En 'Keuken' in de keuken…quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:20 schreef derLudolf het volgende:
Nou ja, volgens mij, hebben ze wel wat geheugenproblemen, want anders hadden ze "openhaard" op je neppe schouw staan
Ik val hier voor het eerst inquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met zulke namen was dat ook al bekend
En ook echt lekker. Leuk om te zien vooral, zal wel alleen tijdens vakantie zijn bij ze want dan kunnen ze naar Oscar IJmuiden. Verder wil ik niet gaan spoilen - ik heb alles al bijgekeken.quote:
Ik ga ook regelmatig naar IJmuiden voor brood, kaas en/of vis.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:29 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
En ook echt lekker. Leuk om te zien vooral, zal wel alleen tijdens vakantie zijn bij ze want dan kunnen ze naar Oscar IJmuiden. Verder wil ik niet gaan spoilen - ik heb alles al bijgekeken.
Maar je ziet bijna vanuit elke hoek wel die hoogovens.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga ook regelmatig naar IJmuiden voor brood, kaas en/of vis.
Klein half uurtje en je bent er…
Nationaal erfgoed.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:40 schreef spapaars het volgende:
[..]
Maar je ziet bijna vanuit elke hoek wel die hoogovens.
Mocht de boel er eens dicht gaan, kun je er een mooi park van maken, hebben ze in Duisburg ook gedaan.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nationaal erfgoed.
Het valt me niet eens meer op, maar ik hoef niet naar IJmuiden op vakantie…
Ja, dat is mooi! Ben ik ook geweestquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mocht de boel er eens dicht gaan, kun je er een mooi park van maken, hebben ze in Duisburg ook gedaan.
Ik koop het brood met een mooie uitkijk op de Bavo (of soms op de Binnenweg.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nationaal erfgoed.
Het valt me niet eens meer op, maar ik hoef niet naar IJmuiden op vakantie…
Als je in Haarlem woont, daar zit ook een winkel van Oscar's…quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:08 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik koop het brood met een mooie uitkijk op de Bavo (of soms op de Binnenweg.) Kan niet wachten om weer te halen, als ik terug ben in NL!
Twee zelfs ja! Lekker hè?quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je in Haarlem woont, daar zit ook een winkel van Oscar's…
Eén van hun voormalige werkneemsters heeft al een paar jaar een bakkerij hier vlakbij.quote:
Schattige hondjes, die komen net als hun kinderen geen liefde tekort. Leuke gezinnen deze serie. Vaak moeten lachen om de familie Blom hectiek. Niks mis met deze ouders.quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:20 schreef maily het volgende:
Weer een nestje puppies bij de Wildemannetjes.
Zal wel inkomen zijn door verhuur. Ik vind sowieso de Cudogham's stukken onsympathier worden.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:38 schreef Leandra het volgende:
De Cudogham's hebben kennelijk nog een huisje in Zaandam...
Ik snapte dat appartement al niet, met zoveel kinderen, maar nu blijkt dat ze nog een pand hebben helemaal niet meer
Ik vraag me ook elke keer af hoe ze aan geld komen, ze hebben niet echt een zuinige levensstijl(al willen ze graag doen lijken van wel).quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:24 schreef Verida het volgende:
[..]
Zal wel inkomen zijn door verhuur. Ik vind sowieso de Cudogham's stukken onsympathier worden.
Erg omhooggevallen en heel erg overtuigd van eigen leuk zijn en goed doen.
Ik vind het meer tokkie dat je kinderen hebt van 3 mannen en de laatste (huidige) man voor hen kan gaan zorgen. Maar goed, misschien ben ik wat te ouderwets voor dat soort zakenquote:
Hoe zie je het dan voor je?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik vind het meer tokkie dat je kinderen hebt van 3 mannen en de laatste (huidige) man voor hen kan gaan zorgen. Maar goed, misschien ben ik wat te ouderwets voor dat soort zaken
Nee, natuurlijk is dat geen optie. Ik zou niet eens met zo'n vrouw samen willen zijn, dat lijkt mij de beste oplossing.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe zie je het dan voor je?
Dat hij alleen voor zijn eigen kinderen zorgt en de rest het maar mag uitzoeken?
Nou inderdaad, lekker vlak onder een waarschijnlijk amper geïsoleerd plafond. Ik was wel buiten gaan liggen in zo'n hangmat.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:09 schreef GereDathan het volgende:
Zo'n huisje op het strand is natuurlijk leuk als je van het strand houdt (ik moet er niet aan denken, gruwelijk). Maar is het dan teveel gevraagd om te zorgen dat je voldoende slaapplaatsen hebt? Met 3 in 1 bed en dan met 6 op een kamer van 2 bij 2 lijkt mij niet bevorderlijk voor de nachtrust en sfeer. Het idee van zo'n huisje is toch dat je buiten leeft? Dan kan je toch binnen veel meer ruimte opofferen voor bedden? Al is het maar middels een extra slaapbank en een paar extra bedden op hoogte?
De kinderen zaten allemaal op eigen stoelen, goede gordels om en het enige is dat er geen airco in die bus zit. Omdat met varkensvervoer te vergelijken vind ik bizar.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:13 schreef GereDathan het volgende:
En Gerdien heeft ook al 3 jaar maar 1 jurkje of niet?
En los van het jurkje, wát een chaos maken die mensen ervan. Niets loopt normaal bij Maarten en Gerdien. Echt sneu voor de kinderen om te zien. Ze hebben het al zwaar genoeg met het overdreven christelijke gedoe, maar als je dan ook nog vervoerd wordt op een manier waar een gemiddeld varken zijn snuit voor ophaalt (kom op zeg, airco in zo'n bus kost echt geen 7k!) en overal en altijd achter de feiten aanloopt omdat het zo chaotisch is dan houd ik mijn hart vast voor de toekomst van deze kinderen.
Tis nogal een verschil met 2 of 4 mensen in een auto of met 9 man in een busje waarbij je benen in de lucht moeten omdat er overal tassen en spullen staan.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:24 schreef F_r het volgende:
Wij hadden vroeger ook geen airco in de auto. Leuk een 3 deurs waar de raampjes achter amper open konden en een rokende moeder. Tel daarbij op dat ik wagenziek was.
Sterker nog ik heb pas een auto met airco gehad die ik zelf kocht. Mijn eerste verre vakantie toen ik zelf auto reed was naar Spanje in een 440 zonder airco. Ja het is warm maar genoeg drinken helpt.
Bij een serieuze noodstop of ongeluk zal minstens de helft van de inzittenden (zwaar) gewond raken door alle losliggende rotzooi en verkeerde zithouding. Tevens heb ik voldoende beelden gezien de afgelopen afleveringen waarin de gordels niet juist werden gedragen. En dan heb ik het er nog maar niet over dat alleen Maarten lijkt te rijden en ondertussen ook alles moet doen van zichzelf zoals auto inpakken, gras maaien en tent opzetten. Dat zal de concentratie en veiligheid op de weg niet ten goede komen. Zelfs ervaren vrachtwagenchauffeurs rijden niet zo lang achter elkaar (natuurlijk, mede door de regels).quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:19 schreef Verida het volgende:
[..]
De kinderen zaten allemaal op eigen stoelen, goede gordels om en het enige is dat er geen airco in die bus zit. Omdat met varkensvervoer te vergelijken vind ik bizar.
Ik denk dat ik een andere mening heb omtrent de kerk en hoe dat in de opvoeding opgenomen is. Ik vind het niet gezond, laten we het erop houden dat we het daar niet over eens zullen worden.quote:En ik hou mijn hart niet vast voor deze kinderen, Ze worden met liefde opgevoed, ze mogen nu al hun zegje doen over hoe ze het vinden om naar de kerk te gaan.
Over de tent en lokatie van kamperen heb ik volgens mij niets gezegd? Ook niet over de reis naar Albanië (lijkt mij geweldig en mooi dat ze de taal nog zo machtig zijn) heb je mij niet gehoord verder. Hooguit zou je uit mijn post kunnen halen dat als je zulke reizen onderneemt, met zoveel mensen en spullen, dat een airco dan zeker een verstandige keuze is.quote:en ja, die tent is misschien niet groot, misschien een gekke plek om te kamperen in die tuin, maar verder is er niet veel mis mee, ze maken in ieder geval wel een avontuur van de vakantie, dat maakt wel mooie herinneringen.
Liever dat ze naar de kerk gaan en daar - in ogen van sommigen ouderwetse - normen en waarden meekrijgen dan van dat tuig dat nergens respect voor heeft. Ze hebben weliswaar allemaal eigen stoel en zo, maar alle (been) ruimte ligt vol met bagage en kampeerspullen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:19 schreef Verida het volgende:
[..]
De kinderen zaten allemaal op eigen stoelen, goede gordels om en het enige is dat er geen airco in die bus zit. Omdat met varkensvervoer te vergelijken vind ik bizar.
En ik hou mijn hart niet vast voor deze kinderen, Ze worden met liefde opgevoed, ze mogen nu al hun zegje doen over hoe ze het vinden om naar de kerk te gaan.
en ja, die tent is misschien niet groot, misschien een gekke plek om te kamperen in die tuin, maar verder is er niet veel mis mee, ze maken in ieder geval wel een avontuur van de vakantie, dat maakt wel mooie herinneringen.
In de achtertuin volop thee en koffie en koekjes.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat gegil van Gerdien is een tikkeltje irritant
Zij heeft een hele akelige stem ja al kan ze daar weinig aan doenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Met de hele familie die vuurtoren op was echt eng.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:44 schreef maily het volgende:
[..]
In de achtertuin volop thee en koffie en koekjes.
Na de busrit een locatie met heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel taart, en meteen daarna moest iedereen naar de vuurtoren en daarna naar het strand.
Die strandfotoshoot was wel heel leuk
Jaquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met de hele familie die vuurtoren op was echt eng.
Dat sloeg helemaal nergens op. John Williams zou deze klus weigeren.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:55 schreef maily het volgende:
En het geklus bij de Cudogammetjes .... alles bleef gewoon op het aanrecht staan![]()
Die twee kleintjes die gingen verven op de trap
Ja, behoorlijk. Dat gegil in het oor bij zo’n baby op haar borst.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Die mooie nieuwe Le Creuset (?) pan van Cynthia stond er idd ook gewoon onderquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:55 schreef maily het volgende:
En het geklus bij de Cudogammetjes .... alles bleef gewoon op het aanrecht staan![]()
Die twee kleintjes die gingen verven op de trap
Daar werd nog eens op ingezoomdquote:Op woensdag 10 januari 2024 00:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die mooie nieuwe Le Creuset (?) pan van Cynthia stond er idd ook gewoon onder
ik vond het gesprekje tussen die oudste twee ook wel leukquote:Op woensdag 10 januari 2024 13:53 schreef Leandra het volgende:
Bij de familie Blom vraag ik me af of de kinderen hun grote mond momentje pakken omdat de camera erbij is.
Die 9-jarige ook met zijn "ga strijken dan?!"
Ik had echt zoiets van "WTF, je doet nu het overhemd weer aan dat je eigenlijk aan had maar niet mooi vond".
Ja, Yaël is zo grappigquote:Op woensdag 10 januari 2024 14:01 schreef Verida het volgende:
[..]
ik vond het gesprekje tussen die oudste twee ook wel leukOnderaan die vuurtoren. : "ze zal toch niet als verrassing gaan zeggen dat ze weer zwanger is"
Ik vind allebei die oudsten wel leukquote:Op woensdag 10 januari 2024 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, Yaël is zo grappig
Ik vind wel dat er een hoop op de schouders van Yaël komt trouwens, alsof zij dingen beter kan omdat ze een meisje is.
Volgens mij was het speciale dat iedereen een duif mocht loslaten.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:59 schreef purebliss het volgende:
Bij de vuurtoren zei Gerdien dat ze iets speciaals wilde vertellen. Weet iemand wat dat was? Volgens mij heb ik het gemist.
Of dat de twee oudsten kleding moesten gaan kopen met de kleintjes... Ik vind dat gewoon sneu, die twee zijn helemaal geen kind meerquote:Op woensdag 10 januari 2024 14:15 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik vind allebei die oudsten wel leukMaar inderdaad, Yael doet wel veel, even tussen neus en lippen door de hele schutting in de beits zetten terwijl de rest een beetje loopt te vervelen en aan het eind van de middag wat geld uitbetaald krijgt omdat ze een simpel klusje hebben gedaan. en moeder ineens op de vrije middag waarbij alle kinderen thuis zijn, het toilet uitgebreid gaat schoonmaken.
Die taakverdeling over het huishouden en koken vind ik een beetje merkwaardig daar in dat gezin.
Inderdaad, Yael doet wel veel, maar ook het oudste broertje Tijmen. Ik vind de rolverdeling niet per se conservatief. Pa kookt regelmatig etc.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:15 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik vind allebei die oudsten wel leukMaar inderdaad, Yael doet wel veel, even tussen neus en lippen door de hele schutting in de beits zetten terwijl de rest een beetje loopt te vervelen en aan het eind van de middag wat geld uitbetaald krijgt omdat ze een simpel klusje hebben gedaan. en moeder ineens op de vrije middag waarbij alle kinderen thuis zijn, het toilet uitgebreid gaat schoonmaken.
Die taakverdeling over het huishouden en koken vind ik een beetje merkwaardig daar in dat gezin.
Daar is niks mis mee. De discussie van Cynthia over dat wisselgeld, tenenkrommend. Ze zadelt haar kinderen op met begrippen die niet passen bij hun leeftijd.quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:11 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens mij hebben ze nog steeds de auto van opa André
Met allebei je zinnen eens.quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, Yaël is zo grappig
Ik vind wel dat er een hoop op de schouders van Yaël komt trouwens, alsof zij dingen beter kan omdat ze een meisje is.
Nou idd, ik zie mijn 13-jarige dat niet doen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 00:00 schreef maily het volgende:
[..]
Met allebei je zinnen eens.
Maar hoe zij met Thijmen samen die kleren ging kopen voor de andere kinderen ..... wow, ik vond het heel knap.
En ook allebei niet zeuren dat zij dat moesten doen .....
Zij werkt toch ook 16 uur?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:08 schreef GereDathan het volgende:
Ik wil ook een baan voor 27 uur die geld genoeg geeft om de levensstijl van de Blommetjes te bekostigen. Damn.
Ik heb het nergens over riant gehad toch? Maar voor mij is het riant genoeg. Huisje, auto, vakanties en genoeg geld om alles te kopen wat nodig is. En heel, heel veel vrije tijd.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij werkt toch ook 16 uur?
En het verbaast me niets als zij met die 16 uur net zoveel verdient als hij met die 27.
Ik heb sowieso het idee dat zij intelligenter is dan hij.
Zo riant vind ik hun levensstijl overigens niet, die bus lijkt niet echt goed te rijden, gezien die rookpluimen.
En dat is hun enige auto.
Ja mee eens, vind het een leuk seizoen en ik stoor mij aan geen van allen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:17 schreef kuolema het volgende:
Ik ben nog niet klaar met kijken, maar merk dat ik alledrie de gezinnen wel leuk vind. De gelovigen, de tokkies en de ecologisch verantwoorde: ik vind het alledrie warme gezinnen die, voor zover ik kan zien, goed met hun kinderen omgaan. Dat vond ik bijvoorbeeld helemaal niet van de Quaedackers en de Buddenbrucks.
Niet dat ik alles goed vind wat ze doen hoor. Iven, wat een irritante vent. Ik zou me ook kapotschamen met zo'n vader. Cynthia vind ik dan wel weer lief naar de kinderen en de oudste kinderen zijn ook lief naar de jongste. Toen ze een bos bloemen gingen halen bijvoorbeeld en Twiggy ook vroegen welke zij mooi vond.
En het zwart verven van de fiets voor Seven was een mooi leermoment voor hem.
Ouders Blom vind ik opvallend rustig blijven onder alle chaos. Zouden ze dat ook zijn zonder camera's? Ik vind ze in ieder geval sympathiek overkomen. De kinderen worden goed verzorgd (afgezien van de draagzak) en de ontmoetingen met de mensen in Albanië vond ik heel mooi om te zien.
Familie Wildeman is echt niet mijn type maar ik vind de ouders aardig en bijzonder om te zien dat ook de pubers een goede band lijken te hebben met de ouders. Luciano (zo heet de 13-jarige toch?) lijkt wel een beetje achter te lopen in zijn ontwikkeling, met zijn dikkie dik knuffeltje en dat hij zei dat hij voor altijd bij zijn moeder zou willen wonen (natuurlijk is dat ook heel lief, maar niet normaal voor een puber, zoiets zegt een 4-jarige).
Dit. Ik hield echt mijn hart vast. Vooral toen die ene zoon zei dat sommige kinderen op de reling klommen. En dan staat er op zo'n krappe plek ook nog iemand te filmen...quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:27 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik vond het wel eng op die vuurtoren met die open hekjes, en dan klommen die kleintjes er nog in ook. Ze zijn zo chaotisch, overal op het laatste moment heen,altijd haast.
Volgens mij hadden de Wildemannen de kerstboom al in oktober staan.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:16 schreef spapaars het volgende:
Bij een gezin hebben ze herfstvakantie, bij de ander kerst.
Dus niet gelijktijdig gevolgd door een cameraploeg.
Klopt, die zijn er vroeg bij.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de Wildemannen de kerstboom al in oktober staan.
Facebookfoto van 21 oktober:
https://www.facebook.com/(...)a.122110546904022583
[ afbeelding ]
Klopt. 10 weken voor kerst zet ze de boom altijd op, zei ze. 16 oktober dus.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Volgens mij hadden de Wildemannen de kerstboom al in oktober staan.
Oh, dat heb ik dan gemist.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:52 schreef spapaars het volgende:
[..]
Klopt, die zijn er vroeg bij.
Maar er is een herfstvakantie bij het ene gezin, en de ander viert kerst.
Ik wil de buren van de Baumgards en ook zeker die van de Buddenbrucks ook weleens horen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Zullen die buren niet knettergek worden van de herrie van fam Blom
Eigenlijk zou de npo daar een uitzending over moeten makenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:51 schreef maily het volgende:
[..]
Ik wil de buren van de Baumgards en ook zeker die van de Buddenbrucks ook weleens horen.
Mijn hemel, die trampolines en die zwembaden van de laatste.
Is geen pand, is een klein strandhuisje die ze betaald hebben met het geld van Cynthia haar vader nadat hij overleden was.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:38 schreef Leandra het volgende:
De Cudogham's hebben kennelijk nog een huisje in Zaandam...
Ik snapte dat appartement al niet, met zoveel kinderen, maar nu blijkt dat ze nog een pand hebben helemaal niet meer
Nee, dat staat in IJmuiden.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:47 schreef xdiashalizx het volgende:
[..]
Is geen pand, is een klein strandhuisje die ze betaald hebben met het geld van Cynthia haar vader nadat hij overleden was.
Waarom is familie Nagelkerke dit seizoen tóch niet te zien??quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:10 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
In Een huis vol volgen we de grote gezinnen Blom, Cudogham, Nagelkerke en Wildeman. Hoe gaan zij om met kleine en grote uitdagingen in het leven? Wat bindt hen en hoe zorgen ze voor elkaar?
Een huis vol is vanaf maandag 28 augustus 2023 om 19.00 uur te zien bij KRO-NCRV op NPO 1.
https://kro-ncrv.nl/programmas/een-huis-vol
De familie Blom gaat een beetje meevallen vind ik, 150 kilometer fietsen, rapmuziek waarvan de tekst veel te grof is voor die leeftijd van de kinderen, een weglopertje van 2 die al de klink van de deuren open krijgt. En ze lachen nog steeds. Enige commentaar wat ik nu even heb is de lach van vader soms, die lijkt wat geforceerd hier en daar, maar ja, ik zal ook wel anders overkomen voor een camera.
Nagelkerkjes, waar halen vader en moeder de energie vandaan? Op vakantie, hockey wedstrijden, koffers inpakken, administratie doen, op een dag. Hebben ze achter de schermen niet gewoon een beetje hulp? (Schoonmaker, oppas, kantoorpersoneel?)
Cudogans, wafels maken van mini croissants en ik denk dat 75 procent al opgesnoept was. Lois bleef maar rustig en lief, behulpzaam ook. Leuk dat moeder zo reageerde, dat meisje heeft echt haar best gedaan met die kleine snoepers.
Wildeman. Nu bekend is dat moeder van moeder Italiaans is, begrijp ik de namen. Wordt toch een ander verhaal. Ben nog steeds geen fan, maar vind het ook niet saai om hun scenes te zien. En ze zal dit echt niet lezen, maar die dochter die zich irriteerde aan haar moeder met al die vragen (ze wil altijd alles weten), dat wordt alleen maar ergerIk heb ook zo'n moeder, dat houdt niet op haha. Levert wel als je wat ouder bent heel veel handigheidjes op waar je toch wat aan hebt.
Jazz had het toch echt over het huisje van zijn ouders in Zaandam.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:47 schreef xdiashalizx het volgende:
[..]
Is geen pand, is een klein strandhuisje die ze betaald hebben met het geld van Cynthia haar vader nadat hij overleden was.
Welk eng uitje? Denk dat ik wat afleveringen gemist heb..quote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:02 schreef Firuze60 het volgende:
Enigszins ergernis aan Cynthia met haar bewaardrang en dan ook nog die rotsooi willen verkopen. Brrrr, wel 5 euro uitgeven voor een koffietje en dan 10 euro vragen voor een aftands stukje stof of andere dikke rotzooi. Ze mocht blij zijn dat de kringloop die rommel zou willen hebben. Als je troep wilt bewaren om emotionele waarde snap ik, maar daar een prijskaartje aan hangen belachelijk.
Na 10 afleveringen raak ik best gewend aan die schelle stem van ma Blom, lief mens.
Bij de Wildemans vond ik het niet zo prettig dat ze die jongste meenamen aan voor haar een eng uitje.
Jaaa das die oudste! Gaat op zichzelf idd. Dus "zijn" appartement.. niet die van dat hele gezin. Hij is de 1e die het nest gaat verlaten. Rusttt en freedom for him 🙌quote:Op maandag 15 januari 2024 00:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jazz had het toch echt over het huisje van zijn ouders in Zaandam.
Dat is waar hij gaat wonen.
In Brabant nog onbekend? Nu word ik toch wel erg nieuwsgierig naar die broden van Oscar??quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eén van hun voormalige werkneemsters heeft al een paar jaar een bakkerij hier vlakbij.
Ideaal, zelfde brood…
Maar we dwalen af…
Halloween met spooktent. Ze werd nog net niet gedwongen om mee te gaan.quote:Op maandag 15 januari 2024 00:43 schreef Perla het volgende:
[..]
Welk eng uitje? Denk dat ik wat afleveringen gemist heb..
Werkt hardquote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:48 schreef Remco het volgende:
Die vader van de familie Blom is echt een goedzak, werkt hard zeurt niet en bij elke vraag of die iets te eten of drinken wil zegt die kijk maar wat er over is.
Zie hier het probleem van de huidige maatschappij met curlingouders. Bij minste of geringste in de paniekstand schieten en kinderen onder een dekentje op de bank bemoedigend toespreken en kum ba yah zingen.quote:Op maandag 15 januari 2024 01:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Halloween met spooktent. Ze werd nog net niet gedwongen om mee te gaan.
Thnks! Ah nee, das voor sommige kids gewoon te eng ja. "Fijn" al die hypes tegenwoordig en die ouders die overal blindelings aan meedoen.. 🙈quote:Op maandag 15 januari 2024 01:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Halloween met spooktent. Ze werd nog net niet gedwongen om mee te gaan.
het was niet echt het volgen van een hype. Ze vertelden dat ze hier al jarenlang aan meedoen, zelfs speciale verkleedkleren hebben, lol hebben bij de voorbereidingen, thuis al pompoenen uithollen met z'n allen, Het was echt een leuk familieding.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:47 schreef Perla het volgende:
[..]
Thnks! Ah nee, das voor sommige kids gewoon te eng ja. "Fijn" al die hypes tegenwoordig en die ouders die overal blindelings aan meedoen.. 🙈
Toch nog wat afleveringen terug te kijken dus..
Halloween is nou niet bepaald een "hype". Dat wordt al vele jaren gevierd in Nederland.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:47 schreef Perla het volgende:
[..]
Thnks! Ah nee, das voor sommige kids gewoon te eng ja. "Fijn" al die hypes tegenwoordig en die ouders die overal blindelings aan meedoen.. 🙈
Toch nog wat afleveringen terug te kijken dus..
Heb jij tig kinderen onder de 10 jaar? En ben je vaak thuis? Hoepel op met je uitrustbaantje.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Werkt hard
Die vent heeft een uitrustbaantje met 27 uur per week.
5 ploegendienst, 6 dagen werken, 4 dagen vrij waarvan 1 dag al weg is doordat je slaapt. Nooit ritme in je bedtijd, mij niet gezien.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Werkt hard
Die vent heeft een uitrustbaantje met 27 uur per week.
Dat is Lukas Wildeman, Maarten Blom werkt 27 uur per week voor de kerk.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:39 schreef Remco het volgende:
[..]
5 ploegendienst, 6 dagen werken, 4 dagen vrij waarvan 1 dag al weg is doordat je slaapt. Nooit ritme in je bedtijd, mij niet gezien.
Aah je hebt gelijk ik was in de war met de achternamen bedoelde eigenlijk Lukas Wildeman. Die zei bij het ontbijt en later de chocomelk ook, kijk maar wat over is.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is Lukas Wildeman, Maarten Blom werkt 27 uur per week voor de kerk.
Maar gezien zijn vrouw wel werkt, ook al is dat 16 uur, hebben ze wellicht wel een hoger inkomen.
Maar degene waar je het over had qua goedzak en eerst de kinderen laten eten was ook Lukas Wildeman.
Dat is dus idd een hardwerkende goedzak.
Bijzondere kerk dan wel.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:39 schreef Remco het volgende:
[..]
5 ploegendienst, 6 dagen werken, 4 dagen vrij waarvan 1 dag al weg is doordat je slaapt. Nooit ritme in je bedtijd, mij niet gezien.
Waarom zou je "tig kinderen onder de 10 jaar" nodig hebben in je leven? En ja, ik ben vaak genoeg thuis.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb jij tig kinderen onder de 10 jaar? En ben je vaak thuis? Hoepel op met je uitrustbaantje.
Inderdaad, Lukas werkt zich 3 slagen in de rondte. Die heeft alles behalve een bijbaantje. Lukas is echt een hele lieve man, voor zowel zijn vrouw als zijn eigen en niet eigen kinderen. Zit geen spatje kwaad in. Meer dan respect hoe hij alle ballen hoog houdt en zichzelf opoffert voor het gezin.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is Lukas Wildeman, Maarten Blom werkt 27 uur per week voor de kerk.
Maar gezien zijn vrouw wel werkt, ook al is dat 16 uur, hebben ze wellicht wel een hoger inkomen.
Maar degene waar je het over had qua goedzak en eerst de kinderen laten eten was ook Lukas Wildeman.
Dat is dus idd een hardwerkende goedzak.
Ja en die bedoelde ik dus ookquote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad, Lukas werkt zich 3 slagen in de rondte. Die heeft alles behalve een bijbaantje. Lukas is echt een hele lieve man, voor zowel zijn vrouw als zijn eigen en niet eigen kinderen. Zit geen spatje kwaad in. Meer dan respect hoe hij alle ballen hoog houdt en zichzelf opoffert voor het gezin.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat je dat niet uit de omschrijving haalde maar vervolgens wel enorm tekeer ging.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat veranderd de context nogal.
Ik heb dat niet uit de omschrijving gehaald, anders had ik er nooit op gereageerd. Dus nee, ik wist niet om welk gezin het anders zou gaan dan om familie Blom die expliciet benoemd werd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd snap ik niet dat je dat niet uit de omschrijving haalde maar vervolgens wel enorm tekeer ging.
Alsof je zelf niet weet wat er bij welk gezin speelt.
Als je dit normale conversatie vindt dan ben ik daar wel zeker van.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb dat niet uit de omschrijving gehaald, anders had ik er nooit op gereageerd. Dus nee, ik wist niet om welk gezin het anders zou gaan dan om familie Blom die expliciet benoemd werd.
En ik denk ook dat het maar goed is dat je mij niet kent, als je dit al enorm tekeer gaan vind dan zou je geen leuke tijd hebben in mijn nabijheid ben ik bang.
Ik zou er geen wedjes op leggen, want ik weet dat ook wel zeker.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dit normale conversatie vindt dan ben ik daar wel zeker van.
In wat voor soort baan ook moet je 24/7 'aan staan.' En wel, dan is dat je eigen keus. Er van uitgaan dat je dat niet hebt met kleine kinderen en dat als geen 24/7 baan ziet is infantiel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zou er geen wedjes op leggen, want ik weet dat ook wel zeker.
Met alle respect, maar ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt nu.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In wat voor soort baan ook hoef je nooit 24/7 'aan te staan.' En wel, dan is dat je eigen keus. Er van uitgaan dat je dat niet hebt met kleine kinderen en dat als geen 24/7 baan ziet is infantiel.
Omdat je zelf sprak over een 'uitrustbaantje'.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt nu.
Ja, ik vind 27 uur in een kerk werken een uitrustbaantje. Samen met de 16 uur van Gerdien werken ze dus 43 uur per week. Samen. In een gemiddeld gezin zijn dat de uren van 1 persoon per week.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat je zelf sprak over een 'uitrustbaantje'.
Grapjas! Het gaat er om dat ze daarnaast nog een baan (vind jij dus geen baan) hebben van 24/7 om een groot aantal kinderen op te voeden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, ik vind 27 uur in een kerk werken een uitrustbaantje. Samen met de 16 uur van Gerdien werken ze dus 43 uur per week. Samen. In een gemiddeld gezin zijn dat de uren van 1 persoon per week.
Van zo’n baantje van 27 uur word je niet moe. Het zal ook niet al teveel verdienen, maar dat hoeft ook niet met zoveel toeslagen als ze zullen ontvangen.
Slap excuus. Er zijn genoeg grotere (en soortgelijke) gezinnen waarbij dat ook geen ding is en gewoon wel serieus gewerkt wordt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Grapjas! Het gaat er om dat ze daarnaast nog een baan (vind jij dus geen baan) hebben van 24/7 om een groot aantal kinderen op te voeden.
Allemachtig! Wat veroordelend. De man heeft een baan als pastor (en nee, geen bouwvakker) en de vrouw als psycholoog. Hoepel toch op met je betalen voor die levensstijl.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Slap excuus. Er zijn genoeg grotere (en soortgelijke) gezinnen waarbij dat ook geen ding is en gewoon wel serieus gewerkt wordt.
En ik heb het huishouden of er zijn voor kinderen nooit ‘geen baan’ genoemd. Dat verzin je ter plekke.
Feitelijk betaalt de maatschappij deze levensstijl, daar vind ik iets van. Ik ben dan ook groot voorstander van beperkingen op de kinderbijslag om maar iets te noemen.
Wat wil je precies zeggen? Dat het geld daar tegen de plinten klotst? Dat ze daarom als veredeld vee op vakantie moeten gaan in een bus die oververhit is met zieke en kotsende kinderen tot gevolg? Nee, dan heb je het goed geregeld hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Allemachtig! Wat veroordelend. De man heeft een baan als pastor (en nee, geen bouwvakker) en de vrouw als psycholoog. Hoepel toch op met je betalen voor die levensstijl.
Ook dat is veroordelend. Ik heb niks met religie. Maar zie geen meer verschil in liefde voor hun kinderen dan bij de andere gezinnen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat wil je precies zeggen? Dat het geld daar tegen de plinten klotst? Dat ze daarom als veredeld vee op vakantie moeten gaan in een bus die oververhit is met zieke en kotsende kinderen tot gevolg? Nee, dan heb je het goed geregeld hoor.
Geef mij de familie Cudogham of Wildeman maar. Of de Kraantjes. Die hebben het een stuk beter voor elkaar op elk vlak.
Overdrijven is ook een vak he. Alsof het echt mensonterend is om in een auto zonder airco op vakantie te gaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat wil je precies zeggen? Dat het geld daar tegen de plinten klotst? Dat ze daarom als veredeld vee op vakantie moeten gaan in een bus die oververhit is met zieke en kotsende kinderen tot gevolg? Nee, dan heb je het goed geregeld hoor.
Geef mij de familie Cudogham of Wildeman maar. Of de Kraantjes. Die hebben het een stuk beter voor elkaar op elk vlak.
Wat heeft ineens religie ermee te maken of dat er verschil in liefde zou zijn? Waarom bedenk je er constant dingen bij die niet gezegd of genoemd zijn?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ook dat is veroordelend. Ik heb niks met religie. Maar zie geen meer verschil in liefde voor hun kinderen dan bij de andere gezinnen.
Als Maarten gewoon echt aan de slag ging had die 500 euro voor een airco er wel afgekund toch?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:15 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak he. Alsof het echt mensonterend is om in een auto zonder airco op vakantie te gaan.
De arme zieltjes! Dat dit kan in Nederland!
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als Maarten gewoon echt aan de slag ging had die 500 euro voor een airco er wel afgekund toch?
Troost je, het interesseert mij echt geen barst wat je van mij vindt en welke vooroordelen je wil hebben. Be my guest.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]Alweer vooroordelend, wat lijk je mij een narrow-minded cq dom figuur, en ja ook ben ik zelf dan vooroordelend.
Met de familie Wildeman als voorbeeld, waar 1 ouder fulltime werkt en de andere ouder niet werkt maar primair voor het gezin zorgt vind je dat de familie Blom het makkelijker heeft?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Natuurlijk is Gerdien wel een echte psycholoog. Gewoon opgeleid aan de universiteit. Ook al werkt ze bij een christelijke GGZ instelling dan betekent dat niet dat daar geen gekwalificeerde mensen werken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:06 schreef F_r het volgende:
Gerdien is geen echte psycholoog hè. Ook iets kerkelijke dat ze zo noemen.
Natuurlijk is Gerdien wel een echte psycholoog. Gewoon opgeleid aan de universiteit. Ook al werkt ze bij een christelijke GGZ instelling dan betekent dat niet dat daar geen gekwalificeerde mensen werken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:06 schreef F_r het volgende:
Gerdien is geen echte psycholoog hè. Ook iets kerkelijke dat ze zo noemen.
Het enige wat ik gezegd heb is dat ik 27 uur werken een uitrustbaantje vind. Meer niet. Geen idee waarom jij en die andere schreeuwer daar zo op flippen verder en constant de persoonlijke aanval zoeken. Siert jullie niet hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de familie Wildeman als voorbeeld, waar 1 ouder fulltime werkt en de andere ouder niet werkt maar primair voor het gezin zorgt vind je dat de familie Blom het makkelijker heeft?
Ze verdelen de uren zorg en werk buiten de deur anders, gelijker over beide ouders, hoezo is het een beter dan het ander?
Juist voor Gerdien is het heel goed dat ze blijft werken, als al dat grut straks op school zit heeft ze tenminste een fatsoenlijke baan, in tegenstelling tot Priscilla die maar een cursus hondentrimmen doet omdat ze denkt dat ze daar misschien wel haar vak van wil maken, maar ondanks alleen maar schoolgaande kinderen niet eens tijd "heeft" om die cursus te doen.
Volgens mij heeft ze die bedrijfsruimte allang, maar is de kapsalon nog steeds niet open.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft Thaila tegenwoordig een eigen bedrijfsruimte (kapsalon?)? Ze heeft tot twee keer toe een filmpje op Facebook gezet waarin te zien is hoe een vrouw met een rollator de slingers uit haar kerstboom moost en die kerstboom staat volgens mij voor een één of andere winkel?
Wat anders? Zo'n filmpje online zetten (gezicht van vrouw is niet te zien) mag toch niet?
Ja, gisteravond een aflevering gekeken.quote:
Ik heb twee afleveringen gekeken maar ik vind het te “saai” dus ik laat het erbij,quote:
ja, ook wel leuk om te zien, maar niet zo'n succes als een huis vol voor mij.quote:
Het format van EHV vind ik inmiddels wel wat sleets aan het worden. De eerste seizoenen leken iets minder gescript en mochten de kinderen meer hun mening zeggen. De chaos was gewoon nog spontaan leek het. Gewoon stoppen met dat programma.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 23:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja, ook wel leuk om te zien, maar niet zo'n succes als een huis vol voor mij.
Nou dat weet ik allemaal niet, wel vind ik die blonde dame bewonderingswaardig hoe die alles bijloopt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het format van EHV vind ik inmiddels wel wat sleets aan het worden. De eerste seizoenen leken iets minder gescript en mochten de kinderen meer hun mening zeggen. De chaos was gewoon nog spontaan leek het. Gewoon stoppen met dat programma.
Echt he ...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou dat weet ik allemaal niet, wel vind ik die blonde dame bewonderingswaardig hoe die alles bijloopt.
Ja allemaal wel, alleen een vrouw klaagt heel veel maar dat loopt ook op de klippenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:52 schreef maily het volgende:
[..]
Echt he ...
En eigen bedrijven ...
Dat stel met die 3 jongetjes vind ik ook leuk. Niet teveel fratsen, gewoon doen.
Ja heb gisteren een voorstukje gezien. Zij is wel zwaar op de hand . Lastig als je zo bent ...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja allemaal wel, alleen een vrouw klaagt heel veel maar dat loopt ook op de klippen
De dochter moest wel oorbellen want Surinaamse traditie.quote:
Meer dan verwacht.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:48 schreef lily het volgende:
Over welk programma gaat het nu eigenlijk?
Mja het ontloopt elkaar toch op tv volgens mij, geen zin om een topic voor te maken verder de laatst ep is al geweestquote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:27 schreef lily het volgende:
[..]
Ah ja, oke. Misschien een eigen topic dan?
Ik heb het geprobeerd maar niet mijn ding.
Ja die was vanavondquote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mja het ontloopt elkaar toch op tv volgens mij, geen zin om een topic voor te maken verder de laatst ep is al geweest
Ik mis nog twee zonen op de foto van fam. Kraanquote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:12 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus!![]()
Een Huis Vol Emigreert, een spin-off van het populaire programma met de familie Jelies en Kraan in de hoofdrol.
[ afbeelding ]
Het dorp Pinoso in Spanje heeft er sinds afgelopen zomer elf inwoners bij. Johan en Janneke Jelies verruilden Tollebeek in de Noordoostpolder voor de Spaanse zon, natuurlijk samen met hun negen kinderen.
In Een Huis Vol Emigreert, een speciale reeks van het veelbekeken programma over grote gezinnen, is te zien hoe de Jelies de emigratie voorbereiden. De familie zag in november zelf al een voorproefje van twee afleveringen waarin te zien is hoe ze afscheid van Tollebeek nemen. “Wij hebben het goed, maar natuurlijk komen met zulke beelden alle emoties weer boven”, schreven ze daarover op sociale media.
Ook Ivan en Linda Kraan worden gevolgd in deze serie.
[ afbeelding ]
De familie Kraan ziet geen toekomst voor zichzelf en hun kinderen in Nederland. Bovendien wil vader Ivan meer tijd doorbrengen met zijn gezin. Ze hebben het oog laten vallen op een camping in Luxemburg, waar ze als beheerder aan de slag gaan. Dat betekent dat ze verantwoordelijk zijn bij alles wat er komt kijken bij het runnen van een camping. Van schoonmaken, tuinieren, de receptie runnen tot de keuken en het terras. En dat terwijl vader Ivan en moeder Linda ook het gezin draaiende moeten houden.
Dat zag ik laatst toevallig op feesboek, Sam en Quinten zijn thuis gebleven.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:19 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik mis nog twee zonen op de foto van fam. KraanZijn die niet meegegaan?
Dankje!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zag ik laatst toevallig op feesboek, Sam en Quinten zijn thuis gebleven.
Ik heb een huis vol eerder dit jaar niet gevolgd, maar dit ga ik wel kijken![]()
Dacht dat die boa ging geworden dat ik eens heb gehoord in het verleden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Quinten werkt op zijn 18e bij de A'damse politie? Ik kan me niet voorstellen dat de Politieacademie zo kort duurt? Of heb ik het verkeerd gehoord?
Is tegenwoordig normaal in Leiden en sommige plaatsen in de buurt.quote:
Het was de laatste keer niet zo'n succes....Die aanwijzing bij het posten komt door de verschillende manier van posten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:23 schreef FlippingCoin het volgende:
@:brokkel volgende keer hier meeposten
Ach wees gewoon welkomquote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:25 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Het was de laatste keer niet zo'n succes....Die aanwijzing bij het posten komt door de verschillende manier van posten.
Ja dat was wel ernstig, vooral bij de ouderequote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:28 schreef Brokkel het volgende:
Die kinderen weten niet eens waar Spanje ligt![]()
![]()
Tijdens de opleiding ben je al gelijk in dienst en krijg je loon.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Quinten werkt op zijn 18e bij de A'damse politie? Ik kan me niet voorstellen dat de Politieacademie zo kort duurt? Of heb ik het verkeerd gehoord?
Hij is heel vol van zichzelf, maar Janneke is volgens mij niet zo volgzaam hoor.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:53 schreef IlseMarije het volgende:
Ik schrijf ook mee en ik vind Johan een tja hoe zeg ik dat netjes... Hij is vol van zichzelf en Janneke huppelt er achteraan. Vreselijk 🤮
Hij denkt dat hij net als Martien Meiland het grote geld kan binnen halen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:57 schreef Snaky het volgende:
[..]
Hij is heel vol van zichzelf, maar Janneke is volgens mij niet zo volgzaam hoor.
Die twee zijn toch helemaal niet met elkaar te vergelijkenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:07 schreef Earring het volgende:
[..]
Hij denkt dat hij net als Martien Meiland het grote geld kan binnen halen.
quote:
Wij doen ook maar watquote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ach wees gewoon welkom
Komt wel goed
Met sjorizoquote:
Nee tuurlijk niet. Maar Johan denkt: zo zijn de Meilandjes ook begonnenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:15 schreef Verida het volgende:
[..]
Die twee zijn toch helemaal niet met elkaar te vergelijken
Ik vind Linda op zich best leuk, maar deze aflevering werkte ze me behoorlijk op mijn zenuwenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:26 schreef maily het volgende:
De Kraantjes .... ik ben geen fan van Linda en heb grote bewondering voor Ivan.
Ik heb altijd het idee dat bij iedereen in die familie veel spanning zit .....quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind Linda op zich best leuk, maar deze aflevering werkte ze me behoorlijk op mijn zenuwenIk vond Quinten ook niet erg plezierig om naar te kijken eerlijk gezegd.
Eigenlijk zouden ze à la Pinokkio een kind gemaakt uit OSB plaat moeten krijgenquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:11 schreef derLudolf het volgende:
Ik snap die fascinatie van die Kudogans voor OSB plaat niet echt.
Dat zegt ze ook tegen Jennie, je vader wil naar een warm land dus tja..(zoiets)quote:Op zaterdag 3 februari 2024 07:22 schreef PinkParty het volgende:
Och die Linda....altijd gespannen en snel over haar theewater. Ben heel benieuwd hoe dit gaat de komende afleveringen.
En de familie Jelies. Ik denk dat het daar vooral de wens van pa was om te verhuizen en Janneke hobbelt er achteraan.
Wel heel heftig hoor. Zij is zo'n familie mens.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:03 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Dat zegt ze ook tegen Jennie, je vader wil naar een warm land dus tja..(zoiets)
Ik ben grootverbruiker. Maar ik ben dan ook een echte Spaansequote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nouja, ik koop die gezeefde tomaten of wat het ook was ook nooit
Waarom denk je dit?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:15 schreef Beppie12345 het volgende:
Janneke en de kinderen zouden het liefst zo snel mogelijk terug gaan naar Tollebeek en Urk.
Die indruk heb ik ook. Ze lijken zo opgefokt allemaal.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:30 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat bij iedereen in die familie veel spanning zit .....
Omdat Janneke een familiemens is en in Urk dat heel belangrijk is, verder kan zij niet tegen warmte, heeft ze amper aanspraak daar met Spanjaarden. Is voor even te doen maar zij gaat daar echt niet haar hele leven wonen. Kinderen missen alle vriendjes, neefjes en nichtjes, voetbal, hun leventje in Tollebeek. Het is Johan zijn wens.quote:
Maar ze zei dat de kinderen daar makkelijker allemaal een huisje konden kopen ...quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:36 schreef Beppie12345 het volgende:
[..]
Omdat Janneke een familiemens is en in Urk dat heel belangrijk is, verder kan zij niet tegen warmte, heeft ze amper aanspraak daar met Spanjaarden. Is voor even te doen maar zij gaat daar echt niet haar hele leven wonen. Kinderen missen alle vriendjes, neefjes en nichtjes, voetbal, hun leventje in Tollebeek. Het is Johan zijn wens.
Ik volg ze niet online, maar ik hoor meerdere geluiden dat ze al wat mensen hebben leren kennen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:36 schreef Beppie12345 het volgende:
[..]
Omdat Janneke een familiemens is en in Urk dat heel belangrijk is, verder kan zij niet tegen warmte, heeft ze amper aanspraak daar met Spanjaarden. Is voor even te doen maar zij gaat daar echt niet haar hele leven wonen. Kinderen missen alle vriendjes, neefjes en nichtjes, voetbal, hun leventje in Tollebeek. Het is Johan zijn wens.
Ja ze hebben mensen leren kennen maar dat zijn Nederlanders en van een kerkgenootschap.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik volg ze niet online, maar ik hoor meerdere geluiden dat ze al wat mensen hebben leren kennen.
We kunnen niet in hun hoofd kijken, misschien hebben ze het wel naar hun zin? De tijd zal het leren![]()
Ik moest wel een beetje grinniken toen Johan en Janneke zo verliefd deden over de weg waarop ze reden. Ik zag alleen een weg en wat verdord landschap?
Ze hadden het over schooljuf toch?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:45 schreef Beppie12345 het volgende:
Ik vind het ook niet oké dat bv Jennie amper opleiding heeft. Als je dat als ouders normaal vindt, dat snap ik echt niet. En naar school gaan is er niet bij daar met Jennie. Had je ook vantevoren kunnen informeren maar vinden ze niet belangrijk denk ik. De topper kan goed thuis helpen en poetsen.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:45 schreef Beppie12345 het volgende:
Ik vind het ook niet oké dat bv Jennie amper opleiding heeft. Als je dat als ouders normaal vindt, dat snap ik echt niet. En naar school gaan is er niet bij daar met Jennie. Had je ook vantevoren kunnen informeren maar vinden ze niet belangrijk denk ik. De topper kan goed thuis helpen en poetsen.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:25 schreef amaranta het volgende:
Ik kan dit artikel niet lezen helaas. Maar waarom moest een Spaanse ambtenaar omgekocht worden en hoezo laat deze beste spagnool zich omkopen met een halve liter, voor hem waarschijnlijk onbekend, kruidenlikeur?
https://www.ad.nl/show/be(...)paanse-zon~a4abba06/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:35 schreef Blues het volgende:
[..]Dank je. Gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met zijn korte broek.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 07:53 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Ik blijf Johan een rare vinden in die afleveringen. Ik krijg echt de rillingen van hem.
Voortaan archive.ph gebruikenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:25 schreef amaranta het volgende:
Ik kan dit artikel niet lezen helaas. Maar waarom moest een Spaanse ambtenaar omgekocht worden en hoezo laat deze beste spagnool zich omkopen met een halve liter, voor hem waarschijnlijk onbekend, kruidenlikeur?
https://www.ad.nl/show/be(...)paanse-zon~a4abba06/
Dat heb ik dus ook. Hij kickt op de camera en aandacht. Wat hij er allemaal uitkraamde tijdens de bezichtigingen was echt totale onzin.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 07:53 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Ik blijf Johan een rare vinden in die afleveringen. Ik krijg echt de rillingen van hem.
Over Engels gesproken, het Engels van de beide vaders mag wel wat beterquote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, Engelse les geven... ik heb zo hard gelachen
Van allemaal, ik heb niet de illusie dat de moeders wel basis-Engels spreken.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Over Engels gesproken, het Engels van de beide vaders mag wel wat beterIvan zei iets van 'I speak Netherlands' en Johan zei in mompelend Engels iets van Johan out Holland. Dit is wel basis Engels wat je ergens wel moet kunnen vind ik, vooral als je een camping in het buitenland wil runnen.
Ik denk dat je gelijk hebt jaquote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van allemaal, ik heb niet de illusie dat de moeders wel basis-Engels spreken.
Wat een poep. Als zij met een ambtenaar in gesprek wil dan kan dat gewoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heeft ie dus minstens 9 keer alleen z’n broek tot op z’n knieën laten zakken.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:01 schreef maily het volgende:
[..]
Met zijn korte broek.
Janneke zei: "zie ik voor het eerst je blote benen."
Johan: "ben je meteen aan me verknocht."
(Zoiets was het)
Of alles in het donkerquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan heeft ie dus minstens 9 keer alleen z’n broek tot op z’n knieën laten zakken.
Dat is wel jammer, 1x per week ....quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:20 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind het wel stom dat ze deze serie 'EHV gaat emigreren' net als 'Ik vertrek' wekelijks gaan uitzenden. Bij 'Ik vertrek' is het elke keer een op zichzelf staande aflevering met een apart gezin. Nu moet je een week wachten, dit zouden ze ook in twee weken er doorheen moeten jassen. Het is wel vermakelijk en verslavend. Kan hier dus niet meepraten want kijk vooruit. Ik weet nu al niet meer wat er precies in de eerste aflevering is gebeurd.
Mee eens dat die Johan......
Heb het geduld niet meer (of concentratiespanne) om zulke series een keer per week te kijken. Zeker niet als het om dezelfde mensen gaat, supersaai. Of het moet om een afrondende aflevering gaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:20 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, 1x per week ....
Ik wel voor dit.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb het geduld niet meer (of concentratiespanne) om zulke series een keer per week te kijken. Zeker niet als het om dezelfde mensen gaat, supersaai. Of het moet om een ronde aflevering gaan.
Mwah, HHB vind ik dan wel weer leuk om wekelijks te bekijken.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:26 schreef maily het volgende:
[..]
Ik wel voor dit.
Andere dingen wel meer afleveringen per keer.
Maar dat is gewoon standaard eens per week.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mwah, HHB vind ik dan wel weer leuk om wekelijks te bekijken.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:31 schreef amaranta het volgende:
Zij spreekt waarschijnlijk geen woord Spaans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een poep. Als zij met een ambtenaar in gesprek wil dan kan dat gewoon.
Ik denk dat de situatie eerder is geweest dat Johan het woord voert/wil voeren.
Heel af en toe zie je even een flits van Johans ware aard volgens mij. En ik geloof dat ik die niet zo sympathiek vind.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:56 schreef SterreKaatje het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Hij kickt op de camera en aandacht. Wat hij er allemaal uitkraamde tijdens de bezichtigingen was echt totale onzin.
Ik vind de Kraantjes echt leuk. Het is echt...zo werkt het gewoon als je gaat emigreren en een camping gaat runnen.
Jawel, baño is toch bank?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:48 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Zij spreekt waarschijnlijk geen woord Spaans.
Toen ze boodschappen gingen doen zei ze onderweg ook iets als: "hopelijk hebben ze daar frietjes."quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:50 schreef Toedeledoki36 het volgende:
En Janneke vond het doen van Spaanse boodschappen in de Nederlandse supermarkt al 'heftig'.
Dat belooft nog wat.
Ja, het is wel bank, maar dan andersquote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:54 schreef Holaa het volgende:
[..]
Jawel, baño is toch bank?
Vervolgens was banco bank, maar denk dat dat toch echt de vertaling van een bankgebouw is 😄
Ze eten dan ook alleen maar aardappelen vlees en groente daar in Spanje. Oh en macaroni want dat is Spaans eten volgens één van die meiden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 20:18 schreef Wiepje het volgende:
Ben pas een kwartier van de eerste aflevering aan het kijken maar dit kan je toch niet serieus nemen? Mensen die nog nooit van mozarella, serranoham, passata gehoord hebben maar die naar Spanje verhuizen omdat Johan het daar zulk lekker weer vindt. Dat is toch van de zotte dat je daar in je vent volgt als je toch zelf best wereldvreemd bent.
Kraantjes neem ik in dit kwartier mijn pet voor af. Overdenken de boel goed, ook met de oudste jongens.
En dan moeten ze nog voor t eerst heen om huizen (en uberhaupt het land) te bekijken. Eigen huis moet nog verkocht, maar ze weten al wel dat ze met 3 maanden vertrekken. Hoe dan? We weten inmiddels via de socials dat het gelukt is, maar afgaande op deze aflevering kon ik het niet bevatten waar ze aan beginnenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 20:18 schreef Wiepje het volgende:
Ben pas een kwartier van de eerste aflevering aan het kijken maar dit kan je toch niet serieus nemen? Mensen die nog nooit van mozarella, serranoham, passata gehoord hebben maar die naar Spanje verhuizen omdat Johan het daar zulk lekker weer vindt. Dat is toch van de zotte dat je daar in je vent volgt als je toch zelf best wereldvreemd bent.
Kraantjes neem ik in dit kwartier mijn pet voor af. Overdenken de boel goed, ook met de oudste jongens.
Ik kijk en vind het eigenlijk alleen maar triest, dat je op deze basis naar Spanje gaat. Of je nou 9 of 2 kinderen hebt. Deze mensen zijn toch totaal niet voorbereidquote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:02 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ze eten dan ook alleen maar aardappelen vlees en groente daar in Spanje. Oh en macaroni want dat is Spaans eten volgens één van die meiden.
Is t ook, het is alleen maar omdat van het zo wil.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:46 schreef Wiepje het volgende:
[..]
Ik kijk en vind het eigenlijk alleen maar triest, dat je op deze basis naar Spanje gaat. Of je nou 9 of 2 kinderen hebt. Deze mensen zijn toch totaal niet voorbereid
Ja, ok, het verschil daarin weer zit dat er een spelelement in is. Had je zoiets bij EHV gewild? Welke familie valt het eerst af?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:30 schreef maily het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon standaard eens per week.
Ik kijk niks vooruit.
nee hoorquote:Op zaterdag 3 februari 2024 22:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, ok, het verschil daarin weer zit dat er een spelelement in is. Had je zoiets bij EHV gewild? Welke familie valt het eerst af?
Te triest voor woorden idd, pa vond het een keer mooi weer en het werk anders dus we gaan verhuizen, uiteindelijk is pa volgens mij nadat hij iedereen meegesleurd heeft nog met hetzelfde bezig.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:58 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Is t ook, het is alleen maar omdat van het zo wil.
Er wordt 0 rekening gehouden met hun kinderen. En ze zijn totaal niet voorbereid idd
Aaaaargggh, ja dat! Leek totaal ingefluisterd door de productie.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 22:35 schreef Dutch_view het volgende:
Ik vond het wel bijzonder dat Johan en Janneke voorafgaand aan de vliegreis moesten bespreken hoe ze kinderen zouden achterlaten in geval ze de vlucht niet zouden overleven![]()
Ik denk hetzelfde dus nee je bent niet slecht hahaquote:Op zondag 4 februari 2024 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben ik slecht als ik zeg dat ik denk dat ze voor de aandacht emigreren
Ja... die man... ik kan er niet over uit. Kromme tenenquote:Op zondag 4 februari 2024 18:24 schreef Earring het volgende:
[..]
Ik denk hetzelfde dus nee je bent niet slecht haha
Johan vind zichzelf een kijkcijferkanon
Vooral de Jelies inderdaadquote:Op zondag 4 februari 2024 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
😂quote:Op zondag 4 februari 2024 18:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... die man... ik kan er niet over uit. Kromme tenen
We kunnen ook samen slecht zijn
Toen Johan boodschappen ging doenquote:Op zondag 4 februari 2024 21:36 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wij kijken het nu terug, had altijd al een beetje het idee dat de Jellies wat wappie trekjes hebben. Iig toch Johan en Janneke die hem gewoon napraat.
De reden om weg te gaan is dus financieel en pa die naar een warm land wil. Beseffen ze wel dat alles daar vast goedkoper is (al is me dat nooit opgevallen tijdens onze vakanties in Spanje) maar dat daar de lonen wel flink lager liggen.
Denk dat Johan een beetje teveel in de wappie verhalen over dat het zo kut is in Nederland.
Nee hoor, alleen draait het om de aandacht van de heer des huizes. Janneke vind ik echt geen type om dat uit zichzelf te vinden. Johan heeft een vallei en blij.quote:Op zondag 4 februari 2024 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Harrie is dyslectisch en die kunnen een bijzonder tijdsbesef hebben.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het lullig als dit een Jelies-afzeiktopic wordt, maar 1 dingetje zit me toch wel een beetje dwars. In het beginstukje zie je Johan en zijn zoon (damn ik ben zijn naam kwijt) in de auto en toen vroeg de knul wanneer ze weer naar huis gingen. En toen zei Johan 'Nooit meer. We gaan verhuizen, dat weet je toch?' Ik vond dat een zielig moment wel. Ik vraag me af of de emigratie wel echt goed besproken is met de kinderen.
Ah dat wist ik niet. Klinkt plausibel inderdaadquote:Op maandag 5 februari 2024 15:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Harrie is dyslectisch en die kunnen een bijzonder tijdsbesef hebben.
Ik denk dat de meeste toeristen niet zo'n probleem maken van een tijdje te wachten op hun gerecht. Die zijn in een vakantiemodus en niet snel sjago te krijgen.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:22 schreef Rianne84 het volgende:
Ook even terug gekeken.
Wel bijzonder dat vader Kraan een minder stressvolle baan wil en dan besluit chefkok te worden. Als iets me stressvol lijkt... maar misschien valt dat op een camping wel mee
Ik denk ik weet wel zeker dat de meeste mensen er goed en lang over nadenken om te emigreren, en dat bij johan een bevlieging is en janneke denkt niet zo veel die volgt haar mannetjequote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:46 schreef Wiepje het volgende:
[..]
Ik kijk en vind het eigenlijk alleen maar triest, dat je op deze basis naar Spanje gaat. Of je nou 9 of 2 kinderen hebt. Deze mensen zijn toch totaal niet voorbereid
wat heeft dyslectie met tijd te mAken ?quote:Op maandag 5 februari 2024 15:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Harrie is dyslectisch en die kunnen een bijzonder tijdsbesef hebben.
Die snap ik ook niet ....quote:Op maandag 5 februari 2024 20:56 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
wat heeft dyslectie met tijd te mAken ?
Dyslecten denken heel anders ook over tijd.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:56 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Die connectie ken ik ook niet.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:56 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 februari 2024 21:22 schreef IlseMarije het volgende:
K
[..]
Die connectie ken ik ook niet.
Dus het gaat over veel meer dan alleen lezen en spelling.quote:Daarnaast kunnen er buiten het lezen en spelling problemen zijn bij het automatiseren van rekenen (splitsingen en de tafels), een gebrekkig tijdsbesef en moeite hebben om op een woord te komen (woordbevindingsproblemen)
Automatiseren wist ik inderdaad wel maar tijdsbesef wist ik niet, weer wat geleerd.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
[..]
Dus het gaat over veel meer dan alleen lezen en spelling.
Dit dacht ik eigenlijk ook.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:57 schreef Leandra het volgende:
Of niemand heeft hem ooit uitgelegd wat "verhuizen" werkelijk betekent...
Nee klopt, maar ik ben toch meestal meer van de veilige kantquote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:48 schreef Blues het volgende:
Je kan niet in de toekomst kijken en nooit overzien hoe iedereen dit daadwerkelijk gaat ervaren.
#open deur
Zoveel Nederlanders die (met hun gezin) na WOII naar Canada/Australië zijn geëmigreerd .....quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit weer verder te kijken
Het is gewoon voor mij een "ver van mijn bed"-show. Ik heb geen gezin, geen behoefte aan een andere plek dat het fijne Groningen (wil niet eens op vakantie). Ergens vind ik dit gewoon sneu voor de kinderen. De taal niet (goed) spreken, sociale leven over de kop (maar dat is ook met verhuizen in eigen land), (nog meer) financiële onzekerheid.
Het zijn op zich prima levenskeuzes en ze redden zich wel. Alleen ik kan het me zo niet voorstellen/inleven dat je a.) een groot gezin wil (geen oordeel, maar gewoon niet mijn keus) en b.) dat je achterlaat wat toch je thuis is (in mijn beleving).
En ik vraag me af of het mogelijk is voor een mens om dit goed te overzien.
maar soit, wie ben ik?
Ja weet ikquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:03 schreef maily het volgende:
[..]
Zoveel Nederlanders die (met hun gezin) na WOII naar Canada/Australië zijn geëmigreerd .....
Ja, ben nu wat verder en met je eens!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af waarom het minder sneu is voor de Kraan kids. Ik lees heel veel dat het sneu is voor de Jelies kinderen, maar echt nada over de Kraantjes. Terwijl Luxemburgs echt een lastige taal is. Duits en Frans is misschien makkelijker dan Spaans om te leren, maar het moet wel geleerd wordenVerder moeten de Kraantjes ook een nieuw leven beginnen. Ik zie eerlijk gezegd niet zoveel verschil.
Ja, maar kijken kinderen daar ook zo op dezelfde manier naar?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:08 schreef lily het volgende:
Nou ja, voor mij voelt Luxemburg wel anders want hetzelfde klimaat en maar 180 km van mijn huis af
Nee, dat denk ik niet. Ze kunnen hun vriendjes en familie wat sneller en makkelijker bezoeken maar verder niet nee.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, maar kijken kinderen daar ook zo op dezelfde manier naar?
Johan zal misschien ook wel gezegd hebben dat ze een supertoffe zwembad in de tuin gaan gaan krijgen (mits het dat huis wordt wat we hebben gezien).quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:22 schreef Blues het volgende:
Nog een open deurtje:
Hoe jonger de kinderen hoe makkelijker het is.
Dus hoe krijg een emigratie verkocht aan oudere kinderen?
Door Va Jelies, zijn wil is wet volgens de bijbel en bij Pa Kraan door een romantisch beeld van een camping runnen te scheppen.
Het wachten is op het muiten van de eerste ongelukkige, mondige kinderen Kraan.
Die van de Jelies motte gewoon luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |