SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op woensdag 20 december 2023 09:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik hoef na deze week niet meer te werken dit jaar
sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe dan??quote:Op woensdag 20 december 2023 09:55 schreef Tele6 het volgende:
Collega uitgelegd dat kalkoenen eieren leggen. Ze was overtuigd dat ze een keer een zwangere kalkoen gegeten had (heel zielig voor de kalkoen)... zou diegene een krielkip in de kalkoen hebben geduwd? Niet erg stijlvol.
Wel mooi zo'n hbo opgeleide collega die niet weet dat een kalkoen net als een kip eieren legt
Ooit eens een filmpje gezien waar een vader zijn dochter dat laat geloven. Kalkoen gevuld met een kip die aangesneden. Kind (echt geen klein kind, tiener of zo) helemaal in tranen.quote:Op woensdag 20 december 2023 09:55 schreef Tele6 het volgende:
Collega uitgelegd dat kalkoenen eieren leggen. Ze was overtuigd dat ze een keer een zwangere kalkoen gegeten had (heel zielig voor de kalkoen)... zou diegene een krielkip in de kalkoen hebben geduwd? Niet erg stijlvol.
Wel mooi zo'n hbo opgeleide collega die niet weet dat een kalkoen net als een kip eieren legt
Zo kwam de Rotterdamse buurman van m'n opa een keer naar hem toe "he buurman, waar koop je die aardappelstekkies"quote:Op woensdag 20 december 2023 09:55 schreef Tele6 het volgende:
34 denk ikquote:Op woensdag 20 december 2023 09:56 schreef Barreltje het volgende:
En eenvoor vlinder
Ben je al 40? Of ben je jonger dan candaasje?![]()
Kun je 2023-1989 niet zonder rekenmachine?quote:Op woensdag 20 december 2023 09:56 schreef Barreltje het volgende:
En eenvoor vlinder
Ben je al 40? Of ben je jonger dan candaasje?![]()
Collega's/vrienden/kennisen met een universitaire opleidingquote:Op woensdag 20 december 2023 09:55 schreef Tele6 het volgende:
quote:Op woensdag 20 december 2023 09:55 schreef Tele6 het volgende:
Pluimveebaboesjkaquote:Op woensdag 20 december 2023 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Zo'n gevulde kalkoen is inderdaad een ding. Kalkoen vullen met kip en de kip met kwartel. Ben even kwijt hoe dat ook alweer heet.
quote:Op woensdag 20 december 2023 09:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik hoef na deze week niet meer te werken dit jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sterkte daarmee. Geen feestje.
Zo'n turducken-achtig iets?quote:Op woensdag 20 december 2023 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Zo'n gevulde kalkoen is inderdaad een ding. Kalkoen vullen met kip en de kip met kwartel. Ben even kwijt hoe dat ook alweer heet.
Struisvogel > Gans > Kalkoen > Eend > Kip > Duif > Kwartelquote:
Hmm, ik ben wel benieuwd naar de oven waar de struisvogel in gaat passen.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Struisvogel > Gans > Kalkoen > Eend > Kip > Duif > Kwartel
Soms een beetje proppen, denk ik, maar het lijkt me een bijzondere ervaring...
Gewoon op de barbecue...quote:Op woensdag 20 december 2023 10:39 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hmm, ik ben wel benieuwd naar de oven waar de struisvogel in gaat passen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel uiers heeft een koe?quote:Op woensdag 20 december 2023 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
- Melk komt uit de uiers van een koe??
Jij hebt ook niet even een cv keteltje wat je met de stekker-er-uit-en-er-weer-in herstart...quote:Op woensdag 20 december 2023 09:55 schreef Barreltje het volgende:
Vanyel ook de malle molen in.![]()
De ochtend vertrek chaos overleefd..
Natuurlijk is er morgen een storm op komst, verwachten ze weer hoog water en deed de verwarming het vanmorgen niet. Dus dat wordt nog intressant voor de huis oppas...![]()
Vakantie is dus begonnen, al is het ook een rondje sociaal doen met vrienden en familie in NL..
* Barreltje verlangt naar een vakantie op een tropisch eiland en een week lang alleen maar van je kamer naar het buffet naar je strandstoel en v.v. lopen..
Daar is een Youtube / TikTok filmpje van; een vader die die gein bij zijn dochters uithaalde...quote:Op woensdag 20 december 2023 09:55 schreef Tele6 het volgende:
Dit was de man naar wie ik op zoek was!quote:
Hondenvoerquote:Op woensdag 20 december 2023 11:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit was de man naar wie ik op zoek was!
Een vraag van een collega die waarschijnlijk alleen een culinaire kennisbron als jij kunt beantwoorden:
Wat kun je bereiden van / maken met Longstolsels van het Rund.
Dit product staat bij de zelfslachtende slager op zijn prijslijst.
Longstolsels? Geen idee wat dat zijn eerlijk gezegd in culinaire zin. Lijkt me nogal ongezond dat te hebben als rund (of mens)quote:Op woensdag 20 december 2023 11:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit was de man naar wie ik op zoek was!
Een vraag van een collega die waarschijnlijk alleen een culinaire kennisbron als jij kunt beantwoorden:
Wat kun je bereiden van / maken met Longstolsels van het Rund.
Dit product staat bij de zelfslachtende slager op zijn prijslijst.
Zure long en hachee van long zijn erg lekker, long heeft een heel eigen smaak. Maar ingewanden zijn niet zo populair. Enige wat ik liever niet eet is Pens, vanwege de lucht, maar Tripe a la mode is eigenlijk best lekkerquote:
Denk dat je beter een gans in de kalkoen kan passen.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Struisvogel > Gans > Kalkoen > Eend > Kip > Duif > Kwartel
Soms een beetje proppen, denk ik, maar het lijkt me een bijzondere ervaring...
quote:Op woensdag 20 december 2023 11:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Longstolsels? Geen idee wat dat zijn eerlijk gezegd in culinaire zin. Lijkt me nogal ongezond dat te hebben als rund (of mens)
Ik ken wel zure longen, dat is een Frankisch gerecht (Noord Beieren), en gedroogde long, dat als hondensnack.
Ik twijfelde, om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Denk dat je beter een gans in de kalkoen kan passen.
quote:Op woensdag 20 december 2023 11:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar is een Youtube / TikTok filmpje van; een vader die die gein bij zijn dochters uithaalde...
Ja die zocht ik. Blijkt dat veel meer ouders dat ook gedaan gebbenquote:
Rundvet voor 2,50 de kilo, das niet duur, maar dat moet je dan wel weer zelf uitsmelten voor je het kan gebruiken, en ermee frituren zou ik vooral buiten doen, want dat kan nogal ruiken.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik was zelf meer geinteresseerd in dit stukje:
[ afbeelding ]
https://gerbenrijpma.uw-slager.nl/quote:Op woensdag 20 december 2023 11:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Rundvet voor 2,50 de kilo, das niet duur, maar dat moet je dan wel weer zelf uitsmelten voor je het kan gebruiken, en ermee frituren zou ik vooral buiten doen, want dat kan nogal ruiken.
Niervet is eigenlijk nog mooier.
Heb je een linkje naar die slager?
`Dank je, maar als ik de foto's zie van het rundvlees, graatmager, nauwelijks tot geen vet of marmering, dan hoeft het voor mij niet. Slager die aan eindgebruikers verkoopt op looks, hoe het er uit ziet voor mensen die niet beter weten.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://gerbenrijpma.uw-slager.nl/
Valt hier in de categorie 'vlijtige liesjes'. Waarvan sommige mensen het heel erg belangrijk vinden dat je dat weet, en waar het mij dus echt totaal niet boeit en ik het dus niet weet of hoef te weten.quote:
Maar je weet wel waar melk vandaan komt?quote:Op woensdag 20 december 2023 11:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Valt hier in de categorie 'vlijtige liesjes'. Waarvan sommige mensen het heel erg belangrijk vinden dat je dat weet, en waar het mij dus echt totaal niet boeit en ik het dus niet weet of hoef te weten.
Die informatie ga ik ook nooit nodig hebben gok ik, en als het zo is, is er wel Google op dat moment
Neequote:Op woensdag 20 december 2023 12:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar je weet wel waar melk vandaan komt?
quote:U hoeft uw basisverzekering en eventuele vrijwillige aanvullende verzekering niet bij dezelfde verzekeraar af te sluiten. Voor een ‘losse’ aanvullende verzekering kunnen wel bijzondere voorwaarden gelden, zoals een hogere premie.
Is wel maar een klein aantal dat daadwerkelijk een losse aanvullende verzekering aanbiedt. Ik heb er vorig jaar even naar gekeken, maar waar ik in geïnteresseerd was deden dat allemaal niet.quote:
Ik heb nooit gewust nagedacht over de voortplanting van kalkoenen, maar vogels leggen nu eenmaal eieren dus een kalkoen ook?quote:Op woensdag 20 december 2023 13:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank voor alle felicitatiesen een naamtopic
![]()
@:Barreltje haha nee ik zit nog net aan de 'goede' kant van de 30![]()
Ik leerde vandaag dat een kalkoen ook eieren legtmaar even serieus, wanneer/hoe leerden jullie dat dan allemaal?
@:Vanyel klinkt klote![]()
Kalkoen = vogel.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik leerde vandaag dat een kalkoen ook eieren legtmaar even serieus, wanneer/hoe leerden jullie dat dan allemaal?
Ik heb op de middelbare school biologie gehad?quote:Op woensdag 20 december 2023 13:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank voor alle felicitatiesen een naamtopic
![]()
@:Barreltje haha nee ik zit nog net aan de 'goede' kant van de 30![]()
@:Vanyel klinkt klote![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop eigenlijk wel dat het allemaal gierend uit de hand looptquote:Op woensdag 20 december 2023 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Kom net een buurman tegen uit het gebouw. Hij zij hebben ook een uitnodiging voor de bruiloft. Zegt hij “hoi, he als het goed is hebben we zaterdag een feestje”(hij woont naast ze)
quote:Op woensdag 20 december 2023 13:55 schreef Clubsoda het volgende:
wie in ieder geval beter op zou mogen letten bij biologie is de Albert Heijn, dus mij opnieuw een koolraap ipv een knolselderij gaf.
Ik ben ook heel benieuwd. Geen van beiden kunnen er tegen wanneer iets niet gaat zoals zij gepland hebben. De ceremoniemeesters hebben ook echt niets te doen gehad en weten ook lang niet alles, want ze zelf alles gepland en geregeldquote:Op woensdag 20 december 2023 14:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk wel dat het allemaal gierend uit de hand loopt![]()
Niet voor jou natuurlijk, dat snap je.
Ik ben steeds benieuwder waar jullie vriendschap op gebaseerd isquote:Op woensdag 20 december 2023 14:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben ook heel benieuwd. Geen van beiden kunnen er tegen wanneer iets niet gaat zoals zij gepland hebben. De ceremoniemeesters hebben ook echt niets te doen gehad en weten ook lang niet alles, want ze zelf alles gepland en geregeld
Historie. De ene bruid en haar familie ken ik al bijna 60 jaar. Families zijn erg verbonden met elkaar. En heel vaak is de klik er weer maar de laatste tijd een stuk minder. Komt vast wel weer. Ze waren de laatste jaren heel erg onder de invloed van een paar mensen hier uit te flat en dat maakte ze niet leuker. Nu is daar ruzie mee en zullen ze (hoop ik) minder beïnvloed worden.quote:Op woensdag 20 december 2023 14:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben steeds benieuwder waar jullie vriendschap op gebaseerd iswat is er leuk aan deze mensen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op woensdag 20 december 2023 15:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Historie. De ene bruid en haar familie ken ik al bijna 60 jaar. Families zijn erg verbonden met elkaar. En heel vaak is de klik er weer maar de laatste tijd een stuk minder. Komt vast wel weer. Ze waren de laatste jaren heel erg onder de invloed van een paar mensen hier uit te flat en dat maakte ze niet leuker. Nu is daar ruzie mee en zullen ze (hoop ik) minder beïnvloed worden.Zijn de filmrechten van die lui al verkocht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Gelukkig had je nog geen breinoverheersende dingen in je levenquote:Op woensdag 20 december 2023 15:19 schreef Vanyel het volgende:
Merci Menschen.
Zo'n onderwerp blijkt verrassend breinoverheersend zeg.
Ik?quote:Op woensdag 20 december 2023 15:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gelukkig had je nog geen breinoverheersende dingen in je leven![]()
En ons recensies geven over het voer aldaar.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik?![]()
Nee er was wonderlijk genoeg dus nog een ander breindeel beschikbaar dat nu een beetje uit gaat. Onhandig.
Maar misschien kan ik straks wel alle doctor Who's nog eens kijken. En Hogwarts Legacy uitspelen.
Dat is fijn zeg! Scheelt een boel gedoe.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:49 schreef borisz het volgende:
Mn sleutels zijn gevonden
Was ze in de bus kwijtgeraakt. Morgen ophalen op de Isolatorweg.
Wij kregen gisteren van een oekraïnse collega een soort "zoenen" Erg lekker ook. Kleiner als die van Buys dus makkelijker in één keer in je mond te doen. We hebben ze maar in een andere hut gelegdquote:Op woensdag 20 december 2023 15:53 schreef AnneX het volgende:
De macarons van de Lidl zijn geen aanrader!
Doos 12 stuks bijna leeg in 3 dagen.
Ja. Wilde bij VVE-bestuur een nieuwe kopie van de voordeursleutel aanvragen. Is nu niet nodig.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is fijn zeg! Scheelt een boel gedoe.
In het koopstuk totnogtoe een negatief cijfer dus. Maar ik hou je op de hoogtequote:Op woensdag 20 december 2023 15:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En ons recensies geven over het voer aldaar.
quote:Op woensdag 20 december 2023 15:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik?![]()
Nee er was wonderlijk genoeg dus nog een ander breindeel beschikbaar dat nu een beetje uit gaat. Onhandig.
Maar misschien kan ik straks wel alle doctor Who's nog eens kijken. En Hogwarts Legacy uitspelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omdat ik oa. eiersalade én gevulde eitjes maak, en wat ga bakken voor Toet, staan er 20+ eieren op de boodschappenlijst.![]()
Maar dat het überhaupt kan. Dat wordt er ook nooit bijverteld.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is wel maar een klein aantal dat daadwerkelijk een losse aanvullende verzekering aanbiedt. Ik heb er vorig jaar even naar gekeken, maar waar ik in geïnteresseerd was deden dat allemaal niet.
Ja hequote:Op woensdag 20 december 2023 17:46 schreef yinu het volgende:
Alle doctor who’s nog eens kijken klinkt wel als een heel goede tijdsbesteding moet ik zeggen.
Dat lijkt me een enorme luxe. Verwarmt ie het water ook ?quote:Op woensdag 20 december 2023 19:45 schreef sigme het volgende:
Los daarvan, ik heb mij een bidetopzetstuk besteld waarmee ik mijn gewone wc kan omtoveren tot wellnesverwenpot.
Ik las kerstgedichtjesquote:Op woensdag 20 december 2023 20:27 schreef Sarabi het volgende:
De eerste kerstgerechtjes zijn gemaakt en staan in de vriezer
Sinds ons bezoek aan Japan wil ik nooit meer iets anders onder mijn kont dan een gewone toiletbril. Wat er daar allemaal uit de toiletbril en aanverwanten kwam qua geuren, geluiden, water en verwarming was pure horror.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:45 schreef sigme het volgende:
Los daarvan, ik heb mij een bidetopzetstuk besteld waarmee ik mijn gewone wc kan omtoveren tot wellnesverwenpot.
Een deel van jullie biertjes zit in de voor vrienden gemaakte kerstpakketten.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:27 schreef Sarabi het volgende:
De eerste kerstgerechtjes zijn gemaakt en staan in de vriezer
Nu je het schrijft denk ik, waarom zijn er geen levendbarende vogels? Er zijn eierleggende zoogdieren en levendbarende vissen.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:44 schreef sigme het volgende:
Als mensen niet weten dat vogels eieren leggen (echt. Vogels. Daarvoor hoe je niet stuk voor stuk alle mogelijke vogels als een rijtje Duitse voorzetsels uit je hoofd te leren. Het is zeg maar een vast kenmerk van vogels. "Vliegen" is dat bijvoorbeeld niet.)
Anyway, zonder die uiterst basale basiskennis is het misschien niet eens zo raar dat mensen geloven dat 'eieren' menstruatieproducten zijn. Die denken vast dat ze niet alle vogels kennen en waarom zouden er geen vogels met een baarmoeder zijn, he? Nou? Nou? Hmmm?
Ei.
quote:Op woensdag 20 december 2023 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sinds ons bezoek aan Japan wil ik nooit meer iets anders onder mijn kont dan een gewone toiletbril. Wat er daar allemaal uit de toiletbril en aanverwanten kwam qua geuren, geluiden, water en verwarming was pure horror.
Na de eerste kennismaking met zo'n ding trok ik in elke hotelkamer de stekker van de pot uit het stopcontact…
quote:Op woensdag 20 december 2023 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sinds ons bezoek aan Japan wil ik nooit meer iets anders onder mijn kont dan een gewone toiletbril. Wat er daar allemaal uit de toiletbril en aanverwanten kwam qua geuren, geluiden, water en verwarming was pure horror.
Na de eerste kennismaking met zo'n ding trok ik in elke hotelkamer de stekker van de pot uit het stopcontact…
Laat ik dat maar niet doenquote:
Spannend!quote:Op woensdag 20 december 2023 21:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een deel van jullie biertjes zit in de voor vrienden gemaakte kerstpakketten.
Ik zal ze vragen naar hun mening.
Ik ga zelf zo een Kers op de Taart open trekken…
quote:Op woensdag 20 december 2023 21:29 schreef derLudolf het volgende:
https://www.treinreiziger(...)rige-spoorstakingen/
Wisten jullie nog dat ik er aan dacht om met de trein naar Slovenië te gaan? Denk dat ik toch maar vliegtickets boek
Omg Buffy! De vroege seizoenen!quote:Op woensdag 20 december 2023 18:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja he![]()
Ik vind het zelf wel een goede optie.
En dan Buffy opnieuw
quote:Op woensdag 20 december 2023 21:33 schreef yinu het volgende:
[..]
Omg Buffy! De vroege seizoenen!![]()
Ik ga een winterslaap houden. Met Buffy en de doctor.
Intrigerendquote:Op woensdag 20 december 2023 19:45 schreef sigme het volgende:
Ik heb alleen het eerste gezien. En ben toen gelijk gestopt met kijken. Ik probeer mezelf te activeren om weer te beginnen want ik weet dat ik het geweldig vind.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:51 schreef gcjoel het volgende:
Ik wil de seizoenen met Jodie nog zien en die staan nergens op nog
Omdat een vogel dan te lang niet van de grond kan komen. Worden ze te zwaar van. (Een ei leg je en kun je achter laten wanneer je moet vluchten.)quote:Op woensdag 20 december 2023 21:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nu je het schrijft denk ik, waarom zijn er geen levendbarende vogels? Er zijn eierleggende zoogdieren en levendbarende vissen.
Als struisvogels al zoude kunnen opstijgen dan zou ik het knapper vinden met die enorme eieren van ze dan met een kuiken :pquote:Op woensdag 20 december 2023 21:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Omdat een vogel dan te lang niet van de grond kan komen. Worden ze te zwaar van. (Een ei leg je en kun je achter laten wanneer je moet vluchten.)
Hoewel die reden voor struisvogels niet echt meer opgaat natuurlijk, maar dat zal een stukje evolutie zijn denk ik.
Gefeliciteerd nog @:vlindertje89![]()
En sterkte @:Vanyel !
Verder echt amper hier meegelezen. Beetje volgeplande weken. Het gaat verder wel prima, maar het is wel een beetje eat, sleep, work repeat. Gelukkig bijna een paar dagen vrij rond kerst
Heee Candaas, hoest met je?quote:Op woensdag 20 december 2023 21:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Omdat een vogel dan te lang niet van de grond kan komen. Worden ze te zwaar van. (Een ei leg je en kun je achter laten wanneer je moet vluchten.)
Hoewel die reden voor struisvogels niet echt meer opgaat natuurlijk, maar dat zal een stukje evolutie zijn denk ik.
Gefeliciteerd nog @:vlindertje89![]()
En sterkte @:Vanyel !
Verder echt amper hier meegelezen. Beetje volgeplande weken. Het gaat verder wel prima, maar het is wel een beetje eat, sleep, work repeat. Gelukkig bijna een paar dagen vrij rond kerst
Jawel, maar het is echt een _onmogelijke_ site.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:47 schreef yinu het volgende:
[..]
IntrigerendHeb je hier een link van?
Ja, daar kwam ik ook wat over tegen op de internetwebs. Een meneer die zei dat het er maar net aan ontbrak dat die Japanse wc's een paar armen zouden uitsteken om je te knuffelen na het poepen (op 1:23).quote:Op woensdag 20 december 2023 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nope, dan heb je er een met elektriek nodig, ingebouwd in een toiletbril. Op zich zou ik de elektriek nog wel hebben (ter plaatse), maar ik heb een heel raar potje, daar gaat zo'n bril niet op passen.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat lijkt me een enorme luxe. Verwarmt ie het water ook ?
Bij "zonder elektriek" kreeg ik dus het beeld van een installatie met een handpomp, net als bij een boottoiletquote:Op woensdag 20 december 2023 23:34 schreef sigme het volgende:
Nope, dan heb je er een met elektriek nodig, ingebouwd in een toiletbril. Op zich zou ik de elektriek nog wel hebben (ter plaatse), maar ik heb een heel raar potje, daar gaat zo'n bril niet op passen.
Nee, op waterdruk kunnen mechaniekjes vanalles zonder extra hulp van handkrachtquote:Op woensdag 20 december 2023 23:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij "zonder elektriek" kreeg ik dus het beeld van een installatie met een handpomp, net als bij een boottoilet
Nog eentje. Hoewel vrijdag nog wel even m'n gezicht laten zien eind van de middag maar hoef niet te werken. En tussen kerst en O&N waarschijnlijk ook nog wel een dagje werken. Die vrije dag heb ik liever als het mooi weer is en er is nog wel genoeg werk dat nog even moet.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:18 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Nog 2 dagen en dan is het kerstvakantie
Jaa en ik ben vooral heel benieuwd naar de nieuwste dokter komend jaar! Maar wil dan wel alles ervoor gezien hebben eerst.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb alleen het eerste gezien. En ben toen gelijk gestopt met kijken. Ik probeer mezelf te activeren om weer te beginnen want ik weet dat ik het geweldig vind.
Het meest bizarre vond ik de kabbelend water-, vogel- en geroezemoes geluiden die zo'n toiletbril zelf produceerde, zodat jouw eventuele geluiden van je toiletactiviteiten overstemd worden en degene aan de andere kant van de toiletdeur (Japanners wonen vaak nogal klein) jou dus zelf niet horen…quote:Op woensdag 20 december 2023 23:34 schreef sigme het volgende:
Ja, daar kwam ik ook wat over tegen op de internetwebs. Een meneer die zei dat het er maar net aan ontbrak dat die Japanse wc's een paar armen zouden uitsteken om je te knuffelen na het poepen (op 1:23).
Ik ben nog bezig aan het laatste seizoen op prime, en heb ook de eerste special op Disney gezienquote:Op donderdag 21 december 2023 07:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jaa en ik ben vooral heel benieuwd naar de nieuwste dokter komend jaar! Maar wil dan wel alles ervoor gezien hebben eerst.
Tja en dan hoort iemand anders een nachtegaal en weten ze ook "die MM zit weer te schijten"quote:Op donderdag 21 december 2023 07:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het meest bizarre vond ik de kabbelend water-, vogel- en geroezemoes geluiden die zo'n toiletbril zelf produceerde, zodat jouw eventuele geluiden van je toiletactiviteiten overstemd worden en degene aan de andere kant van de toiletdeur (Japanners wonen vaak nogal klein) jou dus zelf niet horen…
Precies.quote:Op donderdag 21 december 2023 08:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja en dan hoort iemand anders een nachtegaal en weten ze ook "die MM zit weer te schijten"
quote:Op donderdag 21 december 2023 07:58 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik ben nog bezig aan het laatste seizoen op prime, en heb ook de eerste special op Disney gezien. Daarna ga ik weer opnieuw beginnen. De moderne seizoenen zou ik ook graag nog ergens vinden. Anders toch maar naar de UK op vakantie en dan via iplayer bingen.
Wel verwarrend met dat ik ook the office us opnieuw aan het kijken ben en Donna dat nu ook rondloopt trouwens.
Mijnvakantie
is begonnen.
En ik hakte een knoop door.Amazon Prime heeft toch alle moderne seizoenen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nu weer bezig in de Tennant periode.
T/m 10quote:Op donderdag 21 december 2023 08:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Amazon Prime heeft toch alle moderne seizoenen?
Ik ben nu weer bezig in de Tennant periode.
[..]
Mijnvakantie
is begonnen.
En ik hakte een knoop door.Wijs besluit! Is dat moeilijk in jouw sector?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VakantieIk moet nog 1 dag werken. Maar deze week heb ik het al heel rustig dus zo'n zware opgave is dat niet.
Matt Smith
Spoilers!
Als je de Jodie-seizoenen ergens op een streamingdienst spot waar ik geen VPN voor nodig heb: ik hou me aanbevolen. Die zondagavond was geen geweldig uitzendslot voor me, dus d'r tweede seizoen gemist. En het was al niet bijster boeiend, dus toen ook geen moeite gedaan om het te kunnen volgen.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jaa en ik ben vooral heel benieuwd naar de nieuwste dokter komend jaar! Maar wil dan wel alles ervoor gezien hebben eerst.
Doet geen zeer meer, tanden zitten nog vast, ik voel geen nieuwe ontstekingen. Het is nog iets roder dan het moet zijn. Tenminste, gisteren.quote:
Good. Moet je binnenkort nog op controle?quote:Op donderdag 21 december 2023 08:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Doet geen zeer meer, tanden zitten nog vast, ik voel geen nieuwe ontstekingen. Het is nog iets roder dan het moet zijn. Tenminste, gisteren.
We hebben geen controle afgesproken. Ik heb wel mijn gewone halfjaarlijkse controle in februari.quote:Op donderdag 21 december 2023 08:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Good. Moet je binnenkort nog op controle?
Oh. Dan zal de tandarts er wel vertrouwen in hebben dat het goedkomtquote:Op donderdag 21 december 2023 08:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
We hebben geen controle afgesproken. Ik heb wel mijn gewone halfjaarlijkse controle in februari.
Bij klachten moet ik natuurlijk bellen en alles en misschien bel ik m soberso nog wel even volgende week.quote:Op donderdag 21 december 2023 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh. Dan zal de tandarts er wel vertrouwen in hebben dat het goedkomt
[..]
Ik ben nog bezig aan het laatste seizoen op prime, en heb ook de eerste special op Disney gezien. Daarna ga ik weer opnieuw beginnen. De moderne seizoenen zou ik ook graag nog ergens vinden. Anders toch maar naar de UK op vakantie en dan via iplayer bingen.
Wel verwarrend met dat ik ook the office us opnieuw aan het kijken ben en Donna dat nu ook rondloopt trouwens.
Mijnvakantie
is begonnen.
En ik hakte een knoop door.De specials mag ik pas kijken na de seizoenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In principe niet. Ik ga wel eerst even wat tijd nemen om te bedenken wat ik precies wil, en daar dan wat kritisch naar zoeken. De hoeveelheid stress die ik in deze rol in dit bedrijf heb, wil ik niet meer.quote:Op donderdag 21 december 2023 08:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wijs besluit! Is dat moeilijk in jouw sector?
Verstandig om de tijd te nemen. Er zijn zat werkgevers waar het echt fijn is om voor te werkenquote:Op donderdag 21 december 2023 09:05 schreef Tuindier het volgende:
[..]
In principe niet. Ik ga wel eerst even wat tijd nemen om te bedenken wat ik precies wil, en daar dan wat kritisch naar zoeken. De hoeveelheid stress die ik in deze rol in dit bedrijf heb, wil ik niet meer.
Voorzichtig in de storm vandaag!quote:Op donderdag 21 december 2023 09:30 schreef Blues het volgende:
Wij wachten hier aan de kust op Pia.
En de BZ want de CAD mag er uit![]()
![]()
![]()
![]()
En vanmiddag (als Pia raast) naar de poli voor blaasscan.
Fascinerend. Ik woon met iemand die dit zeer kan waarderen, maar wij wisten niet dat er dit soort makkelijke oplossingen mogelijk waren, we dachten alleen aan zo’n compleet Japans toilet.quote:Op woensdag 20 december 2023 23:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Jawel, maar het is echt een _onmogelijke_ site.
Deze heeft een betere site en ik denk dat hun bidet ook bijzonder interessant is (en via bol ook nog een breder assortiment waar ik zeker nog wat reisproducten uit ga bestellen)
Dit is een zeer vermakelijk en zelfs redelijk leerzaam youtube-kanaal https://www.youtube.com/@:HelloTUSHY
[..]
Ja, daar kwam ik ook wat over tegen op de internetwebs. Een meneer die zei dat het er maar net aan ontbrak dat die Japanse wc's een paar armen zouden uitsteken om je te knuffelen na het poepen (op 1:23).
[..]
Nope, dan heb je er een met elektriek nodig, ingebouwd in een toiletbril. Op zich zou ik de elektriek nog wel hebben (ter plaatse), maar ik heb een heel raar potje, daar gaat zo'n bril niet op passen.
Ja en mijn regenbroek is uit m'n fietstas gejatquote:Op donderdag 21 december 2023 11:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge (nog wel)
Yeah voor @:golfer
Wat een besluit @:tuindier er is vast ergens een leuke baan met iets minder stress.
Op het spreekuur is het nu vrij rustig, ben net opgedroogd van de natte fietstocht, kan ik weer de regen in en dan vanmiddag naar de nieuwjaarsborrel en weer terug. 4x nat worden vandaag jeu
quote:Op donderdag 21 december 2023 11:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja en mijn regenbroek is uit m'n fietstas gejat![]()
Kan het een keer ophouden met regenen en donker zijn
quote:Op donderdag 21 december 2023 11:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja en mijn regenbroek is uit m'n fietstas gejat![]()
Kan het een keer ophouden met regenen en donker zijn
Misschien dat het bij katers anders werkt maar de da heeft de urine er ooit eens uitgeperst. Was niet leuk voor geen van ons drieën niet), maar werkte welquote:Op donderdag 21 december 2023 14:42 schreef yinu het volgende:
Vandaag de moeilijke taak om 1 van onze katers ergens anders te laten piesen. Hij heeft, zo lijkt het, een ontstoken piemel, en de dierenarts wil kijken of er niet iets anders aan de hand is. Een blaaspunctie lukte helaas niet omdat hij te veel kwabbelvetjes op zijn buik heeft… dus nu zit ik al uren met hem en een vreemd, verkeerd bakje (volgens hem) met het verkeerde grit (volgens hem) in een kamertje. Hij heeft al 2 bakjes tonijnwater gedronken en volgens de dierenarts was zijn blaas om 10.30 al tamelijk vol. Je zou toch zeggen dat hij nu eens moet gaan plassen toch? Nog tips?
quote:Op donderdag 21 december 2023 14:42 schreef yinu het volgende:
Vandaag de moeilijke taak om 1 van onze katers ergens anders te laten piesen. Hij heeft, zo lijkt het, een ontstoken piemel, en de dierenarts wil kijken of er niet iets anders aan de hand is. Een blaaspunctie lukte helaas niet omdat hij te veel kwabbelvetjes op zijn buik heeft… dus nu zit ik al uren met hem en een vreemd, verkeerd bakje (volgens hem) met het verkeerde grit (volgens hem) in een kamertje. Hij heeft al 2 bakjes tonijnwater gedronken en volgens de dierenarts was zijn blaas om 10.30 al tamelijk vol. Je zou toch zeggen dat hij nu eens moet gaan plassen toch? Nog tips?
Liposuctie?quote:Op donderdag 21 december 2023 14:42 schreef yinu het volgende:
Dat heeft ze vanochtend geprobeerd maar dan moet hij ook een beetje ontspannen en dat lukte niet daar. Ik heb nu de andere kat opgesloten, een zeiltje met het dierenarts-grit in de normale bak gedaan en die op de normale plaats gezet, de rare bak daarnaast voor de zekerheid, en daar zit ik nu naast met m’n pies-opzuig-pipetje in de aanslag. Gezellig op de overloop. Na nog een bakje tonijnsap…quote:Op donderdag 21 december 2023 15:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Misschien dat het bij katers anders werkt maar de da heeft de urine er ooit eens uitgeperst. Was niet leuk voor geen van ons drieën niet), maar werkte wel
Dat heb ik dus nu gedaan. Heb ook het idee dat hij wel moet. Maar hij vindt het raar.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Heb je van dat niets opnemende grit? Ik kreeg dat en een pipetje mee van de dierenarts toen er urineonderzoek bij Piep nodig was. Ik heb dat in haar normale kattenbak gedaan met een vuilniszak er in. Piep kon op haar moment haar ding doen, waarna ik het pipetje makkelijk kon vullen. Het was eigenlijk helemaal geen gedoe.
quote:
En dan met een grote veer onder de bril zo de ruimte uit geschoten werd ?quote:Op donderdag 21 december 2023 10:38 schreef Barreltje het volgende:
Wij hebben een bidet in de grote badkamer.. het is geloof ik niet aan mij besteed.. toen ik in Vietnam op vakantie was was er ook een Japans toilet ergens in een hotelkamer.. niet het japanse gedeelte geprobeerd.. ik was doodsbang dat ik per ongeluk op een knopje drukte..
Wat een gedoe zoquote:Op donderdag 21 december 2023 15:08 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nu gedaan. Heb ook het idee dat hij wel moet. Maar hij vindt het raar.
Mijn katers gebruiken al 12 jaar dezelfde bak. Dat is de complicerende factor. Die andere wil steeds inspecteren wat er aan de hand is en ik vrees dat ik straks de verkeerde urine bij de DA breng…
[..]Zal het voorstellen!
Oh ja en de urine moet binnen 2 uur na ‘productie’ bij de DA aangeleverd worden. Voor 17.00. Dat is de factor die het voor mij nu spannend begint te maken.
Is bij jullie de sollicitatiebrief eigenlijk al verstuurd?quote:Op donderdag 21 december 2023 09:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Verstandig om de tijd te nemen. Er zijn zat werkgevers waar het echt fijn is om voor te werken
Fijne berichten zo. Met stapjes vooruit.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:05 schreef Blues het volgende:
En weer terug uit zkh. Blaasscan was goed na verwijderen CAD, 'en hij plast'![]()
![]()
Zo blij, echt! Weer een stapje de goede richting uit!
Morgen de stomavpk en de chirurg laten kijken naar litteken en dan voorlopig hopelijk ff klaar.
Straks bij Caprera g's kerstpakket ophalen.
Nu vieren we het blaasgedeelte met een kalfskroketje![]()
En aangevenquote:Op donderdag 21 december 2023 16:07 schreef Blues het volgende:
De combiketel heeft alweer 2x dezelfde foutmelding gegeven
Morgen om 14 uur komt de monteur weer. Als het die *&&^%$ is gooi ik de deur voor zijn neus dicht.
Ik wil gewoon een nieuwe ketel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij de wbv: “een ernstig zieke patiënt in huis!”
quote:Op donderdag 21 december 2023 16:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
En aangevenWeten ze !!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij de wbv: “een ernstig zieke patiënt in huis!”
En hoe oud is de ketel?quote:
Oh geen idee.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
En hoe oud is de ketel?
Collega huurt 1-gezinshuis van asr. Onlangs éen grote verduurzaamheidsoperatie achter de rug.
Nieuwe kozijnen, hr+ glas, panelen, warmtepomp, lekkende dakramen vervangen. Het was even afzien.
Nu volgt nog een keuken.
Ohh cool! Dat ga ik ook een keer proberenquote:Op donderdag 21 december 2023 16:30 schreef Blues het volgende:
Wat AI kan doen.
Eng![]()
Blues in AI / Laat AI een afbeelding van je huisdier maken
Yessss en idd plassen is de bomb vandaagquote:Op donderdag 21 december 2023 17:05 schreef yinu het volgende:
Er. Is. Geplast!![]()
Om kwart voor 5. Toen ik nét een uitgesteld telefoontje aan het plegen was. Toen als een razende de plas opgepipetteerd, weer gewone vulling in de bak gekieperd (want die andere moet ook wel weer eens piesen), door de storm naar de DA gefietst, en daar zit ik nu te wachten op de uitslag. Pfiew.
Hoera voor iedereen die plast wanneer het moet!of het mensen zijn of katten
Nou ja 😢 Moet het een speciaal merk zijn of zo?quote:Op donderdag 21 december 2023 18:53 schreef Tele6 het volgende:
De regenbroeken waren uitverkocht. Dus de komende dagen ben ik overgeleverd aan het weer
Regenbroek online besteld, komt 29 december
Fijn dat er geplast isquote:Op donderdag 21 december 2023 17:05 schreef yinu het volgende:
Er. Is. Geplast!![]()
Om kwart voor 5. Toen ik nét een uitgesteld telefoontje aan het plegen was. Toen als een razende de plas opgepipetteerd, weer gewone vulling in de bak gekieperd (want die andere moet ook wel weer eens piesen), door de storm naar de DA gefietst, en daar zit ik nu te wachten op de uitslag. Pfiew.
Hoera voor iedereen die plast wanneer het moet!of het mensen zijn of katten
In Telestad voor St ALSquote:Op donderdag 21 december 2023 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Oh, glazen huis. Bestaat dat nog steeds?
Zeker en succesvoller dan de laatste 7 jaar.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:50 schreef derLudolf het volgende:
Oh, glazen huis. Bestaat dat nog steeds?
Het doel spreekt mensen denk ook echt weer meer aan.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker en succesvoller dan de laatste 7 jaar.
En lekker dichtbij dus wel leuk om te gaan kijken.
Sowieso een goed doel waar wij als brouwerij al veel aan doneren.
Ja, het is iets wat iedereen kan over komen.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het doel spreekt mensen denk ook echt weer meer aan.
Net naar Gromingen gereden en wel even geluisterd maar ze draaiden teveel kut muziek. Engelbewaarder
Ow dat wist ik niet.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:16 schreef Molo het volgende:
Treurige is wel dat er voor ALS inmiddels in alle fundraisers zoveel geld is opgehaald, dat het niet meer zinnig uitgegeven kan worden om onderzoek te versnellen.
De projecten zijn er niet, de onderzoekers met expertise zijn er niet etc.
Maar ondanks dat het geen heel gek veel voorkomende ziekte is, spreekt het gewoon enorm aan door de ernst en het verloop.
Zul je niet zien voor spijsverteringsstoornissen of borderline ofzo
Sad but true
Gaat het uiteindelijk wel hoor, wat later wellicht dan gehoopt/gedacht.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow dat wist ik niet.
Had wel goede hoop dat het allemaal naar onderzoeken zou kunnen gaan.
Ik snap hetquote:Op donderdag 21 december 2023 20:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat het uiteindelijk wel hoor, wat later wellicht dan gehoopt/gedacht.
Maar het is vrij ongelijk verdeeld nu, wat niet per se helpend is bij verbeteren van onderzoek en ellende de wereld uit helpen
Het komt inderdaad niet vaak voor maar de ziekte krijgen is gelijk ook je doodvonnis, ik denk dat ook wel veel mensen (via via) iemand met ALS kennen.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:16 schreef Molo het volgende:
Treurige is wel dat er voor ALS inmiddels in alle fundraisers zoveel geld is opgehaald, dat het niet meer zinnig uitgegeven kan worden om onderzoek te versnellen.
De projecten zijn er niet, de onderzoekers met expertise zijn er niet etc.
Maar ondanks dat het geen heel gek veel voorkomende ziekte is, spreekt het gewoon enorm aan door de ernst en het verloop.
Zul je niet zien voor spijsverteringsstoornissen of borderline ofzo
Sad but true
Joh, is 3FMquote:Op donderdag 21 december 2023 20:12 schreef gcjoel het volgende:
Net naar Gromingen gereden en wel even geluisterd maar ze draaiden teveel kut muziek. Engelbewaarder
Als er eentje op is, een piraatje. Geen idee wat ik anders d'r wel es op heb, Radio 10 geloof ik.quote:
ALS is sexy, een goed gemarketeerde ziekte?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:44 schreef Vanyel het volgende:
Imo zijn er wel ergere dingen dan doodvonnis krijgen, maar die zijn minder sexy, zoals Molo ook al beetje aangaf.
Lekker lied man, terwijl het absoluut niet mijn genre isquote:Op donderdag 21 december 2023 20:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het doel spreekt mensen denk ook echt weer meer aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
En de dierenarts heeft het plasje meteen bekeken: er was geen teken van bloed of ontsteking of blaasgruis/kristallen, dus misschien heeft onze Arie wel gewoon alleen maar een ontstoken penis. Dat schijnt heel raar te zijn, maar hij is ook wel een beetje typisch. Nu een AB-kuurtje en pijnstilling, en dan in januari nog eens kijken hoe het er mee is.quote:
quote:Op donderdag 21 december 2023 21:43 schreef yinu het volgende:
[..]
En de dierenarts heeft het plasje meteen bekeken: er was geen teken van bloed of ontsteking of blaasgruis/kristallen, dus misschien heeft onze Arie wel gewoon alleen maar een ontstoken penis. Dat schijnt heel raar te zijn, maar hij is ook wel een beetje typisch. Nu een AB-kuurtje en pijnstilling, en dan in januari nog eens kijken hoe het er mee is.
Toch wel opgelucht.
Wat ALS betreft: het is inderdaad een heel dramatisch ziekteverloop, en vaak bij relatief jonge mensen (tussen 40 en 60). Maar het wordt nu gediagnostiseerd bij 3 op de 100.000 mensen. MS komt bij 1 op de 1000 mensen voor, ook vaak jong, en kan ook een zeer dramatisch en invaliderend verloop hebben. Alleen is het geen direct doodsvonnis. Dat is enerzijds 'fijn', anderzijds is het leven met MS voor veel mensen echt vreselijk. Maar mensen die lang met een handicap leven staan wat minder in de kijker dan mensen die jong sterven. Zou dat de aandacht voor ALS verklaren?
Parkinson komt overigens nóg vaker voor, bij ongeveer 3 op de 1000 mensen. 100 keer vaker dan ALS dus. En daar geldt een beetje hetzelfde als bij MS. Naar ziekteverloop maar jong sterven is altijd sexier dan lang gehandicapt zijn.
Er is ook geen medicijn tegen... en bovendien is net in het Europees Parlement het voorstel om glyfosaat te verbieden afgeschoten, terwijl dat door onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek in verband wordt gebracht met het ontstaan van Parkinson. Waarin Nederland absoluut geen voorbeeldrol speelde trouwens![]()
Het zou mooi zijn als zo'n actie als het Glazen Huis zich daar eens op zou richten. Niet per se door geld in te zamelen voor medicijnen als het kwaad al geschied is, maar door aandacht te vragen voor het gebruik van pesticiden en de gevolgen daarvan. Vooral voor de mensen die ermee moeten werken.
Mooi samengevatquote:Op donderdag 21 december 2023 21:01 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
ALS is sexy, een goed gemarketeerde ziekte?
Ik heb gewoon een goedkope regenbroek van de Decathlon, ga geen dure doen als hij toch gejat wordt. Maar zowel bij de Decathlon als de Hema lag niks meer in de schappen vandaag en ik kon geen andere plek bedenken om te proberen.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou ja 😢 Moet het een speciaal merk zijn of zo?
Een gewone fietswinkel?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goedkope regenbroek van de Decathlon, ga geen dure doen als hij toch gejat wordt. Maar zowel bij de Decathlon als de Hema lag niks meer in de schappen vandaag en ik kon geen andere plek bedenken om te proberen.
Verzendtijd van online bestellingen is wat langer vanwege kerst.
Action?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goedkope regenbroek van de Decathlon, ga geen dure doen als hij toch gejat wordt. Maar zowel bij de Decathlon als de Hema lag niks meer in de schappen vandaag en ik kon geen andere plek bedenken om te proberen.
Verzendtijd van online bestellingen is wat langer vanwege kerst.
We hebben de dief van de broek van @Tele6quote:Op donderdag 21 december 2023 22:46 schreef sigme het volgende:
Mijn regenbroek sneuvelde vandaag. Ik wil gewoon de beste weer terug, een Berghaus.
Wegens dronkenschap 3x backspace voor elke toetsaanslag.
Is hier sprake van een causaal verband tussen hetgeen beschreven in alinea 1 en 2?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:46 schreef sigme het volgende:
Mijn regenbroek sneuvelde vandaag. Ik wil gewoon de beste weer terug, een Berghaus.
Wegens dronkenschap 3x backspace voor elke toetsaanslag.
Is er iets wat de bierwereld speciaal heeft met ALS?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik snap het
Hopelijk vindt Serious Request volgend jaar een ander goed doel dat het geld voor onderzoeken kan gebruiken.
De bierwereld zal voorlopig nog wel blijven hangen in geld ophalen voor ALS.
Hier idem, met een nog dieper balkon (ben even kwijt hoe diep). Ik heb een boel grote terracotta potten op het balkon staan en gelukkig zijn die zwaar genoeg dat ze ook wel blijven staan, maar de bovenste laag aarde is er nu uit gewaaid tegen m'n balkondeurquote:Op donderdag 21 december 2023 20:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb een balkon van 1.85m diep en daarboven zit eenzelfde type balkon. Het regent nu tegen de balkondeur hier. Dat is voor het eerst
Ik ben het sinds de Vierdaagse echt compleet zat. Stomme oorwurmquote:Op donderdag 21 december 2023 21:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Lekker lied man, terwijl het absoluut niet mijn genre is
Och arme jij.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:45 schreef Lonaa het volgende:
Na 12 en half uur werken ben ik meer moe. En honderdmiljoen natgeregend.
Hier in de straat is vandaag een dixie omgewaaid. Van een huis dat verbouwd wordt.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier idem, met een nog dieper balkon (ben even kwijt hoe diep). Ik heb een boel grote terracotta potten op het balkon staan en gelukkig zijn die zwaar genoeg dat ze ook wel blijven staan, maar de bovenste laag aarde is er nu uit gewaaid tegen m'n balkondeur![]()
Maar geen brandwonden?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik stond vandaag onder een partytent met een Hele Grote Frituur en een BBQ. In de storm. We hebben nu -1 tent
Ja de fietswinkel naast m'n werk heeft alleen die (naar mijn zin te )dure Agu broeken.quote:
Ik heb vorige week idd ook goeie waterdichtmaakspullen gekocht. Voor m'n regenjas had ik al, maar nu ook speciale voor m'n softshelljassen. Eén waterdichte jas is namelijk niet genoeg dit jaarquote:Op donderdag 21 december 2023 22:48 schreef yinu het volgende:
Ik snap wel dat er geen regenbroeken, regenjassen of paraplu's meer te vinden zijn met die nattigheid van de laatste maanden. Ben wel blij met mijn regenjas, jaren geleden gekocht bij de Bever (en geel!), van een goed merk. Alleen was hij altijd lek, een van de (getapete) schoudernaden lekte waardoor je juist als je met je capuchon op loopt, toch een nat nekje krijgt. Brrr. Maar afgelopen zomer heb ik besloten om mijn winterkleren beter te verzorgen. Toen heb ik de wolletjes geliefkoosd en gewassen met zachte wolzeepjes en een beetje lanoline en ze heerlijk motvrij opgeborgen. En daarna nieuwe regenjaswaterdichtmaakspullen gekocht zonder pfas. Blijken die het veel beter te doen dan de ouwe! Dus die naad lekt nog wel een klein beetje, maar het is echt veel minder sinds ik de jas 2 keer heb geïmpregneerd met dat nieuwe spul.
De horror idd. Ik zie dat ook altijd voor me met dixies.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:58 schreef yinu het volgende:
[..]
Hier in de straat is vandaag een dixie omgewaaid. Van een huis dat verbouwd wordt.
Ik heb sinds de dagen dat ik veel grote hardloopevenementen deed een terugkerende nachtmerrie waarin ik in een dixie zit die omvalt. En op de deur terecht komt![]()
![]()
![]()
Kennelijk zorgt nuchter gebruik maken van dixies voor meer indruk want ik heb me daar bij festival-dixies nooit zorgen om gemaakt. Realiseer ik me nu ik dit typ.
Hoe is t met de buuvpoes?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier idem, met een nog dieper balkon (ben even kwijt hoe diep). Ik heb een boel grote terracotta potten op het balkon staan en gelukkig zijn die zwaar genoeg dat ze ook wel blijven staan, maar de bovenste laag aarde is er nu uit gewaaid tegen m'n balkondeur![]()
Neequote:Op donderdag 21 december 2023 23:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week idd ook goeie waterdichtmaakspullen gekocht. Voor m'n regenjas had ik al, maar nu ook speciale voor m'n softshelljassen. Eén waterdichte jas is namelijk niet genoeg dit jaar
quote:Op donderdag 21 december 2023 22:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is er iets wat de bierwereld speciaal heeft met ALS?Er is een grote biercommunity op FB en een van de eerste leden is een tijd geleden overleden aan ALS. Dus sindsdien is dat het go to goede doel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb je natuurlijk gelijk.
Al een hele tijd niet gezien, dus of hij is weggewaaid of hij zit lekker binnenquote:
Mijn ene jas is nu redelijk droog, de andere druppelt nog, met de broeken net zoquote:Op donderdag 21 december 2023 23:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week idd ook goeie waterdichtmaakspullen gekocht. Voor m'n regenjas had ik al, maar nu ook speciale voor m'n softshelljassen. Eén waterdichte jas is namelijk niet genoeg dit jaar
Naäap.quote:Op vrijdag 22 december 2023 05:37 schreef Yinny het volgende:
Lekker slapen ipv wakker zou wel fijn zijn....
quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:21 schreef gcjoel het volgende:
Laatste nacht in eigen bed voor een laaaange tijdEn toch ook
![]()
Ik mis mijn bed altijd wel tijdens vakantie
Goede reis! Lekker naar de zomer!quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:21 schreef gcjoel het volgende:
![]()
Er is een docu over Wham. Met nadruk op George Michael. Die vond ik best aardig om te zien.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, is er afgelopen jaar niet een docu over een zanger op Netflix gekomen die ik echt moet zien? Niet die over Robbie Williams maar nog iets.
Ja, dat is hem. Dank je!quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er is een docu over Wham. Met nadruk op George Michael. Die vond ik best aardig om te zien.
Stoer mens. Heb je zware arbeid vandaag!?quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:45 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Tuinbonen, boerenkool, gebakken ei met spek en paddestoelen op. Met gebakken zoete appel met wat kwark toe.
Koffie wordt gezet.
4 tripels (en 1 glas wijn) in aanmerking genomen voel ik me uitstekend. Gister niet trouwens, het was wel erg veel. Maar het was nodig.
Heb je daar nog tijd voor? Of is dat als de kluslijst blijft liggen?quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, is er afgelopen jaar niet een docu over een zanger op Netflix gekomen die ik echt moet zien? Niet die over Robbie Williams maar nog iets.
Hele fijne vakantie, eindelijk na 3 jaar wachtenquote:Op vrijdag 22 december 2023 08:21 schreef gcjoel het volgende:
![]()
Oh ja hoor. Als we bijvoorbeeld allebei elke dag 2 uur computerdingen doen en elke dag 2 uur fysiek opruimen, blijft er nog meer dan voldoende tijd over om op de bank te liggenquote:Op vrijdag 22 december 2023 09:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Heb je daar nog tijd voor? Of is dat als de kluslijst blijft liggen?
Overigens veelbewondering voor een lijst en dan samen! Afstrepen. 👍🏼
Fijne vakantie!quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:21 schreef gcjoel het volgende:
![]()
Ik wou David Beckham zeggen maar dat is geen zangerquote:Op vrijdag 22 december 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaat t wel?quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:45 schreef sigme het volgende:
Gister niet trouwens, het was wel erg veel. Maar het was nodig.
Oh ja, die wilde ik ook nog kijkenquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen, laatste dag vakantie alweer. De tijd gaat altijd veelste snel. Morgen weer bier bezorgen.
[..]
Fijne vakantie!
[..]
Ik wou David Beckham zeggen maar dat is geen zanger
Heb een gangpad stoel kunnen bemachtigen dus kan ook wandelenquote:Op vrijdag 22 december 2023 09:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Stoer mens. Heb je zware arbeid vandaag!?
@:gcjoel Goeie reis en veel plezier.
(Vaak met je voeten/tenen wiebelen onderweg met vliegen!)
quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:11 schreef Blues het volgende:
Hier lichte paniek vanochtend.Bah wat een gedoe weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik vond de David Beckham docu, ondanks dat ik een zwak voor Robbie heb, misschien nog wel leuker. Leuke vent is die David.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, die wilde ik ook nog kijken
Hier lichte paniek vanochtend.Wat een gedoe. Ondanks de genoemde paniek 'klink' je steeds redelijk kalm. Volgens mij zijn jullie goed bezig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes in het ziekenhuis
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Het gaat wel en niks met moeders.quote:
SPOILER: kloetjes en bonkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Of dat ja.quote:
Fijne vakantiequote:Op vrijdag 22 december 2023 10:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb een gangpad stoel kunnen bemachtigen dus kan ook wandelen
Hier lichte paniek vanochtend.Goed opgelostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hier lichte paniek vanochtend.😥SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier lichte paniek vanochtend.Jemig, wat een stress weer. Wel goed opgelost, je blijft er zo positief over. En fijn dat je nog naar het ziekenhuis kunt en hopelijk wordt dan alles weer netjes dicht en vast gemaakt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik klink mss wel positief maar ik moet tussendoor ook wel echt soms diep zuchten en hoofd proberen niet meer zo te laten galopperen, we moeten aan zoveel dingen denken ook. Hebben we dit hebben we dat hoe gaan we het doen en wanneer etc
![]()
![]()
Zo wat goed dat jullie gegaan zijn zegquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:09 schreef Blues het volgende:
Nou was maar goed dat we gingen. Litteken heelt niet goed, in de buiklagen die doorgehaald zijn is het nog niet genoeg genezen. Chirurg erbij, die maakt het gaatje een GAT en stopte er allemaal wattenstaafjes in en het spoot er werkelijk uit🫣 Ze zijn bang voor een eventueel abces, dus 2x daags goed grondig spoelen met spuitje water, vet gaasje erin proppen (iewwww) en afplakken met weer een ander soort bol gaas. En vlg week woensdag naar de wondpoli.
Dus toch weer afspraak. Ik moet ook weer werken dus ff kijken of hij zelf weer kan rijden..
Was nog aan het aanvullen en in spoiler zettenquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo wat goed dat jullie gegaan zijn zeg
Al een tijdje geen zalm gekocht?quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:21 schreef fietsie het volgende:
Sinds wanneer is het normaal dat plakjes gerookte zalm 45,- / kilo kost ??
quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:09 schreef Blues het volgende:
Nou was maar goed dat we gingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik klink mss wel positief maar ik moet tussendoor ook wel echt soms diep zuchten en hoofd proberen niet meer zo te laten galopperen, we moeten aan zoveel dingen denken ook. Hebben we dit hebben we dat hoe gaan we het doen en wanneer etc
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:35 schreef sigme het volgende:
Kiek dan! M’n apotheekmeneer:
[ afbeelding ]
6 coquilles 12 euro bij onze visman.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:21 schreef fietsie het volgende:
Sinds wanneer is het normaal dat plakjes gerookte zalm 45,- / kilo kost ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |