Halloween is nou niet bepaald een "hype". Dat wordt al vele jaren gevierd in Nederland.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:47 schreef Perla het volgende:
[..]
Thnks! Ah nee, das voor sommige kids gewoon te eng ja. "Fijn" al die hypes tegenwoordig en die ouders die overal blindelings aan meedoen.. 🙈
Toch nog wat afleveringen terug te kijken dus..
Heb jij tig kinderen onder de 10 jaar? En ben je vaak thuis? Hoepel op met je uitrustbaantje.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Werkt hard
Die vent heeft een uitrustbaantje met 27 uur per week.
5 ploegendienst, 6 dagen werken, 4 dagen vrij waarvan 1 dag al weg is doordat je slaapt. Nooit ritme in je bedtijd, mij niet gezien.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Werkt hard
Die vent heeft een uitrustbaantje met 27 uur per week.
Dat is Lukas Wildeman, Maarten Blom werkt 27 uur per week voor de kerk.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:39 schreef Remco het volgende:
[..]
5 ploegendienst, 6 dagen werken, 4 dagen vrij waarvan 1 dag al weg is doordat je slaapt. Nooit ritme in je bedtijd, mij niet gezien.
Aah je hebt gelijk ik was in de war met de achternamen bedoelde eigenlijk Lukas Wildeman. Die zei bij het ontbijt en later de chocomelk ook, kijk maar wat over is.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is Lukas Wildeman, Maarten Blom werkt 27 uur per week voor de kerk.
Maar gezien zijn vrouw wel werkt, ook al is dat 16 uur, hebben ze wellicht wel een hoger inkomen.
Maar degene waar je het over had qua goedzak en eerst de kinderen laten eten was ook Lukas Wildeman.
Dat is dus idd een hardwerkende goedzak.
Bijzondere kerk dan wel.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:39 schreef Remco het volgende:
[..]
5 ploegendienst, 6 dagen werken, 4 dagen vrij waarvan 1 dag al weg is doordat je slaapt. Nooit ritme in je bedtijd, mij niet gezien.
Waarom zou je "tig kinderen onder de 10 jaar" nodig hebben in je leven? En ja, ik ben vaak genoeg thuis.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb jij tig kinderen onder de 10 jaar? En ben je vaak thuis? Hoepel op met je uitrustbaantje.
Inderdaad, Lukas werkt zich 3 slagen in de rondte. Die heeft alles behalve een bijbaantje. Lukas is echt een hele lieve man, voor zowel zijn vrouw als zijn eigen en niet eigen kinderen. Zit geen spatje kwaad in. Meer dan respect hoe hij alle ballen hoog houdt en zichzelf opoffert voor het gezin.quote:Op maandag 15 januari 2024 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is Lukas Wildeman, Maarten Blom werkt 27 uur per week voor de kerk.
Maar gezien zijn vrouw wel werkt, ook al is dat 16 uur, hebben ze wellicht wel een hoger inkomen.
Maar degene waar je het over had qua goedzak en eerst de kinderen laten eten was ook Lukas Wildeman.
Dat is dus idd een hardwerkende goedzak.
Ja en die bedoelde ik dus ookquote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad, Lukas werkt zich 3 slagen in de rondte. Die heeft alles behalve een bijbaantje. Lukas is echt een hele lieve man, voor zowel zijn vrouw als zijn eigen en niet eigen kinderen. Zit geen spatje kwaad in. Meer dan respect hoe hij alle ballen hoog houdt en zichzelf opoffert voor het gezin.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat je dat niet uit de omschrijving haalde maar vervolgens wel enorm tekeer ging.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat veranderd de context nogal.
Ik heb dat niet uit de omschrijving gehaald, anders had ik er nooit op gereageerd. Dus nee, ik wist niet om welk gezin het anders zou gaan dan om familie Blom die expliciet benoemd werd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd snap ik niet dat je dat niet uit de omschrijving haalde maar vervolgens wel enorm tekeer ging.
Alsof je zelf niet weet wat er bij welk gezin speelt.
Als je dit normale conversatie vindt dan ben ik daar wel zeker van.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 14:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb dat niet uit de omschrijving gehaald, anders had ik er nooit op gereageerd. Dus nee, ik wist niet om welk gezin het anders zou gaan dan om familie Blom die expliciet benoemd werd.
En ik denk ook dat het maar goed is dat je mij niet kent, als je dit al enorm tekeer gaan vind dan zou je geen leuke tijd hebben in mijn nabijheid ben ik bang.
Ik zou er geen wedjes op leggen, want ik weet dat ook wel zeker.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dit normale conversatie vindt dan ben ik daar wel zeker van.
In wat voor soort baan ook moet je 24/7 'aan staan.' En wel, dan is dat je eigen keus. Er van uitgaan dat je dat niet hebt met kleine kinderen en dat als geen 24/7 baan ziet is infantiel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zou er geen wedjes op leggen, want ik weet dat ook wel zeker.
Met alle respect, maar ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt nu.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In wat voor soort baan ook hoef je nooit 24/7 'aan te staan.' En wel, dan is dat je eigen keus. Er van uitgaan dat je dat niet hebt met kleine kinderen en dat als geen 24/7 baan ziet is infantiel.
Omdat je zelf sprak over een 'uitrustbaantje'.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt nu.
Ja, ik vind 27 uur in een kerk werken een uitrustbaantje. Samen met de 16 uur van Gerdien werken ze dus 43 uur per week. Samen. In een gemiddeld gezin zijn dat de uren van 1 persoon per week.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat je zelf sprak over een 'uitrustbaantje'.
Grapjas! Het gaat er om dat ze daarnaast nog een baan (vind jij dus geen baan) hebben van 24/7 om een groot aantal kinderen op te voeden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, ik vind 27 uur in een kerk werken een uitrustbaantje. Samen met de 16 uur van Gerdien werken ze dus 43 uur per week. Samen. In een gemiddeld gezin zijn dat de uren van 1 persoon per week.
Van zo’n baantje van 27 uur word je niet moe. Het zal ook niet al teveel verdienen, maar dat hoeft ook niet met zoveel toeslagen als ze zullen ontvangen.
Slap excuus. Er zijn genoeg grotere (en soortgelijke) gezinnen waarbij dat ook geen ding is en gewoon wel serieus gewerkt wordt.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Grapjas! Het gaat er om dat ze daarnaast nog een baan (vind jij dus geen baan) hebben van 24/7 om een groot aantal kinderen op te voeden.
Allemachtig! Wat veroordelend. De man heeft een baan als pastor (en nee, geen bouwvakker) en de vrouw als psycholoog. Hoepel toch op met je betalen voor die levensstijl.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Slap excuus. Er zijn genoeg grotere (en soortgelijke) gezinnen waarbij dat ook geen ding is en gewoon wel serieus gewerkt wordt.
En ik heb het huishouden of er zijn voor kinderen nooit ‘geen baan’ genoemd. Dat verzin je ter plekke.
Feitelijk betaalt de maatschappij deze levensstijl, daar vind ik iets van. Ik ben dan ook groot voorstander van beperkingen op de kinderbijslag om maar iets te noemen.
Wat wil je precies zeggen? Dat het geld daar tegen de plinten klotst? Dat ze daarom als veredeld vee op vakantie moeten gaan in een bus die oververhit is met zieke en kotsende kinderen tot gevolg? Nee, dan heb je het goed geregeld hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Allemachtig! Wat veroordelend. De man heeft een baan als pastor (en nee, geen bouwvakker) en de vrouw als psycholoog. Hoepel toch op met je betalen voor die levensstijl.
Ook dat is veroordelend. Ik heb niks met religie. Maar zie geen meer verschil in liefde voor hun kinderen dan bij de andere gezinnen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat wil je precies zeggen? Dat het geld daar tegen de plinten klotst? Dat ze daarom als veredeld vee op vakantie moeten gaan in een bus die oververhit is met zieke en kotsende kinderen tot gevolg? Nee, dan heb je het goed geregeld hoor.
Geef mij de familie Cudogham of Wildeman maar. Of de Kraantjes. Die hebben het een stuk beter voor elkaar op elk vlak.
Overdrijven is ook een vak he. Alsof het echt mensonterend is om in een auto zonder airco op vakantie te gaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat wil je precies zeggen? Dat het geld daar tegen de plinten klotst? Dat ze daarom als veredeld vee op vakantie moeten gaan in een bus die oververhit is met zieke en kotsende kinderen tot gevolg? Nee, dan heb je het goed geregeld hoor.
Geef mij de familie Cudogham of Wildeman maar. Of de Kraantjes. Die hebben het een stuk beter voor elkaar op elk vlak.
Wat heeft ineens religie ermee te maken of dat er verschil in liefde zou zijn? Waarom bedenk je er constant dingen bij die niet gezegd of genoemd zijn?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ook dat is veroordelend. Ik heb niks met religie. Maar zie geen meer verschil in liefde voor hun kinderen dan bij de andere gezinnen.
Als Maarten gewoon echt aan de slag ging had die 500 euro voor een airco er wel afgekund toch?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:15 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak he. Alsof het echt mensonterend is om in een auto zonder airco op vakantie te gaan.
De arme zieltjes! Dat dit kan in Nederland!
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als Maarten gewoon echt aan de slag ging had die 500 euro voor een airco er wel afgekund toch?
Troost je, het interesseert mij echt geen barst wat je van mij vindt en welke vooroordelen je wil hebben. Be my guest.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]Alweer vooroordelend, wat lijk je mij een narrow-minded cq dom figuur, en ja ook ben ik zelf dan vooroordelend.
Met de familie Wildeman als voorbeeld, waar 1 ouder fulltime werkt en de andere ouder niet werkt maar primair voor het gezin zorgt vind je dat de familie Blom het makkelijker heeft?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Natuurlijk is Gerdien wel een echte psycholoog. Gewoon opgeleid aan de universiteit. Ook al werkt ze bij een christelijke GGZ instelling dan betekent dat niet dat daar geen gekwalificeerde mensen werken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:06 schreef F_r het volgende:
Gerdien is geen echte psycholoog hè. Ook iets kerkelijke dat ze zo noemen.
Natuurlijk is Gerdien wel een echte psycholoog. Gewoon opgeleid aan de universiteit. Ook al werkt ze bij een christelijke GGZ instelling dan betekent dat niet dat daar geen gekwalificeerde mensen werken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:06 schreef F_r het volgende:
Gerdien is geen echte psycholoog hè. Ook iets kerkelijke dat ze zo noemen.
Het enige wat ik gezegd heb is dat ik 27 uur werken een uitrustbaantje vind. Meer niet. Geen idee waarom jij en die andere schreeuwer daar zo op flippen verder en constant de persoonlijke aanval zoeken. Siert jullie niet hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de familie Wildeman als voorbeeld, waar 1 ouder fulltime werkt en de andere ouder niet werkt maar primair voor het gezin zorgt vind je dat de familie Blom het makkelijker heeft?
Ze verdelen de uren zorg en werk buiten de deur anders, gelijker over beide ouders, hoezo is het een beter dan het ander?
Juist voor Gerdien is het heel goed dat ze blijft werken, als al dat grut straks op school zit heeft ze tenminste een fatsoenlijke baan, in tegenstelling tot Priscilla die maar een cursus hondentrimmen doet omdat ze denkt dat ze daar misschien wel haar vak van wil maken, maar ondanks alleen maar schoolgaande kinderen niet eens tijd "heeft" om die cursus te doen.
Volgens mij heeft ze die bedrijfsruimte allang, maar is de kapsalon nog steeds niet open.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft Thaila tegenwoordig een eigen bedrijfsruimte (kapsalon?)? Ze heeft tot twee keer toe een filmpje op Facebook gezet waarin te zien is hoe een vrouw met een rollator de slingers uit haar kerstboom moost en die kerstboom staat volgens mij voor een één of andere winkel?
Wat anders? Zo'n filmpje online zetten (gezicht van vrouw is niet te zien) mag toch niet?
Ja, gisteravond een aflevering gekeken.quote:
Ik heb twee afleveringen gekeken maar ik vind het te “saai” dus ik laat het erbij,quote:
ja, ook wel leuk om te zien, maar niet zo'n succes als een huis vol voor mij.quote:
Het format van EHV vind ik inmiddels wel wat sleets aan het worden. De eerste seizoenen leken iets minder gescript en mochten de kinderen meer hun mening zeggen. De chaos was gewoon nog spontaan leek het. Gewoon stoppen met dat programma.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 23:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja, ook wel leuk om te zien, maar niet zo'n succes als een huis vol voor mij.
Nou dat weet ik allemaal niet, wel vind ik die blonde dame bewonderingswaardig hoe die alles bijloopt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het format van EHV vind ik inmiddels wel wat sleets aan het worden. De eerste seizoenen leken iets minder gescript en mochten de kinderen meer hun mening zeggen. De chaos was gewoon nog spontaan leek het. Gewoon stoppen met dat programma.
Echt he ...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou dat weet ik allemaal niet, wel vind ik die blonde dame bewonderingswaardig hoe die alles bijloopt.
Ja allemaal wel, alleen een vrouw klaagt heel veel maar dat loopt ook op de klippenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:52 schreef maily het volgende:
[..]
Echt he ...
En eigen bedrijven ...
Dat stel met die 3 jongetjes vind ik ook leuk. Niet teveel fratsen, gewoon doen.
Ja heb gisteren een voorstukje gezien. Zij is wel zwaar op de hand . Lastig als je zo bent ...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja allemaal wel, alleen een vrouw klaagt heel veel maar dat loopt ook op de klippen
De dochter moest wel oorbellen want Surinaamse traditie.quote:
Meer dan verwacht.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:48 schreef lily het volgende:
Over welk programma gaat het nu eigenlijk?
Mja het ontloopt elkaar toch op tv volgens mij, geen zin om een topic voor te maken verder de laatst ep is al geweestquote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:27 schreef lily het volgende:
[..]
Ah ja, oke. Misschien een eigen topic dan?
Ik heb het geprobeerd maar niet mijn ding.
Ja die was vanavondquote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mja het ontloopt elkaar toch op tv volgens mij, geen zin om een topic voor te maken verder de laatst ep is al geweest
Ik mis nog twee zonen op de foto van fam. Kraanquote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:12 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus!![]()
Een Huis Vol Emigreert, een spin-off van het populaire programma met de familie Jelies en Kraan in de hoofdrol.
[ afbeelding ]
Het dorp Pinoso in Spanje heeft er sinds afgelopen zomer elf inwoners bij. Johan en Janneke Jelies verruilden Tollebeek in de Noordoostpolder voor de Spaanse zon, natuurlijk samen met hun negen kinderen.
In Een Huis Vol Emigreert, een speciale reeks van het veelbekeken programma over grote gezinnen, is te zien hoe de Jelies de emigratie voorbereiden. De familie zag in november zelf al een voorproefje van twee afleveringen waarin te zien is hoe ze afscheid van Tollebeek nemen. “Wij hebben het goed, maar natuurlijk komen met zulke beelden alle emoties weer boven”, schreven ze daarover op sociale media.
Ook Ivan en Linda Kraan worden gevolgd in deze serie.
[ afbeelding ]
De familie Kraan ziet geen toekomst voor zichzelf en hun kinderen in Nederland. Bovendien wil vader Ivan meer tijd doorbrengen met zijn gezin. Ze hebben het oog laten vallen op een camping in Luxemburg, waar ze als beheerder aan de slag gaan. Dat betekent dat ze verantwoordelijk zijn bij alles wat er komt kijken bij het runnen van een camping. Van schoonmaken, tuinieren, de receptie runnen tot de keuken en het terras. En dat terwijl vader Ivan en moeder Linda ook het gezin draaiende moeten houden.
Dat zag ik laatst toevallig op feesboek, Sam en Quinten zijn thuis gebleven.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:19 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik mis nog twee zonen op de foto van fam. KraanZijn die niet meegegaan?
Dankje!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zag ik laatst toevallig op feesboek, Sam en Quinten zijn thuis gebleven.
Ik heb een huis vol eerder dit jaar niet gevolgd, maar dit ga ik wel kijken![]()
Dacht dat die boa ging geworden dat ik eens heb gehoord in het verleden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Quinten werkt op zijn 18e bij de A'damse politie? Ik kan me niet voorstellen dat de Politieacademie zo kort duurt? Of heb ik het verkeerd gehoord?
Is tegenwoordig normaal in Leiden en sommige plaatsen in de buurt.quote:
Het was de laatste keer niet zo'n succes....Die aanwijzing bij het posten komt door de verschillende manier van posten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:23 schreef FlippingCoin het volgende:
@:brokkel volgende keer hier meeposten
Ach wees gewoon welkomquote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:25 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Het was de laatste keer niet zo'n succes....Die aanwijzing bij het posten komt door de verschillende manier van posten.
Ja dat was wel ernstig, vooral bij de ouderequote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:28 schreef Brokkel het volgende:
Die kinderen weten niet eens waar Spanje ligt![]()
![]()
Tijdens de opleiding ben je al gelijk in dienst en krijg je loon.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Quinten werkt op zijn 18e bij de A'damse politie? Ik kan me niet voorstellen dat de Politieacademie zo kort duurt? Of heb ik het verkeerd gehoord?
Hij is heel vol van zichzelf, maar Janneke is volgens mij niet zo volgzaam hoor.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:53 schreef IlseMarije het volgende:
Ik schrijf ook mee en ik vind Johan een tja hoe zeg ik dat netjes... Hij is vol van zichzelf en Janneke huppelt er achteraan. Vreselijk 🤮
Hij denkt dat hij net als Martien Meiland het grote geld kan binnen halen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:57 schreef Snaky het volgende:
[..]
Hij is heel vol van zichzelf, maar Janneke is volgens mij niet zo volgzaam hoor.
Die twee zijn toch helemaal niet met elkaar te vergelijkenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:07 schreef Earring het volgende:
[..]
Hij denkt dat hij net als Martien Meiland het grote geld kan binnen halen.
quote:
Wij doen ook maar watquote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ach wees gewoon welkom
Komt wel goed
Met sjorizoquote:
Nee tuurlijk niet. Maar Johan denkt: zo zijn de Meilandjes ook begonnenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:15 schreef Verida het volgende:
[..]
Die twee zijn toch helemaal niet met elkaar te vergelijken
Ik vind Linda op zich best leuk, maar deze aflevering werkte ze me behoorlijk op mijn zenuwenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:26 schreef maily het volgende:
De Kraantjes .... ik ben geen fan van Linda en heb grote bewondering voor Ivan.
Ik heb altijd het idee dat bij iedereen in die familie veel spanning zit .....quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind Linda op zich best leuk, maar deze aflevering werkte ze me behoorlijk op mijn zenuwenIk vond Quinten ook niet erg plezierig om naar te kijken eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |