Het komt inderdaad niet vaak voor maar de ziekte krijgen is gelijk ook je doodvonnis, ik denk dat ook wel veel mensen (via via) iemand met ALS kennen.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:16 schreef Molo het volgende:
Treurige is wel dat er voor ALS inmiddels in alle fundraisers zoveel geld is opgehaald, dat het niet meer zinnig uitgegeven kan worden om onderzoek te versnellen.
De projecten zijn er niet, de onderzoekers met expertise zijn er niet etc.
Maar ondanks dat het geen heel gek veel voorkomende ziekte is, spreekt het gewoon enorm aan door de ernst en het verloop.
Zul je niet zien voor spijsverteringsstoornissen of borderline ofzo
Sad but true
Joh, is 3FMquote:Op donderdag 21 december 2023 20:12 schreef gcjoel het volgende:
Net naar Gromingen gereden en wel even geluisterd maar ze draaiden teveel kut muziek. Engelbewaarder
Als er eentje op is, een piraatje. Geen idee wat ik anders d'r wel es op heb, Radio 10 geloof ik.quote:
ALS is sexy, een goed gemarketeerde ziekte?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:44 schreef Vanyel het volgende:
Imo zijn er wel ergere dingen dan doodvonnis krijgen, maar die zijn minder sexy, zoals Molo ook al beetje aangaf.
Lekker lied man, terwijl het absoluut niet mijn genre isquote:Op donderdag 21 december 2023 20:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het doel spreekt mensen denk ook echt weer meer aan.
Net naar Gromingen gereden en wel even geluisterd maar ze draaiden teveel kut muziek. Engelbewaarder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
En de dierenarts heeft het plasje meteen bekeken: er was geen teken van bloed of ontsteking of blaasgruis/kristallen, dus misschien heeft onze Arie wel gewoon alleen maar een ontstoken penis. Dat schijnt heel raar te zijn, maar hij is ook wel een beetje typisch. Nu een AB-kuurtje en pijnstilling, en dan in januari nog eens kijken hoe het er mee is.quote:
quote:Op donderdag 21 december 2023 21:43 schreef yinu het volgende:
[..]
En de dierenarts heeft het plasje meteen bekeken: er was geen teken van bloed of ontsteking of blaasgruis/kristallen, dus misschien heeft onze Arie wel gewoon alleen maar een ontstoken penis. Dat schijnt heel raar te zijn, maar hij is ook wel een beetje typisch. Nu een AB-kuurtje en pijnstilling, en dan in januari nog eens kijken hoe het er mee is.
Toch wel opgelucht.
Wat ALS betreft: het is inderdaad een heel dramatisch ziekteverloop, en vaak bij relatief jonge mensen (tussen 40 en 60). Maar het wordt nu gediagnostiseerd bij 3 op de 100.000 mensen. MS komt bij 1 op de 1000 mensen voor, ook vaak jong, en kan ook een zeer dramatisch en invaliderend verloop hebben. Alleen is het geen direct doodsvonnis. Dat is enerzijds 'fijn', anderzijds is het leven met MS voor veel mensen echt vreselijk. Maar mensen die lang met een handicap leven staan wat minder in de kijker dan mensen die jong sterven. Zou dat de aandacht voor ALS verklaren?
Parkinson komt overigens nóg vaker voor, bij ongeveer 3 op de 1000 mensen. 100 keer vaker dan ALS dus. En daar geldt een beetje hetzelfde als bij MS. Naar ziekteverloop maar jong sterven is altijd sexier dan lang gehandicapt zijn.
Er is ook geen medicijn tegen... en bovendien is net in het Europees Parlement het voorstel om glyfosaat te verbieden afgeschoten, terwijl dat door onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek in verband wordt gebracht met het ontstaan van Parkinson. Waarin Nederland absoluut geen voorbeeldrol speelde trouwens![]()
Het zou mooi zijn als zo'n actie als het Glazen Huis zich daar eens op zou richten. Niet per se door geld in te zamelen voor medicijnen als het kwaad al geschied is, maar door aandacht te vragen voor het gebruik van pesticiden en de gevolgen daarvan. Vooral voor de mensen die ermee moeten werken.
Mooi samengevatquote:Op donderdag 21 december 2023 21:01 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
ALS is sexy, een goed gemarketeerde ziekte?
Ik heb gewoon een goedkope regenbroek van de Decathlon, ga geen dure doen als hij toch gejat wordt. Maar zowel bij de Decathlon als de Hema lag niks meer in de schappen vandaag en ik kon geen andere plek bedenken om te proberen.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou ja 😢 Moet het een speciaal merk zijn of zo?
Een gewone fietswinkel?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goedkope regenbroek van de Decathlon, ga geen dure doen als hij toch gejat wordt. Maar zowel bij de Decathlon als de Hema lag niks meer in de schappen vandaag en ik kon geen andere plek bedenken om te proberen.
Verzendtijd van online bestellingen is wat langer vanwege kerst.
Action?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goedkope regenbroek van de Decathlon, ga geen dure doen als hij toch gejat wordt. Maar zowel bij de Decathlon als de Hema lag niks meer in de schappen vandaag en ik kon geen andere plek bedenken om te proberen.
Verzendtijd van online bestellingen is wat langer vanwege kerst.
We hebben de dief van de broek van @Tele6quote:Op donderdag 21 december 2023 22:46 schreef sigme het volgende:
Mijn regenbroek sneuvelde vandaag. Ik wil gewoon de beste weer terug, een Berghaus.
Wegens dronkenschap 3x backspace voor elke toetsaanslag.
Is hier sprake van een causaal verband tussen hetgeen beschreven in alinea 1 en 2?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:46 schreef sigme het volgende:
Mijn regenbroek sneuvelde vandaag. Ik wil gewoon de beste weer terug, een Berghaus.
Wegens dronkenschap 3x backspace voor elke toetsaanslag.
Is er iets wat de bierwereld speciaal heeft met ALS?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik snap het
Hopelijk vindt Serious Request volgend jaar een ander goed doel dat het geld voor onderzoeken kan gebruiken.
De bierwereld zal voorlopig nog wel blijven hangen in geld ophalen voor ALS.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier idem, met een nog dieper balkon (ben even kwijt hoe diep). Ik heb een boel grote terracotta potten op het balkon staan en gelukkig zijn die zwaar genoeg dat ze ook wel blijven staan, maar de bovenste laag aarde is er nu uit gewaaid tegen m'n balkondeurquote:Op donderdag 21 december 2023 20:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb een balkon van 1.85m diep en daarboven zit eenzelfde type balkon. Het regent nu tegen de balkondeur hier. Dat is voor het eerst
Ik ben het sinds de Vierdaagse echt compleet zat. Stomme oorwurmquote:Op donderdag 21 december 2023 21:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Lekker lied man, terwijl het absoluut niet mijn genre is
Och arme jij.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:45 schreef Lonaa het volgende:
Na 12 en half uur werken ben ik meer moe. En honderdmiljoen natgeregend.
Hier in de straat is vandaag een dixie omgewaaid. Van een huis dat verbouwd wordt.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier idem, met een nog dieper balkon (ben even kwijt hoe diep). Ik heb een boel grote terracotta potten op het balkon staan en gelukkig zijn die zwaar genoeg dat ze ook wel blijven staan, maar de bovenste laag aarde is er nu uit gewaaid tegen m'n balkondeur![]()
Maar geen brandwonden?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik stond vandaag onder een partytent met een Hele Grote Frituur en een BBQ. In de storm. We hebben nu -1 tent
Ja de fietswinkel naast m'n werk heeft alleen die (naar mijn zin te )dure Agu broeken.quote:
Ik heb vorige week idd ook goeie waterdichtmaakspullen gekocht. Voor m'n regenjas had ik al, maar nu ook speciale voor m'n softshelljassen. Eén waterdichte jas is namelijk niet genoeg dit jaarquote:Op donderdag 21 december 2023 22:48 schreef yinu het volgende:
Ik snap wel dat er geen regenbroeken, regenjassen of paraplu's meer te vinden zijn met die nattigheid van de laatste maanden. Ben wel blij met mijn regenjas, jaren geleden gekocht bij de Bever (en geel!), van een goed merk. Alleen was hij altijd lek, een van de (getapete) schoudernaden lekte waardoor je juist als je met je capuchon op loopt, toch een nat nekje krijgt. Brrr. Maar afgelopen zomer heb ik besloten om mijn winterkleren beter te verzorgen. Toen heb ik de wolletjes geliefkoosd en gewassen met zachte wolzeepjes en een beetje lanoline en ze heerlijk motvrij opgeborgen. En daarna nieuwe regenjaswaterdichtmaakspullen gekocht zonder pfas. Blijken die het veel beter te doen dan de ouwe! Dus die naad lekt nog wel een klein beetje, maar het is echt veel minder sinds ik de jas 2 keer heb geïmpregneerd met dat nieuwe spul.
De horror idd. Ik zie dat ook altijd voor me met dixies.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:58 schreef yinu het volgende:
[..]
Hier in de straat is vandaag een dixie omgewaaid. Van een huis dat verbouwd wordt.
Ik heb sinds de dagen dat ik veel grote hardloopevenementen deed een terugkerende nachtmerrie waarin ik in een dixie zit die omvalt. En op de deur terecht komt![]()
![]()
![]()
Kennelijk zorgt nuchter gebruik maken van dixies voor meer indruk want ik heb me daar bij festival-dixies nooit zorgen om gemaakt. Realiseer ik me nu ik dit typ.
Hoe is t met de buuvpoes?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier idem, met een nog dieper balkon (ben even kwijt hoe diep). Ik heb een boel grote terracotta potten op het balkon staan en gelukkig zijn die zwaar genoeg dat ze ook wel blijven staan, maar de bovenste laag aarde is er nu uit gewaaid tegen m'n balkondeur![]()
Neequote:Op donderdag 21 december 2023 23:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week idd ook goeie waterdichtmaakspullen gekocht. Voor m'n regenjas had ik al, maar nu ook speciale voor m'n softshelljassen. Eén waterdichte jas is namelijk niet genoeg dit jaar
quote:Op donderdag 21 december 2023 22:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is er iets wat de bierwereld speciaal heeft met ALS?Er is een grote biercommunity op FB en een van de eerste leden is een tijd geleden overleden aan ALS. Dus sindsdien is dat het go to goede doel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb je natuurlijk gelijk.
Al een hele tijd niet gezien, dus of hij is weggewaaid of hij zit lekker binnenquote:
Mijn ene jas is nu redelijk droog, de andere druppelt nog, met de broeken net zoquote:Op donderdag 21 december 2023 23:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week idd ook goeie waterdichtmaakspullen gekocht. Voor m'n regenjas had ik al, maar nu ook speciale voor m'n softshelljassen. Eén waterdichte jas is namelijk niet genoeg dit jaar
Naäap.quote:Op vrijdag 22 december 2023 05:37 schreef Yinny het volgende:
Lekker slapen ipv wakker zou wel fijn zijn....
quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:21 schreef gcjoel het volgende:
Laatste nacht in eigen bed voor een laaaange tijdEn toch ook
![]()
Ik mis mijn bed altijd wel tijdens vakantie
Goede reis! Lekker naar de zomer!quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:21 schreef gcjoel het volgende:
![]()
Er is een docu over Wham. Met nadruk op George Michael. Die vond ik best aardig om te zien.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, is er afgelopen jaar niet een docu over een zanger op Netflix gekomen die ik echt moet zien? Niet die over Robbie Williams maar nog iets.
Ja, dat is hem. Dank je!quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er is een docu over Wham. Met nadruk op George Michael. Die vond ik best aardig om te zien.
Stoer mens. Heb je zware arbeid vandaag!?quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:45 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Tuinbonen, boerenkool, gebakken ei met spek en paddestoelen op. Met gebakken zoete appel met wat kwark toe.
Koffie wordt gezet.
4 tripels (en 1 glas wijn) in aanmerking genomen voel ik me uitstekend. Gister niet trouwens, het was wel erg veel. Maar het was nodig.
Heb je daar nog tijd voor? Of is dat als de kluslijst blijft liggen?quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, is er afgelopen jaar niet een docu over een zanger op Netflix gekomen die ik echt moet zien? Niet die over Robbie Williams maar nog iets.
Hele fijne vakantie, eindelijk na 3 jaar wachtenquote:Op vrijdag 22 december 2023 08:21 schreef gcjoel het volgende:
![]()
Oh ja hoor. Als we bijvoorbeeld allebei elke dag 2 uur computerdingen doen en elke dag 2 uur fysiek opruimen, blijft er nog meer dan voldoende tijd over om op de bank te liggenquote:Op vrijdag 22 december 2023 09:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Heb je daar nog tijd voor? Of is dat als de kluslijst blijft liggen?
Overigens veelbewondering voor een lijst en dan samen! Afstrepen. 👍🏼
Fijne vakantie!quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:21 schreef gcjoel het volgende:
![]()
Ik wou David Beckham zeggen maar dat is geen zangerquote:Op vrijdag 22 december 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaat t wel?quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:45 schreef sigme het volgende:
Gister niet trouwens, het was wel erg veel. Maar het was nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, die wilde ik ook nog kijkenquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen, laatste dag vakantie alweer. De tijd gaat altijd veelste snel. Morgen weer bier bezorgen.
[..]
Fijne vakantie!
[..]
Ik wou David Beckham zeggen maar dat is geen zanger
Heb een gangpad stoel kunnen bemachtigen dus kan ook wandelenquote:Op vrijdag 22 december 2023 09:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Stoer mens. Heb je zware arbeid vandaag!?
@:gcjoel Goeie reis en veel plezier.
(Vaak met je voeten/tenen wiebelen onderweg met vliegen!)
quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:11 schreef Blues het volgende:
Hier lichte paniek vanochtend.Bah wat een gedoe weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik vond de David Beckham docu, ondanks dat ik een zwak voor Robbie heb, misschien nog wel leuker. Leuke vent is die David.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, die wilde ik ook nog kijken
Hier lichte paniek vanochtend.Wat een gedoe. Ondanks de genoemde paniek 'klink' je steeds redelijk kalm. Volgens mij zijn jullie goed bezig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes in het ziekenhuis
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Het gaat wel en niks met moeders.quote:
SPOILER: kloetjes en bonkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Of dat ja.quote:
Fijne vakantiequote:Op vrijdag 22 december 2023 10:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb een gangpad stoel kunnen bemachtigen dus kan ook wandelen
Hier lichte paniek vanochtend.Goed opgelostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hier lichte paniek vanochtend.😥SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier lichte paniek vanochtend.Jemig, wat een stress weer. Wel goed opgelost, je blijft er zo positief over. En fijn dat je nog naar het ziekenhuis kunt en hopelijk wordt dan alles weer netjes dicht en vast gemaakt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik klink mss wel positief maar ik moet tussendoor ook wel echt soms diep zuchten en hoofd proberen niet meer zo te laten galopperen, we moeten aan zoveel dingen denken ook. Hebben we dit hebben we dat hoe gaan we het doen en wanneer etc
![]()
![]()
Zo wat goed dat jullie gegaan zijn zegquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:09 schreef Blues het volgende:
Nou was maar goed dat we gingen. Litteken heelt niet goed, in de buiklagen die doorgehaald zijn is het nog niet genoeg genezen. Chirurg erbij, die maakt het gaatje een GAT en stopte er allemaal wattenstaafjes in en het spoot er werkelijk uit🫣 Ze zijn bang voor een eventueel abces, dus 2x daags goed grondig spoelen met spuitje water, vet gaasje erin proppen (iewwww) en afplakken met weer een ander soort bol gaas. En vlg week woensdag naar de wondpoli.
Dus toch weer afspraak. Ik moet ook weer werken dus ff kijken of hij zelf weer kan rijden..
Was nog aan het aanvullen en in spoiler zettenquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo wat goed dat jullie gegaan zijn zeg
Al een tijdje geen zalm gekocht?quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:21 schreef fietsie het volgende:
Sinds wanneer is het normaal dat plakjes gerookte zalm 45,- / kilo kost ??
quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:09 schreef Blues het volgende:
Nou was maar goed dat we gingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik klink mss wel positief maar ik moet tussendoor ook wel echt soms diep zuchten en hoofd proberen niet meer zo te laten galopperen, we moeten aan zoveel dingen denken ook. Hebben we dit hebben we dat hoe gaan we het doen en wanneer etc
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:35 schreef sigme het volgende:
Kiek dan! M’n apotheekmeneer:
[ afbeelding ]
6 coquilles 12 euro bij onze visman.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:21 schreef fietsie het volgende:
Sinds wanneer is het normaal dat plakjes gerookte zalm 45,- / kilo kost ??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |