Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
prima Hazes, excuses aan Emmely, maar ik ga me aan mn afspraak houden
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Niks mis met tokkie bezigheden Liever bier drinken gourmetten en vuurwerk Dan thee leuten vega en de bakfiets
Tokkie gespot
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Ja 2015 was inderdaad het laatste NK, toen werd ik dus 3e . Jammer dat het daarna stopte, had graag eens geprobeerd de titel te veroveren. In die tijd was ik wel echt ziek verslaafd, was ook top-100 op het leaderboard online. Maar ik kan altijd slecht omgaan met druk (ook als ik dat mezelf opleg), dus op een gegeven moment ging ik steeds slechter spelen en toen was de lol er een beetje vanaf. Laatste jaren heb ik de nieuwste uitbreidingen ook niet meer zo gevolgd. Speel het nu nog incidenteel
Alvast maar gewoon 9-10 november in de agenda* zetten, Spellenspektakel 2014 in de Jaarbeurs. Allicht is het mogelijk om een kleinschalige nieuwe editie van een NK te organiseren (al heb ik daar zelf niet de juiste connecties voor bij spellenclubs). Ben zoveel jaren later wel echt benieuwd hoeveel Nederlanders ook aardig fanatiek zijn in deze toch wel briljante deck building game (ik ken niets vergelijkbaars )
Wel vet dat je ook top-100 online haalde. Dat is mij nog niet gelukt, el ergens in de top-400 toen ik het vrijwel dagelijks speelde.
En ja, die druk is wel een ding met zo'n geavanceerd spel als Dominion. Ik kijk wel eens naar video's van de top 10-20 spelers van de wereld, echt bijzonder hoe ver zij vooruit kunnen denken en alles kunnen analyseren. Je moet er maar net zin in hebben om zoveel te spelen / trainen om ngo echt een paar % beter te worden.
Mochten we er later in 2024 nog eens aan denken staat ik altijd open voor een potje online (mits tijd )
[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 26-12-2023 21:58:28 ]
Dit is niet eens zo heel vervelend, vooral saai en nietszeggend
Op dinsdag 26 december 2023 21:32 schreef Gretzl het volgende: Deze Suus&Freek klinkt wel een stuk overbodiger dan de meeste van hun hits, zeg ik als niet-hater
Misschien sprake van een schemereffect, maar deze zouden we zeker niet missen als ie er weer uit valt.
Ik weet dat ik een nummer van hun wel prima vind maar weet de titel zo even niet
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Op dinsdag 26 december 2023 21:35 schreef Zorro het volgende: En dan hierna nog de WALGELIJKE verkrachting van Roberta Flacks fantastische nummer. Het is wel even doorbijten hoor.
Ik vind die van de Foetsies niet eens heel slecht, maar het is wel echt niks vergeleken met Roberta Godin
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op dinsdag 26 december 2023 21:35 schreef Zorro het volgende: En dan hierna nog de WALGELIJKE verkrachting van Roberta Flacks fantastische nummer. Het is wel even doorbijten hoor.
Maar dat nummer is van Lori Lieberman
Op dinsdag 26 december 2023 21:41 schreef PippenScottie het volgende: Kerstdiner twee zit erop. Moordspel van de lama’s doen met je kinderen en neefjes/nichtjes is heel leuk.
Nu nog twee-ish uur naar huis rijden
Met de muziek van de komende 2 uur zou ik dat geen straf vinden . Al zit ik wel liever in mijn pyjama met een biertje achter de pc, zoals nu.
Ik moet aan dat VI filmpje over Tessa appeltjes denken
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Tijdens deze editie kom ik wel definitief tot de conclusie dat Emmely de allerbeste is van het hele stel dj's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Geweldige stem, fijne sfeer, goede dansmoves en nooit te veel of te weinig woorden (lijkt het) Bij haar gaat het allemaal zo natuurlijk
En uiteraard heeft ze ook een toffe smaak, met o.a. Eefje en Kacey Musgraves als grote gedeelde favorieten
Wilfriet: houden mensen van deze muziek? Johán: nee, want Nederland is een smakeloos land. Als iedereen naar de toppers gaat en Frans Bauer een geweldige artiest vindt dan houden ze niet van blues. Maar ík houd van Cuby and the Blizzards.
Op dinsdag 26 december 2023 21:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende: Wilfriet: houden mensen van deze muziek? Johán: nee, want Nederland is een smakeloos land. Als iedereen naar de toppers gaat en Frans Bauer een geweldige artiest vindt dan houden ze niet van blues. Maar ík houd van Cuby and the Blizzards.
Genee vs. Derksen gouden koppel videos
Op dinsdag 26 december 2023 21:46 schreef PippenScottie het volgende: Ik ben ooit toevallig bij het graf van Biko geweest. Afstuderen in Zuid-Afrika kan ik iedereen van harte aanbevelen
nice, waar in zuid-afrika?
Op dinsdag 26 december 2023 21:44 schreef Gretzl het volgende: Tijdens deze editie kom ik wel definitief tot de conclusie dat Emmely de allerbeste is van het hele stel dj's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Geweldige stem, fijne sfeer, goede dansmoves en nooit te veel of te weinig woorden (lijkt het) Bij haar gaat het allemaal zo natuurlijk
En uiteraard heeft ze ook een toffe smaak, met o.a. Eefje en Kacey Musgraves als grote gedeelde favorieten
Op dinsdag 26 december 2023 21:44 schreef Gretzl het volgende: Tijdens deze editie kom ik wel definitief tot de conclusie dat Emmely de allerbeste is van het hele stel dj's
SPOILER
Op dinsdag 26 december 2023 21:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende: Wilfriet: houden mensen van deze muziek? Johán: nee, want Nederland is een smakeloos land. Als iedereen naar de toppers gaat en Frans Bauer een geweldige artiest vindt dan houden ze niet van blues. Maar ík houd van Cuby and the Blizzards.
Niks mis met toppers. Blues saai
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
Op dinsdag 26 december 2023 21:46 schreef PippenScottie het volgende: Ik ben ooit toevallig bij het graf van Biko geweest. Afstuderen in Zuid-Afrika kan ik iedereen van harte aanbevelen
Het verhaal is inspirerend. Maar het nummer trek ik erg slecht.
Eigenlijk precies als King Kunta. Misschien ben ik hier gewoon te wit voor ofzo.
VI is echt al vijf jaar niet meer leuk. Die mannen zijn er zelf te veel in gaan geloven dat ze echt overal kennis over hebben
Op dinsdag 26 december 2023 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende: VI is echt al vijf jaar niet meer leuk. Die mannen zijn er zelf te veel in gaan geloven dat ze echt overal kennis over hebben
Toch de meest bekeken talkshow
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
Op dinsdag 26 december 2023 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende: VI is echt al vijf jaar niet meer leuk. Die mannen zijn er zelf te veel in gaan geloven dat ze echt overal kennis over hebben
Dat klopt wel ja, maar Cuby-filmpjes stammen nog uit de goede tijd.
Ik kijk het al sinds vorig jaar niet meer nee. Toen ze nog alleen over voetbal lulden (wat ook al niet het geval was de laatste veronica inside jaren) was het gewoon het beste
Ik kom er net achter dat Herman Koch (een van de Jiskefet-goden) mogelijk ernstig ziek is, daar begin januari zijn nieuwe boek aan gaat wijden en een uitgever te vroeg de informatie eromheen heeft gedeeld
Op dinsdag 26 december 2023 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende: Ik vind VI echt al vijf jaar niet meer leuk. Die mannen zijn er zelf te veel in gaan geloven dat ze echt overal kennis over hebben
Ftfy
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Omdat het lekker volks is en omdat Nederland gemiddeld hetzelfde IQ heeft als Gijpie
Vooral derksen is vervelend en duldt nog minder tegenspraak dan vroeger. En als er ergens onderzoek naar wordt gedaan weet hij al precies hoe t zit
Ja, als je me nu vraagt om een definitieve top-3 te maken zet ik ze er allemaal in. En dat heeft an sich niet zoveel te maken met m'n seksuele voorkeur
[..] Vooral derksen is vervelend en duldt nog minder tegenspraak dan vroeger. En als er ergens onderzoek naar wordt gedaan weet hij al precies hoe t zit
Beetje een typetje hè
[..] Desiree ook? Die mis ik altijd vanwege t tijdstip
Snap dat het dit jaar lastig voor je wordt, maar in een nieuw editie wellicht toch eens proberen om haar wat vaker mee te pakken. Ik vind Desiree fris en een goede toevoeging aan het gezelschap
[..] [..] Ja, als je me nu vraagt om een definitieve top-3 te maken zet ik ze er allemaal in. En dat heeft an sich niet zoveel te maken met m'n seksuele voorkeur
Ik heb Desiree van der Heiden eerlijk gezegd nog niet in actie gezien
Remember the jester that showed you tears The script for tears
[..] Ik speel in professionele leagues. Ik heb zelfs een yt kanaal waarin ik die dingen erop zet Je mag best een link hebben als je geïnteresseerd bent.
Hah, nice. Ik volg Geowizard altijd op YouTube, al vind ik zijn avonturenseries (straight line mission etc) eigenlijk leuker dan de GeoGuessr-dingen. Maar idd geinig spelletje.
[..] Ik speel in professionele leagues. Ik heb zelfs een yt kanaal waarin ik die dingen erop zet Je mag best een link hebben als je geïnteresseerd bent.
[..] Hah, nice. Ik volg Geowizard altijd op YouTube, al vind ik zijn avonturenseries (straight line mission etc) eigenlijk leuker dan de GeoGuessr-dingen. Maar idd geinig spelletje.
Ja ahahaha, deze week nog die naar het noorden lopen. Vind die mysteries ook leuk dat die een foto uit de jaren 40 gaat proberen op te zoeken
Op dinsdag 26 december 2023 21:45 schreef Abrikozentaart het volgende: ben wel gestopt met kijken naar de Top2000 maar er naar te luisteren. Die beelden uit het cafe zijn echt te erg
Ik ben in drukke uren als deze zo gefocust op de muziek en wat er hier in het topic wordt gezegd dat ik eigenlijk ook helemaal geen tijd maak om nog eens een blik te werpen op de stream (maar goed, aan het café missen we dus betrekkelijk weinig)
[..] Hij is dus (zoals @:MTheBassman al enigszins aangaf) eigenlijk helemaal niet zo goed in GeoGuessr, maar hij is er wel bekend mee geworden natuurlijk
Hij is best goed hoor, maar lang niet de beste
[..] Hij is dus (zoals @:MTheBassman al enigszins aangaf) eigenlijk helemaal niet zo goed in GeoGuessr, maar hij is er wel bekend mee geworden natuurlijk
Wellicht niet zo goed in het snel nee, maar die mysteries toch wel opzich? Dat je vanuit een foto van de jaren 40 een plek kan ontdekken vind ik wel behoorlijk knap
Hij is wel beter dan ik
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Roept u maar als er op de stream nog toffe gifwaardige momenten plaatsvinden (timestamp en/of nummer). Ik noteer het dan wel om op een rustiger nog eens wat nieuwe gifjes te produceren
Maan, je wilt moeder zijn Maar je zal de liefde niet vinden Die je tot vrouw maakt. Vertel me, maan van zilver, Wat stel je voor te doen Met een kind van vlees en bloed? Zoon van de Maan.
Deze is voor Naomi, mijn buurmeisje dat op 7-jarige leeftijd overleed aan een hersenbloeding. Ze was gek op de maan en onder begeleiding van dit nummer hebben we haar kist naar het graf gedragen…
Op dinsdag 26 december 2023 21:56 schreef MadMaster het volgende: Deze is voor Naomi, mijn buurmeisje dat op 7-jarige leeftijd overleed aan een hersenbloeding. Ze was gek op de maan en onder begeleiding van dit nummer hebben we haar kist naar het graf gedragen…
Op dinsdag 26 december 2023 21:56 schreef MadMaster het volgende: Deze is voor Naomi, mijn buurmeisje dat op 7-jarige leeftijd overleed aan een hersenbloeding. Ze was gek op de maan en onder begeleiding van dit nummer hebben we haar kist naar het graf gedragen…
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Op dinsdag 26 december 2023 21:41 schreef PippenScottie het volgende: Kerstdiner twee zit erop. Moordspel van de lama’s doen met je kinderen en neefjes/nichtjes is heel leuk.
Mooi
🙏🏻❤️
En bij nachten van volle maan, Is het kind stil en zoetjes. En als het kind huilt, Dan neemt de maan af Om er een wiegje voor te maken. En als het kind huilt, Dan neemt de maan af Om er een wiegje voor te maken.
1420 Speed Of Sound Coldplay 1419 Casser La Voix (Live) Patrick Bruel 1418 Friends Will Be Friends Queen 1417 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack 1416 Epic Faith No More 1415 Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1414 Bend And Break Keane 1413 If You Could See Me Now The Script 1412 Vriendschap Het Goede Doel 1411 Heaven Can Wait Meat Loaf 1410 It's A Sin Pet Shop Boys 1409 Poker Face Lady Gaga 1408 Shivers Ed Sheeran
1420 Speed Of Sound Coldplay 1419 Casser La Voix (Live) Patrick Bruel 1418 Friends Will Be Friends Queen 1417 The First Time Ever I Saw Your Face Roberta Flack 1416 Epic Faith No More 1415 Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1414 Bend And Break Keane 1413 If You Could See Me Now The Script 1412 Vriendschap Het Goede Doel 1411 Heaven Can Wait Meat Loaf 1410 It's A Sin Pet Shop Boys 1409 Poker Face Lady Gaga 1408 Shivers Ed Sheeran
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
1420 Speed Of Sound Coldplay 1419 Casser La Voix (Live) Patrick Bruel 1418 Friends Will Be Friends Queen 1417 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack 1416 Epic Faith No More 1415 Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1414 Bend And Break Keane 1413 If You Could See Me Now The Script 1412 Vriendschap Het Goede Doel 1411 Heaven Can Wait Meat Loaf 1410 It's A Sin Pet Shop Boys 1409 Poker Face Lady Gaga 1408 Shivers Ed Sheera
1420 Speed Of Sound Coldplay 1419 Casser La Voix (Live) Patrick Bruel 1418 Friends Will Be Friends Queen 1417 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack 1416 Epic Faith No More 1415 Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1414 Bend And Break Keane 1413 If You Could See Me Now The Script 1412 Vriendschap Het Goede Doel 1411 Heaven Can Wait Meat Loaf 1410 It's A Sin Pet Shop Boys 1409 Poker Face Lady Gaga 1408 Shivers Ed Sheera
Ik vind dit dus een heerlijk uurtje, maar weet dat niet iedereen hier blij wordt van Coldplay, Keane, The Script en Meat Loaf
1420 Speed Of Sound Coldplay 1419 Casser La Voix (Live) Patrick Bruel 1418 Friends Will Be Friends Queen 1417 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack Stemplaatgenot 1416 Epic Faith No More 1415 Lucy In The Sky With Diamonds The Beatles 1414 Bend And Break Keane 1413 If You Could See Me Now The Script 1412 Vriendschap Het Goede Doel 1411 Heaven Can Wait Meat Loaf 1410 It's A Sin Pet Shop Boys 1409 Poker Face Lady Gaga 1408 Shivers Ed Sheeran
Remember the jester that showed you tears The script for tears