Gaat het uiteindelijk wel hoor, wat later wellicht dan gehoopt/gedacht.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow dat wist ik niet.
Had wel goede hoop dat het allemaal naar onderzoeken zou kunnen gaan.
Ik snap hetquote:Op donderdag 21 december 2023 20:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat het uiteindelijk wel hoor, wat later wellicht dan gehoopt/gedacht.
Maar het is vrij ongelijk verdeeld nu, wat niet per se helpend is bij verbeteren van onderzoek en ellende de wereld uit helpen
Het komt inderdaad niet vaak voor maar de ziekte krijgen is gelijk ook je doodvonnis, ik denk dat ook wel veel mensen (via via) iemand met ALS kennen.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:16 schreef Molo het volgende:
Treurige is wel dat er voor ALS inmiddels in alle fundraisers zoveel geld is opgehaald, dat het niet meer zinnig uitgegeven kan worden om onderzoek te versnellen.
De projecten zijn er niet, de onderzoekers met expertise zijn er niet etc.
Maar ondanks dat het geen heel gek veel voorkomende ziekte is, spreekt het gewoon enorm aan door de ernst en het verloop.
Zul je niet zien voor spijsverteringsstoornissen of borderline ofzo
Sad but true
Joh, is 3FMquote:Op donderdag 21 december 2023 20:12 schreef gcjoel het volgende:
Net naar Gromingen gereden en wel even geluisterd maar ze draaiden teveel kut muziek. Engelbewaarder
Als er eentje op is, een piraatje. Geen idee wat ik anders d'r wel es op heb, Radio 10 geloof ik.quote:
ALS is sexy, een goed gemarketeerde ziekte?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:44 schreef Vanyel het volgende:
Imo zijn er wel ergere dingen dan doodvonnis krijgen, maar die zijn minder sexy, zoals Molo ook al beetje aangaf.
Lekker lied man, terwijl het absoluut niet mijn genre isquote:Op donderdag 21 december 2023 20:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het doel spreekt mensen denk ook echt weer meer aan.
Net naar Gromingen gereden en wel even geluisterd maar ze draaiden teveel kut muziek. Engelbewaarder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
En de dierenarts heeft het plasje meteen bekeken: er was geen teken van bloed of ontsteking of blaasgruis/kristallen, dus misschien heeft onze Arie wel gewoon alleen maar een ontstoken penis. Dat schijnt heel raar te zijn, maar hij is ook wel een beetje typisch. Nu een AB-kuurtje en pijnstilling, en dan in januari nog eens kijken hoe het er mee is.quote:
quote:Op donderdag 21 december 2023 21:43 schreef yinu het volgende:
[..]
En de dierenarts heeft het plasje meteen bekeken: er was geen teken van bloed of ontsteking of blaasgruis/kristallen, dus misschien heeft onze Arie wel gewoon alleen maar een ontstoken penis. Dat schijnt heel raar te zijn, maar hij is ook wel een beetje typisch. Nu een AB-kuurtje en pijnstilling, en dan in januari nog eens kijken hoe het er mee is.
Toch wel opgelucht.
Wat ALS betreft: het is inderdaad een heel dramatisch ziekteverloop, en vaak bij relatief jonge mensen (tussen 40 en 60). Maar het wordt nu gediagnostiseerd bij 3 op de 100.000 mensen. MS komt bij 1 op de 1000 mensen voor, ook vaak jong, en kan ook een zeer dramatisch en invaliderend verloop hebben. Alleen is het geen direct doodsvonnis. Dat is enerzijds 'fijn', anderzijds is het leven met MS voor veel mensen echt vreselijk. Maar mensen die lang met een handicap leven staan wat minder in de kijker dan mensen die jong sterven. Zou dat de aandacht voor ALS verklaren?
Parkinson komt overigens nóg vaker voor, bij ongeveer 3 op de 1000 mensen. 100 keer vaker dan ALS dus. En daar geldt een beetje hetzelfde als bij MS. Naar ziekteverloop maar jong sterven is altijd sexier dan lang gehandicapt zijn.
Er is ook geen medicijn tegen... en bovendien is net in het Europees Parlement het voorstel om glyfosaat te verbieden afgeschoten, terwijl dat door onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek in verband wordt gebracht met het ontstaan van Parkinson. Waarin Nederland absoluut geen voorbeeldrol speelde trouwens![]()
Het zou mooi zijn als zo'n actie als het Glazen Huis zich daar eens op zou richten. Niet per se door geld in te zamelen voor medicijnen als het kwaad al geschied is, maar door aandacht te vragen voor het gebruik van pesticiden en de gevolgen daarvan. Vooral voor de mensen die ermee moeten werken.
Mooi samengevatquote:Op donderdag 21 december 2023 21:01 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
ALS is sexy, een goed gemarketeerde ziekte?
Ik heb gewoon een goedkope regenbroek van de Decathlon, ga geen dure doen als hij toch gejat wordt. Maar zowel bij de Decathlon als de Hema lag niks meer in de schappen vandaag en ik kon geen andere plek bedenken om te proberen.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou ja 😢 Moet het een speciaal merk zijn of zo?
Een gewone fietswinkel?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goedkope regenbroek van de Decathlon, ga geen dure doen als hij toch gejat wordt. Maar zowel bij de Decathlon als de Hema lag niks meer in de schappen vandaag en ik kon geen andere plek bedenken om te proberen.
Verzendtijd van online bestellingen is wat langer vanwege kerst.
Action?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goedkope regenbroek van de Decathlon, ga geen dure doen als hij toch gejat wordt. Maar zowel bij de Decathlon als de Hema lag niks meer in de schappen vandaag en ik kon geen andere plek bedenken om te proberen.
Verzendtijd van online bestellingen is wat langer vanwege kerst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |