SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gouden regels m.b.t. gebruik van steamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare
Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com
Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge
Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!
Alternatieve stores:![]()
![]()
![]()
GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!
Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.
uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.
Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.
Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Wat speel jij tegenwoordig nog boyo?quote:
quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:30 schreef PirE het volgende:
Komende 3 jaar TwitchCon in Rotterdam. Komt wel heel dichtbij zo.
Steam users houden van crappy crafting survival schijt news at 11quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:32 schreef Perrin het volgende:
Palworld top selling steam game.
[ twitter ]
Ik ben de laatste tijd druk bezig met BG3 EN Tarkov 🙏🙂. Hows about u?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:10 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat speel jij tegenwoordig nog boyo?
BG3? Nog steeds of alweer? Of gewoon laat begonnen?quote:Op zondag 21 januari 2024 11:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd druk bezig met BG3 EN Tarkov 🙏🙂. Hows about u?
Ik zou 4 jaar wachten aangezien hun vorige game, Craftopia, ook al 4 jaar in early access zit.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:32 schreef Perrin het volgende:
Palworld top selling steam game.
[ twitter ]
Hangt een beetje van je werkveld af natuurlijkquote:Op zondag 21 januari 2024 22:42 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik zou 4 jaar wachten aangezien hun vorige game, Craftopia, ook al 4 jaar in early access zit.
Ik heb een paar keer van die survival-craftgames geprobeerd en haak altijd af zodra je spullen moet craften en dan 4 gecrafte dingen moet combineren voor een nieuwe resource. En natuurlijk kom ik dan 1 wood ofzo tekort aan het einde. Het lijkt veel teveel op werk. Gewoon mensen in elkaar beuken lijkt niet op werk.
Mijn werkgebied neigt meer naar spullen combineren om iets anders te makenquote:Op maandag 22 januari 2024 09:06 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hangt een beetje van je werkveld af natuurlijk
Benieuwd hoe het over een aantal maanden is.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:02 schreef Perrin het volgende:
Wel een goudmijntje die Pokémon with guns.
[ twitter ]
Ik zit nu ongeveer ~48 uur in de nieuwe infinite Wealth, om erachter te komen dat ik nog steeds zuig in Mah Jong..quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:39 schreef PirE het volgende:
Reviews voor Like a Dragon: Infinite Wealth zijn wel veelbelovend.
Ik ben bijna klaar met Kiwami 2 dus ik mag nog even aan de slag voordat ik aan die game begin.
Deze wil ik ook nog spelen ja, want Yakuzaquote:Op woensdag 24 januari 2024 09:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik zit nu ongeveer ~48 uur in de nieuwe infinite Wealth, om erachter te komen dat ik nog steeds zuig in Mah Jong..Denk net over de helft van Story-mode nu, maar er is een shitload te doen in het spel, naast de story-mode.
Y7: Like a Dragon en Y6 zijn wel aan te raden om van te voren te spelen, voor de backstory.
quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:40 schreef ems. het volgende:
Ik ben ondertussen weer aan BG3 begonnen, dit keer op een hogere moeilijkheidsgraad. Meteen is het spelletje een stuk interessanter, want op normal is het echt veel te eenvoudig.
Blijft leuk. Toch vind ik de companions en dat ze toevallig ook allemaal gay kunnen zijn en dat ze allemaal met mij willen geslachtsgemeenschappen vermoeiend en vooral overbodig. Draagt niets bij aan het verhaal en maakt het allemaal een beetje puberaal. Als je zoiets er dan toch in wil stoppen neem dan een voorbeeld aan Mass Effect of Witcher. Die gingen daar een stuk beter en subtieler mee om.
Ik ook! Ik ben niet tegen. Het is alleen in Baldur's Gate 3 ronduit slecht gedaan. Wat vreemd is want het is zo'n groot contrast met de kwaliteit van de rest van de game.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:48 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
BG speel ik niet, maar als het echt leuke extra (of afwijkende) content oplevert, vind ik het nog wel o.k.
Mass Effect vind ik dan ook voorbeeld van een game waarbij het daadwerkelijk iets toevoegt. Niet alleen Garrus trouwens, al die relaties zijn tamelijk goed uitgewerkt.quote:In Mass Effect vond ik bijvoorbeeld de scènes met Garrus als 'romance' wel iets toevoegen aan de game. Maar in ME lag je ook niet met iedereen te "geslachtsgemeenschappen" als je niet uitkeek... Voor mij zijn dat soort opties in ieder geval verre van een 'must' in een game en ja, in veel gevallen is het inderdaad alleen maar behoorlijk 'cringe' en/of kinderachtig.
geen last vanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Start Steam bij jullie ook zo traag op? Normaal start ik Steam en als ik knipper met mijn ogen zie ik mijn bibliotheek. Nu lijkt het echt alsof ik via een inbelverbinding inlog
Vaag. Zal weer iets unieks zijn aan deze kantquote:
Yakuza 3 Remaster is ook dat, een remaster. Yakuza Kiwami 2 is een volledige remake.quote:Op maandag 29 januari 2024 12:06 schreef PirE het volgende:
Yakuza 3 Remastered is wel een stapje terug in vergelijking met Kiwami 2. Grafisch minder en de controls voelen heel erg clunky aan. Voor verhaal is het wat vroeg (chapter 3).
Het is wennen, heb de sens van de camera op 20 gezet zodat hij wat minder hyper draait.quote:Op maandag 29 januari 2024 12:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Yakuza 3 Remaster is ook dat, een remaster. Yakuza Kiwami 2 is een volledige remake.
Nee, Yakuza Kiwami 1 en 2 gebruiken de engine van Yakuza 6 voor zover ik weet.quote:Op maandag 29 januari 2024 12:59 schreef PirE het volgende:
[..]
Het is wennen, heb de sens van de camera op 20 gezet zodat hij wat minder hyper draait.. Maar de draaicirkel van Kiryu is even wennen.
Remasters van 3,4 zelfde engine toch en dan is 5 dezelfde engine als de remakes?
350¤ duurder sinds mijn aankoop in oktober.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:14 schreef V. het volgende:
Gewoon, even...
https://www.megekko.nl/Co(...)pp-50_p-1_d-list_cf-
![]()
![]()
Tikje overkill in prijs/performance, en alleen zinnig als je per se 4K moet draaien en snelheidswinst in je werk kunt boeken door de kaart rendertaken te geven. Dat is nogal een niche voor een kaart waar je qua prijs zeven jaar geleden een tamelijk high end PC van kon bouwen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:14 schreef V. het volgende:
Gewoon, even...
https://www.megekko.nl/Co(...)pp-50_p-1_d-list_cf-
![]()
![]()
IIG origineel idee.quote:Op maandag 29 januari 2024 11:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zag deze voorbij komen:
Ziet er toch best creepy uit
Ja, ik heb deze wel even op mijn verlanglijst gezetquote:Op donderdag 1 februari 2024 12:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tikje overkill in prijs/performance, en alleen zinnig als je per se 4K moet draaien en snelheidswinst in je werk kunt boeken door de kaart rendertaken te geven. Dat is nogal een niche voor een kaart waar je qua prijs zeven jaar geleden een tamelijk high end PC van kon bouwen.
[..]
IIG origineel idee.
Nou, ik ben een beetje om mij heen aan het kijken, omdat ik ivm After Effects en Blender sowieso meer cores in mijn processor zou willen hebben. Als ik dan toch aan het verbouwen ben, zou ik het liefst een SFF-build maken.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tikje overkill in prijs/performance, en alleen zinnig als je per se 4K moet draaien en snelheidswinst in je werk kunt boeken door de kaart rendertaken te geven. Dat is nogal een niche voor een kaart waar je qua prijs zeven jaar geleden een tamelijk high end PC van kon bouwen.
SFF is overrated als je het mij vraagt, en vooral leuk als je geld en tijd teveel hebt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:52 schreef V. het volgende:
[..]
Nou, ik ben een beetje om mij heen aan het kijken, omdat ik ivm After Effects en Blender sowieso meer cores in mijn processor zou willen hebben. Als ik dan toch aan het verbouwen ben, zou ik het liefst een SFF-build maken.
Maar daarvoor is mijn 3080 (MSI Gaming X Trio) veeeeeeuuuuuul te groot.
Dus ik keek even wat een videokaart tegenwoordig kost...
O nee, ik vind het erg tofquote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
SFF is overrated als je het mij vraagt, en vooral leuk als je geld en tijd teveel hebt.
Wat is SFF?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
SFF is overrated als je het mij vraagt, en vooral leuk als je geld en tijd teveel hebt.
Als je tijd over hebt, fantastisch. Ik wil gewoon een kast die ik niet volledig moet demonteren als er een schijf bij moet of er iets vervangen moet worden.quote:
Met steam link en een stabiel netwerk, kom je best een heel eind.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:17 schreef V. het volgende:
Ik wil heel graag mijn pc kunnen oppakken en beneden aan de tv kunnen hangen
dat werkt best goed ja, zolang je schermresoluties gelijk zijn zelfs heel makkelijkquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Met steam link en een stabiel netwerk, kom je best een heel eind.
Dat kan ook met een normale form factor pc.. Gewoon naast de tv meubel zetten.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:17 schreef V. het volgende:
Dat doe ik gewoon door mijn steamdeck via de dock aan mijn tv te hangen. De xbox controller aan de steamdeck connecten.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:17 schreef V. het volgende:
Eh, nee, ik ga mijn bakbeest van 20 kilo niet op en neer sjouwen.quote:Op zondag 4 februari 2024 08:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat kan ook met een normale form factor pc.. Gewoon naast de tv meubel zetten.
kan je niet voor een tientje ofzo ergens een originele steam link scoren die je gewoon aan je tv kan hangen?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:56 schreef V. het volgende:
Steam Link zou een optie zijn, maar ik heb geen device om beneden als ontvanger te dienen. Of zou het ook met een tablet kunnen?
Geen android TV?quote:Op zondag 4 februari 2024 09:56 schreef V. het volgende:
Steam Link zou een optie zijn, maar ik heb geen device om beneden als ontvanger te dienen. Of zou het ook met een tablet kunnen?
Bedoel meer gewoon permanent daar neerzettenquote:Op zondag 4 februari 2024 09:55 schreef V. het volgende:
[..]
Eh, nee, ik ga mijn bakbeest van 20 kilo niet op en neer sjouwen.
Behalve de enige mode die ik echt mis sinds Tekken 6/TTT2 , Team Battle.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:01 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb tekken gekocht. Wel weer goed spel hoorZit ook echt vol met game modes.
Dat werkt ook niet altijd zo goed.quote:
De laatste tekken die ik gespeeld heb was op de ps3 denk ik. Dus ik mis niksquote:Op zondag 4 februari 2024 12:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Behalve de enige mode die ik echt mis sinds Tekken 6/TTT2 , Team Battle.
Ah, ik had geen idee.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:19 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Dat werkt ook niet altijd zo goed.
Zit vaak wel wat lag tussen, en als je een game wilt spelen die nog een andere launcher gebruikt (bv RDR2) dan lukt het helemaal niet.
Well 100% toch? Toch?! TOCH?!quote:Op zondag 4 februari 2024 13:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
Net Final Fantasy I uitgespeeld.![]()
Op naar Final Fantasy II
Helaas net niet en ik heb geen zin om 100% te halenquote:Op zondag 4 februari 2024 13:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Well 100% toch? Toch?! TOCH?!
Pfff, en dat noemt zich een gamerquote:Op zondag 4 februari 2024 13:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helaas net niet en ik heb geen zin om 100% te halen
Die Final Fantasy games nemen al zoveel tijd beslag.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Pfff, en dat noemt zich een gamer
ik heb begrepen dat rfactor 2 een goeie isquote:Op zondag 4 februari 2024 13:33 schreef V. het volgende:
Wat is nou een fijne racegame? Ik heb geen stuurtje, ik vind controller prima.
Dat Forza, waar je 10x over de kop kunt gaan zonder een schrammetje of dat je terechtkomt in subgames waar je nooit meer uitkomt vind ik iig niks.
Dat is best tof, een soort invader/intruder modus? Ik ben bekend met concept en speel het liefst zonder, maar het kan tof zijn als je die extra uitdaging zoektquote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:54 schreef V. het volgende:
Ondertussen vermaak ik mij, sinds ik mijn CoD:WaW-clan met een fittie heb verlaten, overigens prima met Sniper Elite 5. Wat ik daarin ERG tof vind is de 'Axis Invasion'. Je kunt (als je dat in je settings toestaat) tijdens de campaign ineens tegen een Duitse sniper moeten vechten in PvP, terwijl jij nog steeds te maken hebt met Duitse soldaten uit de campaign die je doelen bewaken. Ik heb nog maar 1 x van zo'n 'Jaeger' gewonnen, maar het levert wel toffe spanning op
Ja precies. Hij is nog wat ongebalanceerd, omdat ik nog maar een paar uur speel en nog in de eerste campaign zit en dus geconfronteerd wordt met veeeeel ervarener spelers (die inmiddels ook een ghillie-suit hebben vrijgespeeld), maar ik hou van een uitdagingquote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat is best tof, een soort invader/intruder modus? Ik ben bekend met concept en speel het liefst zonder, maar het kan tof zijn als je die extra uitdaging zoekt
Dat is idd precies de reden waarom ik Forza Horizon 5 nog wel leuk vond. Wel redelijk arcade racen, maar je kunt nog net niet alles straffeloos zonder remmen doen (zoals bij Forza), veel afwisseling met verschillende type auto's en type races. Alleen de hele ambiance oogt wat schreeuwerig en teveel party people, all the way. Maar als je daar wat doorheen prikt, is het eigenlijk best wel een prima game in essentie. Gewoon een chill een beetje rondscheuren met een aardige snelheden, beetje driften door de landschappen van fictief Mexico met een controller. En ik speel het nog steeds wel regelmatig als een game die af en toe m'n race-game itch wegneemt.quote:Op maandag 5 februari 2024 09:16 schreef ems. het volgende:
Opmerkelijk. Ik vind racespellen juist altijd kut. Sinds Ridge Racer en NFS 3 nooit meer echt gespeeld. Forza Horizon was de eerste racegame waar ik me juist wel weer een beetje mee kon vermaken
Behalve dat cringy verhaal en alles eromheen. Dat was echt heel erg.
Volgens mij kun je wel iets van bepaalde schade aanzetten die impact heeft op de performance, maar volledige realistische uiterlijke schade kan volgens mij niet, dat is ook deels inherent aan de afspraken die de publisher kon maken met de autofabrikanten. Ferrari en Porsche zijn daar bijvoorbeeld tegenstander van in iets wat op normale wegen af speelt. Plus het is geen Simracer. Forza Motorsport is bijvoorbeeld dan wel iets gedetailleerder op dat gebied, maar ook daar zitten weer beperkingen aan ivm contractuele afspraken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:51 schreef V. het volgende:
Die cringe inderdaad, maar vooral ook dat je geen schade kunt oplopen. En die kuttige subgames... zit je ineens in een Legoland of in een of andere nacht-hunt waar ik geen reet van begrijp. Maar wat ik wél uit die game haalde (ook een paar subgames) is dat ik gewoon een parcour zsm afleggen en winnen van anderen toch best lollig vind af en toe.
80% trouwens op alle edities van Yakuza: Like a Dragon.quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:05 schreef PirE het volgende:
-50% op Judgment en Lost Judgment. Zit te twijfelen om nu te kopen of tot spring sale te wachten.
Verwacht niet dat ze veel meer korting gaan geven aangezien Infinite Wealth nogal een hit is.
Recent nog enshrouded en New cycle aangeschaft, beiden wel erg vermakelijk als je van de genres houdt, lees survival en post-apocalyptische city builder.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:11 schreef ems. het volgende:
Ik vind het een beetje dood qua interessante game releases. Eerste die mij persoonlijk weer wat doet is Dragon's Dogma 2 in Maart
Nog een potje Rocket League en Battlefield 4 dan maar. Laatst nog BF 2042 geinstalleerd omdat ik hoorde dat het sinds een paar maanden beter speelbaar was. Na halfuurtje alweer klaar mee.
Enshrouded is idd wel leuk !quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Recent nog enshrouded en New cycle aangeschaft, beiden wel erg vermakelijk als je van de genres houdt, lees survival en post-apocalyptische city builder.
Ik word er nog niet heel warm van, het ziet er best netjes/polished uit maar na er ff een beetje doorheen geskipt te hebben voelt het ook wel als een dertien-in-een-dozijn-shooter. Dat het door één guy gemaakt wordt is wel knap natuurlijk. Overigens wel gedurfd dat 'ie vrijwel letterlijk de Combine soldiers uit Half-Life 2 heeft gekopieerd.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:06 schreef V. het volgende:
Een interessante die eraan zit te komen later dit jaar is 'Out of Action', een hardcore shooter met toffe mechanics. Er is een (sp) demo.
Fascinerend ook dat de game door één man wordt gemaakt. Ik wou dat ik hem kon spelen, maar mijn hersenen gaan er volledig van op tilt (motion sickness), al blijf ik het wel proberen. Ik weet nog dat de allereerste Doom uitkwam, en ik daar ook misselijk van werd in het begin. Maar ik had het ook bij The Finals (ook jammer), Battlebit en Trepang 2.
Ja, ik word/ben oud.
Qua shooter en setting niets speciaals, maar de abilities zijn wel heel tof.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik word er nog niet heel warm van, het ziet er best netjes/polished uit maar na er ff een beetje doorheen geskipt te hebben voelt het ook wel als een dertien-in-een-dozijn-shooter. Dat het door één guy gemaakt wordt is wel knap natuurlijk. Overigens wel gedurfd dat 'ie vrijwel letterlijk de Combine soldiers uit Half-Life 2 heeft gekopieerd.
Ik knal de fov altijd op max, dat helpt wel voor mij. Vroeger was 95 ofzo de norm als standaard setting en had ik er nooit last van. Tegenwoordig is het 70 ofzo (vanwege console fps denk ik) en kijk ik voor aankoop of er een fov slider inzit anders koop ik het niet.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:06 schreef V. het volgende:
Fascinerend ook dat de game door één man wordt gemaakt. Ik wou dat ik hem kon spelen, maar mijn hersenen gaan er volledig van op tilt (motion sickness), al blijf ik het wel proberen. Ik weet nog dat de allereerste Doom uitkwam, en ik daar ook misselijk van werd in het begin. Maar ik had het ook bij The Finals (ook jammer), Battlebit en Trepang 2.
Ja, ik word/ben oud.
Knap dat het door 1 persoon is. En het fps gedeelte ziet er prima uit. Maar als je naar die wereld kijkt. Het voelt echt super leeg aanquote:Op woensdag 14 februari 2024 10:06 schreef V. het volgende:
Een interessante die eraan zit te komen later dit jaar is 'Out of Action', een hardcore shooter met toffe mechanics. Er is een (sp) demo.
Ja, ik word/ben oud.
Deze is wel aardig. Nog wel early access, maar dat zijn al die builder games tegenwoordig de eerste 5 jaar op Steamquote:Op donderdag 15 februari 2024 00:37 schreef aTypisch het volgende:
ik ben op zoek naar een game om weer eens goed te puzzelen/mij in te verliezen, vooral strategy, management of een combo daarvan
denk aan: crusader kings, football manager, victoria, rimworld, prison architect game dev tycoon etc
ik heb de meeste grote paradox interactive games al wel 100+ uur gespeeld, maar die aanraden met een leuk idee (een mod of playthrough) kan altijd
eigen tip: terra invicta, als je dit lijstje aan games leuk vindt
gr
Is ie beter speelbaar dan de originele games?quote:
Zit de nude patch erbij?quote:
Neequote:Op donderdag 15 februari 2024 12:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is ie beter speelbaar dan de originele games?
Ik ga er vanuit dat die het komende jaar nog wel gevuld gaat wordenquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Knap dat het door 1 persoon is. En het fps gedeelte ziet er prima uit. Maar als je naar die wereld kijkt. Het voelt echt super leeg aan
Het speelt precies als de originele games. Als je dat niet kan behappen moet je dit niet proberen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is ie beter speelbaar dan de originele games?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |