abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2023 @ 07:57:23 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_211472459
1 voor jezelf en 1 voor je man _O_
disclaimer
pi_211472463
Kijk die heb ik dan niet meer nodig. :7
pi_211472487
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:56 schreef SQ het volgende:
Na 2 vaatwassers en 2 ovens wordt 2 koelkasten wel mijn volgende #lifegoal :7
(2 wasmachines vertik ik, maar goed, als ik lees hoe vaak jullie je bedden en handdoeken verschonen denk ik ook niet dat ik dat nodig heb :'))
Telt een airfryer ook als tweede oven?

Ik moet elke dag wassen zonder dat ik alles vaak verschoon, maar 2 wasmachine blijft genoeg hoor. Zonder genoeg droogruimte kom je niet ver. Al zou dat soort zooi natuurlijk prima in de droger kunnen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 30 november 2023 @ 08:10:21 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_211472507
Ik heb overigens wel 2 extra (camping)koelkastjes in de tuin staan voor als de nood hoog is (zoals met feestjes of kerst).

In mijn vorige huis had ik een veel kleinere koelkast en dan moest ik dus meerdere keren per week naar de supermarkt, extreem kut, dus in mijn nieuwe keuken heb ik de allergrootste gekozen :')
disclaimer
  donderdag 30 november 2023 @ 08:22:33 #5
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211472567
Ik wou dat ik een huis kon kopen, laat staan dat ik een keuken met twee koelkasten en twee ovens kan kopen _O-
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211472601
Oh, we hebben voorlopig ook 2 banken in de woonkamer staan, maar dat is meer omdat ik een andere bank gekocht had en N de oude (leren) bank wilde bewaren om in het tuinhuis te zetten, dat nog gebouwd moet worden, in 2025 gok ik, budgettair gezien.
Dus de woonkamer ziet er niet uit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211472623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 07:20 schreef livelink het volgende:
Altijd als ik hier weer wat mee meelees en meepost, dan merk ik dat ik elk huishoudgen mis.
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.

Ik ben nu trouwens wel blij met mijn (bewust) gevulde diepvries. Hebben we toch wat te eten nu ik sinds zondag ziek thuis zit.
(En ja, boodschappen bestellen kan altijd, maar dat vind de budgetbewuste ik niet tof)

Grootste nadeel aan onze diepvries tov de oude is dat deze beter geïsoleerd is en er daardoor 3 in plaats van 4 broden in een la passen. Dit in combinatie met een kind wat meer gaat eten, maakt dat ik nu steeds net niet uitkom met het brood in een week. Erg onhandig.
  donderdag 30 november 2023 @ 08:41:02 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211472675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:33 schreef Hupje het volgende:

[..]
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.

Ik ben nu trouwens wel blij met mijn (bewust) gevulde diepvries. Hebben we toch wat te eten nu ik sinds zondag ziek thuis zit.
(En ja, boodschappen bestellen kan altijd, maar dat vind de budgetbewuste ik niet tof)

Grootste nadeel aan onze diepvries tov de oude is dat deze beter geïsoleerd is en er daardoor 3 in plaats van 4 broden in een la passen. Dit in combinatie met een kind wat meer gaat eten, maakt dat ik nu steeds net niet uitkom met het brood in een week. Erg onhandig.
Voor mij is het ontbreken van een auto juist ook één van de redenen dat ik elke dag boodschappen doe. Alles moet ook meegesjouwd worden, dus 1x in de week grote boodschappen doen lukt me niet. Maar het is niet alleen dat hoor. Ik ervaar bij veel van jullie een mate van georganiseerdheid die ik niet heb. Dat planmatige en vooruit denken voordat je iets doet heb ik totaal niet in me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 30 november 2023 @ 08:42:16 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211472692
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:41 schreef livelink het volgende:

[..]
Voor mij is het ontbreken van een auto juist ook één van de redenen dat ik elke dag boodschappen doe. Alles moet ook meegesjouwd worden, dus 1x in de week grote boodschappen doen lukt me niet. Maar het is niet alleen dat hoor. Ik ervaar bij veel van jullie een mate van georganiseerdheid die ik niet heb. Dat planmatige en vooruit denken voordat je iets doet heb ik totaal niet in me.
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 08:50:30 #10
382129 crew  Donna
pi_211472753
2 koelkasten hadden wij altijd wel. 2 ruime vriezers ook.

Ik heb nu voldoende aan de 3 lades van mijn koelvriescombi. Maar ik moet nu wel weer even wat uit de vriezer gaan eten. :9
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 08:51:10 #11
382129 crew  Donna
pi_211472757
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:42 schreef Burdie het volgende:

[..]
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.
Als je dat planmatige en vooruit denken niet in je hebt is dat best wel lastig.
pi_211472778
Ik mocht vanochtend weer het jaarlijkse spelletje: welke rookmelder zegt dat zijn batterijen op zijn? doen. Echt mijn favoriete spelletje 's ochtends vroeg. Zeker met corona hoofdpijn :')

Verder begint het wel beter te gaan. Alleen nog hoofdpijn en snot. Maar helaas zitten de kinderen uit mijn klas ook thuis vandaag omdat al onze invallers al ingezet werden - of ook ziek zijn. :{

Grootste nadeel is nu dat ik eigenlijk nog een paar kleine cadeautjes voor pakjesavond wilde halen. Dingen die niet de moeite zijn om online te bestellen. Maar ja, geen idee of dat er nu nog van komt.
pi_211472790
Ik haat mijn koelkast.
Einde bericht
pi_211472805
Wij gaan ook dagelijks naar de supermarkt en dat is een doorn in m’n oog. Je koopt ook altijd veel meer dan dat je nodig hebt.
Ik begin altijd heel enthousiast aan weekmenu’s en na 1,5 week houden we er weer mee op. Ik ga het wel weer een kans geven.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 30 november 2023 @ 08:59:11 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_211472822
quote:

[..]
Dit dus. Man, het idee dat ik daar ook nog elke dag over moet nadenken geeft al traanogen :')
disclaimer
  donderdag 30 november 2023 @ 09:02:59 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_211472864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:51 schreef Donna het volgende:

[..]
Als je dat planmatige en vooruit denken niet in je hebt is dat best wel lastig.
Kun je trainen. Ik ben van nature een vreselijke planner, maar heb het mezelf noodgedwongen aangeleerd. Soort basic survival skill :')
disclaimer
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 09:11:59 #17
382129 crew  Donna
pi_211472932
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:02 schreef SQ het volgende:

[..]
Kun je trainen. Ik ben van nature een vreselijke planner, maar heb het mezelf noodgedwongen aangeleerd. Soort basic survival skill :')
Ja ik denk ook wel dat dat te doen is idd. :Y
pi_211472937
Met de nieuwe aanbouw en het vervangen van de uitbouw krijgen wij waarschijnlijk een enorme leefkeuken. (voor jullie middelmaatje, voor ons HUGE).
Dan moeten we ook gaan nadenken over koelkasten en diepvrieskasten, meerdere ;) Jeetje, nu past er alleen een halve koelkast in de keuken.
Komt wel allemaal de Noorzijde overigens.

Mijn opa en oma hadden 2 van die enorme vrieskisten, beide groot genoeg voor 2 kinderen en ja dat hebben we als kleinkinderen getest. Ik heb mijn opa nog nooit zo boos gezien.
Mijn ouders hadden op zolder ook een enorme vrieskist staan, dat moest ook wel, groente uit de moestuin voor bijna het hele jaar en mijn moeder kocht altijd enorme hoeveelheden vlees in.

Weer een beroerde nacht hier, B had een astma aanval. Gelukkig hielp zijn 'nood' puf heel snel en heeft ie nog bij ons geslapen. (in een 140 cm bed he, past gewoon)
Hij wilde perse naar school want vandaag was het surprises inleveren en hij wist dat RommelPiet zou losgaan. Ik ben benieuwd hoe laat ik hem weer thuiskrijg vandaag.
pi_211472971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:33 schreef Hupje het volgende:

[..]

Beterschap! Wij bewaren ons brood ook altijd in de vriezer en gaat steeds harder met onze peuter ja.
Misschien kun je nog een halve/hele extra kopen en deze niet invriezen en eerst opeten?
pi_211473073
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:17 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Beterschap! Wij bewaren ons brood ook altijd in de vriezer en gaat steeds harder met onze peuter ja.
Misschien kun je nog een halve/hele extra kopen en deze niet invriezen en eerst opeten?
Dat doe ik al, ja, extra kopen en meteen die dag en de dag erna opeten :Y Maar sinds meneer een boterham extra eet per dag, kost dat dus 7 sneetjes meer per week en dat past net niet in 1 la in de vriezer.
In de winter gaat het nog wel, dan kan ik een half extra brood wel kwijt in de onderste halve lade, maar in de zomer ligt daar ijs :9
  donderdag 30 november 2023 @ 09:57:24 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211473223
Wij bestellen elke week in het weekend de boodschappen. Ik heb een gedeelde notitie met mijn man en daar pleuren we in wat we willen eten en dat bestel ik dan. Incl een behoorlijke standaardlijst aan dingen die we elke week nodig hebben:
- een fles vruchtensap
- een pak anijshagel
- een pak of drie havermelk
- een pak meergranenpapspul
- zes broden
- enz....

En dan komt de ah dat maandagavond brengen en ben ik voor de hele week van het plannen af. Kost nog geen half uur. Elke dag boodschappen doen zou me onnoemelijk veel tijd kosten (ik zou drie dagen per week dan niet vóór half zeven thuis zijn ofzo) en ook onnoemelijk veel geld, denk ik.

En in mijn vriezer ligt altijd wat gehakt, vegakip, wat zakken diepvriesgroente, pizza, brood, ijs, wat bakjes saté en balletjes in zoetzure saus, friet en snacks en wat kliekjes/bewust extra gemaakt eten zoals stoof. Op het moment issie idioot vol, dus hoog tijd om hem eens leeg te trekken, op te schrijven wat er nou eigenlijk precies in zit en dat op te gaan maken. En een deel ongetwijfeld weg te gooien. Zuurkoolstamppot van vorige winter is niet meer echt lekker, gok ik zomaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211473225
Wat moeten jullie extreem vroeg surprises inleveren Exode… wij maandag pas. Gaan ze morgen al Sinterklaas vieren?

Wij hebben bij de nieuwe koelkast doelbewust voor een grote koelkast gekozen, met aparte vriezer. Daarvoor moest ik tetrissen om de boodschappen er in te krijgen, en met verjaardagen/feestdagen was dat helemaal drama. De grote koelkast bespaart ons ook veel geld, we hebben nu alleen nog reclame-kaas (en een vriezer vol uitverkoopvlees). Dat weegt na een jaar al op tegen de kosten van de XXL-koelkast en extra energiekosten.

Maar ik zou nog wel een vriezer erbij willen. Onze huidige zit helemaal vol met vlees, een half reservebrood en een pak spinazie, en is nogal onoverzichtelijk. En standaard aardappeltjes en pizza in huis zou ook fijn zijn. We moeten nog een keer testen hoe de groepen verdeeld zijn in huis zodat die ergens erbij kan. Ik wilde hem in de waskamer, maar dat wordt teveel voor de stop als wasmachine en droger ook tegelijk aan gaan.
  donderdag 30 november 2023 @ 09:58:25 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211473236
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 09:57 schreef FlyingFish het volgende:
Wat moeten jullie extreem vroeg surprises inleveren Exode… wij maandag pas. Gaan ze morgen al Sinterklaas vieren?

Wij hebben bij de nieuwe koelkast doelbewust voor een grote koelkast gekozen, met aparte vriezer. Daarvoor moest ik tetrissen om de boodschappen er in te krijgen, en met verjaardagen/feestdagen was dat helemaal drama. De grote koelkast bespaart ons ook veel geld, we hebben nu alleen nog reclame-kaas (en een vriezer vol uitverkoopvlees). Dat weegt na een jaar al op tegen de kosten van de XXL-koelkast en extra energiekosten.

Maar ik zou nog wel een vriezer erbij willen. Onze huidige zit helemaal vol met vlees, een half reservebrood en een pak spinazie, en is nogal onoverzichtelijk. En standaard aardappeltjes en pizza in huis zou ook fijn zijn. We moeten nog een keer testen hoe de groepen verdeeld zijn in huis zodat die ergens erbij kan. Ik wilde hem in de waskamer, maar dat wordt teveel voor de stop als wasmachine en droger ook tegelijk aan gaan.
Is toch niet zo vroeg? Als er dan een kind niks gemaakt blijkt te hebben, is er nog tijd om dat op te lossen. Als je dinsdag gaat vieren en maandag moet inleveren, is er niks meer te regelen als een kind ziek is/niks gemaakt heeft/er per ongeluk iets misgaat enz...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 30 november 2023 @ 09:59:03 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_211473239
Hier morgen surprises inleveren en dinsdag uitpakken. Ze maken er een tentoonstelling van op school :D
disclaimer
pi_211473251
Hier moet de surprise juist ook ingepakt ingeleverd worden...
pi_211473269
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:01 schreef Hupje het volgende:
Hier moet de surprise juist ook ingepakt ingeleverd worden...
Huh? Ingepakt in een doos/cadeaupapier? :o
pi_211473281
Wij vonden het ook nogal vroeg, maar ook hier maken ze er een tentoonstelling van. Iedereen moest vanochtend zijn surprise meenemen, anoniem ingepakt. Die zijn allemaal in een leeg klaslokaal gezet en worden vandaag in de aula neergezet als tentoonstelling. De naam mocht ook alleen aan de onderkant zodat je niet kan zien van wie wat is.

B heeft zijn surprise echter al gezien....dat stond namelijk nogal duidelijk op de buitenkant :{w
pi_211473344
Ik doe even een check hier bij de hetero stellen >:)
Wordt jullie auto ook 's ochtends gekrabt door jullie man? Ik vind dat zo'n bijzonder fenomeen, minstens 5 mannen vanochtend in de straat die daarmee bezig waren.
Ik heb het me als partner van een vrouw die alles met de auto doet erg makkelijk gemaakt: isolatiedekens.

'
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 10:17:53 #29
382129 crew  Donna
pi_211473404
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef exode het volgende:
Wordt jullie auto ook 's ochtends gekrabt door jullie man? Ik vind dat zo'n bijzonder fenomeen, minstens 5 mannen vanochtend in de straat die daarmee bezig waren.
Ik heb het me als partner van een vrouw die alles met de auto doet erg makkelijk gemaakt: isolatiedekens.

'
Dat is een uiting van hun liefde. :Y
pi_211473449
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:03 schreef arvensis het volgende:

[..]
Huh? Ingepakt in een doos/cadeaupapier? :o
Jup, in cadeaupapier, staat er nadrukkelijk bij.

quote:
Wordt jullie auto ook 's ochtends gekrabt door jullie man?
Dat heeft-ie welgeteld 1x gedaan, toen ik compleet verrast was door een dichtgevroren auto en haast had :+
Wat is wel lief doet als ik zijn auto meeneem, is checken of ik de standkachel heb ingesteld. :D Dan hoef je namelijk (vrijwel) niet te krabben. Maar dat kan vanuit zn bed op zijn telefoon. Telt dat ook als liefde? O+
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 10:25:49 #31
382129 crew  Donna
pi_211473457
Hier op school moet de surprise in een vuilniszak binnen gebracht worden stond in de app.
pi_211473463
quote:

'
Wij gebruiken de auto bijna nooit 's ochtends. Maar denk dat het bij ons erg afhankelijk zou zijn van wie de auto gaat gebruiken en waarvoor, wie er vervolgens krabt.

Voor de opsom; 1 inbouw koelvries combi en op zolder nog een tafelmodel vriezer want ik moet toch ergens al die moedermelk laten. :') Boodschappen komt AH 1x per week bezorgen sinds corona en dat wil ik nooit meer anders. Eén of twee dagen vantevoren maken we samen het lijstje met meteen een planning van alle maaltijden.
pi_211473575
quote:

'
We hebben een carport, hoef nooit te krabben 8-)
En een grote 24 jaar oude Amerikaanse koelkast met drie grote vrieslades die volgepropt zitten. Man wil geen vrieskist in de schuur :')
Er moet wel es een nieuwe koelkast komen, heb een mooie smeg gezien O+ maar vind het best creepy. Deze doet het nog en nieuwe spullen zijn gemaakt om snel kaduuk te gaan. Wacht wel tot deze het begeeft, hopelijk niet in de zomer :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 30 november 2023 @ 10:51:10 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211473711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:37 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
We hebben een carport, hoef nooit te krabben 8-)
En een grote 24 jaar oude Amerikaanse koelkast met drie grote vrieslades die volgepropt zitten. Man wil geen vrieskist in de schuur :')
Er moet wel es een nieuwe koelkast komen, heb een mooie smeg gezien O+ maar vind het best creepy. Deze doet het nog en nieuwe spullen zijn gemaakt om snel kaduuk te gaan. Wacht wel tot deze het begeeft, hopelijk niet in de zomer :')
Hij doet het nog, maar verbruikt wrs wel echt een idiote hoeveelheid stroom... handig om eens te checken. Wij hadden een nieuw tafelmodel in ons vorige huis echt verrassend snel terugverdiend. Oude was dan ook wel echt een oudje.

En ik krab mijn auto zelf, maar man legt wel 's avonds de afdekdingesen op de voorruit. Dat vergeet ik altijd en hij doet z'n eigen auto dan toch.
  donderdag 30 november 2023 @ 10:57:46 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_211473767
Zo verschillend die surprises :D
Hier moeten ze de surprise oningepakt meenemen met een envelop met gedicht er aan vast waar duidelijk de naam van de ontvanger op staat.
disclaimer
pi_211473838
Hier mocht de naam dan juist weer niet op de enveloppe, iedereen moet raden welke surprise voor hem/haar is.

Beide jongens hebben 'm vandaag meegenomen, idd zodat juf/ meester zeker weet dat er voor iedereen iets (fatsoenlijks) is. Ik heb van alles langs zien komen, van ge papiermachéde paarden (hallo creatieve ouders) tot een beplakte schoenendoos (wat specifiek niet mocht van de meester, dus ben benieuwd wat daar mee gebeurt)

Ze vieren idd morgen al Sinterklaas op school (er zijn geruchten dat de goede man ook dit jaar weer langskomt ;))
pi_211473930
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hij doet het nog, maar verbruikt wrs wel echt een idiote hoeveelheid stroom... handig om eens te checken. Wij hadden een nieuw tafelmodel in ons vorige huis echt verrassend snel terugverdiend. Oude was dan ook wel echt een oudje.

En ik krab mijn auto zelf, maar man legt wel 's avonds de afdekdingesen op de voorruit. Dat vergeet ik altijd en hij doet z'n eigen auto dan toch.
Volgens de specs verbruikt ie 651kwh per jaar en de nieuwe die ik wil 406kwh. Scheelt wel iets maar als ik dan de aanschafprijs van die nieuwe bekijk, duurt het een jaar of 20 voordat ik die eruit heb :D
De keukenplank moet ervoor worden aangepast en man is niet zo snel. Zie ik al voor me dat ik de keuken niet meer in kan omdat koelkast in de weg staat :') Hoewel... O-)
If they say
  donderdag 30 november 2023 @ 11:21:57 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_211474048
Ja bij ons op school vroeger nam je de surprise ook verstopt mee in een zak en werd ie pas in de kring onthuld. Maar eigenlijk is zo'n tentoonstelling ook wel heel leuk. Hebben ze nog een beetje eer van hun werk O+

En het zal ook wel een motivator zijn om ietsjes beter je best te doen dan alleen een "grabelton" te maken zoals ik meerdere keren heb gehad :')
disclaimer
pi_211474221
quote:

'
Wij hebben een carport en hoeven derhalve nooit te krabben *O*. Maar hier in de straat krabben de vrouwen gewoon hun eigen auto. En toen ik nog een eigen auto had, die niet onder de carport paste, deed ik dat ook.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211474230
Hier is het dus een anonieme tentoonstelling. Vind ik ook wel leuk. Je weet dus niet voor wie het is en ook niet wie het gemaakt heeft.
Dinsdag vieren ze het, op de onderkant staat als het goed is bij iedereen de naam voor wie het is en de klas waar degene in zit...
pi_211474237
Wel twee ovens. Eén combitron en één onder mn 6 pits fornuis. Kunnen 2 pizza's naast elkaar in. Handig voor als de bestelde pizza's koud aankomen :')

Geen surprise ellende hier, nooit gehad ook gelukkig.

Zoon appte me gister in paniek. Zn ketting was weg, of ie in de auto lag? Nope. Ik onderweg nog gezocht naar zn ketting, niets.
Appte ie later: Gevonden! Ik heb hem om :') :')
If they say
pi_211474309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Wel twee ovens. Eén combitron en één onder mn 6 pits fornuis. Kunnen 2 pizza's naast elkaar in. Handig voor al de bestelde pizza's koud aankomen :')

Geen surprise ellende hier, nooit gehad ook gelukkig.

Zoon appte me gister in paniek. Zn ketting was weg, of ie in de auto lag? Nope. Ik onderweg nog gezocht naar zn ketting, niets.
Appte ie later: Gevonden! Ik heb hem om :') :')
:D Daar kan je hem nog jaaaaren mee plagen :7 }).

Wij hebben al 13 jaar 2 ovens (heel handig, de kleine is lekker snel opgewarmd) en sinds vorig jaar ook 2 koelkasten. Eerst stond er alleen een losse vriezer in de bijkeuken. Toen die vervangen moest worden, hebben we voor een combi gekozen, dat gaf ongeveer evenveel viezerruimte en flink extra koelruimte voor het zelfde (of zelfs minder) verbruik. En het is heerlijk om meerdere pakken drinken makkelijk gekoeld te kunnen bewaren en taart op verjaardagen enzo. _O_ Geen tetrissen meer met gekoelde producten *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211474310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 08:41 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb dat allemaal nooit gedaan tot ik een zorgkind kreeg. Dat kon ik echt niet meer combineren met ongeorganiseerd zijn.
Hoe deed jij dat toen jouw zoon jonger was? Dan had je toch ook je handen daar al aan vol?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 30 november 2023 @ 12:02:47 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211474556
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 10:57 schreef SQ het volgende:
Zo verschillend die surprises :D
Hier moeten ze de surprise oningepakt meenemen met een envelop met gedicht er aan vast waar duidelijk de naam van de ontvanger op staat.
Bij onze school verschilt het zelfs per jaar, vorig jaar mocht het absoluut niet in een vuilniszak, dit jaar moet het juist verpakt...
KuikenGuppy
pi_211474776
quote:
:o
Elke dag, rly? :D
Same here als bij jullie, dek voor auto 2 kwam net binnen. Nu nog structureel aan denken.

Overigens stond Mrs V gisteren ook voor mij te krabben O+
Uniek festijn wel
  donderdag 30 november 2023 @ 12:26:29 #46
37150 livelink
pi_211474837
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb dat allemaal nooit gedaan tot ik een zorgkind kreeg. Dat kon ik echt niet meer combineren met ongeorganiseerd zijn.
Hoe deed jij dat toen jouw zoon jonger was? Dan had je toch ook je handen daar al aan vol?
Ja, dat heeft van mij wel een mate van georganiseerdheid gevraagd inderdaad. Iets waar ik heel veel moeite mee had en heb. Maar dat ligt bij mij meer in de dagindeling. Elke dag dezelfde tijd opstaan, ritme vasthouden enz.
En het organiseren van dat alles met ook nog mijn werk was al bijna meer dan ik kon opbrengen.

Het huishouden kwam bij mij op de allerlaatste plaats.
pi_211474944
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Elke dag, rly? :D
Same here als bij jullie, dek voor auto 2 kwam net binnen. Nu nog structureel aan denken.

Overigens stond Mrs V gisteren ook voor mij te krabben O+
Uniek festijn wel
Elke dag weet ik niet, ik was de groene container vergeten buiten te zetten dus ik liep nogal vroeg door de straat vanochtend. Ik heb er 's ochtends ook echt geen tijd voor, mevrouw is rond half 8 de deur al uit.

Maar ik was wat verbaasd om het te zien. Ook de vader van Juul haar vriendinnetje stond er en die zijn gescheiden. Tenminste volgens onze informatie ;)

Ik weet wel dat de buurman het altijd op zaterdagochtend doet voor de buurvrouw. Want dat is onder ons slaapkamerraam.
  donderdag 30 november 2023 @ 12:35:03 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211474948
Mijn auto heeft voorruitverwarming! O+
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 12:35:45 #49
382129 crew  Donna
pi_211474959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:34 schreef exode het volgende:

[..]
Elke dag weet ik niet, ik was de groene container vergeten buiten te zetten dus ik liep nogal vroeg door de straat vanochtend. Ik heb er 's ochtends ook echt geen tijd voor, mevrouw is rond half 8 de deur al uit.

Maar ik was wat verbaasd om het te zien. Ook de vader van Juul haar vriendinnetje stond er en die zijn gescheiden. Tenminste volgens onze informatie ;)

Ik weet wel dat de buurman het altijd op zaterdagochtend doet voor de buurvrouw. Want dat is onder ons slaapkamerraam.
Die zal vast niet om half 8 daar speciaal heen gereden zijn om te krabben. :7
  donderdag 30 november 2023 @ 12:36:18 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211474965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:35 schreef Donna het volgende:

[..]
Het is maar het hoe je het noemt he! :D ;)
pi_211474982
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:35 schreef Donna het volgende:

[..]
Hij stond gisterenavond ook aan onze deur om een schoen te lenen (Sinterklaas journaal doordenker). Dus nou ja, die hebben het weer leuk samen denk ik :)
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 12:38:04 #52
382129 crew  Donna
pi_211474996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:36 schreef BE het volgende:

[..]
Het is maar het hoe je het noemt he! :D ;)
_O-
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 12:39:20 #53
382129 crew  Donna
pi_211475012
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:37 schreef exode het volgende:

[..]
Hij stond gisterenavond ook aan onze deur om een schoen te lenen (Sinterklaas journaal doordenker). Dus nou ja, die hebben het weer leuk samen denk ik :)
Haha inderdaad.

Nouja, mijn ex ontdooide dus ook altijd mijn auto en dat was wel echt een soort van 'met liefde, voor jou' zeg maar. Liefdestaal van bepaalde mannen dus denk ik.
pi_211475015
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:26 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, dat heeft van mij wel een mate van georganiseerdheid gevraagd inderdaad. Iets waar ik heel veel moeite mee had en heb. Maar dat ligt bij mij meer in de dagindeling. Elke dag dezelfde tijd opstaan, ritme vasthouden enz.
En het organiseren van dat alles met ook nog mijn werk was al bijna meer dan ik kon opbrengen.

Het huishouden kwam bij mij op de allerlaatste plaats.
Herkenbaar en tevens de enige juiste plaats voor zoiets imo
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 12:39:52 #55
382129 crew  Donna
pi_211475016
Dusja toen ik vanochtend zelf moest krabben, brak ik mijn krabber. :')
pi_211475032
quote:

[..]
Dat doe ik ook, 1 keer nadenken voor de hele week. Sinds corona, ik wilde het al langer, maar het lukte niet zo goed. Maar intussen lukt het redelijk goed, of ik verzin in elk geval voor maandag t/m vrijdag en dan haal ik op vrijdag/zaterdag nog een keer voor het weekend.
Ik laat de grote dingen bezorgen 1x per week en dan ga ik wel even op de fiets naar de bakker en voor groente en fruit.

@Hupje, die batterijen van die dingen zijn altijd leeg op van die onpraktische momenten.
Wij hebben nu van melders waar een datum op staat, die heb ik in mijn agenda gezet, kan ik dan nieuwe halen.
Balen van de cadeautjes. Misschien lukt het toch nog als je je wat beter voelt.

Bij ons op de basisschool deden ze ook een dag of vier voor Sint de surprises inleveren, ivm als er een surprise zou ontbreken oid.

@exode, ik krab mijn autoruit zelf.
Mijn man zet vanuit bed de ontdooistand aan en stapt in en rijd weg. Die optie zit niet op mijn auto, dus ik sta ouderwets te krabben.

Voor de opsom: 1 inbouwkoelkast en 1 losse diepvries met 4 hele en 2 halve lades.

Ik heb mijn puber afgezet op school voor een paar lesuurtjes, nog niet 100% fit...
Knapt wel wat op, maar het gaat langzaam. Dus ben benieuwd hoe het gaat/is gegaan.
Huisarts gaf ook al aan dat het een hardnekkig virus is wat rondgaat.
Fake it till you make it...
  donderdag 30 november 2023 @ 12:47:00 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_211475080
Ik stond in Amerika te krabben met mijn creditcard. Kennelijk hebben huurauto's geen krabber ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 12:47:46 #58
382129 crew  Donna
pi_211475088
Vroegah kon het nog met CD hoesjes. Maarja.
pi_211475091
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:35 schreef BE het volgende:
Mijn auto heeft voorruitverwarming! O+
Onze ook. Dat is echt zo'n top uitvinding. O+ Net als stoel- en stuurverwarming trouwens.
pi_211475126
Tafelmodelvriezertje in de garage is ook schoon ✅️

Voor de opsom: we hebben 1 auto en die staat in de garage, maar mochten we ooit weer een tweede auto kopen dan komt er ook heel rap een carport gok ik zo.
Toen we 2 auto's hadden en geen carport (is ongeveer 1 jaar zo geweest) wilde N idd wel heel galant de ruit van die ene auto die voor de garage stond krabben.

Ik kreeg vanmorgen even een rolberoerte, ik moest naar de huisarts voor de jaarlijkse APK, liep ik naartoe en vlak voor ik er was werd ik gebeld door de schoonmaakster die op donderdag bij mijn vader werkt... dat ze al een paar keer aangebeld had maar hij niet open deed :X
Ik in de stalk-app checken hoeveel % zijn telefoon had, want die legt hij 's nachts aan de lader maar die stond op 95% en lag niet meer aan de lader, dus hij was vanmorgen iig opgestaan :D
Ik hem bellen, neemt hij gewoon op maar had hij de deurbel niet gehoord omdat hij zijn gehoorapparaten toen nog niet in had _O-

Enfin, was niks aan de hand dus.
En ik was ook weer goedgekeurd door de huisarts dus vrolijk zo verder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 november 2023 @ 12:57:07 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211475160
Oi! Dat zijn wel weet een paar extra grijze haren erbij dan Leandra! 😅
pi_211475166
Oei dat is wel even een stressmomentje @Leandra
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 november 2023 @ 13:00:02 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_211475178
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hebben een carport en hoeven derhalve nooit te krabben *O*. Maar hier in de straat krabben de vrouwen gewoon hun eigen auto. En toen ik nog een eigen auto had, die niet onder de carport paste, deed ik dat ook.
Ik heb een auto met voorruitverwarming maar krab ook de andere auto als ik weet dat die weg gaat. Ongeacht of die van mijn kerel zou zijn of van mijn ouders. Als ik dat ding toch in mijn klauwen heb voor de zijraampjes en zo ben ik toch bezig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211475184
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:57 schreef BE het volgende:
Oi! Dat zijn wel weet een paar extra grijze haren erbij dan Leandra! 😅
Nou, toevallig was ik op wild gegaan bij de kapper afgelopen zaterdag en had ik een kleurspoeling laten doen, dus ze vallen nu iig niet op :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 november 2023 @ 13:05:58 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_211475219
Ik wil en probeer wel altijd een weekmenu enzo. Maar dan heb ik op woensdag iets op het menu staan en dan heb ik echt gewoon geen fut en dan?

Hier is eigenlijk alles geregeld voor het sinterklaasfeestje, op het ophalen van het gourmetvlees en het brengen van de boodschappen zaterdag na. De dag erna heb ik een beurs en die spullen zijn allemaal al weggebracht naar iemand anders die gaat zodat ik later kan komen om met de schoonfamilie te ontbijten.
Vanavond ga ik lekker met een vriend naar Love Actually (mijn vriend vindt dat echt een kutfilm, dus ander slachtoffer gevonden). Morgen kan ik lekker uitslapen en ik denk dat ik vandaag na de film zo mijn bed in rol. Ik ben zo slecht met dit soort stressvolle weekenden en het geregel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211475266
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:58 schreef Vicky het volgende:
Oei dat is wel even een stressmomentje @:Leandra
Hij is toch al een stuk minder fit de laatste tijd, hij gaat fysiek hard achteruit, dus ik hou er wel rekening mee dat dat moment op een gegeven moment komt.
Toen mijn moeder overleed was mijn vader erbij en die belde de huisarts en daarna mij, maar als hij niet wakker wordt ben ik waarschijnlijk degene die hem vindt.

Maar goed ik heb al best wat kleine dingen waarmee ik check of hij wel opgestaan is.
Als ik me zorgen maak check ik het percentage van zijn telefoon in de stalk-app en mocht die in de loop van de ochtend nog op 100% (aan de lader) staan dan kijk ik als ik daar ben eerst even in de brievenbus of hij de krant er wel uitgehaald heeft.

Als de krant nog in de bus ligt en zijn telefoon nog aan de lader (of juist een laag percentage omdat hij hem de avond daarvoor niet meer aan de lader heeft kunnen leggen), dan weet ik dat ik waarschijnlijk een vervelende situatie binnenloop, ik denk dat ik dan ook direct N zou bellen om met me mee naar binnen te gaan, mits hij thuis is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211475311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:47 schreef Donna het volgende:
Vroegah kon het nog met CD hoesjes. Maarja.
ik gebruik ook vaak een K3 cd ja. Onze auto heeft nog een cdspeler :D
pi_211475373
quote:

'
Nee, ik heb geen auto meer.

Maar toen ik er nog wel een had en mijn man eerder de deur uit moest, deed hij mijn ramen ook vaak ja. 'want als ik toch al bezig ben'.
pi_211475590
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:47 schreef SQ het volgende:
Ik stond in Amerika te krabben met mijn creditcard. Kennelijk hebben huurauto's geen krabber ;(
Ik vind pasjes sowieso lekkerder werken dan een officiële krabber. Maar ik pak dan wel een verzekeringspasje of bibliotheekpas. Creditcard toch liever niet :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211475636
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij is toch al een stuk minder fit de laatste tijd, hij gaat fysiek hard achteruit, dus ik hou er wel rekening mee dat dat moment op een gegeven moment komt.
Toen mijn moeder overleed was mijn vader erbij en die belde de huisarts en daarna mij, maar als hij niet wakker wordt ben ik waarschijnlijk degene die hem vindt.

Maar goed ik heb al best wat kleine dingen waarmee ik check of hij wel opgestaan is.
Als ik me zorgen maak check ik het percentage van zijn telefoon in de stalk-app en mocht die in de loop van de ochtend nog op 100% (aan de lader) staan dan kijk ik als ik daar ben eerst even in de brievenbus of hij de krant er wel uitgehaald heeft.

Als de krant nog in de bus ligt en zijn telefoon nog aan de lader (of juist een laag percentage omdat hij hem de avond daarvoor niet meer aan de lader heeft kunnen leggen), dan weet ik dat ik waarschijnlijk een vervelende situatie binnenloop, ik denk dat ik dan ook direct N zou bellen om met me mee naar binnen te gaan, mits hij thuis is.
Het is wel een geruststellend idee dat je al kleine dingen kan controleren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211475692
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het is wel een geruststellend idee dat je al kleine dingen kan controleren.

SPOILER
Ja, gordijnen dicht zou een makkelijke zijn, maar die doet hij niet dicht.
Dat was vroeger ook wel zo'n teken dat het foute boel was, ik weet nog dat iemand in de familie die in een klein dorp woont heel kwaad was dat de gordijnen niet opengedaan waren, "zometeen denken ze dat...."
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211475929

Werd vanochtend wakker met hertjes in de tuin, peuter helemaal enthousiast. Toch leuk wakker worden O+.

Lijkt me moeilijk om je vader zo achteruit te zien gaan Leandra! Ik merk het bij mijn oma, mijn moeder en haar broers zijn er maar druk mee. Maargoed, de lieve oude schat is bijna 96 O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 30-11-2023 14:29:59 ]
pi_211476149
Nah, het ging eigenlijk vrij goed, hij wandelde nog heel veel, maar hij lijkt nu ijzer te lekken (of zijn lichaam neemt het niet meer op), en daardoor loopt hij veel moeilijker en dat is lastig, want hij had zijn vele lopen ook nodig om zijn diabetes een beetje onder de duim te houden (meer bewegen = minder hoeven spuiten).

Hij brengt me de krant nu vaak met de fiets, en gezien ik maar 400 meter verderop zit is dat best wel tekenend voor iemand die een half jaar geleden nog minstens 15.000 stappen per dag haalde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211476338
Ja dat is dan best een achteruitgang in korte tijd. Hoe oud je is vader? In elk geval fijn dat je dicht in de buurt woont.
pi_211476734
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ja dat is dan best een achteruitgang in korte tijd. Hoe oud je is vader? In elk geval fijn dat je dicht in de buurt woont.
Hij is 82, en hij deed het de afgelopen 2 jaar sinds het overlijden van mijn moeder verbazingwekkend goed eigenlijk, van zo'n man die niet wist waar de keuken was naar zelf koken. Wel N om tips vragen in het begin (bij mij moet je niet wezen, ik weet ook niet waar de keuken is :+), en hij vermaakte zich eigenlijk prima, had zelfs een Rijncruise van een week in gedachten komend voorjaar, dus ik hoop dat hij daar fit genoeg voor blijft.
Maandag de uitslag van de MDL specialist en dan hoop ik dat eea met medicijnen kan worden aangepakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 november 2023 @ 16:32:22 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_211476746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:57 schreef Leandra het volgende:
Nah, het ging eigenlijk vrij goed, hij wandelde nog heel veel, maar hij lijkt nu ijzer te lekken (of zijn lichaam neemt het niet meer op), en daardoor loopt hij veel moeilijker en dat is lastig, want hij had zijn vele lopen ook nodig om zijn diabetes een beetje onder de duim te houden (meer bewegen = minder hoeven spuiten).

Hij brengt me de krant nu vaak met de fiets, en gezien ik maar 400 meter verderop zit is dat best wel tekenend voor iemand die een half jaar geleden nog minstens 15.000 stappen per dag haalde.
Een ijzerinfuusboost geen optie? Monofer of ferofer ofzo? Effectiever dan tabletten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211476761
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 16:32 schreef Troel het volgende:

[..]
Een ijzerinfuusboost geen optie? Monofer of ferofer ofzo? Effectiever dan tabletten.
Geen idee, hij had vorige week een afspraak bij de MDL-specialist moest ook nog naar het lab om bloed te tappen en hoort maandag wat daaruit gekomen is en wat het plan van aanpak wordt (hopelijk), ik hoor het dan wel, als hij weer naar de arts moet dan moet ik toch chauffeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211476812
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 16:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij is 82, en hij deed het de afgelopen 2 jaar sinds het overlijden van mijn moeder verbazingwekkend goed eigenlijk, van zo'n man die niet wist waar de keuken was naar zelf koken. Wel N om tips vragen in het begin (bij mij moet je niet wezen, ik weet ook niet waar de keuken is :+), en hij vermaakte zich eigenlijk prima, had zelfs een Rijncruise van een week in gedachten komend voorjaar, dus ik hoop dat hij daar fit genoeg voor blijft.
Maandag de uitslag van de MDL specialist en dan hoop ik dat eea met medicijnen kan worden aangepakt.
Ha, dat is inderdaad positief! Je hoort vaak dat ouderen daar echt aan onderdoor gaan dan. Het zou fijn zijn als het iets is wat met medicatie kan worden verbeterd ja, even wachten op de uitslag dus.
pi_211478271
Terugkomend op de surprises. Als die dingen zo vroeg moeten worden ingeleverd om te zorgen dat iedereen een goede surprise krijgt, wat gebeurt er dan als er een doos met snippers ingeleverd wordt?
pi_211478752
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:24 schreef FlyingFish het volgende:
Terugkomend op de surprises. Als die dingen zo vroeg moeten worden ingeleverd om te zorgen dat iedereen een goede surprise krijgt, wat gebeurt er dan als er een doos met snippers ingeleverd wordt?
Dan ben je dus op tijd om dat nog recht te zetten
pi_211478837
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:52 schreef Leandra het volgende:
Tafelmodelvriezertje in de garage is ook schoon ✅️

Voor de opsom: we hebben 1 auto en die staat in de garage, maar mochten we ooit weer een tweede auto kopen dan komt er ook heel rap een carport gok ik zo.
Toen we 2 auto's hadden en geen carport (is ongeveer 1 jaar zo geweest) wilde N idd wel heel galant de ruit van die ene auto die voor de garage stond krabben.

Ik kreeg vanmorgen even een rolberoerte, ik moest naar de huisarts voor de jaarlijkse APK, liep ik naartoe en vlak voor ik er was werd ik gebeld door de schoonmaakster die op donderdag bij mijn vader werkt... dat ze al een paar keer aangebeld had maar hij niet open deed :X
Ik in de stalk-app checken hoeveel % zijn telefoon had, want die legt hij 's nachts aan de lader maar die stond op 95% en lag niet meer aan de lader, dus hij was vanmorgen iig opgestaan :D
Ik hem bellen, neemt hij gewoon op maar had hij de deurbel niet gehoord omdat hij zijn gehoorapparaten toen nog niet in had _O-

Enfin, was niks aan de hand dus.
En ik was ook weer goedgekeurd door de huisarts dus vrolijk zo verder.
Welke app is dat? Die stalk-app?

Ik heb momenteel hele grote zorgen om mijn vader.
Nu is mijn moeder er nog wel. Maar ik vrees dat ik binnenkort ook aan de stalkapps moet gaan.
  donderdag 30 november 2023 @ 20:04:35 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211478935
Ik had laatst iets heel bijzonders, toen wist de zoon aan de hand van het uitlezen van de apple watch van zijn vader (na zijn overlijden) nagenoeg precies hoe laat vader overleden was. Dat gaf hem echt heel veel rust, in plaats van 'ergens gisterenavond of in de vroege nacht'. O+

Hij had zijn vader de smartwatch gegeven om hem idd ook wat in de gaten te houden. Blijkbaar kun je instellen dat als iemand valt, dat dan automatisch 112 gebeld wordt ed.
pi_211479264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:04 schreef BE het volgende:
Ik had laatst iets heel bijzonders, toen wist de zoon aan de hand van het uitlezen van de apple watch van zijn vader (na zijn overlijden) nagenoeg precies hoe laat vader overleden was. Dat gaf hem echt heel veel rust, in plaats van 'ergens gisterenavond of in de vroege nacht'. O+

Hij had zijn vader de smartwatch gegeven om hem idd ook wat in de gaten te houden. Blijkbaar kun je instellen dat als iemand valt, dat dan automatisch 112 gebeld wordt ed.
Mijn broertje heeft ingesteld dat hij naar een aantal mensen een bericht stuurt inclusief locatie als hij op een bepaalde knop drukt ofzo.
Zat zn zoontje laatst met dat horloge te klooien, kreeg ik een berichtje dat hij in nood was. Gelukkig appte hij gelijk erachteraan dat het loos alarm was ;). Maar het werkt dus wel.
pi_211479342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Mijn broertje heeft ingesteld dat hij naar een aantal mensen een bericht stuurt inclusief locatie als hij op een bepaalde knop drukt ofzo.
Zat zn zoontje laatst met dat horloge te klooien, kreeg ik een berichtje dat hij in nood was. Gelukkig appte hij gelijk erachteraan dat het loos alarm was ;). Maar het werkt dus wel.
Dat had mijn moeder ook, een noodknop op haar telefoon. Als ze daarop drukte, belde de telefoon automatisch naar 5 nummers op afgestelde volgorde. Ook kregen ingestelde nummers een noodsms met locatie.

Lang verhaal kort; ze heeft er 6x per ongeluk op gedrukt en wij hebben even zo vaak dikke paniek gehad.

Je kan dat alarm annuleren, maar mijn moeder raakte in totale paniek van het alarm wat erbij hoort. Dus we hebben die knop gedactiveerd.
pi_211479427
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat heeft mijn man op z’n Garmin. Nou kreeg ik laatst dus een melding.
Hij was gaan fietsen en was gevallen, en dan stuurt Garmin gelijk een bericht. Ik schrok me het leplazarus. Ik heb gelijk gebeld en man nam niet gelijk op. Gelukkig belde hij na een paar minuten.
  donderdag 30 november 2023 @ 20:47:00 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211479495
Ja, helemaal fool-proof is het niet idd.
Dat had deze zoon idd ook al eens meegemaakt, vader wel gevallen maar niet ernstig maar dan wel paniek om het weer te annuleren idd.
pi_211480071
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:54 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan ben je dus op tijd om dat nog recht te zetten
Maar hoe doe je dat dan? Het kind naar huis sturen om een fatsoenlijke surprise te maken, zelf een alternatief maken, de ontvanger alvast voorbereiden dat hij een slechte surprise krijgt zodat dat niet te hard aan komt?
pi_211480941
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Welke app is dat? Die stalk-app?

Ik heb momenteel hele grote zorgen om mijn vader.
Nu is mijn moeder er nog wel. Maar ik vrees dat ik binnenkort ook aan de stalkapps moet gaan.
Life360
Die we niet voor de opa's maar voor het zelfstandig reizende kind hadden, maar de opa's erbij is wel zo handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211480952
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:47 schreef BE het volgende:
Dat had deze zoon idd ook al eens meegemaakt, vader wel gevallen maar niet ernstig maar dan wel paniek om het weer te annuleren idd.
Mijn man had geen paniek om het alarm te annuleren maar was simpel weg te laat.
pi_211481032
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:47 schreef BE het volgende:
Ik weet niet of mijn fitbit een alarmknop heeft maar mocht ik in de flatliner modus gaan dan is het een kwestie van synchroniseren met mijn telefoon en je kunt zien hoelaat dat is geweest.
Mijn vader heeft ook een fitbit, dus dan zal ik nog wel een keer synchroniseren met zijn telefoon als het zo ver is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211481065
Hier nog niet tevreden over de surprise. Een papier mache basketbal. Maar de verf was wat te donker. Had nog een of andere oranje spray gekocht om het subtiel wat lichter te laten kleuren, heb nu vooral veel druipers.

Ondertussen is ook de papier mache op sommige plekken wat gedeukt (waarschijnlijk van toen het papier weer net wat nat geworden was van het verven).
Maar goed. We hebben het weekend nog, ben dan zelf alleen niet thuis om te helpen dus dat mag man doen.

De oudste (eerste middelbaar) mocht kiezen of een surprise maken of een gedicht.

Vriendje had snoep gevraagd en hij heeft dus een vendingmachine gemaakt met daarin het snoep. Heeft ie best leuk gedaan.

Ik las ergens dat een beplakte schoendoos niet mocht, dat is voor mij als knutselnoob wel altijd m’n escape geweest (en daar kun je ook wel iets leuks van maken, al is het inderdaad vrij standaard)

Ik las gisteren op de website van het ed een artikel over een vrouw die voorover gebogen op de bank zat overdag wat de buurvrouw zag. Reageerde niet op kloppen en aanbellen. Politie uiteindelijk binnen gegaan. Bleek dat ze in slaap gevallen was zonder gehoorapparaat in en dus niets gehoord had.

Man (en broers en zus) hadden met hun moeder en groepsapp waarin elke ochtend ‘goedemorgen’ getypt werd, zodat ze toch een soort sociale controle had of ze wel in de ochtend was wakker geworden. Dit was in de tijd dat haar man net was overleden en ze alleen was, ze had in die tijd geen gezondheidsproblemen.
Nu heeft ze een vriend en is die sociale controle niet (meer) nodig.

Maar ik kan me wel voorstellen dat je via bepaalde apps wil bijhouden waar de ouder is waar het wat minder goed mee gaat. Zodat je toch gerustgesteld bent of in ieder geval waar hij/zij is als er twijfels zijn.
pi_211481482
Surprisepaniek… Vriend had geholpen vandaag bij het op elkaar lijmen van zoons Hello Kitty piñata. Het plan was om, naast het cadeautje, ook bolletjes wol aan de binnenkant te stoppen. Maar na het dichtmaken zat (godzijdank) wel het cadeautje aan de binnenkant, maar de zak met wolbolletjes lag er ongebruikt naast. Toen zoon daar achterkwam, was hij helemaal in tranen. “Nu is hij helemaal mislukt :'( “. Dat niemand verder weet dat er nog iets van vulmiddel bij hoorde, dat was geen goed argument volgens hem. Loshalen is geen optie, we hebben montagekit gebruikt voor het vastlijmen, dus dat zit waarschijnlijk wel echt goed vast :+. Hij zal het ermee moeten doen.

Ik vind ‘m echt wel leuk worden dus het komt ongetwijfeld goed ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211481803
En een klein luikje erin snijden om alsnog te kunnen vullen en die dan ook met montagekit weer dicht lijmen nog een optie, @Phaidra?

Ik ben nul knutselvaardig, dus misschien is dat een hele stomme suggestie :+ maar wie weet heb je er wat aan.
pi_211481911
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:
En een klein luikje erin snijden om alsnog te kunnen vullen en die dan ook met montagekit weer dicht lijmen nog een optie, @:Phaidra?

Ik ben nul knutselvaardig, dus misschien is dat een hele stomme suggestie :+ maar wie weet heb je er wat aan.
Deze knutseldombo dacht precies hetzelfde :+ Zo fijn dat de surpriseshit me bespaard is gebleven :D
If they say
pi_211482053
Lang leve de beplakte schoenendozen hoor. Het is alleen wel overduidelijk dat 2 surprises uit 1 klas uit hetzelfde huis komen :@
pi_211483090
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:
En een klein luikje erin snijden om alsnog te kunnen vullen en die dan ook met montagekit weer dicht lijmen nog een optie, @:Phaidra?

Gezien onze eigen knutselvaardigheden, vrees ik dat het er niet mooier op zal worden :+. En om dat te riskeren voor iets waarvan in wezen niemand het zal missen, vind ik een beetje zonde. Dus, surprise bijna klaar, nu het gedicht nog :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211483212
Surprises zijn voor mij echt zo’n enorme trigger dat ik me bijna afvraag wat er vroeger gebeurd is :) Zou het zo op een lijstje voor therapie kunnen zetten. Ik voel zo afkeer er van.
Met een meidenkwartet
pi_211483237
Man houdt van knutselen enzo, dus die mag aan de slag wanneer Pukje die leeftijd krijgt. O-)
pi_211483296
Ik heb als kind knutselbijles gehad (ja echt) dus ik blijf er ver van weg. Maar behalve dat de woonkamer helemaal vol lag, ging het best smooth eigenlijk.
  vrijdag 1 december 2023 @ 09:20:30 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_211483450
SPOILER
disclaimer
pi_211483481
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 09:20 schreef SQ het volgende:
SPOILER
Wauw, goed gelukt!
  vrijdag 1 december 2023 @ 09:48:07 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211483667
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 09:20 schreef SQ het volgende:
SPOILER
Nodig: tijd :D handen :') lichaam _O-.

Jouw dochter kan prima planmatig werken zo te zien :D en goed gelukt :Y.
KuikenGuppy
pi_211483688
Mooi SQ!
pi_211483691
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 09:48 schreef Burdie het volgende:

[..]
Nodig: tijd :D handen :') lichaam _O-.

Jouw dochter kan prima planmatig werken zo te zien :D en goed gelukt :Y.
Dit haha, love it.
Maar hij is echt mooi geworden zeg @SQ !
  vrijdag 1 december 2023 @ 09:54:37 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_211483753
Ik moest ook erg lachen om de handen en het lichaam ja :')
Helaas stond "hersenen" er dan weer niet bij.
disclaimer
pi_211483794
Wauw, superleuk @SQ! Goede planning ook idd :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211483829
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 08:52 schreef Cathmar het volgende:
Surprises zijn voor mij echt zo’n enorme trigger dat ik me bijna afvraag wat er vroeger gebeurd is :) Zou het zo op een lijstje voor therapie kunnen zetten. Ik voel zo afkeer er van.
Dat heb ik ook *;
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:05:10 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211483845
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 09:54 schreef SQ het volgende:
Ik moest ook erg lachen om de handen en het lichaam ja :')
Helaas stond "hersenen" er dan weer niet bij.
Hersenloos klusje, dat geknutsel :P.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 december 2023 @ 10:20:39 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_211483972
Lol, ik mag geen bloed geven deze ronde omdat ik in Amerika ben geweest :')

Kijk, als ik nou in Oeganda ofzo was geweest, vooruit. Maar goed he. Dan niet. :')
disclaimer
pi_211484354
Leuk geworden @SQ

Hier onze surprise dan ook
SPOILER
pi_211485217
Zo’n soort model werd hier ook op Facebook aangeboden Hupje :D voor ¤5 en dan voor ¤10 met extra papier waardoor je de kont na het kadootje er in stoppen nog kan afplakken :')

Mooi SQ!

Ons LEGO-mannetje is ook klaar! Moet geheel gesloopt worden om de kadootjes eruit te halen, dus daar zullen de ouders blij van worden. Zo’n surprise die heel mee naar huis komt word je ook niet blij van…
pi_211485233
@FlyingFish :D Hier kan gewoon het deksel van de schoenendoos van het lijf open. Eis hier is namelijk dat de surprise nog leuk moet zijn om mee naar huis te nemen...
  vrijdag 1 december 2023 @ 12:10:53 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_211485293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:05 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish :D Hier kan gewoon het deksel van de schoenendoos van het lijf open. Eis hier is namelijk dat de surprise nog leuk moet zijn om mee naar huis te nemen...
Of zodat je m weer door kan verkopen op marktplaats volgend jaar 8-)
disclaimer
pi_211485379
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 12:10 schreef SQ het volgende:

[..]
Of zodat je m weer door kan verkopen op marktplaats volgend jaar 8-)
Of je moeder hem kan gebruiken als die ook nog ergens surprise doet *)
pi_211486377
Wat knap al die surprises _O_ .

Ben overigens intens dankbaar dat dit ons bespaard zal blijven O+.
pi_211486610
Ik vind dat ook wel een rare eis, dat hij nog leuk moet zijn om mee naar huis te nemen. Ik vermoed dat dat bedacht is zodat ze op school minder troep hebben :D

Mijn kinderen creëren zelf al genoeg rommel, daar heb ik geen knutsels van andere kinderen bij nodig…

Bij de surprise van zoon moet dus een arm afgetrokken worden om cadeau 3 te vinden. En voor hij daar achter is, is de surprise waarschijnlijk eerst al onthoofd en ontbeend. Maar goed, ik heb dus van huis uit meegekregen dat een surprise pas geslaagd is als hij vernield moet worden om het cadeau te vinden.
pi_211486828
Hier wou dochter graag dat de surprise nog heel bleef na het uithalen van de cadeaus. Dus het gat waar ik de cadeautjes in de bal heb gedaan is maar met 1 laagje papiermachee weer dichtgeplakt. En er staat opgeschreven dat hij daar te openen is. Ben benieuwd. Een van de cadeautjes paste precies door het gat er in, dus kans is aanwezig dat als die er zonder beleid uitgehaald wordt dat het toch niet heel blijft. Maar dat is niet meer mijn probleem :7
  vrijdag 1 december 2023 @ 16:21:06 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211487372
Ik ben onder de indruk van jullie surprises. Wij mogen nog een jaartje (of 2?) wachten gelukkig. Al vond ik het vroeger altijd best leuk. Ik ben alleen nogal van de last-minute planning en zoonlief haaaaaaaat knutselen :')

We mogen binnenkort wel beginnen aan zijn eerste spreekbeurt. Onze eerste oefening in helpen-maar-toch-loslaten ;)
  vrijdag 1 december 2023 @ 16:23:07 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_211487384
Ik heb ooit een enorme piemel gemaakt die echt helemaal stuk moest omdat de kadoos in het design waren geïntegreerd. De ballen waren bolkaarsen bijvoorbeeld. Achteraf best jammer want het was echt een piece of art.

(Nb dit was toen ik al studeerde)
disclaimer
pi_211487574
Pics or it didn’t happen!
  vrijdag 1 december 2023 @ 16:50:49 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_211487585
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:49 schreef Smart_ass het volgende:
Dit was 24 jaar geleden ofzo, ik heb daar niet zomaar even foto's van bij de hand natuurlijk :')
disclaimer
pi_211487627
De surprise is hier ook af! Ik zal straks wel even een fotootje maken.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:03:10 #123
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211487676
Dics or it didn't happen ja :D sorry, vrijdagmiddag

Ik maakte ooit een soort poepmachine. Daar kwam dan ook chocoladevla uit. Alles om het maar een grote teringzooi te laten worden :D
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:04:16 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_211487683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:03 schreef Quoi het volgende:
Dics or it didn't happen ja :D sorry, vrijdagmiddag

Ik maakte ooit een soort poepmachine. Daar kwam dan ook chocoladevla uit. Alles om het maar een grote teringzooi te laten worden :D
Ja dat mag tegenwoordig dus allemaal niet meer -O-
disclaimer
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:05:42 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211487692
Die vertrutting af en toe 8)7
pi_211487926
Ik ben hier altijd wel veel duurder uit met knutselspullen als met budget voor de cadeautjes trouwens 😂
pi_211487954
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb ooit een enorme piemel gemaakt die echt helemaal stuk moest omdat de kadoos in het design waren geïntegreerd. De ballen waren bolkaarsen bijvoorbeeld. Achteraf best jammer want het was echt een piece of art.

(Nb dit was toen ik al studeerde)
Die nb is wel prettig.
Zo’n surprise zou in groep 7 wel voor enige opschudding zorgen denk ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 1 december 2023 @ 20:09:56 #128
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211489563
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:49 schreef Smart_ass het volgende:
Bedoel je niet
Pik
  vrijdag 1 december 2023 @ 21:35:51 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211490688
Was het zoiets, @SQ?

KuikenGuppy
  vrijdag 1 december 2023 @ 21:37:14 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211490702
Foto gevonden!

KuikenGuppy
pi_211491050
:D

Dan zijn surprises op de basisschool wel saai.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:49:56 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_211491690
Nou dat is toch helemaal tof,phaidra? O+
disclaimer
pi_211492026
Ja toch? En het mooie is, het grootste deel heeft hij echt zelf gedaan *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211492215
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:03 schreef Phaidra het volgende:
:D

Dan zijn surprises op de basisschool wel saai.

SPOILER
Supergoed gedaan.
Wij doen dit jaar geen surprises. Vind ik niet zo erg. Het werd steeds gekker met surprises.
2 surprises van vorig jaar
SPOILER
Ik heb een keer een uit steen gehakte piemol gekregen. Heb in deuk gelegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vicky op 02-12-2023 00:23:07 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211492425
Wow, dat zijn bijna geen surprises meer Vicky! Daar zit heel wat uren werk in!

Ik maak overigens bewust juist alle surprises uit afval, vind het zo zonde om daar geld aan uit te geven. Ik spaar altijd bijzonder afval een tijdje ervoor. Dingen als posterkokers en mooie stevige doosjes. Huidige surprise is gemaakt van 1 doos, 1 oude emmer, 1 oude posterkoker en twee pakken chocomel. Totale kosten zijn denk ik ¤1 voor papier en lijm/tape.

Ik heb net een borrel gehad met de ouderraad. Zo’n gezellige club die we momenteel hebben! Maar goed, sintviering 1 van 6 gehad! Ik heb uiteindelijk een pakket toiletpapier gewonnen bij het spel :') wel het meest nuttige cadeau ooit!
pi_211493090
Wauw Vicky _O_

Ik ben 2 kinderen tot een soort eskimo’s aan het inpakken. Ze moeten zo gaan voetballen en het is hier momenteel -4.
Zelf moet ik werken en kan ik dus niet langs de lijn staan vandaag O-)
pi_211493230
Voetbal hier allemaal afgelast

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 07:44 schreef LeSage het volgende:
Wauw Vicky _O_

Ik ben 2 kinderen tot een soort eskimo’s aan het inpakken. Ze moeten zo gaan voetballen en het is hier momenteel -4.
Zelf moet ik werken en kan ik dus niet langs de lijn staan vandaag O-)
Met een meidenkwartet
pi_211493400
Hier zo met handschoenen en een muts op naar de atletiek. En zelf had ik ook bedacht te gaan hardlopen (tenminste ben bezig met zo’n opbouw schema, dus het is ook nog veel wandelen). Maar ik twijfel eigenlijk wel nog een beetje, ook al zit ik er wel klaar voor.
pi_211493421
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 00:35 schreef FlyingFish het volgende:
Wow, dat zijn bijna geen surprises meer Vicky! Daar zit heel wat uren werk in!

Ik maak overigens bewust juist alle surprises uit afval, vind het zo zonde om daar geld aan uit te geven. Ik spaar altijd bijzonder afval een tijdje ervoor. Dingen als posterkokers en mooie stevige doosjes. Huidige surprise is gemaakt van 1 doos, 1 oude emmer, 1 oude posterkoker en twee pakken chocomel. Totale kosten zijn denk ik ¤1 voor papier en lijm/tape.

Ik heb net een borrel gehad met de ouderraad. Zo’n gezellige club die we momenteel hebben! Maar goed, sintviering 1 van 6 gehad! Ik heb uiteindelijk een pakket toiletpapier gewonnen bij het spel :') wel het meest nuttige cadeau ooit!
Daar zitten idd heel veel uren in.
Het is grotendeels karton maar ook heel veel hete lijm 🤣

T gaat volgende week zondag de 7km trailrun in Balen (België) lopen. Ik hoop voor d'r dat het niet zo koud is..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211493549
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:09 schreef hilliebillie het volgende:
Hier zo met handschoenen en een muts op naar de atletiek. En zelf had ik ook bedacht te gaan hardlopen (tenminste ben bezig met zo’n opbouw schema, dus het is ook nog veel wandelen). Maar ik twijfel eigenlijk wel nog een beetje, ook al zit ik er wel klaar voor.
Wij hebben gisterochtend hardgelopen, viel best mee, vooral koude handen dus vergeet niet om handschoenen aan te doen.
pi_211493587
Heerlijk dit weer O+

Gisteren hielden verloofde en Juul een Super Surprise marathon (tv programma he mensen) en toen moest ik uiteraard aan jullie denken.
pi_211493615
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:13 schreef Vicky het volgende:

[..]
Daar zitten idd heel veel uren in.
Het is grotendeels karton maar ook heel veel hete lijm 🤣

T gaat volgende week zondag de 7km trailrun in Balen (België) lopen. Ik hoop voor d'r dat het niet zo koud is..
Zoon loopt dan weer het liefste hard als het wat kouder is of als het regent. Anders heeft ie het snel te heet.
Hier gaan de komende tijd vooral crosswedstrijden gelopen worden hier in de buurt, maar dat zijn voor de jeugd maar korte afstanden. Waaronder ook het nk (omdat die mede door onze atletiekvereniging georganiseerd wordt dit jaar en dus in de buurt is, zeker niet omdat er kans gemaakt wordt om hoog te eindigen ;) ). De oudste is erg fanatiek en doet ze het liefst elke cross wedstrijd mee. De jongste is wat minder fanatiek maar heeft zich behalve voor de twee in het dorp ook nog voor een andere opgegeven, en kijkt daarna of ze de rest ook mee wil doen.

En ik zat ook te denken zelf eentje mee te doen, een kortere afstand, maar voor volwassenen is het dan vlakbij de ochtend en voor de kinderen in de middag, dus dat komt dan weer niet handig uit. Dus ik hou het voorlopig nog even bij oefenen :P
pi_211493858
Wow die suprises _O_
Ik heb gelukkig nog een paar jaar voor ik moet.

Ik vertik het nog een weekend binnen te zitten dus wij gaan naar de dierentuin.
pi_211494078
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:45 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Zoon loopt dan weer het liefste hard als het wat kouder is of als het regent. Anders heeft ie het snel te heet.
Hier gaan de komende tijd vooral crosswedstrijden gelopen worden hier in de buurt, maar dat zijn voor de jeugd maar korte afstanden. Waaronder ook het nk (omdat die mede door onze atletiekvereniging georganiseerd wordt dit jaar en dus in de buurt is, zeker niet omdat er kans gemaakt wordt om hoog te eindigen ;) ). De oudste is erg fanatiek en doet ze het liefst elke cross wedstrijd mee. De jongste is wat minder fanatiek maar heeft zich behalve voor de twee in het dorp ook nog voor een andere opgegeven, en kijkt daarna of ze de rest ook mee wil doen.

En ik zat ook te denken zelf eentje mee te doen, een kortere afstand, maar voor volwassenen is het dan vlakbij de ochtend en voor de kinderen in de middag, dus dat komt dan weer niet handig uit. Dus ik hou het voorlopig nog even bij oefenen :P
T zit ook op atletiek maar is heeft het niet altijd naar haar zin helaas. Ze vindt dr trainer niet zo leuk.

Mochten jullie iets kunnen/willen missen wil je dan iets doneren
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Vicky op 02-12-2023 11:01:19 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 2 december 2023 @ 10:57:44 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211494118
Ik heb al heerlijk 7km gepowerwalked vanmorgen. O+
pi_211494444
Jemig @Vicky wat verdrietig. ;(
pi_211494869
Gedoneerd @Vicky . Wat een hel. :'(

Niks femicide, het is moord verdorie
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 2 december 2023 @ 12:40:04 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211494956
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:30 schreef Phaidra het volgende:
Gedoneerd @:Vicky . Wat een hel. :'(

Ja, het is een ding tegenwoordig, maar het is hoe dan ook gewoon moord.

Wat een megabedrag is er al opgehaald zeg! En zonder plafond, want hier valt toch geen geld tegenover te zetten… ;(
pi_211494957
quote:
Gedoneerd @:Vicky . Wat een hel. :'(

Lief! Het is niet te bevatten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211495335
quote:

Nou, dát. Alles moet genderneutraal maar laten we hier wél een gender aan hangen 🤪

Gedoneerd @Vicky en jij ook sterkte :*
If they say
pi_211496789
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:51 schreef Vicky het volgende:

[..]
T zit ook op atletiek maar is heeft het niet altijd naar haar zin helaas. Ze vindt dr trainer niet zo leuk.

Mochten jullie iets kunnen/willen missen wil je dan iets doneren
SPOILER
Heftig verhaal zeg :'(
Heb ook een donatie gedaan
pi_211496802
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:27 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Heftig verhaal zeg :'(
Heb ook een donatie gedaan
Ja heel heftig. Kan het nog steeds niet geloven.
Dank voor je donatie O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 2 december 2023 @ 21:08:17 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211499502
Hier wat klein leed... niet het deksel op de neus maar de kastdeur 🤐

Toen een vriendin er was wilde ik de melk voor de koffie terugzetten in de koelkast en trok de koelkastdeur naast me open terwijl ik kletsend naar de eettafel keek en bleek ik niet de koelkast maar de servieskast open te trekken, en nogal hard, want ik dacht dat ik kracht moest zetten voor de koelkastdeur.
Anyway, die kwam dus met een rotvaart tegen mijn neus.... 🫣😭
Het lijkt goed te gaan, vooral wat gevoelig, maar ik hoop het er morgen niet raar uitziet 🤐
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211499600
@Leandra, auw dat klinkt pijnlijk.
  zaterdag 2 december 2023 @ 21:23:17 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211499661
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 21:16 schreef Nijna het volgende:
@:Leandra, auw dat klinkt pijnlijk.
Ja, het ging hard :D
Ik denk gekneusd ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211501397
Geveld door de servieskastdeur. Pijnlijk :{ Sterkte :*
If they say
  zondag 3 december 2023 @ 00:17:42 #157
37150 livelink
pi_211501486
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 21:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, het ging hard :D
Ik denk gekneusd ofzo.
Ai, ik heb 2x mijn neus gebroken, dus ik voel met je mee.
  zondag 3 december 2023 @ 00:18:14 #158
37150 livelink
pi_211501492
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 23:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Geveld door de servieskastdeur. Pijnlijk :{ Sterkte :*
Tegen de deur aangelopen.... :{w
  zondag 3 december 2023 @ 09:03:58 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211502619
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 00:18 schreef livelink het volgende:

[..]
Tegen de deur aangelopen.... :{w
Ja, die trek ik een beetje slecht... ik ben vroeger vreselijk mishandeld door mijn toenmalige verkering en daarna moest ik tegen zijn ouders maar liegen dat ik tegen de deur aan was gelopen :{

Maar goed, dat is klein leed, je zult met je gezin op de A1 rijden en dan een spookrijder frontaal op je auto hebben... je kinderen kwijt :'(
Of in Parijs bij de Eiffeltoren zijn en doodgestoken worden door een of andere gek.

SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 december 2023 @ 09:29:23 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211502754
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 09:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, die trek ik een beetje slecht... ik ben vroeger vreselijk mishandeld door mijn toenmalige verkering en daarna moest ik tegen zijn ouders maar liegen dat ik tegen de deur aan was gelopen :{

Maar goed, dat is klein leed, je zult met je gezin op de A1 rijden en dan een spookrijder frontaal op je auto hebben... je kinderen kwijt :'(
Of in Parijs bij de Eiffeltoren zijn en doodgestoken worden door een of andere gek.

SPOILER
Verschrikkelijk
  zondag 3 december 2023 @ 09:47:53 #161
37150 livelink
pi_211502879
[quote]1s.gif Op zondag 3 december 2023 09:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sorry :*
pi_211502906
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 09:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
:*

quote:

SPOILER
Verschrikkelijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211502917
Verschrikkelijk inderdaad die gebeurtenissen :'(

Manlief heeft hier al een week lang flinke griep met hoge koorts (39,5-40,5 graden) en hele erge (stekende) hoofdpijn. Simon hoest ook flink. Gister ben ik wel met hem even bij Sinterklaas en heel veel Pieten langs geweest, maar verder is het hier niet echt gezellig te noemen :{ .
Niemand slaapt goed, huis vervuilt langzaamaan, want ik moet alles verder regelen/doen naast werken (was al een tijdje vanwege heupproblemen van manlief) en ik kom eenvoudigweg niet aan schoonmaken toe.

Maar goed, dat stelt allemaal natuurlijk niks voor in vergelijking met die andere gebeurtenissen.....
  zondag 3 december 2023 @ 09:54:06 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211502930
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 09:47 schreef livelink het volgende:

Sorry :*
Geeft niks :*
Het geeft juist precies aan waarom het idd 99 van de 100 keer niet waar is.

Maar N zit in Parijs, dus sowieso geen gevalletje huiselijk geweld ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 december 2023 @ 09:58:54 #165
37150 livelink
pi_211502958
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 09:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Geeft niks :*
Het geeft juist precies aan waarom het idd 99 van de 100 keer niet waar is.

Maar N zit in Parijs, dus sowieso geen gevalletje huiselijk geweld ;)
Ging ik ook niet van uit hoor. Juist omdat het inderdaad de geijkte smoes is. Ik heb de 'grappen' ook gehad na het breken van mijn neus.
pi_211502996
Even een luchtige vraag: aangezien manlief zo ziek is, mag/moet ik dus ook koken. En als ik iets niet kan, is het koken. Dus heeft iemand nog tips voor zeer simpele, maar gezonde maaltijden?
Ik heb nog paprika's liggen en een chinese kool en volgens mij ook nog een witte kool ofzo......

Gister heb ik pasta gemaakt met een kant-en-klare saus, dat was best aardig gelukt.
  FOK!fotograaf zondag 3 december 2023 @ 10:08:30 #167
148247 taxibabe
pi_211503011
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 10:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een luchtige vraag: aangezien manlief zo ziek is, mag/moet ik dus ook koken. En als ik iets niet kan, is het koken. Dus heeft iemand nog tips voor zeer simpele, maar gezonde maaltijden?
Ik heb nog paprika's liggen en een chinese kool en volgens mij ook nog een witte kool ofzo......

Gister heb ik pasta gemaakt met een kant-en-klare saus, dat was best aardig gelukt.
Roerbakken met stukjes kipfilet, kruiden met peper en zout en een scheut ketjap. Rijst erbij en klaar?
  zondag 3 december 2023 @ 10:10:28 #168
37150 livelink
pi_211503023
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 10:05 schreef TolstoiFan het volgende:

Met die ingrediënten kun je prima nasi maken, maar gek genoeg vind ik nasi juist niet zo heel makkelijk. Wat ik in dit soort gevallen doe is gewoon alle groenten (roer)bakken, rijst apart koken en dan een kant-en-klare kerriesaus of zoiets bij de groente gooien. En dan heb je dus rijst met groentenprutje. Ik kan ook echt niet zo goed koken, namelijk.

Een andere optie is om zo'n maaltijdpakket te kopen. Die lukken mij altijd wel. Curry bijvoorbeeld. Maar dat is zonde van de groente die je nog hebt liggen en voor een groot gezin te weinig.
pi_211503081
Vooral dat kruiden is bij mij altijd een probleem, dan heb ik werkelijk geen idee wat ik aan het doen ben. Zal de vriezer zo eens induiken om te kijken of we nog kipfilet hebben liggen.
Ik heb geen zin om nog naar de super te moeten vandaag, ben de hele week al aan het rennen en vliegen, nu wil even helemaal niks en lekker simpel.

Een groot gezin hebben we niet, we zijn met zijn drietjes, manlief eet niet veel want ziek en Simon eet ook nog niet optimaal, maar dat begint weer te komen.
Kerriesaus maak je mij niet blij mee, maar misschien hebben we ook wel een pot kant-en-klare andere saus staan. Zo de voorraadkast maar eens bekijken.
  zondag 3 december 2023 @ 10:20:16 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_211503091
Curry is by far niet hetzelfde als kerriesaus :D
Maar goed, als je echt nooit kookt vergeef ik je dit maar ;)
disclaimer
  zondag 3 december 2023 @ 10:21:52 #171
37150 livelink
pi_211503102
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 10:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Vooral dat kruiden is bij mij altijd een probleem, dan heb ik werkelijk geen idee wat ik aan het doen ben. Zal de vriezer zo eens induiken om te kijken of we nog kipfilet hebben liggen.
Ik heb geen zin om nog naar de super te moeten vandaag, ben de hele week al aan het rennen en vliegen, nu wil even helemaal niks en lekker simpel.

Een groot gezin hebben we niet, we zijn met zijn drietjes, manlief eet niet veel want ziek en Simon eet ook nog niet optimaal, maar dat begint weer te komen.
Kerriesaus maak je mij niet blij mee, maar misschien hebben we ook wel een pot kant-en-klare andere saus staan. Zo de voorraadkast maar eens bekijken.
Het kan ook zonder vlees. En je kunt jezelf ook gewoon eens verwennen en vanavond iets bestellen. Man ziek, kind herstellende, jij bent helemaal op. Een beter moment of een betere reden om te bestellen is er denk ik niet.
  zondag 3 december 2023 @ 10:22:41 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_211503109
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 10:21 schreef livelink het volgende:

[..]
Het kan ook zonder vlees. En je kunt jezelf ook gewoon eens verwennen en vanavond iets bestellen. Man ziek, kind herstellende, jij bent helemaal op. Een beter moment of een betere reden om te bestellen is er denk ik niet.
En dit
disclaimer
  zondag 3 december 2023 @ 10:23:08 #173
37150 livelink
pi_211503113
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 10:20 schreef SQ het volgende:
Ik zei toch niet dat kerriesaus hetzelfde was? Ik gaf twee opties. Maaltijdpakket curry of zelf rijst met groenteprutje maken met bijv. kerriesaus.
  zondag 3 december 2023 @ 10:24:10 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_211503122
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 10:23 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik zei toch niet dat kerriesaus hetzelfde was? Ik gaf twee opties. Maaltijdpakket curry of zelf rijst met groenteprutje maken met bijv. kerriesaus.
Ik reageerde toch ook niet op jou. Maar wellicht te snel gelezen, ik had het groenteprutje met kerriesaus gemist. Klinkt ook wel goor trouwens.
disclaimer
  zondag 3 december 2023 @ 10:25:28 #175
37150 livelink
pi_211503131
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 10:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik reageerde toch ook niet op jou. Maar wellicht te snel gelezen, ik had het groenteprutje met kerriesaus gemist. Klinkt ook wel goor trouwens.
Ach ja, ik noemde ook maar wat qua saus.
pi_211503175
Ik kook ook best regelmatig combinaties die anderen als goor zouden bestempelen :P Ik ben niet van de culinaire hoogstandjes en als de dingen los prima smaken, waarom ook niet. Bij haast of niks in huis enz :+
pi_211503181
Mijn coronatest is inmiddels weer negatief. Kind hoest niet meer. Iets lekkers gebakken. Pakjes middag, here we come! <O)
  zondag 3 december 2023 @ 10:34:45 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_211503215
Nou er zitten voor mij nog wel gradaties tussen "culinair hoogstandje" en "groentenprut in saus" maar goed, dat kan ook woordkeuze zijn :D
disclaimer
pi_211503253
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 10:10 schreef livelink het volgende:

[..]
Met die ingrediënten kun je prima nasi maken, maar gek genoeg vind ik nasi juist niet zo heel makkelijk. Wat ik in dit soort gevallen doe is gewoon alle groenten (roer)bakken, rijst apart koken en dan een kant-en-klare kerriesaus of zoiets bij de groente gooien. En dan heb je dus rijst met groentenprutje. Ik kan ook echt niet zo goed koken, namelijk.
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 10:20 schreef SQ het volgende:
Ik refereerde naar bovengenoemde kerriesaus ;) Het verschil tussen kerrie en curry weet ik dan nog wel :)

Iets bestellen hebben we vrijdag al gedaan en de rest van afgelopen week voornamelijk left-overs gegeten. Dus nu iets met verse groente zou wel fijn zijn.....
  zondag 3 december 2023 @ 10:44:11 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_211503287
Dan zou ik gewoon roerbakken met een sausje en noodles er bij serveren.
disclaimer
pi_211503493
Of die kool met wat kip of gehakt mengen en dan de paprika's vullen en dan in de oven. Is ook nog eens relatief weinig werk in de keuken omdat je de oven iets minder in de gaten hoeft te houden dan een pan op het fornuis.

En anders even googlen op tray bake. Dat is zeg maar een gerecht A la gooi van alles in een ovenschaal en zet dat in de oven.
Wij maken hem vaak als we weinig tijd hebben en voor gemak maar wel gezond gaan. Er zijn zoveel opties mogelijk qua ingrediënten dus bij ons is hij ook nooit hetzelfde maar bepaald de inhoud van de koelkast en voorraadkast ;)
pi_211503939
Zo’n wereldgerechtenpakket is ook altijd erg makkelijk Tolstoi. Zo ben ik ooit begonnen met koken, en het is nog steeds onze makkelijke go-to. Vanavond ben ik weg, dus man maakt Kip Tandoori, uit zo’n pak.

Wij hebben gisteren een kleine zak thuis gedaan (met name adventskalenders en spullen die we nog hadden liggen, en voor mezelf een grote Lego-set *) ), met daaromheen een escape room. De kinderen waren mega enthousiast en hebben vanmorgen de escape room zelf nagemaakt :') Inspector Puzzles had ik hem bij besteld, de 8-12 jaar versie was goed te doen voor mijn 6 en 8-jarigen (zolang ze kunnen lezen en er minimaal 1 kan klokkijken). Is dus een aanrader, maar houd wel rekening met wat voorbereidingstijd.
pi_211505489
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 10:19 schreef TolstoiFan het volgende:
mocht er geen kip zijn heb je eieren in huis?

als je geen sausjes in huis hebt en toch naar de supermarkt gaat: Een bakje boemboe voor nasi of bami, zoiets zit ook in die verspakketten maar je hebt de groentes al in huis.
pi_211507440
In de voorraadkast vond ik nog een zakje boemboe voor bami goreng, dus die mik ik er door :) samen met kip en kool/paprika/wortel.
Iedereen bedankt voor de tips!
pi_211508386
Wij hadden vanavond traybake, krieltjes, zoete aardappel en wortel met chipolataworstjes en sla.
  FOK!fotograaf zondag 3 december 2023 @ 18:20:27 #186
148247 taxibabe
pi_211508410
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 16:21 schreef TolstoiFan het volgende:
In de voorraadkast vond ik nog een zakje boemboe voor bami goreng, dus die mik ik er door :) samen met kip en kool/paprika/wortel.
Iedereen bedankt voor de tips!
Gaat vast lukken, klinkt iig lekker!

Wij hebben een stamppotkind, dus wij hebben stamppot paprika/snijbonen gegeten.
pi_211509383
Wij hebben sneeuw O+
pi_211509466

Surprise die sac gemaakt heeft
pi_211509517
@F_r Gaaf zeg. Hoe heeft ze dat gedaan? (Kan ik van leren voor een volgend jaar)
pi_211509592
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 20:05 schreef Hupje het volgende:
@:F_r Gaaf zeg. Hoe heeft ze dat gedaan? (Kan ik van leren voor een volgend jaar)
met haar opa gemaakt. Ik heb het poppetje eerst vergroot uitgeprint en dat is als basis gebruikt het bestaat uit een soort piepschuim. Maar hoe precies geen idee eigenlijk
  zondag 3 december 2023 @ 22:04:24 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211511006
Mooi gemaakt fr!
  maandag 4 december 2023 @ 09:10:40 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211512637
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 18:20 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Gaat vast lukken, klinkt iig lekker!

Wij hebben een stamppotkind, dus wij hebben stamppot paprika/snijbonen gegeten.
Wij hebben thuis twee kampen:
Kamp rijst & vlees
Kamp aardappels/pasta & vega

Altijd lastig iets te vinden waar iedereen blij mee is :D
KuikenGuppy
  FOK!fotograaf maandag 4 december 2023 @ 10:02:53 #193
148247 taxibabe
pi_211513010
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 09:10 schreef Burdie het volgende:

[..]
Kamp rijst & vlees

Gelukkig eet die van ons bijna alles (nog wel), dus dat is wel makkelijk. Maar zijn favoriet is wel stamppot, maakt niet uit welke. Hij heeft elke stamppot een eigen naam gegeven, zo is boerenkool en andijvie Hulkstamppot en die van gisteravond is Spideystamppot :')

Vandaag studiedag, dus geen school en ligt er sneeuw buiten... heeft meneer koorts.... |:(
  maandag 4 december 2023 @ 10:21:49 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211513213
Mijn kinderen zijn kamp friet of pannenkoeken... en dan wil de jongste na één pannenkoek liever een boterham. Aardappelkroketjes met chipolata's en komkommer vinden ze ook eten voor vijf keer in de week. Daar denk ik anders over. Maaar... de AH komt vanavond en deze week eten wij (in willekeurige volgorde):

Gebakken aardappels met sla-met-van-alles en filetlapjes
Plaattaart met gehakt en tomaatjes en salade
Frietjes met snacks en komkommer
Rijst met kipkerrie en bloemkool
Pasta met 'room'saus van vegan boursin en haverroom met broccoli, spekjes en champignons
Iets uit de vriezer. Dat kan pizza zijn, maar ook de boerenkoolstamp die er nog ligt of de varkenshaas die ik laatst in de aanbieding scoorde. Met wat er dan ook bij kan (rookworst, aardappelen en diepvriesgroente zijn sowieso in huis)
Aardappel-iets (net wat we in huis hebben) met chipolataworstjes en groenterondo's.

Saai? Jep. Maar wel altijd relatief snel klaar (de plaattaart duurt het langst, maar die kan ik van tevoren al maken) en elke dag groente, waarvan ik redelijk zeker weet dat de kinderen er minstens op een dag of 4 ook iets van gaan eten. En als we het echt niet meer weten, heb ik altijd teriyakisaus, vegakip, noodles, edamames en een grote zak javakroepoek in huis.
pi_211513240
Mijn grote kleine die het geheim kent kreeg dit weekend een kringloop cadeautje in zijn schoen: een Minecraft lampje. Het was echt een schot in de roos, hij is er zó blij mee :D O+

Omdat ze op school altijd veel werk aan ons hebben, doen wij altijd óf met Sint óf met kerst een kleinigheidje voor de juffen. Dit jaar maakten we zelf chocoladeletters. Kind was helemaal trots O+
pi_211514434
Mijn kinderen zijn kamp lust ik niet.
  maandag 4 december 2023 @ 12:44:32 #197
37150 livelink
pi_211514527
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:24 schreef Hupje het volgende:
Mijn grote kleine die het geheim kent kreeg dit weekend een kringloop cadeautje in zijn schoen: een Minecraft lampje. Het was echt een schot in de roos, hij is er zó blij mee :D O+

Omdat ze op school altijd veel werk aan ons hebben, doen wij altijd óf met Sint óf met kerst een kleinigheidje voor de juffen. Dit jaar maakten we zelf chocoladeletters. Kind was helemaal trots O+
[ afbeelding ]
Mooi Hupje. En wat ben ik blij dat ik niet echt van Chocolade hou en dat een dropletter nog niet is ingeburgerd.
pi_211515505
Surprise is op school. Er waren er veel met hetzelfde inpakpapier :D
pi_211515642
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 09:10 schreef Burdie het volgende:

[..]
Kamp rijst & vlees

Dit klinkt heel herkenbaar :D.
  maandag 4 december 2023 @ 15:03:25 #200
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211515650
Ik heb 1 kind en dus 1 kamp. Maar dat is wel kamp 'dit lustte ik gisteren nog, maar vandaag niet meer. En morgen misschien weer wel'. |:(
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 15:10:45 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211515724
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 1 kind en dus 1 kamp. Maar dat is wel kamp 'dit lustte ik gisteren nog, maar vandaag niet meer. En morgen misschien weer wel'. |:(
Zelfde kamp :Y zelfs favorieten als pasta kunnen de ene dag een succes zijn en de andere dag een huilbui geven :') Het enige dat altijd succes geeft zijn pannenkoeken, soep (vooral brood), patat en pizza.

Laatst kwam ik erachter dat ons kind eigenlijk alleen maar brood en fruit eet. Bij de rest doet hij alsof hij het eet maar legt het na een klein hapje weer terug. Daar kwam hij bij de opvang ook mee weg, daar dachten ze dus ook dat hij netjes groenten zat te eten :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211515843
Ik heb 3 kampen:
- kamp vrouwlief die niets eet wat ze niet kent en zelden iets lust
- kamp jongste kind dat alles op voorhand vies vindt tenzij het droge pasta is
- kamp oudste kind bij wie het maar net van de dag afhangt of ze wil eten of niet.

En kamp mijzelf, die graag wat gevarieerder wil eten maar opscheept zit met kamp 1, 2 en 3 :')
  maandag 4 december 2023 @ 15:29:44 #203
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211515885
Ohhhh dat lijkt me echt de hel -O- M'n man en ik zijn gelukkig vrij makkelijke eters en m'n zoontje blijft enig kind, dus dan mag ik eigenlijk niet klagen.
pi_211516171
Wij hebben kamp man die geen kaas, noten en aubergine lust.
Dan het gedeelde kamp van man en ik die geen champignon en koriander lusten.
Mijn kamp die graag vega wil eten.
En kamp dreumes die ook van het 'gisteren was dit nom nu weiger ik' kamp is, maar überhaupt nooit echt veel eet en ook niet goed aankomt dus waar ik stress van krijg. :')
pi_211516178
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zelfde kamp :Y zelfs favorieten als pasta kunnen de ene dag een succes zijn en de andere dag een huilbui geven :') Het enige dat altijd succes geeft zijn pannenkoeken, soep (vooral brood), patat en pizza.

Laatst kwam ik erachter dat ons kind eigenlijk alleen maar brood en fruit eet. Bij de rest doet hij alsof hij het eet maar legt het na een klein hapje weer terug. Daar kwam hij bij de opvang ook mee weg, daar dachten ze dus ook dat hij netjes groenten zat te eten :o
_O- Slimme Aapie.
  maandag 4 december 2023 @ 16:19:47 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211516389
Hier ook behoorlijk kieskeurige eters. Man & 1 kind willen niks eten dat nog knispert tussen hun tanden. (maar met chips hebben ze dan weer helemaal geen moeite). 8)7
in de haak.
pi_211516486
Vriend eet het liefst agv. En gruwelt van graatjes. Ik eet het liefst vanalles behalve avg en eet graag wat vaker vega(n). Dus de compromis is hier om de dag aardappels :')
Kind lust vrijwel alles trouwens, die is het punt niet. :D

[ Bericht 23% gewijzigd door Hupje op 04-12-2023 16:44:44 ]
pi_211516532
Ik kook apart voor de kinderen. Anders kunnen we zelf nooit wat lekkers eten. Ze eten al jarenlang het liefst pasta met rode pesto van de AH (andere merken zijn VERGIF!!!) met losse cherrytomaatjes en worteltjes. De niet-vegetarische eet er graag een chipolata-worstje of mini-gehaktballetjes (soepballetjes) bij. Als het aan hen zou liggen, aten ze dit elke dag. Kale wraps zijn trouwens ook goed :')

Man en ik zijn tegenwoordig trouwens vooral kamp welk verspakket van de AH er in de bonus of met 35% korting is. Ik vind koken helemaal niet erg, maar ik heb vaak gewoon weinig inspiratie en dan is zo'n verspakket mijn redding.
  FOK!fotograaf maandag 4 december 2023 @ 16:43:10 #209
148247 taxibabe
pi_211516584
Oh wraps, kind is dol op wraps met shoarma. Hij is trouwens geen fan van patat en soep.
Verspakketten gaan er ook goed in.

We hebben sinds kort een moestuin, dus komend voorjaar gaan we moestuinieren. Thomas krijgt ook zijn eigen stukje, hij wil graag paprika (die moet alleen wel in het kasje) en komkommer O+ .
pi_211516593
Ik zou graag wat gevarieerder eten, maar 2 kinderen die alles wat groente is amper eten. 1 likje en dan menen dat je geproeft hebt... het zijn verdorie pubers... :')
Dan een man die geen erwtjes, maïs, rode kool, bieten en broccoli blieft. En als ik vraag om mee te denken komt hij met pizza, shoarma en dat soort dingen. Dat wil ik niet 3 dagen per week eten...
Ik heb weinig inspiratie, vindt koken niet leuk omdat er altijd wel iemand zn neus ophaalt...
pi_211516668
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:43 schreef taxibabe het volgende:
hij wil graag paprika (die moet alleen wel in het kasje)
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.
pi_211516727
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken ;(
pi_211516862
Ik ben qua eten echt zo inspiratieloos. Vandaag is het agv, morgen eten man en ik Hokien Noodles, maar dat lusten de dames niet dus die eten doperwtjes.
Man en jongste vinden vis niet echt lekker. Oudste en ik wel. Soms eten we wel eens tilapia. Jongste lust geen rode kool, oudste vind snijbonen niet lekker. Zuurkool eten ze beiden niet. Man lust boerenkool, ik niet. Ik lust witlof, Man niet.

Een maaltijd zonder vlees vinden ze hier geen maaltijd.
Jongste eet het liefst elke week biefstuk, pizza van de bbq en pasta carbonara 🤣🤣

Gister zouden we worstje van de bbq eten, maar het was echt veel te koud. Vorige week hadden we flamkuchen van de bbq. Die waren echt heel erg lekker.

Soms probeer ik iets met vele groente maar daar worden ze niet blij van.. jammer voor ze.
Voorheen pureerde ik de groente door de pastasaus, nu niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!fotograaf maandag 4 december 2023 @ 17:32:01 #214
148247 taxibabe
pi_211516943
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:52 schreef Elleska het volgende:

[..]
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.
Oh beter, dan krijgt hij snackpaprika's in zijn tuintje!
  maandag 4 december 2023 @ 17:35:20 #215
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211516967
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken ;(
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.
pi_211516999
Ik was vandaag kamp 'de hele dag in mijn blote kont rondlopen' *O* Het was heeeeerlijk, de sauna's, de bubbelbaden, het zwemmen, de koffie met appeltaart, de Lomi Lomi massage, de ossenhaaspuntjes maaltijdsalade en de 0,0 Gin Tonic.

En dus zeg ik net zoals altijd 'dit moet ik echt vaker doen!'

En vanavond eten we nasi met lekker veel kruiden en wat ketjap. Snel klaar en lekker.
pi_211517066
Ik weiger om apart te koken voor de kinderen. Het is eten wat de pot schaft hier, wil je dat niet, dan eet je niet. De volgende ochtend kun je een extra boterham pakken. Dat heeft vroeger bij mij thuis goed gewerkt. M’n man daarentegen is verwend door een moeder die kookte wat hij wilde, en was daardoor een erg lastige eter toen ik hem ontmoette (nog steeds deels, maar het gaat wel beter). Ik vind het overigens vooral belangrijk dat ze gewoon mee kunnen eten als ze elders eten, ook als ze het niet zo lekker vinden.
pi_211517075
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:35 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.
Nee die zijn dus echt bah _O-
pi_211517238
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:50 schreef Amsel het volgende:

[..]
Nee die zijn dus echt bah _O-
Qft!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 4 december 2023 @ 18:18:29 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211517339
Nee, ieuw! Dat is echt net bordkarton!
Dan beter een heel pak voor jezelf bakken en per portie invriezen! :Y

Wij eten vanavond kant en klare boerenkool van de Lidl.
Vast een zonde in de ogen van iemand, maar we vinden hem hier allemaal heerlijk!
Samen met de 'semi-verse' rookworst van de Lidl. O+
Lekker sponzen op al het zout dat er in zit, maar dat is na 2 dagen weer weg. *O* :D
pi_211517391
quote:
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen :9
  maandag 4 december 2023 @ 18:35:47 #222
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211517468
Ik bak regelmatig maar een paar (bananen)pannekoeken (heb altijd wel bloem eieren en melk in huis), lekker als lunch 👍

En verder eet hier iedereen gewoon wat er gekookt wordt. Dat is afwisselend, maar bijna nooit traditionele AGV, daar gruwel ik van en weiger ik dus te maken (en aangezien ik meestal kook komt 't dus bijna nooit op tafel).

Kinderen moeten iig alles proeven en een minimale hoeveelheid eten. Aan alternatieven doen we niet. Ik vind weinig dingen irritanter dan volwassenen die niets lusten en pubers die eten als peuters. Mijn vaders was zo iemand, vreselijk.
pi_211517599
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen :9
Dit. Maar misschien kijk ik daar ook anders naar omdat ik koken echt heerlijk vind. Zo ontspannend O+

Ik kook meestal maar 1 ding, maar probeer minstens 4x in de week iets te hebben wat moeilijk kind lekker vindt.
Alleen als ik iets doe als spruitjes roerbakken, of met artisjok gratineren (toevallig gisteren en vrijdag), dan mogen de kinderen na de proefspruit wel gewoon erwtjes ofzo.
  maandag 4 december 2023 @ 18:51:45 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211517604
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Zo’n kleine shake-fles. Melk erin en gaan! *O*
pi_211517633
Ja, of je schudt wat bloem uit een pak, doet er een ei en een scheut melk bij en dan ben je klaar. Dat zijn dingen die je vaak ook wel standaard in huis hebt.

Mijn grote kind wordt eennsteess minder kieskeurige eter gelukkig. Mijn vrouw heb ik ook al wat zaken opgedrongen die ze voorheen vies vond O-) ik probeer vaak uit-elkaar-haalbaar eten te maken zodat iedereen kan nemen wat hij het lekkerst vindt. Kind is dol op rijst/pasta/couscous/bulgur, vrouw minder. Hij eet liever een minimale hoeveelheid groente, wij liever veel. En ik kook voor 90% vega inmiddels zo ongeveer.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211517640
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, of je schudt wat bloem uit een pak, doet er een ei en een scheut melk bij en dan ben je klaar. Dat zijn dingen die je vaak ook wel standaard in huis hebt.
O+
pi_211517690
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
pi_211517712
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
Groot gelijk hoor ^O^ Ouders van goede eters denken vaak dat het aan hun geweldige aanpak ligt :+ Maar je hebt ook gewoon mensen die echt niet veel lusten (ik was er eentje en nu ben ik echt niet moeilijk mee), de serieuzere eetproblematiek nog daargelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 04-12-2023 19:29:55 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211517743
Ik ben zelf geen makkelijke eter. (Maar er zijn zeker ergere hoor). Maar omdat ik zelf eigenlijk altijd kook heb ik er geen last van ;)

Dochter lust bijna niks (heeft het liefst agv maar dat vind de rest maar matig, dus eten we niet dagelijks)
Zoon lust bijna alles, heeft maar een paar dingen waar hij niet (zo) van houdt, en behalve aubergine niets dat ie echt niet lust (misschien niet alle soorten vis)

Man lust alles behalve spruitjes en vis dus dat is makkelijk. Ik lust zelf ook geen vis, dus dat eten we nooit.

Spruitjes is dan wel weer mijn favoriete groente en ook de kinderen vinden dit heerlijk. Dit eten we wel wat vaker.
Dat is ook de enige keer dat ik iets extra’s maak, ik warm dan voor man zo’n potje erwtjes met worteltjes op als wij spruitjes eten.

Verder is het gewoon eten wat de pot schaft. Als je iets echt niet lust, dan laat je het liggen, maar je krijgt niks anders.

Of je wel of niet veel lust heeft niets met opvoeding te maken maar echt met smaak. Zoon en dochter hebben namelijk de zelfde opvoeding (gehad) qua eten en de een lust alles en de ander bijna niets.

Zelf mocht ik vroeger twee dingen noemen die ik echt niet lustte en dat hoefde ik niet te eten, de rest wel. Dat heeft alleen maar tot nog meer afkeer geleid. Maar goed, over het algemeen kom ik er wel mee weg. Alleen een verrassingsmenu zal ik nooit kiezen ergens :')

Qua inspiratie hier vooral hello fresh trouwens. Dan vaak een keer afhaal en de andere dagen eet ik op het werk, dus restjes uit de vriezer. Ooit dat ik nog een keer extra kook, dan moet ik altijd al wel goed nadenken wat het dan wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door hilliebillie op 04-12-2023 19:11:59 ]
pi_211517746
quote:
^O^
Ik wist altijd zeeeker dat het aan opvoeding lag. Toen kreeg ik 2 tegengestelde kinderen, een alleseter en een nikswiller die vergeet wat ie wel lekker vond :'(
Gelijke opvoeding :'(
pi_211517905
quote:
Dit dus...
Als we ergens mee eten dan neem ik brood mee, mensen hoeven er geen rekening mee te houden, ik geef de kinderen gewoon brood dan. Ik vind het wel prima.
Ik heb 2 kieskeurige eters, die tot hun 2e minder kieskeurig waren... het is wat het is.
We hebben gestimuleerd om te proeven, maar de een heeft bedacht dat ze bijna niks lust en de ander heeft serieus ook moeite met bepaalde structuren enzo.
Ik weet niet wat we anders hadden kunnen doen, ik was volgens mij vroeger ook wel een kieskeurige eter, is best aardig goed gekomen.
pi_211518088
Mijn moeder was zo'n moeder die apart kookte voor mij. En ik vreet echt alles nu, luste ik maar eens iets niet.
pi_211518214
Hier een kind dat meer lust dan haar vader.

Vriend en ik waren vroeger beide geen makkelijke eters. Dus waar het kind het van heeft is mij een raadsel.

Nu lust ik alleen geen vis en champignons. Bij vriend is de lijst langer. De lijst met groentes die meneer lekker vind is korter dan het geen hij niet lust of niet lekker vind.
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 19:48:24 #234
382129 crew  Donna
pi_211518292
De mijne zijn kamp 'beperkt menu'. Het zijn niet echt groente eters en hun vader ook niet. Ik vul het wat aan met komkommer en worteltjes, maar lig er ook niet wakker van.
Het zal ooit wel goed komen.

Dus beperk me nu tot macaroni, boerenkool, spinazie, hutspot, pannenkoeken, poffertjes, broodje knak, airfryer aardappeltjes met een frikadel, pizza en patat.
Zo ongeveer.

En ja een vriendinnetje van de oudste (5,5) die eet van alles een groot bord leeg en daar ben ik wel eens jaloers op, maar tis niet anders. Heb geen zin in dat gejank en geprik en lange tanden.
pi_211518400
Mijn oudste had een vriendje op de basisschool, die at heerlijk mee, best leuk om die aan tafel te hebben en dan na 1 bord te horen: mag ik nog wat, het is lekker O+ .
  maandag 4 december 2023 @ 19:57:24 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211518449
Over "tegen een deur gelopen" gesproken...

[ Bericht 90% gewijzigd door Leandra op 05-12-2023 12:38:58 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211518858
@Leandra, he getver. Lief dat je klaar staat indien nodig :*
  maandag 4 december 2023 @ 20:20:39 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211518891
Nah, dat is logisch denk ik, ik ben allang blij dat ze mijn deur wist te vinden in deze situatie, dat is vaak de grootste stap.
Anderen vertellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 december 2023 @ 20:33:39 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211519064
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 19:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
^O^
Ik wist altijd zeeeker dat het aan opvoeding lag. Toen kreeg ik 2 tegengestelde kinderen, een alleseter en een nikswiller die vergeet wat ie wel lekker vond :'(
Gelijke opvoeding :'(
tsja, dat zijn de lessen des levens....
in de haak.
  maandag 4 december 2023 @ 20:34:51 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211519079
wat naar, Leandra, sterkte ermee.
in de haak.
  maandag 4 december 2023 @ 20:37:31 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211519119
ik heb af en toe een tijdje van die maaltijdboxen, dan weer een tijdje niet. Nu net gestart met Greenchef. Best OK. Echt lekker gegeten vanavond. Ik neem 'm dan niet elke week hoor, eens in de 3 weken ofzo. Wel fijn voor de inspiratie (en ik kan Greenchef de schuld geven als er dingen in zitten die wat minder populair zijn hier). ;)

Mocht iemand nog een gratis box willen om 't te proberen, laat 't me weten, ik mag geloof ik wat weggeven. (weet nooit aan wie ik zoiets moet aanbieden).
in de haak.
pi_211519138
He gets @Leandra! Lief dat je voor haar klaar staat.

[ Bericht 57% gewijzigd door Vicky op 05-12-2023 07:17:03 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 4 december 2023 @ 20:44:06 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211519199
Sjezus Vicky :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211519288
Pffff @Vicky heftig
pi_211519704
Fijn dat ze in ieder geval de eerste stap heeft gezet Leandra! Hopelijk verloopt het beter dan verwacht.
  maandag 4 december 2023 @ 21:45:08 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211519823
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik reken mezelf en manlief ook bij de kampen. Want mij maak je het blijst met pasta, hem met rijst :P.

@Leandra heftig :*. @Vicky ook :*.
KuikenGuppy
pi_211519940
@Leandra en @Vicky wat heftig. Ik hoop dat ze beiden veilig zijn ;( :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211520341
Heftig Leandra en Vicky. Hopelijk gaat het met beiden goed
pi_211520813
quote:
Voor 1 persoon pannenkoeken is echt prima te doen!
pi_211520852
Zo vreselijk als de kinderen aten toen ze klein waren, zo makkelijk eten ze nu. Beide moesten broeken hebben met van dat knoopsgaten elastiek er in, wat je lekker strak kon zetten omdat anders de broeken van hun kont zakten :')
En dan zie ik kleinzoon álles wat voor zn mondje komt weghappen en dat is O+ Hoop ik alleen wel dat dát niet omgedraaid wordt, van goede naar slechte eter :')

Phoe zeg @Leandra en @Vicky ;( :*
If they say
pi_211521194
Ja ze is ok.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 december 2023 @ 07:52:19 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211521285
Ik weet niet wat er was, Vicky, maar blij te lezen dat ze ok is/zijn.
in de haak.
pi_211522503
Zoon en ik gaan zo naar de Marvels :) Toen ik de zaal bekeek, waren er maar drie stoelen bezet. Lekker rustig wel :D
If they say
pi_211522587
Hier net een lekker handige actie van zoon. Ik zou hem vandaag naar school brengen omdat hij z’n surprise mee moest nemen (surprise is pas morgen omdat de mentor vandaag ziek is, maar morgen ben ik aan het werk dus zou hem toch vandaag wegbrengen dat z’n surprise in z’n kluisje kan)

Meneer was de eerste twee uur vrij dus wij stappen net op ons gemak in de auto, zie ik dat hij zijn eigen naam op z’n surprise heeft gezet :')
Dus ik wijs hem daar op. Zijn reactie: dat moest toch van jou? (Heb inderdaad gister gezegd dat hij nog even de naam op de surprise moest schrijven, en heb er niet bij genoemd wiens naam dat dan moest zijn, leek me wel duidelijk, maar blijkbaar toch niet dus).

In een rap tempo een nieuw stuk zwart papier er overheen gelijmd (hopelijk blijft dat een beetje zitten met pritt stift) en de naam van z’n lootje er op gezet.

Hop, weer in de auto, rijden we de straat uit. ‘Oh m’n fietssleutel ligt nog thuis en daar zit m’n kluissleutel aan dus dan kan ik hem niet in m’n kluisje leggen’.

Dus een rondje gemaakt en weer langs huis, sleutel gepakt en als de wiedeweerga na school. 1 minuut voor de bel ging hem vlak voor school af gezet.. dat heeft hij nooit meer kunnen halen als hij ook nog langs z’n kluisje moest. Of hij is open en bloot met z’n surprise naar de les gegaan..
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:23:35 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_211523813
Wij hebben zaterdag een heel fijne middag/avond gehad met mijn schoonfamilie. Maar ik ben bang dat iemand een virusje met zich mee had, want vriendlief is ziek (en die is nooit ziek!), oudste is ziek, en jongste en ik hebben een nare keelpijn (waar het bij vriendlief mee begon).
Ik hoop zo dat het niet om slaat naar erger ziek, want ik wil helemaal niet ziek zijn, ben nog aan het revalideren. Voor nu is het in ieder geval nog te doen met wat pijnstillers en niet praten ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211523878
@Troel Ai, beterschap voor de ziekenboeg. Mijn corona vorige week begon ook met keelpijn ;(

@hilliebillie Je maakt wat mee met een puber :D

Ik heb vandaag vrij omdat er geen leerlingen begeleid hoeven te worden met sinterklaas. Huis is opgeruimd, boodschappen gedaan. Nu alleen nog de nieuwe ruitenwissers op de auto (maar dat heb ik nog nooit gedaan, dus wil ik liever samen doen met vriend) en boeken inleveren bij de bieb (maar die gaat pas open vlak voor school uit is, dus dat wordt haasten). Pakjes staan al verstopt in de meterkast, komt allemaal goed hier!
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:41:00 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211523988
Is wel echt puber @hilliebillie :D

Beterschap @Troel :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211524242
Beterschap @Troel.
pi_211524619
Geen film :{

Niet quoten
SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door Mushanga71 op 06-12-2023 06:44:39 ]
If they say
pi_211524664
@Mushanga71, hopelijk loos alarm, wel goed dat ze zorgvuldig zijn :*
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:45:13 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_211524758
Jakkes Mush, hopelijk is er niets aan de hand :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211524809
@Mushanga71 fingers crossed. Hopelijk valt het mee. :*
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:49:25 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211524815
Oei @Mushanga71 :{
Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211524837
Beterschap @Troel
@Mushanga71 hopelijk valt het mee, maar goed om alles te laten controleren :*
pi_211524914
Sterkte daar Mush, ik duim voor jullie.

En wat een nare verhalen Leandra en Vicky :*
pi_211524973
Dank meiden, het is ook voor de zekerheid, maar dat wordt ook niet zomaar gedaan.
Zoon en ik zijn thuis, zwager is met hem mee.
Wil mijn haar wassen maar durf de badkamer niet in. De vorige keer kreeg ik dáár het slechte nieuws te horen. Dus als ik daar uit de buurt blijf...

@Troel jij beterschap :*
If they say
  dinsdag 5 december 2023 @ 14:08:25 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211525100
Vanmorgen rolberoerte 2 van deze week trouwens... ik had overlegd met degene uit de (inmiddels verwijderde) spoiler dat ik even wat spullen bij haar zou komen halen, wat kleding voor nood, als ze hier naartoe zou moeten komen, en wat zeer dierbare spullen.

SPOILER: rolberoerte 2
Niks aan de hand dus :D
Wel heel blij met de dames van de buurtzorg O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211525400
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:08 schreef Leandra het volgende:
Vanmorgen rolberoerte 2 van deze week trouwens... ik had overlegd met degene uit de (inmiddels verwijderde) spoiler dat ik even wat spullen bij haar zou komen halen, wat kleding voor nood, als ze hier naartoe zou moeten komen, en wat zeer dierbare spullen.

SPOILER: rolberoerte 2
Niks aan de hand dus :D
Wel heel blij met de dames van de buurtzorg O+
Wat een week :X :*.

@Mushanga71 sterkte. Ik duim dat het met een sisser afloopt :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211525477
@Leandra Wat lief van de dames van buurtzorg O+

Een probleem van niks: ik had van mijn werk een fashioncheque gekregen. Ik als fashionista :+ :') vind kleding kopen niet leuk. Dus die bon verloopt bijna. Heb ik eindelijk besloten wat ik er van ging halen, sta ik bij de kassa en blijkt die winkel al een week storing voor de fashioncheque te hebben. -O-
Dus.
pi_211525561
Kak @Leandra dan ga je echt met lood in je schoenen naar binnen :{ Zijn foon in de nacht toch maar aan laten staan?

Toch balen @Hupje Kan ie niet online ingewisseld worden?

Nog geen nieuws...
If they say
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:12:22 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211525700
Zenuwslopend Mush!

En @Leandra. Wat een schrik. Gelukkig met goede afloop.
pi_211525803
Mush wat duurt wachten dan lang he. :*

Leandra wat schrikken zeg! Gelukkig was er niks aan de hand!

Goed nieuws hier, mijn vader gaat binnenkort verhuizen naar een permanente plek in een verpleeghuis waar hij graag heen wil. O+ Net terug van een kamerbezichtiging. Lichamelijk alles nog steeds k*t dat wel. Hij ziet er echt naar uit.
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:48:16 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211526055
wie was dat laatst ook alweer die zo graag een varmblixt lamp van ikea wilde? Ik zag net dat ze eind volgende week weer op voorraad zijn (in Utrecht althans).
in de haak.
pi_211526462
Update, niet quoten
SPOILER
:)

Dat wachten is killing, tijd verloopt ook zo vreemd. Traag maar toch ook weer snel.

@_Ingrid_ Wat naar dat je vader zich nog steeds zo rot voelt. Wel fijn dat hij snel kan verhuizen. Zal hem ook wat meer rust geven :*

[ Bericht 13% gewijzigd door Mushanga71 op 06-12-2023 06:47:24 ]
If they say
pi_211526489
@Mushanga71 :*

@Leandra, fijn dat die dames even met je mee wilden lopen en dat hij zich van geen kwaad bewust was!
  dinsdag 5 december 2023 @ 16:33:16 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211526544
Fijn dat het meevalt @Mushanga71 :*
Niettemin toch een hoop zorgen door zo'n situatie, ik hoop dat hij snel herstelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:42:35 #277
37150 livelink
pi_211527450
Wat een stress hier dames :*

Hopelijk gaat iedereen vanaf nu een leuke, rustige, fijne avond tegemoet.
pi_211527588
Wij zijn weer een beetje van de schrik bekomen.
Pizza is naar binnen gewerkt, gaan we zo aan de warme chocolademelk en pepernoten. We doen er niet veel meer aan maar zoon krijgt wel een kadootje.
Toch nog proberen er wat van te maken.

Fijne Sintavond allemaal! <O) 8}
If they say
  dinsdag 5 december 2023 @ 20:52:42 #279
37150 livelink
pi_211528743
Wij doen zaterdagavond pakjesavond met mijn ouders erbij.

En dan heb je twee kinderen, waarvan er eentje alles leuk vindt en de andere helemaal niks. Ik heb net even de balans opgemaakt van wat ik gekocht heb en heb voor de één echt te veel (maar gelukkig 2 januari ook nog jarig) en voor de andere zo goed als niks. Net uit pure armoede bij de AH een spuitbus lavendel luchtverfrisser voor op de wc gehaald, want die geur vindt hij zo lekker. En ik vermoed dat hij daar nog heel blij mee zal zijn ook :')
  dinsdag 5 december 2023 @ 20:54:32 #280
37150 livelink
pi_211528752
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij zijn weer een beetje van de schrik bekomen.
Pizza is naar binnen gewerkt, gaan we zo aan de warme chocolademelk en pepernoten. We doen er niet veel meer aan maar zoon krijgt wel een kadootje.
Toch nog proberen er wat van te maken.

Fijne Sintavond allemaal! <O) 8}
Jij ook Mushanga. Probeer maar tot rust te komen :*
  dinsdag 5 december 2023 @ 21:29:13 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211529084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:52 schreef livelink het volgende:
Wij doen zaterdagavond pakjesavond met mijn ouders erbij.

En dan heb je twee kinderen, waarvan er eentje alles leuk vindt en de andere helemaal niks. Ik heb net even de balans opgemaakt van wat ik gekocht heb en heb voor de één echt te veel (maar gelukkig 2 januari ook nog jarig) en voor de andere zo goed als niks. Net uit pure armoede bij de AH een spuitbus lavendel luchtverfrisser voor op de wc gehaald, want die geur vindt hij zo lekker. En ik vermoed dat hij daar nog heel blij mee zal zijn ook :')
Hier hebben we geen van allen inspiratie voor cadeaus dit jaar. Vorig jaar schandelijk verwend en we krijgen het nu gewoon niet bedacht. We hebben voor elk wel iets, maar het is geen enorm pakjesfestijn vooralsnog. Gelukkig hebben we nog even tot kerst.
pi_211529452
nadat het steeds gezeur was wat ze kregen geven we ze beide budget om voor zichzelf kadootjes te kopen en onder de boom te leggen. Zo krijgen ze wat ze hebben willen. Ze moeten ook een kadootje voor de ander kopen en een kadootje voor ons. We leggen er ook nog wel wat bij voor ze wat wij kopen, maar dit werkt nu al een paar jaar. Oudste koopt heel veel meuk, jongste heeft wat grotere dingen.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 5 december 2023 @ 22:24:15 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_211529850
Hier ook wel teleurstelling dit jaar. Volgend jaar toch maar iets specifieker de lijstjes volgen. Ik had de verkeerde pokemon kaarten en de verkeerde nerfgun :')
disclaimer
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:03:26 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211530525
:D @SQ

Hier bonsde mijn vriend op de deur en rende weg. Max deed de deur open, zag de kadootjes en op dat moment liepen er net een Sint en Piet de straat uit.

Ik geloof dat hij nog wel eventjes gelooft :D

Zelfs ik vond het een magisch momentje wel.
pi_211530560
Wat balen SQ van de net mis aangekochte cadeautjes. Hopelijk zijn ze er toch blij mee als de frustratie is gezakt dat het niet exact is wat ze wilden.

Hier werd het laatste cadeautje, wat dochter uit de zak haalde en voor zoon was, naar hem toe gesmeten. Dus het einde was gezellig, ik was er even klaar mee, dat er gewoon nooit iets normaal gewoon leuk kan zijn.

Nou was het maar een chocolade bal met marshmallows er in voor in de warme melk (en dus kapot nu, maar het gaat er om dat ze niet wist wat er in zat en dat er dus gewoon niet normaal met spullen omgegaan kan worden).

Volgend jaar hier geen cadeautjes meer, tenminste ik ga ze niet halen. Ze waren verder wel blij met de cadeautjes, ook al waren de meeste dingen praktische dingen. Maar ik was er zelf niet blij mee.
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:08:39 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_211530565
Leuk quoi O+

Mijn dochter heeft het er nog steeds over dat ze ooit een piet in een mosgroene jas heeft zien wegrennen. Dat is drie jaar terug en het was mijn schoonvader :') de magie blijft voortleven.

Ik had vanmiddag alles al klaar gezet op onze slaapkamer. Raampje open. Later een brief van sinterklaas op de mat gelegd en tijdens het kijken van de film hoorde ik opeens iets bij de voordeur, zo gek?
Kinderen meteen gaan kijken en vonden de brief, toen kon het circus los :P

Morgen lekker allemaal vrij *O*
disclaimer
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:12:02 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_211530594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:08 schreef hilliebillie het volgende:
Wat balen SQ van de net mis aangekochte cadeautjes. Hopelijk zijn ze er toch blij mee als de frustratie is gezakt dat het niet exact is wat ze wilden.

Hier werd het laatste cadeautje, wat dochter uit de zak haalde en voor zoon was, naar hem toe gesmeten. Dus het einde was gezellig, ik was er even klaar mee, dat er gewoon nooit iets normaal gewoon leuk kan zijn.

Nou was het maar een chocolade bal met marshmallows er in voor in de warme melk (en dus kapot nu, maar het gaat er om dat ze niet wist wat er in zat en dat er dus gewoon niet normaal met spullen omgegaan kan worden).

Volgend jaar hier geen cadeautjes meer, tenminste ik ga ze niet halen. Ze waren verder wel blij met de cadeautjes, ook al waren de meeste dingen praktische dingen. Maar ik was er zelf niet blij mee.
Ah nee dat snap ik, zo is het niet leuk. Maar ik probeer mezelf maar voor te houden dat het ook een hoop spanning is voor de kinderen.
Toen mijn zoon begon te janken omdat zijn gewenste legodoos er niet bij zat was mijn eerste reactie ook ontzettende irritatie omdat ze zo veel dingen hebben gekregen. Maar ja als je zes bent en je verheugt je daar misschien al weken op, dan kan dat best even een bittere pil zijn.

Het is overigens goed gekomen hoor. We hebben daarna nog even met de nerf op giganotosaurus lopen schieten, dat deed wel goed.
disclaimer
pi_211530639
Fijn dat het goed gekomen is!
pi_211530936
Wat jammer van zo’n einde hillie. Dan begrijp ik dat de lol er wel een beetje af is.

Hier was Lala even sip toen haar kleine nichtje het boek met cijferslot kreeg dat zij ook zo graag wilde hebben. Maar die zat voor haar ook gewoon in de zak (en heb ik iets naar voren gemoffeld zodat die eerder gepakt werd). De cijferstickers die bol dit jaar had in hun speelgoedboek werkten overigens wel ideaal om de favoriete kado’s uit de 40 plaatjes op het lijstje te filteren. Wij hebben een geslaagde namiddag gehad, maar ik ben ook blij dat het er op zit en mijn todo-lijst eindelijk weer leger wordt!
  woensdag 6 december 2023 @ 06:20:27 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211531198
Hier waren ze intens gelukkig met de cadeaus. De rode Brandweermotor van de jongste heeft hij de hele nacht stevig vast gehouden in bed. En hij heeft met z'n glittervleugels op z'n rug heeft hij iedereen betoverd in een kikker of olifant...

De oudste was vooral heel blij met zo'n spelletje waarbij je op de tanden van de krokodil moet duwen en met de stokeenhoorn.

Een kwartier (nog voor zes uur) later lag ze met buikpijn in bed te slapen en twee uur daarna spuugde ze alles onder. Arm ding. Nu is ze net wakker en apetrots dat ze niet meer gespuugd heeft beneden gekomen.
  woensdag 6 december 2023 @ 07:19:47 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211531310
De Sint is ons huis stilletjes voorbij gereden.
  woensdag 6 december 2023 @ 07:37:57 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211531356
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 07:19 schreef amaranta het volgende:
De Sint is ons huis stilletjes voorbij gereden.
Hier ook, maar er werd wel op de deur geklopt.
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211531384
Ik heb de zak voor de deur gezet en daarna via de Ring-app de bel laten gaan. Lang leve de technologie. :P

Volgend jaar doen we het ook anders. Idd het lijstje beter opvolgen.
Het helpt hier niet mee dat Z. 28 nov jarig is en al heel erg werd verwend en nu hebben we ook A. van 19 nov. Gezellige (maar rete dure en stressvolle weken).
  woensdag 6 december 2023 @ 07:47:35 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211531390
2 novemberkinderen is idd lastig... hier ook, ik had ze alleen niet tegelijk klein, dat scheelde een stuk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211531426
Is het toch zover @Leandra?

Hier ook, een november kind en de andere eind december. Heerlijke periode :')
Gedeeltelijk tegelijk, nu niet meer. Althans, ik hoef me bij de oudste niet meer in het zweet te werken om het te vieren :P
If they say
  woensdag 6 december 2023 @ 07:56:31 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211531427
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 07:46 schreef arvensis het volgende:
Ik heb de zak voor de deur gezet en daarna via de Ring-app de bel laten gaan. Lang leve de technologie. :P

Volgend jaar doen we het ook anders. Idd het lijstje beter opvolgen.
Het helpt hier niet mee dat Z. 28 nov jarig is en al heel erg werd verwend en nu hebben we ook A. van 19 nov. Gezellige (maar rete dure en stressvolle weken).
Ik heb één 3 weken voor Sinterklaas kind en één 2 weken na Sinterklaas kind
  woensdag 6 december 2023 @ 07:59:29 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211531433
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 07:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Is het toch zover @:Leandra?

Hier ook, een november kind en de andere eind december. Heerlijke periode :')
Gedeeltelijk tegelijk, nu niet meer. Althans, ik hoef me bij de oudste niet meer in het zweet te werken om het te vieren :P
Yep.
Dubbel gevoel.
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 6 december 2023 @ 08:00:06 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211531436
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 07:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb één 3 weken voor Sinterklaas kind en één 2 weken na Sinterklaas kind
En dan zelf met kerst :X
Damn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 6 december 2023 @ 08:01:44 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211531443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dan zelf met kerst :X
Damn :')
Yup. Wij vieren al een paar jaar géén pakjesavond meer.
Kerst en mijn verjaardag een beetje samen
  woensdag 6 december 2023 @ 08:02:26 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211531445
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:01 schreef amaranta het volgende:

[..]
Yup. Wij vieren al een paar jaar géén pakjesavond meer.
Kerst en mijn verjaardag een beetje samen
Kan me voorstellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 6 december 2023 @ 08:03:15 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211531449
Heb je een SinterKerstBDayCombi :')
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')