SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie moet Nederland in 2024 vertegenwoordigen op het ESF?quote:Artiesten die hebben gezegd een nummer opgestuurd te hebben op ESF 2024:
*Joost Klein
* De Bankzitters
*Numidia
*Tim Douwsma
*Leontien Meijer
*Louisa Jansen
*April Darby
*Kris Kros Amsterdam (?)
*Bizzey en Kraantje Pappie (?)
Even het liedje afwachten hèquote:
Ik ookquote:Op maandag 11 december 2023 08:09 schreef Meke het volgende:
Ohh eigenlijk wel tof hoor. Ben überhaupt wel blij dat ze deze keuze hebben durven maken, ongeacht hoe het uitpakt
Had het ook serieus (nog) niet verwacht.quote:Op maandag 11 december 2023 08:12 schreef NailQueen het volgende:
Het verbaast mij wel dat de commissie dit gekozen heeft. Ik dacht echt dat ze op veilig zouden spelen
Het gaat om entertainment met in de basis een lied. Als het lied onaantrekkelijk is gaat niemand erop stemmen.quote:Op maandag 11 december 2023 08:11 schreef MadMaster het volgende:
Het bewijst m.i. dat het niets meer met een Songfestival te maken heeft.
Gewoon een carnavals act op het podium gek laten doen…
Het Twan effect?quote:Op maandag 11 december 2023 08:12 schreef NailQueen het volgende:
Het verbaast mij wel dat de commissie dit gekozen heeft. Ik dacht echt dat ze op veilig zouden spelen
Bekend in Duitsland / Oostenrijk / Belgiequote:Op maandag 11 december 2023 08:09 schreef molloot200 het volgende:
Ook wel lekker voor de bekendheid onder jongeren voor het Songfestival. En geen banden met AVROTROS!
Is daar iets mis mee. S10 werd in 2022 met Nederlands lied gewoon 11de, wat een nette uitslag is.quote:Op maandag 11 december 2023 08:13 schreef Nashipeer het volgende:
Ik ken geen enkel lied behalve Friesenjung, krijgen we dan een niet-Engels lied? Aangezien ik een hoop liedjes in het Nederlands zie
3fm natuurlijk, die hebben hem zitten pushenquote:Op maandag 11 december 2023 08:14 schreef Thrts het volgende:
Op welk radio station zou Joost zo komen?
We kennen het nummer nog niet eens. Op insta ook al de vaste zeikers aanwezig.quote:Op maandag 11 december 2023 08:11 schreef MadMaster het volgende:
Hoezo kan een feestnummer in gabberstyle geen goede song zijn?quote:Op maandag 11 december 2023 08:11 schreef MadMaster het volgende:
Nee juist positief!quote:Op maandag 11 december 2023 08:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is daar iets mis mee. S10 werd in 2022 met Nederlands lied gewoon 11de, wat een nette uitslag is.
Die reacties op Instagram allemaal over ‘het volk’.quote:Op maandag 11 december 2023 08:18 schreef Zigsky het volgende:
De Gerda's met hun "Wie?" en "Waarom heeft het volk hier niets in te zeggen?"![]()
.
Ik denk eerder alleen Joost. Joost Klein kan ook nog, want zo moeilijk is die achternaam niet ongeveer juist uit te sprekenquote:Op maandag 11 december 2023 08:19 schreef TLC het volgende:
Tijdens het ESF wordt ie vast Joost Little genoemd
Heb net, voor mijn commentaar, even gekeken wie Joost Klein is en wat hij uitbrengt.quote:Op maandag 11 december 2023 08:15 schreef Cirilico het volgende:
[..]
We kennen het nummer nog niet eens. Op insta ook al de vaste zeikers aanwezig.
Lil' Jo-Jo-Joost, is dat misschien wat…?quote:Op maandag 11 december 2023 08:19 schreef TLC het volgende:
Tijdens het ESF wordt ie vast Joost Little genoemd
Hij zal gewoon blij zijn geweest denk ik?quote:Op maandag 11 december 2023 08:23 schreef GeorgeM het volgende:
Ik zou er als Commissie niet blij mee zijn dat hij het overal al rondgeblaat heeft. Ook al wist hij toen zelf misschien nog niet eens dat hij uitgekozen was.
Beetje ala Douwe Bob in 2016 met zijn pop-up caféquote:Op maandag 11 december 2023 08:25 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Hij zal gewoon blij zijn geweest denk ik?
Leuk wel zo’n kandidaat die super graag wil gaan toch.
Iedereen kan Calvin Klein uitspreken, maar Joost wordt wat moeilijker.quote:Op maandag 11 december 2023 08:23 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik denk eerder alleen Joost. Joost Klein kan ook nog, want zo moeilijk is die achternaam niet ongeveer juist uit te spreken
Ik vind het afschuwelijkquote:Op maandag 11 december 2023 08:25 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 december 2023 08:27 schreef bianconeri het volgende:
ESF is sowieso al nooit serieus te nemen, laat staan met zo'n kansloos figuur hahahahaha.
ESF wordt weer cringe ten top.
Denk dat een NSF met 100 procent televote Joost juist makkelijk had gewonnenquote:Op maandag 11 december 2023 08:18 schreef Zigsky het volgende:
De Gerda's met hun "Wie?" en "Waarom heeft het volk hier niets in te zeggen?"![]()
.
De laatste keer dat ik checkte stonden "we" 12e, nu 11e. Maar het is wachten op het lied.quote:
Zoals gewoonlijkquote:Op maandag 11 december 2023 08:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Liedje wordt bekend in maart wordt zojuist beweerd
Hef 3fm op.quote:Die open sollicitatie leidde tot een petitie van radiozender NPO 3FM om Klein naar het songfestival te krijgen. Tienduizenden mensen ondertekenden die.
Met een Numidia erbij?quote:Op maandag 11 december 2023 08:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat een NSF met 100 procent televote Joost juist makkelijk had gewonnen
Ja die had in de televote van Numidia gewonnen zelfs met beste zangers hype.quote:Op maandag 11 december 2023 08:34 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Met een Numidia erbij?
Het geklaag is wel heel erg nu
Ik heb paar maanden terug ook ene keer wat fragmenten gekeken en ik vond maar één nummer leuk toen, maar ik wacht rustig af.quote:Op maandag 11 december 2023 08:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb net, voor mijn commentaar, even gekeken wie Joost Klein is en wat hij uitbrengt.
Als zijn bijdrage aan het ESF ongeveer in dezelfde lijn ligt, dan handhaaf ik mijn mening.
Als het straks anders blijkt te zijn, dan zal ik me weer melden en mijn herziene mening bekend maken…
Dat is wel een voordeel van de keuze voor Joostquote:Op maandag 11 december 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ben benieuwd naar de zure reactie vanavond van Aran Bade bij RTL Boulevard, want die zat Numidia hype train
Heeft 0 invloed gehad. Zei die ene gast bij 3FM.quote:Op maandag 11 december 2023 08:48 schreef NailQueen het volgende:
Hoe zat het nou met zijn grote zelfpromotie? Heeft de commissie dat gewoon geaccepteerd?
Pas in maart.quote:Op maandag 11 december 2023 08:52 schreef Cee het volgende:
Alle mensen hier die het nummer al gehoord hebben, hoe klinkt het?
Zo gaat het ieder jaar toch? Waarom je er nog steeds druk om maken?quote:Op maandag 11 december 2023 08:52 schreef Cee het volgende:
Als het aan het volk had gelegen waren Suzan en Freek gekozenquote:Op maandag 11 december 2023 08:18 schreef Zigsky het volgende:
.
Twan had het over een potentiële hit in Europa.quote:Op maandag 11 december 2023 08:52 schreef Cee het volgende:
Dit. Love Cha Cha Cha... Maar had hier over 5 jaar meegekomen.quote:Op maandag 11 december 2023 08:39 schreef superniger het volgende:
Joost heeft een hoog 'cha cha cha' gehalte. En dat vind ik niet positief.
ik maak me niet druk maar ik lees een heleboel mensen hier zeggen dat we nul punten halen en floppen dus ze zullen vast het nummer al gehoord hebben. Vandaar.quote:Op maandag 11 december 2023 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo gaat het ieder jaar toch? Waarom je er nog steeds druk om maken?
Volgens Aran denkt Twan dat het een potentiële hit is in heel Europa.quote:Op maandag 11 december 2023 08:49 schreef GeorgeM het volgende:
Aran zodadelijk bij Jan-Willem en Jeroen.
Maar wij, gewone stervelingen, horen het pas in maart?quote:Op maandag 11 december 2023 08:56 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Twan had het over een potentiële hit in Europa.
quote:
Klopt *gruwel*quote:Op maandag 11 december 2023 08:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als het aan het volk had gelegen waren Suzan en Freek gekozen
quote:Op maandag 11 december 2023 09:06 schreef Mandy040986 het volgende:
Het wordt een feestje. En de voorpret is met Joost een stuk leuker dan met Mia en Dion en hun uiteenlopende agenda’s.
De gruwelquote:Op maandag 11 december 2023 08:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als het aan het volk had gelegen waren Suzan en Freek gekozen
Ik denk niet dat ze echt ‘gezwicht’ zijn voor de druk, en dat ze wel oprecht denken dat dit de inzending met de meeste potentie is. Maar (en uiteraard in afwachting van het nummer) krijg ik wel ergens zo’n gevoel van een pupillenteam, waar de trainer roept dat ze niet te veel moeten pingelen, maar ook eens op doel moeten schieten. En dat ze dan als reactie al vanaf de middenlijn op doel schoppen.quote:Op maandag 11 december 2023 09:20 schreef Greys het volgende:
Niks tegen Joost zelf, lijkt me een sympathieke gast, maar heb wel wat vragen over dit hele proces. Maar prima om een jaartje lachen gieren brullen te hebben. M'n angst dat de buitenlanders straks voornamelijk roepen 'ah leuk, wéér een Käärijä' blijft vanaf het begin. Maar ik laat me wel verrassen.
De vragen over dit hele proces blijven wel. Voelt alsof de commissie is gezwicht voor het gedram en wie de meeste jonkies achter zich kon krijgen. En dat ze daar dan weer even van af zijn. Zeg niet dat het zo is he, zo vóelt het nu even.
En voelt ook alsof hij dit al maanden wist en de rest voor spek en bonen meedeed. Dat zal vast niet zo zijn maar door hoe hij deed voelt het zo, zal vast niemand me kwalijk nemen.
In dit geval had ik wel graag het lied meteen ook gehad om al die vragen weg te nemen als het idd zo'n tophit is.
Maarja, als het Numidia was geweest hadden we ongeveer zo'n zelfde post kunnen maken. Dat het vooraf al weer iemand uit het AVROTROS-kliekje had moeten zijn.quote:Op maandag 11 december 2023 09:20 schreef Greys het volgende:
Niks tegen Joost zelf, lijkt me een sympathieke gast, maar heb wel wat vragen over dit hele proces. Maar prima om een jaartje lachen gieren brullen te hebben. M'n angst dat de buitenlanders straks voornamelijk roepen 'ah leuk, wéér een Käärijä' blijft vanaf het begin. Maar ik laat me wel verrassen.
De vragen over dit hele proces blijven wel. Voelt alsof de commissie is gezwicht voor het gedram en wie de meeste jonkies achter zich kon krijgen. En dat ze daar dan weer even van af zijn. Zeg niet dat het zo is he, zo vóelt het nu even.
En voelt ook alsof hij dit al maanden wist en de rest voor spek en bonen meedeed. Dat zal vast niet zo zijn maar door hoe hij deed voelt het zo, zal vast niemand me kwalijk nemen.
In dit geval had ik wel graag het lied meteen ook gehad om al die vragen weg te nemen als het idd zo'n tophit is.
Ja precies dit. Ik kende Joost nog neit maar de nummers die ik tot nu toe heb geluisterd doet me nog het meest denken aan de gabbertijd van de 90s met wat meer rap.quote:Op maandag 11 december 2023 09:22 schreef molloot200 het volgende:
En Joost is qua stijl echt niet hetzelfde als Kaarija mensen
Numidia roept niet al maanden dat ze gaat he, met spandoeken achter haar podium enzo. Dus die vragen had ik dan niet gehad haha. En had dan ook niet het gevoel gehad dat de hardste roeper zou hebben gewonnen. Dus toch wel wat verschillen...quote:Op maandag 11 december 2023 09:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maarja, als het Numidia was geweest hadden we ongeveer zo'n zelfde post kunnen maken. Dat het vooraf al weer iemand uit het AVROTROS-kliekje had moeten zijn.
Alleen bij een onbekende naam had je dat gevoel niet echt gehad. Het is afwachten op het nummer en hopelijk ook op de nummers van de rest.
Twan heeft al bevestigd dat zijn petitie bij 3FM geen invloed gehad heeft.quote:Op maandag 11 december 2023 09:20 schreef Greys het volgende:
Maan-met-een-DJ is ook geen Loreen, maar mensen zouden dat ongetwijfeld ook vergelijken. Zo gaat dat nu eenmaal.quote:Op maandag 11 december 2023 09:28 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja precies dit. Ik kende Joost nog neit maar de nummers die ik tot nu toe heb geluisterd doet me nog het meest denken aan de gabbertijd van de 90s met wat meer rap.
(Het was eigenlijk leuker geweest als hij had gezegd dat dat de doorslaggevende factor was)quote:Op maandag 11 december 2023 09:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Twan heeft al bevestigd dat zijn petitie bij 3FM geen invloed gehad heeft.
Vooral Nederlanders. Ik ken geen inzending die vooraf geen gezeik heeft gehadquote:Op maandag 11 december 2023 09:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maan-met-een-DJ is ook geen Loreen, maar mensen zouden dat ongetwijfeld ook vergelijken. Zo gaat dat nu eenmaal.
Hahaha ja oh nee als Twan het zegt is het zo.quote:Op maandag 11 december 2023 09:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar dat gaat wel geroepen worden in het buitenland en het is een trend die je vaker ziet dat als iemand met iets aparts wint of goed scoort je een jaar daarna 'copycats' hebt en Joost zit qua stijl dicht genoeg tegen Kaarija aan voor de mensen die niet ieder subgenre uit elkaar kunnen houden dat die vergelijking wel getrokken gaat worden. Dat is ook wel het gevaar met deze inzending.quote:Op maandag 11 december 2023 09:22 schreef molloot200 het volgende:
Aran was net bij Radio 2 erg enthousiast, dus valt mee.quote:Op maandag 11 december 2023 09:40 schreef TheVulture het volgende:
Verder ontzettend veel zin in een schuimbekkende Aran vanavond bij Boulevard
Met Douwe Bob was het aardig rustigquote:Op maandag 11 december 2023 09:31 schreef Yesse het volgende:
[..]
Vooral Nederlanders. Ik ken geen inzending die vooraf geen gezeik heeft gehad
Niemand wil ruzie met Douwe Bobquote:Op maandag 11 december 2023 09:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Met Douwe Bob was het aardig rustig
Maar dan nog denk ik wel dat het genoeg moet zijn voor een finaleplek. Ik verwacht sowieso niet dat Nederland mee gaat doen voor de eindwinstquote:Op maandag 11 december 2023 09:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel een keer wat anders.
[..]
Maar dat gaat wel geroepen worden in het buitenland en het is een trend die je vaker ziet dat als iemand met iets aparts wint of goed scoort je een jaar daarna 'copycats' hebt en Joost zit qua stijl dicht genoeg tegen Kaarija aan voor de mensen die niet ieder subgenre uit elkaar kunnen houden dat die vergelijking wel getrokken gaat worden. Dat is ook wel het gevaar met deze inzending.
Maar goed eerst het nummer en de act afwachten, voor hetzelfde geldt heeft die iets a la Florida 2009 ingezonden.
Ja was eigenlijk al een stap verder en zat al over de winstkansen te denkenquote:Op maandag 11 december 2023 09:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar dan nog denk ik wel dat het genoeg moet zijn voor een finaleplek. Ik verwacht sowieso niet dat Nederland mee gaat doen voor de eindwinstFinaleplek is toch wel het minimale streven imo
Ik gok dat we het in mei in ieder geval niet over rouwlapjes, EVOL en veenlijken gaan hebbenquote:Op maandag 11 december 2023 09:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hoop wel gewoon dat we eindelijk eens weer iets van een act hebben in plaats van enkel een discussie over de jurk en spannende cameratransities.
Dan ook maar meteen compleet over de top met Donniequote:Op maandag 11 december 2023 09:41 schreef Yesse het volgende:
[ twitter ]
Gelijk wat vragen uit dit topic beantwoord
Dit gun je niemand.quote:Op maandag 11 december 2023 10:01 schreef Pisces29 het volgende:
75 minuten in de file gestaan, om daarna te lezen dat Joost gaat. Wat een fijne dag.
Volgens mij stuurt half Europa nu een Kaarija 2.0.quote:Op maandag 11 december 2023 10:04 schreef Dutchguy het volgende:
We zaten aardig in een americana en ballad stramien. Dat we daar nu uitbreken is wel positief. Ik zou het niet zo erg vinden als het niet echt zou scoren. We laten het buitenland zien dat we ook uit de mould kunnen breken.
Gun hem gewoon veel plezier en we zien wel waar we stranden.
Waarom zou je willen dat het lekt?quote:Op maandag 11 december 2023 09:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja oh nee als Twan het zegt is het zo.
Niet lelijk bedoeld maar die gaat als hoofd selectie natuurlijk sowieso nooit toegeven als dat wel zo was.
Laat dat lied maar lekker lekken Joost! Hatsee. Dan horen we het vanzelf en zal ik de eerste zijn die toegeeft dat het idd een killer lied is als het zo is.
Het voorproces wordt wel veel leuker als bij Mia en Dion enzo. Helemaal eens op dat vlak met iedereen die dat zegt. Maar daarop kies je geen deelnemer dus kom, lekken met die hap.
Dat zeker, duizend keer beter dan die Trijntje-houding.quote:Op maandag 11 december 2023 08:25 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Hij speelt de zalen en festivals waar ie staat aardig plat als ik de berichten mag geloven. Heb 'm zelf nog nooit live gezien, paar jaar geleden op Pinkpop gemistquote:Op maandag 11 december 2023 10:05 schreef NailQueen het volgende:
Maar komt Joost live een beetje goed over?
Amenquote:Op maandag 11 december 2023 10:09 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Dat zeker, duizend keer beter dan die Trijntje-houding.
Dat zou op zich ook wel komisch zijn.quote:Op maandag 11 december 2023 10:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij stuurt half Europa nu een Kaarija 2.0.
Hij heeft me overtuigd op Werchter 2022. Kende m niet, daarna fan. Was echt een geweldig optreden. Dit jaar op Pukkelpop ook overigens.quote:Op maandag 11 december 2023 10:05 schreef NailQueen het volgende:
Misschien trekt hij wel een scheurjurk aan!quote:Op maandag 11 december 2023 09:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat we het in mei in ieder geval niet over rouwlapjes, EVOL en veenlijken gaan hebben
Normaal niet maar in dit geval wél, puur voor mezelf.quote:Op maandag 11 december 2023 10:07 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Waarom zou je willen dat het lekt?![]()
Is toch juist beter dat het nog even duurt. Ik dacht dat jij ook nooit voorstander was van al die leaks
Frankrijk niet hoor.quote:Op maandag 11 december 2023 10:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Speelt al jaren op de hoofdpodia op grote festivals, om maar wat te noemen.quote:Op maandag 11 december 2023 09:26 schreef RipCity het volgende:
Oh weer een onbekende zanger. Hopelijk kan deze wel zingen. Maar s googlen wie / wat het is.
Ik zou serieus meer balen als we nu met een gezapige ballad waren gekomen dan met een potentiële televotemagneetquote:Op maandag 11 december 2023 10:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Frankrijk niet hoor.
Die heeft lekker een Greyslied. Dus wat dat betreft kom ik sowieso al aan m'n trekken dit ESF.
Als Joost nou wat violen en een trekzak tevoorschijn tovert a la Moldavië heb ik nóg een favoriet straks.
(Grapje mensen, grapje).
Goed is niet het juiste woordquote:Op maandag 11 december 2023 10:05 schreef NailQueen het volgende:
Ja he.quote:Op maandag 11 december 2023 10:32 schreef Moira het volgende:
WE HEBBEN ONZE EIGEN IKKE HÜLFTGOD!ONZE EIGEN LITTLE BIG
Excited dat we eindelijk een wat anders hebben dan de Birds/CATS/Arcade/Burning Daylight donkere sombere ballads!!
Stijltechnisch gaat het alle kanten op, zou ook zoiets kunnen zijn, om in de ESF sferen te blijven.quote:Op maandag 11 december 2023 10:40 schreef Nexum het volgende:
Dit is een beetje zijn stijl toch?
Opzich kan je met dit soort acid house en techno nog echt wel iets unieks neerzetten hoor. Vind het wel tof om te zien dat we dan iets zo elektronisch gaan omarmen, dat wou ik al jaren van Nederland
Ik ook! Een suffe gezapige ballad zat sowieso niemand meer op te wachten denk ik, maar een echt goeie ballad die velen van z'n sokken blaast had ik prima kunnen hebben als dat echt gewoon het beste was dat er tussen zat natuurlijk.quote:Op maandag 11 december 2023 10:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zou serieus meer balen als we nu met een gezapige ballad waren gekomen dan met een potentiële televotemagneet
2013 wil zn argument terug.quote:
Ik zit nu z’n Lowlands set te kijken, live dikke prima wmbquote:Op maandag 11 december 2023 10:40 schreef Nexum het volgende:
Dit is een beetje zijn stijl toch?
Opzich kan je met dit soort acid house en techno nog echt wel iets unieks neerzetten hoor. Vind het wel tof om te zien dat we dan iets zo elektronisch gaan omarmen, dat wou ik al jaren van Nederland
Dit bedoel ik dus. Dit krijg je/kun je krijgen met zijn enthousiaste bekendmakingen.quote:Op maandag 11 december 2023 09:20 schreef Greys het volgende:
Net aangeklikt maar gaat over een dode vader en dan moet ik huilen dus die skip ik maarquote:
En moeder. Beide ouders jong verloren.quote:Op maandag 11 december 2023 10:53 schreef Moira het volgende:
[..]
Net aangeklikt maar gaat over een dode vader en dan moet ik huilen dus die skip ik maar
Oh damn, wat sneu voor hem!quote:Op maandag 11 december 2023 10:53 schreef Ama het volgende:
[..]
En moeder. Beide ouders jong verloren.
Welke nationale selectie acts vind je tot nu toe echt Kaarija dan?quote:Op maandag 11 december 2023 10:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag gister iets voorbij komen, weet niet meer wat. Was meer een gokje, dat meerdere landen dit gaan doen.quote:Op maandag 11 december 2023 10:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke nationale selectie acts vind je tot nu toe echt Kaarija dan?
Denk dat je deze bedoeld?quote:Op maandag 11 december 2023 10:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag gister iets voorbij komen, weet niet meer wat. Was meer een gokje, dat meerdere landen dit gaan doen.
Hij kan moeilijk wat anders zeggen.quote:Op maandag 11 december 2023 09:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nouja je hebt hier mensen die nationale selectie van alle landen kijken. Noem dan een naam van een deelnemer aan een nationale selectie. Je hebt sowieso elk jaar wel dat je een aantal party of excentrieke inzendingen hebt in dat soort shows.quote:Op maandag 11 december 2023 10:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag gister iets voorbij komen, weet niet meer wat. Was meer een gokje, dat meerdere landen dit gaan doen.
Is gewoon algemeen bekend hoor. Ja kan nog van heel NL stemmen krijgen omdat iemand een petitie opzet maar dan ligt de TROS niet wakker om.quote:Op maandag 11 december 2023 10:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Hij kan moeilijk wat anders zeggen.
Maar Malta heeft straks 50-50 televote en jury in de finale daar. Lijkt mij sterk dat de jury hem hoog gaat zetten. Maar de rest van de selectie in Malta is best slecht dus wie weet. En deze gast doet nu voor derde keer achter elkaar mee. Dus niet ineens omdat Kaarija.quote:
Maar dit vind ik niet eens Kaarija. Cha Cha Cha is een goed lied, dit is troepquote:Op maandag 11 december 2023 11:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar Malta heeft straks 50-50 televote en jury in de finale daar. Lijkt mij sterk dat de jury hem hoog gaat zetten. Maar de rest van de selectie in Malta is best slecht dus wie weet. En deze gast doet nu voor derde keer achter elkaar mee. Dus niet ineens omdat Kaarija.
is het lied al bekend dan?quote:Op maandag 11 december 2023 11:03 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar dit vind ik niet eens Kaarija. Cha Cha Cha is een goed lied, dit is troep
Nee, dit is geen hit nee. En wel heel erg kijk mij gek doen.quote:Op maandag 11 december 2023 11:03 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar dit vind ik niet eens Kaarija. Cha Cha Cha is een goed lied, dit is troep
Nee, had het over de inzending van Malta waarvan ik dacht Pisces29 misschien dat op Kaarija vond lijken.quote:
quote:Op maandag 11 december 2023 11:08 schreef Ama het volgende:
Eerst maar liedje afwachten. Joost zal vast wel met wat goede mensen om tafel hebben gezeten als dit echt zijn droom is.
Was al niet meer serieus te noemen toen management van Anouk zei uh Anouk heef niks ingezonden.quote:Op maandag 11 december 2023 11:11 schreef NailQueen het volgende:
Maar die mannen van 538 vallen nu genadeloos door de mand he?
Die maakt helemaal enkel bagger.quote:
Kan zijn. 90% van nl komt daar nooit dus geen schande om nog nooit van m gehoord te hebben.quote:Op maandag 11 december 2023 10:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Speelt al jaren op de hoofdpodia op grote festivals, om maar wat te noemen.
Die heeft dus de inzending mede geschreven.quote:Op maandag 11 december 2023 11:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die maakt helemaal enkel bagger.
Dat is volgensmij al bekend gemaakt.quote:Op maandag 11 december 2023 11:18 schreef Nexum het volgende:
Nu moeten we even flink gaan lobbyen voor 100 % televoting in de finale
Of je volgt de muziekscene en nieuwe artiesten gewoon niet zo goed. 1 nummer hit in de zomer, hype onder de jeugd.quote:Op maandag 11 december 2023 11:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kan zijn. 90% van nl komt daar nooit dus geen schande om nog nooit van m gehoord te hebben.
Nee is enkel nog een discussie om het te veranderen maar zal wel niet voor 2024 zijn, maar sinds dit jaar is er in de halve finales enkel televoting.quote:Op maandag 11 december 2023 11:20 schreef Thrts het volgende:
[..]
Dat is volgensmij al bekend gemaakt.
Nederlands, mede geschreven door Donnie.quote:Op maandag 11 december 2023 11:23 schreef Ama het volgende:
Ben benieuwd of Joost met een Nederlands, Engels of een Duits liedje meegaat doen.
Zie meteen onze finaleplek wegvliegen.quote:Op maandag 11 december 2023 11:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nederlands, mede geschreven door Donnie.
Hij geeft het tenminste gewoon netjes toe. Tenminste niet zo'n afgang als vorig jaar.quote:Op maandag 11 december 2023 11:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nederlands, mede geschreven door Donnie.
Ik niet. We gaan opvallen tussen alle geproduceerde Engelse actsquote:Op maandag 11 december 2023 11:24 schreef Ama het volgende:
[..]
Zie meteen onze finaleplek wegvliegen.
Moest op deze quote zijn:quote:Op maandag 11 december 2023 11:25 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik niet. We gaan opvallen tussen alle geproduceerde Engelse acts
quote:Op maandag 11 december 2023 11:23 schreef spapaars het volgende:
‘Ik kan niet zingen’
https://www.ditjesendatje(...)helemaal-niet-zingen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 december 2023 11:25 schreef Ama het volgende:
[..]
Hij geeft het tenminste gewoon netjes toe. Tenminste niet zo'n afgang als vorig jaar.
Daarom zei ik het.quote:Op maandag 11 december 2023 11:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die heeft dus de inzending mede geschreven.
Ohja even vergeten dat we Loreen ook weer cadeau krijgen tijdens de finale waarschijnlijk.quote:Op maandag 11 december 2023 11:27 schreef Nexum het volgende:
Hopen op Loreen en Joost interactie. Loreen is totaal het omgekeerde van Joost, dat moet hilarisch worden
Dat wel. Waar artiesten als Douwe Bob enz allemaal niet zo aanwezig waren denk dat Joost genoeg zijn hoofd laat zien aan de mede deelnemers en het publiek wat gaat kijken.quote:Op maandag 11 december 2023 11:25 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik niet. We gaan opvallen tussen alle geproduceerde Engelse acts
Ik verwacht eerder dat zijn Finse vriend zijn opwachting maakt in een interval act.quote:Op maandag 11 december 2023 11:31 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat wel. Waar artiesten als Douwe Bob enz allemaal niet zo aanwezig waren denk dat Joost genoeg zijn hoofd laat zien aan de mede deelnemers en het publiek wat gaat kijken.Zal zijn nieuwe Finse vriend ook komen om hem te steunen? Zweden en Finland is niet ver weg.
OPHEFquote:Op maandag 11 december 2023 11:14 schreef Cyan9 het volgende:
Het licht opgebouwde enthousiasme voor de Nederlandse inzending kan nu ook wel weer het raam uit. En ja, dat zeg ik gewoon terwijl het nummer nog niet bekend is. Sue me.
Nou dan ga ik echt helemaaaaaaaaal gek worden. Käärijä en Joost?quote:Op maandag 11 december 2023 11:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat zijn Finse vriend zijn opwachting maakt in een interval act.
Ze kunnen zich laten beïnvloeden, doordat ze zien dat hij bij de jeugd populair is of noem maar iets, maar ze zullen dat nooit toegeven.quote:Op maandag 11 december 2023 11:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Is gewoon algemeen bekend hoor. Ja kan nog van heel NL stemmen krijgen omdat iemand een petitie opzet maar dan ligt de TROS niet wakker om.
Eerlijk is eerlijk, Douwe deed het juist echt fantastisch met z'n mededeelnemers. Met nota bene zn eigen café ter plaatse in de ESF-stad waar hij met ze samen zong. En z'n sjaaltjes. En de Amir Douwe bromance is er eentje om nooit te vergeten.quote:Op maandag 11 december 2023 11:31 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat wel. Waar artiesten als Douwe Bob enz allemaal niet zo aanwezig waren denk dat Joost genoeg zijn hoofd laat zien aan de mede deelnemers en het publiek wat gaat kijken.![]()
Oh ja wou eerst Anouk noemen enz maar je hebt gelijk over Douwe. Maar de harten van kijkend Europa wist hij niet zo te vangen. Oke Anouk kwam ver. Slechte voorbeelden.quote:Op maandag 11 december 2023 11:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, Douwe deed het juist echt fantastisch met z'n mededeelnemers. Met nota bene zn eigen café ter plaatse in de ESF-stad waar hij met ze samen zong. En z'n sjaaltjes. En de Amir Douwe bromance is er eentje om nooit te vergeten.
Dus die vind ik als voorbeeld niet echt een goede. Hij deed het enig vergeleken met vele andere NLse deelnemers.![]()
Zeg ook niet dat het schande is, maar in 3 landen op #1 staan en op grote festivals staan lijkt me toch wel het label "onbekende artiest" ontgroeienquote:Op maandag 11 december 2023 11:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kan zijn. 90% van nl komt daar nooit dus geen schande om nog nooit van m gehoord te hebben.
Douwe z'n inzending was inderdaad meh, maar het hele proces eromheen ter plaatse daar deed hij echt heerlijk haha.quote:Op maandag 11 december 2023 11:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh ja wou eerst Anouk noemen enz maar je hebt gelijk over Douwe. Maar de harten van kijkend Europa wist hij niet zo te vangen. Oke Anouk kwam ver. Slechte voorbeelden.
Zijn beide circusartiesten.quote:Op maandag 11 december 2023 09:22 schreef molloot200 het volgende:
Wat een verademing ook, dat charisma waarmee hij nu die interviews doet. Geen hert-in-koplamp in elk geval dit jaarquote:Op maandag 11 december 2023 11:40 schreef Niels93 het volgende:
Ik ben echt beyond the moon over deze keuze. EINDELIJK wat anders, en als ik de hints zo lees naar het nummer wordt het gewoon feest! Met 'nostalgie' zouden ze wel eens een referentie naar de gabbermuziek kunnen maken, zo enorm excited!!
En, volgens onderstaand filmpje 'heeft ie nog nooit zo lang aan een nummer gewerkt'
IKKE HULFTGOD FEVER DREAMquote:Op maandag 11 december 2023 11:51 schreef NailQueen het volgende:
En toch voelt dit nog een beetje als een koortsdroom
Wij kunnen hem toch niet helpen met de winnaar worden, dat moeten de andere landen toch doen.quote:Op maandag 11 december 2023 12:25 schreef grazz het volgende:
Laat het NLse publiek Joost maar helemaal niks vinden.
Ik zie hem nog wel komen om Joost te supporten. Of is dat soort van landverraad richting Finland?quote:Op maandag 11 december 2023 12:30 schreef Moira het volgende:
Omg hij heeft blijkbaar ook een TikTok video gemaakt met Käärijägod
https://vm.tiktok.com/ZGeLR1j1L/
Volgens het NL publiek moet het allemaal 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'. Dan kom je automatisch uit bij Suzan en Freek. Of bij Numidia met een ballad.quote:Op maandag 11 december 2023 12:25 schreef grazz het volgende:
Ergens doet me dit ook een beetje aan Duncan WHO? denken. Laat het NLse publiek Joost maar helemaal niks vinden. Dat is denk ik wel een goed teken
ohja is ook zoquote:Op maandag 11 december 2023 12:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Wij kunnen hem toch niet helpen met de winnaar worden, dat moeten de andere landen toch doen.
Gaat Donnie ook mee? En die andere vrienden zoals Stuntje en Acid. Vraag me of hij alleen gaat staan of dat de vier andere plekken nog worden ingenomen door mensen (zou niet iedereen een artiest willen noemen van Joost zijn vriendengroepquote:Op maandag 11 december 2023 12:35 schreef grazz het volgende:
Kunnen we alvast rekenen op een mooie startplek nu blijkt dat die Donnie half Zweeds is@:ChristerBjorkman
heeft KaarijaGod zijn fans al opgeroepen om allemaal op Joost te stemmen?quote:Op maandag 11 december 2023 12:30 schreef Moira het volgende:
Omg hij heeft blijkbaar ook een TikTok video gemaakt met Käärijägod
https://vm.tiktok.com/ZGeLR1j1L/
Denk dat dit best wel goed kan uitpakken voor Joost dat Käärijä meegaat op de Joost hypetrein.quote:Op maandag 11 december 2023 12:37 schreef grazz het volgende:
[..]
heeft KaarijaGod zijn fans al opgeroepen om allemaal op Joost te stemmen?
Donnie hoeft niet persé mee. Zou wel leuk voor hem zijn als één van de schrijvers? producers?, maar die Zweden geilen daar natuurlijk helemaal op zodra ze weten dat een (half) Zweed heeft meegewerkt aan het lied.quote:Op maandag 11 december 2023 12:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Gaat Donnie ook mee? En die andere vrienden zoals Stuntje en Acid. Vraag me of hij alleen gaat staan of dat hij die vier andere plekken nog worde ingenomen door mensen (zou niet iedereen een artiest willen noemen van Joost zijn vriendengroep).
Oei, zelfs Nederland gaat nu met een Zweedse liedjesschrijver in zee. We zijn geen haar beter dan Azerbeidzjanquote:Op maandag 11 december 2023 12:35 schreef grazz het volgende:
Kunnen we alvast rekenen op een mooie startplek nu blijkt dat die Donnie half Zweeds is@:ChristerBjorkman
Ik weet ook nog niet wat Donnie zijn aandeel is. Als Joost echt alles zingt dan blijft Donnie denk ik aan de zijlijn kijken in Zweden. Ik verwacht wel dat hij meegaat, is sowieso wel gebruikelijk toch?quote:Op maandag 11 december 2023 12:39 schreef grazz het volgende:
[..]
Donnie hoeft niet persé mee. Zou wel leuk voor hem zijn als één van de schrijvers? producers?, maar die Zweden geilen daar natuurlijk helemaal op zodra ze weten dat een (half) Zweed heeft meegewerkt aan het lied.
Oh wow.quote:Op maandag 11 december 2023 12:45 schreef Greys het volgende:
Dat stelt mij persoonlijk dan wel weer wat gerust aangezien hij dus ook onder andere Go_A en Käärijä zo tof vond.
Omdat we Mia en Dion ook helemaal niks vonden?quote:Op maandag 11 december 2023 12:25 schreef grazz het volgende:
Laat het NLse publiek Joost maar helemaal niks vinden. Dat is denk ik wel een goed teken
Haha is die anti Joost ja? Niet zo meegekregen. Maar ze zullen bij RTL boelie vast niet mega enthousiast zijn nee.quote:Op maandag 11 december 2023 09:40 schreef TheVulture het volgende:
Verder ontzettend veel zin in een schuimbekkende Aran vanavond bij Boulevard
Jup, eerlijk is eerlijk, we vinden van hem wat we willen maar hij was openlijk fan van Käärijä z'n inzending al heel snel in het begin, al voordat het echt een 'hype' werd. Dus die houdt echt niet alleen van ballads. Of in elk geval: hij herkent potentieel ESF-succes echt wel.quote:Op maandag 11 december 2023 12:48 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh wow.Wel 2 van mijn favorieten van de laatste jaren.
Hij was vooral team Numidia denk ikquote:Op maandag 11 december 2023 12:53 schreef Ama het volgende:
[..]
Haha is die anti Joost ja? Niet zo meegekregen. Maar ze zullen bij RTL boelie vast niet mega enthousiast zijn nee.
Is dat die van ik wil dansen, ik wil dansen, ik wil dansen? Of is dat een ander. Zag stukje op achtergrond bij RTL boelie voorbij komen en toen dacht ik dit is echt wel heel matig.quote:Op maandag 11 december 2023 12:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij was vooral team Numidia denk ik
Puntenpolonaisequote:Op maandag 11 december 2023 12:51 schreef Nashipeer het volgende:
Niet dat het nog veel zegt over het geheel, maar dit nieuws is over het algemeen positief ontvangen, want we zijn gestegen in de odds naar plek 10
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
scherp, nee, ik doelde meer op het stukje Duncan wie? Een onbekende. Maarja dit jaar wist men ook niet wie Mia &Dion warenquote:Op maandag 11 december 2023 12:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat we Mia en Dion ook helemaal niks vonden?
Ja dit.quote:Op maandag 11 december 2023 12:51 schreef Arizona het volgende:
Na de eerste verbazing heb ik er nu wel zin in eigenlijkIk heb een aantal keer geroepen dat ik dit jaar gewoon iets LEUKS wilde. Ik denk dat Joost hier wel aan gaat voldoen met zijn inzending
.
Je steunt de Friese/Nederlandse inzending voor het ESF niet.quote:Op maandag 11 december 2023 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien ben ik ook gewoon wel een boomer en krijg ik ongelijk
Laten we het hopen
Jeetje wat erg voor hem.quote:Toen Joost twaalf was, kreeg zijn vader kanker en overleed hij. Een jaar later stierf zijn moeder aan een hartstilstand. Sindsdien is hij wat in Charles Dickens-boeken 'een wees' genoemd wordt en woonde hij onder meer bij zijn broer, die veertien jaar ouder is
Het is bijna zo goed als Soppen De Remix.quote:Op maandag 11 december 2023 13:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik kan luisteren nu maar zal vast briljant zijn
Dat liedje Florida 2009 gaat daar dus over en dat raakt me serieus als ik het hoor.quote:
Vooral de liveoptredens van dit liedje. Bij Lowlands kon hij dit jaar de laatste paar zinnen niet meer eens zingen door alle emotie.quote:Op maandag 11 december 2023 13:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat liedje Florida 2009 gaat daar dus over en dat raakt me serieus als ik het hoor.
quote:Op maandag 11 december 2023 13:06 schreef Ama het volgende:
[..]
Daar heeft hij dit liedje dus voor geschreven:
Ik luister het nu.quote:Op maandag 11 december 2023 13:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat liedje Florida 2009 gaat daar dus over en dat raakt me serieus als ik het hoor.
Daarom heeft hij ook 1983 op zijn vingers staan, geboortejaar van zijn broer.quote:
Helemaal mee eens, al zou zijn nummer niet mijn ding zijn straks, godzijdank is het heel wat anders.quote:Op maandag 11 december 2023 12:25 schreef grazz het volgende:
Ik kende Joost tot een paar weken terug ook niet, totdat hij hier op het forum werd genoemd. Zelf wel blij met de keuze, ook al ben ik geen fan van zijn muziek. Ik wilde graag een keer iets totaal anders namens NL zien. Wat meer uptempo/party en dat krijgen we met JoostSaai/onopvallend zal het zeker niet zijn. Liever dit dan een inzending als dit jaar.
Vergelijking met Finland dit jaar snap ik in eerste instantie wel. Dat wordt alleen een probleem als je idd een Duitsland 2013 doet. Maar ik verwacht dat het lied van Joost in de verste verte niet klinkt als Cha cha cha. Demensuh stemmen straks toch wel als het gewoon goed/leuk is.
Ergens doet me dit ook een beetje aan Duncan WHO? denken. Laat het NLse publiek Joost maar helemaal niks vinden. Dat is denk ik wel een goed teken
Als dat zo is en hij dus die kwaliteit heeft, was iets als dat Friesenjung kennelijk bedoeld om bij de bookmakers straks een zo hoog mogelijke notering te hebben (dus een volgens de bookmakers zo klein mogelijke kans op succes) om daar lekker op te kunnen cashen....als Friesenjung daadwerkelijk het niveau is heeft Cha Cha Cha weinig te vrezenquote:Op maandag 11 december 2023 08:09 schreef Fred_B het volgende:
Het kan de verbeterde versie van Cha Cha Cha
Kijkt 'de jeugd' eigenlijk überhaupt wel?quote:Op maandag 11 december 2023 08:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ook
Mogelijk levert het veel televotes van de jeugd op.
Woordkunstquote:Op maandag 11 december 2023 13:06 schreef Guanabana het volgende:
Ik zit wat nummers van hem te luisteren maar zijn manier van zingen/rappen doet me denken aan de Jeugd van Tegenwoordig.
Ja dit is dus de ene met de intro van Zaai als samplequote:Op maandag 11 december 2023 13:15 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind Fryslan Bop wel een tof nummer. Weliswaar vooral door de bijdrage van Jack Parow.
Steeds meer, zeggen ze in die onderzoeken steeds dan. Grootste groep nu tussen de 16-25 dacht ik?quote:Op maandag 11 december 2023 13:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kijkt 'de jeugd' eigenlijk überhaupt wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |