abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 15:10:45 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211515724
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 1 kind en dus 1 kamp. Maar dat is wel kamp 'dit lustte ik gisteren nog, maar vandaag niet meer. En morgen misschien weer wel'. |:(
Zelfde kamp :Y zelfs favorieten als pasta kunnen de ene dag een succes zijn en de andere dag een huilbui geven :') Het enige dat altijd succes geeft zijn pannenkoeken, soep (vooral brood), patat en pizza.

Laatst kwam ik erachter dat ons kind eigenlijk alleen maar brood en fruit eet. Bij de rest doet hij alsof hij het eet maar legt het na een klein hapje weer terug. Daar kwam hij bij de opvang ook mee weg, daar dachten ze dus ook dat hij netjes groenten zat te eten :o
5 - 28 februari Thailand O+
pi_211515843
Ik heb 3 kampen:
- kamp vrouwlief die niets eet wat ze niet kent en zelden iets lust
- kamp jongste kind dat alles op voorhand vies vindt tenzij het droge pasta is
- kamp oudste kind bij wie het maar net van de dag afhangt of ze wil eten of niet.

En kamp mijzelf, die graag wat gevarieerder wil eten maar opscheept zit met kamp 1, 2 en 3 :')
  maandag 4 december 2023 @ 15:29:44 #203
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211515885
Ohhhh dat lijkt me echt de hel -O- M'n man en ik zijn gelukkig vrij makkelijke eters en m'n zoontje blijft enig kind, dus dan mag ik eigenlijk niet klagen.
pi_211516171
Wij hebben kamp man die geen kaas, noten en aubergine lust.
Dan het gedeelde kamp van man en ik die geen champignon en koriander lusten.
Mijn kamp die graag vega wil eten.
En kamp dreumes die ook van het 'gisteren was dit nom nu weiger ik' kamp is, maar überhaupt nooit echt veel eet en ook niet goed aankomt dus waar ik stress van krijg. :')
pi_211516178
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zelfde kamp :Y zelfs favorieten als pasta kunnen de ene dag een succes zijn en de andere dag een huilbui geven :') Het enige dat altijd succes geeft zijn pannenkoeken, soep (vooral brood), patat en pizza.

Laatst kwam ik erachter dat ons kind eigenlijk alleen maar brood en fruit eet. Bij de rest doet hij alsof hij het eet maar legt het na een klein hapje weer terug. Daar kwam hij bij de opvang ook mee weg, daar dachten ze dus ook dat hij netjes groenten zat te eten :o
_O- Slimme Aapie.
  maandag 4 december 2023 @ 16:19:47 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211516389
Hier ook behoorlijk kieskeurige eters. Man & 1 kind willen niks eten dat nog knispert tussen hun tanden. (maar met chips hebben ze dan weer helemaal geen moeite). 8)7
in de haak.
pi_211516486
Vriend eet het liefst agv. En gruwelt van graatjes. Ik eet het liefst vanalles behalve avg en eet graag wat vaker vega(n). Dus de compromis is hier om de dag aardappels :')
Kind lust vrijwel alles trouwens, die is het punt niet. :D

[ Bericht 23% gewijzigd door Hupje op 04-12-2023 16:44:44 ]
pi_211516532
Ik kook apart voor de kinderen. Anders kunnen we zelf nooit wat lekkers eten. Ze eten al jarenlang het liefst pasta met rode pesto van de AH (andere merken zijn VERGIF!!!) met losse cherrytomaatjes en worteltjes. De niet-vegetarische eet er graag een chipolata-worstje of mini-gehaktballetjes (soepballetjes) bij. Als het aan hen zou liggen, aten ze dit elke dag. Kale wraps zijn trouwens ook goed :')

Man en ik zijn tegenwoordig trouwens vooral kamp welk verspakket van de AH er in de bonus of met 35% korting is. Ik vind koken helemaal niet erg, maar ik heb vaak gewoon weinig inspiratie en dan is zo'n verspakket mijn redding.
  FOK!Fotograaf maandag 4 december 2023 @ 16:43:10 #209
148247 taxibabe
pi_211516584
Oh wraps, kind is dol op wraps met shoarma. Hij is trouwens geen fan van patat en soep.
Verspakketten gaan er ook goed in.

We hebben sinds kort een moestuin, dus komend voorjaar gaan we moestuinieren. Thomas krijgt ook zijn eigen stukje, hij wil graag paprika (die moet alleen wel in het kasje) en komkommer O+ .
pi_211516593
Ik zou graag wat gevarieerder eten, maar 2 kinderen die alles wat groente is amper eten. 1 likje en dan menen dat je geproeft hebt... het zijn verdorie pubers... :')
Dan een man die geen erwtjes, maïs, rode kool, bieten en broccoli blieft. En als ik vraag om mee te denken komt hij met pizza, shoarma en dat soort dingen. Dat wil ik niet 3 dagen per week eten...
Ik heb weinig inspiratie, vindt koken niet leuk omdat er altijd wel iemand zn neus ophaalt...
Fake it till you make it...
pi_211516668
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:43 schreef taxibabe het volgende:
hij wil graag paprika (die moet alleen wel in het kasje)
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.
pi_211516727
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken ;(
pi_211516862
Ik ben qua eten echt zo inspiratieloos. Vandaag is het agv, morgen eten man en ik Hokien Noodles, maar dat lusten de dames niet dus die eten doperwtjes.
Man en jongste vinden vis niet echt lekker. Oudste en ik wel. Soms eten we wel eens tilapia. Jongste lust geen rode kool, oudste vind snijbonen niet lekker. Zuurkool eten ze beiden niet. Man lust boerenkool, ik niet. Ik lust witlof, Man niet.

Een maaltijd zonder vlees vinden ze hier geen maaltijd.
Jongste eet het liefst elke week biefstuk, pizza van de bbq en pasta carbonara 🤣🤣

Gister zouden we worstje van de bbq eten, maar het was echt veel te koud. Vorige week hadden we flamkuchen van de bbq. Die waren echt heel erg lekker.

Soms probeer ik iets met vele groente maar daar worden ze niet blij van.. jammer voor ze.
Voorheen pureerde ik de groente door de pastasaus, nu niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf maandag 4 december 2023 @ 17:32:01 #214
148247 taxibabe
pi_211516943
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:52 schreef Elleska het volgende:

[..]
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.
Oh beter, dan krijgt hij snackpaprika's in zijn tuintje!
  maandag 4 december 2023 @ 17:35:20 #215
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211516967
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken ;(
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.
pi_211516999
Ik was vandaag kamp 'de hele dag in mijn blote kont rondlopen' *O* Het was heeeeerlijk, de sauna's, de bubbelbaden, het zwemmen, de koffie met appeltaart, de Lomi Lomi massage, de ossenhaaspuntjes maaltijdsalade en de 0,0 Gin Tonic.

En dus zeg ik net zoals altijd 'dit moet ik echt vaker doen!'

En vanavond eten we nasi met lekker veel kruiden en wat ketjap. Snel klaar en lekker.
pi_211517066
Ik weiger om apart te koken voor de kinderen. Het is eten wat de pot schaft hier, wil je dat niet, dan eet je niet. De volgende ochtend kun je een extra boterham pakken. Dat heeft vroeger bij mij thuis goed gewerkt. M’n man daarentegen is verwend door een moeder die kookte wat hij wilde, en was daardoor een erg lastige eter toen ik hem ontmoette (nog steeds deels, maar het gaat wel beter). Ik vind het overigens vooral belangrijk dat ze gewoon mee kunnen eten als ze elders eten, ook als ze het niet zo lekker vinden.
pi_211517075
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:35 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.
Nee die zijn dus echt bah _O-
pi_211517238
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:50 schreef Amsel het volgende:

[..]
Nee die zijn dus echt bah _O-
Qft!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 december 2023 @ 18:18:29 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211517339
Nee, ieuw! Dat is echt net bordkarton!
Dan beter een heel pak voor jezelf bakken en per portie invriezen! :Y

Wij eten vanavond kant en klare boerenkool van de Lidl.
Vast een zonde in de ogen van iemand, maar we vinden hem hier allemaal heerlijk!
Samen met de 'semi-verse' rookworst van de Lidl. O+
Lekker sponzen op al het zout dat er in zit, maar dat is na 2 dagen weer weg. *O* :D
pi_211517391
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen :9
  maandag 4 december 2023 @ 18:35:47 #222
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211517468
Ik bak regelmatig maar een paar (bananen)pannekoeken (heb altijd wel bloem eieren en melk in huis), lekker als lunch 👍

En verder eet hier iedereen gewoon wat er gekookt wordt. Dat is afwisselend, maar bijna nooit traditionele AGV, daar gruwel ik van en weiger ik dus te maken (en aangezien ik meestal kook komt 't dus bijna nooit op tafel).

Kinderen moeten iig alles proeven en een minimale hoeveelheid eten. Aan alternatieven doen we niet. Ik vind weinig dingen irritanter dan volwassenen die niets lusten en pubers die eten als peuters. Mijn vaders was zo iemand, vreselijk.
pi_211517599
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen :9
Dit. Maar misschien kijk ik daar ook anders naar omdat ik koken echt heerlijk vind. Zo ontspannend O+

Ik kook meestal maar 1 ding, maar probeer minstens 4x in de week iets te hebben wat moeilijk kind lekker vindt.
Alleen als ik iets doe als spruitjes roerbakken, of met artisjok gratineren (toevallig gisteren en vrijdag), dan mogen de kinderen na de proefspruit wel gewoon erwtjes ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 4 december 2023 @ 18:51:45 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211517604
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Zo’n kleine shake-fles. Melk erin en gaan! *O*
pi_211517633
Ja, of je schudt wat bloem uit een pak, doet er een ei en een scheut melk bij en dan ben je klaar. Dat zijn dingen die je vaak ook wel standaard in huis hebt.

Mijn grote kind wordt eennsteess minder kieskeurige eter gelukkig. Mijn vrouw heb ik ook al wat zaken opgedrongen die ze voorheen vies vond O-) ik probeer vaak uit-elkaar-haalbaar eten te maken zodat iedereen kan nemen wat hij het lekkerst vindt. Kind is dol op rijst/pasta/couscous/bulgur, vrouw minder. Hij eet liever een minimale hoeveelheid groente, wij liever veel. En ik kook voor 90% vega inmiddels zo ongeveer.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')