wordt gemaakt om een nep email adres op te geven, want ik hoor er nooit iemand over bij andere publishers.
Als gamers zich nou eens zo druk zouden maken over always online vereisten, schaamteloze microtransacties en online passes/season passes zouden we het een stuk beter hebben.
Maargoed ze hebben geluisterd naar de klachten, denk dat dat meer is dan wat andere publishers doorgaans doen.
Moest ook door de grote bazen in japan worden goedgekeurd natuurlijk, deze wijziging.
Ja joh, een eenmalige account koppeling heeft net zoveel negatieve impact op de industrie als exclusieve games achter een launcher, dlc praktijken, season passes en meer van dat soort achterlijke schijt.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:41 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]!
[..]
Gelukkig heb jij er geen last van, anderen helaas wel. Altijd fijn, selectieve oogkleppen.
Je mist het punt dat het voor velen simpelweg niet werkt naar behoren, met je oplossingen :vquote:Op maandag 6 mei 2024 14:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja joh, een eenmalige account koppeling heeft net zoveel negatieve impact op de industrie als exclusieve games achter een launcher, dlc praktijken, season passes en meer van dat soort achterlijke schijt.
Wat werkt er niet naar behoren?quote:Op maandag 6 mei 2024 14:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist het punt dat het voor velen simpelweg niet werkt naar behoren, met je oplossingen :v
Ja, lekker, eerst zeggen dat het allemaal aanstelleritis is en er makkelijke omwegen zijn, die niet betrouwbaar of effectief blijken te zijn. Kut geregeld is nogal een understatement.quote:Op maandag 6 mei 2024 14:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat werkt er niet naar behoren?
Dat het in bepaalde landen niet toegankelijk is?
Dat is kut geregeld, dat ontken ik niet.
"Ik heb geen probleem, dus niemand heeft een probleem"quote:Voor ieder ander werkt het zoals het moest werken.
Het is soms ook gewoon OK om te zeggen dat je ernaast zit he.quote:Hoe dan ook is het nu niet meer van toepassing, tot Ghost of Tushima uitkomt, die vereist het voor de multiplayer modus.
Haha. Het is absoluut aanstelleritis. Dat jij dat niet vind is iets anders.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:02 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ja, lekker, eerst zeggen dat het allemaal aanstelleritis is en er makkelijke omwegen zijn, die niet betrouwbaar of effectief blijken te zijn. Kut geregeld is nogal een understatement.
[..]
"Ik heb geen probleem, dus niemand heeft een probleem"
[..]
Het is soms ook gewoon OK om te zeggen dat je ernaast zit he.
ja eens. Daarom snap ik niet dat je in 2 topcis al een week hier zo mee bezig bentquote:maar het is echt het minste om je druk over te maken in deze tijd.
Hoho, ik reageer toch gewoon op Skull Splitter? Mag dat ook al niet meer :/quote:Op maandag 6 mei 2024 15:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja eens. Daarom snap ik niet dat je in 2 topcis al een week hier zo mee bezig bentEcht leg het naast je neer. Chill.
Ja hoor mag.quote:
Ik let daar op en ben in staat een game niet te kopen als dat moet.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:07 schreef MMaRsu het volgende:
Wat ik bv echt irritant vind bij Steam is dat ik dus Battle.net / Ubisoft Connect / EA Origin geinstalleerd moet hebben om hun games te spelen, en daar ageert niemand tegen. Terwijl dat vele malen irritanter is :<
Ja dat is ook mateloos irritant. Battle.net was het enige dat ik naast Steam toch al had dus Blizzard games kocht ik daar al, maar die andere twee zijn weer een loos laagje.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:07 schreef MMaRsu het volgende:
Wat ik bv echt irritant vind bij Steam is dat ik dus Battle.net / Ubisoft Connect / EA Origin geinstalleerd moet hebben om hun games te spelen, en daar ageert niemand tegen. Terwijl dat vele malen irritanter is :<
quote:Hades II in Early Access already has more environments, foes, and fully-voiced characters than the full version of the original Hades game.
Iedereenquote:Op maandag 6 mei 2024 21:06 schreef Akathisia het volgende:
Was Hades niet dat spel waarin je (ik) continu overnieuw moest beginnen?
Dit.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja eens. Daarom snap ik niet dat je in 2 topcis al een week hier zo mee bezig bentEcht leg het naast je neer. Chill.
Eens, daar kots ik ook hard op, maar wellicht los het aankaarten waard?quote:Op maandag 6 mei 2024 15:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
En ik maak me druk om de enorm overdreven reactie hierop, terwijl gamers massaal buigen voor dlc/microtransacties/always online/games achter launchers en dat vele malen irritanter is en een negatievere impact heeft. Dat snap ik niet.
TakeTwo die de studios achter OlliOlli World en Kerbal Space Program sluit, terwijl die publisher een miljarden winst heeft geboekt.
Dat is de schijt die ik belachelijk vind en daar hoor je niemand over, daar stoor ik me aan. Snap je
Dan ga je het niet moeilijk krijgenquote:Op maandag 6 mei 2024 23:31 schreef MMaRsu het volgende:
reeg haar tijdens de technical test niet neer :p
Manor Lords (bèta) patch is uitquote:
Is het wat Manor Lords? Staat hier nog op de verlanglijst.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:32 schreef 2dope het volgende:
[..]
Manor Lords (bèta) patch is uitmega veel fixes
Nog mager, maar een enorm potentie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is het wat Manor Lords? Staat hier nog op de verlanglijst.
zeker. Je kan je er al prima mee vermaken voor een uur of 20 oid.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)ders.html#r_19913298quote:Die PSN verplichting heeft er denk ik vooral mee te maken dat ze straks PS Plus gaan verplichten op PC om multiplayer te kunnen spelen.
quote:Op zondag 12 mei 2024 20:20 schreef MMaRsu het volgende:
Hoezo denken mensen dit. In welke wereld leven zij?
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)ders.html#r_19913298
Hoe dom zijn deze mensen?
Tja het zal toch blijven komen, gezien Sony games op de PC blijft uitbrengen.quote:
Daar hoef je ook niet voor te betalen..quote:Op zondag 12 mei 2024 20:58 schreef ems. het volgende:
Wat dan? Voor nogal wat games heb je ook steam nodig om die online te kunnen spelen.
Eeeen screenshot.quote:Op maandag 13 mei 2024 08:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Daar hoef je ook niet voor te betalen..
Niemand gaat een betaalservice op de pc uitbrengen om multiplayer te spelen..
*Shrug* als je je games een doodsteek wil geven wel een goed ideequote:
Meer dat we dit, zeker in deze tijden, niet moeten uitsluiten op de lange termijn. Ze hebben "ons" al zo gek gekregen om (flink) te betalen voor skins, ik zie dit ook wel ergens gebeuren, al dan niet in abonnementsvorm per spel.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:30 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
*Shrug* als je je games een doodsteek wil geven wel een goed idee
Dat bestaat al bij mmosquote:Op maandag 13 mei 2024 11:09 schreef Skull-splitter het volgende:
al dan niet in abonnementsvorm per spel.
Klopt, en dat is, naast dat het type spel me niet echt aanstaat, een van de redenen om daar nooit aan te beginnen. Maar we lachten ooit om 2,50 voor paardenpantser, terwijl pubers nu lachend een tientje per skin lappen die buiten dat specifieke spel geen kut doet.quote:
Ja is lachen, vooral omdat het bouwen van dorpjes gewoon heel lekker werkt. Je kunt in bepaalde gamemodi op je dooie gemakje een dorp/stadje opbouwen en dan een beetje experimenteren met economie, dikke boerderijen met grote akkers aanleggen, en dan bijvoorbeeld je graanoogst verwerken in molens ('dorsen' heet dat in het Nederlands kwam ik onlangs achter) om daarna brood van te bakken om je bevolking mee te voeden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Eensch maar dat waren voornamelijk console gamers die dat hebben genormaliseert (dlc/microtransacties)quote:Op maandag 13 mei 2024 11:09 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Meer dat we dit, zeker in deze tijden, niet moeten uitsluiten op de lange termijn. Ze hebben "ons" al zo gek gekregen om (flink) te betalen voor skins, ik zie dit ook wel ergens gebeuren, al dan niet in abonnementsvorm per spel.
#geefzegeenideeen.
Welk apparaat dan ook, laten we vooral niet vergeten dat Fortnite en CS/Team Fortress 2 dit tot kunst verheven hebben...quote:Op maandag 13 mei 2024 14:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Eensch maar dat waren voornamelijk console gamers die dat hebben genormaliseert (dlc/microtransacties)
Klopt maar voor free 2 play titels kan ik er eerlijk gezegd niks tegen hebben (behalve dat die prijzen ook belachelijk hoog zijn, kijk naar de kosten voor skins in Apex Legends bijvoorbeeld).quote:Op maandag 13 mei 2024 16:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Welk apparaat dan ook, laten we vooral niet vergeten dat Fortnite en CS/Team Fortress 2 dit tot kunst verheven hebben...
(En vele soortgelijke online titels pikken graag een graantje mee, ik kots op mensen die zeggen dat het maar koffiegeld is)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |