Op zondag 3 december 2023 09:03 schreef Leandra het volgende:
quote:Op zondag 3 december 2023 09:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die trek ik een beetje slecht... ik ben vroeger vreselijk mishandeld door mijn toenmalige verkering en daarna moest ik tegen zijn ouders maar liegen dat ik tegen de deur aan was gelopen
quote:Maar goed, dat is klein leed, je zult met je gezin op de A1 rijden en dan een spookrijder frontaal op je auto hebben... je kinderen kwijt
Of in Parijs bij de Eiffeltoren zijn en doodgestoken worden door een of andere gek.VerschrikkelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Geeft niksquote:
Ging ik ook niet van uit hoor. Juist omdat het inderdaad de geijkte smoes is. Ik heb de 'grappen' ook gehad na het breken van mijn neus.quote:Op zondag 3 december 2023 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geeft niks
Het geeft juist precies aan waarom het idd 99 van de 100 keer niet waar is.
Maar N zit in Parijs, dus sowieso geen gevalletje huiselijk geweld
Roerbakken met stukjes kipfilet, kruiden met peper en zout en een scheut ketjap. Rijst erbij en klaar?quote:Op zondag 3 december 2023 10:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een luchtige vraag: aangezien manlief zo ziek is, mag/moet ik dus ook koken. En als ik iets niet kan, is het koken. Dus heeft iemand nog tips voor zeer simpele, maar gezonde maaltijden?
Ik heb nog paprika's liggen en een chinese kool en volgens mij ook nog een witte kool ofzo......
Gister heb ik pasta gemaakt met een kant-en-klare saus, dat was best aardig gelukt.
Met die ingrediënten kun je prima nasi maken, maar gek genoeg vind ik nasi juist niet zo heel makkelijk. Wat ik in dit soort gevallen doe is gewoon alle groenten (roer)bakken, rijst apart koken en dan een kant-en-klare kerriesaus of zoiets bij de groente gooien. En dan heb je dus rijst met groentenprutje. Ik kan ook echt niet zo goed koken, namelijk.quote:Op zondag 3 december 2023 10:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een luchtige vraag: aangezien manlief zo ziek is, mag/moet ik dus ook koken. En als ik iets niet kan, is het koken. Dus heeft iemand nog tips voor zeer simpele, maar gezonde maaltijden?
Ik heb nog paprika's liggen en een chinese kool en volgens mij ook nog een witte kool ofzo......
Gister heb ik pasta gemaakt met een kant-en-klare saus, dat was best aardig gelukt.
Het kan ook zonder vlees. En je kunt jezelf ook gewoon eens verwennen en vanavond iets bestellen. Man ziek, kind herstellende, jij bent helemaal op. Een beter moment of een betere reden om te bestellen is er denk ik niet.quote:Op zondag 3 december 2023 10:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Vooral dat kruiden is bij mij altijd een probleem, dan heb ik werkelijk geen idee wat ik aan het doen ben. Zal de vriezer zo eens induiken om te kijken of we nog kipfilet hebben liggen.
Ik heb geen zin om nog naar de super te moeten vandaag, ben de hele week al aan het rennen en vliegen, nu wil even helemaal niks en lekker simpel.
Een groot gezin hebben we niet, we zijn met zijn drietjes, manlief eet niet veel want ziek en Simon eet ook nog niet optimaal, maar dat begint weer te komen.
Kerriesaus maak je mij niet blij mee, maar misschien hebben we ook wel een pot kant-en-klare andere saus staan. Zo de voorraadkast maar eens bekijken.
En ditquote:Op zondag 3 december 2023 10:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Het kan ook zonder vlees. En je kunt jezelf ook gewoon eens verwennen en vanavond iets bestellen. Man ziek, kind herstellende, jij bent helemaal op. Een beter moment of een betere reden om te bestellen is er denk ik niet.
Ik zei toch niet dat kerriesaus hetzelfde was? Ik gaf twee opties. Maaltijdpakket curry of zelf rijst met groenteprutje maken met bijv. kerriesaus.quote:Op zondag 3 december 2023 10:20 schreef SQ het volgende:
Curry is by far niet hetzelfde als kerriesaus
Maar goed, als je echt nooit kookt vergeef ik je dit maar
Ik reageerde toch ook niet op jou. Maar wellicht te snel gelezen, ik had het groenteprutje met kerriesaus gemist. Klinkt ook wel goor trouwens.quote:Op zondag 3 december 2023 10:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zei toch niet dat kerriesaus hetzelfde was? Ik gaf twee opties. Maaltijdpakket curry of zelf rijst met groenteprutje maken met bijv. kerriesaus.
Ach ja, ik noemde ook maar wat qua saus.quote:Op zondag 3 december 2023 10:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik reageerde toch ook niet op jou. Maar wellicht te snel gelezen, ik had het groenteprutje met kerriesaus gemist. Klinkt ook wel goor trouwens.
quote:Op zondag 3 december 2023 10:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Met die ingrediënten kun je prima nasi maken, maar gek genoeg vind ik nasi juist niet zo heel makkelijk. Wat ik in dit soort gevallen doe is gewoon alle groenten (roer)bakken, rijst apart koken en dan een kant-en-klare kerriesaus of zoiets bij de groente gooien. En dan heb je dus rijst met groentenprutje. Ik kan ook echt niet zo goed koken, namelijk.
Ik refereerde naar bovengenoemde kerriesausquote:Op zondag 3 december 2023 10:20 schreef SQ het volgende:
Curry is by far niet hetzelfde als kerriesaus
Maar goed, als je echt nooit kookt vergeef ik je dit maar
mocht er geen kip zijn heb je eieren in huis?quote:Op zondag 3 december 2023 10:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Vooral dat kruiden is bij mij altijd een probleem, dan heb ik werkelijk geen idee wat ik aan het doen ben. Zal de vriezer zo eens induiken om te kijken of we nog kipfilet hebben liggen.
Ik heb geen zin om nog naar de super te moeten vandaag, ben de hele week al aan het rennen en vliegen, nu wil even helemaal niks en lekker simpel.
Gaat vast lukken, klinkt iig lekker!quote:Op zondag 3 december 2023 16:21 schreef TolstoiFan het volgende:
In de voorraadkast vond ik nog een zakje boemboe voor bami goreng, dus die mik ik er doorsamen met kip en kool/paprika/wortel.
Iedereen bedankt voor de tips!
met haar opa gemaakt. Ik heb het poppetje eerst vergroot uitgeprint en dat is als basis gebruikt het bestaat uit een soort piepschuim. Maar hoe precies geen idee eigenlijkquote:Op zondag 3 december 2023 20:05 schreef Hupje het volgende:
@:F_r Gaaf zeg. Hoe heeft ze dat gedaan? (Kan ik van leren voor een volgend jaar)
Wij hebben thuis twee kampen:quote:Op zondag 3 december 2023 18:20 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Gaat vast lukken, klinkt iig lekker!
Wij hebben een stamppotkind, dus wij hebben stamppot paprika/snijbonen gegeten.
Gelukkig eet die van ons bijna alles (nog wel), dus dat is wel makkelijk. Maar zijn favoriet is wel stamppot, maakt niet uit welke. Hij heeft elke stamppot een eigen naam gegeven, zo is boerenkool en andijvie Hulkstamppot en die van gisteravond is Spideystamppotquote:Op maandag 4 december 2023 09:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben thuis twee kampen:
Kamp rijst & vlees
Kamp aardappels/pasta & vega
Altijd lastig iets te vinden waar iedereen blij mee is
Mooi Hupje. En wat ben ik blij dat ik niet echt van Chocolade hou en dat een dropletter nog niet is ingeburgerd.quote:Op maandag 4 december 2023 10:24 schreef Hupje het volgende:
Mijn grote kleine die het geheim kent kreeg dit weekend een kringloop cadeautje in zijn schoen: een Minecraft lampje. Het was echt een schot in de roos, hij is er zó blij mee![]()
![]()
Omdat ze op school altijd veel werk aan ons hebben, doen wij altijd óf met Sint óf met kerst een kleinigheidje voor de juffen. Dit jaar maakten we zelf chocoladeletters. Kind was helemaal trots![]()
[ afbeelding ]
Dit klinkt heel herkenbaarquote:Op maandag 4 december 2023 09:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben thuis twee kampen:
Kamp rijst & vlees
Kamp aardappels/pasta & vega
Altijd lastig iets te vinden waar iedereen blij mee is
Zelfde kampquote:Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 1 kind en dus 1 kamp. Maar dat is wel kamp 'dit lustte ik gisteren nog, maar vandaag niet meer. En morgen misschien weer wel'.
quote:Op maandag 4 december 2023 15:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zelfde kampzelfs favorieten als pasta kunnen de ene dag een succes zijn en de andere dag een huilbui geven
Het enige dat altijd succes geeft zijn pannenkoeken, soep (vooral brood), patat en pizza.
Laatst kwam ik erachter dat ons kind eigenlijk alleen maar brood en fruit eet. Bij de rest doet hij alsof hij het eet maar legt het na een klein hapje weer terug. Daar kwam hij bij de opvang ook mee weg, daar dachten ze dus ook dat hij netjes groenten zat te eten
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.quote:Op maandag 4 december 2023 16:43 schreef taxibabe het volgende:
hij wil graag paprika (die moet alleen wel in het kasje)
Oh beter, dan krijgt hij snackpaprika's in zijn tuintje!quote:Op maandag 4 december 2023 16:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.quote:Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken
Nee die zijn dus echt bahquote:Op maandag 4 december 2023 17:35 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.
Qft!quote:
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doenquote:Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken
Dit. Maar misschien kijk ik daar ook anders naar omdat ik koken echt heerlijk vind. Zo ontspannendquote:Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen
Zo’n kleine shake-fles. Melk erin en gaan!quote:Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen
quote:Op maandag 4 december 2023 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, of je schudt wat bloem uit een pak, doet er een ei en een scheut melk bij en dan ben je klaar. Dat zijn dingen die je vaak ook wel standaard in huis hebt.
Groot gelijk hoorquote:Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
quote:Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
Dit dus...quote:Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
tsja, dat zijn de lessen des levens....quote:Op maandag 4 december 2023 19:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik wist altijd zeeeker dat het aan opvoeding lag. Toen kreeg ik 2 tegengestelde kinderen, een alleseter en een nikswiller die vergeet wat ie wel lekker vond![]()
Gelijke opvoeding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |