abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 december 2023 @ 12:44:32 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211514527
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 10:24 schreef Hupje het volgende:
Mijn grote kleine die het geheim kent kreeg dit weekend een kringloop cadeautje in zijn schoen: een Minecraft lampje. Het was echt een schot in de roos, hij is er zó blij mee :D O+

Omdat ze op school altijd veel werk aan ons hebben, doen wij altijd óf met Sint óf met kerst een kleinigheidje voor de juffen. Dit jaar maakten we zelf chocoladeletters. Kind was helemaal trots O+
[ afbeelding ]
Mooi Hupje. En wat ben ik blij dat ik niet echt van Chocolade hou en dat een dropletter nog niet is ingeburgerd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211515505
Surprise is op school. Er waren er veel met hetzelfde inpakpapier :D
pi_211515642
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 09:10 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wij hebben thuis twee kampen:
Kamp rijst & vlees
Kamp aardappels/pasta & vega

Altijd lastig iets te vinden waar iedereen blij mee is :D
Dit klinkt heel herkenbaar :D.
  maandag 4 december 2023 @ 15:03:25 #200
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211515650
Ik heb 1 kind en dus 1 kamp. Maar dat is wel kamp 'dit lustte ik gisteren nog, maar vandaag niet meer. En morgen misschien weer wel'. |:(
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 15:10:45 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211515724
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 1 kind en dus 1 kamp. Maar dat is wel kamp 'dit lustte ik gisteren nog, maar vandaag niet meer. En morgen misschien weer wel'. |:(
Zelfde kamp :Y zelfs favorieten als pasta kunnen de ene dag een succes zijn en de andere dag een huilbui geven :') Het enige dat altijd succes geeft zijn pannenkoeken, soep (vooral brood), patat en pizza.

Laatst kwam ik erachter dat ons kind eigenlijk alleen maar brood en fruit eet. Bij de rest doet hij alsof hij het eet maar legt het na een klein hapje weer terug. Daar kwam hij bij de opvang ook mee weg, daar dachten ze dus ook dat hij netjes groenten zat te eten :o
5 - 28 februari Thailand O+
pi_211515843
Ik heb 3 kampen:
- kamp vrouwlief die niets eet wat ze niet kent en zelden iets lust
- kamp jongste kind dat alles op voorhand vies vindt tenzij het droge pasta is
- kamp oudste kind bij wie het maar net van de dag afhangt of ze wil eten of niet.

En kamp mijzelf, die graag wat gevarieerder wil eten maar opscheept zit met kamp 1, 2 en 3 :')
  maandag 4 december 2023 @ 15:29:44 #203
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211515885
Ohhhh dat lijkt me echt de hel -O- M'n man en ik zijn gelukkig vrij makkelijke eters en m'n zoontje blijft enig kind, dus dan mag ik eigenlijk niet klagen.
pi_211516171
Wij hebben kamp man die geen kaas, noten en aubergine lust.
Dan het gedeelde kamp van man en ik die geen champignon en koriander lusten.
Mijn kamp die graag vega wil eten.
En kamp dreumes die ook van het 'gisteren was dit nom nu weiger ik' kamp is, maar überhaupt nooit echt veel eet en ook niet goed aankomt dus waar ik stress van krijg. :')
pi_211516178
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zelfde kamp :Y zelfs favorieten als pasta kunnen de ene dag een succes zijn en de andere dag een huilbui geven :') Het enige dat altijd succes geeft zijn pannenkoeken, soep (vooral brood), patat en pizza.

Laatst kwam ik erachter dat ons kind eigenlijk alleen maar brood en fruit eet. Bij de rest doet hij alsof hij het eet maar legt het na een klein hapje weer terug. Daar kwam hij bij de opvang ook mee weg, daar dachten ze dus ook dat hij netjes groenten zat te eten :o
_O- Slimme Aapie.
  maandag 4 december 2023 @ 16:19:47 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211516389
Hier ook behoorlijk kieskeurige eters. Man & 1 kind willen niks eten dat nog knispert tussen hun tanden. (maar met chips hebben ze dan weer helemaal geen moeite). 8)7
in de haak.
pi_211516486
Vriend eet het liefst agv. En gruwelt van graatjes. Ik eet het liefst vanalles behalve avg en eet graag wat vaker vega(n). Dus de compromis is hier om de dag aardappels :')
Kind lust vrijwel alles trouwens, die is het punt niet. :D

[ Bericht 23% gewijzigd door Hupje op 04-12-2023 16:44:44 ]
pi_211516532
Ik kook apart voor de kinderen. Anders kunnen we zelf nooit wat lekkers eten. Ze eten al jarenlang het liefst pasta met rode pesto van de AH (andere merken zijn VERGIF!!!) met losse cherrytomaatjes en worteltjes. De niet-vegetarische eet er graag een chipolata-worstje of mini-gehaktballetjes (soepballetjes) bij. Als het aan hen zou liggen, aten ze dit elke dag. Kale wraps zijn trouwens ook goed :')

Man en ik zijn tegenwoordig trouwens vooral kamp welk verspakket van de AH er in de bonus of met 35% korting is. Ik vind koken helemaal niet erg, maar ik heb vaak gewoon weinig inspiratie en dan is zo'n verspakket mijn redding.
  FOK!Fotograaf maandag 4 december 2023 @ 16:43:10 #209
148247 taxibabe
pi_211516584
Oh wraps, kind is dol op wraps met shoarma. Hij is trouwens geen fan van patat en soep.
Verspakketten gaan er ook goed in.

We hebben sinds kort een moestuin, dus komend voorjaar gaan we moestuinieren. Thomas krijgt ook zijn eigen stukje, hij wil graag paprika (die moet alleen wel in het kasje) en komkommer O+ .
pi_211516593
Ik zou graag wat gevarieerder eten, maar 2 kinderen die alles wat groente is amper eten. 1 likje en dan menen dat je geproeft hebt... het zijn verdorie pubers... :')
Dan een man die geen erwtjes, maïs, rode kool, bieten en broccoli blieft. En als ik vraag om mee te denken komt hij met pizza, shoarma en dat soort dingen. Dat wil ik niet 3 dagen per week eten...
Ik heb weinig inspiratie, vindt koken niet leuk omdat er altijd wel iemand zn neus ophaalt...
Fake it till you make it...
pi_211516668
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:43 schreef taxibabe het volgende:
hij wil graag paprika (die moet alleen wel in het kasje)
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.
pi_211516727
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken ;(
pi_211516862
Ik ben qua eten echt zo inspiratieloos. Vandaag is het agv, morgen eten man en ik Hokien Noodles, maar dat lusten de dames niet dus die eten doperwtjes.
Man en jongste vinden vis niet echt lekker. Oudste en ik wel. Soms eten we wel eens tilapia. Jongste lust geen rode kool, oudste vind snijbonen niet lekker. Zuurkool eten ze beiden niet. Man lust boerenkool, ik niet. Ik lust witlof, Man niet.

Een maaltijd zonder vlees vinden ze hier geen maaltijd.
Jongste eet het liefst elke week biefstuk, pizza van de bbq en pasta carbonara 🤣🤣

Gister zouden we worstje van de bbq eten, maar het was echt veel te koud. Vorige week hadden we flamkuchen van de bbq. Die waren echt heel erg lekker.

Soms probeer ik iets met vele groente maar daar worden ze niet blij van.. jammer voor ze.
Voorheen pureerde ik de groente door de pastasaus, nu niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf maandag 4 december 2023 @ 17:32:01 #214
148247 taxibabe
pi_211516943
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:52 schreef Elleska het volgende:

[..]
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.
Oh beter, dan krijgt hij snackpaprika's in zijn tuintje!
  maandag 4 december 2023 @ 17:35:20 #215
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211516967
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken ;(
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.
pi_211516999
Ik was vandaag kamp 'de hele dag in mijn blote kont rondlopen' *O* Het was heeeeerlijk, de sauna's, de bubbelbaden, het zwemmen, de koffie met appeltaart, de Lomi Lomi massage, de ossenhaaspuntjes maaltijdsalade en de 0,0 Gin Tonic.

En dus zeg ik net zoals altijd 'dit moet ik echt vaker doen!'

En vanavond eten we nasi met lekker veel kruiden en wat ketjap. Snel klaar en lekker.
pi_211517066
Ik weiger om apart te koken voor de kinderen. Het is eten wat de pot schaft hier, wil je dat niet, dan eet je niet. De volgende ochtend kun je een extra boterham pakken. Dat heeft vroeger bij mij thuis goed gewerkt. M’n man daarentegen is verwend door een moeder die kookte wat hij wilde, en was daardoor een erg lastige eter toen ik hem ontmoette (nog steeds deels, maar het gaat wel beter). Ik vind het overigens vooral belangrijk dat ze gewoon mee kunnen eten als ze elders eten, ook als ze het niet zo lekker vinden.
pi_211517075
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:35 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.
Nee die zijn dus echt bah _O-
pi_211517238
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 17:50 schreef Amsel het volgende:

[..]
Nee die zijn dus echt bah _O-
Qft!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 december 2023 @ 18:18:29 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211517339
Nee, ieuw! Dat is echt net bordkarton!
Dan beter een heel pak voor jezelf bakken en per portie invriezen! :Y

Wij eten vanavond kant en klare boerenkool van de Lidl.
Vast een zonde in de ogen van iemand, maar we vinden hem hier allemaal heerlijk!
Samen met de 'semi-verse' rookworst van de Lidl. O+
Lekker sponzen op al het zout dat er in zit, maar dat is na 2 dagen weer weg. *O* :D
pi_211517391
quote:
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen :9
  maandag 4 december 2023 @ 18:35:47 #222
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211517468
Ik bak regelmatig maar een paar (bananen)pannekoeken (heb altijd wel bloem eieren en melk in huis), lekker als lunch 👍

En verder eet hier iedereen gewoon wat er gekookt wordt. Dat is afwisselend, maar bijna nooit traditionele AGV, daar gruwel ik van en weiger ik dus te maken (en aangezien ik meestal kook komt 't dus bijna nooit op tafel).

Kinderen moeten iig alles proeven en een minimale hoeveelheid eten. Aan alternatieven doen we niet. Ik vind weinig dingen irritanter dan volwassenen die niets lusten en pubers die eten als peuters. Mijn vaders was zo iemand, vreselijk.
pi_211517599
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen :9
Dit. Maar misschien kijk ik daar ook anders naar omdat ik koken echt heerlijk vind. Zo ontspannend O+

Ik kook meestal maar 1 ding, maar probeer minstens 4x in de week iets te hebben wat moeilijk kind lekker vindt.
Alleen als ik iets doe als spruitjes roerbakken, of met artisjok gratineren (toevallig gisteren en vrijdag), dan mogen de kinderen na de proefspruit wel gewoon erwtjes ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 4 december 2023 @ 18:51:45 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211517604
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:

[..]
Zo’n kleine shake-fles. Melk erin en gaan! *O*
pi_211517633
Ja, of je schudt wat bloem uit een pak, doet er een ei en een scheut melk bij en dan ben je klaar. Dat zijn dingen die je vaak ook wel standaard in huis hebt.

Mijn grote kind wordt eennsteess minder kieskeurige eter gelukkig. Mijn vrouw heb ik ook al wat zaken opgedrongen die ze voorheen vies vond O-) ik probeer vaak uit-elkaar-haalbaar eten te maken zodat iedereen kan nemen wat hij het lekkerst vindt. Kind is dol op rijst/pasta/couscous/bulgur, vrouw minder. Hij eet liever een minimale hoeveelheid groente, wij liever veel. En ik kook voor 90% vega inmiddels zo ongeveer.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211517640
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, of je schudt wat bloem uit een pak, doet er een ei en een scheut melk bij en dan ben je klaar. Dat zijn dingen die je vaak ook wel standaard in huis hebt.
O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211517690
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
pi_211517712
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
Groot gelijk hoor ^O^ Ouders van goede eters denken vaak dat het aan hun geweldige aanpak ligt :+ Maar je hebt ook gewoon mensen die echt niet veel lusten (ik was er eentje en nu ben ik echt niet moeilijk mee), de serieuzere eetproblematiek nog daargelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 04-12-2023 19:29:55 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211517743
Ik ben zelf geen makkelijke eter. (Maar er zijn zeker ergere hoor). Maar omdat ik zelf eigenlijk altijd kook heb ik er geen last van ;)

Dochter lust bijna niks (heeft het liefst agv maar dat vind de rest maar matig, dus eten we niet dagelijks)
Zoon lust bijna alles, heeft maar een paar dingen waar hij niet (zo) van houdt, en behalve aubergine niets dat ie echt niet lust (misschien niet alle soorten vis)

Man lust alles behalve spruitjes en vis dus dat is makkelijk. Ik lust zelf ook geen vis, dus dat eten we nooit.

Spruitjes is dan wel weer mijn favoriete groente en ook de kinderen vinden dit heerlijk. Dit eten we wel wat vaker.
Dat is ook de enige keer dat ik iets extra’s maak, ik warm dan voor man zo’n potje erwtjes met worteltjes op als wij spruitjes eten.

Verder is het gewoon eten wat de pot schaft. Als je iets echt niet lust, dan laat je het liggen, maar je krijgt niks anders.

Of je wel of niet veel lust heeft niets met opvoeding te maken maar echt met smaak. Zoon en dochter hebben namelijk de zelfde opvoeding (gehad) qua eten en de een lust alles en de ander bijna niets.

Zelf mocht ik vroeger twee dingen noemen die ik echt niet lustte en dat hoefde ik niet te eten, de rest wel. Dat heeft alleen maar tot nog meer afkeer geleid. Maar goed, over het algemeen kom ik er wel mee weg. Alleen een verrassingsmenu zal ik nooit kiezen ergens :')

Qua inspiratie hier vooral hello fresh trouwens. Dan vaak een keer afhaal en de andere dagen eet ik op het werk, dus restjes uit de vriezer. Ooit dat ik nog een keer extra kook, dan moet ik altijd al wel goed nadenken wat het dan wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door hilliebillie op 04-12-2023 19:11:59 ]
pi_211517746
quote:
^O^
Ik wist altijd zeeeker dat het aan opvoeding lag. Toen kreeg ik 2 tegengestelde kinderen, een alleseter en een nikswiller die vergeet wat ie wel lekker vond :'(
Gelijke opvoeding :'(
pi_211517905
quote:
Dit dus...
Als we ergens mee eten dan neem ik brood mee, mensen hoeven er geen rekening mee te houden, ik geef de kinderen gewoon brood dan. Ik vind het wel prima.
Ik heb 2 kieskeurige eters, die tot hun 2e minder kieskeurig waren... het is wat het is.
We hebben gestimuleerd om te proeven, maar de een heeft bedacht dat ze bijna niks lust en de ander heeft serieus ook moeite met bepaalde structuren enzo.
Ik weet niet wat we anders hadden kunnen doen, ik was volgens mij vroeger ook wel een kieskeurige eter, is best aardig goed gekomen.
pi_211518088
Mijn moeder was zo'n moeder die apart kookte voor mij. En ik vreet echt alles nu, luste ik maar eens iets niet.
pi_211518214
Hier een kind dat meer lust dan haar vader.

Vriend en ik waren vroeger beide geen makkelijke eters. Dus waar het kind het van heeft is mij een raadsel.

Nu lust ik alleen geen vis en champignons. Bij vriend is de lijst langer. De lijst met groentes die meneer lekker vind is korter dan het geen hij niet lust of niet lekker vind.
  Moderator / Colorchick maandag 4 december 2023 @ 19:48:24 #234
382129 crew  Donna
pi_211518292
De mijne zijn kamp 'beperkt menu'. Het zijn niet echt groente eters en hun vader ook niet. Ik vul het wat aan met komkommer en worteltjes, maar lig er ook niet wakker van.
Het zal ooit wel goed komen.

Dus beperk me nu tot macaroni, boerenkool, spinazie, hutspot, pannenkoeken, poffertjes, broodje knak, airfryer aardappeltjes met een frikadel, pizza en patat.
Zo ongeveer.

En ja een vriendinnetje van de oudste (5,5) die eet van alles een groot bord leeg en daar ben ik wel eens jaloers op, maar tis niet anders. Heb geen zin in dat gejank en geprik en lange tanden.
pi_211518400
Mijn oudste had een vriendje op de basisschool, die at heerlijk mee, best leuk om die aan tafel te hebben en dan na 1 bord te horen: mag ik nog wat, het is lekker O+ .
  maandag 4 december 2023 @ 19:57:24 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211518449
Over "tegen een deur gelopen" gesproken...

[ Bericht 90% gewijzigd door Leandra op 05-12-2023 12:38:58 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211518858
@Leandra, he getver. Lief dat je klaar staat indien nodig :*
  maandag 4 december 2023 @ 20:20:39 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211518891
Nah, dat is logisch denk ik, ik ben allang blij dat ze mijn deur wist te vinden in deze situatie, dat is vaak de grootste stap.
Anderen vertellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 4 december 2023 @ 20:33:39 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211519064
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 19:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
^O^
Ik wist altijd zeeeker dat het aan opvoeding lag. Toen kreeg ik 2 tegengestelde kinderen, een alleseter en een nikswiller die vergeet wat ie wel lekker vond :'(
Gelijke opvoeding :'(
tsja, dat zijn de lessen des levens....
in de haak.
  maandag 4 december 2023 @ 20:34:51 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211519079
wat naar, Leandra, sterkte ermee.
in de haak.
  maandag 4 december 2023 @ 20:37:31 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211519119
ik heb af en toe een tijdje van die maaltijdboxen, dan weer een tijdje niet. Nu net gestart met Greenchef. Best OK. Echt lekker gegeten vanavond. Ik neem 'm dan niet elke week hoor, eens in de 3 weken ofzo. Wel fijn voor de inspiratie (en ik kan Greenchef de schuld geven als er dingen in zitten die wat minder populair zijn hier). ;)

Mocht iemand nog een gratis box willen om 't te proberen, laat 't me weten, ik mag geloof ik wat weggeven. (weet nooit aan wie ik zoiets moet aanbieden).
in de haak.
pi_211519138
He gets @Leandra! Lief dat je voor haar klaar staat.

[ Bericht 57% gewijzigd door Vicky op 05-12-2023 07:17:03 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 4 december 2023 @ 20:44:06 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211519199
Sjezus Vicky :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211519288
Pffff @Vicky heftig
pi_211519704
Fijn dat ze in ieder geval de eerste stap heeft gezet Leandra! Hopelijk verloopt het beter dan verwacht.
  maandag 4 december 2023 @ 21:45:08 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211519823
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik reken mezelf en manlief ook bij de kampen. Want mij maak je het blijst met pasta, hem met rijst :P.

@Leandra heftig :*. @Vicky ook :*.
KuikenGuppy
pi_211519940
@Leandra en @Vicky wat heftig. Ik hoop dat ze beiden veilig zijn ;( :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211520341
Heftig Leandra en Vicky. Hopelijk gaat het met beiden goed
pi_211520813
quote:
Voor 1 persoon pannenkoeken is echt prima te doen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211520852
Zo vreselijk als de kinderen aten toen ze klein waren, zo makkelijk eten ze nu. Beide moesten broeken hebben met van dat knoopsgaten elastiek er in, wat je lekker strak kon zetten omdat anders de broeken van hun kont zakten :')
En dan zie ik kleinzoon álles wat voor zn mondje komt weghappen en dat is O+ Hoop ik alleen wel dat dát niet omgedraaid wordt, van goede naar slechte eter :')

Phoe zeg @Leandra en @Vicky ;( :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211521194
Ja ze is ok.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 december 2023 @ 07:52:19 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211521285
Ik weet niet wat er was, Vicky, maar blij te lezen dat ze ok is/zijn.
in de haak.
pi_211522503
Zoon en ik gaan zo naar de Marvels :) Toen ik de zaal bekeek, waren er maar drie stoelen bezet. Lekker rustig wel :D
If they say
pi_211522587
Hier net een lekker handige actie van zoon. Ik zou hem vandaag naar school brengen omdat hij z’n surprise mee moest nemen (surprise is pas morgen omdat de mentor vandaag ziek is, maar morgen ben ik aan het werk dus zou hem toch vandaag wegbrengen dat z’n surprise in z’n kluisje kan)

Meneer was de eerste twee uur vrij dus wij stappen net op ons gemak in de auto, zie ik dat hij zijn eigen naam op z’n surprise heeft gezet :')
Dus ik wijs hem daar op. Zijn reactie: dat moest toch van jou? (Heb inderdaad gister gezegd dat hij nog even de naam op de surprise moest schrijven, en heb er niet bij genoemd wiens naam dat dan moest zijn, leek me wel duidelijk, maar blijkbaar toch niet dus).

In een rap tempo een nieuw stuk zwart papier er overheen gelijmd (hopelijk blijft dat een beetje zitten met pritt stift) en de naam van z’n lootje er op gezet.

Hop, weer in de auto, rijden we de straat uit. ‘Oh m’n fietssleutel ligt nog thuis en daar zit m’n kluissleutel aan dus dan kan ik hem niet in m’n kluisje leggen’.

Dus een rondje gemaakt en weer langs huis, sleutel gepakt en als de wiedeweerga na school. 1 minuut voor de bel ging hem vlak voor school af gezet.. dat heeft hij nooit meer kunnen halen als hij ook nog langs z’n kluisje moest. Of hij is open en bloot met z’n surprise naar de les gegaan..
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:23:35 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_211523813
Wij hebben zaterdag een heel fijne middag/avond gehad met mijn schoonfamilie. Maar ik ben bang dat iemand een virusje met zich mee had, want vriendlief is ziek (en die is nooit ziek!), oudste is ziek, en jongste en ik hebben een nare keelpijn (waar het bij vriendlief mee begon).
Ik hoop zo dat het niet om slaat naar erger ziek, want ik wil helemaal niet ziek zijn, ben nog aan het revalideren. Voor nu is het in ieder geval nog te doen met wat pijnstillers en niet praten ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211523878
@Troel Ai, beterschap voor de ziekenboeg. Mijn corona vorige week begon ook met keelpijn ;(

@hilliebillie Je maakt wat mee met een puber :D

Ik heb vandaag vrij omdat er geen leerlingen begeleid hoeven te worden met sinterklaas. Huis is opgeruimd, boodschappen gedaan. Nu alleen nog de nieuwe ruitenwissers op de auto (maar dat heb ik nog nooit gedaan, dus wil ik liever samen doen met vriend) en boeken inleveren bij de bieb (maar die gaat pas open vlak voor school uit is, dus dat wordt haasten). Pakjes staan al verstopt in de meterkast, komt allemaal goed hier!
  dinsdag 5 december 2023 @ 12:41:00 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211523988
Is wel echt puber @hilliebillie :D

Beterschap @Troel :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211524242
Beterschap @Troel.
pi_211524619
Geen film :{

Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Mushanga71 op 06-12-2023 06:44:39 ]
If they say
pi_211524664
@Mushanga71, hopelijk loos alarm, wel goed dat ze zorgvuldig zijn :*
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:45:13 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_211524758
Jakkes Mush, hopelijk is er niets aan de hand :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211524809
@Mushanga71 fingers crossed. Hopelijk valt het mee. :*
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:49:25 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211524815
Oei @Mushanga71 :{
Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211524837
Beterschap @Troel
@Mushanga71 hopelijk valt het mee, maar goed om alles te laten controleren :*
pi_211524914
Sterkte daar Mush, ik duim voor jullie.

En wat een nare verhalen Leandra en Vicky :*
pi_211524973
Dank meiden, het is ook voor de zekerheid, maar dat wordt ook niet zomaar gedaan.
Zoon en ik zijn thuis, zwager is met hem mee.
Wil mijn haar wassen maar durf de badkamer niet in. De vorige keer kreeg ik dáár het slechte nieuws te horen. Dus als ik daar uit de buurt blijf...

@Troel jij beterschap :*
If they say
  dinsdag 5 december 2023 @ 14:08:25 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211525100
Vanmorgen rolberoerte 2 van deze week trouwens... ik had overlegd met degene uit de (inmiddels verwijderde) spoiler dat ik even wat spullen bij haar zou komen halen, wat kleding voor nood, als ze hier naartoe zou moeten komen, en wat zeer dierbare spullen.

SPOILER: rolberoerte 2
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks aan de hand dus :D
Wel heel blij met de dames van de buurtzorg O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211525400
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 14:08 schreef Leandra het volgende:
Vanmorgen rolberoerte 2 van deze week trouwens... ik had overlegd met degene uit de (inmiddels verwijderde) spoiler dat ik even wat spullen bij haar zou komen halen, wat kleding voor nood, als ze hier naartoe zou moeten komen, en wat zeer dierbare spullen.

SPOILER: rolberoerte 2
Niks aan de hand dus :D
Wel heel blij met de dames van de buurtzorg O+
Wat een week :X :*.

@Mushanga71 sterkte. Ik duim dat het met een sisser afloopt :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211525477
@Leandra Wat lief van de dames van buurtzorg O+

Een probleem van niks: ik had van mijn werk een fashioncheque gekregen. Ik als fashionista :+ :') vind kleding kopen niet leuk. Dus die bon verloopt bijna. Heb ik eindelijk besloten wat ik er van ging halen, sta ik bij de kassa en blijkt die winkel al een week storing voor de fashioncheque te hebben. -O-
Dus.
pi_211525561
Kak @Leandra dan ga je echt met lood in je schoenen naar binnen :{ Zijn foon in de nacht toch maar aan laten staan?

Toch balen @Hupje Kan ie niet online ingewisseld worden?

Nog geen nieuws...
If they say
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:12:22 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211525700
Zenuwslopend Mush!

En @Leandra. Wat een schrik. Gelukkig met goede afloop.
pi_211525803
Mush wat duurt wachten dan lang he. :*

Leandra wat schrikken zeg! Gelukkig was er niks aan de hand!

Goed nieuws hier, mijn vader gaat binnenkort verhuizen naar een permanente plek in een verpleeghuis waar hij graag heen wil. O+ Net terug van een kamerbezichtiging. Lichamelijk alles nog steeds k*t dat wel. Hij ziet er echt naar uit.
  dinsdag 5 december 2023 @ 15:48:16 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211526055
wie was dat laatst ook alweer die zo graag een varmblixt lamp van ikea wilde? Ik zag net dat ze eind volgende week weer op voorraad zijn (in Utrecht althans).
in de haak.
pi_211526462
Update, niet quoten
SPOILER
:)

Dat wachten is killing, tijd verloopt ook zo vreemd. Traag maar toch ook weer snel.

@_Ingrid_ Wat naar dat je vader zich nog steeds zo rot voelt. Wel fijn dat hij snel kan verhuizen. Zal hem ook wat meer rust geven :*

[ Bericht 13% gewijzigd door Mushanga71 op 06-12-2023 06:47:24 ]
If they say
pi_211526489
@Mushanga71 :*

@Leandra, fijn dat die dames even met je mee wilden lopen en dat hij zich van geen kwaad bewust was!
  dinsdag 5 december 2023 @ 16:33:16 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211526544
Fijn dat het meevalt @Mushanga71 :*
Niettemin toch een hoop zorgen door zo'n situatie, ik hoop dat hij snel herstelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:42:35 #277
37150 livelink
pi_211527450
Wat een stress hier dames :*

Hopelijk gaat iedereen vanaf nu een leuke, rustige, fijne avond tegemoet.
pi_211527588
Wij zijn weer een beetje van de schrik bekomen.
Pizza is naar binnen gewerkt, gaan we zo aan de warme chocolademelk en pepernoten. We doen er niet veel meer aan maar zoon krijgt wel een kadootje.
Toch nog proberen er wat van te maken.

Fijne Sintavond allemaal! <O) 8}
If they say
  dinsdag 5 december 2023 @ 20:52:42 #279
37150 livelink
pi_211528743
Wij doen zaterdagavond pakjesavond met mijn ouders erbij.

En dan heb je twee kinderen, waarvan er eentje alles leuk vindt en de andere helemaal niks. Ik heb net even de balans opgemaakt van wat ik gekocht heb en heb voor de één echt te veel (maar gelukkig 2 januari ook nog jarig) en voor de andere zo goed als niks. Net uit pure armoede bij de AH een spuitbus lavendel luchtverfrisser voor op de wc gehaald, want die geur vindt hij zo lekker. En ik vermoed dat hij daar nog heel blij mee zal zijn ook :')
  dinsdag 5 december 2023 @ 20:54:32 #280
37150 livelink
pi_211528752
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij zijn weer een beetje van de schrik bekomen.
Pizza is naar binnen gewerkt, gaan we zo aan de warme chocolademelk en pepernoten. We doen er niet veel meer aan maar zoon krijgt wel een kadootje.
Toch nog proberen er wat van te maken.

Fijne Sintavond allemaal! <O) 8}
Jij ook Mushanga. Probeer maar tot rust te komen :*
  dinsdag 5 december 2023 @ 21:29:13 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211529084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:52 schreef livelink het volgende:
Wij doen zaterdagavond pakjesavond met mijn ouders erbij.

En dan heb je twee kinderen, waarvan er eentje alles leuk vindt en de andere helemaal niks. Ik heb net even de balans opgemaakt van wat ik gekocht heb en heb voor de één echt te veel (maar gelukkig 2 januari ook nog jarig) en voor de andere zo goed als niks. Net uit pure armoede bij de AH een spuitbus lavendel luchtverfrisser voor op de wc gehaald, want die geur vindt hij zo lekker. En ik vermoed dat hij daar nog heel blij mee zal zijn ook :')
Hier hebben we geen van allen inspiratie voor cadeaus dit jaar. Vorig jaar schandelijk verwend en we krijgen het nu gewoon niet bedacht. We hebben voor elk wel iets, maar het is geen enorm pakjesfestijn vooralsnog. Gelukkig hebben we nog even tot kerst.
pi_211529452
nadat het steeds gezeur was wat ze kregen geven we ze beide budget om voor zichzelf kadootjes te kopen en onder de boom te leggen. Zo krijgen ze wat ze hebben willen. Ze moeten ook een kadootje voor de ander kopen en een kadootje voor ons. We leggen er ook nog wel wat bij voor ze wat wij kopen, maar dit werkt nu al een paar jaar. Oudste koopt heel veel meuk, jongste heeft wat grotere dingen.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 5 december 2023 @ 22:24:15 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_211529850
Hier ook wel teleurstelling dit jaar. Volgend jaar toch maar iets specifieker de lijstjes volgen. Ik had de verkeerde pokemon kaarten en de verkeerde nerfgun :')
disclaimer
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:03:26 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211530525
:D @SQ

Hier bonsde mijn vriend op de deur en rende weg. Max deed de deur open, zag de kadootjes en op dat moment liepen er net een Sint en Piet de straat uit.

Ik geloof dat hij nog wel eventjes gelooft :D

Zelfs ik vond het een magisch momentje wel.
pi_211530560
Wat balen SQ van de net mis aangekochte cadeautjes. Hopelijk zijn ze er toch blij mee als de frustratie is gezakt dat het niet exact is wat ze wilden.

Hier werd het laatste cadeautje, wat dochter uit de zak haalde en voor zoon was, naar hem toe gesmeten. Dus het einde was gezellig, ik was er even klaar mee, dat er gewoon nooit iets normaal gewoon leuk kan zijn.

Nou was het maar een chocolade bal met marshmallows er in voor in de warme melk (en dus kapot nu, maar het gaat er om dat ze niet wist wat er in zat en dat er dus gewoon niet normaal met spullen omgegaan kan worden).

Volgend jaar hier geen cadeautjes meer, tenminste ik ga ze niet halen. Ze waren verder wel blij met de cadeautjes, ook al waren de meeste dingen praktische dingen. Maar ik was er zelf niet blij mee.
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:08:39 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_211530565
Leuk quoi O+

Mijn dochter heeft het er nog steeds over dat ze ooit een piet in een mosgroene jas heeft zien wegrennen. Dat is drie jaar terug en het was mijn schoonvader :') de magie blijft voortleven.

Ik had vanmiddag alles al klaar gezet op onze slaapkamer. Raampje open. Later een brief van sinterklaas op de mat gelegd en tijdens het kijken van de film hoorde ik opeens iets bij de voordeur, zo gek?
Kinderen meteen gaan kijken en vonden de brief, toen kon het circus los :P

Morgen lekker allemaal vrij *O*
disclaimer
  dinsdag 5 december 2023 @ 23:12:02 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_211530594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 23:08 schreef hilliebillie het volgende:
Wat balen SQ van de net mis aangekochte cadeautjes. Hopelijk zijn ze er toch blij mee als de frustratie is gezakt dat het niet exact is wat ze wilden.

Hier werd het laatste cadeautje, wat dochter uit de zak haalde en voor zoon was, naar hem toe gesmeten. Dus het einde was gezellig, ik was er even klaar mee, dat er gewoon nooit iets normaal gewoon leuk kan zijn.

Nou was het maar een chocolade bal met marshmallows er in voor in de warme melk (en dus kapot nu, maar het gaat er om dat ze niet wist wat er in zat en dat er dus gewoon niet normaal met spullen omgegaan kan worden).

Volgend jaar hier geen cadeautjes meer, tenminste ik ga ze niet halen. Ze waren verder wel blij met de cadeautjes, ook al waren de meeste dingen praktische dingen. Maar ik was er zelf niet blij mee.
Ah nee dat snap ik, zo is het niet leuk. Maar ik probeer mezelf maar voor te houden dat het ook een hoop spanning is voor de kinderen.
Toen mijn zoon begon te janken omdat zijn gewenste legodoos er niet bij zat was mijn eerste reactie ook ontzettende irritatie omdat ze zo veel dingen hebben gekregen. Maar ja als je zes bent en je verheugt je daar misschien al weken op, dan kan dat best even een bittere pil zijn.

Het is overigens goed gekomen hoor. We hebben daarna nog even met de nerf op giganotosaurus lopen schieten, dat deed wel goed.
disclaimer
pi_211530639
Fijn dat het goed gekomen is!
pi_211530936
Wat jammer van zo’n einde hillie. Dan begrijp ik dat de lol er wel een beetje af is.

Hier was Lala even sip toen haar kleine nichtje het boek met cijferslot kreeg dat zij ook zo graag wilde hebben. Maar die zat voor haar ook gewoon in de zak (en heb ik iets naar voren gemoffeld zodat die eerder gepakt werd). De cijferstickers die bol dit jaar had in hun speelgoedboek werkten overigens wel ideaal om de favoriete kado’s uit de 40 plaatjes op het lijstje te filteren. Wij hebben een geslaagde namiddag gehad, maar ik ben ook blij dat het er op zit en mijn todo-lijst eindelijk weer leger wordt!
  woensdag 6 december 2023 @ 06:20:27 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211531198
Hier waren ze intens gelukkig met de cadeaus. De rode Brandweermotor van de jongste heeft hij de hele nacht stevig vast gehouden in bed. En hij heeft met z'n glittervleugels op z'n rug heeft hij iedereen betoverd in een kikker of olifant...

De oudste was vooral heel blij met zo'n spelletje waarbij je op de tanden van de krokodil moet duwen en met de stokeenhoorn.

Een kwartier (nog voor zes uur) later lag ze met buikpijn in bed te slapen en twee uur daarna spuugde ze alles onder. Arm ding. Nu is ze net wakker en apetrots dat ze niet meer gespuugd heeft beneden gekomen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 6 december 2023 @ 07:19:47 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211531310
De Sint is ons huis stilletjes voorbij gereden.
  woensdag 6 december 2023 @ 07:37:57 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211531356
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 07:19 schreef amaranta het volgende:
De Sint is ons huis stilletjes voorbij gereden.
Hier ook, maar er werd wel op de deur geklopt.
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211531384
Ik heb de zak voor de deur gezet en daarna via de Ring-app de bel laten gaan. Lang leve de technologie. :P

Volgend jaar doen we het ook anders. Idd het lijstje beter opvolgen.
Het helpt hier niet mee dat Z. 28 nov jarig is en al heel erg werd verwend en nu hebben we ook A. van 19 nov. Gezellige (maar rete dure en stressvolle weken).
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 6 december 2023 @ 07:47:35 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211531390
2 novemberkinderen is idd lastig... hier ook, ik had ze alleen niet tegelijk klein, dat scheelde een stuk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')